Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.970 views

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eamelink schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:07:
[...]
Zonder enige ondersteuning lijkt me dat FUD.

Heb je aanwijzingen dat een berekening als deze inherent zeer onbetrouwbaar is?
Voor zover ik me herinner werd er eerst 4K geschat en werd dat later bijgesteld naar 6?

Daaruit had ik al inherent aangenomen dat dit niet een heel betrouwbare schatting was.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29

Nox

Noxiuz

psychodude schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:03:

Dan blijf je gewoon over met enkele opties:
- Algemene lockdowns.
- 2G beleid, lockdown voor ongevaccineerden.
- Zorgontzegging voor niet gevaccineerden.

En dan houden je smaken ook eigenlijk wel weer een beetje op. De methode van Singapore om mensen te laten betalen acht ik weinig zinvol, behoudens als methode om mensen zich te laten vaccineren om zich niet financieel te laten ruïneren.

Er is voorlopig gewoon weinig anders.
Prepaid zorg, eerst aangeven wat je maximaal kwijt wil en dan wordt er behandeld tot het geld op is of je beter bent. :*) Boils down to optie 3 van je lijstje veelal, zeker in wijken met lage opleiding/laaginkomen zijn vaccinatiegraden niet al te denderend.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:03:
[...]

Hoe je het ook wendt of keert echter, met doen alsof het er niet is, gaat het niet weg. Dan kun je het wel niet ok vinden dat de brandweer jarenlang de boel onder water houdt. Maar het alternatief, jarenlang de halve stad af laten fikken, is natuurlijk ook weer niet geweldig.

Het probleem met nauwelijks maatregelen is evident. We zien het aantal IC patiënten nu al weer significant oplopen. En het aantal beschikbare bedden, is er niet beter op geworden. De capaciteit zit nu op 896/1035.

Tijdens de eerste golf heeft men flink op weten te schalen. Tijdens de voorgaande golf was dit al beduidend minder mogelijk. En de mogelijkheid tot rek ligt nu nog lager. Waarbij de plannen zoals het er nu voor staat in sommige centra dusdanig ver gaat dat je als IC patiënt behandeld gaat worden door iemand die niet eens klaar geschoold is, gewoon bij gebrek aan anders.

De uitval is hoog, de blijvende uitval is met name ook gewoon hoog. Het "opschalen" wat Nederland maar moet doen, zoals sommige nog wel eens roepen, blijkt in de praktijk eerder gewoon het omgekeerde. Waar we een ongewild/ongewenst afschalen zien. Dit omdat de zorgmedewerkers op de plaatsen waar ze nodig zijn, simpelweg het niet meer aan kunnen. De druk is ontzettend hoog, maar daarnaast is de vraag ook gewoon veelal waarom. En als je weer de zoveelste ongevaccineerde snakkend naar lucht binnenkrijgt, zakt gewoon de moed je toch wel redelijk in de schoenen. Wat heeft het allemaal tenslotte nog voor zin. Voor diegene die vertrekt of overlijd krijg je er weer 2 terug. Grotendeels met hetzelfde verhaal.

De eerder gestelde 1350 bedden als niveau om naartoe te rekken, wordt eigenlijk al niet haalbaar geacht. En des te dichter we daartoe gaan komen dit jaar, des te groter ik persoonlijk de kans acht dat volgend jaar we niet eens meer tot 1000 gaan komen. Er zijn gewoon nog zoveel medewerkers binnen deze groep die nu al op het randje zitten van wat zij mentaal nog kunnen dragen.

We moeten als maatschappij gewoon iets. Het huidige werkt in ieder geval gewoon niet. Vaccineren is gewoon het beste wat we hebben op dit moment voor mensen die nog niet besmet zijn geweest.

Dan blijf je gewoon over met enkele opties:
- Algemene lockdowns.
- 2G beleid, lockdown voor ongevaccineerden.
- Zorgontzegging voor niet gevaccineerden.

En dan houden je smaken ook eigenlijk wel weer een beetje op. De methode van Singapore om mensen te laten betalen acht ik weinig zinvol, behoudens als methode om mensen zich te laten vaccineren om zich niet financieel te laten ruïneren.

Er is voorlopig gewoon weinig anders.

En dat kan men leuk vinden of niet, maar is nu eenmaal gewoon de realiteit die men onder ogen moet zien. We hebben nog redelijk wat ongevaccineerden te gaan in Nederland. Procentueel lijkt dit mee te vallen, maar in absolute aantallen nog genoeg om dit hele feest nog wel een aantal jaren door te laten gaan.

Heb jij er nog zin in? Is tenslotte toch wel een beetje waar het op neerkomt met het huidige 3G, vrijwillige vaccinatiebeleid.
Gezien het huidige tempo, weet ik niet of we het over jaren hebben.

En mocht dat noodzaak zijn tbv de zorg, dan denk ik dat we snel de laatste de vaccinatiestraat in moeten helpen, en dan een stuk onvriendelijker dan de huidige 3g

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:05:
[...]

Dit?

[...]

Ik deel net dit artikel. Waarom is jouw voorstel reëel en wachten op medicatie niet?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32499633/
Die link gaat niet naar een artikel
[...]

Jij draagt neem ik aan ook geen hoge hoed, loopt niet in een rokkostuum en rijdt niet op een hoge bi? Of wel?
Pfff

Verwijderd

XWB schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:48:
De politie kan het binnenkort nog druk krijgen:

[...]
Gericht geschoten door de politie. De toon is gezet. Dit is de eerste stap richting iets wat op burgeroorlog lijkt. Schroef de beveiliging van bepaalde personen maar weer wat op...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 05:50:
[...]

Gericht geschoten door de politie. De toon is gezet. Dit is de eerste stap richting iets wat op burgeroorlog lijkt. Schroef de beveiliging van bepaalde personen maar weer wat op...
En terecht dat er gericht geschoten is. Dit neigt gewoon naar terrorisme door deze beroepsrelschoppers. E werd gericht met autoporieren ingeslagen op agenten, ze werden gerixcht met stenen onder vuur genomen, gericht bekogeld met zwaar vuurwerk, en nog meer van dat fraais.

Er liep in totaal ruim 400 man (!!!) aan politie en ME rond, en zelfs met dat aantal was het (volgens de persconferentie) nauwelijks beheersbaar te krijgen. Dan heb je niet meer over één of 2 individuen die zich misdragen, maar is het gewoon grootschalig te noemen. Zoals Aboutaleb het al noemde, het was "een orgie van geweld". De beelden zijn duidelijk genoeg.

En dan zou een agent zich niet mogen verdedigen als ze gericht aangevallen worden? Tegen dit soort wannabe-terroristen helpt een schot in de lucht echt niet. Die lachen daar om en gaan vrolijk door met hun aanslagen op de agenten.

Als dit het niveau is waarop de anti-corona demonstranten willen demonstreren tegen corons-maatregelen dan moet het maar zo worden aangepakt. Wie niet wil luisteren, moet maar voelen. De demonstranten hebben de keuze gemaakt te gaan rellen en dw poilitie aan te vallen, dan moeten ze de consequenties van die keuzw iook maar accepteren. Toen 'tha man', dan ook 'tha man' als de consequenties van je keuze aan de beurt zijn.

En dan nog mensen die de politie als schuldigen aanwijzgen..... ik zie de rechtzaken al... "ja meneer de rechter, ik kon er echt, écht niks aan doen dat ik insloeg op agenten en hen met stenen bekogelde, de politie heeft het uitgelokt, ik deed alleen wat nodig was en ben onschuldig, dit moet gewoon kunnen toch?!?!'.....

Virussen? Scan ze hier!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 06:48:
[...]

En dan nog mensen die de politie als schuldigen aanwijzgen..... ik zie de rechtzaken al... "ja meneer de rechter, ik kon er echt, écht niks aan doen dat ik insloeg op agenten en hen met stenen bekogelde, de politie heeft het uitgelokt, ik deed alleen wat nodig was en ben onschuldig, dit moet gewoon kunnen toch?!?!'.....
Ik zou eerder verwachten: "De regering poogt ons verplicht te injecteren met microchips, wij zijn de voortrekkers van de revolutie tegen de misdadige overheid die 5G wilt gebruiken om ons steriel te bestralen nadat ze ons orakel Facebook ertoe hebben gedwongen, en ik erken jouw autoriteit niet, jij smerige ***-tool van het RIVM. Het is dat ze mijn Cobra's en stoeptegels hebben afgenomen, anders zou ik je voor een tribunaal brengen en je je verdiende loon geven! Thierry zal ons verlossen!"

Verwijderd

We leven in een land waar inclusiviteit en participatie samenleving de modewoorden voor een tweede kamer zetel zijn geworden. Het resultaat is dat kleine groepen die niet mee willen doen het voor elkaar krijgen dat het beleid om hen begint te draaien in plaats van wat goed is voor de maatschappij.

We doen geen 2G want dat is zielig voor de ongevaccineerden.

We weren geen ongevaccineerden op de IC bij code zwart want dat is zielig voor ze.

Als je niet wilt werken krijg je bijna evenveel uitkering en toeslagen als medewerkers in de zorg.

Als je met 300 man een stad vernielt wordt er een paar keer geschoten.

Ik zal een paar andere voorbeelden weglaten om niet nog andere maatschappelijke discussies te ontlokken :)

Mijn punt is: er is geen werkelijke impact voor mensen die niet mee willen doen. De baten gaan blijkbaar prima voor de kosten uit. Zo lang we dat blijven doen in het kader van inclusiviteit gaan we nergens komen. We nivelleren alles kapot.

Sterker nog het draagvlak bij degenen die wel mee doen neemt ook af. Iedereen wil stiekem wel eens ongehoorzaam zijn. Zeker als dat wordt beloond geen echte consequenties heeft.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:27
Ankona schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:11:
Ik vraag me dus serieus af of we niet de situatie moeten accepteren zoals die is. Compleet uit de hand gelopen maar we zijn machteloos. Gooi de maatregelen dus maar overboord want die gaan niets goeds meer brengen. Ja, het is klote maar we doen er niets meer aan, laten we er dan maar het beste van maken en onze tijd uitzitten. Geen energie steken in zaken die buiten je invloedsfeer liggen dus.
Dat kan alleen als je dan ook de IC's sluit voor covid-patiënten. Dus 1G beleid in het ziekenhuis. Dan hebben die IC-medewerkers eindelijk ook eens hun welverdiende rust.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

DinX

Motormuis

XWB schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:14:
[...]

Dat is in België niet anders met de verplichte poliovaccinatie, mensen die niet komen opdagen met hun kind krijgen een boete toegestuurd. Maar mensen met geld betalen die boete en kopen daarmee de verplichting af. Een "verplichting" gaat ook maar zover: niemand zal bij je aanbellen om zomaar een naald in de arm te zetten.
Dat ligt er maar net aan hoe je dat in een wet zou gieten. Maak er in plaats van een boete zoals bij polio dwangsommen van (wat ze bij polio ook beter zouden doen).

Voor elke week dat je niet gevaccineerd bent x euro. Desnoods maak je het inkomensafhankelijk en regel je het onmiddellijk via loonbeslag.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 05:50:
[...]

ach opgeschoten jeugd die willen gewoon rellen als het om de bosuil was gegaan die aan het uitsterven was hadden ze er ook gestaan

wat wel opviel op de beelden die ik zag dat er veel een thuisbezorgd jasje aan hadden vandaar dat ik gisteren een koude pizza had :'(

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

bie100 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:25:
[...]

ach opgeschoten jeugd die willen gewoon rellen als het om de bosuil was gegaan die aan het uitsterven was hadden ze er ook gestaan
Nee, dan hadden ze een sit-in gehouden, waarop de politie bijna iedereen zou hebben gearresteerd - er zijn bij vreedzame protesten in NL de laatste paar maanden altijd veel meer arrestaties dan bij Covid-protesten, zelfs al doen de vreedzame betogers niks anders dan zitten en zich vastplakken aan weg/gebouw/voertuig/boom (slecht voor de boom, trouwens...).
Daarentegen, als je een antisemitisch spandoek draagt waarop stereotiepe Joden, politici, pedofielen, de 5G, linkschmenschen en al wat dan niet worden beschuldigd van een globale samenzwering om mensen monddood te maken en/of stoeptegels smijt, dan is de kans dat je wordt aangehouden zeer laag (20 arrestaties bij de rellen? WTF?).

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik vraag mij wel af hoeveel van de betrokkenen bij de rellen anti-vax zijn ten opzichte van antifa/hooligans/medelanders. Als ik dan lees dat de Louis Vuitton geplunderd werd heeft mijn onderbuik daar wel een gedachte bij...

Geweld tegen de politie is niet goed te praten maar de politiek zet met een tweedeling de maatschappij wel op scherp. Dan moet je ook niet gek opkijken dat er zulke uitwassen voorbij komen. We zien dat overal ter wereld (o.a. Australie, Oostenrijk). De rek is er uit bij veel mensen. Ja vaccinatie is belangrijk maar het stopt het virus niet compleet. Men hoopt dat de zorg het aan kan als iedereen gevaccineerd is maar dat is afwachten.

Helaas is de politiek niet zo mondig naar de veroorzaker van deze pandemie. Australie wel maar die worden daarvoor economisch afgestraft door China. Europa erkent het gevaar van China nog niet maar door zichzelf intern te verzwakken heb je wel een probleem als China na Taiwan door gaat...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

[...]

En terecht dat er gericht geschoten is. Dit neigt gewoon naar terrorisme door deze beroepsrelschoppers. E werd gericht met autoporieren ingeslagen op agenten, ze werden gerixcht met stenen onder vuur genomen, gericht bekogeld met zwaar vuurwerk, en nog meer van dat fraais.

Er liep in totaal ruim 400 man (!!!) aan politie en ME rond, en zelfs met dat aantal was het (volgens de persconferentie) nauwelijks beheersbaar te krijgen. Dan heb je niet meer over één of 2 individuen die zich misdragen, maar is het gewoon grootschalig te noemen. Zoals Aboutaleb het al noemde, het was "een orgie van geweld". De beelden zijn duidelijk genoeg.

En dan zou een agent zich niet mogen verdedigen als ze gericht aangevallen worden? Tegen dit soort wannabe-terroristen helpt een schot in de lucht echt niet. Die lachen daar om en gaan vrolijk door met hun aanslagen op de agenten.

Als dit het niveau is waarop de anti-corona demonstranten willen demonstreren tegen corons-maatregelen dan moet het maar zo worden aangepakt. Wie niet wil luisteren, moet maar voelen. De demonstranten hebben de keuze gemaakt te gaan rellen en dw poilitie aan te vallen, dan moeten ze de consequenties van die keuzw iook maar accepteren. Toen 'tha man', dan ook 'tha man' als de consequenties van je keuze aan de beurt zijn.

Allemaal prima dat jij dat heel prima vind. Ik vind het vooral zorgelijk. We verliezen alle grip door het geweld zelf verder te escaleren. Volgende keer gaat het gewoon weer een tandje harder of misschien gaat men het spel op een ander niveau spelen. "De politie" staat nu in een erg lastige positie. Door met scherp te schieten, zijn ze nu zelf doelwit geworden. Deze kant wil je niet in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2021 07:42 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:35:
[...]

Allemaal prima dat jij dat heel prima vind. Ik vind het vooral zorgelijk. We verliezen alle grip door het geweld zelf verder te escaleren. Volgende keer gaat het gewoon weer een tandje harder.
Het alternatief is niks doen, en deze anti-corona demonstranten daarmee in feite tolereren, en de facto dus de anti-corona demonstranten belonen voor hun gedrag van gisteren. Daarmee keur je dus geweldpleging tegen ageneten, plundering, brandstichting etc gewoon goed.

Dan gaat thet nóg verder escaleren, want als de anti-corona demonstranten zien dat ze er mee weg komen, gaat ze gewoon steeds een stapje verder. en waarom niet? De agenten mogen zich volgens jouw redenatie immers niet verdedigen en moeten zich maar laten aanvallen, en er wordt niks tegen deze anti-corona demonstraties zioals gisteren gedaan etc. De orgie van geweld zal dan alleen maar verder gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:39:
[...]

Het alternatief is niks doen, en deze anti-corona demonstranten daarmee in feite tolereren, en de facto dus de anti-corona demonstranten belonen voor hun gedrag van gisteren. Daarmee keur je dus geweldpleging tegen ageneten, plundering, brandstichting etc gewoon goed.

Dan gaat thet nóg verder escaleren, want als de anti-corona demonstranten zien dat ze er mee weg komen, gaat ze gewoon steeds een stapje verder. en waarom niet? De agenten mogen zich volgens jouw redenatie immers niet verdedigen en moeten zich maar laten aanvallen, en er wordt niks tegen deze anti-corona demonstraties zioals gisteren gedaan etc. De orgie van geweld zal dan alleen maar verder gaan.
Geweldsescalatie door eenzijdige gerichte inzet van vuurwapens (de andere partij had geen vuurwapens).... is dat verdedigen? Dit is een verloren veldslag.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Allemaal prima dat jij dat heel prima vind. Ik vind het vooral zorgelijk. We verliezen alle grip door het geweld zelf verder te escaleren. Volgende keer gaat het gewoon weer een tandje harder of misschien gaat men het spel op een ander niveau spelen. "De politie" staat nu in een erg lastige positie. Door met scherp te schieten, zijn ze nu zelf doelwit geworden. Deze kant wil je niet in.
Dit is net zoals die avondklok rellen met een paar dagen voorbij. De organisatoren (wellicht dezelfden als toen) staan op talloze beelden van zowel de politie als de relschoppers zelf en worden de komende dagen van hun bed gelicht door enge mannen met grote geweren. De grote revolutie komt ook nu weer niet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:45:
[...]

Geweldsescalatie door eenzijdige gerichte inzet van vuurwapens (de andere partij had geen vuurwapens).... is dat verdedigen? Dit is een verloren veldslag.
Als je ziet hoe de anti-corona demonstranten tekeer gingen tegen de politie is dart inderdaad puur verdedigen ja. Ze deden dit pas NADAT zer werde geslagen met autoportieren, gericht bekogeld met stenen, en aangevallen met zwaar vuurwerk.

Heb je de filmpjes eigenlijk wel gekeken?

Waarom probeer jij het gedrag van de anti-corona demonstranten richting normale mensen (van de politie) goed te praten? Wat probeer je hiermee te bereiken? Wat je nu probeert te doen is de politie tot de daders van de rellen te benoemen, en de anti-corona demonstranten als slaxhtoffers weg te zetten. Aka victim blaming.

Wil jij écht geweld richting agenten toestaan, zonder dat deze het recht hebben zich te verdedigen?

Leuk hoor in de lucht schieten ter waarschuwing (dat gebeurde immers vóór er gericht werd geschoten), maar als die anti-corona demonstranten zich daar niks van aan trekken en gewoon door demonstreren, en je hen met 400 (!) man politie en ME niet in bedwang kan houden. Maar die agenten willen denk ik ook graag levend terugkomen bij hun gezin enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 20-11-2021 07:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:48:
[...]

Als je ziet hoe de anti-corona demonstranten tekeer gingen tegen de politie is dart inderdaad puur verdedigen ja. Ze deden dit pas NADAT zer werde geslagen met autoportieren, gericht bekogeld met stenen, en aangevallen met zwaar vuurwerk.

Waarom probeer jij het gedrag van de anti-corona demonstranten richting normale mensen (van de politie) goed te praten? Wat probeer je hiermee te bereiken? Wat je nu probeert te doen is de politie tot de daders van de rellen te benoemen, en de anti-corona demonstranten als slaxhtoffers weg te zetten. Aka victim blaming.

Wil jij écht geweld richting agenten toestaan, zonder dat deze het recht hebben zich te verdedigen?

Leuk hoor in de lucht schieten ter waarschuwing (dat gebeurde immers vóór er gericht werd geschoten), maar als die anti-corona demonstranten zich daar niks van aan trekken en gewoon door demonstreren, en je hen met 400 (!) man politie en ME niet in bedwang kan houden. Maar die agenten willen denk ik ook graag levend terugkomen bij hun gezin enzo.
Ik praat helemaal niets goed. Dat probeer jij in mijn mond te leggen. Ik constatteer alleen een volsalgen mislukking en een nieuw dieptepunt.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-11 19:47
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:52:
[...]

Ik praat helemaal niets goed. Dat probeer jij in mijn mond te leggen. Ik constatteer alleen een volsalgen mislukking en een nieuw dieptepunt.
Waarbij je wel de insinuatie doet dat de politie de schuld heeft van de escalatie en dat lijkt me niet terecht.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56

De politie schiet natuurlijk niet zomaar in dit soort gevallen: dan was men behoorlijk in het nauw gedreven. Gelukkig is dat in Nederland in principe goed geborgd.

Het is natuurlijk ook idioot wat die mensen doen en de politie als schuldigen aanwijzen slaat nergens op. Politie is in de ogen van de demonstranten natuurlijk wel de vertegenwoordiging van de regering.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dit is het dieptepunt en niet al die doden elke dag ? Die doden die deze relschoppers graag zien blijven komen als ze daardoor met vuurwerk mogen spelen met oudjaar.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

De anti-corona demonstratie was uiteindelijk een volslagen mislukkng ja, dat ben ik met je eens. De rest van de avond was simpelweg een gevolg van de keuzes die de anti-corona demonstranten zelf hebben gemaakrt, en de acties die ze genomen hebben nav die keuzes.

De reacties op de acties van de anti-corona demonstraten lijken me terecht, uit verdedigings- en handhavings-oogpunt.

De enigen die je hier iets kunt verwijten zijn de anti-corona demonstranten die hun ware aard hebben laten zien.
Dennis schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:54:
[...]

De politie schiet natuurlijk niet zomaar in dit soort gevallen: dan was men behoorlijk in het nauw gedreven. Gelukkig is dat in Nederland in principe goed geborgd.
Klopt. Er is herhaaldelijk in de lucht geschoten ter waarschuwing, en waterkanonnen zijn ingezet. Pas toen er door de anti-corona demonstranten doorgegaan werd met hun manier van demonstrereren werd er, ter zelfverdediging van de agenten, gericht geschoten op de demonstranten die de agenten aanvielen.

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 20-11-2021 07:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ParaDroid2 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:53:
[...]

Waarbij je wel de insinuatie doet dat de politie de schuld heeft van de escalatie en dat lijkt me niet terecht.
De politie is slechts een instrument. Degene die dat instrument op deze manier inzet, die zou je eerder als "schuldige" kunnen aanwijzen. Maar eigenlijk ligt de oorzaak natuurlijk op een heel ander terrein. De voedingsbodem ligt niet bij de politie. Die mag alleen de puinhopen opruimen.

En dat er nu informatie begint te stromen over "OMT adviezen die niet van het OMT af kwamen, maar uit de hoge hoed van Hugo", gaat geen positieve uitwekring hebben hierin. Dat is wéér olie op het vuur. Dat is wéér een beschadiging van het laatste restje vertrouwen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2021 08:06 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
@wildhagen lees eens mee in de Telegram groepen van deze extremisten. Zie hoe ze elkaar ophitsen, welke overtuigingen ze hebben en hoe dat al sinds de eerste lockdown aan het broeien is.

Van Haga en co hoeven alleen het zetje naar te geven, de rest is al geregeld. Men droomt van een gewapende revolutie, iets wat onvermijdelijk is, waarbij hun versie van goed hun versie van kwaad overwint. Dat tribunaal is het resultaat van die gewapende opstand waarbij hun vijand opgehangen dient te worden. De elite, de cabal, de intellectuelen, de media, allemaal zijn ze onderdeel van hun vijandbeeld.

De overtuiging zit na al die tijd diepgeworteld, dankzij Facebook en Youtube zien ze alleen nog bevestiging en voelt men zich gesterkt in de gewapende revolutie.

Ik heb dit 1,5 jaar lang meegelezen en aangekeken en wordt een beetje lacherig weggewoven door velen. Wappies klinkt ook best lief, toch? Rechts-extremistische terreur is wat er groeit - terwijl uitgerekend de groep die op zoek is naar ‘zuiveringen’ en geweld op basis van overtuiging zichzelf als ‘Joods’ slachtoffer ziet (maar steevast de ernst van de holocaust een zin later kan ontkennen). Je kunt deze mensen niet betichten van logica - maar daar komt de collectieve woede natuurlijk niet vandaan.

Edit: meer info en voor mij een teken van gebrek aan kennis wat er gaande is mbt ontwikkeling van goedkeuring van geweld door Aboutaleb:

‘Politie had situatie in Rotterdam aanvankelijk niet in de hand’
https://www.nu.nl/binnenl...lijk-niet-in-de-hand.html

[ Voor 11% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-11-2021 08:21 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-11 23:40
sh4d0wman schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:35:
Ik vraag mij wel af hoeveel van de betrokkenen bij de rellen anti-vax zijn ten opzichte van antifa/hooligans/medelanders. Als ik dan lees dat de Louis Vuitton geplunderd werd heeft mijn onderbuik daar wel een gedachte bij...

Geweld tegen de politie is niet goed te praten maar de politiek zet met een tweedeling de maatschappij wel op scherp. Dan moet je ook niet gek opkijken dat er zulke uitwassen voorbij komen. We zien dat overal ter wereld (o.a. Australie, Oostenrijk). De rek is er uit bij veel mensen. Ja vaccinatie is belangrijk maar het stopt het virus niet compleet. Men hoopt dat de zorg het aan kan als iedereen gevaccineerd is maar dat is afwachten.

Helaas is de politiek niet zo mondig naar de veroorzaker van deze pandemie. Australie wel maar die worden daarvoor economisch afgestraft door China. Europa erkent het gevaar van China nog niet maar door zichzelf intern te verzwakken heb je wel een probleem als China na Taiwan door gaat...
Die onderbuik wordt door de beelden bevestigd. En ook niet zo gek: de cijfers over vaccinatie in grote steden geven duidelijk aan dat dat een groep is die de 2G maatregelen hard gaat voelen.

Wacht maar tot ze in kanaleneiland en steden als amsterdam weer beginnen. Daar werd vorig jaar de politie de wijk nog uitgejaagd ‘uit protest tegen corona’. Dat tuig grijpt gewoon iedere gelegenheid aan om te plunderen en de kuffar tegen te werken ondanks 40 jaar aan goede bedoelingen.

[ Voor 7% gewijzigd door MagniArtistique op 20-11-2021 08:33 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:53
wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:48:
[...]

Even ter nuancering, die 400 man was alleen ME afkomstig uit diverse Politieregio's, Daar buiten waren nog normale agenten en ondersteuningseenheden van de ME aanwezig. Ik denk dat je best over 500 tot 600 kunt spreken die daar gisteravond/vannacht bezig zijn geweest.

Het duurde alleen zo lang om de handel onder controle te krijgen omdat de Politie de aard van de demonstratie onderschat had. Ik begreep dat Aboutaleb mensen de ruimte wilden bieden stoom af te blazen en hun onvrede te uiten. Al snel bleek dat er ook een groep tussen zat die alleen uit was op een confrontatie, tja en als je dan maar een beperkte hoeveelheid ME direct achter de hand hebt. (één of twee pelotons 50 tot 100 man) Dan ga je dat niet zo snel rechttrekken zonder dat je het gebied goed kunt bestrijken.

Dat is dan waarschijnlijk ook de laatste keer dat Rotterdam ie ruimte gaat bieden voor een demonstratie. Ik vermoed dat de volgende (corona) demonstraties weer zware ME inzet gaan krijgen. En daarna allemaal weer huilen omdat de Politie ingrijpt.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
[...]

je hebt niet echt een keus he als je wordt aangevallen door honderden doorgesnoven hooligans. Die slaan die agenten dood, geen twijfel over mogelijk. Wat mij betreft is gericht schieten terecht om je leven te beschermen. Verder vooral jammer dat dit tuig er steeds mee wegkomt en het als een soort spelletje ziet. Naief om dit aan corona te linken. Dit zijn eencelligen die rellen als een soort spel zien. Gelukkig zijn de meeste zo stom om elkaar vol trots te filmen….

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:23

HollovVpo1nt

I like gadgets

DevWouter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:21:
[...]

Je begint met een valse stelling. Verzadiging vindt pas plaats wanneer 100% de prik heeft gehad. Verzadiging bereik je pas wanneer er niks meer bij kan.
Je kunt er een definitie kwestie van maken, maar je weet heel goed dat ik bedoelde dat ik denk dat de vaccinatiegraad rond dit punt gaat blijven hangen en niet significant hoger wordt.
Verder ga je niet mensen in 1-2 jaar opleiden. Je hebt minimaal 6 nodig en er op dit moment is er de uitstroom in de zorg groter dan de instroom.
Als je het huidige beleid doorvoert en er onvoldoende aan doet dan kan het niet. Maar je kunt de vraag ook omdraaien: wat moet je doen om over 2 jaar de IC capaciteit hoger te hebben. Je moet een crisis aanpak hanteren voor deze crisis. Ik verwacht er dan ook keiharde actie in. Uncle Sam achtige campagnes, gratis opleidingen, weet ik veel. Roep op mensen die opleiding te volgen en beloon ze daarvoor. Bied ze een tweede opleiding gratis aan zodat ze ook ergens anders terecht kunnen in tijden waarop er overcapaciteit IC is. Daar is momenteel 0 actie is, niet zichtbaar in elk geval.
Het enige realistische “perspectief” (:r) is dat iedereen meer verantwoording neemt. Dat er een groep is die continue weigert de meeste simpele verantwoordelijk afwijst betekent dat de rest van Nederland meer verantwoording moet nemen.

Laten we daarmee beginnen voordat we gaan dromen over onrealistische plannen.
Hoezo beginnen met verantwoordelijkheid? Die plannen zijn nodig omdat juist gebleken is dat individuele verantwoordelijkheid onvoldoende genomen wordt en dat mensen die dat wel deden ook nog bedenkingen krijgen in hoeverre hun verantwoord gedrag en gehoorzaamheid bijdraagt.

Meer verantwoordelijk is juist de meest onrealistische aanpak die je bijna 2 jaar faalbeleid kunt bedenken. En wat bedoel je met de groep die verantwoordelijkheid afwijst? De ongevaccineerden? Als je eerst wacht tot iedereen gevaccineerd is ben je weer te laat en heb je weer een probleem. Want ook na een 100% vaccinatiegraad zul je een situatie hebben waarin de vaccins effectiviteit verliezen waarbij je, net als met de griep, IC golven krijgt. Alleen nu wel met een griep soort die de besmettelijkheid van waterpokken heeft.

Een 100% vaccinatiegraad is geen structurele ontlasting van de zorg. Corona gaat niet weg en zal onze IC's voorgoed belasten. Werk daar ook aan.

Iets anders wat niet onderschat mag worden, er is ook een groep onder de gevaccineerden die niet tot een risico groep behoort waarvan ik twijfel of zij na al dit faalbeleid nog een booster zullen nemen.

Mensen zullen weer sneller verantwoord gedrag vertonen als ze perspectief hebben, hoe erg je dat woord ook haat, en het perspectief kan ook geboden worden.

Om maar te zwijgen over de situatie wanneer met alle dwang en drang van de wereld een 100% vaccinatiegraad wordt bereikt en de IC's weer vol gaan liggen. Dan krijg je Rotterdam op landelijk niveau.

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-11-2021 08:43 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05
Laten we hier ook weer niet alles over 1 kam scheren. Behalve dat er dus waarschijnlijk wat verveelde voetbalfans hooligans aanwezig waren die wat 'rotterdam rotterdam hooligans' liepen te scanderen waren er verder geen uitingen in wat voor richting dan ook. Geen anti 2g/5g spandoeken of 'rutte rot op'.... dat geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als de avondklokrellen begin dit jaar. Dit heeft niks met corona te maken, maar meer een opgehitste bende die hun frustratie niet meer kwijt kan en het op straat gaat uitlokken. Hell, je leest zelfs dat mensen juist op de schietende agenten begonnen af te rennen. Hoe debiel ben je dan?

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
stylezzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:36:
Laten we hier ook weer niet alles over 1 kam scheren. Behalve dat er dus waarschijnlijk wat verveelde voetbalfans hooligans aanwezig waren die wat 'rotterdam rotterdam hooligans' liepen te scanderen waren er verder geen uitingen in wat voor richting dan ook. Geen anti 2g/5g spandoeken of 'rutte rot op'.... dat geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als de avondklokrellen begin dit jaar. Dit heeft niks met corona te maken, maar meer een opgehitste bende die hun frustratie niet meer kwijt kan en het op straat gaat uitlokken. Hell, je leest zelfs dat mensen juist op de schietende agenten begonnen af te rennen. Hoe debiel ben je dan?
Rellenpoeder in je neus en gaan!! Op naar die paar minutes of fame. Het beetje licht wat daar uberhaupt brandde is gedoofd door het poeder…

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

St@m

@ Your Service

stylezzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:36:
FTFY
Ik heb overigens wel een filmpje gezien van een knakker die met een megafoon leuzen aan het scanderen was over 2g.

Maar goed, ontkennen dat deze rellen te maken hebben met het beleid van het kabinet, het 'cancellen' van alles en nog wat, gasprijzen weet ik veel wat, is gewoon je kop in het zand steken.

Ja, er zijn er een heleboel bij die rellen om het rellen, maar de onvrede begint te groeien.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 20-11-2021 08:44 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• stylezzz
St@m schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:41:
[...]

FTFY
Ik heb overigens wel een filmpje gezien van een knakker die met een megafoon leuzen aan het scanderen was over 2g.
Vast wel... er zal ook wel iemand hebben geroepen dat rutte moet oprotten. Maar in tegenstelling tot normale demonstraties was er nu geen eenduidig bericht wat uitgedragen werd.

• stylezzz
St@m schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:41:
[...]

FTFY

Maar goed, ontkennen dat deze rellen te maken hebben met het beleid van het kabinet, het 'cancellen' van alles en nog wat, gasprijzen weet ik veel wat, is gewoon je kop in het zand steken.

Ja, er zijn er een heleboel bij die rellen om het rellen, maar de onvrede begint te groeien.
Dat ontken ik helemaal niet. Iedereen heeft zo zijn frustraties momenteel, ook ik. Alleen is er een groeiende groep mensen die daar niet mee over weg kan...

• St@m

St@m

@ Your Service

stylezzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:47:
[...]

Dat ontken ik helemaal niet. Iedereen heeft zo zijn frustraties momenteel, ook ik. Alleen is er een groeiende groep mensen die daar niet mee over weg kan...
Was ook niet zozeer naar jou bedoelt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44
https://www.ad.nl/binnenl...tterdam-peanuts~abcf79c8/
Als Nederland code zwart bereikt in de ziekenhuizen dan zal het zorgpersoneel beschermd moeten worden door de politie of het leger. Die verwachting sprak Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en OMT-lid, uit in het tv-programma Op1. ,,Als we onverhoopt in code zwart komen, dan is dit wat we in Rotterdam zien peanuts.”
...daar had ik nou nog niet over nagedacht :/ ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Waar ik gisteren aan dacht, op basis van een post van @psychodude is dat je in de media vooral leest dat er 400- zoveel coronapatienten op de IC's liggen. Mogelijk wekt dat de valse indruk dat er nog ruim voldoende bedden beschikbaar zijn. Maar er liggen natuurlijk ook nog mensen met andere aandoeningen. Dus ik heb ook maar even de cijfers er bij gepakt: https://lcps.nu/wp-content/uploads/211119_ZHC.pdf

En jawel, we hebben nog maar 169 IC bedden vrij (als de capaciteit niet omlaag gaat door uitval). Daar zouden we dus vrij snel op terecht kunnen komen.

• St@m

St@m

@ Your Service

Ja, die Gommers heeft ook echt overal verstand van.
Zat zeker weer popi jopi bij een talkshow gezeten en er weer even een 'heftige uitspraak' eruit gegooid..
Wellicht dat Kuipers er vanavond nog ergens overheen kan.

Ah. Op1 was het.

Edit: ik geloof hem wel hoor, maar dat moet dan weer in een talkshow enzo..

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 20-11-2021 09:11 ]

• alexbl69
  • Nu online
[...]

Heb je de beelden überhaupt gezien?

Als er zo'n stelletje doorgesnoven malloten op je af komt rennen heb je maar één mogelijkheid; zelfverdediging. Zodra een agent struikelt en overrompeld wordt door de massa is hij dood. Punt.

Daarnaast, bij een confrontatie tussen dat tuig en getrainde bewapende politieagenten weet ik wel waar ik mijn geld op zet.

En dan niet enkel aangaande de confrontatie zelf, maar ook de nasleep. Een agent die schiet krijgt nazorg, een burger die op een agent schiet gaat voor langere tijd (bij moord zelfs voor altijd) het gevang in.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24
Verwacht vanavond helaas vergelijkbare onrust in andere grote steden, copycat gedrag net als begin dit jaar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Als ik het niet had begrepen had ik het hier niet benoemd, toch bedankt zullen we maar zeggen..

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Omdat de politiek zich in hoofdzaak maar blijft bezig houden met de G's, is er te weinig aandacht voor het urgente probleem in de zorg.

Medewerkers van het UMC in Nijmegen zijn daarom zelf maar een mediacampagne begonnen:
https://www.radboudumc.nl...smettingskraan-moet-dicht

Het lijkt maar niet door te dringen in Den Haag dat de zorg vastloopt. Met het extreem hoge aantal besmettingen van onbekende omvang helpt geen enkele G.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• alexbl69
  • Nu online
dr.lowtune schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:59:
[...]
En jawel, we hebben nog maar 169 IC bedden vrij (als de capaciteit niet omlaag gaat door uitval). Daar zouden we dus vrij snel op terecht kunnen komen.
Het is extreem nijpend. Die laatste 10% wil je eigenlijk ook vrij houden. Heb het vorige week ook al gezegd; er zal nu een vliegtuig neerstorten, een treinongeluk of iets a la Het Hemeltje of de vuurwerkramp gebeuren. De overlevenden zullen allen sterven op de stoep van het ziekenhuis.

De oversterfte bedroeg vorige week 850 personen. Daarbij waren 'maar' 127 (geregistreerde) Corona patiënten. Je mag er van uit gaan dat een niet onaanzienlijk deel van de overige ruim 700 doden te wijten is aan uitgestelde zorg.

In het slechtste geval sterft er inmiddels dus een veelvoud van het aantal Coronadoden aan uitgestelde zorg, in het beste geval gaat het ongeveer gelijk op.

Die wappies hebben echt geen idee wat er aan de hand is.

• hoevenpe
alexbl69 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:07:
Geen zorg meer voor bewust ongevaccineerden, eens kijken hoe ze dan piepen. Die 700 hebben hadden er meer recht op.

• alexbl69
  • Nu online
Number10 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:03:
Omdat de politiek zich in hoofdzaak maar blijft bezig houden met de G's, is er te weinig aandacht voor het urgente probleem in de zorg.

Medewerkers van het UMC in Nijmegen zijn daarom zelf maar een mediacampagne begonnen:
https://www.radboudumc.nl...smettingskraan-moet-dicht

Het lijkt maar niet door te dringen in Den Haag dat de zorg vastloopt. Met het extreem hoge aantal besmettingen van onbekende omvang helpt geen enkele G.
Dit inderdaad.

Hier helpen geen 2000 of 3000 ic plekken tegen.

De verspreiding MOET gestopt worden.

De huidige maatregelen zijn daarvoor absoluut onvoldoende. Kijk naar je eigen leven. Denk dat bijna iedereen nu net zo leeft / kan leven als 3 weken geleden. De mondkapjes her en der zijn de enige zichtbare wijziging, maar dat is het dan wel.

Horeca dicht om 20u is zinloos. Sterker, je krijgt extra verspreiding omdat café-gangers nu na sluitingstijd bij elkaar thuis gaan zitten in plaats van in het café te blijven. De winkelstraten zijn nog net zo vol als een maand geleden.

We denderen keihard op een totale lockdown af, enkel in Den Haag lijken ze dat nog niet te willen begrijpen.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:14
[...]

Het is extreem nijpend. Die laatste 10% wil je eigenlijk ook vrij houden. Heb het vorige week ook al gezegd; er zal nu een vliegtuig neerstorten, een treinongeluk of iets a la Het Hemeltje of de vuurwerkramp gebeuren. De overlevenden zullen allen sterven op de stoep van het ziekenhuis.

De oversterfte bedroeg vorige week 850 personen. Daarbij waren 'maar' 127 (geregistreerde) Corona patiënten. Je mag er van uit gaan dat een niet onaanzienlijk deel van de overige ruim 700 doden te wijten is aan uitgestelde zorg.

In het slechtste geval sterft er inmiddels dus een veelvoud van het aantal Coronadoden aan uitgestelde zorg, in het beste geval gaat het ongeveer gelijk op.

90 procent van Nederland heeft geen idee wat er aan de hand is, de meest gestelde vraag is of er nog wel op wintersport gegaan kan worden en of we nog wel de feestdagen ‘normaal’ kunnen gaan vieren.

En of we daar de cadeautjes wel op tijd voor binnen hebben.

We hebben veel bereikt… (vrij naar Harry Jekkers)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

alexbl69 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:12:
[...]

We denderen keihard op een totale lockdown af, enkel in Den Haag lijken ze dat nog niet te willen begrijpen.
Ook hier op dit forum, en andere fora, heb je helaas nog altijd van die wazige figuren die de werkeliijkheid ontkennen.

Maargoed, we weten realistisch zien allemaal wel dat we binnenkort, uiterlijk bij de volgende persconferentie van 3 decemer, weer in een totale lockdown terecht gaan komen zoals die eerder van toepassing was.

Het kán simpelweg met deze cijfers niet anders meer. Lief vragen werkt niet, dan maar afdwingen middels lockdowns.

Virussen? Scan ze hier!

• alexbl69
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:11:
[...]
Geen zorg meer voor bewust ongevaccineerden, eens kijken hoe ze dan piepen. Die 700 hebben er meer recht op.
Dat zal het laatste taboe zijn, maar op een gegeven moment wordt dat de enige mogelijkheid die nog rest.

Ten eerste om de laatste weigeraars (zonder medische noodzaak) simpelweg te dwingen zich te laten vaccineren, ten tweede om de zorg te redden.

Als een code zwart onvermijdelijk wordt wordt het werken in de zorg een hoog risico baan. Net als bij de uitbraak van een uiterst dodelijke ziekte (zeg Ebola) zal verplegend personeel in het uiterste geval het ziekenhuis ontvluchten om het vege lijf te redden. Niet omdat ze bang zijn voor de ziekte, maar omdat familieleden van doodzieke Coronapatiënten met bedreiging zorg voor hun naasten eisen.

Maar misschien redden we het met 5 minuten extra klappen :/

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Number10 Het enige wat bij een snelle stijging helpt is een lockdown in plekken met hoge verspreiding / bevolkinsdichtheid. Dus niemand ergens heen behalve supermarkt of kritiek beroep.

Ik heb ze nooit in NL meegemaakt maar alleen in het buitenland waar het wellicht strenger is. De meeste mensen hielden zich er aan door A. hoge boetes B. afvoer naar quarantaine centra voor 14 dagen C. in beslagname vervoersmiddel (indien van toepassing). Per grote stad werden 3 zones ingesteld met verschillende mate van maatregelen. Tussen provincies verplaatsen was alleen mogelijk met toestemming en negatief test bewijs. Tijdens de lockdown werden mensen gevacineerd waar mogelijk en sindsdien zit het op 87% landelijk en is alles weer open.

(Ondanks dubbele vaccinatie hebben we het wel opgelopen maar ziekenhuis opname was niet nodig. Wel nog last van een onregelmatigehartslag soms helaas en geur was 2 maand weg.)

Maar ja ik denk dat dit in de huidige NL samenleving niet voor elkaar te krijgen is.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• alexbl69
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:15:
[...]

Ook hier op dit forum, en andere fora, heb je helaas nog altijd van die wazige figuren die de werkeliijkheid ontkennen.

Maargoed, we weten realistisch zien allemaal wel dat we binnenkort, uiterlijk bij de volgende persconferentie van 3 decemer, weer in een totale lockdown terecht gaan komen zoals die eerder van toepassing was.

Het kán simpelweg met deze cijfers niet anders meer. Lief vragen werkt niet, dan maar afdwingen middels lockdowns.
Ach, we hebben het plafond toch bereikt? Waarom dan extra maatregelen? (/cynisme off)

Dat we tegen het 'plafond' stoten omdat we aan de grens van de testcapaciteit zitten lees je bijna nergens. Heb geen cijfers kunnen vinden over hoeveel mensen momenteel geen afspraak kunnen maken. Maar ruim 20% van dat aantal mag je bij de besmettingscijfers optellen.

• NiGeLaToR
@alexbl69 n=2 in mijn omgeving ~ 2 dagen wachten op afspraak en dan dus nog wachten op je uitslag. Dat zie je in de loop van volgende week pas in cijfers. We gaan het zien.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:09
Ik schrik regelmatig van de toon in dit topic zeg.
Zorg ontnemen van een mens. Onder dwang de naald er in..

Ik heb het idee dat in dit topic zowat elk uiting wat jij graag zou willen doen met ongevaccineerde mensen geoorloofd is.

Bizar dat de verdeeldheid zo snel gaat.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
alexbl69 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:12:
[...]

Dit inderdaad.

Hier helpen geen 2000 of 3000 ic plekken tegen.

De verspreiding MOET gestopt worden.

De huidige maatregelen zijn daarvoor absoluut onvoldoende. Kijk naar je eigen leven. Denk dat bijna iedereen nu net zo leeft / kan leven als 3 weken geleden. De mondkapjes her en der zijn de enige zichtbare wijziging, maar dat is het dan wel.

Horeca dicht om 20u is zinloos. Sterker, je krijgt extra verspreiding omdat café-gangers nu na sluitingstijd bij elkaar thuis gaan zitten in plaats van in het café te blijven. De winkelstraten zijn nog net zo vol als een maand geleden.

Ik besef me dat ik in een bubbel leef, maar ik zie daadwerkelijk iedereen om me heen minder contacten hebben. Veel mensen werken fors meer thuis, er wordt niet meer ‘onnodig’ geshopt, feestjes zijn geschrapt, er wordt niet meer geborreld na het sporten, bezoekjes zijn minder…

Dus nee, ik (en zeker veel anderen) leven niet zo als weken geleden. N=1 enzo, maar de ernst is mij en heel veel mensen om me heen volkomen duidelijk. Veel ondernemers zijn juist heel alert, omdat ze weten dat zij waarschijnlijk de lul zijn bij strengere maatregelen. Via hun hoor ik inderdaad dat er groepen zijn die doen alsof er niets aan de hand is (“kan je niet doen alsof je mijn QR code scant?”), maar gelukkig zie ik ook genoeg andere signalen.

Nogmaals, een soort n=1 maar het beeld dat ‘we’ doen alsof er niets aan de hand is, dat deel ik niet :).

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

alexbl69 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:21:
[...]
Heb geen cijfers kunnen vinden over hoeveel mensen momenteel geen afspraak kunnen maken. Maar ruim 20% van dat aantal mag je bij de besmettingscijfers optellen.
Zullen we het gewoon bij feiten houden, als het om cijfers gaat?

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:07:
[...]
Ik zie zo’n berekening eerlijk gezegd niet zomaar een factor vier misgaan, maar ik kan het mishebben.
Je hele redenatie hangt dus samen met je aanname dat je het niet mis hebt.

Delta werd dominant binnen enkele weken.

Deze onderzoeken wijzen op een hogere opnamekans voor die variant:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34487704/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34461056/

Geen idee of dat ondertussen weer achterhaald is of anderszins onjuist (zou kunnen) maar wat als dit voor een nieuwe variant wel opgaat @eamelink?

Bij een beleid van afwachten met veel opnames moet je de zorg in de tussentijd ook overeind houden en daarna langdurig overeind houden. En welke ziektelast gaat er wel niet gepaard met afwachten? Het OMT schatte eerder de kans op langdurige klachten op 2-10%. Laten we ervan uitgaan dat die percentages ook van toepassing zijn op de mensen die zich niet kunnen vaccineren of niet (voldoende) blijken te reageren op een vaccin en op de mensen die zich (helaas) niet willen laten vaccineren. Om hoeveel mensen met langdurige klachten gaat het dan wel niet per dag? En uiteraard: hoeveel sterfte gaat hiermee per dag gepaard?

Kun je nu wel antwoorden, want meestal stopt de discussie als ik je zoiets voorleg.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• U123456
  • Registratie: September 2014
St@m schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:27:
Qua aantal gevallen zitten we dichter bij Oostenrijk dan bij het VK:Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/2048/cpsprodpb/3BF7/production/_121615351_jh_cases_rate_timeseries_selected_countries_19nov-nc.png

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44
St@m schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:00:
[...]

Ja, die Gommers heeft ook echt overal verstand van.
Zat zeker weer popi jopi bij een talkshow gezeten en er weer even een 'heftige uitspraak' eruit gegooid..
Wellicht dat Kuipers er vanavond nog ergens overheen kan.
Nou. "Verhaal halen" omdat een dierbare niet door de triage is gekomen zie ik nog wel gebeuren eigenlijk :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• alexbl69
  • Nu online
Dacuuu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:25:
Het frappante is dat je inderdaad een keuze zult moeten maken uit de 2 zaken die je hier noemt.

• St@m

St@m

@ Your Service

Bananenplant schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:31:
[...]

Nou. "Verhaal halen" omdat een dierbare niet door de triage is gekomen zie ik nog wel gebeuren eigenlijk :X .
Oh zeker wel, zie ook mijn edit van een tijd terug ;)
U123456 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:30:
[...]
Qua aantal gevallen zitten we dichter bij Oostenrijk dan bij het VK:[Afbeelding]
Ja ok, goede grafiek ofzo, en nu? Wat heeft dit te maken met het uit de mouw schudden van cijfers en aannames doen?

[ Voor 44% gewijzigd door St@m op 20-11-2021 09:35 ]

• alexbl69
  • Nu online
St@m schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:27:
[...]

[...]

Nou ja, die 'feiten' zijn er dus niet. Niemand houdt bij hoeveel mensen zich niet kunnen laten testen aangezien die mensen er bij de GGD lijnen niet door komen. Moeten we dat dan maar volledig negeren?

De pers (en ook hier op het forum) staat vol met verhalen van burgers die zeggen dat ze geen afspraak kunnen maken.

De vraag is dus niet of het een issue is, maar hoe groot het issue is.

• St@m

St@m

@ Your Service

alexbl69 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:34:
[...]

Nou ja, die 'feiten' zijn er dus niet. Niemand houdt bij hoeveel mensen zich niet kunnen laten testen aangezien die mensen er bij de GGD lijnen niet door komen. Moeten we dat dan maar volledig negeren?

De pers (en ook hier op forum) staat vol met verhalen van burgers die zeggen dat ze geen afspraak kunnen maken.

De vraag is dus niet of het een issue is, maar hoe groot het issue is.
Dat moet je niet negeren, maar je moet ook niet roepen dat het dan ruim +20% is.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Dat kun je niet onderbouwen. Als je naar de statistieken kijkt zit de oversterfte voornamelijk in 80+. Daarnaast nog een deel 65-80. Onder 65 is de oversterfte zeer beperkt.

Aannemelijker op basis van bovenstaande is dat er in de groep overledenen een groot aantal corona heeft waar men dat niet wist.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:53
Gelet op het effect van volle testcapaciteit en de relatief hoge incidentie bij kinderen, schat ik 50-60k echte infecties. Drie promille van de bevolking per dag.

Bij R=1.2 en een immuniteit van 70%, levert dat een trendmatige daling op van 1.2 procentpunt per dag. Waarmee de piek rond 10-12 komt te vallen.

Eerste persco heeft geen enkel effect gehad. Of werd tenminste overstemd door toenemend seizoenseffect.

Tweede persco, dat effect moet in de eerste helft van de komende week zichtbaar worden.

Piek zou in een gunstig scenario eind november vallen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Ik heb het idee dat in dit topic zowat elk uiting wat jij graag zou willen doen met ongevaccineerde mensen geoorloofd is.

Mijn vrijheden worden weer verder beperkt voor een significant gedeelte door mensen die weigeren te vaccineren. En uiteraard het is complexer dan dat alleen, maar het blijft de meest effectieve enkele maatregel die we hebben en die veel minder impact op je leven heeft als bijvoorbeeld alle lockdowns. En dan vind jij het echt bizar dat verdeeldheid zo snel gaat?

En als aanvulling op wat @alexbl69 hierboven schrijft, niet alleen moet je die keuze maken, die wordt al gemaakt. Er zijn nu mensen die al richting de twee jaar wachten op operaties die ze nodig hebben, maar waar geen capaciteit voor is meer. Hun wordt de zorg ontnomen.

• NiGeLaToR

Nog 169 IC plekken.

Wie moet er volgens jou dan zorg ontzegt worden?

Ik ben het niet per se eens met de toon, ik zie alleen wel dat na 1,5 jaar de cognitieve dissonantie die gepaard gaat met het effect van gemaakte keuzes enorm pijnlijk is om aan te zien.

Ik weet niet of dit verdeeldheid is, of meer de consequentie bij de oorzaak leggen.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:14

Ik schrik regelmatig van de denkbeelden van veel weigeraars, kijk als men als geheel goed de basis maatregelen in acht neemt is er straks gewoon voor iedereen plek in het ziekenhuis.

De meest eenvoudige weg om mensen uit het ziekenhuis te houden is vaccinatie, met een booster na zoveel tijd.

We hebben het zorg systeem te lang overbelast, dus voordat we nu op een punt zijn dat er rust is zijn we even verder.

Veel mensen krijgen nu het idee dat ze tegengehouden worden door mensen die niet gevaccineerd zijn, en nu is het die mensen hun beurt om boos te zijn. Even simpel gesteld.

En willen snel van wat maatregelen af, de snelste weg ? Vaccinatie naar een hoger plan , dus de roep om verplichting.

Of dat ethisch en of filosofisch niet lekker ligt met de individuele vrijheden wordt van steeds minder belang.

Maar de andere kant ,om het zo maar uit te drukken, heeft ook ruimte gehad om van alles te roepen. En dat geluid heeft lekker gewoekerd.

Een reactie van de mensen die wel mee hebben gewerkt kon niet uitblijven. En die reageren ook uit emotie. Niet geheel vreemd of onverwacht.

Verwijderd

hoevenpe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:11:
[...]

Geen zorg meer voor bewust ongevaccineerden, eens kijken hoe ze dan piepen. Die 700 hebben hadden er meer recht op.
Hoe ze dan piepen, zal afhangen van hoeveel soldaten je voor het ziekenhuis neerzet. Misschien kunnen we de rellen dan beter maar in het winkelcentrum van Rotterdam houden.... verplaatsen naar de ingang van ziekenhuizen lijkt me geen vooruitgang.

Zelfs als je het via de "normale" triage doet, verwacht ik hier en daar al wat opstootjes. Maar dat zal meer individueel zijn, dus dat houdt de politie misschien nog wel in bedwang.

• alexbl69
  • Nu online
St@m schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:35:
[...]

Dat moet je niet negeren, maar je moet ook niet roepen dat het dan ruim +20% is.
Dat zeg ik niet.

Ik zeg dat je ruim 20% van de mensen die zich niet hebben kunnen laten testen bij de besmettingscijfers op mag tellen. Het aantal besmettingen bij degenen die wel getest worden is namelijk 21%.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
U123456 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:30:
[...]
Qua aantal gevallen zitten we dichter bij Oostenrijk dan bij het VK:[Afbeelding]
In het VK zijn ze goed bezig met de boosters, nu al voor 40-49 jaar beschikbaar, en je ziet het afvlakken in de grafiek. Die prikken blijken heel effectief te zijn tegen verspreiding.

Helaas zijn wij pas net begonnen met 55000 uitnodigingen per dag voor 80+. Dat moet veel sneller.

Misschien ook maar een beloning instellen voor iedereen die een booster haalt?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:53
@Sissors onze vrijheden worden momenteel amper beperkt. Daarnaast kun je de schuld niet geheel neerleggen bij de ongevaccineerden. Los van enig principe, the numbers don’t add up. Vetslapping van de aandacht voor basisregelsvanaf september lijkt een veel grotere factor.

• St@m

St@m

@ Your Service

alexbl69 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:40:
[...]

Dat zeg ik niet.

Ik zeg dat je ruim 20% van de mensen die zich niet hebben kunnen laten testen bij de besmettingscijfers op mag tellen. Het aantal besmettingen bij degenen die wel getest worden is namelijk 21%.
Klopt, ik heb het verkeerd gelezen. Excuses.

• gekkie
  • Laatst online: 16-11 16:53
Niet ?
Een van de redenen waarom ik onderhand wel voor een vaccinatieplicht en strengere handhaving en maatregelen ben, liever de duimschroeven aandraaien met gedoe buiten het ziekenhuis, dan afwachten en (nog meer) gedoe in het ziekenhuis. Maar goed dat laatste lijkt ondertussen wel bijna onafwendbaar te worden.
En dat zal op velen indruk maken, maar helaas niet op de types op wie het indruk zou moeten maken.

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 20-11-2021 09:46 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:41:
@Sissors onze vrijheden worden momenteel amper beperkt. Daarnaast kun je de schuld niet geheel neerleggen bij de ongevaccineerden. Los van enig principe, the numbers don’t add up. Vetslapping van de aandacht voor basisregelsvanaf september lijkt een veel grotere factor.
Ik schreef expliciet dat vaccins niet het gehele antwoord zijn, dus tja dat had ik ook wel door...

En onze vrijheden worden amper beperkt? Leven we in hetzelfde land? Mensen die al richting de twee jaar uitstel van de zorg hebben die ze nodig hebben! Ik behoor bij de groep die ook wel helemaal genoeg heeft van het zo goed als permanente thuiswerken. Dat de horeca beperkt wordt, tja wat mij betreft wordt de hele handel gesloten na ze hebben aangetoond dat het hun allemaal niks uitmaakt, maar ook dat is voor een hoop mensen een beperking.

Dat zijn allemaal nauwelijks beperkingen van vrijheid. Maar twee prikjes, Dat is echt het einde van de wereld en een enorme vrijheidsbeperking...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-11 21:20

boesOne

meuh

t_captain schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:41:
Ik denk dat de regels gewoon niet duidelijk genoeg zijn, de veranderingen te subtiel. Volk denkt ruwweg in 2 standen. Alles mag / Lockdown.

Tijd voor een groot gebaar denk ik.

ps. Ik wordt wel een beetje cynisch van het beleid nu. We lopen met open ogen een code zwart situatie in, dat kan je beleidsmakers wel aanrekenen. Stel nou dat je zo'n pechvogel bent, netjes gevaccineerd en je gaat lullig dood omdat er geen plek is. Ik denk niet dat NL hier klaar voor is. Het lijkt zo onnodig.

[ Voor 21% gewijzigd door boesOne op 20-11-2021 09:52 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• hoevenpe
Kan het zijn dat de Delta variant veel besmettelijker is in de leeftijdscategorie 4-12?

In eerdere golven is er imo nooit zo'n massale uitbraak in de basisschoolleeftijd geweest, nu al 2 kinderen in de klas van mijn dochter en het regent afmeldingen voor de hockeywedstrijd van mijn zoon.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dit is toch wel heel opmerkelijk. Een aantal ME-ers die op de Coolsingel gewoon een vinger op straat vinden...

YouTube: Rellen in Rotterdam: politie vindt een vinger

• stylezzz
boesOne schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat de regels gewoon niet duidelijk genoeg zijn, de veranderingen te subtiel. Volk denkt ruwweg in 2 standen. Alles mag / Lockdown.

Tijd voor een groot gebaar denk ik.
De regels zijn vrij duidelijk naar mijn mening. Maar zonder ruggegraat (lees handhaving) ga je er gewoon niet komen. Vorig jaar wisten we amper wat er gebeurde en volgde het volk nog enigsinds de maatregelen op.... nu rolt iedereen over elkaar heen (inclusief den haag) om het maar het beste te weten. Dat is wat er momenteel mis is.... een bestuurscrisis. Polderend nederland ondervind daar nu de nadelen van.

• stylezzz
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:53:
dit is toch wel heel opmerkelijk. Een aantal ME-ers die op de Coolsingel gewoon een vinger op straat vinden...

Ik kijk nergens van op. Ik zag ook al beelden van iemand die neergeschoten (of in ieder geval zwaar gewond) op straat lag. Wat doen de omstanders? Pakken massaal hun mobiel om hem te filmen..... 8)7

• NiGeLaToR
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:53:

Lees ook de reacties onder het bericht. Men waant zich ‘vrijheidsstrijders’ tegen de ‘tirannie’.

• hoevenpe
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:57:
Lees ook de reacties onder het bericht. Men waant zich ‘vrijheidsstrijders’ tegen de ‘tirannie’.
*knip* zie hieronder

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 12:55 ]

• _Bailey_
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:57:
[...]

we hebben het in dit topic voornamelijk over Corona; maar waar ik me net zoveel zorgen over maak is de geestelijke gesteldheid van veel lieden in NL.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Bailey_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:00:
[...]

we hebben het in dit topic voornamelijk over Corona; maar waar ik me net zoveel zorgen over maak is de geestelijke gesteldheid van veel lieden in NL.
Maak me vooral zorgen over hoe we de geest weer in de fles krijgen. Corona hebben we voorlopig nog wel last van. Dit wordt alleen maar erger :|

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Is al reeds eens besproken hier volgens mij, maar dit gespuis zit altijd al in de samenleving. Dit soort zaken komen dan snel aan het licht.

Nederland is een vrije plek om jezelf te kunnen ontwikkelen en veelal doen wat je wilt, the Dutch dream, maar als je dan zaken terug neemt of gaat beperken krijg je natuurlijke weerstand.

• _Bailey_
  • Niet online
onderschat de uitspraken van van Houwelingen, Baudet en de rest van dat enge clubje niet. Voor veel zwakbegaafden zijn hun uitspraken triggers om te gaan rellen.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 12:54 ]

• hoevenpe
Denk dat we onderschatten wat de stemming onder de 'zwijgende meerderheid' is. Wat ik tegenwoordig van brave hoogopgeleide gevaccineerde huisvaders hoor was een jaar geleden ondenkbaar, merk dat als ik vandaag een weigeraar tegenkom ik niet voor mezelf insta.

• NiGeLaToR
Vorkie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:03:
[...]

Is al reeds eens besproken hier volgens mij, maar dit gespuis zit altijd al in de samenleving. Dit soort zaken komen dan snel aan het licht.

Nederland is een vrije plek om jezelf te kunnen ontwikkelen en veelal doen wat je wilt, the Dutch dream, maar als je dan zaken terug neemt of gaat beperken krijg je natuurlijke weerstand.
Met respect: je lijkt de ernst nog niet in te zien. Mensen zijn zich aan het bewapenen, maken zich op voor ‘de strijd’, zonderen zich af van alles wat ze onder ‘de elite’ verstaan, ze horen alleen mensen als Baudet, Van Haga en Engel en die groep groeit en schuwt geen geweld. Ze verzinnen wetten en rechten om dat te legitimeren, ze verzinnen gebeurtenissen, ze verzinnen geschiedenis die ze past en de echo van deze onzin wordt tot in de 2e kamer gehoord. Van Haga met z’n tribunaal opmerking en eerder incorrecte WO2 vergelijking gaat nog elk moment als soundbite door in de krochten van samenzweringsgelovig Nederland.

Die YT, FB en Telegram groepen bevatten honderdduizenden mensen en die filmpjes leveren soms miljoenen views op. Dat zijn niet een ‘paar zwakzinnigen’. Die heb je er ook tussen zitten en ze hebben doorgaans ook wel wat dingeb gemeen met elkaar: teleurstelling in het leven, niets bereikt hebben, gedoe met de overheid, gedoe met verslaving - maar het bereikt ook opvallend veel opgeleide mensen. Mijn favo garagebedrijf hangt vol met NOS = fakenews stickers en de monteur droeg vorige week een FvD petje.

• Agent47
  • Laatst online: 15:06

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:53:
Kan het zijn dat de Delta variant veel besmettelijker is in de leeftijdscategorie 4-12?

In eerdere golven is er imo nooit zo'n massale uitbraak in de basisschoolleeftijd geweest, nu al 2 kinderen in de klas van mijn dochter en het regent afmeldingen voor de hockeywedstrijd van mijn zoon.
Dat denk ik wel. Bij de eerdere varianten waren er niet zoveel uitbraken inderdaad.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09

codex

Geen OpenAI agent :)

*knip* laten we hier niet beroepsgroepen en hun affiniteit met Covid gaan bespreken

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 13:14 ]

• ijdod
  • Laatst online: 13-11 07:08
*knip* zie hieronder

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 12:54 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Modbreak:Eens. We gaan het hier niet over tribunalen hebben, maar gewoon over de rechtspraak die we in Nederland kennen.

[ Voor 70% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 12:53 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:13:
[...]

Met respect: je lijkt de ernst nog niet in te zien. Mensen zijn zich aan het bewapenen, maken zich op voor ‘de strijd’, zonderen zich af van alles wat ze onder ‘de elite’ verstaan, ze horen alleen mensen als Baudet, Van Haga en Engel en die groep groeit en schuwt geen geweld. Ze verzinnen wetten en rechten om dat te legitimeren, ze verzinnen gebeurtenissen, ze verzinnen geschiedenis die ze past en de echo van deze onzin wordt tot in de 2e kamer gehoord. Van Haga met z’n tribunaal opmerking en eerder incorrecte WO2 vergelijking gaat nog elk moment als soundbite door in de krochten van samenzweringsgelovig Nederland.

Die YT, FB en Telegram groepen bevatten honderdduizenden mensen en die filmpjes leveren soms miljoenen views op. Dat zijn niet een ‘paar zwakzinnigen’. Die heb je er ook tussen zitten en ze hebben doorgaans ook wel wat dingeb gemeen met elkaar: teleurstelling in het leven, niets bereikt hebben, gedoe met de overheid, gedoe met verslaving - maar het bereikt ook opvallend veel opgeleide mensen. Mijn favo garagebedrijf hangt vol met NOS = fakenews stickers en de monteur droeg vorige week een FvD petje.
Oh ik zie de ernst er zeker wel in en ik mag hopen dat het NCTV ook, samen met de juiste partijen, de juiste aanpak gaat vinden.

Vroeger had je volksbuurten, helaas zijn die buurten verhuist naar de digitale wereld, daar waar je snel eensgezinden vindt.

• St@m

St@m

@ Your Service

codex schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:22:
[...]

No offense, maar een garagemonteur zie ik niet als iemand die een opleiding heeft gevolgd waardoor hij beter in staat is de covid problematiek te begrijpen.
Ja, dit soort opmerkingen zijn dus ook al jaren een probleem. ;) maar goed, niet perse corona-gerelateerd, maar corona brengt alles wel in een stroomversnelling.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

ZieMaar! schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:26:
[...]

Ik besef me dat ik in een bubbel leef, maar ik zie daadwerkelijk iedereen om me heen minder contacten hebben. Veel mensen werken fors meer thuis, er wordt niet meer ‘onnodig’ geshopt, feestjes zijn geschrapt, er wordt niet meer geborreld na het sporten, bezoekjes zijn minder…

Dus nee, ik (en zeker veel anderen) leven niet zo als weken geleden. N=1 enzo, maar de ernst is mij en heel veel mensen om me heen volkomen duidelijk. Veel ondernemers zijn juist heel alert, omdat ze weten dat zij waarschijnlijk de lul zijn bij strengere maatregelen. Via hun hoor ik inderdaad dat er groepen zijn die doen alsof er niets aan de hand is (“kan je niet doen alsof je mijn QR code scant?”), maar gelukkig zie ik ook genoeg andere signalen.

Nogmaals, een soort n=1 maar het beeld dat ‘we’ doen alsof er niets aan de hand is, dat deel ik niet :).
Inderdaad. Iedereen in mijn kring van bekenden en familie is behoorlijk voorzichtig en legt zichzelf strengere maatregelen op als van overheidswege. Er zijn ook veel mensen die wel na kunnen denken als ze de cijfers zien en zien wat er aan de hand is.

Hopelijk zijn het er voldoende.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:13:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je daar mee om gaat. Als ik voor mezelf spreek: ik ben die mensen gaan mijden. Ook op LinkedIn zie ik genoeg oud-collega's die full-wappie gegaan zijn, sommigen ook nog wel aardig opgeleid. Ik merk dat ik eigenlijk totaal geen zin meer heb om met die mensen het gesprek aan te gaan, ze zijn met feiten niet te overtuigen, alles is een complot volgens hen en de gevaccineerden zijn "sheeple".

Waar ik eerst nog wel het gesprek aan wilde gaan en de nuance wilde zoeken, is dat nu echt totaal verdwenen en eerlijk gezegd zie ik dat ook niet meer terugkomen. We zien nu een kant van een hoop mensen (en een hoop mensen ongetwijfeld ook van mij) die niet fraai is, of we daar uiteindelijk overheen kunnen stappen.....Wat @hoevenpe ook al aanhaalde, de "zwijgende nette mensen" worden het ook steeds meer zat dat er zo'n groep freeloaders de boel loopt te verpesten. Op een gegeven moment is het geduld daar ook op en staan we met z'n allen recht tegenover elkaar.

Verwijderd

codex schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:22:
[...]

No offense, maar een garagemonteur zie ik niet als iemand die een opleiding heeft gevolgd waardoor hij beter in staat is de covid problematiek te begrijpen.
Ik ben alleen een beetje bang, dat er bij een groot deel van de personen die wél zo'n opleiding heeft gevolgd, op andere vlakken weer wat mist. Met een "social disconnect" tussen de 2 als gevolg.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Vorkie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:03:
[...]

In "normale" tijden, is de Nederlandse volksaard van niet alles zomaar pikken, (kritische) vragen durven stellen en niet de wil opgelegd krijgen (vrijheid,blijheid) enzovoort natuurlijk harstikke prima en legt ons over het algemeen geen windeieren.

Echter, in tijden van crisis werkt dat gewoon enorm tegen ons. Mensen zijn het gewoon niet gewend als er vanuit "de overheid" bepaalde restricties worden opgelegd. En, al dan niet gevoed door (ernstig) wantrouwen en desinformatie, zal er altijd een bepaalde radicale onderstroom opstaan die de kont tegen de krib gooit.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In Rotterdam hebben ze er in ieder geval voor gezorgd dat de orga in Amsterdam voor vandaag de boel afgeblazen heeft.

Coronaprotest Amsterdam afgeblazen - https://nos.nl/l/2406341#UPDATE-container-57416130

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:46
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 12:52 ]

• ijdod
  • Laatst online: 13-11 07:08
MikeyMan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:24:
[...]

Zullen we het narratief niet verder gemeengoed maken? En het gewoon over een rechtbank hebben?

Vraag is alleen waar we nog doorheen moeten voordat deze (grote!) Groep een keer voor een rechter staat.
ik gebruikte bewust ‘tribunaal’ omdat ze dat zo graag lijken te willen, maar zeker mee eens. De tolerantieparadox is waar we tegenaan beginnen te lopen, en dat heeft mijns inziens ook raakvlakken en parallellen met het vacccinatiebeleid.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:26:
In Rotterdam hebben ze er in ieder geval voor gezorgd dat de orga in Amsterdam voor vandaag de boel afgeblazen heeft.

Coronaprotest Amsterdam afgeblazen - https://nos.nl/l/2406341#UPDATE-container-57416130
Nu nog zien dat hier gevolg aan gegeven wordt... Thierrypicking zijn ze nogal goed in.
Pagina: 1 ... 84 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.