Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-09 19:34
jaari schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:24:
[...]

bij de bevestigingsmail zitten weldegelijk PDF documenten. Dus geen doorkliks.
Die documenten ben ik gewend om op te slaan.
De zin die jij noemt

[...]
kom ik niet tegen.
in mijn cortractvoorwaarden staat bij Tarief:

[...]

en in de "algemene voorwaarden voor de levering van gas en elektriciteit aan kleinverbruikers (2017)" artikel 19 "mogen wij deze leveringsvoorwaarden en onze leveringstarieven veranderen?":

[...]

Voor variabele contracten gelden atikelen 19.3 en 19.4. Voor vaste contracten artikel 19.5.
Althans, dat is mijn interpretatie. Ik ben geen jurist.
@jaari
Ik heb dit, net als WillemvdBosch, gevonden bij een apart blad 'voorwaarden nettoteruglevering' dat ik in de app pas vind als ik specifiek bij mijn contract kies voor 'bekijk alle voorwaarden'.

Als ik nu op de website van Greenchoice kijk en dan kies voor Home en ik helemaal naar beneden scroll vind ik in hele kleine letters een reeks doorkliks waaronder 'voorwaarden'.
Bij 'overige voorwaarden' vind ik daar ook de voorwaarden nettoteruglevering.
Daar staat nog steeds de zin die ik had vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:43
paulv1973 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Ik ben het niet met je eens en zit bij een vriend met het gelijke.
30 dagen VOOR 1 juli is NIET 1 juni. Maar keihard 30 mei.
Die discussie ga ik wel met ze aan
Jurisisch ga je die discussie niet winnen.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:57
paulv1973 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:22:
30 dagen VOOR 1 juli is NIET 1 juni.
Ik heb dit met mijn rechtsbijstandverzekeraar besproken. Dit is juridisch oude koek en in vele situaties vele malen beoordeeld.
30 dagen is juridisch niet 30 x 24 uur. De dag zelf telt volledig mee. Dus ergens op 1 juni is 30 dagen van tevoren, onafhankelijk van het tijdstip. Sorry.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U47fAf26Y5CYCCosDt6FSJqvLFU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jVgFWiYTnIKv1tkvHcvnu3ql.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter

TLV tabel versie 30 juni 2023

@mathijshooi Vattenfall is flink verlaagd, Van Ons 1 jaar vast is nieuw in de top 3, Van Ons en HVC zijn bijgewerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO94A2dFYK3XJWuzlQ7HgGxGL_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HhbgPd6qzaWr3DUCvxwgsDoE.png?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51
MJ de Bruijn schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Ik heb dit met mijn rechtsbijstandverzekeraar besproken. Dit is juridisch oude koek en in vele situaties vele malen beoordeeld.
30 dagen is juridisch niet 30 x 24 uur. De dag zelf telt volledig mee. Dus ergens op 1 juni is 30 dagen van tevoren, onafhankelijk van het tijdstip. Sorry.
Los daarvan, de schreeuwers hier gaan ervan uit dat de sanctie dan is dat de wijzing van tafel is. Mijn verwachting is dat een rechter daar niet aan gaat, maar dat die - als je al gelijk krijgt over het aantal dagen - gewoon zegt: “eens, 30 dagen, dus u heeft door de aankondiging op 1 juni recht op de afgesproken tarieven t/m 1 juli” (dus: 1 dag langer). Ik herhaal nog maar eens: doel van die aankondiging is dat je tijd hebt om over te stappen, niet om een paar uur te laat aankondigen te sanctioneren met nietigheid van de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 19:40

paulv1973

16.730Wattpiek

cryptapix schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:28:
[...]

Los daarvan, de schreeuwers hier gaan ervan uit dat de sanctie dan is dat de wijzing van tafel is. Mijn verwachting is dat een rechter daar niet aan gaat, maar dat die - als je al gelijk krijgt over het aantal dagen - gewoon zegt: “eens, 30 dagen, dus u heeft door de aankondiging op 1 juni recht op de afgesproken tarieven t/m 1 juli” (dus: 1 dag langer). Ik herhaal nog maar eens: doel van die aankondiging is dat je tijd hebt om over te stappen, niet om een paar uur te laat aankondigen te sanctioneren met nietigheid van de aankondiging.
De aankondiging is niet Niet rechtsgeldig. Alleen de ingangsdatum is niet correct. Die moet gewoon naar de eerstvolgende datum. En dat is 1 januari.

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:23
Waarom staat Youfone erbij, dat is toch helemaal niet af te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
paulv1973 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:47:
[...]

De aankondiging is niet Niet rechtsgeldig. Alleen de ingangsdatum is niet correct. Die moet gewoon naar de eerstvolgende datum. En dat is 1 januari.
Dat is hetzelfde issue. Ook dit gaat uit van de aanname dat de sanctie op te laat melden is dat de wijzing niet kan ingaan op 1 juli. Ik geloof daar niet in. Dat werkt als ze melden op 1 augustus per 1-2 september, want ze mogen niet wijzigen per september (op uitzondering na). Maar niet als ze de wijzing op een toegestaan moment willen laten ingaan (1 jan en 1 juli), maar enkele uren/dagen te laat melden. Dan krijg je gewoon je 30 dagen overstaptermijn. Uit opmerkingen van de ACM en de wetgever valt dat ook op te maken; daarin wordt telkens gesproken over het voorkomen van de situatie dat de consument geen tijd heeft om over te stappen en dus geconfronteerd wordt met een tariefswijziging. Daarbij wordt 30 dagen als redelijke termijn genoemd.

Maar, ga aub de discussie aan. Ik ben zeer geïnteresseerd in de juridische uitkomst :)

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 30-06-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-06-2024
cryptapix schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:55:
[...]

Dat is hetzelfde issue. Ook dit gaat uit van de aanname dat de sanctie op te laat melden is dat de wijzing niet kan ingaan op 1 juli. Ik geloof daar niet in. Dat werkt als ze melden op 1 augustus per 1-2 september, want ze mogen niet wijzigen per september (op uitzondering na). Maar niet als ze de wijzing op een toegestaan moment willen laten ingaan (1 jan en 1 juli), maar enkele uren/dagen te laat melden. Dan krijg je gewoon je 30 dagen overstaptermijn. Uit opmerkingen van de ACM en de wetgever valt dat ook op te maken; daarin wordt telkens gesproken over het voorkomen van de situatie dat de consument geen tijd heeft om over te stappen en dus geconfronteerd wordt met een tariefswijziging. Daarbij wordt 30 dagen als redelijke termijn genoemd.

Maar, ga aub de discussie aan. Ik ben zeer geïnteresseerd in de juridische uitkomst :)
Ik zal die discussie zeker aangaan. Mijn energiecontract gaat morgen in bij VanOns. Het laatste tarief dat ik heb gekregen is 32/24 cent (incl btw). Ook heb ik geen bericht gekregen dat ze het tarief gaan aanpassen. Ik verwacht morgen een mail te krijgen met lagere tarieven die die dag ingaan omdat mijn levering dan begint (als ze dat niet doen ga ik pas klagen bij mijn afrekening dat ze mij niet geinformeerd hebben ;) )
Echter kan ik niet meer het vattenfall contract van 16.8 afsluiten omdat zij te laat waren en heb ik dus nog extra schade.

Waar ligt de grens tussen te laat en met terugwerkende kracht? Dezelfde situatie met een contract dat ingaat op 2 juli, zijn ze dan 31 dagen te laat of hebben ze dan wel de boot gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
RutgerJanssen schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Ik zal die discussie zeker aangaan. Mijn energiecontract gaat morgen in bij VanOns. Het laatste tarief dat ik heb gekregen is 32/24 cent (incl btw). Ook heb ik geen bericht gekregen dat ze het tarief gaan aanpassen. Ik verwacht morgen een mail te krijgen met lagere tarieven die die dag ingaan omdat mijn levering dan begint (als ze dat niet doen ga ik pas klagen bij mijn afrekening dat ze mij niet geinformeerd hebben ;) )
Echter kan ik niet meer het vattenfall contract van 16.8 afsluiten omdat zij te laat waren en heb ik dus nog extra schade.

Waar ligt de grens tussen te laat en met terugwerkende kracht? Dezelfde situatie met een contract dat ingaat op 2 juli, zijn ze dan 31 dagen te laat of hebben ze dan wel de boot gemist?
In de situatie van een nieuw contract ligt het denk ik (inderdaad) wat genuanceerder. Zeker als je je kort voor de ingangsdatum hebt aangemeld. Daar vind ik het veel meer verdedigbaar dat je uit mag gaan dat ze de juiste tarieven noemen en die niet alsnog wijzigen (al meen ik dat dat wel kan als ze 30 dagen vooraf aankondigen).

En goede vraag waar de grens ligt tussen te laat en terugwerkende kracht. Ergens na 1 juli in ieder geval :+ In jouw geval zou ik het er ook niet bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 13:30
rismaster schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:48:
[...]

Heb modelcontract ook zojuist aangevraagd met 16,8 cent ingang 1-8 maar zojuist contract ontvangen per mail en daarin staat 7,6 cent.
Waar in het contract staat dit tlv eigenlijk vastgelegd? Ik kan hem gekgenoeg niet vinden in de pdf? 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

paQ

ASW1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:51:
Eens. Onmogelijk. 7 pogingen gedaan.
“Ik geef het door aan de juiste afdeling”
Ja. In het KOMO archief.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19
Lowlands schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:27:
[...]

@jaari
Ik heb dit, net als WillemvdBosch, gevonden bij een apart blad 'voorwaarden nettoteruglevering' dat ik in de app pas vind als ik specifiek bij mijn contract kies voor 'bekijk alle voorwaarden'.

Als ik nu op de website van Greenchoice kijk en dan kies voor Home en ik helemaal naar beneden scroll vind ik in hele kleine letters een reeks doorkliks waaronder 'voorwaarden'.
Bij 'overige voorwaarden' vind ik daar ook de voorwaarden nettoteruglevering.
Daar staat nog steeds de zin die ik had vermeld.
Ja, gevonden.
Alleen, het is een blad met voorwaarden die verder niet gespecificeerd zijn voor een contracttype. Er zijn dus contracten waar de TLV veranderd kan worden, maar vaste contracten vallen daar dus niet onder. Net zo goed als er blijkbaar contracten (geweest?) zijn met verschillen in TLV tussen normaal- en daltarief.

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
argafal schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:25:

Ik ben het er niet echt mee eens. Als de tandarts wil dat ik 24 uur voor de afspraak opzeg, is het niet voldoende om de tandarts 23 uur en 5 minuten van tevoren te informeren. Met dezelfde logica volstaat het niet dat United Consumers mij informeren op 1 juni 2023, het moet vóór die datum zijn. Of is er een subtiel verschil dat ik niet zie?
Goed voorbeeld. Als je tandarts aangeeft dat je een afspraak uiterlijk een dag van tevoren moet annuleren, is het prima als je dat maandag om 16 uur doet, als je dinsdag om 13 uur een afspraak hebt. Het gaat bij de tarieven ook om 30 dagen, niet om 720 uur.
Als je achter de komma wil denken, kan een energieleverancier beweren dat het nieuwe tarief op 1 juli om 23:59 ingaat. Heb je toch meer dan 720 uur van tevoren je nieuwe tarieven ontvangen. En dat nieuwe tarief is dan nog steeds op 1 juli ingegaan. Want dat dat middernacht moet zijn, staat ook nergens. Ook daar gaat het om de dag/datum, en niet om het uur, minuten en seconden. Bovendien: je slimme meter wordt ook niet precies om middernacht uitgelezen, maar in de loop van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:24
@cj1 Coolblue energie zit op 7,4 eurocent ; Daardoor klopt de tabel niet.
bron: coolblue.nl/energie

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
ASW1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:51:
@pAQ Gemeld bij ACM, dat Youfone weigert een modelcontract aan te bieden?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:23
cj1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Ik vermoed dat ze nooit een vergunning hebben bemachtigd omdat hun plan om energie aan te bieden er niet van is gekomen.

Als ik het goed heb heeft Youfone nooit energie aangeboden; ze hebben nul klanten.
Iemand heeft op hun server rond zitten snuffelen en een document met tarieven kunnen vinden die nooit voor publicatie bedoeld was. En voila nu staat Youfone ineens bovenaan het lijstje hier terwijl het niet eens bestaat (als energierleverancier dan).
Haal het svp weg want de komende week komen er nog 300 mensen vragen in dit topic hoe je een contract met hen afsluiten moet.

[ Voor 9% gewijzigd door ASW1 op 30-06-2023 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rismaster
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-08 18:23
flipjevandejam schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:22:
[...]

Waar in het contract staat dit tlv eigenlijk vastgelegd? Ik kan hem gekgenoeg niet vinden in de pdf? 🤔
Onder het prijsoverzicht. Zie ook het eerdere bericht:
PASware schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:38:[/b]
[...]

Bijzonder, ik heb wel 16.8cent staan:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
jaari schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Ja, gevonden.
Alleen, het is een blad met voorwaarden die verder niet gespecificeerd zijn voor een contracttype. Er zijn dus contracten waar de TLV veranderd kan worden, maar vaste contracten vallen daar dus niet onder. Net zo goed als er blijkbaar contracten (geweest?) zijn met verschillen in TLV tussen normaal- en daltarief.
@jaari
Wij hebben ook een vast contract maar dus kennelijk wel die voorwaarden.
Gezien de kunstjes van Greenchoice mogelijk goed dit even goed na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Lowlands schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 05:57:
[...]

@jaari
Wij hebben ook een vast contract maar dus kennelijk wel die voorwaarden.
Gezien de kunstjes van Greenchoice mogelijk goed dit even goed na te vragen.
Van de week “antwoord” gehad over de nieuwe opzegboete.
Mijn vraagstelling ging over de situatie dat je meer teruglevert dan afneemt.
Kun je dan een boete krijgen als je voortijdig je contract opzegt.
In mijn geval 9.000 kWh teruglevering - 3.000 kWh afname.

Antwoord G.C.
Bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over de nieuwe opzegboete. Graag informeer ik u verder.

Wat goed dat u duurzaam bezig bent! Momenteel is het nog niet compleet duidelijk hoe de boete berekend wordt in het geval dat u meer teruglevert. Sluit u zich aan als klant, dan kunt u altijd een proefberekening maken in uw online omgeving.
Het is nog niet compleet duidelijk, maar je kunt wel een proefberekening maken 8)7 schiet mij maar lek
Kun jij een proefberekening in jou G.C.maken aangezien jij een vast contract hebt?

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
ASW1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:22:
[...]

Ik vermoed dat ze nooit een vergunning hebben bemachtigd omdat hun plan om energie aan te bieden er niet van is gekomen.

Als ik het goed heb heeft Youfone nooit energie aangeboden; ze hebben nul klanten.
Iemand heeft op hun server rond zitten snuffelen en een document met tarieven kunnen vinden die nooit voor publicatie bedoeld was. En voila nu staat Youfone ineens bovenaan het lijstje hier terwijl het niet eens bestaat (als energierleverancier dan).
Haal het svp weg want de komende week komen er nog 300 mensen vragen in dit topic hoe je een contract met hen afsluiten moet.
Ze hebben wel een vergunning hoor. Zie https://www.acm.nl/nl/ond...ders-elektriciteit-en-gas

Maar dat betekent nog niet dat ze ook daadwerkelijk een onderneming exploiteren die energie levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowlands
JoKo schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 07:29:
[...]

Van de week “antwoord” gehad over de nieuwe opzegboete.
Mijn vraagstelling ging over de situatie dat je meer teruglevert dan afneemt.
Kun je dan een boete krijgen als je voortijdig je contract opzegt.
In mijn geval 9.000 kWh teruglevering - 3.000 kWh afname.

Antwoord G.C.

[...]

Het is nog niet compleet duidelijk, maar je kunt wel een proefberekening maken 8)7 schiet mij maar lek
Kun jij een proefberekening in jou G.C.maken aangezien jij een vast contract hebt?
@JoKo nee kan ik niet vinden helaas maar mijn contract is dan ook voor deze nieuwe regeling ingegaan
Kun je iets met hun eigen rekenvoorbeeld?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PLz7s2supwW-QJocgyMGT0NhPY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SifOFaEyrMXDU4blTaIMFL0O.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Lowlands op 01-07-2023 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Lowlands schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 07:54:
[...]

@JoKo nee kan ik niet vinden helaas maar mijn contract is dan ook voor deze nieuwe regeling ingegaan
Kun je iets met hun eigen rekenvoorbeeld?[Afbeelding]
Plaatje is duidelijk. Kost echt wel knaken aan boete. :(

Ik ga er nog wel achteraan. Ik wil gewoon weten of ik wel een boete krijg als ik opstap na saldering.

Voorbeeld
Ik ga een 3 jarig contract aan medio oktober ‘23
Ik lever 9.000 kWh en neem er 3.000 kWh af.
Aangezien ik all electric ben neem ik eerst meer af dan opwek.
Begin maart ‘24 ben ik gesaldeerd naar 0.
Maar dan ziet JoKo in april 24 ineens een mooi aanbod van 25 cent bij een andere energieleverancier.
Je zou wel gek zijn om te blijven zitten met 13,5 ct verschil.
Dus dan wil ik gewoon weten wat de consequenties zijn aangezien het contact nog 2,5 jaar duurt.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ

paQ

cj1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Ik heb het bij ACM gemeld iig.
Voor wat het waard is.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 01-07-2023 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 11:37

Niwla

dat dus....

Lowlands schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 07:54:
[...]

Kun je iets met hun eigen rekenvoorbeeld?[Afbeelding]
Ik zal Greenchoice eens vragen hoe het rekensommetje er uit ziet als ik gemiddeld 4000kwh per jaar teruglever 😎

Je zal halverwege je contact maar van het gas af gaan zeg. Kan op deze manier zeker niet uit.

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 22:18
In dat voorbeeld van GC salderen ze netjes de levering en teruglevering. Dus als je net zoveel verbruikt als opwekt zou je op €0,- uitkomen. Als je meer opwekt zou je negatief uitkomen, maar dat hoeven ze niet uit te keren, volgens de regels.

Voor de netto terugleveraar is die opzegboete gewoon niet relevant, en daarmee zelfs gunstiger dan de oude regels. (Zolang je enkel voor E overstapt)

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvdbnl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:14
HandyLumberjack schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:14:
In dat voorbeeld van GC salderen ze netjes de levering en teruglevering. Dus als je net zoveel verbruikt als opwekt zou je op €0,- uitkomen. Als je meer opwekt zou je negatief uitkomen, maar dat hoeven ze niet uit te keren, volgens de regels.

Voor de netto terugleveraar is die opzegboete gewoon niet relevant, en daarmee zelfs gunstiger dan de oude regels. (Zolang je enkel voor E overstapt)
Nou dat vraag ik me dus ernstig af.
Ze kijken niet naar wat je daadwerkelijk gebruikt of teruglevert.

Maar naar wat je, volgens de standaard regels, zou gebruiken of terugleveren.

Ze hebben de energie al ingekocht die jij, volgens hun, zou gaan gebruiken.
Dat je dat niet doet maakt niet uit, je zal het verschil moeten betalen.

Althans dat is hoe ik het lees en zie.
Hetzelfde probleem heb je als je gigantische zou gaan besparen op gas/elektra tijdens de looptijd.
Dan nog zal je als je het contract opzegt de boete moeten betalen aan de hand van het initieel geschatte verbruik.

Tl;dr
De boete gaat over geschat verbruik. niet daadwerkelijk.

All electric | 6500Wp zon | 15kWh accu | 54 kWh E-2008 | 3x MP2 3000 | Hewalex & spaarpomp | Hewalex 300L Boiler | Proxmox & Home automation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:27
Moet er niet een opzegboete topic komen?

Hier gaat het toch over TLV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
jaari schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:58:
[...]

door de klantenservice van GC wordt desalniettemin mij verzekerd dat GC de TLV van een vast contract niet tussentijds wijzigt. Hetzelfde wat @klump4u hierboven ook beweert.
In de contractvoorwaarden waar jij naar linkt wordt doorverwezen naar de "algemene voorwaarden voor de levering van gas en elektriciteit aan kleinverbruikers (2017)" en daarin staat onder punt 19.5:

[...]

Alle contracten verwijzen naar dezelfde algemene voorwaarden en in deze algemene voorwaarden wordt dan weer voor elk verschillend contract een voorwaarde opgenomen. Dat maakt het voor de consument allemaal zeer onoverzichtelijk. Ook moet je maar aannemen dat de TLV onder "tarieven" valt (en niet onder "vergoedingen").
Maar ik ga een 3-jaarcontract afsluiten bij GC want ik zie overal de TLV kelderen!
@jaari
Bij de contractvoorwaarden 3 jaar vast staat het toch echt duidelijk volgens mij. De voorwaarden netto teruglevering waar ik het over had zouden gewoon van kracht zijn (helaas).
Ik heb zelf erg slechte ervaringen met chats en telefoontjes met Greenchoice. Steeds ander antwoord…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8jTtNgzaxEJ2p8OblUektJnI5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QESmPaWcofgxHXgTfSInwvn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Hvdbnl schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Nou dat vraag ik me dus ernstig af.
Ze kijken niet naar wat je daadwerkelijk gebruikt of teruglevert.

Maar naar wat je, volgens de standaard regels, zou gebruiken of terugleveren.

Ze hebben de energie al ingekocht die jij, volgens hun, zou gaan gebruiken.
Dat je dat niet doet maakt niet uit, je zal het verschil moeten betalen.

Althans dat is hoe ik het lees en zie.
Hetzelfde probleem heb je als je gigantische zou gaan besparen op gas/elektra tijdens de looptijd.
Dan nog zal je als je het contract opzegt de boete moeten betalen aan de hand van het initieel geschatte verbruik.

Tl;dr
De boete gaat over geschat verbruik. niet daadwerkelijk.
Ze gebruiken daar waarschijnlijk het SJV (standaard jaar verbruik) voor. Die is gebaseerd op je verbruik en teruglevering van de afgelopen jaren, bij mij is die negatief. Als je pas net panelen hebt of inderdaad je verbruik flink verlaagd hebt kan zijn dat je SJV inderdaad nog positief is ondanks dat je netto teruglevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-03 19:42
Ik heb in oktober 2022 contract afgesloten bij uc voor 95 cent piek en 55 cent dal.
Tot nu toe stond er ook altijd dat de tlv dit was in mijn account, nu kijk ik nog eens en is met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2023 het aangepast naar 90 cent en 50 cent, ik neem aan dat dit komt omdat de belasting veranderd is per 1 jan 2023 maar klopt dit wel dat ik dan een lagere tlv krijg? Het kale tarief is toch niet veranderd met de wijziging van de belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
UC doet bij mij precies hetzelfde.

Ik vermoed dat het aan de site van UC ligt, bij tarieven staat het goed, maar bij de afrekening per maand niet. Ik wacht even op de eindafrekening, als ze daar rekenen met de lagere tarieven dan ga ik contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-03 19:42
HandyLumberjack schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:47:
UC doet bij mij precies hetzelfde.

Ik vermoed dat het aan de site van UC ligt, bij tarieven staat het goed, maar bij de afrekening per maand niet. Ik wacht even op de eindafrekening, als ze daar rekenen met de lagere tarieven dan ga ik contact met ze opnemen.
De tarieven kan ik helaas niet meer zien want contract is vandaag afgelopen, ik zie het alleen bij de afrekening per maand inderdaad en die is van 1 jan verlaagd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RamonV
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 13:26
Ik had hetzelfde bij UC, dit viel mij een tijdje geleden op en uit voorzorg toen alvast contact opgenomen. Ik kreeg het volgende antwoord:

De tarieven die online staan bij de teruglevering kloppen helaas niet. We zijn ons hiervan bewust en proberen het ook op te lossen, maar is reeds nog niet gedaan. Waar je rekening mee kan houden is dat het verbruik zelf wel klopt, alleen de tarieven niet.

Ik heb toen gevraagd of de TLV die onder Tarieven stond in het account het bedrag is waarmee gerekend zou worden op de eindafrekening. Het antwoord daarop was gelukkig ja.

Overigens zit ik per vandaag bij Vattenfall dus of het ook daadwerkelijk goed gaat op de afrekening van UC is nog even afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door RamonV op 01-07-2023 13:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:33
Tja, hier per vandaag ook geen UC meer, bedankt voor de zes geweldige maanden. Ik kan bovengenoemde tarieven ook niet meer inzien maar ik verwacht gewoon binnenkort 2,6k te ontvangen. Jullie waren een geweldige klant voor mij. Sinds vandaag is Engie voor 1 jaar mijn klant. Zij betalen helaas een stuk minder! :(

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19
Lowlands schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:22:
[...]

@jaari
Bij de contractvoorwaarden 3 jaar vast staat het toch echt duidelijk volgens mij. De voorwaarden netto teruglevering waar ik het over had zouden gewoon van kracht zijn (helaas).
Ik heb zelf erg slechte ervaringen met chats en telefoontjes met Greenchoice. Steeds ander antwoord…[Afbeelding]
De Voorwaarden Netto Teruglevering van GC zijn voor alle contracten gelijk. Gelden voor variabele en voor vaste contracten. Net als hun Algemene Voorwaarden. In die voorwaarden staan een aantal dingen die "kunnen". Zoals: de TLV "kan" gelijk zijn aan het kale leveringstarief. Dat is duidelijk voor jou en mij niet van toepassing, maar staat wel in hun Voorwaarden Netto Teruglevering. Daar staat ook dat ze hun voorwaarden altijd "kunnen" aanpassen. Maar als ze alles maar onbeperkt kunnen aanpassen, heeft het geen zin om een vast contract af te sluiten.
In mijn 3 jaar vast contract staat dat de tarieven 3 jaar vast zijn. Dat daarnaast in hun algemene voorwaarden staat dat ze altijd alles kunnen aanpassen heb ik dan even geen boodschap aan. Maar het ligt voor de hand dat zo'n voorwaarde onduidelijkheden gaat scheppen. In laatste instantie mag een rechter daarover oordelen. Er staat me bij dat vorig jaar toen Eneco ook de TLV ging verlagen van hun vaste contracten, ze daarop zijn terug gefloten.
Maar als je het niet vertrouwd zou ik het zeker niet doen. De energiemaatschappijen hebben niet voor niets een bedenkelijke reputatie. En de slechte kwaliteit van hun helpdesks maakt het allemaal nog erger.

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
Bravertal schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:56:
Tja, hier per vandaag ook geen UC meer, bedankt voor de zes geweldige maanden. Ik kan bovengenoemde tarieven ook niet meer inzien maar ik verwacht gewoon binnenkort 2,6k te ontvangen. Jullie waren een geweldige klant voor mij. Sinds vandaag is Engie voor 1 jaar mijn klant. Zij betalen helaas een stuk minder! :(
Niet zo boos... er zijn er hier voldoende die veel meer achter het net gevist hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
jaari schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:57:
[...]

De Voorwaarden Netto Teruglevering van GC zijn voor alle contracten gelijk. Gelden voor variabele en voor vaste contracten. Net als hun Algemene Voorwaarden. In die voorwaarden staan een aantal dingen die "kunnen". Zoals: de TLV "kan" gelijk zijn aan het kale leveringstarief. Dat is duidelijk voor jou en mij niet van toepassing, maar staat wel in hun Voorwaarden Netto Teruglevering. Daar staat ook dat ze hun voorwaarden altijd "kunnen" aanpassen. Maar als ze alles maar onbeperkt kunnen aanpassen, heeft het geen zin om een vast contract af te sluiten.
In mijn 3 jaar vast contract staat dat de tarieven 3 jaar vast zijn. Dat daarnaast in hun algemene voorwaarden staat dat ze altijd alles kunnen aanpassen heb ik dan even geen boodschap aan. Maar het ligt voor de hand dat zo'n voorwaarde onduidelijkheden gaat scheppen. In laatste instantie mag een rechter daarover oordelen. Er staat me bij dat vorig jaar toen Eneco ook de TLV ging verlagen van hun vaste contracten, ze daarop zijn terug gefloten.
Maar als je het niet vertrouwd zou ik het zeker niet doen. De energiemaatschappijen hebben niet voor niets een bedenkelijke reputatie. En de slechte kwaliteit van hun helpdesks maakt het allemaal nog erger.
@jaari Mijn contract loopt al een tijd. Ik wilde je hier even op wijzen want qua dichttimmeren van alles mogen wijzigen voldoen ze volgens mij wel aan de voorwaarden. Of een rechter hier wat anders van vindt weet ik niet. De zekerheid dat het niet wijzigt kun je volgens mij op deze manier niet krijgen.
Als je meer flexibel wilt zijn zou een korter lopend contract misschien een oplossing zijn.
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-09 21:39
Bravertal schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:56:
Haha mooi hè! Hier wordt ook bijna 4k verwacht. Per 2-7 naar VanOns maar vandaag staat dit al op hun website:
U neemt geen energie meer van ons af. Het is daarom helaas niet meer mogelijk uw tarieven online te bekijken..
2 maanden geleden een slimme meter gekregen. Gisteren kreeg ik een brief van Liander. Let op:
Beste,
U heeft een slimme meter van Liander in uw meterkast. Uit onze gegevens blijkt dat uw meter een storing heeft. Door deze storing wordt uw energieverbruik mogelijk niet goed gemeten. Het kan dus zijn dat u meer betaalt dan nodig is. Om dat te voorkomen, komen wij de storing in uw slimme meter kosteloos oplossen. Maak hiervoor een afspraak enz...

Maak u geen afspraak? Dan betaalt u mogelijk te veel
Haha ja, dat begrijp ik. Hier snappen ze niks van natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8_d8dA6Utps8F57JJOHxEsXFFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gSpMWT8zWdjXXwvL9koXnX7.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vriendin zei ook al; die grafiek staat op zijn kop! Maar goed, ik ga maar niet op de brief in. De grafiek klopt wel hoor, hij is alleen wat ongebruikelijk. ;) Het "risico" dat ik teveel betaal voor mijn energieverbruik neem ik dan maar op de koop toe. :)

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Niwla schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:00:
Je zal halverwege je contact maar van het gas af gaan zeg. Kan op deze manier zeker niet uit.
Bij greenchoice was het voorheen zo dat je dan geen boete kreeg. Ik weet niet hoe dat nu is met het nieuwe boete stelsel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bravertal
HKees schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:59:
[...]

Niet zo boos... er zijn er hier voldoende die veel meer achter het net gevist hebben...
Ik ben niet boos, vindt het alleen apart dat niemand die 80% van het kale leveringstarief al toepast. Ze hebben een goeie lobby de energiejongens, wel de lusten en niet de lasten.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-09 00:53
RikHa schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Haha mooi hè! Hier wordt ook bijna 4k verwacht. Per 2-7 naar VanOns maar vandaag staat dit al op hun website:

[...]

2 maanden geleden een slimme meter gekregen. Gisteren kreeg ik een brief van Liander. Let op:

[...]

Haha ja, dat begrijp ik. Hier snappen ze niks van natuurlijk:

[Afbeelding]

Mijn vriendin zei ook al; die grafiek staat op zijn kop! Maar goed, ik ga maar niet op de brief in. De grafiek klopt wel hoor, hij is alleen wat ongebruikelijk. ;) Het "risico" dat ik teveel betaal voor mijn energieverbruik neem ik dan maar op de koop toe. :)
Hoe weet je zo zeker dat het klopt??

Je bent niet de enige die terug kan leveren… Dalijk krijg je gezeur met de eindafrekening, wetend dat die “kapot” of defect had.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Bravertal schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Ik ben niet boos, vindt het alleen apart dat niemand die 80% van het kale leveringstarief al toepast. Ze hebben een goeie lobby de energiejongens, wel de lusten en niet de lasten.
Levertarieven liggen op het moment rond de 37 cent incl belastingen. Dat is kaal 22 cent. 80% is 17,6. Dan zat Vattenfall met 16,5 toch niet zo slecht? Natuurlijk is het geen 80% van het levertarief van VF, maar je kunt (of eigenlijk: kon tot voor kort) wel degelijk bijna 80% van een normaal levertarief krijgen. Alleen wat wij willen is 80% van de duurste leverancier ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Als een leverancier wel 80% van het kale leveringstarief zou bieden dan krijgt die bijna alle terugleverklanten en kost het ze gewoon veel geld.

De TLV is gewoon weer op het niveau van voor de energiecrisis, en er zo op achteruit gaan (voor mijzelf van €10k naar ca. €3,5k per jaar) voelt gewoon vervelend.

Maar ik heb geïnvesteerd in zonnepanelen met de verwachting dat ik ca. 10ct per kWh zou krijgen, dus ik zie de afgelopen periode gewoon als mazzel. De panelen zijn al ruim 2x terugverdiend, en alles wat ik nog ga ontvangen is pure winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

HandyLumberjack schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:02:
Maar ik heb geïnvesteerd in zonnepanelen met de verwachting dat ik ca. 10ct per kWh zou krijgen, dus ik zie de afgelopen periode gewoon als mazzel. De panelen zijn al ruim 2x terugverdiend, en alles wat ik nog ga ontvangen is pure winst.
Precies dat! En dat ook mede dankzij iedereen in dit topic _/-\o_ Anders had ik het hele TLV feest mogelijk niet eens ontdekt :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
DJ^ schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Precies dat! En dat ook mede dankzij iedereen in dit topic _/-\o_ Anders had ik het hele TLV feest mogelijk niet eens ontdekt :)
In september 2021 stegen de energieprijzen en terugleververgoedingen al (UC had toen al ±25 cent tlv). Toen heb ik een offerte opgevraagd voor mijn noorddak. Deze panelen zijn toen eind oktober geplaatst. Toen werden de tarieven alleen maar hoger en hoger. Heb in 2022 bijna 5k teruggekregen van diverse energieleveranciers. Nu een half jaartje UC en krijg ruim 2,6k terug.

Is dat profiteren? Heb de investering gedaan en het risico gelopen.

80% van het kale leveringstarief is realistisch. We gaan steeds meer elektriciteit gebruiken dus ik geloof niet dat er in de toekomst teveel opgewekt wordt. Als de overheid/energiebedrijven dat echt vinden dan moeten ze maar geen zonneparken meer toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:29

Processorkoeler

Geen stock koeler

argafal schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:25:
[...]

Soortgelijke situatie voor mij. Ik heb United Consumers een e-mail gestuurd dat ze volgens mij te laat waren. Hier is hun antwoord:

[...]

Ik ben het er niet echt mee eens. Als de tandarts wil dat ik 24 uur voor de afspraak opzeg, is het niet voldoende om de tandarts 23 uur en 5 minuten van tevoren te informeren. Met dezelfde logica volstaat het niet dat United Consumers mij informeren op 1 juni 2023, het moet vóór die datum zijn. Of is er een subtiel verschil dat ik niet zie?

Ik heb nog niet besloten of/wat ik moet beantwoorden of hoe ik verder moet gaan. Suggesties zijn welkom.
Ik heb 1:1 letterlijk ditzelfde antwoord gekregen, copy/paste. Per vandaag (2 juli) een contract laten ingaan bij VattenFall, modelcontract á 16,7 cent per kWh. Geen gezin in het gedoe, als je er tegen in gaat, zullen ze blijven replyen tot jij de volgende stap zet. Dat is de geschillencommissie of kort geding.

Het verhaal "30 dagen voor" ben ik met je eens, maar wat anderen zeggen, de winkans is te klein t.o.v. wat het oplevert. En stel je verliest en het is inmiddels oktober, zit je al die tijd met het verschil tussen de TLV van UnitedConsumers en het (op dat moment) beste aanbod. Alhoewel al die TLV's nu inzakken 8)7

Overigens heb ik hun opzegtermijn gewoon genegeerd, zat nu 5 dagen tussen aanvraagdatum en opzegdatum (automatisch door overstap).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
Een jaarcontract bij Energie Vanons biedt de volgende tlv. Staat nog niet in de rerkentool maar misschien al wel telefonisch af te sluiten.

Enkel: 15,023 ct
Dubbel hoog: 18,507 ct
Dubbel laag 16,766 ct
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9b0uiVf6SJdqghkSiafRB2m2nI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtJXTNRTasT7XeLiHshMHgOI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:55
HandyLumberjack schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:02:
Als een leverancier wel 80% van het kale leveringstarief zou bieden dan krijgt die bijna alle terugleverklanten en kost het ze gewoon veel geld.

De TLV is gewoon weer op het niveau van voor de energiecrisis, en er zo op achteruit gaan (voor mijzelf van €10k naar ca. €3,5k per jaar) voelt gewoon vervelend.

quote: Als een leverancier wel 80% van het kale leveringstarief zou bieden dan krijgt die bijna alle terugleverklanten en kost het ze gewoon veel geld.

sry, klopt niet,
Stel dat ze ALLEEN pv mensen hebben die ENORM opwekken....

dan betalen ze 80% van de kale prijs van de marktprijzen.... dus gaat het gewoon het net op en maken ze een riante snelle winst.

vroeger.... vroeger.... koste een kWh-tje voor particulier 12ct (inkoop 10ct?)
en was de marge dus flinter dun..

met de 80% regel én verkoop prijzen van 25+/ 35+/ tot zelfs wel 70+/ct in straks de winter ... gaat die marge flink oplopen.

Maar het beste is natuurlijk blijven klagen, dan ga je nóg meer krijgen van de politiek, die er tóch niets van snapt.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Hansieo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Maar het beste is natuurlijk blijven klagen, dan ga je nóg meer krijgen van de politiek, die er tóch niets van snapt.
Mooie afsluiter. Over het algemeen ben ik het ermee eens dat een politicus het niet begrijpt. Maar bij dit soort onderwerpen worden er tal van deskundigen ingeschakeld. Zo is er bijv een uitgebreid rapport van TNO mbt de afschaffing van de salderingsregeling.

Ik ben bang dat wij, terugleveraars, veel te makkelijk denken. Onze opgewekte kWhs gaan inderdaad het net op, maar als er onvoldoende vraag is en/of overige manieren van energie-opwekking niet snel genoeg kunnen worden afgeschakeld, dan gaat de energie gewoon verloren.

En wat als de leverancier meer inkoopt dan verkoopt? Hoe wordt dan afgerekend?

Dus die 20% is geen pure marge.

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 02-07-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
Stef87 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat het klopt??
Omdat de meter precies registreert wat ik doe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RikHa
Angelique1974 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:25:
Een jaarcontract bij Energie Vanons biedt de volgende tlv. Staat nog niet in de rerkentool maar misschien al wel telefonisch af te sluiten.

Dubbel laag 16,766 ct
[Afbeelding]
Mijn contract bij VanOns is per vandaag ingegaan. De prijzen zijn de prijzen zoals die op de website stonden t/m 30-6. Staan vast in het contract en als ik naar "Mijn VanOns" ga staan daar dezelfde prijzen. Toch nog gelukt die 32 ct TLV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
cryptapix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Mooie afsluiter. Over het algemeen ben ik het ermee eens dat een politicus het niet begrijpt. Maar bij dit soort onderwerpen worden er tal van deskundigen ingeschakeld. Zo is er bijv een uitgebreid rapport van TNO mbt de afschaffing van de salderingsregeling.

Ik ben bang dat wij, terugleveraars, veel te makkelijk denken. Onze opgewekte kWhs gaan inderdaad het net op, maar als er onvoldoende vraag is en/of overige manieren van energie-opwekking niet snel genoeg kunnen worden afgeschakeld, dan gaat de energie gewoon verloren.

En wat als de leverancier meer inkoopt dan verkoopt? Hoe wordt dan afgerekend?

Dus die 20% is geen pure marge.
Tja op dagen als vandaag... :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVbV5Du6SJ5WpbeGVfdWQZCQZvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQwwvkUWsRWTJqsgO9Nn4xEd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
[...]

quote: Als een leverancier wel 80% van het kale leveringstarief zou bieden dan krijgt die bijna alle terugleverklanten en kost het ze gewoon veel geld.

sry, klopt niet,

dan betalen ze 80% van de kale prijs van de marktprijzen.... dus gaat het gewoon het net op en maken ze een riante snelle winst.

met de 80% regel én verkoop prijzen van 25+/ 35+/ tot zelfs wel 70+/ct in straks de winter ... gaat die marge flink oplopen.

Zelf blijf ik natuurlijk ook het liefst een hoge TLV krijgen, maar..

De consumenten marktprijzen, zijn niet gelijk aan de groothandels marktprijzen.

Bedenk goed dat leveranciers vantevoren de meeste energie voor hun klanten al heeft ingekocht.
Zeker op zonnige momenten in de zomer is de prijs laag of zelfs negatief. En in dat laatste geval moet de leverancier betalen om van de overtollige stroom af te komen die hij bij ons gekocht heeft. Dubbel verlies dus.

Als je graag 100% van de marktprijs wilt kun je je aanmelden bij een dynamische partij. Momenteel doen we dat nog niet, dus blijkbaar valt het nog wel mee qua TLV.

Al kan ik voorstellen dat dat binnenkort wel een goede strategie wordt, zomers vaste TLV en dan swinters overschakelen op dynamisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
DJ^ schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Dat dus. Dat heeft mij ook serieus geld opgeleverd. Ik heb ze nu ruim een jaar liggen en de helft al terugverdiend :)
De tvt zal nu wat langer worden, maar ach.

Overigens is Vattenfall wel grappig. Modelcontract afgesloten ivm netto terugleveren, alle waarden netjes aangegeven. Willen ze toch graag dat ik een voorschot van 282 euro per maand ga betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 13:37
Tot wanneer mag men de prijzen van een modelcontract aanpassen? 30 dagen vóór 1 augustus toch? Dan zit ik goed volgensmij want heb nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
Janpietertje89 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:27:
Tot wanneer mag men de prijzen van een modelcontract aanpassen? 30 dagen vóór 1 augustus toch? Dan zit ik goed volgensmij want heb nog niks gehoord.
Per 1 juli en 1 januari. Niet op 1 augustus. En ja, dat dienen ze 30 dagen van tevoren aan te kondigen. Wat voor contract heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:13
Pannencouque schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:04:
[...]
Overigens is Vattenfall wel grappig. Modelcontract afgesloten ivm netto terugleveren, alle waarden netjes aangegeven. Willen ze toch graag dat ik een voorschot van 282 euro per maand ga betalen :+
Bij mij willen ze iets minder namelijk €31,- met 2MwH overschot op jaarbasis, geen gas.
Dit is om de netbeheerkosten te dekken volgens VF.

Toch wel raar, de netbeheerkosten zijn ong. €29,54 p/m en de belastingvermindering €49,73 p/m.
Zelfs met hun eigen leveringskosten, dekt de belestigvermindering de rekening. Maandag maar eens bellen.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
Na een variabel contract bij VF nu gekozen voor 1 jaar contract bij VF 30/6 afgesloten en nu ook geven ze aan 7.6ct terugleveren na eigen verbruik.
Nou lever ik niet heel veel terug met mijn 11 panelen maar die 16.8ct lijkt nu wel heel ver weg als ik zo om mij heen kijk.

Het contract is voor gas/stroom

De afbouw is begonnen.

[ Voor 5% gewijzigd door MaXeRs op 02-07-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
HandyLumberjack schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:49:
[...]

Zelf blijf ik natuurlijk ook het liefst een hoge TLV krijgen, maar..

De consumenten marktprijzen, zijn niet gelijk aan de groothandels marktprijzen.

Bedenk goed dat leveranciers vantevoren de meeste energie voor hun klanten al heeft ingekocht.
Zeker op zonnige momenten in de zomer is de prijs laag of zelfs negatief. En in dat laatste geval moet de leverancier betalen om van de overtollige stroom af te komen die hij bij ons gekocht heeft. Dubbel verlies dus.

Als je graag 100% van de marktprijs wilt kun je je aanmelden bij een dynamische partij. Momenteel doen we dat nog niet, dus blijkbaar valt het nog wel mee qua TLV.

Al kan ik voorstellen dat dat binnenkort wel een goede strategie wordt, zomers vaste TLV en dan swinters overschakelen op dynamisch.
als jouw verhaal 99% klopt.... en "straks" (zoals de politiek graag wil) een zéér hoog % van de huizen panelen heeft...

kríjg je € 3,= per kWh toe?? want tja, "ze" kunnen het niet kwijt hé.... :F

MOOI... ga ik een super warmtespiraal kopen en mijn natuur vijver als buffer gebruiken en nog flink verdienen ook... ik wil ze dan best wel van die overtollige kWh-tjes af helpen... O-)

en de energie leveranciers willen er dus GRAAG vanaf... nog beter,
mogen zíj die warmte spiraal betalen... _O- en een verzwaring van mijn net aansluiting,
en gratis GROOT verbruik aansluiting. Tja, ik hélp ze graag wat handjes. <+:)

pfff... wat klopt er nu niet?
(hint: hoeveel GAS gebruikt men nú nog om Elektriciteit op te wekken?)

(ja, één feit is dat we pieken hebben, en dát moeten we oplossen... wanneer politiek?)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
MaXeRs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:08:
Na een variabel contract bij VF nu gekozen voor 1 jaar model contract bij VF 30/6 afgesloten en nu ook geven ze aan 7.6ct terugleveren na eigen verbruik.
Nou lever ik niet heel veel terug met mijn 11 panelen maar die 16.8ct lijkt nu wel heel ver weg als ik zo om mij heen kijk.

Het contract is voor gas/stroom

De afbouw is begonnen.
1 jaar modelcontract bestaat niet.

Je kan kiezen tussen variabel, model, of (1/3 jaar) vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
cryptapix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:37:
[...]

1 jaar modelcontract bestaat niet.

Je kan kiezen tussen variabel, model, of (1/3 jaar) vast.
Helemaal gelijk
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Hansieo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:37:
[...]

als jouw verhaal 99% klopt.... en "straks" (zoals de politiek graag wil) een zéér hoog % van de huizen panelen heeft...

kríjg je € 3,= per kWh toe?? want tja, "ze" kunnen het niet kwijt hé.... :F

MOOI... ga ik een super warmtespiraal kopen en mijn natuur vijver als buffer gebruiken en nog flink verdienen ook... ik wil ze dan best wel van die overtollige kWh-tjes af helpen... O-)

en de energie leveranciers willen er dus GRAAG vanaf... nog beter,
mogen zíj die warmte spiraal betalen... _O- en een verzwaring van mijn net aansluiting,
en gratis GROOT verbruik aansluiting. Tja, ik hélp ze graag wat handjes. <+:)

pfff... wat klopt er nu niet?
(hint: hoeveel GAS gebruikt men nú nog om Elektriciteit op te wekken?)

(ja, één feit is dat we pieken hebben, en dát moeten we oplossen... wanneer politiek?)
Vanmiddag krijg je bij een dynamisch contract enkele uren lang 50ct/kWh bij afname, en dan moet je ook betalen bij teruglevering. Dus jammer dat je je warmtespiraal nog niet geïnstalleerd hebt.

€3/kWh lijkt me wat ruig, want er zullen steeds meer partijen inspringen en hun verbruik aanpassen aan het aanbod.

Natuurlijk wordt er nog gas verbruikt voor elektriciteitsproductie, maar op dit soort momenten is het minimaal, en heeft het vaak een technische reden, zeker geen financiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
insomniac schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:57:
[...]

Bij mij willen ze iets minder namelijk €31,- met 2MwH overschot op jaarbasis, geen gas.
Dit is om de netbeheerkosten te dekken volgens VF.

Toch wel raar, de netbeheerkosten zijn ong. €29,54 p/m en de belastingvermindering €49,73 p/m.
Zelfs met hun eigen leveringskosten, dekt de belestigvermindering de rekening. Maandag maar eens bellen.
Een paar tientjes heb ik niet zo'n moeite mee. Nog steeds niet nodig, maar ach. Ik heb vaak ook het geduld niet om daar drie keer voor te bellen.
Maar die 282 gaan we toch echt niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 13:37
RikHa schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Per 1 juli en 1 januari. Niet op 1 augustus. En ja, dat dienen ze 30 dagen van tevoren aan te kondigen. Wat voor contract heb je?
Nog een modelcontract af kunnen sluiten bij Vattenfall per 28 juli met 16.8 cent TLV. Lijkt dat enkel contracten die ingaan na 1 augustus de 7 cent krijgen. Dus als je nu afsluit met ingangsdatum vóór 1 augustus krijg je nog 16.8 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:39
[...]

sry, klopt niet,

Óh jà jôh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-09 00:53
RikHa schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:23:
[...]

Omdat de meter precies registreert wat ik doe.
Hoe heb je deze geijkt op exacte metingen dan, is wat ik natuurlijk bedoel

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick43
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-03 12:30
Bij vattenfal staat bij modelcontract per 1 juli nog 17,6 cent tlv. Echter kan ik het modelcontract niet aanvragen. Lukt jullie dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Stef87 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:10:
[...]

Hoe heb je deze geijkt op exacte metingen dan, is wat ik natuurlijk bedoel
En wat @RikHa natuurlijk bedoelt is dat het systeem van de leverancier zo is ingesteld dat het reageert op deze afwijking omdat het er niet van uitgaat dat iemand zoveel teruglevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick43
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-03 12:30
Lijkt toch of ik die 16,8 cent teruglevering wel krijg voor teruglevering per 01 juli.
Wie had er ook al weer gehoord dat dit terug zou gaan naar een lager tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marceldeboer
Rick43 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:14:
Bij vattenfal staat bij modelcontract per 1 juli nog 17,6 cent tlv. Echter kan ik het modelcontract niet aanvragen. Lukt jullie dat wel?
https://www.vattenfall.nl/energie/modelcontract-energie/
Volgens de website heb ik nog de €0.168 TLV. Heb net alle gegevens ingevuld en het contract aan gevaagd, dus ben benieuwd.

ik kon juist bij "van ons" geen vast contract meer afsluiten :(. wij daar eigenlijks heen aangezien ik 3000/3500kwh uur terug lever op jaarbasis. Had het goed bij UC met hun €0.70 TLV tot 1 juli, heb ik mooi deel van mijn investering mee terug verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Angelique1974 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:25:
Een jaarcontract bij Energie Vanons biedt de volgende TLV:<knip>

Dubbel laag 16,766 ct
De genoemde TLV's zijn vermoedelijk inclusief BTW omdat energie Van Ons meestal een vaste factor aanhoud van 50 danwel 70% van het leveringstarief. 70% van 21,85 ct = 15,295 ct maal 1,21 ≅ 18,507 ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Pannencouque schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:04:
[...]
Dat dus. Dat heeft mij ook serieus geld opgeleverd. Ik heb ze nu ruim een jaar liggen en de helft al terugverdiend :)
De tvt zal nu wat langer worden, maar ach.

Idem hier, volgens hun rekentool €50 per maand terug. Ook met de berekening met de beginmail waarop het "historisch verbruik" zit waaruit netto teruglevering komt. Toch €30 per maand betalen. Je kunt het beste, zodra de levering is gestart, even in de portal kijken of bellen (met uitleg erbij).

Ik gok dat ze terugleverberekeningen & voorschotten niet heel goed geïntegreerd hebben. Of gewoon zekerheid willen en klanten (flinke) voorschotten laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:43
Processorkoeler schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:20:
[...]

Idem hier, volgens hun rekentool €50 per maand terug. Ook met de berekening met de beginmail waarop het "historisch verbruik" zit waaruit netto teruglevering komt. Toch €30 per maand betalen. Je kunt het beste, zodra de levering is gestart, even in de portal kijken of bellen (met uitleg erbij).

Ik gok dat ze terugleverberekeningen & voorschotten niet heel goed geïntegreerd hebben. Of gewoon zekerheid willen en klanten (flinke) voorschotten laten betalen.
Ik heb via de Helpdesk (chat via WhatsApp) het voorschotbedrag op €0 laten zetten, dus het kan wel.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:12
Bij VanOns is het vaste contract voor nieuwe klanten nog niet af te sluiten, dat kan pas halverwege juli werd mij net telefonisch verteld beetje vreemd. :?

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
jaari schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Ja, gevonden.
Net antwoord gekregen van de klantenservice van Greenchoice over de TLV.
Bedankt voor uw bericht. Ik kan mij voorstellen dat u graag duidelijkheid heeft over uw mogelijke vaste contract. Graag informeer ik u. De netto terugleververgoeding staat in de duur van uw contract inderdaad vast. Echter hebben we een regel toegepast voor het geval dat de overheid de vergoeding aan wilt passen. We verwachten dit momenteel nog niet maar moeten hier wel rekening mee houden. Mocht u nog vragen hebben geven we u graag telefonisch advies.

Onze klantenservice is te bereiken op 010 747 02 22 op maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 en op zaterdag van 9:00 tot 17:00.

Ik hoop dat u met deze informatie voldoende bent geholpen. Kijk anders op www.greenchoice.nl/klantenservice voor het antwoord op veel gestelde vragen, of kies daar het contactkanaal dat het beste bij u past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
  • Registratie: Januari 2016
corival schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:42:
[...]

[...]
Eigenlijk zouden ze dit in de voorwaarden moeten zetten aangezien dit een prijswijzingsbeding is (naar mijn idee) waardoor het aan bepaalde eisen moet voldoen (zie punt 18 van https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:RBAMS:2023:940 )

En als het niet aan die eisen voldoet, is het oneerlijk en dus zijn wijzingen niet toegestaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door RutgerJanssen op 03-07-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Laatst online: 22:06

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Youfone staat nog steeds in het overzicht maar als je ze belt weten ze van niks, energie leveren is ook geen optie in het telefoon menu.
Kan dus uit het overzicht (heb 2 medewerkers gesproken maar beiden hebben geen idee waar het over gaat)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:25
cyclone schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:14:
Youfone staat nog steeds in het overzicht maar als je ze belt weten ze van niks, energie leveren is ook geen optie in het telefoon menu.
Kan dus uit het overzicht (heb 2 medewerkers gesproken maar beiden hebben geen idee waar het over gaat)
In de tarieven van het modelcontract staat een iets ander nummer dan op de website zelf:

https://www.youfone.nl/si...2023-05/Modelcontract.pdf
https://www.youfone.nl/energie

088-222 9222 (website, is ook algemene nummer Youfone)
088-222 9292 (modelcontract)

Ik weet niet of dat net verschil maakt of dat het gewoon bij hetzelfde schakelbord uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:20
il-Principe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:35:
[...]

In de tarieven van het modelcontract staat een iets ander nummer dan op de website zelf:

Ik weet niet of dat net verschil maakt of dat het gewoon bij hetzelfde schakelbord uitkomt.
Youfone is overgenomen door KPN tenminste de telekom/internet activiteiten vorige maand.

Het is onduidelijk of KPN ook de energie tak heeft overgenomen

Link

[ Voor 8% gewijzigd door Domba op 03-07-2023 19:26 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:39
corival schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:42:
[...]

[...]
Ja dit is wel iets waarom ik een beetje huiverig ben om voor 3 jaar een contract af te sluiten. Hopelijk is over een jaar meer duidelijk over de consequentie van afbouwen salderingsregeling en hoe leveranciers op alles reageren qua tlv. Ik kies daarom zelf voor 1 jaar contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Laatst online: 22:06

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

il-Principe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:35:
[...]

Tot op heden (ik ben niet de eerste die dit meld) heeft nog niemand contact kunnen krijgen dus het model contact kunnen afsluiten.

Leuk dat het op de website staat die je alleen via Google kunt vinden maar het is dus niet afsluitbaar erg fictief op dit moment.

Dus vandaar nogmaals het verzoek (er waren al anderen voor me) hem uit het overzicht te halen.

Mocht het iemand wel gelukt zijn meldt je dan even svp.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

paQ schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:29:
uren en uren contact gehad met Vattenfall, wat een VERSCHRIKKING! :(

puntje bij paaltje: er gaan geen modelcontracten op een SAP bij Vattenfall. Dus wellicht is dat wat bij sommigen hier ook speelt. Op een SAP wordt alleen een variabel contract afgesloten.

Het is sowieso een achterlijke regel, want als je alles omschakelt van PAP naar SAP en omgekeerd, dan heb je gewoon wat je wilt hebben. Het slaat eigenlijk nergens op "maar zo is de werkwijze"
Ik heb hem hier via de website afgesloten.
Daarna mailtje erachteraan dat hij wel op het juiste meternummer moest komen (online kon ik niet kiezen). Niets over SAP / PAP gezegd, maar alleen juiste meternummer doorgegeven. Intussen zijn ze netjes begonnen met ‘leveren’ op mn SAP.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mud.Starrr schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:53:
[...]

Ik heb hem hier via de website afgesloten.
Daarna mailtje erachteraan dat hij wel op het juiste meternummer moest komen (online kon ik niet kiezen). Iets over SAP / PAP gezegd, maar alleen juiste meternummer doorgegeven. Intussen zijn ze netjes begonnen met ‘leveren’ op mn SAP.
bizar toch?

Hier krijg ik al 9 dagen geen antwoord via whatsapp. En als ik dan elke dag herinneringen blijf sturen komt er terug: "Wat kan ik voor je doen"
- nou, lees even terug anders
"Kan ik verder nog iets voor je doen?"

En weer stil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

paQ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:01:
[...]

bizar toch?

Hier krijg ik al 9 dagen geen antwoord via whatsapp. En als ik dan elke dag herinneringen blijf sturen komt er terug: "Wat kan ik voor je doen"

Gewoon even bellen of mailen, of beide.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mud.Starrr schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Gewoon even bellen of mailen, of beide.
Ik ben het zo zat. ik heb echt uren aan de telefoon gezeten met ze. Je schiet geen reet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
paQ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:01:
[...]

bizar toch?

hier idem.

Zijn er méér mensen die problemen hebben om fatsoenlijk door Vattenfaal geholpen te worden?

Ik zoek nog steeds een telefoon nummer van bv hoofdkantoor, maar loop steeds tegen het algemene nummer aan... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hansieo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:45:
[...]

hier idem.

Zijn er méér mensen die problemen hebben om fatsoenlijk door Vattenfaal geholpen te worden?

Ik zoek nog steeds een telefoon nummer van bv hoofdkantoor, maar loop steeds tegen het algemene nummer aan... :S
Apart. Ik werd zowel aan de telefoon als per mail netjes geholpen. Mail duurde een aantal dagen, maar toch. En per telefoon netjes naar 2e lijns medewerker doorgeschakeld die wel verstand had van een situatie met 2 meters.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mud.Starrr schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Apart. Ik werd zowel aan de telefoon als per mail netjes geholpen. Mail duurde een aantal dagen, maar toch. En per telefoon netjes naar 2e lijns medewerker doorgeschakeld die wel verstand had van een situatie met 2 meters.
ik heb een laatste poging gedaan

Dat een model op een SAP niet kan schijnt nu toch weer niet te kloppen 8)7
Het moest via 'een herstelactie' worden ..... hersteld? :?
Als het goed is per 7/7 dus daadwerkelijk een modelcontract op de SAP, maar het is onmogelijk dat te bevestigen, dus dat kan ik dan zelf ook pas 7/7 online zien.

Het blijft allemaal vaag, ongrijpbaar, verwarrend en onnodig traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
paQ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Als het goed is per 7/7 dus daadwerkelijk een modelcontract op de SAP, maar het is onmogelijk dat te bevestigen, dus dat kan ik dan zelf ook pas 7/7 online zien.

Goede nieuws is alvast, dat het bij mij ook via een herstel actie is gelopen en inderdaad alles correct is verwerkt.
Waarom ze niet gewoon vragen welke meter we willen aansluiten blijft een raadsel, maar telefonisch werd bij mij aangegeven dat ze in het geval van een pap en sap er standaard vanuit gaan dat het om de pap gaat.

Simpel op te lossen zou je zeggen, maar misschien denken de knappe koppen bij Vattenfall daar anders over. Had ik even niet opgelet, was het namelijk in eens een dure maand geworden. ;-)

I don't have a clue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Sunshine
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-07-2023
Gevalletje klant geworden bij Eneco in augustus '22 voor de TLV van 0,61 per kWh en was destijds niet geïnformeerd toen zij hun TLV terug aanpasten naar 0,09 per kWh in september. Op 27 maart toen wel een bericht gehad dat er niets zou veranderen tot en met 1 juli '23. Ik ben overgestapt naar Engie en kreeg vanmorgen vroeg de eindafrekening in de mail.

Per 5/9/22 wordt vooralsnog de 0,09 cent gehanteerd. Net 60 minuten tot twee keer toe in de wacht moeten blijven en ze hebben uiteindelijk opgehangen met de boodschap dat ze in hun recht staan met de 0,09 cent. De mail van 27 maart zou zogenaamd naar iedereen zou gestuurd en slaat niet op mijn "case". Er werd heel wat geluld dat ze de tarieven per 1 januari en 1 juli mogen aanpassen (ahja, vandaar per 5/9?).

Iemand hier in dezelfde boot met een bijzonder verrassende eindafrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ms_Sunshine schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:10:
Gevalletje klant geworden bij Eneco in augustus '22 voor de TLV van 0,61 per kWh en was destijds niet geïnformeerd toen zij hun TLV terug aanpasten naar 0,09 per kWh in september. Op 27 maart toen wel een bericht gehad dat er niets zou veranderen tot en met 1 juli '23. Ik ben overgestapt naar Engie en kreeg vanmorgen vroeg de eindafrekening in de mail.

Per 5/9/22 wordt vooralsnog de 0,09 cent gehanteerd. Net 60 minuten tot twee keer toe in de wacht moeten blijven en ze hebben uiteindelijk opgehangen met de boodschap dat ze in hun recht staan met de 0,09 cent. De mail van 27 maart zou zogenaamd naar iedereen zou gestuurd en slaat niet op mijn "case". Er werd heel wat geluld dat ze de tarieven per 1 januari en 1 juli mogen aanpassen (ahja, vandaar per 5/9?).

Deze gemist? Eneco snoeit in terugleververgoeding

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

paQ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Ja bij mij noemde ze het ook een herstelactie. Dus je zit op het goede spoor lijkt het ;)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mud.Starrr schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Ja bij mij noemde ze het ook een herstelactie. Dus je zit op het goede spoor lijkt het ;)
er komt plots allemaal inhoudelijke reactie in de whatsapp 8)7
met bevestiging vanaf 7 juli modelcontract, met tlv 16,8 "die niet per 1 aug daalt" (staat er letterlijk bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:14
Ms_Sunshine schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:10:

Ja ik!
Ook vandaag de eindnota gehad van Eneco met daarin de 9 cent (contract juli '22)
Van die verandering van de tlv ben ik niet van op de hoogte gebracht en daar kwam ik achter omdat die 9 cent vermeld stond in de app.
Dat was in december 2022 en daarop heb ik een klacht ingediend bij ze.
In een reactie liet men weten dat ze inderdaad mij niet tijdig hebben geïnformeerd en daarom het oude tarief bleef gelden.
In maart 2023 heb ik nogmaals een mail ontvangen dat ze mij niet tijdig hadden geïnformeerd maar daarbij de aankondiging om per 1 juli 2023 alsnog 9 cent te gaan leveren als tlv.
Prima dus.
Opgezegd per 1 juli 2023 en vandaag de eindafrekening ontvangen met daarin het tlv van 9 cent per 5 sep 2022.
Vanmorgen direct telefonisch contact gezocht ( via chat werkt niet meer en alle data uit de app is al verdwenen).
De medewerker erkende het probleem en zou een herstel nota aanvragen intern.
Dat kan tot 7 weken duren voordat die mij bereikt.
Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
paQ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Ik ben het zo zat. ik heb echt uren aan de telefoon gezeten met ze. Je schiet geen reet op.
Via de chat ging het prima. Ik heb ook een modelcontract op mijn SAP. Moest wel een foto sturen van de meter... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

paQ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:38:
[...]

er komt plots allemaal inhoudelijke reactie in de whatsapp 8)7
met bevestiging vanaf 7 juli modelcontract, met tlv 16,8 "die niet per 1 aug daalt" (staat er letterlijk bij)
Oeh, heb je context of meer info? Mijn contract is per 2 juli ingegaan en ik heb ook niks gehoord over die verlaging. Heb ook een modelcontract. Aangevraagd vóór 1 juli m.i.v. 2 juli en geen communicatie gekregen over een TLV-wijziging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Processorkoeler schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Oeh, heb je context of meer info? Mijn contract is per 2 juli ingegaan en ik heb ook niks gehoord over die verlaging. Heb ook een modelcontract. Aangevraagd vóór 1 juli m.i.v. 2 juli en geen communicatie gekregen over een TLV-wijziging.
dan wijzigt er niks :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geedsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 12:24
cyclone schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:54:
[...]

Youfone....

Tot op heden (ik ben niet de eerste die dit meld) heeft nog niemand contact kunnen krijgen dus het model contact kunnen afsluiten.

Leuk dat het op de website staat die je alleen via Google kunt vinden maar het is dus niet afsluitbaar erg fictief op dit moment.

Dus vandaar nogmaals het verzoek (er waren al anderen voor me) hem uit het overzicht te halen.

Mocht het iemand wel gelukt zijn meldt je dan even svp.
Vandaag gebeld met het 9292 nummer. Er werd gelijk opgenomen. Mij werd de belofte gedaan dat ik er deze week iemand terug belt. Heeft niemand een soort gelijk contact gehad? En heeft er iemand terug gebeld?
Pagina: 1 ... 166 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2