Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.945 views

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
R20141016 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:32:

Of zullen de rellers dan gaan rellen omdat hun familieleden / vrienden overlijden omdat de doktoren hun niet willen helpen? Dan moeten de ziekenhuizen beschermd worden ipv de winkels....
:o
Ja, dat denkt Gommers ook: Gommers: bij code zwart is politiebescherming zorgpersoneel nodig

Maar volgens de Jonge is code zwart nog niet in zicht en zijn er nog genoeg IC-bedden.

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 22-11-2021 18:26 ]

March of the Eagles

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:16:
Kuipers heeft inmiddels wel bewezen redelijk Pietje Paniek te zijn. In de bandbreedte van de onzekerheid zit hij doorgaans aan de pessimistische kant.

Dat is ook zijn goedrecht. Hij vertegenwoordigt de beschikbaarheid van de bedden, daar moet hij vanuit zijn rol ook gewoon voor knokken.
Uit welke uitlating haal jjj nou dat hij Pietje Paniek is?

Of gaat die niet over zijn interview van vandaag?

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:29
Señor Sjon schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:41:
[...]

Als ik snel zoek kom ik op
seizoen: griepseizoen | repiratoir
2019-2020: 5.680 | 6.374
2020-2021: 11.170 | 11.808
Welke cijfers en hoe kom je hieraan dan?
In een post van net stond dat er 18.5k corona sterfgevallen waren in Nederland.
Dit staartje laat heel wat meer zien. Of zit hier dan weer griep bij?

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 10:33

Mfpower

In dubio

Number10 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:19:
[...]

Hadden we het 20 minuten geleden over gehad. Vers van de pers dus.

[...]

Als antwoord op mijn vraag waarom er niet meer kritische geluiden zijn in de media. Nieuwsuur is vaak een uitzondering, maar ook cabaretiers kunnen een rol spelen. Welke macht zijn de grappenmakers? :)

Bij deze drie series aan tweets. Geen grap, maar serieus. Wordt er nu gestuurd op zorg of op besmettingen?
https://threadreaderapp.com/user/DiederikSmit
Lol ik moest hard lachen om dat filmpje :) alleen het is jammer dat het zo triest is :(

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wolly schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:07:
[...]

Volgens nu.nl zegt Kuipers dat we deze week nog geen code zwart hebben en waarschijnlijk volgende week ook niet. Zo lang is dat dus niet.
Maar wel gewoon 40-50% meer besmettingen per week, net als de afgelopen weken. Exponentiele groei is heel voorspelbaar. Zelfs als het nog 2 weken duurt is het al te laat om het nog af te wenden met maatregelen.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

XWB schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:23:

Maar volgens de Jonge is code zwart nog niet in zicht en zijn er nog genoeg IC-bedden.
Is de Jonge soms stiekem familie van die Iraakse minister van de tanks op de achtergrond?

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
Het begint hier bij sommigen aardig op complotdenken te lijken. Val ajb niet in dezelfde valkuil als de hier zo gehate virusontkenners en anti-vaxxers doen door verbanden en gevolgen te zien in het beleid zonder hier gedegen onderbouwing voor te geven.

Mark en Hugo laten het bewust oplopen zodat ze makkelijker maatregelen in kunnen voeren?
De media laat dit bewust gebeuren zonder er over te rapporteren?

Het zou kunnen, maar onderbouw het. Nu neigt het naar completgekkerij.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 00:02
Felyrion schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:49:
[...]

Je gelooft echt dat ze met zijn tweeën als een soort evil genius duo bij elkaar zitten en dit soort dingen bedenkt om iedere keer wat meer macht bij zich te schrapen?

Wat is hun einddoel dan denk je... ik neem aan dat je dat ook al weet?
Er is geen einddoel, maar rekken van de tijd omdat ze zelf ook geen oplossing hebben is wel wat er gebeurt. Zoals velen hier al roepen, is het bizar dat ze dit zogenaamd niet aan zagen komen. Velen riepen hier al dat het de verkeerde kant op zou gaan en dat werd al met cijfers aangetoond. Als men dat hier in het topic kan dan kunnen zij dat ook uitrekenen.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Emgeebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:32:
Het begint hier bij sommigen aardig op complotdenken te lijken. Val ajb niet in dezelfde valkuil als de hier zo gehate virusontkenners en anti-vaxxers doen door verbanden en gevolgen te zien in het beleid zonder hier gedegen onderbouwing voor te geven.

Mark en Hugo laten het bewust oplopen zodat ze makkelijker maatregelen in kunnen voeren?
De media laat dit bewust gebeuren zonder er over te rapporteren?

Vertel me dan waarom ze wel doen wat ze doen? De strategie is onduidelijk, rationeel niet de meest logische keuze en toch gebeurt het? Hanlons scheermes? Ze kunnen toch niet dommer zijn dan wij hier... wat is het dan?

• Wolly
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:30:
[...]

Maar wel gewoon 40-50% meer besmettingen per week, net als de afgelopen weken. Exponentiele groei is heel voorspelbaar. Zelfs als het nog 2 weken duurt is het al te laat om het nog af te wenden met maatregelen.
Huh, wat zeg je nu? Ik keek net naar Xander van der Wulp in het 6 uur journaal en die zei dat “het kabinet eigenlijk niet weet welke kant het opgaat met de ziekenhuis cijfers en dan is het moeilijk sturen.”

En nu kom jij hier de wijsneus uithangen die de toekomst wel kan zien O-)

• benchMarc
XWB schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:16:
[...]

Duurt het sowieso niet twee weken alvorens we een effect van de nieuwe maatregelen zien? Misschien dat het nog elk moment kan omslaan.
En dat nemen die experts niet mee in hun voorspellingen denk je?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mfpower schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:34:
[...]

Vertel me dan waarom ze wel doen wat ze doen? De strategie is onduidelijk, rationeel niet de meest logische keuze en toch gebeurt het? Hanlons scheermes? Ze kunnen toch niet dommer zijn dan wij hier... wat is het dan?
Wat ze al vanaf het begin zeggen. Zo veel mogelijk het virus laten rond gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ga eens kijken waar een meerderheid voor is...

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:38:
[...]

Ga eens kijken waar een meerderheid voor is...
Inderdaad, de meerderheid wil niks. Die houden het niet meer uit zonder een feestje of zonder de nagelstudio

Het is, wat het is.... :'(

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:39:
[...]

Inderdaad, de meerderheid wil niks. Die houden het niet meer uit zonder een feestje of zonder de nagelstudio

Het is, wat het is.... :'(
Doelde eigenlijk op de kamer... Maar IDD dat ook ;)

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Indoubt schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:39:
[...]

...en het mooiste is dat ze daar ook nog een gratis corona bij krijgen, zo'n mooi extra besmettelijk virus, dat wilt toch iedereen? Leuk voor bij Black Friday, de Sint (waar is trouwens de CoronaPiet?), en de Kerstman, wiens slee dit jaar waarschijnlijk door gekke bolletjes met uitstulpingen zal worden getrokken. -O-

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:40:
[...]

Doelde eigenlijk op de kamer... Maar IDD dat ook ;)
Ik bedoelde ook de kamer 8)

Maar het geld ook voor het volk

• RemcoDelft
Wolly schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:37:
[...]

Huh, wat zeg je nu? Ik keek net naar Xander van der Wulp in het 6 uur journaal en die zei dat “het kabinet eigenlijk niet weet welke kant het opgaat met de ziekenhuis cijfers en dan is het moeilijk sturen.”

En nu kom jij hier de wijsneus uithangen die de toekomst wel kan zien O-)
Het kabinet is ook al anderhalf jaar elke keer opnieuw verrast. Wijsneus O-)
Maar we zien het vanzelf, 2 weken duurt niet lang.

• benchMarc
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:38:
[...]

Wat ze al vanaf het begin zeggen. Zo veel mogelijk het virus laten rond gaan.
Met welk doel? Waarom zou je het virus zoveel mogelijk rond willen gaan? Er werd juist gezegd dat dat hele verhaal van groepsimmuniteit verkrijgen verkeerd was.

• Gonadan

Gonadan

benchMarc schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:50:
Met welk doel? Waarom zou je het virus zoveel mogelijk rond willen gaan? Er werd juist gezegd dat dat hele verhaal van groepsimmuniteit verkrijgen verkeerd was.
Degenen die niet gevaccineerd zijn een handje helpen de goede G te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:50:
[...]

Als de 4 miljoen zonder vaccin elkaar in het gezicht hoesten EN vervolgens niet in het ziekenhuis komen ben je er. Is wel een grote gok.....

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10 11:05

Ligone

Moeha!

Emgeebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:32:

Heden ten dage is iets onderbouwen wat de lijntjes niet volgt wel onmogelijk gemaakt hé!

Als het niet weggecensureerd kan worden is het wel desinformatie, fake news, wappiespeak and so on...

Niks mag nog in twijfel getrokken worden...

Als je alleen nog mag en kan zeggen wat er door de media geschreven en het politieke gebeuren gedirigeerd wordt heeft het toch geen zin er nog over te praten?

• benchMarc
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:57:
[...]

Degenen die niet gevaccineerd zijn een handje helpen de goede G te krijgen.
Dat betwijfel ik. Dan zou er niet zo negatief gesproken worden over die coronafeestjes. Hugo heeft nog juist gezegd dat het niet de bedoeling is dat ongevaccineerden dan maar corona krijgen.

• benchMarc
Ligone schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:59:
[...]

Heden ten dage is iets onderbouwen wat de lijntjes niet volgt wel onmogelijk gemaakt hé!

Als het niet weggecensureerd kan worden is het wel desinformatie, fake news, wappiespeak and so on...

Niks mag nog in twijfel getrokken worden...

Als je alleen nog mag en kan zeggen wat er door de media geschreven en het politieke gebeuren gedirigeerd wordt heeft het toch geen zin er nog over te praten?
Idd, je mag enkel nog bronnen posten wanneer je filosofeert over wat een mogelijke reden zou kunnen zijn. Mooi he, bronnen moeten posten van iets wat een eigen gefilosofeerde gedachtegang is? Dat mag enkel als je vóór de aanpak van de overheid bent en het vaccin als dè weg hieruit ziet.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
jadjong schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:57:
Als de 4 miljoen zonder vaccin elkaar in het gezicht hoesten EN vervolgens niet in het ziekenhuis komen ben je er. Is wel een grote gok.....
Nog een paar jaar deze flipperkast is ook geen prettig vooruitzicht. Vrijwel iedereen die dat wil heeft zich inmiddels kunnen vaccineren, misschien is dit het minst slechte scenario.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Gonadan

Gonadan

benchMarc schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:59:
[...]

Dat betwijfel ik. Dan zou er niet zo negatief gesproken worden over die coronafeestjes. Hugo heeft nog juist gezegd dat het niet de bedoeling is dat ongevaccineerden dan maar corona krijgen.
Het is al vanaf dag één de strategie. Rond laten gaan zolang de zorg het aan kan (wat nogal subjectief is). Preventief ingrijpen om de besmettingen laag te houden is nog nooit de koers geweest dus waarom verbaast dat je nu?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:04:
[...]

Maar nog een paar jaar deze flipperkast is ook geen prettig vooruitzicht. Vrijwel iedereen die dat wil heeft zich inmiddels kunnen vaccineren, misschien is dit het minst slechte scenario.
Op zich ben ik voor, alleen met afnemende werking van zowel vaccin als doorgemaakte infectie zie ik het niet minder worden dan een jaarlijks terugkomend feestje.

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
benchMarc schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:01:
[...]
Idd, je mag enkel nog bronnen posten wanneer je filosofeert over wat een mogelijke reden zou kunnen zijn. Mooi he, bronnen moeten posten van iets wat een eigen gefilosofeerde gedachtegang is? Dat mag enkel als je vóór de aanpak van de overheid bent en het vaccin als dè weg hieruit ziet.
Filosoferen is volgens mij iets ander dan stellig complottheoriën poneren als:

"En dat is precies waarom ze telkens zolang wachten met ingrijpen." of "Het is een heel smerig, maar berekend spel dat die 2 heren spelen."

Ik begrijp best dat bij dat soort stellingen iets aan onderbouwing gevraagd wordt.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• hoevenpe
Vertel me dan waarom ze wel doen wat ze doen? De strategie is onduidelijk, rationeel niet de meest logische keuze en toch gebeurt het?
Wij op dit forum vliegen elkaar al in de virtuele haren, Mark en Hugo moeten 17 miljoen virologen op één lijn krijgen waarvan een aanzienlijk deel juist minder maatregelen wil.

Succes ermee...

• hoevenpe
jadjong schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:06:
Op zich ben ik voor, alleen met afnemende werking van zowel vaccin als doorgemaakte infectie zie ik het niet minder worden dan een jaarlijks terugkomend feestje.
Dat zien we volgend jaar dan wel weer, hopelijk is tegen die tijd er een gecombineerde booster/griepprik op de markt.

• benchMarc
niek_nijmegen schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:07:
[...]

Filosoferen is volgens mij iets ander dan stellig complottheoriën poneren als:

"En dat is precies waarom ze telkens zolang wachten met ingrijpen." of "Het is een heel smerig, maar berekend spel dat die 2 heren spelen."

Ik begrijp best dat bij dat soort stellingen iets aan onderbouwing gevraagd wordt.
Ik gaf die onderbouwing, maar dat was niet voldoende, dus hop *knip* werd mijn post aangepast met dat ik met bronnen moet komen. Tuurlijk, bronnen over een visie waar ik zelf mee kom... Gaat soms wat te ver hier als je het mij vraagt.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:05:
[...]

Het is al vanaf dag één de strategie. Rond laten gaan zolang de zorg het aan kan (wat nogal subjectief is). Preventief ingrijpen om de besmettingen laag te houden is nog nooit de koers geweest dus waarom verbaast dat je nu?
In machtspolitiek zijn een aantal dogma’s sacrosanct - een van die heilige huisjes is dat aan Beleidsfundamenten niet getornd wordt. Koste wat kost. Een ander is dat alles altijd in dienst moet staan van continuïteit en effect van Beleidsfundamenten.

Misschien dat nu er langzaam wat dieper gekeken wordt dit besef eens binnen zal komen bij mensen.

Er zijn immers nogal wat dossiers die op tafel, en nog in de kast liggen: waarbij machtspolitiek alles zal doen om de lijnen op te laten blijven schuiven.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo, hop 2G en een booster erin en de katten in het nauw kunnen nog raarder gaan springen.

Zoiets als;
Straks allemaal in colonne langs het torentje, marcherend en roepen naar Dhr Rutte en Dhr de Jonge, naast Kim Jong.

/s

Kom op zeg.. hoe kan hier nou zulke complottheorieën /ideeën getolereerd worden? Het zijn niet Pinky and the Brain…

• benchMarc
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:05:
[...]

Dat is idd subjectief, maar voor mij is het uitstellen van andere zorg vanwege het hoge aantal mensen die nu worden opgenomen toch wel een grens. Ook gezien de druk voor het personeel. Ik zie liever dat Hugo dan roept, we laten de boel oplopen tot "insert aantal" op de IC en dan rammen we de boel wat dichter met concrete maatregelen.

• niek_nijmegen
benchMarc schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:12:
[...]
Ik gaf die onderbouwing, maar dat was niet voldoende, dus hop *knip* werd mijn post aangepast met dat ik met bronnen moet komen. Tuurlijk, bronnen over een visie waar ik zelf mee kom... Gaat soms wat te ver hier als je het mij vraagt.
Het is verder niet aan mij om voor jou of anderen te bepalen hoe ze hun mening formuleren, maar ik denk dat in dat soort gevallen deze tip uit de TS zou kunnen helpen:
als je je bepaalde zaken afvraagt, eindig je zinnen dan vooral met een vraagteken, in plaats van met een uitroepteken.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• hoevenpe
Dit is wel erg grappig: Baudets achterban verdenkt hem ervan heimelijk een prik te hebben gehaald om uit eten te kunnen... :+

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49
hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:23:
Dit is wel erg grappig: Baudets achterban verdenkt hem ervan heimelijk een prik te hebben gehaald om uit eten te kunnen... :+
[Embed]
Moet tie straks nog gaan toegeven dat hij met die Adolf QR-code in de rondte loopt ? :+

Maar echt verbazen zou het me ook niet (al lekt alles dus dan zou hij wel een aardig "risico" genomen hebben voor het nieuwe imago wat hij zelf koestert).

• Wolly
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:19:
[...]

Dat is idd subjectief, maar voor mij is het uitstellen van andere zorg vanwege het hoge aantal mensen die nu worden opgenomen toch wel een grens. Ook gezien de druk voor het personeel. Ik zie liever dat Hugo dan roept, we laten de boel oplopen tot "insert aantal" op de IC en dan rammen we de boel wat dichter met concrete maatregelen.
Dat heeft hij ook geroepen, er was een aanpak najaar maar toen de weinige getallen die erin stonden werden overschreden gebeurde er lange tijd niets.

Zie https://www.rijksoverheid...-najaar/aanpak-najaar.pdf

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:30
[Embed]
No kidding? Rules for thee but not for me

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[Embed]
Hij zal zich wel verdedigen door te zeggen dat hij die code op internet gekocht heeft.

alles kan off-topic

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Embed]
Hij moet wat. Anders komt ie straks zelf in de door hem gewenste concentratiekampen voor ongevaccineerden :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:08
Vreemde geluiden uit Den Haag vandaag:

* dreigen met lockdown (“maar we hopen het nog te kunnen vermijden”)
* een 2G wetsvoorstel de kamer in sturen

Ik krijg er een naar gevoel van. 2G is natuurlijk helemaal geen alternatief voor een lockdown. Het een is een systeem om langdurig de R-waarde een klein ebetje te drukken, het ander juist een snelle en korte noodrem.

Waarom worden deze twee dan telkens als alternatieven gesuggereerd?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-11 11:14
[Embed]
Heeft alleen zijn achterban niet door dat je op dit moment ook na een test een geldige QR code kunt hebben?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• hoevenpe
mekkieboek schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:30:
No kidding? Rules for thee but not for me
Inmiddels is #ThierryIsGevaccineerd trending op Twitter, hij en Engel krijgen er online flink van langs. De revolutie eet haar eigen kinderen op en gevaccineerd Nederland leeft zich massaal uit op memes.

Deze troll van Asscher is briljant:

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:25
henkzelf schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:35:
[...]

Heeft alleen zijn achterban niet door dat je op dit moment ook na een test een geldige QR code kunt hebben?
Klopt, maar Baudet heeft altijd gezegd dat hij zich NOOIT laat testen (net zoals toen hij dat "griepje", zoals hij het zelf noemde had).
Dus een van de twee statements klopt dan niet :)

• RemcoDelft
Ryur schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:38:
[...]

Klopt, maar Baudet heeft altijd gezegd dat hij zich NOOIT laat testen (net zoals toen hij dat "griepje", zoals hij het zelf noemde had).
Misschien heeft hij er ook geen herinnering meer van.

• Ankona
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:35:

Ik krijg er een naar gevoel van. 2G is natuurlijk helemaal geen alternatief voor een lockdown. Het een is een systeem om langdurig de R-waarde een klein ebetje te drukken, het ander juist een snelle en korte noodrem.

2G is in de ultieme uitvoering natuurlijk een selectieve lock-down. In die zin zijn beide dus wel te combineren.

p.s. is het een idee om de baudet discussie in de kroeg verder voort te zetten? Ik geniet er ook wel van maar dat lijkt mij een betere setting (en hier blijft de kroeg na 20:00 toch wel open, ook zonder qr)

[ Voor 14% gewijzigd door Ankona op 22-11-2021 19:45 ]

alles kan off-topic

• hoevenpe
Ik krijg er een naar gevoel van. 2G is natuurlijk helemaal geen alternatief voor een lockdown.
Als je zelfs Baudet ermee aan de Pfizer krijgt is 2G toch de beste uitvinding sinds het gesneden brood? _/-\o_

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ryur schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:38:
[...]

Een liegende politicus is zoiets als een katholieke paus, ik ben verre van fan van de man, maar laten we nu niet doen alsof de rest roomser dan de eerder genoemde paus is.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Het 2G wetsvoorstel is uitgesteld. De Tweede Kamer had er deze week over moeten stemmen, maar ze hebben besloten om dit voor onbepaalde tijd uit te stellen. Reken minimaal op een week uitstel hierdoor.

Voor de rest, het kabinet heeft een nieuw prestige project: CoronaCheck. Ze hebben nu zoveel geïnvesteerd hierin dat een mislukking voor hun als een klap in het gezicht zal aanvoelen. De QR code wordt wel erg veel toegedicht qua effect op de verspreiding, een belofte die maar blijft groeien en waar voorlopig niets van waargemaakt wordt. Het einde van de CoronaCheck rit is nog niet in zicht, eerst nog 2G en coronapas op de werkplek. Dan zitten we wel op het eindstation van wat mogelijk is. Tegen die tijd is er vast wel iemand anders schuldig aan waarom het niet werkte.
Je vergeet Forumland. Het idee was volgens Baudet dat de deelnemers aan Forumland dus enkel zaken konden doen met FvD sympathiserende ondernemers. Wellicht heeft hij via die route restaurants die weigeren te controleren op de coronapas? Of hij heeft een QR code gekocht. Opties te over.

Ergens zou je denken als Baudet een prikstraat binnenloopt het niet lang geheim kan blijven,

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Door wie worden die als alternatieven gesuggereerd?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

zacht schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:43:
Een liegende politicus is zoiets als een katholieke paus, ik ben verre van fan van de man, maar laten we nu niet doen alsof de rest roomser dan de eerder genoemde paus is.
Dit soort opmerkingen draagt sterk bij aan het normaliseren ervan. Dat zou je niet moeten doen :)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:36
CMD-Snake schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:45:
[...]

Ergens zou je denken als Baudet een prikstraat binnenloopt het niet lang geheim kan blijven,
hij kan het ook hebben laten doen bij zijn huisarts weet jij veel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCfN8fBIIuwOYs3KtJ07quaX-f4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qAaUIXsZnhTydIXVgrrH65Gh.gif?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door bie100 op 22-11-2021 20:09 ]

• Emgeebee
[...]

Dit is zo'n beetje de klassieke tegenreactie van de ponerende complotdenker:

- X komt door *complottheorie Y*
+ Heb je hier onderbouwing voor? Pas op dat je niet vervalt in complotdenken
- Oh, heb jij dan een betere reden voor X?

Het is degene die een stelling neemt om die te onderbouwen. Het is niet aan degene die hieraan twijfelt om deze te ontkrachten.

• t_captain
MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:45:
[...]

Door wie worden die als alternatieven gesuggereerd?
Onder meer door De Jonge. Lees bijvoorbeeld
https://www.rijksoverheid...-de-jonge-2-november-2021
(minister De Jonge)

…een keer voor de keuze te staan ‘wil je liever een hele sector weer dicht of dan toch maar over op wat we dan noemen 2G?’
Opmerkelijk is dat het vaak niet met zoveel woorden wordt benoemd, maar slechts geïmpliceerd. Meestal door de timing. Voorbereidende wetsvoorstellen 2G naar de kamer en op dezelfde dag even spreken over de dreigjng van lockdown en de hoop deze te kunnen voorkomen.

Ik ben niet de enige die de afweging “lockdown of 2G” herkent in de communicatie vanuit Den Haag. Ook NRC pakt het zo op: https://www.nrc.nl/nieuws...n-2g-of-lockdown-a4066337

• Gonadan

Gonadan

Het zijn beide maatregelen, meer niet. Het kabinet wil simpelweg dolgraag 2G maar die optie wordt niet klakkeloos aangenomen. Het kabinet wil ook geen lockdown, helemaal niemand wil een lockdown. Het wordt dus als pressiemiddel ingezet om alsnog die 2G erdoor te krijgen, meer verband is er niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:07:
[...]

Onder meer door De Jonge. Lees bijvoorbeeld
https://www.rijksoverheid...-de-jonge-2-november-2021

[...]

Opmerkelijk is dat het vaak niet met zoveel woorden wordt benoemd, maar slechts geïmpliceerd. Meestal door de timing. Voorbereidende wetsvoorstellen 2G naar de kamer en op dezelfde dag even spreken over de dreigjng van lockdown en de hoop deze te kunnen voorkomen.

Ik ben niet de enige die de afweging “lockdown of 2G” herkent in de communicatie vanuit Den Haag. Ook NRC pakt het zo op: https://www.nrc.nl/nieuws...n-2g-of-lockdown-a4066337
In de beantwoording zelf ging het geregeld over de periode na strengere maatregelen. Dus; als we deze piek achter ons hebben gelaten.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:29

n3z

IJzerlijm schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:05:
[...]

We hebben de mazzel dat voor te hard rijden de regels al bestaan. Stel je de discussies voor die nu gevoerd zouden worden als de elementaire zaken die daarbij horen nu zouden worden ingevoerd.

"Een nummerbord ? En mijn privacy dan ? Later zeker ook een nummer om je nek moeten hebben als je de auto uit stapt."
"Vijftig kilometer per uur in elke stad? Maar alle steden zijn anders, hou daar nou rekening mee. En waar is je wetenschappelijk bewijs dat 50 de beste snelheid is?"
"Elk jaar m'n auto keuren ? Heeft Rutte aandelen bij garages of zo, flikker lekker op!"
"Waarom mag ik geen 200 rijden? Ik ben een goede chaffeur! Kans op een ongeluk acht ik klein. Natuurljik kan het zijn dat iemand aanrijdt, maar dan moet die maar binnen blijven. En hoe groot is die kans nou echt? De dood hoort ook bij het leven toch?"

• Gonadan

Gonadan

benchMarc schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:19:
Er zijn een hoop dingen qua besluitvorming die ik graag anders had gezien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• t_captain
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:08:
[...]

Het zijn beide maatregelen, meer niet. Het kabinet wil simpelweg dolgraag 2G maar die optie wordt niet klakkeloos aangenomen. Het kabinet wil ook geen lockdown, helemaal niemand wil een lockdown. Het wordt dus als pressiemiddel ingezet om alsnog die 2G erdoor te krijgen, meer verband is er niet.
Technisch zijn de twee geen alternatieven. 2G is een langetermijn systeem met een behoorelijke inregeltijd, lockdown is juist een korte noodrem. Ze werken op een heel andere tijdlijn en zijn veel meer complementair dan alternatief.

Door het een als pressiemiddel te gebruiken voor het ander, dat is inho een manipulatieve tactiek. Men zoekt steun voor 2G, in het bijzonder binnen een groep die zelf gevaccineerd is en meer geeft om het behoud van de eigen QR privileges dan om meer principiële zaken.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:30
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 22-11-2021 20:26 . Reden: ot zelfcensuur ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Ankona
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:22:
[...]

Technisch zijn de twee geen alternatieven. 2G is een langetermijn systeem met een behoorelijke inregeltijd, lockdown is juist een korte noodrem. Ze werken op een heel andere tijdlijn en zijn veel meer complementair dan alternatief.

Door het een als pressiemiddel te gebruiken voor het ander, dat is inho een manipulatieve tactiek. Men zoekt steun voor 2G, in het bijzonder binnen een groep die zelf gevaccineerd is en meer geeft om het behoud van de eigen QR privileges dan om meer principiële zaken.
Daarbij ga je bij 2G uit van de schaduw agenda dat dit een middel is om de vaccinatiegraad te verhogen. De formele rationale is natuurlijk dat het in het nu het kwetsbare deel van de samenleving afzondert en beschermt.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Dat dat zei je de post ervoor ook en dat onderschreef ik toch? Het zijn beide maatregelen, meer overeenkomst is er niet.
Ik ben ook absoluut geen voorstander van die keuze en die tactiek, maar ik ben bang dat het wel is wat het is. Je ziet dat toch keer op keer? Wanneer het kabinet een bepaalde kant op wil en daar komt kritiek op dan wordt de boel wat getraineerd, komen er draconische 'alternatieven' en als de cijfers opgelopen zijn gaan we toch maar schoorvoetend akkoord met het initiële idee. Het is vrij herkenbaar patroon en inderdaad niet echt chique.

Als ik dan lees dat men de Europese variant wil uitbreiden c.q. permanent maken dan zou het mij ook niets verbazen als de behoefte van het kabinet in dezelfde lijn ligt. Het is natuurlijk zonde om dergelijke infrastructuur niet vaker in te kunnen zetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Emgeebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:07:
[...]
Het is degene die een stelling neemt om die te onderbouwen. Het is niet aan degene die hieraan twijfelt om deze te ontkrachten.
Alleen maakt je volstrekt niet duidelijk wie welke stelling nam. Je gooit er gewoon een algemene 'sommigen' in waar we dan maar iets uit moeten afleiden.

Noem gewoon man en paard, dan weten we wie je bedoelt en welke stelling er dan onderbouwd moet worden.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Dennahz
  • Laatst online: 12-11 20:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:26:
[...]

Dat dat zei je de post ervoor ook en dat onderschreef ik toch? Het zijn beide maatregelen, meer overeenkomst is er niet.

[...]

Ik ben ook absoluut geen voorstander van die keuze en die tactiek, maar ik ben bang dat het wel is wat het is. Je ziet dat toch keer op keer? Wanneer het kabinet een bepaalde kant op wil en daar komt kritiek op dan wordt de boel wat getraineerd, komen er draconische 'alternatieven' en als de cijfers opgelopen zijn gaan we toch maar schoorvoetend akkoord met het initiële idee. Het is vrij herkenbaar patroon en inderdaad niet echt chique.

Als ik dan lees dat men de Europese variant wil uitbreiden c.q. permanent maken dan zou het mij ook niets verbazen als de behoefte van het kabinet in dezelfde lijn ligt. Het is natuurlijk zonde om dergelijke infrastructuur niet vaker in te kunnen zetten.
Dat is precies wat ik bedoelde met m'n eerdere post: het lijkt erop dat ze keer op keer de boel zo uit de hand laten lopen dat bepaalde maatregelen wel nodig worden.

In dit geval het 2G-systeem en uitbreiding naar andere sectoren. Het zijn sluwe vossen, vergis je daar niet in.

De coronapas is nooit opgezet als een tijdelijk systeem en dan blijkt telkens maar weer. Ik denk dat het geen eens meer een complottheorie is als ik zeg dat veel van die zaken vooropgezet spel geweest zijn.

Ze moeten gewoon telkens op zoek naar draagvlak, dus kunnen ze alles maar langzaam invoeren. Stukje hij beetje. In Oostenrijk waren ze wat minder subtiel en geduldig.

Zorgwekkend en ik weet niet of er nog een weg terug is.

Twitter

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Dennahz laat het kabinet de zooi uit de klauwen lopen om er van alles doorheen te krijgen? Of krijgen ze er niks doorheen zonder het uit de klauwen te laten lopen?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-11 11:14
Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:25:
[...]

Daarbij ga je bij 2G uit van de schaduw agenda dat dit een middel is om de vaccinatiegraad te verhogen. De formele rationale is natuurlijk dat het in het nu het kwetsbare deel van de samenleving afzondert en beschermt.
Geen schaduw, daar zijn ze gewoon open over:
https://www.nu.nl/coronav...enementen-en-cultuur.html

Vaccinatiedrang is geen doel, maar wel mogelijk neveneffect
De maatregel zou effectiever zijn in het voorkomen van besmettingen en ziekenhuisopnames dan het coronabewijs dat ook op basis van een negatieve coronatest kan worden afgegeven. Het kabinet benadrukt dat het wetsvoorstel "geen vaccinatiedrang tot doel of nevendoel heeft, maar dat het wel een neveneffect kan zijn".

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:09:
[...]

Hoe loopt een docent harder dan een IT-er? Dat was het oorspronkelijke voorbeeld namelijk.
ehm, dag in dag uit met 1300 man op een school en daardoor een flink verhoogd risico hebben? Achterstanden wegwerken omdat het online lesgeven die heeft opgeleverd? Er niet vanuit kunnen gaan dat elke leerling er is en daarom veel op een elo zetten zodat pietje die thuis zit ook verder kan?
En hoe loopt die nóg harder als hij 'alleen maar' voorzichtiger moet doen?
omdat jij net voorstelt naast de maatregelen nog extra voorzichtigheid in acht te nemen, dat zeg je toch net zelf?

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:34:
@Dennahz laat het kabinet de zooi uit de klauwen lopen om er van alles doorheen te krijgen? Of krijgen ze er niks doorheen zonder het uit de klauwen te laten lopen?
Dat is een schijntegenstelling. De crux zit hem meer in dat ze in sommige gevallen een bepaalde richting kiezen waar ze niet van af willen wijken. Als er kritiek is op een bepaalde keuze dan wil men daar niet van af wijken en overweegt feitelijk in z'n geheel geen andere opties.

En dat kan je ze eigenlijk ook moeilijk kwalijk nemen. Want wat zou je zelf doen als je overtuigd was van de juistheid van de gekozen richting maar je krijgt het er moeilijk door, zou je dan zomaar je eigen overtuiging terzijde schuiven en een andere richting op gaan? Als dat gebeurt staan de kranten weer vol met termen als 'draaikonten' en 'zwalkend beleid'. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mfpower

Mfpower

In dubio

henkzelf schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:37:
[...]

Geen schaduw, daar zijn ze gewoon open over:
https://www.nu.nl/coronav...enementen-en-cultuur.html

Vaccinatiedrang is geen doel, maar wel mogelijk neveneffect
De maatregel zou effectiever zijn in het voorkomen van besmettingen en ziekenhuisopnames dan het coronabewijs dat ook op basis van een negatieve coronatest kan worden afgegeven. Het kabinet benadrukt dat het wetsvoorstel "geen vaccinatiedrang tot doel of nevendoel heeft, maar dat het wel een neveneffect kan zijn".
Groepsimmuniteit was ook slechts een bijeffect. Nou daarvan weten we nu dat dat steeds het doel is geweest. Hoe kunnen we een kabinet welke zo onbetrouwbaar, oneerlijk en draaiend is geweest nu vertrouwen dat dit wel waar is?

Het probleem van intentie is dat je het niet kunt bewijzen. Maar de patronen spreken boekdelen.

• Ankona
Mfpower schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:43:
[...]

Groepsimmuniteit was ook slechts een bijeffect. Nou daarvan weten we nu dat dat steeds het doel is geweest. Hoe kunnen we een kabinet welke zo onbetrouwbaar, oneerlijk en draaiend is geweest nu vertrouwen dat dit wel waar is?

Het probleem van intentie is dat je het niet kunt bewijzen. Maar de patronen spreken boekdelen.
Groepsimmuniteit is volgens mij in maart 2020 al als doel benoemd. Over het pad ernaartoe wordt steeds meer bekend en het blijkt best een lastig pad.
Waarom nou steeds dat framen met onbetrouwbaarheid en oneerlijkheid? *knip* niet op de man

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 22:00 ]

alles kan off-topic

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dat veronderstelt wel dat het kabinet altijd 100% informatie had wat er ging gebeuren in de pandemie. En dan ervoor kiest om niet dat te delen maar net te doen alsof ze in Februari niet al exact wisten wat er nu zou gaan gebeuren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• niek_nijmegen
Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat het geeneens meer een complottheorie is als ik zeg dat veel van die zaken vooropgezet spel geweest zijn.
[...]
Ja maar. Zeggen dat je complottheorie volgens jou geen complottheorie is, telt dat? :?

• Mfpower

Mfpower

In dubio

IJzerlijm schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:48:
[...]

Dat veronderstelt wel dat het kabinet altijd 100% informatie had wat er ging gebeuren in de pandemie. En dan ervoor kiest om niet dat te delen maar net te doen alsof ze in Februari niet al exact wisten wat er nu zou gaan gebeuren.
Het gaat erom dat ze uiteindelijk iets anders zeggen dan ze doen. Of moet ik nieuwsuur / kpmg / het door @Number10 geposte filmpje er nog eens bij halen?

Vervolgens lopen de besmettingen op met alle gevolgen van dien, die al vaak worden herkauwd hier, en dan worden nog zwaardere en potentieel langdurige segregerende maatregelen waarvan het effect nauwelijks vaststaat erbij gehaald.

Moet ik werkelijk nog voorkauwen wat het probleem daarvan is?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:42:
[...]

Dat is een schijntegenstelling. De crux zit hem meer in dat ze in sommige gevallen een bepaalde richting kiezen waar ze niet van af willen wijken. Als er kritiek is op een bepaalde keuze dan wil men daar niet van af wijken en overweegt feitelijk in z'n geheel geen andere opties.

En dat kan je ze eigenlijk ook moeilijk kwalijk nemen. Want wat zou je zelf doen als je overtuigd was van de juistheid van de gekozen richting maar je krijgt het er moeilijk door, zou je dan zomaar je eigen overtuiging terzijde schuiven en een andere richting op gaan? Als dat gebeurt staan de kranten weer vol met termen als 'draaikonten' en 'zwalkend beleid'. ;)
Nou, das m.i. helemaal geen schijntegenstelling. Het kabinet moet nu al schipperen om onderling een meerderheid ergens voor te halen. Geef de gecaccinneerden teveel voordeel en de CU haakt af. Verzin maar eens iets waarmee je dan een van de andere partijen meekrijgt. Ik geef het je te doen.

Ik kon mij best vinden in het sturen op 4000 besmettingen. Maar een lockdown inzetten voordat de lijken op de gang liggen zorgt ervoor dat FvD, PVV, BBB en de rest van de polderfascisten batshit crazy gaan. En als het niet de partijen zelf zijn, is het wel hun zeer vocale achterban.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:47:
[...]

Groepsimmuniteit is volgens mij in maart 2020 al als doel benoemd. Over het pad ernaartoe wordt steeds meer bekend en het blijkt best een lastig pad.
Waarom nou steeds dat framen met onbetrouwbaarheid en oneerlijkheid? Hebben ze je vriendin afgepakt ofzo?
Het doel is later als bij effect neergezet maar uit de hele strategie blijkt het doel. Zie mijn vorige post. *knip*

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 22:00 ]

• Ankona
*knip* niet op de man

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 22:01 ]

alles kan off-topic

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45
Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:31:
[...]
De coronapas is nooit opgezet als een tijdelijk systeem en dan blijkt telkens maar weer. Ik denk dat het geen eens meer een complottheorie is als ik zeg dat veel van die zaken vooropgezet spel geweest zijn.
Zolang jij niet kan bewijzen dat er een vooropgezet spel (complot) is om de coronapas als definitief systeem in te voeren (jouw theorie), is dit voor mij niet meer dan een complottheorie.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:41
Het nadeel is alleen dat jij deze mening al uitte aan het begin van de pandemie. Toen was Hugo nog niet eens ten tonele. Je kan daarin best toegeven dat je al een beetje gekleurd de wedstrijd in bent gestapt. Als ik hard genoeg zoek vind ik ook altijd wel een bevestiging van mijn mening.

Overigens geldt dat niet alleen voor jou hoor. Als ik bijvoorbeeld naar deze quote kijk:
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:26:
Opzet lijkt te blijven hangen. Als je naar het artikel zelf kijkt komt het woord permanent enkel in de clickbait titel voor. Lees je de inhoud gaat het er enkel over dat we het langer gebruiken om dat we naar het beoogde jaar er door vaccinaties nog niet uit zijn. Dat is realiteit en heeft weinig met opzet te maken, het voldoet nog exact aan waar het voor ontwikkeld is. Of @Gonadan moet echt van mening zijn dat de noodzaak van het inzetten veranderd is ten opzichte van het oorspronkelijke doel. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat is iets anders.

Verder eens met @Emgeebee, zaken als de schoenen keuze van een minister voegen inhoudelijk niks toe. Als de wetenschap in dit topic de boventoon moet voeren vind ik termen als "Hugo wil" al grijs gebied. De minister / het ministerie willen. Hij voert zijn functie uit en de persoon Hugo heeft daar inhoudelijk vrij weinig mee te maken. Zoals eerder aangegeven, Rutte en Hugo zitten niet elke keer op vrijdagmiddag een potje scrumpoker te spelen met de maatregelen. Voor het gemak kan je best naar "Hugo" wijzen, maar val hem dan niet als persoon aan.

• CMD-Snake
Het zal een sterk staaltje politiek zijn als het kabinet 2G weet te regelen.

Alleen VVD en D66 zijn uitgesproken voorstander. De CU zal vermoedelijk tegen het voorstel stemmen na hun partijcongres en het CDA twijfelt. Het CDA zou al lang verscheurd zijn door te koers die De Jonge zou varen. Om het voorstel door de Tweede Kamer te loodsen zal de steun nodig zijn van het CDA en de PvdA, welke de enige andere partij is die ervoor te porren valt.

De Eerste Kamer zal een nog grotere horde vormen, het kabinet heeft bij geen meerderheid. De combinatie VVD/D66/CDA/PvdA zou in de Eerste Kamer ook geen meerderheid halen. Op die manier is het betalen voor TvT gestrand in de Eerste Kamer.

Dit zal er om gaan spannen, al dacht ik iets vergelijkbaars bij eerdere vergaande voorstellen van het kabinet. Ze hebben al eens eerder een konijn uit hun hoge hoed weten te halen.

• Emgeebee
Number10 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:26:
[...]

Alleen maakt je volstrekt niet duidelijk wie welke stelling nam. Je gooit er gewoon een algemene 'sommigen' in waar we dan maar iets uit moeten afleiden.

Noem gewoon man en paard, dan weten we wie je bedoelt en welke stelling er dan onderbouwd moet worden.
Ehm ok...

X zegt: A+B is C
Y zegt: Dat kan zijn, maar heb je onderbouwing?
Z: Wat anders dan C kan het zijn?

Vervolgens zegt Y dat Z stelling neemt dat het C is en reageert hierop, en jij beweert dat Y niet reageert op degene die stelling neemt? Volgens mij is het vrij duidelijk hoor. :)

• Number10
  • Niet online
Emgeebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:25:
[...]
Volgens mij is het vrij duidelijk hoor. :)
Man en paard noemen betekent: welke username en welke reactie. Het is toch geen raadje plaatje?
Je begon die reactie met 'sommigen'. Vind je dat een handige manier van discussiëren?

Dus om wie ging het nu en welke reactie? Want je gooit er nogal een stelling in.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:05
42erik schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:42:
[...]
ehm, dag in dag uit met 1300 man op een school en daardoor een flink verhoogd risico hebben? Achterstanden wegwerken omdat het online lesgeven die heeft opgeleverd? Er niet vanuit kunnen gaan dat elke leerling er is en daarom veel op een elo zetten zodat pietje die thuis zit ook verder kan?

[...]

omdat jij net voorstelt naast de maatregelen nog extra voorzichtigheid in acht te nemen, dat zeg je toch net zelf?
Zoals ik al tegen @redwing zei:
Jorizzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:24:
[...]

Ok, je bedoelt met harder lopen dus meer risico lopen. Dan snap ik je punt, hij loopt namelijk meer risico. Over de workload tijdens coronatijd kun je niets zinnigs zeggen. Die zal voor een docent zwaarder zijn, maar kan voor een thuiswerkende IT-er net zo goed zwaarder zijn!

Over gunnen heb ik niets gezegd. Iemand die meer risico loopt omdat hij 'nou eenmaal' een bepaald beroep heeft, tja die gun ik met alle liefde iets extra's, absoluut! Echter vraagt de situatie waar we nu in zitten om iets anders dan wat je elkaar gunt.

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:53:
Nou, das m.i. helemaal geen schijntegenstelling. Het kabinet moet nu al schipperen om onderling een meerderheid ergens voor te halen. Geef de gecaccinneerden teveel voordeel en de CU haakt af. Verzin maar eens iets waarmee je dan een van de andere partijen meekrijgt. Ik geef het je te doen.
Ik noem het een schijntegenstelling omdat je het brengt alsof het het één of het ander is, maar dat is het niet. Het is een continu samenspel waarbij de ene keer een idee wat minder valt erdoor geforceerd moet worden en de andere keer een op zich prima idee tegengewerkt wordt door een stel moeimakers in de kamer.
Sowieso benijd ik de politici niet, je kunt het moeilijk goed doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• t_captain
Ik mis in Den Haag een gezonde afkeer van 2G.

Het is voor mij evident dat het geen systeem is wat we graag willen.

Sommigen zijn tegen uit eigenbelang (willen zelf niet prikken maar wel meedoen met de maatschappij). Anderen zijn tegen uit principe. Voorstanders van 2G zijn vrijwel allemaal voor 2G omdat ze verwachten dat het iets anders zou voorkomen, iets dat hun zwaarder zou treffen. Op dat sentiment speelt het kabinet dan ook in.

Stel dat er geen urgentie in de coronacijfers zat en dat er geen suggestie rondging dat het of 2G, of iets anders zou zijn, dan zou eigenlijk niemand 2G willen. Zelfs een jaar geleden was het ondenkbaar geweest. Daarin is 2G hetzelfde als lockdown: als er geen sterke noodzaak is wil niemand een lockdown.

Ten aanzien van lockdown proef ik in het kabinet wel die afkeer: liever niet, tenzij het niet anders kan.
Ten aanzien van 2G, eigenlijk niet. Dat lijken de bewindslieden wel prima te vinden.

• stylezzz
  • Laatst online: 21:58
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:33:

Volgens mij was er al een meerderheid van de nl bevolking voor? Of wat bedoel je precies? Ik onderken het moreel dilemma, en neem het zeker niet lichtzinnig.... maar dat de optie op tafel ligt mag inmiddels wel duidelijk zijn.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:18:
[...]

Dit zal er om gaan spannen, al dacht ik iets vergelijkbaars bij eerdere vergaande voorstellen van het kabinet. Ze hebben al eens eerder een konijn uit hun hoge hoed weten te halen.
Dan stemmen ze lekker tegen de maatregelen, hoeft het kabinet ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor iedereen die bij code zwart op de gang krepeert.

En dat is waarom er niet tegen gestemd gaat worden, niemand heeft een beter plan buiten wat loze kreten over de zorg opschalen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Emgeebee
Number10 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:31:
[...]

Man en paard noemen betekent: welke username en welke reactie. Het is toch geen raadje plaatje?
Je begon die reactie met 'sommigen'. Vind je dat een handige manier van discussiëren?

Dus om wie ging het nu en welke reactie? Want je gooit er nogal een stelling in.
Ah je bedoelt de reactie daarvoor. Die was ook in het luchtledige om eerlijk te zijn, ik was een flink aantal pagina's aan het doornemen om weer een beetje bij te zijn en toen kwam ik een aantal complotachtige stellingen tegen.

• Ankona

Sommigen zijn tegen uit eigenbelang (willen zelf niet prikken maar wel meedoen met de maatschappij). Anderen zijn tegen uit principe. Voorstanders van 2G zijn vrijwel allemaal voor 2G omdat ze verwachten dat het iets anders zou voorkomen, iets dat hun zwaarder zou treffen. Op dat sentiment speelt het kabinet dan ook in.

Stel dat er geen urgentie in de coronacijfers zat en dat er geen suggestie rondging dat het of 2G, of iets anders zou zijn, dan zou eigenlijk niemand 2G willen. Zelfs een jaar geleden was het ondenkbaar geweest. Daarin is 2G hetzelfde als lockdown: als er geen sterke noodzaak is wil niemand een lockdown.

Ten aanzien van lockdown proef ik in het kabinet wel die afkeer: liever niet, tenzij het niet anders kan.
Ten aanzien van 2G, eigenlijk niet. Dat lijken de bewindslieden wel prima te vinden.
Ik vind 2G eigenlijk meer een systeem dat we niet nodig willen hebben.

Maar in de situatie waarin we zitten is het m.i. wel nodig en biedt het de mogelijkheid recht te doen aan de gevaccineerden die nu moeten lijden onder de keuze van de ongevaccineerden.
Ik zie het in beginsel ook niet als een uitsluit middel om ongevaccineerden buiten te sluiten maar als een openingsmiddel om gevaccineerden gericht meer toe te staan wat voor hun verantwoord is maar in zijn algemeenheid nog niet.

Daarnaast ben ik ook niet vies van alles wat mensen richting de vaccinatie spuit drijft. Een verplichting vind ik ethisch wel een stap te ver gaan, je wil voorkomen dat de weg vrij is om de natte droom van een dr J. Mengele reïncarnatie uit te laten komen. Moreel vind ik het weer zeer verwerpelijk dat mensen voor zichzelf de keuze maken om een hele maatschappij in de beperking te houden.

alles kan off-topic

• Mfpower

Mfpower

In dubio

BlackMonkey schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:15:
[...]

Het nadeel is alleen dat jij deze mening al uitte aan het begin van de pandemie. Toen was Hugo nog niet eens ten tonele. Je kan daarin best toegeven dat je al een beetje gekleurd de wedstrijd in bent gestapt. Als ik hard genoeg zoek vind ik ook altijd wel een bevestiging van mijn mening.
Ik schreef toen al wat de who nu ook schrijft. Een beetje gezond verstand, inmiddels onderbouwt met diverse rapporten en cijfers brengt je heel ver. Het gedraai van toen over mondkapjes, kinderen, ventilatie en groepsimmuniteit blijkt allemaal achterhaald. En toen dat duidelijk werd kwam er niet een strategie wijziging of een blijk van inzicht. Nee, er wordt gezwegen of men gaat door. Ook al blijkt het telkens niet te werken en worden er steeds meer heftige maatregelen uit de kast gehaald. Eerst de avondklok, toen de qr en nu 2g. En inmiddels worden telkens de doelstellingen die het kabinet voor zichzelf heeft gesteld niet behaald : 1. Zicht op het virus. 2. Bescherm de zwakken. 3. Zorg dat de zorg niet overspoelt.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
er is niemand die het graag wil. Ik zou graag iedereen overal gewoon binnen laten. Maar de ziekenhuizen geven aan dat dat niet kan. Tja, dan moet je wat. En als dan blijkt dat een belachelijk overgroot deel van de zorgdruk maar ook de verspreiding komt van ongevaccineerden, dan is de enige passende reactie de gevolgen ook daadwerkelijk daar neer te leggen.

En 2g is dan nog best een nette versie, je krijgt nog steeds een keuze, de keuze om niet naar een 2g-locatie te gaan. De andere manier om het probleem op de goede plek neer te leggen is vaccinplicht.

Al valt er zeker te pleiten voor een 2g/plicht op leeftijd. Als je specifiek naar de druk kijkt, valt namelijk volgens mij vooral de ongevaccineerde oudere op.

• CMD-Snake
De kracht van de herhaling in actie. Het kabinet oppert regelmatig behoorlijk heftige ideeën waar voorheen van werd gezegd dat we zoiets nooit zouden willen: avondklok, coronapas, noem het maar op. Op dat moment echter ligt het op tafel, het idee gaat zijn eigen leven leiden. We hebben het er telkens over en na een tijdje lijkt het helemaal zo erg niet meer. Nu de besmettingen de pan uit vliegen hebben ze het gewenste pressiemiddel erbij. Zo wordt het parlement helemaal klem gezet tussen hun wens om geen verantwoordelijkheid te hoeven hebben, hun eventuele afkeer en een Nederland wat in brand staat.
IJzerlijm schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:42:
Dan stemmen ze lekker tegen de maatregelen, hoeft het kabinet ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor iedereen die bij code zwart op de gang krepeert.

En dat is waarom er niet tegen gestemd gaat worden, niemand heeft een beter plan buiten wat loze kreten over de zorg opschalen.
Ik mag hopen dat het kabinet nu eens de deksel op haar neus krijgt. 2G en coronapas op de werkvloer liggen nu op tafel en dat zijn ontwikkelingen waar we ons verre van moeten houden. Op een gegeven moment moeten andere grond- en mensenrechten zwaarder gaan wegen. Ze scheuren momenteel het land maatschappelijk aan stukken, want de samenleving staat elkaar al flink naar het leven.

De Tweede Kamer zal toch een keer uit hun routine moeten komen en zich meer actief hiermee bemoeien. Het is telkens pleisters plakken en prestige projectjes maar doorzetten. Die hele fixatie op CoronaCheck leidt te veel af van andere potentiële mogelijkheden. Als er een streep doorheen gaat kunnen de ogenkleppen weer eens afgezet worden.

• Number10
  • Niet online
Emgeebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:44:
[...]
en toen kwam ik een aantal complotachtige stellingen tegen.
Ja. We kruipen langzaam dichterbij. Want welke stellingen waren dat dan?

Gewoon 'in het luchtledige' wat roepen als het op zulke opmerkingen aankomt lijkt mij niet de bedoeling, want is compleet offtopic zoals dit ook offtopic is. Het gaat namelijk niet over de stelling, maar over degene die de stelling doet. Het is dus een ad hominem.

Als je niet wilt noemen wie je bedoelt is dat jouw keuze, maar dan ga ik ook nadrukkelijk beargumenteren in het feedback topic dat ik zulke reacties niet vindt kunnen.

• gekkie
  • Laatst online: 22:49
bie100 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:05:
[...]
hij kan het ook hebben laten doen bij zijn huisarts weet jij veel
[Afbeelding]
Buitenland en dan hier omzetten zou wellicht ook nog kunnen, maar goed kom je toch in een systeem te staan.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het meest recente OMT advies is gepubliceerd: https://www.rijksoverheid...11/22/advies-nav-130e-omt

*edit* vat je dan ook ff de belangrijkste punten samen ;)?

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 22:05 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
klaaas schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:13:
[...]

Zijn we nu oversterftecijfers aan het vergelijken met geregistreerde covid-sterfgevallen? Gaat lekker zo.
dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:24:
[...]

Welke cijfers en hoe kom je hieraan dan?
In een post van net stond dat er 18.5k corona sterfgevallen waren in Nederland.
Dit staartje laat heel wat meer zien. Of zit hier dan weer griep bij?
Ik zal hem even toelichten, ik had eerder de quote al gegeven en deze gaat daarop verder.
Het eerste getal is een seizoen vanaf week 40 tot opvolgend week 20. Het tweede getal is ook vanaf week 40, maar tot het opvolgende week 40 een jaar later. Het is dus geen optelling!

Zo wordt sterft per griepseizoen gerekend en ik heb even quick&dirty (cumulatieve cijfers per week van allecijfers.nl) dat voor Corona gedaan.

Natuurlijk zijn de cijfers niet met griep te vergelijken door de maatregelen, maar daar tellen we ook niet door zoals we bij Corona doen. We zijn immers aan de derde variant bezig nu het derde seizoen begint.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik was eigenlijk ook principieel tegen 2G, dit soort maatregelen moet je eigenlijk niet willen. Maar de feiten liegen niet, als iedereen gevaccineerd zou zijn zouden er zeker nog steeds mensen in het ziekenhuis liggen maar zou de zorg niet meer overbelast worden. Bovendien weten we inmiddels dat boosters de groep oudere of kwetsbare gevaccineerde die nu vooral nog in het ziekenhuis belanden daar ook nog voor een heel groot deel tegen beschermen.

En dan vind ik het gezien de huidige omstandigheden uiteindelijk toch de beste optie om de rekening neer te leggen bij degene die door hun eigen vrije keuze het probleem veroorzaken. Dus toch maar invoeren dat 2G wat mij betreft. Liever dat dan de hele bevolking slachtoffer laten worden van een ruime 10% die weigert zelf hun verantwoordelijkheid te nemen.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:39:
[...]

Volgens mij was er al een meerderheid van de nl bevolking voor? Of wat bedoel je precies? Ik onderken het moreel dilemma, en neem het zeker niet lichtzinnig.... maar dat de optie op tafel ligt mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Nog afgezien van het morele dilemma:
Die 60+ers ongevaccineerd en gevaccineerd 77+% van de ziekenhuisbezetting uitmaken liggen ga je niet met 2G uit die ziekenhuizen houden. Hun vaccinatiegraad ligt boven de 90%, daar valt niet veel meer te halen.
Het aantal positief geteste mensen neemt toe, ook in mijn omgeving. Wat ik daar vooral van opgestoken denk te hebben is dat de werking van de vaccinaties op het gebied van transmissie vies tegen valt. Compleet gevaccineerde gezinnen die binnen twee dagen allemaal positief testen, met symptomen variërend van niets (kinderen) tot licht grieperig. 2G gaat weinig invloed hebben op het aantal besmettingen vrees ik.

• t_captain
stylezzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:39:
[...]

Wat is in deze context de betekenis van “voor”?

Probeer je voor te stellen dat we in 2018 een 2G systeem zouden introduceren rondom maakt-niet-uit-welke vaccinatie. Helemaal niemand had dat gewild.

Waarom zijn er nu wel mensen voor 2G? Omdat ze erger vrezen zonder 2G. Wat vrezen ze dan?

Dat is waar het een beetje steekt. Er kunnen nobele motieven spelen, bijvoorbeeld angst voor exploderende cijfers in combinatie met vertrouwen in de effectiviteit van 2G.

Als je echter een beetje realistisch bent over deze verwachte effectiviteit, én je ziet het systeem in context van andere dingen die we kunnen doen om de besmettingen te beteugelen, dan is de drijvende factor imho de angst voor verlies van het “qr privilege”. Liever een ander voor zes maanden in lockdown zetten dan met z’n allen voor drie weken zeg maar.

• stylezzz
  • Laatst online: 21:58
zacht schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:08:
[...]

Nog afgezien van het morele dilemma:
Die 60+ers ongevaccineerd en gevaccineerd 77+% van de ziekenhuisbezetting uitmaken liggen ga je niet met 2G uit die ziekenhuizen houden. Hun vaccinatiegraad ligt boven de 90%, daar valt niet veel meer te halen.
Het aantal positief geteste mensen neemt toe, ook in mijn omgeving. Wat ik daar vooral van opgestoken denk te hebben is dat de werking van de vaccinaties op het gebied van transmissie vies tegen valt. Compleet gevaccineerde gezinnen die binnen twee dagen allemaal positief testen, met symptomen variërend van niets (kinderen) tot licht grieperig. 2G gaat weinig invloed hebben op het aantal besmettingen vrees ik.
Nu op dit moment is 2g al veel te laat. Als we het doeltreffend hadden willen inzetten had dit een maandje terug al gemoeten....
Pagina: 1 ... 97 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.