Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.970 views

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:33:
[...]
Niet echt reëel volgens mij
Nee? Wat wel @42erik?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Rellen bij coronademonstratie Rotterdam, waarschuwingsschoten gelost

Een protest tegen de coronamaatregelen en 2G in Rotterdam is ontaard in rellen.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:10
henkzelf schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:11:
[...]

Dit is het huisgenoten verhaal. Als ik in de buurt ben geweest van iemand met Corona (die niet in mijn huis woont) dan hoe fik niet in quarantaine als ik beschermd ben. (Of is dit het laatste nog niet aangepaste stukje op de checker?)

"...Was je minstens 15 minuten per dag (bij elkaar opgeteld en 1,5 meter of minder) bij iemand in de buurt die besmettelijk was?
Of was je minder dan 15 minuten dichtbij, maar heb je wel met die persoon gezoend, geknuffeld of heeft deze persoon vlakbij jou gehoest?
Dan heb je een verhoogde kans om besmet geraakt te zijn met het coronavirus...."

Ik ben misschien besmet, klik. enz enz

Je bent beschermd tegen corona en hoeft niet in thuisquarantaine.

https://quarantainecheck....n-besmet/ik-ben-beschermd
Logisch. Van minder dan 15 minuten sex kun je ook niet zwanger worden toch?

Hij wil.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

CMD-Snake schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:54:

Wat een verrassing.

Zijn wel serieus stevige rellen, waarschuwingsschoten worden niet zomaar gelost :X

Gaat nog leuk worden mocht 2G er inderdaad komen :X

People as things, that’s where it starts.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28
Laten we de R onder de 1 houden. Niet specificeren wat dat precies betekent, geen verantwoordelijkheid nemen voor de maatschappelijke implicaties, maar wel alles en iedereen de maat nemen dat dat het enige is wat we moeten doen. Alles tot nu toe is falend beleid van alle Europese overheden. Toch @Number10 ?

• CMD-Snake
Niet helemaal. In het meest recente dreigingsbeeld van de NCTV stond dit zelfs bovenaan de dreigingen lijst voor corona:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQYW0UfBHtus_RQem2TZ0dLSMOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5nNRzmduVkOS9IOwCMrN38rD.png?f=fotoalbum_large
(bron, dia #7)
Zijn wel serieus stevige rellen, waarschuwingsschoten worden niet zomaar gelost :X

Gaat nog leuk worden mocht 2G er inderdaad komen :X
Het gaat er best stevig aan toe als ik de beelden bij de NOS bekijk. Auto's in de brand, zwaar vuurwerk en bakstenen gooien. Het doet een beetje denken aan de avondklokrellen.

Dit gaat hoe dan ook weer een taaie winter worden.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Niet alleen Rotterdam. :/

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
GAIAjohan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:08:
[...]

En toch vind ik het OMT moeilijk..
Ook (sommige leden van) het OMT zijn deels een oorzaak van te weinig daadkracht/geloofwaardigheid mijns inziens.

Elke keer als er maatregelen kwamen was er wel weer een Gommers/Koopmans/Kuipers/Illy e.a. in een talkshow die zeiden dat het niet ver genoeg ging, of dat ze heel erg tegen een specifieke maatregel waren. Ze spraken feitelijk niet eens met één mond.
Dat werkt echt niet.. Als je als team bv zou vinden dat je de avondklok wilt, dan moet er geen persoon de media instappen dat het een baggermaatregel is. Nee, dan spreek je af dat ze allemaal de maatregelen verdedigen.
Geloof je werkelijk in die toneelstukjes?

Die verhaaltjes werden gewoon op elkaar afgestemd. Iemand van de OMT vertelde dat ze strengere maatregelen wilden zodat het kabinet de show kon stelen door 'risico te nemen' en extra soepel te zijn. Net als de vele toneelstukjes met het RIVM en Van Dissel, omdat het dan van een 'wetenschapper' kwam.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

CMD-Snake schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:05:
[...]

Niet helemaal. In het meest recente dreigingsbeeld van de NCTV stond dit zelfs bovenaan de dreigingen lijst voor corona:
[Afbeelding]
(bron, dia #7)

[...]

Het gaat er best stevig aan toe als ik de beelden bij de NOS bekijk. Auto's in de brand, zwaar vuurwerk en bakstenen gooien. Het doet een beetje denken aan de avondklokrellen.

Dit gaat hoe dan ook weer een taaie winter worden.
Ik was lichtelijk sarcastisch :P

Maar dit ziet er nog wel ernstiger uit dan de avondklokrellen.

En al die mensen op de been mogen blij zijn dat we in Nederland leven, ik kan landen in de EU aanwijzen waarbij bij de politie heel wat bloediger had opgetreden :X

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Wij wonen in de regio en horen al heel de avond wagens vanuit hier(aangrenzende stad) naar Rotterdam rijden. *knip* nee, op Tweakers doen we dit soort oproepen niet. Nooit

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 12:57 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:52

*knip*
We houden het fatsoenlijk aub.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 19-11-2021 22:19 ]

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:37

*rant*
Hou het fatsoenlijk en alleen een rant voegt niks toe.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 19-11-2021 22:23 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:12

Ik woon hier sinds enkele maanden zo'n beetje om de hoek. Uitzicht op het zuiden, dus kan het vanuit mijn woning niet direct de meeste actie zien. Maar zojuist bijvoorbeeld wel een busje met ME welk bijvoorbeeld uit hun wagens sprong, met hun knuppels inhakt op wat tuig dat een andere wagen lastig viel en vervolgens weer hun busje ingaat om verder te gaan. Op weg naar het volgende tuig om af te ranselen vermoed ik dan maar :9.

Wordt al dat belastinggeld dat ik betaal toch nog goed besteed. Beetje thuis entertainment zo :+.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

In ander nieuws, het lijkt er op dat ze in Den Haag de ene idiote burgemeester hebben ingeruild voor de andere:

Burgemeester Den Haag wil uitzondering van coronamaatregelen tijdens jaarwisseling

De vorige is opgehoepeld nadat de vreugdevuren bijna op een vuurstorm waren uitgelopen, deze wilt ze laten doorgaan zonder coronamaatregelen. |:(

Nou ja, bekijk het van de positieve kant: mocht het weer fout gaan, dan zal er in Den Haag flink wat ruimte vrijkomen voor nieuwe woningbouw door minder oude huizen en minder bewoners (aangezien die bij code zwart de ziekenhuizen niet in zullen komen). :+

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Geef Bokito uit Blijdorp een helm en knuppel en hup die Coolsingel op om die malloten weg te vegen

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 19-11-2021 22:19 ]

• psychodude
_Bailey_ schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:19:
Geef Bokito uit Blijdorp een helm en knuppel en hup die Coolsingel op
Zit die gorilla niet in quarantine? :+

https://nos.nl/artikel/24...positief-getest-op-corona

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Demonstreren is een recht. Helemaal prima.

Het is daarentegen je plicht je leven lang de ondernemers te compenseren die waarvan de winkels gesloopt worden. Ook mag het je plicht worden levenslang de gevangenis in te gaan.

Het is namelijk het recht van de rechter om alle idioten af te straffen.

In china/Rusland zouden ze inmiddels in een strafkamp heropgevoed worden. Sommige lui gun je het.
Maar helaas komen ze gewoon bovenop de stroom SEH patiënten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Rekening houden met de wereld buiten corona, ons realiseren dat corona niet het enige belang is, begrijpen dat structurele maatregelen voor jaren niet iets is waar de maatschappij toe in staat is of ook maar zou moeten zijn, snappen dat als we dat wel doen hele beroepsgroepen daarna weggevaagd zijn, blij zijn dat we verdomd goede vaccins hebben zodat zo goed als iedereen die dat wil beschermd kan worden

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
@psychodude komt alleen maar goed uit voor ze. Hebben ze daarna meteen een groen vinkje in de App

[ Voor 8% gewijzigd door Louwke op 19-11-2021 22:21 ]

Untappd: Louwke80

• Number10
  • Niet online
Emgeebee schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:04:
[...]
Laten we de R onder de 1 houden. (…)
Goed idee
(…) Niet specificeren wat dat precies betekent, (…)
Het effectieve basisreproductiegetal moet lager zijn dan 1
(…) geen verantwoordelijkheid nemen voor de maatschappelijke implicaties, (…)
Dat gaat niet vanuit mijn positie
(…) maar wel alles en iedereen de maat nemen dat dat het enige is wat we moeten doen. (…)
Ik schreef dat ik het beleid van 'stabiliseren' en 'uitsmeren' afkeur, o.a. omdat ik verwacht dat de behandeling de komende jaren gaat verbeteren. Wie of wat neem ik dan de maat als ik repliek geef op een antwoord waarin wordt gesteld dat het niet reëel is, en ik vraag wat dan wel?
(…) Alles tot nu toe is falend beleid van alle Europese overheden. Toch @Number10 ?
Nee, een aantal landen zoals Denemarken en Noorwegen doen het m.i. een stuk beter

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Amphiebietje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:18:
In ander nieuws, het lijkt er op dat ze in Den Haag de ene idiote burgemeester hebben ingeruild voor de andere:

Burgemeester Den Haag wil uitzondering van coronamaatregelen tijdens jaarwisseling

De vorige is opgehoepeld nadat de vreugdevuren bijna op een vuurstorm waren uitgelopen, deze wilt ze laten doorgaan zonder coronamaatregelen. |:(

Nou ja, bekijk het van de positieve kant: mocht het weer fout gaan, dan zal er in Den Haag flink wat ruimte vrijkomen voor nieuwe woningbouw door minder oude huizen en minder bewoners (aangezien die bij code zwart de ziekenhuizen niet in zullen komen). :+
Dat ging in Portugal ook zo goed geloof ik? En Engeland? En alle andere landen die corona even afschaffen voor feestdagen?

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:20:
[...]
Rekening houden met de wereld buiten corona, ons realiseren dat corona niet het enige belang is, begrijpen dat structurele maatregelen voor jaren niet iets is waar de maatschappij toe in staat is of ook maar zou moeten zijn, snappen dat als we dat wel doen hele beroepsgroepen daarna weggevaagd zijn, blij zijn dat we verdomd goede vaccins hebben zodat zo goed als iedereen die dat wil beschermd kan worden
Maar dat doe je juist door de R<1 te houden, waar de vaccins heel goed bij helpen. Dus mij ontgaat nog steeds waarom je schreef 'niet reëel' toen ik opmerkte dat ik het beleid van stabiliseren en 'uitsmeren' afkeur.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Oh, dat gaat ook feest worden.

Of het gaat door, waardoor er dus teveel mensen samenkomen, waardoor de politie moet ingrijpen, waardoor je rellen krijgt ala Rotjeknor nu.

Of het wordt afgelast tussen nu en oud + nieuw, waardoor er toch mensen samenkomen "want ik luister niet naar de overheid", waardoor de politie moet ingrijpen, waardoor je rellen krijgt ala Rotjeknor nu.

Gaat nog leuker worden als er ook weer vreugdevuren mogen komen, laatste wat ik erover heb gehoord is dat ze toch wel gebouwd mogen worden.

* RobinHood vindt het soms best handig dat ie een boerengehucht woont.

Vorig jaar waren er ook wat dorpelingen aan feesten, politie is langsgekomen met 1 autootje, heeft de mensen even vermanend aangesproken en toen was het afgelopen en de rest van de avond doodstil :P

Edit:

Ondertussen is bekend geworden dat er gericht geschoten is door de politie in Rotterdam.

Op de Coolsingel in het centrum van Rotterdam zijn rellen uitgebroken. Agenten hebben daarbij gericht geschoten en daarbij zijn zeker twee gewonden gevallen, zegt de politie.

Ik kan mij oprecht niet herinneren wanneer dat voor het laatst gebeurd is bij rellen.

@tweakduke en andere mods: Misschien tijd voor een topic in AWM over de rellen, of is dat lichtelijk ongewenst door de kans op gerel in dat topic?

[ Voor 15% gewijzigd door RobinHood op 19-11-2021 22:34 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-11 17:31

Wat een beelden! Dan sta ik er toch wel van te kijken dat dit in Nederland gebeurd. Heel onwerkelijk voor mijn gevoel :)

(Woon helemaal aan andere kant van het land)

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:23:
[...]

Maar dat doe je juist door de R<1 te houden, waar de vaccins heel goed bij helpen. Dus mij ontgaat nog steeds waarom je schreef 'niet reëel' toen ik opmerkte dat ik het beleid van stabiliseren en 'uitsmeren' afkeur.
hoe wil je jaren R<1 houden, zonder heftige maatregelen die de maatschappij slopen?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In ander nieuws, het lijkt er op dat ze in Den Haag de ene idiote burgemeester hebben ingeruild voor de andere
Dan heb je er weinig kijk op. Van Zanen is een uitstekende burgemeester, die zeer werd gewaardeerd in Utrecht, en waarschijnlijk ook in Den Haag. Een goede verbinder. Ook niet erg fatsoenlijk om met termen als idioot te gaan strooien.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:28

Onbekend

...

En met die rellende mensen die zwaar vuurwerk afsteken en auto's in brand steken moeten wij samen het gevecht tegen het coronavirus winnen. 8)7

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Zijn idd lekker bezig daar. Gros zal het wel meer als vermaak zien dan als protest (tegen iets wat ze toch waarschijnlijk amper snappen)

Morgen zullen er wel wat soortgenoten uit andere steden laten zien dat zij dit beter kunnen en over een dag of 4 is het weer rustig (met een paar politieauto's en winkelruiten minder) Zoveel media aandacht werkt als een rode lap.

Zonder horeca hebben die jongeren wel erg veel tijd en energie over voor andere activiteiten.

alles kan off-topic

• 42erik
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:41:
[...]

Zijn idd lekker bezig daar. Gros zal het wel meer als vermaak zien dan als protest (tegen iets wat ze toch waarschijnlijk amper snappen)
dit. Ik zat me af te vragen hoeveel er daadwerkelijk tegen de coronaregels zijn, en hoeveel gewoon "rellers voor de leuk"

• CMD-Snake
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:20:
Het is daarentegen je plicht je leven lang de ondernemers te compenseren die waarvan de winkels gesloopt worden. Ook mag het je plicht worden levenslang de gevangenis in te gaan.

Het is namelijk het recht van de rechter om alle idioten af te straffen.
Mag Grapperhaus weer lekker grommen zoals na de avondklok rellen. Je hoort er weinig meer over, maar dat lik op stuk beleid wat hij aankondigde kwam weinig van terecht. Het aantal veroordelingen viel op een spreekwoordelijke hand te tellen en het is nog maar de vraag of die ondernemers die een schadevergoeding zouden krijgen er ooit veel van zullen zien.

Ik ga mij weinig illusies maken hoeveel van die lui opgepakt en daadwerkelijk veroordeeld gaan worden.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Onbekend schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:41:
En met die rellende mensen die zwaar vuurwerk afsteken en auto's in brand steken moeten wij samen het gevecht tegen het coronavirus winnen. 8)7
jep en we moeten ze vooral zo veel mogelijk ontzien, want gekwetste gevoelens enzo... En ze handelen vanuit "emotie" en er zijn vast nog wel wat andere dingen te bedenken waarmee medestanders van dit tuig het goed kunnen praten.

Corona "doen" we al lang niet meer samen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56
Denk dat het inderdaad rellen om het rellen is zoals hierboven al werd geopperd. Neemt niet weg dat de overheid eens flink aan de slag moet meer de sociale cohesie in de maatschappij.

Ik denk niet dat D66 dit gaat kunnen oplossen maar anders zouden de woorden van Kaag zeer passend zijn.

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:32:
[...]
hoe wil je jaren R<1 houden, zonder heftige maatregelen die de maatschappij slopen?
Wat wil je horen? Alle acties die je kunt nemen om de overdracht te beperken zijn toch gewoon bekend?

Het helpt ook de discussie niet als je woorden als 'slopen' gebruikt. En als je dat dan toch gebruikt, dan mag duidelijk zijn dat juist de gevoerde strategie van stabiliseren en 'uitsmeren' nogal wat maatschappelijke schade met zich meebrengt. Ik vind het erg jammer als bijvoorbeeld scholen gesloten moeten worden, maar jij lijkt dat geen probleem te vinden als je R>1 wilt accepteren. Of begrijp ik je dan verkeerd?

Als ik nu opschrijf bijvoorbeeld (dit is dus één voorbeeld) dat de overheid de meest hoogwaardige mondneusmaskers in ruime hoeveelheden moet verstrekken en daar een campagne bij moet voeren over het gebruik daarvan. Is dat wat je bedoelt?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Dennis schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:47:
Denk dat het inderdaad rellen om het rellen is zoals hierboven al werd geopperd. Neemt niet weg dat de overheid eens flink aan de slag moet meer de sociale cohesie in de maatschappij.

Ik denk niet dat D66 dit gaat kunnen oplossen maar anders zouden de woorden van Kaag zeer passend zijn.
"Nieuw Leiderschap?" :+

Maar we hebben, zoals je terecht aankaart, wel een serieus probleem qua sociale cohesie. Misschien is dat op termijn nog wel een groter probleem dan covid.

• Yamotek
  • Laatst online: 17:53
dr.lowtune schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:43:
[...]

jep en we moeten ze vooral zo veel mogelijk ontzien, want gekwetste gevoelens enzo... En ze handelen vanuit "emotie" en er zijn vast nog wel wat andere dingen te bedenken waarmee medestanders van dit tuig het goed kunnen praten.

Corona "doen" we al lang niet meer samen.
Nee, het hielp ook niet dat mede de politiek aanstuurde op een beleid wat de samenleving in 'twee kampen' verdeelde. Ook al bestaan die twee kampen überhaupt niet.

Mensen die een 'kamp' gekozen hebben voelen zich vaak beter dan 'mensen van het andere kamp' en daar vanuit komen vanzelf dit soort spanningen naar boven.

Oftewel, ik zag dit al een jaar terug aankomen toen er gesproken begon te worden van 'gevaccineerden en ongevaccineerden'.

Ik wil absoluut niet goed praten wat er gebeurt, het is zeer ernstig. Maar ik hou de overheid hiervoor verantwoordelijk.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:52
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:42:
[...]

dit. Ik zat me af te vragen hoeveel er daadwerkelijk tegen de coronaregels zijn, en hoeveel gewoon "rellers voor de leuk"
Voetbalwedstrijden zijn weer zonder publiek, ze moesten dus iets anders zoeken voor hun dagelijkse/wekelijkse portie geweld… :')

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17
Dennis schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:47:

Al hou je nog zoveel theekransjes, laat je nog zoveel David Attenborough's het land toespreken etc... etc..., je blijft altijd groepen houden die het gewoon niet willen om nutteloze redenen.
Yamotek schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:49:
[...]

Nee, het hielp ook niet dat mede de politiek aanstuurde op een beleid wat de samenleving in 'twee kampen' verdeelde. Ook al bestaan die twee kampen überhaupt niet.

Mensen die een 'kamp' gekozen hebben voelen zich vaak beter dan 'mensen van het andere kamp' en daar vanuit komen vanzelf dit soort spanningen naar boven.

Oftewel, ik zag dit al een jaar terug aankomen toen er gesproken begon te worden van 'gevaccineerden en ongevaccineerden'.

Ik wil absoluut niet goed praten wat er gebeurt, het is zeer ernstig. Maar ik hou de overheid hiervoor verantwoordelijk.
deze tweedeling (laten we eerlijk zijn meer een 1/6 vs 5/6 deling) is er altijd al geweest, is het niet corona dan zijn het wel vluchtelingen, een geopolitike kwestie waar ze de inhoud niet van snappen, etc.. etc..

[ Voor 43% gewijzigd door dakka op 19-11-2021 22:56 ]

• Dennis
dr.lowtune schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:48:
Maar we hebben, zoals je terecht aankaart, wel een serieus probleem qua sociale cohesie. Misschien is dat op termijn nog wel een groter probleem dan covid.
Dat weet ik wel zeker. Er is geen vaccin om dat op te lossen. Ik vind het droevig dat dit zover komt. Wanneer krijgen we nou in godsnaam eens een kabinet met visie? We staan echt al ruim 10 jaar stil doordat een pannenkoek macht belangrijker vindt dan een land goed leiden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het zou me inderdaad niet heel erg verbazen als het grotendeels de officieel gediplomeerde beroepsrelschoppers zijn die even lekker los aan het gaan zijn...

Virussen? Scan ze hier!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 16:53
CMD-Snake schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:43:
[...]
Mag Grapperhaus weer lekker grommen zoals na de avondklok rellen. Je hoort er weinig meer over, maar dat lik op stuk beleid wat hij aankondigde kwam weinig van terecht. Het aantal veroordelingen viel op een spreekwoordelijke hand te tellen en het is nog maar de vraag of die ondernemers die een schadevergoeding zouden krijgen er ooit veel van zullen zien.

Ik ga mij weinig illusies maken hoeveel van die lui opgepakt en daadwerkelijk veroordeeld gaan worden.
Er zijn er best wel een aardig aantal veroordeeld, was een tijd lang iedere week wel wat veroordelingen en er staat me nog ergens een hoger beroep bij waarbij de strafmaat nog hoger werd.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 02:12
Dennis schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:51:
[...]

Dat weet ik wel zeker. Er is geen vaccin om dat op te lossen. Ik vind het droevig dat dit zover komt. Wanneer krijgen we nou in godsnaam eens een kabinet met visie? We staan echt al ruim 10 jaar stil doordat een pannenkoek macht belangrijker vindt dan een land goed leiden.
Waarom zeg je dit? Een duidelijk visionair beleid een bepaalde kant op zorgt voor cohesie, daar schaart iedereen zich massaal achter?

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tja.

De Geuzen waren ook een stel bandieten en relschoppers. Maar zonder ze spraken we Spaans.

Over jaar oud twintig terugkijken en dan verandert het perspectief wellicht. Of niet.

Of geef ik ze nu ideeën?
:+

• stylezzz
  • Laatst online: 15:05
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:42:
[...]

Op het ad las ik dat er ook 'rotterdam hooligans' werd gescandeerd. Er zullen ook wel wat verveelde voetbalfans tussen zitten denk ik...

• Dennis
PLAE schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:55:
Waarom zeg je dit? Een duidelijk visionair beleid een bepaalde kant op zorgt voor cohesie, daar schaart iedereen zich massaal achter?
Lijkt me toch wel duidelijk dat er een paar grote vraagstukken zijn die echt wel een politiek antwoord behoeven. Sociale cohesie zelf is er één van, maar ook woningmarkt. Niet voor niets dat vrijwel alle politieke partijen dit benoemen.

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:48:
[...]

Wat wil je horen? Alle acties die je kunt nemen om de overdracht te beperken zijn toch gewoon bekend?

Het helpt ook de discussie niet als je woorden als 'slopen' gebruikt. En als je dat dan toch gebruikt, dan mag duidelijk zijn dat juist de gevoerde strategie van stabiliseren en 'uitsmeren' nogal wat maatschappelijke schade met zich meebrengt. Ik vind het erg jammer als bijvoorbeeld scholen gesloten moeten worden, maar jij lijkt dat geen probleem te vinden als je R>1 wilt accepteren. Of begrijp ik je dan verkeerd?

Als ik nu opschrijf bijvoorbeeld (dit is dus één voorbeeld) dat de overheid de meest hoogwaardige mondneusmaskers in ruime hoeveelheden moet verstrekken en daar een campagne bij moet voeren over het gebruik daarvan. Is dat wat je bedoelt?
wat ik wil horen? hoe je verwacht R onder de 1 te krijgen met maatregelen die niet extreem hard in de maatschappij ingrijpen. Dus zonder lockdowns, zonder scholensluitingen, zonder 1.5m, zonder op veel plekken mondkapjes, want dat is allemaal op jarenbasis waar je het over hebt niet haalbaar zonder schade aan de maatschappij te doen

• dakka
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:00:
[...]

wat ik wil horen? hoe je verwacht R onder de 1 te krijgen met maatregelen die niet extreem hard in de maatschappij ingrijpen. Dus zonder lockdowns, zonder scholensluitingen, zonder 1.5m, zonder op veel plekken mondkapjes, want dat is allemaal op jarenbasis waar je het over hebt niet haalbaar zonder schade aan de maatschappij te doen
inb4 "De zorg uitbreiden"
*sorry, kon het niet laten, blijft maar terug komen :9 *

[ Voor 5% gewijzigd door dakka op 19-11-2021 23:02 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 19:51
[...]

Nou roept u maar

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Zeer strikt aan de basisregels houden en overal strikt goede en schone mondkapjes zou al een hoop schelen.
Maarja. Dat roepen ze wel maar luisteren we niet naar.

Wat beter helpt dan alle regels is een volk wat ze op zou volgen misschien.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

eamelink schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:38:
[...]

Dan heb je er weinig kijk op. Van Zanen is een uitstekende burgemeester, die zeer werd gewaardeerd in Utrecht, en waarschijnlijk ook in Den Haag. Een goede verbinder. Ook niet erg fatsoenlijk om met termen als idioot te gaan strooien.
Och, ja dat snap ik ook wel, maar als ze werkelijk vreugdevuren gaan houden terwijl de zorg al bijna plat ligt door de Covid, dan kan ik mij zo voorstellen dat de week daarop er heisa gaat zijn over mensen die bij de vuren gewond zijn geraakt en geweigerd zijn in het ziekenhuis. Plus natuurlijk dat het wel eens een extra piek aan gevallen kan betekenen, waar de ziekenhuizen ook 'blij' mee zullen zijn.

Van mij mag hij best "verbinden", maar niet over de rug van de zorg heen. Soms moet je als verbinder ook "nee" kunnen zeggen, al dat gepolder leidt op dit moment vooral tot uitstel van noodzakelijke beslissingen.

• Ankona
[...]

R komt helemaal vanzelf wel onder de 1. Daar zijn geen maatregelen voor nodig.

Maatregelen zijn nodig om het aantal besmettingen en dan vooral besmettingen onder ongevaccineerden terug te dringen. (ja, dat resulteert in een R onder de 1, alleen het moment waarop hij onder de 1 komt wil je versnellen en die R is letterlijk een afgeleide, niet het doel.)

Ik ben eigenlijk bang dat we met maatregelen op het moment niets meer kunnen en dat veel kwaad al geschied is. (veel besmettingen van nu gaan de komende 2 weken voor druk op de zorg zorgen.). Maatregelen kunnen amper nog besmettingen voorkomen en zeker niet ontsmetten.

Ik vraag me dus serieus af of we niet de situatie moeten accepteren zoals die is. Compleet uit de hand gelopen maar we zijn machteloos. Gooi de maatregelen dus maar overboord want die gaan niets goeds meer brengen. Ja, het is klote maar we doen er niets meer aan, laten we er dan maar het beste van maken en onze tijd uitzitten. Geen energie steken in zaken die buiten je invloedsfeer liggen dus.

alles kan off-topic

• Number10
  • Niet online
[...]
wat ik wil horen? (...) zonder op veel plekken mondkapjes, want dat is allemaal op jarenbasis waar je het over hebt niet haalbaar zonder schade aan de maatschappij te doen
Het @42erik criterium is dus dat preventie zoals mondneusmaskers niet mag?

Dat is alsof je aan de brandweer vraagt hoe ze denken een brand te blussen zonder maatschappelijke schade, maar als de brandweer antwoord 'met water bijvoorbeeld', jij vervolgens zegt: maar het mag niet water zijn want dat geeft waterschade bij de buren.

Dat is toch een zinloze discussie? Want het komt er dan op neer dat jij elke preventie die ik noem naar jouw inzicht als 'reëel' of niet beoordeelt en ik dus moet gaan raden wat jij 'reëel' vindt. En dan komt er iemand anders langs en die vindt weer iets anders 'reëel'.

En met dat soort discussies in de Kamer hou je dus R>1 want je poldert jezelf niet uit deze crisis. Jammer dat daardoor de scholen misschien moeten sluiten, want als het echt uit de hand loopt omdat mensen o.a. iets simpels als mondneusmaskers afwijzen dan zou dat best kunnen.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ankona schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:11:
[...]

Ik vraag me dus serieus af of we niet de situatie moeten accepteren zoals die is. Compleet uit de hand gelopen maar we zijn machteloos. Gooi de maatregelen dus maar overboord want die gaan niets goeds meer brengen. Ja, het is klote maar we doen er niets meer aan, laten we er dan maar het beste van maken en onze tijd uitzitten. Geen energie steken in zaken die buiten je invloedsfeer liggen dus.
Dus de oplossing om een brand te blussen is hem niet te blussen en zelfs nog wat extra benzine er op gooien? Sorry, maar WTF?

En wat de rellen betreffen, hier rondom Den Haag zijn nu ook malloten die continu vuurwerk(bommen) lopen af te steken...

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Maatregelen zijn nodig om het aantal besmettingen en dan vooral besmettingen onder ongevaccineerden terug te dringen. (ja, dat resulteert in een R onder de 1, alleen het moment waarop hij onder de 1 komt wil je versnellen en die R is letterlijk een afgeleide, niet het doel.)

Ik ben eigenlijk bang dat we met maatregelen op het moment niets meer kunnen en dat veel kwaad al geschied is. (veel besmettingen van nu gaan de komende 2 weken voor druk op de zorg zorgen.). Maatregelen kunnen amper nog besmettingen voorkomen en zeker niet ontsmetten.

Jij wacht niet op een operatie of werkt in de zorg?

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:58
stylezzz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:58:
[...]

Op het ad las ik dat er ook 'rotterdam hooligans' werd gescandeerd. Er zullen ook wel wat verveelde voetbalfans tussen zitten denk ik...
Dat zijn geen fans, zo moeten ze ook niet genoemd worden. Hooligans en relschoppers zijn hooligans en relschoppers, waarvan een deel toevallig ook voetbalfan zijn.
[...]

Verrassing, je hebt te maken met een zeer besmettelijke ziekte die de zorg zwaar belast, die doet sowieso schade aan de maatschappij. Doe je niets, loopt de zorg in de soep of moet je die gigantisch opschalen met bijbehorende kosten met personeel dat er niet is. Aangezien dat niet wenselijk is, zal je maatregelen moeten treffen en die hebben ook gevolgen voor de maatschappij.

• Ankona
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:14:
[...]

Jij wacht niet op een operatie of werkt in de zorg?
Beide is correct, alleen je insinueert dat dat mij niet raakt. Dat is niet wat ik betoog.

Ik zeg alleen dat de situatie klote is maar buiten onze macht.

alles kan off-topic

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:15:
[...]

Beide is correct, alleen je insinueert dat dat mij niet raakt. Dat is niet wat ik betoog.

Met een zware lockdown zullen we het vast omlaag krijgen.

• Ankona
Amphiebietje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:14:
[...]

Dus de oplossing om een brand te blussen is hem niet te blussen en zelfs nog wat extra benzine er op gooien? Sorry, maar WTF?
Nee, maar als je huis in de fik staat heeft het weinig zin om nog brandmelders op te gaan hangen. Ook niet omdat je bij gebrek aan bluswater het idee hebt toch iets te moeten doen.

alles kan off-topic

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:58
Ankona schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:15:
[...]

Maar je betoogt dat omdat de situatie klote is, we het maar los moeten laten en helemaal naar de klote moeten laten gaan. We hebben juist wel invloed op hoe het verloopt, en hoe lang en hoe zwaar we met de problemen zitten.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32

ErA

CMD-Snake schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:05:
[...]

[Afbeelding]
(bron, dia #7)

[...]
Wauw.

Wat een document. Wat een illustratie van hoe deze crisis wordt aangevlogen.

Hoe ver kan je gedistantieerd zijn van "het volk". Ik ben helemaal voor een objectieve aanpak. Maar dit document slaat een kloof tussen beleid en burger alsof de laatste een last is.

[ Voor 11% gewijzigd door ErA op 19-11-2021 23:21 ]

• Ankona
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:17:
[...]

Met een zware lockdown zullen we het vast omlaag krijgen.
Besmettingen die al plaatsgevonden hebben ontsmet je er niet meer mee. Dat virus is nu aanwezig op een niveau dat we niet eerder gehad hebben en het draagvlak om massaal ons best te doen is ook weg.

Ik zeg niet dat het zover is dat we niets meer kunnen, maar als het de realiteit is moeten we die wel onder ogen durven zien.

alles kan off-topic

• Ankona
Transportman schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:19:
[...]

Maar je betoogt dat omdat de situatie klote is, we het maar los moeten laten en helemaal naar de klote moeten laten gaan. We hebben juist wel invloed op hoe het verloopt, en hoe lang en hoe zwaar we met de problemen zitten.
Ik hoop het met je maar ik ben er niet vol van overtuigd.

alles kan off-topic

• Number10
  • Niet online
[...]
Of dat zo is hangt er onder andere vanaf of je een SEIR of SEIRS redenatie volgt. Aangezien het helder is dat vaccins niet eeuwig beschermen is alleen al om die reden een SEIRS model logischer om te volgen dan SEIR. En uiteraard zijn er geboortes en sterftes die weer kunnen leiden tot een verandering van de groep vatbaren.

Afhankelijk van de input van je modelparameters is het maar de vraag of je stelling klopt. Deze auteurs hebben dat o.a. uitgeschreven in dit artikel (hoewel met input uit 2020, dus deels gedateerd):
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32499633/

Daarnaast hou je het gegeven dat de ziektelast bij een hoog aantal besmettingen ook hoog blijft, voor zover de vaccins daar niet voor beschermen.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:47

snmght

imho dan he

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:09:
[...]

Zeer strikt aan de basisregels houden en overal strikt goede en schone mondkapjes zou al een hoop schelen.

Daar zit hem de crux. Er doen te weinig mensen mee. Dat je wel of niet een prik haalt boeit me niet maar dat er grote groepen kleine kinderen zijn die vooral niet doen wat de meester zegt is echt ongelooflijk triest. Fake QR codes en zelfs fake scanner apps waarbij elke code groen wordt..

Van mij mogen dat soort acties kei en keihard bestraft worden. Misschien dat men dan eens wil luisteren. En pak maar gelijk de meute mee die het mondkapje niet draagt waar dat moet of op de kin heeft hangen in de trein. Eerste boete € 500, tweede € 5.000.

Het is te gek om los te lopen dat de zorg zich de pleuris werkt voor zo ver ze nog overeind staan en smeken om de maatregelen op te volgen maar de gekke Henkies weten wel beter wat goed voor ze is want op Facebook stond zus en zo dus niet zo zeiken zuster.

Ik ben er he-le-maal klaar mee. En ja, ook met de maatregelen want ik vind ze ook kut en wil weer gewoon op stap kunnen gaan en uit eten zonder ingewikkeld gedoe maar het is godverdomme effe niet anders.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Ankona
Number10 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:27:
[...]

Of dat zo is hangt er onder andere vanaf of je een SEIR of SEIRS redenatie volgt. Aangezien het helder is dat vaccins niet eeuwig beschermen is alleen al om die reden een SEIRS model logischer om te volgen dan SEIR. En uiteraard zijn er geboortes en sterftes die weer kunnen leiden tot een verandering van de groep vatbaren.

Afhankelijk van de input van je modelparameters is het maar de vraag of je stelling klopt. Deze auteurs hebben dat o.a. uitgeschreven in dit artikel (hoewel met input uit 2020, dus deels gedateerd):

Daarnaast hou je het gegeven dat de ziektelast bij een hoog aantal besmettingen ook hoog blijft, voor zover de vaccins daar niet voor beschermen.
Alles in de natuur komt uit op een evenwichtspunt, als dat bereikt is heb je een R van 1. Dat gaat helemaal vanzelf.
Wat je wil beïnvloeden is waar dat evenwichtspunt ligt aangezien je het natuurlijke beloop niet wenselijk vindt.

alles kan off-topic

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:12:
[...]

Het @42erik criterium is dus dat preventie zoals mondneusmaskers niet mag?

Dat is alsof je aan de brandweer vraagt hoe ze denken een brand te blussen zonder maatschappelijke schade, maar als de brandweer antwoord 'met water bijvoorbeeld', jij vervolgens zegt: maar het mag niet water zijn want dat geeft waterschade bij de buren.

Dat is toch een zinloze discussie? Want het komt er dan op neer dat jij elke preventie die ik noem naar jouw inzicht als 'reëel' of niet beoordeelt en ik dus moet gaan raden wat jij 'reëel' vindt. En dan komt er iemand anders langs en die vindt weer iets anders 'reëel'.

En met dat soort discussies in de Kamer hou je dus R>1 want je poldert jezelf niet uit deze crisis. Jammer dat daardoor de scholen misschien moeten sluiten, want als het echt uit de hand loopt omdat mensen o.a. iets simpels als mondneusmaskers afwijzen dan zou dat best kunnen.
jarenlang hadden we het over toch? Nee, ik vind het niet ok als de brandweer jarenlang de boel onder water zet. En zo is jarenlang hier mee bezig zijn ook geen goed idee. Dus moeten we het reservoir van potentiele IC/ziekenhuis wegwerken, en dan zijn we weer bij het beginpunt van "flatten the curve"

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
Ondertussen in de boerenschuur achter mijn huis zeker 80 mensen bij elkaar een feestje bouwen. Dat wordt slapen met oordopjes in en de wetenschap dat die besmettingscijfers nog wel wat kunnen oplopen. Ongelooflijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:33:
[...]

jarenlang hadden we het over toch? Nee, ik vind het niet ok als de brandweer jarenlang de boel onder water zet. En zo is jarenlang hier mee bezig zijn ook geen goed idee. Dus moeten we het reservoir van potentiele IC/ziekenhuis wegwerken, en dan zijn we weer bij het beginpunt van "flatten the curve"
Maar als je hier niet mee bezig wil zijn. Geen enkele maatregel wil etc.
Hoe wil je het dan onder controle houden?

Hoe houdt jij de sterfte acceptabel, de zorg belastbaar en de reguliere zorg kan gaan.
Hoe zou jij dat dan doen als je minister bent?
Want elke maatregel, hoe klein ook, gericht op indammen is niet goed?

• Yamotek
snmght schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:28:
[...]

Daar zit hem de crux. Er doen te weinig mensen mee. Dat je wel of niet een prik haalt boeit me niet maar dat er grote groepen kleine kinderen zijn die vooral niet doen wat de meester zegt is echt ongelooflijk triest. Fake QR codes en zelfs fake scanner apps waarbij elke code groen wordt..

Van mij mogen dat soort acties kei en keihard bestraft worden. Misschien dat men dan eens wil luisteren. En pak maar gelijk de meute mee die het mondkapje niet draagt waar dat moet of op de kin heeft hangen in de trein. Eerste boete € 500, tweede € 5.000.

Het is te gek om los te lopen dat de zorg zich de pleuris werkt voor zo ver ze nog overeind staan en smeken om de maatregelen op te volgen maar de gekke Henkies weten wel beter wat goed voor ze is want op Facebook stond zus en zo dus niet zo zeiken zuster.

Ik ben er he-le-maal klaar mee. En ja, ook met de maatregelen want ik vind ze ook kut en wil weer gewoon op stap kunnen gaan en uit eten zonder ingewikkeld gedoe maar het is godverdomme effe niet anders.
Misschien zit de crux er juist in dat we het niet 'samen doen' maar alleen met de stok slaan wanneer het fout gaat. Dit zorgt alleen voor verdere escalatie. Een voorbeeld hiervan is het Amerikaanse gevangenismodel, zorgt er niet bepaalt voor dat het recidive laag blijft. Met elkaar in gesprek gaan en samen naar oplossingen zoeken zou veel beter zijn. Zo voorkom je ook dat gevaccineerden de regels aan de laars lappen nu het blijkt dat de effectiviteit daalt voor transmissie reductie.

• Redax
  • Laatst online: 09-10 12:38
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:35:
[...]

Hoe houdt jij de sterfte acceptabel, de zorg belastbaar en de reguliere zorg kan gaan.
Persoonlijk denk ik dat er meer begrip is voor een korte volledige lockdown met een duidelijk vooraf afgesproken tijdspanne dan het 2G systeem dat er nog niet is maar nu al voor rellen zorgt. Men moet mensen perspectief bieden en geen polarisering veroorzaken. Ja de gevaccineerde medemens maakt minder kans om op de IC te komen maar ik hoor net bij Jinek dat inmiddels 60% in het ziekenhuis gevaccineerd is, we moeten het met zijn allen doen. Kom dan in ieder geval met harde maatregelen voor iedereen en met een duidelijk vooruitzicht, daarnaast een forse boostercampagne voor zover de capaciteit van de GGD het toe staat en we komen voorlopig weer een heel eind.

[mbr]*knip* je mede posters hebben je al gecorrigeerd, maar graag echt bij de feiten blijven (die gewoon in de TS te vinden zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 20-11-2021 12:56 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:28

Onbekend

...

Yamotek schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:37:
Met elkaar in gesprek gaan en samen naar oplossingen zoeken zou veel beter zijn. Zo voorkom je ook dat gevaccineerden de regels aan de laars lappen nu het blijkt dat de effectiviteit daalt voor transmissie reductie.
Maar die relschoppers daar in Rotterdam lijken mij niet de mensen die ook een gesprek willen aangaan......

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Number10
  • Niet online
[...]
Dus moeten we het reservoir van potentiele IC/ziekenhuis wegwerken, en dan zijn we weer bij het beginpunt van "flatten the curve"
Wegwerken? Wat bedoel je daar dan mee?

Blijkbaar heb je een scenario in je hoofd wat jij 'reëel' vindt, maar dat komt er niet uit. In plaats daarvan wordt ik gevraagd om preventie op te dreunen die een voor een worden afgekeurd zonder dat ik weet wat jij 'reëel' vindt in afweging met dat scenario.

'Flatten the curve' bij R=1 betekent nog heel lang een overbelaste zorg met de aantallen die er nu zijn en dat is aantoonbaar niet reëel. Verder gaat het gepaard met veel (over)sterfte, ziekte en langdurige ziekte.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11 18:53

"Tegen de dictatuur!!11!1!11!11!!"

Mijn hemel, wat een intellectuele armoede zeg.

Hello. Is it me you're looking for?

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Redax schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:42:
[...]

Persoonlijk denk ik dat er meer begrip is voor een korte volledige lockdown met een duidelijk vooraf afgesproken tijdspanne dan het 2G systeem dat er nog niet is maar nu al voor rellen zorgt. Men moet mensen perspectief bieden en geen polarisering veroorzaken. Ja de gevaccineerde medemens maakt minder kans om op de IC te komen maar ik hoor net bij Jinek dat inmiddels 60% in het ziekenhuis gevaccineerd is, we moeten het met zijn allen doen. Kom dan in ieder geval met harde maatregelen voor iedereen en met een duidelijk vooruitzicht, daarnaast een forse boostercampagne voor zover de capaciteit van de GGD het toe staat en we komen voorlopig weer een heel eind.
Dus 40% is ongevaccineerd. En die groep is godsgruwelijk veel kleiner.
Als je 100% vaccinatie graad hebt heb je ook 100% opnames van gevaccineerden natuurlijk.

Misschien het Miguel scharreleimodel even bekijken.
Dat zet alles in wat duidelijker perspectief voor je.

Een korte lockdown is leuk. Maar je weer niet hoe het daarna gaat en hoe snel iedereen de contacten oppakt en weer gaat verspreiden. Ook kan je niet exact voorspellen hoeveel tijd je nodig hebt om de ziekenhuizen te legen.

Het is een gecompliceerd virus helaas. Niet een update die een bepaalde tijd duurt.

Relschoppers zullen om alles rellen wat je ze geeft. Al zeg je dat de kaarten van de efteling goedkoper worden verzinnen ze er wel een rel bij.

Je boosters 100% mee eens. Prikken!
En liever de groepen die ziekenhuizen bezetten voor de 80/90+ers aub.
Die mogen daarna

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Je weet toch dat de overheid geen harde afspraken maakt met burgers en ten tweede, dat ze deze niet na zullen komen. Kijk maar naar het hele debacle van vorig jaar...

Het zou de overheid echt eens sieren om transparant te zijn, wat is nu precies het doel, niet al dat gedraai en gelieg eromheen.

Inmiddels is het doel wel duidelijk als je zelf een beetje na kan denken, volledige maximale zorgbelasting, helemaal koekoek in mijn ogen.

• 42erik
  • Niet online
dakka schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:01:
[...]

inb4 "De zorg uitbreiden"
*sorry, kon het niet laten, blijft maar terug komen :9 *
ik grinnikte ;)
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:09:
[...]

maar @Number10 wil dit jarenlang volhouden, afwachtend op nieuwe behandelmethoden. Dat houdt het volk nu al amper vol, laat staan jaren.
[...]

daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben ja.

• Number10
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:32:
[...]
Alles in de natuur komt uit op een evenwichtspunt, als dat bereikt is heb je een R van 1. Dat gaat helemaal vanzelf. (…)
Ja, maar dat kan heel lang duren en een gemiddelde van 1 kan ook bestaan bij golven met een grote amplitude. Gewoon maar wachten en daarbij een grotere kans op varianten met nieuwe eigenschappen accepteren lijkt mij een onverstandige strategie omdat het o.a. enorme opgaven voor de zorg inhoudt.
[...]
Zoek de verschillen met wat je om 23:32 schreef
(…) Wat je wil beïnvloeden is waar dat evenwichtspunt ligt aangezien je het natuurlijke beloop niet wenselijk vindt.
Jij wel dan? Dit is wat de inspectie vindt van deze ziekte en ik ben het op alle punten helemaal met ze eens:
https://www.igj.nl/actuee...-coronavirus-doe-het-niet

Ernstige ziekte die een gevaar vormt voor de publieke gezondheid schrijven ze. En mensen die zichzelf daarmee willen laten besmetten moeten dat niet doen (want dat is waarom het persbericht verscheen).

• Ryur
  • Laatst online: 16-11 17:31
Yamotek schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:49:
[...]

Zelfs voor de vaccinaties speelde dit al helaas.

Ikzelf heb mede-ontwikkeld aan de CoronaMelder. Hoevaak ik niet heb gehoord dat ik een "landverrader" ben, of een "schaap" of dat ik mij veel te druk maak om een "griepje". Ik heb al zoveel dingen gehoord :)
En dat was vorig jaar voordat de vaccinaties leverbaar waren.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:55:
[...]

ik grinnikte ;)

[...]

maar @Number10 wil dit jarenlang volhouden, afwachtend op nieuwe behandelmethoden. Dat houdt het volk nu al amper vol, laat staan jaren.

[...]

daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben ja.
Handen wassen, mondneusmaskers, afstand houden van in elk geval vreemden, thuis blijven bij ziekte
Dat zullen toch zaken zijn die in je basissysteen moeten rollen. Dat is een kwestie van wennen en gewoon doen.

Waarom kan een Japanner wel een masker opzetten als hij verkouden is en een Hollander niet?

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:35:
[...]

Voor meerdere jaren? Nee, op die termijn is geen enkele maatregel ok. Nou ja, blijf thuis bij klachten en test je. Maar verder...

Dus wat we nu doen, zo snel mogelijk mensen immuun maken (via vaccin, of de sommigen via besmetting). Nu had dat best minder enthousiast gemogen dan nu in de zorg gaat, maar je wilt weer terug naar een normale situatie

• Yamotek
Onbekend schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:44:
[...]

Maar die relschoppers daar in Rotterdam lijken mij niet de mensen die ook een gesprek willen aangaan......
Nee dat gesprek had er afgelopen jaar moeten zijn. Het helpt niet bepaald mee dat het vertrouwen in de overheid tot een dieptepunt is gedaald, gezag sijpelt weg.

Als de overheid een harde hand gaat hanteren voor het handhaven, gaat dit voor een hele autoritaire overheid zorgen en zal de vrijheid van iedereen afgenomen worden. Gevaccineerd, ongevaccineerd, solidair of niet solidair.

Veel beter is de-escaleren en zo snel mogelijk transparant, eerlijk, open en met toenadering te werk gaan. Ik maak mij oprecht zorgen over wat er de komende maanden gaat gebeuren, niet alleen zijn er deze rellen maar er zijn ook mensen van het andere 'kamp' die met reacties komen als 'zet maar tegen de muur' (ik schrik mij daar kapot van, hoe ver mensen aan beide kanten durven te gaan). Dit terwijl de zorg op springen staat en de overheid alleen maar olie op het vuur lijkt te gooien.

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:44:
[...]

Wegwerken? Wat bedoel je daar dan mee?

Blijkbaar heb je een scenario in je hoofd wat jij 'reëel' vindt, maar dat komt er niet uit. In plaats daarvan wordt ik gevraagd om preventie op te dreunen die een voor een worden afgekeurd zonder dat ik weet wat jij 'reëel' vindt in afweging met dat scenario.

'Flatten the curve' bij R=1 betekent nog heel lang een overbelaste zorg met de aantallen die er nu zijn en dat is aantoonbaar niet reëel. Verder gaat het gepaard met veel (over)sterfte, ziekte en langdurige ziekte.
zie cm hoger

• dakka
[...]

Persoonlijk denk ik dat er meer begrip is voor een korte volledige lockdown met een duidelijk vooraf afgesproken tijdspanne dan het 2G systeem dat er nog niet is maar nu al voor rellen zorgt. Men moet mensen perspectief bieden en geen polarisering veroorzaken. Ja de gevaccineerde medemens maakt minder kans om op de IC te komen maar ik hoor net bij Jinek dat inmiddels 60% in het ziekenhuis gevaccineerd is, we moeten het met zijn allen doen. Kom dan in ieder geval met harde maatregelen voor iedereen en met een duidelijk vooruitzicht.
Goed dan doen we een keiharde lockdown van 3-4 weken, besmettingen vallen terug naar niveautje augustus, en dan weer normaal doen zoals de zomer...

Denk je dan echt niet dat we met een maand weer met een golf zitten?

En natuurlijk loopt het aantal gevaccineerde in het ziekenhuis op,1. het is een grotere groep 2. als de dam overloopt is bescherming van het indammen voor de vaxxed die alsnog kwetsbaar zijn en de unvaxxed niet meer van toepassing.
Daarbovenop liggen er naar verhouding nog steeds bijna 4 keer zoveel ongevaccineerde in het ZH

• psychodude
[...]

Hoe je het ook wendt of keert echter, met doen alsof het er niet is, gaat het niet weg. Dan kun je het wel niet ok vinden dat de brandweer jarenlang de boel onder water houdt. Maar het alternatief, jarenlang de halve stad af laten fikken, is natuurlijk ook weer niet geweldig.

Het probleem met nauwelijks maatregelen is evident. We zien het aantal IC patiënten nu al weer significant oplopen. En het aantal beschikbare bedden, is er niet beter op geworden. De capaciteit zit nu op 896/1035.

Tijdens de eerste golf heeft men flink op weten te schalen. Tijdens de voorgaande golf was dit al beduidend minder mogelijk. En de mogelijkheid tot rek ligt nu nog lager. Waarbij de plannen zoals het er nu voor staat in sommige centra dusdanig ver gaat dat je als IC patiënt behandeld gaat worden door iemand die niet eens klaar geschoold is, gewoon bij gebrek aan anders.

De uitval is hoog, de blijvende uitval is met name ook gewoon hoog. Het "opschalen" wat Nederland maar moet doen, zoals sommige nog wel eens roepen, blijkt in de praktijk eerder gewoon het omgekeerde. Waar we een ongewild/ongewenst afschalen zien. Dit omdat de zorgmedewerkers op de plaatsen waar ze nodig zijn, simpelweg het niet meer aan kunnen. De druk is ontzettend hoog, maar daarnaast is de vraag ook gewoon veelal waarom. En als je weer de zoveelste ongevaccineerde snakkend naar lucht binnenkrijgt, zakt gewoon de moed je toch wel redelijk in de schoenen. Wat heeft het allemaal tenslotte nog voor zin. Voor diegene die vertrekt of overlijd krijg je er weer 2 terug. Grotendeels met hetzelfde verhaal.

De eerder gestelde 1350 bedden als niveau om naartoe te rekken, wordt eigenlijk al niet haalbaar geacht. En des te dichter we daartoe gaan komen dit jaar, des te groter ik persoonlijk de kans acht dat volgend jaar we niet eens meer tot 1000 gaan komen. Er zijn gewoon nog zoveel medewerkers binnen deze groep die nu al op het randje zitten van wat zij mentaal nog kunnen dragen.

We moeten als maatschappij gewoon iets. Het huidige werkt in ieder geval gewoon niet. Vaccineren is gewoon het beste wat we hebben op dit moment voor mensen die nog niet besmet zijn geweest.

Dan blijf je gewoon over met enkele opties:
- Algemene lockdowns.
- 2G beleid, lockdown voor ongevaccineerden.
- Zorgontzegging voor niet gevaccineerden.

En dan houden je smaken ook eigenlijk wel weer een beetje op. De methode van Singapore om mensen te laten betalen acht ik weinig zinvol, behoudens als methode om mensen zich te laten vaccineren om zich niet financieel te laten ruïneren.

Er is voorlopig gewoon weinig anders.

En dat kan men leuk vinden of niet, maar is nu eenmaal gewoon de realiteit die men onder ogen moet zien. We hebben nog redelijk wat ongevaccineerden te gaan in Nederland. Procentueel lijkt dit mee te vallen, maar in absolute aantallen nog genoeg om dit hele feest nog wel een aantal jaren door te laten gaan.

Heb jij er nog zin in? Is tenslotte toch wel een beetje waar het op neerkomt met het huidige 3G, vrijwillige vaccinatiebeleid.

• Number10
  • Niet online
Dit?
(…) Dus wat we nu doen, zo snel mogelijk mensen immuun maken (via vaccin, of de sommigen via besmetting). Nu had dat best minder enthousiast gemogen dan nu in de zorg gaat,
Ik deel net dit artikel. Waarom is jouw voorstel reëel en wachten op medicatie niet?
(…) maar je wilt weer terug naar een normale situatie (…)
Jij draagt neem ik aan ook geen hoge hoed, loopt niet in een rokkostuum en rijdt niet op een hoge bi? Of wel?

• dakka
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:57:
[...]
Waarom kan een Japanner wel een masker opzetten als hij verkouden is en een Hollander niet?
Want een mondkapje is ['landverraad', 'geeft criminelen vrij spel','gevaarlijker dan het virus', 'kan er door stikken', 'facebook', 'niet nodig, ik ben gezond']

[ Voor 5% gewijzigd door dakka op 20-11-2021 00:11 ]

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
[...]

Dat percentage zegt niet wat jij denkt dat het zegt.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

psychodude schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:03:
En dat kan men leuk vinden of niet, maar is nu eenmaal gewoon de realiteit die men onder ogen moet zien. We hebben nog redelijk wat ongevaccineerden te gaan in Nederland. Procentueel lijkt dit mee te vallen, maar in absolute aantallen nog genoeg om dit hele feest nog wel een aantal jaren door te laten gaan.
Dat is niet wat de wetenschappers erover zeggen. Het OMT schatte begin november nog zo'n 17k potentiële ziekenhuisopnames, en zo'n 3.5k potentiële IC-opnames. Met het huidige tempo van 50 IC-opnames per dag en 250 Zkh-opnames per dag, zijn we in zeventig dagen, dus eind Januari, door het reservoir heen. Uiteraard zal de curve eerder afnemen en ben je wat langer bezig, maar tegen eind januari alweer bij veel lagere aantallen. De projecties van de Catshuisstukken van 11 november laten dat ook zien.

"Flatten the curve" bleek begin 2020 onhaalbaar, omdat de bierviltjesberekening liet zien dat de curve over vele jaren uitgespreid moest worden om immuniteit te halen zonder vaccinaties. Inmiddels door de vaccinaties is het weer een behapbare strategie geworden.

Blijft onverlet natuurlijk dat immuniteit verkrijgen door vaccinaties en boosters een eindeloos veel beter idee is dan door ziek te worden :)

• gekkie
  • Laatst online: 16-11 16:53
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:50:
Die mogen daarna
En dan deze keer graag wel de ruimte die dan ontstaat gebruiken om de handel snel, sterk en ver door te laten dalen. Maar goed dan ziet een te grote groep toch al gauw de ernst niet meer en gaan we gewoon nog een keer hetzelfde doen.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 13:37
BarôZZa schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:05:
[...]

Geloof je werkelijk in die toneelstukjes?

Die verhaaltjes werden gewoon op elkaar afgestemd. Iemand van de OMT vertelde dat ze strengere maatregelen wilden zodat het kabinet de show kon stelen door 'risico te nemen' en extra soepel te zijn. Net als de vele toneelstukjes met het RIVM en Van Dissel, omdat het dan van een 'wetenschapper' kwam.
Onzin. Begin dit jaar bv vond Gommers de avondklok niks en die moest spontaan heel abrupt even zijn keutel intrekken. Toen wilde Gommers veel minder streng.
Ze hebben vrijwel continu eigenlijk de werkbaarheid van de maatregelen de kop in gedrukt, of gezorgd dat er altijd twijfel was.
Hetzelfde geldt voor bv de verkorte supermarkt tijden deze week. 1 van de OMT leden, Koopmans of Gommers zo van : ja dat hebben we niet geadviseerd! Weg draagvlak, voor zover er überhaupt wat was..
Je hebt niks aan dergelijke 'toneelstukjes' zoals jij het noemt.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2021 00:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Yamotek schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:00:
[...]

Nee dat gesprek had er afgelopen jaar moeten zijn. Het helpt niet bepaald mee dat het vertrouwen in de overheid tot een dieptepunt is gedaald, gezag sijpelt weg.

Als de overheid een harde hand gaat hanteren voor het handhaven, gaat dit voor een hele autoritaire overheid zorgen en zal de vrijheid van iedereen afgenomen worden. Gevaccineerd, ongevaccineerd, solidair of niet solidair.

Veel beter is de-escaleren en zo snel mogelijk transparant, eerlijk, open en met toenadering te werk gaan. Ik maak mij oprecht zorgen over wat er de komende maanden gaat gebeuren, niet alleen zijn er deze rellen maar er zijn ook mensen van het andere 'kamp' die met reacties komen als 'zet maar tegen de muur' (ik schrik mij daar kapot van, hoe ver mensen aan beide kanten durven te gaan). Dit terwijl de zorg op springen staat en de overheid alleen maar olie op het vuur lijkt te gooien.
Even voor de duidelijkheid: de rellen in Rotterdam komen zeer waarschijnlijk niet van de protest actie, die overigens niet aangemeld was. Het lijkt er tot nu toe op dat het een groep of groepen zijn geweest die puur op confrontatie uit waren. Deze randdebielen, ja dat zijn ze, zijn voor geen enkele dialoog vatbaar. (Uiteraard zullen ze janken dat het aan de samenleving ligt zodra ze gepakt worden, ze konden er echt niks aan doen)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:25
eamelink schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:13:
[...]

Dat is niet wat de wetenschappers erover zeggen. Het OMT schatte begin november nog zo'n 17k potentiële ziekenhuisopnames, en zo'n 3.5k potentiële IC-opnames. Met het huidige tempo van 50 IC-opnames per dag en 250 Zkh-opnames per dag, zijn we in zeventig dagen, dus eind Januari, door het reservoir heen. Uiteraard zal de curve eerder afnemen en ben je wat langer bezig, maar tegen eind januari alweer bij veel lagere aantallen. De projecties van de Catshuisstukken van 11 november laten dat ook zien.

"Flatten the curve" bleek begin 2020 onhaalbaar, omdat de bierviltjesberekening liet zien dat de curve over vele jaren uitgespreid moest worden om immuniteit te halen zonder vaccinaties. Inmiddels door de vaccinaties is het weer een behapbare strategie geworden.
Daar heb ik dan wel een vraag bij: klopt die prognose van het totaal nog wel? Is het niet zo dat er nu misschien meer potentiële IC opnames zijn?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
GAIAjohan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:15:
[...]

Onzin. Begin dit jaar bv vond Gommers de avondklok niks en die moest spontaan heel abrupt even zijn keutel intrekken. Toen wilde Gommers veel minder streng.
Ze hebben vrijwel continu eigenlijk de werkbaarheid van de maatregelen de kop in gedrukt, of gezorgd dat er altijd twijfel was.
Hetzelfde geldt voor bv de verkorte supermarkt tijden deze week. 1 van de OMT leden, Koopmans of Gommers zo van : ja dat hebben we niet geadviseerd! Weg draagvlak, voor zover er überhaupt wat was..
Je hebt niks aan dergelijke 'toneelstukjes' zoals jij het noemt.
Dat is toch logisch? Het OMT zou geheel ongeloofwaardig zijn als het zou lijken dat zij adviseren tot nutteloze maatregelen als supermarkten dicht na 8 uur. Draagvlak voor dergelijke onzinmaatregelen maakt ook niet veel uit. Je kan beter draagvlak creëren voor maatregelen die wel nut hebben, maar die raken ongesneeuwd tussen alle symboolpolitiek. Als je tig maatregelen invoert die niet werken, dan is het niet gek dat mensen de volgende ook niet vertrouwen.

Waarom is de geloofwaardigheid belangrijk? Zodat de politiek kan wijzen naar het OMT en omgekeerd.

Over de innige verwevenheid met de politiek is overigens veel geschreven.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 20-11-2021 00:45 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De politie kan het binnenkort nog druk krijgen:
Als er in Nederland code zwart wordt bereikt in ziekenhuizen zal zorgpersoneel beschermd moeten gaan worden door de politie of het leger. Die verwachting sprak Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en OMT-lid, vrijdag uit in het tv-programma Op1.

‘Als we onverhoopt in code zwart komen, dan is dit wat we in Rotterdam zien peanuts’, zei Gommers, verwijzend naar de rellen in de Maasstad vrijdagavond. ‘Dan krijgen we echt een situatie dat het onveilig wordt in Nederland. Als de situatie zo wordt dat wij bedden tekort komen en dat we keuzes moeten maken, dan moeten we ons personeel gaan beschermen met politie of het leger. Want die emoties lopen gigantisch op. Als je dan in het ziekenhuis komt met je kind of met je vader of je partner en wij zeggen: "We hebben geen plek en jouw partner komt niet in aanmerking. We gaan je aan de sedatie leggen en je komt te overlijden." Dan komt er ongelooflijke agressie’, aldus Gommers bij Op1.

March of the Eagles

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33

DinX

Motormuis

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLsOBYvFUccx4gLmC2UL6t3SSqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhNs2TDrmrK975CP4nyoxeON.jpg?f=fotoalbum_large

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

eamelink schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:13:
[...]
Totdat die geschatte 3.5k toch per ongeluk 7 was. Of 14.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:33
YakuzA schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:58:
[...]

Maakt allemaal niet uit. Als er elke dag 50 nieuwe IC-patienten bij komen dan zitten we over een goede week in code zwart, dus vrijwel iedereen die daarna nog naar de IC moet die sterft in de wachtkamer.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:50:
[...]

Dus 40% is ongevaccineerd. En die groep is godsgruwelijk veel kleiner.
Als je 100% vaccinatie graad hebt heb je ook 100% opnames van gevaccineerden natuurlijk.

Misschien het Miguel scharreleimodel even bekijken.
Dat zet alles in wat duidelijker perspectief voor je.

Een korte lockdown is leuk. Maar je weer niet hoe het daarna gaat en hoe snel iedereen de contacten oppakt en weer gaat verspreiden. Ook kan je niet exact voorspellen hoeveel tijd je nodig hebt om de ziekenhuizen te legen.

Het is een gecompliceerd virus helaas. Niet een update die een bepaalde tijd duurt.

Relschoppers zullen om alles rellen wat je ze geeft. Al zeg je dat de kaarten van de efteling goedkoper worden verzinnen ze er wel een rel bij.

Die mogen daarna
Het is dan ook niet zo. De meest recente getallen zijn vandaag nog gepost. 63% ongevaccineerd op de verpleegafdelingen en meer dan 75% op de IC.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 13:37
BarôZZa schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:43:
[...]

Dat is toch logisch? Het OMT zou geheel ongeloofwaardig zijn als het zou lijken dat zij adviseren tot nutteloze maatregelen als supermarkten dicht na 8 uur. Draagvlak voor dergelijke onzinmaatregelen maakt ook niet veel uit. Je kan beter draagvlak creëren voor maatregelen die wel nut hebben, maar die raken ongesneeuwd tussen alle symboolpolitiek. Als je tig maatregelen invoert die niet werken, dan is het niet gek dat mensen de volgende ook niet vertrouwen.

Waarom is de geloofwaardigheid belangrijk? Zodat de politiek kan wijzen naar het OMT en omgekeerd.

Over de innige verwevenheid met de politiek is overigens veel geschreven.
Het helpt geen van beiden juist ook door die 'innige verwevenheid' en de semi geheime besprekingen om niet met één mond te spreken. Uiteindelijk worden ze nu juist beide ongeloofwaardig, waarmee de hele opvolging van maatregelen in het water valt.
Je krijgt dan juist:
Pietje zegt A, Jantje zegt B, Boeiuh ik doe C! of: zie je wel dat B beter is!!!!
En daarop volgend: Jantje en Pietje zeggen A, vorige keer waren ze het niet met elkaar eens, wie zegt dat ze gelijk hebben, ik ga voor G. :w

Het gevolg is totale ongeloofwaardigheid, en ik denk dat zowel kabinet als OMT alsook de media dat zich mogen aanrekenen..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2021 01:05 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

YakuzA schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:58:
[...]

Zonder enige ondersteuning lijkt me dat FUD.

Heb je aanwijzingen dat een berekening als deze inherent zeer onbetrouwbaar is? Ik zou verwachten dat dit grotendeels een berekening is op basis van relatief veel en relatief goed gemeten data. Componenten zijn:

- Hoeveel inwoners hebben we van elke leeftijdscategorie (betrouwbaar)
- Hoeveel opnames zijn er tot nu toe geweest per leeftijdscategorie (betrouwbaar)
- Hoeveel infecties zijn er tot nu toe geweest (daar zit wat onzekerheid in)
- Hoeveel immuniteit is er na infectie (lijkt me redelijk betrouwbaar)
- Hoe goed werkt vaccinatie (betrouwbaar)
- Hoe snel vermindert bescherming (betrouwbaar)

Ik zie zo’n berekening eerlijk gezegd niet zomaar een factor vier misgaan, maar ik kan het mishebben.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:25:
Eerder werd gevraagd hoe Oostenrijk mensen gaat dwingen om de vaccinatie te nemen.

Daar las ik het volgende over…

[...]

[...]

Geldigheid van volledige vaccinatie gaat ook omlaag naar 7 maanden.

[...]
Dat is in België niet anders met de verplichte poliovaccinatie, mensen die niet komen opdagen met hun kind krijgen een boete toegestuurd. Maar mensen met geld betalen die boete en kopen daarmee de verplichting af. Een "verplichting" gaat ook maar zover: niemand zal bij je aanbellen om zomaar een naald in de arm te zetten.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 83 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.