hoevenpe schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:46:
[...]
Hugo Borst is in zijn laatste column ook helemaal klaar net Mark en Hugo:
[...]
Er is geen enkele sector die nog sympathie heeft voor het beleid, het probleem is echter dat iedereen een andere kant op wil. In die context zou je bijna kunnen zeggen dat wat nu op tafel ligt het optimale-poldercompromis is...
Eerlijk is eerlijk: ik ben echt blij dat steeds meer mensen ze zat zijn. Hoop dat dit tijdens het stemproces van woensdag in de TK ook zo is. Het is tijd om andere mensen aan het roer te hebben.
Al weet ik niet of Paternotte nou zo'n goeie opvolger van de Jonge is, volgens mij is die gast nog extremer qua denkwijze.
We moeten gewoon back to basics. Opnieuw een beleid uittekenen. Het is allemaal niet zo ingewikkeld:
- Horeca/scholen verplichten om een CO2-meter te gebruiken (dit kan je als overheid prima betalen). Te hoog getal = ventileren / ramen open. Beetje zoals in België het geval is (niet dat de cijfers daar geweldig zijn nu

)
- Ventilatie!!
- FFP2 verplichten in binnenruimtes als winkels e.d. Ophouden met die zinloze niet-medische kapjes die niemand goed draagt. Leer mensen zichzelf te beschermen in de winter.
- 2G-systeem bij evenementen en eventueel natte horeca (ik heb een hekel aan de coronapas, maarrr... in dit geval waar je met tig mensen op elkaar gepropt staat is heeft het wel voordelen) - OF iedereen laten testen. Zowel gevaccineerd als ongevaccineerd. Dan ben je min of meer zeker.
- Gevaccineerden
ook in quarantaine na contact met coronapatiënt.
- 1.5m afstand moet terug, zeker in wachtrijen voor de kassa / pretparken / enz.
- Mensen voorlichting geven om hun weerstand te boosten. Eventueel met financiële stimulans.
- Blijf thuis bij klachten! Ook als je gevaccineerd bent. Hoeveel mensen er niet lopen te sniffen en hoesten als je uit eten gaat. Ongelooflijk.
- .....
Met 85% vaccinatiegraad is het probleem niet opgelost, dat gaat het met 90% ook niet zijn. Dus tijd om anders te gaan denken.
Niet die stomme pestregeltjes van horeca en winkels dicht om 20:00. Niet alleen ongevaccineerden willen straffen. Zoals het nu allemaal ingericht is, is het een beloningssysteem.
Jij doet wat de Jonge wil? Hoppa, je krijgt een beloning. Ook al is het medisch gezien gewoon dom. Kijk hier een voorbeeld van
Marino van Zelst. Dubbel gevaccineerd, toch besmet. Officieel had hij niet in quarantaine hoeven gaan.
Mensen moeten
zelf de noodzaak inzien van de maatregelen. Nu is dat gevoel helemaal weg. Ja, er is een deel van de bevolking nog helemaal panisch om dit virus, maar de meeste mensen hebben dat gevoel totaal niet meer.
Die zijn of geprikt, of voelen zich te gezond om zich te laten prikken. Het draagvlak is weg. En door te gaan dwingen en drammen komt dat echt niet terug. Integendeel. Vergeet niet dat corona voor de meeste mensen een "ver-van-mijn-bed-show" is geworden.
My 2 cents als leek
[
Voor 8% gewijzigd door
Dennahz op 15-11-2021 12:06
]