MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:58:
[...]
Jij denkt niet dat mensen met lichte klachten die al meermaals negatief getest zijn nu geen hogere drempel voelen? Of zelf geen klachten en wel een besmette huisgenoot? Even voor de zekerheid naar de teststraat zal m.i. een stuk minder logisch worden.
Nee niet echt, als je het voor de zekerheid doet, dan zou je met een positieve uitslag ook daar naar moeten willen handelen. Als je dat al niet wilde zie ik niet in waarom je je uberhaupt laat testen (tenzij je ongevaccineerd bent en toegang wilt, maar daar hebben we het hier niet over).
Maar de categorie die gevaccineerd is om te gaan feesten (of enige andere activiteit) zonder testen, waarvan ik zou verwachten dat ze wat minder enthousiast zijn om zich aan eventuele gevolgen te houden, die zullen het minder of niet doen. Maar daar was het dus uberhaupt al twijfelachtig of ze zich aan de gewenste opvolging van een positieve test hadden gehouden.
Dus een Ja heb je en een nee kun je krijgen.
Dus in feite is het voorstel hooguit de nadelen van 1G (of geen verschil) en niet de mogelijke voordelen van 1G.
De relatie met 1G ontgaat me ook, gezien je ook bij 2 of 3G je vinkje kwijt raakt.
Bij 1G moeten gevaccineerden ook testen anders komen ze niet binnen (in theorie) dus dan zou er een mindere drempel moeten zijn om geen uitslag te willen hebben, want geen uitslag is gegarandeerd geen activiteit. Dus een Nee heb je en ja kun je krijgen. Je kunt je vinkje niet meer kwijt raken, want met 1G heb je er geen, tenzij getest.
[
Voor 3% gewijzigd door
gekkie op 17-11-2021 18:05
]