Nu wel weer ja. Maar hoe zat dat op 25 september? Officieel ook, maar vrijwel iedereen heeft dat geïnterpreteerd als afgeschaft destijds. Ondersteund met een radio commercial waar weliswaar de 'verplichte 1,5m' werd genoemd. Maar je snapt dat veel mensen dat anders gaan interpreteren op die manier.
(…)
Nee, is dit nodig? (…)
Ja natuurlijk. Volgens het CBS neemt de testbereidheid af met de afstand:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...stand-tot-ggd-testlocatie(…)
Gratis bestaat niet. (…)
Nee, maar inkopen en vernietigen is niet erg logisch (ja, blabla, marktverstoring die voor de testen in de vakantieperiode allemaal geen probleem was blijkbaar). Ik bedoel met gratis uiteraard: betaalt uit de algemene middelen.
Ik zie niks staan over effectiviteit. Wel het woord 'verplicht' en 'u moet'.
(…)
Nee (…)
Helder
(…)
Ja (…)
Kom op @
xzaz. Natuurlijk was dat niet zo. Er werd zelfs bij de eerste persconferentie na 25 september geadviseerd om 50% te gaan thuiswerken, waarmee dus bewezen is dat de overheid het anders heeft geadviseerd dan echt 'werk thuis tenzij het niet anders kan'. Mooi dat er mensen zijn geweest die thuis zijn blijven werken, maar het kabinet zond destijds echt een ander signaal uit.
(…)
Ik heb ze meerdere malen gehoord over long COVID. (…)
Ze hebben het in juli genoemd. Dat was het wel zo ongeveer. Maar in vrijwel geen enkele andere persconferentie. En de technische briefings begonnen vrijwel altijd met een dia waarop te zien was dat de meeste mensen 'milde' ziekte zouden hebben en nooit of zelden iets over langdurige klachten.
Over sterfte hoor ik bij de persconferentie al helemaal niks en een herdenking van iedereen die is overleden zit er voorlopig ook nog niet in heb ik het idee.
(…)
Ik bedoel, dit zijn geen maatregelen dit zijn gewoon vragen van een fractievoorzitter (?) aan de regering ofzo?
Jouw stelling was - ik parafraseer - er komt alleen maar kritiek en nooit een voorstel wat er anders kan. Dat is dus niet waar.
Het komt er met die 'wat zou jij doen dan' reacties gewoon op neer dat iemand alternatieven benoemt en daar vervolgens in repliek van wordt gesteld dat ze 'niet nodig' zijn of 'niet realistisch'. Of het voor jou ook opgaat weet ik niet, maar ik ben echt niet geïnteresseerd in het individuele standpunt over mondneusmaskers of thuiswerken van iemand die hier reageert. Maar dat lijkt vrijwel altijd het vertrekpunt in die discussies. Die zijn dus eindeloos, want als jij toevallig een voorstander bent van het gebruik van mondneusmaskers, dan is het in jouw geval 'goed', maar komt er iemand anders langs dan is het weer 'niet realistisch'.
Maar met de zorgplicht van de overheid of de mogelijkheid om anders te handelen heeft dat individuele standpunt echt geen snars te maken.
Dat is helemaal niet mijn denkbeeld. Die zin staat toch in een context?
Met 'niemand' doel ik op de bewindspersonen in het kabinet of politici uiteraard. Er stonden ook bewust geen verplichtingen in dat rijtje van 22 oktober.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.