Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.945 views

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

Yucon

*broem*

Wilke schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:38:
[...]

Ondertussen weet de Duitse minister voor volksgezondheid wel helder te communiceren:

"Tegen het einde van deze winter is iedereen ingeent, genezen, of dood."

Kijk, daar lijkt me geen woord Spaans bij. Goed, er stond nog ergens "waarschijnlijk" in de oorspronkelijke versie, maar soit.
.. en tegelijkertijd drijft dit mensen nog dieper de loopgraven in. Als je bekijkt hoe Bill Gates woorden verdraaid zijn richting depopulation weet je vooraf met zekerheid hoe je deze woorden terug gaat zien. "ziejewel hij wil ons dood hebben har har har". Ik vraag me af wat hij ermee denkt te bereiken.

Ik vind het geen pareltje.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:42
*knip* lees nou even de TS/TW door. We willen hier een constructieve discussie voeren en daar heeft een polarisende post als dit niets in te zoeken.

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:19 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:37:
[...]

De enige manier waarop ze kerst/nieuwjaar kunnen vergallen met maatregelen is het beperken van bewegingsvrijheid van mensen. Dus m.a.w.: een lockdown met verbod om het huis te verlaten.

Voor de rest denk ik niet dat er nog veel mensen zijn die weer kerst gaan laten schieten.
Eens, ik heb ook weinig zin het weer te laten schieten, daarom had ik liever nu al wat stevigere inzet van maatregelen gezien om de kerstperiode voor iedereen wat rooskleuriger te maken uiteindelijk. Zoals gezegd niet populair maar wel wat mijns inziens nodig was, maar dat durven ze niet.

De basisverspreiding ligt volgens mij nu bij de basisscholen, maar dan gaat het ineens zo enorm hard, niet leuk meer.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:06
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:40:
Per direct 2G invoeren lijkt mij ook verstandig, ook voor essentiële winkels. Er is ruimte genoeg bij TvT, dus ook daar geen probleem.
2G is toegang zonder testen hè... :+

Dan maakt het toch niet meer uit hoeveel ruimte er bij TVT is?

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 22-11-2021 14:43 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 09:09
Wilke schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:38:
[...]

Ondertussen weet de Duitse minister voor volksgezondheid wel helder te communiceren:

"Tegen het einde van deze winter is iedereen ingeent, genezen, of dood."

Kijk, daar lijkt me geen woord Spaans bij. Goed, er stond nog ergens "waarschijnlijk" in de oorspronkelijke versie, maar soit.
Mensen willen duidelijkheid maar dan vaak daarop maatregelen die hun niet treft. Als de overheid zich nergens iets van aan hoeft te trekken hadden ze al lang iedereendie risico loopt verboden om naar buiten te laten gaan. Moet je eens kijken hoe snel de ziekenhuizen leeg lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:56 . Reden: dit soort generalisaties leidt af. ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:55
thewizard2006 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:14:
[...]
Maar je zegt het zelf al. 2 maanden geleden was ook alles prima. Dan kan je niet toch maar alles dicht houden en de maatregelen in stand houden.
Was dat zo dan? Elke experts voorspelde een opleving in de herfst/winter. Dus waarom ga je dan terug naar normaal en alles afschaffen? Dat noemen ze vooruit denken, wat je ook van een regering zou verwachten. Alleen doet onze regering dat niet, die keken 2 maanden geleden naar de cijfers en waren vooral nog niet over een maandje later aan het nadenken.
De vaccins waren vorig jaar ook de oplossing, tot de delta variant om de hoek kwam kijken.
Maar ook daarvan was bekend dat dat kon gebeuren. We hadden toen al verschillende varianten, dus het als DE oplossing voor alles brengen is gewoon dom.
En dat andere verhaal werkt ook de andere kant op want als ze zeggen dat zelfs vaccineren ons hier niet uit gaat halen, wat denk je dat dit dan doet voor de bereidheid? Het is allemaal koffiedik kijken en hindsight 101.
Als je vanaf het begin had gezegd dat vaccineren zou zorgen voor veel minder maatregelen (of zelfs alleen basis-maatregelen) had je een prima verhaal gehad. Iig een stuk beter dan DE oplossing brengen die het dan toch weer niet blijkt te zijn.
En verder hebben ze gewoon continue ook benadrukt dat het nog niet over is, je je aan de basismaatregelen moet houden en je je verstand moet gebruiken.
Nee hoor, tussendoor hebben ze juist gezegd dat alles ok was en er niets meer aan de hand was en alle maatregelen opgeheven waren. En zelfs nu is het nog onduidelijk wat wel/niet mag.

En dat verstand gebruiken blijft een goede uitspraak waarbij de regering zelf regelmatig het verkeerde voorbeeld geeft. Wat is je verstand gebruiken dan? De meeste mensen kijken toch echt naar het voorbeeld.
Je gebruikt ook het woord "iets" en "minder" positief is natuurlijk ook nogal vaag. Vrij lastig om van te voren dat allemaal precies uit te vogelen lijkt me. Het is geen radartje waar je ff een paar % meer of minder aan kan draaien.
Toch is het dat juist wel. We gaan iedere keer langs de rand van wat kan en ik ben ervan overtuigd dat dat nu ook weer is. Als je zo kunt sturen, had je ook vanaf het begin met kleinere maatregelen kunnen spelen. Het is een exponentiele groei, dus als je de groei in de eerste weken van 30% naar 25% brengt weet je precies wat dat oplevet. En als je daar al vroeg mee begint kun je ook heel veel bijsturen met kleine maatregelen.
[...]
Maar dat is toch raar? Je verwacht dus dat ze aan het begin van de pandemie al precies uitgevogeld zouden hebben wat wel en niet werkt. Voortschrijdend inzicht bestaat niet? De situatie is elke keer hetzelfde? Er is geen ruimte voor een andere aanpak? Lijken me vrij bijzondere eisen voor de situatie waarin we zitten.
De situatie verandert niet elke dag en het virusverloop is nu niet anders dan de vorige golven. Je wist 2 maanden geleden al dat we rond deze weken aan de 20k besmettingen zouden zitten. Dan weet je toch ook wat je aan maatregelen nodig hebt en nodig gaat hebben? Er is een groot verschil tussen een nieuwe variant of echte veranderingen, en 'gewoon' stijgende cijfers. De golf waar we nu in zitten kon je echter prima voorspellen en had je je allang op kunnen voorbereiden. De enige vraag is waar de piek precies zal zitten, dat kan nu al zijn, maar kan ook over een maandje zijn. Hoe dan ook wist je dat je rond deze tijd problemen zou gaan krijgen en had je daarmee wat kunnen doen.

En als je wil dat mensen snappen wat er van ze verwacht wordt heb je stabiliteit nodig. En niet iedere dag weer wijzigingen.
[...]
Maar dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Uiteindelijk heeft de overheid een grote verantwoordelijkheid en kunnen ze daar het verschil maken.
Alleen doen ze dat dus niet. Er is veel onduidelijk, maar zelfs met de dingen die wel duidelijk zijn wordt niets gedaan.
Maar dat is vaak niet de rode lijn die in deze discussies gevolgd wordt. Daar is het bij voorbaat al slecht en de schuld van de overheid. Terwijl ze daar zoveel verschillende ballen moeten hooghouden dat het een vrijwel onmogelijke taak is om dit goed uit te kunnen voeren.
Maar daar gaat de discussie vaak helemaal niet om. De discussie is meestal dat de regering niets doet terwijl je de problemen gewoon aan ziet komen. En als je maar lang genoeg wacht heb je vanzelf zware maatregelen nodig.
Zo had men bij de 2e versoepeling de hoop dat een QR check hierbij zou gaan helpen. Maar dit heeft blijkbaar niet een dusdanig stevig fundament dat dit heeft kunnen voorkomen waar we nu staan. Maar dit is natuurlijk best lastig in te schatten. Daar tegen over staat ook dat er toen dusdanig weinig besmettingen waren en helemaal weinig ziekenhuis en IC opnames dat ze toen ook niet de rem er op konden houden. Achteraf natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat ze bijv de horeca niet open hadden moeten gooien.
Het punt is dat dat vooraf ook al makkelijk te zeggen was. Zoals ik al zei gaat het virus exponentieel rond. Je zag na 2 weken al dat de besmettingen ruim sneller toenamen dan hun voorspellingen. Op dat moment weet je dus al dat het uit de hand gaat lopen en moet je reageren. Wat er echter (net als bij eerdere golven) gebeurt is, is dat er afgewacht wordt om dan na 2 maanden eens na te gaan denken omdat het zo snel oploopt (ook al gaat het met dezelfde exponent als voorheen)
Maar zeg dat maar eens tegen al die uitbaters die al maanden geen omzet hebben etc.
Dus tuurlijk hadden ze, achteraf gezien, sommige zaken beter kunnen doen of anders moeten verwoorden maar het blijkt maar weer eens hoe lastig zo'n pandemie is. En zeker als je ziet dat wij echt niet het enige land zijn dat het moeilijk heeft. Zou je natuurlijk kunnen zeggen dat de overheden in al die andere landen ook incompetent zijn ;)
Je ziet in veel landen wel dat ze eerder reageren en daardoor minder doden hebben. Iets wat ik ook hier zou verwachten. En dit wil helemaal niet zeggen dat het zo makkelijk is, maar wel dat de dingen die simpel te voorspellen zijn niet eens gebruikt worden en dat er sowieso alleen maar reactief wordt gereageerd.

[removed]

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:16
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:30:
[...]

Die last moeten ze zelf leggen toch? Als ik het goed begrijp gaat het niet om het verbieden van feestjes maar de verwachting dat beroepsgroepen die extra risico lopen uit zichzelf al wat verstandiger zijn. Volgens mij liggen jullie niet eens zo ver uit elkaar qua gedachte.

Mijn vriendin zit in het onderwijs, die is af en toe ook wat terughoudender met uitspattingen. Zeker als de besmettingen en uitval op haar school oploopt. Niemand verbiedt haar een feestje, maar het is wel een logische gedachte dat zij zichzelf wat ontzegt als dat voor haar baan een significante risicobeperking is. Uiteraard alles binnen grenzen, maar die zijn aan haar.
Volgens mij toont dit vooral aan dat je de risico's niet op persoonlijk niveau moet willen nivelleren. Voor iedereen gelden dezelfde regels en je moet m.i. niet een (morele) druk bij een groep gaan leggen omdat niet iedereen zich in gelijke mate aan de adviezen kan houden. Er zelf een schepje bovenop doen staat een ieder natuurlijk vrij.

Hij wil.

• Drardollan
TIGER1125 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:42:
[...]

2G is toegang zonder testen hè... :+
Nog beter eigenlijk :) Gelijk aangepast, dank!

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 22-11-2021 14:43 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:42:
[...]

Mensen willen duidelijkheid maar dan vaak daarop maatregelen die hun niet treft. Als de overheid zich nergens iets van aan hoeft te trekken hadden ze al lang iedereen *knip* verboden om naar buiten te laten gaan. Moet je eens kijken hoe snel de ziekenhuizen leeg lopen.
Waarschijnlijk kregen we dan elk jaar geld terug van de zorgverzekering :X :+

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:57 ]

• klaaas
  • Laatst online: 23:16
[...]
Voor de rest denk ik niet dat er nog veel mensen zijn die weer kerst gaan laten schieten.
Beste excuus ever om bij de schoonfamilie weg te blijven 8)

Hij wil.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:42:
De golf waar we nu in zitten kon je echter prima voorspellen en had je je allang op kunnen voorbereiden. De enige vraag is waar de piek precies zal zitten
Aha, dus het verleden is gemakkelijk te voorspellen, maar de toekomst is wat lastiger?

• Drardollan
[...]

De enige manier waarop ze kerst/nieuwjaar kunnen vergallen met maatregelen is het beperken van bewegingsvrijheid van mensen. Dus m.a.w.: een lockdown met verbod om het huis te verlaten.

Ik denk dat de meeste mensen sowieso niks meer doen. Alles en iedereen in mijn omgeving, die allemaal braaf geluisterd hebben naar Mark en Hugo, zijn er klaar mee en negeren de regels. Zelfs mijn partner, een braverik eerste klas, steekt ondertussen de middelvinger op naar het beleid.

• redwing
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:30:
[...]

Die last moeten ze zelf leggen toch? Als ik het goed begrijp gaat het niet om het verbieden van feestjes maar de verwachting dat beroepsgroepen die extra risico lopen uit zichzelf al wat verstandiger zijn. Volgens mij liggen jullie niet eens zo ver uit elkaar qua gedachte.

Mijn vriendin zit in het onderwijs, die is af en toe ook wat terughoudender met uitspattingen. Zeker als de besmettingen en uitval op haar school oploopt. Niemand verbiedt haar een feestje, maar het is wel een logische gedachte dat zij zichzelf wat ontzegt als dat voor haar baan een significante risicobeperking is. Uiteraard alles binnen grenzen, maar die zijn aan haar.
Vooral dat laatste bedoel ik. Je kunt ze niet vooraf al vertellen dat ze meer op moeten letten. Anders leg je nogal de lasten bij 1 groep ipv zelf ook je verantwoordelijkheid te nemen :)
Jorizzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:26:
[...]

Nee, we gaan er niet uitkomen zo nee. En nee, we hebben niet allebei gelijk >:)
Fijn dat je je verlies toegeeft >:) :>

[removed]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rik86 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:26:
en 't is onze schuld als er toch een lockdown komt, niet van de regering, want wij houden ons niet genoeg aan de maatregelen. Ik mis toch wel enige zelfreflectie
Ik ook, aan twee kanten overigens.

Van wat ik begreep was bijvoorbeeld aan mobiliteitscijfers nou niet echt te zien dat meer mensen thuis waren gaan werken bijvoorbeeld. En verder in het dagelijks leven is er ook maar weinig behoudendheid over.

In die zin zie ik daar ook wel een soort polarisering. Een kabinet wat zich vaak al dan niet terecht kritisch uit over de mate van naleving, en een bevolking die steeds meer moeite heeft met de naleving en zich ergert aan de belerende toon. Die twee komen langzaam steeds verder uit elkaar te liggen. Het kabinet zal terecht steeds meer klagen over naleving en het volk zal logischerwijs steeds minder zin hebben in naleving.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:46:
Van wat ik begreep was bijvoorbeeld aan mobiliteitscijfers nou niet echt te zien dat meer mensen thuis waren gaan werken bijvoorbeeld. En verder in het dagelijks leven is er ook maar weinig behoudendheid over.
Gevaccineerden gaan niet rellen op de Coolsingel, die pakken gewoon de auto en rijden naar kantoor of een (thuis)feestje...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
klaaas schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:43:
[...]

Beste excuus ever om bij de schoonfamilie weg te blijven 8)
Dat is idd een van de weinig voordelen aan deze situatie. Van mij mag kerst ook compleet gestolen worden, vind er niets aan. Dus extra maatregelen om kerst te redden.... liever niet, om meerdere redenen.

alles kan off-topic

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-11 21:08
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:40:
En weer worden de brave mensen die de lockdowns en vaccinaties hebben genomen gepeopled. Uiteraard omdat ze denken dat deze mensen niet in opstand durven te komen. Weer het belerende vingertje van Mark en Hugo, het ligt wéér aan iedereen behalve hun absurde beleid. Ook worden niet gevaccineerden weer behandeld als lievertjes.

Genoeg is genoeg, het wordt tijd dat Nederland zich verzameld om op te staan tegen deze tirannie. Niet zoals afgelopen weekend natuurlijk, het is nergens voor nodig om onschuldige mensen hun eigendommen te vernietigen.

Wat mij betreft gaan ziekenhuizen per direct niet gevaccineerden weigeren aan de deur en worden niet gevaccineerden binnen 24 uur verwijderd uit de ziekenhuizen. Genoeg is genoeg, laten we de problemen eindelijk maar eens benoemen en actie ondernemen. De tijd van empathie voor de mensen die ons al maanden in deze ellende houden is op.

Per direct 2G invoeren lijkt mij ook verstandig, ook voor essentiële winkels.
Zo lucht het op?

Want het komt alleen door de niet gevaccineerden dat we in deze shit zitten? Gast al zou je 100% vaccineren dan nog zaten we in deze ellende.

hoi

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14
Kr44nVogel schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:49:
[...]

Zo lucht het op?

Want het komt alleen door de niet gevaccineerden dat we in deze shit zitten? Gast al zou je 100% vaccineren dan nog zaten we in deze ellende.
Nou ja, dan zaten we wel in beduidend minder ellende.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:48:
Dat is idd een van de weinig voordelen aan deze situatie.
Het einde van de oudhollandse verjaardagen met plakjes kaas/worst en wildvreemden in een kringetje. >:)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• redwing
eamelink schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:44:
[...]
Aha, dus het verleden is gemakkelijk te voorspellen, maar de toekomst is wat lastiger?
Als je mijn posts terugzoekt staat er ook ergens een week of 3 geleden dat we deze week boven de 20k zouden komen. De groei is dan ook heel simpel te voorspellen, dat is het lijntje exponentieel doortrekken.

Het lastige is echter om precies te bepalen waar de verzadiging optreedt, want daar zitten we nu tegen aan. Wanmt die verzadiging bepaalt waar precies de stijging zal overgaan in een piek en hoe hoog die precies is.

Niet zozeer toekomst/verleden voorspellen dus, maar simpelweg dat de opgaande lijn makkelijk te voorspellen is, pas bij de piek wordt het voorspellen lastig.

[removed]

• Drardollan
[...]

Zo lucht het op?

*knip* and again, dit is niet de plek om je frustraties af te reageren

[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:19 ]

• xzaz
Wat zouden we nu voor het komende half jaar moeten doen dan?

• Drardollan
hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:50:
[...]

Het einde van de oudhollandse verjaardagen met plakjes kaas/worst en wildvreemden in een kringetje. >:)
Nu weet ik niet in welke kringen jij je begeeft, maar ik heb de afgelopen 2 maanden een tiental van dat soort verjaardagen gehad.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 17:42

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:50:
[...]

Vergeet kerst niet!

" Nee schoonmoeder, we mogen van Mark en Hugo maar maximaal met z'n 6 zijn ( 4 man over de vloer per gezinshouden) ". Vervelend. Misschien volgend jaar! :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:47:
[...]

Gevaccineerden gaan niet rellen op de Coolsingel, die pakken gewoon de auto en rijden naar kantoor of een (thuis)feestje...
Of die blijven lekker thuis omdat ze wel goed bij hun hoofd zijn...

En hebben geen zin om zich de hersens in te laten meppen door een stel totaalidioten.
Of geen zin om in grote groepen de straat op te gaan omdat er iets van een pandemie aan de gang is.
Of willen de politie het werk niet nog moeilijker maken door een nog grotere mensenmassa op de been te brengen.

Kies maar.

• redwing
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:51:
[...]

Wat zouden we nu voor het komende half jaar moeten doen dan?
We zitten naar verwachting tegen de piek aan. Daarna gaat het naar beneden en kun je ervoor kiezen om dat snel te doen met maatregelen, of juist langzaam met weinig maatregelen. Gezien de regering schat ik dat het dat 2e wordt met dezelfde maatregelen als nu, welke afgeschaald worden zodra de ziekenhuizen iets leger zijn (reguliere zorg opgestart). En op korte termijn, afhankelijk van wanneer de piek echt komt, tijdelijk nog een keer strenge maatregelen.

[removed]

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-11 21:08
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:51:
[...]

Zolang we dankzij de ongevaccineerden in de ziekenhuizen tegen code zwart aanlopen durf ik wel te stellen dat dit door de niet gevaccineerden (ik moet eigenlijk zeggen, bewust niet gevaccineerden want als het niet kan om medische redenen heb ik er geen moeite mee) komt.

Het is tijd om een paard een paard te noemen, de afgelopen 11 maanden zijn er genoeg lieve broodjes gebakken. Genoeg is genoeg.
dankzij de ongevaccineerden ? of door de oudere gevaccineerden die dachten dat ze na het vaccin alles konden laten vallen omdat Hugo dat had gezegd. Ik durf wel te stellen dat daar een groot deel van het probleem ligt.

hoi

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:52:
[...]

Nu weet ik niet in welke kringen jij je begeeft, maar ik heb de afgelopen 2 maanden een tiental van dat soort verjaardagen gehad.
Owkee, hoe rijm je dit dan met je eerdere posts dat het vooral aan anderen ligt? Beetje hypocriet, vind je zelf ook niet?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:54

Chrisjuh_15

Facta non verba

[...]
Amen to that. En ik heb geloof ik in tegenstelling tot de rest hier, wel een prima schoonfamilie 😅

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
[...]

Zo lucht het op?

mwoa...

NB: groepsgrootte varieer natuurlijk ontzettend!! onderstaande is procentueel, dus neem je wiskunde van vroeger even door voordat je conclusies trekt ;-)

bron: https://www.rtlnieuws.nl/...den-met-corona-ziekenhuis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3BVxllbhUIK82XZ64pbxpjb4O8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L7KXUa8TfxwdOghgYnyUBnSd.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door breew op 22-11-2021 15:06 ]

• redwing
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:51:
[...]

Zolang we dankzij de ongevaccineerden in de ziekenhuizen tegen code zwart aanlopen durf ik wel te stellen dat dit door de niet gevaccineerden (ik moet eigenlijk zeggen, bewust niet gevaccineerden want als het niet kan om medische redenen heb ik er geen moeite mee) komt.

Het is tijd om een paard een paard te noemen, de afgelopen 11 maanden zijn er genoeg lieve broodjes gebakken. Genoeg is genoeg.
Ik ben eigenlijk voor iedereen opsluiten die zich niet aan de regels houdt. Daardoor zitten we ten slotte in deze situatie. Want als iedereen dat had gedaan hadden we heel die vaccinaties niet eens nodig gehad.

[removed]

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-11 11:14
Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:46:
[...]

Ik ook, aan twee kanten overigens.

In die zin zie ik daar ook wel een soort polarisering. Een kabinet wat zich vaak al dan niet terecht kritisch uit over de mate van naleving, en een bevolking die steeds meer moeite heeft met de naleving en zich ergert aan de belerende toon. Die twee komen langzaam steeds verder uit elkaar te liggen. Het kabinet zal terecht steeds meer klagen over naleving en het volk zal logischerwijs steeds minder zin hebben in naleving.
Zelf reflectie missen bij het kabinet? Maar als het kabinet terecht steeds meer klaagt over ons, mijn, jouw gedrag dan ontbreekt het ons aan zelfreflectie (i.e. zouden ze misschien een heel klein beetje gelijk hebben met hun geklaag)?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Drardollan
Kr44nVogel schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:55:
[...]

dankzij de ongevaccineerden ? of door de oudere gevaccineerden die dachten dat ze na het vaccin alles konden laten vallen omdat Hugo dat had gezegd. Ik durf wel te stellen dat daar een groot deel van het probleem ligt.
51 procent van de ziekenhuisbedden is bezet door niet gevaccineerden (IC 68 procent). 12 procent van Nederland is niet gevaccineerd. Bron: RIVM wat @breew net postte.

Wat jij stelt is op basis van feiten dus klinkklare onzin.

De waarheid is hard, ons land wordt al maanden in een wurggreep gehouden door ongevaccineerden. Van de ziekenhuisbesmetting tot steeds terugkerende rellen zoals afgelopen weekend.

En ik stop met lieve broodjes bakken, ik noem een paard een paard. Het probleem van Nederland zijn de bewust niet gevaccineerden en het wordt tijd om hen keihard aan te pakken. Genoeg is genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 22-11-2021 14:59 ]

• Señor Sjon
Je kan deze ook maken dat 41% van de bevolking voor 86% van de zorgvraag zorgt. ;) Het is ontzettend leeftijdgebonden.

• Drardollan
Señor Sjon schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:56:
[...]

Owkee, hoe rijm je dit dan met je eerdere posts dat het vooral aan anderen ligt? Beetje hypocriet, vind je zelf ook niet?
In mijn kring is iedereen gevaccineerd en blijft men thuis bij klachten. In mijn kring is dan ook niemand besmet geweest met Corona de afgelopen 11 maanden.

Het probleem ligt inderdaad bij anderen, bij de niet gevaccineerden.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 14:13
[...]

Maar als van de ongevaccineerden nog veel hadden geprikt, lagen deze na besmetting door een gevaccineerde zo goed als niet in het ziekenhuis. De buurvrouw van mijn ouders wilde ook niet prikken maar ligt sinds eind vorige week in het ziekenhuis. Ik was er 's avonds toen ze de ambulance in werd gedragen incl zuurstof en personeel in pakken. Ze is 81 en wat ik hoor, is de kans klein dat ze het haalt.Ze is 81 en was voor Corona verder gezond. Ja, de mensen moeten de basismaatregelen volgen maar de vele ongevaccineerden is ook een deel van het probleem nu.

• xzaz
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:54:
[...]

We zitten naar verwachting tegen de piek aan. Daarna gaat het naar beneden en kun je ervoor kiezen om dat snel te doen met maatregelen, of juist langzaam met weinig maatregelen. Gezien de regering schat ik dat het dat 2e wordt met dezelfde maatregelen als nu, welke afgeschaald worden zodra de ziekenhuizen iets leger zijn (reguliere zorg opgestart). En op korte termijn, afhankelijk van wanneer de piek echt komt, tijdelijk nog een keer strenge maatregelen.
Maar wat zou jij doen?

• breew
Señor Sjon schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:59:
[...]

Je kan deze ook maken dat 41% van de bevolking voor 86% van de zorgvraag zorgt. ;) Het is ontzettend leeftijdgebonden.
Gebaseerd op deze cijfers (bron) ligt de grootste druk (zowel ziekenhuis als IC) van patiënten onder de 70 toch echt bij niet-gevaccineerden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onNK_S56c-b8tTVNZRHPbKiVTWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aXKscAm70teJfFTWQZEi3Quu.png?f=user_large
De kans dat je op de intensive care belandt, is zelfs 97 procent kleiner met een vaccin. En ben je jonger dan zeventig, dan werken de vaccins nóg beter: dan liggen die percentages op 98 en 99 procent.

[ Voor 17% gewijzigd door breew op 22-11-2021 15:08 ]

• Drardollan
martwoutnl schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:03:
[...]

Maar als van de ongevaccineerden nog veel hadden geprikt, lagen deze na besmetting door een gevaccineerde zo goed als niet in het ziekenhuis. De buurvrouw van mijn ouders wilde ook niet prikken maar ligt sinds eind vorige week in het ziekenhuis. Ik was er 's avonds toen ze de ambulance in werd gedragen incl zuurstof en personeel in pakken. Ze is 81 en wat ik hoor, is de kans klein dat ze het haalt.Ze is 81 en was voor Corona verder gezond. Ja, de mensen moeten de basismaatregelen volgen maar de vele ongevaccineerden is ook een deel van het probleem nu.
*knip* we gaan hier niet oproepen om mensen maar te laten liggen, al helemaal niet op deze manier

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:21 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14
[...]

Dat kun je wel stellen, maar dat maakt het niet waar.

• Pompi
  • Laatst online: 14:46
Agent47 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:53:
[...]

Vergeet kerst niet!

" Nee schoonmoeder, we mogen van Mark en Hugo maar maximaal met z'n 6 zijn ( 4 man over de vloer per gezinshouden) ". Vervelend. Misschien volgend jaar! :+
Ik wil je dan helaas uit je droom halen, bij de huidige maatregelen had het kabinet al een uitzondering voor die regel gemaakt voor sinterklaas, chanoeka en kerst. Want op die dagen bestaat corona niet |:(

• Ankona
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:54:
[...]

Ik vrees dat je met maatregelen niet heel ver komt tenzij je echt alles uit de kast trekt en er een echte lockdown inclusief avondklok etc van maakt.
Mensen zijn het gewoon zat. Je ziet overal dat men zo normaal mogelijk doet en het enige dat afwijkt van de normaal zijn de mondkapjes in de winkel (in vergelijking met de vorige mondkapjes periode zie je nu dat veel meer mensen die dingen pas in de winkel omdoen ipv op straat en ook achter de kassa meteen weer afdoen. Verder dragen heel veel mensen ze niet over de neus of zelfs niet eens over de mond. Ook het personeel. En vanmorgen aardig wat mensen die zonder in de supermarkt liepen, niemand die er wat van zei.)
Afstand houden doet niemand meer. Handen worden weer als vanouds geschud. Enige wat erbij is gekomen is dat mensen elkaar bij de schouder pakken om ze erop te wijzen dat er nog een qr code gescand moet worden.

Ik merk het bij mijzelf ook dat het me meer moeite kost om me nog voor de zaak in te spannen. Vooral omdat ik het constante besef heb dat al die shit nodig is omdat een relatief kleine groep zo eigenwijs is om zich niet te laten vaccineren. Die onwil motiveert mij in elk geval niet om voor hun mijn best te doen en me te laten beperken. (enige is dat ik het nog voor de zorg professionals doe maar liever zie ik dan ook een 2G beleid in het ziekenhuis, dan zijn we in een keer klaar)

alles kan off-topic

• Drardollan
Pompi schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:06:
[...]

Ik wil je dan helaas uit je droom halen, bij de huidige maatregelen had het kabinet al een uitzondering voor die regel gemaakt voor sinterklaas, chanoeka en kerst. Want op die dagen bestaat corona niet |:(
Het virus is zelfs zo slim dat het klok kijkt. Vanaf 18:00 wordt het wakker in de niet essentiële winkels en vanaf 20:00 in de horeca en supermarkt.

In het theater en bioscoop wordt het nooit wakker, maar buiten in een voetbalstadion wel.

Het is een briljant virus nietwaar?

Of zouden de maatregelen die genomen worden eigenlijk fop maatregelen zijn en ligt het probleem bij Mark en Hugo die pertinent weigeren om de waarheid te vertellen?

• Drardollan
breew schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:04:
[...]

Gebaseerd op deze cijfers (bron) ligt de grootste druk (zowel ziekenhuis als IC) van patiënten onder de 70 toch echt bij niet-gevaccineerden.

[Afbeelding]

[...]
Een bekende tactiek van niet gevaccineerden is een rookgordijn op te werpen als er met feiten gestrooid wordt. Dan moeten we ineens twijfelen aan zaken die geen twijfel zijn.

Keer op keer wordt aangetoond dat het probleem ligt bij de niet gevaccineerden. Andere landen zijn wel al zover dat ze dit durven zeggen en actie op te durven ondernemen. Het wordt tijd dat wij ook dat punt bereiken.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:38
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:01:
[...]

In mijn kring is iedereen gevaccineerd en blijft men thuis bij klachten. In mijn kring is dan ook niemand besmet geweest met Corona de afgelopen 11 maanden.

Het probleem ligt inderdaad bij anderen, bij de niet gevaccineerden.
Dit is natuurlijk de grootste onzin. Dat het bij anderen ligt lijkt me logisch, maar niet perse de ongevaccineerden.
*knip* graag onderbouwen, met bijvoorbeeld onderzoeken naar gedrag. Een goed beginpunt is het recente onderzoek van IO Research, al bekrachtigt dat je punt niet.
*knip* dit voorbeeld is al talloze malen ontkracht. Graag niet meer gebruiken, het klopt namelijk niet.

Wij zijn thuis beiden ongevaccineerd en hebben het de afgelopen 12 maanden ook niet opgelopen. Maar we houden ons nog wel continu aan de basisregels. Om ons heen gaat het overal rond onder de gevaccineerden.

[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:29 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 20:19

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Daarom roep ik al tijden dat ze eens moeten kijken naar wat voor soort mensen er voornamelijk in het ziekenhuis komt te liggen in de groep ongevaccineerden. Als ze die groep nou eens gaan targetten ipv de groep die er amper komt te liggen, dan zou het al een stuk beter zijn.

Maar helaas, ze blijven de grote groep benoemen. Iedereen die het vaccin niet neemt is asociaal en onverantwoordelijk. En dat is gewoon pertinent niet waar.

Twitter

• redwing
2 maanden geleden al beginnen met maatregelen. Precies wat ik toen hier in het topic ook al schreef :) Nu ben je gewoon te laat en staan we voor een voldongen feit. Want om nu nog strenge maatregelen in te voeren heeft weinig zin, we zitten al bijna aan de piek, dus de piek in het ziekenhuis ga je toch niet meer verlagen.

[removed]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Headshot_NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:11:
[...]

Dit is natuurlijk de grootste onzin. Dat het bij anderen ligt lijkt me logisch, maar niet perse de ongevaccineerden.
Ik denk serieus dat de gemiddelde ongevaccineerde zich beter bewust is van de risico's en beter aan de basisregels voldoet.
Hoe zat dat ook alweer met dat Gibraltar? 100% vaccinaties en toch ingrijpende maatregelen. Ja dat krijg je als je de basisregels laat varen..
Heb je hier ook een bron van?

Alles wat er tot nu toe langs is gekomen laat zowel een hogere compliance als een hogere testbereidheid zien bij gevaccineerden.

• Ankona
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:09:
[...]

Het virus is zelfs zo slim dat het klok kijkt. Vanaf 18:00 wordt het wakker in de niet essentiële winkels en vanaf 20:00 in de horeca en supermarkt.

In het theater en bioscoop wordt het nooit wakker, maar buiten in een voetbalstadion wel.

Het is een briljant virus nietwaar?

Of zouden de maatregelen die genomen worden eigenlijk fop maatregelen zijn en ligt het probleem bij Mark en Hugo die pertinent weigeren om de waarheid te vertellen?
Mark en Hugo doen het niet zo slecht. Ze zijn alleen aan alle kanten beperkt en proberen er het beste van te maken. De maatregelen die echt nodig zijn (2G, eventueel vaccinatieplicht) liggen te gevoelig om er door te kunnen drukken. Niets doen is politiek ook een no-go. Dus dan kunnen ze niet anders dan symbolisch wat doen waar niemand echt heel fel op tegen is.

alles kan off-topic

• xzaz
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:13:
[...]

2 maanden geleden al beginnen met maatregelen. Precies wat ik toen hier in het topic ook al schreef :) Nu ben je gewoon te laat en staan we voor een voldongen feit. Want om nu nog strenge maatregelen in te voeren heeft weinig zin, we zitten al bijna aan de piek, dus de piek in het ziekenhuis ga je toch niet meer verlagen.
Dat is mooi en daar heb je gelijk in. Maar wat zal jij NU doen, gezien je het toen allemaal goed zag zal je het straks ook wel goed zien. En welke regeling voor het MKB had je in gedachte 2 maanden geleden? En de leerachterstanden kunnen die dan straks weer ingehaald worden?

[ Voor 16% gewijzigd door xzaz op 22-11-2021 15:15 ]

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:38
MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:13:
[...]

Heb je hier ook een bron van?

Alles wat er tot nu toe langs is gekomen laat zowel een hogere compliance als een hogere testbereidheid zien bij gevaccineerden.
Een bron van dat de ongevaccineerden beter willen meewerken? Nee daar heb ik geen bron van. Dat is wat ik om me heen zie gebeuren. Tuurlijk zullen er ook ontkenners zijn die er helemaal niet in geloven en zicht dus nergens aan houden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Drardollan
[...]

*knip*
Je kan proberen een rookgordijn op te werpen, de cijfers zijn duidelijk. 51 procent van de mensen op de verpleegafdelingen en 68 procent van de mensen op de IC zijn niet gevaccineerd en zorgen voor een dreigende code zwart. En die groep mensen is slechts 12 procent van Nederland.

Gibraltar weet ik niet en doet er niet toe in dit topic. Maar om een volgende droom door te prikken, ook bij 100 procent vaccinatie (wat technisch gezien onhaalbaar is, hier en overal) zullen er mensen in de ziekenhuizen komen met Corona. In Nederland dus 51 procent minder.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:30 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
henkzelf schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:58:
Zelf reflectie missen bij het kabinet? Maar als het kabinet terecht steeds meer klaagt over ons, mijn, jouw gedrag dan ontbreekt het ons aan zelfreflectie (i.e. zouden ze misschien een heel klein beetje gelijk hebben met hun geklaag)?
Dat is mijn punt, er zit zeker een kern van waarheid in hun klacht. Één van de redenen dat Nederland laat is met ingrijpen is omdat dat verrekte eigenwijze volk pas mee wenst te werken als het voor iedereen knip en klaar is dat de maatregelen nodig zijn. Alleen noemen we het dan te laat. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

[Afbeelding]

[...]
Wow, die IC opnames voor 50- verbazen mij toch flink.
Had niet verwacht dat die zo significant veel hoger waren voor de ongevaccineerden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[...]
Je bedoelt van de groep boven de 70 denk ik (>70)? En dat is ook wel logisch, want in die groep is meer dan 90% van de bevolking gevaccineerd (bron). Bovendien weten we inmiddels dat in die groep het effect van vaccinaties relatief laag en kortdurend is, vandaar dat ook de broodnodige booster shots.

In de lagere leeftijdscategorieën is het beeld heel anders.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:07
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dat is mooi en daar heb je gelijk in. Maar wat zal jij NU doen, gezien je het toen allemaal goed zag zal je het straks ook wel goed zien.
Nu is er eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat is een complete lockdown voor minimaal 3 weken.

• redwing
Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:13:
[...]
Daarom roep ik al tijden dat ze eens moeten kijken naar wat voor soort mensen er voornamelijk in het ziekenhuis komt te liggen in de groep ongevaccineerden. Als ze die groep nou eens gaan targetten ipv de groep die er amper komt te liggen, dan zou het al een stuk beter zijn.

Maar helaas, ze blijven de grote groep benoemen. Iedereen die het vaccin niet neemt is asociaal en onverantwoordelijk. En dat is gewoon pertinent niet waar.
Dat is pertinent wel waar. Ze verspreiden het meer en worden er ook zieker van. Vaccineren is hoe dan ook slimmer en beter :)

Wat verder niet wil zeggen dat beter targeten geen goed idee is. Maar daar zijn ze nu net mee bezig begreep ik (hooguit een half jaartje te laat, maar ok)

[removed]

• xzaz
tlpeter schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:15:
[...]

Nu is er eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat is een complete lockdown voor minimaal 3 weken.
Waarom 3 weken? Waarom niet 4? Wat is een complete lockdown? Tot hoe laat?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[...]
Een tabel van 11 juli tot 14 november, waar in juli nog niet eens een goed begin was gemaakt met dubbel vaccineren van jongere mensen?

[ Voor 0% gewijzigd door Wolly op 22-11-2021 15:18 . Reden: dubbel toegevoegd ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:45
[...]

Hoe zat dat ook alweer met dat Gibraltar? 100% vaccinaties en toch ingrijpende maatregelen. Ja dat krijg je als je de basisregels laat varen..
stukje duiding

- Geen 100% vaccinatiegraat (geen gevaccineerden onder de 12 jaar)
- 100% vaccinatiegraat heb ik geen duidelijke cijfers van gevonden

[ Voor 16% gewijzigd door big bang op 22-11-2021 15:18 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Headshot_NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:14:
[...]

Een bron van dat de ongevaccineerden beter willen meewerken? Nee daar heb ik geen bron van. Dat is wat ik om me heen zie gebeuren. Tuurlijk zullen er ook ontkenners zijn die er helemaal niet in geloven en zicht dus nergens aan houden.
De onderzoeken die hier in dit topic zijn langs gekomen tonen precies het tegenovergestelde. Dus wat jij om je heen denkt te zien gebeuren is m.i. niet representatief.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het zwart-wit is. In beide groepen zal er een hoop grijs zijn. Maar laten we ons hier wel baseren op fatsoenlijk onderzoek.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 22-11-2021 15:18 ]

• Drardollan
Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:13:
[...]

Mark en Hugo doen het niet zo slecht. Ze zijn alleen aan alle kanten beperkt en proberen er het beste van te maken. De maatregelen die echt nodig zijn (2G, eventueel vaccinatieplicht) liggen te gevoelig om er door te kunnen drukken. Niets doen is politiek ook een no-go. Dus dan kunnen ze niet anders dan symbolisch wat doen waar niemand echt heel fel op tegen is.
Wat mij betreft doen ze het zeer slecht met hun zwabber beleid en weigering om de problemen bij naam te noemen.

Als ze daar moeite mee hebben, dan moeten ze opstappen en plaats maken voor mensen die wel durven in te grijpen.

• breew
ik222 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:15:
[...]

Je bedoelt van de groep boven de 70 denk ik (>70)? En dat is ook wel logisch, dan die groep is meer dan 90% van de bevolking gevaccineerd (bron). Bovendien weten we inmiddels dat in die groep het effect van vaccinaties relatief laag en kortdurend is, vandaar dat ook de broodnodige booster shots.

In de lagere leeftijdscategorieën is het beeld heel anders.
nee, ik bedoel precies wat ik zeg (en ook wat jij indirect zegt ;-) ). Van alle opgenomen patiënten onder de 70 ligt het zwaartepunt veruit in de groep niet-gevaccineerden.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:10
[...]

143% ja, dus vaccinatie-"tourisme". het is onbekend hoeveel procent van de bevolking zelf is gevaccineerd.

Laten we niet gaan cherry-picken, zeker niet zonder de data te snappen.

• redwing
Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:08:
[...]

Ik vrees dat je met maatregelen niet heel ver komt tenzij je echt alles uit de kast trekt en er een echte lockdown inclusief avondklok etc van maakt.
Mensen zijn het gewoon zat. Je ziet overal dat men zo normaal mogelijk doet en het enige dat afwijkt van de normaal zijn de mondkapjes in de winkel (in vergelijking met de vorige mondkapjes periode zie je nu dat veel meer mensen die dingen pas in de winkel omdoen ipv op straat en ook achter de kassa meteen weer afdoen. Verder dragen heel veel mensen ze niet over de neus of zelfs niet eens over de mond. Ook het personeel. En vanmorgen aardig wat mensen die zonder in de supermarkt liepen, niemand die er wat van zei.)
Afstand houden doet niemand meer. Handen worden weer als vanouds geschud. Enige wat erbij is gekomen is dat mensen elkaar bij de schouder pakken om ze erop te wijzen dat er nog een qr code gescand moet worden.

Ik merk het bij mijzelf ook dat het me meer moeite kost om me nog voor de zaak in te spannen. Vooral omdat ik het constante besef heb dat al die shit nodig is omdat een relatief kleine groep zo eigenwijs is om zich niet te laten vaccineren. Die onwil motiveert mij in elk geval niet om voor hun mijn best te doen en me te laten beperken. (enige is dat ik het nog voor de zorg professionals doe maar liever zie ik dan ook een 2G beleid in het ziekenhuis, dan zijn we in een keer klaar)
Klopt, maar ik blijf er toch echt bij dat het beleid hier voor een groot deel de oorzaak van is. Juist door net te doen of we er helemaal klaar mee zouden zijn is het nu veel lastiger om weer in hetzelfde te zitten. Pak daarbij dat de regering alsnog het op code zwart lkaat aankomen en mensen zien het hele nut van vaccineren en maatregelen niet meer. Weliswaar logisch, maar er klopt geen hout van :+

[removed]

• tlpeter
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:16:
[...]

Waarom 3 weken? Waarom niet 4? Wat is een complete lockdown? Tot hoe laat?
Hou toch op zeg. Zoals hierboven al eens genoemd, lekker mist opwerpen met al die vragen.
Waarom 3 weken? Minder is niet genoeg en meer gaat lastig worden met bedrijven e.d.
Denk eens logisch na en je komt al een heel eind.

• Drardollan
eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:17:
[...]

143% ja, dus vaccinatie-tourisme. het is onbekend hoeveel procent van de bevolking zelf is gevaccineerd.

Laten we niet gaan cherry-picken, zeker niet zonder de data te snappen.
Het bekende rookgordijn van niet gevaccineerden. Halve waarheden droppen en heel veel cherry picken.

Dat moeten we niet meer toestaan wat mij betreft.

• xzaz
tlpeter schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]

Hou toch op zeg. Zoals hierboven al eens genoemd, lekker mist opwerpen met al die vragen.
Waarom 3 weken? Minder is niet genoeg en meer gaat lastig worden met bedrijven e.d.
Denk eens logisch na en je komt al een heel eind.
Ik denk logisch na, maar als overheid moet je meer nadenken dan simpelweg achter een computer roepen 'doe maar een lockdowntje van 3 weken'. Daar zitten maatschappelijke consequenties aanvast die je moet overzien.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
[...]

[Afbeelding]

[...]
Dat zijn de totalen van juli tm 14 nov. Wiedes dat er in die periode meer ongevaccineerden waren.
Van belang zijn de meest recente cijjfers, Helaas zijn die er alleen over de eerste 2 weken van november.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]

Het bekende rookgordijn van niet gevaccineerden. Halve waarheden droppen en heel veel cherry picken.

De TS word reeds gevuld met wat topics die niet meer besproken hoeven te worden gelukkig.

PS. welcome back :)

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 22-11-2021 15:20 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:17
Nou jongens en meisjes, verleng dat Netflix abbonnement nog maar een paar maanden. De experts weten iig wat er nodig is:

Epidemiologen zeer somber: drastische maatregelen voor ‘lange winter’ onherroepelijk op komst
Een nieuwe lockdown, of in elk geval: strenge, snelle maatregelen. Nu steeds duidelijker wordt dat de ‘korte klap’ die het kabinet het virus wilde toebrengen niet werkt, zwelt de roep om nieuwe maatregelen aan. Zelfs het taboewoord vaccinatieplicht lijkt niet meer onbespreekbaar.

https://www.volkskrant.nl...pelijk-op-komst~b400202f/

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
breew schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:17:
[...]

nee, ik bedoel precies wat ik zeg (en ook wat jij indirect zegt ;-) ). Van alle opgenomen patiënten onder de 70 ligt het zwaartepunt veruit in de groep niet-gevaccineerden.
Sorry mijn fout ik las het even verkeerd, maar inderdaad we bedoel hetzelfde.

• breew
Wolly schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:17:
[...]
Een tabel van 11 juli tot 14 november, waar in juli nog niet eens een goed begin was gemaakt met vaccineren van jongere mensen?
Dat doet niets af aan de resultaten toch? KIjk maar even naar de absolute aantallen opnames in de maanden dat 12+ nog niet volledig gevacineerd kon zijn (voor 1 september).. dat is onwijs laag...
En anders pak je toch de categorie 50+. die hadden toen allemaal al lang een tweede prik (kunnen hebben) en dus immuun zijn... de groep vanaf 12+ heeft datzelfde per 1 september.

• tlpeter
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:19:
[...]

Ik denk logisch na, maar als overheid moet je meer nadenken dan simpelweg achter een computer roepen 'doe maar een lockdowntje van 3 weken'. Daar zitten maatschappelijke consequenties aanvast die je moet overzien.
Ja dat klopt en daarom had men veel eerder moeten ingrijpen. Dat had dan prima met simpele maatregelen gekunt. In plaats van reageren zou men een moeten acteren en dan ook een duidelijk beleid moeten voeren.
De routekaart die er is wordt maar slecht gehanteerd en heeft eigenlijk verkeerde waardes.

• Drardollan
*knip* vragen over moderatie mogen via DM

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:24 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:59
Basekid schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:20:
Nou jongens en meisjes, verleng dat Netflix abbonnement nog maar een paar maanden. De experts weten iig wat er nodig is:

Epidemiologen zeer somber: drastische maatregelen voor ‘lange winter’ onherroepelijk op komst
Een nieuwe lockdown, of in elk geval: strenge, snelle maatregelen. Nu steeds duidelijker wordt dat de ‘korte klap’ die het kabinet het virus wilde toebrengen niet werkt, zwelt de roep om nieuwe maatregelen aan. Zelfs het taboewoord vaccinatieplicht lijkt niet meer onbespreekbaar.

https://www.volkskrant.nl...pelijk-op-komst~b400202f/
CC die maar even naar Mark Rutte toe. Hij zegt nog steeds dat we "goed ons best" moeten doen en dat we het wel gaan redden.

• Ankona
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]

Klopt, maar ik blijf er toch echt bij dat het beleid hier voor een groot deel de oorzaak van is. Juist door net te doen of we er helemaal klaar mee zouden zijn is het nu veel lastiger om weer in hetzelfde te zitten. Pak daarbij dat de regering alsnog het op code zwart lkaat aankomen en mensen zien het hele nut van vaccineren en maatregelen niet meer. Weliswaar logisch, maar er klopt geen hout van :+
Ik denk dat dat ook de oprechte verwachting was met de kennis van toen. Ze hielden als slag om de arm nog wat reserves aan (niet alles werd vrijgegeven zoals in de UK)

De impact van de ongevaccineerden bleek echter groter dan men had ingeschat dus helaas, we zijn er nog niet klaar mee.

alles kan off-topic

• xzaz
tlpeter schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:21:
[...]

Ja dat klopt en daarom had men veel eerder moeten ingrijpen. Dat had dan prima met simpele maatregelen gekunt. In plaats van reageren zou men een moeten acteren en dan ook een duidelijk beleid moeten voeren.
De routekaart die er is wordt maar slecht gehanteerd en heeft eigenlijk verkeerde waardes.
Ook als je acteert heeft dat zware consequenties voor de gehele bevolking. Kijk naar Australië.

• redwing
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dat is mooi en daar heb je gelijk in. Maar wat zal jij NU doen, gezien je het toen allemaal goed zag zal je het straks ook wel goed zien.
Zoals ik al zei zitten we nu op een punt waar je gewoon niets meer kunt doen. Zie het als een auto die op een greppel afrijdt. Als je 1km vantevoren het gas los laat stop je op tijd en is er weinig aan de hand. Doe je pas 100 m vantevoren iets zul je hard moeten gaan remmen. Ga je pas op 10 m wat doen kun je hooguit hopen dat het goed gaat.
En welke regeling voor het MKB had je in gedachte 2 maanden geleden? En de leerachterstanden kunnen die dan straks weer ingehaald worden?
Als je 2 maanden geleden al had ingegrepen had je met de basismaatregelen en wat meer controles toe gekund. Dan had het MKB geen probleem gehad en had je aan de scholen ook niets hoeven te doen (dus ook geen achterstanden). We hebben nu een hele tijd een groei van 30% gehad, had je dat teruggebracht naar 25%, had je 2 maanden langer door gekund.

[removed]

• breew
mesa57 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:19:
[...]

Dat zijn de totalen van juli tm 14 nov. Wiedes dat er in die periode meer ongevaccineerden waren.
Van belang zijn de meest recente cijjfers, Helaas zijn die er alleen over de eerste 2 weken van november.
<confused> Data vanaf 14 juli is niet goed, want niet recent.. maar cijfers van de laatste 2 weken is ook niet ok?

Verwijderd

Drardollan schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]

edit: mosterd na de maaltijd

als we dan toch aan het verbieden zijn kunnen we misschien ook gelijk de ethische grenzen van 'oplossingen' vaststellen.
Wat mij betreft wordt de suggestie om ongevaccineerde mensen te laten creperen of uit het ziekenhuis te mikken, want eigen schuld dikke bult ook aangepakt, valt onder het 'We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden ' uit de topic start.

kan me voorstellen ( maar heb er geen begrip voor) dat de gedachte opkomt, maar gezien de wetten en uitgangspunten die de zorg in dit land heeft is het net zo zinvol als oproepen om de IC ff op te schalen.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:00
Volgens de Jonge zijn we nog ver verwijderd van 'code zwart': https://www.nu.nl/coronav...wart-in-ziekenhuizen.html

Ik denk als we dat doortrekken naar eerdere uitspraken, dat NL voor het einde van de week in code zwart zit.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voorlopig blijft het nog lekker door stijgen dus. Gaan we de 200k halen deze week?

• xzaz
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:23:
[...]

Zoals ik al zei zitten we nu op een punt waar je gewoon niets meer kunt doen. Zie het als een auto die op een greppel afrijdt. Als je 1km vantevoren het gas los laat stop je op tijd en is er weinig aan de hand. Doe je pas 100 m vantevoren iets zul je hard moeten gaan remmen. Ga je pas op 10 m wat doen kun je hooguit hopen dat het goed gaat.

[...]

Als je 2 maanden geleden al had ingegrepen had je met de basismaatregelen en wat meer controles toe gekund. Dan had het MKB geen probleem gehad en had je aan de scholen ook niets hoeven te doen (dus ook geen achterstanden). We hebben nu een hele tijd een groei van 30% gehad, had je dat teruggebracht naar 25%, had je 2 maanden langer door gekund.
Oneens. Een lockdown is een middel maar gewoon niet meer het middel. Er zijn complete bevolkingsgroepen die totaal geen last meer hebben van dit virus en die in zo'n kleine mate last hebben van dit virus dat het te behappen is.

Wat de overheid 2 maanden geleden had moeten doen is mensen *knip* die mogelijk risico lopen niet meer naar buiten hadden moeten laten. Dit is gewoon puur cijfermatig gezien de beste oplossing met de minste impact.

Een lockdown is gewoon een paardenmiddel om te proberen niet te discrimineren. Een lockdown is gewoon uitstel van executie.

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 16:15 . Reden: niet die generalisaties gebruiken aub ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:04

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Oh wauw…

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10

JB

Cédric roelt!

renegrunn schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:26:
Volgens de Jonge zijn we nog ver verwijderd van 'code zwart': https://www.nu.nl/coronav...wart-in-ziekenhuizen.html

Ik denk als we dat doortrekken naar eerdere uitspraken, dat NL voor het einde van de week in code zwart zit.
Dit. OKs afgeschaald ivm meer Coronabedden nodig, maar code zwart is "ver van bed show" :z

Mijn boefje is liev!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:20:
Nu steeds duidelijker wordt dat de ‘korte klap’ die het kabinet het virus wilde toebrengen niet werkt
Over een harde klap (met een hamer) en waarom dat waarschijnlijk zo werd verwoord schreef ik vandaag dit:
Number10 in "De politieke aspecten van Corona (in NL)"

Met name Rutte is een meester in het kapen adopteren van het taalgebruik van z'n politieke tegenstanders, dus als die het hebben over 'de hamer en de dans', dan wordt overal het woord hamer gebruikt. Ook al is het hamertje tik.

Zo werd er ook steeds 'ingedamd'. Als je het eenmaal weet, dan hoor je het.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-11 15:10
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:28:
[...]

Dit. OKs afgeschaald ivm meer Coronabedden nodig, maar code zwart is "ver van bed show" :z
Inderdaad in de categorie "pappen en nat houden" 8)7

Waarom uitten ze niet gewoon de dringende boodschap dat we er binnenkort aan zitten ipv op zo'n manier sussen.. :F

Gegroet! Lukas

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-11 08:34
*knip* dit soort teksten willen we hier niet hebben, zie TW en TS

[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 15:37 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:26:
[...]
Voorlopig blijft het nog lekker door stijgen dus. Gaan we de 200k halen deze week?
Nog steeds op de 20% stijging week-op-week,
(al was vorige week maandag inclusief een storingscorrectie al iets hoger)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:05
En dat op de dag die (als er geen storingen zijn) vrijwel altijd het laagste aantal besmettingen heeft. Wordt een interessante week zo...

• Señor Sjon
[...]

[Afbeelding]

[...]
Kijk eens naar de data... vanaf 11 juli gemeten toen net de Dansenden Janssers los waren gegaan. Het stuk van het RIVM heeft geregeld dat begintijden anders gekozen worden tussen de tabellen. De ene keer gebruiken ze acht weken om iets te duiden, de andere keer zes weken. Sinds het begin van deze golf eind september liggen er veel meer senioren in de ziekenhuizen en IC's dan de verhouding van die tabel.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-11 08:34
Jorizzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:35:
[...]

En dat op de dag die (als er geen storingen zijn) vrijwel altijd het laagste aantal besmettingen heeft. Wordt een interessante week zo...
Pak de bak chips erbij (voor de liefhebber is er ook popcorn). :9

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Kabinet: kentering is nu nodig
Het demissionaire kabinet roept alle Nederlanders nogmaals op zich de komende tijd echt goed aan alle maatregelen te houden.
En is dit alles voor vandaag? Den Haag is blijkbaar drukker met de formatie dan de volksgezondheid.

De Duitse regering ziet wel de urgentie. Twee buren, wat een verschil!
Duitse minister: iedereen straks ingeënt, genezen of dood
Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden"
https://nos.nl/liveblog/2...straat-schiphol-houdt-aan

• 42erik
  • Niet online
Jorizzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:32:
[...]

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Datzelfde geldt in zekere mate ook voor docenten en mensen met contactberoepen.

[...]

Je stelt het heel zwart/wit, maar is het echt zo gek om extra voorzichtig te zijn als je weet dat je meer risico loopt? Betekent niet dat je niets meer mag, maar wellicht kun je ergens iets extra's doen. Zelftest voordat je mensen thuis uitnodigt bijvoorbeeld, of minder grote groepen uitnodigen.
Even gechargeerd, al niet eens heel erg...

Dus docenten mogen vorig jaar gewoon extra risico lopen doordat scholen lang open bleven, maar een voorrang op een vaccin onbespreekbaar was?
Mogen momenteel stapels aan kennis en sociale achterstanden wegwerken?
Lopen nu nog steeds meer risico dan de gemiddelde burger?

En als dank mogen ze in de avond extra opletten?

Misschien dat het heel kinderachtig is, maar hell no. Op een gegeven moment is het op. Ik houd me aan de maatregelen, ook altijd gedaan (de 1.5m in onderwijs is uitzondering, die 100% halen is onmogelijk) en vorig jaar zelfs meer maar dat is nu wel klaar. Ik houd me aan maatregels, maar dat is het wel nu.

• Jorizzz
  • Laatst online: 23:05
42erik schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:37:
[...]

Even gechargeerd, al niet eens heel erg...

Dus docenten mogen vorig jaar gewoon extra risico lopen doordat scholen lang open bleven, maar een voorrang op een vaccin onbespreekbaar was?
Mogen momenteel stapels aan kennis en sociale achterstanden wegwerken?
Lopen nu nog steeds meer risico dan de gemiddelde burger?

En als dank mogen ze in de avond extra opletten?

Misschien dat het heel kinderachtig is, maar hell no. Op een gegeven moment is het op. Ik houd me aan de maatregelen, ook altijd gedaan (de 1.5m in onderwijs is uitzondering, die 100% halen is onmogelijk) en vorig jaar zelfs meer maar dat is nu wel klaar. Ik houd me aan maatregels, maar dat is het wel nu.
Het is heel simpel denk ik, als ik met mijn vingers door het wc papier heen ga en ik meer risico loop op vieze bacteriën op mijn handen, dan was ik extra goed mijn handen. Bij jou werkt het blijkbaar precies andersom!

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:51:
[...]

Ik redeneer eerlijk gezegd bewust onlogisch voor wat besmettingen betreft omdat ik ook kijk naar hoeveel moeite mensen ervoor moeten doen. Ik vind het nl. niet kunnen om de mensen die het al lastig hebben omdat ze in een risicovolle omgeving zitten, daarna ook nog te 'straffen' door te verwachten dat ze buiten hun werk veel meer op moeten letten. Ik zie dan liever de mensen die weinig risico lopen ervoor zorgen dat ze dat risico laag houden en niet verhogen door nog op pad te gaan.

Dus ondanks dat jouw verhaal wat besmettingen heel logisch is, is het dat wat betreft de lasten verdelen juist niet.
Dank je wel 😃 😊

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
breew schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:23:
[...]

<confused> Data vanaf 14 juli is niet goed, want niet recent.. maar cijfers van de laatste 2 weken is ook niet ok?
Jawel, maar in de tabel die je laat zien is staat het totaal over de hele periode.
Er zijn wel cijfers van november apart, maar daar worden weer alle leeftijden op 1 hoop geveegd.
(IC november : 69% niet gevaccineerd, 31% deels of volledig gevaccineerd).

• redwing
Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:22:
[...]
Ik denk dat dat ook de oprechte verwachting was met de kennis van toen. Ze hielden als slag om de arm nog wat reserves aan (niet alles werd vrijgegeven zoals in de UK)

De impact van de ongevaccineerden bleek echter groter dan men had ingeschat dus helaas, we zijn er nog niet klaar mee.
Het grote probleem is dat er iedere keer niet vooruit wordt gekeken. Strikt met de getallen van toen kon je alles inderdaad vrij geven. Zou je echter vooruit kijken naar het herfst/winterseizoen met de verwachte opleving kun je al bedenken dat alles vrijlaten niet zo'n goed idee is. Maar dat laatste wordt dus gewoon niet gedaan. Iedere keer doen we weer alsof de golf onverwacht komt en sneller stijgt dan verwacht. Maar als we hier in dit topic al kunnen voorspellen dat die exponentiele groei doorzet (duh), mag je toch verwachten dat de regering met hun experts dat ook kan?

[removed]

Pagina: 1 ... 95 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.