Overschot? Wat je netto over hebt? Dus na salderen? Of bedoel je opwekking? De definitie overschot is vaag, sorry. Ik bedoel wat je aan het NET teruglevert. Dus geen eigen verbruik of je opwek, maar wat je bruto aan het net levert.
Dus het is niet voor iedereen hetzelfde.
Dat moet wel, anders is het discriminatie en dat doet engie niet. Tot op heden liggen de grenzen bij 3MWh en 10MWh teruglevering aan het net, zie eerdere berichten.
De energie die je opslaat in je accu moet je ook weer gebruiken. Per saldo lever je nog steeds even veel op.
Nee, dat is dus niet zo. Je accu heeft verlies, maar dat buiten beschouwing gelaten saldeer je met je eigen accu energie zonder dat het door de meter loopt. Dus als je 3000kWh per jaar in je accu hebt verwerkt, dan lever je dus per saldo 3000 kWh minder terug aan het net en neem je ook 3000 kWh minder op. Als je dus 11MWh zou terug leveren en 11 euro (nu 9) per dag zou moeten betalen is het met accu maar 8MWh en betaal je dus 2 euro per dag aan leveringskosten.
Of Engie daar wat mee doet voor je vaste leverkosten betwijfel ik zeer.
Dus dat heeft wel zeker invloed op leveringskosten.
Maar, mijn vraag is dus niet beantwoord.
Zijn er mensen die meer dan 10.000 kWh uit het net opnemen en minder dan 10.000 kWh terugleveren? En wat is jullie leveringstarief?
Ik vraag dit ivm een EV die veel stroom verbruikt en zodoende is de kans aanwezig dat ik meer dan 10MWh zal gaan opnemen. Gaat mijn leveringstarief dan ook omhoog?
Ps: is on topic want ook ik heb het oude contract en volg dit topic dan ook met plezier en medeleven. Ik zit zelf op 9730 kWh terugleveren dus die accu was snel aangeschaft na het lezen van die berichten over 11 euro per dag bij mensen met meer dan 10.000 kwh teruglevering.
Hopelijk weet iemand het.