Belachelijk, ik vind mijn verhoging 1.52 naar 2.08 oid al belachelijk....11 euro plus slaat echt nergens op.BjornHero schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:32:
Hier ook een brief mbt. vaste leveringskosten naar 11,35.
Vorige week meteen bezwaar ingediend en gevraagd waar deze verhoging vandaan komt.
De kosten zijn disproportioneel en onredelijk, staan in geen verhouding tot de gangbare vaste leveringskosten binnen de energiemarkt in NL.
Ik beschouw dit niet als redelijk en dit gaat aanzienlijk verder dan de noodzakelijke kosten voor levering en administratieve kosten.
Daarnaast is de onderbouwing ontbrekend / onvoldoende;
Er wordt geen inzicht geboden in de daadwerkelijke kosten (en berekening).
Geen reden waarom deze kosten expliciet bij mij worden neergelegd.
Geen toelichting of het tarief kostengeorienteerd is (zoals vereist binnend e energiemarkt).
En ook niet of en alternatieven zijn overwogen.
Daarnaast is mij niet duidelijk op basis van welke contractuele grondslag deze eenzijdige tariefswijziging, van deze omvang (1,5 --> 11,35) mogelijk is.
Ik heb een verzoek tot herziening aangevraagd, en, indien niet akkoord in inzage in bovenstaande.
inmiddels 1 week geleden... ik heb aangegeven binnen twee weken een schriftelijke reactie te verwachten.
Tot heden - uiteraard - niets.
Mocht dit uitblijven zal ik uiteraard een klacht voorleggen bij het ACM alsook bij de geschillencommisie.
Nog iemand die deze weg bewandelt?
Wat zijn jullie "opties"? keuzes?
Het punt is een beetje; hoe lang gaat dit zich rekken...
Indien die 11,35 erdoorheen komen en blijven heb ik een jaarlijkse kostenpost t.o.v. een ander, normaal contract van €1700,- extra...
Normaal zou ik zeggen "dan leg ik nog een paar panelen erbij" maar mijn dakvlak is "op"...
En om 1700 op TLV te compenseren heb ik behoorlijk wat panelen nodig...
Het geeft ze zoveel vrijheid dat je niet met kunt spreken van een contractsituatie. Het is niet transparant en als consument niet te volgen.
Ik heb overigens al eerder verhoging gemaild dat ik wil weten hoe dit wordt berekend. Zodat ik in ieder geval begrijp waarom er dit bedrag uit rolt. Dat is een economische bedrijfsbelang, en dat hoeven ze niet te delen, was het antwoord......
Ik kan er niet over uit dat dit zomaar kan, zonder fatsoenlijke uitleg. Gaat klaarblijkelijk om de netto teruglevering na saldering. Anders had ik met mijn ongeveer 12mw teruglevering (tov ongeveer 15mw levering) ook die 11 euro te pakken denk ik..... ik ken tot nu toe dus alleen de variant 2 en 11 euro per dag, bij zonnepanelen?
:strip_exif()/f/image/KR9GIlVBbbUx4NdogfwMCXTN.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/or1HjkXp9eswJCZPFbywCF5L.jpg?f=fotoalbum_large)