Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.000 views

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:14:
[...]

De oppositie heeft een groot manco in deze hele discussie en dat is informatie. Het kabinet beheerst alle informatiebronnen.

Van Dissel en de rest van het OMT zijn de adviseurs van het kabinet en werken ook als dusdanig. De Technische Briefings zijn in dat opzicht een aanfluiting. Diverse OMT leden en gelieerde experts vertellen een verhaal met een presentatie. De Kamerleden die erbij zitten hebben weinig tijd om zich voor te bereiden hierop en vragen stellen gaat moeizaam. De politici zijn doorgaans geen medici waardoor het moeilijk is om de informatie zelf te duiden. Van tijd tot tijd lijken OMT leden als Van Dissel het ook moeilijk te maken om een antwoord te krijgen, Van Dissel is best vaak ontwijkend (zeker de laatste tijd) of je krijgt een soort non-antwoord. Er is al langer wat vermenging gaande tussen het kabinet en het OMT.

Het kabinet heeft meer toegang tot de informatiebronnen als de Tweede Kamer. Rutte en De Jonge spreken het OMT veel vaker dan de Tweede Kamer die enkel kans krijgt tijdens eerder genoemde briefings.

De grafieken en tabellen die vandaag getoond werden waren dezelfde als vorige week. Nu begrijp ik wel dat het RIVM een twee wekelijkse cyclus heeft hiervoor, maar morgen moet de Tweede Kamer een van de belangrijkste debatten gaan voeren en de Kamerleden gaan met verouderde informatie naar binnen. Zeer kwalijk, zeker als zou blijken dat De Jonge wel over meer informatie zou beschikken.

De oppositie in dit geval begint de meeste debatten op achterstand. De Jonge begint dan zijn gebruikelijke tactiek van hoog spel spelen en druk zetten omdat er weinig tijd meer is voordat de tent helemaal afgebrand is. De oppositie is dan helemaal klem gezet. Ze kunnen geen controles doen, want geen tijd en ze worden emotioneel gechanteerd door De Jonge dat als ze niet meegaan in zijn plannen ze spreekwoordelijke moordenaars zijn of schuldig zijn aan het land in een nieuwe lockdown storten.
Maar dan nog is de oppositie enkel bezig om de plannen van het kabinet te dwarsbomen. 2g is nu de inzet, en ik denk dat het er niet gaat komen..... (even daar gelaten of dat nu goed of slecht is, want daar komen we toch niet uit) komt de oppositie dan met illuster plan want het overwegen waard is? Nee.... verder als 'laat maar klappen', of 'we hadden de zorg nooit zover uit moeten kleden!!' of een 'vaccinatie is niet de oplossing want.....' lijkt het ook niet te komen. Kom eens met een strategie i.p.v. wat er allemaal niet goed is....

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:59:
I.p.v. elke keer overal tegenin te gaan en vervolgens genoegen te nemen met een vooraf ingecalculeerd stukje 'wisselgeld' zouden ze ook echt eens inhoudelijk mee kunnen gaan werken om deze crisis te beheersen. (En nee, daarmee bedoel ik niet de voorstellen waarmee een fvd komt enzo)
Dat is juist mijn punt, er wordt al meer gedaan dan er tegenin gaan. Het punt is dat het kabinet nee zegt tegen alles wat ze niet zelf bedacht hebben, vervolgens is het simpelweg afwachten tot er geen tijd voor alternatieve keuzes meer is.
Of het nu gaat om de roep om maatwerk, het juist níet zomaar los laten van maatregelen, het blijven verplichten van testen, etc. Het maakt niet zoveel uit, het kabinet gaat er toch niet in mee. Het kabinet heeft een duidelijke koerst dat zoveel mogelijk mensen richting het vaccin geforceerd moeten worden en dat een check aan de deur gemeengoed zal worden. Niet mag dat in de weg staan, ook een gemankeerde kamer niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Coalitiepartij ChristenUnie wil iedereen testen in plaats van 2G-beleid

De eerste contouren van het debat morgen beginnen zichtbaar te worden. De twijfelaars zijn op dit moment: CDA, CU, GroenLinks en de PvdA. Partijen als PVV, JA21 en FvD wijzen het 2G voorstel nu al af. De enige partijen die uitgesproken voorstanders van 2G zijn, dat zijn VVD en D66.

De CU zou liever 1G hebben als alternatief voor 2G. Dit belooft nogal wat voor morgen.
stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:29:
Maar dan nog is de oppositie enkel bezig om de plannen van het kabinet te dwarsbomen. 2g is nu de inzet, en ik denk dat het er niet gaat komen..... (even daar gelaten of dat nu goed of slecht is, want daar komen we toch niet uit) komt de oppositie dan met illuster plan want het overwegen waard is? Nee.... verder als 'laat maar klappen', of 'we hadden de zorg nooit zover uit moeten kleden!!' of een 'vaccinatie is niet de oplossing want.....' lijkt het ook niet te komen. Kom eens met een strategie i.p.v. wat er allemaal niet goed is....
Denk je dat het kabinet helemaal zelf met deze plannen komt? Die krijgen adviezen van het OMT waarna ze die aanpassen en voorzien van hun eigen politieke sausje. Het denkwerk komt echt niet bij De Jonge vandaan.

De oppositie heeft geen 'eigen' experts. Ze worden vrijwel steevast te laat geïnformeerd door het kabinet. Het is nu al gewoonte geworden dat de Tweede Kamer honderden pagina's informatie krijgt midden in de nacht voor het debat. Hoe moet iemand dan zich voorbereiden?

CU komt kennelijk morgen met een 1G voorstel. De Jonge zal zich dan beroepen op een soort 'dit is mijn plan en daar moet u het mee doen', alternatieven bestaan niet in zijn boekje.

• Gonadan

Gonadan

@CMD-Snake dat 1G beleid is wel wat ik ook al tijden roep. Het hele coronapasdebacle zorgt alleen maar dat mensen zich onkwetsbaar voelen en daardoor basismaatregelen negeren en het gezond verstand uit zetten.
De enige veilige manier om mensen hutjemutje bij elkaar te laten komen is gewoon iedereen testen.

Of dat haalbaar is en of je dat moet willen is een heel andere discussie, maar die constructie is sowieso een heel stuk veiliger en eerlijker dan wat ze nu aan het doen zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26

Dennahz

Life feels like hell should.

CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:34:
De oppositie heeft geen 'eigen' experts. Ze worden vrijwel steevast te laat geïnformeerd door het kabinet. Het is nu al gewoonte geworden dat de Tweede Kamer honderden pagina's informatie krijgt midden in de nacht voor het debat. Hoe moet iemand dan zich voorbereiden?

CU komt kennelijk morgen met een 1G voorstel. De Jonge zal zich dan beroepen op een soort 'dit is mijn plan en daar moet u het mee doen', alternatieven bestaan niet in zijn boekje.
Hier zouden de Jonge en Rutte keihard voor afgestraft moeten worden. Ik weet niet wat er mogelijk is in die richting, maar ze moeten daar echt eens voor op het matje geroepen worden. Bestaan daar geen sancties voor?

Dat terzijde: 1G is natuurlijk de "beste" oplossing in deze, maar dat gaat de Jonge sowieso niet willen. Dan vervalt de "beloning" voor gevaccineerden en voelen ze zich helemaal genaaid.

Uiteindelijk zal hij die 2G er wel op één of andere manier doordrammen. Is het niet nu, dan wel in een later stadium. Zie ook de terrassen die nu opeens toch met QR zijn, terwijl dat eerder een uitzondering was. Is niet eens meer discussie over geweest in de kamer... en dat begrijp ik dus echt niet. Ze zijn veel te soft voor hem wmb.

Twitter

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

*troll*
Door het zo bot te brengen is er geen constructieve insteek

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 15-11-2021 21:55 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dat is maar een kleine groep. Denk dat er best wel groep is die braaf test maar geen vaccin wil.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 15-11-2021 21:56 . Reden: Quote aangepast ]

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Dus liever 15% van de bevolking volledig uitsluiten zodat jij niet hoeft te testen is niet egoistisch?

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 15-11-2021 21:56 . Reden: Quote aangepast ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:32:
[...]

Dat is juist mijn punt, er wordt al meer gedaan dan er tegenin gaan. Het punt is dat het kabinet nee zegt tegen alles wat ze niet zelf bedacht hebben, vervolgens is het simpelweg afwachten tot er geen tijd voor alternatieve keuzes meer is.
Of het nu gaat om de roep om maatwerk, het juist níet zomaar los laten van maatregelen, het blijven verplichten van testen, etc. Het maakt niet zoveel uit, het kabinet gaat er toch niet in mee. Het kabinet heeft een duidelijke koerst dat zoveel mogelijk mensen richting het vaccin geforceerd moeten worden en dat een check aan de deur gemeengoed zal worden. Niet mag dat in de weg staan, ook een gemankeerde kamer niet.
Dan zijn we in ieder geval eens wat het masterplan is. Maar dat de oppositie niet verder komt als het zagen aan de poten van het kabinet lijkt me ook duidelijk. Een duidelijke exit strategie ontbreekt.... geneuzel of dat de bioscopen nou open of dicht moeten is misschien iets om op korte termijn wat besmettingen te dempen, maar enige lange termijn visie lijkt te ontbreken. Nou is dat ook moeilijk, dat zal ik zeker niet ontkennen....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Ik had nog wat enkele off-topic posts opgeruimd van vandaag. Verder hoe het vriendelijk en constructief aub.

Tweakers Discord

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Redax schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:54:
[...]

Dus liever 15% van de bevolking volledig uitsluiten zodat jij niet hoeft te testen is niet egoistisch?
Dus liever 100% testen zodat jij niet hoeft te prikken is niet egoïstisch?

En op zich ben ik helemaal niet tegen testen. Maar ik zou het beperken tot evenementen >100 oid.
Als het voor horeca verplicht wordt blijf ik wel thuis.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2021 22:01 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:00:
[...]

Dus liever 100% testen zodat jij niet hoeft te prikken is niet egoïstisch?

En op zich ben ik helemaal niet tegen testen. Maar ik zou het beperken tot evenementen >100 oid.
Het vaccin is niet heilig, dus 100% testen is in dit geval minder egoïstisch.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• stylezzz
Redax schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:54:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nog liever 10x een prikje haal als nog 1 x mijn huig laat kietelen met een wattenstaafje. Ja, ik heb meerdere ervaringen met beide :)

En testen voor toegang hebben we al eens geprobeerd dacht ik. Ging ook niet helemaal goed... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door stylezzz op 15-11-2021 22:05 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:02:
[...]

Het vaccin is niet heilig, dus 100% testen is in dit geval minder egoïstisch.
Testen ook niet.

En zelfs getest doen gevaccineerden het nog steeds beter.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
Dat ik nog eens een CU idee zou steunen; het moet niet gekker worden.

Iedereen testen; geen onderscheid. Doen.

Idealiter met een QR code die maximaal 1 week of 3 á 4 dagen geldig is.
Week voorbij; ga maar weer een test regelen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nnoitra schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:10:
Dat ik nog eens een CU idee zou steunen; het moet niet gekker worden.

Iedereen testen; geen onderscheid. Doen.

Idealiter met een QR code die maximaal 1 week of 3 á 4 dagen geldig is.
Week voorbij; ga maar weer een test regelen.
Ohja... Daarmee gooi je het hele idee van het testen overboord 7(8)7

Het is om te beginnen al niet waterdicht. Vandaag negatief kan moeten positief zijn. Laat staan als er in de tussentijd nog allerlei samenkomsten zijn.

Als er 1G komt is dat gegarandeerd ook met max 24 uur geldigheid.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2021 22:13 ]

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:55:
Dan zijn we in ieder geval eens wat het masterplan is. Maar dat de oppositie niet verder komt als het zagen aan de poten van het kabinet lijkt me ook duidelijk. Een duidelijke exit strategie ontbreekt.... geneuzel of dat de bioscopen nou open of dicht moeten is misschien iets om op korte termijn wat besmettingen te dempen, maar enige lange termijn visie lijkt te ontbreken. Nou is dat ook moeilijk, dat zal ik zeker niet ontkennen....
Je lijkt van de oppositie te verwachten dat ze gaan regeren, maar daar ben je geen oppositie voor, daar heb je een regering voor. Helaas een demissionair kabinet, waar 'we' wederom op gestemd hebben, die voor recordtijden aan formatie gaan om de boel te traineren.
Het kabinet heeft alle touwtjes in handen, want wees nu eerlijk, wat kan de oppositie nog doen? Afzetten gaat niet, vervangen gaat niet, een voorstel wordt afgeschoten en als je alles tegen stemt dan gaat er écht niets gebeuren en krijg je hoe dan ook de schuld van de ellende die dan komen gaat.

Ik ben bang dat we voor langetermijn plannen gewoon moeten wachten tot 22Q2.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:02:
En testen voor toegang hebben we al eens geprobeerd dacht ik. Ging ook niet helemaal goed... ;)
En dan komen ze eens met een voorstel, schiet je het meteen alweer af. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:36
Het meest veilige systeem is een 2G-systeem waarbij je gevaccineerd moet zijn én getest. Testresultaat kan bijv. 14 dagen geldig zijn zodat de bevolking "steekproefsgewijs" getest wordt (1 op de 14 burgers is dan in de afgelopen 24 uur getest). Het voordeel is dat je hierdoor een uitbraak snel inzichtelijk hebt en ook knoppen hebt om aan te draaien: uitbreiden van plaatsen waar je CTB moet laten zien + testgeldigheid eventueel verkorten of verlengen. Volgens mij kan je op deze manier heel gecontroleerd het virus beheersen in combinatie met toegang tot de samenleving.

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoC op 15-11-2021 22:16 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:33:
[...]

Fijn, maar als je die grote post van me leest dan lees je ook waarom ik noem dat dat relevant is. En waarom zou het niet relevant zijn? Willen we in NL geen samenleving zonder restricties bewerkstelligen? Is het dan niet interessant om te vergelijken met landen die al wat verder zijn, zoals Denemarken en Noorwegen?
Je kunt hier lang en kort over kletsen, en allerhande landen erbij halen.

Feit is dat de opnamecijfers in een land dat nog toewerkt naar een hogere vaccinatiegraad (Nederland) leert dat vaccineren een significante positieve invloed heeft op het aantal ziekenhuis- en met name ic-opnames.

Dat er zelfs bij volledige vaccinatie nog legio ziekenhuis- en ic-opnames, alsmede sterfgevallen zullen zijn staat buiten kijf. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder ingrijpend de maatregelen hoeven te zijn.

Dus prioriteit nummer 1 is momenteel om zeg 93-95% te halen. En ik vind het niet onlogisch dat de overheid daarbij een beetje 'vals' speelt door de massa voor te spiegelen dat dit de oplossing is. Dat is het niet, en dat weten ze donders goed. Het is een eerste stap.

Maar de boodschap 'laat je allemaal maar vaccineren, bepalen we daarna wel hoeveel vrijheid jullie daarmee krijgen' doet het niet zo goed en speelt enkel bepaalde radicale krachten in de kaart.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:13:
[...]

En dan komen ze eens met een voorstel, schiet je het meteen alweer af. ;)
Oh, maar het beste plan ligt er al. 2G. ik zie echt niet in wat voor voordeel dat testen gaat brengen. 1G houd wat mij betreft gevaccineerd in, maar ik ben van mening dat als je genezen bent van covid je ook veilig verklaard kan worden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MarcoC schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:15:
Het meest veilige systeem is een 2G-systeem waarbij je gevaccineerd moet zijn én getest. Testresultaat kan bijv. 14 dagen geldig zijn zodat de bevolking "steekproefsgewijs" getest wordt (1 op de 14 burgers is dan in de afgelopen 24 uur getest). Het voordeel is dat je hierdoor een uitbraak snel inzichtelijk hebt en ook knoppen hebt om aan te draaien: uitbreiden van plaatsen waar je CTB moet laten zien + testgeldigheid eventueel verkorten of verlengen. Volgens mij kan je op deze manier heel gecontroleerd het virus beheersen in combinatie met toegang tot de samenleving.
Het meest veilige is alles dicht.

Maar wat je hier voorstelt is denk ik wat ze 2G+ noemen. Alleen toegang voor gevaccineerden en herstelden die ook getest zijn.

Dus zeg maar gevaccineerden dwars zitten en ongevaccineerden uitsluiten. Iedereen boos :+

Maar ook hier, zodra je met de geldigheidsduur gaat rommelen ben je al compromissen aan het sluiten mbt 'het meest veilige systeem'.

• MarcoC
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:20:
[...]

Maar wat je hier voorstelt is denk ik wat ze 2G+ noemen. Alleen toegang voor gevaccineerden en herstelden die ook getest zijn.

Dus zeg maar gevaccineerden dwars zitten en ongevaccineerden uitsluiten. Iedereen boos :+

Maar ook hier, zodra je met de geldigheidsduur gaat rommelen ben je al compromissen aan het sluiten mbt 'het meest veilige systeem'.
Het is wel een beheersbaar en duidelijk systeem. Je kan bijv. de geldigheidsduur van een test koppelen aan het percentage positief.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens het RIVM wordt er het meest gecontroleerdop QRcodes in de bios, met 45%...

Zolang die controle een wassen neus is, is iets als 1G natuurlijk zinloos. Zelfs 2G is waarschijnlijk zinloos met deze controlecijfers.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 15-11-2021 22:31 ]

People as things, that’s where it starts.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In vergelijking met alle absurde ideeën in dit topic lijkt het illustere duo Rutte & De Jonge inmiddels een baken van wijsheid :D

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MarcoC schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:21:
[...]

Het is wel een beheersbaar en duidelijk systeem. Je kan bijv. de geldigheidsduur van een test koppelen aan het percentage positief.
Vinden we dat duidelijker? Pietje is gisteren wezen testen. 20% positief (tijdens test? Tijdens uitslag?), Dus hij krijgt 24 uur.

Jantje is eergisteren geweest. Percentage positief 15%, dus hij krijgt 48 uur.

Kunnen ze in ieder geval nog samen naar een feestje.

Het dient geen enkel doel om weer allerlei loopholes en uitzonderingen te gaan zitten bedenken. Daar wordt het alleen maar moeilijker van.
RobinHood schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:25:
Volgens het RIVM wordt er het meest getest in de bios, met 45%...

Zolang die controle een wassen neus is, is iets als 1G natuurlijk zinloos. Zelfs 2G is waarschijnlijk zinloos met deze controlecijfers.
Of; alternatieve titel: ongevaccineerden gaan bovengemiddeld vaak maar de bios.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2021 22:27 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:30:
De Brabantse jeugd is in ieder geval niet voor een gat te vangen. Nu was dit beeld al langer ivm de alcoholleeftijd van 16 ipv 18. Zal denk ik aan de duitse grens niet veel anders zijn.

https://www.omroepbrabant...-feesten-dit-is-niet-goed
Toen België dicht zat was dat precies andersom. Jongeren verzinnen toch wel een manier om een feestje te houden. Lijkt me niet echt verrassend :P

[removed]

• Nnoitra
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:12:
[...]

Ohja... Daarmee gooi je het hele idee van het testen overboord 7(8)7

Het is om te beginnen al niet waterdicht. Vandaag negatief kan moeten positief zijn. Laat staan als er in de tussentijd nog allerlei samenkomsten zijn.

Als er 1G komt is dat gegarandeerd ook met max 24 uur geldigheid.
Sorry hoor, maar waarom moet die " 7(8)7 " er meteen weer bij? Kinderachtig gedoe omdat je het ergens niet mee eens bent.

Afhankelijk van de welke test je neemt, zou een geldigheid van een dag of 2 á 3 prima mogelijk moeten zijn.
Diezelfde marge wordt bijvoorbeeld ook voor reizen gehanteerd.

• redwing
alexbl69 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:16:
[...]

Je kunt hier lang en kort over kletsen, en allerhande landen erbij halen.

Feit is dat de opnamecijfers in een land dat nog toewerkt naar een hogere vaccinatiegraad (Nederland) leert dat vaccineren een significante positieve invloed heeft op het aantal ziekenhuis- en met name ic-opnames.

Dat er zelfs bij volledige vaccinatie nog legio ziekenhuis- en ic-opnames, alsmede sterfgevallen zullen zijn staat buiten kijf. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder ingrijpend de maatregelen hoeven te zijn.

Dus prioriteit nummer 1 is momenteel om zeg 93-95% te halen. En ik vind het niet onlogisch dat de overheid daarbij een beetje 'vals' speelt door de massa voor te spiegelen dat dit de oplossing is. Dat is het niet, en dat weten ze donders goed. Het is een eerste stap.

Maar de boodschap 'laat je allemaal maar vaccineren, bepalen we daarna wel hoeveel vrijheid jullie daarmee krijgen' doet het niet zo goed en speelt enkel bepaalde radicale krachten in de kaart.
Tja, ik kan ook niet zeggen dat het huidige beleid werkt. Leuk dat we een eerste stap hebben gezet, maar de resterende 15% gaat nu nergens meer in geloven. Vergeet het dus maar dat we die 93%-95% op een normale manier zullen gaan halen. Je krijgt er nog een paar procent bij, maar daarna moeten de maatregelen wel heel radicaal worden voordat er iets verandert.

[removed]

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:18:
Oh, maar het beste plan ligt er al. 2G. ik zie echt niet in wat voor voordeel dat testen gaat brengen. 1G houd wat mij betreft gevaccineerd in, maar ik ben van mening dat als je genezen bent van covid je ook veilig verklaard kan worden.
Testen brengt als voordeel dat je niemand uitsluit én dat je kapt met die onzinnige schijnveiligheid. Mensen blijven maar denken dat als je gevaccineerd bent alles weer kan en mag, precies daarom zitten we in de situatie waar we nu zitten.

2G werkt beter dan 3G, maar is moreel verwerpelijker dan 3G. Dat kon je tenminste nog een beetje recht lullen. 3G was qua voorkomen van besmettingen wel het slechtste idee ooit, want dan meng je een groep waarvan je niet weet of ze besmet zijn met een groep waarvan je zeker weet dat ze besmet kunnen worden. Hoppa. :D

Maar goed, er is geen enkele crisis zonder boeman dus ik zie niet waarom dat nu anders zou worden. In de tijden dat HIV nog spannend was hadden we ook héél snel een groep gevonden waar we met z'n allen naar konden wijzen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:26:

[...]

Of; alternatieve titel: ongevaccineerden gaan bovengemiddeld vaak maar de bios.
Nee, ik bedoelde het vragen naar je QR, geen idee waarom ik "getest" schreef :P

People as things, that’s where it starts.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nnoitra schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:27:
[...]

Sorry hoor, maar waarom moet die " 7(8)7 " er meteen weer bij? Kinderachtig gedoe omdat je het ergens niet mee eens bent.

Afhankelijk van de welke test je neemt, zou een geldigheid van een dag of 2 á 3 prima mogelijk moeten zijn.
Ja, alleen is reizen per definitie een andere onderneming dan naar een concert of discotheek.

Je hebt een percentage foutieve uitkomsten die in deze hoeveelheden tot aardige aantallen vals negatieven in een populatie leidt. Let wel, we doen nu terwijl 85% niet getest hoeft te worden al 550k per week. Dat staat nog los van een incubatietijd, waarbij een correct negatieve test een dag later alsnog positief is.

Daarnaast; hoe langer je de geldigheid maakt, hoe groter de kans dat er in de tussentijd nog een besmetting plaatsvindt.

Ik geloof dat er wat besmettingen moeten worden ingeperkt. En wat krijgen we hier? Pagina's met uitzonderingen hoe het allemaal een beetje minder vervelend wordt want we moeten naar de kroeg.

Al die 'goede ideeën' leiden alleen maar tot uitstel van executie. Nog een paar weken polderen schieten we geen klap mee op.

Dus 7(8)7 lijkt me prima de lading dekken.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2021 22:35 ]

• alexbl69
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:20:
[...]

Hier vlak over de grens is een discotheek (Index in Schüttorf) waar ze dit systeem al maanden gebruiken. Mijn dochters gaan er wel eens heen.

Iedereen wordt getest en mogen (uiteraard) enkel met een negatieve test naar binnen.

Zit elk weekend tjokvol, nog nooit in het nieuws geweest dat het een brandhaard was.

• Nnoitra
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:34:
[...]

Ja, alleen is reizen per definitie een andere onderneming dan naar een concert of discotheek.

Je hebt een percentage foutieve uitkomsten die in deze hoeveelheden tot aardige aantallen vals negatieven in een populatie leidt. Let wel, we doen nu terwijl 85% niet getest hoeft te worden al 550k per week. Dat staat nog los van een incubatietijd, waarbij een correct negatieve test een dag later alsnog positief is.

Daarnaast; hoe langer je de geldigheid maakt, hoe groter de kans dat er in de tussentijd nog een besmetting plaatsvindt.

Ik geloof dat er wat besmettingen moeten worden ingeperkt. En wat krijgen we hier? Pagina's met uitzonderingen hoe het allemaal een beetje minder vervelend wordt want we moeten naar de kroeg.

Al die 'goede ideeën' leiden alleen maar tot uitstel van executie. Nog een paar weken polderen schieten we geen klap mee op.

Dus 7(8)7 lijkt me prima de lading dekken.
Een onderbouwd verhaal, daar had je ook gewoon mee aan kunnen komen.

Die smiley er bij, da's gewoon kleuter gedrag in een serieus topic. Dat had je weg kunnen laten.
Maar goed, ieder z'n niveau.

• alexbl69
redwing schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:29:
[...]

Tja, ik kan ook niet zeggen dat het huidige beleid werkt. Leuk dat we een eerste stap hebben gezet, maar de resterende 15% gaat nu nergens meer in geloven. Vergeet het dus maar dat we die 93%-95% op een normale manier zullen gaan halen. Je krijgt er nog een paar procent bij, maar daarna moeten de maatregelen wel heel radicaal worden voordat er iets verandert.
Dat laatste gaat ook gebeuren getuige het feit dat men met wetgeving bezig is waarbij zelfs voor toegang tot de werkplek een (2G) QR code nodig is.

Over de exacte uitvoering is uiteraard nog niets bekend, maar de politiek commentatoren spraken op de radio over een mogelijke tweetrapsraket:

In het eerste geval krijgen werkgevers de mogelijkheid om werknemers een QR bewijs te vragen. Indien deze negatief is wordt de werknemer voor die dag onbetaald naar huis gestuurd.

In het eerste geval krijgen werkgevers de verplichting om werknemers een QR bewijs te vragen. Indien deze negatief is wordt de werknemer voor die dag onbetaald naar huis gestuurd.

Naar verluid worden deze 2 mogelijkheden momenteel voorbereid om ze in te zetten mochten de cijfers er aanleiding toe geven. Waarbij dan eerst stap 1 in werking treedt, en bij onvoldoende resultaat stap 2.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
coronatest.nl is ook lekker bezig...

Mijn postcode: niks
Mijn oude postcode, vorige huis, niet heel ver, stukje westelijker: ja, je kan naar die en die plek die oostelijker van je ligt... geef die dan ook als ik mijn huidige intik :/

Oh, nu, minuut later geeft ie wel dingen, harderwijk, amsterdam en veenendaal.... als je naast utrecht woont....

• redwing
alexbl69 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:39:
[...]
Dat laatste gaat ook gebeuren getuige het feit dat men met wetgeving bezig is waarbij zelfs voor toegang tot de werkplek een (2G) QR code nodig is.

Over de exacte uitvoering is uiteraard nog niets bekend, maar de politiek commentatoren spraken op de radio over een mogelijke tweetrapsraket:

In het eerste geval krijgen werkgevers de mogelijkheid om werknemers een QR bewijs te vragen. Indien deze negatief is wordt de werknemer voor die dag onbetaald naar huis gestuurd.

In het eerste geval krijgen werkgevers de verplichting om werknemers een QR bewijs te vragen. Indien deze negatief is wordt de werknemer voor die dag onbetaald naar huis gestuurd.

Naar verluid worden deze 2 mogelijkheden momenteel voorbereid om ze in te zetten mochten de cijfers er aanleiding toe geven. Waarbij dan eerst stap 1 in werking treedt, en bij onvoldoende resultaat stap 2.
Ook dat gaat niet helpen. Sterker nog, dit gaat de weerstand alleen maar verhogen en zorgen dat er minder mensen voor de boosterprikken gaan kiezen. Totaal zinloos dus, en dit gaat alleen maar voor protesten en weerstand zorgen.

[removed]

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:32:
[...]

Testen brengt als voordeel dat je niemand uitsluit én dat je kapt met die onzinnige schijnveiligheid. Mensen blijven maar denken dat als je gevaccineerd bent alles weer kan en mag, precies daarom zitten we in de situatie waar we nu zitten.

2G werkt beter dan 3G, maar is moreel verwerpelijker dan 3G. Dat kon je tenminste nog een beetje recht lullen. 3G was qua voorkomen van besmettingen wel het slechtste idee ooit, want dan meng je een groep waarvan je niet weet of ze besmet zijn met een groep waarvan je zeker weet dat ze besmet kunnen worden. Hoppa. :D

Maar goed, er is geen enkele crisis zonder boeman dus ik zie niet waarom dat nu anders zou worden. In de tijden dat HIV nog spannend was hadden we ook héél snel een groep gevonden waar we met z'n allen naar konden wijzen.
Het voorkomen van besmettingen lijkt mij niet het hoogste doel, het gaat immers om de zorgbelasting. Voor dit moment zijn de besmettingen wel weer even belangrijk, vandaar dat er ook weer wat maatregelen zijn ingevoerd om de boel onder controle te krijgen. (Hopelijk)

Uiteindelijk moeten we naar een situatie waarin we misschien wel 100k besmettingen hebben, maar dat dit met een behapbare belasting op de zorg door kan gaan. Of dit nou met een vaccinatiegraad van xx% gaat gebeuren met nog wat lichte maatregelen of iets anders zal de toekomst mogen uitwijzen. Vooralsnog word er nog fors ingezet om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen en worden eventuele taboes daarbij niet geschuwd.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:40:
coronatest.nl is ook lekker bezig...

Oh, nu, minuut later geeft ie wel dingen, harderwijk, amsterdam en veenendaal.... als je naast utrecht woont....
Ik belde vanavond om 18:10 en kon om 19:30 terecht. Op 5 minuten fietsen van mijn huis in Hilversum.

• 42erik
  • Niet online
[...]

De 70% ongevaccineerden op de IC zijn het niet met je eens....

wacht, waarschijnlijk zijn die het wel met je eens, dat is juist het verdrietige :'(

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:48:
[...]

Ik belde vanavond om 18:10 en kon om 19:30 terecht. Op 5 minuten fietsen van mijn huis in Hilversum.
ah, blijkbaar is bellen de truc... thanks, dan doe ik dat morgen na mijn werk even :)

Ik dank u zeer :)

• Dennis
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:49:
De 70% ongevaccineerden op de IC zijn het niet met je eens....
Het één sluit het andere niet uit. Gevaccineerden die besmet zijn en toch overal naartoe kunnen besmetten daar mogelijk ongevaccineerden.

• gekkie
  • Laatst online: 22:16
Ongevaccineerden denken dat niet en blijven braaf thuis of laten zich testen en houden zich netjes aan de geldende regels in letter en geest ?

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:07
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:51:
[...]

ah, blijkbaar is bellen de truc... thanks, dan doe ik dat morgen na mijn werk even :)

Op een ander tijdstip nog eens via de site proberen werkt vaak ook wel. Het gaat soms in een uur van 0 opties naar 5 in de buurt.

Hij wil.

• Dennis
Ah, blijkbaar is bellen de truc... thanks, dan doe ik dat morgen na mijn werk even :)

Wel thuiswerken hè?

• CMD-Snake
Dennahz schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:44:
Hier zouden de Jonge en Rutte keihard voor afgestraft moeten worden. Ik weet niet wat er mogelijk is in die richting, maar ze moeten daar echt eens voor op het matje geroepen worden. Bestaan daar geen sancties voor?
Nee, de enige die daar iets aan zou kunnen doen is de Tweede Kamer. Bijvoorbeeld met moties van afkeuring of wantrouwen. Zolang het kabinet demissionair is zal zo'n motie weinig uithalen, automatisch aftreden gebeurt nu toch niet.
Dat terzijde: 1G is natuurlijk de "beste" oplossing in deze, maar dat gaat de Jonge sowieso niet willen. Dan vervalt de "beloning" voor gevaccineerden en voelen ze zich helemaal genaaid.
De Jonge moet inzien dat die beloning niet bestaan heeft. De coronapas heeft de vaccinatiegraad niet noemenswaardig doen stijgen. Op dat gebied gaat er weinig verloren. De mensen die gevaccineerd zijn kunnen hun prik toch niet teruggeven. ;) Hij heeft eigenlijk weinig te verliezen met 1G op dat gebied.

Toegangssystemen zullen wel economische effecten hebben. Of het nu 3G, 2G of 1G is er zullen mensen door thuisblijven.

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:51:
[...]

Het één sluit het andere niet uit. Gevaccineerden die besmet zijn en toch overal naartoe kunnen besmetten daar mogelijk ongevaccineerden.
ik kan even het artikel niet vinden, maar er staat me iets van bij dat ongevaccineerden onderling momenteel juist de snelle spreaders waren... Of was dat de perconferentie?

• gekkie
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:55:
[...]

ik kan even het artikel niet vinden, maar er staat me iets van bij dat ongevaccineerden onderling momenteel juist de snelle spreaders waren... Of was dat de perconferentie?
De "bolletjes-matrix grafieken" van van Dissel, met transmissie tussen de leeftijdscohorten en gevaccineerden en ongevaccineerden ?

• 42erik
  • Niet online
onderwijs, dus niet echt te doen.

Maar quarantaine is ook niet nodig. Collega tikte positief in. Geen nauw contact, maar wel even voor de zekerheid. Zelfs als ie wel nauw was, is quarantaine niet eens nodig blijkt.

• Dennis
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:58:
Zelfs als ie wel nauw was, is quarantaine niet eens nodig blijkt.
Hoezo niet dan?

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Nnoitra schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:27:
[...]

Klinkt leuk, maar helaas hier van dichtbij meegemaakt dat iemand op dag 1 negatief getest was, naar een feest gaat, vervolgens 1 dag later weer gaat testen, en positief, dus kon iedereen van het feest gaan traceren.

Leuk met al dat testen, maar zo kom je er nooit uit natuurlijk, mensen moeten gewoon zoveel mogelijk kappen met samenscholing, maar dat dringt blijkbaar niet door ofzo.. |:(.

• 42erik
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:58:
[...]

De "bolletjes-matrix grafieken" van van Dissel, met transmissie tussen de leeftijdscohorten en gevaccineerden en ongevaccineerden ?
die kan iik ook al niet vinden... maar ik weet nog dat het in tekst was, dus geen grafiek... komt vast wel weer lamngs binnenkort

• 42erik
  • Niet online
U bent een nauw contact als u binnen 24 uur in totaal 15 minuten of langer binnen 1,5 meter was van een besmet persoon:

Bent u niet volledig beschermd?
Ga dan ook 10 dagen in quarantaine.
Laat u meteen en op dag 5 testen door de GGD.
U kunt de quarantaineduur verkorten als de uitslag van de test op dag 5 negatief is.

Bent u wel volledig beschermd?
U hoeft niet in quarantaine.
Doe een test bij de GGD op dag 5 na het laatste contact. Vanaf 19 november kunt u ook meteen een test laten doen door de GGD.
Maak ook altijd een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.

it says so :)

• klaaas
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:03:
[...]

U bent een nauw contact als u binnen 24 uur in totaal 15 minuten of langer binnen 1,5 meter was van een besmet persoon:

Bent u niet volledig beschermd?
Ga dan ook 10 dagen in quarantaine.
Laat u meteen en op dag 5 testen door de GGD.
U kunt de quarantaineduur verkorten als de uitslag van de test op dag 5 negatief is.

Doe een test bij de GGD op dag 5 na het laatste contact. Vanaf 19 november kunt u ook meteen een test laten doen door de GGD.
Maak ook altijd een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.

Let op: de info op de sites van de Rijksoverheid is nog niet afgestemd op de persco van vrijdag. Voor gezinsleden van een positief getest persoon is de informatie in ieder geval niet correct.

Edit: krijg nou de hik... ik heb het een uur geleden gecheckt en toen stond er in het overzicht van de persco dat je in quarantaine moet maar dat de websites er nog op moeten worden aangepast. In precies dat uur hebben ze nu toegevoegd dat dat pas op een later moment deze week ingaat... Lekker duidelijk weer.

[ Voor 13% gewijzigd door klaaas op 15-11-2021 23:07 ]

Hij wil.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:02:
[...]

die kan iik ook al niet vinden... maar ik weet nog dat het in tekst was, dus geen grafiek... komt vast wel weer lamngs binnenkort
Vorige technische briefing van van dissel. Ergens vorige week dacht ik ;)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:52:
[...]

De Jonge moet inzien dat die beloning niet bestaan heeft. De coronapas heeft de vaccinatiegraad niet noemenswaardig doen stijgen. Op dat gebied gaat er weinig verloren. De mensen die gevaccineerd zijn kunnen hun prik toch niet teruggeven. ;) Hij heeft eigenlijk weinig te verliezen met 1G op dat gebied.
In het geval van een 1g systeem kan de jonge z'n boosterprik wel op z'n buik schrijven.

• Dennis
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:03:

Maak ook altijd een testafspraak bij de GGD als u coronaklachten krijgt.[/i]

Dat is verouderde informatie die sinds afgelopen vrijdag niet meer klopt. Dus jij hoort nu ook gewoon in quarantaine te gaan.

• 42erik
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:05:
[...]

Let op: de info op de sites van de Rijksoverheid is nog niet afgestemd op de persco van vrijdag. Voor gezinsleden van een positief getest persoon is de informatie in ieder geval niet correct.

Edit: krijg nou de hik... ik heb het een uur geleden gecheckt en toen stond er in het overzicht van de persco dat je in quarantaine moet maar dat de websites er nog op moeten worden aangepast. In precies dat uur hebben ze nu toegevoegd dat dat pas op een later moment deze week ingaat... Lekker duidelijk weer.
gut, ik zie het... da's wat onhandig

• klaaas
Dennis schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:08:
[...]

Dat is verouderde informatie die sinds afgelopen vrijdag niet meer klopt. Dus jij hoort nu ook gewoon in quarantaine te gaan.
Zie hierboven.
Als een huisgenoot besmet is dan gaat die in isolatie. Alle andere (gevaccineerde en ongevaccineerde) huisgenoten moeten in quarantaine. (In verband met de benodigde tijd voor de uitwerking van het beleid en de implementatie ervan, gaat dit beleid naar verwachting pas later deze week in. De exacte ingangsdatum wordt later gecommuniceerd.)*

* Deze zin is toegevoegd op 15 november.

Hij wil.

• gekkie
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:02:
[...]

https://www.tweedekamer.n...ng%20van%20het%20RIVM.pdf

Pagina 47 van de briefing van vandaag staat een mini versie en een andere grote grafiek waar ik nog over aan het nadenken ben hoe ik die moet lezen.

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:44:
Het voorkomen van besmettingen lijkt mij niet het hoogste doel, het gaat immers om de zorgbelasting. Voor dit moment zijn de besmettingen wel weer even belangrijk, vandaar dat er ook weer wat maatregelen zijn ingevoerd om de boel onder controle te krijgen. (Hopelijk)

Uiteindelijk moeten we naar een situatie waarin we misschien wel 100k besmettingen hebben, maar dat dit met een behapbare belasting op de zorg door kan gaan. Of dit nou met een vaccinatiegraad van xx% gaat gebeuren met nog wat lichte maatregelen of iets anders zal de toekomst mogen uitwijzen. Vooralsnog word er nog fors ingezet om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen en worden eventuele taboes daarbij niet geschuwd.
Eens, uiteindelijk moeten we toe naar endemisch denken. Iets wat ik voorlopig helaas niet snel zie gebeuren.

Dat je mensen gaat testen betekent niet dat je automatisch stuurt op zo min mogelijk besmettingen. Het zorgt alleen dat je iedereen gelijk behandelt en toegang daarop baseert. Wil je dat niet dan moet je de toegang niet beperken, maar dan ook voor iedereen gelijk.
Je kunt nu met 2G wel weer opnieuw mensen voor het blok gaan zetten, maar het gaat om inhouden dat de rest nóg minder zelf z'n best gaat doen. Onder de streep zal je altijd een flinke groep over houden die niet gevaccineerd kan worden of die ondanks vaccinatie toch op de IC komt, dat krijg je niet naar nul. Aangezien de zorg steeds eerder begint te roepen dat het kritiek is ga je er ook met 2G gewoon niet komen. Het is een volgende schijnveiligheid die het niet structureel oplost.
En ondertussen wordt de tijdelijkheid van de coronapas of zijn opvolger steeds onzekerder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 42erik
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:08:
[...]

Nee, vrijdag ging het over huisgenoten.

En ik ben geen nauw contact, we hadden het over het geval áls dat wel zo was, dat het dan alsnog niet nodig is. En volgens mij waren ze alleen naar huisgenoten aan het kijken

• 42erik
  • Niet online
https://www.rijksoverheid.../testen/testen-na-contact hier staat zelfs dat nog niet. Hmm, ergens is dat logisch, aangezien het ook nog niet doorgevoerd is

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Heb je klachten, blijf thuis.

Of probeer je een afspraak voor iemand anders te maken die niet kan bellen?

• 42erik
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:11:
[...]

https://www.tweedekamer.n...ng%20van%20het%20RIVM.pdf

Pagina 47 van de briefing van vandaag staat een mini versie en een andere grote grafiek waar ik nog over aan het nadenken ben hoe ik die moet lezen.
ah kijk, kleurtjes... ja, die geven best duidelijk aan wat ik me herinnerde. Dank je!!

• CMD-Snake
ChristenUnie wil 1G in plaats van 2G: Iedereen testen voor toegang

De ChristenUnie is eruit, voor hun geen 2G systeem. In een kort interview in Trouw pleit Mirjam Bikker voor een 1G systeem als alternatief.

Dat maakt de stand voorlopig:

Tegen:
  • PVV
  • JA21
  • FVD
  • SGP
  • CU
  • BBB
Twijfel:
  • PvdA
  • CDA
  • GroenLinks (?)
Voor:
  • VVD
  • D66
Niet alle artikelen die ik lees noemen GroenLinks nog als twijfelaar en lijken erop te wijzen dat GroenLinks tegen 2G zal zijn. De Jonge zal zich dan moeten richten tot de PvdA en op zijn eigen partij het CDA mee te krijgen. Al zou het CDA hun steun geven aan 2G, zonder een extra partij met voldoende zetels komt De Jonge niet aan een meerderheid.

In dit overzichtje ontbreken twee partijen: Bij1 en Volt. Bij1 heeft zich nog niet uitgesproken al zou het in de lijn der verwachtingen liggen dat ze 2G steunen. Bij1 is al vaker voorstander geweest van strenge maatregelen. Volt zou nog twijfelen ergens, maar geen enkele politiek commentator noemt Volt nog als een factor in dit debat, mogelijk kan dit betekenen dat Volt zich tegen 2G keert.
Fly-guy schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:07:
In het geval van een 1g systeem kan de jonge z'n boosterprik wel op z'n buik schrijven.
Dat is afhankelijk van een aantal factoren. Zou de boosterprik nodig zijn (in Nederland) om als volledig gevaccineerd te tellen? Zoals ik het tijdens de technische briefing begreep is dat niet het geval op dit moment. Een ander vraagstuk is hoe zinvol is een boosterprik voor mensen buiten bepaalde risicogroepen? Experts zijn daarover verdeeld. De Hoge Gezondheidsraad van Vlaanderen zag er bijvoorbeeld geen heil in.

Ik ben wel benieuwd wat de opkomst zou zijn als de hele bevolking een boosterprik werd aangeboden. Ergens kan die nog wel laag uitpakken, zeker als het geen invloed verder zou hebben op je groene vinkje.

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:16:
[...]

Heb je klachten, blijf thuis.

Of probeer je een afspraak voor iemand anders te maken die niet kan bellen?
ik heb geen klachten hoor

• Fly-guy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:17:

Dat is afhankelijk van een aantal factoren. Zou de boosterprik nodig zijn (in Nederland) om als volledig gevaccineerd te tellen? Zoals ik het tijdens de technische briefing begreep is dat niet het geval op dit moment. Een ander vraagstuk is hoe zinvol is een boosterprik voor mensen buiten bepaalde risicogroepen? Experts zijn daarover verdeeld. De Hoge Gezondheidsraad van Vlaanderen zag er bijvoorbeeld geen heil in.

Ik ben wel benieuwd wat de opkomst zou zijn als de hele bevolking een boosterprik werd aangeboden. Ergens kan die nog wel laag uitpakken, zeker als het geen invloed verder zou hebben op je groene vinkje.
Als je toch voor alles moet testen, wat is het nut dan nog van een groen vinkje? Ik denk dat als het 1G systeem er gaat komen, er zat mensen de booster laten voor wat het is, zo populair is 'ie nu al niet.

Dus de Jonge heeft wel degelijk nog wat te verliezen.

• Wolly
  • Niet online
Gelukkig. Ik begreep al dat het om een contact met een positief iemand ging, lastig dat je dan geen testplek kan krijgen.

Raar eigenlijk dat het niet mogelijk is om een tvt test hiervoor te nemen als er toch geen klachten zijn, om de ggd testcentra te ontlasten.

• Wolly
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:21:
[...]

Als je toch voor alles moet testen, wat is het nut dan nog van een groen vinkje? Ik denk dat als het 1G systeem er gaat komen, er zat mensen de booster laten voor wat het is, zo populair is 'ie nu al niet.

Je kan er nog mee op vakantie voor zolang dat duurt.

Verder is een booster beter voor de hoeveelheid antistoffen maar daar draagt zo’n vinkje idd niets aan bij.

• 42erik
  • Niet online
[...]

da's een hele goede vraag... Op die manier kan 1g er voor zorgen dat we schijnbaar niet polariseren, maar dit gedoe oneindig veel langer maken omdat de vaccinatiedrang wegvalt...

Ik heb het lichte vermoeden dat je daarmee nog harder polariseert omdat je niet 15% ongelukkigen hebt, maar een procent of 80....

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:22:
[...]

Gelukkig. Ik begreep al dat het om een contact met een positief iemand ging, lastig dat je dan geen testplek kan krijgen.

Raar eigenlijk dat het niet mogelijk is om een tvt test hiervoor te nemen als er toch geen klachten zijn, om de ggd testcentra te ontlasten.
ja, dat vond ik ook al, maar er staat echt ggd

• klaaas
42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:25:
[...]

ja, dat vond ik ook al, maar er staat echt ggd
Maar jij was toch geen 'nauw contact' zei je? Dan doe je het enkel uit voorzorg en kun je ook naar TVT lijkt me? Als een soort veredelde zelftest. Of kreeg je echt vanuit de GGD door dat je je moest laten testen?

Hij wil.

• MarcoC
Op termijn wordt de boosterprik verplicht voor een QR-code, als iedereen de mogelijkheid heeft gehad om deze te halen. Dat valt niet te voorkomen. Andersom geredeneerd: waarom zou je dit als beleidsbepaler niet doen? Alle andere alternatieven zijn vele malen ingrijpender of duurder, en die worden nu al overwogen. Dit lijkt me dan echt een no-brainer.

• 42erik
  • Niet online
klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:27:
[...]

Maar jij was toch geen 'nauw contact' zei je? Dan doe je het enkel uit voorzorg en kun je ook naar TVT lijkt me? Als een soort veredelde zelftest. Of kreeg je echt vanuit de GGD door dat je je moest laten testen?
nee,de 15min zal het niet zijn. Dus klachtenloos voor de zekerheid ja. Ja, dan is TvT wel een goede misschien :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30

Wok

Dakloos...

[..]

In dit overzichtje ontbreken twee partijen: Bij1 en Volt. Bij1 heeft zich nog niet uitgesproken al zou het in de lijn der verwachtingen liggen dat ze 2G steunen. Bij1 is al vaker voorstander geweest van strenge maatregelen. Volt zou nog twijfelen ergens, maar geen enkele politiek commentator noemt Volt nog als een factor in dit debat, mogelijk kan dit betekenen dat Volt zich tegen 2G keert.
*knip* reageer constructief en inhoudelijk, ook doorgestreept zijn dit soort WW2 vergelijkingen niet toegestaan.

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 16-11-2021 00:40 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• CMD-Snake
De Nederlandse vaccinatiegraad is sinds de introductie van de coronapas niet echt noemenswaardig meer gestegen. Waar we nu op zitten dat is domweg de eindstand. De introductie van 1G maakt dan weinig meer uit op dat vlak, maar zou dan wel helpen om besmettingen te dempen.
Klopt, Volt stemde voorheen altijd voor strengere maatregelen. Ik baseer mij dan met een slag om de arm op de technische briefing van vandaag. Gündoğan van Volt leek nogal terughoudend in de steun voor 2G. De politieke commentaren lijken zich nu vooral op PvdA te richten.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 16-11-2021 00:40 ]

• klaaas
[...]

Mijn vrouw wordt dagelijks door haar patiënten gevraagd of ze niet kan bellen om die booster eerder te regelen. Bij de doelgroep waarvoor een booster een echt verschil gaat maken lijkt het met de populariteit wel snor te zitten. Wel vermoed ik dat er weinig overlap zal zijn met de groep die met 1G geconfronteerd zou kunnen worden ;)

Hij wil.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30

Wok

Dakloos...

CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:43:
[...]

Klopt, Volt stemde voorheen altijd voor strengere maatregelen. Ik baseer mij dan met een slag om de arm op de technische briefing van vandaag. Gündoğan van Volt leek nogal terughoudend in de steun voor 2G. De politieke commentaren lijken zich nu vooral op PvdA te richten.
Het zal me benieuwen hoe heilig de 'unie' van PvdA & GL gaat zijn... Voor de formatie was het een struikelblok, maar het zal me benieuwen hoe principieel beide partijen zijn/blijven inzake dit dossier... Ik vrees het ergste :/

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik snap het echt niet, we zijn echt kikkers in kokend water.

Ja we hebben vaccinaties, maar het virus is veel besmettelijker en het is nog niet eens koud buiten. Denken we nu echt dat we met de huidige maatregelen dik onder de 1 gaan komen? Dat is maar een inschatting en als je er maar een beetje naast zit zijn de gevolgen dramatisch. Sterker nog, dat zijn ze al. Rutte had het er over dat dit pakket genoeg moet zijn om naar de R=1 te komen. Maar dat is pas over 2,5 week en dan blijft het aantal besmettingen stabiel.

De afgelopen 2 weken zijn we verdubbeld, je hebt het dan over 2,5 week dus mogeljik over meer dan 30.000 besmettingen per dag! Dan moeten we nog echt in lockdown en dan hebben we dus eerst nog 3 weken met + 30.000 besmettingen. Dan heb je het over 5 a 6 weken lang > 100 man op de IC erbij per dag. Dat hebben we tijdens de eerste golf 1 weekje gezien en dit keer kunnen we niet naar Duitsland. En eigenlijk beschrijf ik hier nog niet eens een extreem scenario, want 40.000 per dag kan ook.

Zelfs als het deze week zou stabilseren zit je nog steeds met een zorginfarct rond de kerst.

Ik heb echt het idee dat ik gek ben of zo 8)7 . Ben ik zo pessimistisch? Maak ik ergens een denkfout? Waarom is dit geen nieuws?

We doen precies hetzelfde als vorig jaar, toen gingen we pas 3 november echt in lockdown. We moeten nu direct in volledige lockdown lijkt mij....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoXaJuma6YIUYqmmcta_HBrdTgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qBWUksNg9vJyhqLCWynUeNVv.png?f=user_large

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 18:00
iamcj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:03:

Ja we hebben vaccinaties, maar het virus is veel besmettelijker en het is nog niet eens koud buiten. Denken we nu echt dat we met de huidige maatregelen dik onder de 1 gaan komen? Dat is maar een inschatting en als je er maar een beetje naast zit zijn de gevolgen dramatisch. Sterker nog, dat zijn ze al. Rutte had het er over dat dit pakket genoeg moet zijn om naar de R=1 te komen. Maar dat is pas over 2,5 week en dan blijft het aantal besmettingen stabiel.

De afgelopen 2 weken zijn we verdubbeld, je hebt het dan over 2,5 week dus mogeljik over meer dan 30.000 besmettingen per dag! Dan moeten we nog echt in lockdown en dan hebben we dus eerst nog 3 weken met + 30.000 besmettingen. Dan heb je het over 5 a 6 weken lang > 100 man op de IC erbij per dag. Dat hebben we tijdens de eerste golf 1 weekje gezien en dit keer kunnen we niet naar Duitsland. En eigenlijk beschrijf ik hier nog niet eens een extreem scenario, want 40.000 per dag kan ook.

Zelfs als het deze week zou stabilseren zit je nog steeds met een zorginfarct rond de kerst.

Ik heb echt het idee dat ik gek ben of zo 8)7 . Ben ik zo pessimistisch? Maak ik ergens een denkfout? Waarom is dit geen nieuws?

We doen precies hetzelfde als vorig jaar, toen gingen we pas 3 november echt in lockdown. We moeten nu direct in volledige lockdown lijkt mij....

[Afbeelding]
Kijk naar Schiermonnikoog en Rozendaal op het https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ Deze gemeenten hebben vaccinatie graad van 95% en vrijwel geen positieve testen afgelopen week. Het lijkt dat de vaccinatie graad van 80% naar 95% helpt om delta in te perken.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:46
iamcj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:03:

[Afbeelding]
Nee, de huidige maatregelen zijn om tijd te rekken. Net als vorig jaar proberen ze een echte lockdown zo lang mogelijk uit te stellen vanwege de lucratieve decembermaand voor de ondernemers. Het doel is nooit om de zorg zo min mogelijk te belasten, het doel is om de zorg zo maximaal mogelijk te belasten zonder dat het geheel omvalt. De kick zit hem in vlak langs de afgrond scheuren.

• Wolly
  • Niet online
Cobalt schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:15:
[...]

Kijk naar Schiermonnikoog en Rozendaal op het https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ Deze gemeenten hebben vaccinatie graad van 95% en vrijwel geen positieve testen afgelopen week. Het lijkt dat de vaccinatie graad van 80% naar 95% helpt om delta in te perken.
Dat zegt zo weinig. In Ierland was begin november in graafschap Waterford de vaccinatiegraad >12 96,6%.

En ze hadden dus het hoogste aantal besmettingen van heel het land!
Waterford City South has the highest rate in the State with a 14-day incidence rate of 1,481.7 per 100,000 last week.

Yet some 96.6 per cent of people over the age of 12 and 99.5 per cent of people over the age of 18 are fully vaccinated in the county, according to the latest figures on vaccination produced by the Health Service Executive (HSE).
https://www.irishtimes.co...id-wave-gp-says-1.4721710

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je zit in ieder geval wel aan de pessimistische kant van het spectrum. Het duurt geen drie weken voordat maatregelen effect hebben, en het aantal opnames is ook niet verdubbeld in twee weken. Er zijn 9 dagen geleden ook maatregelen ingegaan, die omstreeks nu een dempend effect zullen geven.

5 a 6 weken > 100 IC-opnames per dag zou ~4k opnames beteken. Dat is hoger dan het getal dat het OMT inschat aan opnames als *iedereen* in Nederland besmet raakt. Terwijl het onwaarschijnlijk is dat dat in zo'n korte periode gebeurt; veel mensen zullen bij de huidige hoge cijfers erg voorzichtig doen. Een tweede factor daarbij is dat dusdanig veel besmettingen ook een flinke neerwaartse druk op de R zouden geven.

De combinatie van erg pessimistische doorlooptijden, erg pessimistische cijfers en niet meenemen van al genomen maatregelen en krimpend reservoir geven bij elkaar wel een heel erg pessimistisch beeld :)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22

3DDude

I void warranty's

CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:34:
Coalitiepartij ChristenUnie wil iedereen testen in plaats van 2G-beleid

De eerste contouren van het debat morgen beginnen zichtbaar te worden. De twijfelaars zijn op dit moment: CDA, CU, GroenLinks en de PvdA. Partijen als PVV, JA21 en FvD wijzen het 2G voorstel nu al af. De enige partijen die uitgesproken voorstanders van 2G zijn, dat zijn VVD en D66.

De CU zou liever 1G hebben als alternatief voor 2G. Dit belooft nogal wat voor morgen.

[...]

Denk je dat het kabinet helemaal zelf met deze plannen komt? Die krijgen adviezen van het OMT waarna ze die aanpassen en voorzien van hun eigen politieke sausje. Het denkwerk komt echt niet bij De Jonge vandaan.

Even een rollback.
Dat OMT werkt voor het RIVM en het RIVM werkt voor ministerie VWS.
Wie is daar opperhoofd? De Jong.
Hoe werkt dat Hdj zegt omt ik wil dit en dat als advies.
Dat OMT komt met advies en dan zegt hij; ik volg het advies van de experts. ;)

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt

Vergoeding voor OMT-leden

Op basis van een besluit van de Rijksoverheid over vacatiegelden voor adviescommissies ontvangen leden van het OMT, met uitzondering van ambtenaren, vacatiegeld met een maximum van €200,00 per vergadering.

x69 vergaderingen.. toch bijna 14k ;) (voor een vergaderingetje van uurtje? anderhalf?) met allemaal bobo's die overal en nergens snabbels bij hebben.

Ik bedoel maar je moet altijd even nadenken als er staat: Experts zeggen.
Wie zegt wat en wat is de bedoeling en wie betaald wie.

p.s. Als ik mijn hoedje opzet en we zeggen er zijn 'doorbraak infecties' , pardon? u bedoelt het vaccin werkt niet, maar dat gaan ze niet zeggen. We noemen het een 'doorbraak' en gaan over tot de orde van de dag.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7021e3.htm

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 16-11-2021 01:52 . Reden: Shit ik was vergeten kritische vragen stellen mag niet.. ]

Be nice, You Assholes :)

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 18:00
3DDude schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 01:37:
[...]

Even een rollback.

Op basis van een besluit van de Rijksoverheid over vacatiegelden voor adviescommissies ontvangen leden van het OMT, met uitzondering van ambtenaren, vacatiegeld met een maximum van €200,00 per vergadering.

x69 vergaderingen.. Das wel geld ;)
200 euro om de shit van heel Nederland over je heen te krijgen. Dat is echt niet zoveel. 50.000 euro die Max moet betalen voor het aanraken van Lewis zijn auto. Dat is pas veel

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
eamelink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:39:
[...]

Je zit in ieder geval wel aan de pessimistische kant van het spectrum. Het duurt geen drie weken voordat maatregelen effect hebben, en het aantal opnames is ook niet verdubbeld in twee weken. Er zijn 9 dagen geleden ook maatregelen ingegaan, die omstreeks nu een dempend effect zullen geven.

5 a 6 weken > 100 IC-opnames per dag zou ~4k opnames beteken. Dat is hoger dan het getal dat het OMT inschat aan opnames als *iedereen* in Nederland besmet raakt. Terwijl het onwaarschijnlijk is dat dat in zo'n korte periode gebeurt; veel mensen zullen bij de huidige hoge cijfers erg voorzichtig doen. Een tweede factor daarbij is dat dusdanig veel besmettingen ook een flinke neerwaartse druk op de R zouden geven.

De combinatie van erg pessimistische doorlooptijden, erg pessimistische cijfers en niet meenemen van al genomen maatregelen en krimpend reservoir geven bij elkaar wel een heel erg pessimistisch beeld :)
Bedanktt voor de andere kijk op de zaak. Die twee a drie weken zie je bij iedere maatregel, zie alleen maar mijn grafiek in het plaatje, Na 29 september steeg het nog meer dan een maand door tot 1 november, met nog een strengere lockdown op 14 oktober en nog strenger op 3 november.

De maatregelen van de 9e stellen naar mijn bescheiden mening niet veel voor, scholen werk en horeca bleven open. Fijn carnaval en intocht Sinterklaas vieren, maar het zal wel iets dempen idd.

Die 4000 van het RIVM is gebaseerd op oude berkeningen met een worst case piek van 400 ic bedden in december. Daar zijn we waarschijnlijk morgen al. Ook wel gevaccineerden belanden op de IC en daar zijn er meer dan genoeg van voor in het 'resevoir'.

Opnames in ziekenhuis en IC stijgt idd minder snel dan het aantal besmettingen, wellicht relatief meer kinderen besmet misschien + vaccinaties?

Voor morgen voorspel ik 91500 afspraken (voor maandag) * 22% > 20.000 besmettingen...

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52

aex351

I am the one

3DDude schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 01:37:
[...]

Even een rollback.

x69 vergaderingen.. toch bijna 14k ;) (voor een vergaderingetje van uurtje? anderhalf?) met allemaal bobo's die overal en nergens snabbels bij hebben.

Ik bedoel maar je moet altijd even nadenken als er staat: Experts zeggen.
Wie zegt wat en wat is de bedoeling en wie betaald wie.

p.s. Als ik mijn hoedje opzet en we zeggen er zijn 'doorbraak infecties' , pardon? u bedoelt het vaccin werkt niet, maar dat gaan ze niet zeggen. We noemen het een 'doorbraak' en gaan over tot de orde van de dag.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7021e3.htm
Het is een maximum van 200 euro per vergadering waarbij je niet kan concluderen dat elke lid ook het maximum zal declareren. Daarnaast betreft het een samengestelde commissie. Dit houdt in dat dit mensen zijn die dit 'naast' hun reguliere werkzaamheden doen. Wanneer jij even midden op de dag een uur op en neer moet reizen om te vergaderen dan kost dit nogal wat tijd. Daarnaast zijn het 'specialisten'. Kortom, mensen die ervoor gestudeerd hebben.

Je kan erover vinden wat je wilt. Maar deze 'specialisten' hebben toch echt heel wat meer kennis in huis dan al die huis-tuin-en-keuken specialisten die hun informatie van het internet afhalen en elkaar vooral napraten.

Dit doet me denken aan een Ierse man die ook anti-vaccinatie / anti-corona was (is ergens een nieuwsartikel van). Hij was opgenomen in het ziekenhuis omdat hij Corona had en nauwelijks meer kon ademen. Ondertussen is hij met een Italiaanse actievoerder vrijwillig vertrokken uit het ziekenhuis. Want volgens de actievoerder hadden de dokters het bij het verkeerde eind. De dokters wisten niet waar ze het over hadden. Hij moest gewoon naar huis en alles zou goed komen. Ondertussen probeerde de dokters de man over te halen om te blijven. Paar dagen later is de man met spoed opnieuw opgenomen in het ziekenhuis en overleden.

< dit stukje webruimte is te huur >

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

iamcj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 02:11:
[...]

Die 4000 van het RIVM is gebaseerd op oude berkeningen met een worst case piek van 400 ic bedden in december. Daar zijn we waarschijnlijk morgen al. Ook wel gevaccineerden belanden op de IC en daar zijn er meer dan genoeg van voor in het 'resevoir'.

Opnames in ziekenhuis en IC stijgt idd minder snel dan het aantal besmettingen, wellicht relatief meer kinderen besmet misschien + vaccinaties?

Voor morgen voorspel ik 91500 afspraken (voor maandag) * 22% > 20.000 besmettingen...
Het aantal nog te komen IC opnames staat los van de capaciteit hoewel ze bij een zekere drukte hypothetische IC opnames worden die dan sterfgevallen zijn. Dat aantal is gebaseerd op hoeveel mensen nog hun eerste covid besmetting moeten krijgen en dan blijkt hoe hun afweer het doet. Vaccinaties reduceren die groep flink maar niet tot nul en voor de ongevaccineerden is dat de bekende 0,3 tot 0,4 procent.

De kamer kan debatteren wat ze willen over het aantal G's in het beleid, ondertussen stomen we op volle snelheid naar 100% bezetting en zal patient 100%+1 live op NPO voor de deur blijven liggen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:16
Ongevaccineerd zorgpersoneel België wordt vanaf 1 april ontslagen.
https://nos.nl/l/2405798

Ik weet niet of ik dit nou zo'n goede ontwikkeling vind.

Ik kan begrijpen dat je op bepaalde afdelingen alleen gevaccineerd personeel wilt.
Maar ontslaan is wel heftig.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
FRANQ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 06:06:

Ik kan begrijpen dat je op bepaalde afdelingen alleen gevaccineerd personeel wilt.
Het bizarre is dat je je zonder vaccinatie nu al moet laten testen als zorgpersoneel om te met gaan werken. De regering heeft liever gevaccineerden die mogelijk Corona hebben aan de bedden dan mensen waarvan je zeker weet dat ze géén Corona hebben?

• Wilke
  • Laatst online: 19:48
In dit overzichtje ontbreken twee drie partijen: Bij1 en Volt.
Je vergeet PvdD, met 6 zetels toch niet de kleinste in dit rijtje.

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:37
Wat ik in deze discussie mis is dat het alternatief voor 2G een nieuwe lockdown of code zwart is.

Begin steeds meer 'voor' dat laatste te voelen, nog een winter niets kunnen ben ik echt helemaal klaar mee.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26

Dennahz

Life feels like hell should.

FRANQ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 06:06:

Dus ze hebben liever een personeelstekort dan dat er ongevaccineerd personeel aan het werk is.

Ongevaccineerd != per definitie ziek of besmettelijk. Wanneer zien ze dat nou eens in. Zeker tegen april... iedereen heeft tegen die tijd wel antistoffen neem ik aan.

Ook een manier om te denken in tijden van tekorten in de zorg. Wanneer leren ze nou eens dat harde dwang averechts werkt?

Twitter

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:10:
Wat ik in deze discussie mis is dat het alternatief voor 2G een nieuwe lockdown of code zwart is.

Begin steeds meer 'voor' dat laatste te voelen, nog een winter niets kunnen ben ik echt helemaal klaar mee.
Dat is een lastige keuze inderdaad, we kunnen in ieder geval toch niet nog jaren met dit geklungel doorgaan?

Vanochtend nog in het nieuws ook iemand 'geen 2G want je moet de verantwoording bij de mensen zelf neerleggen'.
Jah muts, dat is nou het hele probleem dat eigen verantwoording niet wordt genomen. :/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:10:

Ach ja... We weten toch allemaal zo goed wat we niet willen met z'n allen... Maar wat er wel moet gebeuren wil niemand.

En het kabinet valt niks te verwijten. Want ze hebben toch alles geprobeerd om alles open te houden... 3G geprobeerd, werkte niet. 2G willen invoeren; tegengehouden door de oppositiepartijen. 1G wil ook niemand. Helaas; alles dicht...

:X

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:37
Weet niet of dat nog zo werkt, je kunt alles dicht doen maar dat wil niet zeggen dat de basismaatregelen daarmee te handhaven zijn. Mensen niet bij elkaar komen, etc.

Merk bij mezelf dat het lijntje dreigt te knappen, heb gevoelens waar ik zelf van schrik. Kan me niet voorstellen dat ik daar de enige mee ben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• 42erik
  • Niet online
https://www.nrc.nl/nieuws...te-gaat-het-niet-a4065471

De gedachte aan 2g alleen al zorgt voor extra vaccinaties... En de CU vind dat geen goed idee... :/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:26:
[...]

Weet niet of dat nog zo werkt, je kunt alles dicht doen maar dat wil niet zeggen dat de basismaatregelen daarmee te handhaven zijn. Mensen niet bij elkaar komen, etc.

Merk bij mezelf dat het lijntje dreigt te knappen, heb gevoelens waar ik zelf van schrik. Kan me niet voorstellen dat ik daar de enige mee ben.
Nouja, veel meer mogelijkheden heeft de overheid in deze niet in handen. De basismaatregelen handhaven is sowieso onmogelijk. Of het dan werkt is een tweede. Ik hou er maar alvast rekening mee over een week of twee.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wolly schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:37:
[...]

Dat zegt zo weinig. In Ierland was begin november in graafschap Waterford de vaccinatiegraad >12 96,6%.

En ze hadden dus het hoogste aantal besmettingen van heel het land!

[...]

https://www.irishtimes.co...id-wave-gp-says-1.4721710
Besmettingen zijn niet erg, besmettingen onder grote groepen ongevaccineerden zijn een probleem.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 58 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.