Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-03 19:42
Dat is goed nieuws! Ik heb ze ook vaststaan tot 1 juli, maar hoe zeker is dit antwoord...?
Whiskey48 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 04:48:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb gevraagd hoe het zit, of ik per 1 jan een ander tarief heb. Dit was het antwoord.(mijn contract gaat 8dec in)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:31
Dionysos1111 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 05:44:
Dat is goed nieuws! Ik heb ze ook vaststaan tot 1 juli, maar hoe zeker is dit antwoord...?

[...]
Ik denk niet dat ik hier rechten aan kan ontlenen. Mijn vraag was of mijn TLV naar 13,5ct ging, dat ik had begrepen dan anderen hier een mail over hadden gehad (ik iig nog niet). Dit was het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:26
leandres schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:05:

Daarnaast: ik weet niet hoeveel jouw opwekking na 23.00 uur is. Maar bij mij niet zo heel veel >:) :+
Met het toenemende aantal accu's en straks elektrische auto's die ook kunnen terugleveren snap ik best dat men hier rekening mee gaat houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21
cj1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:53:

TLV tabel versie 1 december 2022

[Afbeelding]
@mathijshooi Engie variabel toegevoegd, UC variabel bijgewerkt, Engie bestaande klanten verwijderd.
Dank aan @Leaguer en @leandres voor de "mentions".
waarom heb je linksboven 1 december 2023 staan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

in het kader van: profiteer maximaal van het systeem: als ik de EV niet thuis oplaad maar op het werk heb ik overcapaciteit.

Aangezien het prijsplafond gecapped is op 0,40, is meer terugleveren interessanter dan thuis laden. (mits het laden onder de €0,40 zit, en op het werk is het nog €0,21)

In de EV gaat ongeveer 5000 kWh, dat anders boven het plafond was uitgekomen.

Zie ik het goed dat ik blind voor een aanbieder kan gaan met de hoogste TLV? Aangezien mijn reguliere verbruik toch onder het plafond zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:06
greatgonzo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:31:
in het kader van: profiteer maximaal van het systeem: als ik de EV niet thuis oplaad maar op het werk heb ik overcapaciteit.

Aangezien het prijsplafond gecapped is op 0,40, is meer terugleveren interessanter dan thuis laden. (mits het laden onder de €0,40 zit, en op het werk is het nog €0,21)

Zie ik het goed dat ik blind voor een aanbieder kan gaan met de hoogste TLV? Aangezien mijn reguliere verbruik toch onder het plafond zit?
Klopt. Ik doe het op dezelfde manier met een TLV van 98 cent van innova. Alles wat ik van de overproductie niet in de auto stop maar teruglever kan ik laten uitbetalen voor dit bedrag. Laden doe ik dan publiek (veelal gratis) en anders aan de paal op het werk of hier in de straat voor €0,30.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
greatgonzo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:31:

Als je meer opwekt dan verbruikt is het prijsplafond niet interessant. Als 1e worden je kWh tegen elkaar weggestreept.
Heb je dan een overschot dan krijg je daar je TLV voor.
Heb je dat niet dan betaal je tot 2900 kWh € 0,40 en daarboven het tarief van je energieleverancier.

Zolang extern laden minder kost dan je eigen kWh tarief dan moet je dus niet thuis laden.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 14:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Headshot_NL schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:33:
[...]

Klopt. Ik doe het op dezelfde manier met een TLV van 98 cent van innova. Alles wat ik van de overproductie niet in de auto stop maar teruglever kan ik laten uitbetalen voor dit bedrag. Laden doe ik dan publiek (veelal gratis) en anders aan de paal op het werk of hier in de straat voor €0,30.
oe, das nog een oud contract denk ik? Want het is er nu 0,07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
greatgonzo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:49:
[...]

Ja klopt en UC is nu ook naar 0,13. Dat waren de meeste aantrekkelijke.

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
greatgonzo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:49:
[...]

Klopt. Ze boden in september nog jaarcontracten aan met die TLV. Ondertussen niet meer.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Laatst online: 26-09 15:28
Dionysos1111 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 04:29:
[Afbeelding]

Dit staat er nu bij uc op de website, tarieven van eerder afgesloten contracten zijn niet aangepast, heb er ook geen mail over gehad
Tot zover de redelijke vergoeding... 90 cent per kWh binnen harken bij de klanten / overheid en 13.5 cent uitkeren bij overschot. Goede deal. Wanneer gaat de redelijke vergoeding in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-03 19:42
Ep Woody schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:21:
[...]

Tot zover de redelijke vergoeding... 90 cent per kWh binnen harken bij de klanten / overheid en 13.5 cent uitkeren bij overschot. Goede deal. Wanneer gaat de redelijke vergoeding in?
2025 gaat die in...jaarcontracten zijn ook ver te zoeken terwijl de overheid er al 2 maanden op aandringt, lijkt wel het wilde westen in de energiewereld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
marteltor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:49:
[...]

waarom heb je linksboven 1 december 2023 staan? >:)
Omdat ik bij de ingangs-/mutatiedatum van "UC variabel" (2e regel) een tikfout heb gemaakt.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Dionysos1111 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:26:
[...]

2025 gaat die in...jaarcontracten zijn ook ver te zoeken terwijl de overheid er al 2 maanden op aandringt, lijkt wel het wilde westen in de energiewereld
Tja, oorlogstijd. Ondanks dat we niet rechtstreeks in oorlog zijn zijn we wel actief in een proxy oorlog. Oh wacht, "speciale militaire proxy operatie"... En het gros van de energiemaatschappijen mogen niet omvallen want dan zijn we verder van huis. Lang leve privatisatie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teruglevering
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
Ben ook overgestapt van Innova naar Engie. Innova heeft per 1--2023 de tlv van 0,65 naar 0,08 terug geschroefd.
Ik moet nog een deze dagen een bevestiging krijgen en de definitieve tarieven voor 2023

[ Voor 72% gewijzigd door Teruglevering op 03-12-2022 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teruglevering
  • Laatst online: 20-01-2023
O sorry toch nog 0,009 cent ... verkeerde bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannesp
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Teruglevering schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:01:
Ben ook overgestapt van Innova naar Engie. Innova heeft per 1--2023 de tlv van 0,65 naar 0,08 terug geschroefd.
Ik moet nog een deze dagen een bevestiging krijgen en de definitieve tarieven voor 2023
Welk contract had je? Ik heb ook Innova, maar nog geen bericht dat de tarieven van mijn jaarcontract per 01-23 gaan wijzigen hoor. Bij mij overigens 71,125c/kwh TLV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:50

de Peer

under peer review

Teruglevering schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:06:
9 cent, oftewel 0,09 euro. Ook een verkeerd toetsenbord zeker ;)

Maar weet je zeker dat dat ook voor jou geldt? Of is het alleen voor nieuwe contracten?

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 03-12-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:43
Ik heb een tijdje geleden via Greenchoice een 3 jaar duurzaam dalen afgesloten tegen (nu tegenwoordig) scherpe prijzen, ik zie dat ik ook jaarlijks saldeer maar uiteraard houden ze normaal tarief en dal tarief wel gescheiden van elkaar.
Ik zag dit laatst al langskomen hier op het forum maar was er niet van bewust dat het ook bij hun vaste contracten was 8)7 .

Qua stroomverbruik is dit wel iets om rekening mee te houden in de late uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:05
elektriekert schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:17:
Ik heb een tijdje geleden via Greenchoice een 3 jaar duurzaam dalen afgesloten tegen (nu tegenwoordig) scherpe prijzen, ik zie dat ik ook jaarlijks saldeer maar uiteraard houden ze normaal tarief en dal tarief wel gescheiden van elkaar.
Ik zag dit laatst al langskomen hier op het forum maar was er niet van bewust dat het ook bij hun vaste contracten was 8)7 .

Qua stroomverbruik is dit wel iets om rekening mee te houden in de late uren.
maar dat maakt toch niet uit, als je meer teruglevert dan verbruikt?
https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf

tenzij je met greenchoice een aparte overeenkomst gesloten hebt, dat je per telwerk andere TLV krijgt. Maar dat is niet standaard.

[ Voor 8% gewijzigd door insomniac op 03-12-2022 11:36 ]

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Mmm.. TLV is aanbanden gelegd zo te zien. Jammer, aangezien ik net van Liander bericht krijg dat ze volgende week contact opnemen voor het plaatsen van de SAP.

Ik heb nu nog een vast contract tot oktober 2024 tegen €0,19, dus dat is top. Het idee was om 5000 kWh van zonnepanelen via SAP terug te leveren, maar ik zie geen TLV’s meer (ruim) boven de 20 cent. Daarmee is het voor mij dus nu zinloos geworden.

Of kijk/denk ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

t14wo schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:48:
Mmm.. TLV is aanbanden gelegd zo te zien. Jammer, aangezien ik net van Liander bericht krijg dat ze volgende week contact opnemen voor het plaatsen van de SAP.

Ik heb nu nog een vast contract tot oktober 2024 tegen €0,19, dus dat is top. Het idee was om 5000 kWh van zonnepanelen via SAP terug te leveren, maar ik zie geen TLV’s meer (ruim) boven de 20 cent. Daarmee is het voor mij dus nu zinloos geworden.

heb je al in de tabel gekeken van de startpost?
En je kan ook nog via dynamische tarieven terugleveren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:15
Teruglevering schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:01:
Teruglevering schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:06:
Ik begrijp werkelijk geen snars van deze posts. Heb je nu wel je goede bril op met 0,009 cent? Dat is 0,00009 euro?

En waar zou staan dat Innova per 1-2023 de TLV verandert? En van oude of nieuwe contracten? Want nieuwe contracten zijn al naar beneden gegaan, maar niet naar 0,009 cent maar naar 7 cent volgens mijn laatste informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:02
t14wo schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:48:

Zoals eerder voorbij kwam, diefstal met toestemming overheid/politiek (Jetten _O- )

Al jaren willen "ze " een redelijke TLV en wat krijgen we?

minimale TLV in óók nog eens de duurste wintermaanden terwijl de "gewone" tarieven de pan uit gieren op de markten.

jaja, € 0,92 rekenen en €0,11 terugbetalen voor jóuw investering = diefstal,
sorry maar ook ík kan er niks anders van maken.

De beste terugleververgoeding? die is er ZEKER...
maar dan wél ten gunste van ... de leveranciers die vinden dit uit-ste-kend *O*

Het enige wat wij als consument kunnen doen is ZO_VEEL_MOGELIJK overstappen, en ja voor ieder centje... dan heb je kans dat bepaalde leveranciers zenuwachtig worden.

Maar ook dát zal door de politiek de nek om gedraaid worden met.....
CONTRACTEN.... en de opzegmogelijkheid?? WOEKER boetes...

Laten we blij zijn dat er hier diverse Tweakers zijn _/-\o_ die zich VOL inzetten door ons op de hoogte houden van de Terugleververgoedingen zodat we allen snel kunnen inspelen op veranderingen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 23:43
insomniac schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:33:
[...]

maar dat maakt toch niet uit, als je meer teruglevert dan verbruikt?
https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf

tenzij je met greenchoice een aparte overeenkomst gesloten hebt, dat je per telwerk andere TLV krijgt. Maar dat is niet standaard.
Daar heb je een goed punt,
Dit staat in mijn overeenkomst:
Gelding enkeltarief en dubbeltarief: Heb je een meter met een enkel telwerk, dan rekenen we je energieverbruik af op basis van het enkeltarief. Heb je een meter met een dubbel telwerk, dan rekenen we je energieverbruik af op basis van het normaal- en daltarief, tenzij je kiest voor een afrekening van je energieverbruik op basis van het enkeltarief. Heb je een traditionele meter met een dubbel telwerk of een niet slimme meter? Dan geldt voor jou per alleen het overeengekomen enkeltarief voor je energieverbruik. Per 1 juli 2021 kan het energieverbruik namelijk niet (meer) worden afgerekend op basis van het normaal- en daltarief van het dubbeltarief. Dat komt omdat de netbeheerder per deze datum het signaal voor tariefschakeling heeft uitgezet.
Ik heb een slimme meter met dubbel telwerk en heb een normaal- en dal tarief

Ik kan zo niet terug vinden waar ik specifiek ben overeengekomen of ik over beiden telwerken berekent wordt qua TLV

[ Voor 4% gewijzigd door elektriekert op 03-12-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterL
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-09 09:52
Goed ... alle gekheid ... We zoeken gewoon de beste tlv's in 2023

Engie blijft waarschijnlijk een topper maar niemand meldt helaas hun tlv 2023

Weet iemand wat het 0,40 tarief is exclusief btw en belastingen?

Dan weten we wat de tlv van Engie waarschijnlijk wordt.

Bosch 3400iElec 10kw bbqkees HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 11:18
de Peer schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:50:
[...]

heb je al in de tabel gekeken van de startpost?
En je kan ook nog via dynamische tarieven terugleveren natuurlijk.
Zeker, maar 1-1 gaat er veel veranderen in negatieve zin lees ik in de laatste posts. Dat is nog niet in de huidige tarieven zichtbaar in de tabel.

Terugleveren via dynamisch is toch zinloos? Dan betaal je in de zonneuren om je zonnepanelen te laten draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

t14wo schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:22:
[...]

Zeker, maar 1-1 gaat er veel veranderen in negatieve zin lees ik in de laatste posts. Dat is nog niet in de huidige tarieven zichtbaar in de tabel.

Terugleveren via dynamisch is toch zinloos? Dan betaal je in de zonneuren om je zonnepanelen te laten draaien.
ik denk dat je zelf ook een beetje dynamisch moet handelen ;) . het verandert allemaal continu dus het is een kwestie van op het juiste moment een contract afsluiten en ook daarna de boel in de gaten blijven houden.
1 x kijken en de rest van het jaar niet meer is geen goede strategie.

Met dynamische tarieven kon je afgelopen zomer een prima TLV krijgen, kijk maar terug.
Ja er waren ook momenten dat de TLV laag of zelfs kort negatief was. Dat zijn mooie dagen om de panelen via een schakelaar om te zetten naar een variabel contract op je SAP, zodat je in ieder geval nog 8-20 cent per kWh ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PieterL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:21:

welk 0,40 tarief? Er is geen 0,40 tarief.

Elke leverancier hanteert zijn eigen tarieven, en boven de 40 cent per kWh betaalt de overheid de rekening.

Leveranciers zouden dom zijn om hun tarief op 40 cent per kWh te zetten, dan krijgen ze namelijk niets van de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62gVY1GE3CZIxfh2t63KyITwFOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIw0gqU2znxsLTMP5Nn65oBe.jpg?f=fotoalbum_large
Engie betaalt voorlopig gewoon 39 en 51 cent. Dit staat zo in mijn variabele contract dat ik afgelopen week heb afgesloten. Natuurlijk kan het dat ze over een tijd dit verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:29

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

PieterL schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:21:

Heb vrijdagmiddag 2-12-22 aanbod van Engie gekregen voor 2023.
Levertarief voor vast MKB contract van 1 jaar per 5-1-23 is € 0,135 ex belastingen en BTW.
TLV is ook € 0,135
Reden is dat ze zien dat ik veel meer teruglever dan afneem in een jaar.
Dat was ook de reden dat ik geen variabel contract met hogere tarieven kon krijgen.

Voor mij met > 10.000 kWh terugleveren niet interessant.
Is info via de telefonische helpdesk en bevestigd in een aanbieding per mail.

Alle kosten op een rijtje.

Leveringskosten per kWh (per 1 januari)
Leveringskosten zijn de kosten voor jouw verbruik van gas en/of elektriciteit. Energie die jou helpt om comfortabel te werken. De prijs is per kWh (elektriciteit)

ENGIE :
enkeltarief incl. overheidsheffingen enkeltarief excl. overheidsheffingen
vaste leveringskosten per dag:

excl. btw () 0,26122
0,13523
0,15069

incl. btw () 0,31608
0,16363
0,18233

[ Voor 25% gewijzigd door 964C2 op 03-12-2022 15:52 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 20:18
Whiskey48 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 05:45:
Ik denk niet dat ik hier rechten aan kan ontlenen. Mijn vraag was of mijn TLV naar 13,5ct ging, dat ik had begrepen dan anderen hier een mail over hadden gehad (ik iig nog niet). Dit was het antwoord
Ik heb ook geen mail. En aangezien ze ook een wijziging van dit tarief 30 dagen van tevoren kenbaar moeten maken (en ook aan geven dat eventueel netjes te doen, verwacht ik geen wijziging per 1-1-2023 bij lopende contracten. En aangezien ze zelf aangeven alleen te wijzigen per 1-1 en 1-7, denk ik echt dat we goed zitten tot 1-7-2023.

Voor degene die nog op zoek zijn naar de beste TLV is het denk ik zaak nu over te stappen, met verhuizing, dan ben je na 2 weken over en ben je de wijziging per 1-1-2023 voor. Lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco1972
  • Laatst online: 19-03-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Asc9PWApxLATaf4fexGZqg6XmLo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hZgSkePRpFpOLTdMT2PLWDR2.png?f=fotoalbum_large

5 oktober van Budget energie naar Engie overgestapt, deze week deze mail gekregen.

Begrijp ik het goed dat ik voor een teruggeleverde kWh meer krijg dan ik betaal voor een afgenomen kWh?

En ik lever 2000 kWh per jaar meer terug dan ik afneem, moet ik dubbeltarief houden of naar enkeltarief gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gAzu
  • Laatst online: 28-09 11:25
Vraagje: Zou iedereen de energieleverancier die de post betreft willen noemen in die post?
Dat maakt het een stuk beter te volgen lijkt mij.

@cj1 Zou je een nieuwe tabel willen maken zodat die gevuld kan worden met gegevens die gelden vanaf 1 januari?

Wat mij betreft met alleen ex.btw tarieven erin, daar de tlv meestal ex btw is. Dat vergelijkt wat makkelijker lijkt me.
De uitzonderingen daarop kunnen genoemd worden in de kolom bijzonderheden: betaald ook btw uit.

De layout kan dan ook wat eenvoudiger, bv:

Naam | tlv enkel | tlv normaal | tlv dal | levering enkel | lev. normaal | lev. dal | contractvorm | mutatiedatum | bijzonderheden | bron

Het is maar een voorstel natuurlijk, kijk maar of je er wat mee doet.
O, en er staat engergie in de bullitlijst ergens boven de tabel geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gAzu
  • Laatst online: 28-09 11:25
Wellicht nog een kolommetje Vaste Leveringskosten, of een notitie om daarop te letten.

Sommige leveranciers hebben enorm hoge lidmaatschapsprijzen tov anderen.
Die kunnen je winst doen verdampen als je maar een klein beetje meer terugleverd dan je verbruikt. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
Engie open, enkeltarief. 1 jan, nieuw contract.

Zie deze nog niet in de tabel hens ik het effe post.

Hoezo enkel? Ik vertrouw Engie niet met 2 verschillende TLV tarieven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIaI4TnFlPO3kec8R2k6qDdp6Yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPAkh9ISYxaY89quOjL6CmT3.jpg?f=fotoalbum_large

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannesp
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Hansieo schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:59:
[...]

Zoals eerder voorbij kwam, diefstal met toestemming overheid/politiek (Jetten _O- )

Al jaren willen "ze " een redelijke TLV en wat krijgen we?

minimale TLV in óók nog eens de duurste wintermaanden terwijl de "gewone" tarieven de pan uit gieren op de markten.

jaja, € 0,92 rekenen en €0,11 terugbetalen voor jóuw investering = diefstal,
sorry maar ook ík kan er niks anders van maken.

De beste terugleververgoeding? die is er ZEKER...
maar dan wél ten gunste van ... de leveranciers die vinden dit uit-ste-kend *O*

Het enige wat wij als consument kunnen doen is ZO_VEEL_MOGELIJK overstappen, en ja voor ieder centje... dan heb je kans dat bepaalde leveranciers zenuwachtig worden.

Maar ook dát zal door de politiek de nek om gedraaid worden met.....
CONTRACTEN.... en de opzegmogelijkheid?? WOEKER boetes...

Laten we blij zijn dat er hier diverse Tweakers zijn _/-\o_ die zich VOL inzetten door ons op de hoogte houden van de Terugleververgoedingen zodat we allen snel kunnen inspelen op veranderingen.
Daar kan een SAP of zelfs TAP dus uitkomst bieden. Mooi contract op en *AP afsluiten, en op de PAP of SAP niets meer leveren/verbruiken tot dat contract is afgelopen. Geen last meer van opzegtermijnen als je er 1 reserve hebt om direct naar te schakelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
jannesp schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:41:
[...]

Daak kan een SAP of zelfs TAP dus uitkomst bieden. Mooi contract op en *AP afsluiten, en op de PAP of SAP niets meer leveren/verbruiken tot dat contract is afgelopen. Geen last meer van opzegtermijnen als jeer 1 reserve hebt om direct naar te schakelen....
Ik ben mijn groepenkast al aan het voorbereiden voor een eventuele SAP.
Maar ik wacht nog even 1 januari af omdat er schijnbaar wat gaat veranderen.

Ook heb ik geen zin/tijd om regelmatig belastingen/opbrengsten te gaan switchen tussen PAP-SAP, en ook switchen tussen nextday tarieven gaat deze oude heer iets te ver omdat ik toch ook wel regelmatig weg ben.

Kortom, SAP prima, maar niet teveel (terugkerend) werk er aan hebben... _O- .

Of het dan nog rendabel is... :?

opwek ~10.000kWh (ZO+ZW), als ik dan huisverbruik, WtP en EV er af trek, hou ik (denk ik, alles moet nog settelen..) ca 2.000kWh over.

Is dat de moeite voor een SAP met weinig werk? ik zal het nog moeten gaan uitvogelen.. 7(8)7, maar dan is de kast alvast klaar.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05:53
Hansieo schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:51:
[...]

Ik ben mijn groepenkast al aan het voorbereiden voor een eventuele SAP.
Maar ik wacht nog even 1 januari af omdat er schijnbaar wat gaat veranderen.

Ook heb ik geen zin/tijd om regelmatig belastingen/opbrengsten te gaan switchen tussen PAP-SAP, en ook switchen tussen nextday tarieven gaat deze oude heer iets te ver omdat ik toch ook wel regelmatig weg ben.

Kortom, SAP prima, maar niet teveel (terugkerend) werk er aan hebben... _O- .

Of het dan nog rendabel is... :?

opwek ~10.000kWh (ZO+ZW), als ik dan huisverbruik, WtP en EV er af trek, hou ik (denk ik, alles moet nog settelen..) ca 2.000kWh over.

Is dat de moeite voor een SAP met weinig werk? ik zal het nog moeten gaan uitvogelen.. 7(8)7, maar dan is de kast alvast klaar.
Ik zou de 10MWh op de SAP plaatsen.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
John245 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:34:
[...]

Ik zou de 10MWh op de SAP plaatsen.
En dan 8 MWh inkopen? Het meeste zit boven het plafond, het is maar de vraag of dat gunstiger is dan salderen. Alles valt of staat met de TLV en die moet hoger zijn dan wat je op de PAP betaalt incl heffingen en btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Bschnitz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:13:

[Afbeelding]
Terugleververgoeding is bij Engie dus 39 & 51 cent bij dubbeltarief, of 45 cent bij enkeltarief.
Ik ga voor dubbeltarief aangezien ik 's nachts niks opweg en piektarief 5 dagen per week is en daltarief doorgaans 2 dagen per week. Dus ik denk dat dit het meeste oplevert. Het is inderdaad wel meer 'risico' omdat voor mij altijd nog enigzins onduidelijk is hoe salderen straks werkt bij meer teruglevering dan verbruik icm het prijsplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:05
marteltor schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:21:
Het is inderdaad wel meer 'risico' omdat voor mij altijd nog enigzins onduidelijk is hoe salderen straks werkt bij meer teruglevering dan verbruik icm het prijsplafond.
Als je netto meer levert dan verbruikt, heb je niets met het plafond te maken. TLV staat ook los van de prijscompensatie die bij het plafond hoort.
Het is net als altijd, je kWh-tjes worden tegen elkaar weggezet, wat overblijft moet betaald worden. Door jou (€0,40 tot 2900kWh, daarboven het afgesproken tarief) of je leverancier (de afgesproken TLV) .

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
marteltor schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:21:
[...]

Terugleververgoeding is bij Engie dus 39 & 51 cent bij dubbeltarief, of 45 cent bij enkeltarief.
Ik ga voor dubbeltarief aangezien ik 's nachts niks opweg en piektarief 5 dagen per week is en daltarief doorgaans 2 dagen per week. Dus ik denk dat dit het meeste oplevert. Het is inderdaad wel meer 'risico' omdat voor mij altijd nog enigzins onduidelijk is hoe salderen straks werkt bij meer teruglevering dan verbruik icm het prijsplafond.
Ik ga uit van zeer zonnige weekenden :) 45 is mooi in het midden en er kunnen geen fouten ontstaan.

Sowieso kunnen ze de TLV elk moment aanpassen, helaas. Het is hopen dat we in maart nog steeds minimaal dit hebben.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@John245 @pirke

dank beide voor uw input... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
insomniac schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:36:
[...]

Als je netto meer levert dan verbruikt, heb je niets met het plafond te maken. TLV staat ook los van de prijscompensatie die bij het plafond hoort.
Het is net als altijd, je kWh-tjes worden tegen elkaar weggezet, wat overblijft moet betaald worden. Door jou (€0,40 tot 2900kWh, daarboven het afgesproken tarief) of je leverancier (de afgesproken TLV) .
Stel:
3000 kwh verbruik normaal
5000 kwh verbruik dal
6000 kwh opwek normaal
3000 kwh opwek dal

Hoe wordt dit afgerekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Riesjard schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:54:
[...]

Stel:
3000 kwh verbruik normaal
5000 kwh verbruik dal
6000 kwh opwek normaal
3000 kwh opwek dal

Hoe wordt dit afgerekend?
1000 uitbetaald aan TLV. Eea afhankelijk hoe je leverancier saldeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:49:
[...]

1000 uitbetaald aan TLV. Eea afhankelijk hoe je leverancier saldeert.
Ik vind dit nog steeds complex om te begrijpen.
Tegen welk tarief?
De meeste variabele contracten hebben misschien 2 of 3 tarieven op een jaar maar hoe zit het met de Tibbers e.d. met dynamische tarieven?

In dit voorbeeld zal bij terugleveren bij de meeste leveranciers hetzelfde zijn. Het blijft voor mij ook nog vooral lastig te begrijpen als er bijv een verbruik 1000 over blijft. Maar dit is wellicht meer een salderingsvraagstuk dan een TLV vraagstuk, al raakt het elkaar wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Riesjard op 05-12-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Riesjard schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:18:
[...]

Tegen welk tarief?
tegen de terugleververgoeding.

In geval van dynamische tarieven werkt het allemaal anders. Daarvoor moet je het dynamische tarieven topic zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 05-12-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
Riesjard schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:18:
[...]

Tegen welk tarief?
De meeste variabele contracten hebben misschien 2 of 3 tarieven op een jaar maar hoe zit het met de Tibbers e.d. met dynamische tarieven?

In dit voorbeeld zal bij terugleveren bij de meeste leveranciers hetzelfde zijn. Het blijft voor mij ook nog vooral lastig te begrijpen als er bijv een verbruik 1000 over blijft. Maar dit is wellicht meer een salderingsvraagstuk dan een TLV vraagstuk, al raakt het elkaar wel.
Als je een slimme meter hebt dan houdt die ook de teruglevering per normaal en daltarief bij

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
RobWest schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:42:
[...]

Als je een slimme meter hebt dan houdt die ook de teruglevering per normaal en daltarief bij
Yup en volgens mij salderen ze bij Engie ook op basis van dal en piek. Ik kwam namelijk op de site met enkeltarief hoger uit dan met dubbel.

+ Ze mogen het TLV ook nog eens ad-hoc veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Bschnitz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:13:

[Afbeelding]
Als ik bij Engie kijk om een nieuw contract af te sluiten zie ik deze prijzen, incl btw en heffingen 2023:

Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,51035 per kWh

Daltarief per kWh
€ 0,39138 per kWh

Vaste leveringskosten
€ 6,67 per maand

Of zou dat zonder btw en heffingen zijn omdat ik aangegeven heb meer terug te leveren?

EDIT

Antwoord zelf gevonden door andere getallen in te voeren. De website laat inderdaad kale tarieven zien als je teruglevert.

@cj1 ter info

[ Voor 7% gewijzigd door pirke op 05-12-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
pirke schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:33:
[...]

Als ik bij Engie kijk om een nieuw contract af te sluiten zie ik deze prijzen, incl btw en heffingen 2023:

Normaaltarief per kWh
€ 0,51035 per kWh

Daltarief per kWh
€ 0,39138 per kWh

Vaste leveringskosten
€ 6,67 per maand

Of zou dat zonder btw en heffingen zijn omdat ik aangegeven heb meer terug te leveren?

EDIT

Antwoord zelf gevonden door andere getallen in te voeren. De website laat inderdaad kale tarieven zien als je teruglevert.

@cj1 ter info
ja die tool wisselt de prijzen afhankelijk van of je meer verbruikt da je opwekt of juist meer teruglevert. Wel beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 17:50
marteltor schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:53:
[...]
ja die tool wisselt de prijzen afhankelijk van of je meer verbruikt da je opwekt of juist meer teruglevert. Wel beetje apart.
Gewoon aangeven dat je geen zonnepanelen hebt, zo heb ik een normaaltarief van 0,76 afgelopen week gekregen.
In mijn situatie klopt dat ook, per 1 januari Engie en per 31 januari zonnepanelen.Mischien wijzigen ze mijn tarief wel snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
feddesman schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:05:
[...]

Gewoon aangeven dat je geen zonnepanelen hebt, zo heb ik een normaaltarief van 0,76 afgelopen week gekregen.
In mijn situatie klopt dat ook, per 1 januari Engie en per 31 januari zonnepanelen.Mischien wijzigen ze mijn tarief wel snel
Nee je tarief blijft gelijk. Jouw 76 cent minus overheidsheffingen minus btw is hetzelfde bedrag als je te zien krijgt als je meer opwekt dan verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Nu online
feddesman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:50:
Heb ik wat gemist of gaat de TLV van united consumers drastisch naar beneden naar 0,135c[Afbeelding]
Waar zie je deze 2023 tarieven van UC? Ik krijg steevast de 2022 modelcontract tarieven te zien als ik prijsopgave doe op hun website... :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Rossi46 schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:38:
[...]

Waar zie je deze 2023 tarieven van UC? Ik krijg steevast de 2022 modelcontract tarieven te zien als ik prijsopgave doe op hun website... :/
Ik krijg ook de 13,5 te zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-09 15:26
Het seizoen van de jaaroverzichten is alweer gearriveerd.

Voor mezelf ook een TLV jaaroverzicht gemaakt. Een gerealiseerde TLV van circa 58 cent in 2022, toch best prima! Eind april panelen bijgeplaatst dus had nog beter kunnen zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-17kX24NB3IbmeeeoNpHKfdfqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6940BfomZZDdCgqbVauRTdec.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embraise
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06 11:49
Ik heb nog even flink vergeleken voor mijn contract voor komend jaar.
Voor nu lijkt Energie vanOns toch echt het beste eruit te komen met in mijn geval 1000 kwh wat ik jaarlijks teruglever.

Bij Engie is het maandelijkse voordeel van mijn panelen toch een stuk lager:
Engie: 43,- terug op stroom
VanOns: 67,- terug op stroom

Ook met gas ben ik voordeliger uit bij VanOns.

Voorheen met de oude tarieven van Innova was ik daar het goedkoopste uit, maar uiteindelijk te laat met een knoop doorhakken waardoor ik de hoge TLV gemist heb daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Embraise schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:56:
Ik heb nog even flink vergeleken voor mijn contract voor komend jaar.
Voor nu lijkt Energie vanOns toch echt het beste eruit te komen met in mijn geval 1000 kwh wat ik jaarlijks teruglever.

Bij Engie is het maandelijkse voordeel van mijn panelen toch een stuk lager:
Engie: 43,- terug op stroom
VanOns: 67,- terug op stroom

Ook met gas ben ik voordeliger uit bij VanOns.

Voorheen met de oude tarieven van Innova was ik daar het goedkoopste uit, maar uiteindelijk te laat met een knoop doorhakken waardoor ik de hoge TLV gemist heb daar.
De tarieven van Engie liggen hoger, hoe kom je dan toch lager uit :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embraise
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06 11:49
pirke schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:25:
[...]

De tarieven van Engie liggen hoger, hoe kom je dan toch lager uit :?
Ja dat vraag ik mij ook af! Volgens de tabel ligt de TLV vergoeding hoger bij Engie.
Echter als ik het bereken bij de website kom ik lager uit.
Misschien heeft het te maken met de hoeveelheid die ik teruglever dat ze daardoor een lagere TLV geven?
Wat andere mensen hierboven hadden dit ook al benoemd.

Wat ik op de webiste bij VanOns zie is dit:
Teruglevering
(Enkeltarief: € 0,42434 per kWh)

en bij Engie (maar dit is het tarief om stroom te kopen): Ookal hoort dit hetzelfde zijn als de TLV
Normaaltarief per kWh
€ 0,45534 per kWh

Dan is het vreemd dat ik dus uiteindelijk toch een hogere TLV krijg op maandelijkse basis bij VanOns.
Dus ik twijfel of de 0,45 cent van Engie dan in mijn geval toch niet gelijk staat aan de TLV.

[ Voor 5% gewijzigd door Embraise op 05-12-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Embraise schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:33:
[...]

Ja dat vraag ik mij ook af! Volgens de tabel ligt de TLV vergoeding hoger bij Engie.
Echter als ik het bereken bij de website kom ik lager uit.
Misschien heeft het te maken met de hoeveelheid die ik teruglever dat ze daardoor een lagere TLV geven?
Wat andere mensen hierboven hadden dit ook al benoemd.

Wat ik op de webiste bij VanOns zie is dit:
Teruglevering
(Enkeltarief: € 0,42434 per kWh)

en bij Engie (maar dit is het tarief om stroom te kopen):
Normaaltarief per kWh
€ 0,45534 per kWh

Dan vreemd verhaal dat ik dus uiteindelijk toch meer ervoor terugkrijg op maandelijkse basis bij VanOns.
Ik denk dat de 0,45 cent van Engie dan niet gelijk staat aan de TLV.
Wellicht rekent Engie met 2023 vermindering energiebelasting en VanOns met 2022 ofzo?

Het enige dat relevant is is de TLV en de maandelijkse kosten. De rest is overal hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 16:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zW9VSoQi66ZnyOHsT8LD3jhSIU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2hLfxmKbgL6noBwVQwZd6HxH.jpg?f=user_large

lk zag net deze in de mijn portaal. kostprijs stroom naar boven, TLV toch goed.

[ Voor 7% gewijzigd door D.v.Heerikhuize op 05-12-2022 20:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:56
Ziet er hier ook goed uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNkomlzMDSzFM_9O97vIok7oX4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9Lj0WI29At6AfL5hPB6YRX6.jpg?f=fotoalbum_large

Had het niet gedacht dat deze TLV nog voor mij zou gelden vanaf 2023, maar dus toch ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
JohanNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:29:

[Afbeelding]

Had het niet gedacht dat deze TLV nog voor mij zou gelden vanaf 2023, maar dus toch ;)
en welke leverancier is dit?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:56
John245 schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:44:
[...]

en welke leverancier is dit?
United consumers, eind augustus afgesloten

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:23
Ook in mijn UC portal staat het nog erg goed. Toch staat er dit zinnetje bij:

Aan de genoemde tarieven kunnen geen rechten worden ontleend. UnitedConsumers Energie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de juistheid van deze tarieven.

Hopelijk blijft het zo in 2023. Teken ik voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23

BeyondThunder

Lost Lightning

Even een vraagje aan de Tweakers die hier nu middenin zitten.
Ons vaste jaar contract bij Innova loopt 4 januari 2023 af, en ook dit jaar ga ik weer wisselen van energieleverancier. Ik heb 22 panelen op het zuiden, hier komen 8 panelen bij op het westen.
Ik lever meer terug dan ik verbruik. Hoeveel exact weet ik nu niet, maar niet superveel (Airco's, zwembad verwarming e.d.)

Ik kreeg vandaag een aanbod van Innova in de mail (Tariefblad per 01-01-2023)
Hierin deze TLV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1BGi5nkyZEov4iChIUNDzxoEKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B3eA0060qKieM4E3NSm5zWbA.png?f=fotoalbum_large

Is dat niet extreem laag? Of mis ik hier iets?
Ik zit te denken om over te stappen naar Engie, maar dat kan enkel tijdens kantooruren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobWest
BeyondThunder schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:45:
Even een vraagje aan de Tweakers die hier nu middenin zitten.
Ons vaste jaar contract bij Innova loopt 4 januari 2023 af, en ook dit jaar ga ik weer wisselen van energieleverancier. Ik heb 22 panelen op het zuiden, hier komen 8 panelen bij op het westen.
Ik lever meer terug dan ik verbruik. Hoeveel exact weet ik nu niet, maar niet superveel (Airco's, zwembad verwarming e.d.)

Ik kreeg vandaag een aanbod van Innova in de mail (Tariefblad per 01-01-2023)
Hierin deze TLV:

[Afbeelding]

Is dat niet extreem laag? Of mis ik hier iets?
Ik zit te denken om over te stappen naar Engie, maar dat kan enkel tijdens kantooruren.
Ja dat klopt nu. Innova is een paar weken geleden van 54 cent naar 7 cent gegaan (ex btw)
Engie is nu een goed alternatief.

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@BeyondThunder op dit moment heeft Engie het beste aanbod. Hoe dat de komende weken gaat ontwikkelen is natuurlijk koffiedik kijken. Als je weet dat je vanaf februari/maart/april netto leverancier wordt kun je nu al een contract aangaan vanaf dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HF5236
  • Laatst online: 27-09 08:45
JohanNL schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:29:

[Afbeelding]

Helaas geld voor mij onderstaande, ik zal toch eens contact met ze op moeten nemen anders dan wordt het overstappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ubCMeqoDU6ncRDCkrFqsIB3CJI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/leSJra5kr0fzV4758C7SdX66.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-09 22:42
HF5236 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:17:
[...]

Helaas geld voor mij onderstaande, ik zal toch eens contact met ze op moeten nemen anders dan wordt het overstappen.
[Afbeelding]
Niet geinformeerd?
Waarom niet blijven zitten en achteraf bij de factuur daarop wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBL
  • Laatst online: 26-09 11:50

SBL

Bovenin de TLV tabel staat 1 december 2023; jaartal zou 2022 moeten zijn (dat blijkt ook wel uit de tekst die boven de tabel staat)

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
HF5236 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:17:
[...]

[Afbeelding]
Ik vindt dat echt asociale diefstal. Inkopen voor 13 cent en doorverkopen voor 89 cent (waarvan 49 cent met belastinggeld wordt betaald). Misselijkmakend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 22:10
pirke schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:01:
[...]

Ik vindt dat echt asociale diefstal. Inkopen voor 13 cent en doorverkopen voor 89 cent (waarvan 49 cent met belastinggeld wordt betaald). Misselijkmakend.
Oftewel iedereen die netto teruglevert overstappen naar Engie (iig wij Tweakers :)) zodat marktwerking zijn ding kan gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 09:35
TorpedoX_88 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:05:
[...]

Oftewel iedereen die netto teruglevert overstappen naar Engie (iig wij Tweakers :)) zodat marktwerking zijn ding kan gaan doen...
Totdat Engie het wel genoeg vindt met die nieuwe groep netto-terugleverklanten en ook de TLV naar 11 cent zet. Daar heb je ook zekerheid tot de volgende wijziging.

Het zal me niet verbazen als over een maandje Powerpeers boven aan de lijst staat :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Laatst online: 26-09 15:28
rumour93 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:09:
[...]

Totdat Engie het wel genoeg vindt met die nieuwe groep netto-terugleverklanten en ook de TLV naar 11 cent zet. Daar heb je ook zekerheid tot de volgende wijziging.

Het zal me niet verbazen als over een maandje Powerpeers boven aan de lijst staat :o
Dan levert day-ahead/dynamisch meer op momenteel... Dik 33 cent momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
pirke schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:01:
[...]

Er wordt alleen niet voor 89 cent verkocht. Dat wordt meteen op de dagmarkt gedumpt en krijgen leveranciers je veel minder dan die 13 cent voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Melkunie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:54:
[...]

Er wordt alleen niet voor 89 cent verkocht. Dat wordt meteen op de dagmarkt gedumpt en krijgen leveranciers je veel minder dan die 13 cent voor.
dan wil ik ook wel op die dagmarkt kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06

Termy

valt er nog wat te fragge?

John245 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:04:
[...]

dan wil ik ook wel op die dagmarkt kopen
Dat kan, dan moet je even verhuizen naar het day ahead/dynamische tarieventopic ;).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Laatst online: 27-09 08:45
Net van UC de volgende reactie gehad over de daling van mn teruglevertarief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5uyG2BvloOGrLdsP5RGwufaaTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LA8NFDVJbT7Dj5IN2wxasbN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Termy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:07:
[...]

Dat kan, dan moet je even verhuizen naar het day ahead/dynamische tarieventopic ;).
Daar koop ik, maar betaal vandaag toch echt meer dan 13 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 17-09 11:34
Even een noob vraag;
Zit nu 2 maanden bij VDB in onze nieuwbouwwoning, wanneer is beste moment om over te stappen naar een leverancier met hoogste TLV?
Gelijk 1 januari of 1 maart?
En dan einde vh jaar weer overstappen voor de winterperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Pingu007 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:27:
Even een noob vraag;
Zit nu 2 maanden bij VDB in onze nieuwbouwwoning, wanneer is beste moment om over te stappen naar een leverancier met hoogste TLV?
Dat weet niemand.. Het blijft gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:56
Pingu007 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:27:
Even een noob vraag;
Ligt er aan in welke maand je een netto terugleveraar / afnemer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 17-09 11:34
Rox92 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:52:
[...]

Ligt er aan in welke maand je een netto terugleveraar / afnemer word.
Dus eigenlijk vanaf de maand wanneer het zonnetje lekker gaat schijnen en wat hoger staat dan nu? 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pakkie73
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-09 13:01
Niet eens, want dan kun je alsnog een dief zijn van je eigen portemonnee. Zie bijvoorbeeld UC: had je een maand geleden een contract afgesloten startend per 1 januari dat had je in principe een TLV van 89 ct gehad tot 1 juli 2023. In principe want je weet natuurlijk nooit wat ze ermee doen. Inmiddels is de TLV bij UC gezakt tot 13,5 ct TLV als je nu iets afsluit.

Had ik gewacht met overstappen tot het moment dat ik vanaf 1 januari op 0 sta / netto ga leveren (rond 1 mei) dan had ik waarschijnlijk nooit zo''n hoge TLV gehad als nu. Stel dat UC inderdaad tot 1 juli die TLV van 89 ct gaat geven dan scheelt het mij op die twee maanden mei & juni meer dan 2.000 Euro :)

Waarom zou je wachten tot het moment dat je netto terug gaat leveren als je nu een goede deal kunt sluiten met een "in principe TLV tot datum x" zoals bij UC mogelijk was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf kiezen. Achteraf blijkt dan wat het beste is. Van te voren is het gewoon gokken (zei de persoon met teruglevertarief van 89 cent bij UC per 1 januari).

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:15
Ik vraag me ook nog steeds af waarom ik de enige ben met een (goed) Innova contract vanaf 1-7. Merkte weinig enthousiasme toen ik dat voorstelde, maar volgens mij was het best een aardige move. Mocht er dan een betere deal zijn in juni dan zeg je hem weer op voor 50 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
pirke schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:33:
[...]

Normaaltarief per kWh
€ 0,51035 per kWh

Daltarief per kWh
€ 0,39138 per kWh

@cj1 ter info
Welk (type) contract betreft het hier? (variabel/model/anders)

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Atomius schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:41:
Ik vraag me ook nog steeds af waarom ik de enige ben met een (goed) Innova contract vanaf 1-7. Merkte weinig enthousiasme toen ik dat voorstelde, maar volgens mij was het best een aardige move. Mocht er dan een betere deal zijn in juni dan zeg je hem weer op voor 50 euries.
Ik ben ingestapt toen er wat geruchten waren dat Eneco de TLV ging verlagen (Eneco snoeit in terugleververgoeding). Vanaf 25 september ging het jaarcontract bij Innova in voor bijna 1 euro TLV.
Veel mensen durfde de stap niet aan omdat Innova mogelijk financieel niet zo sterk was. Als die failliet zouden gaan aan het eind van de winter moet je je verbruik tegen 1 euro per kWh gaan aftikken in plaats van te salderen.
We gaan het zien. Ik hoop ergens in de lente mijn verbruik weer te hebben gesaldeerd. Daarna is het cashen omdat de TLV voor 1 jaar vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:31
Headshot_NL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:06:
[...]

Ik ben ingestapt toen er wat geruchten waren dat Eneco de TLV ging verlagen (Eneco snoeit in terugleververgoeding). Vanaf 25 september ging het jaarcontract bij Innova in voor bijna 1 euro TLV.
Veel mensen durfde de stap niet aan omdat Innova mogelijk financieel niet zo sterk was. Als die failliet zouden gaan aan het eind van de winter moet je je verbruik tegen 1 euro per kWh gaan aftikken in plaats van te salderen.
We gaan het zien. Ik hoop ergens in de lente mijn verbruik weer te hebben gesaldeerd. Daarna is het cashen omdat de TLV voor 1 jaar vast staat.
Ja ik was ook sceptisch maar nu wel een beetje spijt van. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-09 15:26
Whiskey48 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:09:
[...]

Ja ik was ook sceptisch maar nu wel een beetje spijt van. :)
Zijn net aandelen, hoog risico met potentieel hoge winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterL
Nog een keer: wat is de tlv 2023 van Engie?

Hun site geeft tarief 0.455 per kwh

Geloof dat daar 0.15 overheid in zit. Als dat klopt is de tlv 0.455-0.15=0.305 incl btw
Dus ongeveer 24 cent ex btw
Klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PieterL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:43:

Geloof dat daar 0.15 overheid in zit. Als dat klopt is de tlv 0.455-0.15=0.305 incl btw
Klopt?
wat bedoel je met 0.15 overheid? En waarom zou je dat van de TLV aftrekken?
als ze die TLV melden op hun website, dan is dat de TLV.

Ik heb ook even gekeken en mijn conclusie is dat de TLV gewoon die 45,5 ct per kWh is.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 07-12-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
de Peer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:46:
[...]

wat bedoel je met 0.15 overheid? En waarom zou je dat van de TLV aftrekken?
als ze die TLV melden op hun website, dan is dat de TLV.

Ik heb ook even gekeken en mijn conclusie is dat de TLV gewoon die 45,5 ct per kWh is.
@de Peer, omdat de TLV niet als concreet bedrag wordt benoemd, maar wordt omschreven:
quote: Aanmeldmodule Engie
Als je op een telwerk (hoog of laag) meer teruglevert dan je op dat telwerk hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding. Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).
De 15 cent is de energiebelasting van 2023 inclusief 21% btw (0,15245).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Melkunie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:15:
[...]

@de Peer, omdat de TLV niet als concreet bedrag wordt benoemd, maar wordt omschreven:

[...]

De 15 cent is de energiebelasting van 2023 inclusief 21% btw (0,15245).
Ik zou geneigd zijn om hun berekening op de website voor waarheid aan te nemen, die 45,5 cent per kWh dus. Maar dat blijft een aanname, het contract is uiteindleijk leidend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
cj1 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:17:
[...]

Welk (type) contract betreft het hier? (variabel/model/anders)
Het enige dat op de website aangeboden werd, volgens mij variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
PieterL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:43:

Klopt?
45 is inderdaad TLV enkeltarief, daar zitten geen heffingen bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47
Zojuist ook even contact gehad met UC.
Had namelijk nog niets vernomen over eventuele wijzigingen op de TLV.
Ingangsdatum abo: 30-9-2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETPqT96vKqSDzu-EQMDws-rc64o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vfQuwWGkh6hVrxtCCCcdpOp.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig in ons geval blijft deze gelijk aan 2022 (van okt - dec).

[ Voor 3% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 07-12-2022 12:31 ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterL
Engie

Als je op hun site invult dat je meer levert dan gebruikt, staat er onder tarief 45ct ipv 70ct.
Hun berekende jaarkosten kloppen dan precies met die 45ct
De tlv is dus inderdaad 45ct.

Helaas staat onder Tarief bij de 45ct dat het inclusief btw en overheid is maar dat klopt niet dus.

Allemaal bedankt voor je hulp. Ik ga per 1/1 over naar Engie.

Pagina: 1 ... 127 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2