Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:20
TurboNick3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:33:
[...]

Bij GC staat duidelijk 30 dagen opzegtermijn en anders tot 250euro boete.

Dat zou betekenen dat je moet gaan rekenen.
nieuwe TLV (bijv. 0,42) - GC tarief 0,11 = 0,31 dan 250euro /0,31 = ruim 800KW overschot nodig om kiet te draaien. anders kan je beter de maand uitzingen.
Dit is niet zoals het bij mij ging: 0 dagen opzegtermijn en EUR 125 boete voor het openbreken van mijn 5-jaars contract.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

cville schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:21:
[...]

Dit is niet zoals het bij mij ging: 0 dagen opzegtermijn en EUR 125 boete voor het openbreken van mijn 5-jaars contract.
Volgens mij een GC contract :+
Net als bij mij en reneeke ;)

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
JoKo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Volgens mij een GC contract :+
Net als bij mij en reneeke ;)
Klopt; maar dat was toch ook waar @TurboNick3 het over had?

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
cj1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:45:
[...]

Gevoelsmatig gaan de tarieven tegen de winter weer omhoog: minder aanbod / meer vraag.
Historisch gezien liggen in september, november en december de electraprijzen hoger dan juni/juli.
Voor de hoogste TLV wordt het vermoedelijk nog een keer overstappen ergens in s2.

PS Tenzij de Russische gaspijp weer 100% gaat leveren.
In de herfst ben ik zowieso weer ergens anders. De accu gaat dan weer aan en stroom gaat dan weer naar Frank/Easy/Mijndomein. Gas is tzt dan ff de vraag, maar tot 1 jan is het redelijk de kans dat t vast blijft.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:15

TurboNick3

Thedutchtravellers

Ik kan geen bron vinden bij GC waarin bevestigd word dat het variabele contract wel meteen (dus zonder 30 dagen wachten) op te zeggen is (d.m.v. overstap naar bijv. delta).

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 17-09 21:36
Volgens mij is t meer flauwekul en pesterij die opzegtermijnen bij variabel/model contracten. Zowel Delta als Eneco vinden het allemaal prima om over 2 dagen te wisselen. De helpdesk gaf aan dat er toch pas de dag ervoor iets naar de huidge leverancier gestuurd word en de dag erna dan een administratief riedeltje gedraaid word zodat de user van plek A naar plek B gaat. Komt nauwelijks iemand aan te pas...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 07:12
Gorbulas schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:40:
[...]

De tarieven veranderen per 1 juli, mag ik dan per 1 juli opzeggen en gelijk een nieuwe leverancier gebruiken?

Weet je of Vattenfall nu al kan vertellen wat mijn eindnota is als ik per 1 juli opzeg denk je?
Als je geen vast contract hebt lopen, kun je altijd opzeggen en overstappen. Ook al hoor je soms iets over opzegtermijnen in dit topic, maar dat is officieel volgens mij niet correct.

Vattenfall weet per uur als het goed is wat ze leveren en ontvangen, dus de eindnota ligt er vrijwel meteen. Hoe ze dat afhandelen, heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processorkoeler schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:07:
Processorkoeler in "Het grote terugleververgoeding topic"
Zijn er dus mensen die bij Eneco een tussentijdse nota hebben aangevraagd?
Ik ga het morgen doen, pa belden ze vandaag voor de standen. Best netjes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:04

reiker

dan jij!

reiker schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:01:
Een update van het verloop van de aanvraag van mijn secundair allocatiepunt:
  • 14-4: aanvraag via mijnaansluiting, eerste datum die ik kon kiezen was week 28
  • 19-4: offerte ontvangen
  • 20-4: offerte getekend teruggestuurd
  • 25-4: ik word gebeld door medewerker waar ik de meter voor ga gebruiken, uitleg is akkoord
  • 10-5: twee monteurs van Enexis staan (onaangekondigd) voor de deur om te checken of mijn hoofdaansluiting en meterkast geschikt zijn om een meter bij te plaatsen
  • 7-6: maar eens gebeld met Enexis om een update te vragen
  • 8-6: ik word teruggebeld om een afspraak te maken: 29-6! Zelfs twee weken eerder dan ik kom aanvragen.
En ja hoor, keurig vanochtend om 8 uur staan er twee mannen van Enexis op de stoep om het secundair allocatiepunt te komen plaatsen. Overigens dezelfde twee als die kwamen opmeten of het zou passen.

Eerst zeiden ze dat ze werk hebben tot 11u, nu wordt het wat langer omdat ze ook het bord met de hoofdaansluitingen gaan vervangen. Er zitten nog drie smeltzekeringen in, worden vervangen voor drie automaten. Met de nieuwe kast is er dan meer ruimte voor de extra bekabeling die naar de tweede meter moet.
En na ongeveer vier uur werk is het afgerond. Nieuwe meter moet nog worden aangemeld voor ik op die EAN een contract kan afsluiten.
De totale doorlooptijd was dus ongeveer tien weken.

En zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BJWD-cbrVkyAfWfgCNfQjZE5-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCbWqL7JlHDAD8yhdU0QLIO9.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, de afwerking van de groepenkast moet nog worden gedaan :p

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
reiker schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:11:
[...]

En na ongeveer vier uur werk is het afgerond. Nieuwe meter moet nog worden aangemeld voor ik op die EAN een contract kan afsluiten.

[Afbeelding]

Dus 2de allocatiepunt is gewoon een aftakking van de eerste? Je hebt geen extra kabel van de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

bmoorman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:56:
[...]

Dus 2de allocatiepunt is gewoon een aftakking van de eerste? Je hebt geen extra kabel van de straat?
Het is precies wat het zegt. Een 2e meter op dezelfde hoofdaansluiting, maar waarop je wel een afzonderlijk energiecontract kan afsluiten.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
leandres schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:57:
[...]

Het is precies wat het zegt. Een 2e meter op dezelfde hoofdaansluiting, maar waarop je wel een afzonderlijk energiecontract kan afsluiten.
ik had het verward met een aansluiting voor zuivere teruglevering waarmee je wel je capaciteit vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:05
[...]

[Afbeelding]

Net als ik mazzel dat ze de draden even afgedopt laten hangen.....
Was er student bij? Ik had één monteur en die deed er twee uur over.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bmoorman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:03:
[...]

ik had het verward met een aansluiting voor zuivere teruglevering waarmee je wel je capaciteit vergroot.
Dan takken ze nog af, alleen dan een extra set automaten erbij. En de voeding kabel moet dik genoeg zijn anders trekken ze nieuwe. Maar geen twee....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:21

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

@reiker heb je dan zo'n dikke productie én scherp levercontract voor nog een paar jaren? Dit geintje kost bij Enexis ruim 500 eurie en bijna 40 euro per jaar

[ Voor 9% gewijzigd door ursusMaritimus op 29-06-2022 16:10 ]

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:09:
@reiker heb je dan zo'n dikke productie én scherp levercontract voor nog een paar jaren? Dit geintje kost bij Enexis ruim 500 eurie en bijna 40 euro per jaar
En levert vervolgens 800 euro op aan vermindering energiebelasting toch? Dus dan zou het juist geld opleveren elk jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 29-06-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
de Peer schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:12:
[...]

En levert vervolgens 800 euro op aan vermindering energiebelasting toch?
Schijnt iets minder te zijn want tweede helft is minder btw, iets met sigaar uit eigen doos....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:12:
[...]

En levert vervolgens 800 euro op aan vermindering energiebelasting toch? Dus dan zou het juist geld opleveren elk jaar.
Die krijg je toch maar 1x per (hoofd)aansluiting) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Weekje vol zon met TLV van Eneco en dat is weer betaald _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:14:
[...]

Die krijg je toch maar 1x per (hoofd)aansluiting) ?
niet dus ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 07:42

V-8

Je schijnt hier inderdaad betrekkelijk eenvoudig mee te kunnen sjoemelen. Officieel krijg je echter maar één keer de vermindering energiebelasting... Het mag niet.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Dat klinkt als te mooi om waar te zijn.

Is dat ook nog ergens te vinden op en site van onze (r)overheid? Als je inderdaad 800 euro per jaar krijgt per keer 500 euro investeren, waarom heeft dan niet iedereen allang al 5 extra allocatiepunten?

En waarom is er dan niet allang 'het grote extra allocatiepunten topic' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
reneeke1970 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Dan takken ze nog af, alleen dan een extra set automaten erbij. En de voeding kabel moet dik genoeg zijn anders trekken ze nieuwe. Maar geen twee....
weet je zeker? En dat dat zo gebeurt in een en dezelfde meterkast? De verleiding is groot om energie af te nemen van punt 1 tegen laag tarief en door te sluizen naar punt 2 met hoger tarief, dag en nacht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 07:42

V-8

bmoorman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:23:
[...]

weet je zeker? En dat dat zo gebeurt in een en dezelfde meterkast? De verleiding is groot om energie af te nemen van punt 1 tegen laag tarief en door te sluizen naar punt 2 met hoger tarief, dag en nacht. 8)
De installaties mogen ''achter de meter niet met elkaar verbonden zijn'' helaas... Maar de vraag is of een accu bijvoorbeeld ook als 'verbonden met elkaar'' wordt gezien, als beide meters nooit gelijktijdig met de accu verbonden zijn. Interessante vraag.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reneeke1970
ursusMaritimus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Is dat ook nog ergens te vinden op en site van onze (r)overheid? Als je inderdaad 800 euro per jaar krijgt per keer euro investeren, waarom heeft dan niet iedereen allang al 5 extra allocatiepunten?

Ik zal het nog één keertje zeggen, en als je even terug denkt aan je eigen aanmeld proces zul je het beamen, je nieuwe leverancier stelt jou één vraag, en die luid, hangt de meter in een pand geschikt voor wonen of werken.
Wat is daarop uw antwoord? Ja of nee

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bmoorman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Tijdens de twee uur montage heb ik gekeken en gekletst....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:58
Krijgen we morgen dan het verlossende woord over welke energie leverancier het moet gaan worden deze maand(en)? Of 1 juli dat we het pas zeker weten

Met de huidige TLV lijkt het voor mij namelijk Delta te worden per 1 juli. Moet alleen nog ff contact opnemen dan om contract af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
sn0x0r schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:27:
Krijgen we morgen dan het verlossende woord over welke energie leverancier het moet gaan worden deze maand(en)? Of 1 juli dat we het pas zeker weten

Met de huidige TLV lijkt het voor mij namelijk Delta te worden per 1 juli. Moet alleen nog ff contact opnemen dan om contract af te sluiten.
Via whatsapp zo gepiept. Kostte 5 min vanmorgen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

@reneeke1970 Uiteraard ja.

En dat doe je dan 6 verschillende clubs (1x hoofd + 5x secondair). Bijvoorbeeld drie clubs die elke 1 fase leveren en drie clubs aan wie je elk op 1 fase terug levert. Kassaaaaaa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
V-8 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:24:
[...]

De installaties mogen ''achter de meter niet met elkaar verbonden zijn'' helaas... Maar de vraag is of een accu bijvoorbeeld ook als 'verbonden met elkaar'' wordt gezien, als beide meters nooit gelijktijdig met de accu verbonden zijn. Interessante vraag.
Denk niet dat ze alle kabels gaan volgen, en via omvormer en dan PV omvormer is toch geen vaste verbinding ahum

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
ursusMaritimus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:30:
@reneeke1970 Uiteraard ja.

En dat doe je dan 6 verschillende clubs (1x hoofd + 5x secondair). Bijvoorbeeld drie clubs die elke 1 fase leveren en drie clubs aan wie je elk op 1 fase terug levert. Kassaaaaaa!
Zoveel meters naast elkaar past nie :'(

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
reneeke1970 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:29:
[...]

Via whatsapp zo gepiept. Kostte 5 min vanmorgen
Top! Ga ik dat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
V-8 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:24:
[...]

het was de bedoeling om inderdaad eerst om te zetten naar DC. En dan regeling maken hoeveel euro je wil tanken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Dat zeggen veel mensen over de hoge TLV ook.
Als je inderdaad 800 euro per jaar krijgt per keer 500 euro investeren, waarom heeft dan niet iedereen allang al 5 extra allocatiepunten?

Dat zijn niet de juiste vragen. Meeste mensen zijn hier toch totaal niet mee bezig.

De rest van Nederland neemt ook geen ander contract vanwege de hoge TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
de Peer schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Dat zeggen veel mensen over de hoge TLV ook.

[...]

Dat zijn niet de juiste vragen. Meeste mensen zijn hier toch totaal niet mee bezig.

De rest van Nederland neemt ook geen ander contract vanwege de hoge TLV.
Nee die noemen ons zelfs fraudeurs

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Scherp contract, tja. Ik heb net een week voor het gedoe in Oekraïne een vijfjaarscontract afgesloten waarin een kWh me €0,18 kost. Ik verbruik 3000 kWh in een jaar en produceer er 9000. Zal ik nog voorrekenen waarom in dit scenario ik best €500 wil neertellen voor de mogelijkheid om te kiezen welke aanbieder me meer dan €0,40 per kWh wil betalen? :D

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

reiker schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Scherp contract, tja. Ik heb net een week voor het gedoe in Oekraïne een vijfjaarscontract afgesloten waarin een kWh me €0,18 kost. Ik verbruik 3000 kWh in een jaar en produceer er 9000. Zal ik nog voorrekenen waarom in dit scenario ik best €500 wil neertellen voor de mogelijkheid om te kiezen welke aanbieder me meer dan €0,40 per kWh wil betalen? :D
Dank. Zulke getallen vermoedde ik al. Erg goed contract wel! Iets met 3000 x 22 cent per jaar en als je all-electric gaat of EV's laden nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04:59

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Wij leven in interessante tijden:
Vandaag lijkt de (groothandels) inkoopprijs voor stroom op gemiddeld € 28,7 ct/kWh uit te komen
en voor morgen staan € 32,2 ct/kWh op het bord. (bron: Nieuwestroom of kijk op EPEX.
- Maar wat is een redelijke vergoeding voor jouw teruglevering?

[ Voor 23% gewijzigd door dunklefaser op 29-06-2022 16:53 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

watercoolertje

Untertitel

reneeke1970 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:13:
[...]

Schijnt iets minder te zijn want tweede helft is minder btw, iets met sigaar uit eigen doos....
Het was 824,77 voor het hele jaar op basis van 21% BTW, en nu is dat dus 412,38 voor de eerste helft (21% BTW) en 371,48 (9% BTW) voor de 2de helft, totaal 783,86 (15% BTW gemiddeld).

Stel de kWh prijs is 35 cent exclusief BTW:
- kom je met 21% op 42,35 cent per kWh, oftewel 1947kWh met 824,77 euro
- kom je met (21+9) / 2 = 15% btw op 40,25 cent per kWh, oftewel 1947kWh met 783,86 euro

Boven het aantal kWh dat je gratis krijgt heb je dus wel gewoon voordeel van de lagere tarieven, maar daar kunnen wij niet echt van profiteren als netto terug-leveraars ;) En daar is de heffingskorting toch voor, niet om mensen (zoals ons) die overmatig energie terug leveren te belonen, maar om het verbruik van mensen (ver)draagbaar(der) te maken?

Heb zelf nooit gesnapt waarom ik belastingheffings-korting krijg op belastingen die ik helemaal niet betaal, een korting zou nooit hoger moeten zijn dan wat iets kost. Al vind ik het niet erg want ik ben niet tegen gratis geld verder :)

[ Voor 21% gewijzigd door watercoolertje op 29-06-2022 16:54 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
watercoolertje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:53:
[...]
Het was 824,77 voor het hele jaar op basis van 21% BTW, en nu is dat dus 412,38 voor de eerste helft (21% BTW) en 371,48 (9% BTW) voor de 2de helft, totaal 783,86 (15% BTW gemiddeld).

Stel de kWh prijs is 35 cent exclusief BTW:
- kom je met 21% op 42,35 cent per kWh, oftewel 1947kWh met 824,77 euro
- kom je met (21+9) / 2 = 15% btw op 40,25 cent per kWh, oftewel 1947kWh met 783,86 euro

Boven het aantal kWh dat je gratis krijgt heb je dus wel gewoon voordeel van de lagere tarieven, maar daar kunnen wij niet echt van profiteren als netto terug-leveraars ;) En daar is de heffingskorting toch voor, niet om mensen (zoals ons) die overmatig energie terug leveren te belonen, maar om het verbruik van mensen (ver)draagbaar(der) te maken?

Heb zelf nooit gesnapt waarom ik belastingheffings-korting krijg op belastingen die ik helemaal niet betaal, een korting zou nooit hoger moeten zijn dan wat iets kost. Al vind ik het niet erg want ik ben niet tegen gratis geld verder :)
Het is te moeilijk om een systeem te maken met als als als als.
Een miljonair krijgt ook kinderbijslag pff.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Vandaag overgestapt van Eneco naar...... Eneco :)
Het "nieuwe klanten" tarief per 1 Juli, oftewel TLV 41,625 cent/kwh

ben benieuwd van de week... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

watercoolertje

Untertitel

reneeke1970 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Het is niet als als als, het gaat er om dat ik moeilijk alle mogelijkheden uit kan rekenen dus als voorbeeld 1 bedrag bedenk.

Wat het daadwerkelijke bedrag is en of dat veranderd doet er helemaal niet toe en verandert er ook niks aan dat een vergoeding van 100 euro + 21% en daarmee producten te kopen met 21% net zo veel waard is als een vergoeding van 100 euro + 9% en daarmee producten te kopen met 9%.

Je kan met beide precies even veel/weinig betalen O+

Misschien was het wel duidelijker als ze zeggen je krijgt 56.80 + geldende BTW percentage per maand, en je raad het al, ook dat komt precies op hetzelfde neer :+

[ Voor 34% gewijzigd door watercoolertje op 29-06-2022 17:03 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:12
dutchlincoln schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:56:

Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
Gewoon bellen. Dame maakte er automatisch een verhuizing van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48

Haha mooi! Ik mag aannemen dat dan de 58ct TLV ook is veiliggesteld tegen salderen.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 22:03
Ben benieuwd of dat goed gaat 😂 technisch gezien kan ik nog annuleren bij Delta. Maar ik zie niet in waarom ik dat zou doen. Ik vind Delta wel prima eigenlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Srednier schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:06:
[...]

Haha mooi! Ik mag aannemen dat dan de 58ct TLV ook is veiliggesteld tegen salderen.
Nieuw contract, dus salderen begint weer vanaf 0 tot en met over 12 maanden of einde contract, whichever comes first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 08:09
In mei zijn bij mij zonnepanelen geplaatst. Op 14 juni ben ik van UC naar Eneco overgestapt vanwege de hogere TLV.
Gisteren via de Eneco chat gevraagd wat mijn nieuwe tarieven worden per 1 juli. Die staan al in het overzicht verwerkt.
De dame gaf aan dat mijn nieuwe tarieven pas 14 juli in gaan.. ? Aparte dag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
avds69 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:50:
In mei zijn bij mij zonnepanelen geplaatst. Op 14 juni ben ik van UC naar Eneco overgestapt vanwege de hogere TLV.
Gisteren via de Eneco chat gevraagd wat mijn nieuwe tarieven worden per 1 juli. Die staan al in het overzicht verwerkt.
De dame gaf aan dat mijn nieuwe tarieven pas 14 juli in gaan.. ? Aparte dag toch?
Zijn ze je mail vergeten, nu moeten ze nieuwe termijn hanteren

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:44

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

reneeke1970 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:56:
[...]

.......en ook nog AOW

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

Ik heb vanmiddag met delta gebeld en kon daar zonder problemen en met vrij weinig moeite van mijn kant een stroom only afsluiten met ingangsdatum 1 juli en nu wachten op de mail bevestiging om te controleren of alles klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
TurboNick3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:35:
Ik heb vanmiddag met delta gebeld en kon daar zonder problemen en met vrij weinig moeite van mijn kant een stroom only afsluiten met ingangsdatum 1 juli en nu wachten op de mail bevestiging om te controleren of alles klopt.
Nou ik vind dat jullie voor die paar centen een groot risico nemen met zo een bedrijf qua financiele situatie.

Let maar op, het afgesproken maandelijks bedrag klopt niet en kan je misschien met zeer veel moeite verlagen

Succes

[ Voor 10% gewijzigd door Dwaalboy op 29-06-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

En waarom niet? Zijn allemaal inwoners van NL en hebben gelijke rechten op de basis voorzieningen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:39
Gieliovd520 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:37:
Ter info voor Energiedirect: ze hebben daar ook eenzijdig en stilzwijgend het beleid ingevoerd dat het minimale maandbedrag €10 is. Ik heb daar een jaar lang 0 euro gehad en plotseling nu het jaarcontract afgelopen is, stond hij op €20.

Na veel gesteggel waarin ze 2x beloofden het weer naar €0 te zetten, is hij op €10 gezet. Lager "kan het systeem niet accepteren".

Binnenkort ook overstappen. Ik wacht wel even tot de nieuwe tabel na 1-7. Waardoor overigens veel dank.
Ik kreeg mijn jaarrekening.

En wat denk je?

Op basis van uw verbruik hebben wij bepaald dat uw maandbedrag op €0 wordt gezet. Dat is per direct doorgevoerd en per 1 september betaalt u €0 per maand.

8)7

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Weirde toko, ik krijg net bij diezelfde club te horen tot het toch echt 0,36073 wordt per 1 juli.
Ik wacht wel tot 1 juli alle prijzen er echt zijn, dan maar niet per de 1e over naar de nieuwe hoogste tlv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

ursusMaritimus schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Dank. Zulke getallen vermoedde ik al. Erg goed contract wel! Iets met 3000 x 22 cent per jaar en als je all-electric gaat of EV's laden nog veel meer.
De rekensom is best gunstig zo. Elk contract wat ik kan vinden dat een hogere TLV heeft dan de €0,18 die ik betaal voor een kWh is winst.

Blijf ik bij mijn huidige aanbieder, dan is het voordeel van het hebben van m’n PV:
- 3000 x €0,18 = €540 (eigen verbruik wordt gesaldeerd dus hoef ik niet te betalen)
- 6000 x €0,13 = €780 (overschot wordt afgerekend tegen het kale tarief)
Samen levert me dat €1320 in een jaar op.

Ga ik met de tweede meter naar een leverancier met hoge TLV:
- 9000 x €0,45 (lijkt haalbaar nu) = €4050
- 3000 x €0,18 = €540 voor m’n eigen verbruik moet ik natuurlijk wel voor betalen dus dat gaat eraf.
Netto levert dit €3510 op. Okee, het eerste jaar €500 minder vanwege de kosten voor extra meter. Dat kan er wel af >:)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
Zit je niet ook met maandelijkse kosten van de tweede meter? Volgens mij is dat een 30-40€ per jaar, dus pakweg 420€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

marvel27 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:20:
Zit je niet ook met maandelijkse kosten van de tweede meter? Volgens mij is dat een 30-40€ per jaar, dus pakweg 420€.
€80 €37 per jaar inderdaad. Daar lig ik niet wakker van :) Helemaal niet als er per ongeluk ook nog een keer extra energie belasting teruggave of hoe dat heet bij komt. Compenseert simpelweg alle kosten…

[ Voor 1% gewijzigd door reiker op 29-06-2022 20:32 . Reden: Juiste tarief opgezocht ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

reneeke1970 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Net als ik mazzel dat ze de draden even afgedopt laten hangen.....
Was er student bij? Ik had één monteur en die deed er twee uur over.
Excuus, had je berichtje over het hoofd gezien.
Ja, van de twee was er een leerling bij. Die deed het meeste werk terwijl de ander zeer verantwoordelijk werk deed, toezicht houden ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:40
dunklefaser schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:51:
Wij leven in interessante tijden:
Vandaag lijkt de (groothandels) inkoopprijs voor stroom op gemiddeld € 28,7 ct/kWh uit te komen
en voor morgen staan € 32,2 ct/kWh op het bord. (bron: Nieuwestroom of kijk op EPEX.
- Maar wat is een redelijke vergoeding voor jouw teruglevering?
ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
reiker schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:13:
[...]

Excuus, had je berichtje over het hoofd gezien.
Ja, van de twee was er een leerling bij. Die deed het meeste werk terwijl de ander zeer verantwoordelijk werk deed, toezicht houden ;)
Vond het wel indrukwekkend met de dubbele handschoen en gezichtsmasker op.
Leek de eod wel...

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05
Dwaalboy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Nou ik vind dat jullie voor die paar centen een groot risico nemen met zo een bedrijf qua financiele situatie.

Let maar op, het afgesproken maandelijks bedrag klopt niet en kan je misschien met zeer veel moeite verlagen

Succes
Mag ik vragen waarop je dit baseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53

Waarom niet Engie, zelfde TVL minder gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Of TLV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 00:07
TurboNick3 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:35:
Copy paste, voor mij exact hetzelfde, per 1-7. Delta email bevestiging net binnen. (en geen €200,- spoedaanvraag kosten zoals bij Engie. ;) just saying..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboNick3

TurboNick3

Thedutchtravellers

Dwaalboy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Succes
Mag ik vragen over welke 'financiele situatie' je het hebt?
Delta (onderdeel van Vattenval als ik me niet vergis) staat er goed voor aldus een eerder gepost overzicht hierzo. kan je terug vinden paar pagina's terug.

Hoe dan ook. ik verwacht een >500euro verschil in 3 maanden dus vind het wel wat meer als een paar cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Srednier schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:29:
[...] Als je het over lange termijn hebt denk ik dat iedereen er aan moet gaan geloven dat de prijs laag wordt als het aanbod hoog is, dat je slimme systemen krijgt die aan gaan wanneer het aanbod hoog is en dit ook loont. Zo ontstaat er dan ook weer een draadje op dit forum om winst te maken met een thuis-buffer, ik kan niet wachten...
Komt dit in de buurt? Eigen verbruik zelf opgewekte electra verhogen (autonomie?)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Yes, als je het allemaal logisch bekijkt zijn er straks spelers die opwekken en spelers die bufferen. Autonomie geloof iik ik niet zo in, te complex om voor iedereen een separate buffer te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Beide spelers horen hier financiele voordelen uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
Henkoes schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:43:
[...]

Waarom niet Engie, zelfde TVL minder gedoe
tja, waarom wel... Ik heb geen gedoe... 1 belletje en klaar. Engie heeft allemaal rare voorwaarden die niet helder zijn, zoals oa de 200 euro borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Nouja zoveel gedoe is het niet, de meesten zijn naar delta gegaan geloof ik. Maar je hebt wel gelijk dat als je niks hoeft te doen, het nog makkelijker is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
[...]

[Afbeelding]

Hmmmm, dat gaat bij mij niet helemaal passen... Er hangt nog een glasvezel aansluiting in de weg op de plek van de lege zekerkast. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Zijn ze al wezen kijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Nee, nog geen schouw gehad, alleen een beoordeling vanaf foto. Ze wouden vooraf kijken of het kon, want ze hebben al volledige ombouwen moeten doen en dat willen ze niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Nieuwe TLV tarieven Eneco gaan morgen in bij mijn variabele contract, maar hoe gaat dat met een ferrarismeter. Want tot 1-juli zijn andere tarieven dan vanaf 1 juli. Slim of juist niet slim om tussentijds standen door te geven?

Het prijsverschil tussen andere aanbieders is klein waardoor overstappen niet hoeft van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Toch vreemd hoor, als ik Eneco vraag of er ook een manier is om klant te blijven, met de nieuwe tarieven is dit volstrekt onmogelijk. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
NileZ_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:05:
Toch vreemd hoor, als ik Eneco vraag of er ook een manier is om klant te blijven, met de nieuwe tarieven is dit volstrekt onmogelijk. Haha.
Heb je al eerder teruggeleverd bij ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Op dit moment nog. Tot en met vandaag officieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Mika7 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:17:
[...]

Copy paste, voor mij exact hetzelfde, per 1-7. Delta email bevestiging net binnen. (en geen €200,- spoedaanvraag kosten zoals bij Engie. ;) just saying..
Hoe lang duurde het tussen aanvraag voor overstap indienen en email bevestiging? Ik heb het gisteren middag aangevraagd en bevestigd gekregen dat mijn aanvraag is verwerkt (via Whatsapp) maar nog geen email bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
@sn0x0r, 's middags aangevraagd, 's avonds om 22:00 een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
sn0x0r schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Hoe lang duurde het tussen aanvraag voor overstap indienen en email bevestiging? Ik heb het gisteren middag aangevraagd en bevestigd gekregen dat mijn aanvraag is verwerkt (via Whatsapp) maar nog geen email bevestiging.
Duurt even. Ik had de bevestiging een dag later ij de mail. Tot op heden wacht ik nog op de officiële bevestiging etc omdat de levering morgen zou moeten starten. Komt bij mij niet zo heel precies, maar de klantenservice gaf destijds aan dat het rond de leveringsdatum zou komen.

Ben. Ontzettend. Benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
sn0x0r schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:30:
17:00 aangevraagd en bevestigd via WA
22:00 bevestigd via email

Ik heb nog geen contract in de mail trouwens. Hier staan alleen de tarieven uit de TS / tabel (incl. 21% BTW, dus even omrekenen maar ze kloppen wel) en de volgende note:
* Uw definitieve startdatum is afhankelijk van goedkeuring van de netbeheerder en kan nog wijzigen.

Maargoed, dit zal uiteraard een standaardmail zijn.

Edit:
Hm, te langzaam getypt. :P

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 30-06-2022 10:29 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Het zal wel loslopen dan, dank voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
Hier ook heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

Ik had Eneco variabel en wilde overstappen op modelcontract. Contract ontvangen, ingang 14 juni. Tot op heden zie ik nog de variabele tarieven in de app!
Er is een casus aangemaakt voor de backoffice om dit recht te trekken en uit te zoeken, dit kan maximaal 2 weken duren maar uiteraard zal het wel langer duren. Uiterlijk maandag weer bellen.

Ik vroeg op de chat of ik per 1 juli andere tarieven kreeg en toen zei ze: "dat weet ik niet...Als u variabele klant blijft dan niet. Uw tarieven staan nu volgens het systeem vast van 13 juni tot 13 september." (TLV 0.41)

Als dat zo is dan vind ik het niet erg om die 30 wachtdagen bij Engie uit te zitten, en dan nog een paar weken de tijd om deze fuckup met Eneco uit te zoeken waarbij ze onder de TLV van 0,58 proberen uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
NileZ_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:18:
Op dit moment nog. Tot en met vandaag officieel
Straks komt er op het nieuws: kleine energieboeren failliet door gasmarkt. Grote leveranciers failliet door tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Het geld moet ergens vandaan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:16
Dre schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:59:
Nieuwe TLV tarieven Eneco gaan morgen in bij mijn variabele contract, maar hoe gaat dat met een ferrarismeter. Want tot 1-juli zijn andere tarieven dan na 1 juli. Slim of juist niet slim om tussentijds standen door te geven?

Het prijsverschil tussen andere aanbieders is klein waardoor overstappen niet hoeft van mij.
Als je het niet zelf doorgeeft zullen ze het wel schatten, dat kan in je voordeel of in je nadeel zijn.

Afgezien van wel of niet slim, is het gewoon wel netjes om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:39
Het verdienmodel is mij ook onduidelijk, hoe kan men nou €0,58 uitkeren voor geleverde prik, terwijl het net overspoeld wordt door zon, water, kool, kern, wind energie....

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Gieliovd520 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:59:
Het verdienmodel is mij ook onduidelijk, hoe kan men nou €0,58 uitkeren voor geleverde prik, terwijl het net overspoeld wordt door zon, water, kool, kern, wind energie....
Vermoedelijk zijn er bij deze maatschappijen dan ook klanten die veel meer betalen dan deze €0,58 voor afname van hun stroom.

Eneco, in dit voorbeeld, gaat echt niet voor sinterklaas spelen, overall gezien dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel net met Delta om voor de nieuwe woning aan te melden, en die geven aan dat vanaf morgen voor alle klanten de tarieven omlaag gaan, en dat dat modelcontract is:

Normaal: 36ct incl btw
Dal: 32ct incl btw

Ik begrijp het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Laatst online: 23:15
Net gebeld met Delta. Per 1 Juli:

0.34233 enkel electra
0.36410 nomaal electra
0.31915 dal electra
1.65158 gas

edit: ik zie dat ik voortaan eerst even de pagina moet refreshen alvorens te verzenden.

[ Voor 36% gewijzigd door scoobs op 30-06-2022 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21
Ja had ik ook met Delta. Wij hebben nog het oude modelcontract met 63ct tlv en na bellen met de klantenservice kwamen ze ook met die tarieven. Ook nadat ik vroeg of dit ook voor nieuwe klanten zou gelden, vanaf 1 juli. Hierop was het antwoord: ja dit zijn de tarieven, ook voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
scoobs schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:17:

0.34233 enkel electra
0.36410 nomaal electra
0.31915 dal electra
1.65158 gas

edit: ik zie dat ik voortaan eerst even de pagina moet refreshen alvorens te verzenden.
Ff duidelijk zijn met wat voor BTW en wat TLV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:06:
Ik bel net met Delta om voor de nieuwe woning aan te melden, en die geven aan dat vanaf morgen voor alle klanten de tarieven omlaag gaan, en dat dat modelcontract is:

Misschien teveel slapende honden wakker gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:06:

Waarschijnlijk de mensen die nu een modelcontract hebben dat dat per morgen omgezet wordt naar een (ander) variabel contract met die tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Waarschijnlijk de mensen die nu een modelcontract hebben dat dat per morgen omgezet wordt naar een (ander) variabel contract met die tarieven.
Ja, ik dacht alleen dat mensen hier de tarieven per 1 juli al bevestigd hadden - ze zullen tariefswijzigingen toch vantevoren aan moeten kondigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Uw energiecontract
U heeft bij DELTA gekozen voor de volgende producten:

Adres:

Product Ingangsdatum Tekendatum
DELTA Groene Stroom variabel (c) 01-07-2022 * 22-06-2022

Enkeltarief € 0,4968260 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,5459641 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,4445540 per kWh
Vaste leveringskosten € 5,99 per maand

* Uw definitieve startdatum is afhankelijk van goedkeuring van de netbeheerder en kan nog wijzigen.
** Op dit moment is deze aansluiting niet in bedrijf. Wanneer de levering start ontvangt u uw exacte tarieven.
Maar wel meerdere keren bevestigd gekregen dat dit niet wijzigt per 1 juli. Tarieven incl alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Voor bestaande klanten, die gaan over naar DELTA Groene Stroom 1 juli 2022 met de volgende tarieven: https://www.deltaenergie....m-consument-juli-2022.pdf
Of naar: DELTA Puur Zeeuws Groen 1juli 2022 met https://www.deltaenergie....n-consument-juli-2022.pdf

Eigenlijk gewoon bellen dat je weer terug wil naar het modelcontract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody

0.34233 enkel electra
0.36410 nomaal electra
0.31915 dal electra
1.65158 gas

Toch eens vragen of je dan nog hetzelfde modelcontract hebt of dat je overgezet bent in een ander contract, omdat je nu een bestaande klant bent met lagere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Laatst online: 23:15

0.34233 enkel electra
0.36410 nomaal electra
0.31915 dal electra
1.65158 gas

I'll be damned: op whatsapp zeggen ze dat de tarieven vanaf 11 mei ongewijzigd blijven na 1 juli.
Pagina: 1 ... 53 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2