Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.983 views

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:36
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:10:
[...]

Geen risico bestaat niet. Corona heeft ook genoeg risico's long term.
Meer dan het vaccin.
Auto rijden ook en dat doen wij ook. Dat is een afweging die iemand maakt en daar heb ik begrip voor. Dat zo iemand als weigeraar bestempeld wordt, tja prima. Ik snap ze in ieder geval.

Zo werden er vroeger ook groeiremmers gegeven en zaten er ook weinig risico's aan vast. Inmiddels zijn we er heel wat jaartjes achter dat je er onvruchtbaar van wordt. Dat risico nemen veel vrouwen simpelweg niet.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:50

Dennis1812

Amateur prutser

Khayma schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:12:
[...]

Auto rijden ook en dat doen wij ook. Dat is een afweging die iemand maakt en daar heb ik begrip voor. Dat zo iemand als weigeraar bestempeld wordt, tja prima. Ik snap ze in ieder geval.

Zo werden er vroeger ook groeiremmers gegeven en zaten er ook weinig risico's aan vast. Inmiddels zijn we er heel wat jaartjes achter dat je er onvruchtbaar van wordt. Dat risico nemen veel vrouwen simpelweg niet.
Tja. Autorijden met gordel verlaagt dat risico weer substantieel.
Net als covid krijgen met vaccin

Om maar in je auto metafoor te blijven.

Het is getest op zwangeren en veilig bevonden. Dat roepen ze echt niet zomaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:36
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:13:
[...]

Tja. Autorijden met gordel verlaagt dat risico weer substantieel.
Net als covid krijgen met vaccin

Om maar in je auto metafoor te blijven.

Het is getest op zwangeren en veilig bevonden. Dat roepen ze echt niet zomaar.
getest op zwangeren, korte termijn test. Ik wil het graag zien over 5 jaar of meer wat het doet met je vruchtbaarheid. Niet als je al zwanger bent.

Een Rolls Royce rijden met 39 airbags verlaagt dat risico ook trouwens. :+

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sovieto schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:04:
[...]
Zwangere vrouwen lopen meer risico en worden als risicogroep gezien. Maar jouw stelling dat de kans groot is dat een zwangere vrouw in het ziekenhuis komt moet je toch wel beter onderbouwen.

Als de kans echt groot was geweest dan had er nu geen discussie geweest over vaccineren bij zwangere vrouwen. Dan had iedereen het gewoon gedaan
Volgens mij was dat in het vorige topic langs gekomen dat het risico op zkh opname met covid een factor 5 hoger was voor zwangere vrouwen.
Na de initiële onbekendheid met de impact van vaccinatie toen het nog niet onderzocht was specifiek voor deze groep, werd het idd nog niet geadviseerd. Nu na vervolgonderzoek hiernaar wordt het ten zeerste geadviseerd om te vaccineren ivm het hogere risico op complicaties bij het oplopen van covid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:59
martwoutnl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:55:
[...]

Een paar:
https://www.umcutrecht.nl...ongevaccineerde-zwangeren
https://www.trouw.nl/binn...or-deltavariant~b606393d/

En ik kwam https://www.nvog.nl/actue...eve-zwangeren-in-nethoss/ tegen maar dat is mij te medisch qua taal dus kan ik zelf niet duiden.

Edit: Even wat anders. Ik las gisteren een verhaal van De Telegraaf die een student anoniem over besmettingsfeestjes liet vertellen: https://www.telegraaf.nl/...ijn-moeder-trots-zou-zijn Is wel een premiumstuk.
UMC utrecht plaats alleen een bericht dat zwangere een hogere kans hebbe zonder cijfers.
En ik word nu niet echt warm van 30 zwangere op een IC. Waarvan misschien nog een gedeelte onderliggende klachten zou kunnen hebben.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
dfbt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:39:
[...]

Nja, ze heeft wel een punt betreft de Corona pas voor gevaccineerde. Zelfs met Corona kom jij overal binnen.
Je gaat er van uit dat iemand thuis blijft, maar ergens moeten de besmettingen vandaan komen. Dus mensen die zonder te weten dat ze Corona hebben toch ergens naar binnen gaan ( want geen uitslag of positieve test) . De corona pas is eigenlijk een vrije pas om overal naar binnen te gaan zonder je zelf te laten testen omdat je 2 prikjes heb gehad. Maar die prikken helpen bij t minder verspreiden (waarvan ze zeggen ongeveer 50%) maar alsnog dus verspreiden, en ze helpen voor 90 of 95% tegen ziekenhuis opname)
Dat testen t ook niet 100% kan uitsluiten, want hij kan alsnog negatief zijn is dan weer een ander verhaal.
Maatje van mij heeft 3x een zelftest thuis gedaan met zo beetje ongeveer t zelfde stokje en toen was hij pas positief ( op de zelftest) bij GGD was hij bij zijn 1e test ook weer negatief, waar hij op indringen zelf nog een test een dag erna gedaan heb, en die was weer positief.

Dit zegt 2 dingen. dat het systeem niet werkt en klopt, en dat testen (zelfs PCR of GGD testen ) niet 100% kunnen uitsluiten wat er aan de hand is.

Ik hoor die vrouw niet zeggen joh neem die vaccinaties want , want Bill gates heeft chippies gemaakt.
Een reductie in verspreiding is ook de moeite waard, zeker als je die combineert met de lagere kans op ziekenhuisopname. Ik denk dat juist dit het grote probleem is van dit soort verhalen: het klinkt volstrekt logisch (een gevaccineerde kan het nog doorgeven) maar de conclusie (dus heeft vaccineren geen zin als je niet in de risicogroep zit) klopt dan totaal niet.
dfbt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:16:
[...]

UMC utrecht plaats alleen een bericht dat zwangere een hogere kans hebbe zonder cijfers.
En ik word nu niet echt warm van 30 zwangere op een IC. Waarvan misschien nog een gedeelte onderliggende klachten zou kunnen hebben.
Misschien bedoel je het niet zo (ik denk het niet), maar een IC opname is verschrikkelijk heftig, zwaar, belastend en ongezond. Het is geen pleister, het is een noodgreep om niet dood te gaan. @LZ86 kan er vast meer over vertellen, maar ik gok dat ook gezonde en jonge mensen behoorlijk lang last blijven houden van een IC opname.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 19-11-2021 09:19 ]

• dfbt
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:17:
[...]

Een reductie in verspreiding is ook de moeite waard, zeker als je die combineert met de lagere kans op ziekenhuisopname. Ik denk dat juist dit het grote probleem is van dit soort verhalen: het klinkt volstrekt logisch (een gevaccineerde kan het nog doorgeven) maar de conclusie (dus heeft vaccineren geen zin als je niet in de risicogroep zit) klopt dan totaal niet.
Behalve als de quote van de heer gommens dan wel weer klopt. Als vaccineren juist niet helpt tegen het verspreiden of bijna niet, dan krijgen vooral jongeren of kinderen de neiging geen vaccinatie te halen. ze doen het immers 'bijna alleen voor ouderen of risciogroepen''

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8552533/
Dit is een mooie studie die het ziekenhuis hier heeft gedeeld.

Er zijn er uiteraard meerdere te vinden.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Khayma schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:15:
[...]

getest op zwangeren, korte termijn test. Ik wil het graag zien over 5 jaar of meer wat het doet met je vruchtbaarheid. Niet als je al zwanger bent.

Een Rolls Royce rijden met 39 airbags verlaagt dat risico ook trouwens. :+
Die 39 airbags staan dan weer gelijk aan een Nederlandse lockdown?
Niet autorijden aan een Chinese lockdown.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:24
henkzelf schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:28:
[...]
....ZEIST - In de Nederlandse ziekenhuizen liggen donderdag meer coronapatiënten dan precies een jaar geleden. Dat is voor het eerst in de huidige coronagolf. In totaal liggen er nu 2110 patiënten met Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Vorig jaar, op 18 november 2020, waren het er 2087....

OK, deels gemist maar samen klopt het: Kliniek + IC.
2020-11-18: 1528 + 559 = 2087
2021-11-18: 1697 + 413 = 2110

Het maakt wel een beetje een makkelijke krantenkop hoor. 5 november 2020 gingen we net een dalletje in.
En ze hadden ook kunnen schrijven: "Vaccinatie helpt tegen IC opname..."
@Wolly

En nog een nabrander over dit "nieuwe record" aantal ziekenhuispatiënten met corona.
Ik bedacht gisteren net voor het slapen gaan ook nog even te kijken naar het aantal overledenen.
2020-11-18: 86
2021-11-18: 34
Is dan dit een geschikte krantenkop?
VACCIN VERLAAGT COVID STERFTE MAAR MET 53% NA één JAAR.
Natuurlijk niet.
Ongeveer alle aspecten waren verschillend op die twee dagen.
In 2020 gingen we net op weg naar de januari piek van 134 covid overledenen.
Vaccinatie graad onvergelijkbaar.
Het interval van 365 dagen bevredigt alleen mensen die van ronde getallen houden.
Het zijn allemaal dagcijfers.
Ja, ik vind dat dagcijfers gepubliceerd moeten worden maar de duiding laat ik liever over aan deskundigen.

Misschien moet de opleiding tot journalist net zo lang gaan duren als die van IC verpleegkundigen en les 1 "Hoe maak ik "clickbait" moet verboden worden.
Dat zelfs het Parool daar voor gaat, tsja, tijden veranderen.
De kop is dan wel over de besmettingen maar dit schreef het RIVM er bij op het dashboard:

De storing van afgelopen dagen is opgelost. Deze storing heeft als gevolg dat de cijfers van vandaag nameldingen bevatten, hierdoor valt het aantal meldingen van vandaag hoger uit.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
dfbt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:19:
[...]

Behalve als de quote van de heer gommens dan wel weer klopt. Als vaccineren juist niet helpt tegen het verspreiden of bijna niet, dan krijgen vooral jongeren of kinderen de neiging geen vaccinatie te halen. ze doen het immers 'bijna alleen voor ouderen of risciogroepen''
Die tweet strookt niet met de onderzoeken en cijfers die het RIVM etc hanteert. Ik ken de context ook niet waarin hij dat gezegd heeft. Kijk anders eens naar de post van @MikeyMan iets eerder, die post de reductie percentages.

Maar ook op een bierviltje rekenen met de besmettingscijfers, de vaccinatiegraad en de bereidheid tot testen geeft een indicatie dat het best goed werkt tegen reductie.

Verwijderd

Vorkie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:25:
[...]

Wel bijzonder dat jij niemand kent, mijn omgeving heb ik er ook een aantal, waarvan er 1 nog recentelijk (begin 2020) in Brazilië ermee in het ziekenhuis lag en in quarantaine moest omdat ze dachten dat ie COVID had.
tja.. Zal vast ook met de leeftijd te maken hebben denk ik. Maar ik heb eigenlijk in mijn omgeving nog nooit iemand in het ziekenhuis zien belanden met influenza.. Wel toevallig vorige week iemand met een legionella infectie.. maar ook dat schrikt me niet af om nu naar buiten te gaan. En ja ik weet dat er jaarlijks (tien)duizenden worden opgenomen.. en bagataliseer de griep absoluut niet. Maar ben ik er zelf bang voor... of doe ik maatregelen om dat te voorkomen, nee.. ik leef mijn leven.
Amphiebietje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:27:
[...]

Oh, in het geval van mijn collega's waren ze op studiereis op een afgelegen plek met nogal wat mensen. In totaal zo'n 20 infecties met een redelijk groot deel dat in het ziekenhuis belandde. Blijkbaar de combinatie "op pension boven op elkaar" en iemand die goed besmettelijk was....je moet de pech maar hebben.

Dus om de "n=1" opmerkingen voor te blijven: Dat jij en anderen niemand kennen die er erg ziek van zijn geworden, is net zo goed "n=1" als dat ik wel mensen ken die er erg ziek van zijn geworden.
Wederom... Ik ontken niet dat influenza mensen goed kan raken, dat bagataliseer ik niet. Ik zeg alleen dat de mexicaanse griep niets speciaals is en we er al een tiental jaren normaal mee leven zonder dat je bewust weet dat het rondgaat. De angst en reactie daarop was dus achteraf zwaar overdreven.

En ja ik vind je verhaal erg ongeloofwaardig dat een redelijk groot deel in het ziekenhuis is beland, dat kan vrijwel geen influenza geweest zinn. Voor een gezond persoon (onder de 60) is het echt uitzonderlijk om daarmee in het ziekenhuis te belanden. Maar vergeet niet dat er nog 10000000 andere (exotische) ziektes zijn.. nog neit te spreken over een voedselvergiftiging... Wat in dit geval een veel betere verklaring is geweest. Gezien influenza redelijk makkelijk verspreid, en dat "een groot gedeelte" aan ziekenhuisopnames zou leiden.. dan was dat ook een extreme pandemie geworden :)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de stukken gelezen maar zie het volgende niet echt staan?
Maar als je zwanger raakt en erna besmet, is de kans groot dat je in het ziekenhuis beland. Er zijn daar al veel verhalen over geweest.
Het kan ook aan mijn definitie van grote kans liggen?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:32:
[...]

[...]

Van de 9506 meldingen, hebben we van 8434 zwangeren aanvullende informatie ontvangen.

Zwangerschap:

Van deze binnengekomen casus hebben op dit moment 786 vrouwen antepartum opgenomen gelegen en 60 postpartum. Van de vrouwen die opgenomen hebben gelegen, is van 344 vrouwen (44%) bekend dat ze zijn opgenomen vanwege klachten passend bij covid-19. Eenentachtig vrouwen hebben opgenomen gelegen op de intensive care en 63 op de obstetrische ‘high care’, waarvan 20 vrouwen ook op de intensive care opgenomen hebben gelegen. Bij 176 vrouwen is beschreven dat er radiologische afwijkingen waren passend bij een virale pneumonie. De meest voorkomende klachten waren hoesten (n=3595; 44%), koorts (n=2130; 26%) en griepachtige klachten (n=2170; 27%).

Ik kom dus op een kans van 4,08% om opgenomen te worden met covid gerelateerde klachten.
Dat is volgens mij hoger dan de niet zwangeren.
Stuk van het NVOG

• Wolly
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:21:
[...]

Die tweet strookt niet met de onderzoeken en cijfers die het RIVM etc hanteert. Ik ken de context ook niet waarin hij dat gezegd heeft. Kijk anders eens naar de post van @MikeyMan iets eerder, die post de reductie percentages.
Je kunt het interview hier naluisteren:

“Het vaccin werkt niet goed tegen transmissie, dus het maakt niet uit of je als zorgpersoneel gevaccineerd bent of niet"

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:39:
[...]
Je kunt het interview hier naluisteren:
[...]
"Het heeft helemaal geen zin, of je wel of niet gevaccineerd bent."?
Dat is nog net iets erger dan de kop. Verderop zegt 'ie dan wel weer dat de hoge vaccinatiegraad in Portugal zo succesvol is gebleken. Vaag. Ik ben benieuwd wat hiervan de nasleep wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door niek_nijmegen op 19-11-2021 09:57 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Yucon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:52:
Ik neig ernaar dat ze het verkeerd begrepen heeft. Maar ik ben ondertussen wel nieuwsgierig naar de juistheid van het standpunt dat zelftests met symptomen zinloos zijn. Als ik ga googlen kom ik eigenlijk alleen het standpunt tegen dat het zo is en niet waarom. Weet iemand hier onderbouwd met bronnen meer over?
Uit mijn persoonlijke omgeving: zaterdagochtend wakker geworden met verkoudheid, gevolgd door een positieve zelftest. Zondagochtend (dat kon niet eerder) PCR-test, zondagavond de uitslag: positief.

Mijn interpretatie van zelftesten is dat zowel positief als negatief niet geheel betrouwbaar is.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

niek_nijmegen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:47:
[...]

"Het heeft helemaal geen zin, of je wel of niet gevaccineerd bent."?
Dat is nog net iets erger dan de kop. Verderop zegt 'ie dan wel weer dat de hoge vaccinatiegraad in Portugal zo succesvol is gebleken. Vaag. Ik ben benieuwd wat hiervan de nasleep wordt.
Volgens mij bedoelt hij het ook in combinatie met de PBM die toch al gebruikt worden.

Maar hoe dan ook zeldzaam onzorgvuldig taalgebruik zeg :X

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:01
dfbt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:46:
[...]

Verhalen? bronnen?

Het verhaal gaat ook dat we van de apen afstammen, en de ander zegt weer adam en eva.
...
Het is erg lastig allemaal.
Dit lijkt me de kern van het probleem.

Enerzijds is er zeer wijd onderschreven wetenschappelijke kennis waaraan niet serieus getwijfeld wordt, aan de andere kant is er een volslagen irrationeel geloof.

En toch vinden hele volksstammen het "erg lastig allemaal" om te bepalen welke verstandiger is om te volgen.

• niek_nijmegen
MikeyMan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:59:
[...]
Volgens mij bedoelt hij het ook in combinatie met de PBM die toch al gebruikt worden.

Maar hoe dan ook zeldzaam onzorgvuldig taalgebruik zeg :X
Ja, wees gerust, zo begreep ik zijn uitspraak ook :)
Maar zo'n uitspraak vraagt er bijna om om uit de context misbruikt te worden.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Wolly
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:02:
[...]

De uitspraak is toch duidelijk? Of gaat het niet om de kop van het interview?
“Het vaccin werkt niet goed tegen transmissie, dus het maakt niet uit of je als zorgpersoneel gevaccineerd bent of niet"

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02
Ik zou me kunnen voorstellen dat Gommers z'n opmerking voortkomt uit het idee dat alleen vaccinatie niet genoeg is voor zorgpersoneel (in ziekenhuizen) en dat PBM's toch nodig blijven en die dermate effectief zijn bij goed gebruik dat het verschil met een gevaccineerde zorgmedewerker klein zou moeten zijn, zowel voor de medewerker als de patient.
Alleen moeten z'n uitspraken dan wat mij betreft wel gezien worden zulks licht en kan voor andere zorgpersoneel, op andere locaties met wellicht minder goede inzet van PBM's (zowel kunnen als willen) anders zijn.

Maar goed wederom is het dan weer niet volledig, helder en voor maar één opvatting uitgesproken en kan zo'n uitgesproken gedachte dan weer een heel ander leven gaan leiden en gebruikt worden voor redenaties die niet ondersteund zouden worden door zijn oorspronkelijke gedachte en intentie.

Overigens zit daar ook een taak voor de ontvanger, je kent de context van Gommers, dus betrek zijn uitspraken, tenzij expliciet anders aangegeven op die context, ik dit geval IC en in mindere maten ziekenhuiszorg en de omstandigheden die daar gelden.

[ Voor 32% gewijzigd door gekkie op 19-11-2021 10:12 ]

• Wolly
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk opzienbarender dat Gommers zegt dat meer dan 60% van de besmettingen zit bij de volledig gevaccineerden, die cijfers had ik nog niet eerder gehoord.

• niek_nijmegen
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:03:
[...]
De uitspraak is toch duidelijk? Of gaat het niet om de kop van het interview?
[...]
Dat bedoelt 'ie inderdaad wel (verwacht ik), maar in het interview zegt 'ie dus zelfs dat het 'geen zin heeft of je gevaccineerd bent'. Ik vind dat niet zo handig, omdat dat heel makkelijk uit de context gehaald kan worden.
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:05:
Ik vind het eigenlijk opzienbarender dat Gommers zegt dat meer dan 60% van de besmettingen zit bij de volledig gevaccineerden, die cijfers had ik nog niet eerder gehoord.
Ja, dat vond ik ook op zijn minst opmerkelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door niek_nijmegen op 19-11-2021 10:09 ]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
niek_nijmegen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:02:
[...]

De man is fel tegen vaccinatieverplichting voor zorgpersoneel, zoveel is duidelijk en daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat hij in de context praat dat we elk paar handen aan het bed nodig hebben op het moment, en dat dat veel zwaarder weegt dan de eventuele winst van verminderde transmissie.

Hij noemt Portugal als succesverhaal van vaccins wat volgens mij niet strookt met geen effect op transmissie.
Hij noemt ook 60% van de besmettingen door gevaccineerden, waarbij dus blijkbaar vergeten wordt dat een veel hoger percentage is gevaccineerd, en ook factoren als verminderde testbereidheid kunnen meespelen. Strookt ook niet met zijn conclusie.

Al met al een bijzonder ongenuanceerde uitspraak die wel beter onderbouwd mag worden. Waarom zou 50-60% verminderde transmissie ineens niet helpen in een zorginstelling?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bijzonder dat hij dit cijfer heeft met maar zo'n klein deel van de totale besmettingen die gevonden wordt.
En wat is een besmetting ? Als je wat virus binnen krijgt en je afweer ruimt dat in een dag op, ben je dan besmet geweest ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17

Agent47

I always close my contracts.

Trouwens die " wappies" op Social Media kunnen er ook wat van zeg. " De meeste besmettingen komen van de gevaccineerden, zie je nou wel" . Klopt domme oet, niemand heeft ook gezegd dat als je een vaccin hebt gekregen, je niet besmettelijk bent. Meerendeels heeft een vaccin dus dat is ook een beetje iets met open deuren. 8)7

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• gekkie
60% van wat hij ziet langskomen neem ik aan in deze, als ik wederom zijn context in beschouwing neem.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:15
Agent47 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:13:
Trouwens die " wappies" op Social Media kunnen er ook wat van zeg. " De meeste besmettingen komen van de gevaccineerden, zie je nou wel" . Klopt domme oet, niemand heeft ook gezegd dat als je een vaccin hebt gekregen, je niet besmettelijk bent. Meerendeels heeft een vaccin dus dat is ook een beetje iets met open deuren. 8)7
Alles om het in diskrediet brengen van de vaccinaties. Tevens is de benadering zeer binair, vaccins werken of werken niet, en aangezien ze dus niet (100%) werken tegen besmetting, is de conclusie dat ze totaal niet werken. Maar probeer maar eens rustig uit te leggen dat die benadering niet klopt.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik had echt gehoopt dat het miguel-scharrelei-model duidelijkheid zou geven.

Het werkte voor mijn schoonzus. Die is eindelijk geprikt.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het is ook altijd heel selectief omgaan met de uitspraken en cijfers. Als Gommers had gezegd "maar.. laat je wel vaccineren want dat is heel effectief tegen ziekenhuisopnames en helpt toch best wel goed tegen verspreiding" dan hadden ze dat stukje maar even weggelaten of tegen gesproken.

• niek_nijmegen
ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:17:
[...]

Alles om het in diskrediet brengen van de vaccinaties. Tevens is de benadering zeer binair, vaccins werken of werken niet, en aangezien ze dus niet (100%) werken tegen besmetting, is de conclusie dat ze totaal niet werken. Maar probeer maar eens rustig uit te leggen dat die benadering niet klopt.
Ja, precies. Op die manier is ook de kans dat je neerstort met een vliegtuig precies 50%: het gebeurt wèl, of het gebeurt niet. Maar kennelijk is voor die binaire benadering de kans op Covid-complicaties niet ineens 50%.

• Wolly
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:13:
Dus iemand die een kloppende uitspraak doet noem jij een domme oet :?

Of is het statement uitgebreider dan je hierboven stelt?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
Emgeebee schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:08:
[...]

De man is fel tegen vaccinatieverplichting voor zorgpersoneel, zoveel is duidelijk en daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat hij in de context praat dat we elk paar handen aan het bed nodig hebben op het moment, en dat dat veel zwaarder weegt dan de eventuele winst van verminderde transmissie.
Punt is heel simpel dat je in de zorg geen besmettingen wil hebben. En 40% (of wat het ook is) minder is dan gewoon niet genoeg. Dus zul je andere middelen nodig hebben die beter werken tegen transmissie zodat er wel een acceptabel risico is. Als je naar heel Nederland kijkt wil je de besmettingen dempen en is het vaccin een goed hulp,middel. Als je echter puur naar de zorg kijkt, kijk je veel meer naar kwetsbare individuen en dan is die demping van het vaccin veel te weinig. Je moet dan naar een veel betere bescherming. En waarschijnlijk ga je dan naar bescherming toe die ook voor de ongevaccineerde net zo goed werkt.
Hij noemt Portugal als succesverhaal van vaccins wat volgens mij niet strookt met geen effect op transmissie.
Hij noemt ook 60% van de besmettingen door gevaccineerden, waarbij dus blijkbaar vergeten wordt dat een veel hoger percentage is gevaccineerd, en ook factoren als verminderde testbereidheid kunnen meespelen. Strookt ook niet met zijn conclusie.
Waarom zou hij dat vergeten? 85% is gevaccineerd en als die 60% van de besmettingen veroorzaken zit daar dus zeker een demping in. Dus daar houdt hij wel degelijk rekening mee.
Al met al een bijzonder ongenuanceerde uitspraak die wel beter onderbouwd mag worden. Waarom zou 50-60% verminderde transmissie ineens niet helpen in een zorginstelling?
Omdat een 50% kans dat je een kwetsbaar iemand besmet nog steeds veel te groot is. En beschermingsmiddelen die je dan gaat gebruiken werken vele malen beter dan vaccinatie, waardoor die vaccinatie maar heel weinig toevoegt en dus niet meer noodzakelijk is.

Je moet niet vergeten dat hij hier vooral praat vanuit de zorg. En dan heb je heel andere eisen dan als je kijkt naar heel Nederland (voorkomen alle besmettingen vs. dempen van de besmettingen)

[removed]

• Emgeebee
  • Laatst online: 19:33
user109731 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:21:
Het is ook altijd heel selectief omgaan met de uitspraken en cijfers. Als Gommers had gezegd "maar.. laat je wel vaccineren want dat is heel effectief tegen ziekenhuisopnames en helpt toch best wel goed tegen verspreiding" dan hadden ze dat stukje maar even weggelaten of tegen gesproken.
Jazeker, wappies gonna wappie, maar het is opmerkelijk dat hij dit zo zegt.

Als het echt waar is dat transmissie niet meer verminderd wordt door het vaccin dan moet ik ook mijn complete mening herzien over die dingen.

• ParaDroid2
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:24:
[...]

Het lijkt me dat het om het 'zie je nou wel' gaat, waar vervolgens de conclusie aan gekoppeld wordt dat vaccineren helemaal niet helpt.

• redwing
Emgeebee schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:25:
[...]

Jazeker, wappies gonna wappie, maar het is opmerkelijk dat hij dit zo zegt.

Als het echt waar is dat transmissie niet meer verminderd wordt door het vaccin dan moet ik ook mijn complete mening herzien over die dingen.
Maar dat zegt hij helemaal niet. Uit zijn cijfers blijkt juist dat de transmissie juist wel wordt vermindert. Alleen voor het zorgperseoneel dat werkt met kwetsbare mensen is dat niet genoeg.

[removed]

• Agent47

Agent47

Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:24:
[...]

Ik noem inderdaad iemand een domme oet als diegene zegt dat het door de gevaccineerden komt. Zonder die vaccins lagen er mensen op de gang in het ziekenhuis. Maar dat mag ik niet hardop zeggen natuurlijk want dan ben ik een schaap van deze samenleving of heb ik betaald gekregen om dat te zeggen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Agent47 op 19-11-2021 10:33 ]

• Wolly
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:26:
[...]

Het lijkt me dat het om het 'zie je nou wel' gaat, waar vervolgens de conclusie aan gekoppeld wordt dat vaccineren helemaal niet helpt.
Je kan alles wel invullen voor een ander. Als ik kijk naar wat gezegd wordt is dat precies hetzelfde als wat @Agent47 schrijft, namelijk dat het logisch is dat de meeste besmettingen komen van gevaccineerden.

Alleen is de ene persoon die het zegt dan blijkbaar een domme oet volgens de andere persoon.

@Agent47 Kom eens met een link van die quote?

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
https://www.rtlnieuws.nl/...plicht-corona-maatregelen
Oostenrijk gaat vanaf maandag in een totale lockdown. Dat heeft bondskanselier Alexander Schallenberg bekendgemaakt. Ook gaat het land een nationale vaccinatieplicht invoeren. Die plicht gaat op 1 februari volgend jaar in.
Heftig maar noodzakelijk. Ben benieuwd wie volgt, maar ook hoe ze dit gaan handhaven tzt

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 19-11-2021 10:35 ]

• Agent47

Agent47

Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:34:
[...]

Je kan alles wel invullen voor een ander. Als ik kijk naar wat gezegd wordt is dat precies hetzelfde als wat @Agent47 schrijft, namelijk dat het logisch is dat de meeste besmettingen komen van gevaccineerden.

Alleen is de ene persoon die het zegt dan blijkbaar een domme oet volgens de andere persoon.

@Agent47 Kom eens met een link van die quote?
Kijk maar rond op instagram en facebook. Het is ook logisch dat de meeste besmettingen komen van gevaccineerden, dat is pakweg 70% van het land.

[ Voor 9% gewijzigd door Agent47 op 19-11-2021 10:36 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:20
MrJames schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:10:
[...]

Dat was al bekend, en nu officieel. Ik denk dat hij dit zo naar buiten heeft gebracht omdat steeds meer ziekenhuis bestuurders meldingen maken dat er op de IC's meer gevaccineerde liggen dan niet-gevaccineerden. Hieruit zouden we kunnen maken dat de Jonge en Mark weer aan het liegen zijn.
Hoezo officiëel? Welke cijfers onderbouwen dit? De laatste officiële cijfers laten een heel ander beeld zien namelijk. Dat er een aantal meldingen binnenkomen over andere observaties zegt nul komma nul over het totale beeld.

Gaan we nu echt wetenschap naast ons neerleggen en meer waarde hechten aan de uitspraken van één persoon zónder onderbouwing? Gevaarlijk.

...

En over dat de gevaccineerde meer infecties hebben (als het al waar is), sjah, de groep gevaccineerd is 8 keer groter dan de groep ongevaccineerd. De vaccinatie voorkomt niet alle infecties nee, dus zo wereldvreemd zou dat niet zijn.

Soms heb ik echt het gevoel alsof percentages voor de lol uit hun verband worden getrokken.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:31

Mfpower

In dubio

Imperium schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:34:

[...]

Heftig maar noodzakelijk. Ben benieuwd wie volgt, maar ook hoe ze dit gaan handhaven tzt
Dit gaat een enorme backlash krijgen. Wat willen ze doen, mensen vastbinden en inspuiten? 35% he! Het gaat echt de verkeerde kant op in Europa, en niet alleen omdat de besmettingen hoog zijn.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04
Zat gisteravond laat in bed nog eens te denken over dat hele 2G gebeuren maar toen had ik al het idee dat dit echt te laat is. We zitten met zo’n hoge reproductie en aantal besmettingen, dat mijn gevoel zegt dat 2G niet DE oplossing gaat zijn om bijvoorbeeld het reproductiegetal naar <1,00 te krijgen. En eigenlijk zou dat niet eens het doel moeten zijn, maar minimaal <0,95 of <0,90 want de zorg heeft snel de ruimte nodig als je de berichtgeving hoort van bv de Nza gisteren.

Mijn gevoel zegt dat we met een algehele lockdown komen met daarin (kies uit wat je prettig vindt, niet alles zal gebeuren/nodig zijn):
- alle scholen (inclusief basisscholen) dicht
- niet essentiële winkels dicht
- avondklok
- bezoek beperken naar 0, 1 of 2 mensen per dag

Voor de zorg geldt, hoe eerder, hoe beter. En voor zo’n harde lockdown geldt ook, hoe eerder, hoe sneller we er vanaf zijn. Ik zet mijn geldt in op december en daarmee kunnen we een dikke vette streep door die feestmaand zetten.

Nu werd ik net wakker gemaakt door mijn vriendin die werkt in de zorg. En zij vertelde dat er een regio dit weekend al op code zwart gaat uitkomen.

offtopic:
Ik snap dat dit laatste een best heftige claim is waar ik geen bron achter kan plakken. Maar er zit ongetwijfeld een vorm van vertrouwelijkheid op het werk van mijn vriendin en wil haar niet in de problemen brengen. Ik wil best privé met een mod in meer detail bespreken om te laten zien dat het geen valse claim is, maar niet in het openbaar

• SemperFidelis
  • Laatst online: 17-11 16:53
redwing schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:25:
[...]

Je moet niet vergeten dat hij hier vooral praat vanuit de zorg. En dan heb je heel andere eisen dan als je kijkt naar heel Nederland (voorkomen alle besmettingen vs. dempen van de besmettingen)
Fantastische uitleg weer! _/-\o_

• Agent47

Agent47

Robkazoe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:42:
Zat gisteravond laat in bed nog eens te denken over dat hele 2G gebeuren maar toen had ik al het idee dat dit echt te laat is. We zitten met zo’n hoge reproductie en aantal besmettingen, dat mijn gevoel zegt dat 2G niet DE oplossing gaat zijn om bijvoorbeeld het reproductiegetal naar <1,00 te krijgen. En eigenlijk zou dat niet eens het doel moeten zijn, maar minimaal <0,95 of <0,90 want de zorg heeft snel de ruimte nodig als je de berichtgeving hoort van bv de Nza gisteren.

Mijn gevoel zegt dat we met een algehele lockdown komen met daarin (kies uit wat je prettig vindt, niet alles zal gebeuren/nodig zijn):
- avondklok

Voor de zorg geldt, hoe eerder, hoe beter. En voor zo’n harde lockdown geldt ook, hoe eerder, hoe sneller we er vanaf zijn. Ik zet mijn geldt in op december en daarmee kunnen we een dikke vette streep door die feestmaand zetten.

Nu werd ik net wakker gemaakt door mijn vriendin die werkt in de zorg. En zij vertelde dat er een regio dit weekend al op code zwart gaat uitkomen.

offtopic:
Ik snap dat dit laatste een best heftige claim is waar ik geen bron achter kan plakken. Maar er zit ongetwijfeld een vorm van vertrouwelijkheid op het werk van mijn vriendin en wil haar niet in de problemen brengen. Ik wil best privé met een mod in meer detail bespreken om te laten zien dat het geen valse claim is, maar niet in het openbaar
Lockdown zonder avondklok tot 17 december. Kijk dan maar verder.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
2G gaat het probleem absoluut niet oplossen.

Al zou je de niet-gevaccineerden compleet isoleren, dan nog zou de R-waarde dalen tot ongeveer 0.89. De praktijk is echter dat niet-gevaccineerden nog steeds in gezinnen wonen (al dan niet gemengd met gevaccineerden), boodschappen doen, werken, bij elkaar op bezoek gaan etc. De realiteit zal dus een R-waarde van ergens tussen de 0.95 en 1.05 zijn.

Met een lockdown kunnen we naar ongeveer 0.8. Dat zullen we dankzij het ronduit trage optreden van de regering tenminste 4 weken moeten volhouden. Dan zijn de positieve tests omlaag van 25k per dag naar 6k per dag.

• user109731
  • Niet online
Dit is ook wat veel experts zeggen. 2G zou goed kunnen helpen als de besmettingen laag zijn, maar hoe langer we wachten met hard ingrijpen des te moeilijker het wordt. Aantal besmettingen moet nu hard omlaag.

De situatie zoals in Oostenrijk waar ze beginnen met triagen is doodeng, maar we stevenen er ook hard op af.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Robkazoe willekeurig welke G gaat ook weinig doen om de besmettingen omlaag te brengen. Daar is zelfs de regering al achter. De hele 2G discussie speelt voornamelijk voor na aflopen van de maatregelen. Whenever that may be.
Het huidige pakket zal m.i. nieteens voldoende zijn om in de buurt van een R van 1 te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 19-11-2021 10:50 ]

• eric.1

- avondklok

offtopic:
2G zal denk ik ook niet de rem zijn die we nu nodig hebben.

Wellicht dat het, wanneer R weer rond de 1 bungelt, wel gebruikt kan worden om die R niet weer te hard te laten stijgen. stabiel laag te houden.

We halen nu gewoon allemaal massaal korte- en langetermijn opties door elkaar, denk ik.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
user109731 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:48:
[...]

Dit is ook wat veel experts zeggen. 2G zou goed kunnen helpen als de besmettingen laag zijn, maar hoe langer we wachten met hard ingrijpen des te moeilijker het wordt. Aantal besmettingen moet nu hard omlaag.

De situatie zoals in Oostenrijk waar ze beginnen met triagen is doodeng, maar we stevenen er ook hard op af.
Hoe moet 2G dan helpen? De meeste besmettingen vinden thuis plaats, de ongevaccineerden gaan natuurlijk niet thuis op de bank wachten totdat ze weer wat van Hugo mogen doen, dan maar thuisfeestjes e.d.. Ik zie het voordeel echt niet..
Hoe dan ook, ik denk dat een lockdown een effectiever middel is voor de korte termijn.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 15:58
eric.1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:50:
[...]

2G zal denk ik ook niet de rem zijn die we nu nodig hebben.

Wellicht dat het, wanneer R weer rond de 1 bungelt, wel gebruikt kan worden om die R niet weer te hard te laten stijgen.
Dat is niet helemaal hoe de R werkt. De R is (vanuit de modellen gezien) gewoon een vaststaand getal dat bij gelijkblijvende maatregelen (en vaccinatiegraad en seizoenseffect) zelf ook gelijk blijft. Dus als je een lockdown hebt (zeg R=0.7, fictief voorbeeldgetal) en vervolgens versoepelt door dingen met 2G weer mogelijk maakt dan schiet de R in één klap omhoog (zeg R=1.05, fictief voorbeeldgetal). Het is niet zo dat de R dan met een bepaalde "snelheid" zou stijgen. De R is juist zelf de "snelheid" waarmee de besmettingen toenemen (of afnemen).

• Wolly
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:36:
[...]

Het is ook logisch dat de meeste besmettingen komen van gevaccineerden, dat is pakweg 70% van het land.
Natuurlijk is dat logisch, domme oet.

:+

Zou je je de volgende keer wel het linkje met de post willen onthouden waar je dan hier op gaat reageren, dat maakt het makkelijker voor de lezer om te zien waarom je zo heftig reageert?

• 42erik
  • Niet online
Khayma schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 01:46:
[...]

Er zijn een hele grote groep vrouwen (heb helaas geen cijfers) die niet willen vaccineren omdat die een kinderwens hebben.

"Ook bij kinderwens mag gevaccineerd worden. Er worden geen nadelige gevolgen van de coronavaccins op de vruchtbaarheid verwacht."

Fijn, dat ze dat niet 'verwachten'. Om die reden nemen vele vrouwen het vaccin niet. Dat risico zou ik als vrouw namelijk ook niet nemen. Dat is 1 van de redenen bijvoorbeeld waarom men niet gaat.
Tja, kansberekening werkt helaas toch echt anders... Kans op bijwerkingen is gewoon minder dan op gedoe tgv corona

• Agent47

Agent47

Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:56:
[...]

Natuurlijk is dat logisch, domme oet.

:+

Zou je je de volgende keer wel het linkje met de post willen onthouden waar je dan hier op gaat reageren, dat maakt het makkelijker voor de lezer om te zien waarom je zo heftig reageert?
Ik reageer niet heftig. Daarentegen, wat ik al zei. Kijk op social media ( vooral Facebook en Instagram) maar eens rond in de comments van mensen. Schrikbarender is de hoeveelheid likes die er achteraan komt.

• ParaDroid2
Agent47 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:57:
[...]

Ik reageer niet heftig. Daarentegen, wat ik al zei. Kijk op social media ( vooral Facebook en Instagram) maar eens rond in de comments van mensen. Schrikbarender is de hoeveelheid likes die er achteraan komt.
Bubbelvorming in werking, niets meer dan dat, met nog een paar bots erbovenop. Uiteindelijk heeft ruim 80% van de volwassenen er wel vrijwillig voor gekozen om zich te laten vaccineren, dus die groep is uiteindelijk toch veel groter, hoewel dat soms niet zo lijkt.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:15

Snow_King

Konijn is stoer!

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:51:
[...]

Welk risico doel je dan precies op? Naar mijn weten is er uit geen enkele vaccin studie een hogere kans op kindersterfte of moeder sterfte uitgekomen?
We kennen de risico's (nog) niet. De studies vinden wij persoonlijk nog te recentelijk. Het kan zijn dat de 3e prik voor haar (30 jaar oud) niet eens relevant wordt voor april 2022 en het kan ook zijn dat we nog van mening veranderen.

Als je het nu vraagt vinden wij het een kosten-baten analyse die negatief uit valt voor de 3e prik.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:31
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:57:
[...]

Tja, kansberekening werkt helaas toch echt anders... Kans op bijwerkingen is gewoon minder dan op gedoe tgv corona
beetje kort door de bocht om dat te zeggen nu we pas relatief kort in de vaccinatiecampagne zitten. Onderzoek naar bijwerkingen zal nog lang duren voor dat echt iets over correlatie of causaliteit geroepen kan worden.

Daarnaast, het is per leeftijdsgroep enorm verschillend hoe groot de kans is op "gedoe tgv corona". Dus je kan dat misschien zeggen bij ouderen, voor kinderen is het een ander plaatje.

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023

[...]

:N Eng gedoe... Zal wel uitlopen op een grote rel.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:32:
[...]

[...]

Ik heb het later gecorrigeerd. Het gekozen woord klopte niet. Zojuist heb ik dat in het originele bericht ook even vermeld. Het had meer risico moeten zijn.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:26

Bizar dat dit kan in een land in Europa. Gedwongen vaccinatie is in mijn optiek echt een no-go. Wat je ook van de maatregelen, corona of vaccineren vindt.

Ik vraag me inderdaad ook af hoe ze dit gaan doen. Langs de deuren? Bankrekeningen blokkeren? Controles langs de weg (zoals alcoholcontroles)? Hoever zullen ze gaan? Zoiets is toch überhaupt niet te doen?

Ik denk dat dit juist nog meer weerstand gaat opleveren onder de groep die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd wil worden.

Dit begint steeds meer op een horrorfilm te lijken...
42erik schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:57:
[...]

Als je een jonge vrouw van 30 bent kan ik me goed voorstellen dat je niet weet wat je moet doen. De kans dat je in het ziekenhuis terecht komt is nihil. Het kan gevaarlijk zijn wanneer je op de IC terecht komt, hoogzwanger bent en daardoor niet op je buik kunt liggen. Maar dan nog is die kans echt enorm klein.

Het is leuk dat er gezegd wordt dat de kans op bijwerkingen enorm klein is. Maar het uiteindelijke vaccin is nog niet zo oud. Dus alles is 'in theorie'. In de praktijk moet nog maar blijken wat de lange termijn effecten kúnnen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Exception op 19-11-2021 11:14 ]

• martwoutnl
Exception schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:08:
[...]

Bizar dat dit kan in een land in Europa. Gedwongen vaccinatie is in mijn optiek echt een no-go. Wat je ook van de maatregelen, corona of vaccineren vindt.

Ik vraag me inderdaad ook af hoe ze dit gaan doen. Langs de deuren? Bankrekeningen blokkeren? Controles langs de weg (zoals alcoholcontroles)? Hoever zullen ze gaan? Zoiets is toch überhaupt niet te doen?

Ik denk dat dit juist nog meer weerstand gaat opleveren onder de groep die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd wil worden.
Het is wel een allerlaatste maatregel maar aan de andere kant als je het niet verplicht blijf je als land eeuwig in deze situatie zitten en ga je van lockdown naar lockdown. En als daar vrijwillig of gestimuleerd via 2G onvoldoende werkt, moet je iets doen om het te doorbreken. Maar wel als allerlaatste redmiddel als de rest niet meer werkt om zo de vaccinatiegraad omhoog te krijgen.

Hoe zit het trouwens met kindervaccinaties tegenwoordig? Zitten daar ook verplichte vaccinaties bij?

• ijdod
  • Laatst online: 13-11 07:08
https://www.nvog.nl/actue...eve-zwangeren-in-nethoss/
Daarnaast hoor ik diezelfde geluiden structureel uit de gynaecologie en IC zorg. (werk ik een UMC, ken veel mensen in de zorgprocessen, ben getrouwd met een obgyn). Dat waren er al een paar per week toen de IC opnames nog makkelijk te tellen waren en we ons nog niet al te veel zorgen maakten...

En het is geen nieuws, het is de reden waarom er al vrij lang het dringende advies vanuit de NVOG is om te vaccineren. Zwangerschap is een belangrijke risicofactor voor ernstige Covid. Bedenk daarbij ook dat zwangeren normaal gesproken de jongere groepen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 19-11-2021 11:20 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• gekkie
Khayma schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 01:46:
[...]
Er zijn een hele grote groep vrouwen (heb helaas geen cijfers) die niet willen vaccineren omdat die een kinderwens hebben.

"Ook bij kinderwens mag gevaccineerd worden. Er worden geen nadelige gevolgen van de coronavaccins op de vruchtbaarheid verwacht."

Fijn, dat ze dat niet 'verwachten'. Om die reden nemen vele vrouwen het vaccin niet. Dat risico zou ik als vrouw namelijk ook niet nemen. Dat is 1 van de redenen bijvoorbeeld waarom men niet gaat.
Maar zetten ze daar dan tegenover de kansen op (en/of het ontbreken van concrete goede lange termijn data over):
nooit meer een kind kunnen krijgen omdat men of de partner niet meer leeft.
voorlopig geen kind kunnen of willen krijgen vanwege rest verschijnselen van een infectie.
mogelijke complicaties tijdens een zwangerschap door het doormaken van een infectie zonder vaccinatie

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 19-11-2021 11:14 ]

• user109731
  • Niet online
Redax schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:53:
Hoe moet 2G dan helpen? De meeste besmettingen vinden thuis plaats, de ongevaccineerden gaan natuurlijk niet thuis op de bank wachten totdat ze weer wat van Hugo mogen doen, dan maar thuisfeestjes e.d.. Ik zie het voordeel echt niet..
Hoe dan ook, ik denk dat een lockdown een effectiever middel is voor de korte termijn.
Mee eens dat een lockdown nu nodig is, maar ook dan zul je net zo goed thuisfeestjes e.d. blijven houden natuurlijk :)
Het is enorm bizar, maar ze zitten wel in een enorm moeilijke situatie daar. Relatief lage vaccinatiegraad, groot aantal opnames, voorbereiden op triage in de ziekenhuizen... Ze proberen van alles en als niks werkt, dan is het een wanhopige situatie. Wijzen naar hun en zeggen hoe slecht het is, vind ik dan ook iets te makkelijk.

• martwoutnl
Lockdown zonder avondklok tot 17 december. Kijk dan maar verder.
Ik ben niet tegen een lockdown als uiterste middel maar dan moet het ook kort en krachtig blijven. Alleen hebben we een regering dat als ze dit doen we niet zomaar weer vrij zijn. Dan gaat het in muizenstapjes los en zit je tot april in zware maatregelen want oh je het zou weer kunnen toenemen. Vorige keer duurde het ook 3 maanden. Lockdown moet echt max 3 weken zijn en dan ook meteen goede maatregelen nemen dus 1,5 meter terug, eventueel 2G en ook maatregelen in de zorg (actief investeren om zo mensen die vertrokken terug te krijgen plus controle waarom mensen ziek zijn? Zwaarte of ook besmet?).

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:30
user109731 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:13:
[...]

Het is enorm bizar, maar ze zitten wel in een enorm moeilijke situatie daar. Relatief lage vaccinatiegraad, groot aantal opnames, voorbereiden op triage in de ziekenhuizen... Ze proberen van alles en als niks werkt, dan is het een wanhopige situatie. Wijzen naar hun en zeggen hoe slecht het is, vind ik dan ook iets te makkelijk.
En wellicht dat de gigantische ski industrie in Oostenrijk óók meespeelt bij het maken van deze keuze ;) Je kunt immers niet hordes aan flink betalende toeristen laten komen als je ziekenhuizen vol liggen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50
[...]

En toch bestaat het voor sommige vaccins in Europa al lang...... niks bizars aan (Poliovaccin in Belgie bijvoorbeeld is verplicht, al 50 jaar)

• dfbt
Ik snap er geen reet van dat landen niet gewoon 1G invoeren ipv allemaal schuilen achter vaccinatie paspoorten of qr codes. Het werkt dus blijkbaar onvoldoende. Laat iedereen testen voordat ze ergens heen gaan. Dan voorkom je denk ik een hele hoop.

• ijdod
Sovieto schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:12:
[...]

Het gaat om impact. Als er 10.000 man was overleden door het vaccin, dan hadden we niet doorgeprikt.

Als er 10.000 man een stijve bovenarm had, dan hadden we er niet eens over gepraat en gewoon doorgegaan.

Voor mensen die zwanger willen worden is een probleem in de menstruatie een groot issue. Of dat groot genoeg is om niet te prikken moeten ze zelf weten. Maar om dat te bagatelliseren door te zeggen ‘het heeft op Facebook gestaan’ is gewoon heel triest.
Diezelfde klachten krijg je potentieel ook van griep, corona, en legio andere punten. Internet is wel degelijk een echokamer voor die doelgroep, dus het is wel degelijk gewoon een terecht punt. Ik wil zeker de issues van een onvervulde kinderwens niet bagatelliseren, maar jij slaat nu enorm door naar de andere kant.

• Blauwschaap
  • Laatst online: 17-11 21:53
LZ86 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:16:
[...]

En toch bestaat het voor sommige vaccins in Europa al lang...... niks bizars aan (Poliovaccin in Belgie bijvoorbeeld is verplicht, al 50 jaar)
Maar hoe werkt dat in de praktijk dan? Wat als iemand echt weigert?

• LZ86
[...]
Als je een jonge vrouw van 30 bent kan ik me goed voorstellen dat je niet weet wat je moet doen. De kans dat je in het ziekenhuis terecht komt is nihil. Het kan gevaarlijk zijn wanneer je op de IC terecht komt, hoogzwanger bent en daardoor niet op je buik kunt liggen. Maar dan nog is die kans echt enorm klein.

Het is leuk dat er gezegd wordt dat de kans op bijwerkingen enorm klein is. Maar het uiteindelijke vaccin is nog niet zo oud. Dus alles is 'in theorie'. In de praktijk moet nog maar blijken wat de lange termijn effecten kúnnen zijn.
Nihil. ja ja....... Zeg. Jammer alleen dat je zogenaamde nihil zwaar wordt tegengesproken door medisch specialisten vrouwengeneeskunde en kinderartsen. En ook in de praktijk.

Als je ergens geen verstand van hebt, doe dan ook zulke uitspraken niet....

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
dfbt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:17:
Ik snap er geen reet van dat landen niet gewoon 1G invoeren ipv allemaal schuilen achter vaccinatie paspoorten of qr codes. Het werkt dus blijkbaar onvoldoende. Laat iedereen testen voordat ze ergens heen gaan. Dan voorkom je denk ik een hele hoop.
Wel op eigen kosten graag, als een paar miljoen mensen getest moeten worden om in de kroeg te hangen...

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:52
martwoutnl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:11:
[...]
Hoe zit het trouwens met kindervaccinaties tegenwoordig? Zitten daar ook verplichte vaccinaties bij?
Nog niet maar daar komt ook de drang/dwang discussie omhoog.

Er zijn bijvoorbeeld BSO's die het willen verplichten, en de Politiek had daar ook wel oren naar. Echter zijn we daar volgens mij nog steeds niet. Volgens mij waren er alleen een paar BSO's die je kind niet aannemen wanneer je als ouder geen openheid kan/wil geven. (dus indirecte drang/dwang)

Hier vaccineer je niet alleen voor jezelf maar ook voor de kinderen die nog niet mogen/kunnen.

Al is de discussie hier natuurlijk heel anders omdat je zit met een vaccinatie programma met vaccins die al jaren lang gebruikt worden zonder, vziw, hele heftige bijwerkingen. De discussie van lange termijn gevolgen is er dan ook veel minder.

Je komt daar vooral in mensen met geloofsovertuiging die dan niet vaccineren, en eens in de zoveel tijd zie je dan ook een besmettingsrondje in de biblebelt van een ziekte uit het Rijksvaccinatierpogramma.
Waarschijnlijk omdat je dan niets doet tegen het vollopen van de ziekenhuizen, zonder vaccinatie wordt iedereen toch zieker dan met. Dus de druk op de zorg blijft dan bestaan.

Je voorkomt met 1G alleen dat mensen met besmettingen op pad gaan, maar er zijn veel meer manieren om het op te lopen.

Daarbij zal het naast het praktische deel ook de gevolgen voor de economie wel meespelen, naast het feit dat je genoeg capaciteit moet hebben, gaat niemand een half tot een uur reizen om te wachten op de uitslag om een pollepel te kopen. Dus dan maar naar Amazon/Bol of een andere random webshop.

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER1125 op 19-11-2021 11:23 ]

• LZ86
Blauwschaap schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:17:
[...]

Geen idee, maar het poliovaccin is daar wettelijk verplicht. En ook tetanus en hepatitisvaccins bij bepaalde beroepsgroepen. Dus het allemaal zo eng en bizar vinden slaat helemaal nergens op, want het is in Europa al decennia zo.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 19-11-2021 11:19 ]

• redwing
Nogmaals dan maar :) De kans dat die jonge vrouw van 30 bijwerkingen krijgt van het vaccin is alsnog veel kleiner dan de kans dat ze bijwerkingen krijgt van corona zelf. Het is wel de groep waar het verschil het kleinste is, maar alsnog is het vaccin stukken beter.
Er is al heel veel ervaring met dit soort vaccins, waardoor het risico op die lange termijn effecten minimaal is. Het vaccin is nl. zelf maar kort in het lichaam, het is de reactie van je lichaam die voor de bescherming zorgt. Enige bijwerkingen die je op de lange duur zou kunnen krijgen moeten dus vanuit je lichaam komen. En aangezien je lichaam grotendeels het zelfde reageert als op het virus ((vooral minder heftig), zijn de enige bijwerkingen die je kunt verwachten dezelfde als die je van corona zelf zou verwachten.

Oftewel het risico dat het vaccin lange-termijn effecten heeft anders dan corona zelf is echt nihil.

[removed]

• eric.1
Met welke testcapaciteit? Vraag ik me dan af.

SON: 400k per dag
GGD: ik geloof dat 100k realistisch is per dag

Als iedereen altijd getest moet worden wanneer ze iets willen dan mag je dit nog wel even 5x (kan zomaar ook meer zijn) opschalen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Redax schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:53:
[...]

een besmetting thuis komt altijd nadat iemand het ergens anders buitenshuis heeft opgelopen :)

Dus als je besmettingen buitenshuis gaat inperken met 2G verlaag je ook de besmettingen die thuis opgelopen worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• snaggyheadshot
MikeyMan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:49:
@Robkazoe willekeurig welke G gaat ook weinig doen om de besmettingen omlaag te brengen. Daar is zelfs de regering al achter. De hele 2G discussie speelt voornamelijk voor na aflopen van de maatregelen. Whenever that may be.
Het huidige pakket zal m.i. nieteens voldoende zijn om in de buurt van een R van 1 te komen.
Ik was ook echt in de veronderstelling dat 2G een aanvulling zou worden na deze 'micro-lockdown'. Maar de spreekwoordelijke klap op het virus van Rutte lijkt meer op een aai over de bol van het virus.

Naar mijn mening zou een volledige lockdown van 3 weken meer wenselijk zijn. Vervolgens uitbreiding met o.a. 2G en 2G+ (dus hersteld/gevaccineerd én getest) voor grote evenementen, bijv. >2000 mensen. 3G weer hanteren zodra cijfers onder een acceptabel niveau komen.

Nu lijkt het doorkwakkel beleid weer op te laaien 8)7 Juist hetgeen wat men probeerde te voorkomen.

• dfbt
RemcoDelft schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:18:
[...]

Wel op eigen kosten graag, als een paar miljoen mensen getest moeten worden om in de kroeg te hangen...
Dus harde lockdown, gevolgd met 1g en daarbij betalen van eigen zeftest als je ergens heen wilt.
Prima oplossing wat mij betreft.

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:14:
[...]

60% van wat hij ziet langskomen neem ik aan in deze, als ik wederom zijn context in beschouwing neem.
De context van "in het ziekenhuis'" bedoel je? Zo beluister ik dat niet terug in het interview vanaf 03:15

Interviewer:
"U bent een arts en u zegt het heeft helemaal geen zin of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat zijn zinnen die wij hier niet vaak horen."
Gommers:
"Ja maar ik weet niet hoe het dan bij jullie is maar wij merken nu dat meer dan 60% van de besmettingen zijn bij volledig gevaccineerden. Dat betekent dan ondanks of je volledig gevaccineerd bent dat je het virus bij je kan dragen. Het vaccin werkt niet zo goed tegen transmissie, dus overdracht van het virus. Ja dat betekent dat het niet meer helpt om gevaccineerd te zijn dat je niet een bijrdage kan leveren aan de besmettingen. Dus eigenlijk moeten gevaccineerden ook 1,5 meter, ook een mondkapje op, goed hun handen wassen, dus de basisregels gelden zowel voor gevaccineerden en ongevaccineerden."
Interviewster:
"Gelden voor iedereen zegt u, het helpt niet meer goed tegen transmissie dat hebben wij inderdaad ook al gehoord."
En dan gaat het verder over de bescherming tegen ziekenhuisopname en sterfte.

Doordat hij "bij jullie" zegt tegen een radio interviewster denk ik dat het gaat over Belgie. Daarnaast begint hij over de basisregels, dat kan bijna niet over "in het ziekenhuis" gaan want je kan moeilijk werken op 1,5m van de patient?

Wellicht vermengt hij het ziekenhuis met de maatschappij in de beantwoording? Dus 60% van de besmettingen in ziekenhuizen zijn gevaccineerd en volg vooral de basisregels!

• redwing
eric.1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:19:
[...]

Met welke testcapaciteit? Vraag ik me dan af.

SON: 400k per dag
GGD: ik geloof dat 100k realistisch is per dag

Als iedereen altijd getest moet worden wanneer ze iets willen dan mag je dit nog wel even 5x opschalen.
Met daarbij dat je alsnog de economie een knauw geeft omdat mensen niet meer spontaan uit eten kunnen gaan. En bovenal raak je dan veel vaccinaties kwijt omdat veel mensen echt geen vaccin/booster gaan halen als er voor hunzelf geen voordelen aan zitten.

En bovenal is ook 1G niet waterdicht en zul je dus bij grotere groepen/evenementen alsnog altijd een aantal besmette mensen hebben rond lopen. De vraag is dan ook of dat wel voldoende zal helpen.

[removed]

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 15:58
[...]

Als je kijkt naar wat andere landen die een vorm van vaccinatieverplichting hebben doen (en dat zijn er binnen Europa aardig wat trouwens!), dan zal het waarschijnlijk gaan door middel van boetes en/of uitsluiting van toegang. Bij vaccinatieplicht gaat het meestal om kinderen, dus die mogen dan zonder vaccin soms niet naar school. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat er echt fysieke dwang zal worden toegepast.

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
LZ86 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:17:
[...]

Nihil. ja ja....... Zeg. Jammer alleen dat je zogenaamde nihil zwaar wordt tegengesproken door medisch specialisten vrouwengeneeskunde en kinderartsen. En ook in de praktijk.

Als je ergens geen verstand van hebt, doe dan ook zulke uitspraken niet....
Volgens de QCovid calculator heeft een gezonde (geen onderliggende medische problemen) vrouw van 30 een kans van 0.0198% om door corona in het ziekenhuis te komen. Dat zou je best wel nihil kunnen noemen, toch?

• Wolly
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:11:
[...]

Het is wel een allerlaatste maatregel maar aan de andere kant als je het niet verplicht blijf je als land eeuwig in deze situatie zitten en ga je van lockdown naar lockdown. En als daar vrijwillig of gestimuleerd via 2G onvoldoende werkt, moet je iets doen om het te doorbreken. Maar wel als allerlaatste redmiddel als de rest niet meer werkt om zo de vaccinatiegraad omhoog te krijgen.
Ik las een berekening die, puur rekenkundig, tot de volgende conclusie kwam:

Dus of je nu daadwerkelijk niet van lockdown naar lockdown gaat bij verplichte vaccinatie?

• gekkie
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:22:
De context van "in het ziekenhuis'" bedoel je? Zo beluister ik dat niet terug in het interview vanaf 03:15

Interviewer:
Gommers:
[...]
Interviewster:
[...]

Doordat hij "bij jullie" zegt tegen een radio interviewster denk ik dat het gaat over Belgie. Daarnaast begint hij over de basisregels, dat kan bijna niet over "in het ziekenhuis" gaan want je kan moeilijk werken op 1,5m van de patient?
Uhmmm de basisregels gelden toch ook voor iedereen, hebben dat altijd gedaan en doen dat nog steeds of heb ik de revolutie gemist ?
Ex de 1,5m als plicht en het zou mij niet verbazen als die weer rap terug zou komen (als onderdeel lockdown, waarbij het daarna weer voor langere tijd blijft).

En "niet zo goed werken" is dus niet afdoende voor wat we in gezamenlijkheid (ongeacht vaccinatiestatus) allemaal doen, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk, maar daar kun je niet de conclusie uit trekken dat het niet een significant verschil uit zou kunnen maken of je gevaccineerd bent of niet.
Wellicht vermengt hij het ziekenhuis met de maatschappij in de beantwoording? Dus 60% van de besmettingen in ziekenhuizen zijn gevaccineerd en volg vooral de basisregels!
Dat denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door gekkie op 19-11-2021 11:31 ]

• Blauwschaap
  • Laatst online: 17-11 21:53
LZ86 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:18:
[...]

Geen idee, maar het poliovaccin is daar wettelijk verplicht. En ook tetanus en hepatitisvaccins bij bepaalde beroepsgroepen. Dus het allemaal zo eng en bizar vinden slaat helemaal nergens op, want het is in Europa al decennia zo.
Vooropgesteld, ik ben groot voorstander van vaccineren. Maar er zijn uiteraard wel meer oude wetten die niet meer echt gehandhaafd worden, dus ik ben benieuwd of in België echt actief wordt opgetreden tegen weigeraars van het poliovaccin of dat het een papieren plicht is. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe Oostenrijk dit gaat handhaven in de prakijk.

• snaggyheadshot
nuveo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:25:
[...]

Volgens de QCovid calculator heeft een gezonde (geen onderliggende medische problemen) vrouw van 30 een kans van 0.0198% om door corona in het ziekenhuis te komen. Dat zou je best wel nihil kunnen noemen, toch?
Aangezien de kans om de Staatsloterij te winnen 0,00000016% is en mensen daar ook nog steeds fanatiek in geloven dat ze een kans maken lijkt mij in dat perspectief die kans toch niet nihil :P

• ijdod
In de context van ziekenhuizen snap ik de uitspraak van Gommers wel, maar voor breed publiek is het (weer) niet handig. Bij de vaccinaties van zorgpersoneel is ook bescherming van de kwetsbare patienten een belangrijke factor. Als die bescherming niet heel sterk is (reductie, maar niet naar nihil) is dat wel winst maar niet ideaal, en zeker geen alternatief voor het breed gebruik van de diverse PBM.

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

170k zwangerschappen x 0,0198% zijn toch 33 opnames. Iets meer als niet iedereen gezond is.

Maar ik denk dat het valt met de intpretatie van nihil. Dat is voor de één 0, voor de ander is het een verwaarloosbaar getal.

• dfbt
redwing schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:23:
[...]

Met daarbij dat je alsnog de economie een knauw geeft omdat mensen niet meer spontaan uit eten kunnen gaan. En bovenal raak je dan veel vaccinaties kwijt omdat veel mensen echt geen vaccin/booster gaan halen als er voor hunzelf geen voordelen aan zitten.

En bovenal is ook 1G niet waterdicht en zul je dus bij grotere groepen/evenementen alsnog altijd een aantal besmette mensen hebben rond lopen. De vraag is dan ook of dat wel voldoende zal helpen.
Ik zou wel is een groot praktisch onderzoek willen zien of meemaken. Organiseer een feest voor 10.000 man. Laat je 50 % gevaccineerd binnenkomen als ze geen klachten hebben en 50 % ongevaccineerd maar wel met een tvt. Bij ingang nog een verplichte GGD test maar wel naar binnen sturen. Kan je achteraf zien hoeveel % er nou daadwerkelijk naar binnen gegaan is met Corona

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:52
gekkie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:26:
[...]

Uhmmm de basisregels gelden toch ook voor iedereen, hebben dat altijd gedaan en doen dat nog steeds of heb ik de revolutie gemist ?
Ja jeetje, zitten we hier een beetje de gevestigde orde omver te werpen zit niet iedereen op te letten... :+

Maar om antwoord te geven op je vraag: ja en nee, een korte tijd hebben we alles losgelaten.

Maar in principe gelden ze nu weer voor iedereen tenzij het geloof ik niet mogelijk is. Dan werd geloof ik geadviseerd om ook aanvullende maatregelen te nemen. (als mondmaskers en testen)

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 19-11-2021 11:30 ]

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ouders die weigeren het verplichte vaccin te laten toedienen, riskeren een geldboete van maximaal 800 euro en een gevangenistraf van maximaal een maand. Maar in de praktijk leidt het hardnekkig weigeren of vergeten van een vaccinattest, zelden tot zulke scenario’s.
België laat ouders steeds meer ontsnappen aan verplicht poliovaccin

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:26:
[...]

[Twitter]

Dus of je nu daadwerkelijk niet van lockdown naar lockdown gaat bij verplichte vaccinatie?
Maar aangezien de besmettingen ook (flink) geremd worden door vaccinatie kan je dat toch niet alleen op basis van de trend van ziekenhuisopnames onder gevaccineerden zeggen?

Of houdt ie daar rekening mee?Daar houdt hij geen rekening mee.

Volgens mij zou je echt terug moeten rekenen naar begin oktober, dan puur de verspreiding onder gevaccineerden, en dat dan doortellen naar ziekenhuis opnames.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 19-11-2021 11:32 ]

• eric.1
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:22:
[...]

Interviewer:

[...]

Gommers:

[...]

Interviewster:

[...]

Hij zegt dus niet dat vaccinaties geen zin hebben, maar dat vaccinaties geen heilig middel zijn om verspreiding tegen te gaan.

Nou, vooruit. Daar zit wat in.

Sommigen (niet jij trouwens) weten hier wel een mooie draai aan te geven zeg. Kanonnen.

• redwing
dfbt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:28:
[...]

Ik zou wel is een groot praktisch onderzoek willen zien of meemaken. Organiseer een feest voor 10.000 man. Laat je 50 % gevaccineerd binnenkomen als ze geen klachten hebben en 50 % ongevaccineerd maar wel met een tvt. Bij ingang nog een verplichte GGD test maar wel naar binnen sturen. Kan je achteraf zien hoeveel % er nou daadwerkelijk naar binnen gegaan is met Corona
Heel eerlijk gezegd snap ik ook niet dat dit soort testen niet meer worden gedaan. Het zou nl. makkelijk een overzicht geven van hoeveel besmette mensen je nu echt binnen laat met 3G/2G/1G

[removed]

• SemperFidelis
  • Laatst online: 17-11 16:53
Wolly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:26:
[...]

[Twitter]

Is dit niet beetje te simplistisch? Het aantal besmettingen neemt ook flink af.
Je gaat dus alsnog wel mensen op de IC's krijgen, maar dat is veel meer behapbaar verdeeld omdat het niet massaal rondraast.

• gekkie
[...]
Omdat dat aantal tot de laatste decennia vrij klein was: doorgaans laten lopen omdat het percentage voldoende is dat een ziekte geen voet aan de grond krijgt.
Nou kun je van corona veel zeggen, maar niet dat het geen voet aan de grond heeft gekregen en weet te houden.
Uit het verre verleden hebben we de pokkenbriefjes, wat concreet uitsluiting van school betekende (wat toen vooral onder de christelijke gemeenschap wat moeizaam was).
Dus een maatschappelijke uitsluiting is niet geheel zonder precedent.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28
YakuzA schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:20:
[...]

een besmetting thuis komt altijd nadat iemand het ergens anders buitenshuis heeft opgelopen :)

Dus als je besmettingen buitenshuis gaat inperken met 2G verlaag je ook de besmettingen die thuis opgelopen worden.
Je bezoek kan je thuis besmetten en jij kan vervolgens een ander besmetten.

Daar helpt 2G niks tegen. Het lijkt me ook verre van een effectief middel om besmettingen terug te dringen. Het is vooral een poging om mensen richting vaccinaties te duwen.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

De kans dat iemand van 30 een tijdje besmettelijk is absoluut niet nihil. Daaruit komt weer een kans om anderen te besmetten die wel kwetsbaar zijn of weer anderen besmetten en zo helpt ook iemand met 0.0198 procent kans zelf een bed nodig te hebben wel mee aan dat bed vol krijgen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 79 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.