Je hoeft niet slim te zijn om te begrijpen als je groepen creeert dat je onderling ook frictie gaat krijgen, dat zie je nu al.
Dat is zo fout en dom!
Dat is zo fout en dom!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
1G is dezelfde regel voor iedereen. Ik ben er ook niet voor (evenmin als ik voor 2g of 3G ben) maar is wel het meest effectief en geen onderscheid des persoons.klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:38:
[...]
Ja, maar jij stelt 1G voor terwijl je tegen uitsluiten bent. Dat strookt niet met elkaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 15-11-2021 18:40 ]
Verdeel en heers!Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:39:
Je hoeft niet slim te zijn om te begrijpen als je groepen creeert dat je onderling ook frictie gaat krijgen, dat zie je nu al.
Dat is zo fout en dom!
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
*knip* lees de Tsklaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:38:
[...]
Ja, maar jij stelt 1G voor terwijl je tegen uitsluiten bent. Dat strookt niet met elkaar.
[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 15-11-2021 18:45 ]
Ik heb best empathie... best veel zelfs...Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:24:
[...]
Bizar dat er mensen voor 2G en uitsluiting zijn van groepen.
Volgens mij heb je dan helemaal geen empathie.
[ Voor 8% gewijzigd door 42erik op 15-11-2021 18:48 ]
Dat vind jij. Er zijn er die het feit, dat je moet bewijzen dat je gezond bent om iets te mogen, principieel een stap te ver. Anderen vinden meewerken aan een QR-systeem principieel een stap te ver.Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:41:
[...]
Vaccinatie is een medicijn toedienen waarvan je de lange termijn bijwerkingen nog niet kent.
Een wattenstaafje in je neus en keel is onschuldig.
Hij wil.
Wikipedia: Anchoring (cognitive bias)Mfpower schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:42:
[...]
Een deel van de tactiek is de hand bewust overspelen en dan terugnemen. Dat zorgt ervoor dat de discussie op het extreme komt te liggen en de rest niet besproken wordt (laat staan de fundamentele ethische discussie).
Voorbeelden:
- bij de invoering van de coronapas moest deze ook gelden op terrassen wat natuurlijk kolder is (inmiddels is de pas ook nodig op terrassen, maar is nog steeds kolder). De discussie gaat dan over een detail, maar het hele idee - de coronapas zelf wordt dan impliciet geaccepteerd.
- onlangs hetzelfde met buitensporten bij de uitbreiding van de pas.
Nu wordt er op 2G ingezet op de werkvloer? Hele discussie komt straks op gang en als compromis krijgen we 3G op de werkvloer. De verdere ethische discussie wordt dan niet langer gevoerd, inclusief de punten die jij aanhaalt.
Is er ooit een moment dat de termijn lang genoeg is geweest ? De deelnemers aan de Pfizer trial lopen nu al ruim een jaar rond zonder problemen, moeten we nog 20 jaar wachten of zo ?Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:41:
[...]
Vaccinatie is een medicijn toedienen waarvan je de lange termijn bijwerkingen nog niet kent.
Een wattenstaafje in je neus en keel is onschuldig.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Hangt er allemaal vanaf wat het beeld is wat je hebt van deze kennelijk angstige medemens en hoe goed je denkt dat deze mensen op een andere manier bijdragen een het bedwingen van deze pandemie en het toegankelijk houden van de zorg. Ik heb zelf weinig signalen dat zij zich daar bovengemiddeld positief voor inspannen. En dat zou ik eigenlijk wel verwachten als je:benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:31:
[...]
Laat mensen met hun keuzes nu eens gewoon in hun waarde. Iedereen heeft zijn/haar redenen om te leven hoe hij/zij wenst te leven. Ik sport al 18 jaar veel, leef gezond etc, maar ik accepteer ook dat mensen zich de pleuris in roken of vreten. Het is niet mijn keus, maar men moet het maar zelf weten. Zo werkt dat in een samenleving. Je hebt angstige mensen die het vaccin niet durven te nemen, so be it. Daar moeten we ook rekening mee houden en niet mensen uitsluiten van WERK notabene. Hun inkomsten laten verdwijnen omdat mensen zoals jij vinden dat het prima is om ongevaccineerden volledig uit te sluiten van de samenleving?
Zullen we ze ook maar allemaal op een onbewoond eilandje zetten zonder water en brood? Dan hebben ze nog steeds een keus namelijk: gewoon ff dat prikkie nemen!
Maar goed, respectloze mensen zoals jij die anderen hun keuze niet accepteren moet ik ook maar accepteren in deze samenleving. Hopelijk zijn mensen zoals jij niet de meerderheid, maar gezien de historie is het nooit al te lastig geweest om bevolkingsgroepen in tijden van crisis en honger tegen elkaar op te zetten.
Ik begin meer en meer te beseffen hoe makkelijk het is voor overheden om in crisistijden mensen een worst voor te houden en te wijzen naar één groepering als het kwaad, waarna burgeroorlogen ineens niet meer zo'n grote stap zijn. Eng hoe makkelijk mensen te beïnvloeden zijn eigenlijk. Als ik iets tijdens deze pandemie geleerd heb is het wel de kortzichtigheid van het volk.
[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 15-11-2021 18:46 ]
*knip* lees nou eens de TS doorIJzerlijm schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:43:
[...]
Is er ooit een moment dat de termijn lang genoeg is geweest ? De deelnemers aan de Pfizer trial lopen nu al ruim een jaar rond zonder problemen, moeten we nog 20 jaar wachten of zo ?
[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 15-11-2021 20:18 ]
Precies! Ik wil mij niet laten testen.... dat is mijn keuze en uit principe. Mag ik dan straks ook gewoon naar binnen? Anders voel ik mij gediscrimineerd!klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:42:
[...]
Dat vind jij. Er zijn er die het feit, dat je moet bewijzen dat je gezond bent om iets te mogen, principieel een stap te ver. Anderen vinden meewerken aan een QR-systeem principieel een stap te ver.
ik zal mijn lijstje even uitbreiden, dank je wel...Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:45:
[...]
Voor veel medicijnen trekken ze minimaal 5-10 jaar uit om te testen
De corona vaccinaties zijn in 1 jaar eruit gestampt, zeg het maar.
Dat is geen bron. Ben ook wel benieuwd waar je dat gelezen hebt.Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:36:
[...]
De cijfers in Duitsland zijn nog slechter dan Nederland.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Van Pfizer weten we inmiddels dat dat redelijk betrouwbaar lijkt.IJzerlijm schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:43:
[...]
Is er ooit een moment dat de termijn lang genoeg is geweest ? De deelnemers aan de Pfizer trial lopen nu al ruim een jaar rond zonder problemen, moeten we nog 20 jaar wachten of zo ?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige omstandigheden de voorkeur kan genieten en zou daar ook niet op tegen zijn als dat nodig mocht zijn. Maakt het allemaal wel weer wat complexer en waarschijnlijk lastiger handhaafbaar tenzij je het bij alles doet, maar goed. (en het nadeel van een hoop meer test capaciteit nodig waarschijnlijk).Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:32:
Daarnaast wil Duitsland van 2G af, werkt niet, die willen naar 1G(iedereen testen)
[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 15-11-2021 18:50 ]
42, dat zou immers alle vragen moeten beantwoorden.IJzerlijm schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:43:
[...]
Curiously enough, the only thing that went through the mind of the bowl of petunias as it fell was Oh no, not again. Many people have speculated that if we knew exactly why the bowl of petunias had thought that we would know a lot more about the nature of the universe than we do now.”gekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:52:
[...]
42, dat zou immers alle vragen moeten beantwoorden.
Dat gaat over medicijnen die men dagelijks moet slikken. Niet een medicijn dat binnen een paar weken volledig uit je systeem is.Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:45:
[...]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
"Alleen voor ongevaccineerden" zou ik zelf niet willen zeggen, dat hangt wat mij betreft van de situatie af, wat nodig is. Maar dat ongevaccineerden op een andere manier een extra bijdrage mogen gaan leveren, waar de vrijblijvendheid vanaf is, daar ben ik niet tegen.migchiell schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:32:
Volgens mij is de vraag of we met zijn allen in een lockdown gaan, of alleen de ongevaccineerden. En dan lijkt die tweede optie mij de minst slechte aanpak, voor de maatschappij als geheel.
Dus "voor" betekent niet per se dat het uitsluiten van groepen mijn voorkeur heeft. Maar niets doen is ook geen optie want dan is er zeer binnenkort geen zorg meer voorhanden in Nederland.
Dus:
1. niets doen > heel slecht voor iedereen want zorginfarct.
2. complete lockdown > vervelend voor iedereen
3. 2G > vervelend voor ongevaccineerden, die daar grotendeels zelf voor kiezen
Dan is 2G dus de meest empatische optie.
Dus jij wil de komende 10 jaar de nieuwe covid medicijnen ook niet?Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:45:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 15-11-2021 18:59 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Misschien nog de missende optie, zorgen voor het eerst verder uitnutten van de huidige regels.user109731 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:54:
Volgens mij staat of valt een maatregel met consistent gebruik en goede handhaving. De horeca bijvoorbeeld laat hier nog heel veel steken vallen.
Gaat 1g of 2g daar dan veel verandering in brengen? Ik ben bang van niet. Beiden hebben meer tegenstanders dan 3g die dan nog minder geneigd zullen zijn tot controle.
Anderhalve meter heeft eigenlijk hetzelfde probleem. Met mondkapjes is er misschien nog iets meer groepsdruk omdat iedereen je ziet lopen zonder...
Dat is opzich wel een interessant punt. Ik weet niet in welke fase zo'n medicijn kan worden genomen eigenlijk. Direct bij constatering van corona, of pas bij ernstige verschijnselen, of is het dan alweer te laat? Ik kan me best goed voorstellen dat er een hoop ongevaccineerden zijn die om welke reden dan ook het vaccin niet willen nemen, maar wanneer ze dan toch behoorlijk ziek van corona worden wel degelijk dat coronamedicijn zullen nemen. In dat opzich zou het mooi zijn als zo'n medicijn echt succesvol is en de ziekte de kop in weet te drukken, ook in een iets latere fase tijdens de ziekte.YakuzA schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:58:
[...]
Dus jij wil de komende 10 jaar de nieuwe covid medicijnen ook niet?
Of is het dan ineens arbitrair prima?
Laat ik het sterker doortrekken, zoals sommige hier weten ben ik als de dood voor naalden, dus nee denk het niet.YakuzA schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:58:
[...]
Dus jij wil de komende 10 jaar de nieuwe covid medicijnen ook niet?
Of is het dan ineens arbitrair prima?
FTFYMark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:05:
[...]
Laat ik het sterker doortrekken, zoals sommige hier weten ben ik als de dood voor naalden, dus nee denk het niet.
Ik ben 3 jaar geleden gebeten door een hond, die op het kamp woonde.
De rode hond tetanus werkt 10-15 jaar?
Ze adviseerde om die toen ook te nemen, ook niet gedaan.
Dus nee, ik laat dat niet snel doen.
1 x moeten opereren , was echt een moet , toen had ik echt geen keuze.
Meer controle leidt meestal tot minder risico. Hoe minder Gs iemand nodig heeft hoe zekerder we zijn over de reductie op risico.Ronald.42 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:05:
[...]
Gevaccineerden kunnen ook het virus verspreiden en a-symthomatisch zijn. Dus ik mis even je punt.
Verder ben ik wel met je eens dat als iedereen besmet raakt en het bedrijf daardoor failliet zou gaan het verlies van inkomen ook voor de gevaccineerden geld.
Maar waarom zou dat risico verschillen als je 3g toepast?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Durf je echt niet?Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:05:
[...]
Laat ik het sterker doortrekken, zoals sommige hier weten ben ik als de dood voor naalden, dus nee denk het niet.
De rode hond werkt 10-15 jaar?
Je geeft nu alleen maar blijk dat je totaal niet geïnformeerd bent en alleen maar loopt te raaskallen.Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:45:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 15-11-2021 19:14 ]
Als iemand met een snotneus negatief getest wordt ipv positief heb ik daar meer vertrouwen in dan alleen het feit dat hij genezen danwel gevaccineerd is.DevWouter schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:07:
[...]
Meer controle leidt meestal tot minder risico. Hoe minder Gs iemand nodig heeft hoe zekerder we zijn over de reductie op risico.
[ Voor 11% gewijzigd door Ronald.42 op 15-11-2021 19:14 ]
Het zou best kunnen dat die vaccinatie je nog een beetje van je angst af gaat helpen. Ik heb serieus nog nooit een spuit gekregen die je zo weinig voelt.Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:05:
[...]
Een algemene lockdown tegenover 2G zetten lijkt me niet terecht. Het strookt in ieder geval niet met het verhaal van De Jonge: we gaan eerst in lockdown om de besmettingscijfers naar beneden te brengen en vervolgens 2G invoeren om de cijfers laag te houden, was zijn verhaal. Dat suggereert volgens mij dat zelfs de halfbakken lockdown die we nu hebben al een stuk meer effect heeft dan 2G.migchiell schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:32:
[...]
Volgens mij is de vraag of we met zijn allen in een lockdown gaan, of alleen de ongevaccineerden.
Hij wil.
Zo vroeg mogelijk. En als je leest wat het doet en hoe, ben ik toch wel benieuwd waarom je dat zou prefereren boven een vaccin. Enige zou kunnen zijn uitstellen tot een besmetting daar is, in de gedachte dat je misschien noot besmet gaat worden. Maar dan moet je je waarschijnlijk al geheel vrijwillig onttrekken aan de samenleving.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:04:
[...]
Dat is opzich wel een interessant punt. Ik weet niet in welke fase zo'n medicijn kan worden genomen eigenlijk. Direct bij constatering van corona, of pas bij ernstige verschijnselen, of is het dan alweer te laat? Ik kan me best goed voorstellen dat er een hoop ongevaccineerden zijn die om welke reden dan ook het vaccin niet willen nemen, maar wanneer ze dan toch behoorlijk ziek van corona worden wel degelijk dat coronamedicijn zullen nemen. In dat opzich zou het mooi zijn als zo'n medicijn echt succesvol is en de ziekte de kop in weet te drukken, ook in een iets latere fase tijdens de ziekte.
Volgens demissionair minister De Jonge is het alternatief nog erger: mocht de Kamer de 2G-maatregel niet steunen, dan zijn meer lockdowns deze winter onontkoombaar, zei hij na het Torentjesoverleg over de coronasituatie.klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:13:
[...]
Een algemene lockdown tegenover 2G zetten lijkt me niet terecht. Het strookt in ieder geval niet met het verhaal van De Jonge: we gaan eerst in lockdown om de besmettingscijfers naar beneden te brengen en vervolgens 2G invoeren om de cijfers laag te houden, was zijn verhaal. Dat suggereert volgens mij dat zelfs de halfbakken lockdown die we nu hebben al een stuk meer effect heeft dan 2G.
Lekker man.... nog even tig miljard economische schade erbij. Fingers crossed dat dit goed gaat komen....42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:17:
[...]
Volgens demissionair minister De Jonge is het alternatief nog erger: mocht de Kamer de 2G-maatregel niet steunen, dan zijn meer lockdowns deze winter onontkoombaar, zei hij na het Torentjesoverleg over de coronasituatie.
https://nos.nl/artikel/24...g-over-2g-beleid-loopt-op
helaas wel terecht zo te zien...
Dus het is de naald, niet zo zeer wat er in gaat ?Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:05:
[...]
Ah, nu alweer voortschrijdend inzicht t.o.v. de persco dus. Die man is niet bij te houden.42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:17:
[...]
Volgens demissionair minister De Jonge is het alternatief nog erger: mocht de Kamer de 2G-maatregel niet steunen, dan zijn meer lockdowns deze winter onontkoombaar, zei hij na het Torentjesoverleg over de coronasituatie.
Hij wil.
Aangezien alles er op wijst dat we over een week of 3 de besmettingspiek krijgen zou hij het zo waar nog zo kunnen verkopen ook.klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:13:
[...]
Een algemene lockdown tegenover 2G zetten lijkt me niet terecht. Het strookt in ieder geval niet met het verhaal van De Jonge: we gaan eerst in lockdown om de besmettingscijfers naar beneden te brengen en vervolgens 2G invoeren om de cijfers laag te houden, was zijn verhaal. Dat suggereert volgens mij dat zelfs de halfbakken lockdown die we nu hebben al een stuk meer effect heeft dan 2G.
De vraag is dan: Hoelang wil het kabinet de 2G maatregel laten duren. Dit kan je niet tot onbepaald moment uitvoeren. In Oostenrijk duurt het 10 dagen. Als het kabinet met meer duidelijkheid komt, dan zal de Kamer ook wel meer duidelijkheid krijgen of het wel of geen doorgang moet krijgen.klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:19:
[...]
Ah, nu alweer voortschrijdend inzicht t.o.v. de persco dus. Die man is niet bij te houden.
Maar goed, het is natuurlijk in het belang van zijn plannen om het alternatief zo verschrikkelijk mogelijk voor te spiegelen.
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2021 19:24 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik vraag me juist af waarom het zo lastig is om corona te krijgengekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:13:
[...]
Enige zou kunnen zijn uitstellen tot een besmetting daar is, in de gedachte dat je misschien noot besmet gaat worden. Maar dan moet je je waarschijnlijk al geheel vrijwillig onttrekken aan de samenleving.
Zal het je nog mooier vertellen; Met 2G maatregelen zijn lockdowns ook onontkoombaar.42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:17:
[...]
Ah ja… De mensen die noodgedwongen instemmen met 2G zijn degenen zonder empathie.Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:24:
[...]
Bizar dat er mensen voor 2G en uitsluiting zijn van groepen.
Volgens mij heb je dan helemaal geen empathie.
De Jonge is de grootmeester van de valse tegenstellingen. Bij elke van dit soort grote beslissingen (avondklok, introductie coronapas) komt hij met dit soort uitspraken, we moeten het doen zoals hij zegt of anders complete lockdown. Het klinkt haast als een dreigement. De dagelijkse stand van de besmettingen gooit er nog bij om de druk verder op te voeren, en iedereen lijkt ineens te vergeten dat die dagstand weinig betekent gezien dat de maatregelen te kort geleden zijn ingegaan om invloed te kunnen hebben.42erik schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:17:
Zelfs een einddatum kan opgeschoven worden. Zie het lichtende voorbeeld van de avondklok. Twee weekjes beloven om het te verkopen en vervolgens blijven verlengen. Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe lang deze "lockdown" zal duren. Indien De Jonge morgen bot vangt zal hij die wel verlengen.AW_Bos schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:23:
De vraag is dan: Hoelang wil het kabinet de 2G maatregel laten duren. Dit kan je niet tot onbepaald moment uitvoeren. In Oostenrijk duurt het 10 dagen.
Ik begrijp dat jouw grenzeloze empathie voor de situatie hier vanuit het buitenland komt zonder enige maatregel ?benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:25:
[...]
Ik vraag me juist af waarom het zo lastig is om corona te krijgenHeb van de zomer een antistoftest genomen, negatief. Hier is de samenleving al ruim 1,5 maand volledig open, ben elke week 2x op stap geweest, met vreemden geknuffeld en gepraat (dus 10cm afstand gezien de hoeveelheid herrie van de muziek), uit anderen hun glas gedronken, etc etc. Verkoudheidje opgelopen, getest, weer negatief. Op de een of andere manier krijg ik het ook maar niet. Een vriend van me die ook naar hetzelfde feest is geweest als ik 2 weken geleden zit nu wel met corona. Zelf heb ik ook nog nooit de griep gehad, enkel kleine verkoudheidjes in het verleden. Begin me bijna af te vragen of ik één van die mensen ben die het niet kan krijgen. Daar wordt overigens onderzoek naar gedaan. Als dat hier komt dan meld ik me zeker aan.
Nergens gok ik zo. Aangezien er reacties zijn maar hierop geen antwoord komt.alexbl69 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:48:
[...]
Dat is geen bron. Ben ook wel benieuwd waar je dat gelezen hebt.
Nou ja, ze zijn al een jaar of 10 actief onderzoek aan het doen naar een coronavaccin. Het is niet dat ze in dit jaar opeens vanaf 0 moesten beginnen.Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:45:
[...]
Het is dan ook een verdomd dun naaldje. Anders dan die dingen die ze gebruiken om bloed af te nemen, waarbij ze relatief makkelijk misprikken (een hele spier misprikken doe je niet zomaar)Yucon schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:13:
[...]
Het zou best kunnen dat die vaccinatie je nog een beetje van je angst af gaat helpen. Ik heb serieus nog nooit een spuit gekregen die je zo weinig voelt.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Hier werd gezegd dat corona vanaf 25 september werd gezien zoals de griep, aangezien de hoge vaccinatiegraad. Inmiddels begint men nu hier ook over een coronapas en (aangezien ze achter de feiten aanlopen) over een aantal weken vast nog wel meer maatregelen zoals in NL. Men geloofde hier werkelijk dat we wel weer zoals normaal konden leven, maar die deksel is inmiddels wel op de neus van de regering gevallen. En gezien de situatie waarin we hebben gezeten de afgelopen 1,5 jaar besef ik me maar al te goed waar het weer heen gaat.gekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:27:
[...]
Ik begrijp dat jouw grenzeloze empathie voor de situatie hier vanuit het buitenland komt zonder enige maatregel ?
En je moet het hem nageven: het werkt wel. Het gaat hier nu over 1G, 2G en al in veel mindere mate over 3G. Of we ook met 0G uit de voeten kunnen wordt al (bijna) niet meer geopperd...CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:26:
[...]
De Jonge is de grootmeester van de valse tegenstellingen. Bij elke van dit soort grote beslissingen (avondklok, introductie coronapas) komt hij met dit soort uitspraken, we moeten het doen zoals hij zegt of anders complete lockdown. Het klinkt haast als een dreigement. De dagelijkse stand van de besmettingen gooit er nog bij om de druk verder op te voeren, en iedereen lijkt ineens te vergeten dat die dagstand weinig betekent gezien dat de maatregelen te kort geleden zijn ingegaan om invloed te kunnen hebben.
Hij wil.
Gelukkig hadden ze al heel wat jaren voorstudie met een corona-virus dat grotendeels hetzelfde was. Dus misschien slim om je eerst te verdiepen in wat er daadwerkelijk is gedaan voordat je met dit soort uitspraken komt? Of vind je het griepvaccin net zo eng omdat het iedere keer binnen een jaar wordt gemaakt en het iedere keer voor een andere variant is ?Mark31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:45:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 15-11-2021 19:35 ]
[removed]
We zijn niet het enige land wat iets te optimistisch is dus en die deksel komt nooit alleen bij een regering op de neus.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:33:
Hier werd gezegd dat corona vanaf 25 september werd gezien zoals de griep, aangezien de hoge vaccinatiegraad. Inmiddels begint men nu hier ook over een coronapas en (aangezien ze achter de feiten aanlopen) over een aantal weken vast nog wel meer maatregelen zoals in NL. Men geloofde hier werkelijk dat we wel weer zoals normaal konden leven, maar die deksel is inmiddels wel op de neus van de regering gevallen. En gezien de situatie waarin we hebben gezeten de afgelopen 1,5 jaar besef ik me maar al te goed waar het weer heen gaat.
Ja eens. Wat ik ook wel interessant vond was dat zowel NL als Noorwegen ongeveer tegelijkertijd rapporteerden vanuit de bloedbank om het percentage antistoffen voordat de vaccinatie echt van start was gegaan. In NL was dat toen als ik het me goed herinner zo'n 20-30%, terwijl dat hier pas op 2-3% lag. Ik ben nu ook wel benieuwd hoe dat in Zweden is. Het enige scandinavische land nu dat nu relatief weinig last heeft van de besmettingen en ziekenhuisopnames. Misschien dat alle kreupelen er al zijn uitgefilterd in 2020 en heeft men een behoorlijk deel van de samenleving op een natuurlijke manier immuun gekregen, anders kan ik het ook niet verklaren. Wel interessant om te volgen.gekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:46:
[...]
We zijn niet het enige land wat iets te optimistisch is dus en die deksel komt nooit alleen bij een regering op de neus.
En over het niet oplopen, statistisch gezien is er een hoop mogelijk.
Voor mijn gevoel was de kans ook hoger zeker toen het feest net begon (en met mij denk ik bij velen) en zouden er veel meer mensen antistoffen gehad moeten hebben, wat vervolgens uit de Sanquin data compleet niet bleek. Het percentage bleef wat mij betreft behoorlijk achterlopen bij de perceptie.
0G? Als in dicht?klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:33:
[...]
En je moet het hem nageven: het werkt wel. Het gaat hier nu over 1G, 2G en al in veel mindere mate over 3G. Of we ook met 0G uit de voeten kunnen wordt al (bijna) niet meer geopperd...
0G verzin ik ter plekkeMikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:55:
[...]
0G? Als in dicht?
Hoe zie je dat? En voor wie is het beter dan open met een vorm van QR?
Hij wil.
Uit het verleden is soms ook gebleken dat het uiteindelijk ook op plekke waar het eerst geweldig lijkt te gaan, als nog in eens best aardig kan oplopen. Inderdaad interessant, maar je koopt er betrekkelijk weinig voorbenchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:50:
[...]
Ja eens. Wat ik ook wel interessant vond was dat zowel NL als Noorwegen ongeveer tegelijkertijd rapporteerden vanuit de bloedbank om het percentage antistoffen voordat de vaccinatie echt van start was gegaan. In NL was dat toen als ik het me goed herinner zo'n 20-30%, terwijl dat hier pas op 2-3% lag. Ik ben nu ook wel benieuwd hoe dat in Zweden is. Het enige scandinavische land nu dat nu relatief weinig last heeft van de besmettingen en ziekenhuisopnames. Misschien dat alle kreupelen er al zijn uitgefilterd in 2020 en heeft men een behoorlijk deel van de samenleving op een natuurlijke manier immuun gekregen, anders kan ik het ook niet verklaren. Wel interessant om te volgen.
Haha, klinkt als 4G of 5G 😜klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:57:
[...]
0G verzin ik ter plekkeIk doelde op gewoon geen QR controles.
Als je wel ergens last van hebt ook. Soms moet je je over een angst heen zetten. En dat kan lastig zijn, maar het blijft een kwestie van het gewoon doen.Ronald.42 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:59:
[...]
Ja als je nergens last van hebt is dat een mooi verhaal.
[removed]
Een fobie is per definitie niet rationeel, dus je kan er nog zoveel logische beredenering op lost laten, het blijft gewoon lastig.Dean Martin schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:55:
[...]
Sorry hoor, maar als volwassenen kerel kun je ook gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Het is een kwestie van 5 seconden, en je voelt het nauwelijks.
Kun je wel allerlei verhalen bedenken waarom je er zo bang voor bent, maar in die tijd van erover na te denken was die spuit al 100x gezet en was je er vanaf.
Sommige angsten moet je nou eenmaal onder ogen komen in het leven.
[ Voor 16% gewijzigd door dakka op 15-11-2021 20:08 ]
Voornaamste wat er te voelen was, was de een beetje aparte sensatie om te voelen dat er op die plek vloeistof in gaat.Cartman! schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:54:
Ik ben geen fan van naalden maar wel ooit bloeddonor geworden en dat zijn dikke naalden waar ik me kan voorstellen dat t niet tof is. Het prikje van Pfizer die ik kreeg voelde ik niet eens, compleet ander kaliber.
The best is yet to come
Je zou van 0G ook nog kunnen maken dat het enkel voor ongevaccineerde, ongeteste mensen is die nog geen besmetting hebben doorgemaakt. Een soort Fight Club met virussen, zeg maar.MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:00:
[...]
Haha, klinkt als 4G of 5G 😜
Maar hoorde het in een podcast ook langs komen, weet alleen niet meer in welke context.
[ Voor 4% gewijzigd door klaaas op 15-11-2021 20:07 ]
Hij wil.
Slecht beleid eens, maar dan nog toont alles aan dat vaccineren de oplossing is. Kijk voor de grap naar Portugal.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:34:
[...]
Want dat is de schuld van de ongevaccineerden idd, en niet die van slecht beleid. En als iedereen gevaccineerd is dan is het hele probleem voorbij toch? Voor nu ja... Misschien even deze posts van mij lezen en inhoudelijk een reply op die post geven als je goede redenen hebt om aan te nemen dat vaccinaties het hele probleem oplossen.
Angsten kun je overwinnen. Ik vind het wel een uitdaging om mijn spinnenfobie te overwinnen, om daarmee @mark31 uit te dagen om hetzelfde te doen met zijn prikangst. Hop, daar is je empathie!benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:00:
[...]
Dooddoeners... Jij kunt niet in andere mensen hun hoofd kijken. Jij weet ook niet waarom die mensen die angst hebben. Niet alles is zo eenvoudig. Ik snap heel veel niet: mensen die bang zijn voor honden, mensen die bang zijn voor spinnen, mensen met hoogtevrees, mensen die geen gezond eetschema aan kunnen houden, mensen die niet kunnen stoppen met roken, en ga zo maar door.
Kunnen we ook mensen met irreële angsten respecteren aub? Ik ben dan wel geen modje, maar ik vind dat deze discussie hier ook klaar moet zijn en hier niet thuishoort. Gewoon weer even door naar het hoofdonderwerp aub. Ik heb iig gezegd wat ik er over wil zeggen en ga er verder niet op in.
Gezien de real life verhalen is het 50/50. De helft is er blij mee. De andere helft zegt tijdens de griepprik toch steeds ziek te zijn geworden en sinds ze gestopt zijn geen griep meer.redwing schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:34:
[...]
Gelukkig hadden ze al heel wat jaren voorstudie met een corona-virus dat grotendeels hetzelfde was. Dus misschien slim om je eerst te verdiepen in wat er daadwerkelijk is gedaan voordat je met dit soort uitspraken komt? Of vind je het griepvaccin net zo eng omdat het iedere keer binnen een jaar wordt gemaakt en het iedere keer voor een andere variant is ?
Één zwaluw maakt nog geen zomer. Je kunt niet zomaar één land cherrypicken en roepen dat vaccinatie daar alles heeft opgelost. Dat land heeft de laatste weken nog 18 graden gehad en is totaal niet te vergelijken met NL of de landen om ons heen. Zullen we het nog minstens een maandje afwachten en dan eens kijken wat de besmettingen en ziekenhuisopnames zijn?SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:07:
[...]
Slecht beleid eens, maar dan nog toont alles aan dat vaccineren de oplossing is. Kijk voor de grap naar Portugal.
Jouw grafiekjes zeggen niets over besmettingen.
Jij gebruik Noorwegen om aan te tonen dat vaccineren niet de gouden weg is.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:09:
[...]
Één zwaluw maakt nog geen zomer. Je kunt niet zomaar één land cherrypicken en roepen dat vaccinatie daar alles heeft opgelost. Dat land heeft de laatste weken nog 18 graden gehad en is totaal niet te vergelijken met NL of de landen om ons heen. Zullen we het nog minstens een maandje afwachten en dan eens kijken wat de besmettingen en ziekenhuisopnames zijn?
Ze schijnen zich daarnaast ook nog wel aardig aan de basis en mondkapjes te houden, ogenschijnlijk zonder al te veel discussie (en vermoedelijk dus ook zonder al te veel ontwijken). Maar dat het helpt om je maatschappij een stuk leefbaarder te hebben en houden lijkt me buiten kijf staan.SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:07:
Slecht beleid eens, maar dan nog toont alles aan dat vaccineren de oplossing is. Kijk voor de grap naar Portugal.
Statistisch gezien kan je nu op basis van worldometers zeggen dat vandaag in Portugal 8 mensen aan corona zijn overleden en in Nederland 16 mensen. Bij een bevolking van 11 tegen 17 miljoen.SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:07:
[...]
Tja als dat je visie is..redwing schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:01:
[...]
Als je wel ergens last van hebt ook. Soms moet je je over een angst heen zetten. En dat kan lastig zijn, maar het blijft een kwestie van het gewoon doen.
Dat is een vergelijking die niet op gaat hier. Ik laat onderbouwd zien dat een samenleving zoals Noorwegen nu al in de problemen komt, waarbij ALLE restricties zijn opgeheven (evenals mondkapjes dus, je ziet ze nog amper. Mind you, dat is niet het geval in Portugal) en waarvan ik de statistische gegevens heb mbt vaccinatie en ziekenhuisopnames, die gextrapoleert kunnen worden. Spanje doe het ook beter dan Denemarken, en die twee ontlopen elkaar niet zo qua vaccinaties. Dus: niet te makkelijk cherrypicken als je nog geen zekerheid hebt over het verloop. Het griepseizoen valt daar wat later in. Heb geduld, en dan kunnen we de balans met concrete cijfers opmaken. Dwz: als ze zich aan dezelfde parameters houden als de landen waarmee we vergelijken, qua restricties.SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:11:
[...]
Jij gebruik Noorwegen om aan te tonen dat vaccineren niet de gouden weg is.
Als ik een ander land pak is het opeens cherrypicken. Dat is natuurlijk helemaal selectief van je
Wellicht past Portugal andere triage toe op potentiele IC patienten (omdat ze meer ruimte hebben), je weet het niet. Dingen per dag bekijken is sowieso niet heel representatief.horizon1978 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:12:
[...]
Statistisch gezien kan je nu op basis van worldometers zeggen dat vandaag in Portugal 8 mensen aan corona zijn overleden en in Nederland 16 mensen. Bij een bevolking van 11 tegen 17 miljoen.
Maar tja, statistiek.
Verwijderd
Alles staat of valt met timing. Ook hier natuurlijk.zacht schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:21:
[...]
Aangezien alles er op wijst dat we over een week of 3 de besmettingspiek krijgen zou hij het zo waar nog zo kunnen verkopen ook.
Misschien heeft Noorwegen een te lage vaccinatiegraad? Wat is de conclusie van je onderzoekje?benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:16:
[...]
Dat is een vergelijking die niet op gaat hier. Ik laat onderbouwd zien dat een samenleving zoals Noorwegen nu al in de problemen komt, waarbij ALLE restricties zijn opgeheven (evenals mondkapjes dus, je ziet ze nog amper. Mind you, dat is niet het geval in Portugal) en waarvan ik de statistische gegevens heb mbt vaccinatie en ziekenhuisopnames, die gextrapoleert kunnen worden. Spanje doe het ook beter dan Denemarken, en die twee ontlopen elkaar niet zo qua vaccinaties. Dus: niet te makkelijk cherrypicken als je nog geen zekerheid hebt over het verloop. Het griepseizoen valt daar wat later in. Heb geduld, en dan kunnen we de balans met concrete cijfers opmaken. Dwz: als ze zich aan dezelfde parameters houden als de landen waarmee we vergelijken, qua restricties.
Ik zeg ook nergens dat het makkelijk is, maar het is wel iets waar je aan kunt werken. Maar wat iig niet werkt is op een forum dan tegen vaccinaties gaan pleiten, terwijl het eigenlijk om je eigen prikangst gaat.Ronald.42 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:12:
[...]
Tja als dat je visie is..
Ga er maar vanuit dat er mensen zijn die dat simpelweg niet kunnen.
Gewoon omdat ze van hun stokje gaan als ze een naald zien of bloed of een tandarts met een boor.
Zwart wit is makkelijk maar zo werkt het niet altijd.
[removed]
Alles vind je in de post die ik daarover heb gemaakt. Wat dat laatste betreft ben ik het met je eens en dat staat ook in diezelfde post.SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:19:
[...]
Misschien heeft Noorwegen een te lage vaccinatiegraad? Wat is de conclusie van je onderzoekje?
Er is geen magisch aantal wat wetenschappers kunnen geven dat dan alles open kan. Maar het is wel zeker dat meer vaccineren beter is, dus waarom mensen zich niet vaccineren mag je als verstandig persoon best je vraagtekens bij zetten.
Nou ja, als je onze cijfers bekijkt dan kun je toch ook wel stellen dat vaccineren helpt om deze pandemie te tacklen?benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:09:
[...]
Één zwaluw maakt nog geen zomer. Je kunt niet zomaar één land cherrypicken en roepen dat vaccinatie daar alles heeft opgelost. Dat land heeft de laatste weken nog 18 graden gehad en is totaal niet te vergelijken met NL of de landen om ons heen. Zullen we het nog minstens een maandje afwachten en dan eens kijken wat de besmettingen en ziekenhuisopnames zijn?
Nogmaals, het enige wat je wellicht hebt aangetoond is dat er te weinig prikken in Noorwegen zijn gezet om alle maatregelen te schrappen. Maar dat zegt verder niets over dat we niet meer vaccinaties moeten nastreven.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:20:
[...]
Alles vind je in de post die ik daarover heb gemaakt. Wat dat laatste betreft ben ik het met je eens en dat staat ook in diezelfde post.
[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 15-11-2021 20:22 ]
Z'n punt is dat de vaccinatiegraad in Noorwegen juist hoger is dan in Nederland.SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:21:
[...]
Nogmaals, het enige wat je wellicht hebt aangetoond is dat er te weinig prikken in Noorwegen zijn gezet om alle maatregelen te schrappen. Maar dat zegt verder niets over dat we niet meer vaccinaties moeten nastreven.
Ten 1e: De verhouding is hier helemaal geen 70-30. Ten 2e: ik ben het met je eens dat het helpt, maar het is niet afdoende. Lees ook even die post aub en reageer met een quote inhoudelijk mocht je het ergens niet mee eens zien of met goede inzichten komen. Ik sta absoluut open voor een onderbouwde quality check.eric.1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:21:
[...]
Nou ja, als je onze cijfers bekijkt dan kun je toch ook wel stellen dat vaccineren helpt om deze pandemie te tacklen?
30-70 verhouding (gevaccineerd-ongevaccineers) op de IC terwijl de 70% groep een factor 8 (ongeveer?) kleiner is dan de 30% groep.
Nogmaals, eens. Echter hebben wetenschappers hier aangegeven dat bij een 90% vaccinatie van alle volwassenen we volledig open kunnen. Er resteert nu 1% hier en we hebben het al over coronapassen en andere restricties omdat het de spuigaten uit begint te lopen. Zoals ook in die post aangegeven... Wanneer komt men eens met een realistisch beeld van wat we deze crisis kunnen verwachten? Nu wordt het voorgespiegeld als dat vaccinatie de heilige graal, dè weg uit is zonder verdere restricties. Dat dit niet zo is moet eens heel eerlijk in een persconferentie worden verteld, en dat zou ook de polarisatie in de samenleving voor een deel opheffen. Ik denk dat iedereen daarbij gebaat is uiteindelijk.SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:21:
[...]
Nogmaals, het enige wat je wellicht hebt aangetoond is dat er te weinig prikken in Noorwegen zijn gezet om alle maatregelen te schrappen. Maar dat zegt verder niets over dat we niet meer vaccinaties moeten nastreven.
Mijn punt is: onderzoek toont aan dat meer vaccineren altijd beter is. Of dat nu van 83% naar 84% is of van 92% naar 93%,
En die kans is ook best groot. Alleen de hoeveelheid maatregelen is sterk afhankelijk van de vaccinaties. Hoe meer vaccinaties, hoe minder maatregelen er nodig zijn.horizon1978 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:24:
[...]
Z'n punt is dat de vaccinatiegraad in Noorwegen juist hoger is dan in Nederland.
En het blijkbaar nog steeds niet toereikend is.
Dus is de hypothese dat ook bij vaccinatiegraad van 95%+ er maatregelen nodig blijven bij huidige IC-personeels capaciteit.
[removed]
1: Dat heeft v Dissel vanmiddag anders wel gedeeld met ons. Cijfers van Oktober. Dus vertel maar waarom dit niet waar is.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:26:
[...]
Ten 1e: De verhouding is hier helemaal geen 70-30. Ten 2e: ik ben het met je eens dat het helpt, maar het is niet afdoende. Lees ook even die post aub en reageer met een quote inhoudelijk mocht je het ergens niet mee eens zien of met goede inzichten komen. Ik sta absoluut open voor een onderbouwde quality check.
Omdat mijn post met cijfers over Noorwegen ging, dus alle getallen gaan over Noorwegen in die discussie. En die discussie is relevant omdat de vaccinatiegraad hier in Noorwegen ook hoog is, en alle restricties zijn opgeheven, dus een hele mooie test case om te zien wat het effect is.eric.1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:28:
[...]
1: Dat heeft v Dissel vanmiddag anders wel gedeeld met ons. Cijfers van Oktober. Dus vertel maar waarom dit niet waar is.
Ja, dat zeg ik.horizon1978 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:24:
[...]
Z'n punt is dat de vaccinatiegraad in Noorwegen juist hoger is dan in Nederland.
Het is hoogstens een hypothese. Nogmaals, zie een Portugalhorizon1978 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:24:
[...]
Dus is de hypothese dat ook bij vaccinatiegraad van 95%+ er maatregelen nodig blijven bij huidige IC-personeels capaciteit.
Yes, ze moeten dus nog wat meer prikken zetten in NoorwegenbenchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:29:
[...]
Omdat mijn post met cijfers over Noorwegen ging, dus alle getallen gaan over Noorwegen in die discussie. En die discussie is relevant omdat de vaccinatiegraad hier in Noorwegen ook hoog is, en alle restricties zijn opgeheven, dus een hele mooie test case om te zien wat het effect is.
[ Voor 28% gewijzigd door SemperFidelis op 15-11-2021 20:31 ]
Verwijderd
Hoe moeilijk kan het nu zijn om even die vaccinatiegraad van Noorwegen op te zoeken?SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:19:
[...]
Misschien heeft Noorwegen een te lage vaccinatiegraad? Wat is de conclusie van je onderzoekje?
Er is geen magisch aantal wat wetenschappers kunnen geven dat dan alles open kan. Maar het is wel zeker dat meer vaccineren beter is, dus waarom mensen zich niet vaccineren mag je als verstandig persoon best je vraagtekens bij zetten.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Goed, dus jij verdraait dit topic naar Noorwegen, Nederland en België. Zullen de dat maar niet doen.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:29:
[...]
Omdat mijn post met cijfers over Noorwegen ging, dus alle getallen gaan over Noorwegen in die discussie. En die discussie is relevant omdat de vaccinatiegraad hier in Noorwegen ook hoog is, en alle restricties zijn opgeheven, dus een hele mooie test case om te zien wat het effect is.
Fijn, maar als je die grote post van me leest dan lees je ook waarom ik noem dat dat relevant is. En waarom zou het niet relevant zijn? Willen we in NL geen samenleving zonder restricties bewerkstelligen? Is het dan niet interessant om te vergelijken met landen die al wat verder zijn, zoals Denemarken en Noorwegen?eric.1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:31:
[...]
Goed, dus jij verdraait dit topic naar Noorwegen, Nederland en België. Zullen de dat maar niet doen.
30-70, daar is waar we het mee doen op dit moment. Ongeacht wat er in Noorwegen gebeurt.
En die loopt achter. Op dit moment is het 89%: https://www.vg.no/spesial..._source=coronav-new-fronthenkzelf schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:31:
[...]
Hoe moeilijk kan het nu zijn om even die vaccinatiegraad van Noorwegen op te zoeken?
87,8% van de 18+ bevolking is volledig gevaccineerd. (Nederland 80,2 %)
Bron: https://qap.ecdc.europa.e...e-tracker.html#uptake-tab
Dat zal binnenkort wel afgelopen zijn. In belgie gaan de stemmen op om 2g voor de nachthoreca in te voeren.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:30:
De Brabantse jeugd is in ieder geval niet voor een gat te vangen. Nu was dit beeld al langer ivm de alcoholleeftijd van 16 ipv 18. Zal denk ik aan de duitse grens niet veel anders zijn.
https://www.omroepbrabant...-feesten-dit-is-niet-goed
Dat weet ik. Mijn punt is dat dat percentage te laag is.henkzelf schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:31:
[...]
Hoe moeilijk kan het nu zijn om even die vaccinatiegraad van Noorwegen op te zoeken?
87,8% van de 18+ bevolking is volledig gevaccineerd. (Nederland 80,2 %)
Bron: https://qap.ecdc.europa.e...e-tracker.html#uptake-tab
Huh?benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:33:
[...]
Fijn, maar als je die grote post van me leest dan lees je ook waarom ik noem dat dat relevant is. En waarom zou het niet relevant zijn? Willen we in NL geen samenleving zonder restricties bewerkstelligen? Is het dan niet interessant om te vergelijken met landen die al wat verder zijn, zoals Denemarken en Noorwegen?
Het is de standaardtactiek van het kabinet. Je hebt een bepaalde visie over de aanpak, de oppositie stemt tegen en vindt dat je meer je best moet doen op de maatregelen die er al zijn. Dan ga je gewoon achterover zitten tot de boel nog verder affikt en kom je opnieuw met het voorstel. Aangezien dan alle alternatieven al echt niet meer haalbaar zijn kan de oppositie niet anders dan alsnog maar mee gaan. Tadaa, weer je zin doorgedramd.CMD-Snake schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:26:
De Jonge is de grootmeester van de valse tegenstellingen. Bij elke van dit soort grote beslissingen (avondklok, introductie coronapas) komt hij met dit soort uitspraken, we moeten het doen zoals hij zegt of anders complete lockdown. Het klinkt haast als een dreigement. De dagelijkse stand van de besmettingen gooit er nog bij om de druk verder op te voeren, en iedereen lijkt ineens te vergeten dat die dagstand weinig betekent gezien dat de maatregelen te kort geleden zijn ingegaan om invloed te kunnen hebben.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Neen, ik zeg dat je niet 1 op 1 landen kunt vergelijken wanneer de parameters zo anders zijn. Klimaat is daar één van. Zullen we de discussie beslechten en gewoon even afwachten hoe Portugal het de komende tijd gaat doen?SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:45:
[...]
Huh?
Jij quote mij dat ik de schuld niet aan ongevaccineerden mocht geven en kwam met voorbeelden die werkelijk niks bewezen.
Nu zeg je dat ik niet naar andere landen kijk die wat verder zijn... Dat was mijn hele punt.
Jij noemt het doordrammen, ik denk eerder dat de oppositie zijn werk niet goed doet.Gonadan schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:46:
[...]
Het is de standaardtactiek van het kabinet. Je hebt een bepaalde visie over de aanpak, de oppositie stemt tegen en vindt dat je meer je best moet doen op de maatregelen die er al zijn. Dan ga je gewoon achterover zitten tot de boel nog verder affikt en kom je opnieuw met het voorstel. Aangezien dan alle alternatieven al echt niet meer haalbaar zijn kan de oppositie niet anders dan alsnog maar mee gaan. Tadaa, weer je zin doorgedramd.
Het zelfde geldt voor de halfslachtige maatregelen met alvast een vooruitblik op wat komen gaat als we ons niet gedragen. Natuurlijk ga je geen verschil zien in zo'n korte tijd, maar je kunt wel lekker zeggen dat er gewaarschuwd is en dat wij ons nog steeds niet gedragen (wat op zich ook klopt, maar dat terzijde).
Waarom denk je dat?stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:48:
Jij noemt het doordrammen, ik denk eerder dat de oppositie zijn werk niet goed doet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iets dichter bij huis: Dennahz in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10" 93% en nog steeds niet voldoende.horizon1978 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:24:
[...]
Omdat het onderwerp van dit topic Nederland en België is, en niet Noorwegen? Anders kunnen we Zweden, USA en Brazilië ook nog wel even analyseren hier.benchMarc schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:33:
[...]
Fijn, maar als je die grote post van me leest dan lees je ook waarom ik noem dat dat relevant is. En waarom zou het niet relevant zijn? Willen we in NL geen samenleving zonder restricties bewerkstelligen? Is het dan niet interessant om te vergelijken met landen die al wat verder zijn, zoals Denemarken en Noorwegen?
I.p.v. elke keer overal tegenin te gaan en vervolgens genoegen te nemen met een vooraf ingecalculeerd stukje 'wisselgeld' zouden ze ook echt eens inhoudelijk mee kunnen gaan werken om deze crisis te beheersen. (En nee, daarmee bedoel ik niet de voorstellen waarmee een fvd komt enzo)
Klopt. Het hoog inzetten om af te leiden, zoals iemand hier eerder het ook al benoemde, is zeer effectief. Al snel gaat het over kleine details en niet meer over de hoofdzaken.klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:33:
En je moet het hem nageven: het werkt wel. Het gaat hier nu over 1G, 2G en al in veel mindere mate over 3G. Of we ook met 0G uit de voeten kunnen wordt al (bijna) niet meer geopperd...
Het is heel kwalijk dat het kabinet bewust of onbewust extra schade wil aanrichten om hun ego projecten als de avondklok en de QR code in stand te houden.Gonadan schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:46:
Het is de standaardtactiek van het kabinet. Je hebt een bepaalde visie over de aanpak, de oppositie stemt tegen en vindt dat je meer je best moet doen op de maatregelen die er al zijn. Dan ga je gewoon achterover zitten tot de boel nog verder affikt en kom je opnieuw met het voorstel. Aangezien dan alle alternatieven al echt niet meer haalbaar zijn kan de oppositie niet anders dan alsnog maar mee gaan. Tadaa, weer je zin doorgedramd.
Het zelfde geldt voor de halfslachtige maatregelen met alvast een vooruitblik op wat komen gaat als we ons niet gedragen. Natuurlijk ga je geen verschil zien in zo'n korte tijd, maar je kunt wel lekker zeggen dat er gewaarschuwd is en dat wij ons nog steeds niet gedragen (wat op zich ook klopt, maar dat terzijde).
De oppositie heeft een groot manco in deze hele discussie en dat is informatie. Het kabinet beheerst alle informatiebronnen.stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:59:
I.p.v. elke keer overal tegenin te gaan en vervolgens genoegen te nemen met een vooraf ingecalculeerd stukje 'wisselgeld' zouden ze ook echt eens inhoudelijk mee kunnen gaan werken om deze crisis te beheersen. (En nee, daarmee bedoel ik niet de voorstellen waarmee een fvd komt enzo)
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq