Energie VanOns is niet of met heel veel geduld af te sluiten lijkt het, onbereikbaar en niet op de site te regelen, daarnaast zie ik vooral veel klachten op Trust pilot over veel te hoge termijn bedragen en deze maar mondjesmaat kunnen aanpassen en geen bereikbare helpdesk.
Ik heb nu een aanvraag lopen bij Engie, zelfde prijzen als nu in de tabel van de Startpost staan. Ik moet zeggen tot nog toe een fijne ervaring; snel via de website aangemeld, redelijk snel contact via de chat, APP ziet er goed uit, maandbedrag is makkelijk aan te passen (omlaag wel beperkt per keer maar je kan na aanpassen er meteen weer een paar tientjes vanaf halen). Eerstvolgende tarief halverwege het jaar, dan nog maar eens zien wat we dan gaan doen.
Even gerekend met de verbruiks gegevens van afgelopen jaar, met teruglevering er bij en plafond voor gas ~90 euro per maand stukken beter dan 300 per maand van voor de zonnepanelen en de energiecrisis
VanOns zou nog 300 euro schelen op jaarbasis... maar heb er geen goed gevoel bij...
Wel blij dat ik bij Oxxio weg ben over een paar weken. Ben nog wel benieuwd met wat voor afrekening ze komen. Vooral de terugleververgoeding (begin vorig jaar beloofd dat dat de bruto energie prijs was.... in de app verscheen ergens oktober opeens een veel lagerevergoeding (zonder verder enige communicatie))...
Ja maar het gaat om de terugleververgoeding, hoogste (leverings) prijs wil dat niet altijd alles zeggen, veel leveranciers hebben voor terugleveren een vast bedrag (tussen de 6 en 17 ct per kWh bijv.).
En dat was strategisch in September, van leverancier wisselen doe je dan niet meer omdat je dan heerlijk op een verkeerd moment zit qua salderen. Zoals hierboven gezegd, ik ben benieuwd welk tarief ze gaan rekenen, ze hebben ook niet mijn meterstanden van September... De laatste mail van ze was dat ze "per ongeluk" nieuwe tarieven hadden gestuurd on oktober en dat ze dat gingen recht trekken...
[Voor 16% gewijzigd door mjl op 16-01-2023 22:06]