Engie snoeit in de terugleververgoeding

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

• Shooter1971
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-05 22:25
verkeerslicht schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:26:
[...]

Exact wat ik in mijn mailbox zie! :)

Ben benieuwd wat er gebeurd is met de mensen die de vorige ronde een verhoging hadden naar 11 euro per dag. Ik vermoed maar zo dat die allemaal met de noorderzon vertrokken zijn naar een andere leverancier.
Bij mij gezakt naar € 8,93 per dag, maar nog steeds belachelijk hoog :-(

• Shooter1971
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-05 22:25
sparkly schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:34:
[...]

Engie gebruikt de vaste leverkosten als verkapte terugleverkosten. Dat is inmiddels wel helder en Engie erkent ook de vaste kosten hiervoor te gebruiken. Omdat ze geen terugleverkosten mogen rekenen. 8)7

Daarom lopen er meerdere zaken bij de Geschillencommissie.

Het zou interessant zijn om te weten hoeveel je hebt teruggeleverd. 'Netto' teruglevering is een nieuwe term voor mij, maar het gaat er even puur om hoevveel je daadwerkelijk hebt terug geleverd afgelopen jaar en ook het jaar daarvoor. Ook ik zak per 1 juli van €2,08/dag naar €1,62/dag. Ik zit in categorie <10.000kWh teruglevering.

Vermoedelijk is dat bij jou het voorlaatste jaar <10.000kWh en afgelopen jaar >10.000kWh. Daar rekende Engie tot voor kort overigens €11 per dag aan vaste kosten voor.

Overigens: In mijn zaak bij de GC heb ik overigens veel vertrouwen dat ENGIE dit terug MOET gaan draaien. ENGIE lijkt volledig uitgeargumenteerd te zijn en kan geen argumenten van mij meer weerleggen. Hun laatste troef is: Wij worden op kosten gejaagd doordat jij zonnepanelen hebt. Terwijl ze netjes zijn aangemeld, expliciet zijn aangevinkt bij checklist voor aanvraag contract en er al jaren lagen ten tijde van het aangaan van het contract.

Ook zeggen ze nu. Het MOET van de ACM. 8)7

Het is eigenlijk sneu. Zitting volgt hopelijk snel.
Ik heb gisteren de uitslag van de zitting van 30 april ontvangen, maar daarin staat alleen dat De Geschillencommissie bevoegd is om de klacht te behandelen. Deze wordt nu ingepland en dan geven ze een zittingsdatum door, waar we bij mogen zijn. Duurt allemaal wel erg lang, want de 180 dagen in het online- dossier zijn inmiddels verstreken. Wordt vervolgd als er meer info is .......

• _Maarten
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 22:54
Shooter1971 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:21:

Bij mij gezakt naar € 8,93 per dag, maar nog steeds belachelijk hoog :-(
Hoe heb je de 11 euro een jaar volgehouden dan? Als je dat per dag moet betalen verdien je toch helemaal niets meer? Waarom ben je toch gebleven?
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste