Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Ik heb eneco per 4 september opgezegd.
Mijn tactiek was sowieso al voor de winter over stappen naar de goedkoopste leverancier en dat wilde ik dan nu direct maar doen.

Zojuist Van Ons gebeld, zij willen een borgsom van €1000 hebben om gebruik te maken van het modelcontract..

OM gebeld, daar moet je bij klant worden direct twee maanden vooruit betalen.

Wordt wel lastig zo. Iemand nog een tip voor de goedkoopste leverancier?

En dan zoek ik in mei/april weer de leverancier met de hoogste tlv.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter

Tabel versie 31 Augustus

@mathijshooi Powerpeers bijgewerkt en wat oude Delta contractvormen eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCShLQwZoaqG4h_hqZ-P9CunkFA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AbtlL1W9d4dmyi6ivvpsqRVE.png?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Shifty47 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:28:
Ik heb eneco per 4 september opgezegd.
Mijn tactiek was sowieso al voor de winter over stappen naar de goedkoopste leverancier en dat wilde ik dan nu direct maar doen.

Zojuist Van Ons gebeld, zij willen een borgsom van €1000 hebben om gebruik te maken van het modelcontract..

OM gebeld, daar moet je bij klant worden direct twee maanden vooruit betalen.

Wordt wel lastig zo. Iemand nog een tip voor de goedkoopste leverancier?

En dan zoek ik in mei/april weer de leverancier met de hoogste tlv.
Ik snap wel dat die bedrijven een stormloop willen voorkomen. Als je echt klant wil worden zul je moeten slikken... De klanten die nu switchen, doen dat omdat ze optimaal gebruik willen maken van de gekte in de markt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Ep Woody schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:37:
[...]
De klanten die nu switchen, doen dat omdat ze optimaal gebruik willen maken van de gekte in de markt.
Klanten die nu switchen, doen dat omdat de Rijksoverheid een gebrekkige energiewetgever is die te veel ruimte laat aan energiebedrijven om tussentijds (te proberen) haar (terug)leveringstarieven aan te passen én onduidelijk laat of het teruglevertarief ook te verstaan is als "tarief".

PS Als Eneco de 5 september TLV verlaging alleen had geïntroduceerd voor nieuwe klanten en/of variabele (geen model)contractklanten, dan was de hoeveelheid overstappers een stuk kleiner.

[ Voor 0% gewijzigd door cj1 op 31-08-2022 10:47 . Reden: leveringstarieven -> (terug)leveringstarieven ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47
Gebrek aan wetgeving en trage besluitvoering geeft de energieleveranciers nu vrij spel.
De hoop dat marktwerking een redelijke TLV zal opleveren is niets meer dan dat; hoop 8)7
Mijns inziens is het meest gunstige scenario dat per 1-1-2023 de regering een minimum vergoeding van 80% van de kale leveringsprijs gaat instellen (zoals reeds ondersteund door Wiebes/ Jetten en regeringspartijen). Plus dat nogmaals nadrukkelijk wordt vastgelegd dat salderen over een jaar dient te gebeuren. :Y

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

de Peer

under peer review

_Slick_Rick_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:31:
Gebrek aan wetgeving en trage besluitvoering geeft de energieleveranciers nu vrij spel.
De hoop dat marktwerking een redelijke TLV zal opleveren is niets meer dan dat; hoop 8)7
Mijns inziens is het meest gunstige scenario dat per 1-1-2023 de regering een minimum vergoeding van 80% van de kale leveringsprijs gaat instellen (zoals reeds ondersteund door Wiebes/ Jetten en regeringspartijen). Plus dat nogmaals nadrukkelijk wordt vastgelegd dat salderen over een jaar dient te gebeuren. :Y
achja de zomer is bijna voorbij en voor dit jaar hebben we de schaapjes op het droge en flink verdiend aan de hoge TLV.
Men heeft nu tot Maart 2023 om meer duidelijkheid te scheppen, zodat we tegen die tijd weer een leuke (en betrouwbare) TLV kunnen uitkiezen. Liever nu deze situatie dan een paar maanden terug.

Dus ondanks de chaos nu, lopen we nog geen grote bedragen mis. tijd voor de winterslaap.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 31-08-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 17:57
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

achja de zomer is bijna voorbij en voor dit jaar hebben we de schaapjes op het droge en flink verdiend aan de hoge TLV.
Men heeft nu tot Maart 2023 om meer duidelijkheid te scheppen, zodat we tegen die tijd weer een leuke (en betrouwbare) TLV kunnen uitkiezen. Liever nu deze situatie dan een paar maanden terug.

Dus ondanks de chaos nu, lopen we nog geen grote bedragen mis. tijd voor de winterslaap.
Spreek voor jezelf, met 50 panelen, en redelijk laag eigen verbruik heb ik nog wel wat 'over' om terug te verkopen.. Niet veel, maar tegen deze TLV tarieven (als ze blijven) hoeft het niet veel te zijn om nog meer schaapjes op het droge te halen ;-)

Be more, use Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
[...]

Die wil ik wel omdraaien, dankzij de chaos verdienen we juist geld. Ik denk niet aan een winterslaap, ik denk dat het voorlopig een kwestie blijft van slim inspelen op wat de chaos straks weer in petto heeft voor ons

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

campr112 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Spreek voor jezelf, met 50 panelen, en redelijk laag eigen verbruik heb ik nog wel wat 'over' om terug te verkopen.. Niet veel, maar tegen deze TLV tarieven (als ze blijven) hoeft het niet veel te zijn om nog meer schaapjes op het droge te halen ;-)
Ja dat bedoel ik juist, september en oktober hebben we nog een hoge TLV en kunnen we nog wat verdienen. na de winter is het onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
Acradavos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:00:
UC gaat morgen dus toch de tarieven verlagen, alsmede ook de TLV.

[Afbeelding]
Je hebt dan vandaag dus nog de oude tarieven. Heb je die morgen nog steeds....? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
[...]

De winter gaat t m nu juist net doen... niks winterslaap

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Hark_k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Je hebt dan vandaag dus nog de oude tarieven. Heb je die morgen nog steeds....? :X
Nee, dat is de kruks van t verhaal. De essentie ontbreekt.

1sept nieuwe tarieven, gaat wsl voor iedereen gelden. Ook als je vandaag nog afsluit. Maakt dus niks uit ben ik bang.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:43
PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Nee, dat is de kruks van t verhaal. De essentie ontbreekt.

1sept nieuwe tarieven, gaat wsl voor iedereen gelden. Ook als je vandaag nog afsluit. Maakt dus niks uit ben ik bang.
Maar dan beroep je je op je 14 dagen termijn en kies je vervolgens de partij die nog wel een hoge TLV heeft. Ik heb daarom voor de zekerheid dus bij UC en Engie aangemeld gisteren, kan ik nu even afwachten wat ze gaan doen de komende dagen/week en daarna mijn keus maken.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:56

Acradavos

Poetsfanaat

Hark_k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb zojuist een contract afgesloten bij UC. Mocht het morgen gunstiger uitpakken, dan annuleer ik hem weer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 11:26
bmoorman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Ik zie het SAP voordeel niet in je voorbeeld, tenzij hij een veel lager levertarief op aansluitng 1 heeft en dat nog tot 2025. Maar ja wat gaat de TLV doen op aansluiting 2?
@DmC1982 mogen we weten wat voor levertarief je hebt en tot hoe lang?
Ik heb nog een contract t/m juli 2025 voor 0.13ct bij Greenchoice.
Aanvraag 2e meter loopt nog. En volgens mij kan het nog steeds vrij rendabel zijn de komende 2 jaar. Het ligt inderdaad aan de TLV. Zolang deze hoger is dan 13ct, kan ik in principe geld verdienen....

Al het verbruik dus op de 1e meter, en alle terug levering (dus letterlijk de 2 zonnepanelen groepen) aan de 2e meter tegen een hoog TLV tarief.

[ Voor 10% gewijzigd door DmC1982 op 31-08-2022 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Innova gebeld. Ik had 27 aug aangemeld voor 27-2-23.
5 dingen die ik moest aanpassen:
- gas eruit
- dubbel naar enkel tarief
- maandbedrag naar 5 euro
- controle 0,90 cnt tlv
- niet starten op 26-9-22 maar 27-2-23

Alle 5 de items zijn verwerkt, gas moest ik per mail opzeggen (had al gemaild afgelopen za).
Als vrijdagmiddag tgas nog steeds niet uit de portal was moest ik weer ff bellen.

"Summer23-Backup" lijkt zo in place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:11:
Innova gebeld. Ik had 27 aug aangemeld voor 27-2-32.
5 dingen die ik moest aanpassen:
- gas eruit
- dubbel naar enkel tarief
- maandbedrag naar 5 euro
- controle 0,90 cnt tlv
- niet starten op 26-9-22 maar 27-2-23

Alle 5 de items zijn verwerkt, gas moest ik per mail opzeggen (had al gemaild afgelopen za).
Als vrijdagmiddag de gas nog steeds niet uit de portal was moest ik weer ff bellen.

"Summer23-Backup" lijkt zo in place.
Heb jij al een jaar zonnepanelen op je dak liggen? (Ik kon hem niet naar 5 euro krijgen, omdat ik pas 4 weken panelen op het dak heb liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Acradavos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Heb jij al een jaar zonnepanelen op je dak liggen? (Ik kon hem niet naar 5 euro krijgen, omdat ik pas 4 weken panelen op het dak heb liggen)
Vanaf kerst. Maar ik zei gewoon ik heb meer teruglevering dan verbruik ivm wat paneeltjes, dus wil t graag op 5 euro. Ok meneer, ik ga even een mailtje maken was het toen. Same voor dat dubbel-enkel tarief en de startdatum. So far ging dat prima bij deze mevrouw van Innova. Nu nog ff de gas in de gaten houden, anders heb ik nog tot 13 sept om de zaak te annuleren.

+ nog een winter plan bedenken. UC start per 25 sept, maar kan ik ook nog annuleren. Liefst zit ik de 4 wintermaanden bij de meest goedkope (hoe ver je goedkoop noemt tegenwoordig) kwh leverancier, ik neem toch netto t meeste af. Die dok ik dan gewoon eind feb23 en dan over op Innova of een endere hoge-tlv-toko.

Heeft alleen zin als ik die 4 maanden bij een goedkope kan zitten die een kwh tarief heeft van minder dan +/- 60-90 cnt begrijp ik dat goed? (ik ga dus niet wachten met salderen =0 in voorjaar23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Vanaf kerst. Maar ik zei gewoon ik heb meer teruglevering dan verbruik ivm wat paneeltjes, dus wil t graag op 5 euro. Ok meneer, ik ga even een mailtje maken was het toen. Same voor dat dubbel-enkel tarief en de startdatum. So far ging dat prima bij deze mevrouw van Innova. Nu nog ff de gas in de gaten houden, anders heb ik nog tot 13 sept om de zaak te annuleren.

+ nog een winter plan bedenken. UC start per 25 sept, maar kan ik ook nog annuleren. Liefst zit ik de 4 wintermaanden bij de meest goedkope (hoe ver je goedkoop noemt tegenwoordig) kwh leverancier, neem toch netto t meeste af. Die dok ik dan gewoon eind feb23 en dan over op Innova of een endere hoge-tlv-toko.

Heeft alleen zin als ik die 4 maanden bij een goedkope kan zitten die een kwh tarief heeft van minder dan 60 cnt begrijp ik dat goed? (ik ga dus niet wacchten met salderen =0 in voorjaar23)
Dat is bijzonder, maar wel wenselijk. Ik kreeg met geen mogelijkheid het bedrag naar beneden, wie ik ook sprak van Innova. Helaas daarom ook geannuleerd, 183 euro per maand voor stroom vond ik te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Acradavos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

Dat is bijzonder, maar wel wenselijk. Ik kreeg met geen mogelijkheid het bedrag naar beneden, wie ik ook sprak van Innova. Helaas daarom ook geannuleerd, 183 euro per maand voor stroom vond ik te gortig.
Exact, als ik niet 5 euro per maand had OF ik zou in sept moeten starten OF mijn gas kon niet eruit, was t ook EJECT :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27
Compuchip87 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:42:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie, ik ben ook wel benieuwd naar de interpretatie van de leveranciers. Ik las op de site van de ACM dat zij wel een mening hebben over de gequote vraag:

Hebt u vaste leveringstarieven afgesproken? Dan hebt u ook een vaste terugleververgoeding. Deze mag uw leverancier alleen veranderen als het in de algemene voorwaarden staat.
Dit ziet mijns inziens op een andere situatie, namelijk vaste tarieven. Modelcontracten hebben dat niet, daarbij is sprake van variabele tarieven die halfjaarlijks (of soms vaker) wijzigen. Hoewel je best zou kunnen zeggen dat bij modelcontracten het tarief in beginsel tot 1 juli of 1 januari vaststaat.

Je zou de visie van ACM ook nog kunnen uitleggen als “een bepaling die wijziging van levertarieven toestaat, staat ook wijzing van TLV toe”. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Maar zelfs als dat zo is, vraag ik me af hoe redelijk het is dat een leverancier vervolgens selectief kiest om wel de TLV aan te passen maar niet het levertarief. Daarbij komt dan ook nog eens dat er getornd wordt aan de expliciete afspraak “TLV=kale levertarief”. Dat vind ik nog wel een flinke stap extra. Het zou wellicht wel anders zijn als die afspraak er niet zou zijn en er enkel een bepaalde bedrag als TLV genoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

De winter gaat t m nu juist net doen... niks winterslaap
Hoe bedoel je dat?
Ik wek vooral op tijdens de zomer. De winter saldeer ik weg.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 31-08-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Ik wek vooral op tijdens de zomer. De winter saldeer ik weg.
Zomer is geen kunst, gewoon de toko pakken met hoge tlv.

Winter nu maakt t lastig, zeker nu morgen/komende week allemaal nieuwe tarieven komen + tlv overal omlaag gaat + ik niet wil salderen (liefst niet zeg maar).

Gewoon de 4 netto afname-maanden betalen, en dan asap naar een hoge tlv toko in het voorjaar. Dat levert onder de streep meer op dan blijven salderen. Zeker als je afname kwh iets van 50-60cnt is en je tlv in 2023 iets van 80-90 cnt is. Wil dan ook zeggen dat sept+okt nog een toko meot zijn met hoge tlv. Helaas missen de meeste incl mezelf al 5-sept tot 26 sept aangezien snel overstappen ook nog eens een struikelblok is in deze tijd.
Het zou helpen als 61cnt er blijft bij eneco, zeg tot 1jan, maar dat maakt neit veel uit als ik bv 1nov overstap naar een goedkoopste-kwh leverancier.

Kortom, winter is echt 5x lastiger/spannender dan de zomermaanden, of ik zie iets erg verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
cryptapix schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Dit ziet mijns inziens op een andere situatie, namelijk vaste tarieven. Modelcontracten hebben dat niet, daarbij is sprake van variabele tarieven die halfjaarlijks (of soms vaker) wijzigen. Hoewel je best zou kunnen zeggen dat bij modelcontracten het tarief in beginsel tot 1 juli of 1 januari vaststaat.

Je zou de visie van ACM ook nog kunnen uitleggen als “een bepaling die wijziging van levertarieven toestaat, staat ook wijzing van TLV toe”. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Maar zelfs als dat zo is, vraag ik me af hoe redelijk het is dat een leverancier vervolgens selectief kiest om wel de TLV aan te passen maar niet het levertarief. Daarbij komt dan ook nog eens dat er getornd wordt aan de expliciete afspraak “TLV=kale levertarief”. Dat vind ik nog wel een flinke stap extra. Het zou wellicht wel anders zijn als die afspraak er niet zou zijn en er enkel een bepaalde bedrag als TLV genoemd is.
Ik zou graag zien waar het staat, ik denk dat de visie van de ACM is dat de TLV gewoon een tarief is en dat de bepalingen voor levertarieven ook gewoon gelden voor de TLV. Daarbij heeft het "voorwaarden overzicht" van Eneco geen waarde, enkel ter uitleg hoe de TLV is vastgesteld of om de barbeque mee aan te steken...

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 07:39

Eur

Beste,

Ik wil nu dus weg gaan bij Eneco, door de lage tlv vanaf 5 september.

Verbruik per jaar naar verwachting 6000kw, vanaf november 21 wonen we in ons huis en we hebben vanaf januari 2950kw verbruikt. Maand december 21 kan ik niet inzien.

We hebben dit jaar tot nu toe 8950kw opgewekt. Verwacht daar op 10.000+ uit te komen.

Zeg maar 4000kw overschot die we voor een zo hoog mogelijk bedrag willen terug leveren.

Kan ik dan gewoon voor Engie gaan gezien die de hoogste tlv aanbied of zitten er nog meer haken en ogen aan? Zoals verschil in salderen oid?

Of raden jullie een andere leverancier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:45:
[...]

Kortom, winter is echt 5x lastiger/spannender dan de zomermaanden, of ik zie iets erg verkeerd :+
Tsja, salderen is de norm en het makkelijkst. Knap als je iets weet te verzinnen dat gunstiger is, als je momenteel geen contract hebt met lage tarieven.

Waar ga jij tarieven van 50 of 60 cent vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Eur schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:48:
Beste,

Ik wil nu dus weg gaan bij Eneco, door de lage tlv vanaf 5 september.

Verbruik per jaar naar verwachting 6000kw, vanaf november 21 wonen we in ons huis en we hebben vanaf januari 2950kw verbruikt. Maand december 21 kan ik niet inzien.

We hebben dit jaar tot nu toe 8950kw terug geleverd. Verwacht daar op 10.000+ uit te komen.

Zeg maar 4000kw overschot die we voor een zo hoog mogelijk bedrag willen terug leveren.

Kan ik dan gewoon voor Engie gaan gezien die de hoogste tlv aanbied of zitten er nog meer haken en ogen aan? Zoals verschil in salderen oid?

Of raden jullie een andere leverancier aan?
Engie kun je doen, maar dan kun je pas over 30 dagen daar terecht volgens mij.
Van de bron kun je wel doen per 5 september.

je kunt ook bij Eneco blijven en je opbrengst die je hebt tegen 9 cent per kwh wegsalderen in de winter. En dan (als je 9 cent tegoed op is) overstappen naar van de Bron bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 31-08-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:48:
[...]

Tsja, salderen is de norm en het makkelijkst. Knap als je iets weet te verzinnen dat gunstiger is, als je momenteel geen contract hebt met lage tarieven.

Waar ga jij tarieven van 50 of 60 cent vinden?
Er is een gok dat Tibber zou lukken.

Volgens mij is mijn strategie gunstig als het afname tarief on je tlv tarief ligt. Met 91cnt tlv, is 80cnt dus ook al gunstig right?

[ Voor 15% gewijzigd door PCJR op 31-08-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

je kunt ook bij Eneco blijven en je opbrengst die je hebt tegen 9 cent per kwh wegsalderen in de winter. En dan (als je 9 cent tegoed op is) overstappen naar van de Bron bijvoorbeeld.
Als ik Tibber niks zou vinden, en geen toko kan vinden met kwh tarief onder de 80cnt, dan idd blijven bij Eneco en maar salderen tot 27feb23.

Shell: 0,71753 all-in levertarief enkel

[ Voor 4% gewijzigd door PCJR op 31-08-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Er is een gok dat Tibber zou lukken.

Volgens mij is mijn strategie gunstig als het afname tarief on je tlv tarief ligt. Met 91cnt tlv, is 80cnt dus ook al gunstig right?
Ja, maar dan ga je speculeren welke TLV je hebt na de winter. En dat is hoogst onzeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Als ik Tibber niks zou vinden, en geen toko kan vinden met kwh tarief onder de 80cnt, dan idd blijven bij Eneco en maar salderen tot 27feb23.
nee ik zou salderen tot je 9 cent-tegoed op is en dan naar bijvoorbeeld van de bron gaan. Anders ga je via saldering aan je 61 cent TLV tegoed van 2022 knabbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:34

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Ja, maar dan ga je speculeren welke TLV je hebt na de winter. En dat is hoogst onzeker.
Daarom Innova's 91 cent jaarcontract vanaf februari. Kunnen we in najaar (hoge tlv) en winter (laag leveringstarief) nog 2x overstappen zonder boete en zien of er nog krenten in de pap zitten.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

Daarom Innova's 91 cent jaarcontract vanaf februari. Kunnen we in najaar (hoge tlv) en winter (laag leveringstarief) nog 2x overstappen zonder boete en zien of er nog krenten in de pap zitten.
Ja, maar zoals gezegd. Hoogst onzeker of je echt een jaar lang 91 cent gaat krijgen straks. dus speculatie

terwijl je nu de kans hebt om de buit van 2022 veilig te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 31-08-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Laatst online: 09-09 09:24
DmC1982 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Ik heb nog een contract t/m juli 2025 voor 0.13ct bij Greenchoice.
Aanvraag 2e meter loopt nog. En volgens mij kan het nog steeds vrij rendabel zijn de komende 2 jaar. Het ligt inderdaad aan de TLV. Zolang deze hoger is dan 13ct, kan ik in principe geld verdienen....

Al het verbruik dus op de 1e meter, en alle terug levering (dus letterlijk de 2 zonnepanelen groepen) aan de 2e meter tegen een hoog TLV tarief.
Ik heb zelf ook onder een steen gelegen bij GC |:( . Jammer dat je niet al eerder SAP hebt aangevraagd toen de markt grandioos veranderde. Maar met die 13cent levertarief tot in 2025 zit je gebeiteld.
Heb zelf GC opgezegd in juni (had maar tot 6/2023 a 14cent, dus voordeel SAP scheelt niet veel over 1 jaar). Nu bij EC €5k verdient maar met 20MW+ sloeg 25A hoofdzekering eruit dus heb omvormer moeten terugschroeven. Heb nu verzwaring en SAP aangevraagd maar duurt nog paar weken en in winter is dat ook eigenlijk niet nodig. Moeilijk om het in één keer goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:35
Ik heb net innova nog aan de lijn gehad, en alleen met stroom+gas kan je een jaarcontract krijgen werd mij verteld.
UC is dan dus de betere keus, of zitten tot januari bij eneco en dan een ander zoeken. Mits het salderen per tariefperiode gaat, dus 1 juli-5 september een afrekening, en dan 6-31december nog een...

Ik zit nu voor 0,52/0,46 euro de kWh dus nu overstappen naar een andere die duurder is lijkt me niet slim, we gaan immers de donkere maanden tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-10 16:16
Treveo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:55:
Na ongeveer 9 telefoons naar Innova (helaas nadeel als je doof bent), is het mij gelukt om mijn termijnbedrag naar €5 te verlagen. Ook is mijn tarief omgezet naar enkel (€0,91 TLV) en stap ik per 09-09 over.

Ben heel benieuwd, ik ga intussen goed nadenken of ik het aandurf om 1 jaar helemaal uit te zitten of dat ik 1/2 maanden van te voren het contract al ga opzeggen.
Wanneer had jij initieel het contract afgesloten? Ik zit ook nog op het oude tarief maar contract gaat 7 september in en ben bang dat die datum verlaat wordt als ik het contract laat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:56
Srednier schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Heb je daar een link bij? - ik kan deze info niet vinden, is wel heel belangrijke info - met name natuurlijk als er op gehandhaafd gaat worden
Sorry voor de verwarring. Het was vrijopnaam. Klok, klepel, koffie.

Knielen in 'Teruglevertarief zonnepanelen keldert - Vrij spel voor energieleveranciers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ik heb me als 'backup' bij Powerpeers aangemeld... beter dan 0,09... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Cpt.Chaos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:02:
Ik heb net innova nog aan de lijn gehad, en alleen met stroom+gas kan je een jaarcontract krijgen werd mij verteld.
UC is dan dus de betere keus, of zitten tot januari bij eneco en dan een ander zoeken. Mits het salderen per tariefperiode gaat, dus 1 juli-5 september een afrekening, en dan 6-31december nog een...

Ik zit nu voor 0,52/0,46 euro de kWh dus nu overstappen naar een andere die duurder is lijkt me niet slim, we gaan immers de donkere maanden tegemoet.
Ik zit nu voor 0,85 euro de kwh en probeer een leverancier te vinden met ongeveer dezelfde of lagere tarieven.
Dan daar blijven "plakken" tot ik mijn winterverbruik gesaldeerd heb.

Meende in dit topic gelezen te hebben dat Eneco per jaar saldeerd en niet per periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Mwa, "hoogst" onzeker ben ik het niet mee eensch.
1. regering roept al dat ze een afspraak (willen)gaan instellen; iets van 70-80% van het kale tarief. Prima lijkt me
2. backup is al geregeld, 1 jaar vast Innova vanaf 27feb
3. speculeren en gokken is part of the day in deze tijd, je moet iets...
4. er is, ook in t voorjaar, altijd een "hoogste tlv toko". Als de hoogste 15 cnt is op dat moment, ok soit, dan is het grote kans dat heel NL op 15 cnt zit behalve degene met het 1jaar Innova contract. Kijk maar naar afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

nee ik zou salderen tot je 9 cent-tegoed op is en dan naar bijvoorbeeld van de bron gaan. Anders ga je via saldering aan je 61 cent TLV tegoed van 2022 knabbelen.
Hoe "meet" ik dat? (hoe hou ik dat in de gaten). Volgens mij is de eneco portal behoorlijk dom. Die kan nog niet eens met 2 tarieven rekenen. Cq, daar kan ik niet eens mijn maand info zien... De app doet al iets meer maar ook hier, ik zie nog niet hoe ik dat manier kan monitoren.

Mss meterstanden opschrijven op 5 sept, en dan iets in Excel maken dat het eea uitrekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

terwijl je nu de kans hebt om de buit van 2022 veilig te stellen.
Dit was ik eigenlijk wel heel erg van plan. Of een tussen afrekening van eneco als dat gaat, of overstap. Die overstap kan evt ook dan nog naar UC per 25 sept, tm 1 nov dan voor die periode. Kan evt ook nog bij UC blijven, maar dan is er een probleem met de te-vroege-overstap op 27feb23 naar Innova. Dan is de winter nog niet naar 0 gesaldeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:40
PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

Hoe "meet" ik dat? (hoe hou ik dat in de gaten). Volgens mij is de eneco portal behoorlijk dom. Die kan nog niet eens met 2 tarieven rekenen. Cq, daar kan ik niet eens mijn maand info zien... De app doet al iets meer maar ook hier, ik zie nog niet hoe ik dat manier kan monitoren.

Mss meterstanden opschrijven op 5 sept, en dan iets in Excel maken dat het eea uitrekent?
Standen bijhouden wat je in september en oktober opwekt. En in de gaten houden mbt november en december.
In principe kan je best inschatten of je opwek in september en oktober normaal gesproken genoeg zijn voor november en december.

Uiteraard kunnen de omstandigheden wisselen, maar in grote lijnen kan je dat best benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Engie kun je doen, maar dan kun je pas over 30 dagen daar terecht volgens mij.
Van de bron kun je wel doen per 5 september.

ik heb van de bron al een aantal keren voorbij horen komen hier maar zag ze niet in de tabel staan (of ik ben scheel :X :+ ).
Hoe zijn de prijzen daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
ybos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

ik heb van de bron al een aantal keren voorbij horen komen hier maar zag ze niet in de tabel staan (of ik ben scheel :X :+ ).
Hoe zijn de prijzen daar?
Staat er in, ergens iets na halverwege. 10 cent TLV.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
Dat kun je op slimmemeterportal.nl zien. Normaal/dal voor zowel levering als TLV in euro's en kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27
Srednier schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Ik zou graag zien waar het staat, ik denk dat de visie van de ACM is dat de TLV gewoon een tarief is en dat de bepalingen voor levertarieven ook gewoon gelden voor de TLV. Daarbij heeft het "voorwaarden overzicht" van Eneco geen waarde, enkel ter uitleg hoe de TLV is vastgesteld of om de barbeque mee aan te steken...
Waar wat staat?

En hoezo geen waarde? Het is letterlijk van toepassing verklaard in de overeenkomst die ik met Eneco heb.
Uw voorwaarden
Uw Eneco Modelcontract bestaat uit de volgende documenten die u in de bijlagen terugvindt:
Contractvoorwaarden
• Modelformulier voor annulering
• Algemene Voorwaarden Eneco 2017
• De aansluit- & transportovereenkomst
En in die contractvoorqaarden (die bij de ovk zitten) staat
5. Voorwaarden
Op het contract zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
• Algemene Voorwaarden Eneco 2017 voor de levering van
elektriciteit en gas aan kleinverbruikers;
• Kwaliteitscriteria Eneco 2013;
Voorwaardenoverzicht Eneco Consumenten.
Steek jij er maar fijn de barbecue mee aan (please consider the environment before printing), ik hou Eneco er gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
grun93 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Dat kun je op slimmemeterportal.nl zien. Normaal/dal voor zowel levering als TLV in euro's en kWh.
Shell is nog een optie voor de 4 wintermaanden; 0,71753 per kwh.
Dat is toch dan voordeliger om 4 maanden af te rekenen a 0,71753, en dan 1maart weer naar Innova bv te gaan ?!

Beter dan salderen toch, heeft iemand al een een eigen voorbeeld berekening gedaan eigenlijk, vin t lastig...

Edit: https://www.samenom.nl/voorwaarden-documenten/Tarieven.pdf
€ 0,499219 nog gunstiger :>
Er is nogal wat verschil tussen variabel en flex. En ik wete niet wat je krijgt als je nu aan zou melden (modelcontract dan). Hier staat https://www.samenom.nl/modelcontract/ : variabel, en die tarieven zijn:
€ 0,368131
:) :) Uhmmm

https://www.dgbenergie.nl...022-d.d.-20-07-2022-3.pdf
DGB € 0,5979 per kwh enkel incl 21%

[ Voor 36% gewijzigd door PCJR op 31-08-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:57
mathijshooi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:11:
Wanneer had jij initieel het contract afgesloten? Ik zit ook nog op het oude tarief maar contract gaat 7 september in en ben bang dat die datum verlaat wordt als ik het contract laat veranderen.
26 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Dit was ik eigenlijk wel heel erg van plan. Of een tussen afrekening van eneco als dat gaat, of overstap. Die overstap kan evt ook dan nog naar UC per 25 sept, tm 1 nov dan voor die periode. Kan evt ook nog bij UC blijven, maar dan is er een probleem met de te-vroege-overstap op 27feb23 naar Innova. Dan is de winter nog niet naar 0 gesaldeerd.
tussenafrekening schiet je niet heel veel mee op. Het uitbetaalde bedrag kan namelijk gewoon met terugwerkende kracht gesaldeerd worden. Het is tenslotte een tussentijdse uitbetaling.

enige voordeel is dat je het geld alvast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Dat is best lastig ja. Ik heb zelf in mijn domotica systeem de slimme meter dagelijks uitgelezen vorig jaar. Dus ik heb een lijntje teruglevering en een lijntje verbruik. Ik weet dus precies op welke datum bij mij vorig jaar het omslagpunt lag. Wel totaal van de hoeveelheid zon afhankelijk en de temperatuur etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:36:
[...]
Mwa, "hoogst" onzeker ben ik het niet mee eensch.
Het is hoogst onzeker dat jij deze winter een lager levertarief hebt dan je TLV in 2023. denk ik.
1. regering roept al dat ze een afspraak (willen)gaan instellen; iets van 70-80% van het kale tarief. Prima lijkt me
Ja, maar dat wordt gekoppeld aan de (eventuele) afbouw van de salderingsregeling per 2025, als dat al doorgaat.
Dus zo maar opeens een nieuwe wet per voorjaar 2023... dan overschat je onze politiek denk ik.
2. backup is al geregeld, 1 jaar vast Innova vanaf 27feb
Ze zijn dan nog de enige met een hoge TLV. Ik denk zelf dat het wat naief is om te denken dat zij echt een jaar lang 91 cent per kWh gaan betalen. We hebben nu gezien hoe makkelijk Eneco de boel even op zijn kop zet.
3. speculeren en gokken is part of the day in deze tijd, je moet iets...
Dat is helemaal waar. zolang we ons daar van bewust zijn is er ook niets mis mee.
4. er is, ook in t voorjaar, altijd een "hoogste tlv toko". Als de hoogste 15 cnt is op dat moment, ok soit,
Ja maar dan heb jij dus de hele winter voor 60-70 cent per kWh zitten afnemen. Ok, dan kun je dus alsnog salderen, maar dat wilde jij juist eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Het is hoogst onzeker dat jij deze winter een lager levertarief hebt dan je TLV in 2023. denk ik.
Shell: 0,71753
SamenOm: 0,368131
DGB: 0,5979

Om ff wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Shell: 0,71753
SamenOm: 0,368131
DGB: 0,5979

Om ff wat te noemen.
kun je iets specifieker zijn? wat betekenen deze getallen?
de laagste waarde van de afgelopen maanden, een gemiddelde? de tarieven die alleen voor september gelden?

Want dit zijn geen gewone tarieven van een modelcontract toch?

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 31-08-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Even ter info. Innova heeft geen zin meer in het vroegtijdig starten van leveringen ondanks toezegging van medewerker aan de telefoon. Borg is ook lekker omhoog gegaan.
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Helaas kunnen wij niet met spoed starten omdat u ons voorziet van bewijs dat u het contract zelf heeft opgezegd.

Wel kunnen wij met een borg van € 500,- met spoed starten.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DeOS schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:58:
Even ter info. Innova heeft geen zin meer in het vroegtijdig starten van leveringen ondanks toezegging van medewerker aan de telefoon. Borg is ook lekker omhoog gegaan.

[...]
En wanneer zou je die borg dan terug krijgen? als dat binnen een paar weken is: OK

Wel vreemd dat ze overal geld voor gaan vragen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

En wanneer zou je die borg dan terug krijgen? als dat binnen een paar weken is: OK

Wel vreemd dat ze overal geld voor gaan vragen..
Geen idee dat staat niet in de mail. Maar ik vermoed op de eindnota. No way dat ik ze 500 euro ga voorschieten. Ga dan nog wel even de strijd aan met Eneco voor de periode tot 12-09.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:11

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:Eneco is nog steeds een deur verderop

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

kun je iets specifieker zijn? wat betekenen deze getallen?
de laagste waarde van de afgelopen maanden, een gemiddelde? de tarieven die alleen voor september gelden?

Want dit zijn geen gewone tarieven van een modelcontract toch?
Had toch wel verwacht dat dit duidelijk was, huidige afname tarief, all-in, enkel. Dus ja, gewoon modelcontract inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door PCJR op 31-08-2022 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

PCJR schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Had toch wel verwacht dat dit duidelijk was, huidige afname tarief, all-in, enkel.
Ok. Maar dan gaat dat dus logischerwijs flink stijgen de komende maanden.
dat is juist de reden dat mensen het graag vast zetten.

Je ziet het tarief bij Samenom nu al stijgen als je kijkt naar juni, juli, augustus, september.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 31-08-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Er is nog een energiebedrijf met hoge terugleververgoeding, DGB energie. Vast contract tot 1-1-2024 voor € 1,09227 per kWh.
Indien het enkeltarief voor u van toepassing is, is de terugleververgoeding gelijk aan uw enkeltarief minus € 0,00605 inclusief 21% btw per kWh.
De vraag is alleen of je bij die club wil zitten. De bestuurder schijnt niet een heel erg goede trackrecord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ep Woody schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:41:
Er is nog een energiebedrijf met hoge terugleververgoeding, DGB energie. Vast contract tot 1-1-2024 voor € 1,09227 per kWh.

[...]

De vraag is alleen of je bij die club wil zitten. De bestuurder schijnt niet een heel erg goede trackrecord te hebben.
Ik lees hier wat anders; https://www.dgbenergie.nl...022-d.d.-20-07-2022-3.pdf

Maar dit is het modelcontract. Heb je een link van 1j vast? Maar denk ook sowiesoe, liever Innova dan DGB toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10 11:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28I8rGn6orlgmtj6dwyNaMoe9jc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H3mGE1EkcRAPrPUcOTuRiFfi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:29
Ep Woody schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:41:

[...]

Leuke TLV inderdaad, dat zou tot 2024 dan geldig moeten zijn, interessant dus in principe.
Maar die website joh, dat lijkt wel zo'n halfgare wordpress template die even in een middag is inelkaar gefrutseld.
Komt mij niet echt betrouwbaar over.
Daarnaast ook de vraag of ze niet zomaar de voorwaarden van de TLV kunnen aanpassen binnen het contract.
En tenslotte moet je ze dus bellen of mailen om daadwerkelijk een aanbod te krijgen.

Dit ook als voorwaarde om je energievergoeding/saldering te ontvangen:

' Via MijnPortaal bij DGB Energie aangeven dat u zonnepanelen heeft via uw dashboard ‘Melden zonnepanelen’. '

Heeeel interessant

[ Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 31-08-2022 16:03 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:09
Innova wilt van mij ook een borg van €250 om contrwct eerder te starten.

Slaat toch helemaal nergens op 50 maandtermijnen als borg vragen voor niks?

wat is het risico dat zijn lopen bij een netto terugleveraar?

Mijn onderbuikgevoel begint wel steeds meer op te spelen bij innova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
genc007 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:12:

Hoeveel eerder wil je het laten ingaan? Als dat binnen 14 dagen is is dat wel een verhoogd risico voor ze.
Mocht je het contract dan nog willen herroepen terwijl de levering al was begonnen, dan wordt dat een hele administratieve rompslomp voor ze en kunnen ze ook geen aanspraak maken op die €50 opzegvergoeding.
Net als andere maatschappijen hebben ze dat dus liever niet en werpen ze eventueel dus zo'n drempel op mocht iemand het wel willen.
Netto teruglevering maakt ze ook niets uit nee, wie weet ga jij die dagen flink verbruiken, ze dekken vooral zichzelf graag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
JohanNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Leuke TLV inderdaad, dat zou tot 2024 dan geldig moeten zijn, interessant dus in principe.
Maar die website joh, dat lijkt wel zo'n halfgare wordpress template die even in een middag is inelkaar gefrutseld.
Komt mij niet echt betrouwbaar over.
Daarnaast ook de vraag of ze niet zomaar de voorwaarden van de TLV kunnen aanpassen binnen het contract.
En tenslotte moet je ze dus bellen of mailen om daadwerkelijk een aanbod te krijgen.

Dit ook als voorwaarde om je energievergoeding/saldering te ontvangen:

' Via MijnPortaal bij DGB Energie aangeven dat u zonnepanelen heeft via uw dashboard ‘Melden zonnepanelen’. '

Heeeel interessant
Een belangrijk onderwerp is natuurlijk hoe groot het risico is... Als er maandelijks een fatsoenlijk voorschot wordt uitbetaald is er een andere discussie dan als je iedere maand een voorschot moet betalen cq een fors bedrag spaart bij een club zonder garanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ep Woody schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

Een belangrijk onderwerp is natuurlijk hoe groot het risico is... Als er maandelijks een fatsoenlijk voorschot wordt uitbetaald is er een andere discussie dan als je iedere maand een voorschot moet betalen cq een fors bedrag spaart bij een club zonder garanties.
Dat is ook iets dat ik in een nieuwe energiewet graag terug zou zien. Als uit je historisch verbruik blijft dat je altijd overschot hebt en teruglevert, dan zou het voorschotbedrag gewoon negatief moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

Dat is ook iets dat ik in een nieuwe energiewet graag terug zou zien. Als uit je historisch verbruik blijft dat je altijd overschot hebt en teruglevert, dan zou het voorschotbedrag gewoon negatief moeten kunnen zijn.
Ik ga er wel eens een telefoontje aan wagen. Als ik maandelijks een voorschotbedrag uitbetaald krijg wil ik overstappen, anders vind ik het risico veel te groot. 6000 euro een jaar bij hun stallen terwijl ik bij een andere partij wel stroom moet inkopen is een risico wat het mij niet waard is... Ondanks dat het een mooi bedrag is waar we over praten. 1x per 3 maanden een tussenrekening zou ook een optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ep Woody schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Ik ga er wel eens een telefoontje aan wagen. Als ik maandelijks een voorschotbedrag uitbetaald krijg wil ik overstappen, anders vind ik het risico veel te groot. 6000 euro een jaar bij hun stallen terwijl ik bij een andere partij wel stroom moet inkopen is een risico wat het mij niet waard is... Ondanks dat het een mooi bedrag is waar we over praten. 1x per 3 maanden een tussenrekening zou ook een optie zijn.
Je kan ook maandelijks een tussenrekening krijgen bij Budget Energie want die salderen maandelijks :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Hoe lang duurt het bij UC eigenlijk voordat je de leveringsovereenkomst ontvangt?
De bevestiging van aanmelding zal wel direct zijn, maar de overeenkomst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:26

j4y

NileZ_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:41:
Hoe lang duurt het bij UC eigenlijk voordat je de leveringsovereenkomst ontvangt?
De bevestiging van aanmelding zal wel direct zijn, maar de overeenkomst dan?
Zat 1,5 dag tussen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
j4y schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Zat 1,5 dag tussen bij mij
Ah ok, en wat was/is bij jou de TLV? Komt dat overeen met de tabel op pagina 1? Ik ben namelijk ontzettend nieuwsgierig of er per september ineens een mutatie aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
NileZ_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Ah ok, en wat was/is bij jou de TLV? Komt dat overeen met de tabel op pagina 1? Ik ben namelijk ontzettend nieuwsgierig of er per september ineens een mutatie aan komt.
Dat staat niet in het contract 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
HKees schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:48:
[...]

Dat staat niet in het contract 8)7
Haha het zal ook wel weer eens niet zo zijn.
Die rekenmodule doet het bij mij op dit moment niet. Maar is het overeenkomstig met de tabel dan?

[ Voor 19% gewijzigd door NileZ_ op 31-08-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

Fredericm schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:01:
Zijn de UC prijzen ontploft? Ik kom nu op een TLV van 0,89 euro uit
Tarieven (incl. 9% btw)
Variabele leveringskosten normaal€ 1,07318 per kWh
Variabele leveringskosten dal€ 0,74250 per kWh

Prijzen zonder ODE en energie belasting

Vanavond maar besloten dat ik ook ga verhuizen. Op mijn nieuwe adres heb ik stroom gevraagd op 14 september
Zonet bij UC een 'offerte' aangevraagd en even ingevuld. Termijnbedrag kwam netjes op €5 bij het invullen van verbruik en teruglevering. Enkeltarief, om gedoe met onderlinge metersaldering te voorkomen (ze doen dit namelijk zo, zag ik in de voorwaarden).

Het aanbod is geldig tot en met 7 september. Iemand die een soortgelijke strategie aanhoudt? Om de beste TLV te verkrijgen. In dit aanbod staat een enkeltarief á € 0,88227 per kWh. En dat is toch wel bijzonder hoog. Per 15-9 instelbaar als je 'm als verhuizing doet en anders 1 oktober.

Toch maar even bellen en melden dat ik verhuis inderdaad. Per 5 september zou mooi zijn, schakelt mooi over met de verlaging TLV van de bekende vriend.

[ Voor 42% gewijzigd door Processorkoeler op 31-08-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:34

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

genc007 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:12:

Zouden ze Prik Energie achterna gaan?

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:26

j4y

NileZ_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Haha het zal ook wel weer eens niet zo zijn.
Die rekenmodule doet het bij mij op dit moment niet. Maar is het overeenkomstig met de tabel dan?
Ik heb de volgende tarieven staan:
Tarieven Variabel onbepaalde tijd Normaal Tarief (incl. 9% btw)
Leveringstarief (per kWh) € 0,91378
Energiebelasting (per kWh) € 0,04010
Opslag Duurzame Energie (per kWh) € 0,03325
Totaal tarief (per kWh) € 0,98713

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18

johan_solar

kitesurfing and coding

Net met Innova gebeld. Binnen 3 tellen iemand aan de lijn.
Ik had 22 aug aangemeld voor ingangsdatum 22-2-23.
op 29 aug mail: We hebben uw verzoek neergelegd bij andere afdeling.

Ondertussen stond mijn termijnbedrag in de portal nog op 164 euro want de nieuwe panelen zitten nog in het karton.

Dus ik een vriendelijke dame vragen over de ingangsdatum, 'ja het is erg druk' en 'ik zie dat het bij de collega op de stapel ligt' en 'ik kan dat zelf niet aanpassen, maar dat komt goed'.

Toen over mijn termijnbedrag. Ik zei gewoon dat mijn verbruik door omstandigheden anders is, geen elek auto meer (klopt) en nieuwe panelen binnenkort. En of het naar 5 euro kon.

Dat kon ze wel aanpassen en met een refresh in de browser stond er een nieuw bedrag op mijn portal _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n3Yw8VzscU9YGMglwryus3mnvo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l1TB59RJ4VGoYy2L9XTDzrld.png?f=user_large

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Processorkoeler schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Zonet bij UC een 'offerte' aangevraagd en even ingevuld. Termijnbedrag kwam netjes op €5 bij het invullen van verbruik en teruglevering. Enkeltarief, om gedoe met onderlinge metersaldering te voorkomen (ze doen dit namelijk zo, zag ik in de voorwaarden).

Het aanbod is geldig tot en met 7 september. Iemand die een soortgelijke strategie aanhoudt? Om de beste TLV te verkrijgen. In dit aanbod staat een enkeltarief á € 0,88227 per kWh. En dat is toch wel bijzonder hoog. Per 15-9 instelbaar als je 'm als verhuizing doet en anders 1 oktober.

Toch maar even bellen en melden dat ik verhuis inderdaad. Per 5 september zou mooi zijn, schakelt mooi over met de verlaging TLV van de bekende vriend.
Denk dat je dan beter zou kunnen aanvragen en eventueel herroepen. Maar geen idee of het in de praktijk ook echt uitmaakt.
Ik had even snel gekeken hoe UC saldeert met de telwerken, maar kon het niet snel vinden.
Wel zag ik een fors verschil tussen normaal en daltarief. 40 cent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
j4y schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Ik heb de volgende tarieven staan:
Tarieven Variabel onbepaalde tijd Normaal Tarief (incl. 9% btw)
Leveringstarief (per kWh) € 0,91378
Energiebelasting (per kWh) € 0,04010
Opslag Duurzame Energie (per kWh) € 0,03325
Totaal tarief (per kWh) € 0,98713
Ah ok, maar over TLV staat niks in je overeenkomst? Of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Processorkoeler schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Dat tarief is inclusief btw en overheidsheffingen gok ik dan zo, want op de site zelf is het nu 82 cent en dit is nog exclusief hun korting en inclusief 9% btw.

Voor zover ik heb gezien zijn de tarieven juist flink verlaagd vergeleken met gisteren en een paar dagen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:15
Vergoeding en tarieven blijven voor bestaande klanten gelijk.
De nieuwe prijzen zijn alleen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:05
de Peer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:35:
[...]

Volgens mij blijf je dan automatisch bij eneco.
Ik dacht dat als je geen provider hebt, dat je geleverd gaat krijgen van de netwerkleverancier.

echter.. !! heb je "te lang" geen provider, mogen ze je afsluiten (?) kost centjes..

en dan weer aansluitkosten voor de nieuwe provider.. dus ik zou dat even goed navragen!

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is er allemaal niet duidelijker opgeworden, wat een grote onduidelijke chaos die energiemarkt.

Wat betreft Innova, ik vraag ik mij af of ze klanten mogen weigeren die alleen maar stroom willen, is dat puur voor het jaar contract of in het algemeen. Je moet namelijk een modelcontract kunnen afsluiten:
Alle energieleveranciers moeten u altijd een modelcontract aanbieden. Dit is een contract voor onbepaalde tijd en met variabele tarieven. Dat betekent dat de energieleverancier de prijzen kan verhogen of verlagen. Een modelcontract ziet er altijd hetzelfde uit. Daardoor kunt u de tarieven en voorwaarden van verschillende leveranciers makkelijk en snel vergelijken. De tarieven en voorwaarden van het modelcontract vindt u op de website van de leverancier.
https://www.vreg.be/nl/faq/een-energiecontract-sluiten

Verder zijn je contract voor gas en elektriciteit altijd apart en los van elkaar.

https://www.acm.nl/nl/pub...om-levering-te-beeindigen

Vraag mij af wat de politiek/acm hier van vindt.
Iemand die geen gasaansluiting meer heeft zou wel bij Innova klant mogen worden maar iemand met alleen een stroom contract weer niet, ongelijke behandeling?

Wat betreft DGB: https://www.consumentenbo...g-contracten-terugdraaien
Gezien de reacties en ervaringen liever een wat bekendere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Het is nog wel interessant om te weten hoe UC saldeert met de telwerken met dubbeltarief.
Er zit een verschil van ca. 40 cent tussen normaal en dal (afnametarief).

Enkel tarief lijkt nu inderdaad rond de 89 cent incl. te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
JohanNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:18:
[...]

Hoeveel eerder wil je het laten ingaan? Als dat binnen 14 dagen is is dat wel een verhoogd risico voor ze.
Mocht je het contract dan nog willen herroepen terwijl de levering al was begonnen, dan wordt dat een hele administratieve rompslomp voor ze en kunnen ze ook geen aanspraak maken op die €50 opzegvergoeding.
Net als andere maatschappijen hebben ze dat dus liever niet en werpen ze eventueel dus zo'n drempel op mocht iemand het wel willen.
Netto teruglevering maakt ze ook niets uit nee, wie weet ga jij die dagen flink verbruiken, ze dekken vooral zichzelf graag in.
Enig idee wanneer ik mijj borg dan terug kan krijgen?

Daarnaast zie ik af van de wettelijke bedenktermijn toch?
Dus dan is hun risico als het goed is 0,0.

Of zie ik het dan verkeerd.

Ben nu iig eneco aan het bellen om mijn contract langer te laten door lopen, heb helemaal geen zin in dit gezeik met borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Laatst online: 09-09 09:24
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de nieuwe tarieven te krijgen bij Innova? Ik heb een contract met daarin TLV van €0,71454. Gaat in op 9 sept.
Heb begrepen dat er afgelopen vrijdag een 'window of opportunity' was van enkele uurtjes waar er een hoger tarief te krijgen viel.
Iemand gebeld en om nieuwe tarieven gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
bmoorman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:48:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de nieuwe tarieven te krijgen bij Innova? Ik heb een contract met daarin TLV van €0,71454. Gaat in op 9 sept.
Heb begrepen dat er afgelopen vrijdag een 'window of opportunity' was van enkele uurtjes waar er een hoger tarief te krijgen viel.
Iemand gebeld en om nieuwe tarieven gevraagd?
Huidige contract annuleren en nieuwe aanvragen indien nog mogelijk.

Omzetten / aanpassen kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NileZ_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:38:
Het is nog wel interessant om te weten hoe UC saldeert met de telwerken met dubbeltarief.

https://www.unitedconsume...en/salderingsregeling.jsp

Volgens hun website
Terugleveren met zonnepanelen houdt in dat u meer stroom teruglevert dan u verbruikt. Indien u meer teruglevert dan verbruikt, ontvangt u per teruggeleverde kWh het leveringstarief zonder overheidsheffingen exclusief btw.
Daaruit zou ik opmaken bij dubbeltarief en teruglevering ze dus rekenen per tarief.
In dat geval lijkt mij een dubeltarief meestal interessanter. Je levert namelijk het meeste terug overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 16:52
Fredericm schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:01:
Zijn de UC prijzen ontploft? Ik kom nu op een TLV van 0,89 euro uit
Tarieven (incl. 9% btw)
Variabele leveringskosten normaal€ 1,07318 per kWh
Variabele leveringskosten dal€ 0,74250 per kWh

Prijzen zonder ODE en energie belasting

Vanavond maar besloten dat ik ook ga verhuizen. Op mijn nieuwe adres heb ik stroom gevraagd op 14 september
Net mijn leverings overeenkomst binnen. Per 15 september. Ik hoefde mijn verhuizing niet aan te tonen. Exact met deze tarieven. Ik ga morgen dus mijn contract met Eneco opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Viper® schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:05:
[...]

https://www.unitedconsume...en/salderingsregeling.jsp

Volgens hun website

[...]

Daaruit zou ik opmaken bij dubbeltarief en teruglevering ze dus rekenen per tarief.
In dat geval lijkt mij een dubeltarief meestal interessanter. Je levert namelijk het meeste terug overdag.
Thanks. De pagina was echt waardeloos eerder vandaag. Thanks voor de link 👍

Geen idee hoe up to date deze lijst is maar:

https://www.zonnepanelen-...beste-salderingsregeling/

Restant per telwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door NileZ_ op 31-08-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
genc007 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:43:
[...]

Enig idee wanneer ik mijj borg dan terug kan krijgen?

Daarnaast zie ik af van de wettelijke bedenktermijn toch?
Dus dan is hun risico als het goed is 0,0.

Of zie ik het dan verkeerd.

Ben nu iig eneco aan het bellen om mijn contract langer te laten door lopen, heb helemaal geen zin in dit gezeik met borg.
Geen idee wanneer je die borg terug krijgt, maar het lijkt mij dat iemand van Innova zelf je dat wel kan vertellen.

Uitzonderingen daargelaten zoals online games kun je volgens mij niet afzien van de wettelijke bedenktermijn, die is tenslotte wettelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Je kunt sinds 2013 of 2014 niet meer afstand doen van de bedenktijd, want die ligt wettelijk vast.

Maar je dient wel toestemming te geven om beleverd te worden binnen de 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

JohanNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Dat tarief is inclusief btw en overheidsheffingen gok ik dan zo, want op de site zelf is het nu 82 cent en dit is nog exclusief hun korting en inclusief 9% btw.

Voor zover ik heb gezien zijn de tarieven juist flink verlaagd vergeleken met gisteren en een paar dagen daarvoor.
Dit waren de tarieven excl. ODE en EB. Wel incl 9% btw, dus als je die er van af haalt houd je +- 75 cent over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feF0uOErnvc0dhR5rn3K42hrYLA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hKWgUVjsHKPo6s45q5qVGGKH.png?f=user_large
NileZ_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:38:

75 cent excl. De foto hierboven is een screen van het kopje "terugleveren"
n.b. UC is nu zo overbelast dat hun tel. nr. niet werkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Processorkoeler op 31-08-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:01
Atomius schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Ik zie dit:
[Afbeelding]

Wel heel royaal allemaal. De rekentool geeft me wel meer terug bij dubbeltarief dan enkel?

Maar waar is op gebaseerd dat UC zijn TLV hetzelfde zou laten tot juli '23?

Edit: oh ik zie het al, dat heeft iemand gehoord via de klantenservice.
Gisteren was het toch meer dan nu? Of vergis ik me nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:05
de Peer schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

En dan na de (verbruiks)wintermaanden overstappen, zeker...
(Of als de omvormer kapot is, of net wat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:05
Bij die DGB-Energie staat wel ook heel duidelijk:
Periodiek kan de hoogte van de terugleververgoeding veranderen vanwege overheidsbesluiten, veranderende wet- en regelgeving of geopolitieke en economische ontwikkelingen, dan wel marktontwikkelingen die op grond van de redelijkheid en billijkheid een aanpassing van de terugleververgoeding noodzakelijk maken. Bij wijzigingen wordt u geïnformeerd. De actuele terugleververgoeding kunt u steeds op onze website raadplegen.

Omdat de hoogte van de terugleververgoeding aan verandering onderhevig is, kan de hoogte redelijkerwijs niet vooraf worden berekend. Daarom wordt de hoogte van de terugleververgoeding bepaald aan de hand van een aantal parameters, zoals:

marktontwikkelingen van energieprijzen; en
richtlijnen van de overheid.
Lijkt me ook niet al te gunstig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Ik neig nu eigenlijk om bij Eneco te blijven (zou per 21/9 naar Engie gaan, zit nog binnen opzegtermijn).

Ik heb september nodig om november en december op 0 te komen. Dan stap ik 1 januari over naar een nieuwe leverancier krijg ik mijn overschot in juli/augustus + t/m 5 september (±2.100 kWh uitgekeerd voor 61 cent per kWh).

Financieel is dit voor mij de beste keuze denk ik (ik walg wel van de handelswijze van Eneco, daarnaast ook geen mail gehad).

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
johan_solar schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:02:
Net met Innova gebeld. Binnen 3 tellen iemand aan de lijn.
Ik had 22 aug aangemeld voor ingangsdatum 22-2-23.
op 29 aug mail: We hebben uw verzoek neergelegd bij andere afdeling.

Ondertussen stond mijn termijnbedrag in de portal nog op 164 euro want de nieuwe panelen zitten nog in het karton.

Dus ik een vriendelijke dame vragen over de ingangsdatum, 'ja het is erg druk' en 'ik zie dat het bij de collega op de stapel ligt' en 'ik kan dat zelf niet aanpassen, maar dat komt goed'.

Toen over mijn termijnbedrag. Ik zei gewoon dat mijn verbruik door omstandigheden anders is, geen elek auto meer (klopt) en nieuwe panelen binnenkort. En of het naar 5 euro kon.

Dat kon ze wel aanpassen en met een refresh in de browser stond er een nieuw bedrag op mijn portal _/-\o_

[Afbeelding]
Je eerst paar zinnen zijn mij jiet helemaal duidelijk.
Je had 22-8-2022 aangegeven als startdatum e mn beb ze vervolgens een mail verstuurd om dit aan te laten passen naar 22-2-2023?

Zoiets wil ik namelijk ook doen en de datum vooruit kan gewoon volgens de klantenservice. Wel mket dit dan per mail aangegeven worden en de tarieven blijven hetzelfde.
Pagina: 1 ... 108 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2