HollovVpo1nt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:25:
Ik denk dat langzaam maar zeker duidelijk wordt de vaccinatiegraad verzadigd. Zoals ik al weken geleden pleitte, op een gegeven moment moet je de balans opmaken: wat zullen de pieken zijn bij een bepaalde vaccinatiegraad en hoe kunnen we de zorg daar structureel bestand tegen maken.
Mijn voorstel: zorg ervoor dat de zorg bestand is tegen coronapieken over 1,5-2 jaar. Neem de tijd om het personeel op te leiden. In de tussentijd: stel maatregelen in tijdens griepseizoenen en laat de rest van het jaar relatief open:
Kortom: de zorg is na winterseizoen 2023 goed bestand tegen corona
In elk winterseizoen tot en met 2023 ga je maatregelen afkondigen/ semi lockdown.
Ik denk dat je daarmee a. perspectief biedt naar een nieuw normaal en b. iets redelijks vraagt van de bevolking.
Dit van de hak op de tak crisismanagement gaat niet werken. Ook bij 100% vaccinatiegraad gaat de zorg tegen hun limieten aan lopen omdat de overheid continu reactief met maatregelen komt.
Je geeft hier mooi antwoord op de enigzins retorische vraag die ik wilde stellen om het debat aan te zwengelen: "Wat doen we als we volgend jaar weer tegen deze cijfers aanlopen".
Retorisch, omdat ik deze conclusie ook al (lang) getrokken heb. Welliswaar anders geformuleerd voor mezelf maar de strekking is hetzelfde; Corona gaat never nooit meer weg, gevaccineerd of niet.
valkuil wat ik voorzie echter is dat de beleidsmakers nog helemaal niet bezig zijn met vooruit denken en het voorzien in een oplossing voor een structureel en blijven "probleem".
Het is alsof ze zich, al dan wel niet bedoeld, niet bewust (willen) zijn van het feit dat dit de realiteit is.
Men acteert echt nog met de insteek Corona onder controle te krijgen. Waarbij ik vermoed dat dat voor hen betekent dat met vaccinaties, tijd en maatregelen Corona permanent tot bedaren kan worden gebracht.
Tot een niveau ala polio. Vrijwel weg dus.
Waarbij elke keer als het resultaat van een maatregel, zet of actie afwijkt van de verwachting, waarbij de afwijking juist volledig te verwachten
was, men op zoek gaat naar iets of iemand om hier 'de schuld" van te geven.
Doe ik thuis in het huishouden ook trouwens. Redelijk natuurlijk fenomeen.
Maar op een (inter)nationale schaal is dat natuurlijk volstrekt ontoelaatbaar.
Elke hoop die ik had dat beleidsmakers, voortijdig zoals van een REGEERing verwacht mag worden, het licht zouden zien is bij mij inmiddels vervlogen.
Zodoende hoop ik nu alleen maar dat we sneller en sneller de onvermijdelijke afgrond inrijden, en hierbij sneller en sneller ons lijstje met "mogelijk oorzaken en boosdoeners" afvinken, zodat de beleidsmakers dan eindelijke, helaas op de rand van de afgrond wanneer deze niet meer te ontwijken is, tot inzicht kunnen komen.
ongevacineerden, 2G, 1G, Nieuwe lockdown, rondje avondklok, Horeca uitbaters die de App niet goed checken, QR code vervalsers, "Iedereen is ongevacineerd tot zijn 3e prik ".
opsteker welke ik me net realiseer is dat ik eigenlijk niet heel veel meer "Onterechte redenen om te benoemen waarom Corona maar niet weggaat" kan bedenken, en bovenstaande allemaal eens benoemd zijn. Nog niet allemaal definitief gespeeld, maar wel benoemd.