Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
DV_ZED schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Dat heb ik geprobeerd maar hebben ze geweigerd omdat ik nog geen 80 dagen verbruik had… :-(
Meterstanden doorgeven in de app en foto maken van meter

Blij met de 41cent bij Eneco. Tuurlijk het is geen 58ct..

[ Voor 10% gewijzigd door Dwaalboy op 01-07-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Per 1 juli heeft Eneco ook de (leverings)tarieven van het modelcontract op haar website aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGnOr5SytCx6Sg0m8CweHchVfoo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/De3wCLBbIHStDOSRBFBeeAlB.png?f=fotoalbum_large
@Srednier Je was mij gisteren om 19:30 uur al voor.

[ Voor 13% gewijzigd door cj1 op 01-07-2022 08:59 . Reden: @Srednier ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tagor555
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-11-2023
ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:52:
[...]

Er staat boven: variabel contract.

Die 41 cent hoort bij het modelcontract.
Hehe, die had ik ff over het hoofd gezien, ga proberen om het te veranderen naar modelcontract. Thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:00
Sinds kort heb ik zonnepanelen. Sinds december '21 heb ik 1500kWh verbruikt (jaarnota in december '22). Is het dan handig om over te stappen naar een energieleverancier met de hoogste TLV of eerst proberen 1500 extra kWh op te wekken (planning is om een overschot op te wekken) om te salderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij mij in de app staat...
bij mij staat ook de 0,41. Alleen is het negatief totaalbedrag een stuk minder geworden. Lijkt wel alsof juni ook (foutief) wordt berekend met de 0,41 ipv met de 0,58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 22:03
FastFox91 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:09:
Sinds kort heb ik zonnepanelen. Sinds december '21 heb ik 1500kWh verbruikt (jaarnota in december '22). Is het dan handig om over te stappen naar een energieleverancier met de hoogste TLV of eerst proberen 1500 extra kWh op te wekken (planning is om een overschot op te wekken) om te salderen?
Hangt natuurlijk helemaal af van de tarieven die je nu hebt op je huidge contract en wat je dus moet afrekenen als je nu op zegt. Dan kan je uitrekenen of het de komende maanden uitkan om dat verlies te pakken.
Geen flauw idee hoeveel panelen je hebt en wat je opwek dus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-08 07:01
Hoi , ik zie iedereen bezig met Eneco /Engie/Delta maar heb iemand gekeken bij Gewoon Energie , als ik goed zie , dan is teruglevering 40 cent , en zelfs nog 1 jaar vaste contracten aangeboden 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:50

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Engie wil mij niet hebben als klant, zo gauw als ik teruglevering noemde werd het gesprek ineens minder uitnodigend. Hooguit over 30 dagen, maar dat vind ik te lang wachten.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Blij dat ik weg ben bij Engie :+

Tarief is flink verlaagd in tegenstelling tot mijn contract medio maart.
Netto tlv was 69/62 ct/kWh :Y

Onderstaande prijzen zijn inclusief btw enz…..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-hnI6QCFyH6DuYiLjEqnqbpN6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnXW1CFckCzqtfL0ounslRA5.jpg?f=fotoalbum_large

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
DualDevil schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:13:
Engie wil mij niet hebben als klant, zo gauw als ik teruglevering noemde werd het gesprek ineens minder uitnodigend. Hooguit over 30 dagen, maar dat vind ik te lang wachten.
Dan zeg je toch gewoon niks over terugleveren? Uiteindelijk gaan ze je historisch verbruik toch wel bekijken/opvragen. Maar in principe is dat niet eens relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
hoi,
Ik heb net met Delta klantenservice gebeld omdat ik een contract wilde afsluiten met tarieven zoals die in de topic start staan
Maar de medewerker vertelde hele andere tarieven: leveringstarief normaal 36 ct/kwh, TLV 26 ct. Dal levering 32ct, TVL 22ct. Ze noemde dat ze die tarieven kan aanbieden voor het groene stroom variabel (c) contract. Terwijl andere mensen in dit topic andere, hogere, tarieven hebben genoemd voor dat contract

Ik snap het niet? Hoe komt dit?

Ik ga maar eens via Whatsapp bij Delta proberen, en ondertussen bij Eneco want die tarieven zien er ook prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 19:53

Cr3ator

1 bar is geen bar

ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:41:
Als ik bij Eneco zou zitten, zou ik een tussentijdse nota per 30 juni aanvragen. Uitbetaald is uitbetaald.
Hoewel je dan wel het geld hebt, is het wel vrij kortzichtig, aangezien ze volledig in hun recht staan een correctie op de eerdere nota in de eindafrekening op te nemen.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
Ik dacht, ik wacht de eerste dagen van juli wel even af voordat ik iets beslis over overstappen. Misschien wordt e.e.a. nog wel wat duidelijker. En als ik het allemaal zo lees kan ik beter bij Eneco blijven. Zo'n tussentijdse nota is toch ook niet pe se nodig? Wordt vast allemaal wel goed verrekend met de juiste bedragen per periode op de eindnota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 22:33
Srednier schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:29:
[...]

Dan zullen degenen die meer als 1000kWh/maand doen wel het lage tarief krijgen van 36ct. Byzonder...
Denk het niet, ik lever de afgelopen maanden netto 1700 kWh/maand terug en heb wel de "hoge" tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ik zit op dit moment met iemand van eneco in de chat, en die zegt doodleuk:

Het modelcontract is een type contract wat op bepaalde momenten wisselt van tarieven . ongeacht het moment waarop jij het contract afsluit.

Dus 14 juni ( als voorbeeld) een contract afsluiten die begint te gelden per 1 juli . Betekend dat je in je bevestiging de tarieven voor juni ziet , maar uiteindelijk de tarieven van 1 juli gaat krijgen

Dit vermeld de overeenkomst gelukkig heel duidelijk.

Dit heeft verder weinig met mijn vraag te maken, gezien wij allemaal, of een deel dan, een aankondiging kregen van een heel ander tarief. Die dus niet overeenkomt met de tarieven die Eneco nu communiceert voor het modelcontract.

Oh en dan krijg ik als antwoord terug:

de huidige tarieven weet je nu , en ik weet ze nu ongeveer 1,5e dag. . Contracten afsluiten voor stroom &/ gas is altijd een gok

8)7

En nu iets verder in het gesprek schijnt het allemaal wel te kunnen, maar dan met een omweg. Leuk en aardig, ik wilde gewoon even weten hoe het nou zit. Toen dit eerder gevraagd werd was het volstrekt onmogelijk. En nu kan het dan dus toch haha. Het is toch wat in deze tijd haha.

Volgens Eneco is het goed bedoeld om de huidige klanten een lager tarief aan te bieden. Aardig.

[ Voor 17% gewijzigd door NileZ_ op 01-07-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:51
Dank voor jullie info hier allemaal!

Zojuist succesvol overgestapt naar Eneco voor stroom. Gas heb ik nog vaste prijs van 1,19 EUR/m³ bij Budget Energie tot en met 31/08.

Ik zat nog bij Budget Energie met zowel stroom als gas naar aanleiding van failissement van Fenor afgelopen najaar.

[Offtopic]
Ik zit nog met een probleem. Ik belde zojuist met Budget Energie om tussentijdse afrekening en uitbetaling te vragen van 30/12/2021 t/m 30/06/2022 en medewerker gaf (ook na aandringen) aan dat het niet mogelijk was en ik deze pas 30/12 kan ontvangen.
Iemand nog tips om dit toch voor elkaar te krijgen? Ik wil voorkomen dat ze mijn overschot van de eerste maanden dit jaar gaan verrekenen aan de lagere tlv's die sinds vandaag in zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jubbo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:37
Variabele tarieven van United Consumers (modelcontract mist ineens?) TLV normaal lijkt wel hoog hier. Bij dubbel tarief tlv 49 ct normaal. Lijkt dan incl BTW (berekening kan niet kloppen dan), komt neer op tlv van ruim 45,6 ct normaal, 34,0 ct dal en zo'n 39,3 ct enkel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ys7YKclo1gxWvKMaybvo3bNFsjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFXktKFVDd8gQmxhjiDUdlNr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW8x0Bl9zbrPx53QmQ9VVEFfkWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nI78QlSpxqfbaeBEIL0BwhvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:21

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

cj1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:56:
Per 1 juli heeft Eneco ook de (leverings)tarieven van het modelcontract op haar website aangepast:
[Afbeelding]
@Srednier Je was mij gisteren om 19:30 uur al voor.
Ik had vanmorgen contact via de fb-chat met Eneco en daar beweren ze bij hoog en bij laag dat het 36 cent moet zijn omdat de BTW verlaging nog niet goed is verwerkt.

Dan breekt de pleuris wel uit hier, als dat zo blijkt te zijn. Apps geven nu 41 cent voor modelcontract en tarief op hun website ook. Weirde toko!

Ik wacht nog maar even een paar dagen af bij Woonenergie.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:37

RobertowNL

For your gear!

Natuurlijk krijgt iedereen de prijzen die ze eerder via de mail hebben gecommuniceerd. En anders herstellen ze dat wel, want stel dat je een netto afnemer bent dan ga je niet niet mee akkoord.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Jubbo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:45:
Variabele tarieven van United Consumers (modelcontract mist ineens?) TLV normaal lijkt wel hoog hier. Bij dubbel tarief tlv 49 ct normaal. Lijkt dan incl BTW (berekening kan niet kloppen dan), komt neer op tlv van ruim 45,6 ct normaal, 34,0 ct dal en zo'n 39,3 ct enkel. [Afbeelding]

[Afbeelding]
De terugleververgoeding mag incl btw zijn ;) Ze betalen alleen zonder BTW uit. Dus je krijgt dan gewoon 49 ct per kWh, maar dat is zonder BTW. Lijkt een betere deal dan Delta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Wat een puinhoop zeg. Allemaal leuk bedoeld die verschillende aanbiedingen voor huidige klanten. Maar in de basis is het idee van een modelcontract dat je lekker duidelijk zou moeten kunnen vergelijken bij een energieleverancier. Haha, ik zit wel prima bij Delta nu per vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
Zojuist telefonisch bij Eneco binnen 20 minuten een modelcontract afgesloten. Zie voorwaarden en tarieven hieronder. Termijn bedrag kon niet lager. Overstap kon niet eerder ivm voorwaarden bij Greenchoice waar ik nu zit.
Ondertussen ben ik nog met Delta aan het chatten. Het is me niet duidelijk of zij hogere tarieven geven, zie mijn eerdere bericht een paar posts hiervoor. Kan altijd nog de bedenktijd gebruiken en switchen.

Hoe het allemaal precies werkt is me een raadsel en alle verschillende berekeningen, tarieven, voorwaarden, matige medewerkers enzo brengen me in de war 8)7 Het interesseert me eerlijk gezegd ook niet zoveel. Ik kan flink wat geld krijgen en dat vind ik voorlopig het belangrijkste :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACtTgR324w4JMBHJ-irDDbRz6dU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6N8riqisO405LcEmWVyJ4rQb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D31DwQQ0M7iEnFmQkZbKp_89gQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rDrfKsaiCXFtEyb8SbXru0V7.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door mrbootster op 01-07-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baseonth3road
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik heb 14 Juni Eneco electriciteit aangevraagd met overgestapdatum 1 Juli. In mijijn-eneco staan nog steeds geen 'actieve producten' en dus ook geen inzicht in tarieven. In mijn contract staan de oude tarieven en tussentijds heb ik geen berichten ontvangen over tariefswijzigingen. Contact gehad met een medewerker en zij gaf aan dat model contracten overgezet zijn naar de nieuwe tarieven zoals ze nu op de site staan. Het is niet evident dat dit ook voor mijn contract geldt aangezien afsluit tarieven varieren afhankelijk van de afsluitdatum (zie bv Delta waar bestaande klanten een lager tarief krijgen).

De klantenservice bevestigde dat ik momenteel niet kon inzien wat mijn tarieven zijn waardoor ik nu mogelijk een product afneem met een ongewenste prijs. Het zou mogelijk tot een week duren voordat de tarieven in mijn-eneco zichtbaar worden. Indien ik, naar redelijke verwachting, overgezet ben naar de nieuwe tarieven zal ik bezwaar aantekenen omdat ik niet tijdig geinformeerd ben over een tariefswijziging. De ACM geeft aan dat tariefwijzigingen voor variabele contracten tenminste 30 dagen van te voren aangekondigd moeten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door baseonth3road op 01-07-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
baseonth3road schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:52:
Het zou mogelijk tot een week duren voordat de tarieven in mijn-eneco zichtbaar worden. Indien ik, naar redelijke verwachting, overgezet ben naar de nieuwe tarieven zal ik bezwaar aantekenen omdat ik niet tijdig geinformeerd ben over een tariefswijziging. De ACM geeft aan dat tariefwijzigingen voor variabele contracten tenminste 30 dagen van te voren aangekondigd moeten worden.
Niemand hier heeft die bevestiging 30 dagen vooraf gekregen. Volgens mij was het een dag of 10. Met een opzegtermijn van 9 dagen mag het formeel vast ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baseonth3road
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
NileZ_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Niemand hier heeft die bevestiging 30 dagen vooraf gekregen. Volgens mij was het een dag of 10. Met een opzegtermijn van 9 dagen mag het formeel vast ook nog.
Volgens de website van de ACM:

Ik heb een contract met variabele tarieven
Bij een contract met variabele tarieven mogen de tarieven veranderen. In de algemene voorwaarden van uw contract moet staan wanneer dat mag. Meestal gebeurt dit op 1 januari en op 1 juli. De prijzen kunnen hoger of lager worden. De leverancier moet u minimaal 30 dagen van tevoren informeren over de nieuwe tarieven. Dan kunt u opzeggen en overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:10

V-8

Misschien ff je adres blurren in de afbeelding :)

[ Voor 9% gewijzigd door V-8 op 01-07-2022 09:57 ]

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49
Ik ben benieuwd wat Oxxio gaat doen. Die adverteren nog steeds met een TLV van 50,56ct. De tarieven zijn nog steeds gelijk met vóór 1 juli. Even kijken komende dagen of ze dat nog gaan bijwerken. Dan zijn ze wel rijkelijk laat.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
@baseonth3road Ja ik weet het, ik zeg ook niet dat je het mis hebt. Maar niemand heeft het 30 dagen van tevoren gekregen. Toen ik Eneco vroeg wanneer ze dit gingen aankondigen zeiden ze zelf halverwege juni, en destijds zei de medewerker zelfs nog dat het volledig binnen de regels was. Klopt natuurlijk niet, maar hetzelfde voor die opzegtermijn.
Formeel staat er een x aantal dagen voor, in de praktijk zou die er niet of nauwelijks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:46:
Ik had vanmorgen contact via de fb-chat met Eneco en daar beweren ze bij hoog en bij laag dat het 36 cent moet zijn omdat de BTW verlaging nog niet goed is verwerkt.

Dan breekt de pleuris wel uit hier, als dat zo blijkt te zijn. Apps geven nu 41 cent voor modelcontract en tarief op hun website ook. Weirde toko!
Dit hebben ze weken geleden toch al aan iedereen aangegeven. :?
Ook in dit topic was er nooit twijfel over: Bestaande klanten gaan naar €0,36.

Dat het nu net een paar uur 1-7 is en dat alle systemen nog niet geüpdate zijn is dan toch geen ramp of wel?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Overgestapt naar Delta. Zelfs bij 60% piek en 40% dal kom ik daar iets hoger uit dan Eneco. Daarnaast geeft het lage daltarief wat ruimte om energie slimmer te gebruiken. Vaatwasser 's nachts aan, hygienerun voor de boiler in het weekend enz. En als straks de dagen weer korter worden zal het dalverbruik ook iets toenemen door lampen 's avonds enz (alhoewel dat minimaal zal zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 10:11
Ik heb een poging gedaan info te krijgen bij Eneco over die 36 vs 41 cent.

Poging 1 -> Via chat doorverwezen naar afdeling duurzaamheid, die zeggen van niets te weten en verwijzen zelfs weer naar klantenservice. (overigens een hele aardige man, maar hij kon mij niet helpen)

Poging 2 -> Bellen. De medewerker gaf zeer nadrukkelijk aan dat er inderdaad afwijkende tarieven op de website stonden maar dat de website niet klopte. De terugleververgoeding voor huidige en nieuwe klanten altijd zou die 36 cent zijn. Adviseerde contact op te nemen via "het contactformulier op de website" (die er niet lijkt te zijn? Al is er wel een klachtenformulier)

Poging 3 -> Chat waar weer doorverwezen wordt naar de afdeling duurzaamheid waarna men aangeeft niets te kunnen of willen doen. Na meerdere keren aandringen heeft deze persoon het nogmaals nagevraagd en bleek dat er wel degelijk verschillende tarieven gehanteerd werden voor bestaande en nieuwe klanten.....
Oplossing bij de laatste: Aantekening in account dat ik binnenkort bel om het contact op te zeggen en direct een nieuwe af te sluiten. Bij die aantekening wordt ook nadrukkelijk vermeld dat dit is ivm hogere TLV tarief. Dit kan via de klantenservice en anders vragen naar aftersales of commercieel.

Kortom: het is een chaos bij Eneco. En normaal zou ik ook niet zoveel moeite in die 5 cent steken maar met name het feit dat er totaal verkeerde / foute info gegeven wordt waardoor iedereen van het kastje naar de muur gestuurd wordt irriteerde me zo dat ik toch nog een poging had gedaan.

Wellicht zou Eneco iedere dag een nieuwsbrief moeten rondsturen naar de KS medewerkers met info uit dit topic. Zou veel werk schelen voor ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubbo
Ep Woody schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:49:
[...]

De terugleververgoeding mag incl btw zijn ;) Ze betalen alleen zonder BTW uit. Dus je krijgt dan gewoon 49 ct per kWh, maar dat is zonder BTW. Lijkt een betere deal dan Delta...
Geen idee alleen hoe ze daar precies werken met salderen en TLV bij dubbel tarief.
En een contract lijkt pas 1 augustus in te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
KappuhH schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:03:
Overgestapt naar Delta. Zelfs bij 60% piek en 40% dal kom ik daar iets hoger uit dan Eneco. Daarnaast geeft het lage daltarief wat ruimte om energie slimmer te gebruiken. Vaatwasser 's nachts aan, hygienerun voor de boiler in het weekend enz. En als straks de dagen weer korter worden zal het dalverbruik ook iets toenemen door lampen 's avonds enz (alhoewel dat minimaal zal zijn).
Hier heb je helemaal gelijk in. Voordeel van Eneco vind ik dan weer dat je daar dus niet om hoeft te denken :) En in onze situatie mijn vrouw de wasmachine altijd aan kan doen wanneer ze wil :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NileZ_
Renkie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:05:

Wellicht zou Eneco iedere dag een nieuwsbrief moeten rondsturen naar de KS medewerkers met info uit dit topic. Zou veel werk schelen voor ze ;)
Haha, inloggen, kop koffie, tweakers checken, start werkzaamheden.

Misschien de namen van de medewerkers ook maar weglaten uit dit topic. Die kunnen er ook niks aan doen dat ze niet de juiste informatie krijgen en dat dan hier gedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
NileZ_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Haha, inloggen, kop koffie, tweakers checken, start werkzaamheden.

Misschien de namen van de medewerkers ook maar weglaten uit dit topic. Die kunnen er ook niks aan doen dat ze niet de juiste informatie krijgen en dat dan hier gedeeld wordt.
Namen weglaten is wel zo netjes. Maar "niets aan kunnen doen" ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb wel 4 of 5 keer nadrukkelijk moeten vragen in mijn laatste gesprek of die medewerker nu toch echt wilde (laten) navragen hoe het verhaal nu zat waarbij eerst steeds herhaald werd dat voor iedereen het 36 cent zou zijn en de enige oplossing zou zijn om afdeling Duurzaam te bellen (die niets konden).

Dat er uiteindelijk na aandringen pas echt nagevraagd wordt en blijkt dat het tarief voor nieuwe klanten toch anders is zorgde er voor dat ik weer verder kon.

Maar in mijn ogen kun je als KS medewerker juist een stapje extra zetten door zelf (pro)actief dat te checken als iemand met zo'n verhaal bij je komt. En er zullen ook zat mensen zijn die met de meest vage verhalen bij ze komen en beweren dat de aarde plat is maar ik noemde in het gesprek ook meerdere keren dat er wel degelijk mensen zijn die een modelcontract van na 1 juli hadden met 41 cent. Ook toen ging er nog geen lampje branden.

En ik vind wel dat Eneco zelf ook iets moet doen richting de medewerkers qua informatie hoor, het moet heel frustrerend zijn dat de klant meer weet van Eneco dat de medewerkers. Maar juist dan kun je als medewerker ook het verschil maken in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youyou
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2024
Scooper schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:58:
Ik ben benieuwd wat Oxxio gaat doen. Die adverteren nog steeds met een TLV van 50,56ct. De tarieven zijn nog steeds gelijk met vóór 1 juli. Even kijken komende dagen of ze dat nog gaan bijwerken. Dan zijn ze wel rijkelijk laat.
Heb ze net even gebeld. Na een aantal verwarrende uitspraken (site klopt, site klopt toch niet 8)7) , was uiteindelijk de conclusie: de tarieven op de site kloppen niet. De tlv (enkel) wordt 37 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Als de tarieven op de site al niet kloppen, kan je je afvragen of de interne tabellen en lijsten wel kloppen.
Het is toch wat haha.

Kom maar gewoon op met die zon, dat is het beste voor ons allemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:22

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Zojuist overgestapt van Eneco naar Delta

Kale TLV per vandaag 1 juli : € 0,4512 Normaal en € 0,3674 Dal
Dit is een zakelijk variabel MKB contract.
Prijzen staan vast voor 3 maanden .

Scheelt toch met Eneco die bij automatisch verlengen TLV van € 0,3536 normaal en € 0,2921 rekenen . Bij nieuw contract zou dat € 0,4126 Normaal en € 0,3551 worden
Te vroeg overstappen kost gewoon geld :(

[ Voor 13% gewijzigd door 964C2 op 01-07-2022 11:34 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Ep Woody schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:49:
[...]
Heeft United Consumers (de) nieuwe tarieven per 1 juli gepubliceerd op haar website? Wat worden die voor het Modelcontract?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Laatst online: 13-09 13:53
Een energiebroer koopt/verkoopt toch ook geen energie in voor een nog onbekend tarief en wacht later wel hoeveel het wordt?

Waarom wordt dit dan wel van consumenten verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
cj1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Heeft United Consumers (de) nieuwe tarieven per 1 juli gepubliceerd op haar website? Wat worden die voor het Modelcontract?
Het modelcontract is verdwenen en alleen het variabele contract is nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
marcink schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:12:
Hoi , ik zie iedereen bezig met Eneco /Engie/Delta maar heb iemand gekeken bij Gewoon Energie , als ik goed zie , dan is teruglevering 40 cent , en zelfs nog 1 jaar vaste contracten aangeboden 🤔
Zelfs nog meer, op Independer.nl kun staat er bij Gewoon Energie het volgende:
Stroom
Leveringstarief (normaal): € 0,59846 per kWh
Leveringstarief (dal): € 0,52509 per kWh
Teruglevertarief (normaal): € 0,48176 per kWh
Teruglevertarief (dal): € 0,41444 per kWh
Vaste leveringskosten: € 5,36 per maand

Klinkt als een prima deal. Nu nog even de solvabiliteit checken....

Edit: Op de website van gewoon Energie staan idd heel andere tarieven:
Leveringstarief (normaal): € 0,59301 per kWh
Leveringstarief (dal): € 0,51964 per kWh
Teruglevertarief : € 0,40944 per kWh

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:55
Kleine samenvatting voor mij als twijfelaar. Eneco of Delta is eigenlijk 1-pot-nat en de anderen hebben de prijzen zelf nog niet helder..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jubbo
Andrehj schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Zelfs nog meer, op Independer.nl kun staat er bij Gewoon Energie het volgende:
Stroom
Leveringstarief (normaal): € 0,59846 per kWh
Leveringstarief (dal): € 0,52509 per kWh
Teruglevertarief (normaal): € 0,48176 per kWh
Teruglevertarief (dal): € 0,41444 per kWh

Klinkt als een prima deal. Nu nog even de solvabiliteit checken....

Edit: Op de website van gewoon Energie staan idd heel andere tarieven:
Leveringstarief (normaal): € 0,59301 per kWh
Leveringstarief (dal): € 0,51964 per kWh
Teruglevertarief : € 0,40944 per kWh
Solvabiliteit van Gewoon/Innova is al vaak voorbij gekomen. Trek je conclusie:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD9CynMgCxJYOZjKPciT5ZHmlIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SfaJae0dN4OfWII8Wu9nw9Rp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 09:02
Zojuist aangemeld bij Delta. De vriendelijke dame aan de telefoon gaf aan dat het deze ochtend druk is met klanten die vanwege de TLV overstappen. En dat ze wel al waarschuwde dat dit tarief mogelijk - gezien de stormloop - heroverwogen kan worden. Maar dat zien we dan wel weer :)

Dank aan eenieder die tijd en moeite heeft gestopt in het inzichtelijk maken van deze meest recente ontwikkelingen, specifiek natuurlijk @mathijshooi en @cj1 d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33
ik ga ook van eneco modelcontract naar delta. (straks even bellen)

45 om 36, scheelt in mijn geval wel.

jammer dat eneco die 41 cent niet ook voor bestaande klanten met modelcontract geven, dan was ik wel gebleven.

[ Voor 6% gewijzigd door Qosmic op 01-07-2022 11:26 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 08:13
Qosmic schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:26:

jammer dat eneco die 41 cent niet ook voor bestaande klanten met modelcontract geven, dan was ik wel gebleven.
Toch gek dat bij mij, en anderen in dit topic, die bestaande klanten zijn, wel de 41 cent TLV wordt gehanteerd. Iemand enig idee hoe dit kan?

Staat er expliciet 36 cent in jouw app/Mijn Eneco?

[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-07-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

Je hebt nu ook die 58cnt? Laat ff weten hoe t gaat, en of je mag overstapen per morgen zeg maar ;)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Wanne-B88 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:25:
Zojuist aangemeld bij Delta. De vriendelijke dame aan de telefoon gaf aan dat het deze ochtend druk is met klanten die vanwege de TLV overstappen. En dat ze wel al waarschuwde dat dit tarief mogelijk - gezien de stormloop - heroverwogen kan worden. Maar dat zien we dan wel weer :)

Dank aan eenieder die tijd en moeite heeft gestopt in het inzichtelijk maken van deze meest recente ontwikkelingen, specifiek natuurlijk @mathijshooi en @cj1 d:)b
En je had eneco? En per welke datum, vandaag?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 09:02
PCJR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:33:
[...]

En je had eneco? En per welke datum, vandaag?
Ik kom van GreenChoice. Per zsm, maar omdat mijn adres nog niet direct zichtbaar was (relatief nieuwe woning) moet dit handmatig worden ingevoerd. Verwachting was dat dit begin volgende week geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkerk
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-05 18:08
Hier nog geen bericht gehad van Eneco dat mijn tarieven aangepast zijn en in de app staat nog steeds 0,58 tlv. Ik kijk het nog wel even aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Delta
it is! En wel gelijk per vandaag volgens de bekende bedragen (dubbeltarief is een fractie gunstiger, uitgaande van de 68/32 verdeling). Zeer vriendelijke dame en snel geholpen. Even de juiste keuzes maken zodat je aan de lijn blijft en niet naar Whatsapp.

Eneco
blijft erbij dat bij de tarieven op de website de oude tarieven zijn waarop alleen de BTW is aangepast. Die gaan nog omlaag zodat de TLV op 0,36073 komt. Ze vertelde er zelfs bij dat als ik nu een contract zou afsluiten ik 0,41 bevestigd zou krijgen omdat het systeem nog niet is aangepast. En dat het uiteindelijk toch 0,36973 gaat worden. Vervolgens heb ik daar vriendelijk voor bedankt. Kon wel eens zijn dat hier de reacties richting Eneco iets minder vriendelijk worden ...

Engie
kon echt alleen maar na 30 dagen en ook daar ga ik dan dus niet aan leveren ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ursusMaritimus op 01-07-2022 11:46 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky5
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-09 08:39
Perzikvrucht schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Toch gek dat bij mij, en anderen in dit topic, die bestaande klanten zijn, wel de 41 cent TLV wordt gehanteerd. Iemand enig idee hoe dit kan?

Bij mij staat iig sinds vanochtend TLV € 0,41265

Sinds eind mei bij Eneco modelcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:45:
Delta
it is! En wel gelijk per vandaag volgens de bekende bedragen (dubbeltarief is een fractie gunstiger, uitgaande van de 68/32 verdeling). Zeer vriendelijke dame en snel geholpen. Even de juiste keuzes maken zodat je aan de lijn blijft en niet naar Whatsapp.

Eneco
blijft erbij dat bij de tarieven op de website de oude tarieven zijn waarop alleen de BTW is aangepast. Die gaan nog omlaag zodat de TLV op 0,36073 komt. Ze vertelde er zelfs bij dat als ik nu een contract zou afsluiten ik 0,41 bevestigd zou krijgen omdat het systeem nog niet is aangepast. En dat het uiteindelijk toch 0,36973 gaat worden. Vervolgens heb ik daar vriendelijk voor bedankt. Kon wel eens zijn dat hier de reacties richting Eneco iets minder vriendelijk worden ...

Engie
Engie kan veel sneller, dagen werk.
Spreek uit ervaring van afgelopen dagen.

Delta geeft nu al aan (eerdere reactie) de TVL misschien te heroverwegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
PCJR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Je hebt nu ook die 58cnt? Laat ff weten hoe t gaat, en of je mag overstapen per morgen zeg maar ;)
Ik heb nu die 58 cent ja. Staat ook nog hij de tarieven in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Henkoes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Engie kan veel sneller, dagen werk.
Spreek uit ervaring van afgelopen dagen.

Delta geeft nu al aan (eerdere reactie) de TVL misschien te heroverwegen..
Als dat echt zo is dan hebben ze echt veel te weinig netto afnemers haha.
Maar goed we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Perzikvrucht schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Bij mij staat nog die 58 cent.
Maar wat ik hier begrijp is 41 voor nieuwe en bestaande gaan naar 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Jubbo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:23:
[...]

Solvabiliteit van Gewoon/Innova is al vaak voorbij gekomen. Trek je conclusie:[Afbeelding]
Conclusie dat dit van 2019 is. 8)7

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Laatst online: 18-09 21:50

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ook Delta waar ik nu klant ben zegt doodleuk model contract aanbieden aan bestaande klanten doen we niet. Geen tussentijdse nota, geen model contract.

Lijkt me geen keuze van hen? Wat ze nieuwe klanten bieden moeten ze mij ook aanbieden.

[ Voor 39% gewijzigd door DualDevil op 01-07-2022 11:57 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:45:
Delta

Eneco

Engie
Van tarief incl btw 0,487 ct
de btw 9% eraf en nog iets kom je op de 41cent.

Oftewel de juiste tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik heb mijn nieuwe contract bij Eneco binnen. Inderdaad 41ct TLV

Eneco HollandseWind & Zon® Modelcontract
Startdatum levering: 1 juli 2022
Variabele leveringskosten per kWh stroom, dat u verbruikt
De leveringstarieven kunnen wijzigen. Meestal gebeurt dit per 1 januari en 1 juli van elk jaar. De voorwaarden
voor tariefwijziging vindt u terug in de Modelcontractvoorwaarden. De meest actuele tarieven vindt u terug op
eneco.nl of via uw persoonlijke account op Mijn Eneco.
• daltarief* ¤ 0,51116 per kWh
• normaaltarief ¤ 0,58074 per kWh
• terugleververgoeding ¤ -0,41265 per kWh

Er wordt overigens ook telefonisch gemeld dat na 3 maanden de tarieven herzien worden, in tegenstelling tot wat ik op de website las en wat hier in het contract vermeld staat.(2 x per jaar)

[ Voor 13% gewijzigd door djiedjee op 01-07-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb het ook even nagevraagd via de chat van Eneco: daar wordt aangegeven dat de tarieven die je via de mail hebt ontvangen (TLV 36 cent) correct zijn. Heel vaag. Ik overweeg gewoon over te stappen naar Delta, dan ben hier ook van deze onzekerheid af. Als Delta vervolgens toch hun TLV aanpast, kijk ik dan wel weer hoe de vlag er bij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Perzikvrucht schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:00:
Ik heb het ook even nagevraagd via de chat van Eneco: daar wordt aangegeven dat de tarieven die je via de mail hebt ontvangen (TLV 36 cent) correct zijn. Heel vaag. Ik overweeg gewoon over te stappen naar Delta, dan ben hier ook van deze onzekerheid af. Als Delta vervolgens toch hun TLV aanpast, kijk ik dan wel weer hoe de vlag er bij hangt.
Waarom niet gelijk Engie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Henkoes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Waarom niet gelijk Engie?
30 dagen wachttijd en volgens mij is Delta met dubbeltarief toch nog net iets gunstiger (minimaal).

@djiedjee dit is ook gek. De TLV is gelijk aan mij tarieven, maar de levertarieven voor normaal en dal zijn anders..

[ Voor 19% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 20:40
Wanne-B88 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:25:

Hah, zouden we zijn allen hier echt slapende honden wakker gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Wat ik ervan begrepen uit chat en bellen met Eneco en helemaal doorvragen, is dat die 36 cent toch echt voor iedereen gaat gelden. De tijd zal het leren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Het is wel een mooie gekkenhuis nog steeds, IT zaken op orde krijgen blijft een uitdaging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

mathijshooi schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Hah, zouden we zijn allen hier echt slapende honden wakker gemaakt hebben?
Zou me niet verbazen als slimme energieboeren hier een mannetje of vrouwtje hebben die meeleest :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Zou me niet verbazen als slimme energieboeren hier een mannetje of vrouwtje hebben die meeleest :*)
Ik nodig dat mannetje of vrouwtje uit om een keer contact op te nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Dwaalboy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Van tarief incl btw 0,487 ct
de btw 9% eraf en nog iets kom je op de 41cent.

Oftewel de juiste tarieven
We gaan het zien wie er dwaalt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
Perzikvrucht schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:02:
[...]

30 dagen wachttijd en volgens mij is Delta met dubbeltarief toch nog net iets gunstiger (minimaal).

@djiedjee dit is ook gek. De TLV is gelijk aan mij tarieven, maar de levertarieven voor normaal en dal zijn anders..
Kan binnen enkele dagen, gewoon opnieuw bellen en zeg dat je mer spoed wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Henkoes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:12:
[...]

Kan binnen enkele dagen, gewoon opnieuw bellen en zeg dat je mer spoed wilt.
Zit alleen in het buitenland, dus aanvragen via website of Whatsapp heeft mijn voorkeur.

Geen waarborgsom moeten betalen trouwens, gezien je met spoed aanvraagt?

Kan ik eigenlijk überhaupt een nieuw contract afsluiten zonder zelf de meterstanden door te geven? Met andere woorden, kunnen ze die niet zelf uitlezen of via de oude leverancier opvragen?

[ Voor 21% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-07-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Sinds 1 januari bij Innova met vast contract tot 31dec, weet nog niet of ik een flink overschot ga hebben ivm bijleggen panelen en plaatsing warmtepomp.
Maar wat maken sommigen zich toch druk hier om een paar centen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

mrbootster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:52:
Zojuist telefonisch bij Eneco binnen 20 minuten een modelcontract afgesloten. Zie voorwaarden en tarieven hieronder. Termijn bedrag kon niet lager. Overstap kon niet eerder ivm voorwaarden bij Greenchoice waar ik nu zit.
Ik kan nu zeggen dat die opzegtermijn in de praktijk niet wordt gebruikt.
Ik zat ook bij Greenchoice, ik had ook een opzegtermijn, maar daar word in de praktijk niets mee gedaan.

Eneco heeft vanochtend een switchbericht gestuurd (kan ik zelf inzien bij Enexis), en ik ben per 1 juli over naar Eneco. Ook bij Greenchoice zie ik nu in de klantomgeving staan dat het contract beëindigd is per 1 juli.
En ik heb dit allemaal op 20 juni doorgegeven. Ik heb in dat gesprek ook niet gesproken over een opzegtermijn. Alleen gezegd, ik wil per 1 juli over, want da vind ik zelf makkelijker.

TLDR - Ga geen slapende honden wakker maken. Geef gewoon je gewenste switchdatum aan bij de nieuwe leverancier / Eneco. Komt goed. De systemen hebben geen idee van opzegtermijnen. Als GC het echt niet wil accepteren ze het switchverzoek niet.

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 01-07-2022 12:23 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

klump4u schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:15:
Sinds 1 januari bij Innova met vast contract tot 31dec, weet nog niet of ik een flink overschot ga hebben ivm bijleggen panelen en plaatsing warmtepomp.
Zou mij vooral zorgen maken over liquiditeit en solvabiliteit Innova.

Ik zeg : WELKOM })

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

964C2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Zou mij vooral zorgen maken over liquiditeit en solvabiliteit Innova.

Ik zeg : WELKOM })
Dan misschien enkele honderden € kwijt, boeien, zijn ergere dingen in het leven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

klump4u schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:26:
[...]

Dan misschien enkele honderden € kwijt, boeien, zijn ergere dingen in het leven :z
Zet je maandelijkse incasso dan in ieder geval maar op € 0.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
Zonet gebeld met Eneco,

Haha totaal onbekend wat nu de tarieven zijn etc...
Meneer stotterde erover.
Actueel had hij het over 36cent, ik vroeg hoe het zo kon zijn dat er bij mij 41 cent in mijn producten staat. Hij wist het niet maar bevestigde dat 41cent voor mij telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
964C2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:39:
[...]

Zet je maandelijkse incasso dan in ieder geval maar op € 0.00
En daar willen ze vaak niet aan meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
Mbt Eneco en het verschil tussen 36 en 41 cent.

Zou dit nog veroorzaakt kunnen worden doordat het ene contract een enkel tarief heeft en de ander piek/dal? Of staat dat los van die TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Renkie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:41:
Mbt Eneco en het verschil tussen 36 en 41 cent.

Zou dit nog veroorzaakt kunnen worden doordat het ene contract een enkel tarief heeft en de ander piek/dal? Of staat dat los van die TLV.
tlv is voor beide smaakjes gelijk

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Dwaalboy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:40:
[...]

En daar willen ze vaak niet aan meewerken
Geen problemen mee . Zowel Eneco als Delta geven aan dat ze op basis van historische verbruiksgegevens geen maandelijkse incasso doen. Scheelt hen ook handlingkosten
Terugbetaling via de eindafrekening

[ Voor 6% gewijzigd door 964C2 op 01-07-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Wanne-B88 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Ik kom van GreenChoice. Per zsm, maar omdat mijn adres nog niet direct zichtbaar was (relatief nieuwe woning) moet dit handmatig worden ingevoerd. Verwachting was dat dit begin volgende week geregeld is.
Welk maandbedrag hebje kunnen afspreken, 0 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rl9IBgZtowvCobi_6t9jEIhq7_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FUqPGHmciAcB2VTa44UiPTLE.png?f=fotoalbum_large

Link = https://www.deltaenergie....delta-gas-11-mei-2022.pdf

Ook bij Delta aan de telefoon andere tarieven dan via de chat.

Niet zomaar opgeven en laten afschepen dus.

Ik ga nu contract aan met Delta, en beeindig Eneco binnen de bedenkingstermijn. Scheelt toch weer zo'n 100 euro.... makkelijk verdiend.

[ Voor 12% gewijzigd door mrbootster op 01-07-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 07:12
Vanochtend contact gehad met Vattenfall waar ik nu bij zit met 2000 kWh overproductie. Ze gaf aan dat 0,07 euro normaal was en dat andere leveranciers mogelijk een cent of twee meer bieden. Dat was ook zo vorig jaar. Toen ik begon over TLV van rond de 0,50 euro bij o.a. Delta en Eneco sinds begin dit jaar, wist ze daar niks van. Ze kon het niet voorstellen ook, omdat dat veel te veel geld zou kosten voor de leverancier. Terug leveren op piekmomenten tegen een zeer hoog tarief. Dan moet dat bedrijf dus toch die stroom duurder doorverkopen, maar niemand koopt stroom voor >0,50 euro/kWh.

Op dit moment wil ik niet switchen, omdat ik mijn energie-situatie thuis volledig aanpas. Mogelijk produceer ik daardoor dit jaar minder dan wat ik verbruik. In dat geval heb ik juist baat bij lage prijzen (zoals Vattenfall heeft). Die modelcontracten zijn een stuk duurder dan de lopende variabele contracten. Het blijft bijzonder allemaal, ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Eneco en dergelijke deze situatie niet doorhebben en/of dit lang zo laten doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
mrbootster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:56:
[Afbeelding]Link = https://www.deltaenergie....delta-gas-11-mei-2022.pdf

Ik ga nu contract aan met Delta, en beeindig Eneco binnen de bedenkingstermijn. Scheelt toch weer zo'n 100 euro.... makkelijk verdiend.
Moet jij hiervoor nog jouw huidige meterstanden doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi

Misschien ff namen weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Playa del C. schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:00:
Vanochtend contact gehad met Vattenfall waar ik nu bij zit met 2000 kWh overproductie. Ze gaf aan dat 0,07 euro normaal was en dat andere leveranciers mogelijk een cent of twee meer bieden. Dat was ook zo vorig jaar. Toen ik begon over TLV van rond de 0,50 euro bij o.a. Delta en Eneco sinds begin dit jaar, wist ze daar niks van. Ze kon het niet voorstellen ook, omdat dat veel te veel geld zou kosten voor de leverancier. Terug leveren op piekmomenten tegen een zeer hoog tarief. Dan moet dat bedrijf dus toch die stroom duurder doorverkopen, maar niemand koopt stroom voor >0,50 euro/kWh.

Op dit moment wil ik niet switchen, omdat ik mijn energie-situatie thuis volledig aanpas. Mogelijk produceer ik daardoor dit jaar minder dan wat ik verbruik. In dat geval heb ik juist baat bij lage prijzen (zoals Vattenfall heeft). Die modelcontracten zijn een stuk duurder dan de lopende variabele contracten. Het blijft bijzonder allemaal, ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Eneco en dergelijke deze situatie niet doorhebben en/of dit lang zo laten doorgaan.
Ik heb precies ditzelfde gesprek gehad eerder dit jaar. Heb de mevrouw uitgenodigd om die avond zelf even online het een en ander te vergelijken en dat ze momenteel in strijd met de ACM richtgeven werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR

Wat waren de prijzen aan de telefoon dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 07:12
mathijshooi schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:11:
[...]
Ik heb precies ditzelfde gesprek gehad eerder dit jaar. Heb de mevrouw uitgenodigd om die avond zelf even online het een en ander te vergelijken en dat ze momenteel in strijd met de ACM richtgeven werken.
Precies, dat zei ik ook. We hebben het ook over de ACM, nu.nl-berichten en online fora gehad. Over de ACM: ze zei dat ze wel de regels volgden, omdat ze 100% de prijs vergoeden binnen het salderen. Het overschot geven ze 0,07 euro/kWh voor en dat mag volgens haar. Ze verkopen een kWh daar ook voor rond de 0,30 euro met alle belastingen en kosten. Ze zei dat ze zelf als bedrijf rond de 0,07 euro verdienen aan elke kWh die ze verkopen, dus dat daarom ook de vergoeding naar klanten van 0,07 euro heel eerlijk was en dus ook voldeed aan de regels...
Dat is misschien wel wat karig, want groene stroom kunnen ze denk ik voor meer dan 0,30 euro/kWh kwijt. Alsnog was ik het wel eens met haar dat het andersom bij Eneco nu ook wel gek is qua vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Goed, 41 cent dus bij Eneco. Snel een screenshot gemaakt van het tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbootster
Perzikvrucht schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Moet jij hiervoor nog jouw huidige meterstanden doorgeven?
Niet handmatig, denk dat ze draadloos uitgelezen worden. Wat maakt dit uit?
PCJR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:17:
[...]

Wat waren de prijzen aan de telefoon dan
Iets van 36 cent normaal levertarief en 26 cent dal levertarief. Heb er geen notitie van.

[ Voor 32% gewijzigd door mrbootster op 01-07-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 19:53

Cr3ator

1 bar is geen bar

mrbootster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:40:
[...]
Niet handmatig, denk dat ze draadloos uitgelezen worden. Wat maakt dit uit?

[...]
Iets van 36 cent normaal levertarief en 26 cent dal levertarief. Heb er geen notitie van.
Mag ik dat ook alvast vastleggen voor november tm februari? O-)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Dus....is Delta nu 46 of 36 cent TLV...... we weten t niet of haha heerlijk dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

PCJR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:54:
Dus....is Delta nu 46 of 36 cent TLV...... we weten t niet of haha heerlijk dit
Beide.
De netto terugleveringsvergoeding staat gelijk aan de kale leveringsprijzen van het modelcontract. Normaaltarief : EUR 0.45 cent en daltarief EUR 0.36 cent.
Deze staan vermeld op onze website: prijzen stroom en gas modelcontract: https://bit.ly/3KXZCwl

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-09 00:04

Copitano

Hoorn NH

Gaslicht.com heeft zojuist ge-update en die gaan niet over één nacht ijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClC4pKCVlxeU7u28TPCqmC6wdzI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VWwjiqc4XGW7MGgEjytAjnO5.png?f=fotoalbum_large

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Hier kun je met de verdeling 68/32 een gewogen tlv van ongeveer 42 cent van maken bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:04:
[...]

Hier kun je met de verdeling 68/32 een gewogen tlv van ongeveer 42 cent van maken bij Delta.
Delta lijkt me dan nog steeds de beste/voordeligste keuze nu. Ik ga Delta appen, om met ingang van 2 juli morgen de stroom te verzorgen :9

Zojuist gas van Frank naar GC cooperatie gezet voor 1.65 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40
klump4u schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:15:
Inderdaad veel lood om oud ijzer.

Maar in mijn specifieke geval scheelde het zoveel, na de overstap, dat het in 1 maand opleverde wat er in 2 maanden aan hypotheek betaald wordt. En zoveel panelen liggen er hier nu ook weer niet..

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:55
@klump4u
Tsja, voor iedereen is die paar centen anders. Wij kunnen het wel als een leuk extraatje gebruiken want we gaan van €0.07 naar €0.42 TLV en bij mooi weer 40+kWh TLV per dag.
Pagina: 1 ... 55 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2