In mijn innova staat toch echt teruglever tarief hoorNico-G schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:39:
[...]
Dat noemen ze dan géén tarief, maar een vergoeding
Ok. ze gebruiken verschillende benamingen. En dan? Wat is je punt?Nico-G schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:37:
[...]
Nou, nee.
Zie Eneco, Greenchoice en anderen. Als je kWh's saldeert en er blijft iets over dan krijg je een terugleververgoeding, géén teruglevertarief.
Verwijderd
Lood. Oud ijzer.Nico-G schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:37:
[...]
Nou, nee.
Zie Eneco, Greenchoice en anderen. Als je kWh's saldeert en er blijft iets over dan krijg je een terugleververgoeding, géén teruglevertarief.
Leuk dat je de paradepaardjes van de grootleveranciers napapagaait, maar contractrecht in Nederland is er simpel over: iedere onduidelijkheid dient uitgelegd te worden in het voordeel van de consument.
Dus noem het wat je wil, zolang een leverancier niet ondubbelzinnig heeft bedongen dat ze de LV en TLV mogen ontkoppelen dan kan het niet. Of dat ze het ineeens toch zomaar mogen wijzigen door het anders te noemen, ook niet.
En om dat ook maar vast de wereld uit te helpen: Bij wet alle wijzigingen minimaal 30 dagen voor ze doorgevoerd worden communiceren, en iedere wijziging op tarieven geeft recht tot kosteloos ontbinden.
Oftewel, zie het wetboek - dat ding waarvan energieleveranciers blijkbaar niet weten hoe het er uit ziet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2022 19:41 ]
Helaas is dat voor ons niet van toepassing, wij willen juist de e-leverancier houden aan het wederzijds contract zodat we lang kunnen genieten van een hoge TLV!Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:31:
[...]
..., en iedere wijziging op tarieven geeft recht tot kosteloos ontbinden.
Dus leuk dat je de strenge wet even aanhaalt maar ik vind dat @Nico-G wel een punt heeft.
Aangezien de meeste leveranciers de TLV geen tarief noemen valt dit dus niet onder de kosteloos ontbinden clausule (wat je toch al niet wil).
Het lijkt erop dat in deze fase van de e-markt de leveranciers het risico van een hoge TLV zijn gaan beperken. Het benamen van de TLV tot vergoeding is één van die beperkende maatregelen.
Een andere is het overleg met onze overheid mbt het prijsplafond en óók de TLV. Blijkbaar is de 80% richtlijn van tafel aangezien vele leveranciers rond de 10cent per kWh zitten, wat inderdaad een 'vergoedinkje' is. Ik denk niet dat de overheid hierin gaat opkomen voor mensen die veel (belastingvrij) geld verdienen aan zonnepanelen, zeker niet als veel huishoudens al zonnepanelen hebben.
Zie nog steeds het verschil niet. Als ze hem op het tarievenblad zetten is het een tarief.bmoorman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:35:
[...]
Helaas is dat voor ons niet van toepassing, wij willen juist de e-leverancier houden aan het wederzijds contract zodat we lang kunnen genieten van een hoge TLV!
Dus leuk dat je de strenge wet even aanhaalt maar ik vind dat @Nico-G wel een punt heeft.
Aangezien de meeste leveranciers de TLV geen tarief noemen valt dit dus niet onder de kosteloos ontbinden clausule (wat je toch al niet wil).
Het lijkt erop dat in deze fase van de e-markt de leveranciers het risico van een hoge TLV zijn gaan beperken. Het benamen van de TLV tot vergoeding is één van die beperkende maatregelen.
Een andere is het overleg met onze overheid mbt het prijsplafond en óók de TLV. Blijkbaar is de 80% richtlijn van tafel aangezien vele leveranciers rond de 10cent per kWh zitten, wat inderdaad een 'vergoedinkje' is. Ik denk niet dat de overheid hierin gaat opkomen voor mensen die veel (belastingvrij) geld verdienen aan zonnepanelen, zeker niet als veel huishoudens al zonnepanelen hebben.
Daarnaast is er vaak een koppeling met leveringstarief contractueel bepaald.
Dus de naam doet er niet toe, het gaat om de context en inhoud van het contract.
Verwijderd
De kosten ondanks wijziging is als voorbeeld dat de energieboeren lak hebben aan de wet - net zoals ze dus helemaal geen TLV eenzijdig zomaar aan mogen passen onder het mom 'het is geen tarief dus het valt niet onder tariefswijziging'. Als er geen clausule in de overeenkomst is afgesproken die wijziging mogelijk maakt van wat je terug op je rekening krijgt, dan mag het gewoon niet.bmoorman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:35:
[...]
Helaas is dat voor ons niet van toepassing, wij willen juist de e-leverancier houden aan het wederzijds contract zodat we lang kunnen genieten van een hoge TLV!
Ik het zelf nog een versie overeenkomst, onbepaalde tijd, waarin LV en TLV hard gekoppeld zijn. Ik wens ze veel succes als ze denken door het ineens een ander naampje te geven onder het contract uit te komen.
En dáár gaat het om: leveranciers die menen dat overeenkomsten voor hen niet gelden.
Misschien moet ik de levertarieven eenzijdig een vergoeding gaan noemen aan de leverancier en stellen dat al het verbruik op tarief 0 is geworden en nu al het verbruik onder de veel lagere vergoeding valt. Wat denk je zelf...
Nee hoor, het is simpelweg een kwestie van tijd voor iemand naar de rechter stapt, en die maakt gewoon gehakt van de stelling dat een vergoeding anders is dan een tarief, terwijl de consument het in het verleden helemaal niet anders kon begrijpen.
Dat wil ik meemaken..en veel geluk aan degene die het aandurft.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:30:
[...]
Nee hoor, het is simpelweg een kwestie van tijd voor iemand naar de rechter stapt, en die maakt gewoon gehakt van de stelling dat een vergoeding anders is dan een tarief, terwijl de consument het in het verleden helemaal niet anders kon begrijpen.
Ik denk dat jullie één ding over het hoofd zien hier: We zijn geen consumenten, maar producenten. Dus wat betreft de TLV (of TLT) valt dit onder zakelijk recht waarin het het harde wereld kan zijn.
Wij zijn gewoon consumenten hoor. Dat je voor de BTW deelneemt aan het economisch verkeer wil niet zeggen dat je voor de inkomstenbelasting ondernemer bent of dat je opeens onder het zakelijk recht valt. Ook met zonnepanelen vaak je gewoon onder consumentenrecht.bmoorman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:54:
[...]
Dat wil ik meemaken..en veel geluk aan degene die het aandurft.
Ik denk dat jullie één ding over het hoofd zien hier: We zijn geen consumenten, maar producenten. Dus wat betreft de TLV (of TLT) valt dit onder zakelijk recht waarin het het harde wereld kan zijn.
Zelfs als IT ondernemer val ik voor veel zaken (bijv zakelijke aanschaf van niet IT zaken zoals een auto) gewoon onder consumentenrecht. Kleine ondernemers worden prima beschermd hier in NL.
Verwijderd
Argh... We zijn geen consumenten... Zelfs kleine echte ondernemers worden voor de wet als particulier gezien. Misschien moet je op een gegeven moment gewoon accepteren dat je onvoldoende weet waar je het over hebt en je erbij neerleggen...bmoorman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:54:
[...]
Dat wil ik meemaken..en veel geluk aan degene die het aandurft.
Dit komt rechtstreeks uit de vele informatiebronnen op het internet en je kunt dit wel na papegaaien maar treft hier geen doel.pirke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:04:
[...]
..Dat je voor de BTW deelneemt aan het economisch verkeer wil niet zeggen dat je voor de inkomstenbelasting ondernemer bent of dat je opeens onder het zakelijk recht valt...
Zonnepanelen an sich zijn idd een consumenten artikel maar als je ze inzet om veel geld mee te verdienen dan gaat daar de schoen wringen in Nederland.
Ik ben zelf al groot paneel bezitter sinds 2014 toen mensen zich op de kop krabbend afvroegen wat doet die man met zoveel panelen, zoveel verbruik heb je toch helemaal niet?
Nu aantal jaren later zitten we midden in de energie-transitie. Dat weten de leveranciers ook en zijn bezig hun markt veilig te stellen. Ze willen zeker geen deel van die markt afstaan aan wat 'consumenten'.
Weet jij waar ik het over heb dan? Ik denk idd dat we niet op een golflengte zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:45:
[...]
Misschien moet je op een gegeven moment gewoon accepteren dat je onvoldoende weet waar je het over hebt en je erbij neerleggen...
Dit gaat over de TLV en een visie voor de toekomst ervan..
https://tweakers.net/i/dS...vSM.png?f=fotoalbum_large
Hoe actueel is deze nog? Mutaties zie ik nog wel recent, maar als niet de hele lijst een keer geupdate zal worden dan kun je er niet 123 van op aan logischerwijs
Hoe actueel is deze nog? Mutaties zie ik nog wel recent, maar als niet de hele lijst een keer geupdate zal worden dan kun je er niet 123 van op aan logischerwijs
[ Voor 30% gewijzigd door PCJR op 29-11-2022 12:17 ]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
zo te zien 3 dagen geleden nog bijgewerkt.PCJR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:17:
https://tweakers.net/i/dS...vSM.png?f=fotoalbum_large
Hoe actueel is deze nog?
Nieuwe tarieven Engie Open (groene stroom uit NL) contract voor onbepaalde tijd per 1-1-23

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Maar was is dan hun TLV? Is dat 1 op 1 gekoppeld aan hun tarieven?
Bij BudgetEnergie is het 50%. En volgens mij zijn Engie en BE beetje hetzelfde.
*knip*bmoorman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:57:
[...]
Dit komt rechtstreeks uit de vele informatiebronnen op het internet en je kunt dit wel na papegaaien maar treft hier geen doel.
Off-topic, zie voorgaande modbreak.
[ Voor 51% gewijzigd door tweakduke op 29-11-2022 14:45 ]
Uit mijn contract: 'Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).'RobWest schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:26:
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
Dat is gelijk aan het kale leveringstarief. Hieronder mijn tarieven op dit moment. Ik heb dezelfde mail ontvangen vandaag.RobWest schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:26:
/f/image/VHxBqIu0LOcgwew3aQ2QPkyf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 2% gewijzigd door denneappel op 29-11-2022 15:27 . Reden: Iets beter verwoord. ]
Moet 1 januari nieuw contract, is het slim om nog effe te wachten tot de andere leveranciers met hun TLV komen voor na 1jan of vermoeden de experts hier dat Engie met circa 60cent wel de max is?
Productie per jaar is +- 13.000kwh, direct verbruik +- 3.000kwh en salderen +- 2.000kwh.
Dus gaat om aardig wat centjes.....
Productie per jaar is +- 13.000kwh, direct verbruik +- 3.000kwh en salderen +- 2.000kwh.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Het maakt in de meeste gevallen niet uit. Als je geen SAP hebt ga je toch alles wegsalderen. Je kunt beter in maart of april een leverancier met hoge TLV uitkiezen.Bschnitz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:10:
Moet 1 januari nieuw contract, is het slim om nog effe te wachten tot de andere leveranciers met hun TLV komen voor na 1jan of vermoeden de experts hier dat Engie met circa 60cent wel de max is?
En ook daarna nog 1x per week de TLV blijven checken en overstappen indien nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 29-11-2022 18:29 ]
Zojuist m’n aanmelding bij Engie voltooid per 1-1.Vanaf juni zal ik m’n salderingsniveau voltooien tegen die tijd kijk ik wel wat de hoogste tarieven zijn.
Maar:wiljums schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:37:
[...]
Uit mijn contract: 'Als je meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Voor de stroom die je teruglevert ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).'
Dus wanneer telt het nieuwe tarief als tlv en wanneer de €0,40 van het prijsplafond?Verbruik je volgend jaar meer dan 1.200 m3 en/of 2.900 kWh? Dan betaal je boven het prijsplafond de nieuwe tarieven zoals vermeld in onderstaande tabel.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Prijsplafond en tlv hebben niets met elkaar te maken.fsfikke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:06:
[...]
Maar:
[...]
Dus wanneer telt het nieuwe tarief als tlv en wanneer de €0,40 van het prijsplafond?
Wat heeft de TLV met het prijsplafond te maken? Je komt toch niet aan het plafond want je verbruikt niet, maar levert terug?fsfikke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:06:
[...]
Maar:
[...]
Dus wanneer telt het nieuwe tarief als tlv en wanneer de €0,40 van het prijsplafond?
de Peer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:09:
[...]
Prijsplafond en tlv hebben niets met elkaar te maken.
Daarom de quote uit die mail: daarin staat dat die tarieven pas in werking treden als je meer dan 2.900 kWh verbruikt. Als je daaronder blijft (/een negatief verbruik hebt?) is je tarief dus volgens die mail €0,40.cryptapix schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:09:
[...]
Wat heeft de TLV met het prijsplafond te maken? Je komt toch niet aan het plafond want je verbruikt niet, maar levert terug?
[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 29-11-2022 19:33 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
ook het kale leveringstarief staat los van het prijsplafond.fsfikke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:11:
[...]
[...]
Daarom de quote uit die mail: daarin staat dat die tarieven pas in werking treden als je meer dan 2.900 kWh verbruikt. Als je daaronder blijft (/een negatief verbruik hebt?) is je tarief dus volgens die mail €0,40.
je contractuele prijs blijft gewoon (bijvoorbeeld) 71 cent per kWh. Echter boven de 40 cent wordt dit door de overheid betaald.
De overheid compenseert de consument niet de Energieleverancier.Lijkt mij dat TLV compleet word uitbetaald.Staat de Energieleverancier natuurlijk vrij om het plafond als maximaal tlv aan te houden.fsfikke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:11:
[...]
[...]
Daarom de quote uit die mail: daarin staat dat die tarieven pas in werking treden als je meer dan 2.900 kWh verbruikt. Als je daaronder blijft (/een negatief verbruik hebt?) is je tarief dus volgens die mail €0,40.
Nou, dat lijkt me niet. Dat kunnen ze doen bij nieuwe contracten of door hun voorwaarden van bestaande contracten te wijzigen (mits contractueel mogelijk en tijdig aangekondigd), maar verder staat het ze echt niet zomaar vrij. Al zouden ze dat graag willen.feddesman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:40:
[...]
De overheid compenseert de consument niet de Energieleverancier.Lijkt mij dat TLV compleet word uitbetaald.Staat de Energieleverancier natuurlijk vrij om het plafond als maximaal tlv aan te houden.
Ik was ook in de veronderstelling dat het hier om nieuwe variabele contracten ging.cryptapix schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:54:
[...]
Nou, dat lijkt me niet. Dat kunnen ze doen bij nieuwe contracten of door hun voorwaarden van bestaande contracten te wijzigen (mits contractueel mogelijk en tijdig aangekondigd), maar verder staat het ze echt niet zomaar vrij. Al zouden ze dat graag willen.
Ons goedkope energiecontract bij Oxxio loopt 2 december af. Voor gas gaan we dan dynamisch via NextEnergy, elektra heb ik laten doorlopen bij Oxxio.
Onze zonnepanelen worden per 19 december in gebruik genomen. Per half januari gaan we EV rijden. Ik verwacht in 2023 ons verbruik weg te salderen en niet veel terug te leveren. Zou het zin hebben om over te stappen per 1 januari? Wel een mooie overzichtelijke datum aangezien we dan vrijwel nog niks hebben opgewekt.
Ook omdat de meeste veranderingen per begin van het jaar ingaan (prijsplafond 2023, saldering 2025 etc)
Nieuwe tarieven:
Leveringstarief stroom per kWh - normaal € 0,69534
Leveringstarief stroom per kWh - dal € 0,53120
Vaste leveringskosten stroom per maand € 6,98
Energiebelasting stroom per kWh € 0,04010
Opslag duurzame energie stroom per kWh € 0,03325
Teruglever vergoeding € 0,09 geloof ik.
Deze leveringstarieven zijn inclusief regiotoeslag gas en onder voorbehoud van overheidsbesluiten of onvoorziene ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas. Alle genoemde tarieven zijn inclusief 9% btw. Van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt er een btw-tarief van 9% in plaats van 21%. Daarna geldt weer een btw-tarief van 21%. Het (aangepaste) btw-tarief berekenen we automatisch door. De leveringstarieven zijn exclusief overheidsheffingen.
Onze zonnepanelen worden per 19 december in gebruik genomen. Per half januari gaan we EV rijden. Ik verwacht in 2023 ons verbruik weg te salderen en niet veel terug te leveren. Zou het zin hebben om over te stappen per 1 januari? Wel een mooie overzichtelijke datum aangezien we dan vrijwel nog niks hebben opgewekt.
Nieuwe tarieven:
Deze leveringstarieven zijn inclusief regiotoeslag gas en onder voorbehoud van overheidsbesluiten of onvoorziene ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas. Alle genoemde tarieven zijn inclusief 9% btw. Van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt er een btw-tarief van 9% in plaats van 21%. Daarna geldt weer een btw-tarief van 21%. Het (aangepaste) btw-tarief berekenen we automatisch door. De leveringstarieven zijn exclusief overheidsheffingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Baldeagle op 29-11-2022 23:02 ]
Samenom heeft ook nieuwe tarieven gepubliceerd voor volgend jaar voor het modelcontract ("variabel"):
Levering normaaltarief per kWh €0,528816
Levering laagtarief per kWh € 0,465126
Levering enkeltarief per kWh€ 0,487585
Netto teruglevering tarief per kWh €0,292551
Allen incl 21% btw, excl overheidsheffingen.
Het is nu nog respectievelijk €0,305081, €0,288522, €0,294785, €0,196032.
@cj1
@cj1
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Donald op 30-11-2022 10:34 ]
Via de site van United Consumers krijg ik momenteel onderstaand aanbod (ik heb daarbij even een inschatting gemaakt waarbij ik 400 kWh meer opwek dan verbruik). Dat lijkt me op alle fronten beter dan dat van Oxxio die jij hebt (mijn huidige Oxxio tarieven zijn nog fors hoger, dus ik wil daar eigenlijk zo snel als kan weg). Zeker als je onverhoopt alsnog gaat terugleveren (al is het bij alle tarieven natuurlijk wel de vraag hoe lang die stand houden).Baldeagle schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:09:
Ons goedkope energiecontract bij Oxxio loopt 2 december af. Voor gas gaan we dan dynamisch via NextEnergy, elektra heb ik laten doorlopen bij Oxxio.
Onze zonnepanelen worden per 19 december in gebruik genomen. Per half januari gaan we EV rijden. Ik verwacht in 2023 ons verbruik weg te salderen en niet veel terug te leveren. Zou het zin hebben om over te stappen per 1 januari? Wel een mooie overzichtelijke datum aangezien we dan vrijwel nog niks hebben opgewekt.![]()
Nieuwe tarieven:
EDIT: dit zijn overigens nog wel tarieven met 9% BTW! De boven deze post vermeldde tarieven gelden vanaf 1-1-2023 en zijn gebaseerd op 21% BTW...
/f/image/CmOyV4qTeBqQkfMbIVl89Bw4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 29-11-2022 22:38 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Mijn ervaring met United Consumers is niet heel positief wat betreft hun "app". Ze hebben alleen een "webapp" waarin je niet je actuele verbruik ziet maar slechts 1 keer per maand een update krijgt. Alleen daarom zou ik niet meer terug willen. Maar die tarieven schelen nogal inderdaad.Rossi46 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:20:
[...]
Via de site van United Consumers krijg ik momenteel onderstaand aanbod (ik heb daarbij even een inschatting gemaakt waarbij ik 400 kWh meer opwek dan verbruik). Dat lijkt me op alle fronten beter dan dat van Oxxio die jij hebt (mijn huidige Oxxio tarieven zijn nog fors hoger, dus ik wil daar eigenlijk zo snel als kan weg). Zeker als je onverhoopt alsnog gaat terugleveren (al is het bij alle tarieven natuurlijk wel de vraag hoe lang die stand houden).
[Afbeelding]
Ik maak zelf gebruik van het systeem van HomeWizard, dus dat vind ik persoonlijk van minder belangBaldeagle schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:25:
[...]
Mijn ervaring met United Consumers is niet heel positief wat betreft hun "app". Ze hebben alleen een "webapp" waarin je niet je actuele verbruik ziet maar slechts 1 keer per maand een update krijgt. Alleen daarom zou ik niet meer terug willen. Maar die tarieven schelen nogal inderdaad.
EDIT: de P1 meter van HomeWizard kost overigens maar 30 euro. De app is gratis (je kunt betalen voor extra functionaliteit, maar dat hoeft niet). Die kosten heb je er met lagere tarieven best snel uit...
[ Voor 13% gewijzigd door Rossi46 op 29-11-2022 22:31 ]
Deze tent kende ik nog niet. Nette tarieven voor tegenwoordig, zeker incl. 21% BTW. Ook nog aardig teruglevertarief zelfs. Probleem is wel dat de site dit inzicht in tarieven niet lijkt te geven als je je als nieuwe klant aan wilt melden. Heel irritant...Dr. Donald schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:10:
Samenom heeft ook nieuwe tarieven gepubliceerd voor volgend jaar:
@cj1
Ja wel eens overwogen om een P1 metertje aan te schaffen.Rossi46 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:30:
[...]
Ik maak zelf gebruik van het systeem van HomeWizard, dus dat vind ik persoonlijk van minder belangAls je zo'n mogelijkheid niet hebt, dan is het in deze tijden van dure energie zeker een gemis. Eigenlijk dus wel goede aanvulling van je
EDIT: de P1 meter van HomeWizard kost overigens maar 30 euro. De app is gratis (je kunt betalen voor extra functionaliteit, maar dat hoeft niet). Die kosten heb je er met lagere tarieven best snel uit...
De levertarieven van United Consumers zijn wel aantrekkelijker dan die van Engie. Maar gezien er toch een prijsplafond komt, lijkt het me altijd verstandig om per 1 januari over te stappen naar de leverancier met de hoogste terugleververgoeding? Engie dus op dit moment?
Klopt, die mail kreeg ik vanavond ook, maar heb een vraag uitgezet betreffende de TLV, want die staat inderdaad óók in een kolom incl. 21%BTW, en zoals we allemaal weten, is de TLV voor particulieren zònder BTW (en andere kosten).Dr. Donald schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:10:
@cj1
Als het wèl incl BTW is dan is de TLV dus 0.241777
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Naja, eigenlijk heb je wel gelijk natuurlijk. Al vind ik het ook mijn verantwoordelijkheid om niet teveel door de overheid te laten betalen dan 'nodig' is.Baldeagle schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:49:
[...]
Ja wel eens overwogen om een P1 metertje aan te schaffen.
De levertarieven van United Consumers zijn wel aantrekkelijker dan die van Engie. Maar gezien er toch een prijsplafond komt, lijkt het me altijd verstandig om per 1 januari over te stappen naar de leverancier met de hoogste terugleververgoeding? Engie dus op dit moment?
Mits je geen SAP hebt, anders ben je niet aan het salderen en kun je tegen de prijsplafondlimieten aanlopen.cryptapix schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:09:
[...]
Wat heeft de TLV met het prijsplafond te maken? Je komt toch niet aan het plafond want je verbruikt niet, maar levert terug?
Eens, maar bij de leverancier waar je dan aan teruglevert loop je nog steeds niet tegen het prijsplafond aanpirke schreef op woensdag 30 november 2022 @ 00:46:
[...]
Mits je geen SAP hebt, anders ben je niet aan het salderen en kun je tegen de prijsplafondlimieten aanlopen.
Helaas alleen voor bestaande klanten. De tarieven voor nieuwe klanten bij variabel zijn aanzienlijk hoger.Dr. Donald schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:10:
@cj1
Ik heb ook prettig contact gehad met de klantenservice, en ze waren een van de weinigen die in oktober de prijzen niet hadden verhoogd. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik volgens jaar bij ze weg ga, maar ze zijn gewoon te goedkoop.Rossi46 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:44:
[...]
Deze tent kende ik nog niet. Nette tarieven voor tegenwoordig, zeker incl. 21% BTW. Ook nog aardig teruglevertarief zelfs.
In de footer staat gewoon een linkje naar het modelcontract. In tegenstelling tot (sommige) andere leveranciers heb je geen zoekmachine nodig om die gegevens te vinden.Probleem is wel dat de site dit inzicht in tarieven niet lijkt te geven als je je als nieuwe klant aan wilt melden. Heel irritant...
Dit zijn tarieven van modelcontract ("variabel"). Flex heeft andere tarievenKoning88 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:35:
[...]
Helaas alleen voor bestaande klanten. De tarieven voor nieuwe klanten bij variabel zijn aanzienlijk hoger.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Donald op 30-11-2022 10:33 ]
Dan moet ik beter lezenDr. Donald schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:52:
[...]
Ik heb ook prettig contact gehad met de klantenservice, en ze waren een van de weinigen die in oktober de prijzen niet hadden verhoogd. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik volgens jaar bij ze weg ga, maar ze zijn gewoon te goedkoop.
[...]
In de footer staat gewoon een linkje naar het modelcontract. In tegenstelling tot (sommige) andere leveranciers heb je geen zoekmachine nodig om die gegevens te vinden.
Ook deze zijn veel duurder dan de tarieven die jij opgeeft. Ik heb contact gehad met de klantenservice voor het modelcontract. In de mail wordt verwezen naar een link met de tarieven voor zowel flex als variabel.Dr. Donald schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:52:
[...]
Ik heb ook prettig contact gehad met de klantenservice, en ze waren een van de weinigen die in oktober de prijzen niet hadden verhoogd. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik volgens jaar bij ze weg ga, maar ze zijn gewoon te goedkoop.
[...]
In de footer staat gewoon een linkje naar het modelcontract. In tegenstelling tot (sommige) andere leveranciers heb je geen zoekmachine nodig om die gegevens te vinden.
[...]
Dit zijn tarieven van modelcontract ("variabel"). Flex heeft andere tarieven
Ik ga per 1 januari overstappen naar Engie. Waarschijnlijk ga ik niet veel terugleveren maar vrijwel alles salderen. Heeft het dan nog voordelen om voor enkel- of dubbeltarief te kiezen?
EDIT: Bij de berekening op de site lijkt dubbeltarief iets voordeliger uit te pakken.
EDIT: Bij de berekening op de site lijkt dubbeltarief iets voordeliger uit te pakken.
[ Voor 19% gewijzigd door Baldeagle op 30-11-2022 11:46 ]
Je bedoelt deze pagina? Daar staan dezelfde tarieven?Koning88 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:21:
[...]
Ook deze zijn veel duurder dan de tarieven die jij opgeeft. Ik heb contact gehad met de klantenservice voor het modelcontract. In de mail wordt verwezen naar een link met de tarieven voor zowel flex als variabel.
Ja die bedoel ik. Ik zie nu het verschil, die je ook hebt benoemd trouwens. Dit zijn de bedragen zonder de belasting. Mag ik vragen waarom je deze tarieven benoemd zonder belasting? Deze belasting betalen we volgend jaar toch wel?Dr. Donald schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:13:
[...]
Je bedoelt deze pagina? Daar staan dezelfde tarieven?
Kijk eens hier voor het variabel tariefKoning88 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:47:
[...]
Ja die bedoel ik. Ik zie nu het verschil, die je ook hebt benoemd trouwens. Dit zijn de bedragen zonder de belasting. Mag ik vragen waarom je deze tarieven benoemd zonder belasting? Deze belasting betalen we volgend jaar toch wel?
https://www.samenom.nl/Ta...20Tarieven%20Variabel.pdf
en hier voor het andere Flex. tarief
https://www.samenom.nl/Ta...101%20Tarieven%20Flex.pdf
daar staat duidelijk dat dit incl 21 % BTW is
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Klopt, Alleen de tarieven die genoemd zijn, zijn niet de tarieven je daadwerkelijk betaald.Naalroc schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:39:
[...]
Kijk eens hier voor het variabel tarief
https://www.samenom.nl/Ta...20Tarieven%20Variabel.pdf
en hier voor het andere Flex. tarief
https://www.samenom.nl/Ta...101%20Tarieven%20Flex.pdf
daar staat duidelijk dat dit incl 21 % BTW is
Component elektriciteit Eenheid Tarief Energiebelasting Totaal
Levering normaaltarief per kWh € 0,528816 € 0,152448 € 0,681264
Het bedrag wat genoemd was, inclusief 21% btw is 52 cent voor normaaltarief, maar hier komt de energiebelasting nog overheen, want het totaalbedrag per kwh is 68 cent. Daar moeten we volgens mij naar kijken, want dat betalen we toch?
Ik zag op https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding dat VanOns nu de hoogste terugleververgoeding zou geven. Even gekeken op de website met random getallen en dat blijkt op basis van de tabel in de OP te kloppen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cB51QF1M6irBtZll13Iz50w3.jpg?f=user_large)
Ze bieden als TLV het leveringstarief (incl BTW
).
(@cj1 wellicht kun je de OP tabel hierop aanpassen)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cB51QF1M6irBtZll13Iz50w3.jpg?f=user_large)
Ze bieden als TLV het leveringstarief (incl BTW
[ Voor 5% gewijzigd door Leaguer op 30-11-2022 13:56 ]
In dit topic betaalt men niet voor elektra, maar wordt betaald. Overheidsheffingen en BTW zijn dus niet van toepassing.Koning88 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:47:
[...]
Klopt, Alleen de tarieven die genoemd zijn, zijn niet de tarieven je daadwerkelijk betaald.
Component elektriciteit Eenheid Tarief Energiebelasting Totaal
Levering normaaltarief per kWh € 0,528816 € 0,152448 € 0,681264
Het bedrag wat genoemd was, inclusief 21% btw is 52 cent voor normaaltarief, maar hier komt de energiebelasting nog overheen, want het totaalbedrag per kwh is 68 cent. Daar moeten we volgens mij naar kijken, want dat betalen we toch?
.vervallen, off topic....
[ Voor 95% gewijzigd door Naalroc op 30-11-2022 14:58 ]
Aanpassing Engie variabel per 1 januari 2023
:fill(white):strip_exif()/f/image/D2NOY3fUiJ94KNWRMLH5VXrM.png?f=user_large)
@cj1
Verder inzake over overheidsheffingen (mogelijk van belang voor de tabel in de startpost!)
:fill(white):strip_exif()/f/image/D2NOY3fUiJ94KNWRMLH5VXrM.png?f=user_large)
@cj1
Verder inzake over overheidsheffingen (mogelijk van belang voor de tabel in de startpost!)
:fill(white):strip_exif()/f/image/B0ZKxmRVuRI6fWn9rSPlRFO0.png?f=user_large)
[ Voor 38% gewijzigd door leandres op 30-11-2022 17:15 ]
1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
TLV blijft het kale leveringstarief?leandres schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:11:
[Afbeelding]
In vino veritas, in aqua sanitas
Verwijderd
Bij Engie ga ik in een periode van zes maanden van 66 ct naar 37 ct en weer naar 66 ct..ik wordt een beetje misselijk op deze achtbaan.leandres schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:11:
[Afbeelding]
@cj1
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/VbrdH3Bme3jxUwJD2wfKVFAw.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn teruglever vergoeding is zo weer omhoog gegaan, alleen jammer dat ik nu een warmtepomp heb gekocht om het zonnepanelen overschot, op te stoken.
Verwijderd
Ondanks krijg je toch de heffingskorting van zo'n 596 Euro op jouw rekening omdat altijd wel stroom verbruikt is, nl. als de zonnepanelen niet leverden.Dr. Donald schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:12:
[...]
In dit topic betaalt men niet voor elektra, maar wordt betaald. Overheidsheffingen en BTW zijn dus niet van toepassing.
Heb ik wat gemist of gaat de TLV van united consumers drastisch naar beneden naar 0,135c
:strip_exif()/f/image/y31gm8JKi3JFEjOawOv8Ms5f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door feddesman op 30-11-2022 19:16 ]
Daar lees ik niks over in de betreffende mail. Bij geen bericht ga ik er vanuit dat dit beleid ongewijzigd blijft.
Ik zie het ook staan. Alleen voor nieuwe contracten.. hoop ik?feddesman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:50:
Heb ik wat gemist of gaat de TLV van united consumers drastisch naar beneden naar 0,135c[Afbeelding]
Lijkt mij wel, wijzigingen moet je 30 dagen van te voren te horen krijgen .Atomius schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:24:
[...]
Ik zie het ook staan. Alleen voor nieuwe contracten.. hoop ik?
Wordt langzamer tijd dat ze die energiewet door de kamer krijgen met TLV van minimaal 80% kaal leveringstarief.
[ Voor 18% gewijzigd door feddesman op 30-11-2022 19:35 ]
Nu zet je alle tarieven van Engie in een topic over teruglevertarieven, maar juist het teruglevertarief vermeld je niet....leandres schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:11:
[Afbeelding]
@cj1
[Afbeelding]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Wie weet doen ze ook even een Eneco'tje, je weet het maar nooit.feddesman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:27:
[...]
Lijkt mij wel, wijzigingen moet je 30 dagen van te voren te horen krijgen .
Wordt langzamer tijd dat ze die energiewet door de kamer krijgen met TLV van minimaal 80% kaal leveringstarief.
Zometeen maar eens even inloggen bij UC of de TLV niet ' ineens ' is gewijzigd.
In vino veritas, in aqua sanitas
De teruglevertarieven zijn (of in ieder geval waren en ik heb niets gezien dat dit anders gaat worden) hetzelfde als de leveringstarieven.Andrehj schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:56:
[...]
Nu zet je alle tarieven van Engie in een topic over teruglevertarieven, maar juist het teruglevertarief vermeld je niet....
Engie hanteert het kale leveringstarief als teruglevertarief, vandaar ook het additionele stukje over de aangepaste overheidsheffingen.Andrehj schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:56:
[...]
Nu zet je alle tarieven van Engie in een topic over teruglevertarieven, maar juist het teruglevertarief vermeld je niet....
inclusief btw is wel erg nice.Leaguer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:51:
Ik zag op https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding dat VanOns nu de hoogste terugleververgoeding zou geven. Even gekeken op de website met random getallen en dat blijkt op basis van de tabel in de OP te kloppen:
[Afbeelding]
Ze bieden als TLV het leveringstarief (incl BTW).
Maar ik vraag me ook af waarom je zo een hoog bedrag leveringskosten moet betalen, als je meer produceert dan gebruikt.
Edit: laat maar, ik snap hem. Omdat levertarief en teruglevertarief hetzelfde is, brengen ze leveringskosten wel in rekening, en krijg je voor al je teruggeleverde stroom het bedrag thv de leverprijs. Er wordt dus wel gesaldeerd.
[ Voor 12% gewijzigd door marteltor op 30-11-2022 20:16 ]
Dan denk ik dat als je een beetje veel teruglevert dit momenteel de beste keuze is als leverancier!marteltor schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:04:
[...]
inclusief btw is wel erg nice.
Maar ik vraag me ook af waarom je zo een hoog bedrag leveringskosten moet betalen, als je meer produceert dan gebruikt.
Edit: laat maar, ik snap hem. Omdat levertarief en teruglevertarief hetzelfde is, brengen ze leveringskosten wel in rekening, en krijg je voor al je teruggeleverde stroom het bedrag thv de leverprijs. Er wordt dus wel gesaldeerd.
Het is in ieder geval een hoog bedrag. Zelfs inclusief BTW. Het is zo hoog dat ik twijfel of ik daar wel zoveel aan wil terugleveren, gezien het risico dat ze omvallen. Ik ben net toch maar voor Engie gegaan.Embraise schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:25:
[...]
Dan denk ik dat als je een beetje veel teruglevert dit momenteel de beste keuze is als leverancier!
Kan nog komen dan immers 30 dagen voor 1 januari is het nog niet.... hoop van niet...feddesman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:27:
[...]
Lijkt mij wel, wijzigingen moet je 30 dagen van te voren te horen krijgen .
Ik heb dit tabelletje staan bij 'mijn tarieven' als ik inlog:feddesman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:50:
Heb ik wat gemist of gaat de TLV van united consumers drastisch naar beneden naar 0,135c[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/EnRH6SFvFs42rJorr7hoZTJ8.png?f=user_large)
Wel gek dat de vaste leveringskosten en de vermindering energiebelasting dus ook verschillend zijn als je wel of niet boven het basisverbruik zit
Wat mij is opgevallen bij het teruglevertarief dat deze alleen van 7-23 uur op werkdagen van toepassing is (app dropdown op tlv)leandres schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:11:
[Afbeelding]
@cj1
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/WO8BRp2sd3XFeoDO6YvRnC96.jpg?f=fotoalbum_large)
pv output Gasloos met behulp van TD energie Aquapura 14HT met radiatoren en een Eco300i voor tapwater. 19 panelen 370 Zuidoost, 7 panelen 420 zw. Dynamische energieprijzen
Zo te zien is dat precies de tijdsperiode voor normaal-/daltarief. Zal vermoedelijk breed gelden voor zowel
afname als teruglevering.
Daarnaast: ik weet niet hoeveel jouw opwekking na 23.00 uur is. Maar bij mij niet zo heel veel
Daarnaast: ik weet niet hoeveel jouw opwekking na 23.00 uur is. Maar bij mij niet zo heel veel
[ Voor 30% gewijzigd door leandres op 01-12-2022 08:06 ]
Ik val over het woord werkdagen. Maar goed. Mogelijk wat spijkers op laag water zoeken. Alsof een teruglevertarief op zaterdag anders is. Zal wel de app default tekst zijn.leandres schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:05:
Zo te zien is dat precies de tijdsperiode voor normaal-/daltarief. Zal vermoedelijk breed gelden voor zowel
Daarnaast: ik weet niet hoeveel jouw opwekking na 23.00 uur is. Maar bij mij niet zo heel veel![]()
Beb benieuwd naar de engie tlv per 1-1-2023. Ga er nu vanuit gelijk aan kaal tarief.
pv output Gasloos met behulp van TD energie Aquapura 14HT met radiatoren en een Eco300i voor tapwater. 19 panelen 370 Zuidoost, 7 panelen 420 zw. Dynamische energieprijzen
Ik ben het met je eens dat het opmerkelijk/bijzonder is.
Zal er ook eens induiken wat dit nu dan weer betekent. Mogelijk weer iets nieuws in TLV land.
Zal er ook eens induiken wat dit nu dan weer betekent. Mogelijk weer iets nieuws in TLV land.
Zaterdag = weekend en dan is het inderdaad daltarief.NielsvdBeek schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:28:
[...]
Ik val over het woord werkdagen. Maar goed. Mogelijk wat spijkers op laag water zoeken. Alsof een teruglevertarief op zaterdag anders is. Zal wel de app default tekst zijn.
Beb benieuwd naar de engie tlv per 1-1-2023. Ga er nu vanuit gelijk aan kaal tarief.
https://www.stedin.net/kl.../wat-is-piek-en-daltariefWat is piek- en daltarief?
Piektarief is het tarief dat u betaalt voor de stroom die u overdag tussen 07:00 en 23:00 uur gebruikt. Daltarief is het tarief voor de elektriciteit die u ’s nachts tussen 23:00 en 07:00 uur, in het weekend en op feestdagen afneemt. Er zijn ook een aantal andere benamingen voor zoals; hoog- en laagtarief, dag- en nachttarief of dubbeltarief.
Dat klopt, daltarief is ook geldig in het weekeind.
Dat maakt de rekensom om voor enkel of dubbel tarief te kiezen extra ingewikkeld.
Dat maakt de rekensom om voor enkel of dubbel tarief te kiezen extra ingewikkeld.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Zonsopkomst is wel voor 7:00 van half maart tot begin september, m.u.v. eind maart en begin april (dankzij de overgang naar zomertijd). Al zal je voor die tijd geen groot deel van je opbrengst binnenhalen.leandres schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:05:
Daarnaast: ik weet niet hoeveel jouw opwekking na 23.00 uur is. Maar bij mij niet zo heel veel![]()
Bron KNMI
En zoals eerder gezegd, zaterdag, zondag en feestdagen vallen ook onder daltarief.
Wellicht volgt dit de dubbele levertarieven.
Bij Van Ons zie ik deze Modelcontract tarieven:Leaguer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:51:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Kfb8glUYoKZUuGRVJTpgPXL6.png?f=user_large)
Daarom denk ik dat de tabel v.w.b. Van Ons nog actueel is...
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
TLV tabel versie 1 december 2022
/f/image/du0P7eA8YpBvn9OVc1M4wxSH.png?f=fotoalbum_large)
@mathijshooi Engie variabel toegevoegd, UC variabel bijgewerkt, Engie bestaande klanten verwijderd.
Dank aan @Leaguer en @leandres voor de "mentions".
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Deze lagere TLV krijg ik nu ook bij een nieuw modelcontract. Dus UC gaat helaas een stuk naar beneden in het lijstje...feddesman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:50:
Dan kijk je naar het modelcontract. De tabel geeft toch ook de gewone contracten weer? Als je hier invult krijg je de huidige tarieven van het variabele contract te zien die ik in de vorige post liet zien: https://aanmelden.vanons.org/cj1 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:38:
[...]
Bij Van Ons zie ik deze Modelcontract tarieven:
[Afbeelding]
Daarom denk ik dat de tabel v.w.b. Van Ons nog actueel is...
Edit: vandaag is het 1-12 en lijkt het alsof de tarieven alweer anders zijn dan gisteren. Nieuwe maand, nieuwe tarieven..? Nog wel iets hoger als in modelcontract...
[ Voor 11% gewijzigd door Leaguer op 01-12-2022 11:49 ]
Ik wil "Van Ons, variabel" best toevoegen. Heb ik wel info nodig of de TLV-bedragen inclusief BTW (en het percentage) of exclusief BTW zijn.Leaguer schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:44:
[...]
Dan kijk je naar het modelcontract. De tabel geeft toch ook de gewone contracten weer? Als je hier invult krijg je de huidige tarieven van het variabele contract te zien die ik in de vorige post liet zien: https://aanmelden.vanons.org/
Edit: vandaag is het 1-12 en lijkt het alsof de tarieven alweer anders zijn dan gisteren. Nieuwe maand, nieuwe tarieven..? Nog wel iets hoger als in modelcontract...
Ook UC maar bij mij zijn de leveringskosten en vermindering energiebelasting boven en onder prijsplafond hetzelfde.dennistd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 01:08:
[...]
Ik heb dit tabelletje staan bij 'mijn tarieven' als ik inlog:
[Afbeelding]
Wel gek dat de vaste leveringskosten en de vermindering energiebelasting dus ook verschillend zijn als je wel of niet boven het basisverbruik zit
Gelukkig is mijn TLV wel 0,73938 voor enkeltarief gebleven, dat compenseert dan wel die 1,26 per maand die ik meer kwijt ben aan leveringskosten dan de 6,00 die er bij jouw staat en 103,00 meer vermindering energiebelasting...een van de 2 zal wel fout zijn..?..
[ Voor 4% gewijzigd door destro9704 op 01-12-2022 13:14 ]
Heb het nog even gecheckt, en nu zijn die bedragen in beide kolommen wel gelijk (beide het hoge bedrag uit de rechter kolom nu).destro9704 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:11:
[...]
Ook UC maar bij mij zijn de leveringskosten en vermindering energiebelasting boven en onder prijsplafond hetzelfde.
Gelukkig is mijn TLV wel 0,73938 voor enkeltarief gebleven, dat compenseert dan wel die 1,26 per maand die ik meer kwijt ben aan leveringskosten dan de 6,00 die er bij jouw staat en 103,00 meer vermindering energiebelasting...een van de 2 zal wel fout zijn..?..
Ok. Is natuurlijk afgelopen nacht geüpdatet en bij jou nog niet de af versie geweest.dennistd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:16:
[...]
Heb het nog even gecheckt, en nu zijn die bedragen in beide kolommen wel gelijk (beide het hoge bedrag uit de rechter kolom nu).
Staat toch ook een voorbehoud dat zelfs deze tarieven weer kunnen wijzigen...
Stuurt UC dus geen mails met aankondiging wijziging tarieven?
Dan voldoen ze toch ook niet aan de regels omtrent 30 dagen vooraf tariefswijzigingen bekend maken?
Zojuist een mailtje van UC met mijn tarieven vanaf 01-01- 2023
Normaaltarief. 0,89613
Daltarief. 0,70545
Teruglevertarief normaal. 0,135
Terlevertarief Dal. 0,135
Vaste levering kosten. 6,05 (p/mnd)
Netbeheerkosten Enexis. nog niet bekend
Normaaltarief. 0,89613
Daltarief. 0,70545
Dat komt niet in de buurt van de 80% die Jetten wilPeterhardenberg schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:12:
Zojuist een mailtje van UC met mijn tarieven vanaf 01-01- 2023
Normaaltarief. 0,89613
Daltarief. 0,70545
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Dank Peter
Nu meldingen van Engie nog ...
Eh ... voor 2023!!!
Nu meldingen van Engie nog ...
Eh ... voor 2023!!!
Bosch 3400iElec 10kw bbqkees HA
Nee inderdaad, daarom hoog tijd dat dit wettelijk vastgelegd gaat worden. tot die tijd kunnen leveranciers doen wat ze willen natuurlijk, en het is ook logisch dat ze dat doen.John245 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:20:
[...]
Dat komt niet in de buurt van de 80% die Jetten wil
Leuk datum voor je eindafrekening. Benieuwd hoe ze die gaan claimen.feddesman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:10:
Zojuist m’n variabele contract van Engie per 1-1 binnen gekregen.
Ik hoop dat ze deze tarieven voorlopig vasthouden [Afbeelding]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Beetje dit doorontwikkelen: https://www.quantamagazin...uantum-computer-20221130/Bschnitz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:17:
[...]
Leuk datum voor je eindafrekening. Benieuwd hoe ze die gaan claimen.
Ja leuk die tarieven, maar niemand hier is geïnteresseerd in de tarieven. Het gaat om de TLV en die vermeld je niet.feddesman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:10:
Als je met een beetje interesse dit topic volgt had je geweten dat Engie kale TLV heeft.RobWest schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:11:
[...]
Ja leuk die tarieven, maar niemand hier is geïnteresseerd in de tarieven. Het gaat om de TLV en die vermeld je niet.
Dat deed UC ook, tot afgelopen week.feddesman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:22:
[...]
Als je met een beetje interesse dit topic volgt had je geweten dat Engie kale TLV heeft.
Interessant, mijn Engie-tarieven (boven het prijsplafond) zijn totaal anders per 1-1-2023:feddesman schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:10:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qJK1aF4GIHZ1VyQzMqE7aclZ.png?f=user_large)
Ik neem aan dat er nog steeds terugleververgoed wordt tegen deze tarieven.
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 01-12-2022 20:39 ]
Verwijderd
Jou tarieven zijn excl. overheidsheffingen en bij feddesman zijn ze incl. overheidsheffingen.pagani schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:38:
[...]
Interessant, mijn Engie-tarieven (boven het prijsplafond) zijn totaal anders per 1-1-2023:
[Afbeelding]
Ik neem aan dat er nog steeds terugleververgoed wordt tegen deze tarieven.
Dionysos1111 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 04:29:
[Afbeelding]
Dit staat er nu bij uc op de website, tarieven van eerder afgesloten contracten zijn niet aangepast, heb er ook geen mail over gehad
/f/image/Udbb9eDqKGKxAHtYmw5xY02z.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb gevraagd hoe het zit, of ik per 1 jan een ander tarief heb. Dit was het antwoord.(mijn contract gaat 8dec in)
Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2