paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:10:
[...]
dat is er wat bij jou op papier staat
Ik heb dat bericht nooit gehad. (doelende op eerdere verlaging)
Het mailtje met die zinsnede heb ik overigens 12-5 ontvangen; 1 dag na ingang contract.
[...]
ergo: nieuwe(re) klanten weten helemaal niks van 100 of 50%
Ik kreeg na aanmelding een contract, tarieven erbij, en nu een mailtje dat ze lager worden, zonder ze echt ergens (voor mij) te specificeren anders dan op hun website vermeld staat.
Het is spijtig voor je, maar het staat allemaal op de website vermeld.
Je hebt twee types klanten van EvO met een modelcontract:
Type 1: klanten die halverwege het eerste jaar een bericht kregen dat de TLV verlaagd zou worden, van 100% naar 50%.
Type 2: klanten die na dat (onjuiste) bericht klant zijn geworden, die hebben altijd die 50% TLV gecommuniceerd gekregen.
Toelichting bij de punten in de afbeelding:
(1) De tarieven gelden voor de aangegeven periode, staat er duidelijk. Op je laatste voorschotfactuur staat de nieuwe tarieven per 1/7.
(2) Hier staat duidelijk dat je 50% krijgt. Alleen klanten van Type 1 krijgen nog 100%.
(3) Deze TLV kolom geldt voor klanten van type 1.
(4) Deze TLV kolom geldt voor klanten van type 2
Vanaf 1/7 worden klanten van type 1, gewoon type 2 klanten, waardoor iedereen een TLV krijgt van 50% van het kale leveringstarief.
En de leveringstarieven staan in je laatste voorschot factuur.
Zo gaat het worden. Voor jou, maar ook voor mij. Ik kan het niet mooier maken.
Mijn strategie: Goedkoopste gas middels een 1 jarig contract bij een andere partij afnemen. Verder met stroom bij EvO blijven zitten, omdat je toch nergens meer een hogere TLV kan krijgen.
En stel je nu voor dat de energieprijzen weer gaan stijgen, richting de winter, dan zit ik safe met mijn gas en laat de stroomprijs maar flink stijgen, want dan TLV blijft 50%, maar 50% van heel veel is .... precies
[
Voor 8% gewijzigd door
TheBull op 07-06-2023 17:34
]