Iedereen op naar Engie!!!
Dit ja. Ik heb geen bericht dat ik toch nog andere tarieven ga krijgen.Ep Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:34:
[...]
Toch eens vragen of je dan nog hetzelfde modelcontract hebt of dat je overgezet bent in een ander contract, omdat je nu een bestaande klant bent met lagere tarieven.
Ik had ook in de avond laat de bevestigingsmailsn0x0r schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Hoe lang duurde het tussen aanvraag voor overstap indienen en email bevestiging? Ik heb het gisteren middag aangevraagd en bevestigd gekregen dat mijn aanvraag is verwerkt (via Whatsapp) maar nog geen email bevestiging.
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Verwijderd
Zojuist bij Engie aangemeld met contractdatum 1 Juli - wens ik ze veel succes morgen toch een ander tarief te zetten.
Overigens zeggen ze daar dat bij aanvang 1 Juli het tarief 6 maanden blijft staan ( ja ja...)
Anyway, omdat er op dit moment een enkeltarief op de woning zit en nog geen slimme meter blijkbaar, alleen 40,6ct TLV wat ik weet.
Maar komende week komt er 3 fase met dus nieuwe meter en gaan panelen van 3kW naar 12kW. Dus eens kijken hoe goed het om te zetten is
Overigens zeggen ze daar dat bij aanvang 1 Juli het tarief 6 maanden blijft staan ( ja ja...)
Anyway, omdat er op dit moment een enkeltarief op de woning zit en nog geen slimme meter blijkbaar, alleen 40,6ct TLV wat ik weet.
Maar komende week komt er 3 fase met dus nieuwe meter en gaan panelen van 3kW naar 12kW. Dus eens kijken hoe goed het om te zetten is
De energieprijzen in de PDF zijn volgens Delta nagenoeg gelijk met alleen het verschil in BTW van 21 > 9 %Ep Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:30:
Voor bestaande klanten, die gaan over naar DELTA Groene Stroom 1 juli 2022 met de volgende tarieven: https://www.deltaenergie....m-consument-juli-2022.pdf
Of naar: DELTA Puur Zeeuws Groen 1juli 2022 met https://www.deltaenergie....n-consument-juli-2022.pdf
Eigenlijk gewoon bellen dat je weer terug wil naar het modelcontract...
Het kan best zijn dat Delta niet meer de meest gunstige is maar ik denk dan, als een de prijzen verlaagd doet de rest het ook en dan heb je wel 1 van de betere deals te pakken wat al flink beter is dan GC in mijn geval.
""
Uw energiecontract
U heeft bij DELTA gekozen voor de volgende producten:
Adres: *****************
Product Ingangsdatum Tekendatum
DELTA Groene Stroom variabel (c) 01-07-2022 * 29-06-2022
Enkeltarief € 0,4968260 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,5459641 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,4445540 per kWh
Vaste leveringskosten € 5,99 per maand
* Uw definitieve startdatum is afhankelijk van goedkeuring van de netbeheerder en kan nog wijzigen.
** Op dit moment is deze aansluiting niet in bedrijf. Wanneer de levering start ontvangt u uw exacte tarieven.
De getoonde tarieven zijn inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE).
""
***In de delta online omgeving staat dat TLV gelijk is aan lever tarief.
morgen 1-july ook maar eens kijken wat beste (laagste) gasprijs is.
@TurboNick3 even je adres verwijderen.
Wij zitten ongeveer ook in deze situatie. Is dit topic dan bedoeld voor mensen die echt veel meer leveren dan dat ze gebruiken? Wij hebben vorige week 12 extra panelen laten plaatsen + 6 die we al hadden en Vattenfall heeft alleen maar storingen dus daar heb je niks aan. HA zegt sinds vorige week dit:
/f/image/w6ejxIjWRmSs0YCDXkx4uNPy.png?f=fotoalbum_large)
Schiet tussen de palen en je scoort!
Idemscoobs schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:38:
[...]
I'll be damned: op whatsapp zeggen ze dat de tarieven vanaf 11 mei ongewijzigd blijven na 1 juli.
Wat bedoel je nu? Heb je netto terug geleverd of niet?xzaz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:43:
[...]
verbruik was vorig jaar 3.936 kWh met 777 kWh teruglevering.
Nee, We hebben vorig jaar zonder de extra panel á 3200 kWh gebruikt.de Peer schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Wat bedoel je nu? Heb je netto terug geleverd of niet?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Als je minder terug levert dan dat je gebruikt lekker blijven zitten, of veel extra zonnepanelen plaatsen...xzaz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:43:
[...]
Wij zitten ongeveer ook in deze situatie. Is dit topic dan bedoeld voor mensen die echt veel meer leveren dan dat ze gebruiken? Wij hebben vorige week 12 extra panelen laten plaatsen + 6 die we al hadden en Vattenfall heeft alleen maar storingen dus daar heb je niks aan. HA zegt sinds vorige week dit:[Afbeelding] (zonnepanelen werden niet altijd geregistreerd) verbruik was vorig jaar 3.936 kWh met 777 kWh teruglevering. Lijkt me niet dat we dat gat gaan vullen maar op 0 uitkomen. Is het verstandig om over te schakelen of om te blijven?
Ok, dan is het de moeite niet echt waard, lekker blijven zitten.xzaz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:55:
[...]
Nee, We hebben vorig jaar zonder de extra panel á 3200 kWh gebruikt.
Storingen komen niet van de energieboer, maar van de netbeheerder. Met 18 panelen moet je toch boven de 4 MWh uitkomen, lijkt me. En zeker in de maanden tot en met september dik aan het terugleveren.xzaz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:43:
[...]
Wij zitten ongeveer ook in deze situatie. Is dit topic dan bedoeld voor mensen die echt veel meer leveren dan dat ze gebruiken? Wij hebben vorige week 12 extra panelen laten plaatsen + 6 die we al hadden en Vattenfall heeft alleen maar storingen dus daar heb je niks aan. HA zegt sinds vorige week dit:[Afbeelding] (zonnepanelen werden niet altijd geregistreerd) verbruik was vorig jaar 3.936 kWh met 777 kWh teruglevering. Lijkt me niet dat we dat gat gaan vullen maar op 0 uitkomen. Is het verstandig om over te schakelen of om te blijven?
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Tuurlijk, maar als je een verbruik hebt wel fors hoger is dan 4 MWh dan wordt het zelfs in de zomer lastig...ursusMaritimus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:50:
[...]
Storingen komen niet van de energieboer, maar van de netbeheerder. Met 18 panelen moet je toch boven de 4 MWh uitkomen, lijkt me. En zeker in de maanden tot en met september dik aan het terugleveren.
Even je je dagverbruik, -teruglevering en -productie met elkaar vergelijken.Ep Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Tuurlijk, maar als je een verbruik hebt wel fors hoger is dan 4 MWh dan wordt het zelfs in de zomer lastig...
Netto verbruik = levering + productie - teruglevering
Mmmmm, Delta heeft 't druk denk ik, want ik zit na de digitale assistent nu al meer dan een uur in de wacht bij WhatsApp, daar.
Wie zei gisteren dat het hele aanmeldings verhaal in 5 minuten gepiept was?
[ Voor 24% gewijzigd door Naalroc op 30-06-2022 13:13 ]
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Ik snap het principe. Maar als je even naar het grafiekje kijkt was het gebruik en teruglevering in gebruik tot de bijplaatsing van de nieuwe panelen. Met de nieuwe panelen komt er pas was bij om mee te spelen. Nog niet heel veel, maar (met 25 kWh teruglevering op woensdag waar ik 47 kWh zit), zal er zo'n 500 kWh zijn in juli om mee te speculeren. Leuk aantal, maar om daar nu voor over te stappen...ursusMaritimus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:09:
[...]
Even je je dagverbruik, -teruglevering en -productie met elkaar vergelijken.
Netto verbruik = levering + productie - teruglevering
Zit nu bij Eneco en heb ons aangemeld bij Delta. We krijgen binnen 3 werkdagen het contract per mail.
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
ik zou een normale meter laten hangen, geen slimme..Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:59:
Zojuist bij Engie aangemeld met contractdatum 1 Juli - wens ik ze veel succes morgen toch een ander tarief te zetten.
Misschien ook niet wachten tot het allerlaatste moment? 😂Naalroc schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:12:
Mmmmm, Delta heeft 't druk denk ik, want ik zit na de digitale assistent nu al meer dan een uur in de wacht bij WhatsApp, daar.
Ik ga morgen naar Eneco, kijken of het echt die 58ct wordt of niet....roy77 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:26:
Zit nu bij Eneco en heb ons aangemeld bij Delta. We krijgen binnen 3 werkdagen het contract per mail.
If so, meld je mij dan ook gelijk ff aan ?mathijshooi schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:41:
[...]
Ik ga morgen naar Eneco, kijken of het echt die 58ct wordt of niet....
1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
500 kWh maal (bijvoorbeeld) 0,10 euro verschil is 50 euro. Per zomermaand. Daar stappen de meesten hier voor overEp Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:21:
[...]
Ik snap het principe. Maar als je even naar het grafiekje kijkt was het gebruik en teruglevering in gebruik tot de bijplaatsing van de nieuwe panelen. Met de nieuwe panelen komt er pas was bij om mee te spelen. Nog niet heel veel, maar (met 25 kWh teruglevering op woensdag waar ik 47 kWh zit), zal er zo'n 500 kWh zijn in juli om mee te speculeren. Leuk aantal, maar om daar nu voor over te stappen...
En hoeveel risico loop je... Want je levert nu terug, maar als je straks 1000 kWh terug moet kopen tegen een hogere prijs was het het niet waard...ursusMaritimus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:00:
[...]
500 kWh maal (bijvoorbeeld) 0,10 euro verschil is 50 euro. Per zomermaand. Daar stappen de meesten hier voor over
Omstreeks 1 halve dag maar apart van die email heb ik verder nog geen contract aanbod ontvangen. Ga er maar vanuit dat het druk is deze (overstap) periode van nieuwe tarief updates.sn0x0r schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Hoe lang duurde het tussen aanvraag voor overstap indienen en email bevestiging? Ik heb het gisteren middag aangevraagd en bevestigd gekregen dat mijn aanvraag is verwerkt (via Whatsapp) maar nog geen email bevestiging.
Ik heb ook nog niets ontvangen verder. Neem aan dat morgen er een bevestiging komt dat ze gaan leveren.Mika7 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:19:
[...]
Omstreeks 1 halve dag maar apart van die email heb ik verder nog geen contract aanbod ontvangen. Ga er maar vanuit dat het druk is deze (overstap) periode van nieuwe tarief updates.
Als saldere op jaarbasis werkt en je niet meer terug levert dan verbruikt krijg je ook nooit een terugleververgoeding en doet die er dus ook niet toe.xzaz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:43:
[...]
Is salderen op maandbasis is of je meer teruglevert dan verbruikt kan die terugleververgoeding wel relevant zijn.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
:strip_exif()/f/image/nZFfVVkuGnJC2AEnAIeQt44B.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron solar magazine https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i27516/salderingsregeling-fouten-in-energierekening-eigenaren-zonnepanelen-kamervragen-cda
[ Voor 26% gewijzigd door NielsvdBeek op 30-06-2022 14:47 ]
pv output Gasloos met behulp van TD energie Aquapura 14HT met radiatoren en een Eco300i voor tapwater. 19 panelen 370 Zuidoost, 7 panelen 420 zw. Dynamische energieprijzen
Heb ze (Delta) via Whatsapp nog een keer gevraagd waar het bleef waarop ze hem nog een keer verzonden heeft en nu is de bevestiging wel binnen.
DELTA Groene Stroom variabel (c)
Ingangsdatum
01-07-2022 *
Enkeltarief
€ 0,4968260
per kWh
Dubbeltarief normaal
€ 0,5459641
per kWh
Dubbeltarief dal
€ 0,4445540
per kWh
Vaste leveringskosten
€ 5,99
per maand
DELTA Groene Stroom variabel (c)
Ingangsdatum
01-07-2022 *
Enkeltarief
€ 0,4968260
per kWh
Dubbeltarief normaal
€ 0,5459641
per kWh
Dubbeltarief dal
€ 0,4445540
per kWh
Vaste leveringskosten
€ 5,99
per maand
[ Voor 6% gewijzigd door sn0x0r op 30-06-2022 14:45 ]
Bevestiging middels de chat met DELTA, zojuist, met name over de teruglever vergoeding; het vet gedrukte is door mij zo gezet
Quote:
Alle prijzen van het modelcontract staan op onze website. De terugleververgoeding is bij DELTA gelijk aan de leveringsprijs.
https://bit.ly/3qkUrjz
Hier staat de prijzen van 11 mei 2022. Dit zijn ook de prijzen van 1 juli 2022.
Als je klant wilt worden, hoor ik het graag. En anders wens ik je een fijne dag toe.
^Anita
Unquote
Quote:
Alle prijzen van het modelcontract staan op onze website. De terugleververgoeding is bij DELTA gelijk aan de leveringsprijs.
Als je klant wilt worden, hoor ik het graag. En anders wens ik je een fijne dag toe.
^Anita
Unquote
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Ikke, smorgens om acht uur hahaNaalroc schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:12:
1 PVoutput . Dongen NB
Hè die Anita had ik ookNaalroc schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:54:
Bevestiging middels de chat met DELTA, zojuist, met name over de teruglever vergoeding; het vet gedrukte is door mij zo gezet
Quote:
^Anita
Unquote
1 PVoutput . Dongen NB
Me three! En na navraag gisteren over de bevestiging antwoordde ^Debbie.
Dat ik de bevestiging naar verwachting vandaag zou ontvangen.
PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV
(me first:_Slick_Rick_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:25:
[...]
Me three! En na navraag gisteren over de bevestiging antwoordde ^Debbie.
Dat ik de bevestiging naar verwachting vandaag zou ontvangen.
hebben jullie ook de vraag gekregen of je op enkel of dubbel telwerk het contract wilt?
Ik heb wel een slimme meter maar had terplekke niet snel een antwoord.
maar kon per dag gewijzigd worden zei ze (Anita).
Geen idee was gunstig is met overproductie.
[ Voor 4% gewijzigd door TurboNick3 op 30-06-2022 15:28 ]
Tientjeswerk denk ik. Zonder directe berekening is bij mij de opwek 2/3 in normaal en 1/3 dal op jaarbasis.
Volgens mij heb ik gekozen voor enkel. Maar weet het niet zeker.
Ieder weekend terugwisselen naar enkel tarief en per maandag weer naar normaaltarief...
Ja ik had al uitgerekend wat dat oplevert. Een goed weekend zou 4 euro opleverenEp Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:39:
Ieder weekend terugwisselen naar enkel tarief en per maandag weer naar normaaltarief...
gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh
Ik denk 5/7 om 2/7NileZ_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:37:
Tientjeswerk denk ik. Zonder directe berekening is bij mij de opwek 2/3 in normaal en 1/3 dal op jaarbasis.
Het is bij iedereen ca 2/3 om 1/3 vanwege de andere vrije dagen waarop ook dal geldt. Dus met de tarieven die nu bekend zijn is het altijd beter om dubbel te gaan zitten
Neuh feestdagen etc ook he. Bij mij was het na salderen op de kop af 32% en 68%. Vorig jaar. Heeft er ook een beetje mee te maken met hoe vroeg je begint met opwekken. Daltarief loopt hier van 23:00 tot 07:00.
Maar 5/7 vs 2/7 is wat mij betreft ook prima. Komt volgens mij aardig overeen.
Maar 5/7 vs 2/7 is wat mij betreft ook prima. Komt volgens mij aardig overeen.
Alsnog tientjes werk volgens mij. En bij de afrekening is het dan even kijken hoeveel je in dal en piek verbruik hebt. Gezien we deze contractperiode alleen maar terugleveren, heb even niet in mn hoofd hoe delta verwerkt op de tellers.Srednier schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:47:
[...]
Het is bij iedereen ca 2/3 om 1/3 vanwege de andere vrije dagen waarop ook dal geldt. Dus met de tarieven die nu bekend zijn is het altijd beter om dubbel te gaan zitten
Maar om het even. Het verschil is niet groot.
[ Voor 4% gewijzigd door NileZ_ op 30-06-2022 15:51 ]
Hier was de verhouding qua teruglevering via de meter vorige maand ook 68% normaal en 32% dal.Srednier schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:47:
Helaas gaat hier uiteraard de geleverde stroom af voordat het uitbetaald wordt.
En aangezien ik in dal veel meer verbruik, wordt het verschil eerder 74% normaal en 26% dal.
De Delta TLV van 37ct dal en 45 ct normaal zou bij mij dus gemiddeld dus een TLV van een kleine 43 ct/kWh betekenen. Maar we gaan het zien!
Per dag tussen enkel/dubbel tarief switchen is wel een grappig idee. Iemand die hier even een batch scriptje voor kan schrijven?
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Voor de mensen met Delta; ik zie bij "Ontvangst jaarnota: december" staan. Ik wordt vanaf 1 juli klant, zou je daar dan niet juli verwachten?
Hier ook aangesloten bij Team Delta, geregeld in 39 minuten via WhatsApp, mail ter bevestiging nog niet binnen. Levering start morgen
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Hier nu ook aan het appen met Anita 😁
Eens kijken hoe snel we het kunnen regelen
Edit:
Anita is klaar met werken blijkbaar, dus morgen weer verder haha
Eens kijken hoe snel we het kunnen regelen
Edit:
Anita is klaar met werken blijkbaar, dus morgen weer verder haha
[ Voor 30% gewijzigd door da_stiech op 30-06-2022 17:39 ]
10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west
Verwijderd
Tsja, met de uitbreiding van 3kW naar 12kW aan zonnepanelen volgende week en dus 1 naar 3 fase is dat geen optie 🤷♂️dutchlincoln schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:34:
[...]
ik zou een normale meter laten hangen, geen slimme..
Oh nee?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Tsja, met de uitbreiding van 3kW naar 12kW aan zonnepanelen volgende week en dus 1 naar 3 fase is dat geen optie 🤷♂️
12 kW komt neer op 52 A en dat red je met de meeste aansluitingen niet op 1 fase ...
3x80A en vervolgens 300 zonnepanelen op dak?Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:09:
Ter verduidelijking: ze komen een nieuwe hoofdaansluiting aanleggen.
Hier ook dal van 23-7u, en komt de verhouding op 68,6% en 31,4% jaarrond.NileZ_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:49:
Neuh feestdagen etc ook he. Bij mij was het na salderen op de kop af 32% en 68%. Vorig jaar. Heeft er ook een beetje mee te maken met hoe vroeg je begint met opwekken. Daltarief loopt hier van 23:00 tot 07:00.
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Hoezo, denk je dat een gewone meter die paar watt niet aan kan hahaVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Tsja, met de uitbreiding van 3kW naar 12kW aan zonnepanelen volgende week en dus 1 naar 3 fase is dat geen optie 🤷♂️
1 PVoutput . Dongen NB
Er staan nieuwe tarieven op de Eneco website
Stroom per kWh normaal € 0,52313
Stroom per kWh dal € 0,46046
Stroom per kWh enkel € 0,48700
Gas per m3 € 2,25000
Vaste leveringskosten per product per maand € 5,40
TLV zou dan 0.41264 moeten zijn
Gas per m3 € 2,25000
[ Voor 27% gewijzigd door Srednier op 30-06-2022 19:32 ]
Hier ook team Delta. Start morgen. Eneco heeft storing in de app, zou het een trucje zijn? Ik ben weg…..
Haha, met de nieuwe Eneco modelcontract tarieven komen ze op 40,66ct per kWh. Heel slim van ze, net onder Delta en Engie. Ze willen ons liever echt niet
SRK35ZS-W
Ow maar eneco is groter, had achteraf liever eneco gehad.Scooper schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:08:
Haha, met de nieuwe Eneco modelcontract tarieven komen ze op 40,66ct per kWh. Heel slim van ze, net onder Delta en Engie. Ze willen ons liever echt niet
Wel jammer. Zo'n lastige klant was ik anders nietScooper schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:08:
Ik heb deze maand zelfs 3100 kWh aan stroom voor ze geproduceerd en teruggeleverd. Konden zij dan weer verkopen aan anderen.
En nu willen ze ons opeens niet meer?

Ik kom op: € 0.41264 normaal tarief per kWh teruglevering.Scooper schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:08:
btw gaat zowel over kaaltarief als over ODE en energiebelasting.
52,313ct / 1,09 (btw) - 4,01 (Energiebelasting) - 3,325ct (ODE) = 40,659ct.
Of ik moet ergens een rekenfout maken...
SRK35ZS-W
Klopt, maar in de Energiebelasting en ODE zit de BTW al verwerkt, dus (52.313-4.01-3.325) / 1.09Scooper schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:29:
btw gaat zowel over kaaltarief als over ODE en energiebelasting.
Ben je al klant? Dan krijg je waarschijnlijk per 1 juli nieuwe (lagere) tarieven.mooiemeneer schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:30:
[Afbeelding]
Dit zijn de TLV tarieven die ik door krijg van de club , volgens toch lager dan wat ik hier lees , of wellicht zie ik het verkeerd . Wie kan/wil het me vertellen
Ik zie dat jullie gelijk hebben. Dan is het tarief dus inderdaad 41,26ctEp Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:32:
[...]
Klopt, maar in de Energiebelasting en ODE zit de BTW al verwerkt, dus (52.313-4.01-3.325) / 1.09
SRK35ZS-W
Maar dan alleen voor nieuwe klanten? Want de tarieven die ze me op 17 juni mailden zijn lager:Scooper schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Ik zie dat jullie gelijk hebben. Dan is het tarief dus inderdaad 41,26ct
"Je variabele leveringstarief voor stroom wordt € 0,46654 (normaal tarief) per kWh en € 0,39823 (daltarief) per kWh."
Eneco is groter?Henkoes schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:13:
[...]
Ow maar eneco is groter, had achteraf liever eneco gehad.
Engie is qua omzet ongeveer 15 keer zo groot. 60 miljard versus 4,1 miljard
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Correct. Dus als je de nieuwe tarieven wil: dan zou je morgen moeten bellen naar de klantenservice en vragen om de nieuwe tarieven door middel van een verhuizing.libo1949 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:43:
[...]
Maar dan alleen voor nieuwe klanten? Want de tarieven die ze me op 17 juni mailden zijn lager:
"Je variabele leveringstarief voor stroom wordt € 0,46654 (normaal tarief) per kWh en € 0,39823 (daltarief) per kWh."
De NL tak van Engie is kleiner toch?Jeroenneman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:45:
[...]
Eneco is groter?
Engie is qua omzet ongeveer 15 keer zo groot. 60 miljard versus 4,1 miljard
Ah wacht ik ben in de war met andere cijfers.
Grootte Engie NL tak is onbekend?
[ Voor 13% gewijzigd door Henkoes op 30-06-2022 20:47 ]
Ach, als ik het gemiddelde neem van normaal en dal dan zitten delta en engie beide op 42 cent, dus wat maakt het uit.GioStyle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:45:
[...]
Correct. Dus als je de nieuwe tarieven wil: dan zou je morgen moeten bellen naar de klantenservice en vragen om de nieuwe tarieven door middel van een verhuizing.
1 PVoutput . Dongen NB
Haha, gaat toch helemaal nergens overGioStyle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:45:
[...]
Correct. Dus als je de nieuwe tarieven wil: dan zou je morgen moeten bellen naar de klantenservice en vragen om de nieuwe tarieven door middel van een verhuizing.

Morgen maar even bellen
Had ik ook gezien en kom op hetzelfde. Toch werd in de chat bij hoog en bij laag beweert dat de tlv voor een nieuw modelcontract 36 cent zou worden, vlak voor 18:00.Srednier schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:30:
Er staan nieuwe tarieven op de Eneco website
Gas per m3 € 2,25000
Rare toko, maar dat heb ik al vaker gezegd.
Morgen nog een rondje Delta, Engie, Eneco bellen en dan kiezen. Alles voor die laatste duizendste cent per kWh 💪
Dat klopt. Voor mij levert het verschil in TLV €40 op voor de periode juli-dec, dus ik ga waarschijnlijk niet bellen, vind het niet de moeite waard. Ik ga op jacht naar een leuke jaarcontract voor net wat meer zekerheid wat betreft salderen.Yurie schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:54:
[...]
Haha, gaat toch helemaal nergens over![]()
Morgen maar even bellen
Heb in de periode 25-05 t/m 30-06 ongeveer €500 verdiend bij Eneco. Niet zoveel als sommigen hier, maar ik kan je vertellen dat we er hier wel blij mee zijn. Even wat extra financiële reserves opgebouwd voor de komende onzekere tijd.
Ik idd al klant , en dit zijn de tarieven volgens hun per 1 juliEp Woody schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:33:
[...]
Ben je al klant? Dan krijg je waarschijnlijk per 1 juli nieuwe (lagere) tarieven.
Ach uiteindelijk zitten de tarieven gewoon weer dicht tegen elkaar aan. Als ik er nu naar kijk was ik net zo lief bij Eneco gebleven als ze dit nieuwe tarief van 41 cent hanteren voor mij als klant.
Echter nu Delta annuleren, wat officieel morgen in zou moeten gaan, gaat me ook wel wat ver. En volgens mij kan dat alleen maar weer fout gaan zo kort dag.
Enige concrete voordeel daarvan zou zijn dat je toch al klant bent, en het maandbedrag al goed staat. Maar morgen bellen en een verhuizing laten doorvoeren gaat me wel wat ver. Zeker gezien het tarief praktisch gelijk is.
Delta/Engie/Eneco, eigenlijk maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Echter nu Delta annuleren, wat officieel morgen in zou moeten gaan, gaat me ook wel wat ver. En volgens mij kan dat alleen maar weer fout gaan zo kort dag.
Enige concrete voordeel daarvan zou zijn dat je toch al klant bent, en het maandbedrag al goed staat. Maar morgen bellen en een verhuizing laten doorvoeren gaat me wel wat ver. Zeker gezien het tarief praktisch gelijk is.
Inderdaad, elektronen zijn elektronen en uiteindelijk gaan ze alleen maar een beetje heen weer.NileZ_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:37:
Ach uiteindelijk zitten de tarieven gewoon weer dicht tegen elkaar aan. Als ik er nu naar kijk was ik net zo lief bij Eneco gebleven als ze dit nieuwe tarief van 41 cent hanteren voor mij als klant.
Zou zoiets (marktwerking) ook nog met de ultieme commodity water gaan gebeuren?
[ Voor 0% gewijzigd door ursusMaritimus op 30-06-2022 22:26 . Reden: typo ]
Dus de tabel klopt nog niet helemaal, gezien er nu nog aardig wat verschillen zitten tussen die 3?NileZ_ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:37:
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Alles is relatief natuurlijk, maar als Eneco ook 41 cent doet is het redelijk genivelleerd toch?
Nog steeds is de een nog netttt iets beter dan de andere.
Positieve er van; er is nog steeds wat te kiezen haha
Nog steeds is de een nog netttt iets beter dan de andere.
Positieve er van; er is nog steeds wat te kiezen haha
WTF. Geen touw aan vast te knopen meer. Wij waren nog niet overgestapt van Eneco (want vriend moet bellen omdat contract op zijn naam moet en allebei drukke fulltime baan en geen zihihiiiin). Ik ga morgen direct bellen voor die 41 cent TLV.
Ik heb een modelcontract sinds mei bij Eneco, en ik krijg nu deze tarieven in de app. De tarieven voor 'nieuwe klanten' gelden dus ook voor 'oude klanten'.
Dat maakt het verschil met Delta/Engie vrij klein.
:strip_exif()/f/image/3Gc69UMEG7u6nevqOIbZMqEX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-07-2022 02:34 ]
@Perzikvrucht Hier hetzelfde, dan kan ik de overstap naar Engie best beëindigen lijkt me. Gezien ik nog in de bedenk periode zit.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
In de Eneco app wordt in het verbruiksoverzicht van het huidige jaar nu ook opeens gerekend met het nieuwe tarief en is de 58 cent foetsie… dat gaat nog interessant worden met de eindafrekening.
Ik zie op dit moment nog de oude tarieven in de app staan. Nou verbaas ik me daar niet helemaal over want dat kan ook gewoon aan de app liggen.
Zie wel als ik inlog bij Delta dat die inmiddels op actief staat. Heb verder van Delta echter nog geen bevestiging en contract gehad. Durf te wedden dat annuleren bij Delta en blijven bij Eneco administratief een zooi zal worden bij mij haha.
Wil wel eerst zeker weten van Delta wat de tarieven zijn en überhaupt een vestiging van mijn contract, want die heb ik nog niet ontvangen.
Zie wel als ik inlog bij Delta dat die inmiddels op actief staat. Heb verder van Delta echter nog geen bevestiging en contract gehad. Durf te wedden dat annuleren bij Delta en blijven bij Eneco administratief een zooi zal worden bij mij haha.
Wil wel eerst zeker weten van Delta wat de tarieven zijn en überhaupt een vestiging van mijn contract, want die heb ik nog niet ontvangen.
Als de eindnota komt moet je wel 58ct tm 30 juni hebben lijkt meDV_ZED schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:32:
In de Eneco app wordt in het verbruiksoverzicht van het huidige jaar nu ook opeens gerekend met het nieuwe tarief en is de 58 cent foetsie… dat gaat nog interessant worden met de eindafrekening.
Als ik bij Eneco zou zitten, zou ik een tussentijdse nota per 30 juni aanvragen. Uitbetaald is uitbetaald.
Ik kan momenteel niet eens inloggen op Mijn Eneco...en mijn app geeft nog de oude tarieven
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Dat is geen modelcontract meer, maar een variabel contract…Tagor555 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:31:
Snap er ook ff niks meer van, deze tarieven zie ik in de app van Eneco?
[Afbeelding]
Bij mij in de app staat
/f/image/OPcdvHHkhC757aItp39asDIo.png?f=fotoalbum_large)
Ben sinds 29 april dit jaar klant en gisteren telefonisch een tussentijdse nota gevraagd.
Geen probleem, nota al ontvangen in de mail.
Er staat boven: variabel contract.Tagor555 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:31:
[Afbeelding]
Die 41 cent hoort bij het modelcontract.
Ook modelcontract bij Eneco sinds een paar maanden. In Mijn Eneco ook dezelfde tarieven als @Perzikvrucht, op netbeheer na dan. TLV van € 0,41265.
@Tagor555 jij hebt geen Modelcontract maar Variabel Vrij.
Qua tarieven niet interessant om over te stappen, maar is het alsnog zinvol om te doen om zo die 58ct uit te laten betalen, voor het geval we nooit meer op dat tarief komen? Is hoger dan de huidige leveringskosten, maarja wat de winter gaat doen...
@Tagor555 jij hebt geen Modelcontract maar Variabel Vrij.
Qua tarieven niet interessant om over te stappen, maar is het alsnog zinvol om te doen om zo die 58ct uit te laten betalen, voor het geval we nooit meer op dat tarief komen? Is hoger dan de huidige leveringskosten, maarja wat de winter gaat doen...
Dus ook nog goed opletten op welk contract je hebt en waar je naar overstapt.
Ik ga denk ik toch switchen, al is het maar omdat Delta me een verlenging met lagere TLV heeft aangeboden. Kan 't contract ook meteen weer op mijn naam.
Ik ga denk ik toch switchen, al is het maar omdat Delta me een verlenging met lagere TLV heeft aangeboden. Kan 't contract ook meteen weer op mijn naam.
Blij dat ik gewacht heb, Eneco bij mij ook netjes de 0,41265 cent terug lever vergoeding. Daarvoor blijf ik mooi bij Eneco.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Deze tarieven heb ik nu ook bij Eneco, ik heb nu zo'n 4 maand een modelcontract bij Eneco.Perzikvrucht schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 02:34:
Ik heb een modelcontract sinds mei bij Eneco, en ik krijg nu deze tarieven in de app. De tarieven voor 'nieuwe klanten' gelden dus ook voor 'oude klanten'.
[Afbeelding]
Dan zullen degenen die meer als 1000kWh/maand doen wel het lage tarief krijgen van 36ct. Byzonder...aa4ever schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:23:
[...]
Deze tarieven heb ik nu ook bij Eneco, ik heb nu zo'n 4 maand een modelcontract bij Eneco.
Dat heb ik geprobeerd maar hebben ze geweigerd omdat ik nog geen 80 dagen verbruik had…ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:41:
Als ik bij Eneco zou zitten, zou ik een tussentijdse nota per 30 juni aanvragen. Uitbetaald is uitbetaald.
Eneco bellen voor een modelcontract en anders (dreigen met) overstappen.Tagor555 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:31:
[Afbeelding]
Jazeker wel, dat kun je gewoon aanvragen. Slim is niet verplicht. Dubbel telwerkset wel.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Overstappen is ook een optie, dan moeten ze wel.DV_ZED schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:33:
[...]
Dat heb ik geprobeerd maar hebben ze geweigerd omdat ik nog geen 80 dagen verbruik had…
Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2