Ja, er zijn volgens mij al voldoende uitspraken dat dat niet mag, zo'n verwijzing naar de website. Je hoort als consument tijdig per brief of per e-mail geïnformeerd te worden waarbij alle cruciale wijzigingen, zoals de tarieven, ook echt in die brief of e-mail moeten staan. Geen linkjes of doorverwijzingen. Het moet direct duidelijk zijn voor de consument zonder speurtocht.paQ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:48:
dat is redelijk vuil spel en wijkt sowieso af van de door ACM vastgestelde voorwaarden
hier staat: bij een wijziging kijk je maar op onze website, en als het stijgt krijg je een berichtje.![]()
contract word na het jaar stilzwijgend verlengd. Word dan variabel met dezelfde voorwaarden.padoempats schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:14:
Ik heb het 1-jarige engie contract met een koppeling van kaal-levertarief = TLV vanaf 1 juli. Maar ik heb het contract doorgenomen, maar duidelijk is dat het contract 1 jaar geldig is. Niets zegt mij dat als het jaar voorbij is, dat ik recht moet blijven houden op die koppeling.
Wat is voor jullie de overtuiging dat Engie gebonden is om ook na het jaar nog steeds het kale levertarief als TLV te moeten blijven hanteren?
Ik zit in hetzelfde schuitje en ben benieuwd hoe het je morgen vergaat. Niet dat ik veel teruglever maar wil wel de strijd met ze aan gaanHansieo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:46:
@hp197 @Ruvo @paQ
Ook hier deze email zojuist ontvangen en naar mijn idee zitten ze FOUT!
1-juli en 1-jan zijn de data bij een ingegaan contract, ze zijn gewoon te laat.
Gewoon een ENECO (Engie) ellende opstarten, ga ik ook doen.
Ik geef ze morgen een kans om het af te wenden, en wil een bevoegd persoon spreken, en wil het DUIDELIJK per email waaróm zij denken dat het zou mogen.
Dat gaat naar mijn rechtsbijstand indien ze niet omkeren.
Naar mijn idee heeft PAQ gelijk... ze zitten FOUT.
Waar vind je dat terug?Dinjesk schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:09:
[...]
contract word na het jaar stilzwijgend verlengd. Word dan variabel met dezelfde voorwaarden.
Helaas, per 3 juni zit ik bij Powerpeers vanwege de (relatief) hoge TLV. Vandaag een mailtje gehad met nieuwe tarieven, TLV gaat per 1 juli omlaag naar €0,05. Morgen op zoek naar een leverancier met hogere TLV voor de periode 1 juli t/m eind september.
De wet. Dat geldt toch voor ieder abonnement?
In geval van energie is dat altijd zo geweest voor zover ik weet.
[ Voor 15% gewijzigd door de Peer op 05-06-2023 22:13 ]
Maar hoe zit dit nou met Powerpeers?
Heb hier dus per 1-7-2023 het modelcontract/varibelecontract afgesloten en in mijn contract staat duidelijk 21 cent TLV.
Nu komen ze dus vandaag doodleuk met een mededeling per mail dat deze wordt verlaagd per 1-7-2023, wat toch te laat is? Op zijn vroegst zouden de nieuwe tarieven dan per 6-7-2023 moeten ingaan.
C.q. ik zit er over na te denken dan maar weer per 6-7-2023 een andere aanbieder te zoeken *zucht* en al mijn teruggeleverde stroom in die tussentijd dan ook voor de afgesproken 21 cent te verrekenen/verkopen.
Maarja, dit is natuurlijk weer een nieuw '' Eneco'tje '' in de maak, dus hoe gaan we dit afdwingen als ze niet vrijwillig willen meewerken? Incasso's storneren en zodoende verrekenen? Juridische trajecten en eventueel bij de geschillencommissie zal niet de moeite waard zijn gok ik zo.
Heb hier dus per 1-7-2023 het modelcontract/varibelecontract afgesloten en in mijn contract staat duidelijk 21 cent TLV.
Nu komen ze dus vandaag doodleuk met een mededeling per mail dat deze wordt verlaagd per 1-7-2023, wat toch te laat is? Op zijn vroegst zouden de nieuwe tarieven dan per 6-7-2023 moeten ingaan.
C.q. ik zit er over na te denken dan maar weer per 6-7-2023 een andere aanbieder te zoeken *zucht* en al mijn teruggeleverde stroom in die tussentijd dan ook voor de afgesproken 21 cent te verrekenen/verkopen.
Maarja, dit is natuurlijk weer een nieuw '' Eneco'tje '' in de maak, dus hoe gaan we dit afdwingen als ze niet vrijwillig willen meewerken? Incasso's storneren en zodoende verrekenen? Juridische trajecten en eventueel bij de geschillencommissie zal niet de moeite waard zijn gok ik zo.
In vino veritas, in aqua sanitas
Even inbreken in het 'Ik durf de strijd mijn energieleverancier wel aan -topic' hoor
https://www.energievergel...oeding-en-hier-de-laagste heeft volgens mij de tarieven van 1-7 van VanOns opgesnord.
Top 5 op 5 juni 2023:
1 Vattenfall: € 0,168 per kWh
2 Energie VanOns: € 0,126 per kWh
3 Greenchoice: € 0,115 per kWh
4 Shell Energy: € 0,100 per kWh
5 Pure Energie: € 0,095 per kWh
https://www.energievergel...oeding-en-hier-de-laagste heeft volgens mij de tarieven van 1-7 van VanOns opgesnord.
Top 5 op 5 juni 2023:
24x 380Wp oost-west, Marstek E 5.12, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)
Verwijderd
En omdat mensen met al contracten zoekende zijn: als je al bij Engie zat en niet meer dan 10MWh terug duwt, kan je het best blijven zitten.Chewmonkey schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:19:
Even inbreken in het 'Ik durf de strijd mijn energieleverancier wel aan -topic' hoor![]()
Top 5 op 5 juni 2023:
Tarieven excl. opslag en BTW, per 1 Juli 2023 - Variabele contracten
Type klant | Enkel | Laag | Hoog |
Nieuwe klanten | 0,08 | 0,08 | 0,08 |
Bestaande klant >10MWh netto terug | 0,14 | 0,14 | 0,14 |
Bestaande klant <10MWh netto terug | 0,227 | 0,205 | 0,253 |
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2023 23:42 ]
Powerpeers € 0,11 per kwh (50€ korting bestaande klanten)Chewmonkey schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:19:
Even inbreken in het 'Ik durf de strijd mijn energieleverancier wel aan -topic' hoor![]()
Top 5 op 5 juni 2023:
Nee dat is het reguliere tlv bij vanons. Staat op de website.Chewmonkey schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:19:
Top 5 op 5 juni 2023:
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik kan als variabele klant bij Vattenfall nu ook een vast contract afsluiten, echter is de terugleververgoeding bij de prijsspecificatie nergens te vinden. Heb ook gezocht in alle 3 de voorwaarden maar geen spoor hiervan. Toch wel erg absurd dat ik dus een aanbod krijg zonder dat de terugleververgoeding gespecificeerd is. Hoe werkt dit dan als ik dit aanbod accepteer?
@WillemP22 ik kreeg bij Vattenfall pas het TLV te zien zodra ik aangaf overschot te hebben.
24x 380Wp oost-west, Marstek E 5.12, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)
not so muchJanpietertje89 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:57:
Ik kan als variabele klant bij Vattenfall nu ook een vast contract afsluiten, echter is de terugleververgoeding bij de prijsspecificatie nergens te vinden. Heb ook gezocht in alle 3 de voorwaarden maar geen spoor hiervan. Toch wel erg absurd dat ik dus een aanbod krijg zonder dat de terugleververgoeding gespecificeerd is. Hoe werkt dit dan als ik dit aanbod accepteer?
/f/image/h4S2467DKGr8R5tgH67kOE4l.png?f=fotoalbum_large)
Nou, ik heb PP maar geannuleerd. Geen zin om die strijd aan te gaan. Nu nog maar 1 ijzer in het vuur; VanOns ingaand per 2-7. Kijken of die ook een geintje gaan flikken met de TLV. Vermoedelijk kunnen ze niet onder de TLV uit die ze ook nu nog op de site hebben staan en die ook in mijn contract staat. Is natuurlijk lang geen UC tarief maar goed, evengoed lekker hoor. Voor de zekerheid zal ik op de laatste dag van mijn 14 dagen bedenktijd nog even een screenshotje maken van hun modelcontract prijzen.
23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM
Oke, mooi! Ik heb toen eieren voor mijn geld gekozen en dat heeft me weer geen windeieren gelegd... want van 61 cent ben ik naar 75 gegaan (UC)...civspeler schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:03:
[...]
Achteraf gezien hoefde je het niet eens aan te vechten. Zoals ik hoopte (en eigenlijk ook al verwachtte), is Eneco flink nat gegaan hierop. Ergens in maart van dit jaar hebben alle klanten een e-mail en/of brief ontvangen, dat ze met terugwerkende kracht de juiste, hoge TLV zouden gaan vergoeden. De jaarnota zou dan niet kloppen, maar er zal voor iedereen een nacalculatie gemaakt worden. Dat proces loopt nu.
Volgens die e-mail zou de nieuwe TLV van 9 ct. per kWh alsnog ingaan per 1 mei, 1 juni of 1 juli van dit jaar (deze datum verschilt per klant).
NIET accepteren, modelcontract = 2x per jaar aanpassen 1 juli en 1 jan.JohanNL schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:44:
Maar hoe zit dit nou met Powerpeers?
1-juli kán niet meer, want dat is ook geen 30 dagen tevoren.
kortom protesteren en NIET accepteren, en naar klachtencompas en ACM
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
In alle overzichten mis ik nog OM Variabel (is modelcontract )
Per 1-7. 13 cent
https://samenom.nl/Tariev...20Tarieven%20Variabel.pdf
Per 1-7. 13 cent
https://samenom.nl/Tariev...20Tarieven%20Variabel.pdf
Maar...valt TLV daar wel onder? De afname tarieven mogen ze maar 2x per jaar aanpassen, maar TLV is geen afname maar teruggave.Hansieo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:52:
[...]
NIET accepteren, modelcontract = 2x per jaar aanpassen 1 juli en 1 jan.
1-juli kán niet meer, want dat is ook geen 30 dagen tevoren.
kortom protesteren en NIET accepteren, en naar klachtencompas en ACM
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
paQ in "Wat is nu de beste terugleververgoeding?"PASware schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:09:
[...]
Maar...valt TLV daar wel onder? De afname tarieven mogen ze maar 2x per jaar aanpassen, maar TLV is geen afname maar teruggave.
ze zeggen zelf 1 jan en 1 juli
Een mooi overzicht van TLV's bij variabel, 1-jarige en meerjarige contracten:
Vattenfall is zowel koploper als hekkensluiter.
https://solarmagazine.nl/...koploper-en-hekkensluiter
edit: oh ik zie dat de informatie rechtstreeks van https://www.energievergel...oeding-en-hier-de-laagste afkomstig is, die al eerder door anderen gedeeld was.
Vattenfall is zowel koploper als hekkensluiter.
https://solarmagazine.nl/...koploper-en-hekkensluiter
edit: oh ik zie dat de informatie rechtstreeks van https://www.energievergel...oeding-en-hier-de-laagste afkomstig is, die al eerder door anderen gedeeld was.
[ Voor 37% gewijzigd door de Peer op 06-06-2023 09:20 ]
Dat is inderdaad, achteraf gezien, een betere deal.HKees schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Oke, mooi! Ik heb toen eieren voor mijn geld gekozen en dat heeft me weer geen windeieren gelegd... want van 61 cent ben ik naar 75 gegaan (UC)...
Ik ben toen bij Eneco gebleven, omdat ik echt pas nét over zonnepanelen beschikte, goede tarieven bij Eneco had en simpelweg de gok niet aandurfde. Daarnaast had ik ook het idee dat Eneco uiteindelijk nat zou gaan, omdat de communicatie over de 9 cent gewoon echt helemaal niet klopte, maar dat was niet m'n hoofdreden.
Doordat ik bij Eneco ben gebleven, heb ik eind april op de valreep nog wel even een gouden contract (dus met de oude voorwaarden) bij Engie kunnen afsluiten.
You win some, you lose some.
De 'Energievergelijker' heeft zelfs een mooi .pdf-je met alle terugleveringen gepubliceerd:
https://www.energievergel...ergoedingen-juni-2023.pdf
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
oke duidelijk dank. Ik weet zo niet meer welke leverancier het was, maar heb wel eens in de voorwaarden gelezen dat ze de TLV altijd mogen veranderen. Weet helaas ook al niet zeker of dit voor variabel of model contract zo was. Na Eneco moet men toch wel geleerd hebben zou je zeggen!paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:16:
[...]
paQ in "Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
ze zeggen zelf 1 jan en 1 juli
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Zojuist gebeld met PowerPeers na aanleiding van de aangekondigde tariefwijziging. Aangegeven dat ik niet akkoord aangezien de wijziging te laat is gecommuniceerd. De dame aan de telefoon was verrassend goed op de hoogte (zeker als je e.e.a. vergelijkt met de amateurs van Oxxio), maar kon geen toezeggingen doen. Wel ging ze intern navraag doen, ik zou hierover vandaag nog terugkoppeling krijgen.
Ben benieuwd, heb eigenlijk geen zin in gedoe. Vorig jaar al genoeg gevochten met Oxxio.
Ben benieuwd, heb eigenlijk geen zin in gedoe. Vorig jaar al genoeg gevochten met Oxxio.
SamenOm heeft me zo bij de ballen gehad (denk ik). Die hadden separate voorwaarden voor de "netto terugleververgoeding"PASware schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:46:
[...]
oke duidelijk dank. Ik weet zo niet meer welke leverancier het was, maar heb wel eens in de voorwaarden gelezen dat ze de TLV altijd mogen veranderen. Weet helaas ook al niet zeker of dit voor variabel of model contract zo was. Na Eneco moet men toch wel geleerd hebben zou je zeggen!
Het is op zijn minst discutabel of dat wel zo kan...
Via klachtenkompas een klacht indienen, heb ik verleden jaar mbt Eneco met succes gedaan en dus nu weer met PP. Ik verwacht tenminste 1 maand extra tijd om over te stappen naar 'n andere leverancier.lithoijen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:50:
Zojuist gebeld met PowerPeers na aanleiding van de aangekondigde tariefwijziging. Aangegeven dat ik niet akkoord aangezien de wijziging te laat is gecommuniceerd. De dame aan de telefoon was verrassend goed op de hoogte (zeker als je e.e.a. vergelijkt met de amateurs van Oxxio), maar kon geen toezeggingen doen. Wel ging ze intern navraag doen, ik zou hierover vandaag nog terugkoppeling krijgen.
PP: eerst iedereen lekker maken met 'n hoge Tlv op de website om vervolgens op de laatste dag voor ingang nieuw contract diezelfde mensen 'n schop te geven. Dat is een pure desinformatie campagne ten aanzien van nieuwe klanten, Powerpeers!
Ook net contact gehad met PowerPeers.
bla bla bla, zouden recht hebben op het op deze manier te doen. NIET dus.
Ik heb aangegeven dat ik vóór morgen 12:00 een email wil hebben met:
Sorry bla bla
óf het vasthouden aan deze wijzigingen met bijbehorende motivatie
zodat ik het gelijk door kan zetten naar:
-ACM
-Klachtenkompas
-en mijn rechtsbijstand.
Powerpeers gaf aan ze niet kan garanderen dat deze email snel zal lukken (ze moeten eerst vergaderen..) maar dat ze hun best zullen doen. (whatever..)
Sorry bla bla
-ACM
-Klachtenkompas
-en mijn rechtsbijstand.
Powerpeers gaf aan ze niet kan garanderen dat deze email snel zal lukken (ze moeten eerst vergaderen..) maar dat ze hun best zullen doen. (whatever..)
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Het is bij alle toko's elke 6 maanden (zogenaamd) hetzelfde liedje.
Zo lang we een falende toezichthouder hebben zal er ook nooit iets veranderen.
Mensen moeten zelf naar de rechter stappen. En de ACM zegt dan: Oe! dat volgen we op de voet!
ja me dunkt!
Zo lang we een falende toezichthouder hebben zal er ook nooit iets veranderen.
Mensen moeten zelf naar de rechter stappen. En de ACM zegt dan: Oe! dat volgen we op de voet!
ja me dunkt!

[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 06-06-2023 10:34 ]
Ik heb nog eens mijn engie contract doorgelezen en daar staat letterlijk in: “Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert ontvang je
een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)”.
Ik ga powerpeers annuleren en engie houden aan deze voorwaarde, de tarieven kunnen wat lager worden maar de tlv is dus gekoppeld aan de kale tarieven. Denk dat ik nog wel even een mail stuur naar powerpeers met mijn onvrede over de gang van zaken.
een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)”.
Ik ga powerpeers annuleren en engie houden aan deze voorwaarde, de tarieven kunnen wat lager worden maar de tlv is dus gekoppeld aan de kale tarieven. Denk dat ik nog wel even een mail stuur naar powerpeers met mijn onvrede over de gang van zaken.
Ik heb net ook een chatgesprek gehad met Powerpeers:
"Dankjewel. Ik zie dat de mail inderdaad gisteren is gestuurd. Daardoor gaat de wijziging ook niet in per 1 juli, maar per 5 juli. Dat is 30 dagen later. Dit zal ik nog aan je bevestigen.
Omdat het om een tariefwijziging gaat, wil ik je ook als optie geven de aanmelding alsnog te annuleren, zonder verdere consequenties.
Laat je weten welke van de twee opties je kiest? In beide gevallen ontvang je een bevestiging per mail."
ik heb aangegeven met beide niet akkoord te gaan: dan wordt je contract ontbonden werd me verteld.
Hierop heb ik aangegeven niet op te willen zeggen en dat ik ga overleggen en eventueel een klacht indienen. Daarom kwam het volgende antwoord:
"Dan wachten we je reactie voor nu even af. Wij zullen hier zelf dan ook nog op terugkomen.
Je kunt de correspondentie dan per mail sturen naar service@powerpeers.nl"
het is wel duidelijk dat ze een hebben nagedacht over hoe ze hier mee omgaan, of het nu mag of niet.
"Dankjewel. Ik zie dat de mail inderdaad gisteren is gestuurd. Daardoor gaat de wijziging ook niet in per 1 juli, maar per 5 juli. Dat is 30 dagen later. Dit zal ik nog aan je bevestigen.
Omdat het om een tariefwijziging gaat, wil ik je ook als optie geven de aanmelding alsnog te annuleren, zonder verdere consequenties.
Laat je weten welke van de twee opties je kiest? In beide gevallen ontvang je een bevestiging per mail."
ik heb aangegeven met beide niet akkoord te gaan: dan wordt je contract ontbonden werd me verteld.
Hierop heb ik aangegeven niet op te willen zeggen en dat ik ga overleggen en eventueel een klacht indienen. Daarom kwam het volgende antwoord:
"Dan wachten we je reactie voor nu even af. Wij zullen hier zelf dan ook nog op terugkomen.
het is wel duidelijk dat ze een hebben nagedacht over hoe ze hier mee omgaan, of het nu mag of niet.
Ze willen je niet als klant. Dat is wel duidelijk. (Want waarom zou er iemand tegen een verlaging zijn)Stevenlameris schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:39:
Hoe dan ook: ze zijn te laat. Per 1 januari mogen ze weer. Tenzij er een onvoorzien situatie zich voordoet anders dan marktwerking.
Hoe interessant is dat modelcontract van HEM? Die € 0,77 kan ik niet terugvinden, maar als ik het modelcontract kies dan kom ik op € 0,49Naalroc schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:43:
De 'Energievergelijker' heeft zelfs een mooi .pdf-je met alle terugleveringen gepubliceerd:
3 jaar vast is € 0,05
Het is wel incl. BTW en EB.
[ Voor 5% gewijzigd door RobWest op 06-06-2023 10:52 ]
Ik zit nu bij powerpeers, en wil wel die 11 cent verlenging aangaan voor komend jaar... Denk je dat ik dat kan regelen per 1 juli
Blijkbaar moet ik tot 30 juni wachten met verlengen, anders gaat het nu al in. Zelfs via de telefoon kon dit niet geregeld worden, beetje vreemd maargoed.
naja, als je op deze wijze je score uit het slop moet trekken....RobWest schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:49:
[...]
Hoe interessant is dat modelcontract van HEM? Die € 0,77 kan ik niet terugvinden, maar als ik het modelcontract kies dan kom ik op € 0,49
3 jaar vast is € 0,05
/f/image/JLmscQq9lEVlGeUnHRgpCNnC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dDk78BYCyump26tK8nq40RkO.png?f=fotoalbum_large)
Boel Axels die blij zijn op hetzelfde moment zeg!
Het is van Global marketing bridge. google / radar maar.
edit: Ik zie dat de Axels zelfs op alfabetische volgorde hebben gereageerd
/f/image/jTINWK3riRDsHS7VlyRRgQA5.png?f=fotoalbum_large)
20, 21, 22
etc etc
[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 06-06-2023 11:08 ]
Exact. Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen.paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:46:
[...]
Ze willen je niet als klant. Dat is wel duidelijk. (Want waarom zou er iemand tegen een verlaging zijn)
Hoe dan ook: ze zijn te laat. Per 1 januari mogen ze weer. Tenzij er een onvoorzien situatie zich voordoet anders dan marktwerking.
Ziet er heel verleidelijk uit moet ik bekennen. Toch heb ik een beetje koudwatervrees.RobWest schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:49:
[...]
Hoe interessant is dat modelcontract van HEM? Die € 0,77 kan ik niet terugvinden, maar als ik het modelcontract kies dan kom ik op € 0,49
3 jaar vast is € 0,05
Als ik de reviews bekijk op Trustpilot, is het bedrijf HEM heel goed in geld innen maar is uitkeren vrij lastig voor hun.

[ Voor 0% gewijzigd door 0xygen op 06-06-2023 11:07 . Reden: typo ]
https://www.google.com/se...biw=2560&bih=1259&dpr=1.50xygen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:07:
[...]
Ziet er heel verleidelijk uit moet ik bekennen. Toch heb ik een beetje koudwatervrees.
Als ik de reviews bekijk op Trustpilot, is het bedrijf HEM heel goed in geld innen maar is uitkeren vrij lastig voor hun.
Met een FLINKE boog om heen lopen!!!
HEM is al een aantal keer het onderwerp in Radar geweest. Die kwamen er niet goed vanaf. Oneerlijke handelspraktijken. Solvabiliteit is ook slecht. Wegblijven daar0xygen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:07:
[...]
Ziet er heel verleidelijk uit moet ik bekennen. Toch heb ik een beetje koudwatervrees.
Ik heb net op gebeld en mijn contract naar aanleiding van de late mail en mijn contract was ingegaan op 1 juni, meteen geklaagd met weinig resultaat.Hansieo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:19:
Ook net contact gehad met PowerPeers.
Sorry bla bla
-ACM
-Klachtenkompas
-en mijn rechtsbijstand.
Heb maar Vattenvall opgebeld en een variabel contract gekregen voor 16.8 cent vanaf 1 juli.
De medewerker zei wel dat de terug en lever tarieven per 1 oktober kunnen wijzigen (volgens mij mag dit niet, allen op 1 juli en 1 januari).
In ieder geval zit ik de zomer maanden met terug leveren nog voor 16.8 cent bij Vattenvall
Hahaha als je je als bedrijf zo moet promoten...paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:59:
[...]
naja, als je op deze wijze je score uit het slop moet trekken....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Boel Axels die blij zijn op hetzelfde moment zeg!
Het is van Global marketing bridge. google / radar maar.
edit: Ik zie dat de Axels zelfs op alfabetische volgorde hebben gereageerd
[Afbeelding]
20, 21, 22
etc etc

Een modelcontract mag alleen op 1 Jan en 1 juli. Variabel mag zelfs maandelijks.mongkut schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:22:
[...]
Ik heb net op gebeld en mijn contract naar aanleiding van de late mail en mijn contract was ingegaan op 1 juni, meteen geklaagd met weinig resultaat.
Heb maar Vattenvall opgebeld en een variabel contract gekregen voor 16.8 cent vanaf 1 juli.
De medewerker zei wel dat de terug en lever tarieven per 1 oktober kunnen wijzigen (volgens mij mag dit niet, allen op 1 juli en 1 januari).
In ieder geval zit ik de zomer maanden met terug leveren nog voor 16.8 cent bij Vattenvall
Ik heb een modelcontract bij Vattenfall en heb per 1 januari, 1 april en 1 juli een tariefverlaging gekregen. De TLV is telkens gelijk gebleven. Volgens mij is dat gewoon toegestaan volgens de voorwaarden. Een tariefverhoging mag alleen op 1 januari en 1 juli of in hele uitzonderlijke situaties.Angelique1974 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:34:
[...]
Een modelcontract mag alleen op 1 Jan en 1 juli. Variabel mag zelfs maandelijks.
Hoe ze moeten omgaan met een verlaging van de TLV staat volgens mij niet expliciet beschreven.
LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro
Ik heb ook te horen gekregen dat mijn wijziging per 5 juli gebeurt ipv 1 juli.
Ik heb een mail terug gestuurd waarin ik ze bedank dat ze bevestigen dat ze te laat waren met communiceren
, maar dat ik een model contract met ze heb waarin duidelijk staat dat tarief aanpassingen alleen op 1 juli en 1 januari kunnen geschieden (tenzij onvoorziene markt omstandigheden).
Ben benieuwd...
Ik heb een mail terug gestuurd waarin ik ze bedank dat ze bevestigen dat ze te laat waren met communiceren
Ben benieuwd...
Ik heb sinds mei 2023 een modelcontract bij energie van ons.
Deze contractprijzen lopen van 1 januari 2023 t/m 30 juni.
Aangezien ik op dit moment naar verwachting behoorlijk wat kW over heb is de TLV voor mij belangrijk.
Iemand ervaringen hoe e.e.a. in het werk gaat bij energie van ons richting eind juni?
Krijg ik automatisch een nieuw modelcontract? Moet er zelf achteraan? Of wordt het automatisch een flexibel contract?
Is het verstandig om te wisselen per 1 juli aangezien energie van ons aangekondigd heeft de TLV te verlagen?
Aangezien ik op dit moment naar verwachting behoorlijk wat kW over heb is de TLV voor mij belangrijk.
Iemand ervaringen hoe e.e.a. in het werk gaat bij energie van ons richting eind juni?
Krijg ik automatisch een nieuw modelcontract? Moet er zelf achteraan? Of wordt het automatisch een flexibel contract?
Is het verstandig om te wisselen per 1 juli aangezien energie van ons aangekondigd heeft de TLV te verlagen?
[ Voor 11% gewijzigd door tjerkpolle op 06-06-2023 12:15 ]
Een modelcontract is een contract voor onbepaalde tijd dus dat blijft doorlopen. Wel mogen ze tarieven de tarieven 1 januari en 1 juli wijzigen (en ze moeten de nieuwe tarieven dus 30 dagen van te voren persoonlijk aan de klanten laten weten wat ze nu dus niet doen).tjerkpolle schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:12:
Ik heb sinds mei 2023 een modelcontract bij energie van ons.
Wat betreft wisselen, er zijn er hier meerdere die bij Van Ons zitten, waaronder ik, die niet met de wijziging akkoord gaan. Ze hebben de nieuwe tarieven niet medegedeeld dus de tarieven gaan zoiezo later in dan 1 juli (mogelijk dus met bezwaar). Als je geen zin hebt in deze strijd of voor zekerheid wil gaan, kan je overstappen.
Of ze de tarieven voor 1 januari nog mogen aanpassen is dus discutabel en rechter of geschilencommissie zal hier een oordeel over moeten vellen.
[ Voor 20% gewijzigd door RutgerJanssen op 06-06-2023 12:23 ]
Ze zijn weer 'n gamble spel aan het uitproberen, kijken hoever ze kunnen gaan met klanten, dat noemen sommigen klantenbinding.Stevenlameris schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:39:
Ach kijk nou. HEM leest mee! 
haai!
2 uurtjes geleden:
zojuist:
/f/image/u5cHuhLnUxzc3QhDQlNM7FLV.png?f=fotoalbum_large)
Alle Axels hebben gelijktijdig een naamswijziging aangevraagd.
Naar..... Rindert Smallegange
je moet er maar opkomen
haai!

2 uurtjes geleden:
zojuist:
/f/image/u5cHuhLnUxzc3QhDQlNM7FLV.png?f=fotoalbum_large)
Naar..... Rindert Smallegange
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 06-06-2023 13:23 ]
Even allemaal wat rapporteren bij google, hopelijk lossen ze het op.paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:42:
haai!
2 uurtjes geleden:
[Afbeelding]
zojuist:
[Afbeelding]
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal
Laat de ACM dit maar niet zienpaQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:42:
haai!
2 uurtjes geleden:
[Afbeelding]
zojuist:
[Afbeelding]
Naar..... Rindert Smallegangeje moet er maar opkomen

https://www.rendement.nl/...nkel-met-nep-reviews.html
@cj1
Even een update van Powerpeers met een (te late) melding van hun tarieven voor jullie overzicht:
Stroomtarieven per kWh incl. btw
100% groene stroom Nieuwe tarieven vanaf 1 juli 2023
Variabele leveringskosten 0,304920
Energiebelasting* 0,152448
Totaaltarief 0,457368
* Overheidsheffingen op stroom over de eerste schijf van 0-10.000 kWh
Terugleververgoeding
Omdat de prijzen op de energiemarkt zijn gedaald, daalt ook de terugleververgoeding.
Even een update van Powerpeers met een (te late) melding van hun tarieven voor jullie overzicht:
Totaaltarief 0,457368
Terugleververgoeding
Omdat de prijzen op de energiemarkt zijn gedaald, daalt ook de terugleververgoeding.
Vanaf 1 juli krijg je voor netto teruggeleverde stroom (dus na saldering) 5 ct per kWh.
Ik ben heel benieuwd, ik heb nog altijd 21 cent in mijn contract staan als tarief en er is niets afwijkends gecommuniceerd. Contract zal 1 juli in gaan.
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
In het overzicht van Energievergelijk staat dus duidelijk dat Vattenfall nu variabel de beste vergoeding heeft: 16,5 cent. Qua vaste contracten Greenchoice, met 11,5 cent.
Ik heb een variabel Delta contract, nu op ~30 cent, gaat per 1 juli naar 9 cent. Wat is wijsheid vanaf 1 juli? Voor gas ga ik naar een vast contract, maar wat is wijsheid voor elektra per 1 juli? Er is nog best wat opwek vanaf 1 juli. Dus, voor een jaar vastzetten, of variabel, en dan maar hopen dat Vattenfall het tarief niet binnenkort verlaagt?
Ik heb een variabel Delta contract, nu op ~30 cent, gaat per 1 juli naar 9 cent. Wat is wijsheid vanaf 1 juli? Voor gas ga ik naar een vast contract, maar wat is wijsheid voor elektra per 1 juli? Er is nog best wat opwek vanaf 1 juli. Dus, voor een jaar vastzetten, of variabel, en dan maar hopen dat Vattenfall het tarief niet binnenkort verlaagt?
Powerpeers zit toch op 11 cent TLV bij een 1-jaarscontract.Hansieo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:
@cj1
<knip>
Terugleververgoeding
Omdat de prijzen op de energiemarkt zijn gedaald, daalt ook de terugleververgoeding.Vanaf 1 juli krijg je voor netto teruggeleverde stroom (dus na saldering) 5 ct per kWh.
Dan heeft het weinig zin, denk ik, om het Powerpeers modelcontract met 5 cent te vermelden.
Of heb ik de situatie niet juist?
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Ik heb een specifieke vraag over terugleveren als je ANWB Variabel (dag/uur) tarief neemt;
Stel ik wek per jaar ongeveer 3500kWh op en vebruik 4000kWH.
Ik wek ook op op de momenten dat de prijs negatief is (bijv. een zomerse zondag)
Hoe gaat dat dan met salderen als ik op dat moment teruglever? Moet ik dan de 500KWH die ik per jaar te veel verbruikt betalen naar de momenten dat ik deze opnam?
Of mag je alleen salderen op momenten dat de prijs positief is?
Ik wek ook op op de momenten dat de prijs negatief is (bijv. een zomerse zondag)
Hoe gaat dat dan met salderen als ik op dat moment teruglever? Moet ik dan de 500KWH die ik per jaar te veel verbruikt betalen naar de momenten dat ik deze opnam?
met papier mache kun je alles maken!!
Powerpeers, was dat niet die club met goede TLV? mogelijk een tipfout, ze bedoelen natuurlijk 50 centHansieo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:
@cj1
Totaaltarief 0,457368
Terugleververgoeding
Omdat de prijzen op de energiemarkt zijn gedaald, daalt ook de terugleververgoeding.Vanaf 1 juli krijg je voor netto teruggeleverde stroom (dus na saldering) 5 ct per kWh.

werkelijk, wat een argument, zeg dan echt wat je wilt, gewoon zo veel mogelijk nagenoeg gratis stroom.
tegen dit soort dingen is er maar een mogelijkheid, ga niet door naar start, maar ga direct naar de gevangenis (alle leden van de RvB incl. comissarissen) en je verlies je vergunning voor de komende 10 jaar.
Een prijs afspreken die boven het energieplatform is riekt naar pure xx&@?!, De ACM dient direct op te treden (sorry, deze hebben op dit moment hun verdiende winterslaap, dus over 2 jaar gaan ze wel even kijken).

[ Voor 8% gewijzigd door MacD007 op 06-06-2023 16:23 ]
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Vandaag even contact gehad met VF, die 16.8 cent geld niet voor vaste contracten:
Goedemiddag, dank je wel voor je vraag. Bij vaste contracten is de terugleververgoeding 7,6 cent in plaats van de 16,8 cent bij variabele contracten.
Goedemiddag, dank je wel voor je vraag. Bij vaste contracten is de terugleververgoeding 7,6 cent in plaats van de 16,8 cent bij variabele contracten.
nee, nog sterker, als de prijs negatief is, moet jij natuurlijk deze prijs betalen om hem te mogen leveren. Zal dus per dag worden gesaldeerd.Servowire schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:51:
Ik heb een specifieke vraag over terugleveren als je ANWB Variabel (dag/uur) tarief neemt;
Dit is dus een win-win situatie voor de energiebedrijven, veel winst (namelijk weinig TL tijdens de winter) door hoge kWh prijzen, en weinig TLV door exstreem lage, nul prijzen (word in huishouden ook relatief weiniger stroom verbruikt).
En de vraag is waarom. Wat is de catch als je bij VF variabel gaat?Plof schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:26:
Vandaag even contact gehad met VF, die 16.8 cent geld niet voor vaste contracten:
waarom zou je die vraag stellen. staat gewoon duidelijk op de website en in dit topic.Plof schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:26:
Heb de laatste 5 pagina's doorgelezen, dan denk ik dat ik er stom overheen heb gelezen. Op de site van VF kon ik het zo 123 niet vinden. Ik dacht, deel het even met jullie.de Peer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:29:
[...]
waarom zou je die vraag stellen. staat gewoon duidelijk op de website en in dit topic.
Zie bijvoorbeeld mijn post van vanochtend: de Peer in "Wat is nu de beste terugleververgoeding?"Plof schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:33:
[...]
Heb de laatste 5 pagina's doorgelezen, dan denk ik dat ik er stom overheen heb gelezen. Op de site van VF kon ik het zo 123 niet vinden. Ik dacht, deel het even met jullie.
maar is vaker voorbij gekomen.
maargoed, kan geen kwaad hoor :-)
[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 06-06-2023 16:41 ]
idem hier, zat bij UC en per 1-7 bij VF voor die 16.8 cent.mongkut schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:22:
[...]
Ik heb net op gebeld en mijn contract naar aanleiding van de late mail en mijn contract was ingegaan op 1 juni, meteen geklaagd met weinig resultaat.
A wise man's life is based around fuck you
Als je netto teruglevert dan dat laatste zodat je de hoogste TLV hebt (dus variabel aanvragen bij VF per 1-7) en dan idd hopen dat ook die niet gaan verlagen. Als dat wel gebeurt (of als ze daar in Den Haag even opschieten met die intentie om 80% van het levertarief vast te leggen), bekijk ik het dan wel weer - dat is het voordeel van variabel.CarpeVentum schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:54:
In het overzicht van Energievergelijk staat dus duidelijk dat Vattenfall nu variabel de beste vergoeding heeft: 16,5 cent. Qua vaste contracten Greenchoice, met 11,5 cent.
Dat is in ieder geval wel mijn tactiek geweest n.a.v. de aangekondigde verlaging bij UC.
we zijn weer lekker appels met peren aan het vergelijken, je kunt TLV niet los zien van de Kwh prijs van de energie behalve bij vaste jaar of langer aanbiedingen.Naalroc schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:43:
Leuk als je namelijk in de zomer gesaldeerd krijgt tegen het bedrag wat dan geld en weinig kunt salderen tijdens de winter als de prijzen weer lekker hoog zijn. dit is m.n. van toepassing bij de variabele contracten.
of zie ik hier iets over het hoofd.

Salderen moet gebeurd op jaarbasis. Dus als je netto teruglevert over 1 jaar gezien is dat niet erg.MacD007 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:05:
[...]
we zijn weer lekker appels met peren aan het vergelijken, je kunt TLV niet los zien van de Kwh prijs van de energie behalve bij vaste jaar of langer aanbiedingen.
Leuk als je namelijk in de zomer gesaldeerd krijgt tegen het bedrag wat dan geld en weinig kunt salderen tijdens de winter als de prijzen weer lekker hoog zijn. dit is m.n. van toepassing bij de variabele contracten.
Het ligt maar net aan je situatie, voor mij zou maandelijks salderen prima zijn als er een goede TLV tegenover staat, alleen in december/januari verwacht ik komende winters een tekort te hebben van ca. 50kWh per maand, alle overige maanden een overschot.MacD007 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:05:
[...]
we zijn weer lekker appels met peren aan het vergelijken, je kunt TLV niet los zien van de Kwh prijs van de energie behalve bij vaste jaar of langer aanbiedingen.
Het maakt de berekening van de beste deal wel een stuk lastiger in ieder geval.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
hallo @cj1 cj1cj1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:58:
[...]
Powerpeers zit toch op 11 cent TLV bij een 1-jaarscontract.
Dan heeft het weinig zin, denk ik, om het Powerpeers modelcontract met 5 cent te vermelden.
Of heb ik de situatie niet juist?
het betreft een modelcontract, en volgens het overzicht was de laatste stand 11ct, dat is nu dus 5ct.
@Baapje327 en @softmatic2, Hebben jullie al wat gehoord van Budget?
Ik heb gisteren mail terug gehad van de ACM betreft mijn vraag of UC in strijd handelt met de wet omdat ze 29 dagen en 4 uur voorafgaan aan de tariefswijziging dit aan mij hebben gecommuniceerd. Mijn vraag ging specifiek erom dat naar mijns inziens UC nu pas weer op 1 januari 2024 de tarieven mag wijzigen conform het contract (https://www.unitedconsume...-onbepaalde-tijd-V1.1.pdf).
De ACM heeft helaas mijn vraag niet goed gelezen en een standaard reactie teruggestuurd met daarin een link daar de voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.n...r-termijn-tariefwijziging.
Ik zal de ACM terugmailen dat hun reactie helaas niet aansluit op mijn (c.q. 'onze') situatie en of ze deze willen herzien.
Tevens heb ik contact opgenomen met de rechtswinkel met daarin alle feiten, gegevens en links naar de UC voorwaarden, ACM brieven aan energieleveranciers en meer om extra advies/inzichten te verwerven hieromtrent.
Wellicht dat de meesten hier niets aan hebben omdat ze geen SAP hebben en daarom z.s.m. over willen stappen om een hogere TLV te garanderen. Mocht het langer duren dan 1 juli om hier uitsluitsel over te krijgen dan kan ik gelukkig eerst mijn PAP verbuik à €0,40/kWh opwekken/salderen (door de panelen op mijn PAP aan te sluiten) voordat ik een hoop euronen weggooi met de TLV's die over het algemeen nu aangeboden worden.
To be continued!
De ACM heeft helaas mijn vraag niet goed gelezen en een standaard reactie teruggestuurd met daarin een link daar de voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.n...r-termijn-tariefwijziging.
Ik zal de ACM terugmailen dat hun reactie helaas niet aansluit op mijn (c.q. 'onze') situatie en of ze deze willen herzien.
Tevens heb ik contact opgenomen met de rechtswinkel met daarin alle feiten, gegevens en links naar de UC voorwaarden, ACM brieven aan energieleveranciers en meer om extra advies/inzichten te verwerven hieromtrent.
Wellicht dat de meesten hier niets aan hebben omdat ze geen SAP hebben en daarom z.s.m. over willen stappen om een hogere TLV te garanderen. Mocht het langer duren dan 1 juli om hier uitsluitsel over te krijgen dan kan ik gelukkig eerst mijn PAP verbuik à €0,40/kWh opwekken/salderen (door de panelen op mijn PAP aan te sluiten) voordat ik een hoop euronen weggooi met de TLV's die over het algemeen nu aangeboden worden.
To be continued!
Even omschakelaar er tussen als je dat toch moet omsluiten. Hoef je voortaan alleen maar de schakelaar om te zetten.
Hier. Bijna gratis:
https://www.amazon.nl/gp/...ef_=pe_26924151_782676731
Hier. Bijna gratis:
https://www.amazon.nl/gp/...ef_=pe_26924151_782676731
[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 06-06-2023 19:50 ]
Ja ik heb een contract binnen, maar met stuk lagere tarieven en tlv dan er stonden op moment van aanvragen.paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:43:
Morgen maar even bellen, maar denk dat ik voor 'safe' vattenfall ga.
Zij kunnen toch een aanbod doen wat vrijdag niet conform de tarieven op site is denk ik?
Of is daar iets tegenin te brengen?
:strip_exif()/f/image/9tSLpZQ1ub54E6KVRVHKX5Da.jpg?f=fotoalbum_large)
14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.
Het is gewoon addergebroed daar.Baapje327 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:14:
[...]
Ja ik heb een contract binnen, maar met stuk lagere tarieven en tlv dan er stonden op moment van aanvragen.
Morgen maar even bellen, maar denk dat ik voor 'safe' vattenfall ga.
Zij kunnen toch een aanbod doen wat vrijdag niet conform de tarieven op site is denk ik?
Of is daar iets tegenin te brengen?
[Afbeelding]
Ze weten volgens mij dondersgoed dat ze de boel flessen. Zojuist stond nog steeds het TLV van 25 cent op hun tarievenblad, maar je krijgt het gewoon echt niet hoor. Heb al een keer of 4 gevraagd aan TS om ze uit de tabel te halen, maar het staat er met de up to date prijs nog gewoon in.
Sommige partijen moet je gewoon mijden. Dit is er 1, samen met HEM.
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 06-06-2023 20:22 ]
Ja dat klopt idd, ik had het oude tariefblad op moment van aanvragen bewaard, maar die staat er nog steeds op.paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:17:
[...]
Het is gewoon addergebroed daar.
Ze weten volgens mij dondersgoed dat ze de boel flessen. Zojuist stond nog steeds het TLV van 25 cent op hun tarievenblad, maar je krijgt het gewoon echt niet hoor. Heb al een keer of 4 gevraagd aan TS om ze uit de tabel te halen, maar het staat er met de up to date prijs nog gewoon in.
Sommige partijen moet je gewoon mijden. Dit is er 1, samen met HEM.
Als ik nu kijk staat die er nog steeds op, dus wil er wel een belletje aan wagen morgen.
6 cent verschil X 2000 kwh pm is wel een belletje waard.
14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.
"Het 'modelcontract' is als voorbeeld... MODEL!Baapje327 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:28:
[...]
Ja dat klopt idd, ik had het oude tariefblad op moment van aanvragen bewaard, maar die staat er nog steeds op.
Als ik nu kijk staat die er nog steeds op, dus wil er wel een belletje aan wagen morgen.
6 cent verschil X 2000 kwh pm is wel een belletje waard.
Bent u niet tevreden met onze propositie?"
Heb je wel modelcontractvoorwaarden ontvangen?
Ah goede, idd variabel contract gekregen. Ratten...paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:30:
[...]
"Het 'modelcontract' is als voorbeeld... MODEL!
Bent u niet tevreden met onze propositie?"
Heb je wel modelcontractvoorwaarden ontvangen?
Desalniettemin morgen ff bellen 🤣
In hoeverre staat er in dat ontvangen contract het woord "Modelcontract"?Baapje327 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:14:
[...]
Ja ik heb een (red.: Budget Energie) contract binnen, maar met stuk lagere tarieven en tlv dan er stonden op moment van aanvragen.
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Niet.cj1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:34:
[...]
In hoeverre staat er in dat ontvangen contract het woord "Modelcontract"?
Ik heb gewoon variabel contract gekregen.
:strip_exif()/f/image/KXLo8n7W0kQXenS6rbCtlp9s.jpg?f=fotoalbum_large)
goeie vraag, eigenlijk zou er een topic ofzo moeten zijn waar alle tarieven mooi op een rijtje staansahinasappelsap schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:54:
[Afbeelding]
Budgetthuis stond van de week nog op 20+ cent teruglever vergoeding. 10 juni eindigt mijn 3 jarige contract en dit zijn de tarieven van juni. Ik ben niet zo blij met die 0,04 cent TLV. Iemand een goed alternatief wellicht?
https://www.energievergel...oeding-en-hier-de-laagstepaQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:57:
[...]
goeie vraag, eigenlijk zou er een topic ofzo moeten zijn waar alle tarieven mooi op een rijtje staan
Volgens deze site is vattenfall momenteel met 16,8ct op een variabel contract de meest voordelige.
en dit is voor alle aanbieders
https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding
[ Voor 10% gewijzigd door sahinasappelsap op 06-06-2023 21:07 ]
Mijn variabel contract van PowerPeers is vandaag ingegaan, maar ik blijf rustig stil zitten, ze hebben namelijk nog altijd niet gemeld dat de prijzen veranderen per 1 juli. Productie van deze maand is dus 22 cent per kWh, over een week of 2 maar eens contact opnemen. Ik zou daarna nog een maandje Vattenfall kunnen doen, maar daarna wil ik de prijs toch graag voor een jaar vast zetten om streken met salderen deze winter te voorkomen.Hansieo schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:42:
@cj1
Totaaltarief 0,457368
Terugleververgoeding
Die is bij mij wel voorbijgekomen gisteravond, PP contract vandaag ingegaan. Ik zou toch voor zekerheid ffe spamfolder checken.. waar dubieus peertje eigenlijk ook thuis hoort.Oilman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:31:
[...]
Mijn variabel contract van PowerPeers is vandaag ingegaan, maar ik blijf rustig stil zitten, ze hebben namelijk nog altijd niet gemeld dat de prijzen veranderen per 1 juli. Productie van deze maand is dus 22 cent per kWh, over een week of 2 maar eens contact opnemen. Ik zou daarna nog een maandje Vattenfall kunnen doen, maar daarna wil ik de prijs toch graag voor een jaar vast zetten om streken met salderen deze winter te voorkomen.
Ik heb nog niets.paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:43:
Ze belden me vandaag wel omdat ze m'n postcode verkeerd genoteerd hadden.
Morgen maar eens bellen.
Terwijl je toch bij de ACM over UC klaagt, heb je de voorwaarden gelezen?:Danger.Mouse schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:53:
Ik heb gisteren mail terug gehad van de ACM betreft mijn vraag of UC in strijd handelt met de wet omdat ze 29 dagen en 4 uur voorafgaan aan de tariefswijziging dit aan mij hebben gecommuniceerd. Mijn vraag ging specifiek erom dat naar mijns inziens UC nu pas weer op 1 januari 2024 de tarieven mag wijzigen conform het contract (https://www.unitedconsume...-onbepaalde-tijd-V1.1.pdf).
To be continued!
Sinds de voorwaarden zijn gemaakt is dat kopje er NOOIT geweest (zie wayback machine). Voor 2 juni 2018 was dit te vinden op https://www.unitedconsumers.com/energie (wat dus al niet correct was). Toen is de website aangepast en is het helemaal niet meer te vinden: https://web.archive.org/w...tedconsumers.com/energie/De meest recente tarieven zijn altijd te vinden op de website www.unitedconsumers.com onder het kopje
“modelcontract”.
De tarieven staan op dit moment inderdaad niet op de website, omdat deze gelijk zijn aan het 1 jarige contract. Wij bieden het modelcontract aan wat volgens de wetgeving van het ACM voldoende is. Voor deze week hebben wij de tekst op onze website inderdaad niet aangepast en zal binnen enkele dagen het weer zichtbaar worden. Indien het natuurlijk afwijkt van het 1 jarig contract.
Ik begrijp helaas niet wat je duidelijk probeert te maken.. Wat kan ik bij de ACM aangeven over het handelen van UC?RutgerJanssen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:19:
[...]
Terwijl je toch bij de ACM over UC klaagt, heb je de voorwaarden gelezen?:
[...]
Sinds de voorwaarden zijn gemaakt is dat kopje er NOOIT geweest (zie wayback machine). Voor 2 juni 2018 was dit te vinden op https://www.unitedconsumers.com/energie (wat dus al niet correct was). Toen is de website aangepast en is het helemaal niet meer te vinden: https://web.archive.org/w...tedconsumers.com/energie/
[...]
1. Dat het modelcontract niet op een goed vindbaare plaats op hun website staat. Kan ik alleen vinden via google.Danger.Mouse schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:24:
[...]
Ik begrijp helaas niet wat je duidelijk probeert te maken.. Wat kan ik bij de ACM aangeven over het handelen van UC?
2. Dat ze hun eigen voorwaarden niet naleven omdat de tarieven niet te vinden zijn waar ze zeggen dat ze moeten zijn.
3. Dat modelcontract tarieven op het moment helemaal niet te vinden zijn op de website, zelfs niet via tarieven https://www.unitedconsume...prijzen/modelcontract.jsp
Hier zijn we ook netto-leverancier, en profiteren we nu nog van de UC vergoeding. Had al bij PP afgesloten, maar gezien de bekende mail met tariefwijzigingen en het terugschroeven van TLV was ik nog wat aan het rondkijken. Zelf ga ik niet procederen of ACM contacten tegen tariefwijzigingen die misschien een paar uur te laat bekend worden gemaakt.
Gisteren kreeg ik via de zaak een mail van Gezinsenergie. Nooit van gehoord, toch maar ff kijken. Verassend genoeg bieden ze me nu een vast contract voor 1,5 jaar aan, met zelfde TLV als leveringsprijs. Ziet er volgens mij niet verkeerd uit:
Normaaltarief € 0,25047 ex.
Daltarief € 0 21393 ex.
Kan niet helemaal zien of dit nu het bedrag is om als appels of peren te vergelijken met de andere bedragen in het topic, maar het is volgens mij niet slecht gezien de andere TLV,'s die helemaal teruggeschroefd worden.
Gisteren kreeg ik via de zaak een mail van Gezinsenergie. Nooit van gehoord, toch maar ff kijken. Verassend genoeg bieden ze me nu een vast contract voor 1,5 jaar aan, met zelfde TLV als leveringsprijs. Ziet er volgens mij niet verkeerd uit:
Daltarief € 0 21393 ex.
Kan niet helemaal zien of dit nu het bedrag is om als appels of peren te vergelijken met de andere bedragen in het topic, maar het is volgens mij niet slecht gezien de andere TLV,'s die helemaal teruggeschroefd worden.
Dat klopt. Wat jammer is, is dat de variabele tarieven van Samen OM (OM | Nieuwe energie) in dat overzicht ontbreken, ze vermelden alleen het flextarief. Wij zitten er sinds maart met alleen stroom en ik ben erg tevreden. Voordeel: bij netto teruglevering is het maandelijkse voorschot een teruggave. Per 1 juli zit hun variabele tarief ('modelcontract') op ruim €0,13 (https://samenom.nl/Tariev...20Tarieven%20Variabel.pdf). Voor wie liever niets te maken heeft met VF is het een prima alternatief.sahinasappelsap schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:06:
[...]
Volgens deze site is vattenfall momenteel met 16,8ct op een variabel contract de meest voordelige.
en dit is voor alle aanbieders
https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding
TLV tegen leveringsprijs zou inderdaad niet slecht zijn. Maar de voorwaarden zijn niet te vinden op de website. Modelcontract is ook niet vindbaar.Mrknows schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:31:
Hier zijn we ook netto-leverancier, en profiteren we nu nog van de UC vergoeding. Had al bij PP afgesloten, maar gezien de bekende mail met tariefwijzigingen en het terugschroeven van TLV was ik nog wat aan het rondkijken. Zelf ga ik niet procederen of ACM contacten tegen tariefwijzigingen die misschien een paar uur te laat bekend worden gemaakt.
Daltarief € 0 21393 ex.
Het lijkt erop dat ze samenwerken met VanHelder (HLO energie B.V.). Op die website zijn de tarieven lager, en TLV veel lager dan dat.
Ik zou echt even dubbelchecken of ze daadwerkelijk de TLV gekoppeld hebben aan de leveringsprijs en het niet over salderen hebben.
Hun aanbod is momenteel alleen een variabel contract, maar de netto TLV is wel gelijk aan leveringsprijs. Tarieven wisselen iedere maand.RutgerJanssen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:24:
[...]
TLV tegen leveringsprijs zou inderdaad niet slecht zijn. Maar de voorwaarden zijn niet te vinden op de website. Modelcontract is ook niet vindbaar.
Het lijkt erop dat ze samenwerken met VanHelder (HLO energie B.V.). Op die website zijn de tarieven lager, en TLV veel lager dan dat.
Ik zou echt even dubbelchecken of ze daadwerkelijk de TLV gekoppeld hebben aan de leveringsprijs en het niet over salderen hebben.
Bij navraag in januari van dit jaar of ze ook een modelcontract hadden was het antwoord dat hun modelcontract het variabele contract was. Netjes reactie via de email binnen 1 uur. Iemand al een aanvraag de deur uitgedaan zodat de voorwaarden bekend zijn?
EDIT: ze salderen jaarlijks.
Tarieven die iedere maand wijzigen is per definitie geen modelcontract. Deze mag alleen op 1 januari en 1 juli wijzigen(en uitzonderlijke marktomstandigheden).rumour93 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:15:
[...]
Hun aanbod is momenteel alleen een variabel contract, maar de netto TLV is wel gelijk aan leveringsprijs. Tarieven wisselen iedere maand.
Bij navraag in januari van dit jaar of ze ook een modelcontract hadden was het antwoord dat hun modelcontract het variabele contract was. Netjes reactie via de email binnen 1 uur. Iemand al een aanvraag de deur uitgedaan zodat de voorwaarden bekend zijn?
Portaal is precies hetzelfde als dat van Vanons.Mrknows schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:31:
Daltarief € 0 21393 ex.
Wij zijn hier ook netto energieleverancier.
Afgelopen jaar DELTA gehad met TLV van rond de 40 cent ,dat is per 1-7 met de nieuwe, lage TLV dus niet meer interssant.
Net met VanOns gebeld om een Modelcontract af te sluiten.
Komt die medewerker met het bericht dat de tarieven voor het modelcontract zoals vermeld op hun website geldig zijn voor juni, NIET voor juli t/m december '23.
Nieuwe tarieven worden per 1 juli voor nieuwe klanten:
Hoog: 0.27508
Dal: 0.26
En dan 50% TLV. Nog aardig, maar niet bijzonder!
Dan is VF met 16,8 cent interessanter, ook al scheelt het weinig.
Ik zie dat VF voor zowel variabel contrt als het modelcontract dezelfde TLV geeft.
Heeft iemand ervaring met de "variabiliteit" van het variabele contract inzake de TLV? Varieert die ook per maand, of kan ik toch maar beter het Modelcontract afsluiten en in ieder geval tot 1-1-'24 de TLV van 16,8cent krijgen?
Afgelopen jaar DELTA gehad met TLV van rond de 40 cent ,dat is per 1-7 met de nieuwe, lage TLV dus niet meer interssant.
Net met VanOns gebeld om een Modelcontract af te sluiten.
Komt die medewerker met het bericht dat de tarieven voor het modelcontract zoals vermeld op hun website geldig zijn voor juni, NIET voor juli t/m december '23.
Nieuwe tarieven worden per 1 juli voor nieuwe klanten:
Hoog: 0.27508
Dal: 0.26
En dan 50% TLV. Nog aardig, maar niet bijzonder!
Dan is VF met 16,8 cent interessanter, ook al scheelt het weinig.
Ik zie dat VF voor zowel variabel contrt als het modelcontract dezelfde TLV geeft.
Heeft iemand ervaring met de "variabiliteit" van het variabele contract inzake de TLV? Varieert die ook per maand, of kan ik toch maar beter het Modelcontract afsluiten en in ieder geval tot 1-1-'24 de TLV van 16,8cent krijgen?
[ Voor 22% gewijzigd door Pekka91166 op 07-06-2023 10:47 ]
Hier nog een klant van UC. (vriend van mij).Danger.Mouse schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:53:
To be continued!
Melding tariefswijziging op donderdag 1 juni om 19.37uur.
Ook een mail gestuurd dat ze te laat zijn en huidige contract doorloopt tot 1 januari.
Ook maar meteen een offerte aangevraagd bij VF.
Zelf zit ik nog tot 1 oktober bij Innova met een jaarcontract voor 91cnt. en dat op een SAP met 20.000kWh opwek per jaar

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW
Iemand al eens gehoord van
Vallei energie ??
afgelopen 5 april gaven die nog 28.9 eurocent voor een kilowatt.
Zelf even geen tijd om erin te duiken, maar kwam net een print screen tegen.
Vallei energie ??
afgelopen 5 april gaven die nog 28.9 eurocent voor een kilowatt.
Zelf even geen tijd om erin te duiken, maar kwam net een print screen tegen.
6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW
Ze zijn wettelijk verplicht een echt modelcontract aan te bieden, dat vastgesteld wordt door de ACM.rumour93 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:15:
https://www.acm.nl/nl/pub...20contracten%20aanbieden.
Tijdig reageren is op zich netjes, maar de inhoud van die reactie is niet netjes (want strijdig met de wet).
Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2