Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.949 views

Verwijderd

PO dicht is op school van jongste al niet meer echt nodig, meest kinderen hebben al infectie doorlopen of in gezin met besmettingen geleefd, net als de meeste docenten. Zal uiteraard op veel plekken ander zijn, maar voor deze school lijkt het me niet zoveel zin meer hebben.

@ hierboven: goed idee zo'n oppasrooster met een aantal. als ouders met wat meer inkomen kan je dan ook iemand inhuren en een ruimte huren. Hoe zullen we zoiets eens noemen.... school lijkt me wel een idee...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2021 14:37 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:30:
Nu weer code zwart, nota bene verkondigd door iemand die totaal niet de juiste achtergrond lijkt te hebben en in een risicogroep lijkt te vallen. Erg goed voor de beeldvorming. Mensen op de gang? Hoe zo? Waar is het bewijs? Ambulances die moeten wachten tot er plek is? Waar komt de plek dan vandaan? Lijkt meer op een probleem met de planning dan dat het aan COVID ligt.
Zie onder andere:

* Dringende oproep vanuit het Radboudumc: de besmettings­kraan móet dicht
* Nieuwe berekeningen: code zwart in ziekenhuizen is bijna niet meer te ontlopen

Denk je dat de ziekenhuizen zomaar wat roepen om ons bang te maken? Misschien scheren we er net langs, maar de kans dat het mis gaat stijgt elke dag.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53
DeKoetsier schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:55:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat er gedaan is om IC personeel op te leiden afgelopen covid periode en hoe dit aantrekkelijker is gemaakt. Binnen 18 maanden ben je schijnbaar opgeleid. Ik kan nergens iets vinden wat de overheid gedaan heeft om dit de afgelopen 2 jaar te promoten.
Het is 18 maanden bovenop een HBO-V + werkervaring... dus in totaal een jaar of zes, minimaal.

En er wordt wel opgeleid, maar er lopen meer mensen weg dan dat er instromen.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 14:13
RemcoDelft schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:32:
[...]
Het is toch idioot om scholen dicht te doen terwijl restaurants en bioscopen nog open zijn? De prioriteiten liggen dan echt verkeerd!
Alleen is het aantoonbaar dat op de scholen de besmettingen uit de hand lopen. Zeker in normale restaurants zit je niet op elkaars schoot. Doe dan gewoon 1,5 meter in de horeca en verplichte mondkap personeel en looproute's. Horeca en bioscopen de schuld geven van alles is juist verkeerde prioriteit. Je komt er daar niet even zo binnen. Idem theaters. Winkels puilen nu gewoon nog uit. Daar is de kans op besmettingen veel groter. Idem scholen. Het grootste aandeel laatst bij besmettingen zijn de kinderen die het thuis en op school weer doorgeven en die leraar en ouders weer aan anderen omdat ze op stap gaan. Als je echt zaken weken wil sluiten, moet je m.i. alles dichtgooien. Dus geen uitzonderingen. Dan ben je eerlijk bezig. Dus ook scholen dicht en verplicht thuiswerken. En niet zoals Bruls wil even hele winter maar gewoon max 3-4 weken om de golf te breken. En daarna 2G.

En mocht er code zwart komen, mogen ze van mij beginnen bij ongevaccineerden als groep. Dus als een gevaccineerde en ongevaccineerde aankomt, gaat eerste voor. En komen er 2 ongevaccineerde tegelijk dan de gebruikelijke code zwart-regels daarop toepassen. Hard maar wel fair. Ik ben normaal niet voor tweedeling maar als de druk nu nog steeds vooral door ongevaccineerden in ziekenhuis komt dan moet je gewoon die groep meer verantwoordelijkheid geven en dus in ergste geval de keuze laten voelen.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:35

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:35:
PO dicht is op school van jongste al niet meer echt nodig, meest kinderen hebben al infectie doorlopen of in gezin met besmettingen geleefd, net als de meeste docenten. Zal uiteraard op veel plekken ander zijn, maar voor deze school lijkt het me niet zoveel zin meer hebben.

@ hierboven: goed idee zo'n oppasrooster met een aantal. als ouders met wat meer inkomen kan je dan ook iemand inhuren en een ruimte huren. Hoe zullen we zoiets eens noemen.... school lijkt me wel een idee...
Waar vind je nog scholen met een mannetje of 5 maximaal in een klas?
Hier gaat het rustig tot 35 namelijk.
En tijdens de sluitingen van PO pasten sommige ouders wel op elkaars kids. Maar grotere groepen dan 5 nergens gezien.

Buiten spelen doen ze toch ook wel wat. Maar nooit in de getalen waarmee ze in de klas zitten.
Als blijkt dat PO een enorme besmettingsbron is lijkt het mij logisch die te sluiten. Net als horeca of elke andere sector.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 15:44

Onbekend

...

SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:30:
Wat een roeptoeters in dit topic dat ik al geruime tijd volg. Steeds dezelfde personen die het helemaal prima vinden om bepaalde groepen uit te sluiten. Zelf allerlei maatregelen prima vinden, zolang ze er zelf weinig hinder van ondervinden. (Even de scholen dicht, anyone?) Mensen die denken, omdat ze 1 of 2 vaccinaties hebben gehaald, dat ze verheven zijn boven diegenen (om wat voor reden dan ook) niet (volledig) gevaccineerd zijn. Met onderbuikgevoelens maatregelen als QR-code volledig steunen, zonder enige onderbouwing waarom het zou werken (spoiler: tot nu toe werkt het niet). Selectief cijfers erbij halen, zoals @alexbl69 een artikeltje met cijfers van 1 maand geleden, om ongevaccineerden (weer) de zwarte piet toe te spelen. Laat mensen in hun waarde, iedereen is gelijk.

En daarnaast erg vervelend dat iedereen elkaar continu gek maakt. Nu weer code zwart, nota bene verkondigd door iemand die totaal niet de juiste achtergrond lijkt te hebben en in een risicogroep lijkt te vallen. Erg goed voor de beeldvorming. Mensen op de gang? Hoe zo? Waar is het bewijs? Ambulances die moeten wachten tot er plek is? Waar komt de plek dan vandaan? Lijkt meer op een probleem met de planning dan dat het aan COVID ligt.
Wat is jouw oplossing dan voor dit probleem? Tot nu toe is namelijk wel gebleken dat vaccinaties helpen om het aantal ziekenhuisopnames te verminderen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is toch idioot om scholen dicht te doen terwijl restaurants en bioscopen nog open zijn? De prioriteiten liggen dan echt verkeerd!
Daar zal je een berekening op los moeten laten:
2.1 miljoen ongevacineerde kinderen die elke woensdag of vrijdag bij opa en oma eten <> 15.5 miljoen overwegend gevaccineerde volwassenen waar opa en oma op redelijke afstand (meer dan bij de kleinkinderen) een uurtje in de buurt zitten.

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:43:
[...]

Wat is jouw oplossing dan voor dit probleem? Tot nu toe is namelijk wel gebleken dat vaccinaties helpen om het aantal ziekenhuisopnames te verminderen.
Het mooie is dat ik helemaal niet met oplossingen hoef te komen. Daarnaast beweer ik nergens dat vaccinaties niet helpen. Ik ben er van overtuigd dat ze dat wel doen. Waar ik echter wel tegen ben is dat de vaccinaties continu als heilige graal zijn en worden neergezet. Nu blijkt dat vaccinatie toch niet zo goed lijkt te werken als gehoopt. Het blijven hameren op vaccineren zorgt daarom m.i. voor een continue tweestrijd en gaat ons nergens brengen. De vaccinatiegraad zal wellicht nog iets hoger worden, maar niet significant. What’s next? Deze crisis vraagt om een adequate aanpak en die lijkt steeds te missen.

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:43:
[...]

Waar vind je nog scholen met een mannetje of 5 maximaal in een klas?
Hier gaat het rustig tot 35 namelijk.
En tijdens de sluitingen van PO pasten sommige ouders wel op elkaars kids. Maar grotere groepen dan 5 nergens gezien.

Buiten spelen doen ze toch ook wel wat. Maar nooit in de getalen waarmee ze in de klas zitten.
Als blijkt dat PO een enorme besmettingsbron is lijkt het mij logisch die te sluiten. Net als horeca of elke andere sector.
geef ik je gelijk in hoor wat betreft die aantallen. En voor mezelf met thuiswerken op flexibele tijden en ruim huis is PO dicht echt geen groot probleem.

Maar ik denk ook aan de mensen waarbij beide ouders een praktisch beroep uitoefenen. Heb het idee dat daar soms wat makkelijk overheen wordt gestapt:

In die beroepen hebben mensen vaak de volgende issues ( of een deel ervan):

-minder flexibel indelen eigen werktijd
-minder ruimte in huis
-minder kennis/vaardigheden om kinderen te helpen met onderwijs

• SteveWoz
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:39:
[...]

Zie onder andere:

* Dringende oproep vanuit het Radboudumc: de besmettings­kraan móet dicht
* Nieuwe berekeningen: code zwart in ziekenhuizen is bijna niet meer te ontlopen

Denk je dat de ziekenhuizen zomaar wat roepen om ons bang te maken? Misschien scheren we er net langs, maar de kans dat het mis gaat stijgt elke dag.
Ik denk zeker dat er partijen of mensen zijn die deze situatie uitbuiten voor hun eigen gewin. Wat kan de gewone burger met deze berichten? Moet ik een kamer vrijmaken voor deze patiënten? Moet ik geld doneren? Het enige doel dat ik kan bedenken is angstzaaien in de hoop dat mensen de maatregelen beter gaan naleven. Ik kan je vertellen dat dit niet gaat gebeuren, want zo hebben we onze maatschappij de afgelopen decennia nu eenmaal ingericht.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
martwoutnl schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:42:
[...]

En mocht er code zwart komen, mogen ze van mij beginnen bij ongevaccineerden als groep. Dus als een gevaccineerde en ongevaccineerde aankomt, gaat eerste voor. En komen er 2 ongevaccineerde tegelijk dan de gebruikelijke code zwart-regels daarop toepassen. Hard maar wel fair. Ik ben normaal niet voor tweedeling maar als de druk nu nog steeds vooral door ongevaccineerden in ziekenhuis komt dan moet je gewoon die groep meer verantwoordelijkheid geven en dus in ergste geval de keuze laten voelen.
De druk komt ook voornamelijk van bejaarden. Of erger nog: dikke bejaarden. Als de zorg dan toch over persoonlijke keuzes moet gaan beslissen, is het misschien ook iets om degene met de dikste portemonnee voor te laten gaan?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:52:
[...]

Ik denk zeker dat er partijen of mensen zijn die deze situatie uitbuiten voor hun eigen gewin. Wat kan de gewone burger met deze berichten? Moet ik een kamer vrijmaken voor deze patiënten? Moet ik geld doneren? Het enige doel dat ik kan bedenken is angstzaaien in de hoop dat mensen de maatregelen beter gaan naleven. Ik kan je vertellen dat dit niet gaat gebeuren, want zo hebben we onze maatschappij de afgelopen decennia nu eenmaal ingericht.
Je mag je geld houden.
Wel moet je je verrekte goed aan de preventieve maatregelen houden, afstand houden, testen en thuisblijven bij klachten en niet meer dan 4 bezoekers uitnodigen. En als je ze al uitnodigt minimaal 1.5m afstand houden. Oja, ook graag 2 prikken halen.

Is toch niet zo lastig? Wat begrijp je er niet aan? Beetje empathie richting de zorg alsjeblieft en je steentje bijdragen

• Onbekend

Onbekend

...

SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:49:
[...]

Het mooie is dat ik helemaal niet met oplossingen hoef te komen. Daarnaast beweer ik nergens dat vaccinaties niet helpen. Ik ben er van overtuigd dat ze dat wel doen. Waar ik echter wel tegen ben is dat de vaccinaties continu als heilige graal zijn en worden neergezet. Nu blijkt dat vaccinatie toch niet zo goed lijkt te werken als gehoopt. Het blijven hameren op vaccineren zorgt daarom m.i. voor een continue tweestrijd en gaat ons nergens brengen. De vaccinatiegraad zal wellicht nog iets hoger worden, maar niet significant. What’s next? Deze crisis vraagt om een adequate aanpak en die lijkt steeds te missen.
Ik begreep uit jouw vorige bericht dat je aangaf dat ze niet werkten, maar dan heb ik dat verkeerd begrepen. :)

Maar wat voor aanpak wil je dan voor de coronacrisis? Niets doen?
Je bent niet van plan om zelf met oplossingen te komen, dus je laat het helemaal over aan anderen. In dat geval moet je niet gaan klagen als je vind dat je wordt achtergesteld. Wil je dat niet, dan moet je toch ook zelf met suggesties komen.

• SteveWoz
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:54:
[...]

Je mag je geld houden.
Wel moet je je verrekte goed aan de preventieve maatregelen houden, afstand houden, testen en thuisblijven bij klachten en niet meer dan 4 bezoekers uitnodigen. En als je ze al uitnodigt minimaal 1.5m afstand houden. Oja, ook graag 2 prikken halen.

Is toch niet zo lastig? Wat begrijp je er niet aan? Beetje empathie richting de zorg alsjeblieft en je steentje bijdragen
Wie zegt dat ik dat niet doe of niet begrijp? Empathie is ver te zoeken in onze maatschappij en dat is nu net het resultaat van de individualisering die decennia lang aan de gang is.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:58:
[...]

Wie zegt dat ik dat niet doe of niet begrijp? Empathie is ver te zoeken in onze maatschappij en dat is nu net het resultaat van de individualisering die decennia lang aan de gang is.
Het enige doel dat ik kan bedenken is angstzaaien in de hoop dat mensen de maatregelen beter gaan naleven. Ik kan je vertellen dat dit niet gaat gebeuren,

Sorry. Ging er vanuit dat jij een mens was.
Je zegt namelijk zelf dat mensen de maatregelen niet beter gaan naleven. Had dan gezegd dat jij dat wel doet maar verwacht op basis van .... dat overige mensen dat niet doen. Het is namelijk niet het kroeg topic waar we random dingen roepen hier. Dus onderbouw het even

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 19:08
iamcj schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:47:
[...]

Als ik onze vrienden in Den Haag een beetje ken, gaan ze voor een vervroegde vakantie per 20 December. Scholen dicht over twee weken zou zo waar een verstandig besluit zijn, maar RIVM zegt maximaal 3500 IC pantienten, dus zorg moet de golf wel aan kunnen....
Tegen die tijd is de golf onder kinderen allang over zijn top heen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
Ik zat vandaag weer even op OurWorldInData te kijken. Het is echt bizar hoe perfect exponentieel de groei van het aantal gevallen in de meeste landen is (zie de rechte lijn op een log-schaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3GCWi0Wp4-l5Cila4h9S7QRB7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ktACbh86mTn5w1tdx1kkooiB.png?f=fotoalbum_large

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Iets minder testen, ongeveer 946000. Percentage positief weer gestegen.

[ Voor 26% gewijzigd door zacht op 21-11-2021 15:18 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
t_captain schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:13:
Wanneer verwacht jij de piek van de huidige besmettingen? Met zo'n 20K besmettingen per dag zou je verwachten best snel door het resterende reservoir potentiële patiënten heen te branden.

• t_captain
Het lastige is: deze golf is verdeeld over het hele land en over alle leeftijdsgroepen. Groot reservoir.

R zou momenteel dalen met 1 a 1.2 procentpunt per dag. Vanaf maandaf of dinsdag moet het effect van de “mini lockdown” moeten inzetten.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Misschien is het een idee om een week te ruilen, Kerst en Oud en Nieuw vallen in één week dit jaar. De eerste week van januari zou je kunnen laten vallen als vakantie en er een Sinterklaas-vakantie van kunnen maken.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:05:
[...]

Ze gooien er weer wel wat steunpaketten tegenaan.
En een hoop mensen kunnen vanuit huis werken. Desnoods iets minder. Meestal ben je ook met 2 voor de kinderen.
Dus 50/50 werken of thuisonderwijs geven.
Deel zorgverlof opnemen.
Als dit wordt doorgevoerd: dan hopelijk ook wat aandacht voor de personen zonder kinderen.
Bij de vorige lockdown moesten mensen zonder kinderen juist de gaten opvangen van diegene die druk waren met kinderen.

Ik benijd ze helemaal niet hoor, maar het is niet dat diegene die (bewust) kinderloos zijn die gaten moeten opvangen.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 14:13
Balance schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:15:
Ik zat vandaag weer even op OurWorldInData te kijken. Het is echt bizar hoe perfect exponentieel de groei van het aantal gevallen in de meeste landen is (zie de rechte lijn op een log-schaal).
Engeland valt me op. Daar zie je geen opwaartse beweging maar golft het rond die 500-lijn. Is daar een verklaring voor? Zitten ze daar al die tijd al op?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

CMD-Snake schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:18:
[...]

Wanneer verwacht jij de piek van de huidige besmettingen? Met zo'n 20K besmettingen per dag zou je verwachten best snel door het resterende reservoir potentiële patiënten heen te branden.
Nou, met 20k ga je niet zo heel snel door je reservoir. Uit de Catshuisstukken van de 11e:

~3.5k IC-opnames te gaan. Met gemiddeld tempo van afgelopen week ongeveer 90 dagen te gaan.
~17k ZKH-opnames te gaan. Met gemiddeld tempo van 300 ongeveer 60 dagen te gaan.
Beschermd tegen herinfectie: 69%. Ergo, ruim vijf miljoen te gaan. Met gemiddelde tempo bekende besmettingen van afgelopen week 255 dagen te gaan.

Dat zou suggereren dat je maar 1/4e tot 1/3e van de besmettingen daadwerkelijk meet, en dat het daadwerkelijk aantal besmettingen momenteel dus op zo'n 60k tot 80k per dag ligt.

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Kort artikel op de lancet: “People who are vaccinated have a lower risk of severe disease but are still a relevant part of the pandemic. It is therefore wrong and dangerous to speak of a pandemic of the unvaccinated. Historically, both the USA and Germany have engendered negative experiences by stigmatising parts of the population for their skin colour or religion. I call on high-level officials and scientists to stop the inappropriate stigmatisation of unvaccinated people, who include our patients, colleagues, and other fellow citizens, and to put extra effort into bringing society together.”

https://www.thelancet.com...-6736(21)02243-1/fulltext

Ik denk dat aantal dingen naar voren zijn gekomen tijdens deze pandemie, dat men saamhorigheid/ tolerantie ontbreekt. Wantrouwend, geen tolerantie naar elkaar toe ongeacht je standpunt is geen goede fundament van een samenleving.

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:52:
[...]
Het enige doel dat ik kan bedenken is angstzaaien in de hoop dat mensen de maatregelen beter gaan naleven. [...]
'Angstzaaien'? Wat ik tot nu toe zie gebeuren vanuit ziekenhuizen is een vrij nuchter informeren over de situatie.

Dingen als:
"Patiënten liggen in ziekenhuisbedden op de gang en zorgpersoneel valt oververmoeid uit. De zorg is nog steeds goed, maar het begint wel aan alle kanten te piepen en te kraken" (geciteerd van Omroep Brabant)

Daar raakt niemand van in paniek, lijkt me: de zorg is nog goed, en dat blijft voorlopig ook wel zo. Mijn piepende huisdeur werkt immers ook nog prima.

Er vanuit gaande dat de situatie in ziekenhuizen zorgelijk is, zou ik daar wel wat méér van terug willen lezen.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stel dat we stoppen met ongevaccineerden als zodanig noemen, het wordt niet meer gerapporteerd en verder nooit meer genoemd. Gaan de ziekenhuizen dan minder snel vol lopen ? Zullen 'zij die niet genoemd mogen worden' dan wel een tripje naar de GGD maken ?

Natuurlijk niet, dat zal eventjes goed voelen dat we aan de saamhorigheid van de maatschappij werken maar de volgende dag is het gewoon weer +100 in het ziekenhuis, net zo lang tot de mensen op zijn. Lees dat als dat er niemand meer besmet kan worden of dat er niemand meer is om voor ze te zorgen, wat er ook eerder mag komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
martwoutnl schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:31:
Engeland valt me op. Daar zie je geen opwaartse beweging maar golft het rond die 500-lijn. Is daar een verklaring voor? Zitten ze daar al die tijd al op?
Misschien hebben ze nu wat voordeel van het laten oplopen van besmettingen in de zomer? Bovendien hebben > 13 miljoen mensen al een booster en die is heel effectief tegen verspreiding volgens hun cijfers.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

IJzerlijm schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:36:
Stel dat we stoppen met ongevaccineerden als zodanig noemen, het wordt niet meer gerapporteerd en verder nooit meer genoemd. Gaan de ziekenhuizen dan minder snel vol lopen ? Zullen 'zij die niet genoemd mogen worden' dan wel een tripje naar de GGD maken ?

Natuurlijk niet, dat zal eventjes goed voelen dat we aan de saamhorigheid van de maatschappij werken maar de volgende dag is het gewoon weer +100 in het ziekenhuis, net zo lang tot de mensen op zijn. Lees dat als dat er niemand meer besmet kan worden of dat er niemand meer is om voor ze te zorgen, wat er ook eerder mag komen.
Nee zeker niet. Ondanks dat we Voldemort niet bij zijn naam noemden kwam hij toch terug en pleegde een staatsgreep.
School overnemen lukte hem dan weer niet.. corona is dus sterker dan Voldemort.

Leuke referentie tussen al het andere door. :+

• SteveWoz
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:55:
[...]

Ik begreep uit jouw vorige bericht dat je aangaf dat ze niet werkten, maar dan heb ik dat verkeerd begrepen. :)

Maar wat voor aanpak wil je dan voor de coronacrisis? Niets doen?
Je bent niet van plan om zelf met oplossingen te komen, dus je laat het helemaal over aan anderen. In dat geval moet je niet gaan klagen als je vind dat je wordt achtergesteld. Wil je dat niet, dan moet je toch ook zelf met suggesties komen.
Dus als ik wat suggesties in dit topic spui, dan wordt ik straks niet achtergesteld? De hardste schreeuwers komen straks het beste weg? Is dat hoe je het voor je ziet?

• Balance
Geen @t_captain, maar ik ga een poging doen :).

Volgens het RIVM hadden ongeveer 20% van de kinderen van zowel 4-11 en 12-17 jaar antistoffen tegen Covid-19.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SKeCKzp9aHK_jtiSOkbdmyXCpE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A2wq5HaRskXwtRSj046rYRKi.jpg?f=user_large

12-17 jaar hebben we ook nog gevaccineerd, volgens het dashboard is dat momenteel 61%. Nu moeten we er een paar aannames gaan maken. Als we aannemen dat er geen verband bestaat tussen al besmet zijn en je laten vaccineren komen we uit op (1-0.61)*(1-0.20) = 31% van de 12-17 jarige die nog geen bescherming heeft.

Als we ook even aannemen dat alle gevallen onder kinderen bij niet-beschermde kinderen gebeuren, kunnen we een schatting maken. Voor de leeftijdsverdeling Nederlandse bevolking verwijst het RIVM zelf naar het CBS. Als we daar de individuele leeftijden optellen komen we op 1.457.912 kinderen van 4 t/m 11 jaar, en 1.171.648 kinderen van 12 t/m 17 jaar. Onbeschermd zijn dus ongeveer 80% van die eerste groep, 1.166.330 kinderen, en 31,2% van 365.554 kinderen. In totaal ruim 1,5 miljoen.

Voor gedetailleerde data over positieve testen per leeftijdsgroep moeten we de RIVM rapporten door, en die hanteren ook nog eens andere leeftijdscategorieën. In de week 10 t/m 16 november zijn er 9.416, 11.044 en 5.849 kinderen positief getest in respectievelijk de leeftijdsgroepen 5-9, 10-14 en 15-19. Gebaseerd op een stabiel groeipercentage sinds eind september van 45%, schat ik sinds begin juni dat we zo'n 30, 35 en 20 duizend kinderen al gehad hebben, in totaal rond de 85 duizend. Daar zitten dus ook een aantal 18 en 19 jarige bij. Nu komt daar elke week dus zo'n 25 tot 30 duizend bij.

Als we stabiel op dit cijfer blijven zitten, en uit gaan van 30 duizend kinderen besmet per week, moeten we nog 50 weken tot alle kinderen positief getest zijn geweest, een klein jaar.

Nu zijn er natuurlijk ook heel veel kinderen die corona krijgen zonder een positieve test. Of dit een paar tientallen procenten, de helft of de overgrote meerderheid is weten we niet. Maar zelfs als 75% het krijgt zonder positieve test, zijn we als nog drie maanden verder voor dat alle kinderen besmet zijn geweest.

• Onbekend

Onbekend

...

SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:41:
[...]

Dus als ik wat suggesties in dit topic spui, dan wordt ik straks niet achtergesteld? De hardste schreeuwers komen straks het beste weg? Is dat hoe je het voor je ziet?
Je moet die suggesties wel onderbouwen natuurlijk.
Maar wat je nu deed is alleen maar klagen over de maatregelen en suggesties van anderen terwijl je zelf geen beter alternatief hebt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
M0otje schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:32:
Kort artikel op de lancet: “People who are vaccinated have a lower risk of severe disease but are still a relevant part of the pandemic. It is therefore wrong and dangerous to speak of a pandemic of the unvaccinated. Historically, both the USA and Germany have engendered negative experiences by stigmatising parts of the population for their skin colour or religion. I call on high-level officials and scientists to stop the inappropriate stigmatisation of unvaccinated people, who include our patients, colleagues, and other fellow citizens, and to put extra effort into bringing society together.”

https://www.thelancet.com...-6736(21)02243-1/fulltext

Ik denk dat aantal dingen naar voren zijn gekomen tijdens deze pandemie, dat men saamhorigheid/ tolerantie ontbreekt. Wantrouwend, geen tolerantie naar elkaar toe ongeacht je standpunt is geen goede fundament van een samenleving.
Vaccinaties vergelijken met huidskleur. Right, die mag op het stapeltje idiote vergelijkingen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een iets ander geluid uit de IC, niet het kantoor van Dr. Prof. Kampf.

https://www.theguardian.c...with-them-is-wearing-thin
In hospital, Covid-19 has largely become a disease of the unvaccinated. The man in his 20s who had always watched what he ate, worked out in the gym, was too healthy to ever catch Covid badly. The 48-year-old who never got round to making the appointment.

The person in their 50s whose friend had side-effects. The woman who wanted to wait for more evidence. The young pregnant lady worried about the effect on her baby.

The 60-year-old, brought to hospital with oxygen saturations of 70% by the ambulance that he initially called for his partner, who had died by the time it arrived; both believed that the drug companies bribed the government to get the vaccine approved.

All severely ill with Covid. All unvaccinated and previously healthy. All completely avoidable.
Misschien zijn al deze mensen wel besmet door gevaccineerden. Statistisch gezien is het zeker de meerderheid geweest. Maar dan nog is het de zorgdruk die het probleem is, niet de besmettingen onder mensen die er niet voor naar het ziekenhuis hoeven.

• t_captain
zacht schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:27:
[...]

Misschien is het een idee om een week te ruilen, Kerst en Oud en Nieuw vallen in één week dit jaar. De eerste week van januari zou je kunnen laten vallen als vakantie en er een Sinterklaas-vakantie van kunnen maken.
Thanksgiving zou beter zijn.

• SteveWoz
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:53:
[...]

Je moet die suggesties wel onderbouwen natuurlijk.
Maar wat je nu deed is alleen maar klagen over de maatregelen en suggesties van anderen terwijl je zelf geen beter alternatief hebt.
Antwoord ook even op mijn vragen, want je draait eromheen. Ik ben niet in de gelegenheid om ook maar iets te veranderen aan de maatregelen of het gedrag van anderen. Dat is waarom ik ook niet met oplossingen hoef te komen. Dat betekent niet dat ik niet mag klagen over of kritisch zijn op ideeën van anderen. *knip* graag constructief blijven en de vergelijking die je maakt is ongewenst. zie TS, TW en beleid

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 21-11-2021 17:05 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:47:
Wie zegt dat ze die pas serieus gaan controleren? Ik zie weinig aanleiding om te geloven dat het nu wel ineens gaat werken. De winkeliers zijn al boos omdat ze niet de mankracht hebben om hun winkel van zo'n toegangscontrole te voorzien. De gemeentes kunnen niet eens controleren of al hun horeca de coronapas netjes naleeft, laat staan als ze zo'n beetje elke onderneming moeten gaan controleren.
Tja, de horeca is er ook boos over, maar doet het nu grotendeels is is mijn ervaring. Al sommigen wel pas na een sluiting van 3 dagen
De wetgeving voor Avondklok 2.0 is afgevoerd door Grapperhaus en De Jonge. De Wbbbg zal lastig zijn, daar bleken eerder juridische gaten in te zitten. Ze zullen dan een nieuw wetgevingstraject weer in moeten. De grote vraag is of ze de Tweede Kamer meekrijgen. Die avondklok lijkt weinig gedaan te hebben in de eerste ronde. Krijgen we dan nu twee prestige projecten tegelijk? Avondklok en CoronaCheck.
ik geloof niet dat de 2e kamer hier veel in ziet, na de matige aangetoonde resultaten van ronde 1

• 42erik
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:51:
Geef de basisscholen gewoon vakantie tot 3 januari. Hardere lockdown zonder avondklok.
per wanneer bedoel je dan?

• Agent47
  • Laatst online: 11:21

Agent47

I always close my contracts.

42erik schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:09:
[...]

per wanneer bedoel je dan?
Liefst vanaf morgen al.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• 42erik
  • Niet online
dus 6 weken vakantie? Dus 4 weken extra achterstand, zowel op kennisvlak als sociaal, nog afgezien van het feit dat 3 januari beginnen niet kan, aangezien de vakantie in volgens mij elke regio tot de 10e is, dus dat zou zelfs 7 weken zijn.

Terwijl die kinderen zelf het kleinste risico van iedereen lopen?

Plus, waar laat je ze? Bij opa en oma wiens booster er nog niet is?

• Agent47
  • Laatst online: 11:21

Agent47

I always close my contracts.

42erik schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:12:
[...]

dus 6 weken vakantie? Dus 4 weken extra achterstand, zowel op kennisvlak als sociaal, nog afgezien van het feit dat 3 januari beginnen niet kan, aangezien de vakantie in volgens mij elke regio tot de 10e is, dus dat zou zelfs 7 weken zijn.

Terwijl die kinderen zelf het kleinste risico van iedereen lopen?

Plus, waar laat je ze? Bij opa en oma wiens booster er nog niet is?
Die kinderen steken wel hun ouders aan. Die krijgen er wel last van.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]
Met zo'n 20K besmettingen per dag
Er zijn toch vele malen meer dan 20k besmettingen per dag? Het percentage positief is al tijden boven de 20%

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Onbekend

Onbekend

...

SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:06:
[...]

Antwoord ook even op mijn vragen, want je draait eromheen.
Ik weet niet wat je bedoeld. Je stelt namelijk geen vragen, maar plaatst hier gewoon wat tekst neer. De enige vraag die ik terug zie is dit:
Om die suggesties vraag ik dus. Over die hardste schreeuwers heb ik het niet gehad, maar het antwoord daarop is nee. Als je zelf met suggesties komt, heeft dat evenveel waarde als andere suggesties. Het heeft zelfs meer waarde als je ze onderbouwd. Ja, dat is hoe ik het voor mij ziet.
Ik ben niet in de gelegenheid om ook maar iets te veranderen aan de maatregelen of het gedrag van anderen. Dat is waarom ik ook niet met oplossingen hoef te komen.
We zitten hier op een discussieforum om over die maatregelen te schrijven en van gedachte te wisselen. En het gedrag van anderen kan je zeker iets aanpassen. Jij zegt er toch ook iets van als anderen zomaar afval op straat gooien o.i.d. zodat ze hun gedrag kunnen aanpassen?
Dat betekent niet dat ik niet mag klagen over of kritisch zijn op ideeën van anderen.
Je mag zeker kritisch zijn op iedeeën van anderen, maar onderbouw ze ook. Als je alleen maar klaagt zonder reden, heeft jouw reactie 0,0 toegevoegde waarde.
Vooral in de gevallen waarop mensen heel stellig lijken te zijn (verplicht vaccineren!) zolang het henzelf niet nadelig beïnvloed.
Kom dan met argumenten en betere suggesties.
Lekker egoïstisch en empatisch (jouw woorden, toch @Dennis1812?). Respecteer elkaar, we hebben grondrechten en die staan steeds vaker ter discussie.
Een van de grondrechten is het stuk over volksgezondheid. (zie https://www.denederlandse.../hoofdstuk_1_grondrechten ) De overheid treft maatregelen hiervoor en die proberen we zo goed mogelijk na te leven. Het is pas egoïstisch dat anderen deze maatregelen negeren waardoor anderen worden besmet en in het ziekenhuis terecht komen.
Dat is goed, maar we lijken onze vrijheden langzaam in te leveren. Als een kikker in kokend water. Het verleden lijkt zich te herhalen en ik hoop van harte dat ik dat mis heb.
Vrijheid is een relatief begrip. Je mag veel, zolang je daarmee anderen niet negatief beïnvloed. (Je hebt bijvoorbeeld niet de vrijheid om door rood licht te rijden, omdat je anderen daarmee in gevaar kan brengen. Ditzelfde geldt dus ook voor het coronavirus. Je gaat niet bij anderen op bezoek als je het virus bij je draagt, want anders kan je daarmee in gezondheidsgevaar brengen.)

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
alexbl69 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:11:
[...]

De zwijgende (gevaccineerde) meerderheid gaat niet lopen rellen. Dat gebeurt waarschijnlijk pas als er echt triage toegepast moet worden terwijl de ic nog steeds voor >80% door ongevaccineerden wordt bevolkt.
een van de 2 kramen dus onzin uit ... wie ? laat maar, gaat over besmettingen en niet over ic opname

YouTube: Diederik Gommers: 2G gaat niet helpen 60% volledig gevaccineerd. Waa...

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 21-11-2021 16:34 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Agent47 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:14:
[...]

Klopt, ziekenhuizen liggen vol met 20/30-ers

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• 42erik
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:13:
[...]

CoronaCheck app bij het ziekenhuis…..

Denk wel dat als we dat doen (wat ik best terecht zou vinden) er behoorlijk wat beveiliging bij de ziekenhuizen moet komen. Oh, en gouden tijden voor de glaszetters in Rotterdam….
da's toevallig, ik zei een uur geleden tegen vrienden dat we aan 1 maatregel genoeg hebben, 2g bij de ingang van het ziekenhuis.

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:16:
[...]

Die denkt er het zijne van het houdt zich steeds minder aan de basisregels, solidariteit met de (grotendeels ongevaccineerde) risicogroepen is inmiddels marginaal.
precies dit. Ik vraag me zelf persoonlijk al af waarom ik me nog aan maatregelen houdt voor 70% ongevaccineerden op een ic. Om me daarna te realiseren dat geplande zorg door laten gaan best een ding is, dus dan zet je je mondkapje weer wat netter

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Is ergens een verdeling van de leeftijden van positieve testen bekend?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

[...]

De meeste kinderen en hun gevaccineerde ouders hebben minder ongemak van paar dagen ziek ( been there ) dan 6 weken de kinderen thuis en een werkgever van de ouders die verwacht dat t werk gewoon doorgaat .

Opa en oma mijden ( ook als oppas) zolang het doorraast onder de kinderen lijkt me dan wel weer handig

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-11 21:10
St@m schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:32:
[...]

Klopt, ziekenhuizen liggen vol met 20/30-ers
Waar haal je dat vandaan?

NICE-data ondersteunt dit iig niet

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 21-11-2021 16:46 ]

• SteveWoz
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:30:
[...]

Ik weet niet wat je bedoeld. Je stelt namelijk geen vragen, maar plaatst hier gewoon wat tekst neer. De enige vraag die ik terug zie is dit:
Om die suggesties vraag ik dus. Over die hardste schreeuwers heb ik het niet gehad, maar het antwoord daarop is nee. Als je zelf met suggesties komt, heeft dat evenveel waarde als andere suggesties. Het heeft zelfs meer waarde als je ze onderbouwd. Ja, dat is hoe ik het voor mij ziet.
Ik zie 3 vragen, maar laten we dit deel maar afsluiten.

[...]

We zitten hier op een discussieforum om over die maatregelen te schrijven en van gedachte te wisselen. En het gedrag van anderen kan je zeker iets aanpassen. Jij zegt er toch ook iets van als anderen zomaar afval op straat gooien o.i.d. zodat ze hun gedrag kunnen aanpassen?
Nee, dat doe ik niet. De maatschappij is verhard en als je anderen hierop aanspreekt, dan wordt dat soms wel geweld en intonatie beantwoord.

[...]

Je mag zeker kritisch zijn op iedeeën van anderen, maar onderbouw ze ook. Als je alleen maar klaagt zonder reden, heeft jouw reactie 0,0 toegevoegde waarde.
Waar mist de onderbouwing? Laat het weten en ik zal proberen dat te doen.

[...]

Kom dan met argumenten en betere suggesties.
Dat is altijd het standaardantwoord. Je kan van mij verlangen dat ik met argumenten of suggesties kom, maar dat ben ik niet verplicht. En btw, je geeft hierboven aan dat alle suggesties even veel waarde hebben, maar spreekt jezelf nu hier tegen.

[...]

Een van de grondrechten is het stuk over volksgezondheid. (zie https://www.denederlandse.../hoofdstuk_1_grondrechten ) De overheid treft maatregelen hiervoor en die proberen we zo goed mogelijk na te leven. Het is pas egoïstisch dat anderen deze maatregelen negeren waardoor anderen worden besmet en in het ziekenhuis terecht komen.
Lees art. 1 van de Grondwet ook eens na. Er is een reden waarom dat art. 1 is en niet 2, 3 of wat dan ook. Daarnaast: We kopen allemaal spullen die we niet nodig hebben, planten ons allemaal voort en meten ons een leefstijl aan waar alles gefocust is op groei. M.a.w. waarom dan zo triggeren op event met een relatief lage impact, i.p.v. de energie besteden aan de “bigger fish to fry”? Laten we het erop houden dat dat de kortzichtigheid is van de mens.[/quote]

[...]

Vrijheid is een relatief begrip. Je mag veel, zolang je daarmee anderen niet negatief beïnvloed. (Je hebt bijvoorbeeld niet de vrijheid om door rood licht te rijden, omdat je anderen daarmee in gevaar kan brengen. Ditzelfde geldt dus ook voor het coronavirus. Je gaat niet bij anderen op bezoek als je het virus bij je draagt, want anders kan je daarmee in gezondheidsgevaar brengen.)
Vrijheid is het grootste goed wat we hebben. We herdenken het zelfs ieder jaar. Enig (aanstaande) inperking op de verworven vrijheid moet sceptisch worden aanschouwd. Onder het mom van een virus wordt er nu een systeem opgetuigd waar sommigen in het verleden alleen maar van konden dromen. Herinnert zich iemand 9/11 nog? Onder het mom van terrorisme (the invisible enemy) werd er ook van alles doorgejast.

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
[...]

Waar baseer je dat op?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:59
eric.1 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:45:
[...]

dat noemen ze sarcasme zo ff een biertje pakken :P

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

eric.1 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:45:
[...]

Ik was sarcastisch.. volgens @Agent47 hebben de ouders van basisschoolkinderen last van al die besmettingen.

Wellicht 'last' als dat ze in quarantaine moeten, maar dat is niet waar op wordt gedoelt gezien de eerdere discussie. Maar dat is altijd nog minder lastig dan 7 weken onbetaald verlof nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 21-11-2021 16:49 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-11 21:10
St@m schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:47:
[...]

Ik was sarcastisch.. volgens @Agent47 hebben de ouders van basisschoolkinderen last van al die besmettingen.
Blijkbaar is m'n sarcasme-herkenner tijdens deze pandemie stuk gegaan.

Helaas weet je het maar nooit wanneer het over dit onderwerp gaat...
bie100 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:47:
[...]

dat noemen ze sarcasme zo ff een biertje pakken :P
Dat is wellicht wel een goed idee ja :+

[ Voor 22% gewijzigd door eric.1 op 21-11-2021 16:50 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:49:
[...]

Je beweert dat je het topic grotendeels gevolgd hebt, maar dan heb je zaken wel heel selectief onthouden.

Vaccinatie is niet de heilige graal (zijn we inmiddels achter). De kans dat een gevaccineerd persoon in het ziekenhuis of op de ic terechtkomt is echter wel vele malen kleiner. Heb je nu nog niet voldoende cijfers voorbij zien komen?

Een significante verhoging van de ic capaciteit is op korte tot middellange termijn niet realiseerbaar. Daarnaast willen we de impact van Corona op onze levens zo klein mogelijk houden, dus liever zo min mogelijk vrijheids-beperkende maatregelen.

Verreweg de meest efficiënte en haalbare methode om de gevolgen van Corona te dempen is dan het terugdringen van het aantal ongevaccineerden.

Zo ingewikkeld is dat toch niet?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:37

jgj82

Ja, maar = nee

SteveWoz schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:06:
[...]

Antwoord ook even op mijn vragen, want je draait eromheen. Ik ben niet in de gelegenheid om ook maar iets te veranderen aan de maatregelen of het gedrag van anderen. Dat is waarom ik ook niet met oplossingen hoef te komen. Dat betekent niet dat ik niet mag klagen over of kritisch zijn op ideeën van anderen. *knip*
*knip* niet happen

[ Voor 37% gewijzigd door ZieMaar! op 21-11-2021 17:08 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:40
jgj82 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:53:
[...]

Nou joh! En waar in de geschiedenis hebben we dit eerder beleeft?
In de negentiende eeuw. :P
https://historiek.net/pok...s-inenting-verzet/139198/

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:37

jgj82

Ja, maar = nee

Mooi! En onder de streep hielp het prima!

Maar dat was volgens mij niet waar de door mij gequotte persoon op doelde. En om het verschil te duiden: dan waren er vanochtend 250 onschuldige Rotterdammers van hun bed gelicht en naar de tweede Maasvlakte gebracht. Ik word zo moe van die vergelijking, het grootste gedeelte van de mensen in Nederland heeft nog nooit in een situatie gezeten die er ook maar op lijkt maar hebben er wel allemaal de mond van vol. Triest.

[ Voor 44% gewijzigd door jgj82 op 21-11-2021 17:08 ]

• t_captain
De dynamiek van verzadiging in de besmettingsgolven. We hebben momenteel heel hoge aantallen besmettingen, in werkelijkheid nog veel hoger dan de GGD cijfers.

Dat komt omdat er altijd al een geschatte factor 2 zat tussen GGD cijfer en echte besmettingen, en die factor is vermoedelijk nog verder opgelopen. Redenen daarvoor zijn een algemeen gedaalde testbereidheid (trendmatig dalend vanaf het voorjaar); wachttijden en bereikbaarheidsproblemen bij de GGD waardoor mensen afhaken, en de relatief zware vertegenwoordiging kinderen in de positieve tests, testbereidheid ligt daar structureel lager en veel asymptomatische besmettingen. Het zou me niet verbazen als we momenteel 60k of zelfs nog meer dagelijkse besmettingen hebben.

Verwijderd

Ook lekker dat de zelftesten inmiddels echt overal uitverkocht zijn. Kreeg rond het middaguur een mailtje dat ik in de buurt heb gezeten (vliegtuig) die positief is getest. 3 kruidvats en 2 etos, verkooen allemaal nee.. Hopelijk is de doos zelftesten oo het week morgen weer aangevuld.

• Number10
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:51:
[...]
Verreweg de meest efficiënte en haalbare methode om de gevolgen van Corona te dempen is dan het terugdringen van het aantal ongevaccineerden.
Stel dat de verdeling van opnames in het ziekenhuis 50/50 is. Dus 50% gevaccineerd en 50% ongevaccineerd. Of het ook werkelijk zo zit doet voor het voorbeeld niet ter zake. Omdat er veel meer gevaccineerden zijn is de individuele opnamekans voor gevaccineerden veel kleiner dan die voor ongevaccineerden, zoals je al opmerkte. Maar bij een groot aantal besmettingen komen er toch gevaccineerden in het ziekenhuis (en diegenen die wellicht niet gevaccineerd konden worden), want hoewel de vaccins goed werken, werken ze niet 100% helaas.

Dat is het individuele risico, en vaccins werken dus erg goed. Maar dan.

Als elke X weken het aantal opnames verdubbelt, dan krijg je bijvoorbeeld dit patroon aan opnames:
50, 100, 200, 400, 800

Waarvan dus de helft gevaccineerd en de helft ongevaccineerd. Als nu iedereen gevaccineerd zou zijn @alexbl69, hoe ziet dan de reeks eruit bij een Rt>1?

(En ja, dit is een simplificatie dus o.a. X zal groter worden omdat de Rt ook daalt etc. dus100% vaccinatiegraad zou het mooiste zijn)

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Verwijderd

zacht schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:27:
[...]

Ehm.. Vakantie verplaatsten gaat niet zomaar. Genoeg mensen die al vakantie geboekt hebben.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tienduizenden betogers zijn zondagmiddag naar de Belgische hoofdstad Brussel gekomen om te protesteren tegen het coronabeleid. Het gaat volgens de autoriteiten om zo'n 35.000 mensen. De actie begon vreedzaam, maar in de loop van de middag zag de politie zich genoodzaakt om traangas te gebruiken tegen betogers die onder meer met vuurwerk en flessen naar agenten gooiden.

Volgens Belgische media weken sommige betogers af van de afgesproken route, waarna de politie de weg versperde. Vervolgens kwam het tot een confrontatie tussen de agenten en demonstranten.

Met een waterkanon probeerden de politie de demonstranten terug naar het parcours te duwen, meldt VRT Nieuws op basis van de politie Brussel. Volgens Het Laatste Nieuws zijn verschillende agenten gewond geraakt.
Bron en meer info: Politie zet traangas in tegen betogers bij coronaprotest in Brussel

Dat is al de 4e of 5e anti-coronademonstratie in 2.5 dag tijd waarin de anti-corona beweging geweld tegen politie/ME gebruikt. Gaat lekker in die beweging zo :X

Virussen? Scan ze hier!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wildhagen schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:13:
[...]

Bron en meer info: Politie zet traangas in tegen betogers bij coronaprotest in Brussel

Dat is al de 4e of 5e anti-coronademonstratie in 2.5 dag tijd waarin de anti-corona beweging geweld tegen politie/ME gebruikt. Gaat lekker in die beweging zo :X
Helpen goeie mondkapjes tegen traangas ?

• Onbekend

Onbekend

...

wildhagen schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:13:
[...]

Is dit ook echt de anti-corona-beweging die dat zelf doet? Of zijn het meelopers die het coronaprotest gebruiken om hun agressie te uiten, en waarvoor er geprotesteerd wordt niet uit maakt?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onbekend schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:16:
[...]

Is dit ook echt de anti-corona-beweging die dat zelf doet? Of zijn het meelopers die het coronaprotest gebruiken om hun agressie te uiten, en waarvoor er geprotesteerd wordt niet uit maakt?
Gezien de uitspraken op de spandoeken die ze meedragen lijkt het om de anti-coronanbeweging te gaan, deze waren duidelijk gericht tegen het coronabeleid.

Virussen? Scan ze hier!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:10:
[...]

Ehm.. Vakantie verplaatsten gaat niet zomaar. Genoeg mensen die al vakantie geboekt hebben.
En daar moet je medelijden mee hebben omdat?

Ik zou ook gewoon boeken, maar ik calculeer verplaatsing/annulering gewoon in.

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

perspectivebass schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:19:
[...]

En daar moet je medelijden mee hebben omdat?

Ik ook gewoon boeken, maar ik calculeer verplaatsing/annulering gewoon in.
Oh, ik las iets over empathie hier, maar verkeerd gelezen denk ik.

Maar lijkt me inderdaad een uitstekend voorstel. Wellicht kunnen we de zomervakantie er ook maar direct achter plakken. Boeit ons het ook. Fuck iedereen die op vakantie wil/ heeft geboekt.

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 21-11-2021 17:23 ]

• 42erik
  • Niet online
[...]
Even iets anders: ik ben wel voorstander van verplicht op staande voet vaccineren van iedereen die aan het rellen is :9
kan het vaccin niet via een waterkanon toegediend worden? :)

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:40
jgj82 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:04:
[...]

Mooi! En onder de streep hielp het prima!

Maar dat was volgens mij niet waar de door mij gequotte persoon op doelde. En om het verschil te duiden: dan waren er vanochtend 250 onschuldige Rotterdammers van hun bed gelicht en naar de tweede Maasvlakte gebracht. Ik word zo moe van die vergelijking, het grootste gedeelte van de mensen in Nederland heeft nog nooit in een situatie gezeten die er ook maar op lijkt maar hebben er wel allemaal de mond van vol. Triest.
Natuurlijk werd daar niet op gedoeld, maar juist dat getuigt nogal van een gebrek aan historisch besef. Er zijn in de geschiedenis in het kader van de infectieziektebestrijding wel vaker dwingende maatregelen genomen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
Number10 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:09:
[...]

Stel dat de verdeling van opnames in het ziekenhuis 50/50 is. Dus 50% gevaccineerd en 50% ongevaccineerd. Of het ook werkelijk zo zit doet voor het voorbeeld niet ter zake. Omdat er veel meer gevaccineerden zijn is de individuele opnamekans voor gevaccineerden veel kleiner dan die voor ongevaccineerden, zoals je al opmerkte. Maar bij een groot aantal besmettingen komen er toch gevaccineerden in het ziekenhuis (en diegenen die wellicht niet gevaccineerd konden worden), want hoewel de vaccins goed werken, werken ze niet 100% helaas.

Dat is het individuele risico, en vaccins werken dus erg goed. Maar dan.

Als elke X weken het aantal opnames verdubbelt, dan krijg je bijvoorbeeld dit patroon aan opnames:
50, 100, 200, 400, 800

Waarvan dus de helft gevaccineerd en de helft ongevaccineerd. Als nu iedereen gevaccineerd zou zijn @alexbl69, hoe ziet dan de reeks eruit bij een Rt>1?

(En ja, dit is een simplificatie dus o.a. X zal groter worden omdat de Rt ook daalt etc. dus100% vaccinatiegraad zou het mooiste zijn)
Uiteraard komt er dan een punt dat de bescherming van het gevaccineerd zijn wordt ingehaald door de besmettelijkheid van het virus. Maar dat punt ligt wel veel verder weg dan in een situatie waarin niemand, of de helft, of 80% maar gevaccineerd is.

Dat betekent dat a) de maatregelen minder stringent hoeven te zijn en b) je meer tijd hebt om maatregelen te nemen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• iamcj
t_captain schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:08:
[...]

De dynamiek van verzadiging in de besmettingsgolven. We hebben momenteel heel hoge aantallen besmettingen, in werkelijkheid nog veel hoger dan de GGD cijfers.

Dat komt omdat er altijd al een geschatte factor 2 zat tussen GGD cijfer en echte besmettingen, en die factor is vermoedelijk nog verder opgelopen. Redenen daarvoor zijn een algemeen gedaalde testbereidheid (trendmatig dalend vanaf het voorjaar); wachttijden en bereikbaarheidsproblemen bij de GGD waardoor mensen afhaken, en de relatief zware vertegenwoordiging kinderen in de positieve tests, testbereidheid ligt daar structureel lager en veel asymptomatische besmettingen. Het zou me niet verbazen als we momenteel 60k of zelfs nog meer dagelijkse besmettingen hebben.
60.000 is wel heel veel, maar dubbele zou goed kunnen. Dan kom ik sinds juli op max zo'n 750000
besmettingen met Delta. Daarvan was ca. 7% basisschool = ca. 100.000. Openstaand resevoir = ca. 900.000? Klas van mijn dochter pas 1 besmetting ;)

Ik maak onderscheid in Delta, omdat ik nu ook ziek thuis lig met Corona (2 keer gevaccineerd) :/

• 42erik
  • Niet online
[...]

maar dat rechtvaardigt toch niet de rekening bij hun te leggen? Zeker niet aangezien papa en mama daar prima wat aan kunnen doen

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:08:
Ook lekker dat de zelftesten inmiddels echt overal uitverkocht zijn. Kreeg rond het middaguur een mailtje dat ik in de buurt heb gezeten (vliegtuig) die positief is getest. 3 kruidvats en 2 etos, verkooen allemaal nee.. Hopelijk is de doos zelftesten oo het week morgen weer aangevuld.
Langs VWS fietsen, die hadden er toch nog ter waarde van een miljoentje of 30 die hoog nodig gebruikt moesten worden ?

• SteveWoz
  • Niet online
*knip* zeker, maar aub niet op moderatie in het topic zelf reageren. Maak TR's aan waar nodig en bij vragen: stuur een DM

[ Voor 76% gewijzigd door ZieMaar! op 21-11-2021 17:32 ]

• SteveWoz
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:51:
[...]

Je beweert dat je het topic grotendeels gevolgd hebt, maar dan heb je zaken wel heel selectief onthouden.

Vaccinatie is niet de heilige graal (zijn we inmiddels achter). De kans dat een gevaccineerd persoon in het ziekenhuis of op de ic terechtkomt is echter wel vele malen kleiner. Heb je nu nog niet voldoende cijfers voorbij zien komen?

Een significante verhoging van de ic capaciteit is op korte tot middellange termijn niet realiseerbaar. Daarnaast willen we de impact van Corona op onze levens zo klein mogelijk houden, dus liever zo min mogelijk vrijheids-beperkende maatregelen.

Zo ingewikkeld is dat toch niet?
En daarvoor haal je dan een (verouderde) bron aan die de huidige situatie op de IC vertekend weergeeft?

• iamcj
Zoals bekend, de GGD kan het niet meer bijhouden....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/La4iaVeVyIfL6ZnZnNtrjeS62q4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OOco9UwA3BVTLnWP0I69usOi.png?f=user_large

• SteveWoz
  • Niet online
*knip* zie beleid. Als dat je niet aanstaat, post dan niet.

[ Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 21-11-2021 17:45 ]

• Balance
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:08:
Heel frustrerend inderdaad, en schaarste in zelftesten betekend ook dat we nog minder zicht krijgen op het virus.

Ik kwam online nog wel wat zelftesten tegen, o.a. bij de Etos, Kruidvat, AH en Jumbo. De verpakkingen van 5 of 10 testen gaan wel het hardst.

En als student natuurlijk: https://www.zelftestonderwijs.nl/

• hoevenpe
  • Nu online
Number10 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:09:
50, 100, 200, 400, 800
Gevaccineerd/ongevaccineerd heeft ook significant effect op de ligduur, alleen naar opnames kijken is slechts de helft van het verhaal.

Als we rekenen in ligdagen dan kan je met dezelfde zorgcapaciteit veel meer besmette zorgbehoevende gevaccineerden aan.

• hoevenpe
  • Nu online
Bij mijn dochter op de uni liggen de zelftesten in grote bakken, die neemt elke week een aantal mee zodat wij hier ons regelmatig kunnen testen.

(voel het stokje nog, die keelpijn vanochtend was dus toch van het schreeuwen langs de lijn gisteren... :))

• Balance
iamcj schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:36:
Zoals bekend, de GGD kan het niet meer bijhouden....
Het is een illusie dat we nog zicht hebben of TTI effectief uit kunnen voeren. En daardoor neemt de verspreiding alleen maar toe, omdat minder mensen minder snel weten of ze wel of niet corona hebben (en lange wachttijden zijn funest voor het draagvlak om te testen).

Het percentage positieve testen is nu de beste indicator om de groei in de gaten te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrFecEeFF5XRVTaxqFS0XChGbcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i3t1CGlKQBiPdEviGmR6euMO.png?f=fotoalbum_large

En die is overigens nog nooit zo hoog geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v16XOBGtsFS9Xy7RxNWlw9tPM-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WLEK6RpugrjIKpBDA5EVw5v4.png?f=fotoalbum_large

• hoevenpe
  • Nu online
Balance schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:43:
En die is overigens nog nooit zo hoog geweest
Is dat ook niet het gevolg van het breed beschikbaar zijn van zelftesten? Met de huidige drukte in bij de GGD gaan relatief veel mensen alleen ter bevestiging van een positieve thuistest.

• t_captain
iamcj schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:27:
[...]

60.000 is wel heel veel, maar dubbele zou goed kunnen. Dan kom ik sinds juli op max zo'n 750000
besmettingen met Delta. Daarvan was ca. 7% basisschool = ca. 100.000. Openstaand resevoir = ca. 900.000? Klas van mijn dochter pas 1 besmetting ;)

Ik maak onderscheid in Delta, omdat ik nu ook ziek thuis lig met Corona (2 keer gevaccineerd) :/
Reken op dit moment op een incidentie van 110 voor 0-9 jaar en 140 voor 11-19. Als je de allerjongsten eruit filtert en rekening houd met vaccinatie bij VO kinderen, kom je voor de groep 4 t/m 11 jaar waarschijnlijk op 140 of 150 uit. Op basis van GGD cijfers. Dat is 300 of misschien wel 450 echte besmettingen per 100k per dag. Per week zou de R-waarde in die leeftijdsgroep zo’n 2.5% dalen.

Dat gaat uit van 1 groot reservoir. Omdat kinderen zijn verdeeld in schoolklassen, scholen en woonplaatsen, is het meer een netwerk van kleinere reservoirs. De verzadiging zet eerder in en gaat langzamer.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:36

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
hoevenpe schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:45:
[...]

Is dat ook niet het gevolg van het breed beschikbaar zijn van zelftesten? Met de huidige drukte in bij de GGZ gaan relatief veel mensen alleen als bevestiging van een positieve thuistest.
Dat denk ik ook. Volgens mij zit dat ook wel in de cijfers. Ff zoeken. Gevonden.

Week van 8/11 554k testen in totaal (19,6% positief). Daarvan waren 54k nav een positieve zelftest (ca 86% positief). Percentage positief van die 500k 'rest-tests' is dus ca 12,5%.

Dat is hoog, maar fors minder hoog dan die dik 20% die overal geroepen wordt. In die 12,5% zitten (denk ik) ook nog de positieve TvT tests, dat zijn er 6k in die week, da's 1% van het totaal tvt. Zicht op negatieve zelftests hebben we niet.

[ Voor 37% gewijzigd door ZieMaar! op 21-11-2021 17:53 ]

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-11 13:11
Balance schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:43:
[...]

Het is een illusie dat we nog zicht hebben of TTI effectief uit kunnen voeren. En daardoor neemt de verspreiding alleen maar toe, omdat minder mensen minder snel weten of ze wel of niet corona hebben (en lange wachttijden zijn funest voor het draagvlak om te testen).

Het percentage positieve testen is nu de beste indicator om de groei in de gaten te houden.

[Afbeelding]

En die is overigens nog nooit zo hoog geweest:

[Afbeelding]
Yup, head en shoulders. Denk dat er support is bij downtrend tot 10 november pricepoint. Daarna naar nieuwe ATH met Kerst vanwege FOMO (vrienden en familie veel bij elkaar). Daarna verder naar nieuwere hoogten en dan correctie mid januari. HODL dus nog even en daarna sellen bij mini correctie met nieuwjaar.

• hoevenpe
  • Nu online
ZieMaar! schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:47:
Dat denk ik ook. Volgens mij zit dat ook wel in de cijfers. Ff zoeken. Gevonden.
Staan daar ook leeftijdscategorieën bij?

Vermoed dat verhoudingsgewijs veel kinderen in de categorie 4-12 positief testen.

• Number10
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:23:
[...]
Uiteraard komt er dan een punt dat de bescherming van het gevaccineerd zijn wordt ingehaald door de besmettelijkheid van het virus. Maar dat punt ligt wel veel verder weg dan in een situatie waarin niemand, of de helft, of 80% maar gevaccineerd is.
Nee, dat ligt in dit fictieve voorbeeld één verdubbeling later.

De reeks was:
50, 100, 200, 400, 800

De reeks wordt
25, 50, 100, 200, 400, 800
hoevenpe schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:39:
[...]
Gevaccineerd/ongevaccineerd heeft ook significant effect op de ligduur, alleen naar opnames kijken is slechts de helft van het verhaal.
Er stond dus expliciet onder: simplificatie, andere effecten zoals lagere Rt etc. spelen ook een rol. Maar jou opmerking is ook weer een simplificatie. Het zal best zo zijn dat de ligduur korter is na vaccinatie, maar daar was het voorbeeld niet voor bedoelt.

De discussie over gevaccineerd vs. ongevaccineerd is veel te ongenuanceerd steeds. Maar er ontstaat wel veel polarisatie over een situatie die pas over weken effect kan hebben. Boosters werken denk ik nu veel sneller dan die vaccinatiegraad hoger krijgen, hoewel beiden belangrijk zijn. Mondneusmaskers en afstand werken nog sneller.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:19
hoevenpe schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:16:
[...]

Die denkt er het zijne van het houdt zich steeds minder aan de basisregels, solidariteit met de (grotendeels ongevaccineerde) risicogroepen is inmiddels marginaal.
Flink statement zo. Waar kan ik dat nalezen?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:36

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
hoevenpe schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:54:
[...]

Staan daar ook leeftijdscategorieën bij?

Vermoed dat verhoudingsgewijs veel kinderen in de categorie 4-12 positief testen.
Niet voor de zelftesten. Die correlatie kan ik niet dus zoeken.

• Number10
  • Niet online
[...]
Dat is hoog, maar fors minder hoog dan die dik 20% die overal geroepen wordt.
Maar er is ook een testplafond, tenzij het de GGD ondertussen gelukt is om op te schalen. Dat plafond zie je misschien wel/niet terug in het percentage positief (zieke mensen proberen wellicht vaker een afspraak te plannen als een eerste keer afspraak maken niet lukt).

Linksom of rechtsom is er niet erg goed zicht volgens mij. Zie ook het rioolwater:
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater

Verwijderd

gekkie schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:29:
[...]

Langs VWS fietsen, die hadden er toch nog ter waarde van een miljoentje of 30 die hoog nodig gebruikt moesten worden ?
Gekocht voor een tientje per stuk.. en niet ingezet. Mag ik ze "want goed voor de economie" zelf kopen.
Moet zeggen dat het mij wel van weerhoud preventief te testen.. klinkt leuk test jezelf voordat je jezelf in een groep begeeft, maar dat is toch een dure hobby. Test me alleen als ik langs mijn ouders ga..

• Balance
[...]

Week van 8/11 554k testen in totaal (19,6% positief). Daarvan waren 54k nav een positieve zelftest (ca 86% positief). Percentage positief van die 500k 'rest-tests' is dus ca 12,5%.
...
Goeie nuance. Heb je toevallig een bron? Wil dit ook wel wat beter volgen komende tijd.

TvT positieven zitten overigens niet in dit percentage.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:01:
[...]

Gekocht voor een tientje per stuk.. en niet ingezet. Mag ik ze "want goed voor de economie" zelf kopen.
Moet zeggen dat het mij wel van weerhoud preventief te testen.. klinkt leuk test jezelf voordat je jezelf in een groep begeeft, maar dat is toch een dure hobby. Test me alleen als ik langs mijn ouders ga..
10tje per stuk?
Appie 5 voor 15 euro.

Dure handelaar heb je. Bij de Appie kan ik ze nog gewoon meebestellen

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:03:
[...]

10tje per stuk?
Appie 5 voor 15 euro.

Dure handelaar heb je. Bij de Appie kan ik ze nog gewoon meebestellen
De overheid heeft ze voor meer dan een tientje gekocht. Inderdaad bij de kruidvat voor 3 euro als ze er zijn.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:01:
[...]
Yups het beter beschikbaar maken van goede mondkapjes en zelftesten had nog wel eens een zinvolle investering kunnen zijn geweest en wellicht nog wel zijn.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:04:
[...]

De overheid heeft ze voor meer dan een tientje gekocht. Inderdaad bij de kruidvat voor 3 euro als ze er zijn.
Dan begreep ik je verkeerd, excuses
Dacht dat jij ze tegen woekerprijzen zelf kocht.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:19
hoevenpe schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:36:
Is ergens een verdeling van de leeftijden van positieve testen bekend?
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen Alles onder de 50 en de 90+ ers scoren boven het landelijk gemiddelde.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
henkzelf schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:15:
[...]

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen Alles onder de 50 en de 90+ ers scoren boven het landelijk gemiddelde.
Ik vind de grafieken van Yorick altijd goed leesbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwU_KrsMN_4IS-l65lg5XlqEh24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vDgN1pKoSOZFxTbj2155cTTc.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 90 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.