Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.986 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:30:
Ziekenhuizen helpen degene die als eerste dood gaat.
Dat is helaas meestal de covid patiënt.
Gemiddelde operatie kan prima even wachten.

Als dat vervolgens niet kon en die persoon wordt acuut gaat hij weer voor.

Je behandeld altijd als eerste degene die als eerste dood gaat. En ja aan covid ga je nogal snel dood als je zover bent.
Vervelende is dat dat bed met Covid gelijk lang vol ligt. En dus voorrang krijgt niet boven 1 ander geval, maar meerdere.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:26:
[...]

Vervelende is dat dat bed met Covid gelijk lang vol ligt. En dus voorrang krijgt niet boven 1 ander geval, maar meerdere.
Klopt. En daarom zullen we dus keiharde maatregelen nodig hebben om de opnames terug te dringen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Empathy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:25:
[...]

Tsja, je kunt hoog of laag springen, je zal altijd een fanatieke groep weigeraars overhouden die in potentie de zorg kan gijzelen. Dan zal je toch iets anders moeten verzinnen.
Als dat zo blijft moeten we ons oprecht gaan afvragen of we dat nog willen dan. Een alcoholist krijgt ook geen nieuwe lever als hij zijn levensstijl niet aanpast. Sterker nog, je moet 6 maanden geen druppel hebben gedronken.

Er wordt al wel degelijk voorwaarden aan zorg gesteld in Nederland

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:27:
[...]

Klopt. En daarom zullen we dus keiharde maatregelen nodig hebben om de opnames terug te dringen.
Daar pleit ik al een tijdje voor. :)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:28:
[...]

Daar pleit ik al een tijdje voor. :)
En wat mij betreft mag er ook vaccinatie plicht bij.
Dan mogen we ze daarna best afzeiken en bloed aan de handen geven en ze als criminelen behandelen.
Want dat zijn ze dan als ze zich niet aan de plicht houden.
De straf wordt dan een vaccinatie?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:38

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Ik ben benieuwd aan wat voor maatregelen je dan denkt? Een keiharde lockdown? Alles dicht voor een week of 2-3 om de boel compleet te resetten?

Of z.s.m. dat 2G-systeem invoeren?

Twitter

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:48
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:16:
[...]

Omdat het huidige beleid met afschalen reguliere zorg vanaf de zijlijn lijkt als voorkeursbeleid voor Covid patienten, roep ik al een tijdje dat we een vast aantal bedden voor regulier moeten blijven reserveren. Uiteraard minder dan 'normaal', maar genoeg om mee uit te voeten te kunnen. We gaan niet tornen aan dit aantal.
De rest van de capaciteit gaat naar Covid, eventuele opschaling gaat naar Covid, maar we blijven van regulier af.
En mensen die op de IC's liggen op basis van iets anders dan corona?
Wat als we de capaciteit niet meer hebben om op te schalen (want dat is nu het geval)

Anders gezegd: waarom zouden we de keuze moeten maken om corona patienten te weigeren van de IC's, en, ik noem maar iets, verkeersslachtoffers niet?

[ Voor 10% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 13:32 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:30:
[...]

Ik ben benieuwd aan wat voor maatregelen je dan denkt? Een keiharde lockdown? Alles dicht voor een week of 2-3 om de boel compleet te resetten?

Of? Hou voorlopig maar rekening met én...

@Dennis1812 Ik ben voor vrij vergaande druk om een vaccin te nemen. Niet prikken mag m.i. best implicaties hebben. Maar die spuit er tegen de wil in zetten gaat zelfs mij vrij ver :)

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2021 13:31 ]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Sowieso eerst het eerste. Keiharde lockdown. En mag nog best harder als die van afgelopen winter.
Stay at home behalve als je je noodzakelijk moet verplaatsen.

Daarna terug opbouwen met 2G, gaat dat goed uitbreiden naar 3G en als dat goed gaat pas weg.
En veel eerder en sneller terug ingrijpen als het fout gaat wat mij betreft.
Dat voorkomt dik 20k besmettingen per dag

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:36

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Empathy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:25:
[...]

Tsja, je kunt hoog of laag springen, je zal altijd een fanatieke groep weigeraars overhouden die in potentie de zorg kan gijzelen. Dan zal je toch iets anders moeten verzinnen.
Hmmm... Gijzelen...

Het is gevaarlijk om op die manier te redeneren, want als "zij" "ons" mogen gijzelen, mogen "wij" dan "hun" gijzelen?

Voor de goeie orde: Ik zeg niet dat we het moeten doen, maar wel dat als we dat punt bereikt hebben "we als samenleving" dan keihard gefaald hebben.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 21:33
DevWouter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:24:
@coelho
Het ieee achter het trolleyprobleem in het echte leven is dat we zorgen dat er zo min mogelijke mensen op de rails vast gebonden worden. Die parallel kan je ook doortrekken naar ziekenhuizen ;)
Dat ben ik met je eens, maar hoe ga je 1.5(?) miljoen mensen alsnog vaccineren? Snipers met verdovingsgeweren op elke straathoek? Razzias? Gaan we het vaccin mengen met drinkwater (als dat eens kon...)?

Het punt is, de grote meerderheid van deze groep laat zich ook geen enkele andere regel opleggen. Dit zijn de mensen die de avondklok aan hun laars lapten, de beperking van het aantal bezoekers thuis negeerden enz. Die kun je wel zeggen dat ze thuis moeten blijven, maar dat doen ze toch niet. Sterker, als je ze dingen keihard gaat verbieden, dan ga je indirect ook je politieapparaat overbelasten, want dan gaan ze de straat op. Remember Eindhoven binnenstad vorig jaar.

Ik weet het niet meer, om eerlijk te zijn. En zie ook niet voor me hoe we ooit nog een echte SAMENleving met deze mensen kunnen vormen...

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2021 14:26 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:30:
@Dennis1812 Ik ben voor vrij vergaande druk om een vaccin te nemen. Niet prikken mag m.i. best implicaties hebben. Maar die spuit er tegen de wil in zetten gaat zelfs mij vrij ver :)
Sterker, als medicus is het verboden om een actie te ondernemen die tegen de integreteit van het lichaam in gaat. Dat ligt vast in de beroepscode (en de wet).

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:52:
[...]
Ook met 100% dekking ben je er niet.
pfff..... en daar hebben we weer de gedachte dat als iets niet volledig de oplossing is, het dan niet de moeite waard is om alsnog te doen.

Of wil je daadwerkelijk ontkennen dat met 100% graad de situatie er veel en veel beter uit zou zien?
Deze week als het goed is weer nieuwe cijfers. Want van die groep is het gros 50+ met een grote vaccinatiegraad. Denk dus dat die om verschillende redenen sowieso geen vaccin hadden gehad.
dan is in die groep de 15% alleen maar kleiner.... maakt het verhaal vooral ernstiger

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:34:
Ik weet het niet meer, om eerlijk te zijn. En zie ook niet voor me hoe we ooit nog een echte SAMENleving met deze mensen kunnen vormen...
Klinkt wel heel ernstig zeg. Het zijn ook maar gewoon mensen hoor.

• coelho
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:30:
[...]

En mensen die op de IC's liggen op basis van iets anders dan corona?
Wat als we de capaciteit niet meer hebben om op te schalen (want dat is nu het geval)

Anders gezegd: waarom zouden we de keuze moeten maken om corona patienten te weigeren van de IC's, en, ik noem maar iets, verkeersslachtoffers niet?
Nee, ik zeg dat we ook op een lagere capaciteit gaan zitten voor reguliere zorg. Dus dat er ook keuze gemaakt moet worden tussen verkeersslachtoffers of hartpatienten. En in een ander overleg tussen de ene Covid patient en de andere. Maar niet tussen die groepen onderling, omdat ik vindt dat je niet 7 hartpatienten het perspectief op een bed moet ontnemen omdat die Covidpatient er 15 dagen ligt.

• Dennahz

Dennahz

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:30:
[...]
Of? Hou voorlopig maar rekening met én...
Dat is toch nog totaal niet ter sprake gekomen in de kamer ook? Liever nu dan tijdens de feestdagen natuurlijk, maar als het te vermijden is.... graag.

Denk dat de besmettingen sowieso al een stuk lager gaan zijn over een week of 2. Mensen hebben hun gedrag vast wel aangepast inmiddels. De wegen zijn leger, enz.
Dennis1812 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:31:
[...]

Sowieso eerst het eerste. Keiharde lockdown. En mag nog best harder als die van afgelopen winter.

Daarna terug opbouwen met 2G, gaat dat goed uitbreiden naar 3G en als dat goed gaat pas weg.
En veel eerder en sneller terug ingrijpen als het fout gaat wat mij betreft.
Dat voorkomt dik 20k besmettingen per dag
Dus opgesloten worden in eigen woning? Ehhh....
Als alles al dicht is (horeca, niet-essentiële winkels e.d.), dan kan je niks anders meer dan wandelen of fietsen. Dat is juist gezond ;)

Zo'n harde lockdown is in deze fase van de pandemie niet meer te verkopen.
[...]

Dat ben ik met je eens, maar hoe ga je 1.5(?) miljoen wappies alsnog vaccineren? Snipers met verdovingsgeweren op elke straathoek? Razzias? Gaan we het vaccin mengen met drinkwater (als dat eens kon...)?
Ik zou een heel betoog typen hier, maar maak geen woorden vuil. Jij bent wmb net zo extreem bezig als een "wappie" die staat te rellen. Omdat iemand anders dan jou denkt hoeft dat niet te betekenen dat je niet meer samen in een maatschappij kan leven met die persoon.

Er zijn zoveel mensen met wie ik het niet eens ben op verschillende punten, maar kan er prima een biertje mee drinken hoor ;) Zoals al vaker gezegd: er is meer dan corona in de wereld. Kom eens uit je bubbel.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennahz op 17-11-2021 13:41 ]

Twitter

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:50
redwing schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:17:
[...]

Alleen waarom zou ik me dan nog laten vaccineren? Voor mezelf voegt het zo goed als niets toe, ik doe heel veel dingen die me meer risico geven om in het ziekenhuis te komen dan niet vaccineren (booster in dit geval). En voor toegang heeft het ook geen nut, want testen moet ik toch. En dat zeg ik dan als groot voorstander van vaccineren, maar boostershots voegen dan nog maar heel weinig toe.

Oftewel ik verwacht dat 1G theoretisch gezien weliswaar een heel goede optie is, maar het in de praktijk zorgt voor een enorme neergang van de vaccinatiegraad (geen boosters) en mensen die simpelweg niet meer ergens heen gaan. Ik ga me iig echt niet iedere week laten testen omdat ik naar de bios of uit eten wil.
Dan rest alleen nog dat je minder kans hebt om ziek te worden en dus het door te geven, t.o.v. niet gevaccineerd zijn. Dus dan doe je het niet voor jezelf, maar voor de mensen om je heen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Dat ben ik met je eens, maar hoe ga je 1.5(?) miljoen wappies alsnog vaccineren? Snipers met verdovingsgeweren op elke straathoek? Razzias? Gaan we het vaccin mengen met drinkwater (als dat eens kon...)?

Het punt is, de grote meerderheid van deze groep laat zich ook geen enkele andere regel opleggen. Dit zijn de mensen die de avondklok aan hun laars lapten, de beperking van het aantal bezoekers thuis negeerden enz. Die kun je wel zeggen dat ze thuis moeten blijven, maar dat doen ze toch niet. Sterker, als je ze dingen keihard gaat verbieden, dan ga je indirect ook je politieapparaat overbelasten, want dan gaan ze de straat op. Remember Eindhoven binnenstad vorig jaar.

Ik deel jouw gevoel van hopenloosheid, maar ik denk ook dat we beide van mening zijn dat de overheid nog niet alle redelijke middelen heeft toegepast die het kon. Laten we beginnen met de handelingen die we kunnen uitvoeren. Razzia's lijkt me echt het uiterste middel en dan hebben we als samenleving toch al gefaald.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:37:
[...]

Dat is toch nog totaal niet ter sprake gekomen in de kamer ook? Liever nu dan tijdens de feestdagen natuurlijk, maar als het te vermijden is.... graag.

Denk dat de besmettingen sowieso al een stuk lager gaan zijn over een week of 2. Mensen hebben hun gedrag vast wel aangepast inmiddels. De wegen zijn leger, enz.

[...]

Dus opgesloten worden in eigen woning? Ehhh....
Als alles al dicht is (horeca, niet-essentiële winkels e.d.), dan kan je niks anders meer dan wandelen of fietsen. Dat is juist gezond ;)

Zo'n harde lockdown is in deze fase van de pandemie niet meer te verkopen.
Wandelen is gezond ja.
Maar naar een feestje toewandelen is dat niet.
Dat onderscheid is niet te maken.

Tja. Niet te verkopen misschien. Maar je moet iets met code zwart zometeen. Dit werkt het snelste en effectiefste denk ik.
Al ben ik blij geen minister te zijn. Want wat medisch het beste is zal dat economisch en sociaal niet zijn.
Persoonlijk denk ik vooral medisch. Dat is mijn valkuil en weet ik ook hoor.
Maargoed je vroeg mijn visie. Dat is mijn visie.

De socioloog zal een hele andere mooie hebben en de econoom ook. Het is aan de minister om daarin te polderen

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Dennis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:36:
[...]

Klinkt wel heel ernstig zeg. Het zijn ook maar gewoon mensen hoor.
Uhm... "ik doe niet meer mee"?
Waar deden ze ook al weer niet mee?
Corona maatregelen? Sociaal contract? Samenleving?

• 42erik
  • Niet online
[...]

of een andere keuze maken...

maar misschien is een vaccinatieplicht wel menselijker :)

[ Voor 10% gewijzigd door 42erik op 17-11-2021 13:43 ]

• SemperFidelis
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:37:
[...]

Nee, ik zeg dat we ook op een lagere capaciteit gaan zitten voor reguliere zorg. Dus dat er ook keuze gemaakt moet worden tussen verkeersslachtoffers of hartpatienten. En in een ander overleg tussen de ene Covid patient en de andere. Maar niet tussen die groepen onderling, omdat ik vindt dat je niet 7 hartpatienten het perspectief op een bed moet ontnemen omdat die Covidpatient er 15 dagen ligt.
Maar dat is nu net de discussie, hoe beslis je dat. ;)
Nu gebeurt dat dus op basis van acuutheid. Hoe zie jij dat liever dan?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
DevWouter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:41:
Uhm... "ik doe niet meer mee"?
Waar deden ze ook al weer niet mee?
Corona maatregelen? Sociaal contract? Samenleving?
Er worden even 1,5 miljoen mensen over één kam geschoren. Alsof dat allemaal mensen zijn die dat op deze manier zeggen. Sowieso is een groot deel van die groep jongeren voor wie dit helemaal niet op gaat. De groep die hard fanatiekelingen is maar een fractie van die 1,5 miljoen.

• SemperFidelis
Dennis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:44:
[...]

Er worden even 1,5 miljoen mensen over één kam geschoren. Alsof dat allemaal mensen zijn die dat op deze manier zeggen. Sowieso is een groot deel van die groep jongeren voor wie dit helemaal niet op gaat. De groep die hard fanatiekelingen is maar een fractie van die 1,5 miljoen.
Mwah ik ben wel beetje klaar om te luisteren naar alle individuele beweegredenen. Tenzij het medisch niet verantwoord is, vind ik dat de baten van een vaccin opwegen tegen de kosten. Dus vind ik dat je het mag nemen ook, je ziet wat voor ethische problematiek er komt van volle IC's.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:48

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Kamer lijkt over de komende drie weken heen te stappen in de discussie over welke G er moet worden toegepast. Daarmee vergeten ze m.i. om voldoende maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat het niet nog veel langer zal zijn. Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat over twee weken het er veel beter uit ziet.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Eens en ik zal mijn reactie ook wat beter toelichten. Je hebt gelijk dat het "ook mensen zijn", maar het is wel een groep die het lastig maakt voor de rest. Dat is geen "SAMEN"-leving maar als "TEGEN"-leving.

Overigens heb je helemaal gelijk over de aantallen, maar ik nam aan dat niemand dat zo bedoelde. Er is echter wel een groep hardcores die een grote invloed heeft op de gematigde tegenstanders. Met die gematigde is over het algemeen goed mee te leven. Vaak doen zij hun best op andere manier.

Het was inderdaad niet handig dat @coelho daar geen expliciet onderscheid had gemaakt in zijn post, maar ik kan me ook niet voorstellen dat hij 1,5 miljoen over een kam gescheerd wou hebben.

• coelho

Ik zou een heel betoog typen hier, maar maak geen woorden vuil. Jij bent wmb net zo extreem bezig als een "wappie" die staat te rellen. Omdat iemand anders dan jou denkt hoeft dat niet te betekenen dat je niet meer samen in een maatschappij kan leven met die persoon.

Er zijn zoveel mensen met wie ik het niet eens ben op verschillende punten, maar kan er prima een biertje mee drinken hoor ;) Zoals al vaker gezegd: er is meer dan corona in de wereld. Kom eens uit je bubbel.
Ik poneer een stelling dat ik me terdege afvraag hoe je een bepaalde groep van redelijke omvang die zich buiten de maatschappij positioneert, weer ooit deel kunt laten uitmaken van diezelfde maatschappij. Maar als jij de oplossing hebt, dan hoor ik het graag hoor :)

Daarbij kan ik met heel veel mensen het oneens zijn op punten, maar een biertje drinken met iemand die compleet los van de werkelijkheid allerlei vage theorieën aanhangt en vindt dat hij een ander er ook nog van moet overtuigen, dat gaat niet gebeuren.

Denk aan het 5G verhaal, een groot plan om mensen te domineren, QR codes die bedacht zijn om mensen voortaan te onderdrukken of zelfs dat gevaccineerden over een tijdje dood neervallen door een of andere bewuste toevoeging in het vaccin, dan ben je wat mij betreft gewoon af.

Ik heb het expliciet niet over een twijfelaar die het lastig vindt in deze tijd een goede afweging te maken en die gevangen zit tussen de wetenschap en de meningen van mensen die tegen die wetenschap in gaan.

Ja, er is meer dan corona in de wereld, maar als je willens en wetens de boel tegenwerkt om het tegenwerken, dan ben je wat mij betreft mede verantwoordelijk voor de situatie waarin we zitten en zullen we op basis van kernwaarden en -normen niet met elkaar om kunnen gaan.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:36

Nox

Noxiuz

Dennis1812 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:31:
[...]

Ja, 80% van de Nederlanders moet zich dan opeens noodzakelijk verplaatsen vinden zij en de handhavende partijen staan machteloos :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:55:
[...]

Ja, 80% van de Nederlanders moet zich dan opeens noodzakelijk verplaatsen vinden zij en de handhavende partijen staan machteloos :+
80% van Nederland gaat lekker op de bank zitten klagen.

• coelho
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:42:
[...]

Op dezelfde wijze, maar dan in twee groepen verdeeld. Dus beide groepen hun eigen zwartboek, juist omdat het aantal covidpatienten het aantal overige patienten in aantallen zo overwoekert. Dan ben je dus als hartpatient per definitie klaar.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56
MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:51:
[...]

Kamer lijkt over de komende drie weken heen te stappen in de discussie over welke G er moet worden toegepast. Daarmee vergeten ze m.i. om voldoende maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat het niet nog veel langer zal zijn. Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat over twee weken het er veel beter uit ziet.
Maar doet de kamer dat of de regering? De regering brengt het nu alsof er 2G moet komen omdat er geen andere opties zijn. En dat terwijl er genoeg opties zijn/waren (eerder ingrijpen b.v.). Naar mijn idee gaat de hele discussie in de kamer dus al over het verkeerde omdat de regering veel te lang afwacht om daarna met een 'accuut' probleem te komen waarbij hun oplossing de enige is die nog mogelijk is.

Ik geef toe dat er steeds minder opties zijn, maar dat komt puur en alleen doordat de regering weigert om vooruit te denken en eens op tijd wat te doen.

[removed]

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
@coelho

Het probleem met extreme bewoording op een extreme manier beantwoorden is dat daardoor de discussie vaak alleen maar feller wordt. Het wordt dan een wapenwedloop.

Beter is om genuanceerd te blijven (en ja dat kost moeite) zodat de boel niet escaleert en dat je het dialoog gaande kan houden zodat jij ze kan overtuigen.

Wat betreft sommige verhalen: Wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe. En dwing ze tot specifieke antwoorden. Meestal lopen ze dan op een gegeven moment vast (hoewel ze dat pas later zullen toegeven).

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:18
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:55:
[...]

Ik poneer een stelling dat ik me terdege afvraag hoe je een bepaalde groep van redelijke omvang die zich buiten de maatschappij positioneert, weer ooit deel kunt laten uitmaken van diezelfde maatschappij. Maar als jij de oplossing hebt, dan hoor ik het graag hoor :)

Daarbij kan ik met heel veel mensen het oneens zijn op punten, maar een biertje drinken met iemand die compleet los van de werkelijkheid allerlei vage theorieën aanhangt en vindt dat hij een ander er ook nog van moet overtuigen, dat gaat niet gebeuren.

Denk aan het 5G verhaal, een groot plan om mensen te domineren, QR codes die bedacht zijn om mensen voortaan te onderdrukken of zelfs dat gevaccineerden over een tijdje dood neervallen door een of andere bewuste toevoeging in het vaccin, dan ben je wat mij betreft gewoon af.

Ik heb het expliciet niet over een twijfelaar die het lastig vindt in deze tijd een goede afweging te maken en die gevangen zit tussen de wetenschap en de meningen van mensen die tegen die wetenschap in gaan.

Ja, er is meer dan corona in de wereld, maar als je willens en wetens de boel tegenwerkt om het tegenwerken, dan ben je wat mij betreft mede verantwoordelijk voor de situatie waarin we zitten en zullen we op basis van kernwaarden en -normen niet met elkaar om kunnen gaan.
Lekkere stelling die je 'poneert'.

Je begint met 1,5 miljoen wappies... Lijkt me niet dat je dan echt bezig bent met stellingen, discussies of wat dan ook. Dan ben je met iets heel anders bezig.

En dat kan je beter ergens anders gaan doen

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
[...]

Mjah de enige die daar echt oog voor leek te hebben leek Pouw-Verweij te zijn.
Haar spreektijd ging daar zo ongeveer aan op, de huidige discussie over allerlei G'en is leuk, nadat we eerst serieus hebben besloten om de handel drastisch naar beneden te krijgen. Gelijk daarna kun je verder met hoe je daarna verder gaat.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

ErA

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:42:
[...]

Ik weet niet of @coelho zich kan vinden in de volgende reactie maar die van mij is als volgt op jouw vraag:

Een terechte en goede vraag. De vraag waar beleidsmakers een antwoord op moeten geven. Enkel acuutheid is namelijk, met bekende informatie zoals hier besproken in het achterhoofd, niet juist.

Als je enkel acuutheid hanteert dan doe je alsof het 2e spoor in het trolleyprobleem niet bestaat.

Dat is het ontlopen, of minimaal negeren, van je verantwoordelijkheid als beleidsmakers.

Keuzes maken is moeilijk. Deze keuze is mischien wel de moeilijkste die er is. Maar 1 ding is slechter dan een keuze maken, en dat is geen keuze maken. En dat is wat nu gebeurd.

Blijven hangen in "what if", terwijl we de huidige consequenties onbelicht laten, is kop in t zand.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Vorige week is de sluitingstijd een paar uurtjes vervroegd in een systeem dat gefaald heeft, en daarvan hebben mensen bedacht dat dat een lockdown heet 8)7 . Nu zitten we een discussie te houden over wat er moet gebeuren ipv dat er daadwerkelijk iets gebeurt.
Wat mij betreft hadden we het land drie weken dicht gegooid. Scholen dicht, thuis werken, horeca dicht en doe dan ook maar de f@kking bieb dicht. Het klagen was niet anders geweest, de discussie was er niet anders door geweest, de gevolgen met betrekking tot de pandemie wel.

• coelho
DevWouter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:59:
offtopic:
@coelho

Het probleem met extreme bewoording op een extreme manier beantwoorden is dat daardoor de discussie vaak alleen maar feller wordt. Het wordt dan een wapenwedloop.

Beter is om genuanceerd te blijven (en ja dat kost moeite) zodat de boel niet escaleert en dat je het dialoog gaande kan houden zodat jij ze kan overtuigen.

Wat betreft sommige verhalen: Wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe. En dwing ze tot specifieke antwoorden. Meestal lopen ze dan op een gegeven moment vast (hoewel ze dat pas later zullen toegeven).
Je hebt een punt, ik zal even wat gas terug nemen :) Laten we het houden op wat persoonlijke frustratie omdat ik ook dicht op het vuur zit en het onbegrijpelijk vindt dat mensen zo makkelijk over wetenschap heen stappen.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:22

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat over twee weken het er veel beter uit ziet.
Omdat mensen met een 2G bewijs nog steeds besmet kunnen worden. Dus juist de mensen binnenhouden die anders getest zouden worden waarvan je dan zeker weet dat zij geen corona hebben is dus allerminst vreemd.

Daarom moet je juist iedereen laten testen. Het is dan jammer als je een vaccinatie hebt gehad. Dat blijkt dus in de praktijk niet zo te werken als dat we allemaal hadden gehoopt. We moeten niet naar elkaar wijzen maar gewoon allemaal dezelfde richting in, afstand houden en testen.

Nu wordt er straks een 2G ingevoerd wat totaal geen nut zal hebben (je mag me quoten over een maand) om de teleurstellende resultaten van de vaccinatiecampagnes wat ontzettend veel Belastinggeld heeft gekost te camoufleren.

• SemperFidelis
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:56:
[...]

Op dezelfde wijze, maar dan in twee groepen verdeeld. Dus beide groepen hun eigen zwartboek, juist omdat het aantal covidpatienten het aantal overige patienten in aantallen zo overwoekert. Dan ben je dus als hartpatient per definitie klaar.
Wat bedoel je met per definitie klaar? Je operatie is wellicht uitgesteld, maar het is niet zo dat je direct klaar bent.
Daarnaast worden er ook corona patienten geweigerd op IC.
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:00:
[...]

Ik weet niet of @coelho zich kan vinden in de volgende reactie maar die van mij is als volgt op jouw vraag:

Een terechte en goede vraag. De vraag waar beleidsmakers een antwoord op moeten geven.
Maar jij vond dat coronapatienten uberhaupt geweigerd moesten worden niet?
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:00:
[...]

Dat is het ontlopen, of minimaal negeren, van je verantwoordelijkheid als beleidsmakers.

Keuzes maken is moeilijk. Deze keuze is mischien wel de moeilijkste die er is. Maar 1 ding is slechter dan een keuze maken, en dat is geen keuze maken. En dat is wat nu gebeurd.

Blijven hangen in "what if", terwijl we de huidige consequenties onbelicht laten, is kop in t zand.
Het beleid is om levens te redden, ongeacht wat het ziektebeeld is. Dat jij dat vervolgens interpreteert als 'er wordt geen keuze gemaakt' snap ik niet. Er wordt wel degelijk een keuze gemaakt.

De realiteit is dat de IC's overbelast zijn. Dat probleem wordt door sommigen nu misbruikt om te zeggen dat enkel mensen met bepaalden ziektes nog op de IC mogen.

[ Voor 31% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 14:05 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:57:
[...]

Maar doet de kamer dat of de regering? De regering brengt het nu alsof er 2G moet komen omdat er geen andere opties zijn. En dat terwijl er genoeg opties zijn/waren (eerder ingrijpen b.v.). Naar mijn idee gaat de hele discussie in de kamer dus al over het verkeerde omdat de regering veel te lang afwacht om daarna met een 'accuut' probleem te komen waarbij hun oplossing de enige is die nog mogelijk is.

Ik geef toe dat er steeds minder opties zijn, maar dat komt puur en alleen doordat de regering weigert om vooruit te denken en eens op tijd wat te doen.
Beiden... Volgens mij is het aan de kamer om de regering te controleren en eventueel bij te sturen...

Regering stelt 2G voor, is het aan de kamer om daar iets van te vinden, anders kunnen ze zonder tegengeluid aan de slag. Dus ik leg de bal op dit moment misschien nog wel meer bij de kamer.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

[...]

Nou, als je nú nog weigert, ben je, in mijn ogen, een redelijke die hard fanatiekeling hoor (afgezien van die om medische redenen niet kunnen natuurlijk).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:59:
[...]

Mjah de enige die daar echt oog voor leek te hebben leek Pouw-Verweij te zijn.
Haar spreektijd ging daar zo ongeveer aan op, de huidige discussie over allerlei G'en is leuk, nadat we eerst serieus hebben besloten om de handel drastisch naar beneden te krijgen. Gelijk daarna kun je verder met hoe je daarna verder gaat.
PvdA, Volt deden ook nog een poging.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:58
redwing schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:57:
[...]

Dan kan je als kamer toch massaal de huidige aanpak afkeuren? Dat gebeurt ook niet zo zeer, niet op basis van betere inzichten iig. Van de helft van de oppositie hoef je niets anders te verwachten dan "nee, wil ik niet want ik wil het niet" en de andere helft stelt wel eens een goede vraag en daar houdt het dan weer op. Tenminste, zo krijg ik het binnen.

• ErA

ErA

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:03:

[...]

Maar jij vond dat coronapatienten uberhaupt geweigerd moesten worden niet?
Nee. En dat heb ik nergens gezegd. Ik heb op mijn manier en op basis van mijn redenatie trachten uit te leggen voor welke uitdaging we staan.

@coelho heeft dat probleem op een andere wijze mooi verwoord dus gebruik ik deze gelegenheid om daarop in te haken. En dat brengt mij bij mijn antwoord op jouw vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door ErA op 17-11-2021 14:07 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Wat mij betreft is een keiharde lockdown altijd de beste oplossing. Niemand meer de grens over, iedereen werkt thuis of is vrij. Geen bezoek over de vloer. Avondklok.

Als we dat met z'n allen 2 weken zouden doen, heb je ineens bijna geen gevallen meer. Probleem is alleen dat Nederlanders dat toch niet 100% gaan volgen, waardoor het lijkt dat de maatregel niet werkt, terwijl eigenlijk de maatregel niet opgevolgd wordt.

Pasgeleden in Portugal geweest: 98% vaccinatiegraad en nog loopt de helft op straat (!) vrijwillig met een mondkapje op, houdt afstand, etc. Maar het dagelijkse leven gaat door. Ben heel benieuwd hoe Covid zich daar ontwikkelt deze winter en wat voor impact het op hun zorgsysteem gaat hebben.

Zijn die Portugezen nu gewoon slimmer cq. wij dommer, dat we blijkbaar met hele volksstammen tegelijk vallen voor onzin via social media en daardoor denken dat we het beter weten dan zorgpersoneel?

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 17-11-2021 14:12 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:11:
[...]

Wat mij betreft is een keiharde lockdown altijd de beste oplossing. Niemand meer de grens over, iedereen werkt thuis of is vrij. Geen bezoek over de vloer. Avondklok.

Als we dat met z'n allen 2 weken zouden doen, heb je ineens bijna geen gevallen meer. Probleem is alleen dat Nederlanders dat toch niet 100% gaan volgen, waardoor het lijkt dat de maatregel niet werkt, terwijl eigenlijk de maatregel niet opgevolgd wordt.

Pasgeleden in Portugal geweest: 98% vaccinatiegraad en nog loopt de helft op straat (!) vrijwillig met een mondkapje op, houdt afstand, etc. Maar het dagelijkse leven gaat door. Ben heel benieuwd hoe Covid zich daar ontwikkelt deze winter en wat voor impact het op hun zorgsysteem gaat hebben.
heb je ook over de implicaties van 'iedereen werkt thuis of is vrij' nagedacht? In bouw, industrie, voeding , OV , om maar wat te noemen?

• SemperFidelis
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:06:
[...]

Nee. En dat heb ik nergens gezegd. Ik heb op mijn manier en op basis van mijn redenatie trachten uit te leggen voor welke uitdaging we staan.

@coelho heeft dat probleem op een andere wijze mooi verwoord dus gebruik ik deze gelegenheid om daarop in te haken. En dat brengt mij bij mijn antwoord op jouw vraag.
Oh maar ik heb ook aan @coelho gevraagd: op basis waarvan moet een triage worden gedaan voor een IC bed in plaats van hoe dat nu wordt gedaan. Dat antwoord heb ik van beiden nog niet gehad en ben wel echt oprecht benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 14:15 ]

• ErA

ErA

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:14:
[...]

Oh maar ik heb ook aan @coelho gevraagd: op basis waarvan moet een triage worden gedaan voor een IC bed?
Ik zou vragen of die je vraag wil redigeren aan diegene die daar een antwoord op zouden moeten geven. Als ik jouw antwoord geef hierop, wat ik meermaals heb gedaan op vragen van jou, dan is mijn antwoord vervolgens het voer voor discussie. Terwijl het punt wat ik/we proberen te maken op de achtergrond verdwijnt.

En dat punt is dat het huidige beleid op basis waarvan besluitvorming plaats vind geen rekening houdt met alle variabelen en andere medische vraagstukken anders dan Corona op dit moment benadeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door ErA op 17-11-2021 14:20 ]

• SemperFidelis
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:18:
[...]

Ik zou vragen of die je vraag wil redigeren aan diegene die daar een antwoord op zouden moeten geven. Als ik jouw antwoord geef hierop, wat ik meermaals heb gedaan op vragen van jou, dan is mijn antwoord vervolgens het voer voor discussie. Terwijl het punt wat ik/we proberen te maken op de achtergrond verdwijnt.
Het punt dat je maakt is niet nieuw, sterker nog, Hugo de Jonge heeft het er constant over
https://www.hartvannederl...tienten-op-intensive-care

Maar goed, ik begrijp dus dat je enkel even wil melden dat onze IC's vol zijn (zoals iedereen wel weet).
Daar is allang beleid voor en er wordt wel degelijk gekeken naar hoe die IC vervolgens wordt gevuld. Dus dan snap ik de hele discussie die je probeert te voeren niet echt.
Maar thanks voor de uitleg dan iig.

• stylezzz
  • Laatst online: 22:33
Guido Weijers cancelt in ieder geval zijn oudejaarsconference. Zelf zegt hij er 100% of niet voor te gaan.... Gezien zijn mening over vaccinaties zal het dus niet zijn.... Ik vind het wel een teken aan de wand hoe een van 'slands bekendste cabaretiers er geen brood meer van kan maken.

https://www.bndestem.nl/s...erence-op-rtl-4~a36f39c0/

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

zacht schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:01:
[...]

Vorige week is de sluitingstijd een paar uurtjes vervroegd in een systeem dat gefaald heeft, en daarvan hebben mensen bedacht dat dat een lockdown heet 8)7 . Nu zitten we een discussie te houden over wat er moet gebeuren ipv dat er daadwerkelijk iets gebeurt.
Wat mij betreft hadden we het land drie weken dicht gegooid. Scholen dicht, thuis werken, horeca dicht en doe dan ook maar de f@kking bieb dicht. Het klagen was niet anders geweest, de discussie was er niet anders door geweest, de gevolgen met betrekking tot de pandemie wel.
Niet zo "zacht" als dat het lijkt uit je naam ;)

Ik ben daar ook voor trouwens, beter nu flink doorpakken dan allemaal halfzachte maatregelen waarvan maar beperkt effect kan worden verwacht.

Niet dat ik dat nou zo leuk vindt, ik vindt dat helemaal niet leuk maar ik realiseer me dat het wel nodig is. We zien het nu zo ongeveer al anderhalve maand aankomen en er gebeurt bijna niets behalve wat halfzacht geneuzel

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:13:
[...]

heb je ook over de implicaties van 'iedereen werkt thuis of is vrij' nagedacht? In bouw, industrie, voeding , OV , om maar wat te noemen?
Maandenlang aanmodderen met je halve personeelsbestand ziek, is ook niet bepaald florisant voor de economie, als je daarop doelt. Uiteraard geldt die lockdown voor de niet-essentiele beroepen, ziekenhuizen, supermarkten, etc werken gewoon door natuurlijk.

• ErA

ErA

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:20:
[...]

Het punt dat je maakt is niet nieuw, sterker nog, Hugo de Jonge heeft het er constant over
https://www.hartvannederl...tienten-op-intensive-care
In dit filmpje legt Hugo de Jonge de bal (Trolleyprobleem) volledig neer bij de ongevaccineerde. Als de ongevaccineerde er niet is dan is het trolleyprobleem er niet.

Zijn we daar echt van overtuigd?

100% vaccinatie betekent dus 100% trolley probleem opgelost?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:21:
Guido Weijers cancelt in ieder geval zijn oudejaarsconference. Zelf zegt hij er 100% of niet voor te gaan.... Gezien zijn mening over vaccinaties zal het dus niet zijn.... Ik vind het wel een teken aan de wand hoe een van 'slands bekendste cabaretiers er geen brood meer van kan maken.

https://www.bndestem.nl/s...erence-op-rtl-4~a36f39c0/
Ik vind het eerder een teken aan de wand dat iemand niet een catastrofale pandemie een aanleiding acht om nu maar even niet een zaal vol mensen bij elkaar te zetten maar dat diegene het overheidsbeleid maar niks vindt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:24:
[...]

In dit filmpje legt Hugo de Jonge de bal (Trolleyprobleem) volledig neer bij de ongevaccineerde. Als de ongevaccineerde er niet is dan is het trolleyprobleem er niet.

100% vaccinatie betekent iig minder probleem.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:56:
[...]

Nogmaals, wat bedoel je hiermee te zeggen? Als een ziekte nooit meer weg gaat, moeten we dat niet meer behandelen? Zoals ik eerder zei, kanker en hartkwalen gaan ook nooit weg. Dus Corona is niet opeens uniek daarin ofzo.
De meeste kanker en hartfalen gevallen zijn wel degelijk door levensstijl aanpassingen aan te vliegen. Is totaal anders dan een virus

• ErA

ErA

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:25:
[...]

100% vaccinatie betekent minder probleem.
Ok. Wat doen we met de rest van het probleem. Hoe gaan we om met Triage van de rest van het probleem. Blijven we enkel sturen op Acuutheid waarbij we de problematiek van uitgestelde zorg negeren? Of?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:25:
[...]

100% vaccinatie betekent iig minder probleem.
Dit is een aanname ;).

• stylezzz
IJzerlijm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:24:
[...]

Ik vind het eerder een teken aan de wand dat iemand niet een catastrofale pandemie een aanleiding acht om nu maar even niet een zaal vol mensen bij elkaar te zetten maar dat diegene het overheidsbeleid maar niks vindt.
Ach.... vorig jaar was hij een van de boegbeelden die huilie huilie deden toen ze niet konden optreden. Nu we werkende vaccins hebben is hij ook tegen de vaccinaties. Ik mocht hem altijd wel.... maar mijn beeld is toch aardig bijgesteld van deze kerel.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je wilt beweren dat een hogere vaccinatiegraad niet tot minder opnames leidt?

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MikeyMan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:27:
[...]

Je wilt beweren dat een hogere vaccinatiegraad niet tot minder opnames leidt?
Er is geen land waar momenteel 100% is gevaccineerd. Dus dan wordt het lastig om dit als feit op tafel te gooien.

• Grrrrrene
  • Niet online
Indoubt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:23:
[...]

Niet dat ik dat nou zo leuk vindt, ik vindt dat helemaal niet leuk maar ik realiseer me dat het wel nodig is. We zien het nu zo ongeveer al anderhalve maand aankomen en er gebeurt bijna niets behalve wat halfzacht geneuzel
En dat is exact wat ik niet begrijp van onze politiek. Je ziet een forse verandering van de helling van de grafiek, je kunt die lijn in gedachten doortrekken en kijken wat je na 2-3 weken hebt. En toch laten ze het gebeuren, wetende dat de gevallen altijd een week of twee na-ijlen t.o.v. de maatregelen die je neemt.

En als dit nou de eerste keer was, zou je nog onwetendheid kunnen claimen, maar Nederland is er keer op keer een ster in om te snel te versoepelen en te traag weer wat maatregelen te nemen. Als dit zo door gaat zitten we in december gewoon weer met een avondklok.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:26:
[...]

Ok. Wat doen we met de rest van het probleem. Hoe gaan we om met Triage van de rest van het probleem. Blijven we enkel sturen op Acuutheid waarbij we de problematiek van uitgestelde zorg negeren? Of?
Zal voorlopig een combinatie blijven van proberen de instroom te beperken, op de langere termijn de capaciteit vergroten en hopelijk betere medicatie.

• SemperFidelis
[...]

Hugo de Jonge zegt zeer terecht dat elke ongevaccineerde op de IC een plek bezet houdt voor mensen die een operatie nodig hebben.
Als er meer gevaccineerd wordt, raken de IC's leger en kunnen we meer planbare operaties uitvoeren. Je postte zelf al dat elke corona IC bed 15 andere operaties vertraagd nota bene. Dus lijkt me dat elke ongevaccineerde op de IC minder al een prima winst is wat je moet nastreven.

Daar kun je moeilijk iets op tegen hebben right?
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:26:
[...]

Nogmaals, wat is je voorstel? Corona patienten niet meer op de IC leggen? Blijkbaar vind je het huidige systeem niet ok.

[ Voor 31% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 14:30 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stimulate14 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:28:
[...]

Er is geen land waar momenteel 100% is gevaccineerd. Dus dan wordt het lastig om dit als feit op tafel te gooien.
Neehoor. We zien prima de gevolgen van een hogere vaccinatiegraad. Over de afgelopen periode, en in landen waar ze nog hoger zitten. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een hogere vaccinatiegraad niet tot minder problemen leidt.

Of het een 100% oplossing biedt; daar kunnen we over discussiëren. Over een positieve bijdrage niet.

• 42erik
  • Niet online
[...]

ik heb even niet het hele trolleyverhaal gelezen, maar weet wel:

100% vaccin is een heel heel veel kleiner probleem in ziekenhuizen

• SemperFidelis
[...]

Meer vaccinaties = minder IC opnamens. Dat staat toch wel buiten kijf lijkt me.

• stylezzz
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:28:
[...]

En dat is exact wat ik niet begrijp van onze politiek. Je ziet een forse verandering van de helling van de grafiek, je kunt die lijn in gedachten doortrekken en kijken wat je na 2-3 weken hebt. En toch laten ze het gebeuren, wetende dat de gevallen altijd een week of twee na-ijlen t.o.v. de maatregelen die je neemt.

En als dit nou de eerste keer was, zou je nog onwetendheid kunnen claimen, maar Nederland is er keer op keer een ster in om te snel te versoepelen en te traag weer wat maatregelen te nemen. Als dit zo door gaat zitten we in december gewoon weer met een avondklok.
Polderen... meer is het niet. In plaats van gisteren de knoop door te hakken draaien een hoop partijen weer om de hete brei heen. Vragen we nog om een extra OMT advies en vergaderen we volgende week verder.... Tsjah, zo komt er echt niks van de grond.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:21:
Guido Weijers cancelt in ieder geval zijn oudejaarsconference.
Zie! Corona brengt ook goede dingen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Mwah, we hebben Portugal als goede voorbeeld, toch? 98% gevaccineerd durf ik best af te ronden naar 100%.

• SemperFidelis
tlpeter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:26:
[...]

De meeste kanker en hartfalen gevallen zijn wel degelijk door levensstijl aanpassingen aan te vliegen. Is totaal anders dan een virus
En dit virus is ook prima aan te vliegen door vaccineren.
Vergeet niet dat het gemiddelde BMI op de corona afdelingen 30+ is. En dat een relatief groot deel ongevaccineerd is...

[ Voor 16% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 14:34 ]

• stylezzz
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:32:
[...]

Mwah, we hebben Portugal als goede voorbeeld, toch? 98% gevaccineerd durf ik best af te ronden naar 100%.
Mwah.... op 10,3 miljoen portugezen is 2% toch nog altijd een 206.000 mensen. In asbolute aantallen verkijken veel mensen zich vaak.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Empathy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:04:
[...]

Nou, als je nú nog weigert, ben je, in mijn ogen, een redelijke die hard fanatiekeling hoor (afgezien van die om medische redenen niet kunnen natuurlijk).
Vergeet niet dat veel mensen moeite hebben met hun fout toegeven of meer algemeen een mening bijstellen.
Zeker als ze daarvoor heel stellig waren.

Het probleem met veel ongevaccineerden is dat die dus vaak nogal stellig waren en dat ook zo naar hun omgeving geuit hebben. Die voelen zich nu uitgekotst door de maatschappij en enkel nog een warm bad in de tunnel van andere ongevaccineerden. En zo'n tunnel echoot dan weer lekker, dat is dan niet alleen een veilige plek, het polariseert ook verder.

alles kan off-topic

• Dennahz

Dennahz

Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:28:
[...]

Nu wil ik niet al te complotterig klinken, maar het lijkt soms wel alsof ze expres de cijfers laten oplopen, zodat ze bepaalde maatregelen kunnen treffen. Die 2G-regel zou bijvoorbeeld nooit discussie over zijn geweest als we nog <10k besmettingen per dag zaten.
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:27:
[...]

Ach.... vorig jaar was hij een van de boegbeelden die huilie huilie deden toen ze niet konden optreden. Nu we werkende vaccins hebben is hij ook tegen de vaccinaties. Ik mocht hem altijd wel.... maar mijn beeld is toch aardig bijgesteld van deze kerel.
Volgens mij is hij vooral tegen dingen als de coronapas, niet per se tegen het vaccin zelf. Waarom zou je daar überhaupt tegen zijn? Hell, ik heb de prik zelf niet gehad, maar ben echt niet tegen dat vaccin hoor. Ben juist blij dat het de risicogroepen zo goed kan helpen. Anders was het nu echt nog dramatischer geweest in de ziekenhuizen.

Twitter

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:28
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:34:
[...]

Mwah.... op 10,3 miljoen portugezen is 2% toch nog altijd een 206.000 mensen. In asbolute aantallen verkijken veel mensen zich vaak.
mooi...veel mensen verkijken zich dan vaak hoeveel van de 206000 ernstig ziek worden

dan is dat absoluut getal een stuk lager dan als het Gros niet gevaccineerd was

• SemperFidelis
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:36:
[...]

Nu wil ik niet al te complotterig klinken, maar het lijkt soms wel alsof ze expres de cijfers laten oplopen, zodat ze bepaalde maatregelen kunnen treffen. Die 2G-regel zou bijvoorbeeld nooit discussie over zijn geweest als we nog <10k besmettingen per dag zaten.
Waarom zou men zou graag een 2G regel willen..?

• stylezzz
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:36:
[...]

Volgens mij is hij vooral tegen dingen als de coronapas, niet per se tegen het vaccin zelf. Waarom zou je daar überhaupt tegen zijn? Hell, ik heb de prik zelf niet gehad, maar ben echt niet tegen dat vaccin hoor. Ben juist blij dat het de risicogroepen zo goed kan helpen. Anders was het nu echt nog dramatischer geweest in de ziekenhuizen.
Dat is precies het probleem, je weet namelijk niet of dat je vatbaar bent voor het virus. Guido vind ook goed dat kwetsbaren gevaccineerd worden, maar acht zichzelf onschendbaar. Ik denk de meest gemaakte fout door velen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:39:
[...]

Ik praat gewoon met de meerderheid mee om niet op een wappie te lijken... Dus 2G geen probleemn :z en ik ben gevaccineerd, dus het raakt me niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Keiichi op 17-11-2021 14:41 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• ErA

ErA

Ik hou er sterk rekening mee dat ongeacht de vaccinatiegraad in Nederland Corona ieder jaar een druk op ons zorgsysteem gaat zetten die ervoor zorgt dat we voor dezelfde situatie staan als we nu staan.

Met dien verstande zou ik hierop voorsorteren en vragen beantwoorden die voortvloeien uit dit standpunt.

Momenteel krijg ik niet het gevoel dat men rekening houdt met dit scenario en hier stevig op inzet.

That's it.

[ Voor 7% gewijzigd door ErA op 17-11-2021 14:41 ]

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 09:42
stylezzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:34:
[...]

En mwah, nog een kanttekening, in Portugal is het zo ongeveer nog steeds iedere dag 20 graden. Lang nog geen herfst.

En mwah, in Portugal is de oversterfte vrijwel het hoogste van heel Europa.

Maar in Portugal, daar schijnt de zon en is alles mooi hier op Tweakers! Behalve dat ze play-offs moeten voetballen.

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Keiichi schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:40:
[...]

Ik praat gewoon met de meerderheid mee om niet op een wappie te lijken... Dus 2G geen probleemn :z en ik ben gevaccineerd, dus het raakt me niet.
Geef anders eens antwoord op z'n vraag?

• Dennahz

Dennahz

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:39:
[...]

Dat vraag ik mij ook constant af, maar het is eigenlijk een trend die je in verschillende landen ziet. Vrijwel overal voeren ze zo'n beetje dezelfde regels in. Het ene land wat eerder dan het andere.

Mijn angst is vooral, dat we naar zo'n gestoord systeem gaan zoals in Oostenrijk of Australië (al is die laatste wel heel extreem). Het is niet dat je direct de hele wereld besmet met één of ander dodelijk virus als je maar een stap buiten zet. En dat lijken mensen wel eens te vergeten.

Niet iedere ongevaccineerde is per definitie ziek of een super spreader.

Stel dat ik besmet raak, stel. Dan mag ik officieel niet even een rondje hardlopen of fietsen in de polders. Dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op? Niet dat iemand het gaat checken of zo, maar zolang je bij mensen uit de buurt blijft is er weinig aan de hand. Het beleid is eigenlijk vooral gemaakt door en voor de randstad en gaat er ook altijd vanuit dat het altijd en overal extreem druk is.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 17-11-2021 14:44 ]

Twitter

• SemperFidelis
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:40:
Ik hou er sterk rekening mee dat ongeacht de vaccinatiegraad in Nederland Corona ieder jaar een druk op ons zorgsysteem gaat zetten die ervoor zorgt dat we voor dezelfde situatie staan als we nu staan.

Met dien verstande zou ik hierop voorsorteren en vragen beantwoorden die voortvloeien uit dit standpunt.

Momenteel krijg ik niet het gevoel dat men rekening houdt met dit scenario en hier stevig op inzet.

That's it.
Nogmaals, de gehele medische tak zegt dat er meer IC bedden nodig zijn. Hoe je er bij komt dat daar niet naar wordt gekeken is mijn een raadsel.

En ook nogmaals: meer IC bedden betekent niet dat we corona opeens onder controle hebben. Je accepteert enkel meer corona doden (tegen hogere kosten).
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:42:
[...]

Dat vraag ik mij ook constant af, maar het is eigenlijk een trend die je in verschillende landen ziet. Vrijwel overal voeren ze zo'n beetje dezelfde regels in. Het ene land wat eerder dan het andere.

Mijn angst is vooral, dat we naar zo'n gestoord systeem gaan zoals in Oostenrijk of Australië (al is die laatste wel heel extreem). Het is niet dat je direct de hele wereld besmet met één of ander dodelijk virus als je maar een stap buiten zet. En dat lijken mensen wel eens te vergeten.

Niet iedere ongevaccineerde is per definitie ziek of een super spreader.
Voert Oostenrijk een gestoord systeem in omdat ze graag corona willen verslaan, of voeren ze een gestoord systeem in omdat ze dat leuk lijkt?

[ Voor 33% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 14:44 ]

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 09:42
Keiichi schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:40:
[...]

'Nee een vaccinatiedwang komt er nooit'
'Nee een coronapas komt er nooit'
'Nee een coronapas op het werk is onbespreekbaar'
'Nee we verplichten niemand'

Alles wat wat de zogenaamde wappies voorspelden een jaar geleden, is voor de helft uitgekomen. Maar dit kon allemaal niet waar zijn volgens iedereen de rest.

• Fly-guy
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:24:
[...]

Maandenlang aanmodderen met je halve personeelsbestand ziek, is ook niet bepaald florisant voor de economie, als je daarop doelt. Uiteraard geldt die lockdown voor de niet-essentiele beroepen, ziekenhuizen, supermarkten, etc werken gewoon door natuurlijk.
En tankstations, bezorgers, loodgieters, dierenartsen, bouwvakkers, buschauffeurs, ns personeel, vrachtwagen bestuurders, laders en lossers, de lijst wordt wel heel lang wil je geen grote problemen krijgen in het dagelijkse leven.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-11 21:23

boesOne

meuh

Waarom discussieren we hierover? Er is geen vaccinatieplicht, dus je hebt een x aantal ongevaccineerden. Daar moeten we maar mee dealen, of we moeten een plicht invoeren: andere discussie.

Met nu een plicht invoeren, als dat al lukt of wenselijk is, gaan we ook niet op korte termijn de golf stoppen.
Dus die hele discussie is dus meer een schuldvraag. Maar hoe kan je de niet gevaccineerden de schuld geven als er geen plicht is. Ze volgen gewoon ook beleid. En dat is vrije keus.

En met het aanwijzen van een zondebok los je vervolgens ook niks op. Dus, wat gaan we doen om nu het tiij te keren?

disclaimer: ben pro vax, maar anti polarisatie

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
Empathy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:42:
[...]

Geef anders eens antwoord op z'n vraag?
Had het nog wat toegevoegd, het raakt mij niet, dus ik heb geen rede om tegenstander te zijn.

Even buiten deze gekkigheid, ik ben eigenlijk tegenstander van 2G, maar als iemand een microfoon onder m'n neus zou douwen en op TV zou komen, zal ik waarschijnlijk het veilige antwoord geven waardoor ik minste commentaar uit mijn omgeving zal krijgen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Dennahz

Dennahz

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:43:
[...]

Voert Oostenrijk een gestoord systeem in omdat ze graag corona willen verslaan, of voeren ze een gestoord systeem in omdat ze dat leuk lijkt?
Ongevaccineerden beboeten als ze het wagen om hun huis te verlaten vind ik eerder pestgedrag dan dat het echt nut heeft. Het zijn volwassen mensen. Die behandel je niet als één of ander schoolkind die je de les wil lezen.
boesOne schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:45:
Waarom discussieren we hierover? Er is geen vaccinatieplicht, dus je hebt een x aantal ongevaccineerden. Daar moeten we maar mee dealen, of we moeten een plicht invoeren: andere discussie.

Met nu een plicht invoeren, als dat al lukt of wenselijk is, gaan we ook niet op korte termijn de golf stoppen.
De die hele discussie is dus meer een schuldvraag. Maar hoe kan je de niet gevaccineerden de schuld geven als er geen plicht is. Ze volgen gewoon ook beleid. En dat is vrije keus.

En met het aanwijzen van een zondebok los je vervolgens ook niks op. Dus, wat gaan we doen om nu het tiij te keren?

disclaimer: ben pro vax, maar anti polarisatie
Ben benieuwd of de overheid dan ook garant gaat staan bij eventuele ernstige bijwerkingen moest er zo'n vaccinatieplicht komen ;) Niet dat ik dat ooit verwacht hier, maar goed... je weet nooit hoe dingen lopen.

[ Voor 50% gewijzigd door Dennahz op 17-11-2021 14:47 ]

Twitter

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
hoevenpe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:22:
[...]

Pouw-Verweij (JA21) was gisteren vrijwel de enige die vroeg welke extra maatregelen NU genomen moeten/kunnen worden, ook die man van de SGP was mordicus tegen 2G maar probeerde wel een duidelijk kader te vragen waarbinnen 2G op- en afgeschaald zal worden. Deze partijen op dezelfde hoop gooien als FvD en PVV is veel te kort door de bocht.

Ieder weldenkend mens beseft dat een nieuwe lockdown onontkoombaar is, of in ieder geval op zeer korte termijn 2G/2G+/3G beleid zoals in Duitsland en Oostenrijk ingevoerd is. Heb gisteren in het debat alleen de PvdA over die lockdown gehoord en JA21 om extra algemene maatregelen horen vragen, waar we precies op sturen (besmettingen of IC-capaciteit) is relevant maar lost het acute probleem niet op.
Sorry je hebt gelijk. Ik bedoelde Van Haga. Die heeft zijn eigen groep en hoort niet bij JA21

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• SemperFidelis
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:46:
[...]

Ongevaccineerden beboeten als ze het wagen om hun huis te verlaten vind ik eerder pestgedrag dan dat het echt nut heeft. Het zijn volwassen mensen. Die behandel je niet als één of ander schoolkind die je de les wil lezen.
O ik vind het ook een gek systeem.
Maar jij wilde impliceren dat men besmettingscijfers manipuleert om een gek systeem te kunnen invoeren.

Waarom zou men dat doen?

• ErA

ErA

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:43:
[...]

Nogmaals, de gehele medische tak zegt dat er meer IC bedden nodig zijn. Hoe je er bij komt dat daar niet naar wordt gekeken is mijn een raadsel.
En wat is er concreet gedaan om dit te realiseren? Welke concrete stappen zijn er inmiddels gezet. Waar en wanneer gaat deze capaciteit er bij komen?

• SemperFidelis
AFCAjax schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:41:
[...]

En mwah, nog een kanttekening, in Portugal is het zo ongeveer nog steeds iedere dag 20 graden. Lang nog geen herfst.

En mwah, in Portugal is de oversterfte vrijwel het hoogste van heel Europa.

Maar in Portugal, daar schijnt de zon en is alles mooi hier op Tweakers! Behalve dat ze play-offs moeten voetballen.
Het is daar winter en 's nachts allesbehalve lekker warm.

En je weet ook vast wanneer die oversterfte golf in Portugal was ;)

• SemperFidelis
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:48:
[...]

En wat is er concreet gedaan om dit te realiseren? Welke concrete stappen zijn er inmiddels gezet. Waar en wanneer gaat deze capaciteit er bij komen?
Niet veel. Je punt hiermee?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11
ErA schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:37:
[...]

Bingo. En het handvat om, geredeneerd vanuit oplossingsgerichtheid en pragmatiek, op te schalen met COVID specifieke zorg op korte termijn, is afgeschoten.

De realiteit dat Covid nooit meer weggaat wordt omarmd en niet ontkent.

De termijn om de bottleneck, gekwalificeerd IC personeel, op te lossen wordt geschat op 5 jaar. Exclusief besluitvorming natuurlijk.

Waarmee de conclusie we beter af zijn die COVID patient lucht te laten happen en 15 hartoperaties door te laten gaan toch akelig onvermijdbaar is. Tenzij iemand met een ander handvat komt.

Ik zie ze niet meer namelijk.

* bewust gesimplicifeerd en gepolariseerd beschreven om de discussie te versnelle en vergroten.
Je doet nu net alsof het een gegeven is dat er heel veel mensen moeten worden opgenomen, maar daar is natuurlijk (tot op zekere hoogte) ook in te sturen.

Dus laten we we vooral ook proberen om het aantal opnames (zowel in ziekenhuis als op de IC) terug te dringen:

- vaccineren
- vaccineren
- vaccineren
- maatregelen opvolgen

Zolang het hieraan blijft schorten is het dweilen met de kraan open.

• coelho
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:14:
[...]

Oh maar ik heb ook aan @coelho gevraagd: op basis waarvan moet een triage worden gedaan voor een IC bed in plaats van hoe dat nu wordt gedaan. Dat antwoord heb ik van beiden nog niet gehad en ben wel echt oprecht benieuwd.
Ik meende dat ik dat al wel gedaan had: coelho in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

Dus op basis van code zwart triage, waarvoor het handboek al klaar ligt, maar dan de groepen covid/non-covid als 2 aparte entiteiten benaderen met elk hun eigen capaciteit ipv uit te gaan van één IC die vervolgens door een combinatie van aantallen en ligdagen nagenoeg helemaal ingenomen wordt door Covid. Dus de hartpatient niet in dezelfde triage als de Covid patient, maar appels met appels vergelijken.

• gekkie
  • Laatst online: 22:43
SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:48:
[...]
Het is daar winter en 's nachts allesbehalve lekker warm.

En je weet ook vast wanneer die oversterfte golf in Portugal was ;)
In sommige landen lijkt een keertje echt goed uit de bocht vliegen (qua doden, status in ziekenhuizen en een echte lockdown militairen op straat) toch een aardig duur effect te kunnen hebben.

• Dennahz

Dennahz

SemperFidelis schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:47:
[...]

O ik vind het ook een gek systeem.
Maar jij wilde impliceren dat men besmettingscijfers manipuleert om een gek systeem te kunnen invoeren.

Waarom zou men dat doen?
De besmettingscijfers zullen niet gemanipuleerd zijn, die zijn wel echt. Maar ik begrijp gewoon niet waarom ze ze keer op keer zover laten oplopen. Eigenlijk totdat er bijna een zorginfarct ontstaat.

Ieder weldenkend mens had dit toch allang kunnen zien aankomen? En dan zijn zij zogenaamd de experts.

Ervan uitgaande dat ze niet helemaal kierewiet zijn daar in het kabinet... is de enige andere logische conclusie dat het een bewuste strategie is. Maar waarom? Beats me.

Twitter

• SemperFidelis
coelho schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:50:
[...]

Ik meende dat ik dat al wel gedaan had: coelho in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"

Dus op basis van code zwart triage, waarvoor het handboek al klaar ligt, maar dan de groepen covid/non-covid als 2 aparte entiteiten benaderen met elk hun eigen capaciteit ipv uit te gaan van één IC die vervolgens door een combinatie van aantallen en ligdagen nagenoeg helemaal ingenomen wordt door Covid. Dus de hartpatient niet in dezelfde triage als de Covid patient, maar appels met appels vergelijken.
Dus dan komt de situatie voor dat je corona patienten moet gaan weigeren omdat je voorrang geeft aan niet acute operaties? Dat lijkt me eerder een oneerlijker systeem.
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:51:
[...]

De besmettingscijfers zullen niet gemanipuleerd zijn, die zijn wel echt. Maar ik begrijp gewoon niet waarom ze ze keer op keer zover laten oplopen. Eigenlijk totdat er bijna een zorginfarct ontstaat.

Ieder weldenkend mens had dit toch allang kunnen zien aankomen? En dan zijn zij zogenaamd de experts.

Ervan uitgaande dat ze niet helemaal kierewiet zijn daar in het kabinet... is de enige andere logische conclusie dat het een bewuste strategie is. Maar waarom? Beats me.
Ahh ok. Ja eens, ik vind het ook te reactief.

[ Voor 28% gewijzigd door SemperFidelis op 17-11-2021 14:52 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 21:40
Dennahz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:46:
[...]

Ik neem aan dat we het erover eens kunnen zijn dat minder besmettingen, minder kans op het doorgeven, wat weer minder kans op mensen in het ziekenhuis betekent.

Als die laatste hoger wordt, moet je dus ergens in de keten wat gaan aanpassen. Hetzij kinderen vaccineren, hetzij een lockdown, hetzij verplicht vaccineren.. Voor alles zijn wel tegens te bedenken, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost op de korte termijn.

Bij een alpha variant zou dit probleem er niet zijn.. maar blijkbaar zijn de maatregelen die er nu zijn niet genoeg voor een Delta+ variant, dan moeten ergens concessies gedaan worden en iedereen preekt voor eigen parochie.. dan lijkt het mij het meest fair om wat te vragen van de mensen die tot nu toe het minst hebben bijgedragen aan de oplossing. (los van individuelen die niet gevaccineerd zijn en als een kluizenaar leven).
Pagina: 1 ... 68 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.