Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.009 views

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:04
Dennis1812 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:45:
[...]

En wie zorgt voor de inkomsten van dat ziekenhuis? Aangezien ze zich los moeten weken van de verzekeraars?
Ook daar is het probleem simpelweg teveel bemoeienis. Alles moet onderbouwd worden terwijl je mensen gewoon hun werk moet laten doen. De extremen moet je natuurlijk in de hand houden, maar daar moet wel een balans in zitten. En momenteel is die balans er niet en bepalen de verzekeraars veel te veel wat wel/niet mag/kan.

[removed]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:59

Dennis1812

Amateur prutser

redwing schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:48:
[...]

Ook daar is het probleem simpelweg teveel bemoeienis. Alles moet onderbouwd worden terwijl je mensen gewoon hun werk moet laten doen. De extremen moet je natuurlijk in de hand houden, maar daar moet wel een balans in zitten. En momenteel is die balans er niet en bepalen de verzekeraars veel te veel wat wel/niet mag/kan.
Mee eens hoor. Maar dat gaat niet veranderen omdat 1 ziekenhuis zegt. Wij doen niet meer mee.
Dat levert enkel een faillissement op voor dat ziekenhuis.

Politiek gezien zal het hele stelsel aangepakt moeten worden. En dat gaat niet gebeuren want demissionair. En het volgende kabinet doet het net zo min want het is exact hetzelfde als het vorige kabinet. Dus de komende jaren gaat hier gewoon niks mee gebeuren.
Daarbij is het ook zeker geen oplossing voor de corona problematiek waar het hier van origine over gaat.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
olafmol schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:47:
[...]

snap ik, autonomie en lol in je werk zijn het allerbelangrijkste, gevolgd (of veroorzaakt door) goede "managers". Ik las dit weekend in de volkskrant dat er wel een paar ziekenhuizen zijn die dit nu wel veel beter doen, waar het personeel zelf gezamenlijk bepaald hoeveel capaciteit ze hebben om hun werk goed te doen. Dit lijkt me wel "the way forward". Ik ken idd ook mensen in de zorg die aan het kijken zijn om ergens anders te gaan werken waar dit beter geregeld is, mss zelfs voor minder salaris.

Ook ken ik opgeleide en beschikbare verpleegkundigen met IC expertise die, doordat ze bv kinderen hebben, bepaalde flexibiliteit en parttime willen en kunnen werken, maar dat is dan geen optie voor de meeste ziekenhuizen. Bizar.
Dat lijkt een beetje op scrum als ik het zo hoor, daarin bepaal je als team ook welke taken je in bepaalde tijdperiode gaat oppakken.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
migchiell schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:45:
[...]

De overheid heeft er niet zoveel mee te maken, er zijn gewoon CAO's (een voor academische ziekenhuizen en een voor de overige ziekenhuizen). Daarin staan salarisschalen die gelden voor alle ziekenhuispersoneel, inclusief artsen. De salarissen zijn gewoon afgesproken in de CAO en zijn het resultaat van onderhandelingen tussen de vakbonden en de overkoepelende branchevereniging voor ziekenhuizen (NVZ, ik weet niet of daar ook de academische huizen onder vallen of dat die een eigen vereniging hebben).

Alleen: artsen zijn niet altijd in dienst van het ziekenhuis; zij kunnen ook in dienst zijn van een maatschap die zich door een ziekenhuis laat inhuren. In dat geval wordt hun salaris bepaald door de maatschap (oftewel, door henzelf).
tja, dan moet die CAO op de schop, dan wordt er gewoonweg niet goed genoeg onderhandeld. Of je moet uit die vakbonden stappen, die doen hun werk dan niet goed. Maatschappen ken ik ook, ik heb genoeg mensen in mijn vrienden en kennissenkring die ofwel in een maatschap zitten, ofwel in dienst bij een ziekenhuis. Ik hoorde laatst dat er in een ziekenhuis de artsen hadden gevraagd of hun salarisverhoging niet naar de verpleging kon gaan, omdat iedereen daar precies dezelfde procentuele verhoging moest krijgen volgens CAO. Dat kon natuurlijk weer niet. Bizar.

• redwing
Dennis1812 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:50:
[...]

Mee eens hoor. Maar dat gaat niet veranderen omdat 1 ziekenhuis zegt. Wij doen niet meer mee.
Dat levert enkel een faillissement op voor dat ziekenhuis.

Politiek gezien zal het hele stelsel aangepakt moeten worden. En dat gaat niet gebeuren want demissionair. En het volgende kabinet doet het net zo min want het is exact hetzelfde als het vorige kabinet. Dus de komende jaren gaat hier gewoon niks mee gebeuren.
Daarbij is het ook zeker geen oplossing voor de corona problematiek waar het hier van origine over gaat.
Voor de corona problematiek zou het zeker wel helpen. We zitten in de overgang naar een endemisch virus waarbij je kunt verwachten dat er de komende jaren meer druk op de zorg al blijven liggen. En als je nu zou beginnen zou dat zeker nog helpen. Maar dan kom je bij het probleem dat je al benoemt, met deze regering gaat dat echt niet gebeuren, dus reken er maar op dat de zorgcapaciteit de komende jaren alleen maar af zal nemen. En dat betekent weer dat we langer last zullen hebben van maatregelen, voor zover de extra druk van een endemisch corona al opgevangen kan worden.

[removed]

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:01
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:50:
[...]

Dat lijkt een beetje op scrum als ik het zo hoor, daarin bepaal je als team ook welke taken je in bepaalde tijdperiode gaat oppakken.
Als je in een team van 6 altijd 1 vacature hebt die niet wordt ingevuld en je eigenlijk daarnaast nog een collega moet hebben om het werk behapbaar te maken EN je daarnaast een hoeveelheid werk hebt die bepaald wordt door het aantal zieke mensen dan kun je scrummen tot je een ons weegt, maar dan gaat het nooit leuk worden.

Hij wil.

• Turdie
klaaas schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:56:
[...]

Als je in een team van 6 altijd 1 vacature hebt die niet wordt ingevuld en je eigenlijk daarnaast nog een collega moet hebben om het werk behapbaar te maken EN je daarnaast een hoeveelheid werk hebt die bepaald wordt door het aantal zieke mensen dan kun je scrummen tot je een ons weegt, maar dan gaat het nooit leuk worden.
Maar is de product owner aan zet om te bepaalde wat prio heeft....

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57
Vorkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:11:
[...]

Als die 30’er een WWer of in de bijstand leeft dan niet behandelen? /s

Laten we de zorg, wie behandel je, gewoon niet ter discussie stellen.
Nee, maar het ging er mij om dat gedachte leeft dat we 70+érs die al niet lang meer te leven hebben nu op de IC in leven houden tegen beter weten in. Alleen fitte 70+ers die nog kans van overleven hebben en er een redelijke kwaliteit van leven op na gaan houden gaan naar de IC. De rest komt daar echt niet....

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De hele zorgcapaciteit of arbeidsvoorwaarden discussie kan wat mij betreft beter in het gewone AWM deel.

@Turdie: bij exponentiële groei én een overheid die stuurt op zorgcapaciteit is de capaciteit altijd een keer ontoereikend.

Een grotere capaciteit is niks anders dan ervoor kiezen dat er meer mensen ziek worden.

Nu neemt de overheid stappen die ook genomen hadden kunnen worden toen de IC nog geen bezettingsgraad van 100 opnames had. Daar zit het probleem, niet in de capaciteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Number10 op 15-11-2021 10:05 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

stylezzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:02:
[...]

Nee, maar het ging er mij om dat gedachte leeft dat we 70+érs die al niet lang meer te leven hebben nu op de IC in leven houden tegen beter weten in. Alleen fitte 70+ers die nog kans van overleven hebben en er een redelijke kwaliteit van leven op na gaan houden gaan naar de IC. De rest komt daar echt niet....
Die oudjes die geen kans maken komen al niet op de IC. Diegene die weinig kans maken worden hooguit nog in het ziekenhuis opgenomen als ze daar uberhaupt al terecht komen

Of bedoel je iets anders?

• Turdie
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:04:
De hele zorgcapaciteit of arbeidsvoorwaarden discussie kan wat mij betreft beter in het gewone AWM deel.

@Turdie: bij exponentiële groei én een overheid die stuurt op zorgcapaciteit is de capaciteit altijd een keer ontoereikend.

Een grotere capaciteit is niks anders dan ervoor kiezen dat er meer mensen ziek worden.

Nu neemt de overheid stappen die ook genomen hadden kunnen worden toen de IC nog geen bezettingsgraad van 100 opnames had. Daar zit het probleem, niet in de capaciteit.
https://www.rd.nl/artikel...-ic-capaciteit-uitbreiden

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:04:

En waardoor komt het dat die stappen niet genomen worden ? Omdat die stappen staan en vallen met draagvlak en dat er simpelweg niet is tot de ziekenhuizen uitpuilen. En zelfs nu wordt er in alle lagen van de samenleving, van Miep op feesboek tot burgemeesters en kamerleden tegen die maatregelen gevochten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat die Marcel Levi die geregeld z'n personeel voor de trein gooit?

• Number10
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:08:
[...]
En waardoor komt het dat die stappen niet genomen worden ? Omdat die stappen staan en vallen met draagvlak en dat er simpelweg niet is tot de ziekenhuizen uitpuilen. En zelfs nu wordt er in alle lagen van de samenleving, van Miep op feesboek tot burgemeesters en kamerleden tegen die maatregelen gevochten.
En dat is kletskoek, want slechts de bestuursstijl van politici bij wie het om beeldvorming draait.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Turdie
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:08:
[...]

Is dat die Marcel Levi die geregeld z'n personeel voor de trein gooit?
Geen idee, maar in de dingen die ik van hem lees en hoor, legt hij precies de vinger op de zere plek. En hij heeft ervaring in het VK en Nederland als ziekenhuisdirecteur, dat maakt zijn zienswijze ook interessant.

• stylezzz
  • Laatst online: 07:57
Indoubt schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:05:
[...]

Die oudjes die geen kans maken komen al niet op de IC. Diegene die weinig kans maken worden hooguit nog in het ziekenhuis opgenomen als ze daar uberhaupt al terecht komen

Of bedoel je iets anders?
Dat is exact wat ik bedoel.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:10:
En dat is kletskoek, want slechts de bestuursstijl van politici bij wie het om beeldvorming draait.
Totdat de zorgpremie een paar tientjes in de maand hoger wordt, dan is de roep om meer IC capaciteit zo verstomd...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:10:
[...]

Geen idee, maar in de dingen die ik van hem lees en hoor, legt hij precies de vinger op de zere plek. En hij heeft ervaring in het VK en Nederland als ziekenhuisdirecteur, dat maakt zijn zienswijze ook interessant.
Ja, das ook helemaal niet moeilijk als je niet verantwoordelijk bent voor de oplossing.

• Turdie
hoevenpe schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:11:
[...]

Totdat de zorgpremie een paar tientjes in de maand hoger wordt, dan is de roep om meer IC capaciteit zo verstomd...
Eigenlijk zou het salaris van zorgmedewerkers niet uit de zorgpremie moeten komen als ik het zo lees denk ik, maar op een andere manier. Bijvoorbeeld dat zorgverzekeraar de kosten dekt van het ziekenhuis en dat de overheid verantwoordelijk is voor het loon van de zorgmedewerkers. Of het ziekenhuis zelf en dat ie daarvan budget krijgt vanuit de overheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 10:14 ]

• Number10
  • Niet online
[...]
Ik schrijf juist dat meer IC capaciteit zoals we dat in dit topic uit den treure hebben besproken en waar @Turdie niet inhoudelijk op mijn opmerking ingaat, nergens op slaat bij een besmettelijke ziekte van deze omvang met een R0 van 6 en een grote vatbare populatie.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:13:
[...]

Eigenlijk zou het salaris van zorgmedewerkers niet uit de zorgpremie moet komen, maar op een andere manier. Bijvoorbeeld dat zorgverzekeraar de kosten dekt van de ziekenhuis en dat de overheid verantwoordelijk is voor de loon van zorgmedewerkers.
Da's allang zo. Niet 1-op-1 maar de zorgpremie is echt veel te laag om alles te kunnen dekken.

• Turdie
ZieMaar! schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:13:
[...]

Da's allang zo. Niet 1-op-1 maar de zorgpremie is echt veel te laag om alles te kunnen dekken.
Maar waarom zijn de lonen dan zo slecht en niet marktconform.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 10:15 ]

• redwing
[...]

Of zou die juist lager worden als je mensen hun werk laat doen? Momenteel wordt meer dan 1/3e van de tijd besteed aan administratie. En een gedeelte daarvan zal zeker nodig zijn, maar als je daar 25% van maakt heb je al 15% meer capaciteit zonder dat het ook maar iets kost.

[removed]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Eigenlijk zou het salaris van zorgmedewerkers niet uit de zorgpremie moet komen, maar op een andere manier. Bijvoorbeeld dat zorgverzekeraar de kosten dekt van de ziekenhuis en dat de overheid verantwoordelijk is voor de loon van zorgmedewerkers.
Wie zegt dat het salaris wordt betaald van de zorgpremie? Er wordt ruim 100 miljard uitgegeven aan zorg. En als je de zorgtoeslag niet meerekent hooguit 20 miljard aan premie betaald.
Dit gaat allemaal langs de grote pot van de rijksbegroting.

Daarnaast staat het vziw de ziekenhuizen ook vrij om hun personeel meer te betalen. Maar hebben ze in het kader van privatisering liever een paar externen, want die drukken minder op de balans.

Je bent lekker bezig met een nogal feitenvrije versimpeling van de situatie.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
[...]

Eigenlijk zou het salaris van zorgmedewerkers niet uit de zorgpremie moeten komen als ik het zo lees denk ik, maar op een andere manier. Bijvoorbeeld dat zorgverzekeraar de kosten dekt van het ziekenhuis en dat de overheid verantwoordelijk is voor het loon van de zorgmedewerkers. Of het ziekenhuis zelf en dat ie daarvan budget krijgt vanuit de overheid.
Dan gaat niet de zorgpremie omhoog maar de belastingen.

Links- of rechtsom is "zorg" iets dat we met zijn allen, als maatschappij, betalen. De vraag is dus, hoeveel vinden wij met zijn allen dat een IC-verpleegkundige mag verdienen. En aangezien we massaal VVD blijven stemmen is het antwoord duidelijk.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:15:
[...]

Omdat we met zijn allen niet meer geld overhebben voor zorg en/of het niet belangrijk genoeg vinden om de beschikbare capaciteit meer te besteden aan het verlenen van zorg en minder aan het bijhouden van administratie.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:15:
[...]

Om maar even een andere kijk op de situatie te geven: om eerlijk te zijn vind ik het nog wel meevallen met de lonen in de zorg.

• redwing
zacht schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
[...]

Om maar even een andere kijk op de situatie te geven: om eerlijk te zijn vind ik het nog wel meevallen met de lonen in de zorg.
Als je in het bedrijfsleven minder werkdruk hebt en meer kunt verdienen gaat er toch iets mis. Dus jij kunt het mee vinden vallen, maar voor de mensen aan het bed valt dat helemaal niet mee.

[removed]

• Number10
  • Niet online
Het is 2032

Het kabinet heeft besloten de snelheidslimiet op alle wegen in Nederland af te schaffen en over te gaan op adviessnelheden omdat ze denken dat de economie erbij gebaat is, maar roept iedereen op om eigen verantwoordelijkheid te nemen. Ze kunnen immers alleen de snelheidslimieten afschaffen als iedereen zich netjes aan de adviezen houdt.

Als indicator om eventueel weer een snelheidslimiet in te stellen hanteert het kabinet: de IC bezetting.

Zoals diverse mensen hadden voorspeld treden er gelijk op de eerste dag ongelukken op. De ziekenhuizen kunnen de opnames die daarmee samenhangen nog wel aan, maar naarmate de dagen verstrijken worden het steeds meer en meer opnames. Niemand had het verwacht, maar het lijkt zelfs dat het aantal opnames exponentieel groeit.

Wat is de logische stap om te nemen:
- meer IC capaciteit?
- betere arbeidsvoorwaarden in de zorg?
- snelheidslimieten instellen?

Moeilijk hoor.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

ZieMaar! schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:13:
[...]

Dat klopt, de bijdrage zorgverzekeringswet is vaak veel hoger. Deze is wel inkomensafhankelijk maar voor de gemiddelde tweaker hier is die hoger dan de zorgpremie van je verzekering en niet maar een beetje.

Of dat dan voldoende is om de totale zorg te dekken is mij onbekend. Iedereen maakt zich zorgen over de premie maar de kosten van de zorg worden op een andere manier gehaald via de belastingdienst

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
[...]

Zoals @redwing ook al aangeeft; werkdruk speelt ook mee.

Maar ook:
- Flexibele roosters
- Niet genoeg uren krijgen om rond te komen
- Voor hetzelfde werk via een detacheerder meer betaald krijgen
- Gezeik van (familie van) patiënten
- 'Duur' opleidingstraject / lage startsalarissen. Veel werken voor weinig return
- Lange opleiding

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:32:
Het is 2032

Het kabinet heeft besloten de snelheidslimiet op alle wegen in Nederland af te schaffen en over te gaan op adviessnelheden omdat ze denken dat de economie erbij gebaat is, maar roept iedereen op om eigen verantwoordelijkheid te nemen. Ze kunnen immers alleen de snelheidslimieten afschaffen als iedereen zich netjes aan de adviezen houdt.

Als indicator om eventueel weer een snelheidslimiet in te stellen hanteert het kabinet: de IC bezetting.

Zoals diverse mensen hadden voorspeld treden er gelijk op de eerste dag ongelukken op. De ziekenhuizen kunnen de opnames die daarmee samenhangen nog wel aan, maar naarmate de dagen verstrijken worden het steeds meer en meer opnames. Niemand had het verwacht, maar het lijkt zelfs dat het aantal opnames exponentieel groeit.

- meer IC capaciteit?

Moeilijk hoor.
Het CBR examen moeilijker maken zodat we op de lange termijn betere chauffeurs krijgen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 16:09
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:32:

- meer IC capaciteit?
Zo'n oversimplificatie van het probleem is mijn inziens niet echt bevorderlijk voor de discussie.

• Number10
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:42:
[...]
Het CBR examen moeilijker maken zodat we op de lange termijn betere chauffeurs krijgen.
Zelfs de beste chauffeur die door de binnenstad scheurt gaat ongelukken veroorzaken natuurlijk.

Dit topic draait niet om zorgcapaciteit. Dat staat nota in de topic warning, want het is een onzinnige oplossing voor het huidige probleem.

De reden waarom, politici of aspiranten steeds beginnen over zorgcapaciteit is niet omdat ze zo begaan zijn met de zorg (dan hadden ze daar veel eerder ook over aan de bel kunnen trekken), maar omdat ze het presenteren als oplossing om de druk op de zorg te verminderen.

Maar de oorzaak is uiteraard sturen op zorg. Het kabinet laat steeds de IC vollopen en een grotere capaciteit of betere arbeidsvoorwaarden is een onzinnige oplossing. De discussie over arbeidsvoorwaarden lijkt mij prima, maar niet in dit topic wat mij betreft.

• gekkie
  • Laatst online: 20-11 22:16
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:34:
[...]

Maar ook:
- Flexibele roosters
- 'Duur' opleidingstraject / lage startsalarissen. Veel werken voor weinig return
- Lange opleiding
Mjah wordt influencer of coach, zo ongeveer van alles het omgekeerde.
En hetzelfde geldt denk ik ook voor andere minder populaire beroepen, waar een reservoir aan mensen nu voor "hedendaagse beroepen" gaat. Aan de andere kant kun je je afvragen of die mensen die daar kennelijk voldoening uithalen, een succes waren geweest in de zorg en andere beroepen.

• Number10
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:47:
[...]
Zo'n oversimplificatie van het probleem is mijn inziens niet echt bevorderlijk voor de discussie.
Juist wel, want hele volksstammen begrijpen volgens nog steeds niet wat de oorzaak van de overgelopen zorg.

Waar komt dat door @eric.1?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:49:
[...]

Mjah wordt influencer of coach, zo ongeveer van alles het omgekeerde.
En hetzelfde geldt denk ik ook voor andere minder populaire beroepen, waar een reservoir aan mensen nu voor "hedendaagse beroepen" gaat. Aan de andere kant kun je je afvragen of die mensen die daar kennelijk voldoening uithalen, een succes waren geweest in de zorg en andere beroepen.
Nee dat is het ding. Vrij veel van mijn vrienden werken bij de politie. En het lijkt me serieus leuk werk.
Maar als ik dan zie dat een overstap me ruim de helft van m'n salaris kost, en je elke week je de hersens moet laten inslaan bij een demonstratie, gaan we er niet uitkomen. Toch andere instelling denk ik.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:34:
[...]

Maar ook:
- Flexibele roosters
- Lange opleiding
Vergeet ook niet waar ik wel van m'n stoel van viel in 2021: in de avond of nacht tijdelijk moeten bijspringen en geen goede parkeerfaciliteiten voor het personeel en dus ook geen OV tijdens de nachturen. 8)7

Niet iedereen woont in Amsterdam of Rotterdam en ik kan er in mijn familie over meepraten dat er om die reden ontslag is genomen.

• hoevenpe
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:50:
Juist wel, want hele volksstammen begrijpen volgens nog steeds niet wat de oorzaak van de overgelopen zorg.
Dan nog is het voorbeeld niet handig: in Duitsland mag je op de snelweg zo hard als je wilt en die wegen zijn niet significant gevaarlijker dan onze snelwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 15-11-2021 10:55 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

ed1703 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:51:
[...]

Vergeet ook niet waar ik wel van m'n stoel van viel in 2021: in de avond of nacht tijdelijk moeten bijspringen en geen goede parkeerfaciliteiten voor het personeel en dus ook geen OV tijdens de nachturen. 8)7

Niet iedereen woont in Amsterdam of Rotterdam en ik kan er in mijn familie over meepraten dat er om die reden ontslag is genomen.
Parkeren kost mij ongeveer 40 euro per maand wat van mijn salaris afgaat.
Ja ik kan ergens in de wijk gratis staan. Maar dan mag ik nog dik een kwartier lopen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• redwing
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:49:
[...]

Zelfs de beste chauffeur die door de binnenstad scheurt gaat ongelukken veroorzaken natuurlijk.

Dit topic draait niet om zorgcapaciteit. Dat staat nota in de topic warning, want het is een onzinnige oplossing voor het huidige probleem.

De reden waarom, politici of aspiranten steeds beginnen over zorgcapaciteit is niet omdat ze zo begaan zijn met de zorg (dan hadden ze daar veel eerder ook over aan de bel kunnen trekken), maar omdat ze het presenteren als oplossing om de druk op de zorg te verminderen.

Maar de oorzaak is uiteraard sturen op zorg. Het kabinet laat steeds de IC vollopen en een grotere capaciteit of betere arbeidsvoorwaarden is een onzinnige oplossing. De discussie over arbeidsvoorwaarden lijkt mij prima, maar niet in dit topic wat mij betreft.
Ik denk dat de zorgcapaciteit er vooral bij gehaald wordt omdat daar duidelijk ook een probleem zit. Want als je ziet dat de capaciteit ten opzichte van vorig jaar met honderden omlaag is gegaan, gaat er steeds duidelijker iets mis. En aan de zorgcapaciteit heb je weliswaar niets om een epidemie onder controle te krijgen, maar nu het langzaamaan endimsch zal worden zal dat wel meer mee gaan spelen. Vanwege dit laatste vind ik het wel in dit topic thuis horen. Het is niet de oplossing om het dit jaar beter te krijgen, maar als we 1 of 2 jaar verder zijn zal de zorgcapaciteit wel degelijk mee gaan bepalen of en hoeveel maatregelen er nog nodig zijn.

[removed]

• Number10
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:53:
[...]
Dan nog is het voorbeeld niet handig: in Duitsland mag je zo hard als je wilt op de snelweg en die wegen zijn niet significant gevaarlijker dan onze snelwegen.
Alle wegen =/= snelwegen

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:53:
[...]

Dan nog is het voorbeeld niet handig: in Duitsland mag je op de snelweg zo hard als je wilt en die wegen zijn niet significant gevaarlijker dan onze snelwegen.
Ik denk dat jij al heel lang niet meer in Duitsland hebt gereden, er zijn nog maar weinig stukken waar je onbeperkt hard mag rijden (als het al kan door de oneindige werkzaamheden).

• eric.1
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:50:
[...]

Waar komt dat door @eric.1?
Die begrijpen dat prima, ze negeren het alleen. Net zoals we doen met snelheidslimieten wanneer er niet actief wordt gecontroleerd.

Nee, zulke simpele vergelijkingen laten alleen zien dat iemand totaal de complexiteit van het probleem niet omvat. We praten hier niet over één snelweg, over alleen maar veiligheid, we moeten een balans vinden tussen vrijheid (in alle vormen), veiligheid, economische impact, zorgdruk, grondwetten, controleerbaarheid en wat al nog niet meer - op landelijk niveau.

• Turdie
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:49:
[...]

Waarom geven steeds meer experts dan wel aan dat we iets moeten met de capaciteit (en dan met name personeel)? Wat ik begrijp is de zorg zo kostenefficiënt ingericht dat ze simpel gezegd pieken niet goed aankunnen, en dus moeten we capaciteit verhogen om de pieken beter aan te kunnen.

Levi:
Levi: „Code zwart bestaat alleen in Nederland. Nergens ter wereld gebeurt dat. Als er elders in de wereld een tekort is aan ic-bedden, dan zetten ze er ic-bedden bij. In Nederland hebben we kennelijk besloten dat er een maximum is. Dus zijn we gaan nadenken over wat we moeten doen als dat maximum is bereikt.

Ik hoor van collega’s die cursussen hebben gevolgd hoe ze triage (het bepalen van welke patiënt een bed krijgt, MC) moeten toepassen. Ik denk dan: dat is verspilde energie. Waarom gebruik je die energie niet om na te denken over hoe je meer bedden kunt creëren?”

[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 11:03 ]

• redwing
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:59:
[...]

Waarom geven steeds meer experts dan wel aan dat we iets moeten met de capaciteit (en dan met name personeel)? Wat ik begrijp is de zorg zo efficiënt ingericht dat ze simpel gezegd pieken niet goed aankunnen, en dus moeten we capaciteit verhogen om de pieken beter aan te kunnen.
Omdat we gewoon 2 problemen hebben. Aan de ene kant de corona-epidemie, waar geen enkele zorgcapaciteit voldoende voor was geweest. Aan de andere kant heb je de zorg die er al jaren op achteruit gaat en steeds verder is uitgekleed, waardoor we steeds minder zorgcapaciteit hebben terwijl we juist meer nodig hebben (onafhankelijk van corona)

De zorgcapaciteit is dus geen oplossing voor de epidemie, maar er is wel degelijk een groot probleem in de zorg waardoor we in de toekomst meer problemen zullen krijgen.

[removed]

• gekkie
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:50:
[...]
Nee dat is het ding. Vrij veel van mijn vrienden werken bij de politie. En het lijkt me serieus leuk werk.
Maar als ik dan zie dat een overstap me ruim de helft van m'n salaris kost, en je elke week je de hersens moet laten inslaan bij een demonstratie, gaan we er niet uitkomen. Toch andere instelling denk ik.
Yups, dan is de verleiding voordat je aan een opleiding gaat beginnen momenteel al te beginnen met een relatieve "bullshit-baan". Ik heb niet de indruk dat we er daar minder van hebben gekregen het afgelopen decennium. Wat dan weer als bij-effect heeft dat het een aardig deel van dubbele inkomens is, wat weer terug slaat op zaken als de kosten voor een dak boven je hoofd, waar de mensen met een meer nuttige baan (en zeker de alleenstaanden onder hen) ook weer de problemen van ondervinden.

• hoevenpe
Wat je al zag aankomen, veel mensen die boos zijn omdat ze ook met prik niet naar een feest of het voetbal mogen:
Eindhoven kiest eieren voor z’n geld: om acht uur gaan de kroegen dicht en is het tijd voor een thuisfeestje

Hij had liever gezien dat de stadions openblijven. ‘Dankzij de fieldlabs is bewezen dat de stadions geen brandhaarden vormen.’ Het kabinetsbesluit om het publiek te weren bij sportwedstrijden kwam als een verrassing. ‘Wij kunnen hier goed maatregelen treffen, zoals iedereen een zitplek toewijzen.’ Afstand houden is het probleem niet, zeggen de Eindhovenfans enigszins beteuterd: het stadion zit toch nooit vol. Het meeste geluid komt uit Vak D, thuishonk van de kleine maar trouwe harde kern.

Daar staan vandaag de vrienden Daan Bergmans (23) en Jarno Boogaert (20), beiden een biertje in de hand. ‘Ik ben een brave burger’, begint Bergmans rustig, gevraagd naar de nieuwe maatregelen. ‘Ik heb me gewoon laten vaccineren en sta zestig uur in de week te werken’, zegt hij met steeds luidere stem. ‘En nu kan ik in het weekend niet eens ontspannen!’ ‘We zijn genaaid, het vaccin heeft dus geen nut gehad’, voegt Boogaert toe.

• Turdie
redwing schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:03:
[...]

Omdat we gewoon 2 problemen hebben. Aan de ene kant de corona-epidemie, waar geen enkele zorgcapaciteit voldoende voor was geweest. Aan de andere kant heb je de zorg die er al jaren op achteruit gaat en steeds verder is uitgekleed, waardoor we steeds minder zorgcapaciteit hebben terwijl we juist meer nodig hebben (onafhankelijk van corona)

De zorgcapaciteit is dus geen oplossing voor de epidemie, maar er is wel degelijk een groot probleem in de zorg waardoor we in de toekomst meer problemen zullen krijgen.
Als we betere capaciteit hadden we deze vierde golf aangekunt en was er geen lockdown geweest nu, zo zie ik het. Omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen zitten we nu in lockdown om het weer terug te naar beneden. Ik heb het idee dat we de zorgpersoneel hebben ingezet op een bepaald niveau dat we normale zorg net aankunnen, maar als het iets daarboven komt dat het dan overstroomt.

Ook voor coronatijd was er al een tekort aan ic-capaciteit. Bij elke griepgolf moeten er operaties worden afgezegd omdat de hele ic vol ligt met mensen met een luchtweginfectie. Dat probleem speelt al jaren, maar corona heeft dat nog duidelijker gemaakt. Het intrigerende is dat daar nog steeds geen oplossing voor is gevonden.”

Het Nederlandse systeem is gericht op het zo efficiënt mogelijk omgaan met de schaarse middelen. Honderden peperdure ic-bedden maandenlang ongebruikt laten staan, willen we ook niet.

„Dat klopt. Als je gaat plannen op pieken, kan het zijn dat je capaciteit over hebt. De vraag is hoe erg dat is. In het huidige systeem is dat vervelend, want alles draait om efficiëntie en moet zo goedkoop mogelijk zijn. Maar daar kun je organisatorisch oplossingen voor bedenken. Gebruik die bedden bijvoorbeeld voor hartbewaking of om de verpleegafdelingen te ontlasten. In dat geval verschuif je de grens van wat je op de verpleegafdeling doet en wat op de ic. Hoe dan ook, wat we nu doen, plannen op het gemiddelde, is niet houdbaar.”

[ Voor 50% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 11:08 ]

• redwing
[...]

Levi:
Levi: „Code zwart bestaat alleen in Nederland. Nergens ter wereld gebeurt dat. Als er elders in de wereld een tekort is aan ic-bedden, dan zetten ze er ic-bedden bij. In Nederland hebben we kennelijk besloten dat er een maximum is. Dus zijn we gaan nadenken over wat we moeten doen als dat maximum is bereikt.

Ik hoor van collega’s die cursussen hebben gevolgd hoe ze triage (het bepalen van welke patiënt een bed krijgt, MC) moeten toepassen. Ik denk dan: dat is verspilde energie. Waarom gebruik je die energie niet om na te denken over hoe je meer bedden kunt creëren?”
Nee, in b.v. Brazilië en New York deden ze niet aan code zwart, maar lieten ze de mensen gewoon buiten dood gaan. Want daar behandelen ze simpelweg iedereen zonder code zwart, doen dan ook geen triage, maar als het vol is heb je gewoon pech. Uiteindelijk kan ook b.v. Duitsland niet verder opschalen door zorgpersoneel en zie je datzelfde ook in veel andere landen. Net doen of Nederland het zo slecht doet is gewoon onzin (maar dat wil niet zeggen dat we achteruit aan het gaan zijn)

[removed]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:20
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:04:
[...]

Als we betere capaciteit hadden we gehad hadden we deze golf aangekunt en was er geen lockdown geweest nu, zo zie ik het.
Een hogere capaciteit brengt je alleen uitstel, geen afstel, want zonder maatregelen groeit het aantal besmettingen gewoon exponentieel door. Zo zie ik het.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Als we betere capaciteit hadden we deze vierde golf aangekunt en was er geen lockdown geweest nu, zo zie ik het. Omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen zitten we nu in lockdown om het weer terug te naar beneden
We zitten nu met de gevolgen in de zorg van de besmettingen van 2 á 3 weken geleden. Toen we rond de 6,5k besmettingen zaten.

Hoe denk je dat het er over drie weken uit ziet?

Ook met 10, 20, 30% extra capaciteit hadden we dit niet op normale wijze aangekund.

• Number10
  • Niet online
eric.1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:58:
[...]
Die begrijpen dat prima, ze negeren het alleen. Net zoals we doen met snelheidslimieten wanneer er niet actief wordt gecontroleerd. (…)
Wat is de oorzaak van overbelaste zorg @eric.1?
(…) Nee, zulke simpele vergelijkingen laten alleen zien dat iemand totaal de complexiteit van het probleem niet omvat. (…)
Dit is een ad hominem. Totaal onnodig om het woord 'iemand' te gebruiken en daarbij op te merken dat die 'iemand' het probleem niet kan omvatten.
(…) We praten hier niet over één snelweg, over alleen maar veiligheid, we moeten een balans vinden tussen vrijheid (in alle vormen), veiligheid, economische impact, zorgdruk, grondwetten, controleerbaarheid en wat al nog niet meer - op landelijk niveau.
Ja, maar wachten bij een exponentieel groeiend probleem is nu juist de verkeerde keuze.

• gekkie
hoevenpe schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:03:
Wat je al zag aankomen, veel mensen die boos zijn omdat ze ook met prik niet naar een feest of het voetbal mogen:
‘En nu kan ik in het weekend niet eens ontspannen!’ ‘We zijn genaaid, het vaccin heeft dus geen nut gehad’, voegt Boogaert toe.
Vooral mensen waarbij het begrip niet heel veel verder rijkt dan de eigen leefwereld denk ik dan.

• redwing
[...]

Als we betere capaciteit hadden we deze vierde golf aangekunt en was er geen lockdown geweest nu, zo zie ik het. Omdat de ziekenhuizen het niet aankunnen zitten we nu in lockdown om het weer terug te naar beneden
Met 30% meer patiënten die er per week bij komen en nu al een vol ziekenhuis, had je dus nog een paar weken langer zonder maatregelen door kunnen gaan. Ik ben dan ook benieuwd hoe jij in gedacht hebt om minstens een verdubbeling van de IC-bedden voor elkaar te krijgen en hoe je dan de rest van het jaar door wil komen (die verdubbeling heb je nl. per 3 a 4 weken nodig)

[removed]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:18

Agent47

I always close my contracts.

[...]
Ik snap die boosheid wel. Ikzelf kan me ook zonder stappen vermaken, al vind ik pilsen met vrienden en vriendinnen in de kroeg erg leuk op zijn tijd. Eigenlijk doe je precies wat de overheid wilt, je haalt een prik. Je gehoorzaamt. Vervolgens mag je ineens iets niet meer omdat het slecht gaat in het land. Kan je er iets aan doen? Nee.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• redwing
Agent47 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:08:
[...]

Ik snap die boosheid wel. Ikzelf kan me ook zonder stappen vermaken, al vind ik pilsen met vrienden en vriendinnen in de kroeg erg leuk op zijn tijd. Eigenlijk doe je precies wat de overheid wilt, je haalt een prik. Je gehoorzaamt. Vervolgens mag je ineens iets niet meer omdat het slecht gaat in het land. Kan je er iets aan doen? Nee.
Zeker omdat diezelfde regering weer eens te vroeg versoepelt heeft met de melding dat alles nu voorbij was.

[removed]

• Turdie
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:06:
[...]

We zitten nu met de gevolgen in de zorg van de besmettingen van 2 á 3 weken geleden. Toen we rond de 6,5k besmettingen zaten.

Hoe denk je dat het er over drie weken uit ziet?

Ook met 10, 20, 30% extra capaciteit hadden we dit niet op normale wijze aangekund.
Dan plan je niet op de allerhoogste piek.
Als je gaat plannen op pieken, kan het zijn dat je capaciteit over hebt. De vraag is hoe erg dat is. In het huidige systeem is dat vervelend, want alles draait om efficiëntie en moet zo goedkoop mogelijk zijn. Maar daar kun je organisatorisch oplossingen voor bedenken. Gebruik die bedden bijvoorbeeld voor hartbewaking of om de verpleegafdelingen te ontlasten. In dat geval verschuif je de grens van wat je op de verpleegafdeling doet en wat op de ic. Hoe dan ook, wat we nu doen, plannen op het gemiddelde, is niet houdbaar.”

[ Voor 38% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 11:10 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:09:
[...]

Dan plan je niet op de piek.
Dat kan ook niet.

• Number10
  • Niet online
[...]
Waarom geven steeds meer experts dan wel aan dat we iets moeten met de capaciteit (en dan met name personeel)? Wat ik begrijp is de zorg zo kostenefficiënt ingericht dat ze simpel gezegd pieken niet goed aankunnen, en dus moeten we capaciteit verhogen om de pieken beter aan te kunnen. (…)
Omdat ze sturen op zorg overslaan. Waar staat dat in het artikel dat je steeds citeert?

In de herhaling (Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"):

Bij exponentiële groei én een overheid die stuurt op zorgcapaciteit is de capaciteit altijd een keer ontoereikend.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 20:29
redwing schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:09:
[...]

Zeker omdat diezelfde regering weer eens te vroeg versoepelt heeft met de melding dat alles nu voorbij was.
Daar leek het dan ook wel erg op, bijna geen besmettingen, een vaccinatiegraad die voldoende zou moeten zijn.
Ik heb toen niemand horen schreeuwen dat het nog niet klaar was. (Of degeen werd als wappie afgeschilderd) . Nu met toenemende besmettingen uiteraard weer wel. (net of iedereen elkaar beetje napraat/schreeuwt eigenlijk...)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:43
redwing schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:05:
[...]

Nee, in b.v. Brazilië en New York deden ze niet aan code zwart, maar lieten ze de mensen gewoon buiten dood gaan. Want daar behandelen ze simpelweg iedereen zonder code zwart, doen dan ook geen triage, maar als het vol is heb je gewoon pech. Uiteindelijk kan ook b.v. Duitsland niet verder opschalen door zorgpersoneel en zoie je datzelfde ook in veel andere landen. Net doen of Nederland het zo slecht doet is gewoon onzin (maar dat wil niet zeggen dat we achteruit aan het gaan zijn)
mijn broertje woont in Colombia daar is het niet veel beter 44,5% is gevaccineerd

• redwing
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:09:
[...]

Dan plan je niet op de piek.
Als je gaat plannen op pieken, kan het zijn dat je capaciteit over hebt. De vraag is hoe erg dat is. In het huidige systeem is dat vervelend, want alles draait om efficiëntie en moet zo goedkoop mogelijk zijn. Maar daar kun je organisatorisch oplossingen voor bedenken. Gebruik die bedden bijvoorbeeld voor hartbewaking of om de verpleegafdelingen te ontlasten. In dat geval verschuif je de grens van wat je op de verpleegafdeling doet en wat op de ic. Hoe dan ook, wat we nu doen, plannen op het gemiddelde, is niet houdbaar.”
Snap je dat de piek van corona op een verveelvoudiging van de huidige capaciteit zou liggen als je kijkt naar de corona epidemie? En zelfs als je nu zonder maatregelen door zou willen gaan heb je naar schatting nog steeds minstens een verviervoudiging van de capaciteit nodig (mits de voorspellingen dat we rond december voldoende saturatie krijgen om de top te bereiken)

[removed]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Keiichi schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:10:
[...]

Daar leek het dan ook wel erg op, bijna geen besmettingen, een vaccinatiegraad die voldoende zou moeten zijn.
Ik heb toen niemand horen schreeuwen dat het nog niet klaar was. (Of degeen werd als wappie afgeschilderd) . Nu met toenemende besmettingen uiteraard weer wel. (net of iedereen elkaar beetje napraat/schreeuwt eigenlijk...)
Volgens mij heb je dan het topic hier niet gevolgd. Genoeg die zeiden dat het teveel en te snel was.

• Turdie
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:10:
[...]

Omdat ze sturen op zorg overslaan. Waar staat dat in het artikel dat je steeds citeert?

In de herhaling (Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10"):

Bij exponentiële groei én een overheid die stuurt op zorgcapaciteit is de capaciteit altijd een keer ontoereikend.

Ja klopt, een paar weken geleden toen de eerste maatregelen zijn aangekondigd, zijn er zwakke maatregelen genomen voor de beeldvorming, met veel symboolpolitiek. We zijn inderdaad dus gewoon te laat. Laat de besmettingen maar sky high gaan en dan iedereen in lockdown, wat een fijne ministers hebben we toch.

• redwing
bie100 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:11:
[...]

mijn broertje woont in Colombia daar is het niet veel beter 44,5% is gevaccineerd
Klopt, helaas gebeurt dat wereldwijd. De voorbeelden waren dan ook omdat dat plekken zijn die in het nieuws zijn geweest, maar het is maar het topje van de ijsberg.

[removed]

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 15:06
MikeyMan schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:14:
[...]
Lekkere asociale opstelling naar de honderdduizenden die in de zorg werken. Bedankt voor je bijdrage hé.
Ben het hier dus niet mee eens! als gevaccineerde heb je je plicht gedaan en als niemand symptomen heeft EN is gevaccineerd dan kan je best alsnog leuke dingen doen! desnoods doe je een thuistest als je in de dagen daarna bij iemand op bezoek gaat of sowieso uit voorzorg doen.

Mensen die zich willen laten vaccineren hebben dat gedaan en gezien 8 op de 10 IC opnames geen vaccinatie hadden is dat niet iets wat jij als gevaccineerde tegen kan houden.

Het doel is de zorg te ontlasten en gezien de voordelen van vaccineren heb je daarmee je steentje bijgedraagd.

Het leven stopt niet vanwege corona, beetje gezonde verstand gebruiken zou voldoende moeten zijn :)

• Turdie
mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:12:
[...]

Ben het hier dus niet mee eens! als gevaccineerde heb je je plicht gedaan en als niemand symptomen heeft EN is gevaccineerd dan kan je best alsnog leuke dingen doen! desnoods doe je een thuistest als je in de dagen daarna bij iemand op bezoek gaat of sowieso uit voorzorg doen.

Mensen die zich willen laten vaccineren hebben dat gedaan en gezien 8 op de 10 IC opnames geen vaccinatie hadden is dat niet iets wat jij als gevaccineerde tegen kan houden.

Het doel is de zorg te ontlasten en gezien de voordelen van vaccineren heb je daarmee je steentje bijgedraagd.

Het leven stopt niet vanwege corona, beetje gezonde verstand gebruiken zou voldoende moeten zijn :)
Wie zegt dat je laten vaccineren de enige plicht is die je hebt. Bij deze pandemie hebben we iedereen en alles nodig, dus dat je plicht hebt gedaan als je gevaccineerd bent is zo vreemd. en zo kortzichtig. Het is goed dat mensen gevaccineerd zijn maar blijkbaar is dat onvoldoende geweest, en moeten ook de gevaccineerden gewoon mee helpen om de pandemie te bestrijden. Dat is wat Rutte ook ons op het hart druke tijdens persco

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 11:17 ]

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Dennis1812 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:53:
[...]

Parkeren kost mij ongeveer 40 euro per maand wat van mijn salaris afgaat.
Ja ik kan ergens in de wijk gratis staan. Maar dan mag ik nog dik een kwartier lopen.
Nou maak je borst maar nat. Zaterdag een mooie podcast op BNR geluisterd over de vergroening in de ziekenhuizen. Eén van de ideeën was om het aantal parkeergelegenheden voor medewerkers te reduceren zodat men wel met het OV of de fiets moet komen. |:(

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:12:
[...]

Een grote whataboutism dit.

Ook als gevaccineerde heb je een probleem als je niet in een ziekenhuis terecht kan omdat het vol ligt.
Kun je wel je kop in het zand steken, maar daarmee is het probleem niet ineens weg.

Zo zit ik dalijk met een vrouw die moet bevallen, en daar waarschijnlijk als ze medische hulp bij nodig heeft, een hele uitdaging krijgt.

Ik heb een prik gehaald; dus laat die zorgmedewerkers het maar uitzoeken...? Top...

• redwing
Keiichi schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:10:
[...]

Je mag mijn en andere reakties van die tijd terug kijken. Dan zul je zien dat er veel waren die de versoepelingen toen al niet zagen zitten. Daarnaast gaat dit virus exponentieel, dus als je dan na de versoepelingen ziet dat er 30% per week bij komen, weet je dat dat gewoon door blijft gaan. En van 1000 naar 1300 lijkt een kleine stap, maar zodra je bij 10000 zit ga je in een week naar 13000 (precies wat je nu ziet gebeuren). Dat had je kunnen voorkomen door in te grijpen als we nog bij 1000 besmettingen zitten. Onze regering doet echter alsof ze verrast worden door de stap van 10000 naar 13000, en reageert dan pas.

[removed]

• mugenmarco
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:14:
[...]

Wie zegt dat je laten vaccineren alleen een plicht is. Bij deze pandemie hebben we iedereen en alles nodig, dus dat je plicht hebt gedaan als je gevaccineerd bent is zo vreemd. en zo kortzichtig.
Door te vaccineren is de kans om op de IC te belanden vele malen kleiner dus heb jij je 'plicht' gedaan, of je krijgt corona zonder vaccinatie en hoopt ook niet op de IC te belanden.

Vingertje wijzen omdat gevaccineerde alsnog leuke dingen willen doen vind ik echt absurd, hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn om de IC niet meer vol te douwen met patiënten? er zal altijd een groep blijven die ongeacht wat dan ook niet wilt vaccineren.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
En die thuis feestjes zijn mindere verspreiders dan de kroegen waar je de halve stad tegenkomt.
De thuis feestjes zijn vaak met dezelfde mensen waar ze toch al de hele dag bij op school in 1 klaslokaal zitten.
Of binnen dezelfde vriendengroepen.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 15-11-2021 11:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• eric.1
Number10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:07:
[...]

Wat is de oorzaak van overbelaste zorg @eric.1?
Weggelopen zorgpersoneel na de eerste piek(en) icm hoge terugkerende corona-gerelateerde opname-cijfers.
Ja, maar wachten bij een exponentieel groeiend probleem is nu juist de verkeerde keuze.
We wachten nu toch ook niet terwijl we achterover leunen?

Jij wilt 2G nu al ingevoerd zien of?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 20:29
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:12:
[...]

Volgens mij heb je dan het topic hier niet gevolgd. Genoeg die zeiden dat het teveel en te snel was.
Ik volg het topic niet altijd intensief, maar meer een opsomming van al het overige waaronder (maar niet uitsluitend) mainstream media, tv, mensen in de omgeving, mensen op facebook (die vinden er altijd wel wat van). Trend was toen wel meer van opluchting en we zijn overwegend, en nu wat meer van 'paniek'.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 23:48
mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:16:
[...]

Door te vaccineren is de kans om op de IC te belanden vele malen kleiner dus heb jij je 'plicht' gedaan, of je krijgt corona zonder vaccinatie en hoopt ook niet op de IC te belanden.
Je 'plicht' gaat verder dan alleen vaccineren.

• mugenmarco
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:15:
[...]

Ook als gevaccineerde heb je een probleem als je niet in een ziekenhuis terecht kan omdat het vol ligt.
Kun je wel je kop in het zand steken, maar daarmee is het probleem niet ineens weg.

Zo zit ik dalijk met een vrouw die moet bevallen, en daar waarschijnlijk als ze medische hulp bij nodig heeft, een hele uitdaging krijgt.

Ik heb een prik gehaald; dus laat die zorgmedewerkers het maar uitzoeken...? Top...
Volgens de cijfers zijn 8 van de 10 mensen op de IC niet gevaccineerd, zij die dat wel zijn hebben vrijwel allemaal een ernstige onderliggende aandoening. Ik vind dat je prima met bv 6 of 8 mensen thuis bier kan drinken zolang ze gevaccineerd zijn EN geen klachten hebben. Als jij vind van niet, prima toch?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:15:
[...]

Is het wel zijn kop in het zand steken? Of is het geloven in het frame wat onze minister maandenlang heeft lopen verkondigen?

Gezien de cijfers die hij noemt neig ik naar het laatste.

• Turdie
[...]

Vingertje wijzen omdat gevaccineerde alsnog leuke dingen willen doen vind ik echt absurd, hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn om de IC niet meer vol te douwen met patiënten? er zal altijd een groep blijven die ongeacht wat dan ook niet wilt vaccineren.
Nee vaccineren is niet de enige plicht die je hebt. Het is ook zorgen dat je zo min mogelijk anderen besmet en dergelijke door afstand te houden en handen te wassen. Die discussie is gisteravond ook al gevoerd, maar goed ik herhaal hem nog maar een keer. Ik vind dat die ongevaccineerde weinig kan verwijten, omdat we een maatschappelijk probleem hebben van individualisme, en we hebben juist nu solidariteit nodig. En daarnaast heb je ook nog de mensen met medische aandoeningen die geen vaccin kunnen nemen. Heel veel mensen denk uit een individualistisch gedachten goed, van ik ben gezond, dus ik hoef dan geen vaccin.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 11:21 ]

Verwijderd

gekkie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:07:
[...]

[...]

Vooral mensen waarbij het begrip niet heel veel verder rijkt dan de eigen leefwereld denk ik dan.
Nee, die mensen maken gewoon een andere afweging en volgen het gepropageerde verhaal niet meer. Begrip is iets wat van 2 kanten moet komen. Je kunt het niet van stal halen als iets je niet zint en dan stellen dat een ander 'geen begrip heeft" of "het niet snapt". Die ander gaat precies hetzelfde over jou denken, dus dat polariseert alleen maar verder.

Alles staat of valt met vertrouwen en het daardoor bestaande draagvlak. En dat is een immens probleem voor onze overheid, want dat hebben ze de afgelopen jaren zélf verspeeld bij heel veel mensen. Je kunt onze overheid in de huidige samenstelling gewoon niet vertrouwen. Dat hebben ze keer op keer bewezen. Dit is de rekening waar ik al jaren over roep. Nú komt het erop aan, maar nu zijn we helaas veel mensen al kwijt.

We hebben naast de pandemie ook gewoon te maken met een politiek probleem.

• mugenmarco
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:18:
[...]

Nee vaccineren is niet de enige plicht die je hebt. Het is ook zorgen dat je zo min mogelijk anderen besmet en dergelijke door afstand te houden en handen te wassen.
we hebben het nu over mensen thuis ontvangen (meer dan 4). Ik hou gewoon afstand etc.

• redwing
[...]

Vaccineren is duidelijk niet voldoende dus is er meer nodig. Dus fijn dat je je hebt laten vaccineren en daarmee het probleem enorm veel kleiner hebt gemaakt, alleen zijn we er helaas nog niet.

[removed]

• mugenmarco
Ik ga over 2 weken met totaal 7 vrienden (met mij er bij 8. ) bij iemand bier drinken terwijl we allemaal gevaccineerd zijn en mensen die klachten hebben mogen niet komen, dat mag niet door gaan volgens jullie en ben ik daarmee iemand die schijt heeft aan de zorg? hou toch op met die bullshit.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:17:
[...]

Volgens de cijfers zijn 8 van de 10 mensen op de IC niet gevaccineerd, zij die dat wel zijn hebben vrijwel allemaal een ernstige onderliggende aandoening. Ik vind dat je prima met bv 6 of 8 mensen thuis bier kan drinken zolang ze gevaccineerd zijn EN geen klachten hebben. Als jij vind van niet, prima toch?
Je kunt van alles vinden. Maar dan accepteer je dus wel dat geen verdere maatregelen voor een hele grote groep inhoudt dat het een teringzooi wordt. Prima, maar doe dat niet af met een luchtig 'ik vind dat gewoon'.

Zie ook:
https://www.ad.nl/comment...uld-bij-anderen~afdfcd87/

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2021 11:20 ]

• redwing
Wolly schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:18:
[...]

Is het wel zijn kop in het zand steken? Of is het geloven in het frame wat onze minister maandenlang heeft lopen verkondigen?

Gezien de cijfers die hij noemt neig ik naar het laatste.
Precies, dit is precies wat er ons de hele tijd wordt verteld. Helaas maakt dat de reaktie niet meer waar. We zijn er gewoon nog niet, ongeacht wat de minister ons iedere keer voorschoteld.

[removed]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 23:48
mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:20:
Ik ga over 2 weken met totaal 7 vrienden (met mij er bij 8. ) bij iemand bier drinken terwijl we allemaal gevaccineerd zijn en mensen die klachten hebben mogen niet komen, dat mag niet door gaan volgens jullie en ben ik daarmee iemand die schijt heeft aan de zorg? hou toch op met die bullshit.
Doe lekker wat je wil, maar stop dan wel gewoon met 'ik heb mn plicht gedaan'.
Ik vind het namelijk helemaal prima dat je met 8 man een biertje gaat doen, maar mensen die dan nog wel met de moral high pass rondlopen, doe dat maar lekker ergens anders.

• mugenmarco
SemperFidelis schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:21:
[...]

Doe lekker wat je wil, maar stop dan wel gewoon met 'ik heb mn plicht gedaan'.
Ik vind het namelijk helemaal prima dat je met 8 man een biertje gaat doen, maar mensen die dan nog wel met de moral high pass rondlopen, doe dat maar lekker ergens anders.
ik denk dat ik met 'ik heb mijn plicht gedaan' een verkeerd beeld heb gegeven aan jullie want ik draag sowieso overal mondkapjes en hou me aan de anderhalve meter. ook blijf ik thuis bij klachten (ondanks dat ik gevaccineerd ben).

Maar met alleen maar gevaccineerde mensen zonder klachten thuis bier drinken is in mijn ogen geen probleem.

Verwijderd

Het grootste probleem in Nederland is toch wel de incompetente regering welke geen enkele visie of plan heeft. Na 1,5 jaar is er werkelijk nog helemaal niets structureel verbeterd.
Het enige wat men doet is maatregelen invoeren > steunpakket uitgeven.
Maatregelen versoepelen > steun afbouwen. Maatregelen invoeren > steunpakket uitgeven. Etc.

Ik moet zeggen dat Rutte en De Jonge lange tijd mijn steun hebben gehad. Maar op deze weg verder gaan betekent dat het nooit meer op houdt. We zitten weer in een half bakken lock down waardoor de gehele winter allerlei onzinnige maatregelen gelden. Winkels eerder dicht :F
Ga mensen aantrekken naar de zorg, maak een plan, schaal op, geef ze meer geld, zorg dat de werkdruk acceptabel blijft.

• Turdie
mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:22:
[...]

ik denk dat ik met 'ik heb mijn plicht gedaan' een verkeerd beeld heb gegeven aan jullie want ik draag sowieso overal mondkapjes en hou me aan de anderhalve meter. ook blijf ik thuis bij klachten (ondanks dat ik gevaccineerd ben).

Maar met alleen maar gevaccineerde mensen zonder klachten thuis bier drinken is in mijn ogen geen probleem.
Het virus kan zich dan wel overdragen binnen die groep, en dus een grotere kans dat je als de groep met gevaccineerden verlaat dat je iemand kan besmetten, nu is die kans wel een stuk kleiner, maar hij is wel aanwezig. De kroegen moeten ook sluiten om 6 uur omdat daarna mensen nog allemaal bij elkaar op straat of thuis verder gaan, niet omdat in de kroeg zoveel besmettingen zijn.
https://www.metronieuws.n...apperhaus-overleg-horeca/

Kroeghoppen is een van de dingen waar het OMT bang voor is, omdat mogelijk besmette mensen dan op meerdere plekken het virus kunnen verspreiden. Wanneer mensen op één plek blijven, kan het virus op minder grote schaal verspreiden.

En datzelfde is het geval denk ik als je samenkomt met die 8 vrienden,je moet daarna altijd nog naar huis enzo

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 11:30 ]

• redwing
mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:20:
Precies hierdoor stijgen de besmettinge. Als 1 van jullie (onbewust) besmet is en de anderen aansteekt heb je zo weer een nieuwe keten met besmettingen te pakken. Er is een reden voor de regels en als je je daar niet aan wilt houden, blijf je onderdeel van het probleem.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik heel wat grotere gaten in het huidige beleid zie, dus een echt probleem heb ik er ook weer niet mee :P

[removed]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:55
Agent47 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:08:
[...]

En dus zie je dat men in sommige landen zoals Oostenrijk een andere keuze maken en de druk op mensen die niet meer meedoen opvoeren door ze niet meer mee te laten doen.

De drama rondom 'de tweedeling' in de samenleving is er eentje die de veroorzakers graag lijken te zien om hun punt te maken: want we vaccineren niet, willen geen maatregelen en als het ziekenhuis bezwijkt onder de druk dan geven we de bedden de schuld.

Dus prima dat er een vrije keus is om niet te vaccineren, waarbij het Oostenrijkse model wellicht erg hard is, maar vanuit perspectief van een als samenleving gemaakte keuze wellicht rechtvaardiger dan wat wij nu ondervinden. Het is net alsof wij allemaal de snelheidsboete meebetalen van iemand die te hard reed, tegen beter weten in. In Singapore gaan ze hierin daarom een stap verder: als je vaccin weigert, betaal je evt zorg zelf. Deze vraagt om de stroom whataboutism's over roken en overgewicht, maar qua principe wel te volgen.

Het is overigens niet zo dat ik vind dat we op deze manier onze situatie moeten vormgeven, ik zou bij voorkeur een verbod zien op het verkondigen van een mening al ware het de waarheid. Als je zo nodig iets beweert ben je verplicht dit te onderbouwen. Als het je mening is, dan begint elke zin met 'ik vind..'.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• mugenmarco
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:25:
[...]

Het virus kan zich dan wel overdragen binnen die groep, en dus een grotere kans dat je als de groep met gevaccineerden verlaat dat je iemand kan besmetten, nu is die kans wel een stuk kleiner, maar hij is wel aanwezig. De kroegen moeten ook sluiten om 6 uur omdat daarna mensen nog allemaal bij elkaar op straat of thuis verder gaan, niet omdat in de kroeg zoveel besmettingen zijn.
ik ben liever bij een groep vrienden waarvan ik weet dat ze gevaccineerd zijn EN geen klachten hebben, dan in een kroeg of restaurant bij mensen waarvan ik dat niet weet.

Heb me er vorig jaar wel strikt aan gehouden en ook aan het advies over aantal mensen, we zijn nu een jaar verder en dan word ik alsnog afgebrand door mensen omdat ik met wat vrienden wil gaan drinken thuis.

come on :(

• gekkie
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:18:
[...]
Nee, die mensen maken gewoon een andere afweging en volgen het gepropageerde verhaal niet meer. Begrip is iets wat van 2 kanten moet komen. Je kunt het niet van stal halen als iets je niet zint en dan stellen dat een ander 'geen begrip heeft" of "het niet snapt". Die ander gaat precies hetzelfde over jou denken, dus dat polariseert alleen maar verder.
Het is toch niet zo gek dat (professioneel) voetbal, wat ook door kan draaien zonder aanwezig publiek, het aflegt tegen andere keuzes om in te grijpen in andere sectoren waar dat minder is (bijvb theater en bios) ?

Tsja soms vallen dingen nog wel eens tegen, dus stellen dat je genaaid bent doordat er nu maatregelen zijn die je raken, terwijl je gevaccineerd bent, zijn voor mij toch wel kenmerken van een wat eenzijdige blik.
Alles staat of valt met vertrouwen en het daardoor bestaande draagvlak. En dat is een immens probleem voor onze overheid, want dat hebben ze de afgelopen jaren zélf verspeeld bij heel veel mensen. Je kunt onze overheid in de huidige samenstelling gewoon niet vertrouwen. Dat hebben ze keer op keer bewezen. Dit is de rekening waar ik al jaren over roep. Nú komt het erop aan, maar nu zijn we helaas veel mensen al kwijt.

We hebben naast de pandemie ook gewoon te maken met een politiek probleem.
Alleen heeft het weinig nut om die problemen nu te gaan vermengen waar dat onnodig is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:29:
[...]

ik ben liever bij een groep vrienden waarvan ik weet dat ze gevaccineerd zijn EN geen klachten hebben, dan in een kroeg of restaurant bij mensen waarvan ik dat niet weet.

Heb me er vorig jaar wel strikt aan gehouden en ook aan het advies over aantal mensen, we zijn nu een jaar verder en dan word ik alsnog afgebrand door mensen omdat ik met wat vrienden wil gaan drinken thuis.

Je weet dat er een maximum van 4 gevraagd wordt... Komt hier op een forum met notoire zeikerds fier lopen verkondigen dat je je hier lekker recalcitrant niets van aantrekt... En vervolgens ga je zeuren dat je gezeik krijgt?

Heet je Toto Wolff toevallig in het echte leven? :+

Er zitten allerlei hiaten in het verhaal. Maar enige dat we zeker weten is "Minder contact = minder besmettingen". Alles dat we 'zelf bedenken' om hier onderuit te komen is nogal Penny wise, pound foolish. Die maatregelen krijg je toch wel voor je kiezen uiteindelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2021 11:34 ]

• Turdie
mugenmarco schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:29:
[...]

Kijk is naar de statistieken, waar gebeuren de meeste besmettingen, juist bij mensen thuis achter de voordeur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaQltIKJNECar4w_l2nyQ3k3J6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GLbHOjttS4jmYr6HAyIkb3vV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 15-11-2021 11:34 ]

• mugenmarco
MikeyMan schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:31:
[...]

Je weet dat er een maximum van 4 gevraagd wordt... Komt hier op een forum met notoire zeikers fier lopen verkondigen dat je je hier lekker recalcitrant niets van aantrekt... En vervolgens ga je zeuren dat je gezeik krijgt?

Heet je Toto Wolff toevallig in het echte leven? :+
ja oke.... ik wil mensen ook niet boos maken hoor.
Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:31:
[...]

Kijk is naar de statistieken, waar gebeuren de meeste besmettingen, juist bij mensen thuis achter de voordeur.
met dat in gedachte gaan we weer een verdomd saaie kerst tegemoet want ik zie niet in hoe de situatie in een maand tijd zal verbeteren :|

[ Voor 33% gewijzigd door mugenmarco op 15-11-2021 11:34 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hier stond een bericht dat gemakkelijk verkeerd werd begrepen. Ik haal het weer weg :)

[ Voor 105% gewijzigd door eamelink op 15-11-2021 12:09 ]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

[Afbeelding]
En de 70% 'onbekend', zijn dat mensen die huisgenoten hebben waar ze het bestaan niet van weten ?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:43
eamelink schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:34:
[...]

Jij hebt een vrouw zwanger gemaakt op een moment dat de bevalling valt in de winterperiode tijdens een globale pandemie? Waarvan de experts al anderhalf jaar zeggen dat deze winter een lastige gaat worden?

Lijkt me geen enkel probleem.

Maar wel vreemd om dat te doen, en anderen die eveneens hele normale dingen doen zo de les te lezen :)
hij zegt toch niet dat die haar zwanger heeft gemaakt hij zegt dat ze moet bevallen

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25

Rannasha

Does not compute.

[...]

Dit argument hoor je ook veel te vaak, vooral vanuit de richting van KHN.

Het gaat hier om de meeste besmettingen waarvan de bron achterhaald is. Verreweg het grootste gedeelte van de besmettingen wordt nooit getraceerd. En welke bron is het makkelijkst te traceren? Juist. Bij mensen thuis (huisgenoten & visites). In een winkel of een bar zul je een besmetting vrijwel nooit kunnen traceren.

De rangschikking van plaatsen die het vaakst als bron worden aangewezen is vooral een rangschikking van plaatsen waarbij bron- en contactonderzoek makkelijkst uit te voeren is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1 ... 53 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.