Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 129 Laatste
Acties:
  • 396.999 views

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:50:
[...]

Als je vrijwel alle 60+ers vaccineert zal er zoveel ruimte op de IC komen dat we die extra besmettingen in de lagere leeftijdsgroepen wel op moeten kunnen vangen lijkt me.
Denk het niet, het imuunsysteem werkt slechter bij iemand die ouder is, en dus zal het vaccin ook minder werken. Daarom ook de boosterprik.
https://www.nationalgeogr...minst-aan-covid-19-vaccin

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 16-11-2021 14:25 ]

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:56

n3z

RobinHood schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:19:
[...]

Ja, zoiets, na mijn vaccinaties voelde het wel zo'n beetje alsof ik weer los kon.

Alsnog niks geks gedaan eigenlijk, denk dat mijn verjaardagsfeestje het meest risicovol was, met iets van 8 man in Juli.

[...]

Daar ben ik het minder mee eens.

Bij dit soort dingen vind ik het meer dan prima dat er aardig wat drang achter zit. En we accepteren dat van zoveel dingen.

Er zijn zoveel dingen die met je lichaam te hebben die geen volledig vrije keuze zijn, waarom is dit opeens zo bijzonder?

Achter dingen als de hielprik en kindervaccinaties zit ook wel wat drang, die kun je weigeren ja, maar het is niet zo alsof men dan zegt "oh, dan niet, geen probleem".

En ja, van mij mogen KDV's zover gaan om ongevaccineerde kinderen te weigeren. Er is een reden waarom mazelen terug van weggeweest is.
Als ik in discussie ben met een ongevaccineerd iemand en de persoon zegt het is mijn eigen keuze dan antwoord ik met:

Je hebt helemaal gelijk, daarom zou ik graag 200 willen rijden op de snelweg. Ik vind dat ik een goede bestuurder ben en de kans klein is dat ik een ongeluk krijg. En natuurlijk is de mogelijkheid er dat ik iemand aanrijdt, maargoed dat heb je met corona ook natuurlijk met besmetten. In de hoop dat ze door hebben dat ik sarcastisch ben en door hebben dat niet vaccineren een eigen keuze is en niet altijd een goed argument is.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
n3z schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:25:
[...]

Als ik in discussie ben met een ongevaccineerd iemand en de persoon zegt het is mijn eigen keuze dan antwoord ik met:

Je hebt helemaal gelijk, daarom zou ik graag 200 willen rijden op de snelweg. Ik vind dat ik een goede bestuurder ben en de kans klein is dat ik een ongeluk krijg. En natuurlijk is de mogelijkheid er dat ik iemand aanrijdt, maargoed dat heb je met corona ook natuurlijk met besmetten. In de hoop dat ze door hebben dat ik sarcastisch ben en door hebben dat niet vaccineren een eigen keuze is en niet altijd een goed argument is.
200 rijden op de snelweg is verboden, een vaccin weigeren nog niet.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 23:48
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:24:
[...]

Waar zie jij hier vaccinatie tegenstanders :?

[...]

Eenzelfde idee dus, maar dan voor kiddies.
Vaccinatie verplichting tegenstanders, excuus voor late edit.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:24:
[...]

Nee, 85 bij de totale populatie of 97 bij 12+.
1-1/7=0.857 waarbij 7 de ietwat hoge kant van de delta-variant is.
Die heb ik vaker voorbij zien komen, goed dat je hem er even bij haalt
Dan moet je nog gaan rekenen met effectiviteit van vaccins, weersinvloeden en menselijk gedrag.
Vooral bij de effectiviteit tegen besmettingen ben ik, als leek, bang dat bovenstaande formule een heel ander getal zal laten zien wat bovenmenselijk is.

Gaat die formule niet uit van een steriel vaccin?

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:34

3raser

⚜️ Premium member

SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:24:
[...]

Maar je wilt wel de prik verplichten aan 60+ers?
Hoe rijm je dat met deze post?
Ik rijm daar helemaal niets mee. Ik zeg gewoon wat de huidige situatie is. En ja, een prik verplichten is verre van ideaal maar de discussie begon met het vinden van een oplossing die een groot effect zou hebben. Dus probeer mijn berichten in dat perspectief te zien.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:56

n3z

jadjong schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:26:
[...]

Het is ook maar een voorbeeld om aan te tonen dat eigen keuze niet altijd een goed argument is. Een ander voorbeeld is roken in openbare gebouwen. De kans dat jij ziek wordt van meeroken is erg klein, waarom mag het dan niet?

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Turdie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:24:
[...]

Denk het niet, het imuunsysteem werkt slechter bij iemand die ouder is, en dus zal het vaccin ook minder werken. Daarom ook de boosterprik.
https://www.nationalgeogr...minst-aan-covid-19-vaccin
Het is al wat pagina's terug maar mijn eerste idee was niet alleen verplicht vaccineren van 60+ maar ook direct starten met boosters voor reeds gevaccineerde 60+ers.

• SemperFidelis
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:27:
[...]

Ik rijm daar helemaal niets mee. Ik zeg gewoon wat de huidige situatie is. En ja, een prik verplichten is verre van ideaal maar de discussie begon met het vinden van een oplossing die een groot effect zou hebben. Dus probeer mijn berichten in dat perspectief te zien.
Verplichten van vaccins aan alle 18 plussers helpt nog veel meer, dus ben je daar dan ook voor?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:27:
[...]

Vooral bij de effectiviteit tegen besmettingen ben ik, als leek, bang dat bovenstaande formule een heel ander getal zal laten zien wat bovenmenselijk is.

Ja, de bevolking bestaat in dat model uit 2 groepen, mensen die het kunnen krijgen en mensen die het niet meer kunnen krijgen en dus niet meer verspreiden.

Voor deze pandemie is iedereen nog steeds even of wat langer besmettelijk zoals het er nu uit ziet. Een flinke lading antilichamen kan je tegen besmetting beschermen maar niet permanent.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:30:
[...]

Verplichten van vaccins aan alle 18 plussers helpt nog veel meer, dus ben je daar dan ook voor?
Nee daar ben ik niet voor. Ik baseer mijn idee volledig op de huidige IC bezetting en daar liggen heel weinig mensen van onder de 50.

• Wolly
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:26:
[...]

Vaccinatie verplichting tegenstanders, excuus voor late edit.
Je kan prima tegen een verplichting zijn en wijzen op een CTB voor zaken waar ouderen in grotere mate gebruik van maken. Het maakt het tastbaarder waarom het zo'n slecht idee is om mensen uit te sluiten op basis van een recht wat zij uitoefenen als je er zelf mee geconfronteerd wordt.

Zo zijn gepensioneerden in grote getale voor een QR op de werkvloer....
Meer dan de helft van de Nederlanders wil een coronatoegangsbewijs toestaan op de werkvloer. Dit blijkt uit representatief onderzoek van het Hart van Nederland-panel, waarin werd gevraagd of werkgevers mogen vragen naar een geldig coronatoegangsbewijs op kantoor.
Het zijn namelijk vooral gepensioneerden die voor de coronapas op de werkvloer pleiten. 76 procent van hen is ervoor.
https://www.hartvannederl...-alles-om-corona-te-laten

• jadjong
  • Niet online
n3z schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:27:
[...]

Het is ook maar een voorbeeld om aan te tonen dat eigen keuze niet altijd een goed argument is. Een ander voorbeeld is roken in openbare gebouwen. De kans dat jij ziek wordt van meeroken is erg klein, waarom mag het dan niet?
Geen flauw idee, ik rook niet. :P Toen je in openbare gebouwen nog mocht roken deed men dat ook en buiten elkaar een boze blik toewerpen kon je de ander niet verplichten om buiten te gaan staan. Zolang iets niet verboden of verplicht is moet je niet raar op kijken dat iemand een andere beslissing dan jou maakt en die beslissing heb je helaas te accepteren. Ook als het in dit geval behoorlijk kut uit komt voor jou en mij. :P

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:17:
[...]
2G is voorlopig een rekenmodel. Helaas zijn er geen onderzoeken uit de praktijk hoe het uitpakt.

Afwachten dus wat het wel of niet oplevert.
Zeker, maar doet dat inhoudelijk iets af aan mijn opmerking?
De basis achter het rekenmodel 2G wordt toch niet overhoop gegooid door (bijvoorbeeld) een enkele ongevaccineerde partner, zoals @AFCAjax meende?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:23:
[...]

Geen volledig vrije keuze? Als iets geen vrije keuze is dan is het toch geen keuze? En lichamelijke integriteit staat volgens mij nog steeds redelijk hoog dus als je een paar voorbeelden wilt noemen die zo normaal zijn dan hou ik me aanbevolen.
Laten we beginnen dat je al geacht wordt om kleding te dragen. Nu gaat kleding niet in je lichaam, en het tast je lichaam ook niet aan, maar hey, een prik tast je lichaam ook niet aan.

Autogordels zitten ook om je lichaam, beperken zelfs je bewegingsvrijheid.

Controversieler maar wel mogelijk: Verplichte anticonceptie: https://nos.nl/artikel/24...-psychiatrische-problemen

En ook controversieel, maar ook mogelijk: De politie mag jouw lichaam gebruiken om jouw telefoon te unlocken, door jouw vinger vast te pakken en op je telefoon te drukken.
[...]

Geen idee hoe je daarbij komt, maar zo eenvoudig is het dus wel. Ja, ze zullen de vaccinatie aanprijzen. Maar als je weigert dan is er niemand die daar iets tegenin kan brengen.
Klopt, maar dat heeft dus wel gevolgen: KDV's mogen ongevaccineerde kinderen weigeren: https://www.trouw.nl/poli...nderen-weigeren~befdc591/
Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft bepaald dat een overheid de vaccinatie van een kind als voorwaarde kan stellen voor diens toelating op een crèche.
Keuzes hebben consequenties in het echte leven.

Jij hebt de vrijheid om iets te doen, of niet te doen. Tot een bepaalde hoogte.
Ik heb de vrijheid om, tot een bepaalde hoogte, daar wat mee te doen.

Jij hebt alle vrijheid om je niet te vaccineren en geen mondkapje op te doen.
En ik ben van mening dat de staat de vrijheid heeft om te zeggen "zonder vaccinatie en kapje kom jij het restaurant niet meer in"

Natuurlijk, essentiële winkels en diensten moeten beschikbaar blijven, maar verder? Het is je eigen keuze. Mét extragratis consequenties.

People as things, that’s where it starts.

• jadjong
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:27:

Uh, ja. :X
Ja, dus de werkelijkheid ligt nog een stukje hoger(of lager) wat werking tegen ziekenhuisopname betreft.

• Wolly
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:33:
[...]

Zeker, maar doet dat inhoudelijk iets af aan mijn opmerking?
De basis achter het rekenmodel 2G wordt toch niet overhoop gegooid door (bijvoorbeeld) een enkele ongevaccineerde partner, zoals @AFCAjax meende?
Nouja, je zei dat het contact van een besmette gevaccineerde tot veel minder contact met ongevaccineerden zou leiden (vergeken met 3G). Ik denk dat de praktijk moet uitwijzen of dat zo is, die is vaak weerbarstiger.

Dus ik gooi het rekenmodel zeker niet overhoop, ik wijs er alleen op dat het leven geen model is.

• Wolly
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:34:
[...]

Uh, ja. :X

[...]

Ja, dus de werkelijkheid ligt nog een stukje hoger(of lager) wat werking tegen ziekenhuisopname betreft.
Is de conclusie dan niet dat dit niet klopt?
Bij de delta-variant heb je 85% gevaccineerd nodig om in de buurt van uitdoving te komen
De rekenformule houdt immers geen / niet voldoende rekening met de afnemende immuniteit die de vaccins momenteel hebben?

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:37:
[...]

Nouja, je zei dat het contact van een besmette gevaccineerde tot veel minder contact met ongevaccineerden zou leiden (vergeken met 3G). Ik denk dat de praktijk moet uitwijzen of dat zo is, die is vaak weerbarstiger.

Dus ik gooi het rekenmodel zeker niet overhoop, ik wijs er alleen op dat het leven geen model is.
Nu ontspoort het een beetje, want dit was het punt niet, geloof ik.

@ZieMaar! zei:
De ongevaccineerden zijn in die modellen de grootste groep van ziekenhuisopnames. Die zijn niet meer welkom en dus heb je alleen een sporadische opname van een gevaccineerde.
waarop @AFCAjax stelde dat dat 'gegoochel' was omdat er ook ongevaccineerde partners zijn.
En dat vond ik niet zo'n sterk argument (want statistisch qua zorgbelasting niet zo relevant), en daarop wilde ik hem min of meer geruststellen. Dat was alles.

(Ah, ik zie nu dat de 'alleen' van ZieMaar verwarring oplevert, als je die erg letterlijk neemt.)

[ Voor 4% gewijzigd door niek_nijmegen op 16-11-2021 14:53 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:59
Ruime steun voor 2G: 55% voor, 31% tegen
Meeste Nederlanders steunen 2G-protocol, maar Tweede Kamer wikt en weegt nog

Iets meer dan de helft (55 procent) van de Nederlanders zegt het uitgangspunt van het 2G-systeem te steunen, blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van de NOS. Twaalf procent is neutraal en 31 procent is tegen. Vooral onder kiezers van SGP, FVD en ChristenUnie is de weerstand tegen 2G groot, ook jongeren en mensen met een niet-westerse achtergrond zijn relatief vaker tegen. In de achterban van VVD en D66 bevinden zich de grootste voorstanders. Opvallend is ook de steun onder de PVV-aanhang: ruim 60 procent is voor, terwijl die partij in de Kamer juist een fervent tegenstander is van het kabinetsplan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• SemperFidelis
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:33:
[...]

Nee daar ben ik niet voor. Ik baseer mijn idee volledig op de huidige IC bezetting en daar liggen heel weinig mensen van onder de 50.
Vaccineren onder de 50 zorgt voor minder mensen oo de IC van boven de 50.

Volgens mij begreep je dit niet helemaal. Maar dit is aangetoond. En ook wel logisch.

• Wolly
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:50:
[...]

Nu ontspoort het een beetje, want dit was het punt niet, geloof ik.

@ZieMaar! zei:

[...]

waarop @AFCAjax stelde dat dat 'gegoochel' was omdat er ook ongevaccineerde partners zijn.
En dat vond ik niet zo'n sterk argument (want statistisch qua zorgbelasting niet zo relevant), en daarop wilde ik hem min of meer geruststellen. Dat was alles.
Ah, die had ik gemist. Dank voor de context (y)
Was het maar gegoochel, een beetje amateur goochelaar doet alleen maar trucjes die hij goed kan uitvoeren.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:51:
Ruime steun voor 2G: 55% voor, 31% tegen

[...]
Het is wat je ruim noemt:

In een kamer met 100 mensen waar er 55 voor zijn en 31 tegen en 14 weten het blijkbaar niet kan het wel een bloedbad worden.

Daarnaast was het blijkbaar ook een redelijk beknopte vragenlijst.

Daarnaast is het heel makkelijk om met vragenlijsten mensen naar een bepaalde uitslag te sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door horizon1978 op 16-11-2021 14:56 ]

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

RobinHood schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:34:
[...]
Laten we beginnen dat je al geacht wordt om kleding te dragen. Nu gaat kleding niet in je lichaam, en het tast je lichaam ook niet aan, maar hey, een prik tast je lichaam ook niet aan.
Als dit een serieuze vergelijking is dan ga ik even mijn hand tegen mijn voorhoofd slaan.
Autogordels zitten ook om je lichaam, beperken zelfs je bewegingsvrijheid.

Controversieler maar wel mogelijk: Verplichte anticonceptie: https://nos.nl/artikel/24...-psychiatrische-problemen

En ook controversieel, maar ook mogelijk: De politie mag jouw lichaam gebruiken om jouw telefoon te unlocken, door jouw vinger vast te pakken en op je telefoon te drukken.
We kunnen doen alsof een van die voorbeelden vergelijkbaar is met een injectie in het lichaam van de voltallige wereldbevolking, maar dat is het natuurlijk niet.
Keuzes hebben consequenties in het echte leven.

Jij hebt de vrijheid om iets te doen, of niet te doen. Tot een bepaalde hoogte.
Ik heb de vrijheid om, tot een bepaalde hoogte, daar wat mee te doen.

Jij hebt alle vrijheid om je niet te vaccineren en geen mondkapje op te doen.
En ik ben van mening dat de staat de vrijheid heeft om te zeggen "zonder vaccinatie en kapje kom jij het restaurant niet meer in"

Natuurlijk, essentiële winkels en diensten moeten beschikbaar blijven, maar verder? Het is je eigen keuze. Mét extragratis consequenties.
Prima die consequenties. Ga jij gerust klanten weren uit je restaurant. Maar als dit soort zaken een wet worden dan is het wel iets anders.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:52:
[...]

Vaccineren onder de 50 zorgt voor minder mensen oo de IC van boven de 50.

Volgens mij begreep je dit niet helemaal. Maar dit is aangetoond. En ook wel logisch.
Dit effect is erg klein. Het vaccineren van de juiste groep mensen is eenvoudiger en effectiever.

• Turdie
*knip* geen complottheorie achtige dingen

[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 16-11-2021 15:08 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:54:
[...]

Als dit een serieuze vergelijking is dan ga ik even mijn hand tegen mijn voorhoofd slaan.

[...]

We kunnen doen alsof een van die voorbeelden vergelijkbaar is met een injectie in het lichaam van de voltallige wereldbevolking, maar dat is het natuurlijk niet.
Ah, die dingen die mij zojuist passeerden waren blijkbaar de doelpalen.

Ik vind gedwongen anti-conceptie eerlijk gezegd juist wat trappen zwaarder dan vaccinatie. Eventjes voorbij de hele morele discussie dat de rechter bepaalt dat je geen kinderen mag krijgen: Anti-conceptie kent ook veel meer en ernstigere bijwerkingen dan een vaccinatie.

Een ander voorbeeld gaat letterlijk over het vaccineren van mensen, kinderen zelfs, en dat mensen die niet gevaccineerd zijn geweerd mogen worden.

Dat is letterlijk waar we over discussiëren 8)7
[...]

Prima die consequenties. Ga jij gerust klanten weren uit je restaurant. Maar als dit soort zaken een wet worden dan is het wel iets anders.
Wat is er precies anders aan?

Je moet zoveel dingen van de wet, waarom de streep hier, en niet 5 meter eerder?

• SemperFidelis
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:55:
[...]

Dit effect is erg klein. Het vaccineren van de juiste groep mensen is eenvoudiger en effectiever.
Als de groep 20-40 jaar, die niet vaak op de IC komen, voor 85% vaccineert, scheelt dat 300 bedden.

Dat is absoluut geen klein effect.
Sterker nog, je haalt hier meer winst in dan de groep 60+, die al dus voor 90% gevaccineert is, proberen te verhogennaar 95%.

https://covidwiki.nl/waarom-jongeren-vaccineren-echt-helpt/

Wat je zegt klopt dus simpelweg niet, ik vraag me dan ook af waar je je op baseert. Wat is je rekensommetje voor dat effect?

• Wolly
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, het "Debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus' staat om 15:01 gepland.
https://www.tweedekamer.nl/

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:54:
[...]

Het is wat je ruim noemt:

In een kamer met 100 mensen waar er 55 voor zijn en 31 tegen en 14 weten het blijkbaar niet kan het wel een bloedbad worden.

Daarnaast was het blijkbaar ook een redelijk beknopte vragenlijst.

Daarnaast is het heel makkelijk om met vragenlijsten mensen naar een bepaalde uitslag te sturen.
55/31 = 1,77 is neigend naar 2x zoveel... ja, dat is ruim.

En I&O Research is best een grote hier, die kunnen wel wat

• Wolly
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:02:
[...]

Als de groep 20-40 jaar, die niet vaak op de IC komen, voor 85% vaccineert, scheelt dat 300 bedden.

Sterker nog, je haalt hier meer winst in dan de groep 60+, die al dus voor 90% gevaccineert is, proberen te verhogennaar 95%.

Wat je zegt klopt dus simpelweg niet, ik vraag me dan ook af waar je je op baseert. Wat is je rekensommetje voor dat effect?
Hoeveel moeite kost het om die 60+ groep te verhogen naar 95%?

Met de verhouding 800 ouderen vaccineren vs 25000 jongeren levert 1 bezet bed minder op in het ziekenhuis?

Je zou dus vele tienduizenden jongeren moeten vaccineren voor een effect wat ook behaald kan worden met een paar duizend bejaarden.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:06
Analyse van bezettingscijfers in de ziekenhuizen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBIV4dsRzF0Ze64R7vABvIrTbHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IeRJ047sfaStFxKB8WXKgmVg.png?f=user_large

Ik heb 2 effecten geillustreerd in de rafiek:

1. (paarse notitie) de "conversie" van drukte op de verpleegafdeling naar de IC neemt structureel af.
Dat is gunstig. Verpleegafdeling lijkt te gaan pieken op 2500, maar door dit effect zou de bezetting op de IC onder de 700 blijven. Fors, maar lager dan in 2020 en lager dan afgelopen voorjaar.

2. (zwarte notitie) blijf oppassen met de langzame stijging.
Op de IC heb je gemiddeld een stuk of 15 ligdagen, maar dit getal komt met een standaarddeviatie in dezelfde orde. Er zijn dus patienten die er langer dan een maand liggen en kleine aantallen die zelfs 2 of 3 maanden blijven. In aantallen patienten is dit effect niet zo groot, maar de belasting die het op de IC veroorzaakt is wel groot.
De derde golf (alpha variant, voorjaar 2021) werd ingezet met een residuele bezetting van 300 IC-bedden.

We kunnen ons dus niet veroorloven om weer maandenlang met hoge besmettingen door te sukkelen.

R moet wat mij betreft nog in november naar 0.85. Dat geeft een daling van de dagelijkse besmettingen met 2/3e in de maand december. Van 20k positieve tests naar 7k per dag.

Booster shots zijn acuut nodig. Tenminste een miljoen in een maand. Correctie, in 25 dagen. Want die target had ik al eerder geuit.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Turdie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:56:
Interessante video en eyeopener wat mij betreft over het huidige beleid door de ogen van een huisarts met kritiek:
YouTube: 'VWS gaat op de dokters stoel zitten.' Gesprek met Els van Veen
Deze dame heeft wel bijzondere opvattingen.
Zo noemt Els van Veen uit Dalfsen het coronavirus ‘een crisis die is gebaseerd op fraude met PCR-testen’. Ze beschouwt het coronaverhaal zoals het door de overheid en media wordt verteld als één grote leugen en ziet geen verschillen tussen corona en griep.
in: https://www.ad.nl/gezond/...zo-zijn-er-meer~ae46de18/

Volgens mij is covid inmiddels aantoonbaar geen "griepje".

• SemperFidelis
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:05:
[...]

Hoeveel moeite kost het om die 60+ groep te verhogen naar 95%?

Met de verhouding 800 ouderen vaccineren vs 25000 jongeren levert 1 bezet bed minder op in het ziekenhuis?

Je zou dus vele tienduizenden jongeren moeten vaccineren voor een effect wat ook behaald kan worden met een paar duizend bejaarden.
Het een sluit het ander niet uit.

Ik toon alleen aan dat niet risicogroepen vaccineren zeer nuttig is. Uiteraard moet je risicogroepen ook vaccineren.

Mijn punt is dat het zinloos is om naar 1 groep te kijken. Het moet met z'n allen.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 21:33
Jorizzz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:10:
[...]

Letterlijk één klik verder: "84,4% van alle mensen van 18 jaar en ouder is volledig gevaccineerd. 87,9% van deze leeftijdsgroep heeft minimaal één prik gehad."
Ik begrijp het verschil van bijna 4% niet zo. Bij de vector vaccins zit er een week of 5-6 tussen, het is echt niet zo dat we in de afgelopen 6 weken nog 4% van deze mensen gevaccineerd hebben.

Vallen mensen met voorgaande besmetting en dus maar een prik niet in de groep 'volledig gevaccineerd', of zijn er zoveel mensen die na 1 prik zelf afhaken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• hoevenpe
horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:54:
Hier het complete onderzoek:
2G nieuwe splijtzwam in de coronasamenleving

Na een relatief stabiele periode, waarin de algemene steun voor het coronabeleid van het kabinet rond de 60 procent schommelde, daalt dit nu fors. Voor het eerst sinds we dit draagvlak meten (maart 2020) heeft een ruime meerderheid – 57 procent – nu in beperkte mate of geen vertrouwen. 42 procent staat er volledig of grotendeels achter. In oktober was dit nog respectievelijk 36 niet en 64 procent wel. In mei 2021, toen de tot nu toe laagste steun is gemeten, steunde 56 procent het coronabeleid grotendeels of helemaal en 42 procent niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt0eA5tZN0Kc77gcDWRiT45sdtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrM47vV9FPtikYHZgez0uSMF.jpg?f=fotoalbum_large
De daling in steun is volledig te verklaren doordat gevaccineerden nu veel minder achter het coronabeleid staan. Was dat in oktober nog 70 procent, nu is dat nog 46 procent. Een groter deel van de gevaccineerden (50%) staat nu beperkt tot niet achter de aanpak van het kabinet. Onder niet-gevaccineerden was dat al heel laag (9% steunde het beleid) en blijft het heel laag (10% steunt nu het beleid, geen significante stijging).

Tot nu toe zagen we echter dat het volk in sterke mate achter de richting van nieuw afgekondigde maatregelen ging staan. Nu – na het afkondigen van de beperkte lockdown, afgelopen vrijdag – zien we dat niet, maar zien we ultieme verdeeldheid: een derde (33%) staat hier achter, een derde (33%) vindt dat er striktere maatregelen nodig zijn en 28 procent wil dat maatregelen versoepeld worden (17%) of wil ze zelfs helemaal loslaten (11%).
Zoals ook hier in dit draadje nemen de tegenstellingen sterk toe:
Hier loopt als een rode draad doorheen dat gevaccineerden steeds minder begrip kunnen opbrengen voor de ongevaccineerden. Ze vinden nu in sterkere mate dat maatregelen die beperkend zijn voor niet-gevaccineerden moeten worden doorgevoerd.
Terwijl niet-gevaccineerden zich steeds meer in de hoek gezet voelen, zij zien zich verder in hun vrijheden beperkt en ervaren de overheid steeds meer als een ‘dictatuur’. Een niet-gevaccineerde: “QR en 2G is discriminatie, neigt naar vaccinatiedwang.”

Beide groepen verwachten van de overheid veel meer (lange termijn) visie en daadkracht. Degenen die strengere maatregelen willen denken dat deze maatregelen te weinig zoden aan de dijk zetten. Ze vragen om een volledige lockdown of 2G. Of een combinatie.

Degenen die het soepeler willen of helemaal met de maatregelen willen stoppen geven vooral blijk van veel teleurstelling, wantrouwen en cynisme. Veel mensen in deze groep vinden dat de overheid de maatregelen misbruikt om burgers te kunnen controleren. Ook zegt men dat het met de zorg wel meevalt, men vindt de verwijzing naar de overvolle ic’s een oneigenlijk argument.
Opvallend ook dat de traditionele scheidslijnen vrijwel niet op lijken te gaan. Stad/platteland, links/rechts, rijk/arm is veel minder bepalend dan bij andere onderwerpen:
Opvallend is dit meningsverschil door hele bevolkingsgroepen heen gaat. Vaak zien we dat zoiets sterk bepaald wordt door opleidingsniveau, inkomen of stedelijkheid, maar deze verschillen zijn hier verwaarloosbaar. Wel zien we dat jongeren vaak tegen zijn (tot 35 jaar is maar 35 procent het ermee eens, 65+: 78%) en hetzelfde geldt voor niet-westerse migranten: slechts 37% is het ermee eens.

De verschillen worden vooral bepaald door hoe men in het leven staat, qua waarden, religie of vertrouwen in de overheid. De verdeling naar politieke voorkeur is enerzijds voorspelbaar (van de FvD-stemmers is maar 10% voor, 90% is tegen), maar ook saillant. Niet alleen kiezers van SGP, maar ook die van coalitiepartij CU zijn – per saldo – vaker tegen dan voor. Terwijl PVV-, JA21-en SP-stemmers in meerderheid voor zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFvYAFek7jqizqcW1rZHgAvkcNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3jt4mvtW0Yqs7fkW81GC99g.jpg?f=fotoalbum_large

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

RobinHood schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:00:
Ik vind gedwongen anti-conceptie eerlijk gezegd juist wat trappen zwaarder dan vaccinatie. Eventjes voorbij de hele morele discussie dat de rechter bepaalt dat je geen kinderen mag krijgen: Anti-conceptie kent ook veel meer en ernstigere bijwerkingen dan een vaccinatie.
Dit is een strafeis door een van de hoogste rechters van het land. Niet echt vergelijkbaar met een standaardregel voor de gehele bevolking toch?
Een ander voorbeeld gaat letterlijk over het vaccineren van mensen, kinderen zelfs, en dat mensen die niet gevaccineerd zijn geweerd mogen worden.
Dat is letterlijk waar we over discussiëren 8)7
Ik lees kleding, autogordels, anti-conceptie en vingerafdruk op je telefoon. Welke daarvan is vaccineren?
Wat is er precies anders aan?

Je moet zoveel dingen van de wet, waarom de streep hier, en niet 5 meter eerder?
Het is zoals je zegt een keuze. Een wet is geen keuze, dan is het de wet. Dus zolang we het bij keuzes laten (die de wet niet overtreden) dan is het prima toch? Jij je keuze om de toegang voor bepaalde personen te weigeren en iemand anders de keuze om zich niet te laten vaccineren. En nee, dan dus niet de streep verplaatsen want dan gaan we dingen verplichten en zijn ze geen keuze meer.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55
De vraag is Voor of Tegen G2. Dan in de legenda staat "eens" en "oneens". Hebben ze een andere vraag gekregen? Als ik dit zo had ingeleverd vroeger bij mijn leerkracht had ik een onvoldoende gekregen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32
dr.lowtune schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:06:
[...]

[...]

Deze dame is al tijden actief met Bonte, Engel en consorten. Ergens een afslag gemist en nu favoriete gast bij alles wat overal complotten ziet.

Ondertussen, met zicht op de 2G samenleving, merk ik dat mensen uit m'n omgeving die tegen die 2G dingen zijn enorm militant worden. Ergens snap ik dat, alleen reageer je dan af op verspreiders van desinformatie en mensen die zich daarom niet willen of durven vaccineren. Ik wil er net zo goed niet aan, maar kan moeilijk ontkennen dat het weer een janboel is in de ziekenhuizen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Wolly
  • Niet online
DEN HAAG - Als het aan de PvdA ligt, gaat het land drie weken volledig op slot. Beter zo’n harde lockdown met gesloten winkels en cafés dan een winter lang halfslachtig aanmodderen, zo stelt de PvdA voor in het Kamerdebat over het coronabeleid van het kabinet.
De PvdA vindt de ingreep van het kabinet te slap en pleit ervoor de horeca en winkels volledig te sluiten. „Het is niet eerlijk dat het kabinet het land voorspiegelt dat 2G de oplossing is”, vindt Kuiken. Dat gevaccineerden van een harde lockdown, zoals de PvdA stelt, de dupe worden, ligt aan het ’halfslachtige beleid’ van het kabinet, vindt Kuiken. Zij sluit steun aan 2G niet bij voorbaat uit.
https://www.telegraaf.nl/...il-winkels-en-cafes-dicht

Is dit een nieuwe tactiek? Als oppositiepartij een strengere maatregel voorstellen dan het kabinet en die dan vervolgens inslikken?

• horizon1978
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:15:
[...]

[...]

Is dit een nieuwe tactiek? Als oppositiepartij een strengere maatregel voorstellen dan het kabinet en die dan vervolgens inslikken?
uh, Ja.

https://nos.nl/artikel/24...t-meeste-positieve-testen
Vanaf 1 december kerstvakantie dan maar.

• NiGeLaToR
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:15:
[...]

[...]

Oppositie is toch het equivalent van 'haaks op het kabinet'? :D

Overigens: ik denk dat mensen die inmiddels al een jaar op niet acute zorg wachten er wel voor zijn, om maar 's wat te noemen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Wolly
  • Niet online
_/-\o_

Zullen we het dan Sinterklaasvakantie noemen <+:)

• horizon1978
Gommers wil blijkbaar geen 2G (op persoonlijke titel). Heeft al vaker dingen op persoonlijke titel gezegd (avondklok: nee, meen ik mij te herinneren) om drie dagen later corrigerende tik van rest OMT te krijgen.

• coelho
dr.lowtune schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:06:
[...]

[...]

Tijd om haar BIG registratie in te trekken en een dikke boete voor elke keer dat ze zichzelf nog huisarts noemt.

En met betrekking tot de discussie over lichamelijke integriteit, het is bij wet toegestaan om mensen die een gevaar zijn voor zichzelf of voor een ander tegen zichzelf in bescherming te nemen. Een hellend vlak, maar volgens mij wel een juridische mogelijkheid om mensen verplicht te vaccineren Waar ik overigens op tegen ben, omdat dat het begin van een volksopstand/burgeroorlog zal zijn

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

En door de 20k barrière heen :| Zal nog wel wat correctie bij zitten van de afgelopen dagen, maar toch.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• coelho
Moi_in_actie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:20:
[Twitter]
En door de 20k barrière heen :| Zal nog wel wat correctie bij zitten van de afgelopen dagen, maar toch.
On a positive note, we hebben nog nooit zoveel besmettingen gehad, terwijl de ziekenhuis- en met name IC opnames ruim achterblijven op de aantallen die we vorig jaar hadden. Kortom: Vaccineren werkt!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:13:
Ondertussen, met zicht op de 2G samenleving, merk ik dat mensen uit m'n omgeving die tegen die 2G dingen zijn enorm militant worden. Ergens snap ik dat, alleen reageer je dan af op verspreiders van desinformatie en mensen die zich daarom niet willen of durven vaccineren. Ik wil er net zo goed niet aan, maar kan moeilijk ontkennen dat het weer een janboel is in de ziekenhuizen.
Ergens hoop ik dat 2G er niet door komt omdat ik twijfel aan de effectiviteit op dit moment, zelfde voor 1G. Misschien een strenge lockdown voor drie weken + zeer intensieve booster campagne de komende maand? Roep 75+ over een week of twee ook al op zodat de meeste prikstraten non-stop kunnen doorgaan.

Verwijderd

_Bailey_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:04:
[...]

Ik werk op Schiphol, ik kan je vertellen; het is al weer enorm druk sinds medio aug/sept.
Wat mij opvalt is vooral de zeer grote groep jonge passagiers ( zo ong tussen 20 en 30 jaar).
En dan met name jongeren uit Frankrijk, Italië en Spanje. En in mindere mate de UK.

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Den Haag nu Schiphol laat voor wat het is. En dus geen reisbeperkingen meer.
Geef ze eens ongelijk... gevaccineerd, 0 risico, dan ga je de wereld verkennen.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:38
update 2021-11-16

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFMi6te0Hflm5T4cvpOzdDoOFG0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fqFcxvMoNWXyAIAaUtSQ5UPZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uizTI8nI-M3MxNbh6M0yBCLo4DY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bk0d8B3QAJSJMWYx7lJA0yqO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXby21ghKU4yTr_s0nyusSFzoks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KPjbESlHYxYzRtB1Cra9fcpx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4LvIKU8psxqkBc1_r5bmNzVH4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/URpCyyPykjk0AtrrU6wkMqxi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bFVmZCQCkO-ET_JCCI__nVwd1w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/STvJPs1t5h9MRkntctyUxJHv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VCf4YSbGkNRRLhVR7V7-doeOdE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eq7wjz2HcYgjzZEns4EIGzzC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_eVlA-PdyyeJtZiDIJoVAmO_1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gO5XMeEsL22EJQXC5GBefDl5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPQVKIMLdCY1D3ti-x3T4mrHJw8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rlgHe25lRHL9lQcMOPBqBI6m.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWIblQQFd0u8hkWS4UAVe77N3fk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k1cOwHxq2nCTuTYCHlNJfnAc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/denj0cZzPgQUDOqYjbMWtabRFA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nzUa0vqYTwO4kjV0v7m443pu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgsVioSsiq3kEpr5eR_OmGqIbUs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tbw4OIMOEDaMHHgRdFFtH9Rl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT3hsXlCIOqoh0-TvZerbKgz9yc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eWgeBV1aswBsnrPjv1m9l1mw.png?f=user_large

• Turdie
coelho schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:21:
[...]

On a positive note, we hebben nog nooit zoveel besmettingen gehad, terwijl de ziekenhuis- en met name IC opnames ruim achterblijven op de aantallen die we vorig jaar hadden. Kortom: Vaccineren werkt!
Dus als je dat doortrekt naar 2G, met een hogere vaccinatiegraad zal de druk op de zorg minder worden.

• horizon1978
Moi_in_actie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:20:
[Twitter]
De complottheorieën hoeven hier ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2021 15:40 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

coelho schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:21:
[...]

True, maar we kijken nu naar de opnames o.b.v. Twee a drie weken geleden.

Met weinig zicht op een rem.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 16-11-2021 15:23 ]

• NiGeLaToR
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:18:
[...]

_/-\o_

Zullen we het dan Sinterklaasvakantie noemen <+:)
Vind ook dit een lastige: m'n kinderen hebben al weer 2 weken school gemist door zieke docenten of zelf in afwachting van testuitslag de laatste maanden en dan missen ze weer een kleine maand school en weer alle feest activiteiten op school. Ook missen ze al sporttoernooien (afgelast) en uitjes naar wetenschapsevents e.d.

Dit moet een soort post-crisis flexibele generatie worden lijkt mij, ik heb in mijn jeugd nauwelijks een dag school gemist en mijn zoontje van 7 heeft 2 lockdowns, weken absentie en dus ontzegging van sport, zwemles, uitjes, vriendjes en feestdagen gehad. Hij weet niet eens wat het is, 'normaal'. :X
user109731 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:21:
[...]

Ergens hoop ik dat 2G er niet door komt omdat ik twijfel aan de effectiviteit op dit moment, zelfde voor 1G. Misschien een strenge lockdown voor drie weken + zeer intensieve booster campagne de komende maand? Roep 75+ over een week of twee ook al op zodat de meeste prikstraten non-stop kunnen doorgaan.
Ik vind alles goed: stel het verspreiden van desinformatie als feit strafbaar en ga hier goed op handhaven. Probleem opgelost.

Al die mensen die zich niet laten vaccineren hebben alleen maar de verzonnen bs-argumenten van de bekende mafketels als argument. Mensen die echt geen vaccin kunnen daargelaten uiteraard.

[ Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-11-2021 15:25 ]

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:02:
[...]

Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik kijk simpelweg naar de IC bezetting. Dat is volgens al ons eerdere beleid de grootste zorg. En op de IC liggen heel veel 60+ers.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:13:
[...]

Deze dame is al tijden actief met Bonte, Engel en consorten. Ergens een afslag gemist en nu favoriete gast bij alles wat overal complotten ziet.

Door de manier van opschrijven door @Turdie wist ik al genoeg en even skippen in het veels te lange verhaal wist ik al genoeg. Deed mij te veel denken aan de vroegere hoax mails / mails in mijn spam folder.

Vervelende hier is wel dat door dit gepingpong met welles nietes verhalen we niet opschieten.

Deze golf is nog niet ten einde en wel of niet 1G/2G/3G als je thuis of op je werk /school whatever de basisregels niet naleeft is het einde zoek.

Dus wil je niet laten prikken, prima maar blijf dan thuis als je een snotneus hebt, ben je wel geprikt ook prima maar blijf dan ook thuis bij een snotneus.

Zo moeilijk lijkt het niet maar is het wel blijkbaar. Hoorde vanmorgen verhaal van een ventje dat positief getest gewoon St Maarten heeft gedaan. Dan zakt de moed wel in mijn schoenen hoor.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:22:
[...]

Perfect die storing afgelopen dagen. Op de dag dat over 2G wordt gediscussieerd de 20.000 halen.

Bewuste sturing zoals ik gister al schreef. Bij elk belangrijk moment tijdens de pandemie traden er storingen in de cijfers op. Het is te vaak voorgekomen om nog toeval te zijn.
Ik mag hopen dat de belangrijke beslissingen meer worden genomen op basis van het 7-daags gemiddelde. Die heeft niet zoveel last van die storingen.

• breew
MikeyMan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:23:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YT3hsXlCIOqoh0-TvZerbKgz9yc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eWgeBV1aswBsnrPjv1m9l1mw.png?f=user_large

exact.. en dan lijkt er weining veranderd zte zijn tov de eerste golven (m.u.v. de dansen-met-janssen-piek)

• horizon1978
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:25:
[...]

Ik mag hopen dat de belangrijke beslissingen meer worden genomen op basis van het 7-daags gemiddelde. Die heeft niet zoveel last van die storingen.
Dat mag ik zeker hopen. Maar die beeldvorming werkt altijd zoveel beter voor veel mensen.

• Wolly
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:23:
[...]

Vind ook dit een lastige: m'n kinderen hebben al weer 2 weken school gemist door zieke docenten of zelf in afwachting van testuitslag de laatste maanden en dan missen ze weer een kleine maand school en weer alle feest activiteiten op school. Ook missen ze al sporttoernooien (afgelast) en uitjes naar wetenschapsevents e.d.

Dit moet een soort post-crisis flexibele generatie worden lijkt mij, ik heb in mijn jeugd nauwelijks een dag school gemist en mijn zoontje van 7 heeft 2 lockdowns, weken absentie en dus ontzegging van sport, zwemles, uitjes, vriendjes en feestdagen gehad. Hij weet niet eens wat het is, 'normaal'. :X
Ik denk eerder dat het een verloren generatie zal worden door het gemis aan vele belangrijke zaken. Misschien niet zozeer voor de welgestelde autochtone kindjes maar wel voor de wat meer kwetsbare kindjes. Vergelijk het met hongerwinter kindjes die nu nog steeds problemen hebben.

Dat effect zie je alleen pas jaren later terug, misschien dat we in 2050 het beeld compleet hebben.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
Tsja, de 6e de boel uitbreiden en dan bijna weer verdubbelen 10 dagen later. Het lijkt bijna beleid. Zeker het op steeds meer plekken invoeren van de coronapas en daarmee de 1,5m laten vervallen op steeds meer plekken lijkt mij een boosdoener. Alsof je brand blust met benzine.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:27:
[...]

Ik denk eerder dat het een verloren generatie zal worden door het gemis aan vele belangrijke zaken. Misschien niet zozeer voor de welgestelde autochtone kindjes maar wel voor de wat meer kwetsbare kindjes. Vergelijk het met hongerwinter kindjes die nu nog steeds problemen hebben.

Dat effect zie je alleen pas jaren later terug, misschien dat we in 2050 het beeld compleet hebben.
Oh ja, mijn therapeut ziet dit ook met lede ogen aan, die ziet het vrij somber in voor deze generatie.

Misschien moet ik me toch maar eens gaan omscholen, van NT2 docent naar psych :P

• breew
horizon1978 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:22:
[...]
Perfect die storing afgelopen dagen. Op de dag dat over 2G wordt gediscussieerd de 20.000 halen.

Bewuste sturing zoals ik gister al schreef. Bij elk belangrijk moment tijdens de pandemie traden er storingen in de cijfers op. Het is te vaak voorgekomen om nog toeval te zijn.
stemmingmakerij....
als je kijkt naar datum eerste ziektedag (dus onafhankelijk van storingen) is de laatste periode ook mega..
data is de top 20 van dagen, periode 1-1-2020 (start eerste gevallen) t/m vandaag.

Data van de afgelopen week zal nog oplopen, omdat die pas net besmet zijn en nog getest moeten worden..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
         datum aantal_positief
 1: 2021-11-08           14694
 2: 2021-11-09           14204
 3: 2021-11-10           14175
 4: 2021-11-07           12895
 5: 2021-11-11           12728
 6: 2020-12-14           12424
 7: 2021-11-06           12251
 8: 2020-12-15           12196
 9: 2021-07-12           11832
10: 2021-11-12           11816
11: 2021-11-05           11793
12: 2020-12-16           11722
13: 2021-11-03           11480
14: 2021-07-13           11246
15: 2021-11-02           11161
16: 2021-11-04           11112
17: 2020-12-18           10941
18: 2020-12-17           10934
19: 2021-11-01           10901
20: 2020-12-21           10893

[ Voor 5% gewijzigd door breew op 16-11-2021 15:36 ]

• Wolly
  • Niet online
Kinderen zijn de aanjager van besmettingen de laatste week. Merendeel ongevaccineerd want basisschool leeftijd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEUiIjJWUAIjIph?format=png&name=small

Kinderen op basisschool nu groep met meeste positieve testen

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:41
MikeyMan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:23:
[...]

Dat is wel een beetje overdreven. De opnamescijfers volgen de besmettingscijfers op ~8 dagen.

• Señor Sjon
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:33:
Kinderen zijn de aanjager van besmettingen de laatste week. Merendeel ongevaccineerd want basisschool leeftijd.

[Afbeelding]

[Twitter]

Ik verwacht niet dat 12-17 nog veel gaat testen op het moment dat ze hun genezingsvinkje gescoord hebben. Dat geldt niet voor 4-11 waarbij ook weer klassen tegelijk naar de teststraat moeten.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net een pushbericht dat de ggd testcapaciteit bereikt is. Je gelooft het niet he. Gelukkig heeft de politici banencarrousel er een competent persoon neergezet.

• breew
Sovieto schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:34:
[...]

Dat is wel een beetje overdreven. De opnamescijfers volgen de besmettingscijfers op ~8 dagen.
ik schat eerder rond de 2 weken..

• NiGeLaToR
[...]

Ik blijf liever weg van vergelijkingen met oorlogssituaties - doch zie ik ook wel dat alles invloed heeft op de ontwikkeling van kinderen. Je opmerking over welgestelde kinderen is dubbel: of ik nu wel of geen geld heb, ik kan nergens heen met ze. Enige wat ik ze kan geven is aandacht. Oke en een grote tuin met speeltoestellen, nintendo, lego, etc. Snap je punt dus wel, maar komende uit een gezin met vaak weinig, zie ik uitgerekend dat niet als een groot nadeel en heeft het mij geleerd om iets zelf op te bouwen.

Maak me wel zorgen om hun ontwikkeling op school, met vriendjes, sociale aspect wat vaak niet mag, het niet of minder hebben van toernooien en samen-doe-dingen, zwemles is inmiddels zo vaak gestaakt dat zwembad niet denkt dat m'n zoontje nog netjes kan leren zwemmen (wat ik nog steeds niet zo goed snap).

Tijd zal het leren, maar effect heeft het ongetwijfeld.

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 06:04
jadjong schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:26:
[...]

De maximumsnelheid buiten de bebouwde kom is ook ingevoerd om het aantal dodelijke slachtoffers te verminderen. Voor die tijd kon je inderdaad besluiten om gewoon 200 te rijden (als je auto dat haalde). Uiteindelijk is besloten dat het toch niet zo handig was om de veiligheidsberekening aan de inschatting van iedere verkeersdeelnemer over te laten. Eigenlijk vergelijkbaar met de vaccinatiedwang die uitgaat van een CTB (2G danwel 3G). Ook daar stond handhaving in het begin in de kinderschoenen...

Ik heb geen zin om een sig te maken.

• hoevenpe
Heel herkenbaar, vrijwel alle besmettingen in mijn omgeving zijn herleidbaar naar de basisschool.
Daarna gaat het via de ouders, sportclub en KDV's verder de maatschappij door.

Mijn niet onderbouwde gevoel is inderdaad dat de horeca minder bijdraagt aan de verspreiding dan het PO.

• Chiron
  • Laatst online: 15:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:36:
[...]

Heel herkenbaar, vrijwel alle besmettingen in mijn omgeving zijn herleidbaar naar de basisschool.

Mijn niet onderbouwde gevoel is inderdaad dat de horeca veel minder bijdraagt aan de verspreiding dan het PO.
Hier ook bekende in mijn kring, zoontje hoest wat en gaat zich laten testen, want in de klas zijn er 11 positief getest.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat de scholen weer dicht zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• hoevenpe
Chiron schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:37:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat de scholen weer dicht zijn.
Nog een jaar lockdown is echt heel schadelijk voor al die jonge kinderen, achterstanden zijn niet in te lopen.

• Chiron

Chiron

hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:39:
[...]

Nog een jaar lockdown is echt heel schadelijk voor al die jonge kinderen, achterstanden zijn niet in te lopen.
Er zijn alleen maar verliezers inderdaad.

Maar als er weer hele klassen besmet zijn zal het niet lang duren voordat er docenten zijn die er weer mee ophouden, zeker de 50 plussers. Dat was vorig jaar ook al de aanzet tot het sluiten van de scholen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:24:
[...]

Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik kijk simpelweg naar de IC bezetting. Dat is volgens al ons eerdere beleid de grootste zorg. En op de IC liggen heel veel 60+ers.
Nog groter dan de zorgen op de IC zijn de zorgen in de kliniek, die ligt voller dan de IC.

• SemperFidelis
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:24:
[...]

Dat is toch niet slim lol? Je model klopt gewoon van geen kant en daarmee verspreid je misinformatie dat vaccineren onder de 60 'weinig effect' heeft.

Dat klopt niet, heb ik aangetoond, maar daar trek je je niks van aan.

[ Voor 13% gewijzigd door SemperFidelis op 16-11-2021 15:45 ]

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 09:42
SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:44:
[...]

Dat is toch niet slim lol? Je model klopt gewoon van geen kant en daarmee verspreid je misinformatie.
Jij komt hier serieus in discussie, en begint met lol? 8)7

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
3raser schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:19:
[...]

Het gaat dan ook voornamelijk over de IC en niet direct over het aantal ziekenhuisopnames. Het is tenslotte de IC waar het wringt. En twijfel is er inderdaad. Want het is niet te zeggen welke maatregel welk effect heeft. Dat hebben we ondertussen al wel gezien.
Dat is momenteel ook steeds minder het geval. Juist door de vaccinaties zie je dat nu ook de ziekenhuizen te vol komen te liggen en dat er ook problemen beginnen te komen bij de normale opnames.

Hoe dan ook denk ik dat je er niet aan ontkomt om aan beide te werken en dat zal volgend jaar vast ook nog zo zijn. Weliswaar zal het dan weer een stap beter gaan, maar er helemaal vanaf raken duurt wel een paar jaar.

[removed]

• SemperFidelis
AFCAjax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:45:
[...]

Jij komt hier serieus in discussie, en begint met lol? 8)7
Ja, ik vind het grappig dat iemand gewoon vingers in zn oren stopt en roept 'er liggen oude mensen op de IC dus het heeft geen zin om jonge mensen te vaccineren'.

[ Voor 3% gewijzigd door SemperFidelis op 16-11-2021 15:46 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:06
Hier weer een plotje van de actuele incidentie (positieve tests per 100k inwoners) vs. de vaccinatiegraad (percentage 12+ volledig gevaccineerd). Elke stip is 1 gemeente. Plot beval alle gemeentes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-of6TBP5hzaihG0PQq_h0p0fL58=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mYDaPHoT0LS7kBlCYwxEP5sq.png?f=user_large

De trend die al eerder zichtbaar werd, de verzwakkende correlatie tussen vaccinatiegraad en incidentie covid, lijkt door te zetten.

Ik kan ook dwarsdoorsnedes maken, bijvoorbeeld naar inwoneraantal van de gemeentes of naar pronincie. Maar telkens hetzelfde beeld. Vaccinatie lijkt zijn kracht te verliezen. Alleen boven de 90% vaccinatiegraad ziet het plaatje er gunstiger uit. Maar, te klein aantal meetpunten. En geen de betreffende gemeentes vormen geen aselecte steekproef. Zo zijn ze allemaal klein (5k ... 38k inwoners, dat helpt de significantie ook niet), ruraal en relatief welvarend.

Ik denk dat de opkomst van delta+ een groter probleem is dan we beseffen. Booster shots zijn hard nodig, en bij voorkeur ook met geactialiseerde vaccins voor de delta variant.

• breew
[...]

Mijn niet onderbouwde gevoel is inderdaad dat de horeca minder bijdraagt aan de verspreiding dan het PO.
toch kan ik dat niet helemaal staven met deze cijfers.. andere groepen begonnen 1-2 weken eerder (hard) te groeien, daarna volgende de 0-9 jarigen. ok, 10-12 zit ook nog in de basisschoolcategorie, maar leeftijdscohorten in de data maken nu eenmaal stappen van 10...

onderstaande tabel is op basis van gemelde dag met eerste ziekteverschijnselen.
NB: data van de afgelopen 7-10 dagen zal nog aangevuld worden met testen die nog niet gedaan (of waarvan de uitslag nog niet binnen is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7hfVYpbWnZ1TMa3yH_PN8Pc2eg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XE6G8Ss2FelIMmMnyUXmoaBv.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 16-11-2021 15:50 ]

• Turdie
t_captain schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:47:
Hier weer een plotje van de actuele incidentie (positieve tests per 100k inwoners) vs. de vaccinatiegraad (percentage 12+ volledig gevaccineerd). Elke stip is 1 gemeente. Plot beval alle gemeentes.

[Afbeelding]

De trend die al eerder zichtbaar werd, de verzwakkende correlatie tussen vaccinatiegraad en incidentie covid, lijkt door te zetten.

Ik kan ook dwarsdoorsnedes maken, bijvoorbeeld naar inwoneraantal van de gemeentes of naar pronincie. Maar telkens hetzelfde beeld. Vaccinatie lijkt zijn kracht te verliezen. Alleen boven de 90% vaccinatiegraad ziet het plaatje er gunstiger uit. Maar, te klein aantal meetpunten. En geen de betreffende gemeentes vormen geen aselecte steekproef. Zo zijn ze allemaal klein (5k ... 38k inwoners, dat helpt de significantie ook niet), ruraal en relatief welvarend.

Ik denk dat de opkomst van delta+ een groter probleem is dan we beseffen. Booster shots zijn hard nodig, en bij voorkeur ook met geactialiseerde vaccins voor de delta variant.
De vaccins die gebaseerd zijn op mRNA beschermen al tegen de Delta variant. In principe kunnen ze dat nu binnen 48 uur aantonen voor iedere toekomstige variant
https://www.healthline.co...against-the-delta-variant

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 16-11-2021 15:54 ]

• redwing
  • Nu online
[...]

Mijn niet onderbouwt gevoel is dat ze beide enorme bronnen zijn. Waarbij de impact van PO sluiten nog vele malen groter is dan de horeca wat beperken. Maar het blijkt wel weer dat de uitspraak dat kinderen het amper kunnen krijgen/verspreiden toch niet helemaal klopt....

[removed]

• Señor Sjon
Chiron schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:41:
[...]

Er zijn alleen maar verliezers inderdaad.

Maar als er weer hele klassen besmet zijn zal het niet lang duren voordat er docenten zijn die er weer mee ophouden, zeker de 50 plussers. Dat was vorig jaar ook al de aanzet tot het sluiten van de scholen.
Dat was om de ouders thuis te houden, niet de leraren.
breew schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:47:
[...]

toch kan ik dat niet helemaal staven met deze cijfers.. andere groepen begonnen 1-2 weken eerder (hard) te groeien, daarna volgende de 0-9 jarigen. ok, 10-12 zit ook nog in de basisschoolcategorie, maar leeftijdscohorten in de data maken nu eenmaal stappen van 10...

onderstaande tabel is op basis van gemelde dag met eerste ziekteverschijnselen.
NB: data van de afgelopen 7-10 dagen zal nog aangevuld worden met testen die nog niet gedaan (of waarvan de uitslag nog niet binnen is)

[Afbeelding]
Misschien de relatieve of /100k van die groep erbij zetten? Absolute aantallen is soms wat lastig duiden.

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:50:
[...]

Mijn niet onderbouwt gevoel is dat ze beide enorme bronnen zijn. Waarbij de impact van PO sluiten nog vele malen groter is dan de horeca wat beperken. Maar het blijkt wel weer dat de uitspraak dat kinderen het amper kunnen krijgen/verspreiden toch niet helemaal klopt....
En dezelfde mensen die die uitspraak deden zonder goede onderzoeken pleiten nu voor 2G zonder fatsoenlijke onderzoeken :F

Oh wacht, dat zijn ook dezelfde die zei dat mondkapjes niet hielpen :+

\rant

• breew
Wat imho ontzettend heeft bijgedragen aan de verspreiding is het beleid geweest dat gezinsleden/huisgenoten niet in quarantaine hoefden (als ze maar waren gevaccineerd) bij een besmet gezinslid.

Dat is echt een mega-misser geweest denk ik..

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 22:28

[Afbeelding]

[Twitter]

? dat is best een voorbarige conclusie. Want 1 juf kan 32 leerlingen besmetten.....

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:11
Wat is eigenlijk de maximale capaciteit van de kliniek (om de normale zorg te kunnen blijven doen/in het geval van extreme corona zorg?)

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:41
De incidentie van ongevaccineerden is deze maand 2 tot 2,5 keer zo hoog als vorige maand (in alle leeftijden). Die van gevaccineerden is gelijk gebleven.

Ben benieuwd waardoor dit komt. Zal dit dan toch het succes van de QR-code zijn? Of zitten ze te kloten met de data?

• Chiron

Chiron

Er waren anders ook een hoop scholen waarvan er een aantal of de meerderheid van de leraren niet meer aan het werk wilde, want risicogroep etc.
En met het lerarentekort kom je dan al heel snel in de knel met de bezetting, en ontkom je er niet aan om klassen naar huis te sturen of zelfs hele scholen te sluiten.

• breew
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:51:
[...]

Dat was om de ouders thuis te houden, niet de leraren.

[...]

Misschien de relatieve of /100k van die groep erbij zetten? Absolute aantallen is soms wat lastig duiden.
Heb ik wel aan gedacht, maar heeft dat zin? Besmet is besmet, en een vol IC bed is een vol IC bed. Procentuele cijfers zeggen uiteraard iets, maar aan absolute aantallen heb je denk ik meer (in dit geval).
Een grootste besmettingsbron kan niet procentueel zijn...

• redwing
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:52:
[...]

En dezelfde mensen die die uitspraak deden zonder goede onderzoeken pleiten nu voor 2G zonder fatsoenlijke onderzoeken :F

Oh wacht, dat zijn ook dezelfde die zei dat mondkapjes niet hielpen :+

\rant
Klopt, communicatie is niet het sterkste punt gebleken. Want je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat je de capaciteit niet hebt om kinderen te testen en dat je niet genoeg mondkapjes hebt. Ipv daarvan werd er echter gezegd dat kinderen het niet kunnen verspreiden en mondkapjes niet werken.

Maar ja, de logica van die uitspraken heb ik nog nooit gesnapt.

[removed]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Als ik naar m'n eigen kinderen kijk vind ik niet dat ze een deuk hebben opgelopen in deze coronatijden. Tuurlijk, zwemles liep "wat" vertraging op en ze hebben thuisles moeten volgen terwijl we zelf ook nog een poging deden om geld binnen te harken, maar al met al... niks te klagen. Ze zijn zelfs met sprongen vooruit gegaan door de individuele begeleiding.

Als je minder geluk en vrijheid hebt (2 ouders die echt op locatie moeten werken, in de bouw of slagerij of zo), dan heb je idd snel een achterstand.

De gezinnen met 6 kinderen op 10 hoog in de randstad hebben gewoon een helse tijd meegemaakt idd. En de ouders ook :X Je kan al amper naar buiten - er is amper natuur waar je je lekker kan uitleven - en zit min of meer opgesloten in zo'n klein hok. Je zou voor minder flippen.

Twitter

• Chiron

Chiron

bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:52:
[...]

? dat is best een voorbarige conclusie. Want 1 juf kan 32 leerlingen besmetten.....
Als je kinderen hebt weet je dat een basisschool gewoon 1 grote kweekbak is van virussen en andere ziektekiemen. En het een sluit elkaar niet uit, juf of de ouders van een van de kids in het weekend naar de kroeg, 1 besmet kind of docent wandelt de school in en het is feest.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:39:
We zijn hier heel kritisch over het vaccineren van kinderen, daar is veel voor te zeggen gezien hun milde ziekteverloop, maar ergens vraag ik me wel af of dat niet een hoop leed had kunnen voorkomen ook voor de kinderen en scholen zelf. In de VS zijn in korte tijd al bijna een miljoen prikken gezet voor 4-11. Wel interessant wat mij betreft wat ze daar voor effecten gaan zien.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
gustaveau schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:53:
Wat is eigenlijk de maximale capaciteit van de kliniek (om de normale zorg te kunnen blijven doen/in het geval van extreme corona zorg?)
Laat ik het zo zeggen: in het ziekenhuis waar ik werk is het maximale aantal Covid-bedden 24.

En daarvan waren er gisteren 34 bezet.

Plus een dozijn bedden dat bezet wordt door patiënten die eigenlijk naar een verpleeghuis moeten, maar daar niet naartoe kunnen omdat men daar geen bedden beschikbaar heeft.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

breew schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:52:
Wat imho ontzettend heeft bijgedragen aan de verspreiding is het beleid geweest dat gezinsleden/huisgenoten niet in quarantaine hoefden (als ze maar waren gevaccineerd) bij een besmet gezinslid.

Dat is echt een mega-misser geweest denk ik..
Beleid vs praktijk.

Ik ben benieuwd hoe de naleving van deze maatregel was. Kon weleens zwaar tegenvallen.

• breew
Chiron schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:53:
[...]

Er waren anders ook een hoop scholen waarvan er een aantal of de meerderheid van de leraren niet meer aan het werk wilde, want risicogroep etc.
En met het lerarentekort kom je dan al heel snel in de knel met de bezetting, en ontkom je er niet aan om klassen naar huis te sturen of zelfs hele scholen te sluiten.
Dat was met de eerste school-lockdown zo. Twede school-lockdown is echt bedoeld geweest om gedrag van ouders te 'doorbreken'.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 22:28
gustaveau schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:53:
1100 bedden (dat wat het nu is)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEQu-VxXMAAWwG8?format=jpg&name=4096x4096

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bvbal79 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:56:
[...]

1100 bedden (dat wat het nu is)

[Afbeelding]
Dat is IC ;)
Pagina: 1 ... 62 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.