Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_D
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-11-2022
Zojuist telefonisch contact gehad met Eneco om naar hun over te stappen voor alleen stroom (nieuwe klant dus).

TLV zou volgens medewerker 41,xx cent zijn.
Dit is wat lager dan vermeld in de tabel hier.

Heeft iemand anders vandaag deze (of andere) tarieven te horen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
Helaas, ik had ook gehoopt op de nieuwe tarieven voor nieuwe klanten maar ik had gevraagd of ze mij wilde mailen zodra de tarieven echt bekend zijn. En krijg net de mail van Eneco:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6f4rVhUSVf2WmwOqM7S4JI5niY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yLPOfdFdNZye8IK6dZEMB6Gf.png?f=fotoalbum_large

Ik ben klant sinds eind April dit jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door mvrooij op 04-07-2022 09:29 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youyou
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2024
Dr_D schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:28:
Zojuist telefonisch contact gehad met Eneco om naar hun over te stappen voor alleen stroom (nieuwe klant dus).

TLV zou volgens medewerker 41,xx cent zijn.
Dit is wat lager dan vermeld in de tabel hier.

Heeft iemand anders vandaag deze (of andere) tarieven te horen gekregen?
Heb net Eneco ook gesproken en kreeg precies hetzelfde antwoord (41 punt punt cent :) ). Hij klonk ook erg overtuigd verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06
Zojuist gebruik gemaakt van mijn bedenktijd bij Engie om twee redenen:
- Ze maakte er een puinhoop van in de communicatie en administratie, bovendien hanteren ze een veel te lange overstaptijd
- Oxxio lijkt momenteel een aantrekkelijker aanbod te doen

De tarieven op de website van Oxxio kloppen niet (nog steeds 21% btw). Telefonisch werd aangegeven dat de teruglevertarieven gelijk zijn aan het normaal tarief minus BTW, energiebelasting en de ODE. Dit zou dan nog steeds rond de 54 cent per KWh moeten uitkomen. Voorlopig hoef ik geen maandelijkse betalingen te doen, ook dat lijkt dus prima geregeld. Overstap per 11 juli, dit kan dus ook redelijk vlot.

Mocht ik mijn contract binnen krijgen dan deel ik dat hier (kon wel even duren werd over de telefoon gezegd)

[ Voor 19% gewijzigd door lithoijen op 04-07-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
mvrooij schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:28:
Helaas, ik had ook gehoopt op de nieuwe tarieven voor nieuwe klanten maar ik had gevraagd of ze mij wilde mailen zodra de tarieven echt bekend zijn. En krijg net de mail van Eneco:

[Afbeelding]

Ik ben klant sinds eind April dit jaar.
Is natuurlijk ook wel wat naief en al meermaals besproken hier...
Ik heb het geregeld door even te bellen, en de bewuste dame heeft een verhuizing van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
dutchlincoln schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Is natuurlijk ook wel wat naief en al meermaals besproken hier...
Ik heb het geregeld door even te bellen, en de bewuste dame heeft een verhuizing van gemaakt.
Ik zeg ook dat ik erop hoopte, natuurlijk is dat naief en had je dit kunnen weten.

Ik ga ze even terug mailen/bellen of ze het willen verhuizen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
lithoijen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:36:
- Ze maakte er een puinhoop van in de communicatie en administratie, bovendien hanteren ze een veel te lange overstaptijd

De tarieven op de website van Oxxio kloppen niet (nog steeds 21% btw). Telefonisch werd aangegeven dat de teruglevertarieven gelijk zijn aan het normaal tarief minus BTW, energiebelasting en de ODE. Dit zou dan nog steeds rond de 54 cent per KWh moeten uitkomen. Voorlopig hoef ik geen maandelijkse betalingen te doen, ook dat lijkt dus prima geregeld. Overstap per 11 juli, dit kan dus ook redelijk vlot.

Mocht ik mijn contract binnen krijgen dan deel ik dat hier (kon wel even duren werd over de telefoon gezegd)
Top, ik ga ze vandaag ook bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
klump4u schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:48:
[...]

€0,087maximum vergoeding, dat wordt afkicken dan.
Is allemaal weer miscommunicatie. Dit is een maximum van het minimun. Dit miniumum ligt effectief nu op ca 7ct, dus in feite is nog steeds een verbetering tov nu. Het is vrij om een contract af te sluiten met een hogere TLV als die 9ct

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

klump4u schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:48:
[...]

€0,087maximum vergoeding, dat wordt afkicken dan.
Ja ik zie niet in wat de '80% van kale tarief om de consument te beschermen' dan nog toevoegt...
Want dat zal meestal hoger zijn dan het absolute maximum, met als gevolg dat alle leveranciers verplicht dat absolute maximum zullen moeten betalen.
Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Is allemaal weer miscommunicatie. Dit is een maximum van het minimun. Dit miniumum ligt effectief nu op ca 7ct, dus in feite is nog steeds een verbetering tov nu. Het is vrij om een contract af te sluiten met een hogere TLV als die 9ct
Waar blijkt dat uit? Ik lees dat niet terug.

[ Voor 32% gewijzigd door de Peer op 04-07-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youyou
  • Laatst online: 18-08-2024
Yurie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Top, ik ga ze vandaag ook bellen.
Had Oxxio vorige week ook gebeld (paar dagen geleden ook gepost) en ze gaven toen aan dat de tarieven op de website incorrect zijn en dat de tlv 37 cent zou worden. Ben benieuwd of iemand iets op papier kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Youyou schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Had Oxxio vorige week ook gebeld (paar dagen geleden ook gepost) en ze gaven toen aan dat de tarieven op de website incorrect zijn en dat de tlv 37 cent zou worden. Ben benieuwd of iemand iets op papier kan krijgen?
Heb ze net ook gebeld, ze geven aan dat het tarief incl alles 46ct/39ct gaat worden en dat de info op de site achterhaald is. Ik heb het dus maar niet aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Heb ze net ook gebeld, ze geven aan dat het tarief incl alles 46ct/39ct gaat worden en dat de info op de site achterhaald is. Ik heb het dus maar niet aangevraagd...
Hm, ok... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Ongelofelijk, het eerste waar ik om gevraagd heb waren de tarieven. De website was correct mav het btw deel werd aan mij verteld, ik heb hier nog specifiek op doorgevraagd. Dit is gewoon misleiding! Bedankt voor de info!

Zou mijn rechtsbijstand hier iets mee kunnen denken jullie? Misschien dat ik ze gewoon aan de gemaakte afspraken moet proberen te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door lithoijen op 04-07-2022 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Zaterdag avond dan ook de bevestiging met tarieven van Delta binnen gekregen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf4dvqDGdbQMNW5OWkxeYfnkYZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scRms2Jt9ME2fWYOdH4FbBww.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat ik al Gas bij ze afnam, wel de correcte tarieven (voor nieuwe klanten) die overeen komen met de tabel in TS.
Nu enkel nog even het termijnbedrag aanpassen.

En natuurlijk erg benieuwd naar de afrekening van Eneco :*)
Looptijd van 5 maart tot en met 30 juni, TLV €0,58.
Het aantal zonuren in het eerste halfjaar van 2022 was in ieder geval het hoogste ooit.
Met name goed nieuws voor iedereen hiero 8)

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 07:13
Het Oxxio modelcontract op hun website geeft aan:
Enkel tarief: 0,69320
Normaal tarief: 0,79164
Dal tarief: 0,58919

Dit is incl 21% btw en incl heffingen.

Dat lijkt me een stuk hoger dan Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 00:07
lithoijen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:36:

Bij Delta had je per direct kunnen overstappen. Ik werd net nog gebeld door hun of ik tevreden was met mijn termijn tarief, het zou evt nog naar - beneden mogen. >:) (bij mij 7,- ik laat 't zo maar wat 'n top service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_D
Ik ben zojuist voor (terug-) levering van stroom overgestapt naar Eneco.

De eerste medewerker kon me geen tarief geven voor TLV.
De tweede hield het op "terug kosten" van 9 cent maar toen werd de verbinding verbroken.
De derde kon mijn postcode niet invoeren omdat ze net een nieuw toetsenbord had.
De vierde noemde ook een TLV van 9 cent. Dat wist ze zeker aangezien ze het zwart op wit voor zich had. Ik gaf aan meer dan 40 cent te verwachten, en vroeg of dit het tarief per 1 juli 2022 was. Nee, zei ze, per april 2020. Na het invoeren van al mijn gegevens kwamen we toch uit bij 41 cent.

TLV voor nieuwe klant is dus lager dan in de tabel bovenaan deze thread.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPqBigYoObWQeviUOblL1N6Nr_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLAPTZc9uK5zPw9X4k2o3RdO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:21

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

pirke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:01:
Het Oxxio modelcontract op hun website geeft aan:
Enkel tarief: 0,69320
Normaal tarief: 0,79164
Dal tarief: 0,58919

Dit is incl 21% btw en incl heffingen.

Dat lijkt me een stuk hoger dan Delta
Als je hier leest, zie je dat de bellers naar Oxxio horen dat de website achter loopt en de tlv veel lager uitvalt.

Grote bende overal met de tarieven. Eneco voorop, kort daarachter Engie en naar nu blijkt ook Oxxio.

Delta heeft de tarieven sinds 11 mei niet veranderd en gaat geen nieuwe tarieven uitbrengen voor 9% BTW sinds 1 juli. Wel gaan ze die bij de eindnota correct verwerken.

TLV verandert uiteraard niet en komt bij mij overeen met wat hier zojuist gedeeld is. Gewogen voor 68% opwek bij normaal tarief levert dat ongeveer 0,4244 op bij dubbeltarief.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim H.
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 09:41
Omdat het kan zojuist nog even de tarieven opgevraagd bij Eneco.
Ik ben klant vanaf 1 juli.
Blijkbaar zijn de tarieven weer wat omhoog gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFS0JqMV_jUXtqiIbMhaGhMYqw4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gXKKGtefwvkKlyDIaFPSRaRA.png?f=fotoalbum_large

@cj1 je blijft bezig met bijwerken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Pim H. op 04-07-2022 11:16 ]

17.440Wp totaal: 16x 365 Wp Oost op dak 40 graden, 16x 365 Wp West op dak 40 graden, 16 x 360 Wp Zuid op schans. 10 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Dr_D schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:11:
Ik ben zojuist voor (terug-) levering van stroom overgestapt naar Eneco.

De eerste medewerker kon me geen tarief geven voor TLV.
De tweede hield het op "terug kosten" van 9 cent maar toen werd de verbinding verbroken.
De derde kon mijn postcode niet invoeren omdat ze net een nieuw toetsenbord had.
De vierde noemde ook een TLV van 9 cent. Dat wist ze zeker aangezien ze het zwart op wit voor zich had. Ik gaf aan meer dan 40 cent te verwachten, en vroeg of dit het tarief per 1 juli 2022 was. Nee, zei ze, per april 2020. Na het invoeren van al mijn gegevens kwamen we toch uit bij 41 cent.

TLV voor nieuwe klant is dus lager dan in de tabel bovenaan deze thread.

[Afbeelding]
Heeft iemand eneco er op gewezen dat als dit de tarieven zijn dit niet in overeenstemming is met de voorwaarden bij het contract? TLV zou namelijk normaaltarief min overheidsheffingen moeten zijn volgens de voorwaarden. Waar komt dan die 41ct vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Pim H. schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:14:
Omdat het kan zojuist nog even de tarieven opgevraagd bij Eneco.
Ik ben klant vanaf 1 juli.
Blijkbaar zijn de tarieven weer wat omhoog gegaan.

[Afbeelding]
Klinkt als te mooi om waar te zijn en meestal is dat het dan ook ...

Bevestigt nog maar eens wat een zootje het bij Eneco is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 21:48
Net ook eens gechat met eneco vanwege de verwarring. De prijs in de mail zou de juiste prijs zijn en de app zou niet kloppen. Deze dame adviseerde mij om te bellen om als bestaande klant een nieuw contract af te sluiten, dan zou de tlv zon 46 cent zijn. 46 cent is geen 0,4799... zo maar eens bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Net met Eneco gebeld om mijn huidig contract naar nieuw contract om te zetten. Erg lang moeten wachten maar “na overleg met de manager” is het NIET mogelijk om het naar een nieuw contract om te zetten. Ik heb alles geprobeerd van het uitspreken van mijn ongenoegen tot aangeven dat andere het wel gelukt is maar ze gaan dit blijkbaar niet meer doen… ik ben benieuwd of hier nog meer mensen dit gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
reiniero schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:21:
Net ook eens gechat met eneco vanwege de verwarring. De prijs in de mail zou de juiste prijs zijn en de app zou niet kloppen. Deze dame adviseerde mij om te bellen om als bestaande klant een nieuw contract af te sluiten, dan zou de tlv zon 46 cent zijn. 46 cent is geen 0,4799... zo maar eens bellen dan.
Volgens mij is dat dan de eerste medewerker van Eneco die het eens is met de TLV die ik eerder had berekend, wat een zootje daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_D
Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Heeft iemand eneco er op gewezen dat als dit de tarieven zijn dit niet in overeenstemming is met de voorwaarden bij het contract? TLV zou namelijk normaaltarief min overheidsheffingen moeten zijn volgens de voorwaarden. Waar komt dan die 41ct vandaan?
Ik heb bij 2 van de vier medewerkers verteld dat de TLV gelijk zou moeten zijn aan leveringskosten minus heffingen. Beiden zeiden stellig dat dit niet zo was en ook nooit zo was geweest. Maar ja, ze dachten ook dat de TLV 9 cent was dus ik heb het opgegeven.

Ik heb het nu onder deze voorwaarden maar snel laten vastleggen. Wil niet langer wachten want wie weet wat er de komende weken nog gebeurt met de TLV.

Heb het idee dat het overal een chaos is. Dat ze de tarieven constant veranderen om te proberen de klant mutaties bij te stellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yurie
mvrooij schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:28:
Net met Eneco gebeld om mijn huidig contract naar nieuw contract om te zetten. Erg lang moeten wachten maar “na overleg met de manager” is het NIET mogelijk om het naar een nieuw contract om te zetten. Ik heb alles geprobeerd van het uitspreken van mijn ongenoegen tot aangeven dat andere het wel gelukt is maar ze gaan dit blijkbaar niet meer doen… ik ben benieuwd of hier nog meer mensen dit gaan proberen.
Dan ga je een weekje naar Delta om vervolgens weer terug te gaan, hebben ze enkel zichzelf mee... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 10:18
Om het nog wat duidelijker te maken: Eneco via chat (expliciet voor nieuwe klanten, incl. btw):
Elektra (normaal) € 0,46654
Elektra (dal) € 0,39823
Elektra (enkel) € 0,42716

TLV (excl. btw): De teruglever vergoeding is €0,36073

(dit zijn volgens de tabel de prijzen voor bestaande klanten, maar medewerker verzekerd mij toch echt dat het ook voor nieuwe klanten geld)

[ Voor 21% gewijzigd door Xorecs op 04-07-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Yurie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:33:
[...]

Dan ga je een weekje naar Delta om vervolgens weer terug te gaan, hebben ze enkel zichzelf mee... 8)7
Dit heb ik ook aangegeven dat ik dan wel overstap naar een andere en dan weer terug kom. Maar dat vonden ze minder leuk maar daar konden ze dan niet veel tegen doen.

Al bij al wacht ik het nog even 1 a 2 dagen af tot de chaos beetje overal voorbij is. Wat een drama!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28
Als ze nog geen tarief kunnen afspreken netjes...

Hoe gaat de afrekening er dan wel niet uitzien zeg....

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 21:48
Nog meer chaos:

Net gebeld met eneco, meneer aan de telefoon zegt dat er nog maar 1 tarief is en dat is 0,36 TLV. Ook voor nieuwe klanten geldt dit tarief. Dat er eerst 0,41 in de app stond had inderdaad met de BTW verlaging te maken. Hij had alle documenten er bij gezocht waar tarieven in staan en kon nergens 1 vinden met een hogere TLV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Xorecs schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:34:
Om het nog wat duidelijker te maken: Eneco via chat (expliciet voor nieuwe klanten, incl. btw):
Elektra (normaal) € 0,46654
Elektra (dal) € 0,39823
Elektra (enkel) € 0,42716

TLV (excl. btw): De teruglever vergoeding is €0,36073

(dit zijn volgens de tabel de prijzen voor bestaande klanten, maar medewerker verzekerd mij toch echt dat het ook voor nieuwe klanten geld)
Dat is wel bijzonder, ik heb vandaag telefonisch afgesloten. Dit staat in mijn contract:

EDIT:
Eneco HollandseWind & Zon® Modelcontract
Startdatum levering: 4 juli 2022
Variabele leveringskosten per kWh stroom, dat u verbruikt
De leveringstarieven kunnen wijzigen. Meestal gebeurt dit per 1 januari en 1 juli van elk jaar. De voorwaarden
voor tariefwijziging vindt u terug in de Modelcontractvoorwaarden. De meest actuele tarieven vindt u terug op
eneco.nl of via uw persoonlijke account op Mijn Eneco.
• daltarief* ¤ 0,51116 per kWh
• normaaltarief ¤ 0,58074 per kWh
• terugleververgoeding ¤ -0,41265 per kWh

[ Voor 33% gewijzigd door -NRG- op 04-07-2022 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
ach, er zijn er meerdere die het zwart op wit bevestigd hebben gekregen dat het 0,41625ct / kwh TLV is. Normale mensen kijken niet 765776x per dag welke tarieven er nu weer zijn, dus ik ga er vanuit dat je ze daar over 6 maanden keihard op vast kunt spijkeren bij het afrekenen. Ik maak mij geen zorgen... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 07:13
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Als je hier leest, zie je dat de bellers naar Oxxio horen dat de website achter loopt en de tlv veel lager uitvalt.

Grote bende overal met de tarieven. Eneco voorop, kort daarachter Engie en naar nu blijkt ook Oxxio.

Delta heeft de tarieven sinds 11 mei niet veranderd en gaat geen nieuwe tarieven uitbrengen voor 9% BTW sinds 1 juli. Wel gaan ze die bij de eindnota correct verwerken.

TLV verandert uiteraard niet en komt bij mij overeen met wat hier zojuist gedeeld is. Gewogen voor 68% opwek bij normaal tarief levert dat ongeveer 0,4244 op bij dubbeltarief.
Inderdaad, echter: net heb ik telefonisch een contract afgesloten met de tarieven vd website, ik heb 3x de tarieven bevestigd op de opgenomen band, en die staan dus vast. Terwijl we telefonisch bezig waren kreeg ik de bevestigingsemail met veel lagere tarieven, ik zeg: dat zijn niet de tarieven die we net overeengekomen zijn. Zij: inderdaad, ik ga even met de supervisor overleggen. Contract weer geannuleerd, en nu gaan ze een nieuw contract opstellen met de juiste afgesproken tarieven... We hebben telefonisch een overeenkomst afgesloten, daar moeten zij zich ook aan houden :) Later vandaag ga ik een bevestiging krijgen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

pirke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Inderdaad, echter: net heb ik telefonisch een contract afgesloten met de tarieven vd website, ik heb 3x de tarieven bevestigd op de opgenomen band, en die staan dus vast. Terwijl we telefonisch bezig waren kreeg ik de bevestigingsemail met veel lagere tarieven, ik zeg: dat zijn niet de tarieven die we net overeengekomen zijn. Zij: inderdaad, ik ga even met de supervisor overleggen. Contract weer geannuleerd, en nu gaan ze een nieuw contract opstellen met de juiste afgesproken tarieven... We hebben telefonisch een overeenkomst afgesloten, daar moeten zij zich ook aan houden :) Later vandaag ga ik een bevestiging krijgen. Ik ben benieuwd.
Nice! Keep us posted ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik heb dit gekregen qua teruglevertarieven. Ik ga delta afsluiten. Werd ik echt snel en vriendelijk geholpen.

Delta
Stroomtarief normaal p/kWh € 0,49182 p/kWh
Stroomtarief dal p/kWh € 0,40047 p/kWh
Vaste kosten stroom € 5,40 p/maand

Teruglevertarief normaal 0,49182
Teruglevertarief dal 0,40047

Eneco
Leveringskosten
Normaal tarief 0,58074
Dal tarief 0,51116
Teruglevertarief 0,41265

Vaste kosten per jaar
Vaste leveringskosten 71,88 euro
Netbeheerderskosten 267,68 euro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:59
Altijd al geweten dat wij ministers hebben die ehehhh, hoe zeg je nou zoiets netjes? :(:)

"een MAXIMUM... "vergoeding wat de leveranciers terug mogen geven??

Prima marktwerking johh.. _O-
goed om je "klimaat" doelen te gaan halen .....animo wegnemen bij twijfelaars... -O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
Hagper schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:07:
Ik heb dit gekregen qua teruglevertarieven. Ik ga delta afsluiten. Werd ik echt snel en vriendelijk geholpen.

Delta
Stroomtarief normaal p/kWh € 0,49182 p/kWh
Stroomtarief dal p/kWh € 0,40047 p/kWh
Vaste kosten stroom € 5,40 p/maand

Teruglevertarief normaal 0,49182
Teruglevertarief dal 0,40047

Eneco
Leveringskosten
Normaal tarief 0,58074
Dal tarief 0,51116
Teruglevertarief 0,41265

Vaste kosten per jaar
Vaste leveringskosten 71,88 euro
Netbeheerderskosten 267,68 euro
De 0.49 cent tlv bij delta is dus incl BTW neem ik aan.

Bij mij in het contract staat namelijk:

Totale prijs per kWh (exclusief btw) € 0,43469
Btw € 0,03912
Totale prijs per kWh (inclusief btw) € 0,47381
Terugleververgoeding normaal2 € -0,45121

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Wat een ... bedrijf is dat Eneco
Na een week opgezegd omdat zij met een truuc aan mijn afgeschermde meterstanden kwamen (zie eerdere post).
Dit systeem wat de eindbereking doet is duidelijk flink in de war met het "pesten" van jullie allemaal bij dij Eneco _/-\o_
Heb 0,0 kW verbruikt en netwerkkosten moeten betalen, en krijg geld € 5.21 van ze :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DRViDoFEfh1Ctpg_7PZSHkfPa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BeGMVEbQtInl6n33trcWDSGM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK00Uu4jA4vlBjz79FfUMRKxtr8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x0wzuACwOlDvqeW6UzRAemhA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
mongkut schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:28:
Wat een ... bedrijf is dat Eneco
Na een week opgezegd omdat zij met een truuc aan mijn afgeschermde meterstanden kwamen (zie eerdere post).
Dit systeem wat de eindbereking doet is duidelijk flink in de war met het "pesten" van jullie allemaal bij dij Eneco _/-\o_
Heb 0,0 kW verbruikt en netwerkkosten moeten betalen, en krijg geld € 5.21 van ze :?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het klopt wel wat er staat,

Je krijgt 9,04 euro vanwege de energiebelasting teruggave.
Hier gaat 3,03 euro vanaf voor de netbeheerkosten
en er gaat 0,8 euro vanaf voor de leveringskosten

9,04 - 3,03 - 0,8 = 5,21 euro terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfD-ATo3W3z1SzwCXvmI4OTG-3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gbHvYBfKgj17FdCncNbfbnia.png?f=user_large

De Delta tarieven uit modelcontract van 22 mei zijn alleen niet aangepast naar 9% BTW. In de kolom [b]Stroom[\b] zie je het kale levertarief dat ook geldt voor teruglevering. Duidelijk en consistent met wat al vaker gemeld is.

Voor zover iemand die hier zou willen weten ... ;)
De totaalprijzen incl. BTW vind je door de linkerkolom te delen door 1,21 en te vermenigvuldigen met 1,09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
zonnefreak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Het klopt wel wat er staat,
Maar begrijpen doe ik dit niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:52
[...]

Ik vind het anders ook maar slecht verwoord in de kamerbrief, ik begrijp de taal gewoon niet exact met wat ze bedoelen O-)

Ik denk dat hem in dit zinnetje zit:
Ook adviseren wij u om, gezien de huidige ontwikkelingen in de elektriciteitsprijzen, deze redelijke vergoeding van een absoluut maximum te voorzien, waarbij u de terugverdientijden en het doel van deze
minimumvergoeding (consumentenbescherming) in het oog houdt.
bron: https://www.rijksoverheid...tas/2022/07/01/beslisnota

[ Voor 30% gewijzigd door adjego op 04-07-2022 12:54 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

[...]

Ik lees er expliciet een erg laag maximum in. Weinig bedrijven die daar dan vrijwillig nog boven gaan zitten. Nu is er formeel geen richtlijn meer, al een oude die allang verlopen is.

Volgens mij staan die politici op de loonlijst bij de elektriciteitsboeren of hebben ze allang een dikbetaald baantje toegezegd gekregen voor na hun klusje in Den Haag.

[ Voor 0% gewijzigd door ursusMaritimus op 04-07-2022 13:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:53:
[...]

Ik lees er expliciet een erg laag maximum in. Weinig bedrijven die daar dan vrijwillig nog boven gaan zitten. Nu is er formeel geen richtlijn meer, al een oude die allang verlopen is.

Volgens mij staan de politici die op de loonlijst bij de elektriciteitsboeren of hebben ze allang een dikbetaald baantje toegezegd gekregen voor na hun klusje in Den Haag.
Maar een bedrijf moet dus minimaal voldoen aan de 80%, dat haal ik er dan dus wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
adjego schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Ik vind het anders ook maar slecht verwoord in de kamerbrief, ik begrijp de taal gewoon niet exact met wat ze bedoelen O-)
Ja je moet echt het hele verhaal lezen wil je precies weten wat ze nou echt bedoelen. En dan die kop bij solarmagazine, die hebben het kennelijk ook niet goed begrepen, al staat het aan het eind van hun verhaal wel weer goed omschreven.
Daarbij merk ik op dat het energieleveranciers uiteraard vrij staat hun klanten een hogere terugleververgoeding te betalen. Het loont daarom voor klanten met zonnepanelen om zich bij het afsluiten van het contract te verdiepen in de vergoeding die de energieleverancier betaalt voor teruggeleverde elektriciteit.
Aldus Jetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Ja je moet echt het hele verhaal lezen wil je precies weten wat ze nou echt bedoelen. En dan die kop bij solarmagazine, die hebben het kennelijk ook niet goed begrepen, al staat het aan het eind van hun verhaal wel weer goed omschreven.

[...]
Aldus Jetten
6. Daarnaast een absoluut maximum aan de redelijke vergoeding
  • Ook adviseren wij u om, gezien de huidige ontwikkelingen in de
    elektriciteitsprijzen, deze redelijke vergoeding van een absoluut maximum te
    voorzien, waarbij u de terugverdientijden en het doel van deze
  • TNO heeft aangegeven dat een redelijke vergoeding van 80% van het kale
    leveringstarief in hun berekeningen in 2025 voor de eerste schijf overeenkomt
    met € 0,099 (in de jaren daarna loopt dit geleidelijk terug naar € 0,087 in
    2030). Als bij het bepalen van het absolute maximum bij de absolute getallen
    uit de TNO-berekening wordt aangesloten, heeft een dergelijk absoluut
    maximum geen negatieve invloed op de terugverdientijden.
  • Wel beschermt een absoluut maximum van de redelijke vergoeding
    energieleveranciers tegen het verplicht inkopen van stroom tegen een
    aanzienlijk hogere prijs dan de waarde op het moment van productie.

Namelijk, 80% van de zeer sterk gestegen kale elektriciteitsprijzen en de
    onzekerheden rondom de toekomstige ontwikkelingen zijn niet direct
    gekoppeld aan de waarde van de elektriciteitsproductie op de
    groothandelsmarkt. De waarde van door zonnepanelen opgewekte stroom op
    een zonnige dag rond lunchtijd is laag. De meerkosten die leveranciers
    verplicht moeten dragen worden aan alle klanten, ook diegenen zonder
    zonnepanelen, doorberekend waardoor de lasten van een te hoge
    minimumvergoeding leiden tot onevenredig hoge elektriciteitstarieven voor
    klanten zonder zonnepanelen. Dit heeft dus een denivellerend effect op de
    energierekening (voordeel voor de mensen die zich zonnepanelen kunnen
    veroorloven, nadeel voor de anderen).
  • De vraag is of leveranciers aan de klanten wel de hogere kosten kunnen
    doorberekenen. Meer waarschijnlijk is dat zij zullen gaan proberen te
    vermijden nog klanten met zonnepanelen te werven.
  • Uiteraard staat het energieleveranciers vrij hun klanten een hogere
    terugleververgoeding te geven.[\li]
Beslisnota bij Kamerbrief over afbouw salderingsregeling

[ Voor 2% gewijzigd door ursusMaritimus op 04-07-2022 13:09 . Reden: bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Zojuist met oxxio gebeld voor wat opheldering. Blijkbaar hebben daar nu ook door dat ze er een rommeltje van hebben gemaakt. De dame aan de telefoon leek meteen door te hebben wat mijn probleem was en ging de collega waarmee ik vanmorgen contact heb gehad vragen mij terug te bellen. Ik kreeg het idee dat ze het dealen boze klanten liever aan collega's overliet :9

Ik ga proberen ze toch aan het contract te houden. Ik heb screenshots en zij hebben opnamens van het gesprek. Die lijken me beide 100% duidelijk, zal wel niks worden maar ga er toch voor dat het afgesproken contract ook nageleefd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik hing net aan de telefoon met Eneco (de afdeling commercieel of zo) ivm het overzetten naar een 'nieuw' modelcontract gezien de hogere tarieven online tov wat ik in de mail kreeg, maar in 1e instantie zou het geen 46 ct TLV zijn en slechts 42, maar bij verder navragen bleek zelfs dat niet het geval en is het 36 ct, zoals ik in de mail had. Er zouden ook geen verschillende tarieven voor bestaande of nieuwe klanten zijn, alles wordt het lagere tarief zoals ik in de mail had, aldus de medewerker nadat ze het nagevraagd had.

Voor een berekening van hoe de TLV (of het kale leveringstarief dus) nu tot stand komt raadde ze me aan om een email te sturen voor een voorbeeldberekening naar klantenservice@eneco.nl dus dat ga ik nu maar doen. Ze snapte dat het moeilijk te rijmen was met wat er online staat, maar bij navraag zou dus echt blijken dat dat niet klopt en dat wat ik in de mail had geldt voor elke klant na 1 juli, dus wat nu in de tabel staat onder 'bestaande klanten'.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:55

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

964C2 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Hier vanmorgen dezelfde mail met dezelfde sterk verlaagde tarieven t.o.v. wat gisteren in Mijn Delta vermeld stond.

Wat een incompetente Energieproviders hebben we hier in NL :r

Maandag maar weer terug naar Eneco....
Vanmorgen de switch weer gemaakt van Delta naar Eneco met per mail ontvangen nieuw MKB modelcontract met goede TLV van 49,931 cent

[ Voor 5% gewijzigd door 964C2 op 04-07-2022 13:46 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:07:
[...]

6. Daarnaast een absoluut maximum aan de redelijke vergoeding
  • Ook adviseren wij u om, gezien de huidige ontwikkelingen in de
    elektriciteitsprijzen, deze redelijke vergoeding van een absoluut maximum te
    voorzien, waarbij u de terugverdientijden en het doel van deze
  • TNO heeft aangegeven dat een redelijke vergoeding van 80% van het kale
    leveringstarief in hun berekeningen in 2025 voor de eerste schijf overeenkomt
    met € 0,099 (in de jaren daarna loopt dit geleidelijk terug naar € 0,087 in
    2030). Als bij het bepalen van het absolute maximum bij de absolute getallen
    uit de TNO-berekening wordt aangesloten, heeft een dergelijk absoluut
    maximum geen negatieve invloed op de terugverdientijden.
  • Wel beschermt een absoluut maximum van de redelijke vergoeding
    energieleveranciers tegen het verplicht inkopen van stroom tegen een
    aanzienlijk hogere prijs dan de waarde op het moment van productie.

Namelijk, 80% van de zeer sterk gestegen kale elektriciteitsprijzen en de
    onzekerheden rondom de toekomstige ontwikkelingen zijn niet direct
    gekoppeld aan de waarde van de elektriciteitsproductie op de
    groothandelsmarkt. De waarde van door zonnepanelen opgewekte stroom op
    een zonnige dag rond lunchtijd is laag. De meerkosten die leveranciers
    verplicht moeten dragen worden aan alle klanten, ook diegenen zonder
    zonnepanelen, doorberekend waardoor de lasten van een te hoge
    minimumvergoeding leiden tot onevenredig hoge elektriciteitstarieven voor
    klanten zonder zonnepanelen. Dit heeft dus een denivellerend effect op de
    energierekening (voordeel voor de mensen die zich zonnepanelen kunnen
    veroorloven, nadeel voor de anderen).
  • De vraag is of leveranciers aan de klanten wel de hogere kosten kunnen
    doorberekenen. Meer waarschijnlijk is dat zij zullen gaan proberen te
    vermijden nog klanten met zonnepanelen te werven.
  • Uiteraard staat het energieleveranciers vrij hun klanten een hogere
    terugleververgoeding te geven.[\li]
Beslisnota bij Kamerbrief over afbouw salderingsregeling
Hoe vaker ik het lees hoe onduidelijker ik het vind worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_D
Termy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:09:
Ik hing net aan de telefoon met Eneco (de afdeling commercieel of zo) ivm het overzetten naar een 'nieuw' modelcontract gezien de hogere tarieven online tov wat ik in de mail kreeg, maar in 1e instantie zou het geen 46 ct TLV zijn en slechts 42, maar bij verder navragen bleek zelfs dat niet het geval en is het 36 ct, zoals ik in de mail had. Er zouden ook geen verschillende tarieven voor bestaande of nieuwe klanten zijn, alles wordt het lagere tarief zoals ik in de mail had, aldus de medewerker nadat ze het nagevraagd had.

Voor een berekening van hoe de TLV (of het kale leveringstarief dus) nu tot stand komt raadde ze me aan om een email te sturen voor een voorbeeldberekening naar klantenservice@eneco.nl dus dat ga ik nu maar doen. Ze snapte dat het moeilijk te rijmen was met wat er online staat, maar bij navraag zou dus echt blijken dat dat niet klopt en dat wat ik in de mail had geldt voor elke klant na 1 juli, dus wat nu in de tabel staat onder 'bestaande klanten'.
Het lijkt erop dat ze gisteren de tarieven voor (terug-) levering hebben verlaagd. En vandaag de prijsverhoging voor nieuwe klanten hebben laten vallen.
Dat laatste wellicht mede dankzij Tweakers, en al die klanten (slimme particuliere stroomleveranciers) die de dubbele overstap truc doen. We zijn niet de enigen die de ontwikkelingen op de voet volgen ;)

De medewerkers aan de telefoon hebben alleen wat moeite om alle veranderingen bij te houden. Slordig, maar niet verrassend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

adjego schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Hoe vaker ik het lees hoe onduidelijker ik het vind worden :/
Hier staat zo ongeveer dat zonnepanelenbezitters genaaid gaan worden. 8)7

Maar wanneer iedereen die nog een analoge terugdraaimeter heeft, die pertinent NIET laat vervangen, dan kan de saldering ook na 2024 niet afgebouwd worden, toch?

Want die meters salderen 1 op 1 by design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens__
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-09 21:26
pirke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:55:
[...]
Dan heb je bij Eneco meer geluk dan ik vorig jaar bij vandebron, die deden net zoiets maar hielden daarna vast aan het geschreven contract. Ik had dat gesprek ook opgenomen (net als zijzelf) maar daar waren ze niet gevoelig voor. Uiteindelijk via de rechtsbijstandsverzekering het verschil voor de hele contractperiode vergoed gekregen. Dus zo'n rechtsbijstandsverzekering kan nog wel eens handig uitpakken. Ging totaal om ongeveer € 900,-

25.010 Wattpiek Oost / West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
lithoijen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:07:
[...]
Zojuist met oxxio gebeld voor wat opheldering. Blijkbaar hebben daar nu ook door dat ze er een rommeltje van hebben gemaakt. De dame aan de telefoon leek meteen door te hebben wat mijn probleem was en ging de collega waarmee ik vanmorgen contact heb gehad vragen mij terug te bellen. Ik kreeg het idee dat ze het dealen boze klanten liever aan collega's overliet :9

Ik ga proberen ze toch aan het contract te houden. Ik heb screenshots en zij hebben opnamens van het gesprek. Die lijken me beide 100% duidelijk, zal wel niks worden maar ga er toch voor dat het afgesproken contract ook nageleefd gaat worden.
Zojuist ben ik teruggebeld door Oxxio, aan de telefoon werd mij wederom verzekerd dat voor mij de tarieven gelden zoals vanmorgen afgesproken (lees een TLV van 54 cent). Dit zouden ze mij zometeen per mail bevestigen. Ik zou hoogst verbaast, maar ook erg tevreden zijn mocht dit kloppen. Ik verwacht eigenlijk dat ik niet verbaast maar erg teleurgesteld ga zijn, maar we gaan het meemaken. Wat een clusterfuck maken de energiebedrijven ervan, de linkerhand weet niet wat de rechter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_D
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Maar wanneer iedereen die nog een analoge terugdraaimeter heeft, die pertinent NIET laat vervangen, dan kan de saldering ook na 2024 niet afgebouwd worden, toch?

Saldering kan bij ferrarismeter niet afgebouwd worden, wel kunnen ze die meters vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Termy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:09:
Bij Eneco is de TLV toch gebaseerd Normaal-tarief?
Op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ staat dit Normaal tarief: (€0,58073 - €0,0401 EB - €0,03325 ODE) ÷ 1,09 (Alle genoemde bedragen zijn inclusief 9% btw) = € 0,465486 TLV.

Wat reken ik hier verkeerd?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

cj1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Op https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ staat dit Normaal tarief: (€0,58073 - €0,0401 EB - €0,03325 ODE) ÷ 1,09 (Alle genoemde bedragen zijn inclusief 9% btw) = € 0,465486 TLV.

Je berekening is juist, alleen heb ik begrepen van/over Eneco dat de tarieven voor het modelcontract op de website nu niet kloppen :? Ook de tarieven in de app en mijn eneco zijn niet zichtbaar of onjuist.

#vagetoko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:41:
[...]

Je berekening is juist, alleen heb ik begrepen van/over Eneco dat de tarieven voor het modelcontract op de website nu niet kloppen :? Ook de tarieven in de app en mijn eneco zijn niet zichtbaar of onjuist.

#vagetoko
Tenzij het weer het spelletje bestaande vs nieuwe klanten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:30

ggr

Ik heb gebeld met Eneco en ze hetzelfde sommetje voorgelegd. Het blijkt dat alle tarieven inclusief 21% BTW zijn (in tegenstelling tot wat er op de website staat). In het contract dat ik vandaag heb afgesloten staat ook 21% met vervolgens vermeld dat ze voor de periode 1 juli - 31 december 2022 met 9% zullen rekenen in de jaarnota.

Met 21% BTW kom ik nog steeds niet exact op de TLV van 0,41265 zoals in die in het contract staat, maar wel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

[...]

Dit is de berekening die ik ook maak maar de medewerker kon dit zelf niet achterhalen dus adviseerde om te mailen voor een specificatie. Dat heb ik nu dus ook gedaan. Ze was het er mee eens dat die 58 ct die online staat niet te rijmen valt met een TLV van 36 of 42 ct, maar dat zou dus komen omdat wat online staat niet klopt.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yurie
Haha, ze hebben het door bij Oxxio. De leveringstarieven zijn aangepast. Die kun je dus laten voor nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

ggr schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Ik heb gebeld met Eneco en ze hetzelfde sommetje voorgelegd. Het blijkt dat alle tarieven inclusief 21% BTW zijn (in tegenstelling tot wat er op de website staat). In het contract dat ik vandaag heb afgesloten staat ook 21% met vervolgens vermeld dat ze voor de periode 1 juli - 31 december 2022 met 9% zullen rekenen in de jaarnota.

Met 21% BTW kom ik nog steeds niet exact op de TLV van 0,41265 zoals in die in het contract staat, maar wel ongeveer.
Wat ik gisteren begrepen heb (fb-chat met Eneco) is dat de tarieven op de website nog met 21% zijn en dus te hoog. Die zouden vandaag aangepast worden, maar dat is nog steeds niet gebeurd ...

Reken je met 21% terug naar kaal tarief, dan kom je op 0,41265.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Daarom worden die dus ook verplicht vervangen vanaf 2023 voor een meter die 4 telwerken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 04-07-2022 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Srednier
Ik wil nog even een voordeel aanstippen van Engie tov Eneco. Namelijk het contract van Engie geeft aan dat de TLV gelijk is aan het kale tarief. Voor de meeste andere is dit opgenomen in de voorwaarden. Deze voorwaarden mogen gewijzigd worden. Een contract in princiepe niet, dus sta je een stuk sterker wanneer ineens aangekomen wordt met een 50% zoals budget energie of nog slechter: HVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratisgeld
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-06-2024
Yurie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:50:
Haha, ze hebben het door bij Oxxio. De leveringstarieven zijn aangepast. Die kun je dus laten voor nu..
Voor de volledigheid, dit zijn de tarieven van het Oxxio modelcontract die nu online staan (https://www.oxxio.nl/stroom-en-gas/modelcontract):

Stroom per kWh enkel € 0,54062
Stroom per kWh normaal € 0,58073
Stroom per kWh dal € 0,51115
Vaste leveringskosten per maand € 4,99

TLV = kale enkeltarief = (€ 0,54062 - € 0,04452 (EB) - € 0,03691)/1.09 = € 0,42

Als de nieuwe TLV van Eneco dus inderdaad € 0,36 wordt, lijkt Oxxio dus een betere deal?

[ Voor 3% gewijzigd door gratisgeld op 04-07-2022 14:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yurie
Lol, wie is er allemaal naar Delta aan het bellen? Ik belde zojuist om me aan te melden en ze zegt; heb ik u niet eerder al aan de lijn gehad met vragen over modelcontract?

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Kan iemand met een contractbevestiging van Delta aangeven of er daadwerkelijk in het contract staat dat de TLV gelijk is aan het kale leveringstarief? - Dus niet de tarieven (die mogen ze wijzigen), maar daadwerkelijk deze tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkerk
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-05 18:08
Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:08:
Kan iemand met een contractbevestiging van Delta aangeven of er daadwerkelijk in het contract staat dat de TLV gelijk is aan het kale leveringstarief? - Dus niet de tarieven (die mogen ze wijzigen), maar daadwerkelijk deze tekst?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STbj8516Atot-SWKVQOzFhfZezg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nmFqO1WUuQZLaMQ8VHPRCe9X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRBYQ1U1W6yZdIGrqnhpNR3g3TA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vncmw52aB2ZPqNmAkAhgtb6V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:57
Dit staat in mijn overeenkomst:
- Per stroomaansluiting met een woon­ of verblijfsfunctie geeft de Belastingdienst per 12 maanden €
742,98 (inclusief m.i.v. 1­7­2022 9% BTW) vermindering energiebelasting. Dit bedrag nemen wij
mee in de berekening van uw maandelijkse termijnbedrag.
- Wekt u zelf stroom op en levert u die stroom aan het stroomnet? Dan verrekenen we volgens de
salderingsregels de aan het stroomnet geleverde stroom met uw stroomverbruik. Over het verschil
betaalt u de totale prijs per kWh. Levert u meer stroom aan het net dan u verbruikt? Dan ontvangt u
een vergoeding die gelijk is aan de leveringsprijs exclusief energiebelasting, ODE en btw. Kijk voor
een voorbeeldberekening op deltaenergie.nl/service/info/terugleververgoeding/.
- Bovengenoemde prijzen kunnen wijzigen conform onze voorwaarden, tenzij contractueel anders is
vastgelegd. Meer informatie vindt u op deltaenergie.nl.
- Na de einddatum loopt uw leveringsovereenkomst voor stroom en gas door voor onbepaalde tijd met
een variabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Laatst online: 18:30
Dit staat inderdaad in mijn contractbevestiging. Een quote uit dat document:
Wekt u zelf stroom op en levert u die stroom aan het stroomnet? Dan verrekenen we volgens de
salderingsregels de aan het stroomnet geleverde stroom met uw stroomverbruik. Over het verschil
betaalt u de totale prijs per kWh. Levert u meer stroom aan het net dan u verbruikt? Dan ontvangt u
een vergoeding die gelijk is aan de leveringsprijs exclusief energiebelasting, ODE en btw. Kijk voor
een voorbeeldberekening op deltaenergie.nl/service/info/terugleververgoeding/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 11:55
Dit staat dan helaas op het tarievenformulier: https://www.deltaenergie....delta-gas-11-mei-2022.pdf

- "Wekt u elektriciteit op? Bij teruglevering aan het net ontvangt u een vergoeding die gelijk is aan de
totale prijs per kWh. Levert u meer terug aan het net dan u verbruikt? Dan ontvangt u over het verschil
de leveringsprijs per kWh exclusief de belastingen. Meer informatie vindt u op deltaenergie.nl/
terugleververgoeding"

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Laatst online: 18:30
Not_Disclosed schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Dit staat dan helaas op het tarievenformulier: https://www.deltaenergie....delta-gas-11-mei-2022.pdf

- "Wekt u elektriciteit op? Bij teruglevering aan het net ontvangt u een vergoeding die gelijk is aan de
totale prijs per kWh. Levert u meer terug aan het net dan u verbruikt? Dan ontvangt u over het verschil
de leveringsprijs per kWh exclusief de belastingen. Meer informatie vindt u op deltaenergie.nl/
terugleververgoeding"
Hoezo helaas? Dat is toch juist de tekst waar Srednier naar vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
ursusMaritimus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Wat ik gisteren begrepen heb (fb-chat met Eneco) is dat de tarieven op de website nog met 21% zijn en dus te hoog. Die zouden vandaag aangepast worden, maar dat is nog steeds niet gebeurd ...

Reken je met 21% terug naar kaal tarief, dan kom je op 0,41265.
Met 21% BTW zijn EBE en ODE 4,452 en 3,691 eurocent, totaal 8,143 eurocent. Met 9% zou het ongeveer 7,3 cent moeten zijn. Dat komt overeenkomst met de bedragen op Eneco's website. Dus de weergave is met 9% zoals er staat.

Screenshot bewaren en daarna een klacht indienen bij ontvangst van het contract met andere tarieven.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Als je bij Delta om een modelcontract vraagt, krijg je een bevestiging met het woord "variabel".
Het woord "Modelcontract" is in geen velden of wegen te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Popmartijn schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Dit staat inderdaad in mijn contractbevestiging. Een quote uit dat document:

[...]
Mooi, tanks, dan sta je bij Delta ook wat sterker als ze deze koppeling later willen loslaten.
Ik heb het nog even nagezocht, maar in het contract dat ik had met Eneco stond het niet vermeldt, Engie in twee contracten die ik heb gehad beide wel.
En het ging me er om of dit daadwerkelijk in het contract staat, dus niet ergens op internet in voorwaarden of tarievenbladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
cj1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Als je bij Delta om een modelcontract vraagt, krijg je een bevestiging met het woord "variabel".
Klopt, zojuist zij de medewerker dat het een modelcontract is maar dat zij het 'intern' een variabel contract noemen. Dus wat het nu is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

cj1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:20:
[...]

Met 21% BTW zijn EBE en ODE 4,452 en 3,691 eurocent, totaal 8,143 eurocent. Met 9% zou het ongeveer 7,3 cent moeten zijn. Dat komt overeenkomst met de bedragen op Eneco's website. Dus de weergave is met 9% zoals er staat.

Screenshot bewaren en daarna een klacht indienen bij ontvangst van het contract met andere tarieven.
Ik heb net ook een nieuw contract bij Eneco afgesloten en zie ook de 0,41265 TLV in het contract staan. In de tabel in de TS staat 46,44, ik neem aan dat dat niet meer klopt?

Of had ik beter naar Delta kunnen gaan? Volgens mij is dat de centrale vraag in dit topic toch? Als je netto teruglevert, waar moet je dan wezen. Kan dat niet in de sticky? :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
cj1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat het handig zou zijn om in de tabel op te nemen of het levertarief en de TLV contractueel gekoppeld zijn, waarbij dus Engie=ja, Delta=ja, Eneco=nee. Dit met name richting de toekomst, mochten we overal ongewenste klant worden en men ons 50% door de strot willen drukken. Dan zit je liever bij Delta of Engie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
fsfikke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Ik heb net ook een nieuw contract bij Eneco afgesloten en zie ook de 0,41265 TLV in het contract staan. In de tabel in de TS staat 46,44, ik neem aan dat dat niet meer klopt?

Of had ik beter naar Delta kunnen gaan? Volgens mij is dat de centrale vraag in dit topic toch? Als je netto teruglevert, waar moet je dan wezen. Kan dat niet in de sticky? :p
Wat is dan in die bevestiging je normaaltarief, en welk BTW percentage staat er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Wat is dan in die bevestiging je normaaltarief, en welk BTW percentage staat er bij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lN108IAjso7bJrOaEM9ctHvTWyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AaZCf8Bzo6bcE4pOBrwkzf92.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Wat een flapdrollen, nu weer 21%. En dus niet in overeenstemming met de info op de website. Ik denk dat als je deze bevestiging krijgt je echt wel aan die 41ct zit en kunt fluiten naar die 46ct die het volgens de website zou moeten zijn. Ook al maak je een screenshot van de website, de bevestiging is duidelijk 41ct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Srednier schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Wat een flapdrollen, nu weer 21%. En dus niet in overeenstemming met de info op de website. Ik denk dat als je deze bevestiging krijgt je echt wel aan die 41ct zit en kunt fluiten naar die 46ct die het volgens de website zou moeten zijn. Ook al maak je een screenshot van de website, de bevestiging is duidelijk 41ct
Dus, met z'n allen dan toch naar Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
fsfikke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Ik zat ook even in de discussie met Eneco. Een gevalletje BTW... Ze noemen de BTW tarieven incl 21% BTW, maar in de tekst op de modelcontract pagina is dat 9%. Ik ga me er hard voor maken dat ik een contract krijg (al is het voor 30 dagen) met 46 ct terugleververgoeding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Het stomme is dat gaslicht.com ook 46.55ct aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Ep Woody op 04-07-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Ik ben op 2 juli overgestapt van Eneco naar Delta en tot nu toe ben ik zeer tevreden met hun responsiveness.
Ik heb me op 1 juli telefonisch aangemeld en op dezelfde dag al een email met de bevestiging en tarieven. Op 3 juli een mail met de overeenkomst (termijnbedrag -€52 :-)). Ook MijnDelta was al gelijk geactiveerd en daar kan ik ook bijna alles terugvinden.
En omdat Enexis weer eens een storing heeft met het uitlezen van de meter heb ik de standen handmatig genoteerd en via Whatsapp gecheckt met Delta. Ze reageren binnen 10 minuten.

So far so good :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17
fsfikke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:02:
[...]

Dus, met z'n allen dan toch naar Delta?
Ik zat bij eneco sinds april. Kreeg als bestaande klant met model contract 0.36 en ben nu naar delta over op een model contract.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:51

kanaaldijk

23000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

Qosmic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:16:
[...]

Ik zat bij eneco sinds april. Kreeg als bestaande klant met model contract 0.36 en ben nu naar delta over op een model contract.
en waarom niet naar innova energie of gewoon energie via depender zij hebben een hogere teruglever vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
kanaaldijk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:20:
[...]

en waarom niet naar innova energie of gewoon energie via depender zij hebben een hogere teruglever vergoeding
Maar met een jaarcontract en dan kun je niet makkelijk opzeggen zonder 50 euro boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_D
kanaaldijk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:20:
[...]

Ik heb voor Eneco gekozen. Grote speler die niet snel zal omvallen, TLV is goed (genoeg) en duurzaamheid bedrijf is ook goed (genoeg). Wijziging tarieven (vooralsnog) pas over 6 maanden, en overstappen kan altijd.

Een degelijk compromis denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr_D op 04-07-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:51
Hoi, ik heb afgelopen vrijdag een offerte aangevraagd bij Delta, zij gaven 7 werkdagen aan dat deze binnen zou moeten zijn.
Ik zit nu eigenlijk wel op hete kolen om nu de mooie maanden nog even te vlammen met terugleveren.
Duurde het bij jullie ook zo lang?

SWW Atlantic Explorer V4 270 3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase, MHI SRK-50ZSX, MHI SRK 25ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
Ze hebben nog wel een leuke uitdaging bij Eneco. Volgens de voorwaarden zijn de tarieven op de modelcontractpagina leidend, maar volgens de klantenservice medewerkers de tarieven van hun systeem. Gezellig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_D
DWinters1979 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:37:
Hoi, ik heb afgelopen vrijdag een offerte aangevraagd bij Delta, zij gaven 7 werkdagen aan dat deze binnen zou moeten zijn.
Ik zit nu eigenlijk wel op hete kolen om nu de mooie maanden nog even te vlammen met terugleveren.
Ik raad je aan om even koffie te zetten en ze te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Ep Woody schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:38:
Ze hebben nog wel een leuke uitdaging bij Eneco. Volgens de voorwaarden zijn de tarieven op de modelcontractpagina leidend, maar volgens de klantenservice medewerkers de tarieven van hun systeem. Gezellig!

[ Voor 6% gewijzigd door libo1949 op 04-07-2022 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libo1949
DWinters1979 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:37:
Via de telefoon binnen een halve dag geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
Aha, had ze vanochtend al gebeld om te checken of m’n e-mailadres wel goed genoteerd was. De dame kon mij vorige week geen tarieven geven.
Maar bellen en contract op laten stellen?
libo1949 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:42:
[...]

Via de telefoon binnen een halve dag geregeld

SWW Atlantic Explorer V4 270 3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase, MHI SRK-50ZSX, MHI SRK 25ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libo1949
DWinters1979 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:44:
Aha, had ze vanochtend al gebeld om te checken of m’n e-mailadres wel goed genoteerd was. De dame kon mij vorige week geen tarieven geven.
Maar bellen en contract op laten stellen?

[...]
Bellen of Whatsappen. Binnen een halve dag bevestiging van de tarieven en binnen 3 dagen de overeenkomst (ze moeten eerst je kredietwaardigheid en zo checken zeggen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
Bedankt voor je reactie

Is Delta nu gunstiger als Eneco?
libo1949 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:50:
[...]

Bellen of Whatsappen. Binnen een halve dag bevestiging van de tarieven en binnen 3 dagen de overeenkomst (ze moeten eerst je kredietwaardigheid en zo checken zeggen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

libo1949 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:50:
[...]

Net via Whatsapp een offerte aangevraagd bij Delta, dat duurt 8 werkdagen volgens de dame.

Pagina: 1 ... 58 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2