Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.946 views

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 23:49
horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:27:
[...]

lol, je vierde woord is 'ik'. ;)

Het is allemaal meer divers dan menigeen denkt.
Not the same haha..

Maar ik snap wat je bedoelt, zie zelf alleen weinig nuance bij de weigeraars.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Grrrrrene schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:21:
Ik zeg niet dat we (in het algemeen) geen rekening hoeven te houden met een minderheid, maar in een "binaire" situatie als dit kies je voor de meerderheid. Bovendien vraag ik me oprecht af welk percentage van die groep daar staat omdat Covid een hoax is of mondkapjes voor zuurstofgebrek bij kinderen zorgt of het vaccin je traceable maakt...
Oh, ik denk dat het grootste gedeelte dat daar staat de groep betreft die wat stelliger is aangaande corona, maar dat maakt het niet minder relevant. Bij een demonstratie tegen kraken vind je ook vooral antifa, terwijl er denk ik best een grote groep is die ook voorstander is van kraken maar geen noodzaak ziet naar een demonstratie te gaan.

Je noemt het nu een binaire situatie maar dat is het mijns inziens niet en zo is er altijd wel wat te roepen. Je kunt niet het ene moment als het goed uitkomt wel rekening houden met minderheden maar als het even niet uit komt niet.
Ik begrijp heel goed dat het Corona-paspoort voor o.a. de horeca onhandig is, maar ik zie niet echt een alternatief. Zolang een flink deel van onze bevolking niet aan het vaccin wil, maar wel wil worden opgevangen in een ziekenhuis, blijven we de zorg overbelasten. Ik heb er geen problemen mee als de politiek die groep keihard laat ervaren wat de gevolgen voor hun keuze zijn. Want ja, ik weet wel zeker dat die maatregelen er zijn om die groep het leven zuur te maken.
Laten we dan eens beginnen dat de politiek daar eerlijk voor uit komt. Dan zijn we al een heel eind. En dán gaan we ook het goede debat voeren in onze 'democratie'. In plaats van dat de meerderheid in de kamer nu gewoon tekent bij het kruisje.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-11 21:36
iamerwin schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:07:
[...]

Hou op hoor hé, dat geweld had werkelijk niks te maken met welke Covid maatregel dan ook. Zoveel (alle?) vreedzame protesten worden gekaapt door relgeile idioten, die lui zijn echt niet okee en mogen van mijn part lange opgesloten worden.
vind ik ook die gasten zoeken een reden om te rellen en dat hebben ze nu ook , op telegram zijn gewoon groepen die afspreken om te gaan rellen ik zou zeggen van te voren oppakken lijkt mij

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-11 21:10
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:22:
[...]

Het grote voordeel is natuurlijk wel dat dingen die economisch heel aantrekkelijk zijn om te doen ook heel snel opschalen. Mocht er tot 1G worden besloten zul je die capaciteit dan ook heel snel mee zien groeien.
Nouja, dat is waar. Echter zit er wel een grote 'maar' aan; duratie van deze maatregel.

Ik kan mij niet voorstellen dat 1G een lange adem kan hebben. Zodra de cijfers weer wat groener (of zwarter) worden dan is 1G echt zo'n maatregel wat als eerste de kliko in verdwijnt of wordt afgeschaald naar ...iets anders. Om nu hier massaal in te springen om de capaciteit te verhogen is commercieel gezien gewoon een risico.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 15:29
iamerwin schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:07:
[...]

Hou op hoor hé, dat geweld had werkelijk niks te maken met welke Covid maatregel dan ook. Zoveel (alle?) vreedzame protesten worden gekaapt door relgeile idioten, die lui zijn echt niet okee en mogen van mijn part lange opgesloten worden.

Ik ben voor alle maatregelen en snap niet waarom mensen zich niet vaccineren laten, maarrr als zij vreedzaam protesteren willen: ga je gang! Dat is het mooie van onze democratie (!) en het feit dat we niet (!) in een dictatuur leven.
Ik weet heus wel dat als jongeren daar stenen gooien tegen politie dat t niet is omdat er een 2G samenleving komt, maar als er geen protest was, heb je ook zulke acties niet.
Ik ga hier niks goedkeuren, dat typ ik ook bovenaan, t liefst heb ik ze allemaal opgepakt met een boete van 100.000 euro, dat iedere cent die op hun bankrekening komt direct word ingenomen tot die mensen de boete hebben afbetaald. Dan hou je echt alleen nog de criminelen over, en die pak je gewoon aan met grof geschut. Niet luisteren dan maar voelen.

Echter vreedzaam protesteren, handtekening actie, en het malieveld bezet houden en een beetje bordjes beschilderen haalt werkelijk 0.0 uit.
Ik ben zelf tegen 2G , of ik nu gevaccineerd bent of ongevaccineerd. ik weet alleen dat als ik een hele vrijdag op zo'n veld ga staan, dat het 0.0 uitmaakt. Waarom zou ik er dan nog heen ga?

Het is allemaal zo omslachtig, regels en wetgeving, welke groep doe je een plezier met welke maatregelen. Je weet dat de bom gaat barsten als je 2G laat gelden, als je 1G invoert krijg je alle gevaccineerde mensen op je dak die roepen waarom ben ik dan geprikt?
Als je een Lock down oproept, krijg je alle ondernemers weer op je dak.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 23:16
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:13:
[...]
In een eerlijk systeem zouden deze twee elkaar balanceren. De beide groepen hebben door een andere pakket aan transmissie beperkende maatregelen uiteindelijk dezelfde kans om corona te dragen.
Als 1 van de groepen veel meer covid heeft dan de andere, is het systeem niet helemaal eerlijk. De ene groep krijgt dan klaarblijkelijk teveel vrijheden en/of de andere groep te weinig.
Een eerlijk systeem? Wat is dat precies? Een systeem waarin gevaccineerden en ongevaccineerden evenveel kans lopen om corona te krijgen? Dat lijkt me eerder een erg oneerlijk systeem want dat leidt m.i. tot onevenredige beperkingen voor gevaccineerden.

Hij wil.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 20:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Grrrrrene schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:29:
[...]

Dat is mijn ervaring ook. Dat begon vorig jaar al met argumenten dat het vaccin te snel ontwikkeld was, dat de langetermijnsgevolgen niet bekend waren, die "troep" hoef ik niet in mijn lijf...

Maar dat komt allemaal voort uit onbekendheid met de techniek. mRNA is een ver-van-hun-bed-show, dat snappen ze niet, dus dat hoeven ze niet (wat de boer niet kent...). E

En ik heb het dan over collega's van me, met een degelijke opleiding, werkend bij een bedrijf in de high tech industrie... En precies wat je zegt:

"Maar er liggen vooral mannen van middelbare leeftijd met overgewicht op de IC's" en "Ik ben gezond" en "Ik verwacht niet dat ik veel last zal hebben van Covid". Het idee dat je het voor een ander doet, ontbreekt volkomen.
Als ze nou eens opschieten met die traditionele vaccins, dan laten heel veel mensen die geen mRNA prik willen zich ook vaccineren. Maar nee, de Jonge wil er niet aan en heeft heel weinig Novavax en helemaal geen Valneva besteld.

Zo kom je er niet. Als je merkt dat een groot deel van de bevolking wel openstaat voor een prik, maar niet voor die mRNA prikken, dan moet je toch iets bedenken. En als er dan zo'n oplossing is, dan pak je dat met beide handen aan. Ook al zorgt het voor een deuk in je ego.

Twitter

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 14:13
Wolly schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:28:
Terwijl we hier aan het wachten waren op de aanpassingen in de systemen zitten ze in Belgie inmiddels al op 1 miljoen toegediende boosters. Dat is 40% van de 65+ 'ers.

En, surprise surprise, het lijkt een effect te hebben op de uitbraken in woonzorg centra.
En in Frankrijk gaan ze nu over op boosters vanaf 40 jaar.

Ik denk dat de overheid 2 dingen nu op 1 moet zetten:
Boosters voor 60+ zsm (dus niet pas 60+ in januari) en risicogroepen eronder zoals BMI.
En heel snel aan oplossingen werken die op korte termijn meer personeel in de zorg kan opleveren zoals zorgen dat vertrokken personeel betere omstandigheden krijgen en wellicht personeel van privé-klinieken. Capaciteit moet echt omhoog en helemaal nu starten zodat het met de volgende winter goed is. Doe je nu niets aan de zorg dan blijft de uitstroom gaan en zit je volgend jaar in code zwart bij al 100 bedden.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:52
Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:33:
Als je merkt dat een groot deel van de bevolking wel openstaat voor een prik, maar niet voor die mRNA zooi, dan moet je toch iets bedenken.
88% heeft inmiddels een mRNA prik gehad, honderden miljoenen prikken wereldwijd zonder significante grote bijwerkingen maar wel een reductie van 10x-15x op IC-opname.

Hoezo 'geen groot deel' van de bevolking?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:24:
[...]

Met mooie salarissen voor mensen met affiniteit in de zorg, waar denk je dat het personeel dan massaal de ontslagbrief inlevert?
Deze testen kun je heel makkelijk door ongeschoolde mensen laten doen (doet de GGD ook trouwens). Zulke mooie salarissen hoef je dus niet te geven om toch mensen te krijgen.
Maar heel eerlijk gezegd denk ik dat het met dat testen wel mee zal vallen. Veel mensen zullen dan gewoon veel minder vaak ergens heen gaan. Ik bedenk meestal spontaan om ergens heen te gaan, maar als daar testen bij komt is dat spontaan snel weg en houdt het gewoon op.

[removed]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Grrrrrene schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:29:
Dat is mijn ervaring ook. Dat begon vorig jaar al met argumenten dat het vaccin te snel ontwikkeld was, dat de langetermijnsgevolgen niet bekend waren, die "troep" hoef ik niet in mijn lijf...

Maar dat komt allemaal voort uit onbekendheid met de techniek. mRNA is een ver-van-hun-bed-show, dat snappen ze niet, dus dat hoeven ze niet (wat de boer niet kent...). E

En ik heb het dan over collega's van me, met een degelijke opleiding, werkend bij een bedrijf in de high tech industrie... En precies wat je zegt:

"Maar er liggen vooral mannen van middelbare leeftijd met overgewicht op de IC's" en "Ik ben gezond" en "Ik verwacht niet dat ik veel last zal hebben van Covid". Het idee dat je het voor een ander doet, ontbreekt volkomen.
Maar jij hebt kennis genomen van informatie waardoor je een en ander in logisch perspectief kunt zien. Dat is natuurlijk prima en slim. Maar als je als onwetend persoon feitelijk kijkt dan is het toch niet raar dat mensen het bijzonder vinden dat zo'n vaccin er zo snel is?

Ik behoor denk ik ook tot de groep die jij beschrijft en ik vind sommige zaken gewoon raar. Maar je krijgt daar niet altijd goede antwoorden op en daarom blijf ik niet overtuigd.

Zo vond ik het bijvoorbeeld raar dat een Joe Biden zegt dat de hele bevolking een booster gaat krijgen terwijl er niet eens een advies lag. Zie hier: https://www.economist.com...ted-confusion-and-concern. En ook hier die druk die werd uitgevoerd op de EMA destijds om de vaccins goedgekeurd te krijgen. Dat is toch vreemd allemaal? Iedereen vindt het volgen van de wetenschap toch zo belangrijk, waarom gebeurt dat dan in deze voorbeelden juist niet?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Als ze nou eens opschieten met die traditionele vaccins, dan laten heel veel mensen die geen mRNA prik willen zich ook vaccineren. Maar nee, de Jonge wil er niet aan en heeft heel weinig Novavax en helemaal geen Valneva besteld.

Zo kom je er niet. Als je merkt dat een groot deel van de bevolking wel openstaat voor een prik, maar niet voor die mRNA zooi, dan moet je toch iets bedenken. En als er dan zo'n oplossing is, dan pak je dat met beide handen aan. Ook al zorgt het voor een deuk in je ego.
Tot nu toe hoor ik alleen jou erover.
Waarom zouden ze daar niet aankomen met: het bestaat pas net! Vruchtbaarheid! Lange termijn!

Heb je enige bron met cijfers daarover?

De mrna vaccins bewijzen zich behoorlijk lijkt mij.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Dennahz

Dennahz

hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:36:
[...]

88% heeft inmiddels een mRNA prik gehad, honderden miljoenen prikken wereldwijd zonder significante grote bijwerkingen maar wel een reductie van 10x-15x op IC-opname.

Hoezo 'geen groot deel' van de bevolking?
Blijkbaar is die 12% dan groot genoeg om de boel lam te leggen. Dus dan lijkt me dat een simpele kosten/baten berekening. Al is het natuurlijk een klein percentage uit die groep van 12% waar het probleem echt ligt.

Heb liever dat ze gericht die mensen targetten dan de gezonde tiener lastig te vallen.
Dennis1812 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:39:
[...]

Tot nu toe hoor ik alleen jou erover.
Waarom zouden ze daar niet aankomen met: het bestaat pas net! Vruchtbaarheid! Lange termijn!

Heb je enige bron met cijfers daarover?

Er worden ook vragen over gesteld door de TK, dus ik ben het zeker niet alleen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhv6R7LIGh1-KTaGRLM8zvpVrNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzXRxWmYMwPOEm71aovCgoTG.jpg?f=fotoalbum_large

Alle beetjes helpen, toch? En er zijn wel degelijk rare bijwerkingen door die mRNA vaccins. Hartklachten bijvoorbeeld, of problemen met het bloed. Het gaat meestal wel goed, maar de bijwerkingen die wel voorkomen worden teveel gebagatelliseerd en komen "sowieso niet door de prik".
horizon1978 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:41:
[...]

Maar mRna -> lijkt op DNA -> mRna klinkt technisch -> nanochip
Onzin. Het aantal mensen dat echt gelooft dat er chips in die prikken zit is echt klein hoor :+ De meeste mensen hebben gewoon geen zin in vage bijwerkingen en wachten op een normaal, ouderwets vaccin.
Grimmie187 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:43:
[...]

Ik ben er helemaal voor om alle werkende middelen tegen corona in te zetten maar een ander vaccin ontwikkelen zonder mRNA om de wappies gerust te stellen lijkt me een heel slecht idee..
De vaccins zijn er al. Ze moeten gewoon nog even besteld worden door de Jonge. In België zijn ze er bijvoorbeeld een stuk serieuzer mee bezig en daar komt Valneva ook op de markt.

Geen idee of je dan de vrije keuze hebt, maar neem aan dat er altijd wel mogelijkheden zijn als je echt alleen maar die prik wilt :)

[ Voor 70% gewijzigd door Dennahz op 22-11-2021 10:45 ]

Twitter

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dennis1812 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:39:
[...]

Maar mRna -> lijkt op DNA -> mRna klinkt technisch -> nanochip

Dus ik denk dat er van de resterende 10% toch wel 1 tot 2% met een klassieke variant toch laat vaccineren.

[ Voor 18% gewijzigd door horizon1978 op 22-11-2021 10:44 ]

• Grimmie187
[...]

Zo kom je er niet. Als je merkt dat een groot deel van de bevolking wel openstaat voor een prik, maar niet voor die mRNA zooi, dan moet je toch iets bedenken. En als er dan zo'n oplossing is, dan pak je dat met beide handen aan. Ook al zorgt het voor een deuk in je ego.
Ik ben er helemaal voor om alle werkende middelen tegen corona in te zetten maar een ander vaccin ontwikkelen zonder mRNA om de Zie topicwaarschuwing > Geen wappies en anti-vax verbasteringen gerust te stellen lijkt me een heel slecht idee..

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 23-11-2021 13:25 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:21

Agent47

I always close my contracts.

klaaas schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:32:
[...]

Een eerlijk systeem? Wat is dat precies? Een systeem waarin gevaccineerden en ongevaccineerden evenveel kans lopen om corona te krijgen? Dat lijkt me eerder een erg oneerlijk systeem want dat leidt m.i. tot onevenredige beperkingen voor gevaccineerden.
Echt het allereerlijkste? Iedereen testen voordat die persoon ergens naar binnen gaat. Ga je never nooit niet voor elkaar krijgen.

Ga dat maar eens handhaven in de supermarkt etc.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• dfbt
De overheid heeft toch cijfers van bevolking?
Ik zou wel is willen weten hoe groot de groep is van ongevacineerde in leeftijds groepen.

Dus onder 30 en onder 40 en onder 50.
Op basis daarvan kunnen ze toch mooie berekeningen maken

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Zo langzamerhand worden de geesten rijp gemaakt voor een lockdown:

‘Hardere lockdown echt nodig’

Attje Kuiken (PvdA) pleit in Trouw voor een harde lockdown.

Geflankeerd door dit artikel: Lockdown-druk op kabinet neemt toe

Het Parool had gisteravond een interessante inkijk in de onrust van afgelopen weekend: ‘Dit blijft een probleem zolang corona ons leven bepaalt’

De crux van het artikel in twee alinea's:
Van Wonderen ziet signalen van radicalisering, hoewel dat in zijn ogen niet de voornaamste oorzaak van de rellen is. “Dat gebeurt mede onder invloed van sociale media en filterbubbels met gelijkgestemden. Je mening omtrent coronamaatregelen en wel of niet vaccineren wordt steeds meer een identiteitskwestie. Hoe langer en heftiger het debat voortduurt, hoe minder de ratio ertoe doet en hoe meer emoties een rol gaan spelen. Het gevaar schuilt er in dat je standpunt een vorm van identiteit wordt. Zo kan een weigering bij een café eerder agressie oproepen.”
Volgens Eysink Smeets zit er een fundamentele weeffout in het coronabeleid. “Er is heel veel aandacht voor het terugdringen van besmettingen, maar heel weinig voor de dynamiek die het beleid in de samenleving veroorzaakt. De angst, de onzekerheid. Daar wordt al sinds het begin van de pandemie niet goed op gestuurd.”
LA-384 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:00:
De koning zou in deze een goede optie geweest kunnen zijn, mits hij zelf niet structureel de corona-adviezen aan zijn koninklijke laars gelapt zou hebben.
Er zijn twee "incidenten" geweest. De vakantie naar Griekenland en dat hij bij terugkomst geen mondkapje droeg in zijn eigen auto.

Beide incidenten zijn nogal gefabriceerd naar mijn mening. Griekenland was destijds geel, dus een vakantie was mogelijk volgens de regels. Het is nog minder erg als je bedenkt dat het koninklijke gezin de hele vakantie op hun eigen landgoed zou blijven daar. Weinig kans op besmettingen. Ik kon mij er niet boos over maken destijds.

Het mondkapje niet dragen in zijn eigen auto. Tja... wat moet je daar nu mee? Het was toen niet verplicht. Er zat een bewaker bij, maar ik denk dat de bewakers van het koninklijk gezin zo vaak en zo dicht bij de familie zijn dat je ze tot een bubbel kan rekenen.

Al met al erg overtrokken.
Ik ben er niet erg in thuis, maar volgens mij speelt het koningshuis nog steeds een belangrijke rol in hoe de regering tot stand komt. Het feit dat de koning wat afstand heeft tot het volk, zou in zijn voordeel gewerkt kunnen hebben.
Nee, de koning heeft geen enkele rol meer in de formatie. Toen Willem-Alexander koning werd besloot de Tweede Kamer dat de koning geen rol meer zou hebben in het proces zoals zijn moeder had. De Tweede Kamer wilde alles zelf regelen.

Hoe handig dit is kunnen we over debatteren. De besloten omgeving van het paleis gaf de partijen een beschutte omgeving om wat meer te overleggen zonder te hoeven denken aan beeldvorming voor hun achterban. Nu zitten we in de langste formatie in de Nederlandse geschiedenis, mede dankzij haantjesgedrag voor de eigen achterban.

• horizon1978
[...]

Ik ben er helemaal voor om alle werkende middelen tegen corona in te zetten maar een ander vaccin ontwikkelen zonder mRNA om de wappies gerust te stellen lijkt me een heel slecht idee..
Die vaccins zijn al in ontwikkeling / klaar :
https://www.cbg-meb.nl/ac...ing-aan-voor-coronavaccin

• hoevenpe
Los daarvan: door dat te ontwikkelen impliceer je dat mRNA inderdaad de AstraZeneca onder de corona-vaccins is. Dan gaan veel meer mensen 'preventief' wachten op het alternatief.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:54
Dennis1812 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:39:
[...]

Het leger kan misschien wel een keer een goede afschrikwekkende werking hebben.
1 demonstratie alles inladen.
Allen zich voor de rechter verantwoorden en niet na 24uur buiten doet misschien ook wonderen.

Een terrorist staat ook niet zomaar weer buiten. Waarom dit gajes wel? Wat ook terreur genoemd wordt? Vasthouden en flinke straffen erop.
Het moet niet zo vrijblijvend zijn om een stad te slopen.
+1

Persoonlijk ben ik er ook voor om alle schade te verhalen op die mensen die opgepakt zijn.
Ga maar lekker de schuldsanering in. (en niet de belastingbetaler ervoor laten opdraaien)
En bij minderjarigen is het pech voor de ouders, moet je je kind maar in het gareel houden.

Las dat er (gericht)geschoten is, wat echt niet snel gedaan word.
Dan moeten agenten zich echt onveilig gevoeld hebben.

offtopic:
Bij voetbal rellen denk ik er ook zo over, gewoon alle schade verhalen bij de opgepakte relschoppers, en de rest bij de voetbalclub. Als de club er failliet aan gaat stoppen ze vanzelf

• bie100
[...]

zonder of met ze nemen het toch niet daarom zijn het wappies

• Grimmie187
bie100 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:45:
[...]

zonder of met ze nemen het toch niet daarom zijn het wappies
Zoals @horizon1978 al zei:
Ik ben wel benieuwd hoe groot de groep is die zich dan wel zou laten vaccineren idd.

• eric.1
Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:37:
[...]

Maar jij hebt kennis genomen van informatie waardoor je een en ander in logisch perspectief kunt zien. Dat is natuurlijk prima en slim. Maar als je als onwetend persoon feitelijk kijkt dan is het toch niet raar dat mensen het bijzonder vinden dat zo'n vaccin er zo snel is?
In hoe verre zijn ze dan feitelijk? Waarom vinden ze het snel? Omdat iemand anders dit zegt?

Ze zijn al meer dan 10 jaar onderzoek aan het doen naar een corona-vaccin, dat snappen ze niet. Het hele grondonderzoek was al gedaan. De voorstudies zijn verricht. Gooi er dan tijdelijk een onbeperkte hoeveelheid tijd en geld tegenaan en je hebt inderdaad zo een vaccin daaruit gefabriceerd.

mRNA, idem, ik geloof dat de eerste mRNA experimenten uit 1978 stammen. Deze techniek is niet nieuw, het is niet onbekend. Het klinkt alleen een beetje vreemd voor een onbekende.

• horizon1978
eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ze zijn al meer dan 10 jaar onderzoek aan het doen naar een corona-vaccin, dat snappen ze niet.
10 jaar onderzoek naar corona vaccin! Zie je wel! Allemaal opzet. Allemaal gepland om een digitaal paspoort in te voeren.

Event 201:
https://www.centerforhealthsecurity.org/event201/
Statement about nCoV and our pandemic exercise
In October 2019, the Johns Hopkins Center for Health Security hosted a pandemic tabletop exercise called Event 201 with partners, the World Economic Forum and the Bill & Melinda Gates Foundation. Recently, the Center for Health Security has received questions about whether that pandemic exercise predicted the current novel coronavirus outbreak in China. To be clear, the Center for Health Security and partners did not make a prediction during our tabletop exercise. For the scenario, we modeled a fictional coronavirus pandemic, but we explicitly stated that it was not a prediction. Instead, the exercise served to highlight preparedness and response challenges that would likely arise in a very severe pandemic. We are not now predicting that the nCoV-2019 outbreak will kill 65 million people. Although our tabletop exercise included a mock novel coronavirus, the inputs we used for modeling the potential impact of that fictional virus are not similar to nCoV-2019.
Gaat niet helpen. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door horizon1978 op 22-11-2021 10:50 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
Bloodclot schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:41:
[...]

Ik vind met name de IC opnames in dit tabel erg zorgwekkend:
leeftijd 12-49: 431 ongevaccineerd en 11 volledig gevaccineerd of zie ik dit verkeerd?
Kijk naar de start van de meting. 11 juli zat nog vol in de effecten van Dansen op Janssen. Je hebt meer aan de laatste 4-6 weken, de huidige golf start zo eind september.
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
Tijd voor een linkdrop:

[...]

Dit werpt een licht op ons eigen 3G systeem en 2G plannen.

Gevaccineerd maar niet getest = hoog risico.

Vermoedelijk vanwege laag- of asymptomatische infecties onder gevaccineerden. Er mag wel een nuance bij: het is goed mogelijk dat in deze groep een andere ratio zit tussen "positieve PCR test" en "besmettelijk voor anderen". Maar het idee om gevaccineerden met een QR vrij te stellen van de normale maatregelen, dat kan wel in de prullenbak.
Tsja, dit riep ik al voor de invoering van dat stuk ellende. Maar goed, blijkbaar gaat het om de QR (zie artikel Trouw die eerder is gepost) en niet zozeer of het helpt of niet.
dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:44:
De overheid heeft toch cijfers van bevolking?
Ik zou wel is willen weten hoe groot de groep is van ongevacineerde in leeftijds groepen.

Dus onder 30 en onder 40 en onder 50.
Op basis daarvan kunnen ze toch mooie berekeningen maken
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

Dit kan je natuurlijk zelf al zien. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Wat heb je toch met die "traditionele" vaccins? Weet je überhaupt waar je het over hebt?

Wat moeten we met NovaVax? Een bedrijf wat in de afgelopen jaren nog bijna uit de Nasdaq viel, omdat ze keer na keer geen resultaten blijken te kunnen leveren.
En is Valneva wel "traditioneel" genoeg voor je?
Als je écht traditioneel wil, dan gebruik je nog levende virusdeeltjes (verzwakt of niet). Dat zijn zowel NovaVax als Valneva niet.

Je "oplossing" is een schijnbeweging zonder enig nut. Beide mRNA vaccins doen het beter in trials dan de NovaVax en Valneva. Waarom zou je voor een minder effectief vaccin gaan?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 15:06
CMD-Snake schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:45:
Er zijn twee "incidenten" geweest. De vakantie naar Griekenland en dat hij bij terugkomst geen mondkapje droeg in zijn eigen auto.

Beide incidenten zijn nogal gefabriceerd naar mijn mening. Griekenland was destijds geel, dus een vakantie was mogelijk volgens de regels. Het is nog minder erg als je bedenkt dat het koninklijke gezin de hele vakantie op hun eigen landgoed zou blijven daar. Weinig kans op besmettingen. Ik kon mij er niet boos over maken destijds.

Het mondkapje niet dragen in zijn eigen auto. Tja... wat moet je daar nu mee? Het was toen niet verplicht. Er zat een bewaker bij, maar ik denk dat de bewakers van het koninklijk gezin zo vaak en zo dicht bij de familie zijn dat je ze tot een bubbel kan rekenen.

Al met al erg overtrokken.
Was het overigens niet een taxi waarom er zo'n ophef over was? Maar volgens mij viel de ophef daarover wel mee. Meer een constatering en hernieuwde ophef over de vakantie op zich.

Volgens mij was de ophef over de vakantie op zich vooral dat de Koning besloot naar het buitenland te gaan terwijl de overheid de week ervoor opriep vooral niet naar het buitenland te gaan.

Nog even los van de vraag of het al dan niet veilig en verantwoord kon, heeft de Koning daarna wel ingezien dat het misschien een beetje een inschattingsfout was om toch te gaan en zijn excuses aangeboden.

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 22-11-2021 10:54 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kun je eens kappen met het ongefundeerde roepen dat mRNA zooi is?

• bie100
FRANQ schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:45:
[...]

Las dat er (gericht)geschoten is, wat echt niet snel gedaan word.
.
dat hoop ik wel dat er gericht geschoten is anders wordt het een zooitje als ze om zich heen gaan schieten 8)

• Emgeebee
  • Laatst online: 24-10 17:22
eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:47:
[...]

In hoe verre zijn ze dan feitelijk? Waarom vinden ze het snel? Omdat iemand anders dit zegt?

Ze zijn al meer dan 10 jaar onderzoek aan het doen naar een corona-vaccin, dat snappen ze niet. Het hele grondonderzoek was al gedaan. De voorstudies zijn verricht. Gooi er dan tijdelijk een onbeperkte hoeveelheid tijd en geld tegenaan en je hebt inderdaad zo een vaccin daaruit gefabriceerd.

mRNA, idem, ik geloof dat de eerste mRNA experimenten uit 1978 stammen. Deze techniek is niet nieuw, het is niet onbekend. Het klinkt alleen een beetje vreemd voor een onbekende.
En dan moet je dus kijken naar andere oorzaken; nepnieuws, post-waarheid tijdperk, dat soort termen. Mensen zijn er om de een of andere reden van overtuigd geraakt dat hun mening belangrijk is in vraagstukken over werking/betrouwbaarheid van het vaccin. Reality check; die mening is geen stuiver waard. Maar om de een of andere reden kickt dunning-kruger er dermate hard in dat mensen compleet irrationele beslissingen nemen.

Misschien is de wereld langzaamaan te complex aan het worden. Mensen snappen het niet, raken achterop en vertrouwen het vervolgens niet meer. En dan is weigeren of een "eigen mening" hebben een soort van houvast.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:19
[...]

Kan je ook inhoudelijk beargumenteren waarom het zooi is, of is dat enkel stemmingsmakerij?

Persoonlijk denk ik dat er wellicht wat mensen mee over de streep gehaald kunnen worden. Maar de weigeraars in mijn bekendenkring vertrouw ik er wel op om een ander excuus te zoeken. Om maar in de eigen termen te blijven, die hebben zich al voorgesorteerd door de politiek als excuus te gebruiken hem niet te nemen. Of natuurlijk het bekende "ik ben jong en vitaal dus ik hoef het niet".

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11 21:38
Emgeebee schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:52:
[...]
Reality check; die mening is geen stuiver waard.
Ik denk dat de reality check eerder is dat voor heel veel mensen het er wel toe doet. En dat ons mede in deze situatie brengt.

• Dennahz

Dennahz

Cartman! schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:51:
[...]

Kun je eens kappen met het ongefundeerde roepen dat mRNA zooi is?
Fair point. Aangepast.

Twitter

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 19:08
Segafreak83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:20:
[...]

Niets voortrekken, degene die gevaccineerd zijn, hebben aan hun plicht voldaan. En hebben daarbij ook aan de anderen gedacht.
Uit recente cijfers blijkt dat alleen gevaccineerd zijn niet voldoende bijdraagt. Om voldoende bij te dragen aan het indammen van besmettingen, is vaccinatie plus een bepaalde mate aan risicomijdend gedrag nodig.

Dat laatste is (vooral sinds september) een beetje uit beeld geraakt, we ervaren momenteel de resultaten.
Degene die keihard weigeren denken juist alleen aan zichzelf.
Pas om om de brede groep ongevaccineerden op 1 hoop te gooien. Er zitten principiele weigeraars bij om religieuze redenen, principiele weigeraars om politieke redenen, maar ook mensen bij die niet principieel weigeren maar omdat de corona "niet zo belangrijk" vinden.

Je zou de groep in subgroepen moeten beschouwen en per subgroep moeten bekijken wat mensen doen om bij te dragen aan reductie van transmissie. Ik denk dat vooral de niet-zo-principiele subgroep nergens om geeft en niets bijdraagt.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 14:13
Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:37:
[...]

Ik behoor denk ik ook tot de groep die jij beschrijft en ik vind sommige zaken gewoon raar. Maar je krijgt daar niet altijd goede antwoorden op en daarom blijf ik niet overtuigd.
Voor de snelheid is een simpele verklaring: https://www.medicalnewsto...y#Worldwide-collaboration Dat is ook al in een documentaire geweest. Iedereen deelde info. En als dan alle mankracht ermee bezig gaat, kan het snel gaan.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11 21:38
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:54:
Pas om om de brede groep ongevaccineerden op 1 hoop te gooien. Er zitten principiele weigeraars bij om religieuze redenen, principiele weigeraars om politieke redenen, maar ook mensen bij die niet principieel weigeren maar omdat de corona "niet zo belangrijk" vinden.
+ mensen die geen prik mogen.

• t_captain
Señor Sjon schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:50:
[...]

Tsja, dit riep ik al voor de invoering van dat stuk ellende. Maar goed, blijkbaar gaat het om de QR (zie artikel Trouw die eerder is gepost) en niet zozeer of het helpt of niet.

[...]
Escalation of commitment. QR werkt niet voldoende? Meer QR.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 15:58
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:13:
[...]

Waarom gaat het daar zo goed:
* ze zijn veel verder met booster shots
[...]
Dat zou een goede reden kunnen zijn voor een 2/3G-beleid gekoppeld aan boosters O-)
In een eerlijk systeem zouden deze twee elkaar balanceren. De beide groepen hebben door een andere pakket aan transmissie beperkende maatregelen uiteindelijk dezelfde kans om corona te dragen.
Als 1 van de groepen veel meer covid heeft dan de andere, is het systeem niet helemaal eerlijk. De ene groep krijgt dan klaarblijkelijk teveel vrijheden en/of de andere groep te weinig.
Nou ja, als een besmette gevaccineerde 50% minder besmettelijk is dan een ongevaccineerde dan is het systeem met 2x zoveel besmettingen onder gevaccineerden precies "eerlijk" in balans in de zin dat iedereen (ongeacht vaccinatiestatus) gemiddeld evenveel bijdraagt aan de verspreiding.
Ik ben het verder met je eens dat je niet mag doorschieten en de gevaccineerden "te veel" vrijheid mag geven ten koste van ongevaccineerden, maar tegelijkertijd kan je niet verwachten dat de verdeling tot op de procent nauwkeurig hetzelfde is. Bij een hoge vaccinatiegraad kan je sowieso niet heel erge excessen krijgen, omdat je een hoge reproductiefactor onder de gevaccineerden nooit kan compenseren met welke maatregelen voor de kleine ongevaccineerde groep dan ook.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
Jeroenneman schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:50:
[...]

Wat heb je toch met die "traditionele" vaccins? Weet je überhaupt waar je het over hebt?

Wat moeten we met NovaVax? Een bedrijf wat in de afgelopen jaren nog bijna uit de Nasdaq viel, omdat ze keer na keer geen resultaten blijken te kunnen leveren.
En is Valneva wel "traditioneel" genoeg voor je?
Als je écht traditioneel wil, dan gebruik je nog levende virusdeeltjes (verzwakt of niet). Dat zijn zowel NovaVax als Valneva niet.

Je "oplossing" is een schijnbeweging zonder enig nut. Beide mRNA vaccins doen het beter in trials dan de NovaVax en Valneva. Waarom zou je voor een minder effectief vaccin gaan?
Het is in mijn ogen een soort van misplaatst conservatisme. Er is natuurlijk in het verleden ook wel eens wat misgegaan bij het haastig introduceren van vaccins zoals bij de uitbraak van de varkensgriep in '76 in de VS. Maar zoals een poster boven me ook al aangeeft zijn heel veel van die 'nieuwe' zaken als mRNA vaccins helemaal niet zo nieuw. Uiteindelijk is de enige manier om echt informatie te krijgen gedegen trials uitvoeren en analyse op adverse effect reporting bij grootschalig gebruik. Dat geldt overigens net zo goed voor 'traditionele vaccins' als voor nieuwe technologieën.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Emgeebee
  • Laatst online: 24-10 17:22
PLAE schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat de reality check eerder is dat voor heel veel mensen het er wel toe doet. En dat ons mede in deze situatie brengt.
De mening als eindresultaat is zeker belangrijk; het bepaalt of die mensen een prik halen of niet. Maar in de vorming van die mening of het vaccin betrouwbaar is moet je naar feiten kijken, niet naar de eigen vooropgestelde mening (confirmation bias) of misinterpretatie van die feiten.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tja, die QR en 2G zijn misschien gedrochten, maar wel een stok achter de deur om te vaccineren (waarmee je aantoonbaar een boel ellende voorkomt).

Wil je de stok achter de deur houden, dan moet je naar G&G gaan (getest en recent gevaccineerd/ eventueel genezen).

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-11 12:44

Snappie88

Mr. Hollywood

Is bekend wanneer de volgende pers conferentie is?

Surfin' paradise!

• Agent47

Agent47

I always close my contracts.

Snappie88 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:07:
Is bekend wanneer de volgende pers conferentie is?
3 december

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Dennahz

Dennahz

Mugwump schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:58:
[...]

Het is in mijn ogen een soort van misplaatst conservatisme. Er is natuurlijk in het verleden ook wel eens wat misgegaan bij het haastig introduceren van vaccins zoals bij de uitbraak van de varkensgriep in '76 in de VS. Maar zoals een poster boven me ook al aangeeft zijn heel veel van die 'nieuwe' zaken als mRNA vaccins helemaal niet zo nieuw. Uiteindelijk is de enige manier om echt informatie te krijgen is gedegen trials uitvoeren en analyse op adverse effect reporting bij grootschalig gebruik. Dat geldt overigens net zo goed voor 'traditionele vaccins' als voor nieuwe technologieën.
Misplaatst of niet, die mensen ga je toch niet meer overtuigen. Je ziet het met die AZ en Janssen prik ook. Iedereen werd gepusht om ze zo snel mogelijk te nemen... en hoppa, toch allerlei bijwerkingen.

*knip* get your facts straight. Je kunt niet de werking van de vaccins bediscussieren puur op "ik vind". Dat als jij andere inzichten hebt, onderbouw ze dan ook.

En voor mezelf: ik heb bepaalde medicatie, alles is nu 100% stabiel en dat wil ik graag zo houden. Dus als ik het even kan vermijden, heb ik geen zin in vage bijwerkingen en speel ik liever op safe en wacht ik op een techniek waarvan ik weet dat ik er normaliter geen last van ga krijgen. Dan maar de titel "wappie" of "anti-vaxxer".

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:21 ]

Twitter

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:54
Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:11:

En voor mezelf: ik heb bepaalde medicatie, alles is nu 100% stabiel en dat wil ik graag zo houden. Dus als ik het even kan vermijden, heb ik geen zin in vage bijwerkingen en speel ik liever op safe en wacht ik op een techniek waarvan ik weet dat ik er normaliter geen last van ga krijgen. Dan maar de titel "wappie" of "anti-vaxxer".
Om medische redenen niet gevaccineerde ;)
klinkt vriendelijker, en als je zegt dat je om medische redenen niet gevaccineerd bent hebben mensen daarvoor ook meer begrip.

[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 22-11-2021 11:16 ]

• t_captain
Tom-Z schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:58:
[...]

Nou ja, als een besmette gevaccineerde 50% minder besmettelijk is dan een ongevaccineerde dan is het systeem met 2x zoveel besmettingen onder gevaccineerden precies "eerlijk" in balans in de zin dat iedereen (ongeacht vaccinatiestatus) gemiddeld evenveel bijdraagt aan de verspreiding.
Ik ben het verder met je eens dat je niet mag doorschieten en de gevaccineerden "te veel" vrijheid mag geven ten koste van ongevaccineerden, maar tegelijkertijd kan je niet verwachten dat de verdeling tot op de procent nauwkeurig hetzelfde is.[...]
Het is lastige materie, ook omdat we niet alle factoren getalsmatig goed in kaart hebben gebracht.

Mijn algemene gevoel is dat we gevaccineerden in het QR-tijdperk teveel vrijheid hebben gegeven en bovenal teveel het gevoel gegeven dat vaccinatie afdoende zou zijn.

Nu moeten we deels terugkomen op die communicatie en dat is lastig.

Typisch probleem van onze coronadriehoek Rutte/De Jonge/Grapperhaus. Alles is 100% zorgwekkend ("we moeten samen pijnlijke stappen zetten om verspreiding van het virus af te remmen") of 100% OK ("hebben we toch weer mooi bereikt"); nooit zit er eens voldoende nuance in de boodschap.

Onderliggend moeten we eigenlijk naar een soort ongeschreven contract tussen burger en maatschappij. Met een R0 waarde van pakweg 7 en een collectieve immuniteit door eerdere infecties van 28% moet iedereen er iets aan doen om de besmettingskans met zo'n 80% of meer te verminderen. Daarin kun je putten uit tal van vaten. Levensstijl, gezinssamenstelling, immunisatie, gedragsregels etc.

Wie bijvoorbeeld gevaccineerd, thuis werkt is en alleen woont, die hoeft verder niet veel te doen. Kies je echter tegen vaccinatie, heb je drie kinderen op twee scholen, en werk je in een winkel, dan heb je wel wat werk te verzetten om de maatschappij te beschermen.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
[...]

Misplaatst of niet, die mensen ga je toch niet meer overtuigen. Je ziet het met die AZ en Janssen prik ook. Iedereen werd gepusht om ze zo snel mogelijk te nemen... en hoppa, toch allerlei bijwerkingen.

Ik lees over Pfizer en Moderna toch ook wel het e.e.a. aan bijwerkingen. Het is ook een prachtige techniek, echt. Maar ik vind dat ze te overhaast hebben besloten om het in te zetten op zo'n grote schaal.

Je hoort en leest steeds meer over hartklachten bij jonge mensen. En dan niet 1 of 2 mensen, maar wereldwijd toch behoorlijk wat. Misschien zoomen ze er meer op in, ik weet het niet. Het valt gewoon op.

Statistisch gezien is de kans dat je geen bijwerkingen krijgt van zo'n prik misschien wel hoog, maar goed, dat is het doodziek worden van covid voor mensen onder de 40 ook. Dus als je het dan toch over statistieken hebt, moet je dat ook meepakken.

Maar wanneer en hoe weet je dan dat die nieuwe techniek je geen last zal bezorgen?

Als je de huidige statistiek (die positief uitpakt voor vaccinatie) al niet gelooft, waarom zou je dan nieuwe statistieken wél geloven?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:12
Yucon schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:12:
[...]

Als je een beetje logisch nadenkt zou je het op z'n minst in de ziekenhuiscijfers zien. Echter

[...]

Bron

Experiment avondklok 1.0 heeft blijkbaar geen zichtbare resultaten opgeleverd. En dan zou het nog een goed idee zijn om er nog eens een ronde tegenaan te gooien?
De bron en de uitspraak van Kuipers zijn van de datum 28 april 2021 en geldig in de setting en het maatregelen pakket en ons gedrag van die datum.
En dus is dit niet automatisch wat hij nu zou zeggen in de situatie van vandaag. Deze born/uitspraak is dus voor vandaag niet echt nuttig.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Cartman!
  • Niet online
Een vaccinatie kan bijwerkingen geven ja, dat is niets nieuws en ook vrij logisch gezien je lichaam aan het werk gezet wordt. Zolang de bijwerkingen minder erg zijn dan de (mogelijke) gevolgen van de ziekte zeer acceptabel.
Ik lees over Pfizer en Moderna toch ook wel het e.e.a. aan bijwerkingen. Het is ook een prachtige techniek, echt. Maar ik vind dat ze te overhaast hebben besloten om het in te zetten op zo'n grote schaal.
Wederom, bijwerkingen zijn normaal. Waarom is het precies overhaast?
Je hoort en leest steeds meer over hartklachten bij jonge mensen. En dan niet 1 of 2 mensen, maar wereldwijd toch behoorlijk wat. Misschien zoomen ze er meer op in, ik weet het niet. Het valt gewoon op.
Heb je hier bronnen/statistiek bij?
Statistisch gezien is de kans dat je geen bijwerkingen krijgt van zo'n prik misschien wel hoog, maar goed, dat is het doodziek worden van covid voor mensen onder de 40 ook. Dus als je het dan toch over statistieken hebt, moet je dat ook meepakken.
De kans op ernstige bijwerkingen van covid is nog altijd hoger dan ernstige bijwerkingen van het vaccin, acceptabel risico dus.
Wie gaat jou de garantie geven dat er met een andere techniek geen bijwerkingen zijn? Ik denk niemand. De vaccins die je voorstelde, hebben die 0 klachten gegeven?

• migchiell
FRANQ schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:15:
[...]

klinkt vriendelijker, en als je zegt dat je om medische redenen niet gevaccineerd bent hebben mensen daarvoor ook meer begrip.
Maar is dat ook zo? Is het overlegd met een arts, en geconstateerd dat er medische redenen zijn waarom hij niet gevaccineerd kan worden?

Het klinkt mij meer in de oren als angst om de status quo te verstoren en daarom geen vaccin durven nemen nu. Dat is iets anders.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

FRANQ schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:15:
[...]

Om zelf besloten medische redenen.

Bijna iedereen die van zichzelf vind dat er medische redenen zijn om het niet te doen krijgt het advies van de arts om het juist wel te doen.
Ik lees bij @Dennahz nergens dat hij een arts ervoor geconsulteerd heeft.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• eric.1
[...]

Het klinkt vrij ernstig, hartklachten bij jonge mensen. Maar ik heb al wel begrepen dat de kans echt zeer minimaal is en mocht je het toch krijgen dan is het nog relatief onschuldig en gaat het veelal vanzelf over.

Hier was een hele discussie over in Zweden, de conclusie was eigenlijk dat ze veel te overhaast Moderna uit de roulatie hebben gehaald.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 15:06
@Snappie88 zou zomaar vervroegd kunnen worden. Ik hoorde vanochtend op de radio dat het OMT vind dat het Kabinet iets moet doen met de hoge besmettingscijfers.

Vooralsnog inderdaad 3 december.

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 22-11-2021 11:19 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TIGER1125 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:50:
Was het overigens niet een taxi waarom er zo'n ophef over was? Maar volgens mij viel de ophef daarover wel mee. Meer een constatering en hernieuwde ophef over de vakantie op zich.
De koning heeft zijn eigen taxi. ;) Hij werd vervoerd met een auto met AA kenteken, een van zijn eigen auto's dus.
Volgens mij was de ophef over de vakantie op zich vooral dat de Koning besloot naar het buitenland te gaan terwijl de overheid de week ervoor opriep vooral niet naar het buitenland te gaan.

Nog even los van de vraag of het al dan niet veilig en verantwoord kon, heeft de Koning daarna wel ingezien dat het misschien een beetje een inschattingsfout was om toch te gaan en zijn excuses aangeboden.
Toch ging in die tijd een flink deel van Nederland nog op reis of kwamen ze net terug, ondanks oproepen vanuit het kabinet. De koning had geloof ik ook de toestemming van Rutte voor zijn vakantie. In dat opzicht van de koning niet heel anders dan zijn onderdanen.

Het kwam allemaal gekunsteld op mij over destijds.

• ijdod
  • Laatst online: 13-11 07:08
[...]

Als ze nou eens opschieten met die traditionele vaccins, dan laten heel veel mensen die geen mRNA prik willen zich ook vaccineren.
Het zullen er best een paar zijn, maar 'heel veel' geloof ik niet. Het is sowieso al een groep die een bijzonder standpunt aanhangt, ik denk dat het waarschijnlijker is dat de meesten dan met een ander excuus gaan komen om het niet te doen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
TIGER1125 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:19:
[...]

@Snappie88 zou zomaar vervroegd kunnen worden. Ik hoorde vanochtend op de radio dat het OMT vind dat het Kabinet iets moet doen met de hoge besmettingscijfers.
Volgens verwachting weer, het demissionaire kabinet wacht net zo lang tot de maatschappelijke roep om maatregelen groot genoeg is om maatregelen te nemen zonder aan populariteit te verliezen.

• redwing
  • Nu online
[...]
Allerlei bijwerkingen? Dat is ook een beetje overdreven he. Het zijn niet meer bijwerkingen dan je vooraf kunt verwachten. Alleen willen we dat soort bijwerkingen liever niet en hadden we een nog beter alternatief. Maar als alle vaccins die bijwerkingen hadden gehad, waren we gewoon door blijven prikken omdat zelfs met die bijwerkingen het vaccin vele malen beter is dan het virus zelf.

Zoals ik al zei, kijk eens naar de onderzoeken die dit bekijken en niet naar allerlei losse sites die puur focussen op specifieke zaken. Bijna al dit soort bijwerkingen zie je nl. normaal al (ook bij mensen zonder vaccinatie) en heel veel koppelingen naar het vaccin kloppen dan ook niet. Niet elk probleem dat optreed na een vaccin is door dat vaccin. Je zult b.v. verbaast staan hoeveel mensen je kunt vinden die in de dag na hun vaccinatie plotseling een verkeersongeluk hebben gehad ;)
En dat wordt ook meegepakt. En de kans dat je van zo'n prik bijwerkingen krijgt is vele malen kleiner dan de kans dat je bijwerkingen van corona krijgt. Lees je nu AUB eens fatsoenlijk in over de onderzoeken en pak niet je info van allerlei random sites. Je brengt hier iedere keer op/aanmerkingen alsof niemand daar over heeft nagedacht, maar als je eens een onderzoek doorkijkt zie je juist dat er veel meer wordt meegenomen dan wat jij tegenkomt.
Tja, als je op safe wil spelen pak je dat vaccin zo snel mogelijk. Die 'nieuwe' vaccins' gaan je echt helemaal niets helpen, behalve een grotere kans op allergische reakties.

Punt is heel simpel, je probeert allerlei manco's in de vaccins te vinden die er helemaal niet zijn. Ook voor jou is het vele malen beter om het huidige vaccin te pakken. En de keuze is altijd aan jezelf, maar ga niet allerlei redenen proberen te vinden om je keuze te onderbouwen. Heel rationeel gezien zijn die redenen er gewoon niet.

[removed]

• redwing
  • Nu online
RemcoDelft schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:22:
[...]

Volgens verwachting weer, het demissionaire kabinet wacht net zo lang tot de maatschappelijke roep om maatregelen groot genoeg is om maatregelen te nemen zonder aan populariteit te verliezen.
Precies dit, daar gaat echt niets versneld worden, tenzij er plotseling veel meer mensen zijn die meer maatregelen willen.

[removed]

• redwing
  • Nu online
eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:19:
[...]

Het klinkt vrij ernstig, hartklachten bij jonge mensen. Maar ik heb al wel begrepen dat de kans echt zeer minimaal is en mocht je het toch krijgen dan is het nog relatief onschuldig en gaat het veelal vanzelf over.

Hier was een hele discussie over in Zweden, de conclusie was eigenlijk dat ze veel te overhaast Moderna uit de roulatie hebben gehaald.
Daarnaast was het ook nog een kwaal die je ook sporadisch zag bij corona-patiënten. Ze zijn er dus nog niet eens over uit of het risico met het vaccin wel groter is dan het krijgen via het virus.

[removed]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:19:
[...]

Relatief onschuldig en het gaat veelal vanzelf over?

Het is een beschadiging aan het hart, dat is in mijn ogen verre van onschuldig en het litteken op de hartspier blijft waar je ook op latere leeftijd weer last van kunt krijgen.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 09:09
Ik kijk niet heel veel meer naar de cijfers; maar zo te zien is de stijging er een beetje uit?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 14-11 21:47
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:25:
[...]

Daarnaast was het ook nog een kwaal die je ook sporadisch zag bij corona-patiënten. Ze zijn er dus nog niet eens over uit of het risico met het vaccin wel groter is dan het krijgen via het virus.
Overall is de kans op myocarditis 7 keer hoger na corona dan een vaccin. Maar dit geldt natuurlijk niet voor alle leeftijdsgroepen. Onder de 30 zal dat niet meer gelden ben ik bang, dus dat risico is ook weer niet heel makkelijk weg te leggen. Nu ken ik iemand die na 1x Pfizer (!) ook myocarditis kreeg.. Daar word je echt niet vrolijk van. Tuurlijk gevalletje n=1 maar onder de 30 krijgen gezonde mensen vrijwel geen mycarditis na corona besmetting.

[ Voor 7% gewijzigd door SemperFidelis op 22-11-2021 11:28 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
[...]

[mbr]*knip* get your facts straight. Je kunt niet de werking van de vaccins bediscussieren puur op "ik vind". Dat als jij andere inzichten hebt, onderbouw ze dan ook.[/]

Ik heb het ook nergens over de vraag of vaccins bijwerkingen hebben en of het voor mensen met medicatie lastig kan zijn. Het probleem zit hem in vetgedrukte. Feitelijk weet je dit helemaal niet. Dat jij toevallig van een griepvaccin dat op basis van een bepaald principe werkt geen last krijgt, is geen enkele garantie dat dit ook opgaat voor een vaccin tegen een heel ander virus. Je immuunrespons is van veel meer afhankelijk dan enkel de techniek die wordt gebruikt om de immuunrespons op te wekken.
Ik zie daar sowieso veel onzekerheid over. Ook mensen die liever AZ wilden, want dat was een 'traditioneel vaccin', terwijl ook dat een relatief nieuwe technologie gebruikt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• eric.1
Wolly schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:27:
[...]

Het is een beschadiging aan het hart, dat is in mijn ogen verre van onschuldig en het litteken op de hartspier blijft waar je ook op latere leeftijd weer last van kunt krijgen.
Dan hebben we het waarschijnlijk over iets anders? De reden iig waarom Moderna hier werd gestopt was de kans op een ontsteking aan de hartspier of hartzak. Volgens experts hier nogal onschuldig in de meeste gevallen.

• Wolly
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:29:
[...]

Dan hebben we het waarschijnlijk over iets anders? De reden iig waarom Moderna hier werd gestopt was de kans op een ontsteking aan de hartspier of hartzak. Volgens experts hier nogal onschuldig in de meeste gevallen.
Hartspierontsteking (myocarditis).

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:10
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:27:
Ik kijk niet heel veel meer naar de cijfers; maar zo te zien is de stijging er een beetje uit?
daar lijkt het nog niet echt op..
dit zijn de cijfers obv eerste ziekteverschijnselen... dus de cijfers van de laatste 7 dagen in de tabel gaan nog omhoog..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__bnxskyLued6Sgrr2J7wtAEZ5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NClDpHpxoJ7vajDrHAMYfMGE.png?f=user_large

Je zou kunnen zeggen dat de stijging afneemt, maar er is nog steeds sprake van een stijging..

Daarnaast: we zitten op de max van de testcapaciteit, dus je kunt je ook afvragen of een stagnatie in de positieve testen wellicht daardoor wordt beïnvloed..

• t_captain
RemcoDelft schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:22:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op. Maar in de maatschappij zit momenteel veel weerstand tegen maatregelen. Mensen hebben nog maar twee maanden geleden gehoord dat alles in orde was, als ze maar een QR code hadden. Vandaar het ronduit slappe optreden tegen deze golf.

• t_captain
breew schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:30:
[...]

daar lijkt het nog niet echt op..
dit zijn de cijfers obv eerste ziekteverschijnselen... dus de cijfers van de laatste 7 dagen in de tabel gaan nog omhoog..

[Afbeelding]

Je zou kunnen zeggen dat de stijging afneemt, maar er is nog steeds sprake van een stijging..

Daarnaast: we zitten op de max van de testcapaciteit, dus je kunt je ook afvragen of een stagnatie in de positieve testen wellicht daardoor wordt beïnvloed..
Het enige goede nieuws op dit moment zit in een verjonging van positief getesten sinds een dag of 5. De groep 80+ lijkt over de piek heen te zijn, 70+ op de piek. Bij kinderen en tieners stijgen de positieve tests nadrukkelijk door.

• eric.1
Sjah, kan. Hoeft dus niet.

Dus je hebt eerst een verwaarloosbare kans op deze ontsteking na een vaccinatie en dan "een kans" op littekenvorming waarvan het gevolg in de meeste gevallen onschuldig is?

Nou, ja, dit risico zou ik zelf zo accepteren

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 16:58
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:27:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TS5OJY-D4wCJLrYrzTduf-F7t6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QwttQ3flXMJVCMszObPRGkgX.png?f=fotoalbum_large

Rioolwater meting kan je redelijk als vroege graadmeter gebruiken voordat het zich in positieve testen laat zien, en trek er verder maar je eigen conclusies uit.

• redwing
  • Nu online
SemperFidelis schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:28:
[...]
Overall is de kans op myocarditis 7 keer hoger na corona dan een vaccin. Maar dit geldt natuurlijk niet voor alle leeftijdsgroepen. Onder de 30 zal dat niet meer gelden ben ik bang, dus dat risico is ook weer niet heel makkelijk weg te leggen. Nu ken ik iemand die na 1x Pfizer (!) ook myocarditis kreeg.. Daar word je echt niet vrolijk van. Tuurlijk gevalletje n=1 maar onder de 30 krijgen gezonde mensen vrijwel geen mycarditis na corona besmetting.
Nee, maar ik las laatst ook een onderzoek dat het in andere leeftijdsgroepen dat risico juist andersom zou kunnen liggen. Hoe dan ook blijft het een minimale kans die, nu het bekend is, ook maar weinig risico heeft.

En na 1x vind ik dan weer niet zo heel opvallend, want als je het krijgt, krijg je het na 1 of 2 keer. Het blijft natuurlijk vervelend, maar als je het dan weer naast de bijwerkingen van corona ligt valt het aardig in het niet.

[removed]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

[mbr]*knip* get your facts straight. Je kunt niet de werking van de vaccins bediscussieren puur op "ik vind". Dat als jij andere inzichten hebt, onderbouw ze dan ook.[/]

Covid heeft ook allerlei bijwerkingen, er zijn er in NL al ruim 18 000 aan overleden. Dat lijkt mij best serieus. Zulke bijwerkingen en zeker in de mate kom je bij de vaccins niet tegen, ook niet bij AZ en Janssen.

En wat betreft je eigen situatie. Lijkt mij meer iets om eens met je apotheek te bespreken. Geen idee wat voor een medicatie je hebt maar ik acht de kans toch groot dat het risico op een verstoring dan bij een covid infectie heel wat groter is dan bij een gecontroleerde prikkel aan het afweersysteem door een vaccin.

Verder niet persoonlijk bedoeld ofzo, maar ik word echt zo pissed van al die eigenwijze doe het zelf deskundigen die onder het motto kritisch zijn denken slim te doen. En dan zie je dat de boel in de UK en Portugal een stuk beter onder controle is, niet door de maatregelen enkel door de vaccinatiegraad.

alles kan off-topic

• redwing
  • Nu online
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:34:
[...]
Het enige goede nieuws op dit moment zit in een verjonging van positief getesten sinds een dag of 5. De groep 80+ lijkt over de piek heen te zijn, 70+ op de piek. Bij kinderen en tieners stijgen de positieve tests nadrukkelijk door.
Voordeel hiervan is natuurlijk wel dat het steeds meer naar leeftijdsgroepen gaat die amper in het ziekenhuis terecht komen.

[removed]

• dfbt
Bedankt voor de link!

We zien toch dat er +- 27 % vanaf 1985 zo beetje niet gevaccineerd is. Alles onder leeftijd 35-36 dus. Moeten we ons daar zo zorgen over maken ? Ik geloof het niet, aangezien de kans dat hun überhaupt op de IC komen heel erg laag is .

Wat natuurlijk wel een zorgmoment is, zijn de vaccinatiecijfers van alle 60+ mensen.
Ik vind zelfs 92-93% gemiddelde van leeftijd 100 tot 60 redelijk laag. Die laatste kleine 10% van de mensen van 60+ veroorzaken nu toch alle druk in de zorg?

76-80 1941-1945 564.881

Als ik nu zo tabelletje neem, zijn in de leeftijd 76-80 564.881 mensen voor tweede keer geprikt.
Tabel eronder laat zien dat in leeftijdsgroep 41-45 94% is gevaccineerd.
Klein rekensommetje erop en dat zegt dat 6% ongeveer 36.000 mensen zijn.
Dat zijn nog steeds enorme aantallen, als je dan ook ziet dat de IC vol ligt met oude mensen.
Blijkbaar zijn er toch heel veel mensen tegen vaccinatie?
En dit zijn alleen aantallen van 76-80. Maar zo beetje alle leeftijden tot 50-45 heeft zulke cijfers.
Vanaf leeftijd onder 46 zie je redelijke afname, en dan krijg je groepen jongeren waarvan 30% nog geen vaccinatie gehaald heb.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 23:16
Agent47 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:43:
[...]

Echt het allereerlijkste? Iedereen testen voordat die persoon ergens naar binnen gaat. Ga je never nooit niet voor elkaar krijgen.

Ga dat maar eens handhaven in de supermarkt etc.
Waarom is dat precies het allereerlijkst? Omdat iedereen hetzelfde wordt behandeld? Dat is maar 1 kant van de zaak. Je kunt ook redeneren dat het oneerlijk is dat mensen die een lagere bijdrage aan verspreiding leveren even zware maatregelen worden opgelegd als mensen die een grotere bijdrage leveren.

Begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat ik voor of tegen een dergelijke 1G insteek ben. Ik vind de term 'eerlijk systeem' dusdanig subjectief dat het op z'n minst toelichting behoeft van degene die het gebruikt. Pleiten voor het eerlijkste systeem klinkt goed, maar is uiteindelijk behoorlijk subjectief.

Hij wil.

• redwing
  • Nu online
[...]

Ja, relatief onschuldig en het gaat veelal vanzelf over. Zeker nu we weten dat het een bijwerking is, en er dus een goede behandeling voor is. En dat wil weer niet zeggen dat er uitzonderingen zijn die er meer last van hebben, maar dat is weer een fractie van de hele kleine kans die er al is om dit te krijgen.

[removed]

• migchiell
[...]

Bron?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:39:
[...]

Bedankt voor de link!

We zien toch dat er +- 27 % vanaf 1985 zo beetje niet gevaccineerd is. Alles onder leeftijd 35-36 dus. Moeten we ons daar zo zorgen over maken ? Ik geloof het niet, aangezien de kans dat hun überhaupt op de IC komen heel erg laag is .

Wat natuurlijk wel een zorgmoment is, zijn de vaccinatiecijfers van alle 60+ mensen.
Ik vind zelfs 92-93% gemiddelde van leeftijd 100 tot 60 redelijk laag. Die laatste kleine 10% van de mensen van 60+ veroorzaken nu toch alle druk in de zorg?

76-80 1941-1945 564.881

Als ik nu zo tabelletje neem, zijn in de leeftijd 76-80 564.881 mensen voor tweede keer geprikt.
Tabel eronder laat zien dat in leeftijdsgroep 41-45 94% is gevaccineerd.
Klein rekensommetje erop en dat zegt dat 6% ongeveer 36.000 mensen zijn.
Dat zijn nog steeds enorme aantallen, als je dan ook ziet dat de IC vol ligt met oude mensen.
Blijkbaar zijn er toch heel veel mensen tegen vaccinatie?
En dit zijn alleen aantallen van 76-80. Maar zo beetje alle leeftijden tot 50-45 heeft zulke cijfers.
Vanaf leeftijd onder 46 zie je redelijke afname, en dan krijg je groepen jongeren waarvan 30% nog geen vaccinatie gehaald heb.
Juist bij die jongeren werken de vaccins ook heel goed om infecties te voorkomen. Niet alleen leuk voor hun (scheelt weer een dagje hoofdpijn en snotteren) maar juist ook voor de samenleving als geheel. Minder besmettingen betekent ook minder kans om anderen, meer kwetsbaren, te besmetten. Het haalt simpel gezegd gewoon heel veel virus weg uit de maatschappij.

alles kan off-topic

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:41:
[...]

Ja, relatief onschuldig en het gaat veelal vanzelf over. Zeker nu we weten dat het een bijwerking is, en er dus een goede behandeling voor is. En dat wil weer niet zeggen dat er uitzonderingen zijn die er meer last van hebben, maar dat is weer een fractie van de hele kleine kans die er al is om dit te krijgen.
Dit is toch wel echt desinfo wat je hier opschrijft in de 1e zin.

Het is een ernstige ziekte.

Lees de link nog eens door, vooral bij Verloop van de klachten en Complicaties. Daar is niets onschuldigs aan en 'gaat vanzelf over' alsof het een tijdelijk ongemak is lees ik ook niet terug in die tekst.
Het verloop van myocarditis varieert van de volledige afwezigheid van symptomen tot een plotse hartdood (zeldzaam). Vaak is er een langdurige zwakte in de (lichamelijke) prestaties, gebrek aan veerkracht, hartkloppingen, snelle hartslag, hartritmestoornissen of kortademigheid.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:45:
[...]

Lees de link nog eens door, vooral bij Verloop van de klachten en Complicaties. Daar is niets onschuldigs aan en 'gaat vanzelf over' alsof het een tijdelijk ongemak is lees ik ook niet terug in die tekst.

[...]
Is het ook besmettelijk ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:16:
Typisch probleem van onze coronadriehoek Rutte/De Jonge/Grapperhaus. Alles is 100% zorgwekkend ("we moeten samen pijnlijke stappen zetten om verspreiding van het virus af te remmen") of 100% OK ("hebben we toch weer mooi bereikt"); nooit zit er eens voldoende nuance in de boodschap.
Ik pak deze er even uit want dit vind ik dan wel interessant.
Dit is weer een typisch voorbeeld van de schuld maar bij de overheid leggen. Precies hetzelfde doen als waar men de overheid van beticht. Om zelf maar geen verantwoordelijkheid te nemen en niet na te hoeven denken want het is toch wel de schuld van "de corona driekhoek....".

Het frappante is dat men dus wil dat de overheid alles voorkauwt maar als ze dat dan doen is het weer niet goed, gaan we niet naar de overheid luisteren, zijn we het er niet mee eens en doen ze het toch wel fout.

Daarnaast is het continue geklaag dat de overheid niet duidelijk is. Zijn ze eens heel duidelijk moeten ze blijkbaar weet ik veel hoeveel nuances gaan aanbrengen. Brengen ze nuances aan is het weer te vaag en onduidelijk en zijn er teveel uitzonderingen en regels en is het niet handhaafbaar.

Voor sommige is het gewoon nooit goed. Die zitten zo vast in hun "overheid slecht" bubbel dat het gewoon niet uitmaakt wat ze doen, wanneer ze het doen en hoe ze het doen. Er is altijd iets te vinden en de focus ligt vooral op hetgeen dat slecht gaat en niet lukt. En dan ook net doen alsof we in deze situatie zitten waarin we zitten echt uniek is voor Nederland en geen enkel ander land tegen dezelfde soort problemen aan loopt. Die weten blijkbaar wel allemaal precies hoe ze alles moeten inzetten want deze problemen zijn niet wereldwijd toch.....Neeeeee het is "de overheid", "de corona driekhoek". Dit schiet toch niet op zo...

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Wolly
  • Niet online
Doet dat ertoe in een discussie die gaat over de ernst van myocarditis?

• xzaz
Daarnaast willen de critici 'duidelijke' maatregelen maar komen nooit zelf met deze 'duidelijke' maatregelen.
Wolly schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:48:
[...]

Jawel, want je moet het tegenover Corona zetten, iets wat wel besmettelijk is.

[ Voor 36% gewijzigd door xzaz op 22-11-2021 11:51 ]

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 14:23

Kheos

FP ProMod
[...]

als je door een besmetting met corona een bepaalde kans hebt op myocarditis en een bepaalde kans om het over te dragen
versus
door een vaccinatie een bepaalde (meestal veel kleinere) kans hebt op myocarditis en geen kans om het over te dragen want een vaccin is niet besmettelijk

ja, dan lijkt mij dat heel relevant ja

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:10
t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:34:
[...]

dat kan natuurlijk ook komen doordat veel kinderen asymptomatisch positief worden bevonden (dus datum eerste ziektedag = datum testuitlag - DPL), terwijl 70+ (wellicht) al wel een paar dagen klachten heeft gehad voorafgaand aan de test (relatief vaker DON)

procentueel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2jHH7nm3xSV6fIrvZH76cTbRgc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PX4rTg9zotp2sPeMMnkhpfQJ.png?f=user_large

• redwing
  • Nu online
[...]

[...]
Laat ik het anders zeggen dan, algeheel is de consensus dat als je er op tijd bij bent, het goed te behandelen is en er zelden langdurige bijwerkingen zijn. Pak daarbij dat het maar heel zelden voorkomt en het risico is nog maar minimaal als je dat vergelijkt met de risico's die je voorkomt door het vaccineren.

[removed]

• Wolly
  • Niet online
Kheos schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:50:
[...]

als je door een besmetting met corona een bepaalde kans hebt op myocarditis en een bepaalde kans om het over te dragen
versus
door een vaccinatie een bepaalde (meestal veel kleinere) kans hebt op myocarditis en geen kans om het over te dragen want een vaccin is niet besmettelijk

ja, dan lijkt mij dat heel relevant ja
Als je wilt kan je daar best een boompje over opzetten. Zelf vind ik het belangrijk dat we hartspierontstekingen niet gaan bagatelliseren want dat is gewoon een serieuze kwaal en wens je niemand toe.

• dfbt
Ankona schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:44:
[...]

Juist bij die jongeren werken de vaccins ook heel goed om infecties te voorkomen. Niet alleen leuk voor hun (scheelt weer een dagje hoofdpijn en snotteren) maar juist ook voor de samenleving als geheel. Minder besmettingen betekent ook minder kans om anderen, meer kwetsbaren, te besmetten. Het haalt simpel gezegd gewoon heel veel virus weg uit de maatschappij.
Ja maar infecties en besmettingen .zijn heel anders dan ziekenhuis opname. We kunnen wel iedere dag record na record opschrijven. Maar als daar 99 % niks van merkt. Je hebt bijvoorbeeld 40 of 50 IC opname , dat is dan weer 0.2 % kans bij 20.000 besmettingen.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 09:58
*knip* lees eerst even de topicstart door. We verwachten meer onderbouwing van je als je dit soort stellingen deponeert.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 22-11-2021 12:08 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:17:
Hoezo zijn de cijfers over de effectiviteit leuk voor de marketing? Die laten overduidelijk zien dat de IC-bescherming voor mensen boven de 60 of 70 af is genomen met zo'n 10% terwijl de jongere groepen (welke later zijn geprikt) nog op de 98-99 bungelen. Boosten dus.
Nou nee, ik lees uit het document dat 70+ nu op 95 staat. Je kunt dat gemiddelde wat omhoog krikken door de vaccins waarbij dat erg speelt een booster te geven (sowieso geen slecht plan) maar je kunt je afvragen of die paar procent genoeg is om echt zo'n verschil te maken op de IC. Als ik puur naar verhoudingen kijk past dat gewoon niet in m'n boerenverstand, daar klopt het niet.
Dat geeft mij toch echt het gevoel dat het voor veel ouderen ook met prik lastig zal blijven om tegen covid te strijden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:16:
Blijft het natuurlijk wel zo dat het vaccin het op zich prima doet. Maar als je doelgroep geen (of minder) immuunsysteem over heeft , kun je spuiten wat je wilt, maar schiet dat niet echt op.
Dat is meer een semantische discussie, maar ik zie zelf niet zo'n noodzaak om die te voeren of het vaccin te verdedigen. Ik kijk nu puur even of het vaccineren van de risicogroepen genoeg gaat zijn om met covid als endemisch virus om te kunnen gaan zonder aanvullende maatregelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• xzaz
*knip* ivm weghalen originele reactie.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 22-11-2021 12:08 ]

• redwing
  • Nu online
thewizard2006 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:47:
[...]

Ik pak deze er even uit want dit vind ik dan wel interessant.
Dit is weer een typisch voorbeeld van de schuld maar bij de overheid leggen. Precies hetzelfde doen als waar men de overheid van beticht. Om zelf maar geen verantwoordelijkheid te nemen en niet na te hoeven denken want het is toch wel de schuld van "de corona driekhoek....".

Het frappante is dat men dus wil dat de overheid alles voorkauwt maar als ze dat dan doen is het weer niet goed, gaan we niet naar de overheid luisteren, zijn we het er niet mee eens en doen ze het toch wel fout.
Het grote probleem is dat 2 maanden geleden alles helemaal prima was, en nu alles helemaal slecht. Hadden ze 2 maanden geleden een minder positief verhaal gegeven, had je toen al wat maatregelen kunnen behouden. Hetzelfde met de vaccins, vorig jaar waren ze zeker de oplossing voor alles en zouden we er helemaal van af zijn. Ook toen had je een heel ander verhaal kunnen houden die weliswaar iets minder positief was geweest, maar wel een stuk realistischer.
Daarnaast is het continue geklaag dat de overheid niet duidelijk is. Zijn ze eens heel duidelijk moeten ze blijkbaar weet ik veel hoeveel nuances gaan aanbrengen. Brengen ze nuances aan is het weer te vaag en onduidelijk en zijn er teveel uitzonderingen en regels en is het niet handhaafbaar.
Wanneer zijn ze dan duidelijk geweest? Mijn vrouw is basisschooldirecteur, en bij iedere nieuwe besmetting moet er wel iets aan de brief worden aangepast omdat er weer een regel anders geworden is. Voor mij is duidelijk zijn, op zijn minst een stabiel verhaal.
Voor sommige is het gewoon nooit goed. Die zitten zo vast in hun "overheid slecht" bubbel dat het gewoon niet uitmaakt wat ze doen, wanneer ze het doen en hoe ze het doen. Er is altijd iets te vinden en de focus ligt vooral op hetgeen dat slecht gaat en niet lukt. En dan ook net doen alsof we in deze situatie zitten waarin we zitten echt uniek is voor Nederland en geen enkel ander land tegen dezelfde soort problemen aan loopt. Die weten blijkbaar wel allemaal precies hoe ze alles moeten inzetten want deze problemen zijn niet wereldwijd toch.....Neeeeee het is "de overheid", "de corona driekhoek". Dit schiet toch niet op zo...
Het is niet alleen de overheid, maar de overheid is er wel een heel groot onderdeel van. Het is natuurlijk van de zotte dat we deze golf weer net zo aanpakken als de 1e ondanks dat er veel meer bekend is. Wederom wachten we tot alles vol ligt om pas daarna wat maatregelen te nemen. En in de tussentijd zijn we in de kamer aan het discussieren wat wel/niet mag, iets wat al maanden geleden had gekund. Dus waar is de vooruitkijkende blik die alvast plannen maakt voor volgend jaar?

Dus je kunt inderdaad niet zeggen dat het alleen aan de overheid ligt, maar je ontkomt er ook niet aan dat het toch echt voor een heel gedeelte juist wel bij de overheid ligt.

[removed]

• eric.1
*knip* ivm weghalen originele reactie.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 22-11-2021 12:09 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

[...]
Jouw link gaat over myocarditis in het algemeen, niet over myocarditis bij Covid. De ene ontsteking is de andere niet. Een betere bron is deze: https://www.cdc.gov/coron...s/safety/myocarditis.html
Most patients with myocarditis or pericarditis who received care responded well to medicine and rest and felt better quickly.
Patients can usually return to their normal daily activities after their symptoms improve. Those who have been diagnosed with myocarditis should consult with their cardiologist (heart doctor) about return to exercise or sports. More information will be shared as it becomes available.
En: https://www.cdc.gov/coron.../safety/myo-outcomes.html
Most of these people fully recover, but information is not yet available about potential long-term effects.
Die laatste link geeft ook aan welke informatie we nog missen, namelijk de lange-termijneffecten, in hoeverre mensen er iets blijvend aan overhouden. Daar wordt dus nog onderzoek naar gedaan.
Understanding long-term health effects is critically important to explaining the risks and benefits of COVID-19 vaccination to the public and informing clinical guidance.
Daarbij blijft: de kans op myocarditis na infectie is hoger dan na vaccinatie. Zie ook:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7035e5.htm
https://www.newscientist....fection-than-vaccination/

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]
In de afweging van risico's gaat het om meer dan alleen jezelf. Je kan niet zeker weten of iemand die na een vaccinatie myocarditis krijgt daar niet hoe dan ook aanleg voor heeft en bij een covid infectie die ook zou krijgen. Of dat het vaccin er voor verantwoordelijk is en het anders niet zou zijn gebeurd.

Maar wat wel 100% zeker is dat vaccinaties niet tot besmettelijke kwalen leiden, dat moet je meenemen in de afwegingen gezien de enorme problemen die we nu hebben door een besmettelijke ziekte die de zorg overweldigt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:19:
[...]

True, ze kunnen ook nog naar de bios samen.... nog wel. ;) laten we hopen dat er geem harde avondklok afgekomdigd gaat worden.
17 miljoen op avondklok voor 13% ongevaccineerden... Ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren

Ook dat is niet proportioneel

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:50:
[...]
Daarnaast willen de critici 'duidelijke' maatregelen maar komen nooit zelf met deze 'duidelijke' maatregelen.
Nee? Er zijn anders heel veel voorbeelden besproken in dit topic. Hier heb er een hele serie:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• hoevenpe
42erik schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:08:
17 miljoen op avondklok voor 13% ongevaccineerden... Ik zie het eigenlijk niet meer gebeuren

Ook dat is niet proportioneel
Horeca sluiting idem, waarom zou je die 87% daarmee lastig vallen?
Geplaceerd een hapje eten is geen probleem, zo hoef je niet een hele sector met belastinggeld overeind te houden.

Pagina: 1 ... 93 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.