Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.996 views

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 22:28
Chiron schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:55:
[...]

Als je kinderen hebt weet je dat een basisschool gewoon 1 grote kweekbak is van virussen en andere ziektekiemen. En het een sluit elkaar niet uit, juf of de ouders van een van de kids in het weekend naar de kroeg, 1 besmet kind of docent wandelt de school in en het is feest.
Maar zo gedraagt dit virus zich niet he...kinderen zijn tot op heden de minste bron van overdracht geweest. Altijd was het ouder eerst dan kind en niet vice versa...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:57:
[...]

Maar zo gedraagt dit virus zich niet he...kinderen zijn tot op heden de minste bron van overdracht geweest. Altijd was het ouder eerst dan kind en niet vice versa...
Bron?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Nee het is 8 a 10 dagen, het ligt er aan hoe hard de stijging van de besmettingen is, hoever de opnames achterlopen.

• bvbal79
Ow ja...nou de bedden in de kliniek zijn geen getallen van...
Het is wat de poort (SEH dit geval) aankan.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
[...]

Onzin. Recent Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat wel zo is:
https://eenvandaag.avrotr...ding-van-het-coronavirus/
https://nos.nl/artikel/23...ronavirus-bij-zich-hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 16-11-2021 16:00 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 18:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:33:
Kinderen zijn de aanjager van besmettingen de laatste week. Merendeel ongevaccineerd want basisschool leeftijd.

[Afbeelding]

[Twitter]

Kinderen op basisschool nu groep met meeste positieve testen
En toch vind ik de timing van dergelijke berichten altijd erg toevallig. Net voor de prik van 5-11 uitkomt. En hoppa, daar zijn de berichten over de positieve testen op basisscholen. Dat patroon heb ik eerder gezien mbt zwangere vrouwen trouwens. Daar was toen ook een tijdje onzekerheid over.

Dit roep ik al vanaf het begin. De enige reden dat wij soms de griep krijgen, of een verkoudheid of whatever, is omdat de kinderen het meenemen van school. Dat begon al toen ze naar de crèche gingen ;)

En dat is ook helemaal niet erg! Weerstand opbouwen is goed voor zowel ouder als kind. En als je dan toch ergens heen moet en verkouden bent, of je niet helemaal goed voelt, dan doe je toch even een thuistestje? (ik weet het, officieel moet je dan naar de GGD, maar die thuistests zijn in weze prima)

Nu heb ik het niet over serieuze klachten als koorts of echt de hele dag hoesten. Dan blijven ze en we gewoon thuis. Gewoon een beetje snotteren. Testje doen en gaan met die banaan. Dat zouden er meer moeten doen :{
BarôZZa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
Ah, aan de berichtgeving te zien zijn we nu aan het voorsoorteren op dat kinderen gevaccineerd moeten gaan worden. Ik wachtte er al een tijdje op. Als je je kind straks geen prik geeft dan ben je schuldig aan de pandemie.
Dat dus ;) Ik kan je nu alvast zeggen dat de mijne die prik sowieso niet krijgen. Ik ken veel gevaccineerde (!) ouders die hetzelfde zeggen: "mezelf laat ik prikken, maar m'n kinderen zeker niet". En dat begrijp ik volkomen.

Vanaf het begin hebben ze altijd gezegd dat kinderen het niet kregen of amper konden verspreiden, terwijl iedereen wist dat dat onzin was. En nu moeten ze opeens het percentage opkrikken en firewall spelen voor de rest van de samenleving? Nahhhh.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennahz op 16-11-2021 16:03 ]

Twitter

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 22:44
Ah, aan de berichtgeving te zien zijn we nu aan het voorsoorteren op dat kinderen gevaccineerd moeten gaan worden. Ik wachtte er al een tijdje op. Als je je kind straks geen prik geeft dan ben je schuldig aan de pandemie.

• bvbal79
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32612817/

En er zijn er nog een paar wetenschappelijke artikelen die dit hebben uitgezocht

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:59:
[...]

https://lcps.nu/385-covid...kliniek-7-verplaatsingen/, figuur 4

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:01
iamcj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:59:
[...]

Nee het is 8 a 10 dagen, het ligt er aan hoe hard de stijging van de besmettingen is, hoever de opnames achterlopen.
hangt er van af van welke cijfers je uit gaat. De positieve testen van vandaag zijn waarschijnlijk ongeveer 1 week geleden besmet geraakt.. Ziekenhuisopname is gemiddeld (dacht ik) 14 dagen na besmetting. IC opnames weer een weekje later.

• bvbal79
Top lees je ook je eigen quotes?

bv
Algemeen wordt aangenomen dat hoe meer virusdeeltjes een covid-19 patiënt bij zich draagt hoe besmettelijker hij of zij is. Maar het staat niet vast of dat ook opgaat voor jonge kinderen met veel virusdeeltjes in hun neus. "Daarvoor moet het virus ook nog in grote hoeveelheden in de lucht verspreid worden door die kinderen", zegt Bruijning.

"We weten nog niet precies hoe die relatie voor jonge kinderen is. Maar het is mogelijk dat zij door een lager ademvolume en lagere snelheden van uitademen minder virus in hun omgeving brengen dan een volwassene met een zelfde hoeveelheid virus. Dat is nog een open vraag die nader onderzocht moet worden."

De Amerikaanse studie gaat niet over de besmettelijkheid van kinderen, schrijven de wetenschappers. Maar "kinderen met veel virusdeeltjes en niet-specifieke symptomen zoals verkoudheid en hoesten kunnen waarschijnlijk net zo makkelijk SARS-CoV-2 overdragen als andere virusinfecties die via druppels verspreid worden. Als scholen volledig heropenen zonder de noodzakelijke voorzorgsmaatregelen, is het waarschijnlijk dat kinderen een grotere rol gaan spelen in deze pandemie."
Zie mijn vetgedrukte zin.. aanname geen bewijs

• Willybubba
  • Laatst online: 07:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Dennahz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
[...]
En als je dan toch ergens heen moet en verkouden bent, of je niet helemaal goed voelt, dan doe je toch even een thuistestje? (ik weet het, officieel moet je dan naar de GGD, maar die thuistests zijn in weze prima)
Niet als je al klachten hebt, staat vrij expliciet op de verpakking dat je dan naar GGD moet omdat ze de werking dat niet garanderen :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

https://www.ad.nl/binnenl...-breken-records~abcf79c8/

Dit en het sluiten van de grootste TvT uitvoerder wegens mogelijke fraude is wel een groot probleem voor 1G beleid. Dan krijg je zo een kwart tot een half miljoen testen op een vrijdag voor mensen die in het weekend iets willen doen. Als het niet nog veel meer is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
Sovieto schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:53:
De incidentie van ongevaccineerden is deze maand 2 tot 2,5 keer zo hoog als vorige maand (in alle leeftijden). Die van gevaccineerden is gelijk gebleven.

Ben benieuwd waardoor dit komt. Zal dit dan toch het succes van de QR-code zijn? Of zitten ze te kloten met de data?
Kijk je in het weekoverzicht? Daar daalt de verhouding gevaccineerden weer? Of was men als ongevaccineerde eager om een groen vinkje via besmetting te krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg4riDxe5R0fMYpEsnttS4pODyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iOGk0wo9be0OP6ELa1976Aab.png?f=fotoalbum_large

BCO is ook niet bestaand meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WoxlX1y9kJk6oW2_V33PrPlAEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GzbG5f5LlY4nLUP0BbT5FMtx.png?f=fotoalbum_large

TvT 589k (+104k) 6.1k besmet (+2.734) 1,0% (+0.3%punt)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
BarôZZa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
Zolang het getest is en veilig, zie ik het probleem echt niet.

• Wolly
  • Niet online
De VVD dame in de kamer (livestream) geeft dus aan dat 2G in de gereedschapskist moet omdat de andere regels niet voldoende effect sorteren.

Dat er bij die andere regels totaal geen opvolging of handhaving was maakt haar niet echt uit. Kuzu kwam met een rapport van CDC en werd weggestuurd met een boodschap al ' we moeten mensen niet verwarren met misleidende informatie'.

Ik vraag mij af waarom ze denkt dat (opvolging/handhaving) 2G dat wel zou hebben? |:(

• bvbal79
Ja idd, maar zijn vraag was hoeveel covid bedden we kunnen hebben voor de zorg instort....

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 22:44
Segafreak83 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:03:
[...]

Zolang het getest is en veilig, zie ik het probleem echt niet.
Definieer veilig.

Wat als de risk-benefit voor het kind negatief is maar voor de rest van de samenleving wel positief?

[ Voor 20% gewijzigd door BarôZZa op 16-11-2021 16:05 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 21:34

gws24

Thinking is hard!

t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat de opkomst van delta+ een groter probleem is dan we beseffen. Booster shots zijn hard nodig, en bij voorkeur ook met geactialiseerde vaccins voor de delta variant.
Kan je linken naar info over Delta+ want ik kan niks vinden en als ik bij het rivm kijk hebben we in NL gewoon met Delta te maken: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten . Kwam dit ook al in de kroeg tegen maar ook daar geen echte bron.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
gws24 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:04:
[...]

Kan je linken naar info over Delta+ want ik kan niks vinden en als ik bij het rivm kijk hebben we in NL gewoon met Delta te maken: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten . Kwam dit ook al in de kroeg tegen maar ook daar geen echte bron.
Ik vond deze erg interessant:
https://www.healthline.co...against-the-delta-variant

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
[...]

Was het niet Marokko dat vliegverkeer uit Nederland verbood vanwege nieuwe covid variant(en)? Stemmingmakerij, slip of the tongue of foutje?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

breew schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:52:
Wat imho ontzettend heeft bijgedragen aan de verspreiding is het beleid geweest dat gezinsleden/huisgenoten niet in quarantaine hoefden (als ze maar waren gevaccineerd) bij een besmet gezinslid.

Dat is echt een mega-misser geweest denk ik..
Dat is nog steeds het beleid volgens de website van de Rijksoverheid. Zie https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl

Als je invult dat je huisgenoot Corona heeft, dat die huisgenoot NIET in isolatie in een eigen kamer gaat, en dat je zelf gevaccineerd bent => Je hoeft niet in quarantaine.

Volgens een andere pagina (https://www.rijksoverheid...r-2021-in-eenvoudige-taal) is het nog niet duidelijk wanneer die regel ingaat. Daar staat dat er verwacht wordt dat het 19 november wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door eamelink op 16-11-2021 16:10 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:03:
De VVD dame in de kamer (livestream) geeft dus aan dat 2G in de gereedschapskist moet omdat de andere regels niet voldoende effect sorteren.

Dat er bij die andere regels totaal geen opvolging of handhaving was maakt haar niet echt uit. Kuzu kwam met een rapport van CDC en werd weggestuurd met een boodschap al ' we moeten mensen niet verwarren met misleidende informatie'.

Ik vraag mij af waarom ze denkt dat (opvolging/handhaving) 2G dat wel zou hebben? |:(
Huh? Ze zegt letterlijk dat 2G alleen een optie is nadat de besmettingen teruggebracht zijn. Om op dat moment misschien wat sneller en meer te kunnen openen. :?

• Segafreak83
Moi_in_actie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:20:
[Twitter]
En door de 20k barrière heen :| Zal nog wel wat correctie bij zitten van de afgelopen dagen, maar toch.
Ondanks veel positief getest, ruwweg 1 op de 5 die getest zijn, vallen de ziekenhuisopname nog flink mee, vind ik :).

Jammer dat ze nog steeds geen makkelijk percentage erbij zetten van wel of niet gevaccineerd (ja privacy bla bla bla).

• Wolly
  • Niet online
Gommers: 2G-beleid past niet bij Nederland, beter om iedereen te testen
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en OMT-lid, spreekt zich uit tegen de eventuele invoering van het zogeheten 2G-beleid door het demissionaire kabinet. Dat gaat volgens hem tot een grotere tweedeling in de maatschappij leiden.

Bij een 2G-systeem krijgen mensen alleen nog een coronatoegangsbewijs als ze gevaccineerd zijn of corona hebben gehad. "Als dokter voelt dit niet goed. De politiek heeft blijkbaar in zijn hoofd zitten dat je mensen die zijn gevaccineerd een beetje meer moet belonen. Het probleem is dat de gevaccineerden ook besmettelijk zijn en dat is de oorzaak van de stijging van het aantal besmettingen", zegt Gommers in het radioprogramma 1 op 1.

Volgens hem is het meest veilige een 1G-systeem. Dat houdt in dat iedereen zich laat testen. "Laten we het vooral met elkaar oplossen. Ik maak me zorgen als je twee kampen tegen elkaar gaat afzetten."
https://www.rtlnieuws.nl/...oronamaatregelen-zelftest

Dikgedrukt aangezet, gevaccineerden zijn de oorzaak van het aantal besmettingen?

Verwijderd

[...]

Dat lijkt met de deltavariant toch te verschuiven. Al meerdere internationale studies hebben aangetoond dat kinderen daar ook eerder vatbaar voor zijn. (Met symptomen). Niet dat ik daarmee pleit voor maatregelen op scholen.. ze worden er niet echt ziek van en ik denk dat het ook goed is om generieke ziektes rond te laten gaan bij de jeugd.

• horizon1978
[...]

https://www.bbc.com/news/health-59009293
Delta plus variant in VK

[ Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 16-11-2021 16:08 ]

• Segafreak83
BarôZZa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:04:
[...]

Definieer veilig.

Wat als de risk-benefit voor het kind negatief is maar voor de rest van de samenleving wel positief?
Zoek het op in het woordenboek, jeetje, velen doen hier maar van alles om de prik te ontwijken.. *zucht.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:07:
[...]

Huh? Ze zegt letterlijk dat 2G alleen een optie is nadat de besmettingen teruggebracht zijn. Om op dat moment misschien wat sneller en meer te kunnen openen. :?
Morgen maar even het verslag lezen, ik begreep echt dat het erbij moest in de toolset omdat bijvoorbeeld de basisregels niet zouden gaan werken.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:01
eamelink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:07:
[...]

Dat is nog steeds het beleid volgens de website van de Rijksoverheid. Zie https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl

Als je invult dat je huisgenoot Corona heeft, dat die huisgenoot NIET in isolatie in een eigen kamer gaat, en dat je zelf gevaccineerd bent => Je hoeft niet in quarantaine.
Ik zie het ja. |:( |:( dacht dat dat inmddeld al wel weer zo geregeld was. Wat ontzettend suf zeg...

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 16:59

Shiro

Serenity

https://nos.nl/artikel/24...t-meeste-positieve-testen
Volgens Susan van den Hof van het RIVM is deze ontwikkeling "heel erg logisch", omdat kinderen onder de 12 jaar niet zijn gevaccineerd en er op scholen geen afstand wordt gehouden. De meeste kinderen worden niet erg ziek, maar zij kunnen wel anderen aansteken.
En nu is het ineens heel erg logisch. Aan het begin van de pandemie beweren dat kinderen geen corona verspreiden, nu zal het wel op de berg gegooid worden van dat het anders is voor Delta...

Volgens mij weet iedereen die zelf kinderen heeft het ook, ze zijn kleine super spreaders, de helft van de tijd dat ze maar ergens ziek worden, ben je zelf als ouder zijnde ook de sjaak, snap nog steeds niet hoe ze toen hebben kunnen beweren dat ze geen corona verspreiden.

Juniper RWD

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
[...]

Definieer veilig.

Dan is de risk-benefit alsnog positief omdat de scholen open kunnen blijven, papa en mama naar het werk kunnen ipv gefrustreerd thuis moeten werken en het kind in het weekend gezellig door paps en mams wordt toegejuicht van de rand van het voetbalveld?

Lijkt me allemaal goed voor de geestelijke ontwikkeling van het kind.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:09:
[...]

Morgen maar even het verslag lezen, ik begreep echt dat het erbij moest in de toolset omdat bijvoorbeeld de basisregels niet zouden gaan werken.
Ja maar pas nadat de besmettingen teruggebracht zijn.

Maargoed, zoals Pouw-verweij terecht aangeeft. Het gaat nu al een uur alleen over CTB en niet over de komende drie weken.

• horizon1978
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:07:
[...]

Dikgedrukt aangezet, gevaccineerden zijn de oorzaak van het aantal besmettingen?
Dat is wat hij zegt.

Goh me jee. Wat krijgt Gommers vrijdag van z'n OMT collega's te horen? En hij spreekt zich uit tegen 2G en zegt dat gevaccineerden oorzaak van stijging van de besmettingen zijn.

• bvbal79
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:08:
[...]

Dat lijkt met de deltavariant toch te verschuiven. Al meerdere internationale studies hebben aangetoond dat kinderen daar ook eerder vatbaar voor zijn. (Met symptomen). Niet dat ik daarmee pleit voor maatregelen op scholen.. ze worden er niet echt ziek van en ik denk dat het ook goed is om generieke ziektes rond te laten gaan bij de jeugd.
Klopt, maar ook zoals in een eerdere post aangegeven. vatbaar en besmettelijk zijn 2 totaal andere dingen. Delta is idd veel vatbaarder voor kinderen, maar of het besmettelijker is is nergens nog uit gekomen.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:02:
[...]

Kijk je in het weekoverzicht? Daar daalt de verhouding gevaccineerden weer? Of was men als ongevaccineerde eager om een groen vinkje via besmetting te krijgen?
[Afbeelding]

BCO is ook niet bestaand meer:
[Afbeelding]

TvT 589k (+104k) 6.1k besmet (+2.734) 1,0% (+0.3%punt)
Klopt. Er is een enorme trendbreuk in de verhouding besmettingen bij gevaccineerden/ongevaccineerden.

We zagen dat de besmettingen plaatsvonden bij:
25% gevaccineerd / 75% niet gevaccineerd in augustus
30% gevaccineerd / 70% niet gevaccineerd in september
46% gevaccineerd / 54% niet gevaccineerd in oktober
50% gevaccineerd / 50% niet gevaccineerd, 1e week november
17% gevaccineerd / 83% niet gevaccineerd, 2e week november

Ik vraag me echt af wat daar de reden van is. De enige logische verklaring is dat de cijfers niet kloppen. En zeker omdat het in alle leeftijdsgroepen heel duidelijk is, is het feit dat er meer kinderen besmet raken ook niet de verklaring.

• Segafreak83
horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
[...]

Dat is wat hij zegt.

Goh me jee. Wat krijgt Gommers vrijdag van z'n OMT collega's te horen? En hij spreekt zich uit tegen 2G en zegt dat gevaccineerden oorzaak van stijging van de besmettingen zijn.
Besmettingen maakt nu toch niet meer uit, zolang ze niet doorstromen naar het ziekenhuis als gevaccineerde zijnde?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
[...]

Dat is wat hij zegt.

Vrijdag? Hij zal nu al een belletje van Kuipers hebben gehad. Dat hebben we eerder gezien namelijk toen de één bij Op1 en de ander bij RTL zat. Toen liepen de verhalen niet synchroon.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Dennahz
  • Laatst online: 19-11 18:38

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Natuurlijk zijn de gevaccineerden de oorzaak van de meeste besmettingen. Die hebben na de prik gedaan alsof de hele pandemie voorbij was en zich aan geen enkele regel meer gehouden (uitzonderingen daargelaten).

Besmettingen zijn het probleem ook niet, dat zijn de ziekenhuisopnames. Je moet eens het aantal griepbesmettingen testen in een seizoen als dat van 2018. Denk dat het er een stuk meer waren dan 20k op een dag ;)

Maarrr... dat terzijde: als je het écht wilt beperken, dan is een 1G-systeem het best idd.
Willybubba schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:02:
[...]

Niet als je al klachten hebt, staat vrij expliciet op de verpakking dat je dan naar GGD moet omdat ze de werking dat niet garanderen :)
Ik vraag me af waarom dat is eigenlijk? Juist als je klachten hebt zou dat toch moeten werken zou je zeggen, maar goed, ik ben natuurlijk geen expert.

Was even op zoek naar info erover (wil altijd graag weten waarom iets dan niet werkt/kan/mag en kwam deze lollypop test tegen. Geen idee of dat dan beter werkt :)

Twitter

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:37
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:56:
[...]

1100 bedden (dat wat het nu is)

[Afbeelding]
Conclusies:
* IC sinds eind oktober overbelast (belast op niveau dat slechts tijdelijk te hanteren valt)
* toename covid patienten leidt reeds to verdringing overige patienten (dus uitstel van operaties etc).

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 21:33
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:59:
[...]

Ik meen nog ergens in het achterhoofd te hebben zitten dat we 33.000 bedden in Nederland hebben. Van die bedden zijn er ook een groot aantal die je niet leeg kúnt maken omdat er mensen liggen die ze net zo hard nodig hebben. Vorig jaar zijn er mensen overgeplaatst naar hotels.

De grootste beperking is momenteel niet bedden, maar handen. We hebben 27.000 zorgmedewerkers die alleen al dit jaar gestopt zijn. Dit is een crisis in een crisis, en nee, die is niet op te lossen 'door maar wat meer verpleegkundigen op te leiden en aan te nemen'. Mensen willen niet meer in de zorg werken, ook niet voor €500 per maand meer. In de huidige markt kan iedereen die dat wil op een rustiger tempo van 9 tot 5 werken. Dan ga je echt niet keihard werken, diensten draaien enz. als het niet een echte roeping is.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 21:34

gws24

Thinking is hard!

Thx. Vooralsnog dus heel veel onduidelijk en verwacht men nog niet dat de vaccins veel minder effectief daartegen gaan zijn qua ZH/ic opname omdat de mutaties al eerder gezien zijn in andere varianten. Wel iets besmettelijker en dat is natuurlijk wel een probleem omdat meer besmettingen in kortere tijd ook voor druk op de zorg zorgt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
[...]

En er zijn er nog een paar wetenschappelijke artikelen die dit hebben uitgezocht
Dit paper is bijna anderhalf jaar oud en houdt dus geen rekening met delta
Cid Highwind schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:10:
[...]

Dan is de risk-benefit alsnog positief omdat de scholen open kunnen blijven, papa en mama naar het werk kunnen ipv gefrustreerd thuis moeten werken en het kind in het weekend gezellig door paps en mams wordt toegejuicht van de rand van het voetbalveld?

Lijkt me allemaal goed voor de geestelijke ontwikkeling van het kind.
Zo werkt benefit-risk niet. Zullen we het anders eerst even aan de experts van de EMA overlaten? Ik snap niet helemaal waarom jij hier denkt een uitspraak te kunnen doen over benefit-risk terwijl de EMA daar helemaal nog niet uit is.

En ja, het is benefit-risk, geen risk-benefit.

• horizon1978
Sovieto schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:13:
[...]

Klopt. Er is een enorme trendbreuk in de verhouding besmettingen bij gevaccineerden/ongevaccineerden.

We zagen dat de besmettingen plaatsvonden bij:
25% gevaccineerd / 75% niet gevaccineerd in augustus
30% gevaccineerd / 70% niet gevaccineerd in september
46% gevaccineerd / 54% niet gevaccineerd in oktober
50% gevaccineerd / 50% niet gevaccineerd, 1e week november
17% gevaccineerd / 83% niet gevaccineerd, 2e week november

Ik vraag me echt af wat daar de reden van is. De enige logische verklaring is dat de cijfers niet kloppen. En zeker omdat het in alle leeftijdsgroepen heel duidelijk is, is het feit dat er meer kinderen besmet raken ook niet de verklaring.
Dat van 2e week november is inderdaad wel aparte trendbreuk.

• bvbal79
RoD schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:14:
[...]

Dit paper is bijna anderhalf jaar oud en houdt dus geen rekening met delta
Dat klopt maar er is ook geen nieuwe data nog gepubliceerd, beste data dat ook nog steeds negatief is van de hersft 2020 in Engeland, en ook die was negatief.

Dus er is nog totaal geen evidence dat transmissie van delta hoger ligt onder de kinderen, en dan ook signifanct hoger dat ze nu zouden bijdrage aan de oplopende besmettingen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Grappig, vanmorgen werd hier nog betoogt dat OMT leden en RIVM precies zeggen wat Hugo ze influistert. Kan dat stukje desinformatie ook weer de prullenbak in :p

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:33

aex351

I am the one

Ankona schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:34:
[...]

Besmettingen zijn niet erg, besmettingen onder grote groepen ongevaccineerden zijn een probleem.
Besmettingen zijn wel erg, want je kan er ziek van worden. Daarnaast kan het virus zich in een hoger tempo door muteren.

Ik neem het je niet kwalijk hoor dat je zo denkt. Het valt alleen in de categorie van de mensen die denkt dat een vaccinatie een soort bescherm bubbel is waardoor ze alles weer kunnen doen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• RoD
  • Niet online

RoD

bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:20:
[...]

Dat klopt maar er is ook geen nieuwe data nog gepubliceerd, beste data dat ook nog steeds negatief is van de hersft 2020 in Engeland, en ook die was negatief.

Dus er is nog totaal geen evidence dat transmissie van delta hoger ligt onder de kinderen, en dan ook signifanct hoger dat ze nu zouden bijdrage aan de oplopende besmettingen.
Zeker waar, daar moeten we nog betere data van krijgen. Maar mijn punt is dat een paper van anderhalf jaar oud niet meer als bron gebruikt kan worden. We weten dat Delta véél besmettelijker is, dus die data van Delta hebben we nodig om goede uitspraken te kunnen doen over de bijdrage van kinderen. We weten al wel dat ze er niet zieker van worden, maar transmissie is een andere tak van sport.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 23:48
[...]

Definieer veilig.

Tja dat is natuurlijk een lastige (wel interessante). Heel platgeslagen is de risk benefit voor mij als dertiger ook groter na vaccin dan besmetting, maar dat is als je enkel naar directe gevolgen kijkt (bv IC).

Als het met de maatschappij beter gaat, de economie gered wordt, meer IC bedden vrij etc etc heb ik er indirect weer meer aan, maar dat is beetje lastig tegen elkaar weg te strepen.

Het is natuurlijk onbegonnen werk als we communiceren dat je kindje van 8 0.000005% kans heeft om in het IC te belanden van corona en wellicht 0.00012% kans na vaccinatie, want dat haakt iedereen af :+ (ps percentages gefingeerd)

• Jumpiefox
  • Laatst online: 17-11 13:05

Jumpiefox

Hoi ?

[...]

Dit zal wel compleet genegeerd worden door de geavaccineerden..o wee als de vrije kroeg en bios in het geding komen!!!

Het enige logische is ook gewoon om iedereen te testen voor evenementen, totdat we of de IC capaciteiten verhogen dat wen een hogere piek aan kunnen zonder dat de rest van het zorg stelsel in mekaar stort. Of accepteren dat mensen dood gaan. Nog meer vaccineren zal maar een beetje helpen en 100% vax graad gaat toch niet lukken. Straks wordt het denk ik een hele uitdaging om mensen aan de booster prik te krijgen.
Het gros van de gevaccineerden neemt de prik om vrij te zijn..maar met dit nieuws zal men denk ik toch weer ff achter de oren krabben of ze de volgende keer wel mee willen doen...

Virus zal niet verdwijnen, dat hebben we al gezien. Zal vast nog vaker muteren en we zullen niet afkomen van de "booster" prikkies/nieuwe vaccines. Men gaat dit riedeltje echt niet elk jaar weer accepteren lijkt me

The first casualty in war is always the truth...

• bvbal79
RoD schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:22:
[...]

Zeker waar, daar moeten we nog betere data van krijgen. Maar mijn punt is dat een paper van anderhalf jaar oud niet meer als bron gebruikt kan worden. We weten dat Delta véél besmettelijker is, dus die data van Delta hebben we nodig om goede uitspraken te kunnen doen over de bijdrage van kinderen. We weten al wel dat ze er niet zieker van worden, maar transmissie is een andere tak van sport.
Klopt, maar kan ook dus een bron van maart dit jaar erbij pakken. Maar volgens mij zijn we het eens. we weten niet goed wat transmissie status is onder kinderen.

Zo roept er iemand van het RIVM:
Volgens Susan van den Hof van het RIVM is deze ontwikkeling "heel erg logisch", omdat kinderen onder de 12 jaar niet zijn gevaccineerd en er op scholen geen afstand wordt gehouden. De meeste kinderen worden niet erg ziek, maar zij kunnen wel anderen aansteken. Over de vraag of ook kinderen in de basisschoolleeftijd zouden moeten worden gevaccineerd, wil zij zich niet uitlaten; daarover moet de Gezondheidsraad het kabinet nog adviseren.
Zonder enige evidence dit in de media gooien is wat mij betreft meer propaganda dan wetenschap.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Mooi voorbeeld van rationeel denken (testen is betrouwbaarder, gevaccineerden kunnen alsnog besmet raken) ten opzichte van politiek denken (we moeten een getal omhoog weten te krikken, en daarvoor willen we best tegen rationele argumenten ingaan).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Moi_in_actie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:20:
[Twitter]
En door de 20k barrière heen :| Zal nog wel wat correctie bij zitten van de afgelopen dagen, maar toch.
En ook bijna door de 20% positieve uitslagen barriere heen :X

• coelho
Wilke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:26:
[...]

En ook bijna door de 20% positieve uitslagen barriere heen :X
Dat getal zegt helemaal niks, alleen dat er blijkbaar op dit moment naar verhouding minder andere oorzaken zijn waardoor mensen niezen, hoesten en snotteren.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
RoD schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:14:
Zo werkt benefit-risk niet. Zullen we het anders eerst even aan de experts van de EMA overlaten? Ik snap niet helemaal waarom jij hier denkt een uitspraak te kunnen doen over benefit-risk terwijl de EMA daar helemaal nog niet uit is.

En ja, het is benefit-risk, geen risk-benefit.
Fijn dat jij even bepaalt wie er hier welke uitspraken mag doen in wat gewoon een open en on-topic discussie is.

Maar gezien je het kennelijk zo goed weet kan je me dan vast wel bevestigen dat eventuele gevolgschaden van de gevolgen van een verdere verspreiding van het virus in het algemeen dan dus niet worden meegenomen in de overweging voor een dergelijke aanbeveling van het EMA? Zij kijken enkel naar het vaccin en de gevolgen voor het individu, maar niet naar de maatschappelijke context en de indirecte gevolgen die mogelijk het kind ook belasten maar dan op een andere manier?

• bvbal79
Cid Highwind schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:30:
[...]

Fijn dat jij even bepaalt wie er hier welke uitspraken mag doen in wat gewoon een open en on-topic discussie is.

Maar gezien je het kennelijk zo goed weet kan je me dan vast wel bevestigen dat eventuele gevolgschaden van de gevolgen van een verdere verspreiding van het virus in het algemeen dan dus niet worden meegenomen in de overweging voor een dergelijke aanbeveling van het EMA? Zij kijken enkel naar het vaccin en de gevolgen voor het individu, maar niet naar de maatschappelijke context en de indirecte gevolgen die mogelijk het kind ook belasten maar dan op een andere manier?
de indirecte gevolgen dat een vaccin een kind belast?

Damn...zo had ik er niet naar gekeken. Ik heb net mijn kinderen al hun vaccinaties gegeven. Zal nu vast niet meer goed aflopen omdat ik dit niet meegenomen heb ik de beslissing.

Verwijderd

coelho schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:29:
[...]

Dat getal zegt helemaal niks, alleen dat er blijkbaar op dit moment naar verhouding minder andere oorzaken zijn waardoor mensen niezen, hoesten en snotteren.
We gaan de winter in. Mensen zijn gewend om nu af en toe te snotteren en gaan dus alleen testen bij "extra" klachten. Als ik me zou moeten laten testen voor elke keer dat ik een dagje "een beetje snotterig" ben eind herst / winter, dan mag ik wel een tentje neerzetten bij de teststraat.

• bvbal79
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:33:
[...]

We gaan de winter in. Mensen zijn gewend om nu af en toe te snotteren en gaan dus alleen testen bij "extra" klachten. Als ik me zou moeten laten testen voor elke keer dat ik een dagje "een beetje snotterig" ben eind herst / winter, dan mag ik wel een tentje neerzetten bij de teststraat.
En zo denkt heel nederland die gevaccineerd is en een beetje snotterig is nu maar wel corona bij zich draagt

vandaar dat we nu op dit punt zijn beland....

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
aex351 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:22:
[...]

Besmettingen zijn wel erg, want je kan er ziek van worden. Daarnaast kan het virus zich in een hoger tempo door muteren.

Ik neem het je niet kwalijk hoor dat je zo denkt. Het valt alleen in de categorie van de mensen die denkt dat een vaccinatie een soort bescherm bubbel is waardoor ze alles weer kunnen doen.
Zeker waar, alleen wel een volgende stap probleem.

Waar we nu mee zitten is dat de gezondheidszorg kraakt onder de druk van de huidige ongevaccineerde patienten.

Wat daarna moet gebeuren. Ik verwacht niet dat het virus weg zal gaan, we zullen er dus mee moeten leren leven net als me de nog komende mutanten. We moeten dus niet proberen te sturen op een steriele samenleving zonder besmettingen maar op een weerbare samenleving met besmettingen. En met influenza en rhino gaat dat ook prima (ook al gaan daar sommigen ook slecht door - de mensheid als geheel leeft er prima mee door. )

alles kan off-topic

• Wolly
  • Niet online
horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:17:
[...]

Dat van 2e week november is inderdaad wel aparte trendbreuk.
Misschien spoedtest.nl die iedereen en zijn moeder een positieve uitslag gaf om zo herstelbewijs te krijgen?

Qua timing zijn er de afgelopen week een hoop mensen bijgekomen die een qr nodig hebben voor bijv. Vakanties.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:35:
[...]

En zo denkt heel nederland die gevaccineerd is en een beetje snotterig is nu maar wel corona bij zich draagt

Maar het alternatief van elke dag testen is niet echt een alternatief he...

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 09:42
[...]

Maar het is toch juist allemaal de schuld van de mensen die niet gevaccineerd zijn?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AFCAjax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:36:
[...]

Maar het is toch juist allemaal de schuld van de mensen die niet gevaccineerd zijn?
Die laten zich nog veel minder testen.

• t_captain
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:24:
[...]

Klopt, maar kan ook dus een bron van maart dit jaar erbij pakken. Maar volgens mij zijn we het eens. we weten niet goed wat transmissie status is onder kinderen.

[...]

Zonder enige evidence dit in de media gooien is wat mij betreft meer propaganda dan wetenschap.
We hebben observaties van verschillende periodes.

Kinderen zijn van nature minder vatbaar voor corona en zullen besmettingen ook minder snel doorgeven. Hoe jonger, hoe minder. Dat is de observatie van vorige jaar.

Maar in de vergelijking tussen ongevaccineerde kids en gevaccineerde volwassenen, lijken de rollen omgekeerd. Met name de oudste niet-gevaccineerde groep (8-12 jaar) is centraal komen te staan. Dat is een recente observatie.

Ook lijkt de virusvariant mee te spelen. Vanaf alpha zien we nadrukkelijk meer infecties bij kinderen dan voorheen. https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

• AFCAjax
MikeyMan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:37:
[...]

Die laten zich nog veel minder testen.
Dat is onzin van de bovenste plank. Er zijn heel veel mensen die niet wappie zijn en die zich gewoon netjes aan de regels houden en hun eigen beweegreden hebben om die prik niet te halen.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 22:19

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Begrijpelijke gedachtegang, maar de testbereidheid onder gevaccineerden is toch echt fors hoger dan die van niet gevaccineerden, blijkt uit onderzoek.

• AFCAjax
ZieMaar! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:41:
[...]

Begrijpelijke gedachtegang, maar de testbereidheid onder gevaccineerden is toch echt fors hoger dan die van niet gevaccineerden, blijkt uit onderzoek.
Maar als dit procentueel is, dan is het aandeel van de gevaccineerde toch een stukje groter in deze.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AFCAjax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:40:
[...]

Dat is onzin van de bovenste plank. Er zijn heel veel mensen die niet wappie zijn en die zich gewoon netjes aan de regels houden en hun eigen beweegreden hebben om die prik niet te halen.
Zou je misschien kunnen ophouden met die losse flodders uit de heup?

https://eenvandaag.avrotr...rona-bij-een-verkoudheid/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w6jtTGmX_utZaSUA3j-n9koZnE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SUEtBm4DcQQIJX4RtSjxa95i.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 16-11-2021 16:42 ]

• bvbal79
t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:39:
[...]

We hebben observaties van verschillende periodes.

Kinderen zijn van nature minder vatbaar voor corona en zullen besmettingen ook minder snel doorgeven. Hoe jonger, hoe minder. Dat is de observatie van vorige jaar.

Maar in de vergelijking tussen ongevaccineerde kids en gevaccineerde volwassenen, lijken de rollen omgekeerd. Met name de oudste niet-gevaccineerde groep (8-12 jaar) is centraal komen te staan. Dat is een recente observatie.

Ook lijkt de virusvariant mee te spelen. Vanaf alpha zien we nadrukkelijk meer infecties bij kinderen dan voorheen. https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Nogmaals, je haalt vatbaarheid en besmettelijkheid door elkaar. Er is geen evidence, wie zegt dat de kinderen elkaar besmetten en niet een superspreader juf zonder veel klachten in een klas van tegewoordig 40 kinderen?

Ik vind dat zolang we het niet weten we ook geen aannames mogen en kunnen maken.

Verwijderd

[...]

Niet alleen gevaccineerd Nederland hoor. Ook ongevaccineerden die al wat langer in hun lichaam leven, weten over het algemeen wel in te schatten of er iets "abnormaals" aan de gang is. Nou, dat doen wij nu dus ook met testen. En dan blijkt dat je heel vaak denkt dat er iets aan de hand is, terwijl er dus helemaal niets aan de hand is. Alle tests die wij tot nu toe gedaan hebben (inclusief zelftests) in het hele gezin, waren negatief. We houden ons aan de nuttige maatregelen.

We zijn op dit punt beland, omdat bepaalde mensen niet juist in kunnen schatten hoe "men" op bepaalde zaken gaat reageren en hoe ze "het volk" dit soort dingen moeten brengen. Dit zijn gevolgen van het gevoerde beleid en de manier waarop dit is uitgedragen. En we zijn er nog niet. Dit gaat verder escaleren.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:32
Paternotte is alweer aan het terugkrabbelen: alleen 2G bij grote evenementen en natte horeca, dat gaat echt het verschil maken... :F

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• coelho
[...]

Daar heb je zeker een punt. Ik hoorde afgelopen weekend een vriend zeggen 'mijn vrouw snotterde vorige week en testte negatief, mijn dochter snotterde afgelopen weekend en testte ook negatief, nu ben ik wat snotterig, maar dat zal ik wel van hun gekregen hebben dus ik ga niet nóg een keer een half uur heen en een half uur terug naar die teststraat.' Hij had wel een zelftest gedaan en die was ook negatief. Kan me echter wel voorstellen dat mensen zo gaan denken als het gezin een voor een een zelfde soort klachten heeft.

• bvbal79
ZieMaar! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:41:
[...]

dat klopt...maar dan heb je het over percentages... druk het nu uit in absolute getallen en dan kun je dat helaas niet verwaarlozen.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:36:
[...]

Misschien spoedtest.nl die iedereen en zijn moeder een positieve uitslag gaf om zo herstelbewijs te krijgen?

Qua timing zijn er de afgelopen week een hoop mensen bijgekomen die een qr nodig hebben voor bijv. Vakanties.
Voor niet gevacineerde mensen lijkt het mij dat ze in een spagaat zitten. Er is druk dat men niet meer aan de samenleving mee kan doen -> Positief testen geeft een ticket tot de samenleving. Teveel besmettingen en de samenleving gaat weer verder op slot.

Zelf ken ik 2 bewust gekozen non-vaxxers. Uitgelegd als zorgt dat je besmet raakt en thuis blijft heb jij het vinkje te pakken. Beide zien dat je wel erg ziek ervan wordt en het liever niet op te willen lopen. Spoiler ze gaan het krijgen.....

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:23
AFCAjax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:41:
[...]

Maar als dit procentueel is, dan is het aandeel van de gevaccineerde toch een stukje groter in deze.
Grappig, als met die gedachtegang gespeeld wordt bij de ziekenhuizen over de welbekende 70% ongevaccineerde en 30% gevaccineerde lijken die cijfers niet zoveel meer uit te maken. :+

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33
Laat maar, al gegeven...

[ Voor 87% gewijzigd door Dennis op 16-11-2021 16:46 ]

• bvbal79
FabianGTI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:44:
[...]

Grappig, als met die gedachtegang gespeeld wordt bij de ziekenhuizen over de welbekende 70% ongevaccineerde en 30% gevaccineerde lijken die cijfers niet zoveel meer uit te maken. :+
Je draait het om he?

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 16-11-2021 16:46 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

henkzelf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:46:
[...]

Mmm, die grafiek is aantal prikken per 100 inwoners maar NL heeft 1,7 keer zoveel inwoners dus het beeld is niet perfect om jouw betoog te bewijzen.
Aangezien iedereen naar ratio vaccins kreeg vanuit de EU is dat de enige manier dat je een beetje kan vergelijken. Als je het op absolute aantallen zou vergelijken dan zou NL op veel meer datapunten voorlopen.
In de verhouding zie je dat het in Nederland op een gegeven moment stopt omdat mensen niet meer naar de prikstraten gingen.

In Portugal ging het prikken door bij de piek omdat het toen in die periode code zwart was in de ziekenhuizen en iedereen onder de neus gedrukt kreeg wat het resultaat kon zijn van niet gevaccineerd worden. (en eventueel de inspirerende generaal)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:30
Nog niet de helft van de mensen laat zich testen op corona bij een verkoudheid. Onder ongevaccineerden, juist kwetsbaarder voor een besmetting, is het maken van een testafspraak bij verkoudheid slechts voor één op de vijf gewoonte.

https://eenvandaag.avrotr...rona-bij-een-verkoudheid/

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 22:19

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:44:
[...]

dat klopt...maar dan heb je het over percentages... druk het nu uit in absolute getallen en dan kun je dat helaas niet verwaarlozen.
Die gedachtegang volgend:

We moeten dus (wellicht) het aantal positieve besmettingen van gevaccineerden maal 2 doen (50 procent laat zich testen) en die van niet gevaccineerden maal 5.

Aangezien het zo’n beetje 50/50 verdeeld is rondom positieve besmettingen dan klopt dat toch juist niet meer?

10000 besmettingen
5000 gevaccineerd - zijn er dus 10000
5000 niet gevaccineerd - zijn er dus 25000

Wel extreem een bierviltje, maar toch…Of praten we langs elkaar heen?

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 21:40
t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:47:
Hier weer een plotje van de actuele incidentie (positieve tests per 100k inwoners) vs. de vaccinatiegraad (percentage 12+ volledig gevaccineerd). Elke stip is 1 gemeente. Plot beval alle gemeentes.

[Afbeelding]

De trend die al eerder zichtbaar werd, de verzwakkende correlatie tussen vaccinatiegraad en incidentie covid, lijkt door te zetten.

Ik kan ook dwarsdoorsnedes maken, bijvoorbeeld naar inwoneraantal van de gemeentes of naar pronincie. Maar telkens hetzelfde beeld. Vaccinatie lijkt zijn kracht te verliezen. Alleen boven de 90% vaccinatiegraad ziet het plaatje er gunstiger uit. Maar, te klein aantal meetpunten. En geen de betreffende gemeentes vormen geen aselecte steekproef. Zo zijn ze allemaal klein (5k ... 38k inwoners, dat helpt de significantie ook niet), ruraal en relatief welvarend.

Ik denk dat de opkomst van delta+ een groter probleem is dan we beseffen. Booster shots zijn hard nodig, en bij voorkeur ook met geactialiseerde vaccins voor de delta variant.
Dat lijkt wel bijzonder. Dat kan ook betekenen dat de meeste positieve tests vallen in de groepen die bij beiden niet gevaccineerd zijn, dat zal bij de meeste gemeenten tussen de 0-12 jaar zijn. (tenminste de incidentie is niet gefilterd op leeftijd?)

Ik ben dan ook benieuwd naar dit plotje met leeftijdsvariabelen en al helemaal met ziekenhuisbezetting als variabele.

Gevaccineerd en positief is nog steeds minder kans op ziekenhuisopnames dan ongevaccineerd en positief.

• bvbal79
ZieMaar! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:51:
[...]

Die gedachtegang volgend:

We moeten dus (wellicht) het aantal positieve besmettingen van gevaccineerden maal 2 doen (50 procent laat zich testen) en die van niet gevaccineerden maal 5.

Aangezien het zo’n beetje 50/50 verdeeld is rondom positieve besmettingen dan klopt dat toch juist niet meer?

10000 besmettingen

Dan bedoelen we toch hetzelfde? 10000 besmettingen is best hoog toch als druk op de zorg?

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:07
dangerousp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:57:
[...]

Dat lijkt wel bijzonder. Dat kan ook betekenen dat de meeste positieve tests vallen in de groepen die bij beiden niet gevaccineerd zijn, dat zal bij de meeste gemeenten tussen de 0-12 jaar zijn.
En ziet...

https://www.volkskrant.nl...schoolkinderen~b2526d11a/

• t_captain
Een opname ontstaat altijd vanuit een infectie. Omdat de groep kwetsbaren relatief groot is, en de bescerming van een prik niet absoluut, is het noodzakelijk om ook de verspreiding van infecties te beperken. Anders was het prikken van kwetsbaren voldoende.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:59
[...]

10000 besmettingen
Iemand op reddit wees me er op dat dat niet strookt met wat je zou verwachten op grond van de effectiviteit van de vaccins. 10.000 besmettingen op 75% gevaccineerden tegen 25.000 besmettingen op 15% ongevaccineerden correspondeert met een VEI van 87%. Dat is wel érg optimistisch hoog.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
AFCAjax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:40:
[...]

De testbereidheid onder ongevaccineerden is (nog) lager dan onder gevaccineerden.

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn dochter van 9:

Pappa, ik vind vaccinaties goed en slecht.

Wat bedoel je daarmee?

Nou, ze zijn goed omdat ze je beschermen tegen het ziekenhuis. Maar ze zijn slecht omdat mensen niet meer door hebben dat ze Corona hebben en dan andere mensen besmetten.

Wie heeft je dat verteld?

Niemand, dat bedacht ik me gewoon. _/-\o_

• Dennis
Nou, onderzoek 1V ging toch vooral over testen bij klachten en in positieve testen is toch ook TvT meegenomen? Daarmee zouden cijfers wat mij betreft niet vergelijkbaar zijn.

• Dennis
iamcj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:01:
Mijn dochter van 9:

Pappa, ik vind vaccinaties goed en slecht.

Wat bedoel je daarmee?

Nou, ze zijn goed omdat ze je beschermen tegen het ziekenhuis. Maar ze zijn slecht omdat mensen niet meer door hebben dat ze Corona hebben en dan andere mensen besmetten.

Wie heeft je dat verteld?

Niemand, dat bedacht ik me gewoon. _/-\o_
Zou haar vast inschrijven bij de Universiteit :*)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:32
De oplossing van de PVV: raampje open, probleem opgelost... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• dangerousp
t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:00:
Een opname ontstaat altijd vanuit een infectie. Omdat de groep kwetsbaren relatief groot is, en de bescerming van een prik niet absoluut, is het noodzakelijk om ook de verspreiding van infecties te beperken. Anders was het prikken van kwetsbaren voldoende.
Eens, maar zou dan niet 0-12 jaar vaccineren een groter effect kunnen hebben dan een boostershot? Als daar de besmettingen het hardst stijgen?
(los van het feit dat een booster sowieso goed is)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:59
dangerousp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:03:
[...]

Eens, maar zou dan niet 0-12 jaar vaccineren een groter effect kunnen hebben dan een boostershot? Als daar de besmettingen het hardst stijgen?
Het zal ongetwijfeld een zeer groot effect hebben op de R. Maar het ligt gevoelig want "kinderen hebben toch geen last van covid"...

• t_captain
dangerousp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:03:
[...]

(los van het feit dat een booster sowieso goed is)
Het effect is indirecter en langzamer. Wat we nu nodig hebben, is een snelle reductie van de conversie van infecties naar opnames.

Verder is er een belangrijke morele vraag: mag je van kinderen, te jong om zelf mee te beslissen, eisen dat ze zich laten prikken om een ander te beschermen?

• bvbal79
Tom-Z schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:05:
[...]

Het zal ongetwijfeld een zeer groot effect hebben op de R. Maar het ligt gevoelig want "kinderen hebben toch geen last van covid"...
aanname.... maar dat is blijkbaar de voertoon in dit land, of je nu pro of contra bent.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:22
bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:00:
[...]

Zeer slechte, zeer oude bron. Heb je ook nog iets van goede kwaliteit wat je bijzonder punt kan onderbouwen?

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:05
breew schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:52:
Wat imho ontzettend heeft bijgedragen aan de verspreiding is het beleid geweest dat gezinsleden/huisgenoten niet in quarantaine hoefden (als ze maar waren gevaccineerd) bij een besmet gezinslid.

Dat is echt een mega-misser geweest denk ik..
Dat belooft dan weinig goeds voor 2G in b.v. de horeca...

Hij wil.

• bvbal79
LZ86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:08:
[...]

Zeer slechte, zeer oude bron. Heb je ook nog iets van goede kwaliteit wat je bijzonder punt kan onderbouwen?
Heb jij het tegenovergestelde?

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03

s3n

t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:06:
[...]

Verder is er een belangrijke morele vraag: mag je van kinderen, te jong om zelf mee te beslissen, eisen dat ze zich laten prikken om een ander te beschermen?
Er zit ook nog een andere kant aan. De manier waarop het nu gaat bij onze basisschool, waarbij meerdere leerkrachten en een heel aantal kinderen in quarantaine zitten danwel besmet zijn, is ook niet goed. Veel onrust, ook bij de kinderen zelf.

Persoonlijk zou ik mijn kinderen direct laten vaccineren zodra het kan.

• RoD
  • Niet online

RoD

Cid Highwind schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:30:
[...]

Ik bepaal niks. Ik constateer alleen dat je ongefundeerde uitspraken doet over benefit-risk terwijl je de data niet hebt en de medische experts daar helemaal nog niet uit zijn.
Klopt, er wordt alleen naar het individu gekeken.

• dangerousp
t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:06:
[...]

Het effect is indirecter en langzamer. Wat we nu nodig hebben, is een snelle reductie van de conversie van infecties naar opnames.

Ik snap het morele vraagstuk, maar als het een sterke bijdrage levert aan de reductie van het totaal aantal besmette mensen en dus aan het totaal aantal dat het over kan brengen, lijkt het mij toch een sterke overweging waard.
Pagina: 1 ... 63 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.