ik ben nog een van de 'gelukkigen' met 24ct (al is t vanaf UC met 89 wel slikken...).
ik heb hieronder de voor mij relevante stukken geknipt/plakt.
ik trek de conclusie dat als ik het verleng aanbod in 2024 NIET accepteer, dat ik onder mn huidige voorwaarde (TLV = kaal tarief) mag blijven terugleveren. dan ben ik wel aan de goden overgeleverd wat de tarieven dan zijn, maar iig 100%. Dit omdat ik dan onder de voorwaarden 2022.1 blijf plakken van mn getekende contract, zie ook verderop.
ik pak ze dan denk ik op tarieven != vergoeding (dat trucje doen ze zelf ook..) maar hoor graag van jullie of dat de way to go is.
contract 1 jaar (ingang 1-7-2023, afgesloten paar weken geleden)
Terugleververgoeding en salderen
Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan terug levert, dan gelden voor jou de volgende regelingen.
Wanneer je zelf energie opwekt, verrekent ENGIE dit op jouw jaarafrekening. Je ziet hier het aantal kWh dat je bij
ENGIE hebt afgenomen minus het aantal teruggeleverde kWh terug. Op basis van dit netto verbruik bepalen wij
jouw totale kosten.
Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert ontvang je
een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)
aan het einde vh contract refereren ze naar voorwaarden
2022.1, daaruit haal ik:
Looptijd overeenkomst
Voor de afloop van deze overeenkomst ontvang je een verlengingsvoorstel van ENGIE. Accepteer je het verlengingsvoorstel,
dan gelden de leveringskosten en de opzegtermijn van het verlengingsvoorstel. Accepteer je het verlengingsvoorstel niet,
dan wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd met een overeenkomst voor onbepaalde tijd met variabele tarieven.
Opzegging van de stilzwijgend verlengde overeenkomst is kosteloos en de opzegtermijn bedraagt 30 dagen.
-----
[
Voor 9% gewijzigd door
dyrc op 13-05-2023 09:23
]