Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.986 views

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:05
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:46:
[...]

Ongevaccineerden beboeten als ze het wagen om hun huis te verlaten vind ik eerder pestgedrag dan dat het echt nut heeft. Het zijn volwassen mensen. Die behandel je niet als één of ander schoolkind die je de les wil lezen.
Het zijn volwassen mensen die andere mensen in gevaar brengen. Daar mag je best iets van vinden en tegen optreden, imho.

Evenals tegen gevaccineerden die met klachten/positief getest toch naar buiten gaan, mensen die met drank op rijden enz.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:18
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:41:
[...]

En mwah, nog een kanttekening, in Portugal is het zo ongeveer nog steeds iedere dag 20 graden. Lang nog geen herfst.

En mwah, in Portugal is de oversterfte vrijwel het hoogste van heel Europa.

Maar in Portugal, daar schijnt de zon en is alles mooi hier op Tweakers! Behalve dat ze play-offs moeten voetballen.
En ook hebben ze daar een R van 1,25 qua besmettingen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:51:
[...]

De besmettingscijfers zullen niet gemanipuleerd zijn, die zijn wel echt. Maar ik begrijp gewoon niet waarom ze ze keer op keer zover laten oplopen. Eigenlijk totdat er bijna een zorginfarct ontstaat.

Ieder weldenkend mens had dit toch allang kunnen zien aankomen? En dan zijn zij zogenaamd de experts.

Ervan uitgaande dat ze niet helemaal kierewiet zijn daar in het kabinet... is de enige andere logische conclusie dat het een bewuste strategie is. Maar waarom? Beats me.
Correlatie is nog geen causatie. Zowel politieke partijen als publiek zijn lastiger te porren voor maatregelen als er niks aan de hand lijkt.
Combineer dat met een gedachte om de opnames er zo snel mogelijk doorheen te draaien en het feest is compleet.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:34:
[...]

Mwah.... op 10,3 miljoen portugezen is 2% toch nog altijd een 206.000 mensen. In asbolute aantallen verkijken veel mensen zich vaak.
Ik kan prima uitrekenen dat dat 200k mensen zijn (>12 jaar, dus die in aanmerking komen voor een prik), maar vergeleken met onze cijfers is dit veel beter. Het boeit ook helemaal niet of het echt 100% is of bijna 100%, het feit is dat ze daar een veel kleinere groep ongevaccineerden hebben en het effect is duidelijk te zien in hun besmettingscijfers (hoewel dat ook aan hun betere gedrag ligt natuurlijk): https://www.worldometers.info/coronavirus/country/portugal/

Ze hebben maar een fractie van onze dagelijkse besmettingen, zelfs als je meeneemt dat we een ruim 1,5x zo grote bevolking hebben hier.

Het probleem is alleen dat er heel veel factoren van invloed zijn. Daar is het nog redelijk aardig weer, dus meer buitenleven. Er zijn ook sociale factoren die vergelijken lastig maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 17-11-2021 14:56 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 07:08
Dennis1812 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:31:
Sowieso eerst het eerste. Keiharde lockdown. En mag nog best harder als die van afgelopen winter.
Stay at home behalve als je je noodzakelijk moet verplaatsen.
'Noodzakelijk' is iets wat heel hard oploopt qua aantallen. En het zou dan wel fair zijn als de bedrijven die daardoor wel dicht moeten kunnen meedelen in de omzet van de bedrijven die wel door kunnen (en soms zelfs meer omzet pakken).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53
[...]

De besmettingscijfers zullen niet gemanipuleerd zijn, die zijn wel echt. Maar ik begrijp gewoon niet waarom ze ze keer op keer zover laten oplopen. Eigenlijk totdat er bijna een zorginfarct ontstaat.

Ieder weldenkend mens had dit toch allang kunnen zien aankomen? En dan zijn zij zogenaamd de experts.

Ervan uitgaande dat ze niet helemaal kierewiet zijn daar in het kabinet... is de enige andere logische conclusie dat het een bewuste strategie is. Maar waarom? Beats me.
Omdat er hier eerst wekenlang over gepolderd wordt totdat er een compromis is gesloten tussen de verschillende partijen en waar vervolgens op een persconferentie anderhalve week later aan het volk uitgelegd wordt hoe ze het virus het weekend erop een 'harde klap' willen geven.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ErA
  • Laatst online: 19:12

ErA

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:48:
[...]

Het is daar winter en 's nachts allesbehalve lekker warm.

En je weet ook vast wanneer die oversterfte golf in Portugal was ;)
Mijn punt, om je vraag "wat is je punt precies" die er eerst stond te beantwoorden, is als volgt:

Zeggen =/= Doen

Er wordt namelijk niets gedaan. Een hoop gevonden, zeker, maar niets gedaan.

Ik bemerk:
"Momenteel krijg ik niet het gevoel dat men rekening houdt met dit scenario en hier stevig op inzet."
(Lees: Iets mee doet)

Jij antwoord:
"Nogmaals, de gehele medische tak zegt dat er meer IC bedden nodig zijn. Hoe je er bij komt dat daar niet naar wordt gekeken is mijn een raadsel."

Zeggen =/= Doen.

Ik bemerk tevens dat wij het duidelijk niet eens zijn. Mijn punt is voor mij nu duidelijk genoeg gemaakt. Jij bent het er niet mee eens. Let's agree to disagree.

[ Voor 4% gewijzigd door ErA op 17-11-2021 14:57 ]

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14

Kheos

FP ProMod
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:44:
[...]
'Nee een vaccinatiedwang komt er nooit'
'Nee een coronapas komt er nooit'
'Nee een coronapas op het werk is onbespreekbaar'
'Nee we verplichten niemand'

Alles wat wat de zogenaamde wappies voorspelden een jaar geleden, is voor de helft uitgekomen. Maar dit kon allemaal niet waar zijn volgens iedereen de rest.
Da's dan het verschil tussen wappies en niet wappies.
Niet-wappies snappen dat die 'nooit' uit gaat van normale omstandigheden. Zoals hoge vaccinatiecijfers.
Maar als nonkel Bob en tante Kaat Facebook blijven geloven ten nadele van de wetenschap... tja. Dan zitten we echt niet meer in normale omstandigheden.

Vraag eens aan alle huisdiereigenaren of ze hun huisdier zouden opeten.
Uiteraard krijg je van iedereen "Nee, ik zou mijn kat/hond/konijn/parkiet/... nooit opeten".
En daarna mag je bij de eerst volgende serieuze hongersnood eens vragen of Minoes en Blackie er nog zijn.
Nooit is nooit nooit. Nooit gaat altijd uit van de te voorziene realiteit.

Uiteraard komt er geen vaccinatiedwang. Tot ze echt niet anders kunnen.
Uiteraard blijven de Europese grenzen open. Tot ze dicht moeten.
Uiteraard gaan alle luchthavens open blijven. Tot ze dicht moeten.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:09
[...]
hierom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e3F2zIv6wJ5gwEBZi6NpMK33zI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KnPgFdm7UygUe9w1BZy6tjiS.png?f=user_large

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:22

Stimulate14

⭐⭐⭐

boesOne schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:45:
Waarom discussieren we hierover? Er is geen vaccinatieplicht, dus je hebt een x aantal ongevaccineerden. Daar moeten we maar mee dealen, of we moeten een plicht invoeren: andere discussie.

Met nu een plicht invoeren, als dat al lukt of wenselijk is, gaan we ook niet op korte termijn de golf stoppen.
Dus die hele discussie is dus meer een schuldvraag. Maar hoe kan je de niet gevaccineerden de schuld geven als er geen plicht is. Ze volgen gewoon ook beleid. En dat is vrije keus.

En met het aanwijzen van een zondebok los je vervolgens ook niks op. Dus, wat gaan we doen om nu het tiij te keren?

disclaimer: ben pro vax, maar anti polarisatie
Helemaal niets. Dat is dus het probleem. Daarom wijst iedereen naar elkaar zonder een oplossing te hebben.

De overheid moet duidelijk zijn, per dag cijfers naar buiten met wel- en niet gevaccineerde in het ziekenhuis. Dat zou al een hoop gewijs naar elkaar schelen.

• Grrrrrene
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:56:
[...]

'Noodzakelijk' is iets wat heel hard oploopt qua aantallen. En het zou dan wel fair zijn als de bedrijven die daardoor wel dicht moeten kunnen meedelen in de omzet van de bedrijven die wel door kunnen (en soms zelfs meer omzet pakken).
In feite is vooral de avondklok een erg goede maatregel geweest, want we kwamen ineens niet meer bij elkaar op bezoek. En waar vinden de meeste besmettingen plaats? Juist!

Met dat halve beleid van nu zie ik dat in december nog wel een optie worden: die avondklok. Lijkt me heerlijk :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• stylezzz
  • Laatst online: 22:33
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:55:
[...]

Ik kan prima uitrekenen dat dat 200k mensen zijn (>12 jaar, dus die in aanmerking komen voor een prik), maar vergeleken met onze cijfers is dit veel beter. Het boeit ook helemaal niet of het echt 100% is of bijna 100%, het feit is dat ze daar een veel kleinere groep ongevaccineerden hebben en het effect is duidelijk te zien in hun besmettingscijfers (hoewel dat ook aan hun betere gedrag ligt natuurlijk): https://www.worldometers.info/coronavirus/country/portugal/

Ze hebben maar een fractie van onze dagelijkse besmettingen, zelfs als je meeneemt dat we een ruim 1,5x zo grote bevolking hebben hier.

Het probleem is alleen dat er heel veel factoren van invloed zijn. Daar is het nog redelijk aardig weer, dus meer buitenleven. Er zijn ook sociale factoren die vergelijken lastig maken.
Ow, daar heb je helemaal gelijk in hoor. Maar om nou 98% maar af te ronden op 100% vind ik net wat tever gaan.... Thats all.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 21:33
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:52:
[...]

Dus dan komt de situatie voor dat je corona patienten moet gaan weigeren omdat je voorrang geeft aan niet acute operaties? Dat lijkt me eerder een oneerlijker systeem.
Met meer dan 200.000 uitgestelde ingrepen zijn een hoop niet acute operaties inmiddels aardig acuut geworden. Mijn overbuurman wacht al een jaar op een pacemaker na 3 eerdere hartaanvallen. Hij is aan het werk en loopt gewoon rond, dus acuut? Mwa... Maar als hij morgen dood neervalt, dan is hij hoogstwaarschijnlijk wel slachtoffer van uitgestelde zorg. Hij heeft tenslotte al 3 waarschuwingen gehad.

Ja, natuurlijk is het de discussie of je dat kunt blijven uitstellen voor mensen die al stikkende in hun eigen longvocht worden binnengebracht, maar heeft hij minder recht van (lang) leven dan die persoon?

Als je sec naar de acuutheid op dit moment kijkt, dan moet die Covidpatient voor gaan, maar daarmee schuif je heel veel behandelingen op de lange baan die uiteindelijk potentieel net zo dodelijk zijn. Als hij nu zicht had op een bed omdat er een aantal voor dit soort situaties vrijgehouden worden, dan heb je in ieder geval nog het gevoel dat er toe doet, maar na de eerste Covidpatient staan er alweer tig anderen klaar die net zo acuut zijn volgens de huidige triage.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:57:
[...]

Mijn punt, om je vraag "wat is je punt precies" die er eerst stond te beantwoorden, is als volgt:

Zeggen =/= Doen

Er wordt namelijk niets gedaan. Een hoop gevonden, zeker, maar niets gedaan.

Ik bemerk:
"Momenteel krijg ik niet het gevoel dat men rekening houdt met dit scenario en hier stevig op inzet."
(Lees: Iets mee doet)

Jij antwoord:
"Nogmaals, de gehele medische tak zegt dat er meer IC bedden nodig zijn. Hoe je er bij komt dat daar niet naar wordt gekeken is mijn een raadsel."

Zeggen =/= Doen.

Ik bemerk tevens dat wij het duidelijk niet eens zijn. Mijn punt is voor mij nu duidelijk genoeg gemaakt. Jij bent het er niet mee eens. Let's agree to disagree.
Je weet dat een Gommers het kan zeggen, maar dat de politiek het moet doen?

En dat de hele capaciteitsdiscussie niets meer met corona heeft te maken?

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:42
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:48:
[...]

Het is daar winter en 's nachts allesbehalve lekker warm.

En je weet ook vast wanneer die oversterfte golf in Portugal was ;)
Er is nogal een verschil tussen 19 graden overdag en 10 graden in NL. Oja dan vergeet ik dat het daar 's nachts 10 graden is en hier 3.

Oversterfte:
https://www.karger.com/Article/FullText/515656

• AFCAjax
Kheos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:57:
[...]

Niet-wappies snappen dat die 'nooit' uit gaat van normale omstandigheden. Zoals hoge vaccinatiecijfers.
Maar als nonkel Bob en tante Kaat Facebook blijven geloven ten nadele van de wetenschap... tja. Dan zitten we echt niet meer in normale omstandigheden.

Uiteraard krijg je van iedereen "Nee, ik zou mijn kat/hond/konijn/parkiet/... nooit opeten".
En daarna mag je bij de eerst volgende serieuze hongersnood eens vragen of Minoes en Blackie er nog zijn.

Leuk, en ik snap je redenering. Maar zeg het als politiek dan gewoon NIET.

Zeg dan gewoon dat we alles doen om het onder controle te krijgen, en sluit op voorhand geen dingen uit. Dit komt toch niet goed over, en zorgt voor alleen maar meer verontwaardiging en hakken in het zand. Zorgt ook voor meer wantrouwen. Dus ga nou niet zeggen dat het goed te praten is.

• Sovieto
[...]

Er is nog al een verschil tussen dit soort argumentatie
- We konden niet anders dan het CTB breed uitrollen. Anders konden mensen niet meer naar grote feesten
- We konden niet anders dan mensen op het werk alleen met 2G toe te laten. Anders hadden we regelgeving omtrent thuiswerken moeten instellen

En dit soort argumentatie
- We konden niet anders dan Minoes opeten. Anders was heel mijn gezin dood.
- We konden niet anders dan luchthavens dichtdoen. We weten gewoon niet hoe dodelijk en erg dit virus is.

Als je zulke grote woorden als nooit in de mond neemt, lijkt het wel logisch dat je ook wel echt probeert dit nooit te gaan doen. En niet bij het eerste zuchtje tegenwind van welke kant dan ook je 'nooit' aanpassen.

• coelho
  • Laatst online: 18-11 21:33
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:44:
[...]

'Nee een vaccinatiedwang komt er nooit'
'Nee een coronapas komt er nooit'
'Nee een coronapas op het werk is onbespreekbaar'
'Nee we verplichten niemand'

Alles wat wat de zogenaamde wappies voorspelden een jaar geleden, is voor de helft uitgekomen. Maar dit kon allemaal niet waar zijn volgens iedereen de rest.
Als je dat ziet als het doorvoeren van de geheime agenda van Soros en Gates, dan hoeven we er niet over te discussieren.

We zitten in een nooit eerder ervaren situatie, dus er moeten hele beslissingen gemaakt worden op halve informatie en voortschreidend inzicht. Zo hadden we ook het liefst een steriel vaccin gehad, maar het is niet dat je in het lab zegt 'we stoppen er dit molecuul in ipv dit molecuul, want dan neemt de werking in de tijd af en moeten ze weer boosters bij ons aanschaffen'.

Ik ga er oprecht nog steeds van uit dat ook bestuurders het beste met ons voor hebben. En ja, communicatief zijn er fouten gemaakt en lijkt het alsof keuzes onlogisch zijn, maar ik weiger te geloven dat er meer achter zit.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

[...]

Waarom dan nog zo stellig iets zeggen als politicus als ze zelf ook wel weten dat het over 3 maanden compleet anders kan/zal zijn? Waarom nog geloven wat politici zeggen als ze steeds weg kunnen komen met 'ja maar dat was toen'? Waarom dan nog 'wappies' belachelijk maken als niet-wappies blijkbaar heel goed snappen dat de wappies zomaar gelijk kunnen krijgen, in deze zeer veranderlijke omstandigheden?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:03:
[...]

Leuk, en ik snap je redenering. Maar zeg het als politiek dan gewoon NIET.

Zeg dan gewoon dat we alles doen om het onder controle te krijgen, en sluit op voorhand geen dingen uit. Dit komt toch niet goed over, en zorgt voor alleen maar meer verontwaardiging en hakken in het zand. Zorgt ook voor meer wantrouwen. Dus ga nou niet zeggen dat het goed te praten is.
Ok, dus als we in onze teletijdsmachine springen naar het begin van de pandemie en de journalist vraagt: gaan jullie vaccinatie verplicht maken en de minister antwoordt: "misschien" dan voorzie jij geen enkel probleem?
Jij verwacht dan niet dat er de volgende dag een krant ligt met op de voorpagina "regering overweegt verplichte vaccinatie"?
Of je denkt dat de wappies dat dan lezen en zeggen "ah, ok, geen probleem. Alles is in orde dan"?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:11:
[...]

Wat mij betreft is een keiharde lockdown altijd de beste oplossing. Niemand meer de grens over, iedereen werkt thuis of is vrij. Geen bezoek over de vloer. Avondklok.

Als we dat met z'n allen 2 weken zouden doen, heb je ineens bijna geen gevallen meer. Probleem is alleen dat Nederlanders dat toch niet 100% gaan volgen, waardoor het lijkt dat de maatregel niet werkt, terwijl eigenlijk de maatregel niet opgevolgd wordt.

Pasgeleden in Portugal geweest: 98% vaccinatiegraad en nog loopt de helft op straat (!) vrijwillig met een mondkapje op, houdt afstand, etc. Maar het dagelijkse leven gaat door. Ben heel benieuwd hoe Covid zich daar ontwikkelt deze winter en wat voor impact het op hun zorgsysteem gaat hebben.

Zijn die Portugezen nu gewoon slimmer cq. wij dommer, dat we blijkbaar met hele volksstammen tegelijk vallen voor onzin via social media en daardoor denken dat we het beter weten dan zorgpersoneel?
Niet zozeer dommer als simpelweg een andere cultuur. Hier worden we opgevoed met dat je 'zelf na moet denken'. Als je over de wereld kijkt zijn Nederlanders zo'n beetje het beste in tegen de baas in durven gaan. En vaak werkt dat best goed omdat je baas dan wat tegengeluid krijgt als hij domme dingen doet en/of verkeerde keuzes maakt. Precies om die reden heb ik al een paar keer in het buitenland gewoond om de organisaties weer beter te laten draaien. De lokalen durven niet tegen de klanten-baas in te gaan, terwijl wij als Nederlander simpelweg zeggen dat ie pech heeft gehad.

Dus in veel gevallen is dat een eigenschap die goed uitpakt. Bij een virus waarbij er maar een paar echte experts zijn is dat echter een ander geval. Dan moet je juist niet tegen het gezag in willen gaan maar gewoon luisteren :P

[removed]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:36:
[...]

Nu wil ik niet al te complotterig klinken, maar het lijkt soms wel alsof ze expres de cijfers laten oplopen, zodat ze bepaalde maatregelen kunnen treffen. Die 2G-regel zou bijvoorbeeld nooit discussie over zijn geweest als we nog <10k besmettingen per dag zaten.

[...]

Volgens mij is hij vooral tegen dingen als de coronapas, niet per se tegen het vaccin zelf. Waarom zou je daar überhaupt tegen zijn? Hell, ik heb de prik zelf niet gehad, maar ben echt niet tegen dat vaccin hoor. Ben juist blij dat het de risicogroepen zo goed kan helpen. Anders was het nu echt nog dramatischer geweest in de ziekenhuizen.
Maar zelf lekker een verhoogd risico op ziekenhuis en verspreiding blijven geven hoor

• gekkie
  • Nu online
dangerousp schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:52:
Ik neem aan dat we het erover eens kunnen zijn dat minder besmettingen, minder kans op het doorgeven, wat weer minder kans op mensen in het ziekenhuis betekent.

Als die laatste hoger wordt, moet je dus ergens in de keten wat gaan aanpassen. Hetzij kinderen vaccineren, hetzij een lockdown, hetzij verplicht vaccineren.. Voor alles zijn wel tegens te bedenken, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost op de korte termijn.
Mjah ik zou de "slamdunk" onderhand eens overwegen en de "hetzij"'s laten zitten en er "en"'s van maken.
Uiteindelijk lijken we er een martelgang van te maken door er uiteindelijk toch op uit te komen via een langdurige en impliciete route, niet bepaald een Hollandse directe.

• Dennis
  • Laatst online: 21:43
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:55:
Daarbij kan ik met heel veel mensen het oneens zijn op punten, maar een biertje drinken met iemand die compleet los van de werkelijkheid allerlei vage theorieën aanhangt en vindt dat hij een ander er ook nog van moet overtuigen, dat gaat niet gebeuren.

Denk aan het 5G verhaal, een groot plan om mensen te domineren, QR codes die bedacht zijn om mensen voortaan te onderdrukken of zelfs dat gevaccineerden over een tijdje dood neervallen door een of andere bewuste toevoeging in het vaccin, dan ben je wat mij betreft gewoon af.
Sommige theorieën zijn misschien vager en andere concreter, maar er zijn echt wel wat bijzonderheden in deze crisis waardoor deze mensen een punt hebben.

Ik geloof helemaal niets van die vaccins die chips zouden bevatten, maar ik zie wel dat er andere dingen gaande zijn waar ik wat van vind. Ik noem bijvoorbeeld het miljardensteunpakket van de EU waardoor haar begroting opeens een flink stuk groter wordt en wat gekoppeld wordt aan de Green Deal van Frans Timmermans, waardoor die de facto zonder goed debat wordt doorgedrukt. Maar ik vind het ook toevallig dat van alle plekken wereldwijd waar zo'n virus zou kunnen ontstaan dit precies gebeurt in de plaats waar ook wetenschappelijk onderzoek naar dergelijke coronavirussen plaatsvindt. En zo zijn er nog wel wat toevalligheden die ik hier niet zal noemen, maar alles bij elkaar brengt dat in ieder geval mij aan het twijfelen.
Ja, er is meer dan corona in de wereld, maar als je willens en wetens de boel tegenwerkt om het tegenwerken, dan ben je wat mij betreft mede verantwoordelijk voor de situatie waarin we zitten en zullen we op basis van kernwaarden en -normen niet met elkaar om kunnen gaan.
Het is niet tegenwerken om het tegenwerken, het is 'tegenwerken' (als je dat zo wil noemen) omdat men denkt dat er meer gaande is en dit onderdeel is van een groter complot. Dan zie je alleen nog maar wat je wil zien. Als je dat soort signalen nergens mag benoemen en als je dan overal meteen als 'wappie' wordt weggezet, dan trek je je terug in je Twitter-bubbel en dan kan ik je één ding verzekeren: het zal er niet beter op worden.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Sovieto schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:05:
[...]
En niet bij het eerste zuchtje tegenwind van welke kant dan ook je 'nooit' aanpassen.
Is dat dan zo?
Hoeveel doden zijn er gevallen sinds de uitspraak "nee, nooit een vaccinatieplicht" en de vaccinatieplicht (die er dus nog niet is)
Noem jij dat een zuchtje tegenwind?

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:00:
[...]

Met meer dan 200.000 uitgestelde ingrepen zijn een hoop niet acute operaties inmiddels aardig acuut geworden. Mijn overbuurman wacht al een jaar op een pacemaker na 3 eerdere hartaanvallen. Hij is aan het werk en loopt gewoon rond, dus acuut? Mwa... Maar als hij morgen dood neervalt, dan is hij hoogstwaarschijnlijk wel slachtoffer van uitgestelde zorg. Hij heeft tenslotte al 3 waarschuwingen gehad.

Ja, natuurlijk is het de discussie of je dat kunt blijven uitstellen voor mensen die al stikkende in hun eigen longvocht worden binnengebracht, maar heeft hij minder recht van (lang) leven dan die persoon?

Als je sec naar de acuutheid op dit moment kijkt, dan moet die Covidpatient voor gaan, maar daarmee schuif je heel veel behandelingen op de lange baan die uiteindelijk potentieel net zo dodelijk zijn. Als hij nu zicht had op een bed omdat er een aantal voor dit soort situaties vrijgehouden worden, dan heb je in ieder geval nog het gevoel dat er toe doet, maar na de eerste Covidpatient staan er alweer tig anderen klaar die net zo acuut zijn volgens de huidige triage.
Maar als een uitgestelde ingreep accuut wordt, wordt die operatie je toch niet ontzegd?
Ten minste, die signalen krijg ik niet.

• SkiFan
  • Laatst online: 19:40
hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:47:
[...]

Dat maak ik gelukkig zelf nog wel uit, het is één van de weinige leuke vooruitzichten en zolang het in Oostenrijk met 2G kan/mag gaat het gewoon door (zonder après-ski, gewoon in de buitenlucht).
Kan je hierin alleen maar gelijk geven. Vorig jaar was al afzien!

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:12:
[...]

Maar als een uitgestelde ingreep accuut wordt, wordt die operatie je toch niet ontzegd?
Ten minste, die signalen krijg ik niet.
Als er toevallig op dat moment nog een bed beschikbaar is niet.

• TerraGuy

TerraGuy

coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:06:
[...]

We zitten in een nooit eerder ervaren situatie, dus er moeten hele beslissingen gemaakt worden op halve informatie en voortschreidend inzicht. Zo hadden we ook het liefst een steriel vaccin gehad, maar het is niet dat je in het lab zegt 'we stoppen er dit molecuul in ipv dit molecuul, want dan neemt de werking in de tijd af en moeten ze weer boosters bij ons aanschaffen'.
Volgens mij weten ze veel meer dan ze naar buiten brengen. Zeker gezien de trackrecord van schandalen bij farmaceutische industrie, recent nog de opiatencrisis waarbij ook Johnson & Johnsen (van het Janssen-vaccin) betrokken is.

Qua ethiek en werkwijze schat ik ze niet hoger in dan een Google of Facebook Meta: als ze ergens mee weg kunnen komen en/of veel geld kunnen binnenharken op minder ethische wijze, zullen ze dat ook doen. Daar in het lab zelf misschien niet, ik geloof dat daar zeer gedreven mensen zitten die echt wel hun best doen om het meest fantastische medicijn/vaccin te maken. Tegelijk heb je het gehaaide management die gewoon aan de cijfers zit te rekenen totdat ze bij het hoogste getal uitkomen. Elk jaar meer inkomsten, links- of rechtsom. Wat het beste, het doelstreffendste, het effectiefste is, is van ondergeschikt belang.

• AFCAjax
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:06:
[...]

Als je dat ziet als het doorvoeren van de geheime agenda van Soros en Gates, dan hoeven we er niet over te discussieren.

Ik ga er oprecht nog steeds van uit dat ook bestuurders het beste met ons voor hebben. En ja, communicatief zijn er fouten gemaakt en lijkt het alsof keuzes onlogisch zijn, maar ik weiger te geloven dat er meer achter zit.
Ik geloof daar ook (nog steeds) niet in hoor. Maar het is natuurlijk wel gewoon een feit dat dingen worden beloofd en niet worden nagekomen. Uiteindelijk hebben de 'wappies' op veel punten gelijk gekregen, en sta je best voor lul als overheid eerlijk gezegd.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:38

Dennahz

Life feels like hell should.

42erik schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:08:
[...]

Maar zelf lekker een verhoogd risico op ziekenhuis en verspreiding blijven geven hoor
Je hebt er geen idee van hoe wij leven, dus dat is een nare uitspraak van je. Om het te schetsen:

We werken beide thuis.
We vermijden sowieso al heel erg de drukte en hebben de luxe om bijvoorbeeld doordeweeks te gaan winkelen. In Zeeland... dus meestal rustig ;)
We dragen al vanaf het begin van de pandemie FFP2 - juist om onszelf te beschermen.
We leven gezond (vers van de boer + allerlei vitamines e.d.)
We sporten.

Nu mag jij eens vertellen wat wij precies verkeerd doen. Behalve dan natuurlijk het niet nemen van het heilige prikje. Ik denk dat ik meer kans heb om op m'n plaat te gaan met mountainbiken (been there, done that :+) dan dat ik in het ziekenhuis terecht kom door een coronabesmetting. Die ik tot nu toe (hout vasthouden) nog steeds niet gehad heb.

Niet iedereen heeft schijt aan alles en iedereen. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om (binnen) de drukte op te zoeken bijvoorbeeld. Een concert of ander evenement moet ik echt niet aan denken nu, ook al mag dat dus wel gewoon ;)

Twitter

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:54
gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:08:
[...]

Mjah ik zou de "slamdunk" onderhand eens overwegen en de "hetzij"'s laten zitten en er "en"'s van maken.
Uiteindelijk lijken we er een martelgang van te maken door er uiteindelijk toch op uit te komen via een langdurige en impliciete route, niet bepaald een Hollandse directe.
Blij dat jij het land niet bestuurd :F ... Laten we inderdaad alles maar plat leggen en totaal geen rekening houden met hoeveel complexer de zaak is. Pfoe sowieso wat ik hier lees allemaal, waar is het sociale aspect in deze discussie?

Ik zou 1000x liever voor een solution zoals die van Coelho gaan waarbij idd traige code zwart komt dan nog een lockdown.

Blijkbaar zien jullie niet de schade die een lockdown teweeg brengt in jullie sector, maar ik zie bij alle kids en vooral de kleintjes echt veel problemen. Nog niet gesproken over de mensen die het minder breed hebben waarbij de thuis situatie nog meer gespannen raakt. Alle ondernemers die hun bedrijven verliezen en de banen die verdwijnen... I don't know ik vind het allemaal wel heel makkelijk.

Waar is de acceptatie van eindig leven en dat een virus als deze er ook kan en zal zijn, in de toekomst nog vaker. Ik snap het gevoel dat levens alles trumpen, maar kwaliteit van leven lijkt me stiekem belangrijker.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:15:
[...]

Ik geloof daar ook (nog steeds) niet in hoor. Maar het is natuurlijk wel gewoon een feit dat dingen worden beloofd en niet worden nagekomen. Uiteindelijk hebben de 'wappies' op veel punten gelijk gekregen, en sta je best voor lul als overheid eerlijk gezegd.
Op hoeveel punten hebben de 'wappies' geen gelijk gekregen?

• Sovieto
Kheos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:10:
[...]

Is dat dan zo?
Hoeveel doden zijn er gevallen sinds de uitspraak "nee, nooit een vaccinatieplicht" en de vaccinatieplicht (die er dus nog niet is)
Noem jij dat een zuchtje tegenwind?
We hadden ook gewoon eerder kunnen ingrijpen. Want die doden zijn niet gevallen doordat we geen vaccinatieplicht hebben ingesteld, maar die zijn gevallen doordat we niet op tijd en op de goede manier hebben ingegrepen.

Het zuchtje tegenwind waar ik op doel is bijvoorbeeld deze
We doen nooit een vaccinatieplicht --> he de besmettingen zijn laag --> hier de tegenwind: de rek is eruit, we willen weer feesten en minder dan 1,5 meter --> besmettingen lopen op --> de schuld ligt bij de ongevaccineerden --> het enige wat dit kan oplossen is een vaccinatieplicht

• Kheos

Kheos

FP ProMod
TerraGuy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:06:
[...]
Waarom nog geloven wat politici zeggen als ze steeds weg kunnen komen met 'ja maar dat was toen'?
Omdat een minister die met goeie redenen de strategie aanpast nog steeds 10000 keer meer betrouwbaar is dan een vage facebook pagina of obscuur youtube filmpje. Dat lijkt mij toch wel enorm evident, niet?
TerraGuy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:06:
[...]
Waarom dan nog 'wappies' belachelijk maken als niet-wappies blijkbaar heel goed snappen dat de wappies zomaar gelijk kunnen krijgen, in deze zeer veranderlijke omstandigheden?
Omdat ze ongelijk hebben en zich baseren op foute bronnen?
Als ik op een vage site lees dat er morgen marsmannetjes landen op aarde en ik geloof dat, ben ik een oelewapper en een idioot.
Als er morgen effectief op aarde marsmannetjes landen ben ik nog steeds een oelewapper en een idioot en is die site nog steeds vaag. Ik heb namelijk geen gelijk, maar ik had geluk. Da's heel iets anders.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

• gekkie
  • Nu online
Dennis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:10:
[...]
Sommige theorieën zijn misschien vager en andere concreter, maar er zijn echt wel wat bijzonderheden in deze crisis waardoor deze mensen een punt hebben.

Ik geloof helemaal niets van die vaccins die chips zouden bevatten, maar ik zie wel dat er andere dingen gaande zijn waar ik wat van vind. Ik noem bijvoorbeeld het miljardensteunpakket van de EU waardoor haar begroting opeens een flink stuk groter wordt en wat gekoppeld wordt aan de Green Deal van Frans Timmermans, waardoor die de facto zonder goed debat wordt doorgedrukt. Maar ik vind het ook toevallig dat van alle plekken wereldwijd waar zo'n virus zou kunnen ontstaan dit precies gebeurt in de plaats waar ook wetenschappelijk onderzoek naar dergelijke coronavirussen plaatsvindt. En zo zijn er nog wel wat toevalligheden die ik hier niet zal noemen, maar alles bij elkaar brengt dat in ieder geval mij aan het twijfelen.
Is het dan niet verstandig je juist te vaccineren, om dit zo snel mogelijk de wereld uit te hebben voordat ze potentieel nog meer pakketten op tuigen waar je wat achter zoekt ?
Het is niet tegenwerken om het tegenwerken, het is 'tegenwerken' (als je dat zo wil noemen) omdat men denkt dat er meer gaande is en dit onderdeel is van een groter complot. Dan zie je alleen nog maar wat je wil zien. Als je dat soort signalen nergens mag benoemen en als je dan overal meteen als 'wappie' wordt weggezet, dan trek je je terug in je Twitter-bubbel en dan kan ik je één ding verzekeren: het zal er niet beter op worden.
Maar is het geen tegenwerken om het tegenwerken, als dat tegenwerken eerder contraproductief lijkt ?

• AFCAjax
Kheos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:07:
[...]

Ok, dus als we in onze teletijdsmachine springen naar het begin van de pandemie en de journalist vraagt: gaan jullie vaccinatie verplicht maken en de minister antwoordt: "misschien" dan voorzie jij geen enkel probleem?
Jij verwacht dan niet dat er de volgende dag een krant ligt met op de voorpagina "regering overweegt verplichte vaccinatie"?
Of je denkt dat de wappies dat dan lezen en zeggen "ah, ok, geen probleem. Alles is in orde dan"?
Je hebt in ieder geval niet gelogen. Nu sta je gewoon voor schut. Ik ben geen wappie, maar ik vind nog steeds dat ze voor schut staan. Ik spreek steeds meer mensen die voorheen prima waren met de maatregelen, maar het nu gewoon niet meer vinden kunnen.

• TerraGuy

TerraGuy

Kheos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:16:
[...]

Omdat een minister die met goeie redenen de strategie aanpast nog steeds 10000 keer meer betrouwbaar is dan een vage facebook pagina of obscuur youtube filmpje. Dat lijkt mij toch wel enorm evident, niet?
Nee :) Politici blijken niet zomaar betrouwbaar. En met 'vage facebook pagina of obscuur youtube filmpje' doe je geen recht aan de kritische wetenschappers uit relevante vakgebieden.

Edit: Om het met de woorden van het Red Team te zeggen:
(het coronabeleid is) meer gebaseerd op ‘gezichtsverlies en beeldvorming’ dan op het daadwerkelijk bestrijden van het virus.

[ Voor 25% gewijzigd door TerraGuy op 17-11-2021 15:22 ]

• breew
update 2021-11-17

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcGEREeN4Pve9HBqidknN9Xv1KM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SsOGUnU4qvPJxzyTgQIds2u6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA02LMKMVwa5otwjlJrJV6yEQsM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XlmYfutQ8J02pcVHHgqZ8Wnf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9gSKJV4JdZqz5XJbnaBp3NVqQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Nu2Iqdf7MacJ2ukpzpdvraI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26ThWu_kMIV7Ii-Sa330ORkoww4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QcqlYrZ4hMDoDkHUS9reKAbZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeQQ8ZY6SWHWvuryFeFcUv4MMJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ggaxwHHKwxbfyxbWFKCNbN3f.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DybP_p5YZOuwS1BKnXSO9OB57SM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BCOzYY199LkaMoP5Gfk4FEAj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDCgQG9HZQ7CCf4raSsLylSj_pQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WFXAhw8XN9S3x0Yc7XCJg4tF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCwZJqVdwg3dP2y7gZn8O5JulRI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DAYxzHVUpsZLvie7ohPz25iB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNUe6l7xHag4CWonlD2DNPwkKOE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yMHtc9ZCYVtboOOgaa2GolIX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIumNJaHalL9a5PFn1o5onzVKNM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/we1PPhyB0D15drdgzcwLRvck.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02KARkYrdAzWXVQduwARRMPiAek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/18DIyPy7DgAK6ckhvocbg7Bx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbdP_yiOjhp35j5DmuJiSFoZQJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/trt7Ac2J6zUGZ8dQo6Rwnm1w.png?f=user_large

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, de besmettingscijferproblematiek door de storing is voorbij. Vanaf nu besmettingscijferproblematiek doordat er geen testcapaciteit is.

Dus dát werd er bedoeld met dat we voortaan sturen op ziekenhuisbezetting :P

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Misschien even goed om toe te voegen dat het maximum bij de GGD bereikt lijkt te zijn:
https://ggdghor.nl/actuee...e-testcapaciteit-bereikt/

Of is dat al weer verder opgeschaald?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Number10 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:22:
[...]

Misschien even goed om toe te voegen dat het maximum bij de GGD bereikt lijkt te zijn:

Tijd om te stoppen met testen onder de 30. Want die lopen toch geen risico en je moet de beperkte middelen inzetten waar ze het meeste nut hebben.

Pech voor de corona party gangers, geen groen vinkje.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
TerraGuy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:19:
[...]
Nee :) Politici blijken niet zomaar betrouwbaar. En met 'vage facebook pagina of obscuur youtube filmpje' doe je geen recht aan de kritische wetenschappers uit relevante vakgebieden.
Dus jij zegt dat politici niet zomaar betrouwbaar zijn en je ze dus niet moet vertrouwen.
Ik zeg dat facebook pagina's en youtube filmpjes niet te betrouwen zijn.
En jij zegt dat die toch betrouwbaarder zijn dan politici?
Waarom precies?

En waar zijn die "kritische wetenschappers uit relevante vakgebieden" dan?
Telkens als iemand daar mee aan komt zetten blijken het eigenlijk altijd semi-wetenschappers te zijn uit compleet irrelevante vakgebieden.
Heb je een goed voorbeeld?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:31
https://www.ad.nl/binnenl...inds-begin-juni~abcf79c8/

Het afgelopen etmaal is een recordaantal van 20.829 positieve coronatests geregistreerd

Ik zie bij jou alleen maar afnemende getallen bij aantal positieve testen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:23:
[...]

Tijd om te stoppen met testen onder de 30. Want die lopen toch geen risico en je moet de beperkte middelen inzetten waar ze het meeste nut hebben.

En dan nog een grotere bende ervan maken op de scholen?

• gekkie
  • Nu online
Jasper 99 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:16:
Blij dat jij het land niet bestuurd :F ...
Kijk toch nog een punt wat we delen :)
Misschien niet om dezelfde reden, maar toch ...
Laten we inderdaad alles maar plat leggen en totaal geen rekening houden met hoeveel complexer de zaak is. Pfoe sowieso wat ik hier lees allemaal, waar is het sociale aspect in deze discussie?

Ik zou 1000x liever voor een solution zoals die van Coelho gaan waarbij idd traige code zwart komt dan nog een lockdown.
Dat kan, nou lijken gevaccineerden ook vaker een betere kans te hebben en minder ligtijd in het ziekenhuis op te souperen. Dus die gaan dan weer voor voor die schaarse plekken die er nog voor COVID zijn ?
Blijkbaar zien jullie niet de schade die een lockdown teweeg brengt in jullie sector, maar ik zie bij alle kids en vooral de kleintjes echt veel problemen. Nog niet gesproken over de mensen die het minder breed hebben waarbij de thuis situatie nog meer gespannen raakt. Alle ondernemers die hun bedrijven verliezen en de banen die verdwijnen... I don't know ik vind het allemaal wel heel makkelijk.
Die schade zie ik wel, daarom nog een keer nemen en ondertussen massaal de spuit er in.
Waar is de acceptatie van eindig leven en dat een virus als deze er ook kan en zal zijn, in de toekomst nog vaker. Ik snap het gevoel dat levens alles trumpen, maar kwaliteit van leven lijkt me stiekem belangrijker.
Het grootste probleem blijft dat een deel aan geen enkele potentiële oplossing zal mee willen werken, ook deze niet. En waarschijnlijk daarbij ook geweld niet zal schuwen.
Nou zal dat bij een verplichte vaccinatie ook zal zijn, maar ik verwacht dat het onontkoombaar zal zijn daar ergens de bittere pil van te gaan slikken. En ik zou die confrontaties zelf het liefste buiten het ziekenhuis laten plaats vinden.

• Jorizzz
  • Laatst online: 22:23
[...]

Testen (met klachten) bij de GGD of Testen voor Toegang (zonder klachten) zijn twee verschillende dingen hè...

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:31
[...]

Ik zal het aan mijn collega leerkrachten doorgeven ;). En aan de kinderen in mijn klas welke verkouden thuiszitten. Je mag niet meer testen maar blijft maar gewoon twee weken thuis!

[ Voor 14% gewijzigd door President op 17-11-2021 15:25 ]

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:24:
[...]

En dan nog een grotere bende ervan maken op de scholen?
Ik vermoed dat er sarcasm tags ontbreken ;)

• Dennis
gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:17:
Is het dan niet verstandig je juist te vaccineren, om dit zo snel mogelijk de wereld uit te hebben voordat ze potentieel nog meer pakketten op tuigen waar je wat achter zoekt ?
Interessante redenatie van je inderdaad, maar ik denk niet dat het helpt. In zoverre dat we nu ook al zien dat de effectiviteit van de vaccins afneemt. Je zult je dus periodiek moeten laten vaccineren. In ieder geval voor kwetsbaren zou dat verstandig zijn.

En het systeem dat we nu opgetuigd hebben waarbij je toegang ontzegd kan worden op basis van wat voor criteria dan ook vind ik heel eng.
Maar is het geen tegenwerken om het tegenwerken, als dat tegenwerken eerder contraproductief lijkt ?
Natuurlijk is het contraproductief. Ik zie ook wel in dat als iedereen gevaccineerd zou zijn we veel minder IC-opnames zouden hebben. In ieder geval nu, totdat de eerste vaccins minder effectief worden. Alleen moet je het niet zo zien: het is niet zo dat die mensen het vaccin niet nemen omdat ze zo genieten dat de IC's volstromen. Er is een gevoel bij de mensen die hier steeds als groep genoemd worden dat er allerlei dingen in de maatschappij veranderd worden onder het mom van covid-19 die grote gevolgen hebben voor de toekomst.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
President schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:24:
[...]

Het afgelopen etmaal is een recordaantal van 20.829 positieve coronatests geregistreerd

Verschil tussen eerste ziektedag en testdag -> melding via RIVM statistieken volgens mij.

Pietje is ziek op maandag, laat zich woensdag testen want dan is er plek, donderdag wordt zijn test pas meegenomen in de statistieken.

[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 17-11-2021 15:26 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• AFCAjax
Je ziet nu heel duidelijk dat percentage besmettingen afneemt onder 20-29 / 30-39 / 40-49. En toeneemt bij 0-9 en 10-19. In absolute aantallen is dat natuurlijk weer anders.

Is het niet het beste dat virus gewoon te laten vervliegen over al die basisscholen zodat het ook wat in sterkte afneemt?

Uiteraard dan wel de leerkrachten (die dat willen) extra beschermen z.s.m.

• breew
[...]

Heb je de databron nagekeken (ik zet het er natuurlijk niet voor niets bij) ? Het draait hier om datum eerste ziekteverschijnselen... Dus niet om de datum van de positieve testuitslag. De data van de afgelopen 10 dagen gaat dus nog aangevuld worden.
Deze data geeft echter wel weer wanneer de besmettingen zijn opgelopen, en is dus onafhankelijk van storingen in de doorgifte van test-uitlagen (die nog wel eens voor komen).

• Dennis

Dat is Testen voor Toegang, geen GGD.

• gekkie
  • Nu online
[...]

In de lichtere balk is nog incomplete data.

Relatieve aandeel 0-9 ten opzichte van de andere groepen in positieve testen blijft nog steeds sterk.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28

Rannasha

Does not compute.

AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:01:
[...]

Er is nogal een verschil tussen 19 graden overdag en 10 graden in NL. Oja dan vergeet ik dat het daar 's nachts 10 graden is en hier 3.
Meh, ik woon in Frankrijk en als ik het weerbericht van het gebied waar ik woon naast dat van Nederland leg, dan is het vrijwel hetzelfde (voorruit krabben en winterjassen in plaats van in een t-shirt in de tuin zitten). Dit gebied zit qua besmettingsaantallen redelijk in de buurt (iets onder) het landelijk gemiddelde.

En hoe hoog zijn de besmettingsaantallen in Frankrijk? Het 7-daags gemiddelde is zo'n 11K per dag. Vergeleken met de bijna 16K per dag in Nederland. En dat terwijl Frankrijk bijna 4 keer zo veel inwoners heeft en veel meer test (ook per inwoner).

Ja, ook hier gaan de aantallen omhoog. Maar je hebt geen mooi weer nodig om de boel enigszins onder controle te houden.

Het verschil? Ik weet niet welke factor het belangrijkst is. Goede QR code controle (ik ben nog nooit ergens geweest waar er niet om gevraagd is) misschien? Of is het de betere mondkapjes-discipline (ze zijn nooit weggeweest uit de publieke binnenruimtes en de meeste mensen dragen ze correct)? Misschien blijven de schoolbesmettingen beperkt door de maatregelen aldaar (contact tussen klassen wordt zoveel mogelijk beperkt door dingen als gespreide aankomst en vertrek, en alle leerlingen vanaf de basisschool dragen de hele dag een mondkapje)?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Jorizzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:25:
[...]

Testen (met klachten) bij de GGD of Testen voor Toegang (zonder klachten) zijn twee verschillende dingen hè...
Waarschijnlijk bedoelt hij de party's waarbij mensen elkaar besmetten om een herstelbewijs (groen vinkje) te krijgen.

• Jorizzz
Empathy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:27:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij de party's waarbij mensen elkaar besmetten om een herstelbewijs (groen vinkje) te krijgen.
Check, my bad...

• zacht
  • Niet online
Number10 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:22:
[...]

Dat inderdaad, ik vind deze comments wel treffend:

Het lijkt er op dat de cijfers alleen hoger kunnen worden als het percentage positief nog verder omhoog gaat.

• AFCAjax
zacht schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:29:
[...]

[Embed]
[Embed]
Het lijkt er op dat de cijfers alleen hoger kunnen worden als het percentage positief nog verder omhoog gaat.
Gelukkig sturen we op ziekenhuis cijfers, en die zijn vandaag amper gestegen.

• breew
zacht schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:29:
[...]

[Embed]
[Embed]
Beschamend wanneer we aan een testplafond zitten, ipv aan een besmettingenplafond.

• breew
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:30:
[...]

enkel en alleen dankzij de ENORME uitstoom van gisteren...
instroom zit nog ruim boven de 250/dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIumNJaHalL9a5PFn1o5onzVKNM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/we1PPhyB0D15drdgzcwLRvck.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door breew op 17-11-2021 15:32 ]

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

[...]

Wacht maar even tot morgen, op donderdagen zijn de cijfers vaak ellendig hoog.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TerraGuy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:14:
[...]

Volgens mij weten ze veel meer dan ze naar buiten brengen. Zeker gezien de trackrecord van schandalen bij farmaceutische industrie, recent nog de opiatencrisis waarbij ook Johnson & Johnsen (van het Janssen-vaccin) betrokken is.

Qua ethiek en werkwijze schat ik ze niet hoger in dan een Google of Facebook Meta: als ze ergens mee weg kunnen komen en/of veel geld kunnen binnenharken op minder ethische wijze, zullen ze dat ook doen. Daar in het lab zelf misschien niet, ik geloof dat daar zeer gedreven mensen zitten die echt wel hun best doen om het meest fantastische medicijn/vaccin te maken. Tegelijk heb je het gehaaide management die gewoon aan de cijfers zit te rekenen totdat ze bij het hoogste getal uitkomen. Elk jaar meer inkomsten, links- of rechtsom. Wat het beste, het doelstreffendste, het effectiefste is, is van ondergeschikt belang.
Ah, het welbekende big pharma conspiracy argument. We hoeven inderdaad de grote farmaceuten niet te vertrouwen, maar het is echt niet zo dat zij de gatekeepers zijn, want zo zit de industrie niet in elkaar. Kijk naar de huidige vaccins: het Pfizer-vaccin is niet bedacht door Pfizer, maar door BioNTech. Het AZ-vaccin is niet bedacht door AZ, maar door de universiteit van Oxford. Moderna is een biotech-bedrijf van 1000 werknemers. Alleen het Janssen-vaccin is echt "in-huis" ontwikkeld.

Een groot deel van de farma-pijplijn (welke indicatie dan ook) komt van kleine biotechs, universiteiten, spin-offs die vervolgens financiering gaan zoeken voor hun middel. De grote boze farma-bedrijven hebben geen andere keus dan op de bandwagon te springen, want anders missen ze de boot richting de toekomst.

En inderdaad, management maakt business decisions als het gaat om medicijnen wel/niet verder ontwikkelen, maar zonder innovatie hebben zij simpelweg geen toekomst, er is teveel concurrentie.

• Sovieto
[...]

De bezetting niet nee. Maar de opnames gaan veel te hard omhoog en we zijn op koers voor nieuwe records.

• gekkie
  • Nu online
Dennis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:26:
Interessante redenatie van je inderdaad, maar ik denk niet dat het helpt. In zoverre dat we nu ook al zien dat de effectiviteit van de vaccins afneemt. Je zult je dus periodiek moeten laten vaccineren. In ieder geval voor kwetsbaren zou dat verstandig zijn.
Maar dan is er toch nog steeds minder ruimte om het als dekmantel te gebruiken voor steunpakketten waar men kennelijk zo over in zit ?
En het systeem dat we nu opgetuigd hebben waarbij je toegang ontzegd kan worden op basis van wat voor criteria dan ook vind ik heel eng.
Achja we zijn betrekkelijk verwend op dat vlak hier denk ik.
In de meeste landen (en ook een aantal EU) leven nog genoeg mensen die dat hebben meegemaakt om andere redenen en met nog hele andere gevolgen.
Enerzijds lijkt dat te kunnen leiden tot betere opvolgen, anderzijds ook tot een ultra lage vaccinatie graad.
Natuurlijk is het contraproductief. Ik zie ook wel in dat als iedereen gevaccineerd zou zijn we veel minder IC-opnames zouden hebben. In ieder geval nu, totdat de eerste vaccins minder effectief worden. Alleen moet je het niet zo zien: het is niet zo dat die mensen het vaccin niet nemen omdat ze zo genieten dat de IC's volstromen. Er is een gevoel bij de mensen die hier steeds als groep genoemd worden dat er allerlei dingen in de maatschappij veranderd worden onder het mom van covid-19 die grote gevolgen hebben voor de toekomst.
Maar ik zie het dus ook contra-productief voor hun eigen "angsten". Ze werken nogal toe naar een self fullfilling prophecy. En ergens is dat misschien ook wel wat ze willen en zijn het niet zo zeer angsten, voor de satisfactie "dat ze gelijk hadden". Dat ze het zelf mede veroorzaakt hebben, lijkt daar weinig aan af te doen bij die mensen.

• TerraGuy

TerraGuy

Kheos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:24:
[...]

Dus jij zegt dat politici niet zomaar betrouwbaar zijn en je ze dus niet moet vertrouwen.
Ik zeg dat facebook pagina's en youtube filmpjes niet te betrouwen zijn.
En jij zegt dat die toch betrouwbaarder zijn dan politici?
Waarom precies?
Ik zeg dat je politici niet zomaar zou moeten vertrouwen, dat zou naïef zijn. Jij hebt het over facebook pagina's en youtube video's terwijl ik het bijv over het Red Team heb. Stel je dat gelijk aan vage facebook pagina's? KPMG rapport niet gelezen bijvoorbeeld?

• AFCAjax
breew schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:31:
[...]

[Afbeelding]
Hoe meer mensen er liggen, hoe meer uitstroom. Wie zegt dat dat morgen niet weer zo is?

Er zal ergens ooit een keer een plateau zijn, en misschien is die er wel al bijna. Dan kunnen we < 30 jarigen positief blijven testen en tot de 100k per dag gaan. Maar als die ziekenhuisopnames niet mee stijgen, wat nu al een week niet 1 op 1 gebeurt, wat lopen we dan stemming te schoppen met die 20k?

[ Voor 23% gewijzigd door AFCAjax op 17-11-2021 15:38 ]

• stylezzz
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:35:
[...]

Hoe meer mensen er liggen, hoe meer uitstroom. Wie zegt dat dat morgen niet weer zo is?
Waarom was dat gisteren ook niet dan?

• AFCAjax
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:36:
[...]

Waarom was dat gisteren ook niet dan?
Geen idee, die cijfers lopen dagen/weken achter. Wellicht is er morgen weer een heel andere situatie.

• TerraGuy

TerraGuy

RoD schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:32:
[...]

Ah, het welbekende big pharma conspiracy argument. We hoeven inderdaad de grote farmaceuten niet te vertrouwen, maar het is echt niet zo dat zij de gatekeepers zijn, want zo zit de industrie niet in elkaar. Kijk naar de huidige vaccins: het Pfizer-vaccin is niet bedacht door Pfizer, maar door BioNTech. Het AZ-vaccin is niet bedacht door AZ, maar door de universiteit van Oxford. Moderna is een biotech-bedrijf van 1000 werknemers. Alleen het Janssen-vaccin is echt "in-huis" ontwikkeld.

Een groot deel van de farma-pijplijn (welke indicatie dan ook) komt van kleine biotechs, universiteiten, spin-offs die vervolgens financiering gaan zoeken voor hun middel. De grote boze farma-bedrijven hebben geen andere keus dan op de bandwagon te springen, want anders missen ze de boot richting de toekomst.

En inderdaad, management maakt business decisions als het gaat om medicijnen wel/niet verder ontwikkelen, maar zonder innovatie hebben zij simpelweg geen toekomst, er is teveel concurrentie.
Ze hebben inderdaad niet de vaccins zelf ontwikkeld. Ze hebben er wel tientallen miljarden mee verdiend en die daarna via belastingparadijzen weggesluisd om er geen/nauwelijks belasting over te betalen. Terwijl ze wel miljardensteun hebben ontvangen om die vaccins (verder) te ontwikkelen. Tja. Geen hoge pet op op die manier. En gezien de voorgaande schandalen waarbij geld blijkbaar belangrijker was dan mensenlevens (500.000 doden in de VS door die opiaten) ben ik erg terughoudend. Hoezo is dat conspiracy? :)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:12
Die worden niet bij de GGD getest...

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• stylezzz
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:37:
[...]

Geen idee, die cijfers lopen dagen/weken achter. Wellicht is er morgen weer een heel andere situatie.
Goed idee, laten we geen conclusies trekken op de cijfers van 1 dag. :)

• breew
[...]
Maar als die ziekenhuisopnames niet mee stijgen, wat nu al een week niet 1 of 1 gebeurt, wat lopen we dan stemming te schoppen met die 20k?
Zie jij andere grafieken dan ik ofzo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDCgQG9HZQ7CCf4raSsLylSj_pQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WFXAhw8XN9S3x0Yc7XCJg4tF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbdP_yiOjhp35j5DmuJiSFoZQJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/trt7Ac2J6zUGZ8dQo6Rwnm1w.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door breew op 17-11-2021 15:39 ]

• Jorizzz
Ik weet niet of het hier al gepost was (gaat soms zó snel), maar het RIVM beargumenteerd dat kinderen niet de drijvende kracht achter de huidige problemen zijn.
Maar kinderen zijn niet de aanjagers van deze epidemie, benadrukt Van den Hof. "Besmetten van volwassenen gebeurt wel, maar in veel mindere mate omdat ouders en grootouders veelal gevaccineerd zijn." Uit besmettingscijfers van oktober (technische briefing Jaap van Dissel, pagina 21) blijkt dat kinderen onder de 12 vooral leeftijdsgenoten en ook ongevaccineerde volwassenen besmetten.

Ingeënte volwassenen worden nauwelijks door hen besmet. Bruijning: "De ziekenhuizen lopen vol doordat er nog te veel mensen ernstig ziek worden omdat ze niet gevaccineerd zijn, niet doordat kinderen besmet raken. Kinderen zijn het probleem niet."

• AFCAjax
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:39:
[...]

Goed idee, laten we geen conclusies trekken op de cijfers van 1 dag. :)
Het is toch niet anders? Er is geen peil op te trekken. Feit is wel dat de ziekenhuisopnames (zeker de IC opnames) niet 1 op 1 stijgen met de besmettingen.

Dus we kunnen met z'n allen heel erg geschrokken gaan doen over die 20k, maar dat vind ik een vorm van stemmingmakerij van de media op dit punt van de pandemie.

Ik hoor al weken niet anders als 'sturen op ziekenhuis cijfers', maar de media stuurt alleen maar op besmettingen, wat eigenlijk niet eens besmettingen zijn, maar infecties.

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 11:58

ComputerHoed

Electronica <3

AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:42:
[...]

Het is toch niet anders? Er is geen peil op te trekken. Feit is wel dat de ziekenhuisopnames (zeker de IC opnames) niet 1 op 1 stijgen met de besmettingen.

Dus we kunnen met z'n allen heel erg geschrokken gaan doen over die 20k, maar dat vind ik een vorm van stemmingmakerij van de media op dit punt van de pandemie.

Ik hoor al weken niet anders als 'sturen op ziekenhuis cijfers', maar de media stuurt alleen maar op besmettingen, wat eigenlijk niet eens besmettingen zijn, maar infecties.
*knip* niet dit soort 'kritisch-denken-complot-onzin' meer aub

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2021 16:15 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Dennis
gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:33:
Maar dan is er toch nog steeds minder ruimte om het als dekmantel te gebruiken voor steunpakketten waar men kennelijk zo over in zit ?
Logisch geredeneerd heb je gelijk, maar ik zie zoveel onlogica dat ik daar dus ook niet meer 100% op vertrouw. Gek eigenlijk hè? Misschien zit ik er ook wel helemaal naast hoor. Ik denk daar zelf ook wel vaak over na en ben blij met alle wetenschappelijke input en bronnen die hier steeds gedeeld worden.
Achja we zijn betrekkelijk verwend op dat vlak hier denk ik.
In de meeste landen (en ook een aantal EU) leven nog genoeg mensen die dat hebben meegemaakt om andere redenen en met nog hele andere gevolgen.
Enerzijds lijkt dat te kunnen leiden tot betere opvolgen, anderzijds ook tot een ultra lage vaccinatie graad.
Dat is toch geen reden om iets al dan niet te doen? Mijn punt is dat we in deze corona-crisis zoveel zekerheden die we hadden zo makkelijk opzij zetten. En als we daar met elkaar een goed inhoudelijk debat over voeren is dat prima. Maar dat gebeurt niet (en ja, dan moet ik in het politieke topic zeuren :+).
Maar ik zie het dus ook contra-productief voor hun eigen "angsten". Ze werken nogal toe naar een self fullfilling prophecy. En ergens is dat misschien ook wel wat ze willen en zijn het niet zo zeer angsten, voor de satisfactie "dat ze gelijk hadden". Dat ze het zelf mede veroorzaakt hebben, lijkt daar weinig aan af te doen bij die mensen.
Nou als je het allemaal een beetje volgt is er in een kleine groep wel degelijk een angst voor het vaccin. En dan natuurlijk met name de bijwerkingen. En dat speelt dan mee in de beslissing niet te vaccineren.

• AFCAjax
breew schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:39:
[...]

Zie jij andere grafieken dan ik ofzo?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie jij hier een grafiek waarin besmettingen worden weergegeven? Ik zie alleen ziekenhuisopnames, IC opnames die relevant zijn.

• breew
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:44:
[...]

Zie jij hier een grafiek waarin besmettingen worden weergegeven? Ik zie alleen ziekenhuisopnames, IC opnames die relevant zijn.
ja... deze (die had ik er 5 seconden later in ge-edit, dus wellicht heb je hem daardoor gemist ;-) )
lijkt toch wel op zijn minst een correlatie te zijn.... maar ik gok een causaal verband ;-)

Enige wat kan afwijken is wanneer ineens veel lage leeftijden positief testen.. dan gaat de correlatie met opnames waarschijnlijk meerf uit de pas lopen (zie dansen-met-jansen piek van deze zomer)..

• zacht
  • Niet online
Jorizzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:40:
Ik weet niet of het hier al gepost was (gaat soms zó snel), maar het RIVM beargumenteerd dat kinderen niet de drijvende kracht achter de huidige problemen zijn.
[...]
Bijzondere uitspraak van het RIVM. Aangezien er ook weinig jonge mensen (18-30) in het ziekenhuis terecht komen, zegt de RIVM hier min of meer ook dat zij het probleem ook niet zijn. Dan kan die 2G ook de prullenbak in.

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:44:
[...]

Zie je nou echt geen enkel verband met de enorm stijgende besmettingscijfers en de stijgende ziekenhuisbezetting?

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:22

Stimulate14

⭐⭐⭐

Empathy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:46:
[...]

Zie je nou echt geen enkel verband met de enorm stijgende besmettingscijfers en de stijgende ziekenhuisbezetting?
Nee, jij wel? Ik zie niemand van de besmettingen het ziekenhuis in gaan.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:48
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:55:
[...]

En maar 600 doden minder dan Nederland, ondanks veel minder inwoners. We kunnen Zweden als vergelijk er weer bij pakken? Eigenlijk gaat het overal wel bal of is de lijn stijgende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWw3DLXt0JPsd4b0_BTwmgUOz_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L5xpCZlsfpo3XHtGpkqrMmvq.png?f=user_large
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:58:
[...]

In feite is vooral de avondklok een erg goede maatregel geweest, want we kwamen ineens niet meer bij elkaar op bezoek. En waar vinden de meeste besmettingen plaats? Juist!

Met dat halve beleid van nu zie ik dat in december nog wel een optie worden: die avondklok. Lijkt me heerlijk :)
Je mag gewoon thuisblijven hoor. :P Wel bijzonder dat dit soort dingen weer opkomen terwijl in het voorjaar al is gezegd dat het echt geen steek heeft geholpen. Dus we doen het nog een keer straks? Ik zie het wel gebeuren.
breew schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:31:
[...]

[Afbeelding]
LCPS werkt maar 2x/week cijfers bij dacht ik, dus je krijgt ook 2x/week een correctieaantal.
zacht schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:46:
[...]

Bijzondere uitspraak van het RIVM. Aangezien er ook weinig jonge mensen (18-30) in het ziekenhuis terecht komen, zegt de RIVM hier min of meer ook dat zij het probleem ook niet zijn. Dan kan die 2G ook de prullenbak in.
Uit het NOS-onderzoek van gisteren bleek ook dat <35 2G helemaal niet ziet zitten, maar ja 60% van de bevolking is 35+ en maar grofweg 20% (die mee kan doen aan onderzoeken) is tussen de 15-35 jaar oud. Geen wonder dat de grote groep bij I&O voorstander is. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AFCAjax
Empathy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:46:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat er geen verband is? Er is geen 1 op 1 verband, het stijgt veel minder snel als dat voorheen was. Dat is toch een goed teken?

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 20:41
offtopic:
Waarom de f zijn de (basis) scholen nog open? Bij mijn vrouw op haar werk vallen de docenten en leerlingen met bosjes ... (30% van de docenten zit inmiddels thuis met een positieve test)..

De oplossing van school? "We gaan weer twee keer per week zelftesten" |:( |:(

Ik vind het dat een al kwetsbare sector onbeschoft wordt behandelt en veel te veel risico wordt aangejaagd.

is deze rant biased omdat het dichtbij huis is? wellicht..

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 10:30 . Reden: Dit hoort hier niet, zie ook TW ]

• breew
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:49:
[...]

Ik zeg toch ook niet dat er geen verband is? Er is geen 1 op 1 verband, het stijgt veel minder snel als dat voorheen was. Dat is toch een goed teken?
nogmaals: nee

vooralsnog blijft de vuistregel: aantal dagelijkse besmettingen (dus niet dagelijks aantal positieve tests!) / 5 =(ongeveer) bedbezetting twee weken later.
Dealbreaker: veel besmettingen in de leeftijdsgroep <40 (zoals nu het geval lijkt te zijn)

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:49:
[...]

Klopt, maar zolang de besmettingscijfers zo hoog blijven, is er geen enkele reden aan te nemen dat de ziekenhuiscijfers zullen dalen.
Stimulate14 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:47:
[...]

Nee, jij wel? Ik zie niemand van de besmettingen het ziekenhuis in gaan.
Huh wat?

[ Voor 20% gewijzigd door Empathy op 17-11-2021 15:53 ]

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]
wat lopen we dan stemming te schoppen met die 20k?
Er loopt tocht niemand stemming te schoppen? Maar zonder zicht op het aantal besmettingen is het nog veel moeilijker om het aantal besmettingen in te schatten dat hierop volgt.

Dat lijkt mij wel erg relevant onder de huidige omstandigheden.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• zacht
  • Niet online
[...]

Laten we eerlijk zijn, met deze temperaturen is de sluitingstijd van horeca en winkels vervroegen al een soort verkapte halve avondklok.

• stylezzz
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:42:
[...]

Ik maak me er ook niet druk om hoor. Maar het is wel een feit dat het bloed alweer letterlijk uit de ziekenhuizen loopt... Vandaar dat er toch mensen zijn die zich druk maken om de besmettingen, kun je toch een beetje voorspellen hoe de vlag er over een week of 2 bij hangt.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Jorizzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:40:

[...]
Maar dit is wel afwijkend van wat ze eerst zeiden. Eerst zeiden ze, kinderen kunnen het niet overdragen ivm wordne nauwelijks ziek. Nu zeggen ze, ze kunnen het wel overdragen, maar mensen worden er minder ziek van omdat ze gevaccineerd zijn.

Maar als het gehele probleem (waar ze nog aan vasthouden) een pandemie van de ongevaccineerden is, zijn kinderen ook daarbinnen dus de drijvende kracht. Beetje inconsistent geknutsel.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:58
Señor Sjon schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:49:
[...]

En maar 600 doden minder dan Nederland, ondanks veel minder inwoners. We kunnen Zweden als vergelijk er weer bij pakken? Eigenlijk gaat het overal wel bal of is de lijn stijgende.

[Afbeelding]
Vergelijken met Zweden kan vanaf 22 November weer. Tot dan adviseerden ze om dubbel gevaccineerde met symptomen niet te testen. Tot dan is het niet helemaal eerlijk.

• breew
Maar even de sterftecijfers in de EU van de afgelopen 5 jaar erbij voor bepalen van de oversterfte (opklik voor groot)
(al lopen veel landen achter met hun levering van data).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrc0v0D4wkgF1ddoVk9vi8taHhg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zAFvOkAu1qanvXfQgTpQrrwE.png?f=fotoalbum_medium

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
European Union (EU)
Belgium     (BE)    Greece  (EL)    Lithuania   (LT)    Portugal    (PT)
Bulgaria    (BG)    Spain   (ES)    Luxembourg  (LU)    Romania     (RO)
Czechia     (CZ)    France  (FR)    Hungary     (HU)    Slovenia    (SI)
Denmark     (DK)    Croatia     (HR)    Malta   (MT)    Slovakia    (SK)
Germany     (DE)    Italy   (IT)    Netherlands     (NL)    Finland     (FI)
Estonia     (EE)    Cyprus  (CY)    Austria     (AT)    Sweden  (SE)
Ireland     (IE)    Latvia  (LV)    Poland  (PL)

European Free Trade Association (EFTA)
Iceland     (IS)        Norway  (NO)
Liechtenstein   (LI)        Switzerland     (CH)

United Kingdom
United Kingdom  (UK)

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:17:
[...]
Je hebt in ieder geval niet gelogen. Nu sta je gewoon voor schut. Ik ben geen wappie, maar ik vind nog steeds dat ze voor schut staan. Ik spreek steeds meer mensen die voorheen prima waren met de maatregelen, maar het nu gewoon niet meer vinden kunnen.
Uiteraard heb ik niet meer alle persco's en kamerdebatten letterlijk in mijn hoofd, maar het viel me de afgelopen anderhalf jaar op, dat er door de regering heel weinig dingen concreet zijn beloofd of uitgesloten. Ook als dat soms wel zo leek. Een compleet fictief voorbeeld:

- 'gaat u vaccinaties verplichten?'
- 'dat is natuurlijk niet wat we als samenleving willen. We vinden de vrije keuze van mensen heel belangrijk. Daarom zetten we nu vol in op de maatregelen, want we moeten het virus een klap geven, en we verwachten uiteraard (en dat vertellen de modelleringen ons ook) dat dat voldoende is en dat er geen zwaardere maatregelen nodig zijn.'

Als je half luistert, lijkt het dan alsof er nooit een vaccinatieplicht komt, maar dat is nergens gezegd (nogmaals: een fictief voorbeeld). En zo was het m.i. met alle èchte maatregelen en voorspellingen ook: geen beloftes, maar voorspellingen en toezeggingen voor zolang het duurt, èn onder voorbehoud.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Of de avondklok nu zin heeft of niet, je weet nog wel wat er bij de vorige avondklok gebeurde: rellen in meerdere steden. Ik vrees dat als de avondklok zou terugkeren het een herhaling van zetten wordt. Daar is ook niemand bij gebaat.

Maar wat je zegt klopt wel: veel besmettingen vinden thuis plaats, dus is het dan niet een beetje vreemd om steeds meer en meer mensen te forceren om thuis te blijven? Want zo min mogelijk bij elkaar op bezoek gaan, daar weet je gewoonweg van dat dat vaak genegeerd wordt en zo blijven de thuisbesmettingen oplopen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• stylezzz
Wildfire schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:59:
[...]

Of de avondklok nu zin heeft of niet, je weet nog wel wat er bij de vorige avondklok gebeurde: rellen in meerdere steden. Ik vrees dat als de avondklok zou terugkeren het een herhaling van zetten wordt. Daar is ook niemand bij gebaat.

Maar wat je zegt klopt wel: veel besmettingen vinden thuis plaats, dus is het dan niet een beetje vreemd om steeds meer en meer mensen te forceren om thuis te blijven? Want zo min mogelijk bij elkaar op bezoek gaan, daar weet je gewoonweg van dat dat vaak genegeerd wordt en zo blijven de thuisbesmettingen oplopen.
Yep, nu heb je al rellen omdat de kroeg vroeger dicht moet.....

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:01

3raser

⚜️ Premium member

SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:00:
Ik vraag meerdere keren waar je dit vandaan haalt. Onderzoek toont aan dat dit een groot effect heeft en dat vaccineren van de 'jongeren' essentieel is.
Zie de reactie Wolly.
Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
Het vaccineren van de juiste doelgroep heeft een veel groter effect dan de jongeren die het alleen doorgeven. De meeste jongeren komen amper in contact met 60+ers. Dus hoeveel moet je er vaccineren om 1 60+er te beschermen? Dan kun je toch beter die 60+er zelf beschermen door hem te vaccineren.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:38
Kheos schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:07:
[...]

Dit truukje kan je natuurlijk ook maar 1, hooguit 2x uithalen. Met als resultaat dat de genuanceerde, hoogopgeleide, pro-vaccinatie, midden-partij stemmende Nederlander je ook absoluut niet meer vertrouwt. Op lange termijn is wantrouwen, cynisme jegens de (Rijks)overheid een voedingsbodem voor allerlei nare zaken denk ik. Daarom zou ik toch eerlijkheid betrachten, ook al is het een onpopulaire boodschap die je als kabinet moet brengen.
Pagina: 1 ... 69 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.