Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.986 views

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12
3raser schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:01:
[...]

Zie de reactie Wolly.
Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
Het vaccineren van de juiste doelgroep heeft een veel groter effect dan de jongeren die het alleen doorgeven. De meeste jongeren komen amper in contact met 60+ers. Dus hoeveel moet je er vaccineren om 1 60+er te beschermen? Dan kun je toch beter die 60+er zelf beschermen door hem te vaccineren.
Uiteraard is het beste om 100% vaccinatiegraad te krijgen bij de juiste groepen, dat heb ik nooit ontkend.
Maar er is simpelweg ook enorm veel winst te halen bij het vaccineren van mensen onder de 50.

Het is allerminst een goed argument om als jongere een vaccin te weigeren.

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 16:06 ]

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:01

3raser

⚜️ Premium member

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:05:
[...]

Uiteraard is het beste om 100% vaccinatiegraad te krijgen bij de juiste groepen, dat heb ik nooit ontkend.
Maar er is simpelweg ook enorm veel winst te halen bij het vaccineren van mensen onder de 50.

Volgens mij zijn we het meer eens dan jij vermoed.

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Dit begrijp ik niet helemaal. Mensen laten zich testen, zodra ze klachten hebben. Als dat dan positief blijkt op Sars-Cov-2, dan zijn ze toch geïnfecteerd met dat virus, want daardoor hebben ze dan immers die Covid-klachten? Wat mis ik hier?

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2021 16:15 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:42
niek_nijmegen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:09:
[...]

Dit begrijp ik niet helemaal. Mensen laten zich testen, zodra ze klachten hebben. Als dat dan positief blijkt op Sars-Cov-2, dan zijn ze toch geïnfecteerd met dat virus, want daardoor hebben ze dan immers die Covid-klachten? Wat mis ik hier?
Ook als je moet testen als je via de geweldige Coronamelder app een berichtje krijgt?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 15:21
[...]

Kan je ook verkouden (of zelfs grioep) zijn *en* Covid deeltjes > Ct (drempelwaarde = posittief) in je neusholten hebben ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 11:58

ComputerHoed

Electronica <3

[...]

Nee, dat is niet helemaal waar. Zoek even op specificiteit en sensitiviteit. Dit zijn 2 parameters om de betrouwbaarheid van een test vast te stellen. Zodra je deze 2 parameters weet (die worden immers vermeld op elke test) + je weet de prevalentie onder de bevolking (percentage ziek onder 100k inwoners), dan pas kan je de betrouwbaarheid vaststellen. Dus concluderen dat elke positieve test ook daadwerkelijk corona is, klopt niet.

Andere kant op overigens ook. Negatieve tests kunnen ook positief zijn. (false negative, false positive, true negative, true positive).

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Het is jammer dat het RIVM vandaag het nut dan weer enigszins ontkracht door te zeggen dat ongevaccineerde kinderen het probleem niet zijn. Want dat zijn blijkbaar volgens het RIVM ongevaccineerde mensen die in het ziekenhuis komen. Dat zijn vrijwel geen jonge ongevaccineerde mensen.
Ik ben echt een voorstander van vaccinatie, maar met dit soort communicatie vanuit het RIVM maak je het jezelf wel erg moeilijk om twijfelaars over te halen.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 21:40
zacht schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:18:
[...]

Het is jammer dat het RIVM vandaag het nut dan weer enigszins ontkracht door te zeggen dat ongevaccineerde kinderen het probleem niet zijn. Want dat zijn blijkbaar volgens het RIVM ongevaccineerde mensen die in het ziekenhuis komen. Dat zijn vrijwel geen jonge ongevaccineerde mensen.
Ik ben echt een voorstander van vaccinatie, maar met dit soort communicatie vanuit het RIVM maak je het jezelf wel erg moeilijk om twijfelaars over te halen.
Definieer jong? Volgens mij is de leeftijd ongevaccineerden in het ziekenhuis gemiddeld lager dan de gevaccineerde. Ik denk dat als >18 jaar 100% gevaccineerd is dat het inderdaad weinig zin heeft om <18 jaar überhaupt te vaccineren. Alleen is die >18 jaar maar 85%. Wellicht dat dit ook geldt voor 40 jaar?.. misschien dan alleen een vaccinatieplicht voor 40+'ers?

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:12:
[...]
Ook als je moet testen als je via de geweldige Coronamelder app een berichtje krijgt?
loekf2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:14:
[...]
Kan je ook verkouden (of zelfs grioep) zijn *en* Covid deeltjes > Ct (drempelwaarde = posittief) in je neusholten hebben ?
Daar had ik inderdaad zo snel niet aan gedacht. Dank!
ComputerHoed schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:17:
[...]
Nee, dat is niet helemaal waar. Zoek even op specificiteit en sensitiviteit. [...] (false negative, false positive, true negative, true positive).
Daar had ik wel aan gedacht, maar dat leek me statistisch niet belangrijk genoeg om aan de waarde van de besmettingscijfers te gaan twijfelen.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

jessy100 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:51:
Waarom de f zijn de (basis) scholen nog open? Bij mijn vrouw op haar werk vallen de docenten en leerlingen met bosjes ... (30% van de docenten zit inmiddels thuis met een positieve test)..

De oplossing van school? "We gaan weer twee keer per week zelftesten" |:( |:(

Ik vind het dat een al kwetsbare sector onbeschoft wordt behandelt en veel te veel risico wordt aangejaagd.

is deze rant biased omdat het dichtbij huis is? wellicht..
De vrouw van een collega is ook ziek (covid) ondanks dubbel gevaccineerd. Nu doet die kleuters maar zit al tegen pensioen aan of zelfs daarover heen.

Nu werken we al weer even zoveel als mogelijk thuis dus we zien elkaar niet live maar ik hoor ook van anderen dat het stevig om zich heen grijpt met veel uitval als gevolg.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Is een positieve uitslag dan ineens niet meer positief?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ComputerHoed schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:17:
[...]

Nee, dat is niet helemaal waar. Zoek even op specificiteit en sensitiviteit. Dit zijn 2 parameters om de betrouwbaarheid van een test vast te stellen. Zodra je deze 2 parameters weet (die worden immers vermeld op elke test) + je weet de prevalentie onder de bevolking (percentage ziek onder 100k inwoners), dan pas kan je de betrouwbaarheid vaststellen. Dus concluderen dat elke positieve test ook daadwerkelijk corona is, klopt niet.

Andere kant op overigens ook. Negatieve tests kunnen ook positief zijn. (false negative, false positive, true negative, true positive).
Netto effect daarvan zal (indien dit al aanwezig is) enorm klein zijn.
Er zijn voorbeelden geweest van landen die miljoenen tests doen met amper positieven.

Tevens; dit zijn zaken die al uit en te treure zijn behandeld in dit topic of voorlopers. Dit is enkel ruis.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56
Wildfire schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:59:
[...].

Maar wat je zegt klopt wel: veel besmettingen vinden thuis plaats, dus is het dan niet een beetje vreemd om steeds meer en meer mensen te forceren om thuis te blijven? Want zo min mogelijk bij elkaar op bezoek gaan, daar weet je gewoonweg van dat dat vaak genegeerd wordt en zo blijven de thuisbesmettingen oplopen.
Nee, dat klopt just niet. De oorzaak van de besmettingen die gevonden worden zijn veelal thuis. En dat is logisch want die weet je bijna altijd. Van besmettingen op andere locaties weet je echter zelden waar die hebben plaats gevonden. Die cijfers moet je dus gewoon niet naar kijken want die zijn echt zinloos zolang het BCO van de meerderheid van de besmettingen de oorzaak niet weet. Het huidige lijstje geeft alleen aan hoe makkelijk besmettingen op een bep locatie te herleiden zijn, niets meer en niets minder.

[removed]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16
Waarom de f zijn de (basis) scholen nog open? Bij mijn vrouw op haar werk vallen de docenten en leerlingen met bosjes ... (30% van de docenten zit inmiddels thuis met een positieve test)..

Ik vind het dat een al kwetsbare sector onbeschoft wordt behandelt en veel te veel risico wordt aangejaagd.

Omdat (basisschool)kinderen nu eenmaal moeten kunnen leren nu hun hersenen eigenlijk alles nog relatief eenvoudig opnemen. Verder hebben ook kinderen sociale contacten nodig om daar mee om te leren gaan.
Verder tsja, het gaat overal los. KDv’s, opvang etc Maar in andere jaren heb je op zo’n afdeling natuurlijk ook het ene na het andere virus. Het is eigenlijk bijna een facet van je werk.

Verder moeten we juist de jeugd niet teveel beletten. Iemand van 30 heeft in principe de wilde jaren wel achter zich gelaten, maar iemand van 17 oid, die mist gewoon een gigantisch stuk van normale ontwikkeling. 2 jaar ‘kwijt’ als jongvolwassene of als kind is een stuk meer dan als 30+er.

Verder moet ik zeggen dat ik als kind bv vakanties veel intenser beleefde dan nu. Veel gedetailleerdere herinneringen heb..
Terwijl dat in m’n jeugd ging om een camping ergens in Nederland, terwijl m’n volwassen reizen naar bijzonderder oorden geweest zijn. Wat ik natuurlijk wel herinner, maar niet op hetzelfde detailniveau

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 17-11-2021 16:42 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:53

Mijn vriendin werkt op het MBO en ook ontiegelijk veel besmettingen. Zowel docent als leerling. Het is wachten tot zij het krijgt en mij besmet.

*ben wel gevaccineerd maar om me heen worden steeds meer gevaccineerde besmet met best wel zware klachten.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Kepro schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:40:
[...]

*ben wel gevaccineerd maar om me heen worden steeds meer gevaccineerde besmet met best wel zware klachten.
Valt me ook op. M'n vriendin haar werkgever heeft vorige week een groot feest georganiseerd voor 4500 man. Alles erop en eraan. Met coronapas.

En nu is haar halve afdeling opeens aan het hoesten, voelen ze zich slecht en test de één na de ander positief.
Allemaal gevaccineerd...

En de winter moet nog beginnen :X

Twitter

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:44
Kepro schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:40:
[...]

Mijn vriendin werkt op het MBO en ook ontiegelijk veel besmettingen. Zowel docent als leerling. Het is wachten tot zij het krijgt en mij besmet.

Bij ons op het hbo valt het soms nog mee. Maar bij de voltijd is het beter dan bij de deeltijdstudenten. Daar begin ik masaal uitval te krijgen. Ik vermoed dat we daar richting online gaan snel. Hybride doen we niet namelijk (ik weiger ook hybride college te geven, we hebben de appratuur daar niet voor).

Hybride is te belastend, vooral als je zelf handmatig camera's moet opstellen, zelf in moeten stellen, streams aanmaken en dan ook nog eens op een schermje de online les/deelnemers bijhouden en dan fysiek ook nog. Ik kan dat niet. En ik weiger dat. Of volledig online of volledig fysiek en daartussen doe ik niets (afgezien van een st ream van een college maken/opnemen).

Maar ok, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Twitter: https://twitter.com/FractieDenHaan/status/1460986714009309188?s=20]

Positieve test = vinkje weg.

M.i. doodsteek voor de testbereidheid. En een maatregel voor de verkeerde groep.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2021 16:59 ]

• SemperFidelis
MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:58:
[Twitter]

M.i. doodsteek voor de testbereidheid.
Inderdaad.
Wat een debiel idee.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:29
[...]

Het concept van samen proberen de boel in te dammen ontgaat je kennelijk helemaal. Gelukkig hebben we nog wel allebei die melder app actief. En het aantal gecheckte "sleutels" loopt nogal op sinds 1 oktober.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
[Twitter]

M.i. doodsteek voor de testbereidheid. En een maatregel voor de verkeerde groep.
Als het voor 10 dagen is snap ik het nog wel, blijft het weg dan inderdaad einde testen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:31
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:59:
[...]

Inderdaad.
Wat een debiel idee.
De techniek moet zo aangepast worden dat iemand die gevaccineerd is en toch corona krijgt tijdelijk geen groen vinkje meer krijgt in de app.

Het is nog debieler om na een positieve test gewoon naar feestjes te gaan of ene vliegtuig in te stappen.. dat is net als met een mes de discotheek inlopen :-)

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:01

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Ik zie dat de leeftijdsgroepen op het coronadashboard weer geüpdatet zijn. Die lopen altijd een beetje achter maar vallen intussen wel in de huidige besmettingsgolf. En wat zie je daarin terug: opnieuw de 60+ers die zowel de ziekenhuisbedden als de IC domineren. Het zijn relatieve aantallen per 1.000.000 personen in die leeftijdsgroep maar het zegt wel veel over de kwetsbaarheid van die groep.

Een lijstje met absolute aantallen per leeftijdsgroep en daarbij de status of ze gevaccineerd zijn zou helemaal mooi zijn. Dan weet je echt zeker of het verplichten van een vaccinatie voor 60+ers een groot effect zal hebben.

Volgens het CBS waren er in 2020 4,5 miljoen 60+ers.

• GAIAjohan
Volgens het document alleen gedurende de periode dat je in isolatie moet.. maar er zullen vast nog wel wat problemen ontstaan zo…
Verder idd dag testbereidheid

• SemperFidelis
President schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:04:
[...]

De techniek moet zo aangepast worden dat iemand die gevaccineerd is en toch corona krijgt tijdelijk geen groen vinkje meer krijgt in de app.

Het is nog debieler om na een positieve test gewoon naar feestjes te gaan of ene vliegtuig in te stappen.. dat is net als met een mes de discotheek inlopen :-)
Je zou bijna denken dat mensen dan liever niet meer gaan testen.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:44
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:49:
[...]

Valt me ook op. M'n vriendin haar werkgever heeft vorige week een groot feest georganiseerd voor 4500 man. Alles erop en eraan. Met coronapas.

En nu is haar halve afdeling opeens aan het hoesten, voelen ze zich slecht en test de één na de ander positief.
Allemaal gevaccineerd...

En de winter moet nog beginnen :X
Geweldig om aan te tonen hoe kansloos de Coronapas is.

Web Enrichment

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13
GAIAjohan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:05:
Volgens het document alleen gedurende de periode dat je in isolatie moet.. maar er zullen vast nog wel wat problemen ontstaan zo…
Waarom zou dat de testbereidheid verminderen? Vroeger was dat toch ook geen probleem, gingen we toch ook gewoon testen ondanks dat we daarna in quarantaine moesten?

Verwijderd

Benieuwd hoe ze dat gaan doen. Heb je constante internetverbinding nodig op de scannende app.

Wordt lachen, voetbalwedstrijd, storing in de infrastructuur, niemand het stadium in.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

GAIAjohan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:05:
Ik heb afgelopen maart Corona gehad en ben daarna 2x met moderna ingeënt (om zo een eventuele 1-prik discussie in het buitenland voor te zijn).

Met 2 kinderen in het PO testen we nu thuis, preventief, 2x per week.

Als ik nu positief test gaan we met z’n allen in quarantaine. Waarom zou ik mezelf door alle chaos heen wurmen voor een testafspraak op een testlocatie?

• SemperFidelis
Dennis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:06:
[...]

Waarom zou dat de testbereidheid verminderen? Vroeger was dat toch ook geen probleem, gingen we toch ook gewoon testen ondanks dat we daarna in quarantaine moesten?
Vroeger waren we sowieso meer bereid. Dat neemt logischerwijs af na bijna 2 jaar.

• GAIAjohan
[...]

Door het Vinkje rood te maken kunnen nogal wat mensen gewoon niet meer gaan testen uit voorzorg.
Testen om iets te ‘krijgen’ is veel aantrekkelijker dan dat het afgenomen kan worden

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[Twitter]

Dit sloopt ook de volledige setup van de controles. Omdat er geen centrale database is waartegen gechecked wordt en dus medische data opgehaald kan iedereen de scan doen. Dat maakt het veel minder effectief wegens de bekende geldige status van positief getesten maar het is goeie privacy en dat is het belangrijkste volgens de regering.

Nu zal het moeten worden omgebouwd zodat iedere check de QR code valideert. Dus is het medische informatie en moet iedereen die de check doet toestemming vragen en aan allerlei eisen gaan voldoen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:31
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:06:
[...]

Je zou bijna denken dat mensen dan liever niet meer gaan testen.
Dat begrijp ik niet, met een positieve uitslag ga je toch sowieso die dingen niet doen?

Zowel dan ben je sowieso niet goed bij je hoofd... Om bewust met een positieve uitslag toch gewoon naar een feest willen gaan 8)7

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Half Nederland ziet zijn vaccinatie als een soort verlaat-de-gevangenis-zonder-te-betalen-kaartje. Die hebben hun plicht gedaan en willen verder niet veel meer. Ik moest mezelf laatst met klachten ook stampvoetend en vol frisse tegenzin naar de GGD slepen, terwijl ik de pandemie toch erg serieus neem.
De rek raakt er overal uit.

• GAIAjohan
President schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:10:
[...]

Dat begrijp ik niet, met een positieve uitslag ga je toch sowieso die dingen niet doen?

Zowel dan ben je sowieso niet goed bij je hoofd... Om bewust met een positieve uitslag toch gewoon naar een feest willen gaan 8)7
Klopt je hoort dan niks te gaan doen, maar er is niet iets jou afgenomen! En dat gevoel van afnemen zal leiden tot ineenstorting van de testbereidheid

• hoevenpe
GAIAjohan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:12:
Klopt je hoort dan niks te gaan doen, maar er is niet iets jou afgenomen! En dat gevoel van afnemen zal leiden tot ineenstorting van de testbereidheid
Het zal er in ieder geval voor zorgen dat ik met een snotneus niet meer naar de teststraat ga, dan liever een thuistest.

• SemperFidelis
President schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:10:
[...]

Nogmaals, mensen gaan uberhaupt minder testen nu is mijn verwachting.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:27

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:07:
Benieuwd hoe ze dat gaan doen. Heb je constante internetverbinding nodig op de scannende app.

Wordt lachen, voetbalwedstrijd, storing in de infrastructuur, niemand het stadium in.
Het staat al op GitHub. Men werkt met tokens die maar 24 uur geldig zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:03
[...]

Die quarantaine is - formeel gezien - vrijwillig. Het hele systeem van testen is vrijwillig. Er is geen verplichting om je te laten testen, en er is vervolgens ook geen verplichting om in quarantaine te gaan. Waarom moet er nu opeens één heel specifiek aspect van die quarantaine afgedwongen worden via het vinkje?
Als je vrijwillig naar de teststraat gaat doe je dat omdat je naar het resultaat wil handelen, want waarom doe je anders zo'n test? Ik zie dan ook niet de toegevoegde waarde van het intrekken van het vinkje. Want je moet wel echt een bijzonder soort dom zijn om wél vrijwillig naar de teststraat te gaan en vervolgens bij positief testresultaat niet in quarantaine te gaan.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:49
[Twitter]

Goed bezig PVDA! Laten we er nog meer een zooitje van maken :)

• GAIAjohan
hoevenpe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:14:
[...]

Het zal er in ieder geval voor zorgen dat ik met een snotneus niet meer naar de teststraat ga, dan liever een thuistest.
Ongevaccineerden zijn blij met deze actie van Den Haan.. zegt ook wel wat
[Twitter: https://twitter.com/wth_0803/status/1461003234408075274?s=21]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Maar als het hele concept van de app hiervoor over de kop moet heeft dit toch een flinke doorlooptijd? In die zin is het toch heel logisch om dit aan te nemen? Je bent van het gezeur af, het is toch niet snel te fixen en wellicht moet je alsnog terug om een besluit rondom de privacy op te halen…

Is dit niet gewoon de politieke versie van “goed punt, nemen we mee”?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:17:
Maar als het hele concept van de app hiervoor over de kop moet heeft dit toch een flinke doorlooptijd? In die zin is het toch heel logisch om dit aan te nemen? Je bent van het gezeur af, het is toch niet snel te fixen en wellicht moet je alsnog terug om een besluit rondom de privacy op te halen…

Is dit niet gewoon de politieke versie van “goed punt, nemen we mee”?
Nee, kabinet heeft motie ontraden om technische redenen.

Wordt nu door de kamer gedwongen in deze motie.

Verwijderd

DevWouter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:15:
[...]

weet je ook hoe dit zit met de papieren versie? Die is statisch en is praktisch gezien lastig elke 24 uur te verversen, zeker voor ouderen die gebruik maken van de 'toestuur' service.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GAIAjohan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:15:
[...]

Ongevaccineerden zijn blij met deze actie van Den Haan.. zegt ook wel wat
[Embed]
Prima. Maar dan eerst een vaccinatieplicht.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TerraGuy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:38:
[...]

Ze hebben inderdaad niet de vaccins zelf ontwikkeld. Ze hebben er wel tientallen miljarden mee verdiend en die daarna via belastingparadijzen weggesluisd om er geen/nauwelijks belasting over te betalen. Terwijl ze wel miljardensteun hebben ontvangen om die vaccins (verder) te ontwikkelen. Tja. Geen hoge pet op op die manier. En gezien de voorgaande schandalen waarbij geld blijkbaar belangrijker was dan mensenlevens (500.000 doden in de VS door die opiaten) ben ik erg terughoudend. Hoezo is dat conspiracy? :)
Dat is conspiracy omdat je zaken aan elkaar gelijkstelt die niets met elkaar te maken hebben. Dat bepaalde farmabedrijven smerige praktijken erop na houden, zoals de opiaten, en financieel creatief boekhouden, betekent niet dat gehele industrie dan ook betere medicijnen achterhoudt, oid, want zo zit het (gelukkig) niet in elkaar. Betekent niet dat bedrijven het niet zouden kunnen doen als ze er de kans voor kregen, maar gelukkig zit de farma-wereld zo niet in elkaar.

• SemperFidelis
RoD schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:21:
[...]

Dat is conspiracy omdat je zaken aan elkaar gelijkstelt die niets met elkaar te maken hebben. Dat bepaalde farmabedrijven smerige praktijken erop na houden, zoals de opiaten, en financieel creatief boekhouden, betekent niet dat gehele industrie dan ook betere medicijnen achterhoudt, oid, want zo zit het (gelukkig) niet in elkaar. Betekent niet dat bedrijven het niet zouden kunnen doen als ze er de kans voor kregen, maar gelukkig zit de farma-wereld zo niet in elkaar.
Het is vooral een makkelijke whataboutisme natuurlijk. Zo kun je vrijwel elke bron afschieten.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:21:
Prima. Maar dan eerst een vaccinatieplicht.
Als het doel is om zo snel mogelijk code zwart te krijgen dan zijn ze in de Kamer goed bezig.
Iedereen besmet is een indirecte vaccinatieplicht...

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 18:17

Agent47

I always close my contracts.

[Twitter]

Dan gaan gevaccineerden minder snel testen denk ik :X

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Verwijderd

DevWouter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:15:
[...]

Dus de persoon zelf moet iedere 24 uur verbinding hebben maar de scanner heeft in principe geen verbinding nodig?

Dat zou wat praktischer zijn. Neem aan dat alle tokens dan 24 uur geldig zijn? Niet dat je voor het testen de coronapas app internetrechten ontneemt.

Al kun je er het makkelijkst omheen door je niet te laten testen natuurlijk. Dan wordy er twee weken later alsnog 1G ingevoerd om daar dan weer mee om te gaan.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:27:
[...]

Dus de persoon zelf moet iedere 24 uur verbinding hebben maar de scanner heeft in principe geen verbinding nodig?

Dat zou wat praktischer zijn. Neem aan dat alle tokens dan 24 uur geldig zijn? Niet dat je voor het testen de coronapas app internetrechten ontneemt.

Al kun je er het makkelijkst omheen door je niet te laten testen natuurlijk. Dan wordy er twee weken later alsnog 1G ingevoerd om daar dan weer mee om te gaan.
Inderdaad.. dit op een privacy ongevoelige manier uitvoeren is ondoenlijk. Er moet dus een altijd eerst gecheckt worden of die persoon een positieve test heeft gehad, voor het vinkje tevoorschijn komt. Dan moet de test al automatisch gekoppeld worden aan je Digid.. geen papieren versie meer mogelijk.

• gekkie
  • Laatst online: 18-11 18:02
Jorizzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:40:
Ik weet niet of het hier al gepost was (gaat soms zó snel), maar het RIVM beargumenteerd dat kinderen niet de drijvende kracht achter de huidige problemen zijn.
Ik vraag me af of haar redenatie zo valide is, ze lijkt zich te beperken tot alleen een directe lijn met besmettingen en daarbij ook nog te veronderstellen dat die 1e lijn goed is ingeënt en besmettingen verder ook niet doorgegeven worden.
Dan zou je overhouden dat alle problemen nu veroorzaakt worden door alle mensen zonder kinderen die ongevaccineerden besmetten, het lijkt me erg kort door de bocht, zeker met de huidige aantallen van besmettingen onder kinderen en de relatieve stijging daar van.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:27:
[...]

Dat is vooral vrij onhandig, je moet nu ook handmatig je QR ophalen. Als je dat nu elke 24 uur opnieuw moet doen kan het nogal irritante situaties opleveren dat je ergens spontaan/onverwacht heen gaat en er net ergens in een storing is.

• gekkie
Dennis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:44:
[...]
Logisch geredeneerd heb je gelijk, maar ik zie zoveel onlogica dat ik daar dus ook niet meer 100% op vertrouw. Gek eigenlijk hè? Misschien zit ik er ook wel helemaal naast hoor. Ik denk daar zelf ook wel vaak over na en ben blij met alle wetenschappelijke input en bronnen die hier steeds gedeeld worden.
Nouja bij die groep snap ik het op zich wel dat ze niet logisch redeneren, dat was nou net het probleem :p
Dat is toch geen reden om iets al dan niet te doen? Mijn punt is dat we in deze corona-crisis zoveel zekerheden die we hadden zo makkelijk opzij zetten. En als we daar met elkaar een goed inhoudelijk debat over voeren is dat prima. Maar dat gebeurt niet (en ja, dan moet ik in het politieke topic zeuren :+).
Nouja er wordt genoeg gedebatteerd en op zich ook wel redelijk wat inhoudelijk, maar er zijn weinig universeel populaire keuzes en het raakt voor elk alternatief wel een andere belangengroepering in onze tweede (en straks vast ook eerste) kamer.
Nou als je het allemaal een beetje volgt is er in een kleine groep wel degelijk een angst voor het vaccin. En dan natuurlijk met name de bijwerkingen. En dat speelt dan mee in de beslissing niet te vaccineren.
Ik doelde meer op de angst voor "maatschappelijke ontwikkelingen" in reactie op.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:23
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:15:
[...]

Goed bezig PVDA! Laten we er nog meer een zooitje van maken :)
Waarom benoem je specifiek de PvdA?

• gekkie
[Twitter]

Zonder 1G zal dit tot weinig leiden denk ik.
Gevaccineerden die welwillend zijn om zich te laten testen en zich aan de consequenties te houden, die zouden dat al doen. De gevaccineerden die niet welwillend zijn die zouden zich waarschijnlijk al minder laten testen en nu waarschijnlijk helemaal niet meer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:54:
[...]

Gevaccineerden die welwillend zijn om zich te laten testen en zich aan de consequenties te houden, die zouden dat al doen. De gevaccineerden die niet welwillend zijn die zouden zich waarschijnlijk al minder laten testen en nu waarschijnlijk helemaal niet meer.
Jij denkt niet dat mensen met lichte klachten die al meermaals negatief getest zijn nu geen hogere drempel voelen? Of zelf geen klachten en wel een besmette huisgenoot? Even voor de zekerheid naar de teststraat zal m.i. een stuk minder logisch worden.

Nog los van de duur van quarantaine bij wel/geen kklachten. Dat ga je met een app niet kunnen inbouwen. Zal dan al snel ’X dagen op rood' worden.

De relatie met 1G ontgaat me ook, gezien je ook bij 2 of 3G je vinkje kwijt raakt.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2021 17:58 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:58
MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:58:
[...]

Jij denkt niet dat mensen met lichte klachten die al meermaals negatief getest zijn nu geen hogere drempel voelen? Of zelf geen klachten en wel een besmette huisgenoot? Even voor de zekerheid naar de teststraat zal m.i. een stuk minder logisch worden.

Nog los van de duur van quarantaine bij wel/geen kklachten. Dat ga je met een app niet kunnen inbouwen. Zal dan al snel ’X dagen op rood' worden.

De relatie met 1G ontgaat me ook, gezien je ook bij 2 of 3G je vinkje kwijt raakt.
Nouja, bij 1G ben je min of meer verplicht om je te laten testen. Dan heb je geen keuze en wordt dus je vinkje vanzelf een keer rood.

Zonder 1G is dit gewoon pure tijdsverspilling.

Verwijderd

[...]

De relatie met 1G is dat je met 2/3G als gevaccineerde er nu baat bij hebt je niet te laten testen als je naar een feestje wil. Dan krijg je geen tijdelijk rood vinkje en heb je nog plausible deniability "ach, snotneusje, heb ik vaker last van, zal geen corona zijn, ik ga lekker feesten".

Met 1G moet je je laten testen voor dat feestje en krijgt die persoon geen vinkje.

1G is dan de stok achter de deur om testbereidheid omhoog te krikken, want ik verwacht dat die binnenkort helemaal instort.

• gekkie
[...]
Nee niet echt, als je het voor de zekerheid doet, dan zou je met een positieve uitslag ook daar naar moeten willen handelen. Als je dat al niet wilde zie ik niet in waarom je je uberhaupt laat testen (tenzij je ongevaccineerd bent en toegang wilt, maar daar hebben we het hier niet over).

Maar de categorie die gevaccineerd is om te gaan feesten (of enige andere activiteit) zonder testen, waarvan ik zou verwachten dat ze wat minder enthousiast zijn om zich aan eventuele gevolgen te houden, die zullen het minder of niet doen. Maar daar was het dus uberhaupt al twijfelachtig of ze zich aan de gewenste opvolging van een positieve test hadden gehouden.
Dus een Ja heb je en een nee kun je krijgen.

Dus in feite is het voorstel hooguit de nadelen van 1G (of geen verschil) en niet de mogelijke voordelen van 1G.
Bij 1G moeten gevaccineerden ook testen anders komen ze niet binnen (in theorie) dus dan zou er een mindere drempel moeten zijn om geen uitslag te willen hebben, want geen uitslag is gegarandeerd geen activiteit. Dus een Nee heb je en ja kun je krijgen. Je kunt je vinkje niet meer kwijt raken, want met 1G heb je er geen, tenzij getest.

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 17-11-2021 18:05 ]

• stylezzz
DutchCommando schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:48:
[...]

Waarom benoem je specifiek de PvdA?
Liane den haan = pvda toch? Of heb ik iets gemist?

• hoevenpe
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:06:
Groep ex 50+

• gekkie
[...]

Dat is toch groep de Haan (ex 50+) ?
Neem niet aan dat de PvdA zo stom is geweest om die binnenboord te halen en dat ik dat gemist heb ?

• eric.1
[...]

Fractie De Haan, geen PvdA

De indieners van de motie;
Indiener
Liane den Haan, Kamerlid Fractie Den Haan

Medeindiener
N. Gündogan, Kamerlid Volt

Medeindiener
Caroline van der Plas, Kamerlid BoerBurgerBeweging

Medeindiener
Sylvana Simons, Kamerlid BIJ1

Medeindiener
Lisa Westerveld, Kamerlid GroenLinks

• stylezzz
I stand corrected.... geen idee waarom ik met pvda in mijn hoofd zit? 8)7

• hoevenpe
Vrijdagavond weer een persconferentie.
(van de hoofdpiet, net gehoord op het Sinterklaas-journaal :+ )

• Indoubt

Indoubt

Kwalitatief uitermate teleurstellend dit.

De theorie snap ik nog een beetje maar in de praktijk gaat dit niet werken tenzij je een 1G (alleen testen) maatschappij nastreeft.

Dan kun je er net zo goed een stevige lockdown van maken en niet zo'n slappe als nu. Daar bereik je meer mee en het is veel eenvoudiger te controleren.

• GAIAjohan
gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:54:
[...]

Ik zie het hetzelfde als men bij rijbewijzen een onverplichte test waarop je kunt zakken rijbewijs inleveren zou invoeren.

Vrijwel niemand zal dan die test gaan doen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-11 23:26
President schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:04:
[...]

Negatieve consequenties aan een positieve testuitslag verbinden zal onherroepelijk leiden tot een verminderde testbereidheid. Het enige wat je hiermee bereikt is dat mensen minder gaan testen en het zicht op de verspreiding vertroebeld raakt. Echt een waanzinnig slecht idee.

• gekkie
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:11:
[...]

I stand corrected.... geen idee waarom ik met pvda in mijn hoofd zit? 8)7
Lokaal schijnt ze wel wat voor de PvdA gedaan te hebben in Woerden, verder hebben we nog Wikipedia: In de Rooie Haan als connectie met een haan :+,
of is het een mixup van Lianne en Lilianne (Ploumen) ?

• gekkie
GAIAjohan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:15:
[...]
Ik zie het hetzelfde als men bij rijbewijzen een onverplichte test waarop je kunt zakken rijbewijs inleveren zou invoeren.

Vrijwel niemand zal dan die test gaan doen.
Tenzij mensen het nut van die test inzien en zich daarom aan de uitslag zouden houden, maar voor die groep helpt het inzetten op het naleven van de uitslag niet, want dat zouden ze al doen omdat ze het nut er van inzien.
Kost weer een hoop geld en dat allemaal in afwachting van 2 of 1G, ahwel, ze zullen wel denken dat ze na dat marathon vergaderen weer werkelijk wat bereikt hebben.

• hoevenpe
gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:19:
Tenzij mensen het nut van die test inzien en zich daarom aan de uitslag zouden houden, maar voor die groep helpt het inzetten op het naleven van de uitslag niet, want dat zouden ze al doen omdat ze het nut er van inzien.
Dat hangt af van de duur van de intrekking, als je twee weken nergens inkomt terwijl je na een paar dagen weer beter bent is het zeker hinderlijk.

Verwijderd

eric.1 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:09:
[...]

Fractie De Haan, geen PvdA

De indieners van de motie;

[...]
Zie hier het probleem waarom er traag gehandeld wordt in deze crisis (en op andere onderwerpen).

Allemaal van die fop partijen. Uitgekotste ego’s die uit hun oude partij getrapt zijn om uiteenlopende redenen waarvan hun ego te groot is om je verlies te pakken en wat anders te doen. In plaats daarvan lekker populistisch je 1-mans fractie ideeën uitspugen waar niemand op zit te wachten maar wel de tijd tot handelen van degenen die het wel snappen opsnoept.

Maar ja het volk heeft gekozen ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dus we hebben een QR code ding dat omwille van anonimiteit geen gevalideerde codes in kan trekken, maar als genoeg mensen gaan klagen bouwen we het gewoon om... :F

• stylezzz
gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:15:
[...]

Lokaal schijnt ze wel wat voor de PvdA gedaan te hebben in Woerden, verder hebben we nog Wikipedia: In de Rooie Haan als connectie met een haan :+,
of is het een mixup van Lianne en Lilianne (Ploumen) ?
Ik denk dat laatste. Anyhows.... het capaciteitsprobleem van het testen bij de ggds zal binnenkort wel opgelost zijn.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Motie van een ouderenpartij dus?

Tsja, is de doodsteek voor de papieren QR-code.

Ben benieuwd welke demografie daar het meeste last van heeft :? :+

[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 17-11-2021 18:34 ]

• eric.1
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:24:
[...]

Zie hier het probleem waarom er traag gehandeld wordt in deze crisis (en op andere onderwerpen).

Allemaal van die fop partijen. Uitgekotste ego’s die uit hun oude partij getrapt zijn om uiteenlopende redenen waarvan hun ego te groot is om je verlies te pakken en wat anders te doen. In plaats daarvan lekker populistisch je 1-mans fractie ideeën uitspugen waar niemand op zit te wachten maar wel de tijd tot handelen van degenen die het wel snappen opsnoept.

Maar ja het volk heeft gekozen ;)
Nou, dat ze zo'n motie indienen is één (ik zag er ook een voorbij komen over "geen lockdown voor niet-gevaccineerden"), maar dat zo'n motie wordt aangenomen ... dat is toch van de gekke.

En dan wel weer zesduizend kamervragen stellen wanneer een ICT-project uit het budget loopt. Zie hier, gewoon het fundament van een app naderhand overboord gooien - als het nog veel baat had...maar nee.

Nee, van deze moties moet je het niet hebben in een crisis.

• gekkie
hoevenpe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:21:
[...]

Dat hangt af van de duur van de intrekking, als je twee weken nergens inkomt terwijl je na een paar dagen weer beter bent is het zeker hinderlijk.
Klopt, maar als dat correspondeert met de duur van besmettelijkheid en je bent er van overtuigd dat het niet handig is om je als besmet persoon in groepen mensen te gaan mengen, dan zou je verwachten dat de meesten daarvan zich daar ook aan houden.
Maar goed er zal een aanzienlijke groep zijn die er uberhaupt niet zo van overtuigd is en zich voor het gemak heeft laten vaccineren, of die zich wel (vrijwillig) aan een positieve test uitslag had gehouden is ook voor een deel twijfelachtig.

Dus op z'n best geen effect, op z'n slechts een slecht effect is mijn verwachting, waarbij een slecht effect waarschijnlijker is gezien de grote groep gevaccineerden die dat om redenen van gemak en uitsluiting heeft gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 17-11-2021 18:39 ]

• gekkie
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:32:
[...]
Ik denk dat laatste. Anyhows.... het capaciteitsprobleem van het testen bij de ggds zal binnenkort wel opgelost zijn.
Je hebt de cursus positief denken met goed gevolg afgelegd ? ;)

• Indoubt

Indoubt

eamelink schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:33:

Ook ik trouwens. Ik heb een doorzichtig plastic telefoonhoesje en de geprinte qr code zit dus gewoon aan de achterkant van mijn telefoon. Geen gekloot met weer een andere app en doet het ook als je batterij leeg is.

Vandaag nog bezig geweest om een geprinte versie voor mijn moeder te regelen. die heeft dus niet een mobieltje waar de app überhaupt op kan

• stylezzz
hoevenpe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:21:
[...]

Ja het is echt kansloos. Collega mij had een maandje geleden covid, hup door de teststraat en positief. Thuis op zolder geinstalleerd flink ziek en na een week weer een stuk fitter. Nog wel een hoestje, dus na overleg met zijn manager nogmaals door de teststraat. Als hij negatief testte mocht hij weer aan het werk. Wederom positief getest! Hij weer thuis in quarantaine, en word gebeld door de ggd voor bco.... deze konden zien dat hij de week ervoor ook al getest had en positief was uiteraard. Mijn collega vertelde dus dat hij voor de zekerheid nogmaals wilde testen omdat hij er nog een hoestje op nahield. Volgens de ggd heeft die 2e test dus absoluut geen nut... het virus kan nog weken in je luchtwegen zitten in 'dode vorm' maar dus nog positief laten testen.... daaag groen vinkje :w

• stylezzz
gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:40:
[...]

Je hebt de cursus positief denken met goed gevolg afgelegd ? ;)
Haha, mensen kennen mij als een uitermate positief ingesteld mens. Maar tegen zoveel stupiditeit ben ik ook niet opgewassen ;)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jadjong schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:30:
Dus we hebben een QR code ding dat omwille van anonimiteit geen gevalideerde codes in kan trekken, maar als genoeg mensen gaan klagen bouwen we het gewoon om... :F
Ik heb geen idee hoe ze de papieren QR codes willen gaan intrekken, omdat er geen koppeling is van bsn > QR code zie ik ook niet hoe dat mer een blacklist zou moeten kunnen.
(en een blacklist die met 10k per dag groeit is ook niet ideaal :+ )

Of je moet alle codes intrekken en weer nieuwe gaan uitdelen, in dat geval kunnen we weer zwaaien naar de volgende 20 miljoen overheidsgeld die over de balk gaat :)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 17-11-2021 18:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
En toen lag het systeem plat en kwam niemand meer de winkel in?

• gekkie
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:44:
Haha, mensen kennen mij als een uitermate positief ingesteld mens. Maar tegen zoveel stupiditeit ben ik ook niet opgewassen ;)
Mjah misschien iets minder lang geestdodend vergaderen en twitteren en die tijd eens gebruiken om na te denken.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:16:
[...]

Je hebt er geen idee van hoe wij leven, dus dat is een nare uitspraak van je. Om het te schetsen:

We werken beide thuis.
We vermijden sowieso al heel erg de drukte en hebben de luxe om bijvoorbeeld doordeweeks te gaan winkelen. In Zeeland... dus meestal rustig ;)
We dragen al vanaf het begin van de pandemie FFP2 - juist om onszelf te beschermen.
We leven gezond (vers van de boer + allerlei vitamines e.d.)
We sporten.

Nu mag jij eens vertellen wat wij precies verkeerd doen. Behalve dan natuurlijk het niet nemen van het heilige prikje. Ik denk dat ik meer kans heb om op m'n plaat te gaan met mountainbiken (been there, done that :+) dan dat ik in het ziekenhuis terecht kom door een coronabesmetting. Die ik tot nu toe (hout vasthouden) nog steeds niet gehad heb.

Niet iedereen heeft schijt aan alles en iedereen. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om (binnen) de drukte op te zoeken bijvoorbeeld. Een concert of ander evenement moet ik echt niet aan denken nu, ook al mag dat dus wel gewoon ;)
Allemaal goede stappen, dat is zeker waar. Maar middenin een pandemie, met een krakende zorg en een vastgelopen teststraat, is een vaccin niet nemen gewoon een verkeerde keuze, of er moeten hele goede redenen zijn.

Wat is jouw, jullie reden?

• eric.1
hoevenpe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:47:
Die winkels zijn toch niet essentieel, dan ga je morgen maar :+

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:45:
[...]

Ik heb geen idee hoe ze de papieren QR codes willen gaan intrekken, omdat er geen koppeling is van bsn > QR code zie ik ook niet hoe dat mer een blacklist zou moeten kunnen.

Of je moet alle codes intrekken en weer nieuwe gaan uitdelen, in dat geval kunnen we weer zwaaien naar de volgende 20 miljoen overheidsgeld die over de balk gaat :)
Ach ja, in ieder geval kunnen drie tweakers weer hun zomervakantie bij elkaar sparen. (als dat door gaat. :X )

• Dennahz
  • Laatst online: 18:38

Dennahz

Life feels like hell should.

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:19:
[...]

Ach, gedwongen... de motie om de Westerscheldetunnel tolvrij te maken is ook aangenomen, maar dat gaat ook nog meer dan een jaar duren. Als het niet langer is.

Ze kunnen het zo lang rekken als ze willen :) En misschien is tegen die tijd die hele coronapas wel weer weg.
Er zijn zoveel variabelen ook. Wat doe je met de reeds uitgeprinte codes bijvoorbeeld? Moet oma weer een nieuwe code aanvragen, nadat het de vorige keer al zoveel moeite was?

Of blijven die geprinte codes gewoon geldig? Ze moeten echt het complete systeem omgooien op deze manier. Lijkt me echt eh... behoorlijk wat werk.

Twitter

• gekkie
hoevenpe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:47:
Kinky mutatie en het virus is digitaal viral gegaan ?
Wat heb je aan een metaverse als je er geen virussen zou hebben :p

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 17-11-2021 18:51 ]

• gekkie
[...]

Yups, aan de andere kant is er momenteel in de winkel geen zelftest meer te vinden vanwege de vraag, aan de andere kant flikkeren we ter waarde van 30 miljoen weg of sturen we naar het buitenland vanwege de houdbaarheidsdatum.

Maar goed kennelijk zijn dit het kabinet, parlement en ambtenarenapparaat wat we verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 17-11-2021 18:59 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:19
[...]

Én toch hè? Ik geloof je statement over de koppeling met iemands BSN in deze niet direct...

Je moet dat ding toch ook aanvragen met behulp van je Digid, zou daar dan ook niet gewoon de koppeling zitten? Aangezien je voor de digitale QR ook je Digid nodig hebt, en vziw zit er wel een koppeling tussen BSN en Digid.

Dus weet je zeker dat die intrekking dan niet gewoon gebeurd op basis van het BSN dat gekoppeld staan aan de Digid waar de positieve test aan hangt.

Ja lang complex verhaal, maar essentie: Digid zonder BSN kan niet en zonder BSN kun je geen Digid hebben :9
eamelink schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:33:

De uitloper van de ouderen partij, daar is namelijk altijd ruzie... :+

Ik denk dat je een hoop tweakers ook niet moet uitvlakken, die graag een hardcopy of offline digitale back-up bij zich hebben. :+ Ik heb zelf namelijk ook voor het geval dat een back-up (hardcopy of digitaal) bij me... :F Overigens vanuit een werk oogpunt -O-

[ Voor 24% gewijzigd door TIGER1125 op 17-11-2021 19:08 ]

• Jorizzz
  • Laatst online: 17:02
Ergens snap ik de argumentatie wel om tijdelijk een QR code in te trekken, maar iets zegt mij dat dit heel weinig uit gaat maken. Je kan mijn niet vertellen dat iemand

-1- Zich laat vaccineren
-2- Zich tóch laat testen bij klachten
-3- Vervolgens denkt: Fuck it, ik ga gewoon lekker naar de kroeg.

Dit gaat er bij mij echt niet in. En anders lijkt het mij echt een minimaal probleem op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorizzz op 17-11-2021 19:03 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

In elk geval levert dit Rutte nu eens een werkelijke reden om zijn verantwoordelijkheid te ontlopen: Als mensen werkelijk zo dom zijn om zich niet te laten testen bij klachten omdat een groen vinkje tijdelijk uit zal staan als ze positief testen, en de epidemie loopt compleet uit de hand, dan kan Rutte makkelijk zeggen dat het de schuld van het Nederlandse volk zal zijn (en dan geef ik hem 100% gelijk).

En ik ben geen Rutte-fan...

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jorizzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:02:
Ergens snap ik de argumentatie wel om tijdelijk een QR code in te trekken, maar iets zegt mij dat dit heel weinig uit gaat maken. Je kan mijn niet vertellen dat iemand

-1- Zich laat vaccineren
-2- Zich tóch laat testen bij klachten
-3- Vervolgens denkt: Fuck it, ik ga gewoon lekker naar de kroeg.

Dit gaat er bij mij echt niet in. En anders lijkt het mij echt een minimaal probleem op te lossen.
Ik denk dat het eerder is; ik ben gevaccineerd en verkouden en ga me niet testen en toch naar de kroeg...

3 zal niet zo vaak voorkomen. Maar punt 1 zonder testen komt erg vaak voor.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:19:
[...]

De regering hoeft een aangenomen motie niet uit te voeren. Daar zijn wel voorbeelden van.

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrogvv2/motie

A'dam PVOutput

• stylezzz
Het omt krijgt het nog druk :

https://www.ad.nl/binnenl...gstijden-horeca~a6334986/

Al denk ik dat ik de uitkomst wel kan raden. Mensen langer binnen houden in een afgesloten ruimte....

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ericplan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:12:
[...]
De regering hoeft een aangenomen motie niet uit te voeren.
En daar gaat het uiteraard bij blijven. Dat geëmmer over een vinkje is compleet echt totaal niet interessant als je voor ogen hebt wat er mogelijk aan zit te komen.

Hieronder een serie tweets van een uur geleden, met een prognose van de opnames:
https://threadreaderapp.com/user/mzelst

Het zou dus net goed kunnen gaan, maar we kunnen ook daadwerkelijk in code zwart terecht komen zoals nu in Oostenrijk nabij schijnt te zijn of gaande is wellicht.

Terecht wordt onderaan de tweets opgemerkt dat het kabinet en (een deel van) de Kamer de prioriteiten verkeerd legt op dit moment.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Number10 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:21:
En daar gaat het uiteraard bij blijven. Dat geëmmer over een vinkje is compleet echt totaal niet interessant als je voor ogen hebt wat er mogelijk aan zit te komen.

Hieronder een serie tweets van een uur geleden, met een prognose van de opnames:
https://threadreaderapp.com/user/mzelst

Het zou dus net goed kunnen gaan, maar we kunnen ook daadwerkelijk in code zwart terecht komen zoals nu in Oostenrijk nabij schijnt te zijn of gaande is wellicht.
Ondertussen bij het kabinet: https://www.nu.nl/algemee...0-uur-kunnen-blijven.html :F

• Jorizzz
  • Laatst online: 17:02
ArcticWolf schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:11:
[...]

Ik denk dat het eerder is; ik ben gevaccineerd en verkouden en ga me niet testen en toch naar de kroeg...

3 zal niet zo vaak voorkomen. Maar punt 1 zonder testen komt erg vaak voor.
Dat zou kunnen, maar als je QR code verdwijnt als je positief test, dan ga je de mensen die bij 1 stoppen niet tegen houden. Sterker nog, misschien dat gevaccineerde mensen dan (al dan niet bewust) minder snel gaan testen. Dat moet je sowieso niet willen!
Pagina: 1 ... 70 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.