Ik blijf bij Eneco, gezien de financiele perikelen van een partij als Uniper durf ik Innova / Gewoon energie niet echt aan in deze tijd. Voor de tarieven zou ik daar prima het jaarcontract willen pakken, maar als ze omvallen nemen ze zo 1000-2000 euro mee gedurende het jaar.
Hier blijft ongeveer 1000 kWh over.
Als ik bij Eneco 41,26 cent krijg scheelt dat per jaar €7,40 met Delta. Daar ga ik niet voor overstappen.
Als ik bij Eneco 41,26 cent krijg scheelt dat per jaar €7,40 met Delta. Daar ga ik niet voor overstappen.
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Net ook gebeld naar Delta en de overstap van Eneco gemaakt. Ook om de teruglevering (ca. €900) van de afgelopen 6 weken zeker te stellen.
Hoewel ik had aangegeven dat ik alleen voor stroom overstap (net gas ondergebracht bij Greenchoice/Unive) heb ik er toch nog een telefoontje aan gewaagd om expliciet aan te geven dat het alleen om stroom gaat. Maar goed ook want ze hadden gas dus ook al geregeld. Na overleg met een collega van contracten is dit terug gedraaid en ga ik morgen alleen voor stroom over.
Telefoon werd 2 keer snel opgenomen en vriendelijke medewerkers
Nu weer 4 maanden rust?
Hoewel ik had aangegeven dat ik alleen voor stroom overstap (net gas ondergebracht bij Greenchoice/Unive) heb ik er toch nog een telefoontje aan gewaagd om expliciet aan te geven dat het alleen om stroom gaat. Maar goed ook want ze hadden gas dus ook al geregeld. Na overleg met een collega van contracten is dit terug gedraaid en ga ik morgen alleen voor stroom over.
Telefoon werd 2 keer snel opgenomen en vriendelijke medewerkers
Nu weer 4 maanden rust?
Daar ging het niet over.JL-IP(!) schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:20:
@klump4u
Tsja, voor iedereen is die paar centen anders. Wij kunnen het wel als een leuk extraatje gebruiken want we gaan van €0.07 naar €0.42 TLV en bij mooi weer 40+kWh TLV per dag.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Als je weet wat je overhoudt per jaar dan wel.(gelukkig betaal ik niet veel hypotheek)Noord27 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:16:
[...]
Inderdaad veel lood om oud ijzer.
Maar in mijn specifieke geval scheelde het zoveel, na de overstap, dat het in 1 maand opleverde wat er in 2 maanden aan hypotheek betaald wordt. En zoveel panelen liggen er hier nu ook weer niet..
[ Voor 4% gewijzigd door klump4u op 01-07-2022 14:44 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
En gebaseerd op welk onderbuik gevoel? Die cijfers van 2019?964C2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:39:
[...]
Zet je maandelijkse incasso dan in ieder geval maar op € 0.00
En 2020, innova presteerde dat jaar ook bijzonder slecht.klump4u schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:43:
[...]
En gebaseerd op welk onderbuik gevoel? Die cijfers van 2019?
2021 was voor elke energieleverancier slikken.
Dus eigenlijk is er genoeg benchmark om de aanname te maken dat 2020 en 2021 niet veel beter gingen.
En nu de cijfers graag waarop je dit baseert?Henkoes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:46:
[...]
En 2020, innova presteerde dat jaar ook bijzonder slecht.
2021 was voor elke energieleverancier slikken.
Dus eigenlijk is er genoeg benchmark om de aanname te maken dat 2020 en 2021 niet veel beter gingen.
Ik denk niet dat een klantenservice medewerker de finesses van de elektriciteitshandel precies weet...Playa del C. schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:30:
[...]
Precies, dat zei ik ook. We hebben het ook over de ACM, nu.nl-berichten en online fora gehad. Over de ACM: ze zei dat ze wel de regels volgden, omdat ze 100% de prijs vergoeden binnen het salderen. Het overschot geven ze 0,07 euro/kWh voor en dat mag volgens haar. Ze verkopen een kWh daar ook voor rond de 0,30 euro met alle belastingen en kosten. Ze zei dat ze zelf als bedrijf rond de 0,07 euro verdienen aan elke kWh die ze verkopen, dus dat daarom ook de vergoeding naar klanten van 0,07 euro heel eerlijk was en dus ook voldeed aan de regels...
Dat is misschien wel wat karig, want groene stroom kunnen ze denk ik voor meer dan 0,30 euro/kWh kwijt. Alsnog was ik het wel eens met haar dat het andersom bij Eneco nu ook wel gek is qua vergoeding.
Balanscijfers zijn eerder in dit topic gedeeld. 24 juni. Even terug in de tijd.
Als de gaskraan verder dicht gaat is iedere leverancier failliet, dus wat dat betreft maakt het niet uit.NileZ_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:54:
[...]
Balanscijfers zijn eerder in dit topic gedeeld. 24 juni. Even terug in de tijd.
De ene leverancier zal echter eerder failliet zijn dan de ander...
Denk je dat de franse kerncentrales er ook last van hebben?mathijshooi schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:56:
[...]
Als de gaskraan verder dicht gaat is iedere leverancier failliet, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
De ene leverancier zal echter eerder failliet zijn dan de ander...
gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh
Innova: 2018: 1m zwarte cijfers
Innova: 2019: 700k RODE cijfers
Innova: 2020: 1,4m RODE cijfers.
Blijkbaar. Deze persoon werkte al jaren voor Vattenfall. Eerder al bij voorganger Nuon. Zo'n medewerker is elke dag bezig met contracten en energie... Is toch raar dat ze dan geen besef lijkt te hebben van de huidige markt? Maar goed, we zullen het verder zien. Het is inderdaad een klantenservice-medewerker en een n=1. Alleen wel met haar eens dat een TLV van 0,50 euro niet zuivere koffie is. Leuk voor ons als zonnepanelenhouders, voor nu.mathijshooi schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:52:
[...]
Ik denk niet dat een klantenservice medewerker de finesses van de elektriciteitshandel precies weet...
Nou we gaan het beleven in januari als mijn contract afloopt. (Of eerder als ik de experts moet geloven)😉Henkoes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:58:
[...]
Innova: 2018: 1m zwarte cijfers
Innova: 2019: 700k RODE cijfers
Innova: 2020: 1,4m RODE cijfers.
Dan heb je in ieder geval het tekort verkleind. Welkom bij Gewoon.klump4u schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:08:
[...]
Nou we gaan het beleven in januari als mijn contract afloopt. (Of eerder als ik de experts moet geloven)😉
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
OXXIO modelcontract TVL lijkt een stuk hoger dan Engie en Delta?
Iemand daar al naar gekeken?
Das een goeie. Maar er staat;Henkoes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:33:
OXXIO modelcontract TVL lijkt een stuk hoger dan Engie en Delta?
Blijkt dat je na verrekening meer stroom hebt teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvang je van ons hiervoor een terugleververgoeding. Alles over het terugleveren van stroom en de vergoeding hiervoor lees je op oxxio.nl/voorwaarden.
Alleen daar kom ik niet verder. Kan niet zien wat de tlv is...
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Heb het even uitgezocht, het staat in de voorwaarden meest linksboven in het overzicht. En inderdaad, ik kom hier uiot op een TLV van 50,56ct!PCJR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:37:
[...]
Das een goeie. Maar er staat;
Blijkt dat je na verrekening meer stroom hebt teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvang je van ons hiervoor een terugleververgoeding. Alles over het terugleveren van stroom en de vergoeding hiervoor lees je op oxxio.nl/voorwaarden.
TLV van modelcontract is kale tarief bij OXXiO.PCJR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:37:
[...]
Das een goeie. Maar er staat;
Heb net Delta gevraagd voor morgen te starten. Helaas. Voor 4 cent ga ik geen zeik bouwen denk ik ...
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Sinds een week ook zonnepanelen (16x 370 Wp) i.c.m. warmtepomp. Dit topic in de gaten gehouden en gewacht tot vandaag, vanwege alle tegenstrijdige verhalen. Nu met overschot voor Eneco gekozen. Binnen 5 min. gepiept.
/f/image/d3t2QuZCoxj6hPAXdf1JEBKg.png?f=fotoalbum_large)
Had ook voor Delta kunnen gaan (€0,4512 vs €0,4127), maar opzegtermijn bij Eneco is 9 dagen vs 30 dagen bij Delta. In mijn geval geen significant verschil uitgemaakt. En een fijne goed onderhouden mobiele app is ook wat waard. Zodra verbruik in najaar weer boven opwek stijgt, kan ik ook weer snel terug naar Tibber (mits dat financieel uiteraard slim is).
Thanks voor dit goede topic!
/f/image/d3t2QuZCoxj6hPAXdf1JEBKg.png?f=fotoalbum_large)
Had ook voor Delta kunnen gaan (€0,4512 vs €0,4127), maar opzegtermijn bij Eneco is 9 dagen vs 30 dagen bij Delta. In mijn geval geen significant verschil uitgemaakt. En een fijne goed onderhouden mobiele app is ook wat waard. Zodra verbruik in najaar weer boven opwek stijgt, kan ik ook weer snel terug naar Tibber (mits dat financieel uiteraard slim is).
Thanks voor dit goede topic!
Dat is vast het oude tarief. Bel ze gerust ...Srednier schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:40:
[...]
Heb het even uitgezocht, het staat in de voorwaarden meest linksboven in het overzicht. En inderdaad, ik kom hier uiot op een TLV van 50,56ct!
Staat op de website en het is 1jul.ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:47:
[...]
Dat is vast het oude tarief. Bel ze gerust ...
Wel verdacht dat ze met 21% rekenen, dus misschien zijn ze gewoon lui.
Of ze hebben hun zaakjes niet op orde, net als Eneco.Srednier schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:50:
Wel verdacht dat ze met 21% rekenen, dus misschien zijn ze gewoon lui.
Krijgen mensen die al Eneco hadden nu ook automatisch 41,26 of moet je daarvoor expliciet bellen en vragen om het duurdere tarief voor nieuwe klanten
Je bedoelt de app waarvan Eneco zelf zegt dat je er geen rechten aan kunt ontlenen en waar alle bedragen fors afwijken van de werkelijke bedragen en die vaak dagen achterloopt? Succes daarmee!robinvw1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:46:
Sinds een week ook zonnepanelen (16x 370 Wp) i.c.m. warmtepomp. Dit topic in de gaten gehouden en gewacht tot vandaag, vanwege alle tegenstrijdige verhalen. Nu met overschot voor Eneco gekozen. Binnen 5 min. gepiept.
...
Had ook voor Delta kunnen gaan (€0,4512 vs €0,4127), maar opzegtermijn bij Eneco is 9 dagen vs 30 dagen bij Delta. In mijn geval geen significant verschil uitgemaakt. En een fijne goed onderhouden mobiele app is ook wat waard.
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Denk het niet. Ik zie in de app nu een levertarief van €0,17/kWh (TLV zal dus wel iets van €0,09 zijn). jaarcontract afgesloten in 2016. Daarna niks meer aan gedaan.Viper® schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:08:
Krijgen mensen die al Eneco hadden nu ook automatisch 41,26 of moet je daarvoor expliciet bellen en vragen om het duurdere tarief voor nieuwe klanten
[ Voor 9% gewijzigd door wappiewappie op 01-07-2022 17:43 ]
Dat is wel ultra goedkoop???wappiewappie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:40:
[...]
Denk het niet. Ik zie in de app nu een levertarief van €0,17/kWh (TLV zal dus wel iets van €0,09 zijn). jaarcontract afgesloten in 2016. Daarna niks meer aan gedaan.
Tja, over dat begrijpen...: Er staan nu meerdere mededelingen dat mensen op contract een hoger tarief hebben. Wat wil jij NOG duidelijker uit die chat, bellen, doorvragen, en de zoveelste lastige klant zijn, kunnen begrijpen dan?ursusMaritimus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:08:
[...]
Wat ik ervan begrepen uit chat en bellen met Eneco en helemaal doorvragen, is dat die 36 cent toch echt voor iedereen gaat gelden. De tijd zal het leren ...
De vraag is: geldt wat er in de app / op de website staat (41cent terugleververgoeding)? Of wat er in de mail stond (36 cent terugleververgoeding)?Supershiva schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:51:
[...]
Bij mij in de app staat
[Afbeelding]
Ben sinds 29 april dit jaar klant en gisteren telefonisch een tussentijdse nota gevraagd.
Geen probleem, nota al ontvangen in de mail.
Ze maken er een mooi zooitje van bij Eneco.
Delta ook._starbuck_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:34:
[...]
De vraag is: geldt wat er in de app / op de website staat (41cent terugleververgoeding)? Of wat er in de mail stond (36 cent terugleververgoeding)?
Ze maken er een mooi zooitje van bij Eneco.
Die is al aan het leveren aan mij, zonder dat ik contract ontvangen heb.
Maar de chat verzekerd me, nadat ik hem krijg, kan ik nog binnen 14 dagen annuleren
1 PVoutput . Dongen NB
Net e-mail gehad van Eneco:
U geeft aan dat het tarief in de app anders is dan het tarief verstuurd in de e-mail van 17 juni. Ik wil u hierbij graag laten weten dat de tarieven in onze e-mail van 17 juni leidend zijn. Dit probleem is inmiddels al meermaals bij onze klanten gesignaleerd.
We zijn op dit moment druk aan het onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. We komen hier nog op terug.
Welkom Energie via gaslicht.com...
€0,4769 ex BTW TLV?
Discutabele toko maar wel hoger dan in de tabel.
€0,4769 ex BTW TLV?
PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!
En ik krijg vandaag te horen via de chat dat de 41 cent klopt en dat de e-mail van de correctie te vroeg verstuurd was, deze was 5 dagen van tevoren ingepland of iets dergelijks.

To-tale chaos dus.
[edit] Via de chatbot de vraag gesteld wat mijn tarieven zijn en daarna uitleg over de terugleververgoeding. Keurige automatische uitleg waardoor ik nu beroep kan doen op 41 cent. Direct de chat gemaild.
Dat was wel de overtuiging, tot vandaag/gisteren de een na de andere bestaande Eneco-klant in Mijn Eneco toch 41 cent als TLV zag staan. En nu is het weer chaos omdat de chatbots, de telefonische klantenservice en de schriftelijke klantenservice allemaal wat anders zeggen over waarom we op 17 juni 36 cent te horen hebben gekregen en nu ineens 41 cent zien staan en wat dan de status is.Viper® schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:08:
[ Voor 58% gewijzigd door Tiffanylampje op 01-07-2022 19:26 ]
Ik heb me vandaag telefonisch aangemeld en ze zouden morgen gaan leveren. Verder geen bevestiging gekregen dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Afwachten maar dus. Zo te lezen is het nogal chaotisch bij de leveranciers en zijn ze deze hectiek blijkbaar niet gewend.reneeke1970 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:36:
[...]
Delta ook.
Maar de chat verzekerd me, nadat ik hem krijg, kan ik nog binnen 14 dagen annuleren
Pardon! Welkom energie!!?Gieliovd520 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:07:
€0,4769 ex BTW TLV?
Jij had toch naast Delta ook nog Engie aangemeld? - Met beide in de bedenktijd, hoe weet je dan wie er nu aan het leveren is?reneeke1970 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:36:
[...]
Delta ook.
Afhandeling faillissement Welkom EnergieGieliovd520 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:07:
€0,4769 ex BTW TLV?
Denk dat je iets anders bedoelt?
Gewoon Energie wellicht?
[ Voor 8% gewijzigd door ApC_IcE op 01-07-2022 19:53 ]
Nee die heb ik gelijk geannuleerd.Srednier schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:49:
[...]
Jij had toch naast Delta ook nog Engie aangemeld? - Met beide in de bedenktijd, hoe weet je dan wie er nu aan het leveren is?
En bij Eneco zijn gegevens weg, dus daar geen klant meer...
1 PVoutput . Dongen NB
Ok, anders kan ik me voorstellen dat ze in de war raken... Bij mij zijn de gegevens van Eneco ook weg, maar Engie kan ik nog niet inzien, er staat een oud klantnummer in mijn account dus dat zal ook nog wel het nodige gedoe gaan gevenreneeke1970 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:52:
[...]
Nee die heb ik gelijk geannuleerd.
En bij Eneco zijn gegevens weg, dus daar geen klant meer...
[ Voor 125% gewijzigd door Noord27 op 01-07-2022 20:09 ]
Vandaag gebeld met Delta energie, krijg offerte per mail voor alleen stroom.
Zal mij benieuwen, en mijn netto kosten van Van de Bron blijven de laatste dagen op hetzelfde bedrag staan terwijl de meter voor terugleveren steeds flinker oploopt…vind dit wel vreemd.
Hoop dat ik komende maanden nog kan profiteren van iets betere tlv
Afgelopen maand 1100 kWh opgewekt
Zal mij benieuwen, en mijn netto kosten van Van de Bron blijven de laatste dagen op hetzelfde bedrag staan terwijl de meter voor terugleveren steeds flinker oploopt…vind dit wel vreemd.
Hoop dat ik komende maanden nog kan profiteren van iets betere tlv
Afgelopen maand 1100 kWh opgewekt
SWW Atlantic Explorer V4 270 3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase, MHI SRK-50ZSX, MHI SRK 25ZS-W
Dat verbaasde mij ook. Ik had juist verwacht dat het tarief vandaag de lucht in zou schieten. Om die reden ook zonnepanelen besteld.
Nu hopen dat ik het gascontract (€0,89/m3) kan behouden en alleen het elektriciteit contract over kan zetten.
De chat kon zien dat Electra al actief was.Srednier schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:56:
[...]
Ok, anders kan ik me voorstellen dat ze in de war raken... Bij mij zijn de gegevens van Eneco ook weg, maar Engie kan ik nog niet inzien, er staat een oud klantnummer in mijn account dus dat zal ook nog wel het nodige gedoe gaan geven
En het contract komt als alles netjes afgewerkt is, en dat kan even duren want ik kreeg telefoontje van netbeheerder of het klopte dat ik mijn gas weer wilde her aansluiten haha.
Ik was vergeten te zeggen alleen stroom....
Ik denk dat zien ze wel in systeem dat ik geen gas heb, maar blijkbaar niet.
1 PVoutput . Dongen NB
Jongens, ik zie door de bomen het bos niet meer (mede omdat bij veel aanbieders het ook niet duidelijk wat de terugleververgoeding is). Mijn casus is als volgt: ik moet i.v.m. verhuizing voor augustus een energiecontract afsluiten, en ik verwacht op jaarbasis netto ongeveer 1500 kWh terug te leveren en maximaal 1000 m3 gas te verbruiken.
Wat is wijsheid?
Wat is wijsheid?
@reneeke1970
€0,46443 krijg ik als TLV; excl. BTW.
Wellicht dat het belletje vanuit de werkgever toch wat voordeel met zich mee brengt.
Ik zet de popcorn alvast klaar in dit topic.
Wellicht dat het belletje vanuit de werkgever toch wat voordeel met zich mee brengt.
[ Voor 62% gewijzigd door Noord27 op 01-07-2022 21:49 ]
Bij wie?Noord27 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:42:
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Van het CDA moeten we het niet hebben:
UIt de beslisnota van ... (weggelakt) aangeboden door Minister Jetten aan de Tweede Kamer met kenmerk DGKE-E / 22267128:
Soms zijn de prijzen APX-prijzen inderdaad lager rond lunchtijd. En APX is maar een deel van de groothandelsprijs. Sinds de prijzen hoog zijn is er nauwelijks/geen dip rond lunchtijd en is de APX-prijs beduidend hoger dan de voorgestelde 10 cent als maximum aan het voorgestelde minimum (de energieleveranciers zullen de Holland Solar lobby wel geslaagd vinden als dit door gaat)./f/image/TYX0MzKaAbsgGfVxh04IA01r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gpsF1zCjtz4DrXvq0UVbI7Nc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7WNnTnt2m6YVaHrnPnxQ6Td7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y9glhzxlxnGfvydxUV55gSw6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L9lz7Qadgq7GidOCcEIEbUxk.png?f=fotoalbum_large)
Mede ondersteund door de EPEX-uurgemiddelden, waarvan de laagste waarde 0,168 € per kWh is tussen 14 en 15u:
/f/image/3c6LErnMEkx5crwzenh6V4n9.png?f=fotoalbum_large)
bron: Zonneplan EPEX 6-maands uurgemiddelden
UIt de beslisnota van ... (weggelakt) aangeboden door Minister Jetten aan de Tweede Kamer met kenmerk DGKE-E / 22267128:
En daarin als Geadviseerd besluit:De TK heeft recent schriftelijke vragen gesteld over de zonnebrief. CDA heeft daarin gevraagd naar de houdbaarheid van volledig salderen van het leveringstarief door energieleveranciers, waarbij klanten zonder zonnepanelen in toenemende mate meebetalen aan de stimulering van klanten met zonnepanelen. Ook vraagt het CDA of het kabinet heeft overwogen de minimale redelijke vergoeding niet vast te zetten op 80% van het leveringstarief. Daarnaast wordt aandacht gevraagd voor het door de sector aangedragen alternatieve afbouwvoorstel.
Nog meer ellende:Nieuw voorstel: aanvullend op advies 5. een maximum voor de minimum vergoeding instellen vanwege de sterk gestegen leveringstarieven voor elektriciteit.
Wij adviseren u om in de brief aan de Tweede Kamer te schetsen dat u deze minimumvergoeding geleidelijk wilt verlagen om marktwerking te bevorderen, waarbij u de terugverdientijden in het oog houdt.
Enig positief puntje:Ook adviseren wij u om, gezien de huidige ontwikkelingen in de elektriciteitsprijzen, deze redelijke vergoeding van een absoluut maximum te voorzien, waarbij u de terugverdientijden en het doel van deze minimumvergoeding (consumentenbescherming) in het oog houdt.
Uiteraard staat het energieleveranciers vrij hun klanten een hogere terugleververgoeding te geven.
De grootste feitelijke onjuistheid in de beslisnota
die ik heb kunnen vinden is deze passage:Hier wordt de Tweede Kamer naar mijn mening voorgelogen.Namelijk, 80% van de zeer sterk gestegen kale elektriciteitsprijzen en de onzekerheden rondom de toekomstige ontwikkelingen zijn niet direct gekoppeld aan de waarde van de elektriciteitsproductie op de groothandelsmarkt. De waarde van door zonnepanelen opgewekte stroom op een zonnige dag rond lunchtijd is laag.
Soms zijn de prijzen APX-prijzen inderdaad lager rond lunchtijd. En APX is maar een deel van de groothandelsprijs. Sinds de prijzen hoog zijn is er nauwelijks/geen dip rond lunchtijd en is de APX-prijs beduidend hoger dan de voorgestelde 10 cent als maximum aan het voorgestelde minimum (de energieleveranciers zullen de Holland Solar lobby wel geslaagd vinden als dit door gaat).
27 juni
/f/image/TYX0MzKaAbsgGfVxh04IA01r.png?f=fotoalbum_large)
28 juni - de enige dag van deze vijf met een dip rond lunch
/f/image/gpsF1zCjtz4DrXvq0UVbI7Nc.png?f=fotoalbum_large)
29 juni
/f/image/7WNnTnt2m6YVaHrnPnxQ6Td7.png?f=fotoalbum_large)
30 juni
/f/image/Y9glhzxlxnGfvydxUV55gSw6.png?f=fotoalbum_large)
1 juli
/f/image/L9lz7Qadgq7GidOCcEIEbUxk.png?f=fotoalbum_large)
Mede ondersteund door de EPEX-uurgemiddelden, waarvan de laagste waarde 0,168 € per kWh is tussen 14 en 15u:
/f/image/3c6LErnMEkx5crwzenh6V4n9.png?f=fotoalbum_large)
bron: Zonneplan EPEX 6-maands uurgemiddelden
[ Voor 56% gewijzigd door cj1 op 31-08-2022 15:43 . Reden: link naar beslisnota bijgewerkt, Zonneplan EPEX 6-maands uurgemiddelden toegevoegd ]
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Delta bellen en morgen starten , klaar.Isdatzo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:41:
Jongens, ik zie door de bomen het bos niet meer (mede omdat bij veel aanbieders het ook niet duidelijk wat de terugleververgoeding is). Mijn casus is als volgt: ik moet i.v.m. verhuizing voor augustus een energiecontract afsluiten, en ik verwacht op jaarbasis netto ongeveer 1500 kWh terug te leveren en maximaal 1000 m3 gas te verbruiken.
Wat is wijsheid?
Delta levert ook hier per 1 juli. TLV dal 0.36740 en normaal 0,45121. Bij Eneco zou het TLV rond de 36 cent liggen (normaaltarief).
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!
Eén dag later en er is al zes cent bijgekomen bij Eneco's Normaal leveringstarief:
/f/image/wdw98qW2sdeLmteCM7agCjlL.png?f=fotoalbum_large)
Wie rekent deze leveringstarieven om naar kale prijzen / TLV's?
/f/image/wdw98qW2sdeLmteCM7agCjlL.png?f=fotoalbum_large)
ik zie bij MijnDElta de volgende TLV (klant sinds 01-04-2022)
normaal: 0,26675
Dal: 0,22551
beide ex. BTW
hiervoor zat ik op de bekende: 0,55758 en 0,45281 ex BTW
is toch bijna een halvering.
Dit tarief is niet gecommuniceerd, gisteren kon ik zelfs de tarieven niet zien op MijnDelta.
Maandag maar even bellen, en anders overstappen naar Engie.
beide ex. BTW
is toch bijna een halvering.
Dit tarief is niet gecommuniceerd, gisteren kon ik zelfs de tarieven niet zien op MijnDelta.
[ Voor 4% gewijzigd door insomniac op 02-07-2022 09:21 ]
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Hier vanmorgen dezelfde mail met dezelfde sterk verlaagde tarieven t.o.v. wat gisteren in Mijn Delta vermeld stond.insomniac schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:17:
ik zie bij MijnDElta de volgende TLV (klant sinds 01-04-2022)
beide ex. BTW
is toch bijna een halvering.![]()
Wat een incompetente Energieproviders hebben we hier in NL

Maandag maar weer terug naar Eneco....
[ Voor 3% gewijzigd door 964C2 op 02-07-2022 09:39 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Zou je ook kunnen vermelden welke energieleverancier dit is?Noord27 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:42:
@reneeke1970
Wellicht dat het belletje vanuit de werkgever toch wat voordeel met zich mee brengt.![]()
Was toch al gezegd dat bestaande klanten zouden dalen in tarieven?964C2 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:37:
[...]
Hier vanmorgen dezelfde mail met dezelfde sterk verlaagde tarieven t.o.v. wat gisteren in Mijn Delta vermeld stond.
Dat is dan alweer 46,55ct!!! Dat gaat goed...cj1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:15:
Eén dag later en er is al zes cent bijgekomen bij Eneco's Normaal leveringstarief:
[Afbeelding]
Graag ook nog even die andere 2, zodat Eneco's Normaal, Dal en Enkel TLV compleet zijn.Srednier schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:49:
[...]
Dat is dan alweer 46,55ct!!! Dat gaat goed...
Zijn de voorwaarden ook gewijzigd dan, is toch kale normaal voor Eneco op alle tijden?cj1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:51:
[...]
Graag ook nog even die andere 2, zodat Eneco's Normaal, Dal en Enkel TLV compleet zijn.
Ik was niet zo scherp, op het moment dat ik dit schreef. Bedankt voor de verduidelijking.Srednier schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:52:
[...]
Zijn de voorwaarden ook gewijzigd dan, is toch kale normaal voor Eneco op alle tijden?
Even gecheckt, het zijn nog steeds dezelfde voorwaarden, dus de TLV van 46,55ct is voor normaal, dal en enkel...
Maar ik ben per 30-6 een nieuwe klant bij DeltaHenkoes schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:49:
[...]
Was toch al gezegd dat bestaande klanten zouden dalen in tarieven?
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Dan ben je bestaande klant, alles wat voor 1-7 klant was is op 1-7 bestaande klant.964C2 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:14:
[...]
Maar ik ben per 30-6 een nieuwe klant bij Delta
Per 1-7 gelden de nieuwe tarieven. Als jij al klant bent per 30-6, ben je dus een bestaande klant.964C2 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:14:
[...]
Maar ik ben per 30-6 een nieuwe klant bij Delta
Wel bijzonder bij Eneco hoor: "Dit houdt in dat wij de leveringstarieven voor stroom [..] twee keer per jaar kunnen aanpassen. Namelijk op 1 januari en 1 juli van elk jaar".
Eneco: Nieuwe tarieven per 1 juli
Eneco: Nieuwe tarieven per 2 juli
Ben benieuwd waar dit heen gaat. Wat een chaos zeg
Komende week waarschijnlijk maar terug naar Eneco.
SRK35ZS-W
Als delta moet gaan inkopen vliegt het ook omhoog, prijzen zitten bijna aan het record van vorig jaarScooper schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:22:
[...]
Per 1-7 gelden de nieuwe tarieven. Als jij al klant bent per 30-6, ben je dus een bestaande klant.
Wel bijzonder bij Eneco hoor: "Dit houdt in dat wij de leveringstarieven voor stroom [..] twee keer per jaar kunnen aanpassen. Namelijk op 1 januari en 1 juli van elk jaar".
Ben benieuwd waar dit heen gaat. Wat een chaos zeg![]()
1 PVoutput . Dongen NB
Dat deed Engie ook in s1, telkens nieuwe tarieven, maar als je het contract pakt heb je het tarief vast tot 1 jan / 1 jul. Eneco lijkt dat zelfde dus te doen... Dus dat is voor ons fantastisch, gewoon telkens de hoogste pakken, dus wij kunnen stijgen. Zij kunnen niet dalen (of alleen in extremere marktomstandigheden). Als Eneco nog een paar cent er bij doet ga ik weer over.Scooper schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:22:
[...]
Per 1-7 gelden de nieuwe tarieven. Als jij al klant bent per 30-6, ben je dus een bestaande klant.
Ben benieuwd waar dit heen gaat. Wat een chaos zeg![]()
Jullie niet opgevallen dat de “verhoging” van Eneco tov gisteren in alle gevallen 10,9 % is.
Ook de vaste leveringskosten en de gasprijs.
Dus maak je maar geen illusies voor de komende dagen………zal ergens een foutje gemaakt zijn.
Ook de vaste leveringskosten en de gasprijs.
Dus maak je maar geen illusies voor de komende dagen………zal ergens een foutje gemaakt zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door JoKo op 02-07-2022 10:46 ]
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Zoals eerder gemeld heb ik me aangemeld bij Delta.
Net als andere is de levering begonnen met heb ik buiten een mail bevestiging nog geen "contract" gezien.
Maar wat me nog meer verbaasd
Bij GC is nu ook het GAS overzicht weg. dus zit ik nu zonder gas aansluiting? erg vreemd...
Mocht iemand ervaring hebben met de overstap hoor ik het graag. en voor de mensen die ook zijn overgestapt met alleen stroom. let er op dat je wel nog een gas contract hebt want het lijkt erop dat ik nu zonder gas contract zit.
Net als andere is de levering begonnen met heb ik buiten een mail bevestiging nog geen "contract" gezien.
Maar wat me nog meer verbaasd
Bij GC is nu ook het GAS overzicht weg. dus zit ik nu zonder gas aansluiting? erg vreemd...
Mocht iemand ervaring hebben met de overstap hoor ik het graag. en voor de mensen die ook zijn overgestapt met alleen stroom. let er op dat je wel nog een gas contract hebt want het lijkt erop dat ik nu zonder gas contract zit.
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Momenteel zijn al mijn prijzen weer weg bij eneco dashboard, gasprijs is aangepast.
De 41cent is niet meer zichtbaar
De 41cent is niet meer zichtbaar
Was per 26 juni 2022 overgestapt van Greenchoice naar Budgetenergie, gelet op hoge tarieven gas en stroom bij Greenchoice. Omdat ik via dit forum erachter kwam dat Budgetenergie plotseling de tlv halveert, ben ik alweer per 1 juli voor alleen stroom overgestapt naar Delta. Ging supersnel via de app op 30 juni en op 1 juli bevestigd door Delta per email. Staat ook netjes in Mijndelta. Echter:
A. Mijndelta vermeldt doodleuk ‘einde contract 2 juli 2022’. Huh?
B. MijnBudgetenergie vermeldt nu dat er geen contract meer is, terwijl dat er wel zou moeten zijn voor gas.
Wat een chaos!
B. MijnBudgetenergie vermeldt nu dat er geen contract meer is, terwijl dat er wel zou moeten zijn voor gas.
Wat een chaos!
Krijg het idee dat delta graag gas contracten mee pikt...Paoo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:07:
Was per 26 juni 2022 overgestapt van Greenchoice naar Budgetenergie, gelet op hoge tarieven gas en stroom bij Greenchoice. Omdat ik via dit forum erachter kwam dat Budgetenergie plotseling de tlv halveert, ben ik alweer per 1 juli voor alleen stroom overgestapt naar Delta. Ging supersnel via de app op 30 juni en op 1 juli bevestigd door Delta per email. Staat ook netjes in Mijndelta. Echter:
Wat een chaos!
Iets wat je ook fijn kunt controleren zonder contract...
1 PVoutput . Dongen NB
Nee, Delta meldt netjes dat het contract alleen groene stroom inhoudt, geen gas.reneeke1970 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:15:
[...]
Krijg het idee dat delta graag gas contracten mee pikt...
Iets wat je ook fijn kunt controleren zonder contract...
Dan krijg je nu gratis gas haha.Paoo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:21:
[...]
Nee, Delta meldt netjes dat het contract alleen groene stroom inhoudt, geen gas.
Misschien moet be een nieuw contractje maken voor je, zal na het weekend wel duidelijk worden
1 PVoutput . Dongen NB
In mijn Eneco app is alles leeg, kan alleen nog zien dat ik een modelcontract heb maar geen tarieven en ook geen verbruik meer
Ik ben over naar Delta afgelopen week en de klantenmedewerkster vertelde mij heel duidelijk dat als ik per direct zou overstappen ik nog steeds het lage tarief zou krijgen (spreek: ongunstig vr teruglevering)964C2 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:37:
[...]
Hier vanmorgen dezelfde mail met dezelfde sterk verlaagde tarieven t.o.v. wat gisteren in Mijn Delta vermeld stond.
Zij adviseerde mij correct om niet vóór maar op 1 Juli het contract in te laten gaan.
Ik heb net ffe online gecheckt in mijn Delta omgeving onder menu tarieven, zie next>
Kosten per kWh
Verbruik € 0,41060
Energiebelasting 2022 zone 1 (0 kWh ≤ verbruik < 10.000 kWh)1 € 0,03679
Opslag Duurzame Energie- en Klimaattransitie 2022 zone 1 (0 kWh ≤ verbruik < 10.000 kWh)1 € 0,03050
Totale prijs per kWh (exclusief btw) € 0,47789
Btw € 0,10036
Totale prijs per kWh (inclusief btw) € 0,57825
--------------------------------------------------------------------------
Terugleververgoeding2 € -0,41060
Btw € -0,08623
Totale vergoeding per kWh (inclusief btw) € -0,49683
Kosten per maand
Vermindering energiebelasting € -56,80
Vaste leveringskosten € 4,95
Netbeheerkosten 3x25A € 18,44
Korting Duurzame DELTA Deals € 0,00
Totale prijs per maand (exclusief btw) € -33,42
Btw € -7,02
Totale prijs per maand (inclusief btw) € -40,43
Alles correct verlopen bij Delta hoor, so far dan
Geen verbruik is altijd aan het begin van een nieuwe maand. Maar is ook je historie van juni weg?Yurie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:08:
In mijn Eneco app is alles leeg, kan alleen nog zien dat ik een modelcontract heb maar geen tarieven en ook geen verbruik meer
Ik wacht hier nog steeds op mijn overgang van variabel naar modelcontract bij Eneco.
Ik zie nog steeds de variabele tarieven en vanmorgen was dan weer wel netjes de BTW aangepast dus lager levertarief én lagere vermindering energiebelasting.
TLV gelijk aan die van voor 1 juli. Totaal verschillende ervaringen dus.
:strip_exif()/f/image/LgDocJmL5yvuP9LeM7eATtrD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie van voorgaande maanden nog wel verbruik in KW maar alles qua bedragen is weg/leeg. Alles staat op 0 euro.tokjah schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:34:
[...]
Geen verbruik is altijd aan het begin van een nieuwe maand. Maar is ook je historie van juni weg?
Hier ook, met een bestaand modelcontract van april.Yurie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:42:
[...]
Ik zie van voorgaande maanden nog wel verbruik in KW maar alles qua bedragen is weg/leeg. Alles staat op 0 euro.
Waar vinden jullie overigens de tarieven in de app? Ik zoek me een ongeluk maar kan het nergens vinden. Ik zit ook bij Eneco voor warmte maar ook daar kan ik geen tarieven van vinden in de app.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Op je contract klikkenTermy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:45:
[...]
Hier ook, met een bestaand modelcontract van april.
Waar vinden jullie overigens de tarieven in de app? Ik zoek me een ongeluk maar kan het nergens vinden. Ik zit ook bij Eneco voor warmte maar ook daar kan ik geen tarieven van vinden in de app.
1 PVoutput . Dongen NB
Kun je specifieker zijn? Ik zie nergens een referentie naar m'n contract. Hoogstens onder 'Regelen' m'n producten, waaronder dus Stroom 'Eneco HollandseWind & Zon Modelcontract' maar als ik daar op klik staat er slechts m'n type meter, de EAN-code en welke netbeheerder ik heb. Verder niets.
Bij warmte zie ik hier overigens wel tarieven dus ik gok dat het gewoon niet ingevuld is voor stroom. Helaas heb ik hier niet eerder naar gekeken (voor 1 juli) dus geen idee of het er toen wel stond.
[ Voor 18% gewijzigd door Termy op 02-07-2022 13:57 ]
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Dan zit je dus op het goeie plek, onder meter gegevens staan normaal je tarieven.Termy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:56:
[...]
Kun je specifieker zijn? Ik zie nergens een referentie naar m'n contract. Hoogstens onder 'Regelen' m'n producten, waaronder dus Stroom 'Eneco HollandseWind & Zon Modelcontract' maar als ik daar op klik staat er slechts m'n type meter, de EAN-code en welke netbeheerder ik heb. Verder niets.
Bij warmte zie ik hier overigens wel tarieven dus ik gok dat het gewoon niet ingevuld is voor stroom. Helaas heb ik hier niet eerder naar gekeken (voor 1 juli) dus geen idee of het er toen wel stond.
Misschien even weg omdat btw aangepast word
1 PVoutput . Dongen NB
Volgens mij moet hier de BTW nog af?
Ik kom op €0,42xx / kWh voor het enkel tarief (waar Eneco volgens mij mee werkt)
Zou jammer zijn als het nu verkeerd in de tabel staat.
My bad, ze rekenen met normaal tarief als teruglevertarief. Thnx @Srednier
[ Voor 24% gewijzigd door SmiGueL op 02-07-2022 15:59 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Is het modelcontract en variabel contract bij Engie hetzelfde ?
In de lijst van Mathijs kom ik toch hogere bedragen tegen dan die ik heb.
€ 0.337448 incl. 9%
TLV is € 0.26310 incl. 9%
Gas €1.61678 incl. 9%
In de lijst van Mathijs kom ik toch hogere bedragen tegen dan die ik heb.
€ 0.337448 incl. 9%
TLV is € 0.26310 incl. 9%
Gas €1.61678 incl. 9%
[ Voor 6% gewijzigd door mooiemeneer op 02-07-2022 15:39 ]
(0,58073 / 1,09) - (0.03679 + 0.0305) = 46,55
Ik kan het niet anders maken met de gegevens van de website...
Ik kan het niet anders maken met de gegevens van de website...
Uhm, dit is toch geen verschil t.o.v. 1 juli? Ik postte gisteren nog precies dezelfde tarieven die jij vandaag noemt:cj1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:15:
[Afbeelding]
robinvw1 in "Het grote terugleververgoeding topic"
Ligt aan de tekst er onder, alles is incl 9% BTW wordt er vermeld. Volgens mij was dit nog fout op de website en stond er nog iets over 21%. Maar nu klopt eigenlijk alles. Zelfs de vermelde ODE en eb]nergiebelasting is incl 9% BTW.robinvw1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:44:
[...]
Uhm, dit is toch geen verschil t.o.v. 1 juli? Ik postte gisteren nog precies dezelfde tarieven die jij vandaag noemt:
robinvw1 in "Het grote terugleververgoeding topic"
Dus met de info die er nu staat kan de TLV alleen nog maar 46,55 zijn. Op 1 juli strookte de info niet met elkaar.
Ah, dat kan kloppen inderdaad! In mijn contract van 1 juli stonden inderdaad alle tarieven nog op basis van 21% btw:
Scherp van jullieBovenstaande tarieven zijn inclusief 21% btw, energiebelasting en opslag duurzame energie bij aansluitingen t/m 3 x 80 ampère en een verbruik van maximaal 10.000 kWh per jaar. U ontvangt jaarlijks een vermindering op energiebelasting. Dit kan ook ¤ 0 zijn als er geen sprake is van een verblijfsfunctie. Alle genoemde bedragen zijn inclusief 21% btw. De btw op energie is tijdelijk verlaagd van 21% naar 9%. Het verlaagde tarief geldt van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022. Wij verrekenen dit op uw jaarnota.
Maar nog wel, het is wel heel toevallig dat ze hun kale normaaltarief hebben verhoogd met 21%-9% om zo het tarief incl BTW gelijk te houden, en daarmee dus de TLV te verhogen voor ons zoals iemand al eerder aangafrobinvw1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:55:
Ah, dat kan kloppen inderdaad! In mijn contract van 1 juli stonden inderdaad alle tarieven nog op basis van 21% btw:
[...]
Scherp van jullie
Vandaag een mail van Delta met tarieven:
Product Ingangsdatum Tekendatum
DELTA Groene Stroom variabel (c). 02-07-2022 * 01-07-2022
Enkeltarief € 0,4968260 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,5459641 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,4445540 per kWh
Vaste leveringskosten € 5,99. per maand
De getoonde tarieven zijn inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE).
Er staat geen tlv bij en MijnDelta is in onderhoud. Ik ben de draad een beetje kwijt. Ik zie deze tarieven nergens terug in het bovenstaande. Klopt dit nu?
De getoonde tarieven zijn inclusief btw en exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE).
Er staat geen tlv bij en MijnDelta is in onderhoud. Ik ben de draad een beetje kwijt. Ik zie deze tarieven nergens terug in het bovenstaande. Klopt dit nu?
Als bovenstaande klopt en de voorwaarden zijn niet gewijzigd heb je een TLV van 50ct normaal en 40,8ct dallibo1949 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:28:
Vandaag een mail van Delta met tarieven:
Dit heb ik ook nog niet gezien. Ik wou dat Engie mij zo nog een mailtje gaat sturen om me te verblijden.
Staat er bij welk BTW percentage ze gebruiken?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Anonuser op 05-07-2022 11:32 ]
Je hoeft ons niet op de hoogte te houden want er zijn er al 25 voor je geweest....Anonuser schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:43:
Ik heb momenteel nog extreem lage tarieven: tot 01-06-24 betaal ik 14 cent per kWh.
Ik wek momenteel 3100 kWh op, waarvan ik ongeveer 1000 kWh rechtstreeks verbruik en 2100 kWh saldeer. Mijn verbruik onderaan de streep is pakweg 7000 kWh (e-auto).
Nu speelde ik met het idee om een Secundair AansluitPunt aan te vragen (vraag A, wat kost dit eenmalig. Vraag B, wat kost dit jaarlijks).
Hiermee zou ik mijn volledige opwek en verbruik kunnen splitsen waardoor niet meer gesaldeerd wordt.
Vervolgens kan ik mijn energiecontract starten op mijn secundaire aansluitpunt (opwek) starten bij een leverancier die het daltarief uitkeert bij netto overproductie na saldering (vraag C, klopt dit, of blijf je gedwongen salderen of blijft het eigen verbruik voorafgaand aan teruglevering?).
Dit kan ik doen bij Engie bijvoorbeeld, tegen 40 a 45 cent. Ik betaal dan wel nog een keer extra vastrecht voor deze leverancier.
Hiermee win ik het verschil tussen 45 cent en 14 cent voor 3100 kWh: 3100x0,31=961 euro -60 euro vastrecht = 900 euro winst per jaar.
Vraag D: Heb ik redenatiefouten gemaakt?
Vraag E: als ik ooit weer van dat secundaire aansluitpunt af wil, kan dat dan, hoe snel, en wat kost dat?
Vraag F: zijn er betere ideeën te bedenken met mijn situatie
Gros van mijn vragen staat uit bij Stedin, ik hou jullie op de hoogte
PS die meter heb je dit jaar niet meer vanwege enorme wachttijden...
1 PVoutput . Dongen NB
Nee, BTW-percentage staat er natuurlijk niet bij. En MijnDelta nog steeds in onderhoud.Srednier schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:41:
[...]
Staat er bij welk BTW percentage ze gebruiken?
Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2