Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
paulv1973 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:47:
Iemand al eens gehoord van

Vallei energie ??

afgelopen 5 april gaven die nog 28.9 eurocent voor een kilowatt.

Zelf even geen tijd om erin te duiken, maar kwam net een print screen tegen.
Vallei Energie is een van de coöperaties van OM. Deze coöperatie Vallei Energie is voor inwoners van de Gelderse Vallei. Specifiek: zes gemeenten in Gelderland: Barneveld, Ede, Nijkerk, Scherpenzeel, Renkum en Wageningen. Drie gemeenten in Utrecht: Renswoude, Rhenen en Veenendaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Linea op 07-06-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Inmiddels bij VanOns een modelcontract getekend (gaat in per 3 juli) met daarbij de opmerking dat ik ervanuit ga dat de in het contract afgesproken/omschreven leveringtarieven gehanteerd worden tot 1 januari 2024

Reden hiervoor is dat in de voorwaarden van het modelcontract omschreven wordt dat de tarieven op 1 januari en 1 juli kunnen worden gewijzigd en de klant, mochten de tarieven gewijzigd worden, hier tijdig en persoonlijk over geïnformeerd wordt (conform ACM richtlijnen zou deze termijn 30 dagen van tevoren bedragen)

Gezien ze mij niet meer tijdig kunnen/willen informeren welke tarieven na 1 juli voor mij gelden is wijzigingstermijn van 1 juli dus verstreken zijn en wordt de volgende mogelijkheid voor het aanpassen van de tarieven 1 januari. In mijn ogen is er momenteel geen sprake meer van "onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden" waardoor ze tussentijds ook nog tariefswijzigingen zouden kunnen doorvoeren.

Uiteraard wetende dat het een kansloze missie is heb ik daarop per mail de volgende reactie gekregen;
Op je punt betreft de tarief wijziging, dat we conform moeten communiceren richting onze klanten hanteren we ook. Dit geldt wel voor onze bestaande klanten waarbij het contract al is ingegaan. Voor nieuwe klanten moeten wij onze actuele tarieven hanteren voor de berekening van een proefberekening. Zodra het contract is ingegaan zullen we via het voorschotfactuur nogmaals de actuele tarieven communiceren. Verder geeft ACM ook aan, dat bij een modelcontract altijd op 1 januari en 1 juli de tarieven gewijzigd moeten worden en hieraan houden wij ook aan.

Dit betekend, dat voor jouw ook zodra j contract op 3 juli ingaat dat de nieuwe tarieven van 1 juli voor je gaat gelden. De tarieven van 1 juli zullen we onze website tegen aan van juni communiceren voor eventuele nieuwe klanten, die na 1 juli willen overstappen.
Buiten het feit dat het niveau van deze reactie bedroevend laag is weet ik nu vanuit hun dus alsnog niet welke prijzen ze nou per 1 juli voor mij als nieuwe klant gaan hanteren, met andere woorden; ik teken blind voor een contract :+ (ik weet dat hierboven in het topic wel een prijs staat genoemd, maar hier kan ik niets mee omdat iedereen wel een bedrag op een random forum kan gooien..)

Het klopt toch dat ze niet pas eind juni de nieuwe tarieven die ze per 1 juli willen gaan hanteren mogen communiceren, maar dat deze op zijn vroegst pas 30 dagen na het vermelden van kracht worden? (en in mijn ogen zelfs eigenlijk pas per 1 januari, want ze verzaken zelf op tijd te communiceren/wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 20:18
@errrrrnie
Dit is ook wel mooi.
Verder geeft ACM ook aan, dat bij een modelcontract altijd op 1 januari en 1 juli de tarieven gewijzigd moeten worden en hieraan houden wij ook aan.
Volgens mij moet dat niet, maar zijn dat de data dat het eventueel kan wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:53
Stel je deze fictieve situatie bij "Energie van Ons" eens voor, alleen modelcontract voor stroom:
Eerste half jaar:
- Verbruik: 1500kWh
- Opbrengst zonnepanelen: 3000kWh
- TLV: 0.64 ct/kWh

Tweede half jaar
- Verbruik: 2000kWh
- TLV: 0.14 ct/kWh

Eind van het jaar heb ik dus een overschot aan zonnestroom van 2500kWh.

Wat zal "Energie van Ons" als totale TLV uitbetalen?

Optie 1:
(3000-1500)*0.64 + (3000-2000)*0.14 = 1100 euro

Optie 2:
(6000-3500)*0.14 = 350 euro

Indien het optie 2 is, dan lijkt het me zin te hebben om over te stappen naar een andere energie leverancier met een vergelijkbare TLV als bij "Energie van Ons" in het tweede helft van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-06-2024

Vallei energie ??

Dat is een van de energie opwek projecten die levert via OM Nieuwe energie (samenom.nl) en die is € 0,132862 per 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:06
[b]errrrrnie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:55.....

Het klopt toch dat ze niet pas eind juni de nieuwe tarieven die ze per 1 juli willen gaan hanteren mogen communiceren, maar dat deze op zijn vroegst pas 30 dagen na het vermelden van kracht worden? (en in mijn ogen zelfs eigenlijk pas per 1 januari, want ze verzaken zelf op tijd te communiceren/wijzigen)
Ik ben bang dat ze het hier toch bij het rechte eind hebben. Aangezien je nog geen klant bent hoeven ze je niet 30 dagen van tevoren te informeren. Netjes is het in elk geval niet, maar ik denk dat ze wel in hun recht staan in deze casus.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 18:14
Baapje327 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:40:
[...]

Niet.
Ik heb gewoon variabel contract gekregen.
[Afbeelding]
nou we zijn eruit hoor, na 5x intern te zijn doorverbonden.
ik heb een variabel contract gekregen, maar in het systeem staat dat het een modelcontract is. (leuk dat ze dat ook ff op het conttact zetten dan)
het heeft ook de tarieven van het modelcontract die gelden per 1-7. echter staan die niet op de site. want de site is oud.
alleen de afdeling contracten kan dit aanpassen, en daar wordt je niet naar doorverbonden.
kost weer een uur, en 5x je verhaal doen, en toen geannuleerd.
vattenfal it is denk ik maar.

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerJanssen
ArPi75 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:07:
[...]

Ik ben bang dat ze het hier toch bij het rechte eind hebben. Aangezien je nog geen klant bent hoeven ze je niet 30 dagen van tevoren te informeren. Netjes is het in elk geval niet, maar ik denk dat ze wel in hun recht staan in deze casus.
Ik weet niet wanneer @errrrrnie precies heeft afgesloten, maar dit staat er bij mij:
Datum waarop contract is gesloten: 30-05-2023.
Overeengekomen startdatum levering: 01-07-2023.
Ik heb dus een contract voor levering vanaf 01-07-2032, sinds 30-05-2023, ik heb ook een klantnummer, maar niks gehoord over wijziging. Ik heb de ACM consuwijzer even snel gebeld en die bevestigde dat je klant ben als je het contract heb getekend. Aangezien ze me niet (op tijd) geinformeerd hebben gelden de tarieven van het contract.

En zelfs bestaande klanten hebben de nieuwe tarieven niet gekregen, toch @paQ ?

[ Voor 4% gewijzigd door RutgerJanssen op 07-06-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59

paQ

ArPi75 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:07:
[...]

Met de kanttekening dat het gewoon duidelijk moet zijn voor welke tarieven je een overeenkomst aangaat. Dat is redelijk essentieel m.i.

Anders gesteld: 3 juli is over minder dan 30 dagen. De aanbieder moet nu echt wel duidelijk (kunnen) verschaffen tegen welke tarieven een overeenkomst wordt aangegaan.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
RutgerJanssen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet wanneer @errrrrnie precies heeft afgesloten, maar dit staat er bij mij:

[...]

Ik heb dus een contract voor levering vanaf 01-07-2032, sinds 30-05-2023, ik heb ook een klantnummer, maar niks gehoord over wijziging. Ik heb de ACM consuwijzer even snel gebeld en die bevestigde dat je klant ben als je het contract heb getekend. Aangezien ze me niet (op tijd) geinformeerd hebben gelden de tarieven van het contract.

Contract gesloten op 02-06-2023
Startdatum levering 03-07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

RutgerJanssen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Ik ben gewezen op de nieuwe tarieven per 1 juli, achter een linkje.
Daar staat wat er nu ook staat.

En met die tarieven heb ik vrede :)
screenshot van vorige week:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlvQL4RXB6bqiVvzYLrEnKdyqU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K7A5ABgN3BuC3kMNFranLqK8.png?f=fotoalbum_large

In een nieuwsbrief van enkele weken terug staat dat de TLV per 1 juli 'verlaagd' wordt.

Aangezien ik nu 100% tarieven heb staan in mijn persoonlijke omgeving, ga ik er van uit dat die 50% vanaf 1 juli is.

[ Voor 74% gewijzigd door paQ op 07-06-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
TheBull schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:04:
Stel je deze fictieve situatie bij "Energie van Ons" eens voor, alleen modelcontract voor stroom:
Eerste half jaar:
- Verbruik: 1500kWh
- TLV: 0.64 ct/kWh

Tweede half jaar
- Verbruik: 2000kWh
- TLV: 0.14 ct/kWh

Eind van het jaar heb ik dus een overschot aan zonnestroom van 2500kWh.

Wat zal "Energie van Ons" als totale TLV uitbetalen?

Optie 1:
(3000-1500)*0.64 + (3000-2000)*0.14 = 1100 euro

Optie 2:
(6000-3500)*0.14 = 350 euro

Indien het optie 2 is, dan lijkt het me zin te hebben om over te stappen naar een andere energie leverancier met een vergelijkbare TLV als bij "Energie van Ons" in het tweede helft van het jaar.
Optie 1, zonder twijfel.
(En TLV in tweede helft zou meer dan 0.14 moeten zijn, zie andere discussie hierover)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
RutgerJanssen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Optie 1, zonder twijfel.
(En TLV in tweede helft zou meer dan 0.14 moeten zijn, zie andere discussie hierover)
Mee eens, maar zorg wel dat je je meterstanden met een foto (met datum van een krant of mobiele telefoon) erbij opstuurt als ze de meterstanden niet zelf bij je uitvragen en je geen uitleesbare slimme meter hebt. Dan kun je naderhand geen discussie krijgen over de juiste meterstanden (en bijbehorende terugleververgoeding).

[ Voor 3% gewijzigd door Linea op 07-06-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

MacD007 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:27:
[...]

nee, nog sterker, als de prijs negatief is, moet jij natuurlijk deze prijs betalen om hem te mogen leveren. Zal dus per dag worden gesaldeerd.
Dit is dus een win-win situatie voor de energiebedrijven, veel winst (namelijk weinig TL tijdens de winter) door hoge kWh prijzen, en weinig TLV door exstreem lage, nul prijzen (word in huishouden ook relatief weiniger stroom verbruikt).
Dat is zo'n variabel tarief eigenlijk zinloos als je niet een manier hebt om de "zomerstroom" op te slaan of te gebruiken. Met een beetje vermogen betaal je per dag als snel tientallen euro's als de stroom een zomerdag lang negatief staat. Moet je je omvormers gaan afschakelen 8)7

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:49
lithoijen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:50:
Zojuist gebeld met PowerPeers na aanleiding van de aangekondigde tariefwijziging. Aangegeven dat ik niet akkoord aangezien de wijziging te laat is gecommuniceerd. De dame aan de telefoon was verrassend goed op de hoogte (zeker als je e.e.a. vergelijkt met de amateurs van Oxxio), maar kon geen toezeggingen doen. Wel ging ze intern navraag doen, ik zou hierover vandaag nog terugkoppeling krijgen.

Ben benieuwd, heb eigenlijk geen zin in gedoe. Vorig jaar al genoeg gevochten met Oxxio.
Even een update, PowerPeers is er niet ingeslaagd om gisteren nog een mail uit te sturen met daarin meer informatie over de (te late) aankondiging van de tariefwijzigingen. Dit was gisteren telefonisch wel toegezegd, dus maar even de lastige klant uitgehangen en hier achteraan gebeld. De mail was inderdaad nog niet verstuurd, men gaf aan hier nog wat meer tijd voor nodig te hebben. Ik hoop maar dat dit betekend dat ze e.e.a. nog even door een jurist laten toetsen en hun keutel alsnog intrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06
lithoijen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Even een update, PowerPeers is er niet ingeslaagd om gisteren nog een mail uit te sturen met daarin meer informatie over de (te late) aankondiging van de tariefwijzigingen. Dit was gisteren telefonisch wel toegezegd, dus maar even de lastige klant uitgehangen en hier achteraan gebeld. De mail was inderdaad nog niet verstuurd, men gaf aan hier nog wat meer tijd voor nodig te hebben. Ik hoop maar dat dit betekend dat ze e.e.a. nog even door een jurist laten toetsen en hun keutel alsnog intrekken.
bij mij dito.
Gaat nu dus de molen in van rechtsbijstand, klachtencommissie en ACM.

Ook maak ik een zijspoor aan voor plan-B

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Vallei energie ??

is gewoon samen om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Servowire schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Dat is zo'n variabel tarief eigenlijk zinloos als je niet een manier hebt om de "zomerstroom" op te slaan of te gebruiken. Met een beetje vermogen betaal je per dag als snel tientallen euro's als de stroom een zomerdag lang negatief staat. Moet je je omvormers gaan afschakelen 8)7
*dynamisch tarief

en idd. dat doen sommigen dus ook
logischer is om 2 meters te hebben; verbruikers op dynamisch, terugleveren op een 'vaste' aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Ik ben gewezen op de nieuwe tarieven per 1 juli, achter een linkje.
Daar staat wat er nu ook staat.

En met die tarieven heb ik vrede :)
screenshot van vorige week:
[Afbeelding]

In een nieuwsbrief van enkele weken terug staat dat de TLV per 1 juli 'verlaagd' wordt.

Aangezien ik nu 100% tarieven heb staan in mijn persoonlijke omgeving, ga ik er van uit dat die 50% vanaf 1 juli is.
Dit zijn de tarieven TOT 1 juli 2023 !!!!

Op mijn voorschotnota bij Energie van Ons staan de nieuwe tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMImgDGII_Rt3LnOc9UiermlmjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ll5Ii6TVTO3LZGu3rvHWXpA9.jpg?f=user_large

TLV per 1 juli 2023:
- Normaal: €0,13529 /kWh
- Laag: € 0,1293 /kWh

Dat is een behoorlijk verschil van wat het was.
- Normaal: €0,64652 /kWh
- Laag: € 0,49111/kWh

[ Voor 9% gewijzigd door TheBull op 07-06-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TheBull schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:54:
[...]

[Afbeelding]

Moet zeggen dat ik de gasprijs wel héél laag vind.

TLV per 1 juli 2023:

die staan er bij mij ook, alleen geen woord over TLV
Daarbij impliceert "periode 7" dat er ook een periode 8, 9 enz is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:58:
[...]

die staan er bij mij ook, alleen geen woord over TLV
Daarbij impliceert "periode 7" dat er ook een periode 8, 9 enz is
TLV is 50% van de kale leveringstarieven voor modelcontracten.
Voor variabele contracten is dat 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 12:21
Ik zit nog steeds bij Engie, eerste half jaar was het 0,769 normaaltarief 0,769 TLV, waarbij ik 1 maand boven het prijsplafond zit maar de rest van de maanden eronder. De maand Maart is het keerpunt (dan kom ik neutraal uit) en vanaf April heb ik overproductie.

Nu kwam het voorstel binnen wat betreft Juli en de komende 6 maanden:
0,427 normaal en 0,226 TLV

Zou ik ergens een betere deal kunnen maken? Als ik hier zo de prijzen voorbij zien komen dan is het denk ik best oke..

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:19
TheBull schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:54:
[...]

[Afbeelding]

TLV per 1 juli 2023:

Waar vind je deze? Ben online op hun omgeving rond aan het kijken, maar ik vind dit nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Musho schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Waar vind je deze? Ben online op hun omgeving rond aan het kijken, maar ik vind dit nergens.
dat tabelletje komt van de voorschotfactuur

Maar d'r is geen chocola meer van te maken met alle tarieven die overal staan en anders worden uitgelegd

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 07-06-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
  • Laatst online: 13-02 22:19
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:53:
[...]

dat tabelletje komt van de voorschotfactuur

Maar d'r is geen chocola meer van te maken met alle tarieven die overal staan en anders worden uitgelegd
Valt er dan wat te zeggen dat het wel is doorgeven? Niet heel duidelijk natuurlijk, want in de mail zelf staat expliciet een wijzigingen aangekondigd, met een link naar de website (waar de oude tarieven staan). Maar de 50% was al langer bekend, en de nieuwe levertarieven staan dus wel in de voorschot nota. Benieuwd of dat invloed heeft op een eventueel geschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Musho schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Valt er dan wat te zeggen dat het wel is doorgeven? Niet heel duidelijk natuurlijk, want in de mail zelf staat expliciet een wijzigingen aangekondigd, met een link naar de website (waar de oude tarieven staan). Maar de 50% was al langer bekend, en de nieuwe levertarieven staan dus wel in de voorschot nota. Benieuwd of dat invloed heeft op een eventueel geschil.
Er staat nergens wat mijn tlv wordt, anders dan op de website.

Letterlijke tekst:
Teruglevering

Heb je een variabel of modelcontract en wek je op jaarbasis meer op dan je verbruikt? Dan ontvang je voor de teruggeleverde stroom een terugleververgoeding. Deze terugleververgoeding verlagen we per 1 juli 2023. Kijk op onze website voor de actuele terugleververgoeding.
kijk ik op de website, dan staat daar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlvQL4RXB6bqiVvzYLrEnKdyqU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K7A5ABgN3BuC3kMNFranLqK8.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de slapende hond maar wakker gemaakt en zojuist gebeld.
Even voor mijn naslag, om 16:01

De vraag: wat is nou de terugleververgoeding vanaf 1 juli? (bij mijn modelcontract)
de medewerker hield even ruggespraak en antwoord: vanaf 1 juli wordt het dus die 32 en 24 cent bij dubbeltarief. Op de achtergrond hoorde ik een collega instemmen.

Het gesprek begon overigens eerst met de stelling dat de tarieven voor juli nog niet bekend waren. Sja daar ben je dan toch echt te laat mee ook. :S
Maar goed er is me dus zojuist telefonisch bevestigd dat het de tarieven uit de laatste kolom zijn. (worden)

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 07-06-2023 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errrrrnie
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:11:
[...]

Er staat nergens wat mijn tlv wordt, anders dan op de website.

Letterlijke tekst:

[...]

kijk ik op de website, dan staat daar dit:
[Afbeelding]

Ik heb de slapende hond maar wakker gemaakt en zojuist gebeld.
Even voor mijn naslag, om 16:01

De vraag: wat is nou de terugleververgoeding vanaf 1 juli? (bij mijn modelcontract)
de medewerker hield even ruggespraak en antwoord: vanaf 1 juli wordt het dus die 32 en 24 cent bij dubbeltarief. Op de achtergrond hoorde ik een collega instemmen.

Het gesprek begon overigens eerst met de stelling dat de tarieven voor juli nog niet bekend waren. Sja daar ben je dan toch echt te laat mee ook. :S
Maar goed er is me dus zojuist telefonisch bevestigd dat het de tarieven uit de laatste kolom zijn. (worden)
Om de verwarring nog maar groter te maken 8)7
Ik zou dit toch nog even driedubbel zwart op wit laten bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

errrrrnie schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:20:
[...]

Om de verwarring nog maar groter te maken 8)7
Ik zou dit toch nog even driedubbel zwart op wit laten bevestigen..
naja, eigenlijk heb ik het toch ook zwart op wit?

we verlagen, kijk op de website voor de tarieven, kijkt op website, ziet tarieven.
Belt met leveranciers: welke tarieven? die tarieven? ja die tarieven. Vanaf 1 juli? ja vanaf 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:25:
[...]

we verlagen, kijk op de website voor de tarieven, kijkt op website, ziet tarieven.
Belt met leveranciers: welke tarieven? die tarieven? ja die tarieven. Vanaf 1 juli? ja vanaf 1 juli.
Ja… eens. Ook voor nieuwe klanten? 🤗

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:33
Het vervolgverhaal "VanOns"

Toen VanOns begin dit jaar een halvering van de terugleververgoeding aankondigde heeft mijn rechtsbijstandsverzekeraar namens mij bezwaar gemaakt. Dit heeft er [mede] toe geleid dat de verlaging toen niet is doorgegaan.

Ook nu heb ik de situatie aan mijn jurist voorgelegd.

Het feit dat de e-mail van VanOns op 1 juni binnenkwam (en niet eerder) is (in verband met een aankondigingsperiode van 30 dagen) niet relevant. Het gaat niet om een tijdsverschil van 30 x 24 uur. De dag van kennisgeving telt geheel mee. Dus de kennisgeving was op tijd.

VanOns mag de tarieven per 1 juli wijzigen. Het nieuwe tarief wordt op blad twee van de factuur genoemd. Ook al is dit erg slordig, juridisch zal VanOns er "mee weg" komen.

Echter, de mededeling bevatte geen informatie over de nieuwe terugleververgoeding. Er was een verwijzing naar de website, maar deze vermeldt nog steeds de oude vergoeding.

Mijn jurist heeft een brief aan VanOns gezonden.

Strekking: 1) Kunt u ons informeren welke terugleververgoeding u vanaf 1 juli hanteert?

2) Uw mededeling bevat informatie over een tariefwijziging, niet over een wijziging van leveringsvoorwaarden (artikel 19). Omdat dus de leveringsvoorwaarden van het bestaande contract nog van toepassing zijn, geldt nog steeds de daarin genoemde definitie van de terugleververgoeding (gedefinieerd als "gelijk" aan het leveringstarief). Als u deze definitie zou willen wijzigen zou u ook de leveringsvoorwaarden (hebben) moeten wijzigen.
Dus, ook indien het antwoord op 1) anders luidt dan "gelijk", is dat niet geldig.

3) Indien u voor de terugleververgoeding toch iets anders dan "gelijk" hanteert zullen wij de zaak aan de geschillencommissie voorleggen.

Tot zover.

Ter info: mijn financieel belang tot 1 oktober is te laag om de zaak aan een rechter voor te leggen.
Jammer, maar zo is het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
Ik citeer uit het algemene mailtje van Energie van Ons dd 11.04.2023:
Eind januari heb je van ons een mail gekregen over de verlaging van onze netto terugleververgoeding. Via deze mail informeren we je dat we besloten hebben om de voorgenomen verlaging van de terugleververgoeding voor onze huidige klanten uit te stellen tot 1 juli 2023.
Dus ruim op tijd om aan te kondigen dat de verlaging van 100% kale leveringstarief naar 70% van de kale leveringstarief voor variabele contacten en 50% van de kale leveringstarief voor modelcontracten gaat

In je laatste factuur kan je het nieuwe tarief terug vinden:
Kom je dus uit op een TLV van tussen de 12 en 14 cent/kWh.
Dit is er wat op papier staat. Wat de onwetende medewerkers vertellen is niet waar. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TheBull schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:45:
Ik citeer uit het algemene mailtje van Energie van Ons dd 11.04.2023:

[...]

Dus ruim op tijd om aan te kondigen dat de verlaging van 100% kale leveringstarief naar 70% van de kale leveringstarief voor variabele contacten en 50% van de kale leveringstarief voor modelcontracten gaat

In je laatste factuur kan je het nieuwe tarief terug vinden:
Kom je dus uit op een TLV van tussen de 12 en 14 cent/kWh.
Dit is er wat op papier staat. Wat de onwetende medewerkers vertellen is niet waar. Helaas.
dat is er wat bij jou op papier staat
Ik heb dat bericht nooit gehad. (doelende op eerdere verlaging)
Het mailtje met die zinsnede heb ik overigens 12-5 ontvangen; 1 dag na ingang contract.
Eind januari hebben onze klanten met een variabel- en modelcontract van ons een mail gekregen over de verlaging van onze netto terugleververgoeding. We hebben besloten om de voorgenomen verlaging van de terugleververgoeding voor onze huidige klanten uit te stellen tot 1 juli 2023 .
ergo: nieuwe(re) klanten weten helemaal niks van 100 of 50%
Ik kreeg na aanmelding een contract, tarieven erbij, en nu een mailtje dat ze lager worden, zonder ze echt ergens (voor mij) te specificeren anders dan op hun website vermeld staat.

[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 07-06-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:10:
[...]

dat is er wat bij jou op papier staat
Ik heb dat bericht nooit gehad. (doelende op eerdere verlaging)
Het mailtje met die zinsnede heb ik overigens 12-5 ontvangen; 1 dag na ingang contract.

[...]

Ik kreeg na aanmelding een contract, tarieven erbij, en nu een mailtje dat ze lager worden, zonder ze echt ergens (voor mij) te specificeren anders dan op hun website vermeld staat.
Het is spijtig voor je, maar het staat allemaal op de website vermeld.

Je hebt twee types klanten van EvO met een modelcontract:
Type 1: klanten die halverwege het eerste jaar een bericht kregen dat de TLV verlaagd zou worden, van 100% naar 50%.
Type 2: klanten die na dat (onjuiste) bericht klant zijn geworden, die hebben altijd die 50% TLV gecommuniceerd gekregen.

Toelichting bij de punten in de afbeelding:
(1) De tarieven gelden voor de aangegeven periode, staat er duidelijk. Op je laatste voorschotfactuur staat de nieuwe tarieven per 1/7.
(2) Hier staat duidelijk dat je 50% krijgt. Alleen klanten van Type 1 krijgen nog 100%.
(3) Deze TLV kolom geldt voor klanten van type 1.
(4) Deze TLV kolom geldt voor klanten van type 2

Vanaf 1/7 worden klanten van type 1, gewoon type 2 klanten, waardoor iedereen een TLV krijgt van 50% van het kale leveringstarief.
En de leveringstarieven staan in je laatste voorschot factuur.

Zo gaat het worden. Voor jou, maar ook voor mij. Ik kan het niet mooier maken.

Mijn strategie: Goedkoopste gas middels een 1 jarig contract bij een andere partij afnemen. Verder met stroom bij EvO blijven zitten, omdat je toch nergens meer een hogere TLV kan krijgen.
En stel je nu voor dat de energieprijzen weer gaan stijgen, richting de winter, dan zit ik safe met mijn gas en laat de stroomprijs maar flink stijgen, want dan TLV blijft 50%, maar 50% van heel veel is .... precies :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjzEiNoxbANCGv4iZc9VZebl4bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cS9D9LRhglV31TeX6bhMM43V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door TheBull op 07-06-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:10:
[...]
Dan denk ik dat je nu al 50% krijgt. Kijk maar in je voorschot analyse en wat je krijgt voor je (te veel) terug geleverde zonnestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TheBull schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Dan denk ik dat je nu al 50% krijgt. Kijk maar in je voorschot analyse en wat je krijgt voor je (te veel) terug geleverde zonnestroom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiG74d5Gv4k-Nt0DXV7vTE-AFow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCtDUElz0P3jGHzpaGqjQI0j.png?f=fotoalbum_large

ik heb nu de "100%" tarieven

Maar niet om het een of ander, je doet alsof alles heel duidelijk is, maar dat is het VERRE van.
in de mail staat dat ik maar op de website moet kijken wat mijn tarief wordt, als ik daar kijk dan staat er wat er staat. Het is nog steeds niet erg duidelijk dus ik bel en er wordt bevestigd dat vanaf 1 juli die laatste kolom geldt.

Het kan allemaal prima dat ze eigenlijk wat anders bedoelen, maar dan hadden ze dat maar ondubbelzinnig moeten communiceren ipv er een multi interpretabele rebus van te maken.

Klanten die zich nu aanmelden weten namelijk helemaal niks van dat rare tabelletje los op pagina 2 van je voorschot factuur.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 07-06-2023 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 10:48
lithoijen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Ik heb ook niks meer terug gehoord op mijn email van gisteren ochtend.
Ik zal er morgen ook eens een belletje aan gaan wagen om ze te vertellen dat ik wel erg graag zou willen weten waar ik aan toe ben :P

Maar als ik een beetje tussen de regels van jou doorlees, lees ik dat we voldoende power peer pressure uitgevoerd hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:41:
[...]

[Afbeelding]

Maar niet om het een of ander, je doet alsof alles heel duidelijk is, maar dat is het VERRE van.
in de mail staat dat ik maar op de website moet kijken wat mijn tarief wordt, als ik daar kijk dan staat er wat er staat. Het is nog steeds niet erg duidelijk dus ik bel en er wordt bevestigd dat vanaf 1 juli die laatste kolom geldt.

Het kan allemaal prima dat ze eigenlijk wat anders bedoelen, maar dan hadden ze dat maar ondubbelzinnig moeten communiceren ipv er een multi interpretabele rebus van te maken.

Klanten die zich nu aanmelden weten namelijk helemaal niks van dat rare tabelletje los op pagina 2 van je voorschot factuur.
Helemaal met je eens. 100% duidelijk is het niet, inderdaad, verre van. Kunnen ze echt nog een hele stap in maken.

Fijn dat je nog 100% heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 20:18
Arcenon schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:40:
Ik zit nog steeds bij Engie, eerste half jaar was het 0,769 normaaltarief 0,769 TLV, waarbij ik 1 maand boven het prijsplafond zit maar de rest van de maanden eronder. De maand Maart is het keerpunt (dan kom ik neutraal uit) en vanaf April heb ik overproductie.

Nu kwam het voorstel binnen wat betreft Juli en de komende 6 maanden:
0,427 normaal en 0,226 TLV

Zou ik ergens een betere deal kunnen maken? Als ik hier zo de prijzen voorbij zien komen dan is het denk ik best oke..
Nee, dat is de beste deal.
En ik vermoed dat jij jouw contract ook nooit op moet zeggen...
Lees meer hier!
Is dus afhankelijk van wat jij in jouw contract en voorwaarden hebt staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Restricted
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-07-2024
hp197 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Ik heb ook niks meer terug gehoord op mijn email van gisteren ochtend.
Ik zal er morgen ook eens een belletje aan gaan wagen om ze te vertellen dat ik wel erg graag zou willen weten waar ik aan toe ben :P

Maar als ik een beetje tussen de regels van jou doorlees, lees ik dat we voldoende power peer pressure uitgevoerd hebben >:)
Ik had ze een mail gestuurd over de situatie en ben vandaag gebeld door een vriendelijke dame die me af probeerde te wimpelen door te vertellen dat ze het voorgelegd hadden aan de ACM en dat die aan hadden gegeven dat ze de tarieven alsnog mochten aanpassen 30 dagen na de notificatie.

Heb haar nogmaals aangegeven dat in mijn optiek door de te late notificatie het moment om de tarieven per 1 juli te wijzigen gemist hebben en dat ik er zodoende alsnog vanuit ga dat ze dus niet eerder dan 1 januari gewijzigd worden.

Nog los van het feit dat ik het vreemd vind dat ik een contract heb per 1-7 waarin tarieven vermeld staan, die als het aan hun ligt nooit een dag van toepassing zullen worden. Ze gaf aan dat met inkoop te maken had en dat ze pas laat de daadwerkelijke tarieven kunnen communiceren. Mijn reactie was dat ze dan in het contract moeten aangeven dat er sprake is van voorlopige tarieven, voor zover dat is toegestaan bij een modelcontract. Op deze manier is een contract niks waard.

Maar goed, ze zouden het gecommuniceerde standpunt na het gesprek per mail bevestigen en ik heb aangegeven dat ik dan rechtsbijstand ga inschakelen. En dat ik weet dat meer in deze situatie zitten.

Vervolgens geen mail meer gehad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Servowire schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:59:
[...]

volgens mij niet, mijn mening is dat voor de meeste mensen een dergelijk super variabel tarief gewoon veel te veel gedoe is om daar effficent mee om te gaan.
Mijn post was een beetje over de top maar mn in de zommermaanden als er heel veel zonnestroom is, zal de prijs dus extreem laag zijn, niet echt fijn voor je zonnepanelen, daar wil je eigenlijk een zo hoog mogelijk TLV hebben.
Voor mensen die dan juist wel heel veel stroom nodig hebben kan dat wel interessant zijn. O-)

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Restricted schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:30:
[...]

Ik had ze een mail gestuurd over de situatie en ben vandaag gebeld door een vriendelijke dame die me af probeerde te wimpelen door te vertellen dat ze het voorgelegd hadden aan de ACM en dat die aan hadden gegeven dat ze de tarieven alsnog mochten aanpassen 30 dagen na de notificatie.

Heb haar nogmaals aangegeven dat in mijn optiek door de te late notificatie het moment om de tarieven per 1 juli te wijzigen gemist hebben en dat ik er zodoende alsnog vanuit ga dat ze dus niet eerder dan 1 januari gewijzigd worden.

Nog los van het feit dat ik het vreemd vind dat ik een contract heb per 1-7 waarin tarieven vermeld staan, die als het aan hun ligt nooit een dag van toepassing zullen worden. Ze gaf aan dat met inkoop te maken had en dat ze pas laat de daadwerkelijke tarieven kunnen communiceren. Mijn reactie was dat ze dan in het contract moeten aangeven dat er sprake is van voorlopige tarieven, voor zover dat is toegestaan bij een modelcontract. Op deze manier is een contract niks waard.

Maar goed, ze zouden het gecommuniceerde standpunt na het gesprek per mail bevestigen en ik heb aangegeven dat ik dan rechtsbijstand ga inschakelen. En dat ik weet dat meer in deze situatie zitten.

Vervolgens geen mail meer gehad…
Serieus?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
TheBull schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Het is spijtig voor je, maar het staat allemaal op de website vermeld.

Je hebt twee types klanten van EvO met een modelcontract:
Type 1: klanten die halverwege het eerste jaar een bericht kregen dat de TLV verlaagd zou worden, van 100% naar 50%.
Type 2: klanten die na dat (onjuiste) bericht klant zijn geworden, die hebben altijd die 50% TLV gecommuniceerd gekregen.

Toelichting bij de punten in de afbeelding:
(1) De tarieven gelden voor de aangegeven periode, staat er duidelijk. Op je laatste voorschotfactuur staat de nieuwe tarieven per 1/7.
(2) Hier staat duidelijk dat je 50% krijgt. Alleen klanten van Type 1 krijgen nog 100%.
(3) Deze TLV kolom geldt voor klanten van type 1.
(4) Deze TLV kolom geldt voor klanten van type 2

Vanaf 1/7 worden klanten van type 1, gewoon type 2 klanten, waardoor iedereen een TLV krijgt van 50% van het kale leveringstarief.
En de leveringstarieven staan in je laatste voorschot factuur.

Zo gaat het worden. Voor jou, maar ook voor mij. Ik kan het niet mooier maken.

Mijn strategie: Goedkoopste gas middels een 1 jarig contract bij een andere partij afnemen. Verder met stroom bij EvO blijven zitten, omdat je toch nergens meer een hogere TLV kan krijgen.
En stel je nu voor dat de energieprijzen weer gaan stijgen, richting de winter, dan zit ik safe met mijn gas en laat de stroomprijs maar flink stijgen, want dan TLV blijft 50%, maar 50% van heel veel is .... precies :)

[Afbeelding]
& @paQ ; voor nieuwe ‘variabele’ klanten bij EVO gelden hele andere TLV tarieven (zelfs t.o.v. de “50%”), klopt dat?
Als ik vervolgens op hun website onder modelcontracten kijk zie ik bij tarievenblad model contract wél deze 100-50% tabel staan & staat er ook ‘variabele onbepaalde tijd contracten’ bij.
Bij beide gelden de tarieven overigens bij aanmelding t/m 30 juni.

Kan iemand me uitleggen waarom een partij bij een ‘klassiek’ variabel contract (dat iedere maand kan gewijzigd worden) een veel lagere TLV zou willen betalen dan bij een ‘inflexibler’ modelcontract dat een half jaar vastligt? Het lijkt namelijk ruim een factor 2 te verschillen.

0.282 versus 0.126/kWh bij bijv. het enkel TLV tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
de Peer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:32:
[...]

Staat ook in onze nieuwe energiewet toch? Het peer to peer systeem. Daar had Jetten het ook al diverse keren over volgens mij.
rotflmao...ja, hij hééft het over zoveel dingen.... maar afronden.... _O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Faraz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:18:
[...]

& @paQ ; voor nieuwe ‘variabele’ klanten bij EVO gelden hele andere TLV tarieven (zelfs t.o.v. de “50%”), klopt dat?
Als ik vervolgens op hun website onder modelcontracten kijk zie ik bij tarievenblad model contract wél deze 100-50% tabel staan & staat er ook ‘variabele onbepaalde tijd contracten’ bij.
Bij beide gelden de tarieven overigens bij aanmelding t/m 30 juni.
zo ver ik begrijp hebben nieuwe aanmelders ook de 64 en 49 cent in hun omgeving staan als tarief. Het is volstrekt onduidelijk wat het TLV echter is, laat staan een eventueel ander tarief vanaf 1 juli.
Kan iemand me uitleggen waarom een partij bij een ‘klassiek’ variabel contract (dat iedere maand kan gewijzigd worden) een veel lagere TLV zou willen betalen dan bij een ‘inflexibler’ modelcontract dat een half jaar vastligt? Het lijkt namelijk ruim een factor 2 te verschillen.
Omdat de leveringstarieven ook een stuk lager zijn.
Die hele TLV is iets waar leveranciers in toenemende mate "ineens" mee te maken krijgen. Dat waren er voorheen relatief weinig, maar dat aantal groeit in rap tempo kan ik me zo voorstellen.
Door PV installaties, energiebesparingen, SAP, accu's, en zo nog wat zaken die ik nu even niet zo snel kan opnoemen.

@cryptapix ik volg je nog steeds -deels- wel, maar tegelijkertijd denk ik ook dat het verdedigbaar is dat een 'deadline' is overschreden als je het niet uiterlijk 1 juni bekend hebt gemaakt. Het klopt wat je zegt dat het doel is dat mensen eerlijk vergelijk hebben. Daar zit een bepaald window aan. Als dat hele window dynamisch wordt omdat iedereen maar een mea culpa doet, dan krijg je dat zaken gaan verschuiven. Het aanbod zelf -voor nieuwe aansluitingen- kan op elk moment wijzigen.
Het zal ook daarom zijn dat zorgverzekeringen ook daadwerkelijk een harde deadline hebben elk jaar om hun premies bekend te maken.

voorbeeld:
leverancier A laat op 28 mei weten wat de tarieven zijn vanaf 1 juli voor zijn bestaande klanten.
leverancier A wijzigt (verhoogt) voor nieuwe klanten op 25 juni zijn aanbod
Leverancier B laat op 26 juni pas weten wat de nieuwe tarieven worden voor bestaande klanten, maar we zijn te laat dus gaat het pas 26 juli in.
Klanten bij Leverancier B lopen nu wellicht een beter aanbod van Leverancier A mis. Ze zaten immers nog goed bij B, en A is nu ineens niet interessant meer.

Daarnaast kun je als leverancier prima blijven afwachten wat je concurrent doet, want dan rek je de termijn gewoon wat op. En als iedereen dat vervolgens gaat doen, dan weten consumenten voortaan pas op 29 juni wat de wijziging van 1 juli zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-09 14:12
civspeler schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:27:
Zelf je stroom verkopen aan de buren, of weggeven aan je kinderen.

Zojuist een item hierover bij EenVandaag op NPO1 (nog bezig). Lijkt erop dat dit de toekomst wordt.
Handig als je vrienden/familie/buren ook zonnepanelen hebben :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53

de Peer

under peer review

Nougat schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Handig als je vrienden/familie/buren ook zonnepanelen hebben :+
eindelijk een reden om geld te verdienen aan die eigenwijze ooms die zo nodig geen panelen wilden laten installeren. Nou koop mijn stroom dan maar :D

En dan de rest van de buren ook adviseren om vooral geen panelen te installeren. dat levert niets meer op joh. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:39
paQ schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:03:
[...]

zo ver ik begrijp hebben nieuwe aanmelders ook de 64 en 49 cent in hun omgeving staan als tarief. Het is volstrekt onduidelijk wat het TLV echter is, laat staan een eventueel ander tarief vanaf 1 juli.
Die nieuwe aanmelder, dat ben ik. ;) En dit staat in mijn contract:
Datum waarop contract is gesloten: 26-05-2023.
Overeengekomen startdatum levering: 02-07-2023.
Die eerste is belangrijk. Vanaf toen heb ik dus een contract. Ik heb me dus als nieuwe klant aangemeld "in de periode 1 januari 2023 t/m 30 juni 2023." Met de bijbehorende prijzen die in het contract staan. Dat zijn de prijzen die ook nu nog op de website staan vermeld voor het modelcontract. Het is nu 8-6 en de 14 dagen bedenktermijn verloopt nu. Heb even een screenshot gemaakt van wat ze op de site hebben staan vandaag voor de zekerheid. Ik verder niks meer van ze vernomen en inloggen kan ik niet. Op deze cruciale datum (dat de bedenktijd verloopt) heb ik dus geen andere info dan dat het contract wordt uitgevoerd vanaf 2-7 zoals dat ook in het contract staat. Immers, ze kunnen mij niet meer 30 dagen van tevoren informeren dat het anders wordt per 1-7. De volgende datum waarop ze kunnen aanpassen is dus 1-1-2024.

@cryptapix kan dan wel zeggen dat het dan het aantal dagen dat ze te laat zijn verschuift en dat ze dat redelijkerwijze mogen doen maar ik vind daarvoor geen enkele grondslag. In hun voorwaarden noch bij ACM.

@paQ Jij hebt als bestaande klant kennelijk wel een mail gehad over de prijswijzigingen. Wanneer was dat en wat staat daar precies in?

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:39
de Peer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:53:
[...]

eindelijk een reden om geld te verdienen aan die eigenwijze ooms die zo nodig geen panelen wilden laten installeren. Nou koop mijn stroom dan maar :D

En dan de rest van de buren ook adviseren om vooral geen panelen te installeren. dat levert niets meer op joh. >:)
Een (de) Peer to (de) Peer netwerk! :)

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

@RikHa paQ in "Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
dat was het stukje dat 1 juni 05:04 in de mail van de voorschotnota stond

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 08-06-2023 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
de Peer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:53:
[...]

De buren hier mogen het aan mij verkopen voor 50ct/kWh. Daar zet ik dan een marge op van 41ct.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

cryptapix schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:42:
[...]

Doen ze toch ook niet. Het wijzigt op 1 juli, ze waren alleen wat laat met aankondigen dus je krijgt wat extra dagen onder de oude voorwaarden. Ze kunnen niet ineens op 5 juli zeggen “ohja het wijzig nu over 30 dagen”.
Ze zeggen inderdaad: het wijzigt per 1 juli
En vervolgens zeggen ze (nog) niet waarin? :S

8)7

@cj1 de tarieven van het modelcontract bij budget zijn weer gekelderd.
https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/BE_Modelcontract.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSXvmamo4OAIkwjNuYXBJ26iMAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tlb00fhYZm560gpeZq9lX5P2.png?f=fotoalbum_large

@Baapje327 @softmatic2

[ Voor 36% gewijzigd door paQ op 08-06-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
RikHa schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Die nieuwe aanmelder, dat ben ik. ;) En dit staat in mijn contract:

[...]

Die eerste is belangrijk. Vanaf toen heb ik dus een contract. Ik heb me dus als nieuwe klant aangemeld "in de periode 1 januari 2023 t/m 30 juni 2023." Met de bijbehorende prijzen die in het contract staan. Dat zijn de prijzen die ook nu nog op de website staan vermeld voor het modelcontract. Het is nu 8-6 en de 14 dagen bedenktermijn verloopt nu. Heb even een screenshot gemaakt van wat ze op de site hebben staan vandaag voor de zekerheid. Ik verder niks meer van ze vernomen en inloggen kan ik niet. Op deze cruciale datum (dat de bedenktijd verloopt) heb ik dus geen andere info dan dat het contract wordt uitgevoerd vanaf 2-7 zoals dat ook in het contract staat. Immers, ze kunnen mij niet meer 30 dagen van tevoren informeren dat het anders wordt per 1-7. De volgende datum waarop ze kunnen aanpassen is dus 1-1-2024.

@cryptapix kan dan wel zeggen dat het dan het aantal dagen dat ze te laat zijn verschuift en dat ze dat redelijkerwijze mogen doen maar ik vind daarvoor geen enkele grondslag. In hun voorwaarden noch bij ACM.

@paQ Jij hebt als bestaande klant kennelijk wel een mail gehad over de prijswijzigingen. Wanneer was dat en wat staat daar precies in?
In het onderwerp van de aanmeldbevestiging staat een nummer, dat is je klantnummer waarmee je een account kan aanmaken.
[...]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL2000
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 16:56
*snip* dit lijkt meer op spam

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2023 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maya666
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-09-2023
paQ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:25:
[...]

IK heb net gebeld, maar nu zeiden ze toch lagere tarieven dan die dus op de site staan en word het enkeltarief incl btw +- 0.27 cent en dan daar 50% van voor TLV. Dus rond de 0,13 cent zei de beste man. En dat die tarieven op de site echt maar t/m 30 juni gelden. Hij had van bestaande klant met enkel tarief en modelcontract de nieuwe tarieven erbij gepakt.

Dus ik durf niet zo goed nu af te sluiten en dan ineens toch te zien dat het lager word, en blijf voor nu maar even bij VF dan (best of the worst).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53

de Peer

under peer review

Srednier schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:13:
[...]

De buren hier mogen het aan mij verkopen voor 50ct/kWh. Daar zet ik dan een marge op van 41ct.
hoe bedoel je die? oh met het huidige Innova contract doorverkopen? :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
TLV tabel, versie 8 juni
@mathijshooi Budget energie (BE) modelcontract TLV is flink verlaagd, wel nog steeds 50%. Dank aan @paQ.
Voor de mensen met een oud HVC contract met 100% TLV is een zeer lichtgrijs gekleurde regel toegevoegd. Mentions zijn welkom van Tweakers met nog een 100% TLV contract bij andere E-leveranciers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXfag1WC8VaDcEGa2ipapDOWg0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7gAyRghKo59jimSKoERkhQW.png?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Ik bel nu met Energie van Ons 0850160111, krijg ik direct een bandje te horen dat ze bereikbaar zijn op werkdagen van 9 tot half 5, daarna verbinding verbroken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
[...]

Omdat de leveringstarieven ook een stuk lager zijn.
Bedoel je dat het komt doordat bij de variabele contracten de leveringstarieven (momenteel) een stuk lager zijn dan bij een modelcontract, waarbij ze bij modelcontracten de leveringstarieven hoger inschatten voor de komende 6 maanden (langere periode versus momentopname)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Faraz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Bedoel je dat het komt doordat bij de variabele contracten de leveringstarieven (momenteel) een stuk lager zijn dan bij een modelcontract, waarbij ze bij modelcontracten de leveringstarieven hoger inschatten voor de komende 6 maanden (langere periode versus momentopname)?
6 maanden 'vast' betekent risico's indekken
Dus komt het maar zelden voor dat een variabel tarief hoger is dan een variabel tarief in een modelcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 19:40

paulv1973

16.730Wattpiek

Gisteren het modelcontract van Vattenfall onder mijn neus gekregen van een vriend.
Daar staat GEEN concrete terugleververgoeding in van 16,8 cent.

Bekend?

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

cj1 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:38:
TLV tabel, versie 8 juni
@mathijshooi Budget energie (BE) modelcontract TLV is flink verlaagd, wel nog steeds 50%. Dank aan @paQ.
Voor de mensen met een oud HVC contract met 100% TLV is een zeer lichtgrijs gekleurde regel toegevoegd. Mentions zijn welkom van Tweakers met nog een 100% TLV contract bij andere E-leveranciers.
[Afbeelding]
Is nu toch Van Ons de beste TLV??

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
paulv1973 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:55:
Gisteren het modelcontract van Vattenfall onder mijn neus gekregen van een vriend.

Bekend?
Hmm, raar van VF. Dat staat wel op hun website (gisteren in ieder geval nog wel).
Is nu toch Van Ons de beste TLV??
Ja, dat vroeg ik me ook af. Zelfs met die 'nieuwe 50% prijs'. Of zie ik iets over het hoofd? Ik snap niet waarom mensen hier dan posten dat ze het niet aandurven om over te stappen naar Van Ons. Zelfs met die 50% prijs zit je goed qua (momenteel de hoogste) TLV, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
Misschien omdat je moeilijk contact kan krijgen met die club?
Mail = Binnen 14 dagen reactie.
Telefonisch = bereikbaar van 9 -16:30

Ze nemen nu trouwens wel weer aan.

[ Voor 11% gewijzigd door brbr4thepc op 08-06-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

Faraz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:04:
[...]

Hmm, raar van VF. Dat staat wel op hun website (gisteren in ieder geval nog wel).

[...]

Ja, dat vroeg ik me ook af. Zelfs met die 'nieuwe 50% prijs'. Of zie ik iets over het hoofd? Ik snap niet waarom mensen hier dan posten dat ze het niet aandurven om over te stappen naar Van Ons. Zelfs met die 50% prijs zit je goed qua (momenteel de hoogste) TLV, toch?
Ik heb de site van Vattenfall doorgespit maar kan niks vinden.
In het contract staat helemaal niks. Behalve de levertarieven.

Zag net via gaslicht.com dat powerpeers op 21cent staat. zal wel oude info zijn.
Via gaslicht kun je VanOns ook niet selecteren.
Bestaan gewoon niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brbr4thepc
Net gebeld met Van Ons, per 1 juli gaat de TLV naar 13 ct.

[ Voor 6% gewijzigd door brbr4thepc op 08-06-2023 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 10:23
paulv1973 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:08:
[...]
Als ik op de site van Vattenfall doe alsof ik een nieuwe klant ben en kies voor een variabel contract
zie ik wel de € 0.168 / kWh TLV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loEKxD38cjodlum6csMDWtZW1SY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kHi1pTyBVe1KJPM1fyM1WPzC.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu een contract bij United Consumers met Vattenfall als leverancier maar daar krijg ik
slechts € 0.08 / kWh TLV :'( Moet eens uit gaan rekenen of overstappen de moeite waard is.

[ Voor 10% gewijzigd door peterpv op 08-06-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

peterpv schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:16:
[...]

Als ik op de site van Vattenfall doe alsof ik een nieuwe klant ben en kies voor een variabel contract
zie ik wel de € 0.168 / kWh TLV:

[Afbeelding]

Ik heb nu een contract bij United Consumers met Vattenfall als leverancier maar daar krijg ik
slechts € 0.08 / kWh TLV :'( Moet eens uit gaan rekenen of overstappen de moeite waard is.

Ok. Maar dat is het variabel contract. En geen Model contract.
Of zijn die tarieven dan gelijk?
Als ik modelcontract invul zie ik niets. Hang al een uur in de wacht via de Whatsapp van Vattenfal
Zie het nu ook bij Modelcontract staan...
Maar niet in het contract hetgeen ik heb toegestuurd gekregen...

[ Voor 6% gewijzigd door paulv1973 op 08-06-2023 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 10:23
paulv1973 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:18:
Ok. Maar dat is het variabel contract. En geen Model contract.
Of zijn die tarieven dan gelijk?
Klopt ik was niet gestart met een "Model contract".
Maar als ik dat doe dan kom ik wel op hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgegTMkUpFfRqVItA3sHUNyM4zs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aksc7lF96Vxt9L3FMFbB1LBf.png?f=user_large

Zie onderste regel: weer € 0.168 / kWh >:)
Als ik modelcontract invul zie ik niets. Hang al een uur in de wacht via de Whatsapp van Vattenfal
Vreemd! Hangt het misschien van je regio af?
Vul eens een adres in in de buurt van Nijmegen (mijn regio), met Google Maps heb je zo een
geldige postcode + huisnummer gevonden.
Zie het nu ook bij Modelcontract staan...
Maar niet in het contract hetgeen ik heb toegestuurd gekregen...
OK, duidelijk, wel sneaky dat er een verschil is tussen Web aanbieding en contract, hmm. :|

[ Voor 11% gewijzigd door peterpv op 08-06-2023 14:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hp197
Net contact gehad met PP's, er komt een brief/email aan waarin ze meer duidelijkheid gaan gegeven wat het gaat worden.
Gelijk gevraagd naar het termijn waarop ik dit kan verwachten, ze dacht dat dat zeker niet meer deze week gaat worden en verwacht begin volgende week omdat ze nog in overleg waren en een aantal zaken wilden laten checken.

to be continued

[ Voor 5% gewijzigd door hp197 op 08-06-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:17
Is het verstand om met maar 1 meter hebbende voor Greenchoice 3 jaar te kiezen ivm soort van zekerheid op tarief met 11,5cent?

[ Voor 3% gewijzigd door Henkoes op 08-06-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
paulv1973 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:55:

Bekend?
Ik heb ook een modelcontract... staat hier bij mij wel in vermeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 18:14
paQ schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Ze zeggen inderdaad: het wijzigt per 1 juli
En vervolgens zeggen ze (nog) niet waarin? :S

8)7

@cj1 de tarieven van het modelcontract bij budget zijn weer gekelderd.
https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/BE_Modelcontract.pdf

[Afbeelding]

@Baapje327 @softmatic2
wauw, ze hebben binnen 1 dag wat met mn feedback gedaan. maar dit waren idd precies de tarieven die ik aangeboden kreeg.

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zit te kijken wat nu het beste is om af te sluiten met hoogste TLV... Vattenfall of vanons. Of wachten...

Is dat variabel contract bij Vattenfall het modelcontract of zit er stiekem verschil in? TLV lijkt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
brbr4thepc schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:10:
Net gebeld met Van Ons, per 1 juli gaat de TLV naar 13 ct.
Ze bedoelen als je vanaf 1 juli lid wordt bedoelen ze, lijkt mij... Want er stond bij de '50% prijs' heel duidelijk "voor nieuwe aanmeldingen t/m 30 juni"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
wimpod schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:39:
Zit te kijken wat nu het beste is om af te sluiten met hoogste TLV... Vattenfall of vanons. Of wachten...

Is dat variabel contract bij Vattenfall het modelcontract of zit er stiekem verschil in? TLV lijkt hetzelfde.
De voorwaarden voor stroom zijn anders:

Variabel (wijzigingen waneer ze willen)
3. De leveringsprijzen kunnen veranderen
De leveringsprijzen van Groen uit Nederland zijn variabel en kunnen dus hoger of lager worden.
Veranderen deze prijzen op de energiemarkt in de periode dat u een contract heeft? Dan kunnen
ook uw prijzen veranderen.
Model (wijzigingen op 1 januari en 1 juli)
2. Tarieven en betaling
2.1 Wijziging variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
• De variabele leveringskosten (de tarieven per kWh) behorende bij het Modelcontract worden
door marktontwikkelingen beïnvloed.
• Vattenfall kan de variabele leveringskosten aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar. Hierbij
hanteert Vattenfall de volgende criteria: de prijsontwikkelingen op de handelsmarkten voor
elektriciteit en gas, alsmede ontwikkelingen op gebied van marges, risico’s en overige kosten
kunnen leiden tot een wijziging van onze leveringsprijzen.
• Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kunnen wij de leveringskosten ook op
andere momenten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
paulv1973 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:08:
[...]

In het contract staat helemaal niks. Behalve de levertarieven.

Zag net via gaslicht.com dat powerpeers op 21cent staat. zal wel oude info zijn.
Via gaslicht kun je VanOns ook niet selecteren.
Bestaan gewoon niet 8)7
Jawel, onder modelcontract (na innvullen van wat gegevens):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tw9ZC6aIZOLbc9yG2-LK_JkQUl0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QK3HqqSG0jCKFMaa7odIt0S7.png?f=user_large
Oops; was al gepost hierboven.

gaslicht toont niet alle aanbieders.. dat lijkt me duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

HKees schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Ik heb ook een modelcontract... staat hier bij mij wel in vermeld..
vreemd...
Hang al 2uur in de wacht via de whats app chat
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 08:09
hp197 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:27:
Net contact gehad met PP's, er komt een brief/email aan waarin ze meer duidelijkheid gaan gegeven wat het gaat worden.
Gelijk gevraagd naar het termijn waarop ik dit kan verwachten, ze dacht dat dat zeker niet meer deze week gaat worden en verwacht begin volgende week omdat ze nog in overleg waren en een aantal zaken wilden laten checken.

to be continued
Ook ik heb een schriftelijke reactie van hun ontvangen, met de opmerking dat ze de 5ct gaan hanteren. En dat er nog een officiële reactie volgt binnen een week.

Uiteraard ben ik het hier niet mee akkoord, en zal ik waarschijnlijk verdere stappen moeten ondernemen.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
HandyLumberjack schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:09:
[...]

Ook ik heb een schriftelijke reactie van hun ontvangen, met de opmerking dat ze de 5ct gaan hanteren. En dat er nog een officiële reactie volgt binnen een week.

Uiteraard ben ik het hier niet mee akkoord, en zal ik waarschijnlijk verdere stappen moeten ondernemen.
Ze hebben mij helemaal niet verteld wat ze gaan doen (ook niet naar gevraagd, doet er niet toe want ik zou het dan niet op papier hebben). Ik ga afwachten waarmee ze volgende week gaan komen, want dan gaan ze denk ik met iets komen waar ze zelf ook met een juridisch oog naar gekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
paulv1973 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:08:
[...]

vreemd...
Hang al 2uur in de wacht via de whats app chat
8)7
Ik heb ze zojuist nog even gebeld (ging over termijnbedrag...), met 2 minuten iemand aan de lijn.

Trouwens, ik kreeg het termijnbedrag niet lager dan €20,- ; ik ben netto terugleveraar. Hebben jullie dat ook (Vattenfall)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
hp197 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Ze hebben mij helemaal niet verteld wat ze gaan doen (ook niet naar gevraagd, doet er niet toe want ik zou het dan niet op papier hebben). Ik ga afwachten waarmee ze volgende week gaan komen, want dan gaan ze denk ik met iets komen waar ze zelf ook met een juridisch oog naar gekeken hebben.
Ze zullen er ongetwijfeld juridisch naar kijken, maar als ze met de brief voor elkaar krijgen dat 90% hun contact annuleert dan is dat natuurlijk een mooie damage control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

HKees schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Ik heb ze zojuist nog even gebeld (ging over termijnbedrag...), met 2 minuten iemand aan de lijn.

Trouwens, ik kreeg het termijnbedrag niet lager dan €20,- ; ik ben netto terugleveraar. Hebben jullie dat ook (Vattenfall)?
Dat is wel heel vreemd.
Zijn nl telefonisch maar tot 15uur bereikbaar... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
paulv1973 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Dat is wel heel vreemd.
Zijn nl telefonisch maar tot 15uur bereikbaar... |:(
Sorry, dat zal voor 15u geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

Net even gebeld met Van Ons.

Vanaf volgende week (ma?) wordt het TLV, geldig vanaf 1 juli 2023, bekend gemaakt.
Bestaande klanten zouden al op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 12:55
Mijn vraag zit net op het snijvlak van dit topic en de energierekening:

Is er een mogelijkheid dat Vattenfall klanten die alleen hun variabele elektriciteitscontract aanhouden een lagere tlv biedt dan klanten met gas+elektra ?

Er zijn behoorlijk wat klanten die voor gas zullen overstappen naar een andere partij (net als ik) maar in verband met de hoge tlv wel elektriciteit bij VF houden. En als VF dan juist bij die gebruikers snoeit in de tlv ben je mooi in de aap gelogeerd als je net met gas voor 3 jaar bent overgestapt naar een andere goedkopere leverancier.

Wordt dit door anderen ook als risico gezien of is zoiets überhaupt niet mogelijk/toegestaan? Ik heb het dus niet op het verlagen van de tlv door VF in algemene zin, maar puur voor klanten met alleen elektra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:50
Kluifjes schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:20:
Mijn vraag zit net op het snijvlak van dit topic en de energierekening:

Is er een mogelijkheid dat Vattenfall klanten die alleen hun variabele elektriciteitscontract aanhouden een lagere tlv biedt dan klanten met gas+elektra ?

Er zijn behoorlijk wat klanten die voor gas zullen overstappen naar een andere partij (net als ik) maar in verband met de hoge tlv wel elektriciteit bij VF houden. En als VF dan juist bij die gebruikers snoeit in de tlv ben je mooi in de aap gelogeerd als je net met gas voor 3 jaar bent overgestapt naar een andere goedkopere leverancier.

Wordt dit door anderen ook als risico gezien of is zoiets überhaupt niet mogelijk/toegestaan? Ik heb het dus niet op het verlagen van de tlv door VF in algemene zin, maar puur voor klanten met alleen elektra.
Dan zou VF de eerste zijn die zo'n scheiding toepast. Ik heb er in ieder geval niets over gezien of gelezen.

Het enige waar nu wel het verschil zit is vari tegenover contract voor bepaalde tijd (1j/3j)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

to be continued
Ik vind het erg bijzonder hoe onhandig powerpeers dit soort dingen doet. Ik ben nog helemaal niet benaderd dat mijn contract waar 21 cent als tarief in staat "zou gaan veranderen". Het gaat voor mij conservatief geschat om 75 euro per maand verschil voor 36 maanden (25 euro vs. 100 pm aan cashback, totaal ~€2600) . Ik ga onafhankelijk van van hoe ze gaan proberen met juridische lenigheid hier onderuit te komen dat niet zomaar laten gebeuren. Ik heb een contractaanbod, ik heb dat geaccepteerd en wil daar graag 3 jaar van genieten.

Dan is het alleen nog zaak dat te doen zonder er veel energie in te hoeven steken :)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik had een zelfde situatie als meerdere mensen in dit topic.

Direct op 1 juni een contract voor 3 jaar afgesloten bij PowerPeers vanwege een tlv van €0,21. Deze stond ook zo in het contract en op het energieportaal. Bij de berekening van het maandtarief stond echter nog €0,05 vermeld. Heb hier direct een mail over gestuurd omdat ik geen gezeur wilde krijgen met de jaarafrekening.

Zojuist per mail te horen gekregen dat ze voornemens waren bij nieuwe vaste contracten een lagere tlv te geven maar dit niet tijdig doorgevoerd hebben. Aangezien dit hun fout was geldt voor mij de tlv van €0,21.

Voor degenen die in hetzelfde schuitje zitten, het lijkt er dus op dat PowerPeers in ieder geval met deze situatie heel netjes om wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Bijzonder, mijn situatie is exact hetzelfde, maar de reactie precies tegenovergesteld.

Blijkbaar hebben ze e.e.a. niet helemaal op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:46
HandyLumberjack schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:40:
Bijzonder, mijn situatie is exact hetzelfde, maar de reactie precies tegenovergesteld.

Blijkbaar hebben ze e.e.a. niet helemaal op orde.
Heel vreemd ja. Ze hebben zelfs mijn maandbedrag aangepast aan de 21 cent tlv als extra bevestiging...
Mocht ik met mijn mail iemand kunnen helpen dan ben ik best bereid het te delen, stuur dan maar gewoon een PB.

[ Voor 13% gewijzigd door mesajjb op 08-06-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 17:31
peterpv schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:16:
[...]

....

United Consumers is van Engie (waar eveneens momenteel TLV € 0,08 wordt betaald), je kunt dus naar Vattenfall overstappen voor de € 0,168 vergoeding.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Geniet maar van je 21ct TLV, want dat is en goede deal.

Ik heb gereageerd op hun bericht en wacht de reactie weer af. Ik ga er nog steeds van uit dat ik uiteindelijk ook gewoon 21ct krijg...

Mocht het nodig zijn dan stuur ik je wel een PB.

[ Voor 15% gewijzigd door HandyLumberjack op 08-06-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
brbr4thepc schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:05:
Misschien omdat je moeilijk contact kan krijgen met die club?
Mail = Binnen 14 dagen reactie.
Telefonisch = bereikbaar van 9 -16:30

Ze nemen nu trouwens wel weer aan.
Dat is een aanname, en heb ik niet terug kunnen lezen (in de laatste 5-7 pagina's hier, met véél posts over Van Ons).

Daarnaast heb je ze zelf vandaag schijnbaar binnen 4 à 5 minuten telefonisch kunnen spreken..? Zie hierboven.

Ik heb dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad: waarom zou men voor VF gaan, als VanOns (nu nog, t/m 30 juni) een hogere TLV aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Peet-je schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:47:
[...]

United Consumers is van Engie (waar eveneens momenteel TLV € 0,08 wordt betaald), je kunt dus naar Vattenfall overstappen voor de € 0,168 vergoeding.
Ik ben alleen bang dat VF het TLV tarief ook snel omlaag zal gooien zoals de rest (sowieso per 1 januari, lijkt mij).

Ik weet trouwens even niet meer wat hun TLV tarief bij variabel is, maar volgens mij geldt de 16,8 cent alleen voor een modelcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
D_Jeff schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:37:
[...]

Het enige waar nu wel het verschil zit is vari tegenover contract voor bepaalde tijd (1j/3j)
Plus hun modelcontract...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 17:31
Faraz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Ik ben alleen bang dat VF het TLV tarief ook snel omlaag zal gooien zoals de rest (sowieso per 1 januari, lijkt mij).
Tja, mijn glazenbol is defect, maar voorlopig hebben ze nu nog dit TLV bedrag als vermelding.
Ik weet trouwens even niet meer wat hun TLV tarief bij variabel is, maar volgens mij geldt de 16,8 cent alleen voor een modelcontract.
Het topic gaat soms hard, maar één pagina terug staat dat deze TLV bij zowel aanvraag variabel als modelcontract wordt getoond.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo

to be continued
PAS OP!!! met die gasten.

In je overeenkomst staat óók dat -indien je het er niet mee eens bent-
dat je 10 Dagen!! de tijd hebt om direct over te stappen!

waarom denk je dat ze "ergens" volgende week een bericht gaan versturen??? 8)

Ik heb als plan C alvast een contract bij Vattenfall aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Peet-je schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Tja, mijn glazenbol is defect, maar voorlopig hebben ze nu nog dit TLV bedrag als vermelding.

[...]

Het topic gaat soms hard, maar één pagina terug staat dat deze TLV bij zowel aanvraag variabel als modelcontract wordt getoond.
Ah, thanks. Overheen gelezen, gok ik.

En waarom zou iemand (hier) dan nog voor variabel kiezen, als het modelcontract voor minimaal 6 maanden (min. tot 1 jan) vastigheid qua TLV geeft? Uiteraard ervan uitgaande dat de TLV eerder omlaag gaat dan omhoog, zoals bij de overige aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
Ik ben dus de trotse bezitter van een nieuw modelcontract bij VanOns welke in de eerste week van juli (maar na 1 juli) in zal gaan. In het contract staan uiteraard tarieven (welke gelijk zijn aan de tarieven op hun website) vermeld, dus ik ben van mening dat de in het contract vermeldde tarieven voor mij tot 1 januari zullen gelden. Ze kunnen deze tarieven immers per 1 juli en 1 januari wijzigen.

VanOns denkt hier blijkbaar anders over (logisch, want lagere TLV = hogere winst) en inmiddels verwijzen ze mij door naar de algemene voorwaarden en de ACM richtlijnen. (Niet naar bepaalde artikelen)

Iemand enig idee waar op de website van het ACM ik de betreffende richtlijnen kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
Hansieo schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:10:
[...]

PAS OP!!! met die gasten.

In je overeenkomst staat óók dat -indien je het er niet mee eens bent-
dat je 10 Dagen!! de tijd hebt om direct over te stappen!

waarom denk je dat ze "ergens" volgende week een bericht gaan versturen??? 8)

Ik heb als plan C alvast een contract bij Vattenfall aangevraagd...
Nee hoor, er is op dit moment onduidelijkheid over de prijzen en ik heb schriftelijk dat ze hier op terug gaan komen. Zodra die verduidelijkt worden gaat je tijd in om op te stappen na tariefswijziging.
Daarnaast is een modelcontract altijd (ook als deze al is ingegaan) met 30 kalenderdagen opzegbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door hp197 op 08-06-2023 17:32 ]

Pagina: 1 ... 159 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2