If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Dan denk ik dat je niet helemaal begrijpt waar ik het over heb. Ik zeg niet dat we Bassie en Adriaan carte blanche moeten geven om beleid te bepalen. Nee... die hoeven het alleen maar uit te dragen natuurlijk.alexbl69 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:36:
[...]
Haantjesgedrag?
De bestrijding van de pandemie vereist allerhande vrijheidsbeperkende maatregelen. Die kunnen (bij mijn weten) enkel door de gekozen volksvertegenwoordiging op worden gelegd.
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 12:19 . Reden: Gewoon normaal de persoon benoemen ]
Ik vind met name de IC opnames in dit tabel erg zorgwekkend:zacht schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:35:
[...]
Dit komt aardig in de buurt:
[Afbeelding]
Kom uit deze pdf, staat vol allerlei interessante info, grafieken en tabellen:
https://www.rijksoverheid...-11-juli-14-november-2021
leeftijd 12-49: 431 ongevaccineerd en 11 volledig gevaccineerd of zie ik dit verkeerd?
[ Voor 102% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:07 ]
Het gaat om zware maatregelen tbv de gezondheid van het land, het lijkt me niet meer dan logisch dan dat de betreffende verantwoordelijke personen dit uitleggen.
[ Voor 216% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:08 ]
Bloodclot schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:41:
[...]
Ik vind met name de IC opnames in dit tabel erg zorgwekkend:
leeftijd 12-49: 431 ongevaccineerd en 11 volledig gevaccineerd of zie ik dit verkeerd?
:fill(white):strip_exif()/f/image/I9bLOUcxst5HvVr7YmqYmJ4t.png?f=user_large)
Het staat er inderdaad, maar heb het idee dat het niet helemaal strookt met de overige gegevens.
Maar als dit zo is lijkt het me raadzaam om er een 'Facebook-waardige' versie van te maken (met plaatjes en een paar one-liners) en deze verplicht te injecteren in de Facebook-feed.
Misschien dat de boodschap dan overkomt.
In Portugal werkt dat redelijk goed, verwacht dat ook in Nederland weer inmiddels meer vertrouwen is in het leger dan in de politiek. Als ik een alternatief voor Rutte en De Jonge zou moeten noemen dan Aboutaleb en oud-CDS Van Uhm.alexbl69 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:21:
Dat kan dus niet. Of wil je een kolonelsregime?
Het is niet alleen de zorg die op omvallen staat, ook bij de politie is inmiddels de grens bereikt. Groen op straat om blauwe petten te ondersteunen is niet ondenkbaar, zeker als er nog meer rellen komen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Dan zullen we dus moeten leven met de disconnect die deze 2 heren met zich meedragen. Een vooruitgeschoven crisismanager heeft die last niet op zijn schouders. Maar de exposure is natuurlijk belangrijker, het resultaat is ondergeschikt.Cartman! schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:49:
[...]
*knip*
Het gaat om zware maatregelen tbv de gezondheid van het land, het lijkt me niet meer dan logisch dan dat de betreffende verantwoordelijke personen dit uitleggen.
Je kunt het wel in het belachelijke proberen te trekken, maar we zullen écht op resultaat moeten gaan sturen en de achterliggende belangen en politieke agenda's even opzij moeten schuiven. Dus... even geen politieke spelletjes en profilering meer. Dat kan later wel weer. Ze hebben genoeg andere crises verzameld, dus dan doen ze dat maar lekker rond de Toeslagenaffaire. Kunnen ze nog jaren mee vooruit.
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:08 ]
En de bron/oorzaak van onlusten aanpakken? Die zitten tegenwoordig gewoon in de kamer mensen te bedreigen op basis van nepnieuws en verzinsels?hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
[...]
In Portugal werkt dat redelijk goed, verwacht dat ook in Nederland weer inmiddels meer vertrouwen is in het leger dan in de politiek. Als ik een alternatief voor Rutte en De Jonge zou moeten noemen dan Aboutaleb en oud-CDS Van Uhm.
Het is niet alleen de zorg die op omvallen staat, ook bij de politie is inmiddels de grens bereikt. Groen op straat om blauwe petten te ondersteunen is niet ondenkbaar, zeker als er nog meer rellen komen.
Dweilen met de kraan open als je daar niets aan doet. De oorzaak zijn niet rellen maar mensen die useful idiots zover krijgen te denken dat ze ‘strijden voor de vrijheid’. Toevallig die neergeschoten kerel in het ziekenhuis gezien? Enige wat ie deed was anderen oproepen verder te ‘strijden’. Ze wanen zich in een burgeroorlog en jij geeft ze precies wat ze willen, met groen op straat.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik vind het oprecht mooi maar het staat gewoon te ver van de realiteit vandaan. Los van wie het zegt, het blijft "de overheid" en er is een grote groep die zich liever afzet tegen de overheid dan dat ze een crisis oplossen dus wie je er ook neerzet, helpen zal het toch niet.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:01:
Je kunt het wel in het belachelijke proberen te trekken, maar we zullen écht op resultaat moeten gaan sturen en de achterliggende belangen en politieke agenda's even opzij moeten schuiven.
En met het checken van ID bedoel ik vooral dat ik hem uit m'n portemonnee moest halen, hij keek er eigenlijk amper naar.
Was bij een McDonald's ... en ze hadden echt een beveiliger ingehuurd die bij de ingang stond. Ik denk echt dat die mensen een hoop bagger over zich heen krijgen.. dat merk je een beetje aan de manier waarop ze dingen vragen en zeggen -> "Bedankt voor uw begrip".
Laatst ook een meisje op een terras die het eigenlijk amper durfde vragen. Ze fluisterde er bijna over. Echt sneu is dat
En ik ben eigenlijk echt tegen die coronapas, maar aangezien we straks waarschijnlijk een hele periode weer helemaal niks kunnen, nemen we het er nog maar even van
[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 22-11-2021 09:08 ]
Ik vind het leger inzetten tegen de eigen bevolking nogal wat.hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
[...]
In Portugal werkt dat redelijk goed, verwacht dat ook in Nederland weer inmiddels meer vertrouwen is in het leger dan in de politiek. Als ik een alternatief voor Rutte en De Jonge zou moeten noemen dan Aboutaleb en oud-CDS Van Uhm.
Daarmee praat ik de rellen niet goed overigens.
The best is yet to come
Kan wel met je meegaan dat het de voorkeur zou hebben dat er enkel op basis van wetenschappelijke data beleid moet worden gevoerd.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:01:
[...]
Dan zullen we dus moeten leven met de disconnect die deze 2 heren met zich meedragen. Een vooruitgeschoven crisismanager heeft die last niet op zijn schouders. Maar de exposure is natuurlijk belangrijker, het resultaat is ondergeschikt.
Je kunt het wel in het belachelijke proberen te trekken, maar we zullen écht op resultaat moeten gaan sturen en de achterliggende belangen en politieke agenda's even opzij moeten schuiven. Dus... even geen politieke spelletjes en profilering meer. Dat kan later wel weer. Ze hebben genoeg andere crises verzameld, dus dan doen ze dat maar lekker rond de Toeslagenaffaire. Kunnen ze nog jaren mee vooruit.
Probleem is dat er meerdere en conflicterende wetenschappelijke data bestaat.
Daarmee bedoel ik dat er een spanningsveld is tussen bijvoorbeeld de wetenschap aangaande het virus versus de wetenschap aangaande het bedrijfsleven en die aangaande de maatschappelijke impact.
Het is aan de politiek om al die belangen af te wegen en een zo goed mogelijke balans te vinden.
En hoewel ik persoonlijk vind dat bij de die afweging de bestrijding van het virus wel wat zwaarder mag wegen denk ik niet dat electorale motieven de boventoon voeren bij de beslissingen die nu genomen worden. En ik denk ook niet dat één van de andere fractievoorzitters, Bassie & Adriaan, Geer & Goor of Hepie & Hepie tot fundamenteel andere beslissingen zouden komen.
Vrijheidsbeperkende maatregelen welke worden afgedwongen door elke andere instantie dan onze gekozen volksvertegenwoordigers houden bij de rechter vermoed ik ook geen stand.
Ik vind eigenlijk juist de hogere leeftijdscategorieën zorgwekkend. Als je dat bekijkt maken die vaccins daar niet heel veel uit voor de belasting van de zorg. Veel ouderen gaan blijkbaar toch nog naar het ziekenhuis, ook al zijn ze gevaccineerd en veel daarvan schuiven ook keurig door naar de IC.Bloodclot schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:41:
Ik vind met name de IC opnames in dit tabel erg zorgwekkend:
[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 22-11-2021 09:16 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat je inmiddels de conclusie wel mag trekken dat de vaccins niet datgene geven of bieden wat men vooraf had gedacht of gehoopt.Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:15:
[...]
Ik vind eigenlijk juist de hogere leeftijdscategorieën zorgwekkend. Als je dat bekijkt maken die vaccins daar niet heel veel uit voor de belasting van de zorg. Veel ouderen gaan blijkbaar toch nog naar het ziekenhuis, ook al zijn ze gevaccineerd en veel daarvan schuiven ook keurig door naar de IC.
Mocht het bewezen zijn dat boosteren helpt, zou ik die categorie die nu bijna structureel gevaccineerd op de IC lijkt te komen, om de x maanden boosteren. Dan haal je er al een grote angel uit.
The best is yet to come
Mwah, als je later de vaccin-effectiviteit bekijkt dan lijkt me deze stelling een beetje overdreven. Ik geloof 89% bescherming om op de IC terecht te komen (ouderen).Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:15:
[...]
Ik vind eigenlijk juist de hogere leeftijdscategorieën zorgwekkend. Als je dat bekijkt maken die vaccins daar niet heel veel uit voor de belasting van de zorg. Veel ouderen gaan blijkbaar toch nog naar het ziekenhuis, ook al zijn ze gevaccineerd en veel daarvan schuiven ook keurig door naar de IC.
Even boosteren en dat krikt wel weer op naar de 99.
Tegen bepaald volk is het waarschijnlijk gewoon nodig, omdat die de politie niet (meer) respecteren en dat van huis uit waarschijnlijk ook niet meekrijgen. Ouders die tegen een agent ingaan als hun zoon/dochter ergens voor opgepakt is, ipv hun kind een draai om de oren te geven dat ze überhaupt met de politie in aanraking zijn gekomen.Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:12:
[...]
Ik vind het leger inzetten tegen de eigen bevolking nogal wat.
En onze politiek is erg goed in het niet belonen van mensen die een essentiële k*tbaan hebben (politie, zorg, etc) dus je kunt al raden dat er met dit soort rellen steeds minder aanmeldingen komen bij de politieacademie. En allemaal omdat een klein groepje besloten heeft niet meer te geloven in wetenschap, maar achter idioten als Baudet aan te wandelen, die vindt dat we het allemaal maar moet laten begaan.
Je kunt glashelder zien dat hij heeft gezien hoe Trump aan de macht kwam, door de media als leugenaars weg te zetten, pertinente onwaarheden te vertellen en te zien hoe een grote groep die gewoon niet beter weet, in zijn leugens trappen.
Al jaren wordt er bespaard op de politie en in de zorg hebben we bijna meer managers dan handjes aan bed. Allemaal omdat er geen vertrouwen meer is in de mensen die er de opleiding voor hebben gehad.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
*knip* zie TS voor de werking. Je mag het ontkrachten, maar niet met een niet verifieerbaar n=1 verhaal. De cijfers spreken, nog steeds, voor zich.Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:15:
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:10 ]
Dat is een insteek. Een andere is dat het in deze context inzet is *voor* de bevolking; niet anders dan politie. Net zoals het leger ook ingezet wordt bij bv dijkdoorbraken.Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:12:
[...]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
De boodschap komt heel goed over, alleen bij de 'verkeerde' doelgroep. Slechts 11 gevaccineerden op de IC, waarvan waarschijnlijk een aanzienlijk deel met onderliggend lijden en/of obesitas.alexbl69 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:53:
Maar als dit zo is lijkt het me raadzaam om er een 'Facebook-waardige' versie van te maken (met plaatjes en een paar one-liners) en deze verplicht te injecteren in de Facebook-feed.
Misschien dat de boodschap dan overkomt.
Een gezonde gevaccineerde 50 minner maakt meer kans op een hoofdprijs in de staatsloterij...
Wie zegt dat dit niet al veel milder is?
Hoeveel van die groep ligt er in het ziekenhuis en hoeveel daarvan op de IC?
[ Voor 68% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:11 ]
wat kan je anders met ons leger ik zie ze niet heel snel Duitsland bezettenDean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:12:
[...]
maar alle gekheid op een stokje ik denk zelf dat het meer afschrik als je de daders de schade laat betalen of de ouders van de daders
Ah, de "mijn bedrijfsborrel is representatiever voor de werking van vaccinaties dan wereldwijde klinische trials" insteek. Zo eentje hadden we er al een dagje niet meer gehad
[ Voor 63% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:11 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Weet je, ergens kan ik die afkeer naar de politie nog wel begrijpen. De manier waarop ze ermee omgaan is het probleem. Ik denk namelijk oprecht dat je aan dat beeld jegens de politie toch niet meer gaat veranderen.Grrrrrene schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:21:
[...]
Tegen bepaald volk is het waarschijnlijk gewoon nodig, omdat die de politie niet (meer) respecteren en dat van huis uit waarschijnlijk ook niet meekrijgen. Ouders die tegen een agent ingaan als hun zoon/dochter ergens voor opgepakt is, ipv hun kind een draai om de oren te geven dat ze überhaupt met de politie in aanraking zijn gekomen.
En onze politiek is erg goed in het niet belonen van mensen die een essentiële k*tbaan hebben (politie, zorg, etc) dus je kunt al raden dat er met dit soort rellen steeds minder aanmeldingen komen bij de politieacademie. En allemaal omdat een klein groepje besloten heeft niet meer te geloven in wetenschap, maar achter idioten als Baudet aan te wandelen, die vindt dat we het allemaal maar moet laten begaan.
Je kunt glashelder zien dat hij heeft gezien hoe Trump aan de macht kwam, door de media als leugenaars weg te zetten, pertinente onwaarheden te vertellen en te zien hoe een grote groep die gewoon niet beter weet, in zijn leugens trappen.
Al jaren wordt er bespaard op de politie en in de zorg hebben we bijna meer managers dan handjes aan bed. Allemaal omdat er geen vertrouwen meer is in de mensen die er de opleiding voor hebben gehad.
Geweld bestrijden met geweld lijkt me een vrij explosieve cocktail. Die mannen/jongetjes denken al dat ze in een burgeroorlog verwikkeld zijn. Als je dat gaat bestrijden met militairen.........
The best is yet to come
Geweld met geweld bestrijden lijkt me in deze niet verstandig. Dat is vragen of nog meer escalatie. Natuurlijk zal een leger dat altijd winnen, maar of het daar beter van wordt? ...........bie100 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:28:
[...]
wat kan je anders met ons leger ik zie ze niet heel snel Duitsland bezetten![]()
maar alle gekheid op een stokje ik denk zelf dat het meer afschrik als je de daders de schade laat betalen of de ouders van de daders
The best is yet to come
Het is niet iets waar we blij van worden, maar hoe ga je de Coolsingel terugveroveren als de politie daar niet meer toe in staat is?Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:31:
Geweld bestrijden met geweld lijkt me een vrij explosieve cocktail. Die mannen/jongetjes denken al dat ze in een burgeroorlog verwikkeld zijn. Als je dat gaat bestrijden met militairen.........
Corona is gewoon "random". En hoe eerder ze erachter gaan komen waarom het precies "random" is, hoe beter. Dus m.a.w.: waarom wordt de ene persoon zwaar ziek en de ander niet? Ze moeten eens verder kijken dan alleen vaccinatiestatus.
*knip* graag ook dit soort stellingen onderbouwen. Alle cijfers wijzen er op dat vaccins goed werken. Zonder enorm goede onderbouwing gaan we hier niet posten dat dat niet zo is.
[ Voor 71% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:13 ]
Vaccins zullen nooit 100% werken, maar vergeet niet dat er veel meer mensen die gevaccineerd zijn tegenover niet gevaccineerd, dus de cijfers geven een vertekend beeld. Bijvoorbeeld een (simpele) rekensom:Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:18:
[...]
Ik denk dat je inmiddels de conclusie wel mag trekken dat de vaccins niet datgene geven of bieden wat men vooraf had gedacht of gehoopt.
Mocht het bewezen zijn dat boosteren helpt, zou ik die categorie die nu bijna structureel gevaccineerd op de IC lijkt te komen, om de x maanden boosteren. Dan haal je er al een grote angel uit.
Stel op de IC liggen 1000 mensen en de percentages zijn 70% ongevaccineerd en 30% gevaccineerd. En onder de bevolking van een miljoen zijn er 85% wel gevaccineerd en 15% niet.
Gevaccineerd op IC: 1 op 2500
Ongevaccineerd op IC: 1 op 214
Dus ongevaccineerden zijn 11x vaker vertegenwoordigd op de IC.
Verbeter mij als ik rekenfouten heb gemaakt.
Wat moet de politie dan?Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:31:
[...]
Weet je, ergens kan ik die afkeer naar de politie nog wel begrijpen. De manier waarop ze ermee omgaan is het probleem. Ik denk namelijk oprecht dat je aan dat beeld jegens de politie toch niet meer gaat veranderen.
Zich omver laten trappen terwijl ze vragen hoe het komt dat ze zich zo voelen en of ze een reflectieverslag volgens Korthagen erop willen schrijven?
Het lijkt mij logisch dat ze zich verdedigen en het zo snel mogelijk de kiem in smoren, zeker als de escaleren niet gewerkt heeft.
Voor er geweld komt hebben ze over het algemeen tig keer gevraagd of iedereen aub wil oprotten.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Zover zijn we nog niet. Ik heb ook niet het idee dat het zover gaat komen eerlijk gezegd.hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:32:
[...]
Het is niet iets waar we blij van worden, maar hoe ga je de Coolsingel terugveroveren als de politie daar niet meer toe in staat is?
The best is yet to come
Ik doelde op inzet van militairen, niet van de politie.Dennis1812 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:34:
[...]
Wat moet de politie dan?
Zich omver laten trappen terwijl ze vragen hoe het komt dat ze zich zo voelen en of ze een reflectieverslag volgens Korthagen erop willen schrijven?
Het lijkt mij logisch dat ze zich verdedigen en het zo snel mogelijk de kiem in smoren, zeker als de escaleren niet gewerkt heeft.
Voor er geweld komt hebben ze over het algemeen tig keer gevraagd of iedereen aub wil oprotten.
The best is yet to come
tja dat gezeik gaat gewoon door tot en met oud en nieuw daar kan je van op aanDean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:32:
[...]
Geweld met geweld bestrijden lijkt me in deze niet verstandig. Dat is vragen of nog meer escalatie. Natuurlijk zal een leger dat altijd winnen, maar of het daar beter van wordt? ...........
Behalve dat het een nogal stupide beslissing was vanuit bedrijfsperspectief, kun je er verder weinig over zeggen. Of heb je een controlegroep achter de hand van 4000+ man die niet gevaccineerd waren?Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:33:
[...]
Een bedrijfsborrel van 4000+ man is wat anders dan een kleine bijeenkomst van 20 man. En aangezien meer dan de helft van haar afdeling nu ziek (of iig besmet) thuis zit, zegt dat wel wat ja.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik zeg niet dat de vaccins niet werken. Ik denk alleen wel dat men over het algemeen, wetenschap incluis, er meer van verwacht had.n3z schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:34:
[...]
Vaccins zullen nooit 100% werken, maar vergeet niet dat er veel meer mensen die gevaccineerd zijn tegenover niet gevaccineerd, dus de cijfers geven een vertekend beeld. Bijvoorbeeld een (simpele) rekensom:
Stel op de IC liggen 1000 mensen en de percentages zijn 70% ongevaccineerd en 30% gevaccineerd. En onder de bevolking van een miljoen zijn er 85% wel gevaccineerd en 15% niet.
Gevaccineerd op IC: 1 op 2500
Ongevaccineerd op IC: 1 op 214
Dus ongevaccineerden zijn 11x vaker vertegenwoordigd op de IC.
Verbeter mij als ik rekenfouten heb gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Dean Martin op 22-11-2021 09:38 ]
The best is yet to come
Herkenbaar, ik ben maanden terug bij een concert van Racoon geweest en een paar weken terug naar de bioscoop (Kinepolis Enschede) en dat waren de enige keren dat er iemand naar mijn ID heeft gekeken. Meestal is de reactie "ik geloof u". Nu sta ik ook overal waar ik binnen kom klaar met mijn QR-code en rijbewijs, maar ik vind de huidige maatregelen echt heel onduidelijk.Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:07:
Gisteren voor het eerst (!) in maanden tijd gecontroleerd op m'n ID bij het checken van de QR.
En met het checken van ID bedoel ik vooral dat ik hem uit m'n portemonnee moest halen, hij keek er eigenlijk amper naar.
Waar je nu wel en niet een mondkapje op moet, is echt heel willekeurig voor mijn gevoel. Supermarkt en bouwmarkt wel, prima, maar in de horeca dan weer niet omdat daar met toegangsbewijzen wordt gewerkt. Maar als die maar zo matig worden gecontroleerd, is dat wellicht niet zo heel handig. Daarnaast heb ik gemerkt dat vooral tankstations er echt helemaal niks aan doen. Ik lijk zo ongeveer de enige die een mondkapje opdoet als ik naar binnen loop. Ook het eigen personeel heeft geen mondkapje op.
Kijk, ik denk niet dat het mondkapje een magisch iets is om Corona 100% tegen te houden, maar als je die regels dan zo opstelt, denk dan ook even na over wat logisch is en makkelijk te onthouden. "Binnen mondkapje op" is helder, dat was het ook altijd. Dat je hem bij het eten en drinken weer afdoet: ook logisch. Thuis niet: ook logisch. Op werk: als je op je werkplek zit ook logisch, beweeg je je door smalle gangen, dan misschien wel op?
In de vorige lockdown was ik getuige van een man die verbaal tekeer ging op een meisje bij de Karwei die hem de toegang ontzegde omdat hij geen mondkapje mee had. Hij beweerde dat dat nergens aangegeven was, terwijl er toch echt duidelijk stickers op de deur zaten en de persco de week daarvoor helder was. Wat een hufter zeg, als volwassen vent zo'n 17-18 jarig meisje afblaffen. Ik snap wel dat ze bij de McD er een beveiliger neerzetten, die hoef je dat niet te flikken mag ik hopen.Laatst ook een meisje op een terras die het eigenlijk amper durfde vragen. Ze fluisterde er bijna over. Echt sneu is dat
Dat is eerlijk gezegd ook de reden dat we afgelopen zaterdag uit eten zijn gegaan. Kan ook prima, dit restaurant had de tafels op best grote afstand van elkaar staan, het was zowaar bijna helemaal vol. Voor hun is het wel k*t deze maatregelen, want doordeweeks komt er effectief niemand meer. Werkende mensen redden het niet om vanaf werk naar huis te komen, zich om te kleden/op te frissen en dan nog normaal te kunnen eten voor 20 uur.En ik ben eigenlijk echt tegen die coronapas, maar aangezien we straks waarschijnlijk een hele periode weer helemaal niks kunnen, nemen we het er nog maar even vanTenslotte moeten de kinderen er weinig tot geen last van hebben
Erg dat je zo moet beginnen denken...
Het leger kan misschien wel een keer een goede afschrikwekkende werking hebben.Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:35:
[...]
Ik doelde op inzet van militairen, niet van de politie.
1 demonstratie alles inladen.
Allen zich voor de rechter verantwoorden en niet na 24uur buiten doet misschien ook wonderen.
Een terrorist staat ook niet zomaar weer buiten. Waarom dit gajes wel? Wat ook terreur genoemd wordt? Vasthouden en flinke straffen erop.
Het moet niet zo vrijblijvend zijn om een stad te slopen.
Ja dat denk ik ook. Maar Delta was niet te voorzien. Het is gewoon klote dat we van 1 op 2 naar 1 op 5/6 zijn gegaan qua besmettelijkheid. Laten we hopen dat het hier blij blijft en er een mildere variant de overhand krijgt.Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:38:
[...]
Ik zeg niet dat de vaccins niet werken. Ik denk alleen wel dat men over het algemeen, wetenschap incluis, er meer van verwacht had.
[ Voor 10% gewijzigd door n3z op 22-11-2021 09:40 ]
Het blijft een ontzettend lastig probleem. Ik zeg ook niet dat de politie niet moet ingrijpen. Het leger vind ik wel een andere categorie.bie100 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:36:
[...]
tja dat gezeik gaat gewoon door tot en met oud en nieuw daar kan je van op aan
The best is yet to come
En daarna ook nog maar dat is een ander topic. Denk aan wooncrisis, brandstof, kosten om te leven (energie, boodschappen) en dan nog de klimaatcrisis. Steeds grotere groepen haken af en keren zich tegen het regime. Ik denk dat dit geweld nog niks is helaas....bie100 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:36:
[...]
tja dat gezeik gaat gewoon door tot en met oud en nieuw daar kan je van op aan
Niet zo heel raar. Je wilt niet weten hoe vaak ik bedreigd ben, of daadwerkelijk aan de kant heb moeten stappen voor een vuist. Als zwembadjuf, bij ouders die vertikten hun kind zwembandjes om te doen. En het leukste de geen bjorn bjorg onderbroek onder de zwembroek.Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:07:
Gisteren voor het eerst (!) in maanden tijd gecontroleerd op m'n ID bij het checken van de QR.
Was bij een McDonald's ... en ze hadden echt een beveiliger ingehuurd die bij de ingang stond. Ik denk echt dat die mensen een hoop bagger over zich heen krijgen.. dat merk je een beetje aan de manier waarop ze dingen vragen en zeggen -> "Bedankt voor uw begrip".
Laatst ook een meisje op een terras die het eigenlijk amper durfde vragen. Ze fluisterde er bijna over. Echt sneu is dat
En ik ben eigenlijk echt tegen die coronapas, maar aangezien we straks waarschijnlijk een hele periode weer helemaal niks kunnen, nemen we het er nog maar even vanTenslotte moeten de kinderen er weinig tot geen last van hebben
Is op een gegeven moment iemand in elkaar geslagen. Kregen we extra beveiliging, en hoefden we voor de eigen veiligheid ook mensen niet meer aan te spreken.
Gebeurde wel vaker, collega heeft maanden thuis gezeten na een wurgpoging. De ouwe getrouwe hadden ook wat schot, en steekwonden door de jaren heen opgelopen. Sterrenwijkers en dergelijke, die ze na sluit stonden op te wachten.
Maar goed dat is de maatschappij waar in we leven. En dat waren nog niet eens zulke gepolariseerde en beladen onderwerpen.
Ik heb het te doen, met die serveersters, die de naleving van dit soort regeltjes moeten doen. Ik geloof niet dat ze in de horeca halve beveiligingsopleidingen en 'omgaan met agressie' cursussen aanbieden.
Laat staan dat ze een walkie talkie hebben om back-up op te roepen.
Het is onderbelicht, maar de problemen met inzetbaar personeel zijn bij de politie niet heel anders dan in de zorg. Bedenk hoeveel mensen dit weekend opgetrommeld zijn om overal en nergens de orde te handhaven, dat hou je als organisatie geen weken vol.Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:40:
Het blijft een ontzettend lastig probleem. Ik zeg ook niet dat de politie niet moet ingrijpen. Het leger vind ik wel een andere categorie.
Maar maak dat nou eens concreet dan? Wat maakt dat we ons allemaal tegen de politie moeten keren? Het enige argument dat ik zou kunnen bedenken is dat er etnisch wordt geprofileerd, maar om daar nou op deze manier tegenin te gaan is bijzonder dom. Je bevestigt nu alleen wat veel autochtone Nederlanders denken: "Zie je wel, 't is weer een groep van die..."Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:31:
[...]
Weet je, ergens kan ik die afkeer naar de politie nog wel begrijpen. De manier waarop ze ermee omgaan is het probleem. Ik denk namelijk oprecht dat je aan dat beeld jegens de politie toch niet meer gaat veranderen.
Ik heb het ook niet over geweld, maar als je een bushokje of een winkelpui loopt te slopen, mag je w.m.b. best met gepast geweld aangepakt worden, mee naar de cel en laat je ouders maar langskomen. Als die je dan nog gaan verdedigen na het zien van de beelden, komt het met die opvoeding ook niet meer goed en kun je zo'n kind wellicht beter in een pleeggezin plaatsen waar ze wel geven om de toekomst van zo'n kind. Ik vraag me dat nml iedere keer af bij het zien van die beelden: waar zijn je ouders? Waarom laten ze je zo laat op straat en herkennen ze je nu echt niet in deze beelden? Als het mijn kind zou zijn dat zoiets doet, stond ik de volgende ochtend met hem/haar op het politiebureau.Geweld bestrijden met geweld lijkt me een vrij explosieve cocktail. Die mannen/jongetjes denken al dat ze in een burgeroorlog verwikkeld zijn. Als je dat gaat bestrijden met militairen.........
Je hoeft het maar een keer te laten zien, dan leren ze het snel af.Dennis1812 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:39:
[...]
Het leger kan misschien wel een keer een goede afschrikwekkende werking hebben.
1 demonstratie alles inladen.
Allen zich voor de rechter verantwoorden en niet na 24uur buiten doet misschien ook wonderen.
Een terrorist staat ook niet zomaar weer buiten. Waarom dit gajes wel? Wat ook terreur genoemd wordt? Vasthouden en flinke straffen erop.
Het moet niet zo vrijblijvend zijn om een stad te slopen.
Die reljeugd kan nu gewoon zijn gang zonder echte consequenties.
Misschien toch ook maar weer de dienstplicht invoeren, dan krijgen ze wel wat normen en waarden bijgespijkerd.
Het goede nieuws? Er waren oorspronkelijk 1000 bezoekers, dat werden er vanwege de lokatie max 850 en uiteindelijk kwamen er maar 650!
Toch een aardige score voor de maatregelen en het besef dat leeft bij mensen om toch een beetje op te passen
Er was nog wel een journalist die er natuurlijk een naar stukje over wist te schrijven, knorrepotten heb je altijd en deze journalist had beter een dag eerder kunnen komen zegt de organisatorVoor het oorspronkelijke evenement in de tent waren zo’n 1000 kaarten verkocht. In de Brabanthallen was plek voor maximaal 850 bezoekers. ,,Mensen konden kiezen: of kaartje houden of geld terug. Een aantal wilde niet naar deze zaterdag, prima. Zo was er ook nog meer ruimte voor de bezoekers.”
Stoelen zijn bedoeld om op te zitten, maar filmpjes op sociale media laten zien dat de bezoekers ook op de stoelen stonden, beweeglijk en met een biertje in de handen. En dat leidde de volgende ochtend tot de nodige ophef en kritiek op sociale media
,,Dat hoort er misschien ook wel een beetje bij”, reageert Marie Jose Meeuwissen van Theater aan de Parade. ,,We wilden het graag door laten gaan omdat artiesten en muzikanten er zes zaterdagen op hebben gerepeteerd”, zegt ze.
Ophef over 650 staande en dansende bezoekers van carnavalsfeestje in Brabanthallen Den BoschOver de ophef maakt Meeuwissen zich niet druk. ,,Het hoort er ook wel bij in Den Bosch”, denkt ze. ,,Maar je hoort niemand over het optreden van de meiden van O’G3NE, een avond eerder in de hal. Daar zat ook echt niet iedereen in z'n stoel hoor.”
Dit werpt een licht op ons eigen 3G systeem en 2G plannen.(https://www.ed.nl/algemee...ompleet-op-slot~a7adb3ec/)
Israëlisch onderzoek suggereert dat door volledig gevaccineerden niet meer te testen, maar op basis van een coronapas toegang te verlenen, veel besmettingen worden gemist. De onderzoekers analyseerden de infectiegraad onder Israëliërs die van een reis terugkeerden via de luchthaven luchthaven Ben-Gurion, in Tel Aviv. Voor hen is het tonen van een PCR-test verplicht, ongeacht de vaccinatiestatus.
In augustus bleek het aantal positieve testen onder ingeënte reizigers ruim twee keer zo hoog als onder ongevaccineerden, zegt Retsef Levi, medeopsteller van het rapport. De data lijkt uit te wijzen dat het beperken van regelmatig testen tot niet-geprikten, én te veronderstellen dat gevaccineerden beschermd zijn tegen infectie, een 'potentieel risico' oplevert.
Gevaccineerd maar niet getest = hoog risico.
Vermoedelijk vanwege laag- of asymptomatische infecties onder gevaccineerden. Er mag wel een nuance bij: het is goed mogelijk dat in deze groep een andere ratio zit tussen "positieve PCR test" en "besmettelijk voor anderen". Maar het idee om gevaccineerden met een QR vrij te stellen van de normale maatregelen, dat kan wel in de prullenbak.
Deze week? Al anderhalf jaar. Inzetten in het hele land; want er zijn overal te weinig mensen.hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:42:
[...]
Het is onderbelicht, maar de problemen met inzetbaar personeel zijn bij de politie niet heel anders dan in de zorg. Bedenk hoeveel mensen dit weekend opgetrommeld zijn om overal en nergens de orde te handhaven, dat hou je als organisatie geen weken vol.
Dikke onderbezetting, overuren die niet opgenomen kunnen worden (want extra inzet), en dan maar hopen dat je in één stuk thuis komt.
Paar van mijn beste vrienden werken bij de politie, met ME inzet. Dat houdt dus in dit geval in:
- Donderdag normale dienst beginnen om 08:00, kan tegenwoordig deels vanuit huis. Maar gelukkig ook piket deze week, dus ivm wat wappies met een rijbewijs tot 11:00 aan de slag. 0:00 thuis.
- Vrijdag piket dus met spoed opgeroepen om je collega's in Rotterdam te komen ontzetten die echt bijna overlopen worden. 04:30 thuis. Echt extreme vormen van geweld meegemaakt hebbend.
- Zaterdag piket: In Den Haag zelfde laken een pak. 05:00 thuis
- Zondag piket; gelukkig iets rustiger. 02:30 thuis.
Let wel; dit is de piketweek, dus geen normale dienst week. En dan thuis een kleintje van nog geen drie maanden die de halve nacht los gaat.
Elke suggestie dat dit enigszins te begrijpen is, is ronduit verwerpelijk. Denk je echt dat ze voor hun lol hun leven op het spel zetten terwijl ze thuis een jong gezinnetje hebben zitten?
En ja er zitten ook bij de politie evengoed rotte appels. Het zijn net mensen per slot van rekening. En geloof me; die komen er echt niet prettig vanaf. Er worden er gewoon zonder pardon uit gegooid bij ongeregeldheden. Soms omdat het emmertje na anderhalf jaar meer dan overstroomd is, soms omdat het net een afspiegeling van de maatschappij is. Zou zou ik voor één vriend bij elk incident zonder enige twijfel mijn hand in het vuur steken. En bij de andere weet ik dat hij door prive omstandigheden best weleens onterecht over de schreef zou kunnen gaan.
[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 22-11-2021 10:06 ]
Tja, het is maar wat je er van wilt maken he. We zien aan de besmettingen en ziekenhuizen dat het vaccin enorm goed helpt. Dat van jouw bedrijfsborreltje iedereen in het ziekenhuis ligt zal wel gewoon pech zijn.Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:22:
[...]
Enorm zorgwekkend dit inderdaad. En het is nog maar november... de echte winter moet nog beginnen.
Moet echt zeggen dat ik er moedeloos van begin te worden. Ik hoop dat de medicijnen to-be beter werken dan die prikken.
M'n vriendin haar werkgever (in België) heeft 2 weken geleden een feest gegeven voor 4000 man (heel stom ja). Het grootste deel van de mensen was dubbel gevaccineerd, entree ook alleen met coronapas. M'n vriendin is overigens niet geweest... je zou wel gek zijn met die besmettingscijfers nu momenteel![]()
Vrijwel al haar collega's die geweest zijn, zitten nu thuis. De één nog zieker dan de ander. Was het niet de bedoeling dat corona milder zou zijn na vaccinatie? Dit gaat vrijwel allemaal over jonge mensen van <40.
Werkt dat spul eigenlijk wel voldoende? Of wat is dat hier eigenlijkVolgens mij moeten ze maar weer eens terug naar de tekentafel en iets ontwikkelen wat wel gewoon langer meegaat dan een half jaar.
Ik hoop dat de traditionele prikken (Novavax en Valneva) een beter resultaat hebben dan die mRNA-rommel, want dit lijkt nergens naar.
En die traditionele prikken gaan vooral meer bijwerkingen geven. Voor de rest is de werking precies hetzelfde en zullen ze dus ook soortgelijk werken. Langere werking kan niet, dat vaccin doet nl. niets anders dan je lichaam te stimuleren/leren om anti-stoffen te maken. En aangezien dat te maken heeft met hoe je lichaam antistoffen aanmaakt, kun je daar niet zo heel veel aan veranderen.
Maar dit geeft wel precies aan wat er mis gaat. De ene ziet een feestje zonder besmettingen, dus er is niets aan de hand. De ander ziet een feestje met veel besmettingen, dus de vaccins werken niet.
[removed]
Maar... maar... dan haal je het voordeeltje voor gevaccineerden weg!t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
Tijd voor een linkdrop:
[...]
Dit werpt een licht op ons eigen 3G systeem en 2G plannen.
Vermoedelijk vanwege laag- of asymptomatische infecties onder gevaccineerden. Er mag wel een nuance bij: het is goed mogelijk dat in deze groep een andere ratio zit tussen "positieve PCR test" en "besmettelijk voor anderen". Maar het idee om gevaccineerden met een QR vrij te stellen van de normale maatregelen, dat kan wel in de prullenbak.
Ik denk dat je het leger niet moet opzadelen met een stelletje ongemotiveerde idioten.FabianGTI schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:44:
[...]
Je hoeft het maar een keer te laten zien, dan leren ze het snel af.
Die reljeugd kan nu gewoon zijn gang zonder echte consequenties.
Misschien toch ook maar weer de dienstplicht invoeren, dan krijgen ze wel wat normen en waarden bijgespijkerd.
Eerder een verplichte toets voor je kinderen maakt. Om te kijken of je ze wel op kan voeden..
Concreet: Ik rij sinds ik mijn rijbewijs heb in, voor die leeftijd, te dure auto's. Je wilt niet weten hoe vaak ik naast de weg heb gestaan voor een controle. Dat was echt wekelijks prijs. Ik ben het tegenovergestelde van door jou geschetste categorie. Ik heb tijdens al die controles 0 keer een bekeuring gekregen omdat alles in orde was, dus het is ook niet zo dat rijgedrag o.i.d. de trigger was. Anyway, het gaat mij erom dat ik echt zeer regelmatig ronduit onbeschoft behandeld ben geworden. Ik kan me voorstellen dat wanneer het op een ander soort 'discrimineren' aankomt, en je er wellicht met een andere mentaliteit/opvoeding/verstand mee moet dealen je er dit soort haat mee laat groeien.Grrrrrene schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:42:
[...]
Maar maak dat nou eens concreet dan? Wat maakt dat we ons allemaal tegen de politie moeten keren? Het enige argument dat ik zou kunnen bedenken is dat er etnisch wordt geprofileerd, maar om daar nou op deze manier tegenin te gaan is bijzonder dom. Je bevestigt nu alleen wat veel autochtone Nederlanders denken: "Zie je wel, 't is weer een groep van die..."
[...]
Ik heb het ook niet over geweld, maar als je een bushokje of een winkelpui loopt te slopen, mag je w.m.b. best met gepast geweld aangepakt worden, mee naar de cel en laat je ouders maar langskomen. Als die je dan nog gaan verdedigen na het zien van de beelden, komt het met die opvoeding ook niet meer goed en kun je zo'n kind wellicht beter in een pleeggezin plaatsen waar ze wel geven om de toekomst van zo'n kind. Ik vraag me dat nml iedere keer af bij het zien van die beelden: waar zijn je ouders? Waarom laten ze je zo laat op straat en herkennen ze je nu echt niet in deze beelden? Als het mijn kind zou zijn dat zoiets doet, stond ik de volgende ochtend met hem/haar op het politiebureau.
Is het tonen van geweld dan juist? Nee, natuurlijk niet, maar dat stel ik ook niet.
Met je andere post ben ik het 100% eens.
Nogmaals; ik doelde op de inzet van militairen. Ik vind dat geen goed idee.
The best is yet to come
Dit is toch gewoon bekend. Je hebt simpelweg verschillende gradaties om besmettingen te voorkomen.t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
Tijd voor een linkdrop:
[...]
Je kunt
- Alles verbieden
- Alleen getest + gevaccineerd
- Alleen getest gevaccineerd + getest ongevaccineerd
- ongetest gevaccineerd+getest ongevaccineerd
- Iedereen toegang.
We kiezen nu voor de combinatie van ongetest gevaccineerd+getest ongevaccineerd. Vooral omdat er gedacht werd dat dat voldoende zou moeten zijn. De volgende stap is iedereen testen, of de ongevaccineerden geen toegang geven. Maar uiteindelijk is het allemaal puur een keuze en zolang je niet alles sluit is er altijd nog een betere optie.
Heel eerlijk gezegd zegt is zo'n onderzoek leuk, maar bewijst het vooral wat je theoretisch allang weet. En dat is allang meegenomen in de keuze van de huidige maatregelen.
[removed]
Het is gewoon afwachten tot corona zo erg gemuteerd is dat het een soort griep is of het is wachten op een 100% vaccin / medicijn.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
een 2G samenleving gaat totaal niks opleveren. Ongevaccineerden gaan bij elkaar op bezoek en besmetten nadien hun partner/vader/moeder/opa/oma en gevaccineerde mensen gaan met een bord voor hun kop zonder een test met 100 man in een restaurant zitten waarvan er zeker wel 1 of 2 mensen besmet zijn, en dan weer andere mensen aansteken.
[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:15 ]
Het onderzoek zegt: "gevaccineerd is aanzienlijk hogere kans op positieve PCR test".ijdod schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:48:
@t_captain Je maakt een stellige uitspraak over een onderzoek dat zelf de nodige slagen om de arm neemt? (ik zeg niet dat ik denk je ongelijk hebt, voor de goede orde)
De nuance is dat er een verhouding is tussen de kans op positieve PCR test en kans om besmettelijk te zijn. Het is te verwachten dat gevaccineerde positieven (met waarschijnlijk vaker een asymptomatische besmetting) wat minder virusdeeltjes uitstoten en daardoor wat minder besmettelijk zijn. Ik verwacht dat de verhouding besmettelijk/positief lager ligt onder de gevaccineerden. Dat heeft onderzoek en getalsmatige onderbouwing nodig.
Alles hangt af van dat onbekende getal. Maar het moet Maar ook met die nuance vormen de gevaccineerden waarschijnlijk een relatief groot risico. Tenzij er een erg grote ratio uit komt.
De hele basis van 3G en 2G wankelt.
Toch blijf ik dit altijd een lastige vinden. Als je weet dat er bij 75% van de jongeren met een dure bak iets niet klopt, is het ook logisch dat je die meer controleert. Dat dat ten koste gaat van die 25% is erg jammer, maar we willen een politie die vooral efficiënt is. En dat ga je krijgen door gericht te controleren en niet door iedereen evenveel te controleren. Je zit hier dus met een heel lastige balans tussen onschuldige mensen teveel controleren en meer schuldige mensen niet te pakken.Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:50:
[...]
Concreet: Ik rij sinds ik mijn rijbewijs heb in, voor die leeftijd, te dure auto's. Je wilt niet weten hoe vaak ik naast de weg heb gestaan voor een controle. Dat was echt wekelijks prijs. Ik ben het tegenovergestelde van door jou geschetste categorie. Ik heb tijdens al die controles 0 keer een bekeuring gekregen omdat alles in orde was, dus het is ook niet zo dat rijgedrag o.i.d. de trigger was. Anyway, het gaat mij erom dat ik echt zeer regelmatig ronduit onbeschoft behandeld ben geworden. Ik kan me voorstellen dat wanneer het op een ander soort 'discrimineren' aankomt, en je er wellicht met een andere mentaliteit/opvoeding/verstand mee moet dealen je er dit soort haat mee laat groeien.
Is het tonen van geweld dan juist? Nee, natuurlijk niet, maar dat stel ik ook niet.
Met je andere post ben ik het 100% eens.
Nogmaals; ik doelde op de inzet van militairen. Ik vind dat geen goed idee.
En laten we wel wezen, als ik de controles op TV zie, zijn meestal degene die achteraf van alles fout hebben gedaan, ook degene die aan het begin al over discriminatie e.d. beginnen. Wat dat betreft geloof ik niet zo dat deze controles echt aanzetten tot geweld/haat laten groeien.
[removed]
Die boetes of straffen zijn peanuts. Ik heb wel eens zo'n persoon gesproken. Die gooit het op verveling. Was gewoon een nuchter gesprek hoor. Maar als eind argument ( vaak hebben deze mensen weinig te verliezen, al een strafblad, of verdienen hun geld op illegale manieren) krijg je dan vaak " van een kale kip kan je niet plukken."dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
een 2G samenleving gaat totaal niks opleveren. Ongevaccineerden gaan bij elkaar op bezoek en besmetten nadien hun partner/vader/moeder/opa/oma en gevaccineerde mensen gaan met een bord voor hun kop zonder een test met 100 man in een restaurant zitten waarvan er zeker wel 1 of 2 mensen besmet zijn, en dan weer andere mensen aansteken.
Kortom gooi die boetes lekker naar €10.000,- per persoon. Dan houdt het sneller op.
[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:16 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
De koning zou in deze een goede optie geweest kunnen zijn, mits hij zelf niet structureel de corona-adviezen aan zijn koninklijke laars gelapt zou hebben.hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:13:
@Verwijderd
Wie hadden het dan moeten doen...
Klaver en Ploumen?
Baudet en Wilders?
Segers en Van der Staaij?
Simons en Van der Plas?
Wat je ook van ze vindt, Mark en Hugo roepen maatschappijbreed veel weerstand op. Juist daardoor zijn ze waarschijnlijk de minst slechte personen op deze plek. Elk ander duo had waarschijnlijk nog meer polarisatie opgeroepen.
Ik ben er niet erg in thuis, maar volgens mij speelt het koningshuis nog steeds een belangrijke rol in hoe de regering tot stand komt. Het feit dat de koning wat afstand heeft tot het volk, zou in zijn voordeel gewerkt kunnen hebben.
Maar wat je hier schetst is precies de denkfout die Trump-supporters in de VS ook maken. Omdat ze in hun eigen bubbel zitten, denken dat het overgrote deel van de burgers in de VS ook geloof dat de verkiezing gestolen is, dat JFK uit de dood zal opstaan om Trump koning te maken en meer van die nonsense. Waarom zou de politiek iets moeten doen met een protest van 30k mensen als het grootste deel van Nederland de maatregelen prima zou vinden?
Maar in hoeverre moet de maatschappij nog rekening houden met bewust ongevaccineerden? Iedereen die gevaccineerd zou willen zijn, kan nu gevaccineerd zijn. Het is hun bewuste keuze om een gokje te nemen met hun gezondheid. Ik vind het echt bijzonder zuur dat de IC's en de reguliere zorg daardoor overbelast raken en bedden langdurig bezet raken.een 2G samenleving gaat totaal niks opleveren. Ongevaccineerden gaan bij elkaar op bezoek en besmetten nadien hun partner/vader/moeder/opa/oma en gevaccineerde mensen gaan met een bord voor hun kop zonder een test met 100 man in een restaurant zitten waarvan er zeker wel 1 of 2 mensen besmet zijn, en dan weer andere mensen aansteken.
Voor de duidelijkheid: ik ben mij bewust dat er een heel kleine fractie van onze bevolking is die gewoon niet gevaccineerd kan worden, maar als de overige 99% zich zou laten vaccineren, zou dat nauwelijks een probleem zijn. Die kleine groep wordt hun deelname aan onze maatschappij ontzegd door een groep die niet gelooft in wetenschap, maar wel in onwaarheden social media.
[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:16 ]
Ik zie de link niet helemaal tussen de rellen van afgelopen dagen en de 2G protesten die jij noemt?dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
Alsof de kanspareltjes die stenen door ambulances gooien uberhaupt weten wat 2G inhoudt..
[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:16 ]
Dat meen je niet? In een zwembad?sugarlevi01 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:41:
[...]
Niet zo heel raar. Je wilt niet weten hoe vaak ik bedreigd ben, of daadwerkelijk aan de kant heb moeten stappen voor een vuist. Als zwembadjuf, bij ouders die vertikten hun kind zwembandjes om te doen. En het leukste de geen bjorn bjorg onderbroek onder de zwembroek.
Is op een gegeven moment iemand in elkaar geslagen. Kregen we extra beveiliging, en hoefden we voor de eigen veiligheid ook mensen niet meer aan te spreken.
Gebeurde wel vaker, collega heeft maanden thuis gezeten na een wurgpoging. De ouwe getrouwe hadden ook wat schot, en steekwonden door de jaren heen opgelopen. Sterrenwijkers en dergelijke, die ze na sluit stonden op te wachten.
Maar goed dat is de maatschappij waar in we leven. En dat waren nog niet eens zulke gepolariseerde en beladen onderwerpen.
Ik heb het te doen, met die serveersters, die de naleving van dit soort regeltjes moeten doen. Ik geloof niet dat ze in de horeca halve beveiligingsopleidingen en 'omgaan met agressie' cursussen aanbieden.
Laat staan dat ze een walkie talkie hebben om back-up op te roepen.
Ik eh... vraag me een beetje af wat voor soort mensen dat zijn dan? Ik kan me echt niet indenken dat er iemand is die ik ken, die zo zou reageren op een simpele vraag om zwembandjes om te doen.
Het valt in ieder geval wel op dat mensen die iets moeten vragen wat niet leuk is, vaak op eieren lopen. Of het nou om de QR gaat of om iets anders... ze brengen het altijd erg voorzichtig. Jammer dat het nodig is. Ik hoop dat de trend nog om te keren is, want dit is toch niet hoe we in Nederland met elkaar om horen te gaan?
Jammer dat zo'n virus de selectie niet maakt op normen en waarden. De wereld zou er een stuk mooier uitzien
[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 22-11-2021 10:04 ]
Het controleren is ook niet het punt. Discriminatie roepers heb ik helemaal niets mee. Het gedrag dat een behoorlijk groot deel tijdens de controles toont wel.redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:58:
[...]
Toch blijf ik dit altijd een lastige vinden. Als je weet dat er bij 75% van de jongeren met een dure bak iets niet klopt, is het ook logisch dat je die meer controleert. Dat dat ten koste gaat van die 25% is erg jammer, maar we willen een politie die vooral efficiënt is. En dat ga je krijgen door gericht te controleren en niet door iedereen evenveel te controleren. Je zit hier dus met een heel lastige balans tussen onschuldige mensen teveel controleren en meer schuldige mensen niet te pakken.
En laten we wel wezen, als ik de controles op TV zie, zijn meestal degene die achteraf van alles fout hebben gedaan, ook degene die aan het begin al over discriminatie e.d. beginnen. Wat dat betreft geloof ik niet zo dat deze controles echt aanzetten tot geweld/haat laten groeien.
The best is yet to come
Ik ook, maar de grap is dat ze het zo maken dat je eigenlijk niet zonder kunt. Je zegt het zelf al, als je kinderen hebt kun je dit moreel niet vasthouden. Ga je je kinderen niet op zwemles doen? Peutergym?Dennahz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:07:
En ik ben eigenlijk echt tegen die coronapas, maar aangezien we straks waarschijnlijk een hele periode weer helemaal niks kunnen, nemen we het er nog maar even vanTenslotte moeten de kinderen er weinig tot geen last van hebben
Nee fijn hoor, die QR-codes. En in Trouw stond gisteren een artikel waaruit je min of meer af kunt leiden dat deze hele QR-samenleving nooit meer weg gaat.
Ik vind persoonlijk dat je die twee alineas iets te zwaar laat wegen om tot een conclusie zoals dit te komen.t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
Tijd voor een linkdrop:
[...]
Ik ben geen voorstander van 2G (3G is al helemaal een wassen neus), maar ik zie niet direct hoe deze data ook maar iets verandert t.o.v. wat we al wisten.
Gaat iedereen blij worden van 1G? Natuurlijk niet. We hebben nu een grote groep die we voortrekken. Dat zijn gevaccineerden: we mogen met onze QR door de maatschappij navigeren zonder dat ons een strobreed in de weg wordt gelegd. Binnen deze groep zit (zoals binnen elke groep) een deel dat vooral aan zichzelf denkt en dat deel zal boos worden over het kwijtraken van het privilege.
De koning hebben wij vziw buitenspel gezet bij het vormen van een regering.LA-384 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:00:
[...]
De koning zou in deze een goede optie geweest kunnen zijn, mits hij zelf niet structureel de corona-adviezen aan zijn koninklijke laars gelapt zou hebben.
Ik ben er niet erg in thuis, maar volgens mij speelt het koningshuis nog steeds een belangrijke rol in hoe de regering tot stand komt. Het feit dat de koning wat afstand heeft tot het volk, zou in zijn voordeel gewerkt kunnen hebben.
Want dan konden we zelf veel beter.
Die conclusie kun je hier niet aan verbinden. Het enige dat uitmaakt is of de R ermee voldoende wordt gedrukt en volgens mij gaat dat op dit moment in Israel prima. Wat de verhouding tussen besmettingen onder gevaccineerden en ongevaccineerden is maakt dan niet uit.t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:46:
Tijd voor een linkdrop:
[...]
Maar het idee om gevaccineerden met een QR vrij te stellen van de normale maatregelen, dat kan wel in de prullenbak.
Het lijkt me nogal wiedes dat als je met een 2G/3G-systeem ongevaccineerden feitelijk onder een soort "lockdown" plaatst en gevaccineerden niet, dat dan de besmettingen die er nog zijn vooral onder gevaccineerden zullen zijn.
Hou op hoor hé, dat geweld had werkelijk niks te maken met welke Covid maatregel dan ook. Zoveel (alle?) vreedzame protesten worden gekaapt door relgeile idioten, die lui zijn echt niet okee en mogen van mijn part lange opgesloten worden.dfbt schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
Toch zit er stemmetje in mijn achterhoofd die zegt, zulke protesten tegen een 2G samenleving zijn 'misschien 'wel nodig.
Ik ben voor alle maatregelen en snap niet waarom mensen zich niet vaccineren laten, maarrr als zij vreedzaam protesteren willen: ga je gang! Dat is het mooie van onze democratie (!) en het feit dat we niet (!) in een dictatuur leven.
Hello. Is it me you're looking for?
En de praktische bezwaren zoals uitvoerbaarheid en daadwerkelijke effect op de omzet?t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:06:
Ik vind dat Segers in de tweede kamer een vrij goede case heeft gemaakt voor 1G. Recente bevindingen uit NL en het buitenland lijken hem gelijk te geven.
Gaat iedereen blij worden van 1G? Natuurlijk niet. We hebben nu een grote groep die we voortrekken. Dat zijn gevaccineerden: we mogen met onze QR door de maatschappij navigeren zonder dat ons een strobreed in de weg wordt gelegd. Binnen deze groep zit (zoals binnen elke groep) een deel dat vooral aan zichzelf denkt en dat deel zal boos worden over het kwijtraken van het privilege.
In theorie is het makkelijk...
Alles dicht is beter dan dingen open. 1G is beter dan 2G+ is beter dan 2G is beter dan 3G is beter dan alles open.
we leven zeer zeker wel in een dictatuur, aldus Engel, Baudet &Co.iamerwin schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:07:
[...]
en het feit dat we niet (!) in een dictatuur leven.
Juist dit soort uitspraken van bovengenoemden triggeren die randdebielen die nu voor de 3e avond op rij de politie bekogeld met stenen, dranghekken en zwaar vuurwerk.
Engel en Baudet hebben geen idee hoe immens groot hun aandeel is in de rellen van de afgelopen 3 dagen.
Of misschien juist wel....
De kinderen zijn de enige reden dat we af en toe meedoen aan dat hele TvT verhaal. We zouden ons zelf prima vermaken zonder die dingen. Tegenwoordig kan je ook gewoon thuis uit eten (hell, je kan zelfs koks en bediening inhuren moest je willen)Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:05:
[...]
Ik ook, maar de grap is dat ze het zo maken dat je eigenlijk niet zonder kunt. Je zegt het zelf al, als je kinderen hebt kun je dit moreel niet vasthouden. Ga je je kinderen niet op zwemles doen? Peutergym?
Nee fijn hoor, die QR-codes. En in Trouw stond gisteren een artikel waaruit je min of meer af kunt leiden dat deze hele QR-samenleving nooit meer weg gaat.
Ik vind ouders die agressief worden tegen zwembadpersoneel trouwens echt idioten. Je weet dat die regels er zijn. En ook al is het natuurlijk onzin om een QR te checken in het zwembad (voer daar gewoon de afstandsregels en mondkapjes in... dat werkte meer dan prima), dat zijn de huidige regels nou eenmaal.
Dus dan kan je 2 dingen doen: je kind van zwemles halen, of gewoon - tegen je principes in - meedoen aan dat TvT verhaal en hopen dat je kind zo snel mogelijk z'n zwemdiploma haalt.
*knip* hou het een beetje fatsoenlijk aub Ze hebben geen idee wat ze aanrichten met hun regeltjes.
[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2021 11:17 ]
Inderdaad, daarom eens wat harder optreden en de relschoppers vastzetten voor 3 weken.MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:47:
[...]
Deze week? Al anderhalf jaar. Inzetten in het hele land; want er zijn overal te weinig mensen.
Dikke onderbezetting, overuren die niet opgenomen kunnen worden (want extra inzet), en dan maar hopen dat je in één stuk thuis komt.
Paar van mijn beste vrienden werken bij de politie, met ME inzet. Dat houdt dus in dit geval in:
- Donderdag normale dienst beginnen om 08:00, kan tegenwoordig deels vanuit huis. Maar gelukkig ook piket deze week, dus ivm wat wappies met een rijbewijs tot 11:00 aan de slag. 0:00 thuis.
- Vrijdag piket dus met spoed opgeroepen om je collega's in Rotterdam te komen ontzetten die echt bijna overlopen worden. 04:30 thuis. Echt extreme vormen van geweld meegemaakt hebbend.
- Zaterdag piket: In Den Haag zelfde laken een pak. 05:00 thuis
- Zondag piket; gelukkig iets rustiger. 02:30 thuis.
Let wel; dit is de piketweek, dus geen normale dienst week. En dan thuis een kleintje van nog geen drie maanden die de halve nacht los gaat.
Elke suggestie dat dit enigszins te begrijpen is, is ronduit verwerpelijk. Denk je echt dat ze voor hun lol hun leven op het spel zetten terwijl ze thuis een jong gezinnetje hebben zitten?
Bestraf ze maar onder terreurwetgeving.
Vandaag, en vorige week, zag ik weer een 100 tal kinderen naar de bios gaan " want idfa".
Normaalgesproken prima natuurlijk, maar is dat nou wel zo slim?
Kinderen worden (nog) niet echt gevaccineerd dus die komen straks weer thuis en verspreiden zo verder....
Dan nog 1 zorgmedewerker die antivax is " want nieuw en dus "een complot"......
"Ja, met sars was dat anders want sars is...."
-Euh, je weet dat de medische benaming SARS-COV2 IS?
"daar heb ik geen verstand van hoor, ik lees wat ik lees"
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Omdat het niet alleen die 30.000 zijn die protesteren die tegen de maatregelen zijn en de groep echt wel groter is. Misschien niet zo zeer tegen vaccineren, maar zeker wel tegen het Coronapaspoort. En omdat het júist de taak van de politiek is in een democratie om ook minderheden te representeren. Dat is een denkfout die jij nu ook maakt: omdat de meerderheid voor is, hoeven we helemaal geen rekening meer te houden met de minderheid.Grrrrrene schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:03:
Maar wat je hier schetst is precies de denkfout die Trump-supporters in de VS ook maken. Omdat ze in hun eigen bubbel zitten, denken dat het overgrote deel van de burgers in de VS ook geloof dat de verkiezing gestolen is, dat JFK uit de dood zal opstaan om Trump koning te maken en meer van die nonsense. Waarom zou de politiek iets moeten doen met een protest van 30k mensen als het grootste deel van Nederland de maatregelen prima zou vinden?
In dat licht leuk om de Jan Terlouw lezing van Gert-Jan Segers uit 2020 eens terug te kijken.
Hoe gaan we ooit 1G uit kunnen voeren met onze 500k testen per dag (GGD + SON)?t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:06:
Ik vind dat Segers in de tweede kamer een vrij goede case heeft gemaakt voor 1G. Recente bevindingen uit NL en het buitenland lijken hem gelijk te geven.
Leuk idee, niet uit te voeren, impact onbekend, voordeel overschat (gok ik).
Waarom gaat het daar zo goed:Tom-Z schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:07:
[...]
Die conclusie kun je hier niet aan verbinden. Het enige dat uitmaakt is of de R ermee voldoende wordt gedrukt en volgens mij gaat dat op dit moment in Israel prima. Wat de verhouding tussen besmettingen onder gevaccineerden en ongevaccineerden is maakt dan niet uit.
* ze zijn veel verder met booster shots
* op essetiele plekken hebben ze een soort 1G. Bijvoorbeeld aan de grens: wie naar TLV wil vliegen moet niet alleen gevaccineerd zijn maar ook getest.
Ik snap je punt. Ongevaccineerden hebben minder bewegingsvrijheid en daardoor relatief minder kans op een besmetting. Daar tegenover staat een grotere kans op besmetting door gebrek aan vaccinatie.Het lijkt me nogal wiedes dat als je met een 2G/3G-systeem ongevaccineerden feitelijk onder een soort "lockdown" plaatst en gevaccineerden niet, dat dan de besmettingen die er nog zijn vooral onder gevaccineerden zullen zijn.
In een eerlijk systeem zouden deze twee elkaar balanceren. De beide groepen hebben door een andere pakket aan transmissie beperkende maatregelen uiteindelijk dezelfde kans om corona te dragen.
Als 1 van de groepen veel meer covid heeft dan de andere, is het systeem niet helemaal eerlijk. De ene groep krijgt dan klaarblijkelijk teveel vrijheden en/of de andere groep te weinig.
Klopt, het gaat natuurlijk beide kanten op. Je ziet dat ze vaak vooraf al denken dat ze wel iets gaan vinden. Maar ook dat is niet zo heel raar als dat meestal het geval is, maar dat praat het natuurlijk niet goed.Dean Martin schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:04:
[...]
Het controleren is ook niet het punt. Discriminatie roepers heb ik helemaal niets mee. Het gedrag dat een behoorlijk groot deel tijdens de controles toont wel.
[removed]
De verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd is bij 70+ natuurlijk dermate in het voordeel van gevaccineerd dat het niet gek is dat op de IC die groep relatief hoog aandeel heeft. Dus dat er meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen is nog wel uit te leggen.eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:20:
Mwah, als je later de vaccin-effectiviteit bekijkt dan lijkt me deze stelling een beetje overdreven. Ik geloof 89% bescherming om op de IC terecht te komen (ouderen).
Even boosteren en dat krikt wel weer op naar de 99.
Kijk je echter wat er gebeurt in het ziekenhuis dan zie je dat evengoed nog een flink aantal op de IC beland en met de aantallen die zorg nodig hebben is dat aantal ook gewoon hoog.
Cijfers over effectiviteit zijn leuk voor de marketing, maar kijk je naar het doel, het beschermen van de doelgroep, dan gaat een vaccin mogelijk onvoldoende brengen. Met de griepprik kunnen we het af door alleen de risicogroepen te vaccineren, maar ik begin mij sterk af te vragen of dat bij covid ooit een optie gaat zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier komen we op het hellend vlak van politiek: de belangenafweging. Vrijheid tegen economie, gelijkheid tegen vrijheid, gelijkheid tegen economie.MikeyMan schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:08:
[...]
En de praktische bezwaren zoals uitvoerbaarheid en daadwerkelijke effect op de omzet?
In theorie is het makkelijk...
Alles dicht is beter dan dingen open. 1G is beter dan 2G+ is beter dan 2G is beter dan 3G is beter dan alles open.
Persoonlijk vind ik dat we sinds de tijd van het paarse kabinet veel teveel naar het pragmatisme leunen. Het zou de regering sieren om principezaken wat zwaarder te wegen dan praktische zaken. Maar dat is mijn mening.
Blijft het natuurlijk wel zo dat het vaccin het op zich prima doet. Maar als je doelgroep geen (of minder) immuunsysteem over heeft , kun je spuiten wat je wilt, maar schiet dat niet echt op.Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:14:
[...]
De verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd is bij 70+ natuurlijk dermate in het voordeel van gevaccineerd dat het niet gek is dat op de IC die groep relatief hoog aandeel heeft. Dus dat er meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen is nog wel uit te leggen.
Kijk je echter wat er gebeurt in het ziekenhuis dan zie je dat evengoed nog een flink aantal op de IC beland en met de aantallen die zorg nodig hebben is dat aantal ook gewoon hoog.
Cijfers over effectiviteit zijn leuk voor de marketing, maar kijk je naar het doel, het beschermen van de doelgroep, dan gaat een vaccin mogelijk onvoldoende brengen. Met de griepprik kunnen we het af door alleen de risicogroepen te vaccineren, maar ik begin mij sterk af te vragen of dat bij covid ooit een optie gaat zijn.
1G zal niet via de GGD gaan, maar via de TvT aanbieders.eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:12:
[...]
Hoe gaan we ooit 1G uit kunnen voeren met onze 500k testen per dag (GGD + SON)?
Leuk idee, niet uit te voeren, impact onbekend, voordeel overschat (gok ik).
Bij de GGD heb je de uitslag van je PCR test na 24 uur zodat je code al verlopen is
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2021 10:17 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
_Bailey_ schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:10:
[...]
we leven zeer zeker wel in een dictatuur, aldus Engel, Baudet &Co.
Een collega van me zei dat laatst ook, dat we (in Duitsland) geen democratie meer hebben. Op mijn antwoord dat als hij het ergens fundamenteel niet mee eens is, dat hij vrij is zelf een politieke partij op te richten en dat dat an sich redelijk democratisch is...had hij dan weer geen antwoord. 🤷🏼♂️ (nota bene een Russische collega)
Hoezo zijn de cijfers over de effectiviteit leuk voor de marketing? Die laten overduidelijk zien dat de IC-bescherming voor mensen boven de 60 of 70 af is genomen met zo'n 10% terwijl de jongere groepen (welke later zijn geprikt) nog op de 98-99 bungelen. Boosten dus.Gonadan schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:14:
[...]
De verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd is bij 70+ natuurlijk dermate in het voordeel van gevaccineerd dat het niet gek is dat op de IC die groep relatief hoog aandeel heeft. Dus dat er meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen is nog wel uit te leggen.
Ik rekende voor dit voorbeeld met onze totaal-capaciteitYakuzA schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:16:
[...]
1G zal niet via de GGD gaan, maar via de TvT aanbieders.
Bij de GGD heb je de uitslag van je PCR test na 24 uur zodat je code al verlopen is
[ Voor 15% gewijzigd door eric.1 op 22-11-2021 10:19 ]
Principes zijn mooi, maar als het praktisch niet uitvoerbaar is dan ben je luchtkastelen aan het najagen.t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:16:
Persoonlijk vind ik dat we sinds de tijd van het paarse kabinet veel teveel naar het pragmatisme leunen. Het zou de regering sieren om principezaken wat zwaarder te wegen dan praktische zaken. Maar dat is mijn mening.
Niets voortrekken, degene die gevaccineerd zijn, hebben aan hun plicht voldaan. En hebben daarbij ook aan de anderen gedacht.t_captain schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:06:
Degene die keihard weigeren denken juist alleen aan zichzelf.
Gewoon alles en iedereen testen, kost je veel werk en geld, maar dan is het duidelijk voor iedereen.
Of gewoon accepteren dat corona blijft en doorgaan met je leven.
Ik zeg niet dat we (in het algemeen) geen rekening hoeven te houden met een minderheid, maar in een "binaire" situatie als dit kies je voor de meerderheid. Bovendien vraag ik me oprecht af welk percentage van die groep daar staat omdat Covid een hoax is of mondkapjes voor zuurstofgebrek bij kinderen zorgt of het vaccin je traceable maakt...Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:11:
[...]
Omdat het niet alleen die 30.000 zijn die protesteren die tegen de maatregelen zijn en de groep echt wel groter is. Misschien niet zo zeer tegen vaccineren, maar zeker wel tegen het Coronapaspoort. En omdat het júist de taak van de politiek is in een democratie om ook minderheden te representeren. Dat is een denkfout die jij nu ook maakt: omdat de meerderheid voor is, hoeven we helemaal geen rekening meer te houden met de minderheid.
In dat licht leuk om de Jan Terlouw lezing van Gert-Jan Segers uit 2020 eens terug te kijken.
Ik begrijp heel goed dat het Corona-paspoort voor o.a. de horeca onhandig is, maar ik zie niet echt een alternatief. Zolang een flink deel van onze bevolking niet aan het vaccin wil, maar wel wil worden opgevangen in een ziekenhuis, blijven we de zorg overbelasten. Ik heb er geen problemen mee als de politiek die groep keihard laat ervaren wat de gevolgen voor hun keuze zijn. Want ja, ik weet wel zeker dat die maatregelen er zijn om die groep het leven zuur te maken.
Na ja, of zijn om de één of andere reden slecht geïnformeerd. Zo heeft zwart wit is dat natuurlijk niet.Segafreak83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:20:
[...]
Dan nog, die kunnen nu 400k testen leveren, het is niet alsof er nog 30.000 testers werkeloos thuis zitten om te kunnen opschalen. Daarbij vissen zowel de GGD als TvT aanbieders in dezelfde vijver voor personeel.YakuzA schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:16:
[...]
1G zal niet via de GGD gaan, maar via de TvT aanbieders.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat we niet hoger uit gaan komen dan 1 á 2 miljoen testen per dag. Op een gegeven moment zijn die mensen ook gewoon op.
Maar 1G is overigens funest voor de kleine lokale ondernemer waar de TvT locaties niet binnen 10-15 minuten reizen liggen. Zullen weinig mensen gaan testen voor een pollepel... en daarmee de grote webwinkels lekker spekken...
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 22-11-2021 10:24 ]
Het grote voordeel is natuurlijk wel dat dingen die economisch heel aantrekkelijk zijn om te doen ook heel snel opschalen. Mocht er tot 1G worden besloten zul je die capaciteit dan ook heel snel mee zien groeien.eric.1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:17:
[...]
Ik rekende voor dit voorbeeld met onze totaal-capaciteitEn zelfs met die gecombineerde capaciteit zou je het niet halen. Ik weet dat de GGD deze testen niet zou uitvoeren.
[removed]
Keihard weigeren is iets anders dan niet geïnformeerd zijn.iamerwin schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:22:
[...]
Na ja, of zijn om de één of andere reden slecht geïnformeerd. Zo heeft zwart wit is dat natuurlijk niet.
Met mooie salarissen voor mensen met affiniteit in de zorg, waar denk je dat het personeel dan massaal de ontslagbrief inlevert?redwing schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:22:
Het grote voordeel is natuurlijk wel dat dingen die economisch heel aantrekkelijk zijn om te doen ook heel snel opschalen. Mocht er tot 1G worden besloten zul je die capaciteit dan ook heel snel mee zien groeien.
Slecht, of natuurlijk gewoon foutief geïnformeerd. Daar hebben ze in Stockholm nogal last van, een significant verschil met de rest van het land als het gaat om vaccinatiegraad. Mogelijk puur door de anti-vaccinatie campagnes en desinformatie op social media.iamerwin schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:22:
[...]
Na ja, of zijn om de één of andere reden slecht geïnformeerd. Zo heeft zwart wit is dat natuurlijk niet.
Ah ja, ik las het anders.Segafreak83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:23:
[...]
Keihard weigeren is iets anders dan niet geïnformeerd zijn.
100% mee eens.Segafreak83 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:20:
[...]
Niets voortrekken, degene die gevaccineerd zijn, hebben aan hun plicht voldaan. En hebben daarbij ook aan de anderen gedacht.
Gewoon alles en iedereen testen, kost je veel werk en geld, maar dan is het duidelijk voor iedereen.
Of gewoon accepteren dat corona blijft en doorgaan met je leven.
Maar alles en iedereen testen zorgt ervoor dat er geen enkel verschil meer is tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. Het idee was nu juist: laat je vaccineren, dan kan de maatschappij weer van het slot. Ik zie de vrijheid van de afgelopen tijd (voor de gevaccineerden) dan ook als een beloning voor het maken van de juiste keuze. Het is ook de keuze van ongevaccineerden om zich nu overal voor te moeten laten testen. Dat is het gevolg van je keuze. Dat kun je vervelend vinden, maar je kent de spelregels. Als iedereen die dat kan zich zou laten vaccineren, hadden we nu niet zo'n spike in besmettingsgevallen.
De ervaring die ik heb (i know n=weinig) met (niet medische) weigeraars is toch eigenlijk best wel zwart/wit. Je moet eens opletten als je die mensen vraagt waarom hoevaak ze worden als ik en mijzelf in een paar zinnen weten te proppen..iamerwin schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:22:
[...]
Afgezien de keuze: al deze personen hadden op den duur te maken gekregen met dezelfde negatieve "feedback" als Rutte en Hugo simpelweg omdat er altijd een groep van personen zullen zijn die zich negatief uit zullen laten naar de personen die het slechte nieuws moet brengen (lees: conformiteit aan overheidsbeleid) in dezelfde situatie.hoevenpe schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:13:
@Verwijderd
Wie hadden het dan moeten doen...
Klaver en Ploumen?
Baudet en Wilders?
Segers en Van der Staaij?
Simons en Van der Plas?
Wat je ook van ze vindt, Mark en Hugo roepen maatschappijbreed veel weerstand op. Juist daardoor zijn ze waarschijnlijk de minst slechte personen op deze plek. Elk ander duo had waarschijnlijk nog meer polarisatie opgeroepen.
Daarbij is polarisatie niet verkeerd, het is de consequentie van een goede democratie; het probleem alleen is dat polarisatie vanuit en naar de politiek op een gezonde en ongezonde manier kan worden gehanteerd al dan niet kan worden gecommuniceerd.
Voor mij is het duidelijk dat enkele partijen in de 2e kamer de polarisatie op zeer onrespectvolle, extreme en ongezonde manier debatteert met COVID-19 als voedingsbodem. En is het niet COVID-19, dan is het wel het milieu, etc. etc. etc.
En om eerlijk te zijn; ik denk niet dat wij een persoon hebben waarbij er geen enkele vorm van de-polarisatie mogelijk is en/of betere conformiteit aan beleid of communicatie van het beleid kan realiseren.
De Koning en Koningin zijn relatief geliefd, maar er zijn meer dan genoeg die ze zullen negeren (al is het alleen maar vanwege de vakantie naar Griekenland afgelopen jaar).
lol, je vierde woord is 'ik'.Grimmie187 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:25:
[...]
De ervaring die ik heb (i know n=weinig) met (niet medische) weigeraars is toch eigenlijk best wel zwart/wit. Je moet eens opletten als je die mensen vraagt waarom hoevaak ze worden als ik en mijzelf in een paar zinnen weten te proppen..
Het is allemaal meer divers dan menigeen denkt.
En, surprise surprise, het lijkt een effect te hebben op de uitbraken in woonzorg centra.
In eerste instantie is het derde vaccin weggelegd voor mensen boven de 65 jaar. In die risicogroep kreeg stilaan bijna veertig procent een booster.
Bemoedigende cijfers: al 1 miljoen Belgen kregen boostervaccin en in woonzorgcentra dalen uitbrakenIn de woonzorgcentra lijken de boosters alvast effect te hebben, want sinds men daar alle bewoners een derde prik heeft gegeven zijn het aantal corona-uitbraken teruggevallen. Een maand geleden werden er nog 40 nieuwe uitbraken in één week gemeld en de week daarna 37. De voorbije twee weken is dat teruggevallen naar respectievelijk 18 en 17 nieuwe uitbraken. “Dankzij de boostervaccins”, meent Johan Staes, gedelegeerd bestuurder van de koepel van private woonzorgcentra. “Het is nog te vroeg om te juichen, maar het is toch een opsteker.
Dat is mijn ervaring ook. Dat begon vorig jaar al met argumenten dat het vaccin te snel ontwikkeld was, dat de langetermijnsgevolgen niet bekend waren, die "troep" hoef ik niet in mijn lijf...Grimmie187 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:25:
[...]
De ervaring die ik heb (i know n=weinig) met (niet medische) weigeraars is toch eigenlijk best wel zwart/wit. Je moet eens opletten als je die mensen vraagt waarom hoevaak ze worden als ik en mijzelf in een paar zinnen weten te proppen..
Maar dat komt allemaal voort uit onbekendheid met de techniek. mRNA is een ver-van-hun-bed-show, dat snappen ze niet, dus dat hoeven ze niet (wat de boer niet kent...). E
En ik heb het dan over collega's van me, met een degelijke opleiding, werkend bij een bedrijf in de high tech industrie... En precies wat je zegt:
"Maar er liggen vooral mannen van middelbare leeftijd met overgewicht op de IC's" en "Ik ben gezond" en "Ik verwacht niet dat ik veel last zal hebben van Covid". Het idee dat je het voor een ander doet, ontbreekt volkomen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
:fill(white):strip_exif()/f/image/NCwIobhUWahdQlHCjjL2zZPn.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/NClDpHpxoJ7vajDrHAMYfMGE.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/LVTwv0JqGw3Ggb9ZCbhu4VeE.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/dV5MTlWDishkm0sUUBZe8BW3.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/QOT4gamJoQDssZbJBYZoYidV.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/cA0NujiaA2EljSAfncwqs61t.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/MAIWMVoLxRvtXVOyxCTL7Rji.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/LFY8S8t2mGF47DmVPBLFA3uu.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/RttUHCU1s8Po5aLRwPW4Slkw.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/gx5oThw8nLyb8hdCDz8fcMsb.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/LVgcuZa1dfxHKHFGlIV5dMz3.png?f=user_large)