Oké, misschien niet 'geen kans' maar statistisch gezien komt het er vrij dicht bij in de buurt.
een deel van de issues die je zelf noemt zijn het gevolg van de lockdown. Die lockdown is het gevolg van het besmettingstempo... en waar helpt het vaccin ook tegen? Juist, dat besmettingstempo.
Het is niet alleen de lockdown, maar gewoon alles bij elkaar. Anderhalf jaar lang van de ene maatregel naar de andere en van het ene perspectief naar het andere is niet goed voor je mentale gesteldheid. Voeg daar dwang, verminderde vrijheid en een sombere toekomst aan toe en het plaatje is compleet. Volgens mij is er ook geen enkele expert die stelt dat we uit de shit zijn als iedereen gevaccineerd is. We hebben al meerdere malen gehoord dat 'X de uitweg is' waarna het vervolgens toch niet zo blijkt te zijn. Nu is dat '
als iedereen gevaccineerd is...' maar ik geloof het gewoon niet meer. En een plan voor wanneer die uitweg toch geen uitweg is ligt er niet voor zover ik weet.
In dat opzicht ben ik ook wel benieuwd naar Spanje en Portugal, al zijn ze daar al veel verder met boostershots voor kwetsbaren. Daar geloof ik meer in dan iedereen vaccineren, wetende dat je het virus toch niet tegen gaat houden. Dan maar zo goed mogelijk de kwetsbaren extra beschermen. Maar je kunt ook niet tot in den treure gokken op boosters want zodra dat niet meer goed genoeg werkt ben je alsnog keihard de sjaak. Wat dat betreft hebben we de mazzel dat de vaccins ondanks dat ze gebaseerd zijn op een vroege variant nog steeds zo goed werken, maar echt een lange termijn oplossing is het niet.
wat dus letterlijk een doel van de lockdown is.. die kan dus minder dmv vaccin
Ik zal ook niet ontkennen dat vaccinaties het verspreiden van een virus vertragen, maar we moeten ook niet doen alsof iedere ongevaccineerde een lopende tijdbom is en iedere gevaccineerde safe. Bovendien is onze huidige lockdown meer voor de bühne dan wat anders en ik heb er een hard hoofd in dat het genoeg gaat doen om het tij te keren. Het lijkt meer bedoeld om 2G voor te bereiden en de bevolking alvast klaar te stomen.
Ik heb in 2017/18 een nogal klote periode gehad (en dat is zacht uitgedrukt). Dat liep nog wat door in 2019 en ik zat aardig dicht tegen een depressie aan door een combinatie van uitzichtloosheid, moedeloosheid en onbegrip. Dat dal ben ik uit geklommen, maar het gevoel dat ik nu heb komt akelig dicht in de buurt bij wat ik toen voelde. En ik ben niet de enige die voelt dat er iets mis is. Meerdere vrienden van me geven aan 'op' te zijn; er mentaal doorheen te zitten. Meerdere mensen om me heen die aangeven dat ze véél sneller dan voorheen uit hun slof schieten om de kleinste dingen. Nou komt dat niet alleen door corona, maar ook door de idiote huizenmarkt en stijgende prijzen, maar zoveel constante onzekerheid, maatregelen, eisen, restricties en dwang zijn gewoon funest voor heel veel mensen. En dat voelt iedereen, ongeacht of ze gevaccineerd zijn of niet.
Het klimaat wat er inmiddels gecreëerd is is enorm giftig en een uitweg lijkt er voorlopig nog niet te zijn. Als je dan hoort van experts dat dit hele circus nog jaren kan gaan duren dan hou ik m'n hart vast.