Sportschool is QR vanaf 18.
[edit] Spuit 11
Bij mijn sportschool (geen deel van een keten, 1 filiaal) wel controle op QR, maar geen ID. Daarna wel met ledenpasje naar binnen maar dat is altijd al zo, en de gegevens van de QR werden dus niet gecontroleerd met de gegevens van het pasje.
Wat me verder opviel: er werd expliciet bij gezegd dat je je QR eenmalig hoeft te laten zien en daarna nooit meer, want "ze zetten in het systeem dat het in orde is".
Dat is natuurlijk niet conform de regels, want mijn geldige QR kan morgen wel verlopen zijn (als ie via testen is verkregen). Daarnaast vindt de AVG vast ook wel iets van het opslaan van medische gegevens in de ledenadministratie van een sportschool.
Dus daar zou ik over kunnen gaan zeuren, maar ik weet niet of dat veel zal helpen en geliefd zal ik me er ook niet mee maken bij het personeel. Bovendien: vorige week stond ik daar ook gewoon te sporten en voelde ik me niet onveilig. Misschien is het nu, met een halve controle, niet veiliger geworden, maar het is ook niet
onveiliger geworden. Tenslotte zullen er misschien toch een paar mensen die geen QR hebben niet komen sporten nu.
Dus: aangezien ik <50 ben en in goede gezondheid, bovendien gevaccineerd, loop ik weinig (maar niet geen!) risico op corona. En ik loop nu niet méér risico dan in de afgelopen maanden. Mijn idee is dus dat ik er niet over ga zeuren en gewoon ga sporten, zoals ik dat de afgelopen maanden ook deed.
Benieuwd hoe jullie hier over denken. Bij Basic Fit klopt de controle op QR dus ook niet helemaal. Blijven jullie wel gewoon sporten?
In het winkelcentrum (overdekt, dus binnenlocatie) en de AH liep de grote meerderheid van de mensen gewoon weer met mondkapje.
[
Voor 79% gewijzigd door
migchiell op 06-11-2021 17:03
]