Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Consultants...alexbl69 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:22:
Verbaast me dat die pot leeg is eerlijk gezegd. Geen idee waar ze het geld nu aan uit kunnen geven.
Ik ben ook altijd voor het beleid geweest, maar als we keer op keer in hetzelfde gat vallen begin ik het toch zat te worden. Tot deze golf was het beleid ook logisch als je bedenkt dat ze sturen op IC-capaciteit. Alleen nu zijn ze aan het sturen op een capaciteit die er niet is, willen ze met maatregelen komen die amper iets toe gaan voegen en reageren ze daardoor veel te laat.stylezzz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:14:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het kabinet ook lang heb gevolgd, met uitzondering van het drama deze zomer uiteraard. Vorig jaar wisten we nog amper wat er aan de hand was, en waren er ook geen vaccins. Dat maakte iedereen wat 'volgzamer' lijkt wel..... Nu dat er meer bekend is, komt het probleem weer dat er inmiddels 18M virologen rondlopen die het allemaal het beste denken te weten. Zie daar als een 'polderend den haag' nog maar eens sturing aan te geven.... Dat kan gewoonweg niet met zachte hand vrees ik.
En ik verwacht dat we straks weer net binnen de lijntjes blijven, maar dit keer gaat dat wel heel hard ten koste van de IC-capaciteit voor de volgende golf. Want die zorg gaat na deze piek nog veel harder leeglopen dan voorheen.
[removed]
Ja, dus waarom is dat toen niet daadwerkelijk afgeschoten en gaan we nu toch weer de discussie aan? Als ze het echt zo hard nodig vonden, hadden ze dat ook toen hard moeten kunnen maken.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:22:
[...]
D66 heeft 2G maanden geleden al geopperd, vrijwel de hele Tweede Kamer heeft ze toen met pek en veren van het Binnenhof gejaagd...
[removed]
Dat is wat er ook uit mijn berekening in nuveo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10" kwam: met ongewijzigde strategie zijn we pas in de lente van 2023 van de ergste maatregelen af. Veel succes met het draagvlak daarvoor...De winter van 2022 zal weinig verschillen van de huidige winter, denkt Tostmann. (...) Het is waarschijnlijk dat in het jaar 2023 wél veel minder maatregelen noodzakelijk zijn.
Ik heb het tot de avondklok ook gevolgd, dat vind ik een buitenproportionele maatregel. Wat ik het kabinet vooral verwijt is het zwart/wit beleid. Mijn inziens was het beter geweest om maatregelen gefaseerd los te laten. Die goednieuwsshow van 2 maand geleden is natuurlijk volslagen idioot. Een andere is dat ik inmiddels wel nieuwsgierig ben naar wat lange termijn beleid.stylezzz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:14:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het kabinet ook lang heb gevolgd, met uitzondering van het drama deze zomer uiteraard. Vorig jaar wisten we nog amper wat er aan de hand was, en waren er ook geen vaccins. Dat maakte iedereen wat 'volgzamer' lijkt wel..... Nu dat er meer bekend is, komt het probleem weer dat er inmiddels 18M virologen rondlopen die het allemaal het beste denken te weten. Zie daar als een 'polderend den haag' nog maar eens sturing aan te geven.... Dat kan gewoonweg niet met zachte hand vrees ik.
En ja, het draagvlak is volkomen weg. En Nederlanders zijn van nature al zo volgzaam. Lastige situatie.
/edit
Daarnaast stoor ik me mateloos aan de waardering voor de zorg. Mensen die 12uur per dag werken, geen warme maaltijd krijgen en vervolgens een half uur naar de auto moeten lopen. Want die mogen ze niet op de parkeerplaats van het ZKH parkeren. Vervolgens doen we moeilijk over een beetje salarisstijging. Wel lekker klappen
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 18-11-2021 09:29 ]
XXXVI
Gewoon weer een zorgbonus ertegenaan gooien! De eerste was 1000 euro, die tweede 385 euro, dus misschien is 112 euro straks wel een leuk symbolisch bedrag.redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:23:
[...]
Ik ben ook altijd voor het beleid geweest, maar als we keer op keer in hetzelfde gat vallen begin ik het toch zat te worden. Tot deze golf was het beleid ook logisch als je bedenkt dat ze sturen op IC-capaciteit. Alleen nu zijn ze aan het sturen op een capaciteit die er niet is, willen ze met maatregelen komen die amper iets toe gaan voegen en reageren ze daardoor veel te laat.
En ik verwacht dat we straks weer net binnen de lijntjes blijven, maar dit keer gaat dat wel heel hard ten koste van de IC-capaciteit voor de volgende golf. Want die zorg gaat na deze piek nog veel harder leeglopen dan voorheen.
Het lijkt er inderdaad op dat ze het nu gewoon tot zover uit de klauwen laten lopen totdat er 'ineens' een akkoord voor 2G ontstaat of we in blinde paniek maar weer onszelf in een harde lockdown gooien. In de tussentijd is het polderen met diverse voorstellen die roemloos ten onder gaan in de haagse heksenketel.redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:23:
[...]
Ik ben ook altijd voor het beleid geweest, maar als we keer op keer in hetzelfde gat vallen begin ik het toch zat te worden. Tot deze golf was het beleid ook logisch als je bedenkt dat ze sturen op IC-capaciteit. Alleen nu zijn ze aan het sturen op een capaciteit die er niet is, willen ze met maatregelen komen die amper iets toe gaan voegen en reageren ze daardoor veel te laat.
Laat die
Een leverancier van me is gestopt met schoolventilatie omdat elk project door verplichte 'externe consulatie' onhaalbaar werd. Die consultatie snoepte zo'n kwart van het budget op waardoor na consultatie het project niet haalbaar bleek.
I kid you not.
Het lijkt op Monty Python, maar zo gaat het echt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Los van de economische, maatschappelijke en psychische schade van beperkende maatregelen, vergeet niet dat we begin dit jaar verkiezingen gehad hebben en de gemeenteraadsverkiezingen weer voor de deur staan.redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:20:
Tja, en dit is naar mijn idee juist het grootste probleem van Rutte. Dat hij er geen enkele moeite voor doet om mensen duidelijk te maken dat ingrijpen als de zorg het nog goed aan kan, veel beter en veel makkelijker is (ook qua hoveelheid benodigde maatregelen).
Stel dat Rutte de boel tegen de wens van een meerderheid van de bevolking in dicht houdt, wat denk je dat dat met een verkiezingsuitslag doet? Hij is en blijft niet voor niets relatief populair, zelfs met deze cijfers wil een even groot deel minder beperkingen dan meer.
Of we klappen dit keer 10 minuten in plaats van 5.RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:26:
[...]
Gewoon weer een zorgbonus ertegenaan gooien! De eerste was 1000 euro, die tweede 385 euro, dus misschien is 112 euro straks wel een leuk symbolisch bedrag.
Ben bang dat 'klappen voor de zorg' deze golf een heel andere klemtoon krijgt.alexbl69 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:27:
Of we klappen dit keer 10 minuten in plaats van 5.
Begrijp dat agressie in de eerste en tweede lijn hand over hand toeneemt.
Ik had een reply getikt maar die kwam niet doorVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:56:
[...]
mijn n=1
Op middelbare school waar partner werkt is in oud gebouw ventilatie aangebracht. Esthetisch ziet het er niet uit, de buizen lopen overal in t zicht, maar de installateurs waren uiteraard beperkt in mogelijkheden. Hier en daar lijkt er dus wel wat te gebeuren.
Maar er zal heus wat gebeuren maar je kan niet op basis van de beschikbare allocatie van middelen zeggen dat er best veel gebeurd. Misschien zijn er wel tientallen miljoenen blijven steken bij rapportschrijvers, dat levert best veel boekwerkjes op maar weinig goede ventilatie.
We hadden er ook voor kunnen kiezen om, zolang de technische aanpassingen nog op zich laten wachten, elke lokatie/klas/leraar een CO2 meter te sturen van 200 euro. Geeft de meter een te hoge waarde aan dan is het tijd om te ventileren.
Zoiets heb je in een maand voor elkaar en je bereikt er een flinke verbetering in luchtkwaliteit mee.
Even los van de (on)mogelijkheden en het specifieke effect van een of andere preventieve actie is er een essentieel verschil tussen preventie en zorg bij een besmettelijke ziekte met R>1 en een grote vatbare groep mensen die ziek kan worden.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:39:
[...]
denken dat je in anderhalf jaar alle scholen in Nederland tip-top in orde kunt krijgen is net zo'n wensdenken als het verdubbelen van de IC-capaciteit. Als het al geregeld is dan ontbreken de vakmensen om op deze schaal uit te rollen.
Preventie gaat vooraf aan besmettingen
Zorg volgt op besmettingen
Omdat besmettingen bij R>1 exponentieel toenemen, gaat het effect ook op voor preventie en zorg.
Dus:
Adequate preventie leidt tot exponentieel minder besmettingen
Zorg moet exponentieel toenemen om de groei bij te houden (wat nooit lukt)
Uitgedrukt in ROI lijkt mij dat het exponentieel veel voordeliger is om preventie toe te passen dan zorg uit te breiden bij een besmettelijke ziekte en R>1. Even los van de (on)mogelijkheden die daarmee samenhangen.
Tientallen miljarden uitgeven aan bedrijven is dus geen verstandige uitgave (hoewel het steunen als het uit de hand is gelopen goed is geweest) als je met een fractie daarvan ook preventie kan toepassen.
Maar wil overheid wel beduidend R<1 @RemcoDelft? Ik wil R<1 en jij ook als ik het zo lees, maar wat is de werkelijke werkelijke strategie van het kabinet? In de technische briefing en tijdens het debat werd aangegeven dat er wordt gestuurd op een R die nadert tot 1. Mijn vermoeden is dat het kabinet dus bewust de situatie in een steady-state in stand wil houden om de door het OMT geschatte aantal opnames uit te gaan zitten en gelijktijdig veel besmettingen te laten optreden, hoewel andere politieke motieven ook een rol kunnen spelen.
Als mijn vermoeden juist is, dan is dat een gigantisch kostbare gok, die in Q1 2020 is ingezet en in essentie nooit neer is losgelaten. En als het niet werkt blijft deels onherstelbare gevolgen over zoals de bekende meer dan 30.000 sterfgevallen. En volgens mij toont het KPMG rapport aan dat die aanpak niet werkt.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Die CO2 meters hebben ze veelal inmiddels wel. Denk dat daar ook een groot deel van het budget aan op is gegaanWolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:29:
[...]
We hadden er ook voor kunnen kiezen om, zolang de technische aanpassingen nog op zich laten wachten, elke lokatie/klas/leraar een CO2 meter te sturen van 200 euro. Geeft de meter een te hoge waarde aan dan is het tijd om te ventileren.
Zoiets heb je in een maand voor elkaar en je bereikt er een flinke verbetering in luchtkwaliteit mee.
Maar bij een te hoge waarde betekent ventileren dat het raam open moet. En je kunt je afvragen of dat bij de huidige en nog te verwachten temperaturen realistisch is.
Wat wel een tussenoplossing zou kunnen zijn is het vaker verlaten van de klas. Het CO2 gehalte in een lokaal loopt vrij lineair omhoog, maar zodra een klas leeg is (en de ramen open) zakt het binnen 10 à 15 minuten weer naar 'normaal'. Om de 2 lesuren een pauze van 10 à 15 minuten (met open ramen) zou al wonderen doen.
Groepsimmuniteit door iedereen "gecontroleerd" te besmetten bedoel je? Daar lijkt het hele beleid inderdaad nog op gericht.Number10 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:30:
[...]
Maar wil overheid wel beduidend R<1 @RemcoDelft? Ik wil R<1 en jij ook als ik het zo lees, maar wat is de werkelijke werkelijke strategie van het kabinet? In de technische briefing en tijdens het debat werd aangegeven dat er wordt gestuurd op een R die nadert tot 1. Mijn vermoeden is dat het kabinet dus bewust de situatie in een steady-state in stand wil houden om de door het OMT geschatte aantal opnames uit te gaan zitten en gelijktijdig veel besmettingen te laten optreden, hoewel andere politieke motieven ook een rol kunnen spelen.
Als mijn vermoeden juist is, dan is dat een gigantisch kostbare gok, die in Q1 2020 is ingezet en in essentie nooit neer is losgelaten. En als het niet werkt blijft deels onherstelbare gevolgen over zoals de bekende meer dan 30.000 sterfgevallen. En volgens mij toont het KPMG rapport aan dat die aanpak niet werkt.
Ik bekijk het meestal op https://covid-analytics.nl/3raser schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:04:
[...]
Ik zie dat de leeftijdsgroepen op het coronadashboard weer geüpdatet zijn. Die lopen altijd een beetje achter maar vallen intussen wel in de huidige besmettingsgolf. En wat zie je daarin terug: opnieuw de 60+ers die zowel de ziekenhuisbedden als de IC domineren. Het zijn relatieve aantallen per 1.000.000 personen in die leeftijdsgroep maar het zegt wel veel over de kwetsbaarheid van die groep.
Een lijstje met absolute aantallen per leeftijdsgroep en daarbij de status of ze gevaccineerd zijn zou helemaal mooi zijn. Dan weet je echt zeker of het verplichten van een vaccinatie voor 60+ers een groot effect zal hebben.
Volgens het CBS waren er in 2020 4,5 miljoen 60+ers.
Daar staan tabellen per leeftijdsgroep. Zet ze in excel en je komt erachter dat 86% 50+ is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Op zich is dat toch ook logisch en verstandig.RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:33:
Groepsimmuniteit door iedereen "gecontroleerd" te besmetten bedoel je? Daar lijkt het hele beleid inderdaad nog op gericht.
Flatten-the-curve, het virus gaat niet meer weg.
Dat klopt wel, inderdaad. Vaccinatiestatus op zich is geen criterium, maar als ongevaccineerde zijn je vooruitzichten over het algemeen wel gewoon slechter dan voor een gevaccineerde patient, dus wat dat betreft sta je wel achteraan in de rij voor een bed, bij code zwart.42erik schreef op donderdag 18 november 2021 @ 01:31:
[...]
Maar aangezien de verwachte ligduur en overlevingskansen beter zijn, komt het daar wel indirect op neer denk ik...?
Ik denk dat, mede omdat de prikbereidheid ook gaat afnemen op den duur, je hier nog wel een tijdje aan vast zit inderdaad.nuveo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:24:
Quoteje van nu.nl:
[...]
Dat is wat er ook uit mijn berekening in nuveo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10" kwam: met ongewijzigde strategie zijn we pas in de lente van 2023 van de ergste maatregelen af. Veel succes met het draagvlak daarvoor...
En wat denk je dat de energierekening doet als je alles openzet, binnenruimtes zijn niet voor niets zo goed geïsoleerd.alexbl69 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:33:
Maar bij een te hoge waarde betekent ventileren dat het raam open moet. En je kunt je afvragen of dat bij de huidige en nog te verwachten temperaturen realistisch is.
Die hoop op 50% effectiviteit was gebaseerd op 50% minder besmettingen. Dat halen we, 6 maanden na de laatste prik, misschien nog maar nipt.MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:46:
[...]
Je hoeft mij niet te overtuigen
Begin 2020 hadden we het nog over de hoop op 50% effectiviteit. We krijgen 90+ en maken er alsnog een bende van.
Klopt, maar de huidige vakmensen behouden in zorg zou wel een hele hoge prioriteit horen te krijgen. Daar is het kabinet niet op te betrappen.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:39:
Het is gewoon een complex verhaal, denken dat je in anderhalf jaar alle scholen in Nederland tip-top in orde kunt krijgen is net zo'n wensdenken als het verdubbelen van de IC-capaciteit. Als het al geregeld is dan ontbreken de vakmensen om op deze schaal uit te rollen.
XXXVI
Wel voor mensen zoals ik, de (gedwongen) Janssen minderheid:YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:09:
[...]
Vziw is er nog niks aan de gezondheidsraad voor gelegd over boosters voor 60- ?
[...]
https://www.nu.nl/coronav...ik-na-janssen-vaccin.html
Maar ja, hoe spoed is spoed? De 10e gevraagd. Vandaag is het de 18e
[ Voor 8% gewijzigd door Apache4u op 18-11-2021 09:40 ]
Dat betekent, stam + t .
50% minder besmettingen halen we m.i. ook nog steeds.Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:35:
[...]
Die hoop op 50% effectiviteit was gebaseerd op 50% minder besmettingen. Dat halen we, 6 maanden na de laatste prik, misschien nog maar nipt.
Besmettelijkheid is wel een dingetje, maar dat was m.i. ook al op voorhand bekend voor respiratoire virussen.
Je kunt VI uitdrukken in verschillende onderdelen. Op alle onderdelen doen ze het m.i. beter dan verwacht:
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2021 09:47 ]
Rutte die geen moeite ervoor doet en nog meer communicatie deskundigen inzetten? Ze hebben de beste communicatieadviseurs die Rutte ooit in zijn leven is tegengekomen!redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:20:
[...]
Tja, en dit is naar mijn idee juist het grootste probleem van Rutte. Dat hij er geen enkele moeite voor doet om mensen duidelijk te maken dat ingrijpen als de zorg het nog goed aan kan, veel beter en veel makkelijker is (ook qua hoveelheid benodigde maatregelen).
En dat is inderdaad niet alleen hier het probleem, maar alsnog een probleem van de regeringen. En die rol is zeker niet beperkt, maar ook zeker wel knap lastig. Maar precies daarom snap ik niet dat er niet meer communicatie-deskundigen gebruikt worden (nou ja, ik snap het eigenlijk wel want dan zouden ze de boodschap aan moeten passen, wat ze juist niet willen).
De opleving (jij noemt het piek maar het zal hetzelfde zijn) was niet te voorspellen, volgens Rutte.De tweede is iets waarmee ik al langer worstel: de naleving van de basisregels in Nederland. Het zal aan mij liggen of aan de communicatie of aan de vorm van de persconferentie. We hebben alles onderzocht en alle publiekscommunicatie bekeken. We hebben echt de beste communicatieadviseurs die ik ooit in mijn leven ben tegengekomen die ons helpen, dus daar ligt het ook niet aan. Als het niet goed gaat, moet u dus bij mij zijn. Het lukt ons onvoldoende om bijvoorbeeld tegen Nederland iets simpels maar cruciaals te zeggen als: "Als je klachten hebt, laat je je testen bij de GGD en blijf je thuis. Ga pas weer naar buiten als je klachtenvrij bent. Je neemt je met je hele gezin en je hele familie in acht." Uiteraard gaat het ook om het handen wassen en alle andere dingen, maar deze is zo cruciaal. Ook noem ik de 1,5 meter en het ventileren, waarover ik eindeloos ben bevraagd door Geert Wilders./q]
Punt is uiteindelijk dat er gekozen voor is om het op deze manier te doen. Ook nu weer is er totaal niet vooruit gekeken terwijl je deze piek 2 maanden geleden al kon voorspellen. Als je de lijn (percentage besmettingen die er per week bijkomen) door had getrokken zou je rond deze tijd de 20k aantikken. Heel toevallig is dat ook precies waar we nu zitten..... Kijk alleen al naar de contracten van de test-straten. Veelal zijn dat kortlopende contracten geweest waardoor die mensen nu ander werk hebben en we de benodigde testcapaciteit niet meer hebben.
Maar heel simpel gezegd is het grote probleem dat er niet vooruit wordt gekeken en er pas aktie komt als het uit de hand begint te lopen. Want wat is er nu de afgelopen 2 maanden gedaan? De discussie van 2G had je b.v. ook al maanden eerder kunnen houden, daar hoef je echt niet mee te wachten totdat alle ziekenhuis vol liggen.
https://www.tweedekamer.n...lagen/detail/2021-2022/22in september besloten om scenario 3 van het OMT te volgen. Niet de Kamer, want die is daar niet voor, maar het kabinet had veel scherper kunnen neerzetten dat in dat scenario wel degelijk het behoorlijke risico zit van weer een opleving dit najaar. Als je terugkijkt op de communicatie van dat moment, denk ik dat wij te veel hebben uitgestraald dat … Niet dat het voorbij was, want dat hebben we volgens mij niet gezegd. We hebben wel gezegd dat we gewoon scherp moeten blijven. Ook kwam het coronatoegangsbewijs ervoor in de plaats. Maar de sfeer was op dat moment in ieder geval absoluut van: nou jongens, dat scenario 3 is wel heel fijn; daarmee hebben we misschien wel een hele hoop ellende achter ons. Als je achteraf kijkt, denk ik dat dat niet verstandig was en dat we — ik in de eerste plaats — veel meer hadden moeten benadrukken dat er in dat scenario wel degelijk nog steeds een groot risico zit, namelijk van verdere opleving. Vervolgens zie je dat die opleving … Dat is daarna gebeurd; dat konden we op dat moment níet zien. Dat kan ik mezelf níet verwijten. Je ziet gewoon dat die opleving nog heftiger was dan op dat moment als mogelijkheid werd verwacht. Vandaar ook dat we in twee stappen tot die maatregelen komen.
Ik las in de Volkskrant een ingezonden stuk waarin ervoor werd gepleit dat corona-maatregelen zo ingrijpend zijn en ingaan tegen grondrechten (gaap...) dat ze uitsluitend na het overtuigend resultaat van een brede volksraadpleging genomen zouden mogen worden...stylezzz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:14:
[...]
Imho zou dat nu wel echt het allerstomste zijn dat het kabinet kan doen, vragen als "willen we meer of minder QR-codes?" voorleggen aan het volk, en dan hopen dat daar een duidelijk antwoord uit komt. In het beste geval komt er een duidelijk antwoord uit dat "het volk" geen maatregelen wil maar ook geen corona, maar hoogstwaarschijnlijk komt er alleen maar uit dat "het volk" het ook niet weet.
Als er pas maatregelen genomen kunnen worden als het het volk het eens is geworden dan kunnen we beter alle maatregelen afschaffen en alvast Siewert bellen of ie niet ook een leuke deal kan maken voor een setje bodybags.
https://www.volkskrant.nl...olksraadpleging~b86b7cf1/
[ Voor 4% gewijzigd door migchiell op 18-11-2021 09:45 ]
Dat hoeft niet.YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:09:
[...]
Vziw is er nog niks aan de gezondheidsraad voor gelegd over boosters voor 60- ?
Persconferentie 2 november 2021En, hoewel de Gezondheidsraad daar op dit moment nog geen medische noodzaak toe ziet, kan iedereen die dat wil, ook de 60-minners, een boosterprik gaan halen nadat de andere groepen aan de beurt zijn geweest.
Het is Hugo de Jonge die hier zegt dat iedereen dit jaar geboosterd wordt, hij zal het straks wel zo draaien dat het 'iedereen heeft de mogelijkheid gehad' oid.verder waag ik het te betwijfelen of we het logistiek überhaupt kunnen halen om:
[...]
als realistisch te zien
Dan stemt een meerderheid voor 2G en mogen alle ongevaccineerden verplicht ophokken...migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:44:
Ik las in de Volkskrant een ingezonden stuk waarin ervoor werd gepleit dat corona-maatregelen zo ingrijpend zijn en ingaan tegen grondrechten (gaap...) dat ze uitsluitend na het overtuigend resultaat van een brede volksraadpleging genomen zouden mogen worden...
Verwijderd
Vind die 2G discussie eigenlijk wel een mooie voor een referendum. Als een van de eerste beslissingen.migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:44:
[...]
Ik las in de Volkskrant een ingezonden stuk waarin ervoor werd gepleit dat corona-maatregelen zo ingrijpend zijn en ingaan tegen grondrechten (gaap...) dat ze uitsluitend na het overtuigend resultaat van een brede volksraadpleging genomen zouden mogen worden...
Imho zou dat nu wel echt het allerstomste zijn dat het kabinet kan doen, vragen als "willen we meer of minder QR-codes?" voorleggen aan het volk, en dan hopen dat daar een duidelijk antwoord uit komt. In het beste geval komt er een duidelijk antwoord uit dat "het volk" geen maatregelen wil maar ook geen corona, maar hoogstwaarschijnlijk komt er alleen maar uit dat "het volk" het ook niet weet.
Als er pas maatregelen genomen kunnen worden als het het volk het eens is geworden dan kunnen we beter alle maatregelen afschaffen en alvast Siewert bellen of ie niet ook een leuke deal kan maken voor een setje bodybags.
Vasthouden aan individuele vrijheid en 100% Nederlanders in lockdown OF maatregelen eerst bij ongevaccineerde leggen in de vorm van 2G.
Is een ethisch vraagstuk, mooi moment voor een referendum.
Lijkt mij inderdaad ook niet erg slim. We kiezen met zijn allen een aantal mensen die we vervolgens het mandaat geven om dit land te besturen. Inmiddels zijn er zoveel 'splinters' binnen de bevolking dat daaruit ook geen duidelijke mening meer te vormen is. De een wil 1G, de ander 2G, weer een ander compleet geen QR, de ander wil geen covid, weer een ander juist weer wel omdat hij dan een vinkje krijgt. Zie er nog maar eens wat van te makenmigchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:44:
[...]
De WHO denkt daar anders over: virus bestrijden i.p.v. laten rondgaan.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:34:
[...]
Op zich is dat toch ook logisch en verstandig.
Flatten-the-curve, het virus gaat niet meer weg.
En niet vergeten te klappen natuurlijk, dat heeft echt nog nooit iemand voor mijn werk gedaanRemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:26:
[...]
Gewoon weer een zorgbonus ertegenaan gooien! De eerste was 1000 euro, die tweede 385 euro, dus misschien is 112 euro straks wel een leuk symbolisch bedrag.
[removed]
Bij de weinige bezoekers die we gehad hebben, heb ik ongeacht de temperatuur inderdaad gewoon ramen opengezet. Daar heb ik graag 200 euro meer voor over, een schijntje t.o.v. de 10.000 euro extra staatsschuld per werkende.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:35:
[...]
En wat denk je dat de energierekening doet als je alles openzet, binnenruimtes zijn niet voor niets zo goed geïsoleerd.
Horeca voelt invoering coronapas: 20 procent minder pinomzet
Sinds de introductie van de coronapas is het aantal transacties in de horeca met 20% gedaald:
Het zit de horecaondernemers op z’n zachtst gezegd niet mee. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) becijferde eind augustus al dat van alle sectoren in Nederland, de horeca het zwaarst getroffen is. De nieuwste cijfers van ING bevestigen de schade van de coronabeperkende maatregelen. De bank keek naar de pintransacties sinds de invoering van de coronapas, een periode van eind september tot en met eind oktober. In die korte tijd werd bij restaurants en cafés 20 procent minder gepind.
De ING verwacht dat de horecasector in 2022 nog een paar klappen zal moeten verwerken, niet alleen zal corona hun inkomsten blijven bedreigen, de ondernemers hebben te maken met personeelstekorten en ze moeten vanaf volgend jaar hun opgebouwde belastingschuld gaan afbetalen.Een forse daling. Die zal sinds zaterdag alleen maar groter zijn geworden, vermoedt ING-sectoreconoom Katinka Jongkind. “We hebben de meest recente cijfers nog niet, maar het tonen van de QR-code op de terrassen en de beperkte openingstijden zullen ongetwijfeld ook impact hebben. We zien telkens dat de pinomzetten direct reageren op coronabeperkende maatregelen.”
In mijn gevoel functioneert de besluitvorming in de Tweede Kamer ook niet optimaal de laatste 20 maanden. Het kabinet lijkt er altijd op in te zetten de Tweede Kamer voor het blok te willen zetten met besmettingen die omhoog vliegen en geen tijd om goed discussie te voeren over hun plannen. Het is hun plan of niets en in dat laatste geval zetten ze flink in op het schuldgevoel. Het is niet zozeer besluitvorming als koeioneren.migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:44:
Het afgelopen debat was interessant hoe VVD, D66 en CDA dezelfde tactiek gebruikten gezamenlijk tegen iedereen die het niet eens leek met hun plannen. Het was erg opvallend hoe ze telkens dezelfde teksten bleven herhalen in hun interrupties.
Het punt is dat als ze de basismaatregelen niet hadden weggehaald, we zo al een maand verder waren geweest voordat we dit soort getallen hadden gehad. Ik snap ook wel dat ze de bevolking zo bespelen dat het net lijkt of het niet aan hun ligt (afwachten, net doen of je voor de bevolkng maatregelen weghaalt en dan pas reageren als de bevolking de hoveelheid besmettingen weer zat is). Maar met iets meer moeite hadden ze hetzelfde bereikt maar dan op een manier die veel beter was geweest.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:27:
[...]
Los van de economische, maatschappelijke en psychische schade van beperkende maatregelen, vergeet niet dat we begin dit jaar verkiezingen gehad hebben en de gemeenteraadsverkiezingen weer voor de deur staan.
Stel dat Rutte de boel tegen de wens van een meerderheid van de bevolking in dicht houdt, wat denk je dat dat met een verkiezingsuitslag doet? Hij is en blijft niet voor niets relatief populair, zelfs met deze cijfers wil een even groot deel minder beperkingen dan meer.
[removed]
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen... omdat de ongevaccineerden zo hard schreeuwen vergeet ik nog wel eens dat het maar een kleine minderheid is... en nu je het zegt lijkt me inderdaad niet onwaarschijnlijk dat er een meerderheid te vinden is voor het dichtlassen van de voordeur van alle ongevaccineerden, als ze daardoor zelf minder maatregelen hoeven te volgen.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:47:
[...]
Dan stemt een meerderheid voor 2G en mogen alle ongevaccineerden verplicht ophokken...
Zou wel wonderen doen voor de vaccinatiegraad, denk ik
85% vaccinaties, 20% minder omzet.CMD-Snake schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:54:
Sinds de introductie van de coronapas is het aantal transacties in de horeca met 20% gedaald
Klinkt als impliciet 2G...
Heeft de WHO alle weten per land doorgenomen om te kijken wat binnen die wetten haalbare bestrijding is ? Er zijn hier een heleboel zaken die voor de wet belangrijker zijn dan een pandemie bestrijden. Nu realiseren een hoop mensen zich langzaam dat dat misschien anders moet maar voorlopig zitten we wel met die wetten.RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:52:
[...]
De WHO denkt daar anders over: virus bestrijden i.p.v. laten rondgaan.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Heb recent gevallen gezien van gezinnen die alle ventilatie-openingen in hun huis dicht hebben gestopt omdat de gasrekening te hoog werd. Kom je bij iemand thuis die een soort broeikas heeft gecreëerd met een hond en 2 kleine kinderen.hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:35:
[...]
En wat denk je dat de energierekening doet als je alles openzet, binnenruimtes zijn niet voor niets zo goed geïsoleerd.
Er is simpelweg veel te weinig kennis over dit onderwerp. Niet alleen bij burgers, ook bij partijen die beter zouden moeten weten. Een nationale 'kierenjacht' in verband met een te hoge energierekening is het laatste dat we kunnen gebruiken.
In Duitsland zijn de mondkapjes en het afstand houden nooit weggeweest, daar gaat het net zo hard verkeerd.redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:54:
Het punt is dat als ze de basismaatregelen niet hadden weggehaald, we zo al een maand verder waren geweest voordat we dit soort getallen hadden gehad.
Denk oprecht dat je het effect van de formele afschaffing overschat.
Verwijderd
Je kunt beter corona krijgen dan je rekening niet kunnen betalen.alexbl69 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:56:
[...]
Heb recent gevallen gezien van gezinnen die alle ventilatie-openingen in hun huis dicht hebben gestopt omdat de gasrekening te hoog werd. Kom je bij iemand thuis die een soort broeikas heeft gecreëerd met een hond en 2 kleine kinderen.
Er is simpelweg veel te weinig kennis over dit onderwerp. Niet alleen bij burgers, ook bij partijen die beter zouden moeten weten. Een nationale 'kierenjacht' in verband met een te hoge energierekening is het laatste dat we kunnen gebruiken.
Zou heel dom zijn inderdaad. Mede omdat die weg bij een negatieve volksraadpleging ook bijkans afgesloten wordt. Ook als het evident is dat het wel noodzakelijk is.migchiell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:44:
[...]
Ik weet wat ze zeggen. Ik weet ook dat ik al sinds 2 weken na de versoepelingen een overzichtje had die aangaf dat we begin/half november rond de 15-20k besmettingen zouden zitten. Aangezien het exponentieel gaat kun je nl. simpelweg het percentage extra besmettingen van die eerste weken pakken en dan zag je al gelijk dat dat ruim boven de voorspellingen van de regering lagen.Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:43:
[...]
Rutte die geen moeite ervoor doet en nog meer communicatie deskundigen inzetten? Ze hebben de beste communicatieadviseurs die Rutte ooit in zijn leven is tegengekomen!
[...]
De opleving (jij noemt het piek maar het zal hetzelfde zijn) was niet te voorspellen, volgens Rutte.
[...]
https://www.tweedekamer.n...lagen/detail/2021-2022/22
Punt is dan ook dat ze juist door de bevolking dom te houden, iedere keer net doen of het allemaal zo onveracht en onvoorspelbaar is. Terwijl het juist heel voorspelbaar is. En dan heb ik het niet over wat elke maatregeln precies toevoegt, maar wel dat je na een week of 2/3 na de maatregelen al weet hoe het verdere verloop zal zijn.
En uiteindelijk gaat ook deze golf waarschijnlijk wel goed komen. Als je kijkt naar de voorspellingen gaat die snel afvlakken en gaan we dus weer naar een hoog IC-capaciteit, maar niet code zwart. Het gaat alleen wel ten koste van toekomstige zorg, want die zorgmedewerkers rennen steeds harder weg.
[removed]
De keuze is niet tussen "horeca volledig open" en "horeca open met coronapas", maar tussen "horeca open met coronapas" en "horeca dicht".CMD-Snake schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:54:
De Jonge zegt dat coronapassen meer mogelijk maken en sectoren open houden, toch klopt dat niet helemaal:
Sinds de introductie van de coronapas is het aantal transacties in de horeca met 20% gedaald:
Hoe sterk denk je dat de omzet zou dalen als de horeca dicht moet?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
In Duitsland zitten ze op de helft van de besmettingen als je kijkt per 100k inwoners. Met de huidige groei geeft ze dat dus ongeveer een maand extra voordat ze op de getallen zitten die we hier hebben. Dit bewijst dus eerder wat ik zeg dan dat ik het zou overschattenhoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:56:
[...]
In Duitsland zijn de mondkapjes en het afstand houden nooit weggeweest, daar gaat het net zo hard verkeerd.
Denk oprecht dat je het effect van de formele afschaffing overschat.
[removed]
En wat doet dat met vertrouwen, een kabinet wat het volk dom probeert te houden?redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:00:
[...]
Ik weet wat ze zeggen. Ik weet ook dat ik al sinds 2 weken na de versoepelingen een overzichtje had die aangaf dat we begin/half november rond de 15-20k besmettingen zouden zitten. Aangezien het exponentieel gaat kun je nl. simpelweg het percentage extra besmettingen van die eerste weken pakken en dan zag je al gelijk dat dat ruim boven de voorspellingen van de regering lagen.
Punt is dan ook dat ze juist door de bevolking dom te houden, iedere keer net doen of het allemaal zo onveracht en onvoorspelbaar is. Terwijl het juist heel voorspelbaar is. En dan heb ik het niet over wat elke maatregeln precies toevoegt, maar wel dat je na een week of 2/3 na de maatregelen al weet hoe het verdere verloop zal zijn.
En daaropvolgend, wat doet dat met het draagvlak...
Het meeste volk is dom en dat is meteen het grootste probleem in deze pandemie.Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:04:
[...]
En wat doet dat met vertrouwen, een kabinet wat het volk dom probeert te houden?
Valse tegenstelling, (een deel van) de horeca kan ook geplaceerd open, of met een max bezoekers, zoals dat eerder was, zonder coronapas. Ook zouden terrassen gewoon geopend kunnen blijven voor iedereen.Rannasha schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:01:
[...]
De keuze is niet tussen "horeca volledig open" en "horeca open met coronapas", maar tussen "horeca open met coronapas" en "horeca dicht".
Hoe sterk denk je dat de omzet zou dalen als de horeca dicht moet?
[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 18-11-2021 10:07 ]
Als ik de door jou gequote stukjes lees, wordt daar ook gezegd dat het door de aangepaste openingstijden kan komen.CMD-Snake schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:54:
De Jonge zegt dat coronapassen meer mogelijk maken en sectoren open houden, toch klopt dat niet helemaal:
[...]
[...]
De ING verwacht dat de horecasector in 2022 nog een paar klappen zal moeten verwerken, niet alleen zal corona hun inkomsten blijven bedreigen, de ondernemers hebben te maken met personeelstekorten en ze moeten vanaf volgend jaar hun opgebouwde belastingschuld gaan afbetalen.
[...]
In mijn gevoel functioneert de besluitvorming in de Tweede Kamer ook niet optimaal de laatste 20 maanden. Het kabinet lijkt er altijd op in te zetten de Tweede Kamer voor het blok te willen zetten met besmettingen die omhoog vliegen en geen tijd om goed discussie te voeren over hun plannen. Het is hun plan of niets en in dat laatste geval zetten ze flink in op het schuldgevoel. Het is niet zozeer besluitvorming als koeioneren.
Het afgelopen debat was interessant hoe VVD, D66 en CDA dezelfde tactiek gebruikten gezamenlijk tegen iedereen die het niet eens leek met hun plannen. Het was erg opvallend hoe ze telkens dezelfde teksten bleven herhalen in hun interrupties.
Kortom, ik vind de kop nogal misleidend.
Het zal best dat er mensen zijn die vanwege de coronapas besluiten niet naar de horeca te gaan, maar er zullen ook legio mensen zijn die vanwege corona nog niet naar de horeca gaan, pas of geen pas. Daarnaast lijkt het me evident dat het vervroegen van de sluitingstijden leidt tot minder omzet
Dat betekent, stam + t .
Je bent op de hoogte van de laatste cijfers?Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:06:
Valse tegenstelling, (een deel van) de horeca kan ook geplaceerd open, of met een max bezoekers, zoals dat eerder was, zonder coronapas. Ook zouden terrassen gewoon geopend kunnen blijven voor iedereen.
Horeca helemaal dicht of alleen voor 1G/2G is een kwestie van tijd...
Niet zonder verlies van omzet.Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:06:
[...]
Valse tegenstelling, (een deel van) de horeca kan ook geplaceerd open, of met een max bezoekers, zoals dat eerder was, zonder coronapas. Ook zouden terrassen gewoon geopend kunnen blijven voor iedereen.
Heb het al eens eerder gezegd: de regels van voor 25 september waren prima vol te houden in de winter.Mfpower schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:06:
[...]
Valse tegenstelling, (een deel van) de horeca kan ook geplaceerd open, of met een max bezoekers, zoals dat eerder was, zonder coronapas.
Desnoods de natte horeca, clubs en evenementen dan met coronapas (al dan niet 2G) en je bent er.
Maar nee, alles vlak voor de koude maanden vrijgeven en besmettingen op laten lopen was het grandioze idee van onze experts.
Het gezegde is: "de beste stuurlui staan aan wal", maar in dit geval is het volgens mij ook echt zo
Het idee van Caroline van der Plas was heel goed. Een soort "cold-case team" erop zetten. De huidige mensen (Rutte en de Jonge) zitten vast, ze zien het niet meer. Een nieuw team, een frisse blik is wat er nodig is.
C19 Red Team rings a bell
[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 18-11-2021 10:15 ]
Hetzelfde geldt voor politici. Rutte was anderhalf jaar geleden direct na zijn "groepsimmuniteit" persconferentie verbaasd dat mensen op een bierviltje uitrekenden hoeveel doden dat zou opleveren. Hij had hier geen idee van, want exponentiele groei kende hij niet.tlpeter schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:05:
[...]
Het meeste volk is dom en dat is meteen het grootste probleem in deze pandemie.
Pas een half jaar later ging hij in een persconferentie uitleggen hoe exponentiele groei werkt, dit was blijkbaar compleet nieuw en heel bijzonder voor hem.
Mooi toch hoe de NOS nog steeds verkeerd gebruik van mondneusmaskers promoot:

Ook de rechter bejaarde heeft het masker niet correct om zijn neus gevouwen.
Ook leuk trouwens dat er bij geen enkele GGD-locatie een vuilnisbak staat als je buitenkomt.
[ Voor 20% gewijzigd door RemcoDelft op 18-11-2021 10:18 ]
Tja, voorlopig lijkt het nog goed te werken. Al zie je de laatste tijd dat vertrouwen dalen, zie je ook dat de VVD het nog steeds heel goed doet. Dus heel eerlijk moet ik zeggen dat het voor de partij zelf alleen maar goed uitpakt.Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:04:
[...]
En wat doet dat met vertrouwen, een kabinet wat het volk dom probeert te houden?
[removed]
Helemaal mee eens, op 1 ding na. Ze zien het echt nog wel, maar de gekozen aanpak blijkt gewoon keer op keer goed uit te pakken voor hunzelf. Dus waarom zouden ze het ook anders gaan doen? Uiteindelijk wordt er straks weer massaal op ze gestemd.Dennahz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:09:
[...]
Heb het al eens eerder gehad: de regels van voor 25 september waren prima vol te houden in de winter.
Desnoods de natte horeca, clubs en evenementen dan met coronapas (al dan niet 2G) en je bent er.
Maar nee, alles vlak voor de koude maanden vrijgeven en besmettingen op laten lopen was het grandioze idee van onze experts.
Het gezegde is: "de beste stuurlui staan aan wal", maar in dit geval is het volgens mij ook echt zo
Het idee van Caroline van der Plas was heel goed. Een soort "cold-case team" erop zetten. De huidige mensen (Rutte en de Jonge) zitten vast, ze zien het niet meer. Een nieuw team, een frisse blik is wat er nodig is.
C19 Red Team rings a bell
[removed]
Is dit mondmasker promotie?RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:10:
[...]
[Afbeelding]
Dus eigenlijk worden we (voor) dom gehouden en wordt ons massaal een rad voor de ogen gedraaid door Rutte c.s.redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:14:
[...]
Tja, voorlopig lijkt het nog goed te werken. Al zie je de laatste tijd dat vertrouwen dalen, zie je ook dat de VVD het nog steeds heel goed doet. Dus heel eerlijk moet ik zeggen dat het voor de partij zelf alleen maar goed uitpakt.
En de reactie daarop is dat we nog meer VVD/Rutte willen
Dan moet ik @tlpeter inderdaad gelijk geven.
tlpeter schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:05:
[...]
Het meeste volk is dom en dat is meteen het grootste probleem in deze pandemie.
Dit is eigenlijk alleen op te lossen met zeer strikte controle op informatie. Censuur dus. En niet denken dat je met maar betere verstrekking van betere informatie deze strijd kan winnen.
[ Voor 17% gewijzigd door IJzerlijm op 18-11-2021 10:20 ]
Veel maskers laten zich sowieso nauwelijks op die manier deugdelijk vouwen. Los van de aansluiting is dat als brildrager ook belangrijk voor condens. Ik heb nog weinig maskers gevonden die dat echt goed doen. De meeste 'echte' zorgmaskers doen het het beste, de goedkope meuk een stuk minder.RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:10:
[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 18-11-2021 10:21 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
NOS liet gisteravond zelfs een huisarts zien met een mondkapje die niet over de neus zat.RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:10:
[Afbeelding]
Ook leuk trouwens dat er bij geen enkele GGD-locatie een vuilnisbak staat als je buitenkomt.
Ik zie het altijd als een broek dragen waar je leuter uit hangt...draag dan geen broek/mondkapje.
Nogal storend taalgebruik, onkunde vergelijken met promoten van onjuist gebruik. Het zou je sieren als je eens inhoudelijk kan reageren op de afbeelding in plaats van opzet verwijten aan een persoon of organisatie.RemcoDelft schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:10:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 18-11-2021 10:27 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
*knip* dit is wel heel speculatief en dus niet echt constructief...De pinomzet van restaurants en cafés is flink gedaald sinds de invoering van de coronapas. Dat meldt ING op basis van transactiedata.
...
Nadat de maatregel werd ingevoerd daalde de pinomzet in restaurants en cafés in oktober met 20%. De afgelopen weken is ook het aantal coronabesmettingen in Nederland enorm toegenomen.
[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 10:31 ]
Euhhh.... denk je dat dat de meest logische verklaring is?
[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 10:31 ]
Jij stoort je aan het taalgebruik, ik stoor me aan mensen die na anderhalf jaar de simpelste hygieneregels nog niet kunnen volgen.Nox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:27:
[...]
Nogal storend taalgebruik, onkunde vergelijken met promoten van onjuist gebruik. Het zou je sieren als je eens inhoudelijk kan reageren op de afbeelding in plaats van opzet verwijten aan een persoon of organisatie.
Wou je zeggen dat de NOS niet net zo eenvoudig een foto met correct gebruikte mondneusmaskers had kunnen plaatsen? En denk je werkelijk dat een nieuwsorganisatie met miljoenen lezers geen effect heeft op het gebruik van mondneusmaskers door de foto's die ze plaatsen?
[ Voor 23% gewijzigd door RemcoDelft op 18-11-2021 10:29 ]
https://www.ad.nl/binnenl...eer-te-ontlopen~af54fecb/
Ik zie het ook nog wel gebeuren. Plaatselijk is het praktisch gezien al bijna aan de gang ook.
Op de verpleegafdeling bij ons gaat het he-le-maal los atm. Uitbreiden uitbreiden uitbreiden.
Op IC nu 5 man liggen. 1 gevaccineerde, 4 jongere ongevaccineerden. We zijn vol aan het afschalen van reguliere zorg.
Daar gaan we weer
[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 18-11-2021 10:30 ]
Succes man! Gelukkig is er al licht aan het einde van de tunnel voor je.....LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:29:
Marino van Zelst ziet eigenlijk code zwart met rasse schreden dichterbij komen.
Op de verpleegafdeling bij ons gaat het he-le-maal los atm. Uitbreiden uitbreiden uitbreiden.
Op IC nu 5 man liggen. 1 gevaccineerde, 4 jongere ongevaccineerden. We zijn vol aan het afschalen van reguliere zorg.
Daar gaan we weer
Welke leeftijd hebben die (jongere?)LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:29:
Daar gaan we weer
Want 4 van de 5 jonge mensen klinkt niet heel geloofwaardig als je de cijfers van besmettingen en IC opnames moet geloven. Is jong 20 +? of is jong 40+ ? of onder 60?
Ik weet verder niet hoe groot een ziekenhuis of verpleegafdeling is, maar 5 IC bedden klinkt niet heel spannend om dan maar direct af te schakelen toch?
[ Voor 9% gewijzigd door dfbt op 18-11-2021 10:32 ]
Waarom zou er geen bewijs mogen zijn van een horecabezoek?IJzerlijm schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:27:
https://www.telegraaf.nl/...sinds-invoering-coronapas
[...]
Er zal wel veel meer cash betaald worden om maar geen bewijs te hebben van een horeca bezoek.
En dan nog: contant betalen komt alsnog terecht in de omzet van het bedrijf, dus ...
[ Voor 9% gewijzigd door Dennahz op 18-11-2021 10:32 ]
LZ, ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat we daar niet gaan komen.LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:29:
Ik zie het ook nog wel gebeuren. Plaatselijk is het praktisch gezien al bijna aan de gang ook.
Daar gaan we weer
Ik zou me bijna excuseren voor de mede landgenoten die dit hebben laten ontstaan.
Tja, we zien keer op keer dat de piek precies door het punt gaat dat we nog net aan kunnen. Dat gebeurt alleen als je goed weet wat je kan en moet doen. En dat betekent dat wat er nu gebeurt bewust gedaan wordt en dan kan ik alleen maar concluderen dat we inderdaad dom worden gehouden.Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:18:
[...]
Dus eigenlijk worden we (voor) dom gehouden en wordt ons massaal een rad voor de ogen gedraaid door Rutte c.s.
En de reactie daarop is dat we nog meer VVD/Rutte willen![]()
Dan moet ik @tlpeter inderdaad gelijk geven.
[...]
Maar zoals al vaker gezegd geldt dat niet alleen voor dit. Je zou verwachten dat een kabinet op b.v. de toeslagenaffaire heel hard zou worden afgerekend. Net als hoe 'snel' de afhandeling in Groningen gaat. Maar in plaats daarvan stemmen we alsnog massaal voor hetzelfde kabinet en dan vooral VVD/Rutte.
De conclusie is dus dat we het als volk een goed idee vinden om alleen maar reactief te regeren en geen toekomstplannen te hebben.
[removed]
Dan geloof je het toch lekker niet kerel. Kan mij het schelen.dfbt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:31:
[...]
Welke leeftijd hebben die (jongere?)
Want 4 van de 5 jonge mensen klinkt niet heel geloofwaardig als je de cijfers van besmettingen en IC opnames moet geloven. Is jong 20 +? of is jong 40+ ? of onder 60?
Maar voor de goede orde, 1 van onder de 40 en 3 van onder de 50
Waaruit staat dat ik je niet geloof?LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:32:
[...]
Dan geloof je het toch lekker niet kerel. Kan mij het schelen.
Maar als ik praat over jongeren, dan spreek ik toch de groep onder de 40 aan.
IC liggen er 6(ongevaccineerden).
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Pff.. dat is toch wel heel schrijnend.. Ik zou deze mensen het liefst tegen zichzelf in bescherming nemen en een vaccinatieplicht instellen vanaf 40 jaar oid.LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:32:
[...]
In de eerste plaats wens ik je veel sterkte.LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:29:
Daar gaan we weer
Hoe kijk jij aan tegen het beleid van de regering wat tot gevolg heeft dat jij en je collega's zo onder druk zijn gezet doordat de besmettingen niet effectief worden bestreden? Dit heeft immers tot gevolg dat de ziekenhuizen elke keer weer vollopen en reguliere zorg afgeschaald moet worden.
Leeft dit beeld ook onder jullie of bekijkt men het meer vanuit een klinische hoek?
Maak hem dan net wat jonger, dan hou je die mensen ook uit het ziekenhuis en niet alleen van de ICdangerousp schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:35:
[...]
Pff.. dat is toch wel heel schrijnend.. Ik zou deze mensen het liefst tegen zichzelf in bescherming nemen en een vaccinatieplicht instellen vanaf 40 jaar oid.
Het grote probleem is dat de groep jongeren en ouderen nogal verschuift. Eerst was 65+ oud, daarna werd dat 60+, toen 50+ en nu leg je de grens bij 40. Het belangrijkste wat je hier dus uit moet halen is dat de grenzen steeds meer worden verlegd.dfbt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:33:
[...]
Waaruit staat dat ik je niet geloof?
Maar als ik praat over jongeren, dan spreek ik toch de groep onder de 40 aan.
[removed]
Mag de pensioenleeftijd met die trend mee omlaag? Ik vraag dit voor mezelf.redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:36:
[...]
Het grote probleem is dat de groep jongeren en ouderen nogal verschuift. Eerst was 65+ oud, daarna werd dat 60+, toen 50+ en nu leg je de grens bij 40. Het belangrijkste wat je hier dus uit moet halen is dat de grenzen steeds meer worden verlegd.
Toen ik twintiger was was iemand van 50 voor mijn gevoel ook bejaard. Ik snap het op dat punt wel. Nu als 50-plusser kan ik iedereen geruststellen, het is hier fantastisch.
Tja, ik vind de overheid al een lange tijd stom. Die laatste versoepeling uberdom.Wolly schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:36:
[...]
In de eerste plaats wens ik je veel sterkte.
Hoe kijk jij aan tegen het beleid van de regering wat tot gevolg heeft dat jij en je collega's zo onder druk zijn gezet doordat de besmettingen niet effectief worden bestreden? Dit heeft immers tot gevolg dat de ziekenhuizen elke keer weer vollopen en reguliere zorg afgeschaald moet worden.
Leeft dit beeld ook onder jullie of bekijkt men het meer vanuit een klinische hoek?
Maar heel eerlijk, ik vind de ongevaccineerden en mensen die schijt hebben aan maatregelen heel veel dommer. het kabinet maakt die mensen niet ziek, dan doen ze zelf met hun gedrag.
Eergisteren verscheen de nieuwe NICE rapportage.dangerousp schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:35:
[...]
Pff.. dat is toch wel heel schrijnend.. Ik zou deze mensen het liefst tegen zichzelf in bescherming nemen en een vaccinatieplicht instellen vanaf 40 jaar oid.
Misschien goed om even naar de leeftijdsverdeling te kijken in het ziekenhuis en op de IC:
https://stichting-nice.nl/COVID_rapport_20211117.pdf
Die begon bij op de IC gemiddeld bij 63 en daalde het afgelopen jaar naar 55, maar stijgt nu weer.
Dat zijn waarschijnlijk vaccinatie-effecten, want er werd gevaccineerd van oud naar jong. Maar wat het bewijst is dat vrijwel elke leeftijdsgroep op de IC komt als er maar genoeg besmettingen en vatbaren zijn in die leeftijdsgroep.
Wat zou er gebeuren met de gemiddelde leeftijd als je een vaccinatieplicht zou instellen boven de 40?
Of anders gezegd: wat is de gemiddelde leeftijd op de IC in Zuid-Nederland als iedereen boven de 40 in Noord-Nederland zou gaan wonen, maar dan volstrekt gescheiden van iedereen onder de 40 in Zuid-Nederland?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Laat ik voorop stellen dat ik ontzettend veel respect heb voor het werk wat je doet, maar waarom licht je hier deze 4 'jongeren' uit terwijl zij overduidelijk ondervertegenwoordigd zijn op de IC's?LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:32:
[...]
leeftijd 0-49 IC opnames
11-17 oktober: 7,8
18-24 oktober: 8,6
25-31 oktober: 13,7
1-7 november: 18,3
7-14 november: 18,6
leeftijd 50+
11-17 oktober: 39,3
18-24 oktober: 54,3
25-31 oktober: 64,5
1-7 november: 87,5
7-14 november: 106,1
bron: https://coronadashboard.r...jk/intensive-care-opnames
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZnU4ZRKwXx9rJehJRQHnqXE7.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/sSKyafOy5P1gGcxWH1neXRFf.png?f=user_large)
Weer een kwestie van de bevolking klaarstomen voor de volgende stap: vaccinatie voor kinderen.
Ik ben vooral benieuwd of ze dan uiteindelijk ook deze groep gaan koppelen aan die QR
@LZ86 sterkte man. Hoop dat er snel verbetering in de situatie komt. Lijkt me een helse situatie als je amper plek hebt voor mensen die in ademnood verkeren
Ik vind het overigens irritant dat ze de leeftijdscategorie van 30-49 als één zien. Doe dan 30-39 en 40-49.Whis! schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:43:
[...]
Laat ik voorop stellen dat ik ontzettend veel respect heb voor het werk wat je doet, maar waarom licht je hier deze 4 'jongeren' uit terwijl zij overduidelijk ondervertegenwoordigd zijn op de IC's?
leeftijd 0-49 IC opnames
11-17 oktober: 7,8
18-24 oktober: 8,6
25-31 oktober: 13,7
1-7 november: 18,3
7-14 november: 18,6
leeftijd 50+
11-17 oktober: 39,3
18-24 oktober: 54,3
25-31 oktober: 64,5
1-7 november: 87,5
7-14 november: 106,1
bron: https://coronadashboard.r...jk/intensive-care-opnames
Een wereld van verschil qua weerstand. En het laat me ook behoorlijk oud voelen als 36-jarige
In absolute aantallen stelt het natuurlijk niks voor op een bevolking van 17 miljoen, maar zeg dat maar eens tegen een verpleegkundige van een vol ziekenhuis
Meestal in bepaalde gebieden heb je meer ongezonde mensen, dus meer kans op ziekenhuisopnames.
[ Voor 40% gewijzigd door Dennahz op 18-11-2021 10:52 ]
Nee, de wetgeving is zo gemaakt dat de pensioenleeftijd niet omlaag kan, zelfs al dondert de levensverwachting omlaag.zacht schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:41:
[...]
Mag de pensioenleeftijd met die trend mee omlaag? Ik vraag dit voor mezelf.
Toen ik twintiger was was iemand van 50 voor mijn gevoel ook bejaard. Ik snap het op dat punt wel. Nu als 50-plusser kan ik iedereen geruststellen, het is hier fantastisch.
A'dam PVOutput
GGD en huisartsen zijn wat sneller dan de regering. Er zijn dus al een aantal prikken gezet nadat bekend werd dat een boosterprik zinvol was.bie100 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:
ik las ook dat de 80 plussers vanaf nu een afspraak mogen maken voor de boosterprik, terwijl mijn buurvrouw( 80 plus) die vorige maand al heeft gehadof ze heeft nog meer onder de leden dat kan ook dat ze het eerder heeft gekregen
[removed]
Bepaalde mensen met een verstoord immuunsysteem kwamen al eerder in aanmerking voor een "derde prik", omdat zij met twee prikken niet voldoende immuniteit opbouwen. Formeel gezien is dat geen "booster", omdat het alleen een "booster" is bij mensen die na twee prikken wél voldoende waren beschermd maar nu "opfrissing" nodig hebben.bie100 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:40:
ik las ook dat de 80 plussers vanaf nu een afspraak mogen maken voor de boosterprik, terwijl mijn buurvrouw( 80 plus) die vorige maand al heeft gehadof ze heeft nog meer onder de leden dat kan ook dat ze het eerder heeft gekregen
LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:29:
Daar gaan we weer
"ja maar ik ben jong en ik wordt toch niet ziek dus ik hoef geen vaccin"... 10 IC bedden bezet dus door niet gevaccineerden, laten we zeggen dat eentje een medische indicatie tegen vaccineren had en er eentje ondanks vaccin ook ernstig ziek was geworden....dan had je dus op deze twee afdelingen 8 bedden voor reguliere zorg behouden.Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:34:
Mijn ziekenhuis heeft ook fors afgeschaald, 2e cohort weer geopend.
IC liggen er 6(ongevaccineerden).
En dan lees je dit, en dan wordt er van je verwacht dat je solidair bent met de mensen die niet de moeite nemen om 2 prikjes in hun arm te nemen. Terwijl IC personeel zich dus de komende tijd weer de tering mag werken terwijl dat niet nodig is. Tja, misschien komt er nog wel een applausactie ofzo....
Mensen die schijt hebben aan maatregelen zijn inderdaad dom, maar ik neem aan dat je het hier hebt over hardcore overtreders en die zijn denk ik echt in de minderheid.LZ86 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:43:
[...]
Tja, ik vind de overheid al een lange tijd stom. Die laatste versoepeling uberdom.
Maar heel eerlijk, ik vind de ongevaccineerden en mensen die schijt hebben aan maatregelen heel veel dommer. het kabinet maakt die mensen niet ziek, dan doen ze zelf met hun gedrag.
Ongevaccineerden dom noemen zou ik niet doen, eerder zou ik zeggen dat er mensen tussen zitten waarbij het voor henzelf veel verstandiger zou zijn om het vaccin zsm te nemen.
Maar als je zegt dat het kabinet mensen niet ziek maakt denk ik ook aan de vele besmettingen die men maar moedwillig laat woekeren. Op een gegeven moment is er als ongevaccineerd of gevaccineerd persoon geen ontsnappen meer aan en als je immuunsysteem dan toevallig niet goed genoeg is ben je het haasje. Dat kan ook het geval zijn als je je voorbeeldig hebt gedragen en toevallig in een cafe bent gaan zitten met je 1/2/3G bewijs.
[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 11:05 ]
Volgens mij is ten tijde van alle zo niet het grootste gedeelte van de personconferenties meerdere malen aangegeven de waarom (druk op de zorg, het vermijden van uitstel van reguliere zorg en onze economie), de hoe (welke maatregelen en/of adviezen) en wat ze willen bereiken (R onder een bepaalde waarde) alsmede mogelijke verloop als dit wel of niet wordt gerealiseerd.redwing schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:20:
[...]
Hoeveel moeite moeten Rutte en De Jonge blijven doen door te hameren op de noodzaak voor het volgen van maatregelen en het volgen van gezond verstand gezien de gevolgen van de afgelopen 18 maanden?
Het enige waar ik de regering van kan beschuldigen is dat ze erg naïef zijn in dat Nederlanders zo bereidbaar zijn in het volgen van adviezen en/of maatregelen al dan niet gezien het verleden
Dus ik zou daarom het willen omdraaien dat het juist de burgers zijn die ondanks de resultaten van de afgelopen 18 maanden, de diverse waarschuwingen en adviezen vanuit de regering of vanuit derden (nieuwsberichten) juist niet de moeite hebben willen nemen om persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen door gezond verstand te hanteren als het gaat om hun eigen plezier.
Of het nu is van maatregelen blijven volgen tot "Wij adviseren niet om naar het buitenland op vakantie te gaan" die massaal na de vaccinaties werd genegeerd; iedereen kan met een beetje nadenken wat de gevolgen kunnen zijn (besmettingen) en de druk op de zorg.
Extreem veel regeringen om ons heen hebben duidelijk dezelfde issues als onze regering. Zelfs in landen die van origine volgzaam zijn in het volgen van hun overheid begint men steeds meer problemen te zien in de bereidbaarheid om dat daadwerkelijk te doen.En dat is inderdaad niet alleen hier het probleem, maar alsnog een probleem van de regeringen. En die rol is zeker niet beperkt, maar ook zeker wel knap lastig. Maar precies daarom snap ik niet dat er niet meer communicatie-deskundigen gebruikt worden (nou ja, ik snap het eigenlijk wel want dan zouden ze de boodschap aan moeten passen, wat ze juist niet willen).
Zelfs al zou je plaatjes gebruiken met weinig tekst of een Nijntje boekje waarin de persconferentie in enkele pagina's wordt uitgelegd; zodra het op eigen gemak en plezier aankomt wordt het (op den duur) gewoon genegeerd en bewustwording zorgt meestal alleen voor een kleine opleving van korte duur.
Dit is niet alleen van toepassing als het gaat om COVID-19; ik zie dit ook bij diverse organisaties waarbij standaard procedures gericht op beveiliging en/of veilig werken wordt genegeerd omdat het ten koste zou gaan van gemak of omdat zij vinden dat de balans zoek is.
Dat ze vervolgens zonder oogbescherming (want ja, die paar extra seconden is tijdswinst) een gaatje boren en beton in hun oog krijgen met een bezoekje naar de huisarts als gevolg om daarna enkele weken thuis moeten zitten; oops, dom van mij. Vervolgens zie je voor enkele weken dat anderen toch weer de voorschriften hanteren om daarna enkele weken later weer in hun oude patroon te vallen.
Dit is helaas de realiteit en de vraag die je als overheid moet gaan stellen hoe je conformiteit aan gestelde regels, adviezen en/of maatregelen moet gaan verbeteren in een democratische samenleving...
Voor het draagvlak is een zo klein mogelijke groep met de grootste risico's voor een dwang het gemakkelijkst. Als ik het alleen voor het zeggen had, dan was iedereen 18+ vaccinatieplicht.. maar dat heb ik niet en ik snap ook dat de integriteit en morele bezwaren zwaar wegen.Indoubt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:36:
[...]
Maak hem dan net wat jonger, dan hou je die mensen ook uit het ziekenhuis en niet alleen van de IC
En 8 (vermijdbare?) covid patienten op de IC (gemiddelde ligtijd ruim 2 weken) 'blokkeren' dus 8*14 dagen = ruim 100 bed-dagen de IC... Dat zijn 50 'reguliere' patienten met een hart/heup/whatever-opereatie waarvoor nu geen IC bed (ligtijd slechts 2 dagen) vrij is na hun geplande operatie.. dus weer uitgesteld...dr.lowtune schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:49:
"ja maar ik ben jong en ik wordt toch niet ziek dus ik hoef geen vaccin"... 10 IC bedden bezet dus door niet gevaccineerden, laten we zeggen dat eentje een medische indicatie tegen vaccineren had en er eentje ondanks vaccin ook ernstig ziek was geworden....dan had je dus op deze twee afdelingen 8 bedden voor reguliere zorg behouden.![]()
En dan lees je dit, en dan wordt er van je verwacht dat je solidair bent met de mensen die niet de moeite nemen om 2 prikjes in hun arm te nemen. Terwijl IC personeel zich dus de komende tijd weer de tering mag werken terwijl dat niet nodig is. Tja, misschien komt er nog wel een applausactie ofzo....
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Een heup komt niet op de IC gelukkig.breew schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:52:
[...]
En 8 (vermijdbare?) covid patienten op de IC (gemiddelde ligtijd ruim 2 weken) 'blokkeren' dus 8*14 dagen = ruim 100 bed-dagen de IC... Dat zijn 50 'reguliere' patienten met een hart/heup/whatever-opereatie waarvoor nu geen IC bed (ligtijd slechts 2 dagen) vrij is na hun geplande operatie.. dus weer uitgesteld...
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Daar heb je gelijk in, maar ergens moet er een prijs betaald worden. Nu doen we dat met passen die ook omzetderving veroorzaken én niet werken.
Persoonlijk vind ik dat je de schuldvraag niet neer kunt leggen bij mensen die ervoor kiezen zich niet te vaccineren. De overheid is verantwoordelijk voor het zorgen dat de juiste zorg geleverd kan worden.breew schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:52:
[...]
En 8 (vermijdbare?) covid patienten op de IC (gemiddelde ligtijd ruim 2 weken) 'blokkeren' dus 8*14 dagen = ruim 100 bed-dagen de IC... Dat zijn 50 'reguliere' patienten met een hart/ehup/whatever-eopereatie waarvoor nu geen IC bed (2 dagen) vrij is na hun geplande operatie.. dus weer uitgesteld...
Maar de aflopen jaren werken er mensen in een pak, dan in een witte jas in het ziekenhuis.
Gelukkig is men (nog) vrij om zelf te kiezen of men zich laat vaccineren of niet.
Sowieso is het zwalkende beleid van de overheid tijdens deze crisis onder maat.
Neem nu bijvoorbeeld het testen bij de GGD dat nu aan alle kanten vastloopt, vriend van mij moest 40km rijden om zich te laten testen, omdat er in de regio geen plek is. Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen dan denken, dan test ik maar niet.
Yes, I know, ik sprak ook meer over het voorkomen hiervan. Er zit denk ik nu niets anders meer op dan de horeca dicht te doen. 1G zou kunnen maar dan nog denk ik dat de getallen daar nu te hoog voor zijn ....hoevenpe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:08:
[...]
Je bent op de hoogte van de laatste cijfers?
Horeca helemaal dicht of alleen voor 1G/2G is een kwestie van tijd...
Ik denk eigenlijk niet dat de regering naïef is. Misschien incompetent op sommige gebieden.nwagenaar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:51:
[...]
Volgens mij is ten tijde van alle zo niet het grootste gedeelte van de personconferenties meerdere malen aangegeven de waarom (druk op de zorg, het vermijden van uitstel van reguliere zorg en onze economie), de hoe (welke maatregelen en/of adviezen) en wat ze willen bereiken (R onder een bepaalde waarde) alsmede mogelijke verloop als dit wel of niet wordt gerealiseerd.
Hoeveel moeite moeten Rutte en De Jonge blijven doen door te hameren op de noodzaak voor het volgen van maatregelen en het volgen van gezond verstand gezien de gevolgen van de afgelopen 18 maanden?
Het enige waar ik de regering van kan beschuldigen is dat ze erg naïef zijn in dat Nederlanders zo bereidbaar zijn in het volgen van adviezen en/of maatregelen al dan niet gezien het verleden![]()
Dus ik zou daarom het willen omdraaien dat het juist de burgers zijn die ondanks de resultaten van de afgelopen 18 maanden, de diverse waarschuwingen en adviezen vanuit de regering of vanuit derden (nieuwsberichten) juist niet de moeite hebben willen nemen om persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen door gezond verstand te hanteren als het gaat om hun eigen plezier.
Of het nu is van maatregelen blijven volgen tot "Wij adviseren niet om naar het buitenland op vakantie te gaan" die massaal na de vaccinaties werd genegeerd; iedereen kan met een beetje nadenken wat de gevolgen kunnen zijn (besmettingen) en de druk op de zorg.
[...]
Extreem veel regeringen om ons heen hebben duidelijk dezelfde issues als onze regering. Zelfs in landen die van origine volgzaam zijn in het volgen van hun overheid begint men steeds meer problemen te zien in de bereidbaarheid om dat daadwerkelijk te doen.
Zelfs al zou je plaatjes gebruiken met weinig tekst of een Nijntje boekje waarin de persconferentie in enkele pagina's wordt uitgelegd; zodra het op eigen gemak en plezier aankomt wordt het (op den duur) gewoon genegeerd en bewustwording zorgt meestal alleen voor een kleine opleving van korte duur.
Dit is niet alleen van toepassing als het gaat om COVID-19; ik zie dit ook bij diverse organisaties waarbij standaard procedures gericht op beveiliging en/of veilig werken wordt genegeerd omdat het ten koste zou gaan van gemak of omdat zij vinden dat de balans zoek is.
Dat ze vervolgens zonder oogbescherming (want ja, die paar extra seconden is tijdswinst) een gaatje boren en beton in hun oog krijgen met een bezoekje naar de huisarts als gevolg om daarna enkele weken thuis moeten zitten; oops, dom van mij. Vervolgens zie je voor enkele weken dat anderen toch weer de voorschriften hanteren om daarna enkele weken later weer in hun oude patroon te vallen.
Dit is helaas de realiteit en de vraag die je als overheid moet gaan stellen hoe je conformiteit aan gestelde regels, adviezen en/of maatregelen moet gaan verbeteren in een democratische samenleving...
Ik denk dat ze het niet zo erg vinden dat sommige zaken flink uit de klauwen lopen. Onder hoge druk krijg je minder weerstand voor datgene wat je wil doen.
Op de verpleegafdelingen is het gelukkig wel rustig. Oh wacht, dat klopt niet.Dennis1812 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:55:
[...]
Een heup komt niet op de IC gelukkig.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.