Is die quarantaine nodig omdat de kinderen gevaar lopen? Volgens mij is het omwille van indirecte effecten. Dat is waar het hellend vlak zit.
Zo werkt wetenschap niet he. Jij beweert iets. Kom maar met de onderbouwing dan.
Dat maak jij er telkens van. Ik zeg dat helemaal nergens.SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:46:
[...]
Ja, ik vind het grappig dat iemand gewoon vingers in zn oren stopt en roept 'er liggen oude mensen op de IC dus het heeft geen zin om jonge mensen te vaccineren'.
Dat is wel meer dan een "aanname" hoor. De gezondheidsraad heeft bij het advies over vaccinatie van adolescenten (12-18 jaar) meegewogen dat volgens modellen van het RIVM een vaccinatiegraad van 65-85% onder adolescenten de R met 20-35% zou doen afnemen. Waarom zou er dan bij jongere kinderen geen vergelijkbaar effect zijn?bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:07:
[...]
aanname.... maar dat is blijkbaar de voertoon in dit land, of je nu pro of contra bent.
Ik bedoel dat een quarantaine voor een kind ook geen positieve ervaring is. Is het moreel dan zoveel slechter om te vaccineren als daarmee het leven beter wordt?t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:11:
Is die quarantaine nodig omdat de kinderen gevaar lopen? Volgens mij is het omwille van indirecte effecten. Dat is waar het hellend vlak zit.
Nee wetenschap werkt op het best evidence avaiable.LZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:11:
[...]
Zo werkt wetenschap niet he. Jij beweert iets. Kom maar met de onderbouwing dan.
Dat is van laag (expert opinion) tot hoog( Level 1 evidence)
Ik kan hier zo een hele hoop literatuur neergooien waarbij je continue blijft aanhalen dat het slecht onderzoek is etc. Maar dat komt omdat er gewoon geen beter evidence is. Dus ik sorteer al voor kom maar met betere evidence scheelt mij heel wat typ werk
[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 16-11-2021 17:14 ]
Portugal heeft op dit moment een hogere groei in besmettingen dan dat Nederland heeft. Vaccinaties helpen, maar maatregelen (en het moment van loslaten van maatregelen) hebben ook een enorme impact.gustaveau schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:01:
[...]
Middels 2G kom je waarschijnlijk tot een hogere vaccinatiegraad en uiteindelijk tot de situatie waarin Portugal en Spanje zich nu bevinden
Dus de huidige stand van Portugal heeft zeker niet alleen te maken met vaccinaties, maar met meerdere factoren.
Dat is maar net wat je invalshoek is. Kijk je puur naar covid voor het kind, dan heb je gelijk en is vaccinatie wellicht niet nodig. Kijk je naar de bijeffecten voor het kind zelf, dus niet de indirecte effecten naar anderen, dan vind ik het alsnog van toegevoegde waarde ja. Maar ik begrijp de andere invalshoek heel goed.t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:11:
Speculeren over nieuwe groepen om te vaccineren heeft niet zoveel zin, tegen de tijd dat die campagne op stoom is zijn de meesten uit die doelgroep al besmet. Laten we asjeblieft focusen op boosters voor de ouderen, dat is al moeilijk genoeg om dit jaar nog rond te krijgen of aan te beginnen.
In de modellen wordt nooit 'alle vaccinaties liggen weken stil om naar een nieuwe groep over te schakelen' als factor meegenomen.
In de modellen wordt nooit 'alle vaccinaties liggen weken stil om naar een nieuwe groep over te schakelen' als factor meegenomen.
[ Voor 47% gewijzigd door IJzerlijm op 16-11-2021 17:17 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
En daar zit het hem in....al die studies laten een duidelijk knik zien in transmissie na de "groeispurt"Tom-Z schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:13:
[...]
Dat is wel meer dan een "aanname" hoor. De gezondheidsraad heeft bij het advies over vaccinatie van adolescenten (12-18 jaar) meegewogen dat volgens modellen van het RIVM een vaccinatiegraad van 65-85% onder adolescenten de R met 20-35% zou doen afnemen. Waarom zou er dan bij jongere kinderen geen vergelijkbaar effect zijn?
Een weerbare samenleving met besmettingen, zoals je dat noemt in vergelijking met bijvoorbeeld het griep virus, is alleen mogelijk wanneer het corona virus minder schadelijk is dan dat het nu is. De realiteit is dat we nog lang niet op dat punt zijn beland. In tegendeel, zelfs nu met meer gevaccineerde zien we extreme pieken.Ankona schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:35:
[...]
Zeker waar, alleen wel een volgende stap probleem.
Waar we nu mee zitten is dat de gezondheidszorg kraakt onder de druk van de huidige ongevaccineerde patienten.
Wat daarna moet gebeuren. Ik verwacht niet dat het virus weg zal gaan, we zullen er dus mee moeten leren leven net als me de nog komende mutanten. We moeten dus niet proberen te sturen op een steriele samenleving zonder besmettingen maar op een weerbare samenleving met besmettingen. En met influenza en rhino gaat dat ook prima (ook al gaan daar sommigen ook slecht door - de mensheid als geheel leeft er prima mee door. )
Feit blijft dat de huis-tuin-en-keuken experts maar vanaf alles blijven roepen en dat hele volksstammen hierin meegaan. Net zoals het geroeptoeter dat het corona virus vergelijkbaar is met het griep virus en eventuele theorieën over hoe de samenleving er in de toekomst uit moet komen te zien. Wat jij nu ook doet. Realiteit is dat we daar nog lang niet zijn en wie weet wordt het virus nog wel veel schadelijker. Dan wat? Stop in sprookjesgeloven en leef vandaag.
< dit stukje webruimte is te huur >
In het advies van de Gezondheidsraad over het vaccineren van adolescenten was dat niet het geval. Daar keek de Gezondheidsraad naar het directe effect op het individu (kans op ernstige ziekte, kans op overlijden), maar werd ook aanzienlijk gewicht toegekend aan de indirecte gezondheidseffecten van vaccinatie van adolescenten (op de groep adolescenten!) Tenslotte werd beschouwd dat de gehele bevolking baat heeft bij vaccinatie van adolescenten.RoD schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:11:
Klopt, er wordt alleen naar het individu gekeken.
Doet de EMA dat anders?
Ik had net deze discussie met mijn vriendin. De schadelijke effecten van de coronapandemie op het geestelijk welbevinden van mijn kinderen zijn veel groter dan de fysieke gezondheidsproblemen bij een eventuele besmetting. Sporten wat beperkt is, minder bij opa en oma langs, vakanties die anders zijn, thuisonderwijs wat echt niet werkte bij ons.s3n schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:14:
[...]
Dat is maar net wat je invalshoek is. Kijk je puur naar covid voor het kind, dan heb je gelijk en is vaccinatie wellicht niet nodig. Kijk je naar de bijeffecten voor het kind zelf, dus niet de indirecte effecten naar anderen, dan vind ik het alsnog van toegevoegde waarde ja. Maar ik begrijp de andere invalshoek heel goed.
Vreemd dat er gesproken wordt over een 1G invoering. Dit lijkt mij juist enorm veel problemen op te leveren. Testcapaciteit, is het wel haalbaar? Hoeveel omzet gaan winkels en horeca verliezen omdat mensen niet elke dag willen gaan testen? Hoever is een testfacaliteit van je vandaan? Voor mensen in de stad vast geen probleem maar in de provincie is 15-30 min rijden naar een teststraat geen uitzondering. Ik denk dat veel mensen voor veel dingen afhaken als daar een rit van 15 tot 30 min (en terug) voor nodig is.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er voor evenementen in ieder geval geen 2G+ variant op tafel ligt. Net zoals in Berlijn: genezen/gevaccineerd én getest. Hoeveel veiliger wil je het hebben.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er voor evenementen in ieder geval geen 2G+ variant op tafel ligt. Net zoals in Berlijn: genezen/gevaccineerd én getest. Hoeveel veiliger wil je het hebben.
Precies, nu het andersom is is het ineens wel eerlijk om het zo neer te zetten.FabianGTI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:44:
[...]
Grappig, als met die gedachtegang gespeeld wordt bij de ziekenhuizen over de welbekende 70% ongevaccineerde en 30% gevaccineerde lijken die cijfers niet zoveel meer uit te maken.
Maar als het over de IC gaat worden hier dikke berekeningen gemaakt over hoe procentueel meer ongevaccineerde er wel niet liggen.
De PVV wilt vast ook dat we gewoon doorgaan in Groningen met gas winnen. Dat drukt de gasprijs een beetje.hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:03:
De oplossing van de PVV: raampje open, probleem opgelost...
Onee, toch niet.
Ja, de EMA doet dat anders. De EMA geeft marktautorisatie op basis van benefit-risk, maar dat zegt nog niets over inzetbaarheid. Dat doet de Gezondheidsraad, en die neemt inderdaad meer factoren mee.eamelink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:20:
[...]
In het advies van de Gezondheidsraad over het vaccineren van adolescenten was dat niet het geval. Daar keek de Gezondheidsraad naar het directe effect op het individu (kans op ernstige ziekte, kans op overlijden), maar werd ook aanzienlijk gewicht toegekend aan de indirecte gezondheidseffecten van vaccinatie van adolescenten (op de groep adolescenten!) Tenslotte werd beschouwd dat de gehele bevolking baat heeft bij vaccinatie van adolescenten.
Doet de EMA dat anders?
Ik weet dat er een adviesaanvraag ligt bij de Gezondheidsraad omtrent dit vraagstuk, maar ik zou het geen goede zaak vinden als de Gezondheidsraad niet eerst het EMA-besluit afwacht. Maargoed, daar ga ik niet over
Wat betreft de adolescenten, toen heeft de Gezondheidsraad inderdaad het maatschappij-effect benoemd, al was de individuele benefit-risk de grondslag voor het advies. Maar inderdaad, in het komende advies voor 5-11 jaar zullen ze ook het maatschappij-effect wel weer belichten.
Ik denk dat het andersom is, hij geeft aan waarom de knel zit bij 60+ alle opnamen zitten in die categorie, dan een mix van gevaccineerd en ongevaccineerd. Wil je naar een goed en juist beleid dan moet je druk zetten waar de druk hoort.SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:46:
[...]
Ja, ik vind het grappig dat iemand gewoon vingers in zn oren stopt en roept 'er liggen oude mensen op de IC dus het heeft geen zin om jonge mensen te vaccineren'.
Je gaat basisschool kinderen ook niet onder druk zetten om minder alcohol te drinken als je dondersgoed weet dat het gaat om tieners.
Uit de cijfers is op te maken dat zowel de effectiviteit van het vaccin als de dekking bij de oudere niet optimaal is. We zien een bizarre piek van 80+ mensen. Eigenlijk ligt de hele IC zowat vol met 80+
Nu kan je je dan afvragen, moet je dan idd alles doen --> waarmee jij stelt elk mens moet een prik, of moet je juist gaan sturen op een effectief beleid --> sturen op verplichting van vaccinatie bij risico groepen.
Er is nog steeds niet zoveel onderzoek wat erop wijst dat transmissie dermate lager is bij gevaccineerde jongeren als bij niet gevaccineerde, dat zit hem waarschijnlijk ook vooral omdat mensen met een vaccin niet meer testen en dus onwetend kunnen verspreiden.
Had dan gemeld, dat het nog onduidelijk is in welke mate kinderen bijdragen aan besmettingen en verspreiding, beide kanten kunnen. Had genoemd dat er nog weinig evidence is. Dan was er totaal geen probleem.bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:13:
[...]
Nee wetenschap werkt op het best evidence avaiable.
Dat is van laag (expert opinion) tot hoog( Level 1 evidence)
Ik kan hier zo een hele hoop literatuur neergooien waarbij je continue blijft aanhalen dat het slecht onderzoek is etc. Maar dat komt omdat er gewoon geen beter evidence is. Dus ik sorteer al voor kom maar met betere evidence scheelt mij heel wat typ werk
Wat jij doet is gewoon vals. Met een anderhalf jaar oude studie, zonder rekening te houden met Delta, een uitspraak doen die je totaal niet kunt onderbouwen schurkt heel erg tegen misinformatie aan.
Maar je moet de vraag over de overdracht door kinderen ook in context zien van >20k besmettingen bij een percentage positief van 22% en een grote stijging in opnames, die waarschijnlijk zal doorstijgen.bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:13:
[...]
Nee wetenschap werkt op het best evidence avaiable.
Dat is van laag (expert opinion) tot hoog( Level 1 evidence) (…)
Het heeft toch weinig zin om dan te gaan uitpluizen welk exact effect er nu wel of niet optreedt? Hooguit als je dat effect met redelijke zekerheid kunt uitsluiten. Maar als er geen gegevens zijn over delta als ik je goed begrijp, dan lijkt dat uitsluiten mij erg lastig.
Stel dat de bijdrage van kinderen ofwel:
a) substantieel blijkt te zijn
b) nihil blijkt te zijn
Of iets daar tussenin. Welke aanname is dan logisch onder de huidige omstandigheden of (voor zover daar nog geen sprake van is) dat de zorg mogelijk afstevent op code zwart?
En uiteraard geldt dat niet alleen voor scholen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Vziw is de vaccinatiestatus melden ook vrijwillig. Ik vraag me daarbij af of de antwoordbereidheid in beide groepen hetzelfde is. Ik vermoed van niet (maar ik kan dat niet hard maken).Sovieto schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:13:
[...]
Klopt. Er is een enorme trendbreuk in de verhouding besmettingen bij gevaccineerden/ongevaccineerden.
We zagen dat de besmettingen plaatsvonden bij:
25% gevaccineerd / 75% niet gevaccineerd in augustus
30% gevaccineerd / 70% niet gevaccineerd in september
46% gevaccineerd / 54% niet gevaccineerd in oktober
50% gevaccineerd / 50% niet gevaccineerd, 1e week november
17% gevaccineerd / 83% niet gevaccineerd, 2e week november
Ik vraag me echt af wat daar de reden van is. De enige logische verklaring is dat de cijfers niet kloppen. En zeker omdat het in alle leeftijdsgroepen heel duidelijk is, is het feit dat er meer kinderen besmet raken ook niet de verklaring.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Al weer?Jasper 99 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:32:
[...]
Er is nog steeds niet zoveel onderzoek wat erop wijst dat transmissie dermate lager is bij gevaccineerde jongeren als bij niet gevaccineerde, dat zit hem waarschijnlijk ook vooral omdat mensen met een vaccin niet meer testen en dus onwetend kunnen verspreiden.
Nog niet de helft van de mensen laat zich testen op corona bij een verkoudheid. Onder ongevaccineerden, juist kwetsbaarder voor een besmetting, is het maken van een testafspraak bij verkoudheid slechts voor één op de vijf gewoonte.
https://eenvandaag.avrotr...rona-bij-een-verkoudheid/
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ik heb maar de mute knop ingedrukt bij Agema want kolere wat een slechte interpretatie van de cijfers.hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:03:
De oplossing van de PVV: raampje open, probleem opgelost...
- ze snapt blijkbaar niet dat bij bco inderdaad de thuissituatie heel groot is maar dat 70% onbekend is en dat die thuissituaties alleen kunnen gebeuren als het buiten het huishouden wordt opgelopen
- ze snapt ook niet dat jongeren misschien niet in ZH komen maar wel een reservoir van het virus vormen en dus een gevaar vormen voor de ouderen die wel in het ZH komen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Die zullen er best zijn, maar 'onzin van de bovenste plank' is dat bepaald niet. Het is bekend dat de testbereidheid in die groep lager ligt. Daarnaast is er een aanzienlijke overlap met de groep die sowieso al niets met de maatregelen had.AFCAjax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:40:
[...]
Dat is onzin van de bovenste plank. Er zijn heel veel mensen die niet wappie zijn en die zich gewoon netjes aan de regels houden en hun eigen beweegreden hebben om die prik niet te halen.
Als het alleen maar mensen waren die dergelijke consequenties van hun keuzes namen, hadden we deze discussies een stuk minder gehad.
je zegt alweer maar komt vervolgens met een slap artikel. Als je bedenkt dat ongevaccineerde niet zomaar ergens binnen komen zonder testen kan je wel tot de conclusie komen dat als ongevaccineerde je veel regelmatiger zal testen dan iemand die een vaccin heeft gehad. Ik denk dat daarmee meer "recht" getrokken wordt dan je denkt.henkzelf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:38:
[...]
Al weer?
Nog niet de helft van de mensen laat zich testen op corona bij een verkoudheid. Onder ongevaccineerden, juist kwetsbaarder voor een besmetting, is het maken van een testafspraak bij verkoudheid slechts voor één op de vijf gewoonte.
https://eenvandaag.avrotr...rona-bij-een-verkoudheid/
Daarbij kijk je naar alleen dat segment maar is het grote deel van het argument toch gewoon zo simpel als, kijk waar het probleem zit. Zo gebeurd dat bij meeste maatschappelijke problemen.
Waar heb je het over?Jasper 99 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:47:
[...]
je zegt alweer maar komt vervolgens met een slap artikel. Als je bedenkt dat ongevaccineerde niet zomaar ergens binnen komen zonder testen kan je wel tot de conclusie komen dat als ongevaccineerde je veel regelmatiger zal testen dan iemand die een vaccin heeft gehad. Ik denk dat daarmee meer "recht" getrokken wordt dan je denkt.
Daarbij kijk je naar alleen dat segment maar is het grote deel van het argument toch gewoon zo simpel als, kijk waar het probleem zit. Zo gebeurd dat bij meeste maatschappelijke problemen.
Hoe kom je er bij dat het overgrote deel 80+ is? Als er nou één groep vooral niet op de ic komt is het 80+ wel:Jasper 99 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:32:
[...]
Uit de cijfers is op te maken dat zowel de effectiviteit van het vaccin als de dekking bij de oudere niet optimaal is. We zien een bizarre piek van 80+ mensen. Eigenlijk ligt de hele IC zowat vol met 80+
Eerder gepost hier: MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Vziw is dat wel degelijk onderdeel van de afweging van het rijksvaccinatieprogramma. Nu is de eigenschade daar groter, maar met de huidige incidentie van de bekende kinderziekten is dat voornamelijk de groepsfactor momenteer.t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:06:
[...]
Het effect is indirecter en langzamer. Wat we nu nodig hebben, is een snelle reductie van de conversie van infecties naar opnames.
Verder is er een belangrijke morele vraag: mag je van kinderen, te jong om zelf mee te beslissen, eisen dat ze zich laten prikken om een ander te beschermen?
60+ neemt toch bijna 75% van de capaciteit in beslag...gws24 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:51:
[...]
Hoe kom je er bij dat het overgrote deel 80+ is? Als er nou één groep vooral niet op de ic komt is het 80+ wel:
[Afbeelding]Eerder gepost hier: MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
https://allecijfers.nl/ni...Corona_man_vrouw_leeftijd
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Yes, alleen hebben sinds vorige week ook weer 100.000 mensen zich 'gevaccineerd'Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:39:
De rekenformule houdt immers geen / niet voldoende rekening met de afnemende immuniteit die de vaccins momenteel hebben?
Het was als reactie op de gebruikelijke 'kinderen zijn superspreaders'. Iets wat ook voor Delta al veel geroepen werd maar dus niet gestaafd wordt door de onderzoeken. Ik wel meegaan dat er zeker nuances nodig zijn, maar je valt mijns inziens wel enigszins de verkeerde aan, en met de verkeerde punten.LZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:34:
[...]
Had dan gemeld, dat het nog onduidelijk is in welke mate kinderen bijdragen aan besmettingen en verspreiding, beide kanten kunnen. Had genoemd dat er nog weinig evidence is. Dan was er totaal geen probleem.
Wat jij doet is gewoon vals. Met een anderhalf jaar oude studie, zonder rekening te houden met Delta, een uitspraak doen die je totaal niet kunt onderbouwen schurkt heel erg tegen misinformatie aan.
Ik begrijp het ook niet helemaal, ik denk dat 1G voor heel veel bedrijven de doodslag betekend, zeker wanneer ze in een gebied zitten waar de testcapaciteit te ver weg is. Nu geldt dat je klanten toch kunnen komen maar de drempel kwartier tot 30 minuten enkele reis, testen en dan winkelen of wat dan ook gaat echt een te hoge drempel worden. Zeker wanneer je het ook voor noodzakelijke zaken moet gaan doen.snaggyheadshot schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:27:
Vreemd dat er gesproken wordt over een 1G invoering. Dit lijkt mij juist enorm veel problemen op te leveren. Testcapaciteit, is het wel haalbaar? Hoeveel omzet gaan winkels en horeca verliezen omdat mensen niet elke dag willen gaan testen? Hoever is een testfacaliteit van je vandaan? Voor mensen in de stad vast geen probleem maar in de provincie is 15-30 min rijden naar een teststraat geen uitzondering. Ik denk dat veel mensen voor veel dingen afhaken als daar een rit van 15 tot 30 min (en terug) voor nodig is.
Ik zou liever zien dat ze die capaciteit inzetten om de GGD's te ondersteunen, die ook aan hun max lopen.
https://nos.nl/liveblog/2...teunpakket-teleurstellendGGD's: 'We lopen aan alle kanten tegen maximum van onze testcapaciteit aan'
De GGD's hebben hun maximale testcapaciteit bereikt. "Duizenden medewerkers werken dagelijks keihard om alle testaanvragen in te plannen en uit te voeren, maar de rek is eruit", zegt covid-programmadirecteur Jaap Eikelboom. "We lopen aan alle kanten tegen het maximum van onze capaciteit aan. We werken met man en macht toe naar een maximum van 120.000 tests per dag. Of dit haalbaar is, hangt af van de beschikbaarheid van personeel."
Volgens Eikelboom hebben de GGD's gisteren een recordaantal testen ingepland: ruim 116.000. Ook in het aantal afgenomen testen werd een record gebroken. "Het oude record is van maart 2021 en stond op 89.000, maar gisteren werden er ruim 91.000 mensen getest."
Op dit moment werken er bijna 4000 medewerkers in GGD-callcenters voor het inplannen van de testafspraken. Volgens Eikelboom maken zij veel overuren, bijvoorbeeld door na sluitingstijd wachtrijen weg te werken en de testuitslagen 's avonds tot later door te bellen. Het bijna niet mogelijk om voldoende nieuwe werknemers te werven, zegt Eikelboom. "Daar is de arbeidsmarkt op dit moment helaas niet naar."
Nu concurreert de TVT sector de GGD's er eigenlijk uit, omdat we op een gegeven moment door de kundige mensen heen zijn. Waardoor verder opschalen ook een issue wordt.
Daarbij vraag ik me nog steeds af hoe dan? De GGD heeft 120k test capaciteit en uit een bericht van de stichting open Nederland lag de capaciteit van TVT op 400k+ in september. Dan zou je dus (sigarendoosje berekening bij 24 uur geldigheid) 35x meer capaciteit moeten hebben om, heel Nederland dagelijks te kunnen testen. Heb je vast niet elke dag nodig, de piek capaciteit, maar je gaat toch wel tegen flinke praktische bezwaren aanlopen, bij het breed invoeren van een "test iedereen" beleid.
[ Voor 41% gewijzigd door TIGER1125 op 16-11-2021 18:08 ]
Het is sowieso verwarrend, want 1G kan zowel 'alleen gevaccineerd' als 'alleen TvT' betekenen. (en technisch ook 'alleen genezen').
[ Voor 16% gewijzigd door ijdod op 16-11-2021 18:00 ]
Je zegt dit:3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:12:
[...]
Dat maak jij er telkens van. Ik zeg dat helemaal nergens.
Ik vraag meerdere keren waar je dit vandaan haalt. Onderzoek toont aan dat dit een groot effect heeft en dat vaccineren van de 'jongeren' essentieel is.3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:55:
[...]
Dit effect is erg klein. Het vaccineren van de juiste groep mensen is eenvoudiger en effectiever.
Vervolgens zeg je letterlijk 'omdat ik alleen kijk naar wat voor leeftijden er op de IC liggen'.
Klopt, maar het argument 80+ van degene waar ik op reageerde sloeg dus gewoon nergens op als onderbouwing van zijn verhaal. Was dus gewoon misinformatie en dat wilde ik corrigeren.ArcticWolf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:54:
[...]
60+ neemt toch bijna 75% van de capaciteit in beslag...
https://allecijfers.nl/ni...Corona_man_vrouw_leeftijd
Ik vind dat ook een bijzondere van gommers.snaggyheadshot schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:27:
Vreemd dat er gesproken wordt over een 1G invoering. Dit lijkt mij juist enorm veel problemen op te leveren. Testcapaciteit, is het wel haalbaar?
De testcapaciteit was afgeschaald, dus dat kan je ook weer opschalen.
Maar iedereen testen hebben we nooit gedaan, dus dat is nog een factor x hoger.
Daarnaast stimuleert het niet om te vaccineren.
Dus is een achteruitgang ten opzichte van nu.
Gommers zei dat gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn. Dus gevaccineerden ook testen zou de cijfers omlaag halen.
Maar er na meerdere besmettingen of vaccinaties leert je lichaam steeds beter in te grijpen.
Dus je wilt ook juist besmettingen voor de immuniteit.
Nu is mijn N=1 maar de testlocatie zit letterlijk in mijn straat en het winkelcentrum op loopafstand. Ondanks dat zal ik bij een 1G enkel nog online bestellen. Het winkelcentrum is hier op loopafstand (300m) en we lopen vaak even de winkels in of pakken een terrasje. Maar met de vorige sluiting heb ik het (afgezien van de terrasjes)totaal niet gemist.Hoeveel omzet gaan winkels en horeca verliezen omdat mensen niet elke dag willen gaan testen? Hoever is een testfacaliteit van je vandaan? Voor mensen in de stad vast geen probleem maar in de provincie is 15-30 min rijden naar een teststraat geen uitzondering. Ik denk dat veel mensen voor veel dingen afhaken als daar een rit van 15 tot 30 min (en terug) voor nodig is.
Sinds dien zijn sowieso mijn aankopen verschoven naar online (Amazon
Schoenen bestel ik gewoon bij floris zelf.
Enkel kleding vind ik online erg lastig.
Heb er in een winkel al een pesthekel aan, online is veel erger. Dus daar zal ik nog wel een of 2 keer per jaar voor willen testen.
Voor de rest zou ik alleen testen voor vakantie en dagjes uit.
Voor een terrasje testen is geen optie, dat ontstaat altijd spontaan. Ik ga niet testen voor het geval dat we iemand tegen het lijf lopen en op een terras gaan zitten.
Maarja N=1
Ik heb liever een booster prik per half jaar, en dan weer een normale maatschappij.Persoonlijk vind ik het jammer dat er voor evenementen in ieder geval geen 2G+ variant op tafel ligt. Net zoals in Berlijn: genezen/gevaccineerd én getest. Hoeveel veiliger wil je het hebben.
Heb het debat maar uitgezet, het Sinterklaas journaal is een stuk geloofwaardiger dan dit amateurtoneel.gws24 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:41:
Ik heb maar de mute knop ingedrukt bij Agema want kolere wat een slechte interpretatie van de cijfers.
Vooral gesteggel over halfbakken bij voorbaat afgezwakt 2G beleid, open ramen en mensen die zich maar beter aan de basismaatregelen moeten houden.
De enige die in een interruptie vroeg wat we NU gaan doen om het acute probleem aan te pakken was Pouw-Verweij, een vaag antwoord was het voorspelbare resultaat. Alleen de PvdA lijkt over een harde lockdown na te denken, de rest blijft preken voor eigen parochie.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Vraag me af of hij dat bedoeld in absolute zin of in relatieve.horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
[...]
Dat is wat hij zegt.
Goh me jee. Wat krijgt Gommers vrijdag van z'n OMT collega's te horen? En hij spreekt zich uit tegen 2G en zegt dat gevaccineerden oorzaak van stijging van de besmettingen zijn.
In absolute zin zal het aandeel van gevaccineerden onder de besmettingen best hoger kunnen zijn dan de ongevaccineerde, de groep is immers een aardige factor groter, als het getal klopt dat gevaccineerden ongeveer een reductie van 50% hebben aangaande besmettingen, dan kom je daar wel op.
In relatieve zin verwacht ik dat het nog steeds niet het geval is.
Jij zet het nog uit. Helaas stinken er heel veel mensen in die onzin die een Agema en kornuiten verkondigen.hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:16:
[...]
Heb het debat maar uitgezet, het Sinterklaas journaal is een stuk geloofwaardiger dan dit amateurtoneel.
Vooral gesteggel over halfbakken bij voorbaat afgezwakt 2G beleid, open ramen en mensen die zich maar beter aan de basismaatregelen moeten houden.
De enige die in een interruptie vroeg wat we NU gaan doen om het acute probleem aan te pakken was Pouw-Verweij, een vaag antwoord was het voorspelbare resultaat. Alleen de PvdA lijkt over een harde lockdown na te denken, de rest blijft preken voor eigen parochie.
https://www.nu.nl/coronav...-basisschoolleeftijd.html
Wellicht dat ze in den haag nu ook een keer wakker worden en het nu een keer serieus nemen want ik roep het al sinds de eerste lockdown: scholing op afstand, corona crisis voorbij. Het zijn voornamelijk de kids die ouders aansteken zonder zelf klachten te ontwikkelen. Als je een steekproef doet kom je er waarschijnlijk achter dat een aanzienlijk deel van de basisschool scholieren het nu bij zich dragen.
Vanaf de kerstvakantie zien we weer een daling. En 3e week januari stijgt het weer tot en met de zomervakantie (krokus en pasen zijn te kort). Tot en met eind augustus september en dan krijgen we 2e week september 2022 weer een stijging.
Wellicht dat ze in den haag nu ook een keer wakker worden en het nu een keer serieus nemen want ik roep het al sinds de eerste lockdown: scholing op afstand, corona crisis voorbij. Het zijn voornamelijk de kids die ouders aansteken zonder zelf klachten te ontwikkelen. Als je een steekproef doet kom je er waarschijnlijk achter dat een aanzienlijk deel van de basisschool scholieren het nu bij zich dragen.
Vanaf de kerstvakantie zien we weer een daling. En 3e week januari stijgt het weer tot en met de zomervakantie (krokus en pasen zijn te kort). Tot en met eind augustus september en dan krijgen we 2e week september 2022 weer een stijging.
[ Voor 51% gewijzigd door MagniArtistique op 16-11-2021 18:24 ]
Ik probeer al gisteren en vandaag, zowel online als telefonisch een ggd test te boeken... Gister suggereren ze eenocatie op 5 kwartier, vandaag krijg je niet eens verbinding telefonisch...
Maar 1G is een goed idee... Hoe willen ze ooit die test capaciteit vinden? Al is TvT sneltest en ggd pcr, dat zou natuurlijk uit kunnen maken. Maar ipv 15% moet je dan 100% testen... Dat is een opschaling van 6.7x zo veel. Want er iz zoveel personeel over?
Maar 1G is een goed idee... Hoe willen ze ooit die test capaciteit vinden? Al is TvT sneltest en ggd pcr, dat zou natuurlijk uit kunnen maken. Maar ipv 15% moet je dan 100% testen... Dat is een opschaling van 6.7x zo veel. Want er iz zoveel personeel over?
*knip*graag TS lezen
[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 18:53 ]
Het probleem voor de politiek is ook dat 'wij' helemaal geen strengere maatregelen meer willen, uit de eerder door mij genoemde peiling bleek dan nog maar 33% meer maatregelen wil. 33% wil dit vasthouden en de rest wil minder of niets meer.LZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:20:
Jij zet het nog uit. Helaas stinken er heel veel mensen in die onzin die een Agema en kornuiten verkondigen.
Agema? Moet je van meijeren zien. Werkelijk flabbergastedLZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:20:
[...]
Jij zet het nog uit. Helaas stinken er heel veel mensen in die onzin die een Agema en kornuiten verkondigen.
Iemand een idee over welke cijfers Agema het had uit België?
Ik ben sinds een paar uur terug uit Portugal, en ik heb geen flauw idee wat daar de maatregelen zijn, maar ik heb er weinig van gemerkt, op één ding na: mondkapjes. Die draagt iedereen daar trouw, sowieso binnen, en ook vaak buiten op plekken waar het druk is (maar dan weer niet op een terras; kniesoor die daar op let...). Officieel moeten ze twee meter afstand houden, maar daar houdt geen hond zich aan. En verder? Geen idee.Sovieto schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:14:
[...]
Portugal heeft op dit moment een hogere groei in besmettingen dan dat Nederland heeft. Vaccinaties helpen, maar maatregelen (en het moment van loslaten van maatregelen) hebben ook een enorme impact.
Dus de huidige stand van Portugal heeft zeker niet alleen te maken met vaccinaties, maar met meerdere factoren.
Ook nog steeds behoorlijk lekker weer, dus het is ook niet zo dat het daar nu stijgt omdat iedereen weer naar binnen trekt.
Die 98% vaccinatiegraad (boven 18) daar vind ik persoonlijk wel interessant. Aangezien ik niet inzie waarom er een verschil zou zijn tussen beide landen als het gaat om mensen die geen prik kunnen krijgen, en omdat ik ook verwacht dat Portugal een groep heeft die zich niet wil laten vaccineren (om wat voor reden dan ook), denk ik dat de groep waarbij het echt niet kan toch niet zo heel groot is, hooguit 1%. Heb je het nog altijd over 175k mensen hier, maar dat valt me toch behoorlijk mee.
TvT put niet uit de GGD personeels-pool. TvT in het geval van 1G zijn alle commerciële testers bij elkaar. Daar hebben we ooit 1 miljard voor vrijgemaakt met Tom Middendorp aan het roer. Als we dan toch met een schuin oog naar Portugal kijken is hij wel een geschikte kandidaat.42erik schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:21:
Ik probeer al gisteren en vandaag, zowel online als telefonisch een ggd test te boeken... Gister suggereren ze eenocatie op 5 kwartier, vandaag krijg je niet eens verbinding telefonisch...
We weten wel steeds beter wat de effecten op lange termijn van niet vaccineren zijn.De_Bastaard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:22:
Gezien het nieuws over kinderen being de grootste groep besmette personen zal er wel in no time een vrijwillige verplichting komen om de kleintjes te vaccineren.
Lekker bezig, we weten helemaal nog niet wat de effecten op lange termijn zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
zit er net naar te kijken maar die pipo van FVD wordt je ook niet vrolijk vanMikeyMan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:26:
[...]
Agema? Moet je van meijeren zien. Werkelijk flabbergasted
FVD is een groter gevaar voor de samenleving en de democratie dan Covid. Bloedlink die gekken.bie100 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:30:
[...]
zit er net naar te kijken maar die pipo van FVD wordt je ook niet vrolijk van
Linkdrop: https://www.nrc.nl/nieuws...worden-bij-cafes-a4065673
Ik voorzie een sterke toename van Kerstborrelsvergaderingen buiten de deur.omdat er in de ‘Tijdelijke regeling maatregelen covid-19’ een uitzondering is gemaakt voor iedereen die „beroeps- of bedrijfsmatig werkzaamheden verricht”
Ze vissen niet uit de dezelfde pool, maar natuurlijk wel in dezelfde vijver. Dan kom je nu opgeteld op zo'n 500k á 600k testen capaciteit per dag.jadjong schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:28:
[...]
TvT put niet uit de GGD personeels-pool. TvT in het geval van 1G zijn alle commerciële testers bij elkaar. Daar hebben we ooit 1 miljard voor vrijgemaakt met Tom Middendorp aan het roer. Als we dan toch met een schuin oog naar Portugal kijken is hij wel een geschikte kandidaat.
Op een gegeven moment is het beschikbare personeel natuurlijk op. Zowel voor als achter het wattenstaafje. Kun je miljarden tegenaan blijven gooien maar dan komen er niet magisch ineens meer mensen. Zelfde probleem als met de zorgcapaciteit.
Prima, maar die van ons (4) krijgt hem nog niet.YakuzA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:28:
[...]
We weten wel steeds beter wat de effecten op lange termijn van niet vaccineren zijn.
Sowieso, we hebben straks toch een Corona pil die ernstige klachten voor 89% voorkomt?
Gelukkig is er nu iemand die wel de basisschool afgemaakt heeft aan het woord.MikeyMan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:32:
[...]
Dat is Van Meijeren... Werkelijk ongehoord
Kijk nou uit met het trekken van dergelijke conclusies en het oversimplificeren van deze crisis. Dit helpt werkelijk waar niemand.MagniArtistique schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:20:
https://www.nu.nl/coronav...-basisschoolleeftijd.html
Zijn er überhaupt aanwijzingen dat er onvoorziene lange-termijn effecten zijn? Ik heb nog geen deskundige dit horen uitspreken namelijk, eerder dat het nagenoeg uitgesloten is.De_Bastaard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:22:
Lekker bezig, we weten helemaal nog niet wat de effecten op lange termijn zijn.
En zo wordt op zich goed nieuws volkomen uit zijn verband gerukt...De_Bastaard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:36:
[...]
Prima, maar die van ons (4) krijgt hem nog niet.
Sowieso, we hebben straks toch een Corona pil die ernstige klachten voor 89% voorkomt?
'De_Bastaard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:36:
[...]
Als je 'm op tijd neemt. Er is tenslotte ook een nog effectiever vaccin dat mensen vertikken te nemen.
Ik baseerde me op dit plaatje waarvan ik dacht dat het klopte. If not prima, maar maakt verder voor mijn argument 0,0 uit. Gezien ik het over 60+ heb. Maar bedankt voor een duidelijker plaatje altijd handig, maar hetzelfde verhaal voor mijn argument.gws24 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:51:
[...]
Hoe kom je er bij dat het overgrote deel 80+ is? Als er nou één groep vooral niet op de ic komt is het 80+ wel:
[Afbeelding]Eerder gepost hier: MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
:strip_exif()/f/image/yEJ6PfU4EjWwRK6WTpSTQveS.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus jij ziet niet in dat dit ten eerste een suggestieve vraag is, als je mij vraagt test je je bij verkoudheid zeg ik ook nee. Maar vorige week heb ik me 3x laten testen voor toegang??
Zie je waar de nuance inzit? Tuurlijk ga ik me niet testen voor elk wisselwasje, maar wel voor alles wat je wil doen right? Ik heb me over de laatste maanden zeker wekelijks of vaker getest.
Uiteindelijk als je kijkt naar de aard van mensen zullen ze zich dus sneller testen als het verplicht is, dat is zo bij ongevaccineerde.
Wilde gok, maar wellicht minder allochtone inwoners in Portugal dan dat we hier hebben?autje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:27:
[...]
Ik ben sinds een paar uur terug uit Portugal, en ik heb geen flauw idee wat daar de maatregelen zijn, maar ik heb er weinig van gemerkt, op één ding na: mondkapjes. Die draagt iedereen daar trouw, sowieso binnen, en ook vaak buiten op plekken waar het druk is (maar dan weer niet op een terras; kniesoor die daar op let...). Officieel moeten ze twee meter afstand houden, maar daar houdt geen hond zich aan. En verder? Geen idee.
Ook nog steeds behoorlijk lekker weer, dus het is ook niet zo dat het daar nu stijgt omdat iedereen weer naar binnen trekt.
Die 98% vaccinatiegraad (boven 18) daar vind ik persoonlijk wel interessant. Aangezien ik niet inzie waarom er een verschil zou zijn tussen beide landen als het gaat om mensen die geen prik kunnen krijgen, en omdat ik ook verwacht dat Portugal een groep heeft die zich niet wil laten vaccineren (om wat voor reden dan ook), denk ik dat de groep waarbij het echt niet kan toch niet zo heel groot is, hooguit 1%. Heb je het nog altijd over 175k mensen hier, maar dat valt me toch behoorlijk mee.
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:58 ]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Een pil waarvan je de lange termijn gevolgen niet kent.De_Bastaard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:36:
[...]
laat nu maar gewoon prikken, is beter. Die pillen doen daadwerkelijk dingen met DNA heb ik in het medicijn topic gelezen
Uhmmm in vrij grote letters staat boven jouw grafiek KLINIEK.Jasper 99 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:39:
[...]
Ik baseerde me op dit plaatje waarvan ik dacht dat het klopte. If not prima, maar maakt verder voor mijn argument 0,0 uit. Gezien ik het over 60+ heb. Maar bedankt voor een duidelijker plaatje altijd handig, maar hetzelfde verhaal voor mijn argument. [Afbeelding]
eerde.
Misschien dat het je de afgelopen tijd ontgaan is, maar er is een verschil tussen kliniek en IC en de cijfers worden daar ook doorgaans netjes in uitgesplitst.
Waarom wel de pil ok vinden en niet de prik? Als je het hebt over lange termijn (moet je je sowieso eerst wat meer verdiepen in de gebruikte techniek die al veel ouder is, en we gebruiken ze al een jaar ), de pil heeft die sowieso nog nietDe_Bastaard schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:36:
[...]
Het idee is dat die pil niet naar het kind gaat maar naar de besmette oma.LZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:53:
[...]
Een pil waarvan je de lange termijn gevolgen niet kent.![]()
laat nu maar gewoon prikken, is beter. Die pillen doen daadwerkelijk dingen met DNA heb ik in het medicijn topic gelezen
There's always a bigger fish. Het gaat ze niet eens om het mondkapje, het vaccin, of straks het medicijn. Er volgt altijd wel weer wat nieuws voor ze om tegen te rellen.LZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:53:
[...]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
De irrationele gedachte dat een vaccin je gezonde lichaam opzettelijk ziek maakt terwijl een pil als je toch al ziek bent niet zo erg is.42erik schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:55:
[...]
Waarom wel de pil ok vinden en niet de prik? Als je het hebt over lange termijn (moet je je sowieso eerst wat meer verdiepen in de gebruikte techniek die al veel ouder is, en we gebruiken ze al een jaar ), de pil heeft die sowieso nog niet
Het is echt wonderlijk hoe gedesinformeerd mensen over hoe de verschillende vaccins werken en hoe medicatie (en deze in het bijzonder) werkt.LZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:53:
[...]
Helpt het ook nog eens niet tegen verspreiding, is er een aardige kans dat je als nog te laat bent als je het neemt (en kans dat je uberhaupt al redelijk wat schade hebt opgelopen voordat het zal werken).
Het enige "voordeel" is weer uitstelleritis: ik hoef nu niks te doen, want ik neem dan straks wel wat.
Wat dat aspect betreft is het weer meer een vloek dan een zegen.
[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 16-11-2021 18:59 ]
Dat hele thuiswerken verhaal merk ik ook nog weinig van op de snelweg.
Vorige keer was het aanmerkelijk rustiger op de A7.
Vorige keer was het aanmerkelijk rustiger op de A7.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Misschien hadden we het nooit vaccin moeten noemen... Maar preventief medicijn... Of gewoon medicijn...IJzerlijm schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:56:
[...]
De irrationele gedachte dat een vaccin je gezonde lichaam opzettelijk ziek maakt terwijl een pil als je toch al ziek bent niet zo erg is.
Hmm, nu maak ik me zorgen dat dat daadwerkelijk zou kunnen helpen... 😉
Dat is geen gok, dat weet ik wel zeker. Maar waar het mij om ging is de groep mensen die geen prik kunnen krijgen, om medische redenen. Gezien het feit dat in Portugal maar 2% niet gevaccineerd is, waarvan een deel naar ik aanneem ook nog weigert om andere redenen, kun je er dus vanuit gaan dat de groep in Nederland die zich echt niet kan laten vaccineren (want medische redenen) rond de 1% van de volwassen populatie ligt. Dat is minder dan ik verwacht had.Redax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:51:
[...]
Wilde gok, maar wellicht minder allochtone inwoners in Portugal dan dat we hier hebben?
De rest heeft wat mij betreft geen excuus, maar dat allochtonen moeilijker te bereiken zijn wat dit betreft is een feit. Daar is nog een hoop ruimte voor verbetering.
Zeggen dat je er een nacht strak van staat.42erik schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:59:
[...]
Misschien hadden we het nooit vaccin moeten noemen... Maar preventief medicijn... Of gewoon medicijn...
Hmm, nu maak ik me zorgen dat dat daadwerkelijk zou kunnen helpen...
Haha, gewoon in het drinkwater bijmengen, net als fluor destijdsgekkie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:00:
[...]
Zeggen dat je er een nacht strak van staat.
Hmm ik had ook niet veel meer verwacht eigenlijk, medische gezien zijn er betrekkelijk weinig redenen.autje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:59:
[...]
Dat is geen gok, dat weet ik wel zeker. Maar waar het mij om ging is de groep mensen die geen prik kunnen krijgen, om medische redenen. Gezien het feit dat in Portugal maar 2% niet gevaccineerd is, waarvan een deel naar ik aanneem ook nog weigert om andere redenen, kun je er dus vanuit gaan dat de groep in Nederland die zich echt niet kan laten vaccineren (want medische redenen) rond de 1% van de volwassen populatie ligt. Dat is minder dan ik verwacht had.
Er zal ook nog wel een deel zijn waar het wel kan maar (relatief) weinig effect heeft, maar dat het niet kan dat zal gigantisch meevallen.
Vraag me af of ze niet bereikt zijn, of dat ze aan andere meer waarde hechten (om welke reden dan ook, wat ook prima sociale druk kan zijn, geen positieve waarde, wel een waarde).De rest heeft wat mij betreft geen excuus, maar dat allochtonen moeilijker te bereiken zijn wat dit betreft is een feit. Daar is nog een hoop ruimte voor verbetering.
Vitamine V. Dan namen mensen er 8 tegelijk42erik schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:59:
[...]
Misschien hadden we het nooit vaccin moeten noemen... Maar preventief medicijn... Of gewoon medicijn...
Hmm, nu maak ik me zorgen dat dat daadwerkelijk zou kunnen helpen... 😉
Waarom is het aantal IC-verpleegkundigen niet verdubbeld? Dat kost blijkbaar 18 maanden dus het huidige tekort is de schuld van Rutte...horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:04:
Geen idee wat er vandaag verteld is door fvd trouwens.
Alsof niet elke praktijkgerichte sector te maken heeft met een groot tekort aan geïnteresseerde jongeren.
*knip* desinformatie en whatboutisme verwijderd. Zie de topicstart.
[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 16-11-2021 19:20 ]
Ik bedoelde het ook meer in de zin van 'doordringen van de noodzaak', maar dat was niet helemaal duidelijk. Overigens is dit een groep die gemiddeld genomen a) overheid meer wantrouwt, en b) religieus conservatiever is. Ik denk dat hier best wat CU stemmers tussen zouden kunnen zitten als ze een andere Abrahamitische religie zouden aanhangen (het is nota bene dezelfde god!).gekkie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:05:
[...]
Hmm ik had ook niet veel meer verwacht eigenlijk, medische gezien zijn er betrekkelijk weinig redenen.
Er zal ook nog wel een deel zijn waar het wel kan maar (relatief) weinig effect heeft, maar dat het niet kan dat zal gigantisch meevallen.
[...]
Vraag me af of ze niet bereikt zijn, of dat ze aan andere meer waarde hechten (om welke reden dan ook, wat ook prima sociale druk kan zijn, geen positieve waarde, wel een waarde).
*knip* die populistische fvd retoriek is hier niet welkom, zie ook de ts waarin eea duidelijk uitgelegd wordtIJzerlijm schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:15:
[...]
FvD ook niet, ik hoorde vandaag een gast met een enorme appel in z'n keel 'de zorg opschalen' als de oplossing noemen en dat dan alle (volgens hem) onzin maatregelen verder konden verdwijnen.
[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:47 ]
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Waar is je bewijs voor die '18 maanden om op te schalen' ?
[ Voor 54% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:48 ]
*knip* zie hierboven
[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:48 ]
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
de opleiding duurt al 18 maanden als je al mensen kunt vinden die het doen willen misschien mensen van over de grens maar goed dat wil FvD ook nietIJzerlijm schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:20:
[...]
Waar is je bewijs voor die '18 maanden om op te schalen' ?
Zucht.
Lees even hoe lang de opleiding duurt.
Vorkie in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
[ Voor 57% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:48 ]
Lees mijn bericht eens helemaal.Vorkie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:25:
[...]
Zucht.
Lees even hoe lang de opleiding duurt.
Vorkie in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"
Het staat nog los van de te hoge werkdruk en het te lage salaris.
Is er aan dat laatste dan iets gedaan?
*knip* vriendelijk houden
[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:49 ]
De jongeren zijn er gewoon niet!ComputerHoed schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:18:
Feit is dat de zorg opschalen 18 maanden zou kosten, dit is ook meermaals aangekaart. Als we nu 20 maanden verder zijn, dan is het toch logisch dat er onvrede is om het feit dat er nog niks structureels is gedaan, nietwaar?
Probeer maar eens een aannemer, elektricien of schilder te regelen, zomer 2022 ben je de eerste. Dat wordt nog wat met de klimaattransitie...In de sectoren handel, zakelijke dienstverlening en de zorg werd het meest naar personeel gezocht. Deze sectoren zijn samen goed voor de helft van alle openstaande vacatures.
De werkloosheid is al een jaar aan het dalen. In het derde kwartaal waren 294.000 mensen op zoek naar werk en ook direct beschikbaar om aan de slag te gaan, oftewel 3,1 procent van de beroepsbevolking.
*knip* niet op de man
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:50 ]
Jij wilt vooral tegen bewijzen van beweringen die jij zelf maakt geremd zonder enige kennis wat hier allang door diverse IC verpleegkundigen is onderbouwd. 1 van deze IC verpleegkundige is @LZ86.ComputerHoed schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:26:
[...]
Lees mijn bericht eens helemaal.
Geef je ze meer geld gaan ze minder werken, stuur je mensen naar de opleiding is er geen tijd voor stage en begeleiding.
Ga ergens anders trollen.
Heet je Gideon toevallig?ComputerHoed schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:26:
[...]
Lees mijn bericht eens helemaal.
Die opleiding duurt dus geen 18 maanden, maar 6 jaar. Er zijn niet genoeg mensen om aan de opleiding te starten en er zijn niet genoeg verpleegkundigen om de opleiding te verzorgen.
*knip* dit voegt niets toe. Rapporteer die trollen gewoon en geef ze verder geen aandacht…
[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:51 ]
De opleiding tot IC-verpleegkundige duurt inderdaad 18 maanden. Maar om in te stromen moet je wel de HBOV hebben afgerond, een vierjarige hbo-opleiding. Bovendien bij voorkeur één jaar werkervaring.
https://www.olvg.nl/oplei...sive-care-verpleegkundige
[ Voor 50% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:51 ]
A'dam PVOutput
Die zullen een groot deel daar van voor hun rekening nemen.Jasper 99 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:11:
Grappig oprecht overheen gekeken. Maar goed de getallen samen zijn dus 60+ die alle druk op de kliniek en de ic geven.
Omdat we hoe gek het ook mag klinken, leven in een samenleving, met vrij veel interactie en contact.Dus waarom dan het probleem verleggen naar kinderen en jongeren?
Maar misschien onthouden we inderdaad een hoop kinderen en jongeren ervan om ervaring op te doen met het speechen tijdens een begrafenis van Opa en/of Oma, zodat ze ongevaccineerd fijn alles konden doen wat ze willen doen in hun vrije opvoeding van hun vrije-opvoedings-ouders.
Nee het is niet in een experimentele fase, het heeft een versnelde markttoegang gehad nadat de experimentele fases zijn doorlopen. Wat nu nog rest is een strengere post-market-surveillance, waar tot nu toe weinig schokkends uitgekomen is.Het vaccin is nog steeds in experimentele fase, hoe je het ook went of keert, normaal gaat er veel meer tijd overheen. Ik geloof niet dat het veel kwaad kan, maar waarom in Godsnaam die groepen vaccineren terwijl ze zelf geen risico hebben.
Andere groepen hebben ook een risico, zowel direct (corona) als indirect (geen andere zorg kunnen genieten) als zeer indirect (geen of minder andere activiteiten buiten de zorg kunnen ontplooien).
En laat God er maar buiten, moet een nogal masochistisch en morbide figuur zijn als ik het zo aanschouw (nu en zo door de eeuwen heen).
Niet alles helpt, maar vaccins helpen wel goed, naast basismaatregelen en hele strenge maatregelen die echt serieus contact (gedwongen) verminderen. Ik prefereer dan toch een vaccin.Ik snap dag het idee is, alles helpt, dat is misschien ook wel zo. Maar gezien er toch best wat mensen zijn die er geen goed gevoel bij hebben leg je dus veel druk neer bij die groep terwijl het eigenlijk voor de benefit is van een oude grijze groep. Of een ongezonde groep.
Uiteraard kan dat. Of het nodig of wenselijk is daar zullen de meningen over verschillen.Kunnen we dan niet gelijk ook de volgende stappen doen, alcohol verbieden, roken verbieden, niet sporten beboeten en vet en ongezond voedsel uit de schappen?
Sporten is overigens ook niet altijd gezond voor het lichaam en gespeent van enig risico.
Het grote verschil met alles wat je oplepelt zit hem in het aspect "acuut" en "besmettelijk", misschien is ook dit je ontschoten. Neuken is weinig mis mee, maar dankzij enige geslachtsziekten (HIV/Aids) is er toch vrij aardig gepromoot om er wat rubber omheen te knopen als je wat minder selectief bent waar hij in gaat.I’m good with it, maar zolang we dat niet doen, dan is het gewoon ronduit hypocriet om nu dingen te verplichten bij groepen die er verder zelf weinig last van hebben.
Waarom ? Omdat het zowel besmettelijk als ook acuut begon te worden, met helaas geen vaccin.
Beide zijn van belang, je wilt ook nog steeds een relatief lage verspreiding en daar helpen vaccins toch ook nog steeds aardig tegen en met boosters krip je dat het meeste van alles weer op. Door dat (hopelijk in redelijke korte tijd) op de gehele grote groep te doen, zou je de overdracht flink moeten kunnen reduceren.Booster shots en verplicht vaccineren van 60+ lijkt mij een sterker gegeven idd ook voor mensen die vanwege geloof niet doen, alsnog verplichten of geen toegang tot de IC voor die gevallen.
Hopelijk zijn we dan zo slim om met blijvende maatregelen het echt zo ver mogelijk te decimeren en dat in ieder geval Europa breed.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om ongevaccineerden ongeacht leeftijd niet meer toe te laten.Sowieso vind ik het geen gek idee dat je een cut off gaat doen en ervoor kiest om de Corona Koekkoek niet meer toe te laten op de IC, want waarom 3 weken een bed voor een 60+ Waardoor je veel zorg uitsluit voor mensen die operaties nodig hebben.
Meer kans, slechter verloop, grotere aantallen.
Of vaccinatie verplichten en ophouden met dat overtuigingscircus.
Tsja ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt, maar waarom een IC volzetten met bedden niet helpt dat kun je om de pagina wel lezen in dit topic en ook in de topic-start.Ik snap niet dat die discussie niet gevoerd wordt, of nog veel beter, waarom zijn we 2 jaar later op minder IC bedden ipv van meer?! Ga daar je beleid op voeren ipv kinderen straks niet naar school laten zonder prik, waardoor je vette schade krijgt aan de ontwikkeling. Ik werk op scholen, ik kan je vertellen alle kids, werkelijk alle kids hebben echt dikke achterstanden in hun leren!
Dan zou ik ook maar eens overwegen om die kinderen te gaan vaccineren, categorie 0-9 is momenteel aardig aan het aanzwellen in de besmettingen en dus verspreiding.
Dus je linkt een artikel waarin op meerdere vlakken staat dat het echt een utopie is. In de titel staat notabene dat het opschalen een Illusie is. En je wilt dit gebruiken om te laten zien dat FvD weet waar ze over praten
Verder
https://eenvandaag.avrotr...det-over-het-coronavirus/
Maar goed, als je Agema ook af en toe tekeer ziet gaat tegen bijv van Dissel. Totaal gebrek aan respect en slaat de hele discussie lam. De hele partij is gebaseerd op verontwaardiging en tegen zijn ipv constructief en meedenken. Het is ook weer geen toeval dat niemand met ze wil samenwerken.....Zou je ook een beetje aan het denken moeten zetten.
[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:51 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Er zijn nog wel meer groepen/redenen te verzinnen, maar een aardig aandeel zal inderdaad een van beide een deel uit maken van de "argumentatie".autje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:11:
[...]
Ik bedoelde het ook meer in de zin van 'doordringen van de noodzaak', maar dat was niet helemaal duidelijk. Overigens is dit een groep die gemiddeld genomen a) overheid meer wantrouwt, en b) religieus conservatiever is. Ik denk dat hier best wat CU stemmers tussen zouden kunnen zitten als ze een andere Abrahamitische religie zouden aanhangen (het is nota bene dezelfde god!).
Metaverse-forum, de liefdesbaby van Baudet en Zuckerberg.hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:30:
Wat een parallel universum, ben ik per ongeluk in Forumland terechtgekomen?
Het was de link van @MikeyMan en om een onderzoek onder 20.000 mensen nu een slap verhaal te noemen.Jasper 99 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:47:
[...]
je zegt alweer maar komt vervolgens met een slap artikel. Als je bedenkt dat ongevaccineerde niet zomaar ergens binnen komen zonder testen kan je wel tot de conclusie komen dat als ongevaccineerde je veel regelmatiger zal testen dan iemand die een vaccin heeft gehad. Ik denk dat daarmee meer "recht" getrokken wordt dan je denkt.
Citaat: Over dit onderzoek
Dit onderzoek is gehouden van 18 tot 20 oktober 2021. Aan het onderzoek deden 20827 leden van het Opiniepanel mee. Het onderzoek is na weging representatief voor zes variabelen, namelijk: leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021. Het Opiniepanel bestaat uit 70.000 leden.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
@henkzelf er was not een mooie link van @migchiell ook:
https://www.ioresearch.nl...021-totaal-definitief.pdf
Met een mooi stukje over de vaccinatiebereidheid.
https://www.ioresearch.nl...021-totaal-definitief.pdf
Met een mooi stukje over de vaccinatiebereidheid.
*knip* niet op reageren aub, maar rapporteren. Nu hebben we er veel meer werk aan
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 19:56 ]
Wat een flippo's bij nu.nl
Op de intensive care kwamen er in de afgelopen week 217 mensen bij, slechts 6 meer dan een week eerder. Toen was er nog sprake van een stijging van 40 procent ten opzichte van de week daarvoor.
Bron:
https://www.nu.nl/coronav...opnames-stabiliseert.html
Ze hebben de laatste 2 dagen meegenomen, die worden nog aangevuld. Als je het twee dagen terugschuift, krijg je 128% en 126%. Het is maar net hoe je kijkt dus.
De groeifactor loopt wel terug.
Op de intensive care kwamen er in de afgelopen week 217 mensen bij, slechts 6 meer dan een week eerder. Toen was er nog sprake van een stijging van 40 procent ten opzichte van de week daarvoor.
Bron:
Ze hebben de laatste 2 dagen meegenomen, die worden nog aangevuld. Als je het twee dagen terugschuift, krijg je 128% en 126%. Het is maar net hoe je kijkt dus.
[ Voor 4% gewijzigd door iamcj op 16-11-2021 19:58 ]
Het hele bedden opschalen verhaal is ook complete utopie. Het is niet haalbaar en daarnaast als wel 50% meer bedden hadden kwamen we paar weken later op exact hetzelfde punt uit maar was de sneeuwbal nog groter.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Op zich zouden de 1e prikken gewoon door blijven lopen, op zich is er op capaciteitsverdeling na ook niet zo heel veel spannends aan aangezien het (nog) hetzelfde spul is.IJzerlijm schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:14:
Speculeren over nieuwe groepen om te vaccineren heeft niet zoveel zin, tegen de tijd dat die campagne op stoom is zijn de meesten uit die doelgroep al besmet. Laten we asjeblieft focusen op boosters voor de ouderen, dat is al moeilijk genoeg om dit jaar nog rond te krijgen of aan te beginnen.
Ik denk dat nu.nl naar de cijfers kijkt die het RIVM publiceert. En dat is ook logischiamcj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:54:
Wat een flippo's bij nu.nl
Bron:
[Afbeelding]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers
En daar zie je inderdaad 211 vs 217 staan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.