Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.967 views

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:53:
[...]

Gaat een beetje waar op te sturen, om je uit het ziekenhuis te houden hoeft het waarschijnlijk niet, om eventueel wat minder besmettelijk te zijn in je klas vol potentieel besmettelijke kinderen wellicht wel.

Ik heb in Mei Janssen gehad (bij 1976 dus geen dansen met Janssen), in België zou ik in aanmerking komen voor een Booster.

Zal mij benieuwen wanneer en of ik een Booster krijg aangeboden.
Oh, voor een ziekenhuis bezoek maak ik me ook geen zorgen (al voor vaccins er waren eigenlijk niet, jong en wild enzo :p)

Ik zou vanwege die verspreiding gaan, zodat scholen (bij mij vo) een tikje minder opvallen in de verspreidingscijfers

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:41:
[...]

Net zoals rond de avondklok heeft het er dus weer betrekkelijk weinig mee te maken en is het dezelfde fine fleur van onze maatschappij, kennelijk leert men niet van de straffen tegen hun gelijken van toen (al zullen ze hun hoodie misschien wat beter doen en voor één avondje wel mondkapjes of iets soortgelijks dragen).
Het gaat wat dieper, er zit een stukje organisatie en faciliteren van beweging bij. Useful idiots (term) -> Portland scenario. Er is weinig verschil. Het is wel een signaal t.a.v. aanwezigheid van organisatie gebruik makend van gedragseffecten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 16:53
Virtuozzo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:01:
Het gaat wat dieper, er zit een stukje organisatie en faciliteren van beweging bij. Useful idiots (term) -> Portland scenario. Er is weinig verschil. Het is wel een signaal t.a.v. aanwezigheid van organisatie gebruik makend van gedragseffecten.
Als je het gezelschap vanuit meerdere delen van het land of regio bij elkaar krijgt zal er zeker enige organisatie achter zitten.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:02:
[...]

Als je het gezelschap vanuit meerdere delen van het land of regio bij elkaar krijgt zal er zeker enige organisatie achter zitten.
Er zijn Telegram chatgroepen waar dit georganiseerd word.
Geloof dat @NiGeLaToR daar eerder vanochtend al over had

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-11 14:51
mesa57 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:46:
Ik zie hier af en toe wat percentages rondvliegen m.b.t. de vaccin effectiviteit.
Als ik naar de laatste rapportage van het RIVM kijk hebben we het over een verhouding 70-30 mbt de IC opnames en ongeveer 50-50 mbt de ziekenhuis opnames.
Dat in de maand november en niet de gemiddelden vanaf juli. In de tabel zie je duidelijk de afname van de effectiviteit.

[Afbeelding]
50/50? Er staat letterlijk 64/33. Dat was het gemiddelde over alle tijd. Het is 53/47 in November in de kliniek. mea culpa

Ongevaccineerden (12% van de bevolking) hebben een buitensporig hoog aandeel in de opnames zowel in kliniek en IC.

Dat kan niemand meer ontkennen of bagettalliseren.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 20-11-2021 15:13 ]

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:11:
[...]

50/50? Er staat letterlijk 64/33. Dat was het gemiddelde over alle tijd. Het is 53/47 in November in de kliniek. mea culpa

Ongevaccineerden (12% van de bevolking) hebben een buitensporig hoog aandeel in de opnames zowel in kliniek en IC.

12%? Oh, ik dacht dat we nog opn15% zaten. Oh, da's fijn om te horen

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

• stylezzz
  • Laatst online: 07:21
[...]

Dat snap jij, dat snap ik. Maar als je nou maar vaak genoeg blijft zeggen dat het 50/50 is in de ziekenhuisopnames dan ga je vanzelf geloven dat vaccineren niet meer uitmaakt.....

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:51:
[...]

Je wilt graag alle aanmeld systemen laten bezwijken ?

Of iedereen graag in een niet aflatende rij laten wachten zonder aanmelden ?

We liepen namelijk helemaal niet zo ver achter op andere landen en dat lag al helemaal niet aan de prikvolgorde.
Aanmeldsystemen 8)7 Alleen het feit al dat de volksgezondheid af zou hangen van "Aanmeldsystemen".

Waarom hebben we aanmeldsystemen? Waarom prikken we niet bij huisarts, apotheek en elke denkbare plek om die miljoenen boosters die op voorraad liggen weg te prikken zodat duizenden mensen de Kerst thuis kunnen vieren?

• LZ86
Boosters voor zorgmedewerkers komen hard op gang. De komende 2 weken wordt ons hele ziekenhuis geboosterd.

Ik ga m zeker halen komende week.

• 42erik
  • Niet online
Leden ChristenUnie: geen uitbreiding coronapas en 2G

De leden van de ChristenUnie zijn tegen uitbreiding van het gebruik van het coronatoegangsbewijs en het invoeren van 2G-beleid. Het congres van de partij heeft een motie aangenomen, waarin de fractie wordt opgeroepen niet in te stemmen met voorstellen daartoe.

Dus de leden willen geen prikje, geen "gedwongen" prikje, maar wel de rest van Nederland dwingen elke keer als ze wat willen een stokje in hun neus te krijgen via 1g....

Dat hoofdstuk over naastenliefde hé

• LZ86
42erik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:15:
[...]

12%? Oh, ik dacht dat we nog opn15% zaten. Oh, da's fijn om te horen
88,3% eerste prik, 85% 2 prikken atm.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07
LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:18:
Boosters voor zorgmedewerkers komen hard op gang. De komende 2 weken wordt ons hele ziekenhuis geboosterd.

Zoeken jullie nog op zeer korte termijn een stagiair voor een weekendje ofzo? >:)

• zacht
  • Niet online
De GGD heeft er nog 1200 extra tests uit weten te persen lees ik af aan de positieve gevallen en het percentage positief.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
[...]

Dat ontken ik ook niet. Maar de vaccin effectieviteit is wel aan het afnemen. Met name in de oudere bevolking die het langstgeleden gevaccineerd zijn.
M.b.t. de VE goocheld het RIVM verder nog wat met de data zoals je hier kunt lezen :
https://threadreaderapp.com/thread/1461836482684014599.html

Of je dat gelooft laat ik aan ieder zelf over,

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Bij ons hetzelfde. Aanstaande dinsdag mijn booster :)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• LZ86
mesa57 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:19:
[...]

Dat ontken ik ook niet. Maar de vaccin effectieviteit is wel aan het afnemen. Met name in de oudere bevolking die het langstgeleden gevaccineerd zijn.
M.b.t. de VE goocheld het RIVM verder nog wat met de data zoals je hier kunt lezen :

Daarom boosteren we dus ook nu, beginnende bij precies die groepen.

Maar de helft van de ziekenhuisbezetting en 7 op de 10 IC patienten hadden daar niet gelegen als ze geprikt waren. Ondanks ziek hoge besmettingsgetallen. Zet je (alweer) aan het denken

Ik ben inmiddels helaas ook wel om voor gedwongen vaccineren. Nu zijn teveel mensen de dupe van dwars gedrag.

• ijdod
  • Laatst online: 13-11 07:08
Zorgpersoneel bij ons ook de komende 2-3 weken, de rest unknown.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• zacht
  • Niet online
mesa57 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:19:
[...]

Het is sowieso gegoochel met cijfers en verschil in interpretatie, van alle kanten.
Cijferloze conclusies:
-ongevaccineerden zijn flink oververtegenwoordigd in de ziekenhuizen
-het aantal gevaccineerden in ziekenhuizen neemt ook toe
-vaccineren werkt, maar is niet voldoende

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:16:
[...]

Dat snap jij, dat snap ik. Maar als je nou maar vaak genoeg blijft zeggen dat het 50/50 is in de ziekenhuisopnames dan ga je vanzelf geloven dat vaccineren niet meer uitmaakt.....
Precies dat... Ik stond dit gisteren nog op mijn werk uit te leggen

"ja, het is 50 50, maar de ene komt uit 85% van de bevolking, en de andere uit 15 %"
"ja, ok, Maa toch..." was de reactie... Denkbeelden zitten soms maar vast

• LZ86
zacht schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:23:
[...]
-vaccineren werkt, maar is niet voldoende
Dat niet voldoende kan je zo ook niet stellen.

Ja, het is geen 100% dekking en de ouderen met afgenomen effectiviteit moeten een booster krijgen ( hopen dat ze dat volgende herfst al achter de kiezen hebben, samen met de griepprik, scheelt een hoop op voorhand)

Maar meer dan de helft had er dus niet gelegen met prik. en 70% minder bezetting op de IC's. Dat scheelt gigantisch. Had je (nog) niet hoeven afschalen, inhaalzorg door etc.

Ik zeg niet dat het alsnog niet kan gebeuren in die hypothetische wereld, maar het zou een stuk minder urgenter zijn. Wellicht genoeg om de winter grotendeels door te komen. Al helemaal met boosters.

• LZ86
42erik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:23:
[...]

"ja, het is 50 50, maar de ene komt uit 85% van de bevolking, en de andere uit 15 %"
Dat plaatje wat hier gisteren stond met die stippen in bollen was een hele goede. Die moet je ze laten zien.

• mesa57
42erik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:23:
[...]

Het blijft gegoochel met cijfers. Die 15% die je noemt is het huidige percentage ongevaccineerden.
Maar op de IC / Zhk liggen voornamelijk mensen van een hogere leeftijd (>50) waar het percentage ongevaccineerden veel kleiner is. Helaas zijn er geen cijfers per leeftijdsgroep vs vaccinatiestatus door het RIVM bekend gemaakt. In België wel, maar ja, daar is alles anders toch ? >:)

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Update van de minister van VWS over dreigend code zwart:
https://www.rijksoverheid...ziekenhuizen-en-op-de-ics

TL/DR: er is nog geen code zwart, we wachten op een advies van het OMT dat maandag wordt verwacht

Hier een analyse met een insteek die wat verder kijkt dan het heden:
https://sargasso.nl/de-komende-corona-crash/

TL/DR: kijk niet allen naar het heden, maar naar de prognose, die lijkt zeer ongunstig op korte termijn

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:27:
[...]

Ja, het is geen 100% dekking en de ouderen met afgenomen effectiviteit moeten een booster krijgen ( hopen dat ze dat volgende herfst al achter de kiezen hebben, samen met de griepprik, scheelt een hoop op voorhand)

Maar meer dan de helft had er dus niet gelegen met prik. en 70% minder bezetting op de IC's. Dat scheelt gigantisch. Had je (nog) niet hoeven afschalen, inhaalzorg door etc.

Ik zeg niet dat het alsnog niet kan gebeuren in die hypothetische wereld, maar het zou een stuk minder urgenter zijn. Wellicht genoeg om de winter grotendeels door te komen. Al helemaal met boosters.
Hetzelfde had je bereikt als de overheid niet elke keer de maatregelen opheft. Hoe erg is het nou om een mondneusmasker op te doen als je een winkel binnenstapt?
Wat mij betreft had de reproductie nooit boven de 1 mogen komen, maar omdat het beleid er nog steeds op is gericht om het virus te laten rondgaan, gebeurt dat keer op keer toch weer.

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 20-11-2021 15:35 ]

• gekkie
stylezzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:16:
[...]
Nouja als je een beetje kunt rekenen dan zie je dat je duidelijk "gedeeltelijk gevaccineerd" moet zijn :+

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
om even aan te tonen dat woorden van Tweede Kamerleden als van Houwelingen van FvD zeer sterk effect heeft op ''bepaalde'' mensen...

Demo die nu bezig is in Amsterdam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZBT8Rvols_24cqzONlLO4QIREo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tKG7oQKqv17TLwFyvfWnS7As.webp?f=fotoalbum_large

bron: AT5

• zacht
  • Niet online
mesa57 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:28:
[...]

Het blijft gegoochel met cijfers. Die 15% die je noemt is het huidige percentage ongevaccineerden.
Maar op de IC / Zhk liggen voornamelijk mensen van een hogere leeftijd (>50) waar het percentage ongevaccineerden veel kleiner is. Helaas zijn er geen cijfers per leeftijdsgroep vs vaccinatiestatus door het RIVM bekend gemaakt. In België wel, maar ja, daar is alles anders toch ? >:)
Dit komt aardig in de buurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWn9ftWfBS-Dd20o4wnD0W0O7rc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EptlhzkVFdDZl1y55DJKq4n8.png?f=user_large

Kom uit deze pdf, staat vol allerlei interessante info, grafieken en tabellen:

https://www.rijksoverheid...-11-juli-14-november-2021

[ Voor 15% gewijzigd door zacht op 20-11-2021 15:37 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Dat is zeker niet te ontkennen, het verbaast mij nog steeds hoe groot het aandeel gevaccineerde nog is. Dat is wat mij betreft ook buitensporig hoog.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gekkie
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:35:
om even aan te tonen dat woorden van Tweede Kamerleden als van Houwelingen van FvD zeer sterk effect heeft op ''bepaalde'' mensen...

[Afbeelding]

Ah die gene die niet doorging, yups dat soort teksten vinden een rijke voedingsbodem helaas.
Onder Hugo z'n tweet kun je ook maar beter niet kijken.

Nouja een aardige reality check voor de afdeling "kenniseconomie".

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 20-11-2021 15:38 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

88,3% eerste prik, 85% 2 prikken atm.
Dat is van de mensen (leeftijdsgroepen) die een prik kunnen krijgen toch, niet zozeer de gehele bevolking?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• stylezzz
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:34:
[...]

Hetzelfde had je bereikt als de overheid niet elke keer de maatregelen opheft. Hoe erg is het nou om een mondneusmasker op te doen als je een winkel binnenstapt?
Wat mij betreft had de reproductie nooit boven de 1 mogen komen, maar omdat het beleid er nog steeds op is gericht om het virus te laten rondgaan, gebeurt dat keer op keer toch weer.
Persoonlijk vind ik die mondkapjes 100x erger dan een vaccinatie. Maar goed, we doen het toch maar weer.... (al doen het weer minder mensen dan een week terug merk ik al)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[Afbeelding]

Geeft het niveau, of liever gezegd het totale gebrek eraan, van dat soort anti-corona volk wel weer mooi weer die tekst....

Virussen? Scan ze hier!

• LZ86
Gonadan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:37:
[...]

Dat is van de mensen (leeftijdsgroepen) die een prik kunnen krijgen toch, niet zozeer de gehele bevolking?
Kinderen inderdaad niet meegeteld. Puur de mensen die de mogelijkheid hebben om de prik te kunnen halen.

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:28:
[...]

Dat plaatje wat hier gisteren stond met die stippen in bollen was een hele goede. Die moet je ze laten zien.
Ja, die zal ik eens opslaan

• gekkie
stylezzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:37:
[...]
Persoonlijk vind ik die mondkapjes 100x erger dan een vaccinatie. Maar goed, we doen het toch maar weer.... (al doen het weer minder mensen dan een week terug merk ik al)
Hier zo door de week heen 2 opgeschoten jongeren inclusief petje en joggingbroek die kennelijk de demo gemist hebben en verder een stuk of 10 a 12 allochtonen van alle leeftijden.

• Bananenplant
  • Laatst online: 16-11 21:05
Er zou in Amsterdam toch helemaal geen demonstratie komen :? ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• 42erik
  • Niet online
mesa57 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:28:
[...]

Maar dat maakt de effectiviteit van de vaccins alleen maar groter. Dan wordt 70% geleverd door zelfs minder dan 15%

• 42erik
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:34:
[...]

Hoe erg is het nu om een prikje te halen?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:18

[Afbeelding]

Het is andersom, hij bevestigt wat ze al 'weten'. Dat verhaal over de 'Neurenburg-tribunalen' wordt door Engel ook steeds aangehaald - het zijn volgens hem misdaden tegen de mensheid.

Ik heb nota bene zelf het Tribunaal in Den Haag om verificatie gevraagd over de melding van het 'BPOC' dat ze met succes een zaak daar tegen de Nederlandse staat hadden lopen. Bleek uiteraard lariekoek, ook al kreeg ik in eerste instantie ook geen reactie - een journalist die erin dook uiteindelijk wel via een briefwisseling.

Het punt is: Engel haalde een bulk geld op, het 'BPOC' haalde een bulk geld op en allen beloven dat 'daders' gestrafd worden in 'tribunalen'. Waarvoor precies, weet niemand. Dat hoeft ook niet, want er komen tribunalen. Dus van Haga denkt laat ik m'n achterban geven wat ze willen, officiele bevestiging dat er tribunalen komen in de tweede kamer. Althans. Zo klinken de soundbites achteraf.

Het gaat veel en veel verder dan 'stel mafkezen met een bord' - deze mensen zijn tot op het bot overtuigd geraakt van concepten zoals 'the great reset', de massamoord op babies, Bill Gates complotten en een zwik andere dingen waaruit blijkt dat de elite de normale mensen ( :? ) wil ombrengen en onder controle wilt krijgen. Dit doen ze uiteraard via Facebook, YouTube en Telegram, wat op zich bijna grappig is.

Tenslotte zag ik de laatste tijd dat er in veel groepen 'strijders', 'defense forces', 'knokploegen' en andere vormen van georganiseerd geweld werd verzameld. Mensen roepen op om beschermende kleding/vesten te kopen, wapens te verzamelen of te maken, want ze bereiden zich voor op het moment om te gaan 'strijden in het verzet'. In hun ogen, zijn we in oorlog. Ik verzin het niet. Het is vooralsnog wel enorm versplinterd en zodra 1 iemand de macht grijpt vallen ze vooral elkaar aan - want paranoia werkt alle kanten op.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bananenplant schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:42:
Er zou in Amsterdam toch helemaal geen demonstratie komen :? ?
Dat riep de organisatie idd vanochtend maar kennelijk hebben ze staan liegen en doen ze het nu toch.

Geeft de geloofwaardigheid van dit soort clubs wel weer aan. Lullen dat je A doet (niet door laten goen) en vervolgens doe je gewoon B (wel door gewoon laten gaan.

Waarom zou je immers de waarheid vertellen als je ook kunt liegen?

Virussen? Scan ze hier!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[Afbeelding]

Dat gedoe over tribunalen is al maandenlang een stokpaardje van de extreem-rechtse wappies. Als ze niet over corona gaan, dan zullen ze gaan over de satanistischepedodeepstateflatearthreptillians ofzo.

Natuurlijk nog dieptriest dat FvD mee gaat in dat soort semi-psychotisch complotgedenk, maarja, dat is wat we inmiddels van ze kunnen verwachten.
wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:45:
[...]

Dat riep de organisatie idd vanochtend maar kennelijk hebben ze staan liegen en doen ze het nu toch.

Geeft de geloofwaardigheid van dit soort clubs wel weer aan. Lullen dat je A doet (niet door laten goen) en vervolgens doe je gewoon B (wel door gewoon laten gaan.

Nouja, de organisatie kan best zeggen "we komen niet", maar als allerlei mensen denken "dat beslis ik zelf wel!" kunnen ze alsnog komen natuurlijk.

Sowieso is "organisatie" vaak een nogal rekbaar begrip. in Breda is het inderdaad georganiseerd door wat mensen die denken dat de horeca wel weer open kan, maar vaak stelt de organisatie niks voor.

People as things, that’s where it starts.

• mesa57
zacht schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:35:
[...]

Dit komt aardig in de buurt:
[Afbeelding]

Kom uit deze pdf, staat vol allerlei interessante info, grafieken en tabellen:

https://www.rijksoverheid...-11-juli-14-november-2021
Ja, maar dat zijn weer cijfers over de hele periode vanaf medio juni. Wiedes dat er toen nog veel ongevaccineerden waren. Weer gegoochel met cijfers.

• RemcoDelft
stylezzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:37:
[...]

Koop je niet gewoon de verkeerde als je er last van hebt? Ik heb uitsluitend BYD bij Bol gekocht, en merk het amper als ik er een op heb. En na gebruik altijd direct weggooien natuurlijk.
Fisherman's Friend eten tijdens gebruik viel wel tegen :+
42erik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:44:
[...]

Hoe erg is het nu om een prikje te halen?
Dat is een meer fundamentele vrijheid om als overheid aan te toornen dan een maskertje verplichten.

Wat die "tribunalen" betreft: ik vind het nogal vreemd dat het gepiep altijd gaat over de minieme maatregelen die we hebben, en er nooit verwezen wordt naar de enorme schade die te zwak beleid heeft veroorzaakt. Maar ik stel me dan ook voor dat de miljoenen mensen die willen protesteren voor strengere regels gewoon thuisblijven.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:40:
Kinderen inderdaad niet meegeteld. Puur de mensen die de mogelijkheid hebben om de prik te kunnen halen.
Dan is er dus qua percentage wel een grotere groep dan 12% die voor besmettingen zorgt, niet voor niets bijn basisscholen nu een nogal groot aandeel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• zacht
  • Niet online
mesa57 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:48:
[...]

Ja, maar dat zijn weer cijfers over de hele periode vanaf medio juni. Wiedes dat er toen nog veel ongevaccineerden waren. Weer gegoochel met cijfers.
Iets minder gegoochel uit dezelfde pdf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96lulfmMJJ8XVeo47KqTgIWnZzQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oTOLpr48IEyjoC4wD0C4VqD5.png?f=user_large

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-11 17:31
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:50:
[...]

Koop je niet gewoon de verkeerde als je er last van hebt? Ik heb uitsluitend BYD bij Bol gekocht, en merk het amper als ik er een op heb. En na gebruik altijd direct weggooien natuurlijk.
Fisherman's Friend eten tijdens gebruik viel wel tegen :+
Als ik nu mijn mondkapje opheb, dan heb ik er ook geen last van.

Alleen ik ben (zwaar) slechthorend en door de mondkapjes kan ik niet communiceren :) Ik doe heel veel qua liplezen. Op gehoor gaat het wel, maar bijvoorbeeld als er al muziek aanstaat in een supermarkt gaat het niet meer qua gehoor.

Dus ja ik heb er last van, en dan heb ik het niet over draaggemak (die vind ik sinds de "eerste" versie van mijn mondkapjes stukken beter)

[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 20-11-2021 15:55 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:44:
[...]
Het is vooralsnog wel enorm versplinterd en zodra 1 iemand de macht grijpt vallen ze vooral elkaar aan - want paranoia werkt alle kanten op.
Jep, inmiddels zijn er complot-complotdenkers die denken dat Engel door de AIVD betaald wordt om ze in een kwaad daglicht te zetten ofzo :+

People as things, that’s where it starts.

• LZ86
Gonadan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:52:
[...]

Dan is er dus qua percentage wel een grotere groep dan 12% die voor besmettingen zorgt, niet voor niets bijn basisscholen nu een nogal groot aandeel.
Ik heb het ook niet over besmettingen, maar over ziekenhuisbezetting en dus druk op de zorg.

• gekkie
[...]
Het is andersom, hij bevestigt wat ze al 'weten'. Dat verhaal over de 'Neurenburg-tribunalen' wordt door Engel ook steeds aangehaald - het zijn volgens hem misdaden tegen de mensheid.

Ik heb nota bene zelf het Tribunaal in Den Haag om verificatie gevraagd over de melding van het 'BPOC' dat ze met succes een zaak daar tegen de Nederlandse staat hadden lopen. Bleek uiteraard lariekoek, ook al kreeg ik in eerste instantie ook geen reactie - een journalist die erin dook uiteindelijk wel via een briefwisseling.

Het punt is: Engel haalde een bulk geld op, het 'BPOC' haalde een bulk geld op en allen beloven dat 'daders' gestrafd worden in 'tribunalen'. Waarvoor precies, weet niemand. Dat hoeft ook niet, want er komen tribunalen. Dus van Haga denkt laat ik m'n achterban geven wat ze willen, officiele bevestiging dat er tribunalen komen in de tweede kamer. Althans. Zo klinken de soundbites achteraf.
Blijft ergens ook fascinerend hoeveel mensen daar hun centen aan willen doneren, zelfs al hebben ze weinig nagels over om hun kont te krabben. Dan nog wat grote geldschieters erbij en je komt erg ver.
Wat dat betreft kan dat hele crowdfunding gebeuren nogal ontwrichtend werken, met wat leugens kun je toch vrij snel vrij veel financiele armslag krijgen, of dat nou is voor utopische producten die je zegt te gaan maken, of de tribunalen waanzin.
Het gaat veel en veel verder dan 'stel mafkezen met een bord' - deze mensen zijn tot op het bot overtuigd geraakt van concepten zoals 'the great reset', de massamoord op babies, Bill Gates complotten en een zwik andere dingen waaruit blijkt dat de elite de normale mensen ( :? ) wil ombrengen en onder controle wilt krijgen. Dit doen ze uiteraard via Facebook, YouTube en Telegram, wat op zich bijna grappig is.
Mjah de inconsitenties zijn altijd legio, maar daar voelen ze zich helaas zelden door geremd.
Tenslotte zag ik de laatste tijd dat er in veel groepen 'strijders', 'defense forces', 'knokploegen' en andere vormen van georganiseerd geweld werd verzameld. Mensen roepen op om beschermende kleding/vesten te kopen, wapens te verzamelen of te maken, want ze bereiden zich voor op het moment om te gaan 'strijden in het verzet'. In hun ogen, zijn we in oorlog. Ik verzin het niet. Het is vooralsnog wel enorm versplinterd en zodra 1 iemand de macht grijpt vallen ze vooral elkaar aan - want paranoia werkt alle kanten op.
Yups die zijn al wel een tijdje zichtbaar en die defense forces zijn weer te linken aan wat we al tijden rond het voetballen hebben laten ontstaan.
En interne organisatie blijft inderdaad een zwakte, dat zie je ook wel bij de wappie wappies (de wat minder gewelddadigen die het spoort een beetje bijster zijn zullen we maar zeggen), klein dingetje paranoia slaat toe en ze gaan elkaar op dezelfde wijze bejegenen en stalken. (die radicale anarchisten hebben ook vaak moeite om zich lang georganiseerd te houden, als aard van het beestje.

Het wordt pas echt vervelend als de organisatie van buiten komt, van mensen die dat wel kunnen en die club voor wat langere tijd sturing geven en kunnen voeden. En daar komen o.a. Engel en Baudet met z'n club weer om de hoek kijken.

• stylezzz
RobinHood schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:48:
[...]

Dat gedoe over tribunalen is al maandenlang een stokpaardje van de extreem-rechtse wappies. Als ze niet over corona gaan, dan zullen ze gaan over de satanistischepedodeepstateflatearthreptillians ofzo.

Natuurlijk nog dieptriest dat FvD mee gaat in dat soort semi-psychotisch complotgedenk, maarja, dat is wat we inmiddels van ze kunnen verwachten.

[...]

Nouja, de organisatie kan best zeggen "we komen niet", maar als allerlei mensen denken "dat beslis ik zelf wel!" kunnen ze alsnog komen natuurlijk.

Sowieso is "organisatie" vaak een nogal rekbaar begrip. in Breda is het inderdaad georganiseerd door wat mensen die denken dat de horeca wel weer open kan, maar vaak stelt de organisatie niks voor.
In amsterdam waren het sowieso meerdere 'organisaties' die samen 1 demonstratie wilden laten plaatsvinden. Dan kan er 1 wel afhaken door rotterdam, maar de andere kan daar weer lak aan hebben...

In breda is het geloof ik een groep jongeren die zin hebben in een gezellige middag achter de platte kar met muziek en drank. Harmless....

• 42erik
  • Niet online

[...]

Dat is een meer fundamentele vrijheid om als overheid aan te toornen dan een maskertje verplichten.
Dat is waar. Maar tegelijk, een prikje is 2x een kwartier, waar een mondkapje dat vandaag al redde. Dus qua tijd bekeken een stuk ingrijpender. En dat is nog afgezien van de effectiviteit.

Maar dat gesprek durven ze blijkbaar niet aan, waar Oostenrijk dat wel durft

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik vind het vreselijk dat zoiets ergs en serieus als misdaden tegen de menselijkheid wordt gebagatelliseerd en verbasterd door mensen als Engel.

Het is wachten op de eerste die een autogordel een misdaad tegen de menselijkheid gaat noemen.

Het ondermijnt het gewicht, de serieusheid en de afgrijselijkheid die misdaden tegen de menselijkheid zijn.

Hetzelfde met de vergelijkingen met Apartheid, Holocaust, etc.
Je bagatelliseert de ernst van dat soort dingen door vergelijkingen ermee te maken en ik vraag me serieus af wat voor beeld mensen dan hebben van bijvoorbeeld Apartheid of de Holocaust dat je dat soort vergelijkingen durft te maken.
Het getuigt in ieder geval van weinig historisch besef.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 20:13
Misschien nog wel interessant voor degenen die altijd de onbekende lange-termijn gevolgen van de vaccinatie als argument gebruiken om de vaccinatie niet te halen, de infectie zelf doormaken heeft ook nog gewoon verschillende (bekende) risico's waarvan het verloop eigenlijk ook gewoon onbekend is;

Een Zweedse universiteit heeft een budget toegankelijk gekregen om verder onderzoek te doen n.a.v. een constatering van bepaalde langdurige post-covid symptomen, namelijk oog-gerelateerde problemen. Blijkbaar is er geconstateerd dat 10% van degenen met langdurige post-covid klachten last heeft van lichtgevoeligheid, wazig zicht en/of pijn in of achter de ogen.

Oorzaak; onbekend
Duur; onbekend (sommigen lopen er al een jaar mee)
Behandeling; op dit moment geloof ik 'geen'

Dat lijkt me toch ook niet zo heel fijn.

https://liu.se/nyhet/postcovid-i-ogat-ska-utforskas

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gonadan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:36:
[...]

Dat is zeker niet te ontkennen, het verbaast mij nog steeds hoe groot het aandeel gevaccineerde nog is. Dat is wat mij betreft ook buitensporig hoog.
De cijfers komen overeen met een gemiddeld beschermingspercentage van 90% door vaccinatie idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 15:38
Geen land maar een gemeente. Volgens Tageschau.gaat een gemeente in het Zwarte Woud een lockdown ;s avonds/'s nachts voor ongevaccineerden instellen. Zie https://www.tagesschau.de...ngssperre-fuer-Ungeimpfte O.a. Triberg en Furtwangen vallen eronder. En een paar grote plaatsen ten oosten ervan.

[ Voor 13% gewijzigd door martwoutnl op 20-11-2021 16:02 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:54:
Ik heb het ook niet over besmettingen, maar over ziekenhuisbezetting en dus druk op de zorg.
Snap ik, maar de stelling was de ongevaccineerden 12% van de bevolking zijn, dat klopt dus niet. :P

Maar maakt natuurlijk geen donder uit voor je punt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wolly
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:45:
[...]

Lekker feitenvrij of heb je een bron dat de organisatie die vanmorgen een statement deed erbij betrokken is?

• RemcoDelft
Ik las op Nu daarnet een reactie waar wel wat inzit: de agressie van relschoppers gisteravond is nog maar een voorproefje van wat er in ziekenhuizen gaat gebeuren als ze daar moeten gaan kiezen wie wel en wie niet geholpen wordt.

• gekkie
Wat die "tribunalen" betreft: ik vind het nogal vreemd dat het gepiep altijd gaat over de minieme maatregelen die we hebben, en er nooit verwezen wordt naar de enorme schade die te zwak beleid heeft veroorzaakt. Maar ik stel me dan ook voor dat de miljoenen mensen die willen protesteren voor strengere regels gewoon thuisblijven.
Het is ook wat contra-intuïtief om daar voor in grote getale samen te gaan komen, nog los van dat het eigenlijk vanzelfsprekend zou moeten zijn en niemand zin heeft om in confrontatie met een andere club te komen of je demonstratie gekaapt te zien worden.

• gekkie
42erik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:55:
[...]
Dat is waar. Maar tegelijk, een prikje is 2x een kwartier, waar een mondkapje dat vandaag al redde. Dus qua tijd bekeken een stuk ingrijpender. En dat is nog afgezien van de effectiviteit.
Die prikjes zijn 2x een kwartier, maar daarna wel 24/7 een reductie, van niet verkeerd tot zeer sterk, overal als resultaat.
Mondkapje is maar op een heel select aantal plaatsen voor doorgaans korte tijd en daar werkt het tijdsgewijs 1 op 1.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RemcoDelft schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:09:
Ik las op Nu daarnet een reactie waar wel wat inzit: de agressie van relschoppers gisteravond is nog maar een voorproefje van wat er in ziekenhuizen gaat gebeuren als ze daar moeten gaan kiezen wie wel en wie niet geholpen wordt.
Dan hebben ze goed Gommers nagepapegaaid in de nu.nl comments :)

PSN

• eric.1
martwoutnl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:01:
Geen land maar een gemeente. Volgens Tageschau.gaat een gemeente in het Zwarte Woud een lockdown ;s avonds/'s nachts voor ongevaccineerden instellen. Zie https://www.tagesschau.de...ngssperre-fuer-Ungeimpfte O.a. Triberg en Furtwangen vallen eronder. En een paar grote plaatsen ten oosten ervan.
Ik vraag me toch af hoe je dit realistisch gaat controleren.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

eric.1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:12:
[...]

Ik vraag me toch af hoe je dit realistisch gaat controleren.
In het Zwarte Woud ben je een grote plaats als je gemeente meer dan vijf straten heeft, dus dat moet wel goed komen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• eric.1
Gonadan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:14:
[...]

In het Zwarte Woud ben je een grote plaats als je gemeente meer dan vijf straten heeft, dus dat moet wel goed komen. ;)
Ja ok, maar dan zeg je dat je nog even naar de winkel gaat. En dan? Rijden ze met je mee?

• gekkie
eric.1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:57:
Misschien nog wel interessant voor degenen die altijd de onbekende lange-termijn gevolgen van de vaccinatie als argument gebruiken om de vaccinatie niet te halen, de infectie zelf doormaken heeft ook nog gewoon verschillende (bekende) risico's waarvan het verloop eigenlijk ook gewoon onbekend is;

Een Zweedse universiteit heeft een budget toegankelijk gekregen om verder onderzoek te doen n.a.v. een constatering van bepaalde langdurige post-covid symptomen, namelijk oog-gerelateerde problemen. Blijkbaar is er geconstateerd dat 10% van degenen met langdurige post-covid klachten last heeft van lichtgevoeligheid, wazig zicht en/of pijn in of achter de ogen.

Oorzaak; onbekend
Duur; onbekend (sommigen lopen er al een jaar mee)
Behandeling; op dit moment geloof ik 'geen'

Dat lijkt me toch ook niet zo heel fijn.

https://liu.se/nyhet/postcovid-i-ogat-ska-utforskas
Hmm een van de symptomen dat pijn achter de ogen waar ik last van had bij m'n pre-patient-zero ziekte, wat COVID geweest zou kunnen zijn. en die ik toen later in de nodige interviews ook wel tegen kwam. Normaal gesproken als ik ziek was, dan was lezen (of ik er wat van opnam qua dufheid is een tweede) nog wel een tijd verdrijf, nu totaal niet, lezen deed zeer. Ook wel erg vervelend als je dat voor langere tijd hebt.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

eric.1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:17:
[...]

Ja ok, maar dan zeg je dat je nog even naar de winkel gaat. En dan? Rijden ze met je mee?
Dat mag dus niet, alleen op medische en arbeidsgronden. Feitelijk net zoals in Nederland toch? Dat je een formulier moet regelen bijvoorbeeld? Kan je het niet bewijzen dan ben je in overtreding.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gekkie

Dat schiet wel op inderdaad, zal wel schelen dat er aan vaccin geen gebrek lijkt deze keer en een ziekenhuis snel zelf de prik capaciteit kan regelen en niet zoals bij de echte oudjes wellicht weer met toestemmingsproblematiek zit.

• gws24
  • Registratie: November 2003

gws24

Thinking is hard!

LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:28:
[...]

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6eC5UCY0RkVwxlozr0jXqlkTAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0GHSyGzyPOkBqERp8DUnKsoC.png?f=fotoalbum_large

Valt natuurlijk qua verhoudingen van alles op af te dingen maar geeft wel goed de disproportionele druk van ongevaccineerden op de ZH bezetting weer.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 21:14
gws24 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:35:
[...]

Deze dus:

[Afbeelding]

Valt natuurlijk qua verhoudingen van alles op af te dingen maar geeft wel goed de disproportionele druk van ongevaccineerden op de ZH bezetting weer.
Eigenlijk zou dit plaatje uit drie cirkels moeten bestaan met naast (on)gevaccineerden ook een groep waarbij de effectiviteit nagenoeg afgenomen is. Om duidelijk te maken dat een ronde boosters ook een pure noodzaak is en niet dat men het af kan doen met 'ben al gevaccineerd dus ben immuun'. Dit gaat de komende tijd ook een lastig verhaal worden en waarschijnlijk nog hardnekkiger dan wat nu het geval is met (on)gevaccineerd.

Maar ja, de overheid lijkt alweer maanden achter te lopen op hun eigen beleid en de zorg plukt daar de vruchten van.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 15:38
Gonadan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:14:
[...]

Is een gemeente van 212.000 inwoners volgens Wikipedia: Schwarzwald-Baar-Kreis – Wikipedia O.a. de plaats Villingen ligt er ook in. Volgens gaat overdag 2G in daar: https://www.lrasbk.de/Akt...15829.1&NavID=2961.1467.1

• NiGeLaToR
anandus schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:57:
[...]
Ik vind het vreselijk dat zoiets ergs en serieus als misdaden tegen de menselijkheid wordt gebagatelliseerd en verbasterd door mensen als Engel.

Het is wachten op de eerste die een autogordel een misdaad tegen de menselijkheid gaat noemen.

Het ondermijnt het gewicht, de serieusheid en de afgrijselijkheid die misdaden tegen de menselijkheid zijn.

Hetzelfde met de vergelijkingen met Apartheid, Holocaust, etc.
Je bagatelliseert de ernst van dat soort dingen door vergelijkingen ermee te maken en ik vraag me serieus af wat voor beeld mensen dan hebben over bijvoorbeeld Apartheid of de Holocaust dat je dat soort vergelijkingen durft te maken.
Het getuigt in ieder geval van weinig historisch besef.
Hij is helaas slim genoeg om het zo te spinnen dat hij het eigenlijk zelf nooit zegt, hij vraagt zich dingen af, gebruikt andere mensen hun quotes, of insinueert. Het zo voor het OM echt makkelijker zijn als hij het zelf zou zeggen.

Desalniettemin heeft het niets met vrijheid van meningsuitting te maken - ik hoor hem nooit 'ik vind..' zeggen. Alles is al een feit, volgens hem.

Verder trek ook ik het mij enorm aan wat hij doet. Ik ben meerdere keren direct in gesprek met hem geraakt en na 1-2 berichten is het hooghartig arrogant gescheld wat volgt. Enorm zielig mens en zal niet snel vergeten wat hij gedaan heeft ten tijde van deze pandemie.

Ik roep al een tijdje dat er een verbod moet komen op het fabriceren van onzin en dit te uitten als waarheid onder het label vrijheid van meninguitting.

Tis simpel, is het je mening? Dan zeg je elke keer opnieuw: ik vind of wij vinden. Is het volgens jou een feit? Prima: kom maar door. Idem als op dit forum zeg maar. Maar dan via het OM :+ ipv een mod.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 21:10
eric.1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:05:
[...]

Geweldig idee. Dus de immobiele 80+ers eerst als enige een groen vinkje geven?

Met dit idee dan heb ik over een jaar pas een groen vinkje. Nee dankjewel.
Ik zeg "zo spoedig mogelijk". Dus als bijv. iedereen de kans heeft gehad. Niet meteen uit een reflex reageren op kleine multi-interpretabele details om jezelf een schouderklopje te geven.

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:31:
Update van de minister van VWS over dreigend code zwart:
https://www.rijksoverheid...ziekenhuizen-en-op-de-ics

TL/DR: er is nog geen code zwart, we wachten op een advies van het OMT dat maandag wordt verwacht

Hier een analyse met een insteek die wat verder kijkt dan het heden:
https://sargasso.nl/de-komende-corona-crash/

TL/DR: kijk niet allen naar het heden, maar naar de prognose, die lijkt zeer ongunstig op korte termijn
Dan even over de sterfte. Die volgt dus nog wat later. Op dit moment overlijdt 0,3% van de positief getesten na gemiddeld 16 dagen. Oftewel, van de 21.000 mensen die vandaag een positieve uitslag kregen, zijn er over 16 dagen zeker 60 dood. Daar is niets meer tegen te doen. En iedere dag dat we nu weer 21.000 gevallen of meer hebben, iedere keer opnieuw 60 sterfgevallen 16 dagen later.

Tenminste, 60 als Covid-19 geregistreerde sterfgevallen. In Nederland is er geen meldplicht voor dood door/met Covid-19. Dus blijft veel verborgen. En dat blijkt ook al een hele tijd uit de wekelijkse sterfterapportage van het CBS. Vorige week lag de oversterfte op 800. Terwijl het geregistreerde aantal Covid-19 sterfgevallen 160 was. Een deel van die oversterfte kan overigens komen door uitgestelde zorg.
En voor alle duidelijkheid, dit bovenstaande plaatje gaat over het verleden. Over 2 weken gaat het om 400 officiële sterfgevallen per week, minimaal.

Maar we zijn er nog niet. Want helaas is het zo dat de hoge dagcijfers van vandaag niet de piek zijn. Het aantal gevallen stijgt nog steeds met 40% per week. Dat betekent dat de 21.000 gevallen van vandaag volgende week vrijdag 29.000 zullen zijn. U kunt zelf de calculatie maken hoeveel opnames en sterfte dat dan weer met zich meebrengt.
Ik zie dat er wat mensen vallen over de term tribunaal, dat kan ik begrijpen omdat het een woord is wat wij vaak gebruiken bij grote misdaden tegen de mensheid.

Maar als ik bovenstaand stukje over het aantal doden ten gevolge van het laissez-faire beleid kabinet tot mij neem dan zou ik toch wel graag de mening van parlement en uiteindelijk misschien zelfs een rechter over dit beleid en de overbekende gevolgen zien.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:12
Liggen gevaccineerden gemiddeld ook korter op de IC?
In dat geval werkt de prik dubbelop om druk op de zorg te reduceren.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• zacht
  • Niet online
[...]

Dat meer dan de helft er niet had gelegen met een prik kun je dan ook weer niet zo stellen. Ik ben absoluut overtuigd van het nut van vaccinaties, maar een deel van de ongevaccineerden zou met een prik ook in het ziekenhuis beland zijn. Het zullen er uiteraard wel een stuk minder zijn.

• NiGeLaToR
@Wolly een rechts oordeelt over het al dan niet overtreden van wetten. Welke wetten worden overtreden dan?

Punt is dat je dezelfde denkfout maakt - in mijn ogen - als de tribunaal-roepers. Het maken van wetten en opstellen van beleid binnen die wetten is niet strafbaar te stellen, aangezien dat volgt uit diezelfde wetten. De tribunaal roepers beroepen zich dan ook op misdaden tegen de menselijkheid die juist gaan over de bescherming van mensen: ze vinden dat inenten een misdaad is en dat een QR code laten zien een misdaad is. Stikken in je eigen longvocht door covid-19 is een verzinsel, aldus deze groep mensen.

Tenslotte is de vraag welke aansprakelijkheid de staat heeft bij een virus. Volgens mij hebben we de staat ook niet aansprakelijk gesteld bij de doden door de griep, kanker of diabetes. Terwijl je van veel aandoeningen kan zeggen: met strikt beleid hadden vele doden voorkomen kunnen worden.

Hoe zou jij dit voor je zien? Wat is volgens jou en wellicht anderen dan de verantwoordelijkheid van de staat?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:07:
[...]
Dat meer dan de helft er niet had gelegen met een prik kun je dan ook weer niet zo stellen. Ik ben absoluut overtuigd van het nut van vaccinaties, maar een deel van de ongevaccineerden zou met een prik ook in het ziekenhuis beland zijn. Het zullen er uiteraard wel een stuk minder zijn.
Dat ‘deel’ zijn idd de 3% waarom het vaccin maar 97% bescherming biedt tegen ic opname? :)

PSN

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:06:
[...]

Volgens deze IC verpleegkundige wel:

Ik zou hier graag meer cijfers over zien in plaats van een binair ziekenhuis ja/nee.

• Wolly
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:08:
@Wolly een rechts oordeelt over het al dan niet overtreden van wetten. Welke wetten worden overtreden dan?

Punt is dat je dezelfde denkfout maakt - in mijn ogen - als de tribunaal-roepers. Het maken van wetten en opstellen van beleid binnen die wetten is niet strafbaar te stellen, aangezien dat volgt uit diezelfde wetten. De tribunaal roepers beroepen zich dan ook op misdaden tegen de menselijkheid die juist gaan over de bescherming van mensen: ze vinden dat inenten een misdaad is en dat een QR code laten zien een misdaad is. Stikken in je eigen longvocht door covid-19 is een verzinsel, aldus deze groep mensen.
Een rechter mag niet toetsen aan de grondwet, echter zijn onze wetten natuurlijk wel getoetst aan artikel 22.

Ook zijn er allerlei mensenrechtelijke verdragen waar wij ons aan conformeren waarin ongetwijfeld zal staan dat de overheid de volksgezondheid dient te bevorderen.

En zoals gezegd, het zou fijn zijn als ons parlement daar eens over zou reflecteren. Wat vinden zij ervan dat er 400 doden per week vallen terwijl je dit prima zou kunnen mitigeren als je tijdig ingrijpt?
Tenslotte is de vraag welke aansprakelijkheid de staat heeft bij een virus. Volgens mij hebben we de staat ook niet aansprakelijk gesteld bij de doden door de griep, kanker of diabetes. Terwijl je van veel aandoeningen kan zeggen: met strikt beleid hadden vele doden voorkomen kunnen worden.

Hoe zou jij dit voor je zien? Wat is volgens jou en wellicht anderen dan de verantwoordelijkheid van de staat?
De verantwoordelijkheid van de Staat is volgens mij het bevorderen van de volksgezondheid, het zinloos laten oplopen van besmettingen en daarbij honderden tot duizenden doden kan ik daar niet mee rijmen.

En nee, het gaat mij er niet om om poppetje A of B in de gevangenis te krijgen, alleen zou ik wel graag willen weten waar de beleidsvrijheid die er nu eenmaal is verandert in roekeloos beleid.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:08:
Op tijd op de rem trappen, niet op het allerlaatste moment wanneer 0.1% tegenslag er voor zorgt dat het laatste moment eigenlijk te laat is.
Menselijk gedrag is op de eerste plaats verantwoordelijk voor een uit de hand lopende pandemie. Soms gaat dat goed, maar vaak ook niet omdat je in de waan van de dag toch iets te veel ruimte neemt voor handelingen die eigenlijk niet kunnen. Het is dan aan de staat om 17.6 miljoen mensen toch ff op het rechte pad te houden.
Waar ik ze op dit moment verantwoordelijk voor houd is de verkeerde maatregelen op het verkeerde moment en de schade die daar door ontstaat. 1,2,3,4,5G is leuk, maar niet als je binnen het tijdsbestek van een week verandering moet bewerkstelligen. Hoe langer je wacht, hoe extremer de maatregelen die nodig zijn om bij te sturen. Kan mijn vergelijking met een olietanker voor de sluis van IJmuiden er weer bij halen als je dat wilt. :+

En op 25 september de pandemie zo goed als beëindigd verklaren op nationale televisie was ook niet heel handig. Zelfs de bond van Nederlandse huisvrouwen had dat, met oog op het seizoenseffect, niet gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door jadjong op 20-11-2021 17:23 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05

Yucon

*broem*

user109731 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:15:
[...]

[Twitter]
Ik zou hier graag meer cijfers over zien in plaats van een binair ziekenhuis ja/nee.
Mocht dit zo zijn heb is er dus wel degelijk een manier om wel/niet gevaccineerd mee te laten wegen in de triage. Indirect, maar dat is op het moment met zo'n beetje alle maatregelen het geval.

edit: mocht men dat willen bedoel ik dus. Tot nu toe is het standpunt dat dat onder geen beding gebeurt, maar er zijn wel meer harde uitspraken gedaan die via een achterdeurtje toch niet helemaal waar bleken te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Yucon op 20-11-2021 17:31 ]

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:12:
[...]

Dat ‘deel’ zijn idd de 3% waarom het vaccin maar 97% bescherming biedt tegen ic opname? :)
Wiskunde tijd!

De 30% die al een vaccin heeft blijft
Van de 70% laten we 3% blijven, in lijn met de getallen. Dat is 2.1 %.

Dus wat blijft liggen is 32.1%. Dat scheelt veel, heel veel

• LZ86
hoevenpe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:06:
[...]

Yup. Over het algemeen wel. Minder aan de beademingsmachine ook. Maar dat is een N=1 ervaring van mijn ziekenhuis. Of het landelijk zo is (zal haast wel) moet je de landelijke getallen opzoeken. Geen idee of die er al zijn.

• gekkie
LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:30:
[...]
Yup. Over het algemeen wel. Minder aan de beademingsmachine ook. Maar dat is een N=1 ervaring van mijn ziekenhuis. Of het landelijk zo is (zal haast wel) moet je de landelijke getallen opzoeken. Geen idee of die er al zijn.
Afdeling domme vragen hier: Gezien de drukte, waarom ligt iemand die nog niet aan een beademingsmachine ligt, toch op de IC ? Alleen vanwege de extra monitoring, of is het dan toch wel kantje boord ?

• LZ86
user109731 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:15:
[...]

[Twitter]
Leuk twitter account. DIe laat veel dingen zien die dagelijkse koek zijn voor ons. Laat goed zien hoe onnodig het allemaal is.

Bijkomstigheid van de wappie terreur aanslag in rotterdam: Heel veel voormalig anti en neutralen blijken plots op sociale media vóór 2G te zijn door die gekken gisteren. Waarom zou je inderdaad tegen een maatregel zijn als je dat soort lui ermee verdedigd.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
dr. Jona Walk is gepromoveerd immunoloog en internist in opleiding en spreek zich uit tegen 2G:

https://www.linkedin.com/...vity:6864966759108120576/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGevU5Lfg_kBVQTiHebd2AbsP-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eANoEhieSSNsYgZSQgCbgbjm.png?f=fotoalbum_large

Laat ik voorop stellen dat een ‘2G systeem’ een vorm van vaccinatiedwang is, voor mij persoonlijk moreel onaanvaardbaar en in strijd met de eed die ik als arts heb afgelegd. Maar voor alle schade die het zal doen aan individuen én onze samenleving, zal het ook weinig opleveren.
Inmiddels is de meerderheid van de Covid-19 patiënten in ons ziekenhuis gevaccineerd, en dit percentage neemt elke maand toe. Zelfs een effectief 2G systeem heeft dus weinig effect op de beslasting van de zorg, nog minder als je mee weegt dat veel besmettingen thuis plaatsvinden, en vooral jongeren zonder risicofactoren in hun vrijheid worden beperkt.
Wat wel zou helpen is de financiële/logistieke middelen die nu worden gebruikt voor dwang en controle inzetten om de zorg te versterken. Op de korte termijn: meer handen aan bed om taken van verpleegkundigen over te nemen, en zorgen voor betere doorstroom van patiënten naar huis (evt met zuurstof) en naar andere zorginstellingen. Op de lange termijn: investeren in op- en afschaalbare capaciteit zodat seizoensgebonden infecties de reguliere zorg niet beïnvloeden. En even belangrijk, in plaats van alles inzetten om de laatste 15% onder druk te vaccineren, hadden we twee maanden geleden een booster prik beschikbaar kunnen stellen voor kwetsbaren die het willen. Hiermee hadden we mogelijk veel leed kunnen voorkomen.
De schade van vaccinatiedwang is veel groter dan de meeste artsen zich nu realiseren, en er dreigt opnieuw een grens te worden overschreden. Er is enorm werk nodig om onze zorg ‘pandemiebestendig’ te maken, dit vraagt echt leiderschap, openheid, samenwerking en moed, niet dwang en uitsluiting van mensen. Ik weet dat vele in de zorg niet achter dit 2G voorstel staan, maar zwijgen is ook een standpunt innemen.

Modbreak:Zie alle commentaar en feedback hieronder. Dat had je eigenlijk zelf ook kunnen vinden/bedenken en daarmee voegen dit soort opinie artikelen van niet deskundigen niet zo veel toe, op deze manier. Ze is geen autoriteit dus laten we dit soort opinie ook niet posten alsof ze dat wel is.

Ik laat dit bericht nu staan, ik ga uit van een goede intentie en het wordt hieronder goed uitgelegd, maar eigenlijk is dit niet welkom op deze manier.

[ Voor 72% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 19:37 ]

• 42erik
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[...]

Mocht dit zo zijn heb is er dus wel degelijk een manier om wel/niet gevaccineerd mee te laten wegen in de triage. Indirect, maar dat is op het moment met zo'n beetje alle maatregelen het geval.

edit: mocht men dat willen bedoel ik dus. Tot nu toe is het standpunt dat dat onder geen beding gebeurt, maar er zijn wel meer harde uitspraken gedaan die via een achterdeurtje toch niet helemaal waar bleken te zijn.
Nou ja, het zal mee gaan wegen. Je bent gewoonweg minder belastend met vaccin.

Nu maakt dat volgens mij alleen uit als je tegelijk aankomt, toch @LZ86 en @Ophidian?

• LZ86
gekkie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:37:
[...]

Afdeling domme vragen hier: Gezien de drukte, waarom ligt iemand die nog niet aan een beademingsmachine ligt, toch op de IC ? Alleen vanwege de extra monitoring, of is het dan toch wel kantje boord ?
Omdat het kantje boord is of die beademingsmachine nodig gaat zijn.Wij hebben nog wel wat trucjes die ze op de afdeling niet kunnen om ze ervoor te behoeden namelijk.

• LZ86
42erik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:39:
[...]

Nou ja, het zal mee gaan wegen. Je bent gewoonweg minder belastend met vaccin.

Nu maakt dat volgens mij alleen uit als je tegelijk aankomt, toch @LZ86 en @Ophidian?
Het maakt uit als er door de andere criteria geen duidelijke "overwinnaar"uit de bus is gekomen die dat plekje zou krijgen.

In dat geval zou de gevaccineerde voorgaan, want die liggen korter en zijn minder ziek.

• gekkie
LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:40:
[...]
Omdat het kantje boord is of die beademingsmachine nodig gaat zijn.Wij hebben nog wel wat trucjes die ze op de afdeling niet kunnen om ze ervoor te behoeden namelijk.
Trucjes in de zin van medicatie, of met geavanceerdere apparatuur of functies daar van ?

• LZ86
gekkie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:42:
[...]

Trucjes in de zin van medicatie, of met geavanceerdere apparatuur of functies daar van ?
Beiden.

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:41:
[...]

Het maakt uit als er door de andere criteria geen duidelijke "overwinnaar"uit de bus is gekomen die dat plekje zou krijgen.

In dat geval zou de gevaccineerde voorgaan, want die liggen korter en zijn minder ziek.
Mijn vraag was niet duidelijk.

Wat ik bedoelde was dit: stel dat pietje alles voor heeft en jantje alles tegen. Jantje is ongevaccineerd, ouder, hoog BMI, al bekende issues. Maar hij komt 20 minuten eerder binnen. Dan krijgt hij de plek en heeft pietje met de betere papieren pech? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

• Yucon

Yucon

*broem*

Turdie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:39:
dr. Jona Walk is gepromoveerd immunoloog en internist in opleiding en spreek zich uit tegen 2G:

https://www.linkedin.com/...vity:6864966759108120576/

[Afbeelding]

Laat ik voorop stellen dat een ‘2G systeem’ een vorm van vaccinatiedwang is, voor mij persoonlijk moreel onaanvaardbaar en in strijd met de eed die ik als arts heb afgelegd. Maar voor alle schade die het zal doen aan individuen én onze samenleving, zal het ook weinig opleveren.
Inmiddels is de meerderheid van de Covid-19 patiënten in ons ziekenhuis gevaccineerd, en dit percentage neemt elke maand toe. Zelfs een effectief 2G systeem heeft dus weinig effect op de beslasting van de zorg, nog minder als je mee weegt dat veel besmettingen thuis plaatsvinden, en vooral jongeren zonder risicofactoren in hun vrijheid worden beperkt.
Wat wel zou helpen is de financiële/logistieke middelen die nu worden gebruikt voor dwang en controle inzetten om de zorg te versterken. Op de korte termijn: meer handen aan bed om taken van verpleegkundigen over te nemen, en zorgen voor betere doorstroom van patiënten naar huis (evt met zuurstof) en naar andere zorginstellingen. Op de lange termijn: investeren in op- en afschaalbare capaciteit zodat seizoensgebonden infecties de reguliere zorg niet beïnvloeden. En even belangrijk, in plaats van alles inzetten om de laatste 15% onder druk te vaccineren, hadden we twee maanden geleden een booster prik beschikbaar kunnen stellen voor kwetsbaren die het willen. Hiermee hadden we mogelijk veel leed kunnen voorkomen.
De schade van vaccinatiedwang is veel groter dan de meeste artsen zich nu realiseren, en er dreigt opnieuw een grens te worden overschreden. Er is enorm werk nodig om onze zorg ‘pandemiebestendig’ te maken, dit vraagt echt leiderschap, openheid, samenwerking en moed, niet dwang en uitsluiting van mensen. Ik weet dat vele in de zorg niet achter dit 2G voorstel staan, maar zwijgen is ook een standpunt innemen.
Deze vind ik opmerkelijk. Ik ga ervanuit dat een gepromoveerd immunoloog prima bekend zal zijn met statistiek. Als het vaccin de kans om op in het ziekenhuis te komen verkleind dan zorgt meer gevaccineerde mensen 1:1 met minder druk op de zorg. Zelfs als het niet feilloos werkt.

Nu kan ze persoonlijk de afweging anders maken en bijvoorbeeld het ethische aspect belangrijker vinden. Maar het opmerkelijke vind ik dat ze het stukje kansberekening totaal weglaat uit haar verhaal.

Waar zit de catch? Mis ik iets of heeft ze wat te hard gewerkt?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
42erik schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:44:
[...]

Wat ik bedoelde was dit: stel dat pietje alles voor heeft en jantje alles tegen. Jantje is ongevaccineerd, ouder, hoog BMI, al bekende issues. Maar hij komt 20 minuten eerder binnen. Dan krijgt hij de plek en heeft pietje met de betere papieren pech? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
In theorie wel.
Maar in de praktijk wordt Pietje niet op straat geschopt. Pietje komt op een verpleegafdeling te liggen. Of desnoods op een brancard in de gang met pijnstillers en een infuus.
Zodra er een bed vrij komt op de IC is Pietje de eerste.

Ik denk dat als Pietje en Jantje allebei aankomen terwijl er geen bedden vrij zijn. En ze beide op een stretcher op de gang belanden. Dat ze dan wel Pietje het bed kunnen geven zodra dat vrij komt. Het is meer dat ze niet iemand van de beademing af gaan halen zodra er iemand binnen komt die betere kansen heeft.

TheS4ndm4n#1919

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Yucon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:46:
[...]

Deze vind ik opmerkelijk. Ik ga ervanuit dat een gepromoveerd immunoloog prima bekend zal zijn met statistiek. Als het vaccin de kans om op in het ziekenhuis te komen verkleind dan zorgt meer gevaccineerde mensen 1:1 met minder druk op de zorg. Zelfs als het niet feilloos werkt.

Nu kan ze persoonlijk de afweging anders maken en bijvoorbeeld het ethische aspect belangrijker vinden. Maar het opmerkelijke vind ik dat ze het stukje kansberekening totaal weglaat uit haar verhaal.

Ze schrijft toch ook dat steeds meer gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen, dus of die kansberekening nog zo relevant is, is maar de vraag.

Hier ook een artikel van haar van in Medisch Contact:
https://www.medischcontac...en-van-het-vaccineren.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 20-11-2021 17:53 ]

• gekkie
[...]

Je bedoeld de "als je er eenmaal ligt en behandeld wordt, dan wordt je er niet zomaar vanaf gehaald voor iemand die later komt met potentieel betere papieren (dus als ze tegelijk binnen gekomen waren, dan had diegene die later was hem gekregen als het de laatste plek was, maar omdat de behandeling van de eerste als gestart is blijft dat zo (totdat hij de IC kan verlaten op welke wijze dan ook)".

• Yucon

Yucon

*broem*

Turdie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:49:
[...]

Ze schrijft toch ook dat steeds meer gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen, dus of die kansberekening nog zo relevant is, is maar de vraag.
Dat verandert toch niets aan het punt? Stel volledig fictieve percentages dat de kans voor gevaccineerden eerst 10% was en nu 20%. En voor niet gevaccineerden stabiel 50%. Dan past het toch prima in haar uitspraak terwijl vaccinaties de druk nog steeds naar beneden halen?

edit: ik ga je later toegevoegde linkje even lezen

• LZ86
[...]

We gaan geen liggende mensen van de afdeling schoppen omdat er een minder kansloze casus op de spoed ligt.

Vol = vol. Dus in dat geval beide aan de sedatie en sterven. Is er 1 bed en we hebben Jantje uit je voorbeeld al ingeladen en meegenomen gaat Pietje inderdaad dood op de spoed.

• LZ86
Yucon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:46:
[...]

Een AIOS. Is dus helemaal geen immunoloog. Een immunoloog is een internist met een specialisatie in immunologie. Een AIOS is nog in opleiding. Dat je tussendoor (met onderbreken van studie) gaat promoveren is meestal een pre om uberhaupt een opleidingsplaats te krijgen.

cherrypicken weer dus, en bovendien een valse claim hier neerplempen met een linkdrop dat iemand immunoloog is. Reporten, negeren en verdergaan.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 20-11-2021 17:59 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.