Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:03
Ep Woody schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:10:
[...]

We gaan eerst wel eens overleggen. Als dat tot resultaat heeft dat de rekentool aangepast wordt is dat ook prima.
Kan je gelijk alle andere energieleveranciers nabellen, denk dat net iets meer dan de helft het zo doet.
Maar succes! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Even een screenshot van de website met de tarieven van nu.
Daar staat toch een berekening met leveringskosten, en niet met terugleveringskosten?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4NKGDIg.png

Wat jouw concrete terugleveringskosten zijn wordt hier simpelweg nergens genoemd, die krijg je blijkbaar pas later in je contract te zien. Maar je wordt wat mij betreft niet eerder een te hoog bedrag belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00
Truus01 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:57:
[...]

Ja, hier ook. Maar met een mail alsof ik het geannuleerd heb.
Dus daar ga ik toch even op reageren.
Dat ja, ze hebben ons door ;)

Ga jij nog die omslachtige weg bewandelen van opzeggen bij UC, ergens anders heen en dan weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Melkunie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:17:
Even een screenshot van de website met de tarieven van nu.
Daar staat toch een berekening met leveringskosten, en niet met terugleveringskosten?

[Afbeelding]

Wat jouw concrete terugleveringskosten zijn wordt hier simpelweg nergens genoemd, die krijg je blijkbaar pas later in je contract te zien. Maar je wordt wat mij betreft niet eerder een te hoog bedrag belooft.
Maar als je € 4000 / 5000 kWh doet is dat toevallig wel gewoon die 80 cent. Voor de teruglevering geldt ook de 80 cent * 5000 kWh = 4000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-09 13:49
Ep Woody schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:47:
[...]

Daar heeft een gewone consument toch niets mee van doen? Of daar nu wel of geen BTW staat, de terugleververgoeding moet het bedrag zijn dat de consument betaalt of uitbetaald krijgt. Of daar nu wel of geen BTW over afgedragen wordt is niet relevant. Als je een product aanbiedt aan een consument moet het bedrag wat de consument moet betalen of krijgt gecommuniceerd worden. Dat wij als tweakers slimmer zijn staat daar los van. Als ze de berekening aanpassen zodat de daadwerkelijke terugleververgoeding (89 cent normaaltarief) daar staat is dat prima, maar nu staat de vergoeding daar gewoon als 97 cent en een consument kan niet weten dat daar nog 9% BTW vanaf moet.
Technisch gezien ben je ook geen gewone consument als je TLV toucheert. Dat is gewoon inkomen wat je moet aangeven en btw moet afdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 13:13
Zojuist nieuw contract afgesloten bij Engie.

Normaaltarief teruglevering: € 0.57998 per kwh
Daltarief teruglevering: € 0.41757 per kwh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INjopk160-Kc5IfhFwGkWpebgP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZmrL3V6ZoJnzNj7WJVflEJqh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 16:14
Hier zijn mijn tarieven van het contract dat op 23 december ingaat. Er staat duidelijk terugleveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUwJr45eAXw5Wn2mCupwRqHocfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDKoIyThFkiRhIeI2DgFZWAz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb eerst nog 2 weken bedenktijd.
Hoe gaat het nu in zijn werk, als ik over 5 weken, dus op 6 december het contract opzeg? Het is een variabel contract, dus geen boete.
1 Vervalt het contract dan helemaal per direct?
2 gaat het contract helemaal niet in?
3 of wordt het contract opgezegd 4 weken na de ingangsdatum van 23 december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
M.B.te L. schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:11:
Hier zijn mijn tarieven van het contract dat op 23 december ingaat. Er staat duidelijk terugleveren.

[Afbeelding]

Hoe gaat het nu in zijn werk, als ik over 5 weken, dus op 6 december het contract opzeg? Het is een variabel contract, dus geen boete.
Maar hier staan ook niet de tarieven zoals ze op de rekenmodule stonden. Wel voor de levering, niet voor de teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Klopt. Dit stond er ook bij mij. Nog steeds hetzelfde plaatje. 4 dagen terug uitgeknipt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltxQXDaWoakm-DvjDwsyNUxgyto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpdxX2E1oXntrXEaZprMhwpQ.jpg?f=fotoalbum_large

En wat zou het antwoord op de vraag onderaan mijn vorige bericht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkie73
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-09 13:01
Zojust UC ook nog even aan de telefoon gehad aangezien ik in de rekenmodule niet meer dan 10.000 kWh teruglevering in kan vullen terwijl ik rond de 12.500 kWh teruglever.

Ook nog even gevraagd naar de mogelijke aanpassing van de TLV mede doordat hier gister begin van de middag werd gesproken over terug naar 13 ct. Volgens de uiterst vriendelijke dame die ik aan de lijn had kunnen er inderdaad wel eens aanpassingen volgen, maar hoeveel en wanneer was nog totaal onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 11:26
pakkie73 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:46:
Zojust UC ook nog even aan de telefoon gehad aangezien ik in de rekenmodule niet meer dan 10.000 kWh teruglevering in kan vullen terwijl ik rond de 12.500 kWh teruglever.
Wat hebben ze hier op gezegd?
Ik heb mij vandaag aangemeld en ik lever 20.000kwh terug als ik een jaar lang bij UC blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pakkie73
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-09 13:01
Is geen enkel probleem om meer terug te leveren dan die 10.000 waarbij identieke tarieven gelden.
Die 10.000 kWh is gewoon een beperking van de online rekentool zoals je dat bijvoorbeeld ook wel eens tegenkomt als je voor een auto van meer dan 100k nieuwwaarde online een verzekeringspremie wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:11
Ep Woody schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:47:
[...]

Daar heeft een gewone consument toch niets mee van doen? Of daar nu wel of geen BTW staat, de terugleververgoeding moet het bedrag zijn dat de consument betaalt of uitbetaald krijgt. Of daar nu wel of geen BTW over afgedragen wordt is niet relevant. Als je een product aanbiedt aan een consument moet het bedrag wat de consument moet betalen of krijgt gecommuniceerd worden. Dat wij als tweakers slimmer zijn staat daar los van. Als ze de berekening aanpassen zodat de daadwerkelijke terugleververgoeding (89 cent normaaltarief) daar staat is dat prima, maar nu staat de vergoeding daar gewoon als 97 cent en een consument kan niet weten dat daar nog 9% BTW vanaf moet.
Het is volgens mij simpel, de teruglevering is inclusief alles onder de salderingsgrens en het kale tarief boven de salderingsgrens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13
Fredericm schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:08:
[...]

Het is volgens mij simpel, de teruglevering is inclusief alles onder de salderingsgrens en het kale tarief boven de salderingsgrens
Eens. En verder vergeet @Ep Woody voor het gemak ook maar even dat hij geen consument is maar een ondernemer voor de btw en dat de basis dus is dat hij btw moet factureren en afdragen. Als hij dat niet wil, moet hij gebruik maken van de KOR én bij zijn afnemer melden dat hij gebruik maakt van de KOR en daarom geen btw factureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXkYEyqM5JuMA9mZnhja3yxKuR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8mPowDlTjAcjeBKwLpi3M7p.jpg?f=fotoalbum_large

Per 1 januari stap ik over naar UC.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Laatst online: 29-08 17:51
M.B.te L. schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:11:

[Afbeelding]

My best guess:
Zolang je in je bedenktijd zit kan je er uiteraard direct van af.
Is je bedenktijd voorbij, dan heb je een opzegtermijn van 1 maand en gaat je contract in op 23-12
Wil je dat niet, dan moet je de boete van € 50 betalen.
Zeg je op 6 december op dan zeg je dus per 31-12 op met 30 dagen opzegtermijn en eindigt je contract op 31-01

PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:11
RobWest schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:49:
[...]

My best guess:
Zolang je in je bedenktijd zit kan je er uiteraard direct van af.
Is je bedenktijd voorbij, dan heb je een opzegtermijn van 1 maand en gaat je contract in op 23-12
Wil je dat niet, dan moet je de boete van € 50 betalen.
Zeg je op 6 december op dan zeg je dus per 31-12 op met 30 dagen opzegtermijn en eindigt je contract op 31-01
Ik heb hier met UC over gesproken. Bij een variabel contract betaal je nooit boete. De 30 dagen opzegtermijn is een wassen neus. Het is wel zo dat er steeds meer maatschappijen zijn die een langere starttijd hanteren.

Als je een leverancier vindt die je per morgen een contract aanbiedt kun je ook bij UC per morgen weg zonder boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
Stel dat ik een contract per 01-05-23 afsluit bij Innova voor 50,4 cent

En een contract afsluit bij UC per 01-01-23 bij UC voor 97 cent

1. Zouden ze dat accepteren?
2. Mocht UC hun tarieven verlagen, zou Innova dan het contract eerder in willen laten gaan?
3. Blijven de tarieven hoog bij UC dan cancel ik het contract bij Innova

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:56
Atomius schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:41:
[...]

He bah mijn aanvraag is geannuleerd. Wel conform verwachting maar toch
Waarom geannuleerd?

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:56
Truus01 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:57:
[...]

Ja, hier ook. Maar met een mail alsof ik het geannuleerd heb.
Dus daar ga ik toch even op reageren.
Waarom geannuleerd?

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Fredericm schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:08:
[...]

Prima, maar laat dat gewoon zo zien. 5000 teruglevering, 3000 gebruik, oftewel voor het gebruik 0 * 97 cent en voor de teruglevering 2000 * 89 cent. Dat doen ze niet en ze wekken hiermee (bewust) de indruk dat de terugleververgoeding hoger is dan hij daadwerkelijk is.
cryptapix schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:12:
[...]

Eens. En verder vergeet @Ep Woody voor het gemak ook maar even dat hij geen consument is maar een ondernemer voor de btw en dat de basis dus is dat hij btw moet factureren en afdragen. Als hij dat niet wil, moet hij gebruik maken van de KOR én bij zijn afnemer melden dat hij gebruik maakt van de KOR en daarom geen btw factureert.
Dat kunnen zij niet zien. Wie zegt dat ik ondernemer ben? Ze communiceren gewoon richting consumenten en wekken de suggestie dat de terugleververgoeding hoger is dan hij daadwerkelijk is. Dat ik geen BTW mag rekenen snap ik, maar als ik als consument een bedrag zie staan per kWh mag ik er vanuit gaan dat dat het bedrag is dat op de eindnota per geleverde kWh overgemaakt krijg. Ik als consument kan niet weten dat de vergoeding die daar staat alleen geldt voor ondernemers met BTW plicht die een factuur sturen incl BTW en dan dat bedrag weer moeten afdragen.

Ik snap niet zo goed dat jullie dit beleid aan het verdedigen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
Mail UC:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Op [datum] jl. zijn wij gestart met uw energielevering met hetgeen wat is aangevraagd op [datum]. Omdat wij al zijn gestart met leveren, kunnen wij uw contract niet omzetten naar het huidig tarief zoals die op onze website staat.
Dit is ook de reden dat wij de aanmelding die u heeft gedaan hebben geannuleerd. Tevens zien wij ook dat dit per whatsapp aan is gegeven.
Het is momenteel mogelijk dat de tarieven dagelijks wijzigen en helaas kunnen wij dit niet van te voren aangeven.
Atomius schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:19:
Ga jij nog die omslachtige weg bewandelen van opzeggen bij UC, ergens anders heen en dan weer terug?
Nee, dat is me de moeite niet waard. Vooral omdat nu niet bekend is wat het tarief dan is. En als ze het wijzigen per 1-1-'23 maakt het allemaal niet uit.
Enige wat ik hoop is dat een andere partij nu of tzt (zodra UC wijzigt) toch iets hoger gaat zitten.
Voor nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68E5k75ji6KKKSJqt0E2mvzRZQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BI8FkZCcHDCXRWhsb9DoU599.jpg?f=fotoalbum_large

Schijnt geen probleem te zijn. In ieder geval nog geen reactie over gehad.

Innova vast voor 1 jaar. UC variabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoniV4wsSdOU1jYFjMUQxtp4-kM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cDFIEUt6LGmFgDRTQvjTJgDT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay_PcLxbFrTFfjLJ314T2XrJaAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tSwmHqDWDeSXuzyBe7lnwTpm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
M.B.te L. schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:14:
[Afbeelding]

Schijnt geen probleem te zijn. In ieder geval nog geen reactie over gehad.

Innova vast voor 1 jaar. UC variabel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou ook geen probleem moeten zijn denk ik toch? UC weet gewoon van niks, daar start je met een variabel. Dat hele overstap-gebeuren is niet meer dan dat Innova een paar dagen voor je bij hun start in het centrale aansluitinge register noteert dat zij vanaf 5 februari jouw leverancier zijn. Eerder hoort de oude leverancier ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:29
winst??

als je de investering/afschrijving meeneemt in het plaatje gaat het snel ingewikkeld worden.

Iedereen heeft een andere investering €/Wp en niet iedereen zit bij dezelfde leverancier voor stroom,
en niet iedereen wisselt regelmatig.

kortom PUINHOOP áls "ze" dit al willen gaan belasten. 7(8)7

Het is nú al een puinhoop in de 2e kamer ,
laat staan als ze dít willen gaan oppakken... _O- _O- _O- _O-

maar.... ik heb er het vólste vertrouwen in...... O-) dat de puinhoop dan nóg groter gaat worden...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:29
Onder het motto verbeteren van rekenmodules en communicaties op websites..
Vattenfall gaat de communicatie van de 7 cent terugleververgoeding in het bestelproces aanpassen naar aanleiding van mijn opmerking.

Jeuhjjjj 😂

Ga nu naar Vattenfall per eind november, UC cashen en zodra Vattenfall weer op 0 staat, kijk ik wel eens weer. Krijg nu nog 90 cent bij UC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22
klump4u schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:57:
[...]

Als ik een idee heb wanneer de keuken klaar zal zijn geef ik van te voren al bij Enexis aan dat ik geen gas meer wil, hun kunnen dan kijken wanneer en of ze de meter en leidingen komen weghalen, pas dan k7n je bij Innova opzeggen met bevestiging dat de aansluiten niet meer is.
Innova vast 1 jaar is nog steeds aantrekkelijk toch?

Edit: ivm met mogelijk offtopic...

[ Voor 13% gewijzigd door loyske op 02-11-2022 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
niet reageren op offtopic

[ Voor 88% gewijzigd door Proton_ op 03-11-2022 11:53 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47
dit is hier offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 02-11-2022 22:29 ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

loyske schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:41:
[...]

Innova vast 1 jaar is nog steeds aantrekkelijk toch?

Edit: ivm met mogelijk offtopic...
Ik zie nu dat ze €0,548 betalen excl. BTW voor 1 jaar vast. lijkt mij wel aantrekkelijk als ik nu moest afsluiten. Gelukkig zit ik op €0,91 tot eind september volgend jaar.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:39
Per 1-11 overgestapt naar Engie.nl en bij BE vertrokken.
Om laten zetten van dubbeltarief naar enkeltarief, omdat E. per telwerk saldeert.

Enkeltarief prijs 0,81034 Eur/kWh. Teruglevertarief Enkel 0,81034 Eur/kWh. M.a.w.: 100% saldering

TLV voor meeropbrengst zonnepanelen: 0,60241 Eur/kWh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

Inmiddels van de eerste maand mijn tussenstand bij UC ontvangen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHMfSDT2joze0Qz8PLyMCcxMcxA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XJieLp5x6WEvd3oxWyD86DpP.png?f=user_large

TLV klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:59
Mijn energie contract loopt tot 1 januari, heb zonnepanelen dus ben ik op zoek naar een leverancier, die betrouwbaar is en goede saldering tarieven heeft.
Is engie een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

chulin schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:05:
Mijn energie contract loopt tot 1 januari, heb zonnepanelen dus ben ik op zoek naar een leverancier, die betrouwbaar is en goede saldering tarieven heeft.
voor saldering ben je hier aan het verkeerde adres ;)
Maar daar kom je niet voor. Kijk even in de tabel op de 1e pagina. Engie lijkt niet de meest interessante partij te zijn op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padoempats
chulin schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:05:
Wek je meer op dan je verbruikt? Dan zijn teruglevertarieven relevant. Zo niet, dan geldt alleen het salderen. Je zegt 'saldeertarief', maar dat bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
padoempats schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:26:
[...]

Wek je meer op dan je verbruikt? Dan zijn teruglevertarieven relevant. Zo niet, dan geldt alleen het salderen. Je zegt 'saldeertarief', maar dat bestaat niet.
Niet veel maar toch, ik wek iets meer……
de Peer schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:26:
[...]

voor saldering ben je hier aan het verkeerde adres ;)
Maar daar kom je niet voor. Kijk even in de tabel op de 1e pagina. Engie lijkt niet de meest interessante partij te zijn op dit moment.
Nogmaals bedankt..
sorry voor het ongemak, te veel info voor mi 🥴

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antoin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 05:05
de Peer schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:26:
[...]

Die klopt niet echt meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTVieUufQNZkvQrmbNGzG7snBr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V0VssjmnqMAhsI97oYQ2t0qG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNGJL93TJO90OQk_LarNJUTYYOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I0b9BnC8xw6QyDk2pjks9Oja.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
Acradavos schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:29:

[Afbeelding]

TLV klopt dus wel.
Begrijp dat overzicht niet, heb je dus in October 195kWh verbruikt en 124kWh opgewekt? Of is het -124kWh, dus na salderen? Salderen die per maand?
En hoe lees je hier de TLV van af? Staat wel ex BTW maar is 94,8 cent wat je krijgt uitgekeerd of is dit je levertarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
bmoorman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:10:
[...]

Begrijp dat overzicht niet, heb je dus in October 195kWh verbruikt en 124kWh opgewekt? Of is het -124kWh, dus na salderen? Salderen die per maand?
En hoe lees je hier de TLV van af? Staat wel ex BTW maar is 94,8 cent wat je krijgt uitgekeerd of is dit je levertarief?
Zoals ik het lees:
Er staat tussenstand boven, dus geen afrekening nog.
En hij heeft in totaal 319 kWh opgewekt. UC heeft geen apart TLV

PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim H.
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 09:41
Acradavos schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:29:

[Afbeelding]

TLV klopt dus wel.
Ik ook :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YL3Dvg1zNgXevVxABSBBXJ3g54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2YSACiiT51wlvuyebplmZ6jj.png?f=user_large

17.440Wp totaal: 16x 365 Wp Oost op dak 40 graden, 16x 365 Wp West op dak 40 graden, 16 x 360 Wp Zuid op schans. 10 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
Ja, we weten hier al langer dat UC de zaken wel erg rooskleurig weergeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
bmoorman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:44:
Ja, we weten hier al langer dat UC de zaken wel erg rooskleurig weergeeft..
Ehh, hoe bedoel je? Per 1 januari maak ik de overstap naar UC, ik lees alles mee maar heb ik iets over UC gemist?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
Bravertal schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:21:
Ehh, hoe bedoel je? Per 1 januari maak ik de overstap naar UC, ik lees alles mee maar heb ik iets over UC gemist?
De TLV staat weergegeven incl. BTW, maar wordt uiteindelijk excl. BTW uitgekeerd. Ook de staatjes hierboven zijn dus 'rooskleurig'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bmoorman
Bravertal schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:21:
[...]

Nee, niks gemist. Maar mijn commentaar vergt wat toevoeging denk ik.
Het overzicht wat @Acradavos en @Pim H. laten zien zegt niets over de TLV.
Wat het laat zien is dat er gesaldeerd wordt en dat ze beiden een overschot in October hadden, wat niet verwonderlijk is door het hoog aantal zonuren. Echter vermenigvuldigt UC dit kWh overschot met het levertarief! Het resulterende bedrag dat getoond wordt krijg je niet uitgekeerd maar is gewoon wat in je salderingspotje blijft staan (totdat je meer gaat afnemen dan opwek, wanneer het weggestreept gaat worden met salderen). Het is dus als het ware een sigaar uit JOUW eigen doos (nl de salderingsregeling).
Ter duidelijkheid. Pim heeft een TLV van 91,1 cent en Acradavos een TLV van maar 87,5 cent. (Dit zijn getoonde tarieven minus energiebelasting en ODE)
Ik begrijp volkomen dat je dit soort plaatjes hier triomfantelijk wil delen maar on topic zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

NileZ_ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:34:
Onder het motto verbeteren van rekenmodules en communicaties op websites..
Vattenfall gaat de communicatie van de 7 cent terugleververgoeding in het bestelproces aanpassen naar aanleiding van mijn opmerking.

Jeuhjjjj 😂

Ga nou naar Vattenfall per eind november, UC cashen en zodra Vattenfall weer op 0 staat, kijk ik wel eens weer. Krijg nu nog 90 cent bij UC.
Ga nou naar SamenOM. Vattenfall zou ik zelf ook niet helemaal vertrouwen. Betrouwbare salderingsregeling en nog een redelijke TLV van 29 cent momenteel (niet dat je daar nu iets aan hebt)

Check wat ik erover postte:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73166708

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
Truus01 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:44:
[...]

De TLV staat weergegeven incl. BTW, maar wordt uiteindelijk excl. BTW uitgekeerd. Ook de staatjes hierboven zijn dus 'rooskleurig'.
Op mijn contract per 1/1/23 met UC staat de terugleververgoeding incl 0% BTW. Dus prima.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
Truus01 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:44:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXkYEyqM5JuMA9mZnhja3yxKuR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8mPowDlTjAcjeBKwLpi3M7p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Tijdelijk dicht voor overleg en onderhoud

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Move van DEI >> WON , want het gaat zelden over installaties :)

Een en ander dat hier offtopic was is verhuisd naar
Proton_ in "Geld verdienen met de energierekening" , dan kan er hier focus op de terugleververgoeding blijven.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
Om maar gelijk weer met goed nieuws te beginnen (NOT). Innova is gedropt naar 7 cent. Ze kwamen van 50.4 cent. Blijkbaar willen ze (voorlopig) geen nieuwe PV-klanten meer

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00
Dan ben ik blij dat ik eergisteren deze nog heb aangevraagd, ingaande per 1-7-2023 nadat UC afloopt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auECb0FEk72ShI7wIdn06JcTCcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RNvSzpRcidFsr3YiAls7lFSd.png?f=user_large

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:26
Atomius schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:50:
Dan ben ik blij dat ik eergisteren deze nog heb aangevraagd, ingaande per 1-7-2023 nadat UC afloopt :)

[Afbeelding]
Heb je ook op je contract gekeken? Ik had hetzelfde. Ik was blij dat we eindelijk met alleen stroom naar Innova konden. Precies hetzelfde staatje als jij op de website. Totdat het contract in de mailbox lag. Daarin stond ineens de 7 cent :(. Maar misschien had jij mazzel :)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:05

[Afbeelding]
De kans dat ze de TLV bij UC nog aanhouden zoals die nu is t/m 1-7-23 is toch zo goed als nihil, zeker nu dat Innova er ook mee is gestopt een redelijke TLV aan te bieden ziet het er niet goed uit...
Een lichtpuntje is dan nog dat BE is gestopt met hun eigen verzonnen regels te handhaven en weer - zoals altijd al de bedoeling was - op jaarbasis te salderen.
Dan valt via die weg waarschijnlijk nog wel de helft van het kale levertarief binnen te halen, wat dan waarschijnlijk de aanbieder met de hoogste TLV gaat zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

• padoempats

[Afbeelding]
Ja zo ben ik dus echt heerlijk gen**id door Innova. Ik had een vast contract a 55c TLV voor vanaf eind april 2023 afgesloten. Echter met gas (dat kon toen alleen). Maar begin vd week kon je ineens afsluiten zonder gas. Dus ik bellen, zegt ze, ja je kan je huidige contract die nog niet is ingegaan annuleren en een nieuwe aanvragen want de bestaande aanvraag kan ik niet wijzigen. Dus ik online alles ingevuld, TLV ex btw was zelfs naar 57c gegaan en de wizard gaf mooi mn volledige teruggave in kaart. Dus aangevraagd met alleen stroom en ook met directe ingang ipv eind april. Dacht kan maar beter snel laten ingaan. Online afgesloten en telefonisch het oude contract geannuleerd.
Vervolgens loop ik het contract nog even na en wat bleek, 7c TLV! Website gaf echt 57c aan. Dus ik weer bellen, maar nee hoor, ik kon niet meer terug naar het contract dat 10 minuten geleden geannuleerd was en zat ik met een contract voor 7c TLV. Die ook geannuleerd en sta nu ineens met lege handen.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:01
Hier een teruglever vergoeding van 73,4 cent bij Innova. Erg blij nu dat ik toch voor dat jaar contract ben gegaan een maand geleden.

Ik kan gewoon van de terugleververgoeding inclusief btw uit gaan die ik krijg toch?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:31
RobWest schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:25:
Om maar gelijk weer met goed nieuws te beginnen (NOT). Innova is gedropt naar 7 cent. Ze kwamen van 50.4 cent. Blijkbaar willen ze (voorlopig) geen nieuwe PV-klanten meer
Ja ik had ze vanmiddag ook nog gebeld,
Op de site is het nog niet veranderd, maar volgens de persoon aan de telefoon waren de tarieven vanaf begin deze week al omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Vorige week keek ik even op de website naar mijn contract bij Innova. Toen stonden er geen bedragen meer. Nu gelukkig weer de 90 cent t/m september 23.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-09 21:20
Als alle TLV 7 tot 17ct gaat worden, weet ik al wat ik ga doen met mijn overschot van paar 1000' kwh. Paar elektrische kachels en gaan in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-10 07:40
Mielemuis schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:06:
[...]

Ja ik had ze vanmiddag ook nog gebeld,
Op de site is het nog niet veranderd, maar volgens de persoon aan de telefoon waren de tarieven vanaf begin deze week al omlaag.
Zelfde ervaring hier @cj1 . TLV innova is 7ct.

toevoeging:
Budgetenergie biedt geen modelcontract aan(!?), alleen variabel, met 12ct TLV.

[ Voor 12% gewijzigd door scoobs op 11-11-2022 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:43
Randy1800 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:39:
Als alle TLV 7 tot 17ct gaat worden, weet ik al wat ik ga doen met mijn overschot van paar 1000' kwh. Paar elektrische kachels en gaan in de winter.
Offtopic wellicht maar als je toch elektrisch wilt gaan verwarmen dan kan je het beste wat airco's gaan plaatsen. Over het algemeen minstens 4x zo efficiënt als een straalkachel en je kan in de zomer ook nog onder de dekens slapen als je dat wilt ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
Nog een toevoeging: UC heeft 97ct TLV voor normaal, 63ct voor dal. Enkel was iets van 80ct.

Daarmee spannen ze de terugleverkroon. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
scoobs schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:24:
Nog een toevoeging: UC heeft 97ct TLV voor normaal, 63ct voor dal. Enkel was iets van 80ct.

Is al vaker langsgekomen hier, je moet daar nog wel 9% btw van afhalen ;)
Dus eigenlijk 89/58 of 73 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:47
scoobs schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:24:

Maar hoelang nog is de million dollar question.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
scoobs schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:09:
[...]

Zelfde ervaring hier @cj1 . TLV innova is 7ct.

toevoeging:
Budgetenergie biedt geen modelcontract aan(!?), alleen variabel, met 12ct TLV.
Toen ik net belde was het 50% van leverings tarief,
Dat is 50% van €0.61/0.58
En ik kreeg gewoon een variabel contract aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Mielemuis schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:02:
[...]

Bij budgetenergie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
Ja zo heet die toko, heb het niet zwart op wit maar dat vertelde de niet heel enthousiaste medewerker mij.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
@mathijshooi

TLV tabel versie 11 november

Dank aan @scoobs voor de "mention" dat Innova flink omlaag is. UC variabel is omhoog, Engie is omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ROpqHXWCnkPPKh4ewqwBHBp06w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QkhdWTXuCN24nAFvwMts9TF3.png?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
Mielemuis schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:02:
[...]

Modelcontract heeft 50% tlv ja. Maar dat wilden/konden ze niet verkopen. Met de opmerking "dat is toch wettelijk verplicht" konden ze niet veel. Variabel contract zou 12ct tlv zijn, is mij telefonisch medegedeeld. Dan is het in mijn optiek gewoon 12ct. Kijk eventjes goed dus, en als dit bij jou ook zo is, dan even cj1 mentionen
Dus, @JohanNL, U zei iets over zich aan de wet houden. ;)
@Melkunie excuses, ik had op basis van de laatste sheet gewoon een belrondje gedaan. Verder niet het hele topic doorgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door scoobs op 12-11-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-09 09:01
Vandaag nieuwe tarieven Vattenfall m.i.v.1 januari 2023 per email ontvangen:

Normaaltarief: €0,948265 per kWh
Daltarief: 0,714614 per kWh
Tlv: -0,168000 per kWh
BTW: 21%

Ik zit hier vanaf 1 november en in februari kijken we wel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 09:35
destro9704 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:38:
[...]

Maar hoelang nog is de million dollar question.... ;)
Op de website van UC staat de melding dat de 'tarieven wijzigen per 1 juli' als je een persoonlijk aanbod maakt. Weet iemand of dit ook zo is of dat er per 1 januari weer de tarieven worden gewijzigd voor het variabele contract? En er wordt zeker niks meer vast aangeboden?

Weet verder iemand wat er in de voorwaarden staan met betrekking tot wijzigingen van de TLV gedurende de looptijd vanwege de 'uitzonderlijke marktomstandigheden'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
rumour93 schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:08:
[...]

Op de website van UC staat de melding dat de 'tarieven wijzigen per 1 juli' als je een persoonlijk aanbod maakt. Weet iemand of dit ook zo is of dat er per 1 januari weer de tarieven worden gewijzigd voor het variabele contract? En er wordt zeker niks meer vast aangeboden?

Weet verder iemand wat er in de voorwaarden staan met betrekking tot wijzigingen van de TLV gedurende de looptijd vanwege de 'uitzonderlijke marktomstandigheden'?
Zie mijn antwoord

En deze

Probeer maar eens je gelijk te halen als ze hun prijzen wijzigen o.b.v. 'uitzonderlijke marktomstandigheden'. Onder die noemer kan natuurlijk veel.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

libo1949 schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:06:
Vandaag nieuwe tarieven Vattenfall m.i.v.1 januari 2023 per email ontvangen:

Normaaltarief: €0,948265 per kWh
Daltarief: 0,714614 per kWh
Tlv: -0,168000 per kWh
BTW: 21%

Ik zit hier vanaf 1 november en in februari kijken we wel verder
Ik ben naar 79 cent enkeltarief gegaan bij Eneco, dat komt dus wel aardig overeen, was erg benieuwd naar de tarieven bij Vattenfall voor bestaande klanten, dank.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

scoobs schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:32:
[...]

Modelcontract heeft 50% tlv ja. Maar dat wilden/konden ze niet verkopen. Met de opmerking "dat is toch wettelijk verplicht" konden ze niet veel. Variabel contract zou 12ct tlv zijn, is mij telefonisch medegedeeld.
Het is ook wettelijk verplicht:
https://www.acm.nl/nl/pub...modelcontracten-aanbieden

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
Dank @teacher. Maar even een melding gedaan. Budgetenergie houdt zich wel vaker niet aan de wet is mij onderhand duidelijk. Maar meer dan melden en hopen dat ze omvallen kunnen we toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-09 09:01
JDx schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:22:
[...]

Ik ben naar 79 cent enkeltarief gegaan bij Eneco, dat komt dus wel aardig overeen, was erg benieuwd naar de tarieven bij Vattenfall voor bestaande klanten, dank.
Is wel modelcontract; had ik erbij moeten vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
JDx schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:22:
[...]

Maar wat is je TLV dan? Je enkeltarief zegt niet zo veel ;) Iedereen in dit draadje wil alleen maar een hoge TLV.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Vanaf 5dec all electric bij Tibber. Dan in maart maar is kijken of overstappen nog zin heeft.

Verbruik 6000kw
Opbrengst panelen 3000kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

RobWest schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:26:
[...]

Maar wat is je TLV dan? Je enkeltarief zegt niet zo veel ;) Iedereen in dit draadje wil alleen maar een hoge TLV.
Eneco is 9 cent, dat was wel bekend hier dacht ik.

Maar met 8 panelen hou ik niet over, tenminste zo lang salderen nog blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 15-11-2022 11:55 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 09:35
De DGB modelcontract tarieven (https://www.dgbenergie.nl...-per-1-september-2022.pdf) zijn wat hoger dan wordt weergegeven in het overzicht. Ik weet niet of dat te maken heeft met het 'aanzien' van DGB of dat het gewoon oude tarieven zijn?

Vooral de TLV enkel is nog fors... Terugleveren tijdens normale uren is er niet bij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCa3cOZ4ywKt_HgGa5IAlYREhRk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UYUVO7rVhGEBRIs30hehJ0Xn.png?f=user_large

En hieronder de gegevens van Van Ons:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aY_ypLDDoDCUbw0k7iIUZQJ0o0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9fWK9N0l5mNreq62aMOseUu2.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnBYIzIOgciUekpczwRdsPLjvwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JChXUBmB6v1dNkKge2J41GeZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
JDx schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:55:
[...]

Eneco is 9 cent, dat was wel bekend hier dacht ik.
Ik heb nog steeds 61 cent op een modelcontract bij Eneco, schriftelijk bevestigd aangezien ze me niet ingelicht hebben over de verlaging. Ik kreeg zelfs 50 euro coulance voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 11:21
pirke schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:50:
[...]

Ik heb nog steeds 61 cent op een modelcontract bij Eneco, schriftelijk bevestigd aangezien ze me niet ingelicht hebben over de verlaging. Ik kreeg zelfs 50 euro coulance voor het ongemak.
Nice, mij negeren ze nog steeds...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 21:51
Treveo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:06:
[...]

Nice, mij negeren ze nog steeds...
tip: klachtenkompas. mijn hebben ze 3 weken genegeerd na eerder wel reactie gegeven te hebben op mijn mails. Klacht aangemaakt op klachtenkompas, zelfde dag nog reactie en compensatie voor september ivm aangepaste tarief TLV.

(schiet me nu wel te binnen dat ze nog steeds mn borg niet hebben terug gestort, daar moet ik ook weer achteraan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-09 16:33

V-8

rumour93 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:08:

Vooral de TLV enkel is nog fors... Terugleveren tijdens normale uren is er niet bij?
Ze geven alleen laagtarief als TLV als je dubbeltarief hebt.
''Indien het dubbel (hoog/laag) tarief voor u van toepassing is, hanteert DGB Energie een terugleververgoeding die gelijk is aan uw laagtarief (inclusief 21% btw per kWh).''

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietze de Jong
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Goedemiddag,

Ik heb sinds 1 Juni 2022 een modelcontract bij Eneco. TLV van 0.59 cent.

Ik krijg 34 zonnepanelen (hopelijk ergens dit jaar. Wachten is op optimizers) en zal dus de nodige energie terugleveren.

Mijn vraag:
Welke leverancier bied op dit moment de hoogste TLV?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobWest
Zie de tabel in de TS

PVOutput

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 16:06
[...]

heb ook idd gewoon tot de overstap in oktober alles wat terug geleverd was, gekregen tegen 61 cent, en ook die 50€ :)

• Teruglevering
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
Weet iemand hoede terug lever vergoeding voor 2023 eruit ziet met het prijsplafond?

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Teruglevering schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:51:
Weet iemand hoede terug lever vergoeding voor 2023 eruit ziet met het prijsplafond?
Daar lijkt op dit moment nog geen duidelijkheid over. Voor zover ik heb kunnen vinden zou die niet aangepast moeten/gaan worden maar je weet niet of dat straks anders is.
Ik hoop dat die nog even los blijft staan van het tarief voor het afnemen.

"Het lijkt erop dat de salderingsregeling niet beïnvloed wordt door deze maatregel."

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 13:27

Jodi

No Matches Found

Mijn UC-contract loopt 4 december af, en ik zag dit gister in mijn profiel staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09PRNPYPthA58t97f16uZ6rwVlI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qI4mA9LiaRvakWeJO69qCDYU.png?f=user_large

Toch nog een 1:1 TLV. Ik heb contact gezocht met UC over hoe lang deze tarieven zouden gaan gelden; "[deze tarieven] wijzigen in principe pas per 1 juli 2023". Ze wilden nog niks zeggen over of het prijsplafond iets gaat betekenen voor de TLV.

Al met al best blij hiermee, zeker omdat ik sinds deze week eindelijk een omvormer heb :P

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
Goed lezen he. Ze zeggen "in principe". Dus pas op, het is geen garantie
Zie ook mijn bericht hier

[ Voor 6% gewijzigd door RobWest op 17-11-2022 13:54 ]

PVOutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
Teruglevering schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:51:
Twee weken geleden heeft Jetten een brief naar de tweede kamer gestuurd waarin staat dat het prijsplafond niet van toepassing gaat zijn op het teruglevertarief.
De hiervoor genoemde wijze van toepassing van het volumeplafond maakt het
eveneens mogelijk om saldering en teruglevering op een juiste wijze mee te
kunnen nemen. Daarbij zal voor een klant eerst de salderingsregeling worden
toegepast en daarna het prijsplafond. Eerst zal de salderingsregeling worden
toegepast. Het prijsplafond geldt voor het netto verbruik dat in 2023 na salderen
resteert. Indien door een huishouden bijvoorbeeld 2000 kWh wordt ingevoed en
3000 kWh wordt afgenomen, is de netto afname 1000 kWh en valt daarmee
volledig onder het prijsplafond. Indien een huishouden bijvoorbeeld op jaarbasis
4000 kWh invoedt en 3000 kWh afneemt en er dus sprake is van netto
teruglevering, is het prijsplafond voor dit huishouden niet van toepassing

[ Voor 84% gewijzigd door Dr. Donald op 17-11-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
[...]

Durf je het aan om die schriftelijke Eneco-61-cent-met-50-euro-bevestiging geanonimiseerd (hier) te publiceren?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
@cj1 in de TS staan een aantal leveranciers in grijs vermeld. een ctrl F op grijs liet me niks zien in de TS. Kun je dat wellicht opnemen in de legenda die eronder staat? Want ik zou bijvoorbeeld geen reden kunnen bedenken waarom UC bovenaan in het grijs staat. Zijn dit modelcontracten oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002

de Peer

under peer review

scoobs schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:55:
@cj1 in de TS staan een aantal leveranciers in grijs vermeld. een ctrl F op grijs liet me niks zien in de TS. Kun je dat wellicht opnemen in de legenda die eronder staat? Want ik zou bijvoorbeeld geen reden kunnen bedenken waarom UC bovenaan in het grijs staat. Zijn dit modelcontracten oid?
betekent dat het nu niet meer af te sluiten is voor die prijs, of dat er voorwaarden zijn.

cj1 in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 18-11-2022 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
Thanks voor de uitleg. Het feit dat je verwijst naar pagina 461 van de 496 geeft misschien aan dat het handig is om op te nemen wat de kleuren zijn. ;)

Maar, het UC contract staat gewoon op hun site. Dus dan klopt die niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
cj1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:27:
[...]

Durf je het aan om die schriftelijke Eneco-61-cent-met-50-euro-bevestiging geanonimiseerd (hier) te publiceren?
Wat valt er te durven? Dit is gewoon een standaard mailtje voor iedereen die eenzelfde klacht heeft ingediend. In het Eneco snoeit in terugleververgoeding topic is hij vaker voorbij gekomen.

Samengevat was mijn klacht: "jullie hebben me niet 10 dagen van tevoren geïnformeerd, jullie hebben me überhaupt niet geïnformeerd, deze wijziging is in strijd met de voorwaarden van ons contract. Ik wil dat jullie de wijziging dan ook met terugwerkende kracht ongedaan maken".

Beste X,

Op X X 2022 heb je een klacht bij ons ingediend over de wijziging in je terugleververgoeding. Bedankt voor je geduld, in deze mail reageren we hier graag op.

We hebben vastgesteld dat we je niet hebben geïnformeerd over de wijziging van de terugleververgoeding. Daarom hebben we besloten dat de eerder afgesproken terugleververgoeding blijft gelden totdat je persoonlijk bericht ontvangt over de aanpassing hiervan. Het kan even duren voordat het juiste tarief van de terugleververgoeding verwerkt is onze systemen. Als er in de toekomst een nieuwe terugleververgoeding gaat gelden, dan informeren we je hier tijdig over.

Compensatie
We kunnen je natuurlijk nooit meer jouw tijd teruggeven, maar komen je wel graag tegemoet voor het ongemak. We bieden je graag een compensatie aan van 50 euro uit coulance, met behoud van rechten en weren. Binnen twee weken ontvang je dit bedrag op je rekening. Heb je nog een openstaande rekening bij Eneco? Dan wordt de compensatie hier eerst mee verrekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Al zijn we nu in november wel een netto gebruiker aan het worden nu we puur met de airco verwarmen ipv met gas. Zelfs met 61 cent/kWh is dat goedkoper dan gas van 2,48 euro/m3. Het omslagpunt ligt bij ons bij een COP van 2,3, zelfs bij -15 graden komt de airco niet zo laag.

Als we al naar de CV zouden willen overstappen zou het puur voor comfort zijn, de airco verwarmd niet overal en vloerverwarming is comfortabeler.

Maar mijn hoop is dat we het tot 1 januari gaan volhouden zonder CV. Daarna is gas een stuk goedkoper (prijsplafond). Half/eind februari zijn we weer netto leverancier, dan is overstappen naar de hoogste TLV weer een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
@pirke : spiek eens bij de buren in het day-ahead energieprijzentopic, mocht je dat nog niet gedaan hebben. ; )

[ Voor 10% gewijzigd door scoobs op 18-11-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
scoobs schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:48:
@pirke : spiek eens bij de buren in het day-ahead energieprijzentopic, mocht je dat nog niet gedaan hebben. ; )
Thx, dat lijkt gemiddeld gezien best voordelig. Wordt de salderingsregeling nog steeds toegepast? Ook al zijn we gemiddeld netto verbruiker deze donkere maanden, op zonnige dagen zijn we nog steeds leverancier. Hoe werkt salderen bij dynamische prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 21:51
pirke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:25:
[...]
Hoe werkt salderen bij dynamische prijzen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik hik ook tegen het moment van verbruiken aan.
November begon lekker zonnig dus ik ben nog negatief qua kosten maar dat gaat niet heel lang meer duren.

edit: van de ANWB site:

Dynamische terugleververgoeding
Ook bij een dynamisch energiecontract kun je salderen, dat werkt anders dan bij een energiecontract met vaste vergoeding. Een dynamisch contract werkt met uurtarieven, er is daarom géén vast teruglevertarief. Dat tarief hangt af van de actuele inkoopprijzen, die verschillen per uur.

Je terugleververgoeding is dus hetzelfde als het stroomtarief dat je op dat moment zou betalen voor je verbruik, inclusief alle energiebelasting. Als je over een jaar bekeken méér teruglevert dan je verbruikt van het net, dan is je terugleververgoeding voor elke kWh 'overschot' alleen vaak exclusief alle energiebelastingen.

De vergoeding per teruggeleverde kWh kan hoger of lager zijn dan bij een vast contract. Dat hangt af van de actuele stroomprijs. Deze is soms zelfs negatief, dan krijg je geld als je stroom gebruikt. Voor het terugleveren betaal je dan juist. Dan is het zaak om zoveel mogelijk zelf opgewekte stroom direct te verbruiken.

Voorbeeld terugleververgoeding met een negatieve stroomprijs
Tijdens een uur is de stroomprijs per kWh € -0,05.
Je levert in dat uur 4 kWh terug.
Jij betaalt € 0,20 (4 kWh à € -0,05) voor de stroom die je teruglevert.

Bij salderen krijg je wél energiebelastingen terug.
Daarover krijg je 4 kWh à € 0,15 per kWh = € 0,60.

Je ontvangt € 0,60 - € 0,20 = € 0,40 terugleververgoeding.

https://www.anwb.nl/huis/energie/salderen-zonnepanelen

[ Voor 67% gewijzigd door ybos op 18-11-2022 13:36 ]

Pagina: 1 ... 124 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2