Maar is de CTB op de werkvloer dan wel de heilige graal? Ik kan me niet voorstellen dat dit een verplichting gaat worden, hoogstens 'de mogelijkheid tot' of een welbekend 'dringend advies'. Nu weet ik al voor 99% zeker dat mijn werkgever absoluut geen zin heeft om iemand aan de deur te zetten met een scanner, en zo zullen er nog velen zijn. De bedrijven die de afgelopen tijd in het nieuws waren omtrent de discussie dat ongevaccineerden niet meer op kantoor welkom waren hadden dan ook de mogelijkheid dat mensen nog thuis aan het werk konden. Iets wat sowieso het advies is momenteel (voor 50% danCMD-Snake schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:02:
Ik denk dat De Jonge vooral stuurt op de nog verdere uitbreiding van de coronapas naar de werkvloer. Het is een onderwerp waar hij al vrij snel over begon na de eerste introductie van de coronapas. Nu het ijzer steeds heter wordt komt vermoedelijk de tijd dat hij kan gaan smeden. Een coronapas op de werkvloer zal voor flink wat weerstand zorgen, maar met hoge besmettingscijfers kan je die weerstand mogelijk overkomen.
Jouw werkgever heeft geen zin om te scannen. Maar de horeca heeft geen zin om weer te sluiten.stylezzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:17:
[...]
Maar is de CTB op de werkvloer dan wel de heilige graal? Ik kan me niet voorstellen dat dit een verplichting gaat worden, hoogstens 'de mogelijkheid tot' of een welbekend 'dringend advies'. Nu weet ik al voor 99% zeker dat mijn werkgever absoluut geen zin heeft om iemand aan de deur te zetten met een scanner, en zo zullen er nog velen zijn. De bedrijven die de afgelopen tijd in het nieuws waren omtrent de discussie dat ongevaccineerden niet meer op kantoor welkom waren hadden dan ook de mogelijkheid dat mensen nog thuis aan het werk konden. Iets wat sowieso het advies is momenteel (voor 50% dan).... Volgens mij gaat die stap ook weinig verlichting brengen, ondanks dat het inderdaad een bloedheet hangijzer is. Dan toch maar weer de evenementen cancellen en de horeca dicht?
Gelukkig worden maatregelen niet bepaald op wie ergens zin in heeft.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Veel werkgevers hebben prima zin om te scannen. Vergeet niet dat die ook gewoon last hebben van uitval.Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:20:
[...]
Jouw werkgever heeft geen zin om te scannen. Maar de horeca heeft geen zin om weer te sluiten.
De mijne zou iig liever gisteren dan vandaag starten.
Maar nee; het is niet de heilige graal. Die is er ook niet, behoudens weer lekker met zijn allen een paar weken binnen gaan zitten.
Mee eens, maar de werkgever van @stylezzz dus blijkbaar niet. Vandaar mijn reactie.MikeyMan schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:23:
[...]
Veel werkgevers hebben prima zin om te scannen. Vergeet niet dat die ook gewoon last hebben van uitval.
De mijne zou iig liever gisteren dan vandaag starten.
Maar nee; het is niet de heilige graal. Die is er ook niet, behoudens weer lekker met zijn allen een paar weken binnen gaan zitten.
Er staat in de wet dat men bij controle van de toegangspas naar het ID moet vragen en anderzijds dat je het identiteitsbewijs dan ook moet tonen als daarom gevraagd wordt. Waarom zou je niet mogen vragen als de wet specifiek voorschrijft dat je het moet vragen?Ankona schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:10:
[...]
Ik vraag mij eigenlijk ook wel af of ze wel om een id mogen vragen. De politie mag dat ook niet zomaar, alleen onder gedefinieerde omstandigheden (dat de politie hier nog wel eens een loopje mee neemt is een ander verhaal)
Ah, check, las er iets anders in.Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:24:
[...]
Mee eens, maar de werkgever van @stylezzz dus blijkbaar niet. Vandaar mijn reactie.
Tsjah, ik heb al sinds maart vorig jaar geen zin meer in dat hele corona gebeuren. Misschien dat ik ook niet de enige ben
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2021 17:27 ]
Nee dat snap ik. Maar als het een 'mogelijkheid tot' of 'dringend advies' word om voor werkgevers ook de CTB te gaan controleren word het dus wel een situatie waarin de werkgevers zelf bepalen of dat ze wel of niet gaan controleren. Nu zien we al dat de horeca de grootst mogelijke moeite (of misschien geen zinDennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:20:
[...]
Jouw werkgever heeft geen zin om te scannen. Maar de horeca heeft geen zin om weer te sluiten.
Sowieso zou er veel minder advies gegeven mogen worden wat mij betreft en veel meer harde verplichtingen.stylezzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:28:
[...]
Nee dat snap ik. Maar als het een 'mogelijkheid tot' of 'dringend advies' word om voor werkgevers ook de CTB te gaan controleren word het dus wel een situatie waarin de werkgevers zelf bepalen of dat ze wel of niet gaan controleren. Nu zien we al dat de horeca de grootst mogelijke moeite (of misschien geen zin) heeft om goed met de CTB om te gaan, terwijl ze weten dat ze bovenaan het lijstje sectoren staan die als eerste het bokje zijn als de boel weer uit de klauwen loopt. Als men dus de CTB ook voor werkgevers een succes wil maken(zodat er ook daadwerkelijk minder besmettingen optreden) zal het eigenlijk in een harde verplichting moeten. Maar dan krijg je weer de vraag wie de boel gaat handhaven?
Kan je na klachten van klanten/werkgevers/passanten ook veel adequater controleren en handhaven.
Op deze "simpele rekensom" valt nog af te dingen dat de vaccins niet alleen ~75% tegen besmetting beschermen, maar ook nog 50% tegen overdracht. Dat is vanuit het oogpunt van groepsimmuniteit "even goed" als een vaccin dat 87.5% tegen besmetting beschermt (en 0% tegen overdracht). Dan heb je "maar" een vaccinatiegraad van 95% nodig om helemaal zonder maatregelen te kunnen (in het scenario R0=6). En sowieso hogere vaccinatiegraad = minder maatregelen.P-Rock schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:29:
[...]
En dat terwijl de 'groepsimmuniteit' bij de deltavariant blijft steken op 80% wanneer 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, volgens een epidemioloog aan het Radboud UMC.
[...]
Dus wat wil het kabinet bereiken als nu al blijkt dat we de immuniteit nooit gaan halen? 95% is dan ook te weinig. Blijven we dan maar elk jaar doorsukkelen met Mark en Hugo als opvoeders?
En een beetje speculatief natuurlijk, maar misschien dat de derde prik de immuniteit nog wel verder verhoogt. Afhankelijk van hoe dat gaat zou je met een bepaalde verhouding derde prikken ten opzichte van tweede prikken misschien wel hoog genoeg uitkomen. Allemaal onzeker natuurlijk, maar het is sowieso het proberen waard.
[ Voor 17% gewijzigd door Tom-Z op 06-11-2021 17:34 ]
Mijn idee. Je ziet het meteen met de mondkapjes, tot vanmorgen had ook iedereen die dingen nog in zijn zak zitten. Pas op het moment dat het een plicht is doen we ze weer op.Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:31:
[...]
Sowieso zou er veel minder advies gegeven mogen worden wat mij betreft en veel meer harde verplichtingen.
Kan je na klachten van klanten/werkgevers/passanten ook veel adequater controleren en handhaven.
Het zal bij mondkapjes ook niet meehelpen dat er bij veel mensen twijfel is over de werkzaamheidstylezzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:36:
[...]
Mijn idee. Je ziet het meteen met de mondkapjes, tot vanmorgen had ook iedereen die dingen nog in zijn zak zitten. Pas op het moment dat het een plicht is doen we ze weer op.
Ben benieuwd wat er komende weken gaat gebeuren, zal wel een uitdaging voor werkgevers worden om te kiezen. Aan de ene kant de verplichting voor een veilige werkplek te zorgen, aan de andere kan heb je je personeel ook nodig. Maar t kan ook een manier zijn om van ongewenst personeel waarvan je toevallig weet dat ze niet gevaccineerd zijn ‘af’ te komen
Voor De Jonge lijkt dit in elk geval een belangrijk doel te zijn. Hij praat er al over sinds de invoer van de coronapas. De discussie kreeg wat meer vaart toen Leaseplan en Deloitte hun personeel om een coronapas gingen vragen. De minister bleef verrassend stil op dat moment. Een café welke niet controleert en de wet breekt wordt met hel en verdoemenis bedreigd. Leaseplan en Deloitte breken de wet door in hun geval om een coronapas te vragen, alleen optreden hiertegen gebeurt niet.stylezzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:17:
Maar is de CTB op de werkvloer dan wel de heilige graal?
Het zal de verhoudingen op de werkvloer op scherp gaan zetten, dat weet ik wel. In deze tijd van personeelstekorten, wil je als baas het risico lopen dat mensen ontslag nemen hierom?Ik kan me niet voorstellen dat dit een verplichting gaat worden, hoogstens 'de mogelijkheid tot' of een welbekend 'dringend advies'. Nu weet ik al voor 99% zeker dat mijn werkgever absoluut geen zin heeft om iemand aan de deur te zetten met een scanner, en zo zullen er nog velen zijn. De bedrijven die de afgelopen tijd in het nieuws waren omtrent de discussie dat ongevaccineerden niet meer op kantoor welkom waren hadden dan ook de mogelijkheid dat mensen nog thuis aan het werk konden. Iets wat sowieso het advies is momenteel (voor 50% dan).... Volgens mij gaat die stap ook weinig verlichting brengen, ondanks dat het inderdaad een bloedheet hangijzer is. Dan toch maar weer de evenementen cancellen en de horeca dicht?
De vakbonden zijn mordicus tegen, maar het zal vooral draaien om de politieke wil. Nu zal een meerderheid in de Tweede Kamer nog tegen zijn of minsten de kat uit de boom willen kijken, maar wie weet hebben we vrijdag al een hoog genoeg getal aangetikt dat ze welwillender tegenover het plan staan.
Wat aangewakkerd is door onze eigen Mark en Hugo, die vorig jaar nog beweerden dat mondkapjes niks helpen. Schijnveiligheid, zei hij.rik86 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:41:
[...]
Het zal bij mondkapjes ook niet meehelpen dat er bij veel mensen twijfel is over de werkzaamheid.
https://www.telegraaf.nl/...t-bieden-schijnveiligheid
Nog steeds trouwens, want het feit dat we allemaal weer een mondkap op moeten is toch voornamelijk om mensen er bewust van te maken dat er nog steeds een pandemie gaande is.
Daarom is vaccinatieplicht toch een idee, dan hou je alleen echte weigeraars over.stylezzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:36:
Je ziet het meteen met de mondkapjes, tot vanmorgen had ook iedereen die dingen nog in zijn zak zitten. Pas op het moment dat het een plicht is doen we ze weer op.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
offtopic:
Vanmiddag escaleerde het volledig in de supermarkt, een mondkapjes weigeraar werd aangesproken door een winkelmedewerker waarbij hij werd verzocht een mondkapje op te zetten of de winkel te verlaten, daarnaast een paar omstanders die zich ermee gingen bemoeien. De man in kwestie sprong bijna letterlijk uit zijn vel, hij was gevaccineerd en was er helemaal klaar mee.
Het wordt steeds gezelliger..
Vanmiddag escaleerde het volledig in de supermarkt, een mondkapjes weigeraar werd aangesproken door een winkelmedewerker waarbij hij werd verzocht een mondkapje op te zetten of de winkel te verlaten, daarnaast een paar omstanders die zich ermee gingen bemoeien. De man in kwestie sprong bijna letterlijk uit zijn vel, hij was gevaccineerd en was er helemaal klaar mee.
Het wordt steeds gezelliger..
*knip* dit soort anekdotes horen hier eigenlijk niet, volgende keer graag in de kroeg
[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 07-11-2021 12:42 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Het RIVM heeft ook maandenlang op hun site gezegd dat het twijfelachtig was dat de kapjes iets (positiefs) bijdroegen aan de bescherming.P-Rock schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:59:
[...]
Wat aangewakkerd is door onze eigen Mark en Hugo, die vorig jaar nog beweerden dat mondkapjes niks helpen. Schijnveiligheid, zei hij.
https://www.telegraaf.nl/...t-bieden-schijnveiligheid
Nog steeds trouwens, want het feit dat we allemaal weer een mondkap op moeten is toch voornamelijk om mensen er bewust van te maken dat er nog steeds een pandemie gaande is.
https://nos.nl/l/2350488
Tja, dat laatste is niet vreemd, helemaal voor een instituut dat wetenschappelijk onderzoek doet. Als er (nog) geen bewijs is, is het twijfelachtigFly-guy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:16:
[...]
Het RIVM heeft ook maandenlang op hun site gezegd dat het twijfelachtig was dat de kapjes iets (positiefs) bijdroegen aan de bescherming.
Bron van september 2020. Voortschrijdend inzicht is niet meer toegestaan?Fly-guy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:16:
[...]
Het RIVM heeft ook maandenlang op hun site gezegd dat het twijfelachtig was dat de kapjes iets (positiefs) bijdroegen aan de bescherming.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
*knip*henkzelf schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:35:
[...]
Bron van september 2020. Voortschrijdend inzicht is niet meer toegestaan?
Reageer constructief of niet.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2021 18:43 ]
Uiteraard wel, maar waar het om gaat is dat dat vaak niet overkomt bij de luisteraar. Die heeft het gelezen en dat blijft hangen.henkzelf schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:35:
[...]
Bron van september 2020. Voortschrijdend inzicht is niet meer toegestaan?
Daarnaast waren de uitspraken van van Dissel ook wel erg zwart wit in het begin, "kapjes helpen niet".
Wat ik me van Van Dissel's uitspraken daarover herinner was vooral dat hij niet geloofde in mondkapjes veer toevoegden bovenop de maatregelen zoals afstand houden. Ik denk dat hij daarin in grote lijnen gelijk had (in de situatie toen, pre-Alpha en Delta)... als men zich aan die maatregel houdt. En dat deed men in najaar '20 al een stuk minder.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Uit het NOS artikel:rik86 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:28:
[...]
Tja, dat laatste is niet vreemd, helemaal voor een instituut dat wetenschappelijk onderzoek doet. Als er (nog) geen bewijs is, is het twijfelachtig
Was dat bewezen?(…) De maskers kunnen volgens het RIVM zelfs leiden tot schijnveiligheid. Dragers zouden als gevolg minder afstand houden of andere basisregels opvolgen (…)
Was dat bewezen?ijdod schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:48:
vooral dat hij niet geloofde in mondkapjes veer toevoegden bovenop de maatregelen zoals afstand houden
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Werkt goed die QR maatschappij met vaccinatieNumber10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:29:
[...]
Dit is het hoogste aantal besmettingen ooit, op 20 december na toen er 12.997 werden gerapporteerd (en los van wat het ook maar geweest is in maart/april 2020).
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dat hangt van je definitie van 'werken' af. Wanneer 'werkt' iets goed volgens jou?revolution-nl schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:52:
[...]
Werkt goed die QR maatschappij met vaccinatie
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Verwijderd
Ow.. dacht dat de app allang gestopt was.. heb het al maanden geleden verwijderd nadat ik mijn injecties gehad had.henkzelf schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:52:
[...]
En het is niet dat er geen getallen beschikbaar waren. Neem nou de veel versmade corona melder app.
Vanaf 14 oktober gaat die echt weer los. Bron: https://github.com/minvws...e_test_authorisations.csv
[Afbeelding]
Gezien de vele malen mindere zkh opnames terwijl we veel minder maatregelen hebben dan toen werkt dat inderdaad goed.revolution-nl schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:52:
[...]
Werkt goed die QR maatschappij met vaccinatie
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De app werkt gewoon door, ook voor gevaccineerden.Verwijderd schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:08:
[...]
Ow.. dacht dat de app allang gestopt was.. heb het al maanden geleden verwijderd nadat ik mijn injecties gehad had.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Schoonfamilie wil maandag ergens een hapje eten. Op mijn vraag of iedereen een qr-code kan tonen: we hebben gebeld, 1 of 2 personen zonder qr-code komt wel goed. 
Ik ben echt benieuwd of we dit jaar nog een beetje fatsoenlijk kunnen genieten van sinterklaas/kerst dit jaar. Als mensen en horeca zich zo gedragen (lees: niet naleving van regels), dan zie ik het somber in.
Ik ben echt benieuwd of we dit jaar nog een beetje fatsoenlijk kunnen genieten van sinterklaas/kerst dit jaar. Als mensen en horeca zich zo gedragen (lees: niet naleving van regels), dan zie ik het somber in.
Dat valt dus te bezien gezien de oplopende trend, wat bedoel je met VEEL minder maatregelen? Inmiddels lopen wij weer met mondkapjes op en komt de 1.5 meter langzaam terug. Met de huidige trend gaat de winter niet anders uitpakken dan vorig jaar, waarschijnlijk inclusief lockdown.YakuzA schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:19:
[...]
Gezien de vele malen mindere zkh opnames terwijl we veel minder maatregelen hebben dan toen werkt dat inderdaad goed.
Ik zie de winst voorlopig nog niet. met de aflopende bescherming van de vaccinaties is het misschien verstandig dat gevaccineerden ook maar weer moeten testen voor toegang, daarnaast lijkt mij het erg verstandig om de griepprik op te nemen in de QR, snel te starten met de uitrol van boosters, QR codes intrekken van mensen die positief testen en QR codes maximaal 6 maanden geldig maken.
Daarnaast zie ik de politiek nog geen enkele aanstalten maken om de zorg op te schalen, gek makend!
[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 06-11-2021 19:27 ]
Die 24 miljoen spuitjes zijn bijzaak?YakuzA schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:19:
[...]
Gezien de vele malen mindere zkh opnames terwijl we veel minder maatregelen hebben dan toen werkt dat inderdaad goed.
Je bent duidelijk alweer vergeten hoe 20 december vorig jaar was met scholen dicht, max 2 bezoekers thuis etc.revolution-nl schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:26:
[...]
Dat valt dus te bezien gezien de oplopende trend, wat bedoel je met VEEL minder maatregelen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is nog geen 20 december ('21), wat niet is, kan nog komen ..YakuzA schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:28:
[...]
Je bent duidelijk alweer vergeten hoe 20 december vorig jaar was met scholen dicht, max 2 bezoekers thuis etc.
Dat zijn politieke afwegingen, in de zorg gaat het weer helemaal mis, als deze trend doorzet is de situatie december 2021 niet veel anders dan vorig jaar.YakuzA schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:28:
[...]
Je bent duidelijk alweer vergeten hoe 20 december vorig jaar was met scholen dicht, max 2 bezoekers thuis etc.
*knip*
Lees de TW en de TS nog eens.
[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 07-11-2021 12:59 ]
Je gaf geen antwoord op mijn vraag, maar een bepaald hulpmiddel om verspreiding te beperken zoals de QR codes kunnen wel een effect hebben op het basisreproductiegetal R, maar als dat desondanks >1 blijft zal het aantal besmettingen oplopen.revolution-nl schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:26:
[...]
Dat valt dus te bezien gezien de oplopende trend
Oplopende besmettingen terwijl QR codes worden gebruikt zegt dus niets over de effectiviteit ervan.
Hetzelfde geldt voor veel andere hulpmiddelen om verspreiding te voorkomen, zoals afstand houden of mondneusmaskers. Ze dragen allemaal iets bij. Het effect op de Rt mondt uiteindelijk uit in een exponentieel effect. Dus zonder hulpmiddelen die de Rt dienen te verlagen zou de Rt waarschijnlijk nog hoger zijn.
offtopic:
Zie topic warning
Zie topic warning
[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 07-11-2021 12:59 . Reden: Quote aangepast ]
...als ik zo'n antwoord zou krijgen zou ik vriendelijk bedanken en thuis blijven...Mawlana schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:23:
Schoonfamilie wil maandag ergens een hapje eten. Op mijn vraag of iedereen een qr-code kan tonen: we hebben gebeld, 1 of 2 personen zonder qr-code komt wel goed.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
*knip*
Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep.
[ Voor 65% gewijzigd door tweakduke op 07-11-2021 13:00 ]
Daarom is het en en en voor aankomende winter, dus:Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:37:
[...]
Hetzelfde geldt voor veel andere hulpmiddelen om verspreiding te voorkomen, zoals afstand houden of mondneusmaskers. Ze dragen allemaal iets bij. Het effect op de Rt mondt uiteindelijk uit in een exponentieel effect. Dus zonder hulpmiddelen die de Rt dienen te verlagen zou de Rt waarschijnlijk nog hoger zijn.
[...]
offtopic:
Zie topic warning
Inzetten op een gezonde levensstijl, tijdelijke btw verlaging op groente, fruit en supplementen.
Opschalen van de zorg.
1.5 meter.
Vaccineren.
QR code na een halfjaar laten vervallen en boosters inzetten voor een nieuwe QR
QR code laten vervallen na positieve test.
Testen voor toegang ook voor gevaccineerde bij evenementen en inkomende reizen.
Ik ben overigens tegen mondkapjes, ze dragen amper iets bij maar geven wel een gevoel van schijnveiligheid.
[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 06-11-2021 19:54 ]
Fijne schoonfamilie. Ik was mooi thuis gebleven.Mawlana schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:23:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Agent47 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:53:
[...]
Fijne schoonfamilie. Ik was mooi thuis gebleven.
Als je recent gevaccineerd bent is er toch geen probleem ?
QR laten vervallen bij een positieve test zet niet veel zoden aan de dijk. Na 11 dagen heb je een herstelbewijs en is je QR op grond daarvan 12 maanden geldig. Daarnaast demotiveert het natuurlijk ook om je te laten testen als je het risico loopt je QR kwijt te raken. (tenminste... voor die mensen die uit zichzelf niet in quarantaine zouden gaan ongeacht de geldigheid van de qr code)revolution-nl schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:48:
[...]
Daarom is het en en en voor aankomende winter, dus:
Inzetten op een gezonde levensstijl, tijdelijke btw verlaging op groente, fruit en supplementen.
Opschalen van de zorg.
1.5 meter.
Vaccineren.
QR code na een halfjaar laten vervallen en boosters inzetten voor een nieuwe QR
QR code laten vervallen na positieve test.
Testen voor toegang ook voor gevaccineerde bij evenementen en inkomende reizen.
Ik ben overigens tegen mondkapjes, ze dragen amper iets bij maar geven wel een gevoel van schijnveiligheid.
Wat ik me overigens wel afvraag, gezien de enorme besmettingsexplosie op het moment.... Is het niet zo dat we nu een tijdelijk niet meer te stoppen shit periode hebben maar over een week of 2 a 3 juist de vruchten plukken van extra veel natuurlijke immuniteit juist doordat met name veel ongevaccineerden nu besmet raken?
alles kan off-topic
Das nou precies de belabberde instelling die ons zometeen weer een lockdown in duwt. Hou dat volrevolution-nl schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:55:
[...]
Dat is alleen fijn als je de effecten van die shitstorm in het ziekenhuis de baas kan blijven. Helaas is de zorgcapaciteit dermate laag dat een 'managable' shitstorm geen zoden aam de dijk zet.Ankona schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:32:
Wat ik me overigens wel afvraag, gezien de enorme besmettingsexplosie op het moment.... Is het niet zo dat we nu een tijdelijk niet meer te stoppen shit periode hebben maar over een week of 2 a 3 juist de vruchten plukken van extra veel natuurlijke immuniteit juist doordat met name veel ongevaccineerden nu besmet raken?
Het gaat mij puur om de instelling. In het begin hadden veel mensen een grote mond over vaccins. Tot men erachter kwam dat je door dat vaccin toch wel op die goedkope all-in vakantie kom. Dan stond men ineens vooraanrevolution-nl schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:55:
[...]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
*knip* lees de topicstart nog eens door
[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 07-11-2021 12:37 ]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Want dubbele IC capaciteit geeft ons inderdaad een week extra speelruimte...Redax schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:44:
Wel fijn dat iemand anders het nu eens benoemd. Als een van de ongevaccineerden het benoemd dan hebben wij het gedaan. Maar ja, de capaciteit is wel erg laag voor een rijk land met bijna 18 miljoen mensen.
Tsja...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Gisteren las ik hier iemand die twijfelde of hij dit weekend naar een feestje zou gaan, ik dacht @albino71 .
Nu was ik vanochtend al verbaasd over die enorme opkomst + bijbehorende drukte (waardoor de basisregels niet mogelijk waren) bij de klimaatmars. Maar ik lees nu dus ook dat vandaag en morgen het grote Holland zingt Hazes in de Ziggo dome is met meer dan 10.000 bezoekers (bron).
Dit zijn de concerten die eigenlijk in maart gehouden zouden worden maar toen werden uitgesteld vanwege corona
Dit is toch niet meer serieus te nemen? We zitten in de hoogste aantallen qua besmettingen, de zorg valt om en bij de persconferentie kondigt men afgelopen dinsdag aan te kijken 'naar ons gedrag' om daar evt. nieuwe maatregelen op te baseren. Een simpel gevaccineerd koor van 30 man weet al twintig mensen te besmetten, hoe moet ik dat zien bij een koor van 10.000 man twee avonden op een rij?
Die enquete van het RIVM lijkt mij bijna onnodig als we dit soort dingen nog doen.
Sfeerimpressie:

Bron
Een filmpje voor de echte beleving: https://twitter.com/ZiggoDome/status/1457077497972076545
Nu was ik vanochtend al verbaasd over die enorme opkomst + bijbehorende drukte (waardoor de basisregels niet mogelijk waren) bij de klimaatmars. Maar ik lees nu dus ook dat vandaag en morgen het grote Holland zingt Hazes in de Ziggo dome is met meer dan 10.000 bezoekers (bron).
Dit zijn de concerten die eigenlijk in maart gehouden zouden worden maar toen werden uitgesteld vanwege corona
Dit is toch niet meer serieus te nemen? We zitten in de hoogste aantallen qua besmettingen, de zorg valt om en bij de persconferentie kondigt men afgelopen dinsdag aan te kijken 'naar ons gedrag' om daar evt. nieuwe maatregelen op te baseren. Een simpel gevaccineerd koor van 30 man weet al twintig mensen te besmetten, hoe moet ik dat zien bij een koor van 10.000 man twee avonden op een rij?
Die enquete van het RIVM lijkt mij bijna onnodig als we dit soort dingen nog doen.
Sfeerimpressie:
Bron
Een filmpje voor de echte beleving: https://twitter.com/ZiggoDome/status/1457077497972076545
[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 06-11-2021 21:23 ]
Ondertussen snap ik er ook niets meer van. Hoe kun je dit nu door laten gaan?Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:21:
Gisteren las ik hier iemand die twijfelde of hij dit weekend naar een feestje zou gaan, ik dacht @albino71 .
Sfeerimpressie:
[Afbeelding]
Bron
Sowieso groepen boven de 100.
Geen zorgen jongens, je moet een QR-code laten zien.
Over een paar dagen is de 11e van de 11eWolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:21:
Sfeerimpressie:
[Afbeelding]
Bron
Niks aan de hand mensen.....
Inderdaad gekmakend en niet meer te begrijpen. Testen voor toegang zou hier een keiharde eis moeten zijn.Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:21:
Sfeerimpressie:
[Afbeelding]
Bron
Ja dit dusBarôZZa schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:27:
Geen zorgen jongens, je moet een QR-code laten zien.
Oh, gelukkig nog net op tijd voordat vrijdag de consequentie(s) van die keuzes bekend gemaakt zullen wordenstylezzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:27:
[...]
Over een paar dagen is de 11e van de 11ecarnavalsminnend nederland gaat dan na 1.5 jaar ellende de schade ook inhalen.
Niks aan de hand mensen.....
Grote vraag naar positieve coronatest voor herstelbewijs, soms wel honderden euro’s geboden
We hadden al handel in vaccinatiebewijzen, nu daarnaast handel in herstelbewijzen. Mensen die afnemers van testen zover proberen te bewegen ze met een positieve uitslag te registreren zodat ze een QR code krijgen die 1 jaar geldig is.
Wat een systeem met die coronapas als je ziet wat het losmaakt. Hoe eerder dit systeem afgeschaft wordt hoe beter.
We hadden al handel in vaccinatiebewijzen, nu daarnaast handel in herstelbewijzen. Mensen die afnemers van testen zover proberen te bewegen ze met een positieve uitslag te registreren zodat ze een QR code krijgen die 1 jaar geldig is.
Wat een systeem met die coronapas als je ziet wat het losmaakt. Hoe eerder dit systeem afgeschaft wordt hoe beter.
Dit zet wel wat zoden aan de dijk, maar helaas nog niet zoveel binnen enkele weken. Het OMT verwachtte begin oktober dat er nog zo'n 4800 mensen op de IC zouden belanden als iedereen in Nederland besmet raakt.Ankona schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:32:
Sindsdien zijn er in een maand ruim 400 opgenomen op de IC. Momenteel gaat het harder, we zullen binnenkort boven de 200 per week zitten, en gaan wellicht richting de 300 per week. Maar zelfs bij 300 per week (en dan liggen er dus zo'n 700 op de IC) ben je nog wel een maand of vier bezig, en dat is wel heel erg lang voor zulke hoge aantallen met de IC-capaciteit van dit jaar.
Precies dit zelfde was met de avondklok.CMD-Snake schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:08:
Grote vraag naar positieve coronatest voor herstelbewijs, soms wel honderden euro’s geboden
Hoe vaak ik niet benaderd ben of ze mijn papieren even mochten kopiëren.
Zelfde idee dit.
Oja, dat was ik helemaal vergeten dat we toen een papiertje hadden met de reden waarom we op straat mochten zijn.Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:33:
[...]
Precies dit zelfde was met de avondklok.
Zelfde idee dit.
Ik verwacht dat deze functie mooi vervangen kan worden met "QR op de werkplek" zodat de werkgever de QR kan autoriseren voor buitenverblijf tussen 2100hr en 0400hr. De agent hoeft dan alleen even de scan-app te gebruiken om de kijken of jij veilig benaderd kan worden én of je legaal op straat bent.
Of is dat te complotterig?
Ik hoor zelfs dat sommigen id kaarten namaken zodat ze als 16 jarige toch de club in mogen voor 18+. Schandalig....Dennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:33:
[...]
Precies dit zelfde was met de avondklok.
Zelfde idee dit.
Vind dat niet perse handig denk ik.Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:38:
[...]
Oja, dat was ik helemaal vergeten dat we toen een papiertje hadden met de reden waarom we op straat mochten zijn.
Ik verwacht dat deze functie mooi vervangen kan worden met "QR op de werkplek" zodat de werkgever de QR kan autoriseren voor buitenverblijf tussen 2100hr en 0400hr. De agent hoeft dan alleen even de scan-app te gebruiken om de kijken of jij veilig benaderd kan worden én of je legaal op straat bent.
Of is dat te complotterig?
Mijn werkgever had 1 set papieren en als einddatum: einde pandemie ingevuld.
Die set lag gewoon in de auto en hoefde ik dus nooit over na te denken
QR kan je problemen krijgen met lege telefoon of verkeerde (zakelijke/privé telefoon?
En daarbij had ik toen ik snachts op straat was niet altijd telefoon bij.
Soms liet ik die thuis in de lader
Misschien ben ik gewoon vreemd en is het een prima plan. Het zorgt in elk geval voor minder papier verspilling.
Wappie werkgever kunnen alleen wel alle QR 24/7 open zetten.
Dat gebeurd al zeker 15 jaar.stylezzz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:41:
[...]
Ik hoor zelfs dat sommigen id kaarten namaken zodat ze als 16 jarige toch de club in mogen voor 18+. Schandalig....
Toen ik nog die leeftijd had gebeurde dat enorm veel en ook de leeftijd van mijn 5 jaar oudere zus.
Als topje wat omlaag houden niet genoeg hielp kwamen de neppers naar voren. Werkte bijna altijd.
Dat probleem bestaat al zo lang en gebeurd ook niks mee.
Het was sarcastisch bedoeldDennis1812 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:45:
[...]
Dat gebeurd al zeker 15 jaar.
Toen ik nog die leeftijd had gebeurde dat enorm veel en ook de leeftijd van mijn 5 jaar oudere zus.
Als topje wat omlaag houden niet genoeg hielp kwamen de neppers naar voren. Werkte bijna altijd.
Dat probleem bestaat al zo lang en gebeurd ook niks mee.
Betreft de coronapas. Als deze ingevoerd wordt voor de werkvloer, hoe zal dit dan gaan voor werknemers die elke dag op de baan zijn?
Ikzelf kom voor het werk bij particulieren thuis, kleine en grote bedrijven. Soms tot zeven adressen per dag afhankelijk van de planning.
Wie zal dan mijn pasje scannen? Mijn baas zal niet achter me aan lopen
Ik vermoed zelf dat het enkel mondmasker zal worden maar dat ben ik al redelijk gewoon.
Ikzelf kom voor het werk bij particulieren thuis, kleine en grote bedrijven. Soms tot zeven adressen per dag afhankelijk van de planning.
Ik vermoed zelf dat het enkel mondmasker zal worden maar dat ben ik al redelijk gewoon.
Hubert Bruls heeft de indruk dat we niet ontevreden moeten zijn over de eerste dag.
“Ik heb niet de indruk dat we ontevreden moeten zijn over deze eerste dag”. Dat zei Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad en burgemeester van Nijmegen, zaterdag in het tv-programma Nieuwsuur over de eerste dag waarop er in Nederland scherpere coronaregels van kracht waren. “Iedereen lijkt er door de verontrustende cijfers van doordrongen dat dit moet. Het is dit doen, of anders nog ernstigere maatregelen nemen.”
https://nieuws.nl/algemee...-zijn-over-de-eerste-dag/Op de vraag of komende vrijdag zwaardere maatregelen aangekondigd zullen worden, zei Bruls dat dit “in ons aller handen ligt”. Volgens hem zal bepalend zijn hoe mensen zich aan de voorschriften houden en hoe de cijfers zich ontwikkelen. Zaterdag waren er meer dan 12.000 besmettingen, het hoogste aantal dit jaar.
“Als het allemaal niet helpt, dan moet je er rekening mee houden dat de discussie weer automatisch zal gaan over lockdown-achtige maatregelen”, aldus Bruls in Nieuwsuur op NPO 2. “Iedereen die kritiek heeft op de coronatoegangsbewijzen wil ik dit voorhouden: het is dit of de zaak weer sluiten. Dat zouden we niet moeten willen met z’n allen.”
Sarcasme tags vergeten dan
Net als het alcoholslot een soort ding inbouwen die jouw bus laat starten bij groene QR.Wozmro schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:55:
Betreft de coronapas. Als deze ingevoerd wordt voor de werkvloer, hoe zal dit dan gaan voor werknemers die elke dag op de baan zijn?
Of dagelijks langs (hoofd)kantoor.
We hebben nu dus op een rijtje:Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:56:
Hubert Bruls heeft de indruk dat we niet ontevreden moeten zijn over de eerste dag.
- persco met daarin prominent 'eigen verantwoordelijkheid'
- gisteren Op1 OMTer 'eigen verantwoordelijkheid'
- NOS interview OMT voorzitter vanochtend 'eigen verantwoordelijkheid'
En dan nu dus de opmerking dat het...
Want...(…) "in ons aller handen ligt” (…)
Maar de mensen die nu besmet raken zijn over een paar dagen positief. No way dat er iets zinnigs te zien gaat zijn in 'de cijfers' bij de volgende persco, tenzij heel Nederland collectief zelf in lockdown gaat. En zelfs dan weet niemand wat 'de cijfers' dan moeten zijn.(…) Volgens hem zal bepalend zijn hoe mensen zich aan de voorschriften houden en hoe de cijfers zich ontwikkelen. (…)
Hebben deze mensen een vraag of opdracht gekregen om dit verhaal uit te dragen? Of roepen ze toevallig allemaal hetzelfde?
De huidige plannen zijn niet om het CTB centraal verplicht te stellen voor de werkvloer, maar om de werkgever de optie te geven om dat al dan niet te doen. Het ligt niet voor de hand dat jouw werkgever dat zal doen.Wozmro schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:55:
De "cijfers" waar het om gaat zijn niet zo zeer de besmettingscijfers maar dingen zoals mobiliteitscijfers, waaruit kan worden afgeleid hoe goed het thuiswerkadvies wordt opgevolgd. En resultaten van gedragsonderzoek. En ze willen ook kijken naar hoezeer de instroom in de zorg meestijgt met de besmettingen.Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:09:
[...]
Maar de mensen die nu besmet raken zijn over een paar dagen positief. No way dat er iets zinnigs te zien gaat zijn in 'de cijfers' bij de volgende persco, tenzij heel Nederland collectief zelf in lockdown gaat. En zelfs dan weet niemand wat 'de cijfers' dan moeten zijn.
Dat is ongetwijfeld het werk van die 800 communicatie adviseurs bij de overheid, één lijn uitzetten.Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:09:
[...]
Maar de mensen die nu besmet raken zijn over een paar dagen positief. No way dat er iets zinnigs te zien gaat zijn in 'de cijfers' bij de volgende persco, tenzij heel Nederland collectief zelf in lockdown gaat. En zelfs dan weet niemand wat 'de cijfers' dan moeten zijn.
Hebben deze mensen een vraag of opdracht gekregen om dit verhaal uit te dragen? Of roepen ze toevallig allemaal hetzelfde?
Daarom geloof ik ook niets van het verhaal, het voelt allemaal zo enorm bekokstoofd aan als je zegt te sturen op variabelen waarvan de ontwikkeling al vast ligt. Het is een beetje een John de Mol show, spanning erin houden tot het einde en dan is er totaal oncontroleerbaar ineens een winnaar die al 6 weken niet meer kon verliezen omdat de stemmen op hem zo enorm waren.
Als dat zo is past dat bij het scenario 'IC vol' en met R=1 de voorspelde opnames afwachten.Tom-Z schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:13:
[...]
De "cijfers" waar het om gaat zijn niet zo zeer de besmettingscijfers maar dingen zoals mobiliteitscijfers, waaruit kan worden afgeleid hoe goed het thuiswerkadvies wordt opgevolgd. En resultaten van gedragsonderzoek. En ze willen ook kijken naar hoezeer de instroom in de zorg meestijgt met de besmettingen.
Daarmee zeg ik niet dat het ook echt zo gebeurt, politieke motieven, polderen of good old incompetentie kunnen ook spelen. Maar wel goed om in de gaten te houden hoe de Rt zich ontwikkelt na maatregelen.
Het kabinet denkt er ook daarom juist aan om het in bepaalde sectoren te verplichten. In de eerste plaats dus de zorg.Wozmro schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:55:
Maar wellicht ook op plaatsen waar de QR code al verplicht is, zoals restaurants en musea.
Ten derde dan plaatsen waar een QR code niet verplicht is, maar wel veel mensen samen komen, zoals winkels.
In jouw specifieke situatie kan ik me voorstellen dat je werkgever 1x om je code zou moeten vragen en dat moeten registreren. Als ze dat opslaan hoeven ze dat niet dagelijks te vragen natuurlijk. Mocht je ZZPer zijn dan is dat ook weer lastiger natuurlijk..
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik neem aan dat doelt op de acceptatie van de maatregelen. Je leest overal hoe goed dit ging, maar ik ben benieuwd of dit komt door goede naleving of dat weinigen meer moeite doen om de naleving af te dwingen. Het artikel uit het Parool wat ik eerder linkte lijkt in Amsterdam op het laatste te wijzen. Alles lijkt soepel te gaan, omdat niemand er een punt van maakt.Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:56:
De rest leest als een soort dreigement. Een week is tekort om iets in te doen, de personen die vrijdag positief testen zijn een vandaag of morgen besmet geraakt. Al zouden de huidige maatregelen zeer effectief zijn, de komende dagen blijft de curve stijgen. Dit voelt aan als naar de uitkomst toewerken dat ze nog strengere maatregelen in gaan voeren met een minimaal excuus.
Complot!Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:09:
Dit zal afgestemd zijn. De Jonge, Grapperhaus en Bruls zullen vanuit hun rollen in dit verhaal regelmatig contact hebben. Dat Bruls onlangs begon over de coronapas op het werk is geen toeval, dat is een vorm astroturfing om een idee geaccepteerd te krijgen. De teksten komen altijd behoorlijk overeen, dat is geen toeval.
Je hoeft dat niet indirect af te leiden. Op de CU-site staat letterlijk:Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:09:
[...]
We hebben nu dus op een rijtje:
- persco met daarin prominent 'eigen verantwoordelijkheid'
- gisteren Op1 OMTer 'eigen verantwoordelijkheid'
- NOS interview OMT voorzitter vanochtend 'eigen verantwoordelijkheid'
bronWe steunen alle maatregelen die de verantwoordelijkheid terugleggen bij de samenleving. Meer thuiswerken, meer afstand houden, mondkapjes op bij drukke plekken, ga echt testen en blijf thuis bij klachten. Die maatregelen krijgen voluit onze steun.
Gewoon open en bloot beleid dus.
Hij wil.
Dat zal sterk afhankelijk zijn van jouw werkgever. Hoe staat hij tegenover het feit dat hij ongevaccineerde werknemers namens zijn bedrijf langs de klanten laat gaan?Wozmro schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:55:
Hij wil.
Maar wat heeft het CU beleid te maken met wat twee OMTers verkondigen? Of een burgemeester?klaaas schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:21:
[...]
Je hoeft dat niet indirect af te leiden. Op de CU-site staat letterlijk:
De belachelijk korte termijn van vrijdag aanstaande voor een vervolg-tv-praatje lijkt er wel op te wijzen dat er een communicatiestrategie (ahum) is bedacht. Trapsgewijs strengere maatregelen invoeren. Pas vrijdag het woord lockdown weer in de mond nemen. Dreigen met een ongezellige kerst voor iedereen. Laat dat maar aan Mark en Hugo over.Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:09:
Dan herhaal ik het nog een keer, we worden keihard bespeeld door onze eigen overheid, psychologische spelletjes worden er gespeeld.CMD-Snake schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:19:
[...]
Ik neem aan dat doelt op de acceptatie van de maatregelen. Je leest overal hoe goed dit ging, maar ik ben benieuwd of dit komt door goede naleving of dat weinigen meer moeite doen om de naleving af te dwingen. Het artikel uit het Parool wat ik eerder linkte lijkt in Amsterdam op het laatste te wijzen. Alles lijkt soepel te gaan, omdat niemand er een punt van maakt.
De rest leest als een soort dreigement. Een week is tekort om iets in te doen, de personen die vrijdag positief testen zijn een vandaag of morgen besmet geraakt. Al zouden de huidige maatregelen zeer effectief zijn, de komende dagen blijft de curve stijgen. Dit voelt aan als naar de uitkomst toewerken dat ze nog strengere maatregelen in gaan voeren met een minimaal excuus.
[...]
Complot!![]()
Dit zal afgestemd zijn. De Jonge, Grapperhaus en Bruls zullen vanuit hun rollen in dit verhaal regelmatig contact hebben. Dat Bruls onlangs begon over de coronapas op het werk is geen toeval, dat is een vorm astroturfing om een idee geaccepteerd te krijgen. De teksten komen altijd behoorlijk overeen, dat is geen toeval.
Eerst de boel los gooien, want druk bla bla, dan eerste milde regels invoeren en dan steeds strakker.
Achteraf is het natuurlijk makkelijk een koe in de kont te kijken.
Dat die 'eigen verantwoordelijkheid' kabinetsbeleid is en dat ik het dus eens ben met je verkapte verontwaardiging... dude...Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:27:
[...]
Maar wat heeft het CU beleid te maken met wat twee OMTers verkondigen? Of een burgemeester?
Hij wil.
Wat mij een beetje bekruipt is dat ze nu de 'eigen verantwoordelijkheid' lijn uitzetten omdat er dus inderdaad mensen zijn die hierom gevraagd hebben.
Alleen de effectieve duur van die lijn is zodanig kort gezet, 10 dagen, dat ik betwijfel of daar positieve conclusies aan kunnen worden verbonden. Sommige mensen voelen wellicht de druk om zich 'beter' te gedragen gezien de persconferentie aankomende vrijdag, maar ik denk dat het merendeel van de mensen helemaal niets voelen noch snappen wat er verwacht wordt.
Mocht het inderdaad zo zijn als ik hierboven in de eerste zin schets dan is het in mijn ogen wel een vals spel om met sterk oplopende cijfers ineens de 'eigen verantwoordelijkheid' troefkaart op tafel te gooien die je al maanden (if ever) niet hebt gepromoot.
Alleen de effectieve duur van die lijn is zodanig kort gezet, 10 dagen, dat ik betwijfel of daar positieve conclusies aan kunnen worden verbonden. Sommige mensen voelen wellicht de druk om zich 'beter' te gedragen gezien de persconferentie aankomende vrijdag, maar ik denk dat het merendeel van de mensen helemaal niets voelen noch snappen wat er verwacht wordt.
Mocht het inderdaad zo zijn als ik hierboven in de eerste zin schets dan is het in mijn ogen wel een vals spel om met sterk oplopende cijfers ineens de 'eigen verantwoordelijkheid' troefkaart op tafel te gooien die je al maanden (if ever) niet hebt gepromoot.
Dat is zo:Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:17:
[...]
Als dat zo is past dat bij het scenario 'IC vol' en met R=1 de voorspelde opnames afwachten.
Daarmee zeg ik niet dat het ook echt zo gebeurt, politieke motieven, polderen of good old incompetentie kunnen ook spelen. Maar wel goed om in de gaten te houden hoe de Rt zich ontwikkelt na maatregelen.
Nee, nee. We gaan twee dingen doen. Eén: we kijken de komende dagen hoe het zich verder ontwikkelt in de ziekenhuizen, omdat het gewoon niet heel precies te voorspellen is hoezeer die oploop... een enigszins rustige of een zorgelijke ontwikkeling verder laat zien. Dat zijn overigens mensen die al besmet zijn. Dus daar hebben de maatregelen van vanavond geen invloed op. Het tweede wat we gaan doen is heel precies bekijken, aan de hand van onderzoek, wat er gebeurt bijvoorbeeld met het aantal bewegingen op de weg met ook onderzoek van de gedragsunit van het RIVM hoe dingen gaan in Nederland. Dus al... maar ook bijvoorbeeld kijken: kun je nog meer aflezen uit de riooldata, al dat soort dingen. Zodat je iets minder door de voorruit ook kunt kijken naar: wat is... wat doet... wat zegt dat voorspellend over het aantal besmettingen wat op ons af komt. Al die gegevens leggen we bij elkaar en we willen niet wachten in de normale cyclus van twee à drie weken, dus dat willen echt volgende week al doen, sturend op die twee cijfers. Waarbij we wel bezorgd zijn, maar ook tegen Nederland en willen we ook tegen onszelf zeggen: als we dit allemaal doen dan gaat het volgende week vrijdag goed.
Die 'eigen verantwoordelijkheid' lijn is toch wat we al de hele pandemie horen? Dat begon al met de 'intelligente lockdown'.Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:31:
Wat mij een beetje bekruipt is dat ze nu de 'eigen verantwoordelijkheid' lijn uitzetten omdat er dus inderdaad mensen zijn die hierom gevraagd hebben.
Hij wil.
Mensen gaan echt wel kerst vieren hoor, maak je maar niet druk. Achter de deur mogen ze toch niet kijken.prijk schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:27:
[...]
De belachelijk korte termijn van vrijdag aanstaande voor een vervolg-tv-praatje lijkt er wel op te wijzen dat er een communicatiestrategie (ahum) is bedacht. Trapsgewijs strengere maatregelen invoeren. Pas vrijdag het woord lockdown weer in de mond nemen. Dreigen met een ongezellige kerst voor iedereen. Laat dat maar aan Mark en Hugo over.
En wat Mark en Hugo zeggen, who cares op dit moment. Als ze nu echt leiderschap getoond hadden vanaf het begin van de crisis en spijkers met koppen geslagen hadden, dan hadden ze misschien nog een klein beetje geloofwaardigheid gehad.
Ik moest het even nazoeken, na zoveel tijd vergeet je dus echt hoe dingen waren destijds.klaaas schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:33:
[...]
Die 'eigen verantwoordelijkheid' lijn is toch wat we al de hele pandemie horen? Dat begon al met de 'intelligente lockdown'.
Maar daar zaten toch aardig wat verplichtingen bij en gesloten zaken?
Zie
https://www.trouw.nl/binn...het-coronavirus~b5242440/
Het kabinet neemt de maatregelen omdat de afgesproken regels niet werden nageleefd, zo zei een geïrriteerde premier Mark Rutte. Hij sprak vooral jongere mensen aan, in wie hij teleurgesteld was. “Het virus verspreidt zich niet zelf. Wij doen dat”, voegde minister Ferd Grapperhaus toe.
Rutte had nog wel een waarschuwing: mochten deze maatregelen niet werken, dan volgt een ‘volledige lockdown'. “Ik hoop dat het niet nodig is.”
[ Voor 29% gewijzigd door Wolly op 06-11-2021 23:37 ]
We hebben nu met de besmettingen en IC-bezetting te maken met een exponentiële groei, dus het leek me wel interessant om te kijken of ik op basis van die groei kan kijken waar we over grofweg twee weken staan. Twee weken is wat je doorgaans nodig hebt om te kijken of maatregelen effect gaan hebben in verband met de incubatietijd van Covid19.
:strip_exif()/f/image/IwzUoDxTyI7Rrgp5nsMb48M3.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst het aantal positief geteste personen per 100.000. Dat zal op 20 november zo tussen de 100 en 150 liggen, wat aardig wat hoger is dan nu.
:strip_exif()/f/image/QOeabuExD0nArP3StCOYVrFj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EWNj7JRXaSsacrmINABohDCU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de IC, en ook daar voorspelt de exponentiële groei niet veel goeds. Bedenk even dat 400 bezette IC-bedden begin december een worst case scenario was volgens het RIVM
Het vervelende hierbij is dat mensen niet direct na besmetting ziek worden, vanwege ook hier weer, de incubatietijd. Dus de ziekenhuis- en IC-opnames lopen achter op het aantal besmettingen.
Nou hoor ik sommigen hier al denken 'ja, maar we hebben nu weer wat maatregelen om het tij te keren! En anders komen er volgende week extra maatregelen!'. True, maar die effecten ga je ook pas weer over twee weken zien, als het al effect gaat hebben. Dus stel dat mondkapjes, het aangepaste thuiswerkadvies en afstand houden effect gaan hebben, dan ga je dat pas zien vanaf ongeveer 20 november. Een week tot twee weken later vertaalt zich dat pas naar de ziekenhuiscijfers. Maar dan ben je al véél te laat. Eigenlijk ben je dat nu al, maar dat terzijde. Als de maatregelen onvoldoende effect hebben dan zet de stijging door tot in december, al is het nog even de vraag waar het plateau zich bevindt. Er is geen oneindige voorraad mensen die ernstig ziek zullen worden, dus dat zal een keer afvlakken.
Mijn 'modellen' zijn niet meer dan de pen tool in Photoshop gebruiken om de curve door te trekken. Er zit dus geen rekenmodel achter ofzo, maar het laat wel zien welke kant het op kan gaan als je de huidige trend doortrekt. Daar is op dit moment niet gek veel meer aan te veranderen waarschijnlijk, dus ongeacht hoe de naleving van de regels gaat zijn: het wordt gewoon ongelofelijk kut in december. Zorg zal overlopen en een lockdown lijkt me tegen die tijd onvermijdelijk. Ik ben wel benieuwd wie er dan de schuld gaat krijgen van de misere
:strip_exif()/f/image/IwzUoDxTyI7Rrgp5nsMb48M3.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst het aantal positief geteste personen per 100.000. Dat zal op 20 november zo tussen de 100 en 150 liggen, wat aardig wat hoger is dan nu.
:strip_exif()/f/image/QOeabuExD0nArP3StCOYVrFj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EWNj7JRXaSsacrmINABohDCU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de IC, en ook daar voorspelt de exponentiële groei niet veel goeds. Bedenk even dat 400 bezette IC-bedden begin december een worst case scenario was volgens het RIVM
Nou hoor ik sommigen hier al denken 'ja, maar we hebben nu weer wat maatregelen om het tij te keren! En anders komen er volgende week extra maatregelen!'. True, maar die effecten ga je ook pas weer over twee weken zien, als het al effect gaat hebben. Dus stel dat mondkapjes, het aangepaste thuiswerkadvies en afstand houden effect gaan hebben, dan ga je dat pas zien vanaf ongeveer 20 november. Een week tot twee weken later vertaalt zich dat pas naar de ziekenhuiscijfers. Maar dan ben je al véél te laat. Eigenlijk ben je dat nu al, maar dat terzijde. Als de maatregelen onvoldoende effect hebben dan zet de stijging door tot in december, al is het nog even de vraag waar het plateau zich bevindt. Er is geen oneindige voorraad mensen die ernstig ziek zullen worden, dus dat zal een keer afvlakken.
Mijn 'modellen' zijn niet meer dan de pen tool in Photoshop gebruiken om de curve door te trekken. Er zit dus geen rekenmodel achter ofzo, maar het laat wel zien welke kant het op kan gaan als je de huidige trend doortrekt. Daar is op dit moment niet gek veel meer aan te veranderen waarschijnlijk, dus ongeacht hoe de naleving van de regels gaat zijn: het wordt gewoon ongelofelijk kut in december. Zorg zal overlopen en een lockdown lijkt me tegen die tijd onvermijdelijk. Ik ben wel benieuwd wie er dan de schuld gaat krijgen van de misere
Het is inzetten op 'eigen verantwoordelijkheid' en dan het ontbreken van die verantwoordelijkheid aanhalen als reden voor sluitingen e.d. Dat is gewoon een duidelijk patroon. In de quotes die je aanhaalt uit het artikel uit Trouw zie je dat ook prima terug.Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:35:
[...]
Ik moest het even nazoeken, na zoveel tijd vergeet je dus echt hoe dingen waren destijds.
Maar daar zaten toch aardig wat verplichtingen bij en gesloten zaken?
Zie
https://www.trouw.nl/binn...het-coronavirus~b5242440/
[ Voor 6% gewijzigd door klaaas op 06-11-2021 23:39 ]
Hij wil.
En is het dan eerlijk om in te zetten op 'eigen verantwoordelijkheid' in een tijd met enorm oplopende besmettingen met een deadline 10 dagen later waar niets van die inzet is gematerialiseerd op straffe van strengere maatregelen?klaaas schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:37:
[...]
Het is inzetten op 'eigen verantwoordelijkheid' en dan het ontbreken van die verantwoordelijkheid aanhalen als reden voor sluitingen e.d. Dat is gewoon een duidelijk patroon.
Nogal makkelijk als je het mij vraagt. Het is lastig om strenge maatregelen door het parlement te krijgen dus we gaan even een hele avond babbelen over een sportvelden verbod en komen volgende week wel weer even langs om te praten over de bevolking die duidelijk niet de verantwoordelijkheid aankan om met dit virus om te gaan.
Oja, wat zegt u? De bevolking die ook niet meer weet waar het aan toe is? Bedoelt u de versoepelingen in de zomer soms? Of die persconferentie in september waarin we alles lieten varen maar waar de bevolking maar van moest snappen dat de 1,5 meter gewoon nog gevolgd moest worden toen Hugo zei dat we weer konden knuffelen? De bevolking die dacht er met 85% vaccinatiegraad wel te zijn? Nou, ik geef deze vraag even door aan mijn collega, tot ziens!
Ik ben zelf werkgever en ben ook wel benieuwd hoe het zal gaan wanneer onze Consultants en projectleiders naar een afspraak moeten. Heb al een paar die aangekondigd hebben dat ze hun code niet bij een klant willen laten zien. En dan? Niet alles kan online.Wozmro schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:55:
Je vraagt het de verkeerde. Ik ga dat niet verdedigen. Ik geef alleen aan dat het niet iets nieuws is, maar een terugkerend patroon.Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:43:
[...]
En is het dan eerlijk om in te zetten op 'eigen verantwoordelijkheid' in een tijd met enorm oplopende besmettingen met een deadline 10 dagen later waar niets van die inzet is gematerialiseerd op straffe van strengere maatregelen?
Hij wil.
Je hebt gelijk, ik voel de boosheid alweer opborrelen maar is niet tegen jou gericht hoorklaaas schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:45:
[...]
Je vraagt het de verkeerde. Ik ga dat niet verdedigen. Ik geef alleen aan dat het niet iets nieuws is, maar een terugkerend patroon.
Ik heb niet meer in mijn geheugen wat destijds de deadlines waren waarin we moesten bewijzen onze verantwoordelijkheid te kunnen nemen, noch weet ik nu niet meer wat destijds de ontwikkelingen waren mbt het virus en de cijfers. Of het patroon dus echt zo terugkerend is weet ik niet.
Maar het is in mijn ogen onzin om "eigen verantwoordelijheid" neer te leggen bij een benzinebrand die almaar groter wordt, zelfs in de buurlanden waar wij geen invloed op hebben. Dat heet in mijn ogen gewoon verantwoordelijkheid afschuiven.
Hooguit kan je zeggen dat de contouren van het volgende kabinet zichtbaar worden. D66 had een wetswijziging over de bedenktijd bij abortus op de agenda staan van de Tweede Kamer, die is ineens verdwenen. Dat kan alleen met instemming van de indieners. De CU steunt nu weer het beleid na hun 'breuk' over de coronapas. Ik denk dat de nieuwe coalitie weer langzaam samenkomt.Number10 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:27:
Maar wat heeft het CU beleid te maken met wat twee OMTers verkondigen? Of een burgemeester?
Je hebt daar geen actieve herinnering aan?Wolly schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:52:
Ik heb niet meer in mijn geheugen wat destijds de deadlines waren waarin we moesten bewijzen onze verantwoordelijkheid te kunnen nemen, noch weet ik nu niet meer wat destijds de ontwikkelingen waren mbt het virus en de cijfers. Of het patroon dus echt zo terugkerend is weet ik niet.
De huidige deadline van vrijdag a.s. slaat nergens op. Ik zie niet hoe ze aan het gedrag van een week kunnen voorspellen hoe het twee a drie weken later zal zijn. Het komt op mij over als een opdracht geven waarvan je weet dat die niet uit te voeren valt. Wellicht is dit de rechtvaardiging die ze nodig hebben om vrijdag nog strenger te worden. Alleen waarom zo moeilijk doen? Dat hadden ze afgelopen dinsdag ook kunnen doen. Of ze moeten nog wat draagvlak creëren. Laatste gedragsonderzoek van het RIVM vond iedereen het nog wel welletjes zoals het was, alhoewel dat onderzoek was afgenomen voor de huidige situatie.Maar het is in mijn ogen onzin om "eigen verantwoordelijheid" neer te leggen bij een benzinebrand die almaar groter wordt, zelfs in de buurlanden waar wij geen invloed op hebben. Dat heet in mijn ogen gewoon verantwoordelijkheid afschuiven.
Ik ben er ook benieuwd naar maar ga er in beginsel ook niet aan meewerken. Ik wil die hele QR code ook niet. Afgelopen jaar één keer een klant gehad die wilde dat iedereen vooraf een zelftest deed. Dat heb ik destijds ook geweigerd.Teknix1982 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:45:
Ik ben zelf werkgever en ben ook wel benieuwd hoe het zal gaan wanneer onze Consultants en projectleiders naar een afspraak moeten. Heb al een paar die aangekondigd hebben dat ze hun code niet bij een klant willen laten zien. En dan? Niet alles kan online.
Gelukkig kon ik vanavond toch het zwembad in komen: in de protocollen zijn zoveel uitzonderingen opgenomen dat de halve vereniging zonder QR code naar binnen kan.
Ik hoor wel hier en daar al eerste signalen van mensen die er hierdoor geen zin meer in hebben een hun lidmaatschap opzeggen. Voor teamsporten kan dat een heel vervelend effect hebben want het kan betekenen dat je team te klein is en blijft.
De notulen zijn niet gemaakt of zoekgeraaktCMD-Snake schreef op zondag 7 november 2021 @ 00:04:
[...]
Je hebt daar geen actieve herinnering aan?
Afgelopen dinsdag was er denk ik nog niet voldoende draagvlak, zelfs niet na de gesprekken met de 'constructieve partijen' die in het weekend ervoor werden gevoerd. Daarnaast was het natuurlijk, in overheids context, een inderhaast geplande persconferentie dus was er wellicht minder tijd om zaken goed voor te bereiden.De huidige deadline van vrijdag a.s. slaat nergens op. Ik zie niet hoe ze aan het gedrag van een week kunnen voorspellen hoe het twee a drie weken later zal zijn. Het komt op mij over als een opdracht geven waarvan je weet dat die niet uit te voeren valt. Wellicht is dit de rechtvaardiging die ze nodig hebben om vrijdag nog strenger te worden. Alleen waarom zo moeilijk doen? Dat hadden ze afgelopen dinsdag ook kunnen doen. Of ze moeten nog wat draagvlak creëren. Laatste gedragsonderzoek van het RIVM vond iedereen het nog wel welletjes zoals het was, alhoewel dat onderzoek was afgenomen voor de huidige situatie.
Afgelopen dinsdag was natuurlijk een opwarmertje. Het enige spannende is of ze het nu weer gaan rekken met nutteloze maatregelen totdat iedereen de inkopen heeft gedaan voor de feestdagen(net als vorig jaar) of dat het eerder al in elkaar stort.
Misschien krijgen we ook weer een vuurwerkverbod. Of mogen we geen alcohol meer kopen na 8 uur.
Misschien krijgen we ook weer een vuurwerkverbod. Of mogen we geen alcohol meer kopen na 8 uur.
Gaat beide echt enorm helpen...BarôZZa schreef op zondag 7 november 2021 @ 00:19:
Dit is een waardevolle "bierviltjes"-berekening om te in te schatten waar het mogelijk heen zou kunnen gaan in een worst case-scenario. Aanname is natuurlijk dat er werkelijk sprake is van exponentiële groei. Persoonlijk denk ik dat de groei niet exponentieel meer is, om de volgende twee redenen:SomerenV schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:37:
We hebben nu met de besmettingen en IC-bezetting te maken met een exponentiële groei, dus het leek me wel interessant om te kijken of ik op basis van die groei kan kijken waar we over grofweg twee weken staan. Twee weken is wat je doorgaans nodig hebt om te kijken of maatregelen effect gaan hebben in verband met de incubatietijd van Covid19.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan de IC, en ook daar voorspelt de exponentiële groei niet veel goeds. Bedenk even dat 400 bezette IC-bedden begin december een worst case scenario was volgens het RIVMHet vervelende hierbij is dat mensen niet direct na besmetting ziek worden, vanwege ook hier weer, de incubatietijd. Dus de ziekenhuis- en IC-opnames lopen achter op het aantal besmettingen.
- Virusdeeltjes in rioolwater zijn stabiel of nemen af
- 7-daags gemiddelde van positieve testen is vandaag, na bijna 6 weken continu stijging, voor het eerste in lange tijd afgenomen
Ik zie wat berichten over ADE, en daarmee voel ik mezelf ook wel onderdeel van het probleem, ondanks dat ik dat heb proberen to voorkomen.
Vooropgesteld, ik ben lang en breed gevaccineerd (en familie ook).
In de voorbereiding in oktober leek het allemaal nog beheersbaar.
Met alle maatregelen, QR, lagere bezetting etc. leek het risico acceptabel.
Aangekomen op het feest moet ik zeggen dat het direct al "bijzonder" voelde.
De controles waren (zeer) streng, ik geloof dat ik in ruim 20 jaar feesten nog nooit zó streng gecontroleerd ben.
Daarna kom je echter in een zaal waar alle regels niet meer lijken te bestaan. Gewoon ouderwets dringen voor je plekje.
Leuk feestje daar niet van, maar het voelde wel wat "outlandish" na al die tijd zonder.
Twee weken later blijken mijn ouders beiden positief (65+). Toch zelf ook maar even testen, jawel, positief. Zus ook, haar kinderen ook. Kennis van mijn ouders ook.
Natuurlijk is er geen garantie waar het vandaan komt, maar de kans is zeker aanwezig dat ik het meegebracht heb.
Dan doe je alles volgens de regels, maar dat zegt weinig in zo'n situatie.
Gelukkig inmiddels allemaal (thuis) hersteld, maar het heeft toch zijn impact.
Achteraf was ik liever thuisgebleven. Zeker als je achteraf leest dat er aan ADE diverse clusters gekoppeld kunnen worden.
De controles waren (zeer) streng, ik geloof dat ik in ruim 20 jaar feesten nog nooit zó streng gecontroleerd ben.
Daarna kom je echter in een zaal waar alle regels niet meer lijken te bestaan. Gewoon ouderwets dringen voor je plekje.
Leuk feestje daar niet van, maar het voelde wel wat "outlandish" na al die tijd zonder.
Twee weken later blijken mijn ouders beiden positief (65+). Toch zelf ook maar even testen, jawel, positief. Zus ook, haar kinderen ook. Kennis van mijn ouders ook.
Natuurlijk is er geen garantie waar het vandaan komt, maar de kans is zeker aanwezig dat ik het meegebracht heb.
Achteraf was ik liever thuisgebleven. Zeker als je achteraf leest dat er aan ADE diverse clusters gekoppeld kunnen worden.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Je kan jezelf wel voor altijd opsluiten, maar daar bereik je ook niks mee.Felyrion schreef op zondag 7 november 2021 @ 01:17:
Ik zie wat berichten over ADE, en daarmee voel ik mezelf ook wel onderdeel van het probleem, ondanks dat ik dat heb proberen to voorkomen.
Dat is een meningMarcoC schreef op zondag 7 november 2021 @ 01:19:
[...]
Je kan jezelf wel voor altijd opsluiten, maar daar bereik je ook niks mee.
Het virus zelf heeft blijkbaar ook een mening
Mensen plegen fraude, dus we schaffen het af? Jaja...CMD-Snake schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:08:
Die mensen zijn toch geen teamplayers, dus die kan je beter kwijt dan rijk zijn. Anders hadden ze zich wel laten vaccineren...Dennis schreef op zondag 7 november 2021 @ 00:11:
Ik hoor wel hier en daar al eerste signalen van mensen die er hierdoor geen zin meer in hebben een hun lidmaatschap opzeggen. Voor teamsporten kan dat een heel vervelend effect hebben want het kan betekenen dat je team te klein is en blijft.
Nouja, zie Dennis hierboven die met weet ik veel hoeveel mensen blijkbaar zonder QR code het zwembad binnen is gekomen..klaaas schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:37:
[...]
Het is inzetten op 'eigen verantwoordelijkheid' en dan het ontbreken van die verantwoordelijkheid aanhalen als reden voor sluitingen e.d. Dat is gewoon een duidelijk patroon. In de quotes die je aanhaalt uit het artikel uit Trouw zie je dat ook prima terug.
Los dat een QR code niet inhoudt dat je corona vrij bent enzo, zie je dit soort mensen toch overal terug. Mensen zonder mondkapje in de winkels, mensen die geen afstand houden van elkaar, etc.. hebben ze mensen dan een dictatuur nodig om zich aan de regels te houden?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.