Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.011 views

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:20
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:34:
[...]

Als maatregelen niet consistent zijn is de drempel om je er zelf niet aan te houden veel lager. Waarom mag je niet met 5 vrienden op de bank voetbal kijken maar wel met die 5 vrienden en 1245 anderen naar de bioscoop?

Denk dat alles open (al dan niet met 2G) of dicht veel beter werkt, het is helder en duidelijk.
uiteraard, maar besef je wat de impact daarvan is?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:36:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk minder omdat het voor een kortere periode is.
(alles dicht dus)

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 14-11-2021 11:37 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:26:
[...]

Om jouw straat-voorbeeld te pakken: je moet 50 rijden, tenzij je een Volkswagen hebt met een 37 in het kenteken of een grijze Volvo rijdt. Rij je een rode Renault met de letter F in het kenteken dan mag je niet harder dan 30. En volgende week veranderen we de regels weer. Dat is eerder het niveau van de regelgeving de afgelopen paar weken.

Wat dit vooral doet is wrevel opwekken bij mensen. Het is niet voor niets dat de WRR en KNAW oproepen tot helder en voorspelbaar beleid in plaats van gekke bokkensprongen in de laatste minuut maken.
Een beter voorbeeld is als er in een week opeens 50 grijze Volvos in brand vliegen en alle brandwondencentra nu vol liggen. Waarom dit komt weet niemand precies.

Veel bezitters van grijze Volvos laten nu hun auto staan maar 15 procent meent dat er niks aan de hand is en blijft rustig door rijden. En ze blijven in brand vliegen en mensen naar de toch al overvolle centra sturen. Zo erg dat andere brand slachtoffers langer moeten wachten met behandeld worden.

Grijze Volvo bezitters menen dat ze niet beperkt mogen worden zonder dat alle grijze auto's, alle Volvos of zelfs alle auto's ook worden aangepakt. Want dat is discriminatie, polarisatie en willen we niet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:34:
[...]

Als maatregelen niet consistent zijn is de drempel om je er zelf niet aan te houden veel lager. Waarom mag je niet met 5 vrienden op de bank voetbal kijken maar wel met die 5 vrienden en 1245 anderen naar de bioscoop?

Denk dat alles open (al dan niet met 2G) of dicht veel beter werkt, het is helder en duidelijk.
Dat kan. Persoonlijk ben ik gewoon blij met wat er nog wel kan in plaats van uit onderbuikgevoelens me vooral te focussen op dingen die nu even niet meer kunnen. Whataboutisms zijn echt nutteloos....

Dat het af en toe verwarrend is welke regels nu waar gelden ben ik met je eens. Het is inmiddels nu ook al zo vaak veranderd dat je als mens het nog amper kan bijhouden. De boel voorzichtig openen met 2g lijkt mij inderdaad de beste weg vanaf over een paar weken.

[ Voor 17% gewijzigd door stylezzz op 14-11-2021 11:45 ]

• Johan Bogle
jadjong schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:37:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk minder omdat het voor een kortere periode is.
(alles dicht dus)
ik zou het wel zien zitten. Liefst Europees geregeld. Heel europa 2 weken alles dicht. Dan geef je dat virus echt een enorme opdonder.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Dennis schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:04:
[...]

Jij draait het naar mijn idee om. Omdat de maatregelen inconsistent zijn begrijpt de bevolking het niet meer en is men dus ook niet genegen zich aan maatregelen te houden. Zie artikel van begin deze week over communicatiestrategie en hoe de overheid daar compleet faalt.
Het is wat mij betreft én én. De regering zwabbert al sinds de vorige zomer met het te laat ingrijpen, iedere keer weer te snel hosanna roepen en dan weer terugdraaien van versoepelingen. Maar we zijn in Nederland ook wel een stel eigenwijze klootzakken dat elke inconsistentie onmiddellijk aangrijpt om loopholes te zoeken in de regels of adviezen. En dat is dan weer een reden waarom het kabinet strikter zou moeten zijn en zou moeten stoppen met speculeren op de "eigen verantwoordelijkheid" van de burger.

De gemiddelde mens begrijpt ook geen reet van kansberekening of statistiek. En juist dat is bij praktisch alle maatregelen een factor. Geen enkele maatregel is waterdicht maar je hoopt dat de combinatie tot resultaat leidt.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:52:
En dan de voorspelbare reacties over de zorg die te veel is afgeschaald, als een excuus om zelf nergens rekening mee te hoeven houden want het probleem is de zorg (…)
Het zorgargument is inderdaad onzinnig, want wat het lijkt te impliceren is dat er niets meer zou hoeven te gebeuren bij een fictieve IC capaciteit van 17 miljoen bedden + personeel. Zelfs al zou die capaciteit bestaan, dan mag ik hopen dat er ook werd ingedamd.
(…) en politiek. Om moedeloos van te worden, en dan werk ik niet eens in de zorg.
Maar dat is uiteraard grotendeels juist voor wat betreft de overspoelde zorg. Het kabinet stuurt op zorgcapaciteit en zorgt gezien de exponentiële groei dus altijd voor overbelaste zorg door te wachten met ingrijpen als de zorg overbelast is geraakt. Anders was er nu geen uitgestelde zorg.

Ik denk met je antwoord nu wel beter te begrijpen waarom het wijzen naar de overheid door sommige mensen als onzinnig wordt gezien, want die veronderstellen wellicht dat die redenatie alleen maar als excuus wordt opgevoerd door anderen om zelf nergens meer rekening mee te houden.

Dat laatste is uiteraard onzinnig zoals je zelf zegt, maar de oorzaak van overbelaste zorg ligt primair toch echt bij de keuze van het kabinet om te sturen op zorg en dus wel degelijk grotendeels bij de politiek.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Johan Bogle schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:42:
[...]
ik zou het wel zien zitten. Liefst Europees geregeld. Heel europa 2 weken alles dicht. Dan geef je dat virus echt een enorme opdonder.
Als die 2 weken dan een harde belofte zijn is het te overwegen, maar meestal is het afschaffen van zo'n maatregel moeilijker voor ze dan het invoeren.

Dus nee, beter niet. Nog een paar maanden en het is weer maart en kunnen we weer genieten van een periode zonder deze ellende :+

Twitter

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Johan Bogle schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:42:
[...]
Het zou fantastisch zijn als dit Europees kon worden geregeld, maar iedereen in de EU heeft natuurlijk een enorme EU aversie 8)7. Een beloofde, keiharde lockdown van twee weken zou denk ik wel ontzettend nuttig zijn. Alles dicht behalve de supermarkt.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Number10 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:47:
[...]

Het zorgargument is inderdaad onzinnig, want wat het lijkt te impliceren is dat er niets meer zou hoeven te gebeuren bij een fictieve IC capaciteit van 17 miljoen bedden + personeel. Zelfs al zou die capaciteit bestaan, dan mag ik hopen dat er ook werd ingedamd.

[...]
Nouja, dan zou iedereen het gewoon kunnen krijgen en de behandeling krijgen die hij/zij nodig heeft. Dat gebeurt nu ook, maar dan vertraagd (d.m.v. maatregelen) omdat de zorgcapaciteit er niet is.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 10:57
ComputerHoed schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:36:
[...]

Of wat dacht je van mensen die een aversie ontwikkelen richting de overheid.
Ikzelf sta op het punt te emigreren...naar een land waar geen leugenachtige overheid zit die zich overal mee wil.bemoeien.
Laat even weten als je zo'n land vindt :)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

Thomas schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:52:
[...]

Het zou fantastisch zijn als dit Europees kon worden geregeld, maar iedereen in de EU heeft natuurlijk een enorme EU aversie 8)7. Een beloofde, keiharde lockdown van twee weken zou denk ik wel ontzettend nuttig zijn. Alles dicht behalve de supermarkt.
Ik verwacht niet dat dat EU breed gaat gebeuren. Alle landen binnen de EU hadden besloten dat gezondheidszorg iets van het land zelf is.

Dat we min of meer gezamenlijk vaccins hebben ingekocht en uitgerold is eigenlijk al bijzonder en misschien maar goed ook. Samenwerken i.p.v elkaar beconcurreren.

Als ieder land wil dat de EU dit soort zaken regelt moeten we eerst besluiten dat ze dat mogen.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk met je antwoord nu wel beter te begrijpen waarom het wijzen naar de overheid door sommige mensen als onzinnig wordt gezien, want die veronderstellen wellicht dat die redenatie alleen maar als excuus wordt opgevoerd door anderen om zelf nergens meer rekening mee te houden.

Dat laatste is uiteraard onzinnig zoals je zelf zegt, maar de oorzaak van overbelaste zorg ligt primair toch echt bij de keuze van het kabinet om te sturen op zorg en dus wel degelijk grotendeels bij de politiek.
Wijzen naar de overheid is prima, maar dan wel met een goede argumentatie. Het kabinet maakt zeker fouten door o.a. telkens te laat in te grijpen, maar die mensen vinden elke maatregel een probleem want we moeten maar meer zorgcapaciteit hebben. Had het kabinet drie weken geleden hard ingegrepen, dan zou jij (denk ik?) tevreden zijn geweest maar die mensen waren dan nog bozer :)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:37
D-e-n schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:43:
De gemiddelde mens begrijpt ook geen reet van kansberekening of statistiek. En juist dat is bij praktisch alle maatregelen een factor. Geen enkele maatregel is waterdicht maar je hoopt dat de combinatie tot resultaat leidt.
Denk dat statistiek weldegelijk een belangrijke factor is: voor millennials is de kans om ernstig ziek te worden minimaal, zeker als ze gevaccineerd zijn. Statistisch gezien is het voor hen gevaarlijker om naar de kroeg te fietsen dan daar daadwerkelijk te zijn.

Dat is wel de groep die door de 'milde lockdown' het hardst geraakt wordt: de gemiddelde 45 plusser gaat niet meer week in week uit stappen, heeft geen grote feesten thuis, etc. etc. Eenmaal in de luiers ziet het leven er veel gezapiger uit.

Als dan theaters en bioscopen waar relatief veel boomers komen uitgezonderd zijn snap ik wel dat zelfs de burgemeester van Breda een oogje toeknijpt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
[...]

Nee indammen deden we met de griep ook niet. Sturing is op zorg capaciteit nu. Je kan je zelf beschermen door vaccinatie.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Depla krijgt steun van Bruls na horecaprotest Breda, advocaat doet juist aangifte
Heeft burgemeester Paul Depla goed gehandeld door het horecaprotest in Breda zaterdagavond te gedogen? Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad, snapt de afweging van zijn collega wel. Advocaat Michel van Stratum uit Nootdorp niet. Hij doet aangifte tegen de burgemeester voor ‘opruiing en het negeren van de coronamaatregelen’.
Ik ben serieus benieuwd hoe deze aangifte opgepakt gaat worden.

Ik snap niet dat er in Leeuwarden keihard wordt ingegrepen en dat in Breda de gemeente het als een protest ziet.

Bruls duwt er nog even wat extra olie bij.

https://www.ad.nl/binnenl...-juist-aangifte~a5126eb1/

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Thomas schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:52:
[...]

Je weet dat de supermarkt onderdeel is van een keten. Van de elektricien die een storing van de koeling komt verhelpen. Het tankstation. De rws man die de snelweg beheert, de kinderopvang zodat de caissière kan weken in de appie. Alleen de supermarkt ophouden klinkt makkelijker dan het is.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:01:
Het is helemaal geen doel om een corona verantwoord beleid te voeren (whatever that may be). Het doel is de druk op de zorg verminderen. Het kabinet neemt daarvoor allerlei maatregelen en heeft gekozen om bioscopen en theaters te ontzien om nog een beetje vertier te bieden. De andere maatregelen zouden de druk op de zorg verminderen.

Het ligt voor de hand een dergelijke versoepeling niet in de horeca te doen wegens het dansen met Jansen fiasco. Het virus explodeerde op korte termijn in de horeca. Ze proberen gewoon iets om wat verlichting te bieden en dan valt iedereen eroverheen want inconsistent. Op die manier roep je een harde lockdown over jezelf af.
De druk op de zorg verminderen doe je door een stampvolle bioscoopzaal waar 300mensen in één zaal lekker aan het kuchen/niesen/proesten/praten/(normaal) ademhalen zijn zonder mondkapje gedurende minimaal anderhalf uur lang, welke vervolgens mogelijk besmet kunnen raken en anderen weer kunnen besmetten? 8)7 Ik snap het niet meer...

• hoevenpe
stylezzz schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:41:
De boel voorzichtig openen met 2g lijkt mij inderdaad de beste weg vanaf over een paar weken.
Laten we over een paar weken eerst kijken wat 2G met de cijfers in Oostenrijk en Duitsland doet. Als het daar niet werkt gaat het in een eigenwijs land als Nederland ook niet werken en is volledige sluiting het enige wat rest.

Dan nog heb ik ernstige twijfel over de horeca als belangrijke bron, vrijwel alle besmettingen om me heen (en dat zijn er een hoop) zijn direct of indirect gerelateerd aan kinderen in de PO leeftijd. Van de D-tjes moest de helft naar de teststraat, in groep 4 van mijn jongste waren ook al 3 gevallen.

• HEY_DUDE
Enforcer schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:13:
[...]

De druk op de zorg verminderen doe je door een stampvolle bioscoopzaal waar 300mensen in één zaal lekker aan het kuchen/niesen/proesten/praten/(normaal) ademhalen zijn zonder mondkapje gedurende minimaal anderhalf uur lang, welke vervolgens mogelijk besmet kunnen raken en anderen weer kunnen besmetten? 8)7 Ik snap het niet meer...
Druk op de zorg verminderen je dus door de andere maatregelen + strict QR code beleid ter plaatse. Dat er dan meer mogelijkheid voor het virus is om zich in een bioscoop te verspreiden dan in een gesloten kroeg is nogal wiedes. Of het een dom idee is zullen we over paar weken zien. Zelf hoop ik dat het mee gaat vallen zodat er meer geplaceerde mogelijkheden zijn.

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Enforcer schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:13:
[...]
Bij dat soort klachten moet je je laten testen, toch? Dus dat kan geen formeel geen Covid zijn.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is toch bijzonder om te zien, bij elk maatregelenpakket zit er een onlogische regel bij.

Daar gaan ze dan een dag over debatteren en na het debat komen ze met een 'overwinning'.

De ene keer is het een half uur langer voordat de avondklok ingaat.
De andere keer is het de buitenterrassen die toch open mogen blijven (maar bij het volgende coronadebat is de meerderheid voor de maatregel om ze te sluiten).
Nu gaat het weer over 1250 man in een concertzaal na 20.00hr maar niet in x,y,z.

Allemaal afleiding om het niet over de belangrijke zaken te hebben. Hoe ziet onze toekomst eruit? Werken de vaccins nog voldoende? Hoe voorkomen we onnodige sterfte bij mensen op de wachtlijsten? Waarom lopen de ziekenhuizen vol als we weten dat besmettingen ons hiervoor waarschuwen?

• Bossie
  • Laatst online: 23:30
CMD-Snake schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:26:
[...]

Je ziet toch hopelijk zelf wel in dat het kabinet veel meer inconsistent is dan dat?

Het is meer dat je soms een spoorboekje nodig hebt om te bedenken wat nu wel mag of niet. Je moet weer 1,5 meter afstand houden en een mondkapje op, behalve op plekken waar je een coronapas moet laten zien. De plekken waar je coronapas-plichtig bent veranderen in rap tempo. Het beleid pingpongt tussen uitersten op en neer in een korte tijd. Van alles mag tot sommige dingen mogen.

Om jouw straat-voorbeeld te pakken: je moet 50 rijden, tenzij je een Volkswagen hebt met een 37 in het kenteken of een grijze Volvo rijdt. Rij je een rode Renault met de letter F in het kenteken dan mag je niet harder dan 30. En volgende week veranderen we de regels weer. Dat is eerder het niveau van de regelgeving de afgelopen paar weken.

Wat dit vooral doet is wrevel opwekken bij mensen. Het is niet voor niets dat de WRR en KNAW oproepen tot helder en voorspelbaar beleid in plaats van gekke bokkensprongen in de laatste minuut maken.
Ik denk dat de overheid heel graag helder en voorspelbaar beleid zouden willen maken echter zijn de parameters mbt virus, advies, wetgeving, maatschappij te complex/veranderlijk om dit te doen.

Het andere probleem is dat er ook bij helder/duidelijk beleid er altijd groepen zullen zijn die grenzen blijven opzoeken (wat resulteer in meer onvrede want beleid moet verscherpt worden icm handhaving), groepen die bij elke beperking maximaal onvrede uiten ipv te denken in mogelijkheden.

Het resultaat is het beleid wat de afgelopen periodes hebben gezien waarbij de overheid constant moet bijsturen om de “balans” te bewaken terwijl het virusgevecht verder gaat.

Ik besef dat dit een grove oversimplicatie is en dat de werkelijke situatie nog velen malen complexer is.

Duidelijk/helder beleid zou fantastisch zijn, maar ik ben bang dat de enige manier om echt duidelijkheid te creëren is om te beperkingen heel zwart/wit (lockdown, avondklok, alles niet essentieel dicht)te maken en keihard te handhaven zonder “onduidelijke” compromis gebaseerde uitzonderingen.

Ik ben echter bang dat vele binnensteden dan redelijk verbouwd gaan worden, dit is een simpelweg lose/lose situatie en het zou heel prettig zijn als niet vele groepen er constant voor zichzelf een (kleine) win uit proberen te halen.

@Wolly dat is vooral politiek, het slechte nieuws er doordrukken terwijl je het publiek ook een kleine win geeft.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Number10
  • Niet online
Thomas schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:54:
[...]
Nouja, dan zou iedereen het gewoon kunnen krijgen en de behandeling krijgen die hij/zij nodig heeft. Dat gebeurt nu ook, maar dan vertraagd (d.m.v. maatregelen) omdat de zorgcapaciteit er niet is.
Deze ziekte heeft een relatief hoge IFR en besmettingen leiden naar schatting van het OMT bij 2-10% van de mensen tot langdurige klachten. Dat het nu gebeurt leidt dus in Nederland tot een onnodige hoge oversterfte en ziektelast. Dat is nu precies het punt waarom sturen op zorg nergens op slaat.

Gelukkig helpen de vaccins heel goed om sterfte en ziekte te voorkomen en deels ook om besmettingen te voorkomen, maar IC capaciteit leidend maken heeft met volksgezondheid en de bestrijding van een besmettelijke ziekte met een A-status weinig van doen. Helaas zijn er mensen die er zelf voor kiezen om zich niet te laten vaccineren, maar die krijgen uiteraard wel zorg als dat nodig mocht zijn. Maar daarnaast zijn er mensen die ondanks vaccinatie toch ziek worden of zich niet kunnen laten vaccineren.
user109731 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:06:
[...]
Wijzen naar de overheid is prima, maar dan wel met een goede argumentatie. Het kabinet maakt zeker fouten door o.a. telkens te laat in te grijpen, maar die mensen vinden elke maatregel een probleem want we moeten maar meer zorgcapaciteit hebben. Had het kabinet drie weken geleden hard ingegrepen, dan zou jij (denk ik?) tevreden zijn geweest maar die mensen waren dan nog bozer :)
Dat weet ik niet, in juli is dat ook gedaan. Toen kon er wel vroeg worden ingegrepen en had denk ik te maken met het roodkleuren van Nederland op de ECDC kaart.

Ik snap dat er mensen zijn die wijzen naar de overheid als zinloos excuus gebruiken, maar o.a. in dit topic wordt de discussie over het kabinetsbeleid nogal eens afgedaan met de stelling - ik parafraseer - 'wijzen naar overheid is onzinnig'.

Terwijl het kabinetsbeleid voor de zorgoverbelasting nu juist het meest zinnige is lijkt mij. Het gekke is dat veel zorgverleners dat zelf maar niet in lijken te zien. Hoe het met de longarts zit die je citeerde weet ik niet, maar bij Op1 zat vorige week de voorzitter van de NVSHA en die beschreef duidelijk dat het gevoerde beleid intrinsiek leidt tot uitputting.

We moeten het dus vooral over het beleid hebben lijkt mij, want het rekening houden met de emoties van de groep waar jij op doelt is een onzinnige aanpak die gedoemd is te mislukken. Na een tijdje overstroomt de zorg toch wel en dan heb je precies dezelfde emoties, maar dan over maatregelen die vooral veel langer moeten worden aangehouden.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Enforcer
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:20:
Bij dat soort klachten moet je je laten testen, toch? Dus dat kan geen formeel geen Covid zijn.
Dus jij denkt dat iedereen (inclusief jezelf) bij ieder klein kuchje of 1x hoesten een covid-test gaat uitvoeren? Daarnaast is bewezen dat ook al heb je zelf (nog) geen klachten je alsnog drager van het virus kan zijn, plus dat er een incubatietijd is, etc, etc... dat is algemene basiskennis...

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:20:
[...]

@Wolly dat is vooral politiek, het slechte nieuws er doordrukken terwijl je het publiek ook een kleine win geeft.
Exact. Politiek waarvan dan gezegd wordt 'De meerderheid heeft dit beslist'. Maar die politiek is op hetzelfde moment een toneelspel waar de uitkomst van het debat al vantevoren vastligt. Geen van de meerderheids-actoren stelt kritische vragen, ze zijn allemaal geschokt als een negatieve uitwas van hun gesteunde beleid in beeld komt en we schieten als NL van de hak op de tak.

Is het teveel gevraagd om eens een debat te hebben over de toekomst?

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:25
Johan Bogle schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:36:
[...]
De impact van 2G boven 3G? Bij 2G heeft slechts 15% van de bevolking last van maatregelen tegenover 100% bij 3G + "lockdown light".

Van mij mogen ze die 2G vandaag nog invoeren.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Blackouts schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:27:
[...]

De impact van 2G boven 3G? Bij 2G heeft slechts 15% van de bevolking last van maatregelen tegenover 100% bij 3G + "lockdown light".

Van mij mogen ze die 2G vandaag nog invoeren.
Let op gedeeltelijk effect, er vanuit gaande dat die 15 procent netjes luistert en bedrijven en winkels meewerken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Redax op 14-11-2021 12:30 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Number10
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:09:
[...]
Nee indammen deden we met de griep ook niet. Sturing is op zorg capaciteit nu. Je kan je zelf beschermen door vaccinatie.
Wat heeft het met griep te maken? Dit is een ziekte met veel ernstiger gevolgen. Niet iedereen kan zich laten vaccineren en niet iedereen reageert (voldoende).

Overigens is 'deden we met griep ook niet' sowieso geen zinnig argument. Waarom moet hetgeen er gedaan werd leidend zijn?

• HEY_DUDE
Enforcer schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:24:
[...]

Dus jij denkt dat iedereen (inclusief jezelf) bij ieder klein kuchje of 1x hoesten een covid-test gaat uitvoeren? Daarnaast is bewezen dat ook al heb je zelf geen klachten je alsnog drager van het virus kan zijn, plus dat er een incubatietijd is, etc, etc... dat is algemene basiskennis...
Het is algemene basiskennis dat het virus zich inderdaad gewoon kan verspreiden. Bijv. In een volle bioscoop zaal. Dat kan nu en kon afgelopen zomer ook. Maar dat het virus zich kan verspreiden betekent niet dat we een bioscoop moeten sluiten.

• Johan Bogle
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:09:
[...]

Denk dat statistiek weldegelijk een belangrijke factor is: voor millennials is de kans om ernstig ziek te worden minimaal, zeker als ze gevaccineerd zijn. Statistisch gezien is het voor hen gevaarlijker om naar de kroeg te fietsen dan daar daadwerkelijk te zijn.

Dat is wel de groep die door de 'milde lockdown' het hardst geraakt wordt: de gemiddelde 45 plusser gaat niet meer week in week uit stappen, heeft geen grote feesten thuis, etc. etc. Eenmaal in de luiers ziet het leven er veel gezapiger uit.

Als dan theaters en bioscopen waar relatief veel boomers komen uitgezonderd zijn snap ik wel dat zelfs de burgemeester van Breda een oogje toeknijpt.
het gaat om verspreiding he? Dat lijkt bij veel mensen niet voldoende door te dringen. Dat iemand van 20 besmet raakt zou niet erg zijn als die niemand anders aan zou steken. Zo werkt het niet en dus is besmetting van jongeren ook erg. (En vaak inderdaad de bron, simpelweg doorsat jongeren meer op stap gaan) Lullig, maar zo werkt het.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:18:
[...]

Laten we over een paar weken eerst kijken wat 2G met de cijfers in Oostenrijk en Duitsland doet. Als het daar niet werkt gaat het in een eigenwijs land als Nederland ook niet werken en is volledige sluiting het enige wat rest.

Dan nog heb ik ernstige twijfel over de horeca als belangrijke bron, vrijwel alle besmettingen om me heen (en dat zijn er een hoop) zijn direct of indirect gerelateerd aan kinderen in de PO leeftijd. Van de D-tjes moest de helft naar de teststraat, in groep 4 van mijn jongste waren ook al 3 gevallen.
Probleem voor nederland zal vooral worden wie de modder gaat vangen. Politiek heeft er geen zin in want dat kost stemmen. politie heb ik al maanden niet meer gehoord maar zullen waarrschijnlijk zeggen dat ze liever boeven gaan vangen. Boa's zeggen dat ze geen capaciteit hebben maar ondertussen liever parkeerboetes uitschrijven. Burgemeesters wijzen weer naar den haag. En de ondernemer heeft er natuurlijk ook geen zin in want die ziet omzet en marge verlies....

Het is ook gewoon een bestuurscrisis inmiddels :)

Dat scholen ook besmettingshaarden zijn is inmiddels wel duidelijk. Toch zijn die wat lastiger te sluiten.... laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 14-11-2021 12:33 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een QR code maar zou me ernstig bezwaard voelen over het invoeren van 2G. Ik zou om principiele redenen niet deelnemen. Je mag mij dus ook tellen bij de groep die last heeft van 2G.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:56
Weet niet of dit hier hoort, zo niet dan mag het weg.

Mijn vriendin heeft vrijdag een positieve zelftest gedaan, daarna naar de GGD, ook positief. Nu ontving ze zojuist alle info van de GGD en daar staat in dat huisgenoten die gevaccineerd zijn (ik dus) niet in quarantaine hoeven. Maar dit is toch aangescherpt in de afgelopen persconferentie? Dacht dat iedereen weer in quarantaine moest bij een besmetting in je huishouden, gevaccineerd of niet.

Iemand enig idee hoelang ik thuis moet blijven en op wat voor moment testen? Na 5 dagen sowieso denk ik? Maar daarna? Ik kan nergens echt iets vinden.

• Johan Bogle
Johan Bogle schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:30:
[...]
het gaat om verspreiding he? Dat lijkt bij veel mensen niet voldoende door te dringen. Dat iemand van 20 besmet raakt zou niet erg zijn als die niemand anders aan zou steken. Zo werkt het niet en dus is besmetting van jongeren ook erg. (En vaak inderdaad de bron, simpelweg doorsat jongeren meer op stap gaan) Lullig, maar zo werkt het.
pietje gaat op stap en raakt besmet in de kroeg. Thuis steekt hij zijn ouders en zijn broertje aan en op school 5 klasgenootjes. Resultaat op papier: 1 besmetting in de horeca, 3 thuissituatie en 5 op school. Maar in feite dus 9 door de horeca. Het virus komt niet door de brienvenbus in huis. De besmetting is altijd elders.

• niek_nijmegen
Enforcer schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:24:
[...]
Dus jij denkt dat iedereen (inclusief jezelf) bij ieder klein kuchje of 1x hoesten een covid-test gaat uitvoeren? Daarnaast is bewezen dat ook al heb je zelf (nog) geen klachten je alsnog drager van het virus kan zijn, plus dat er een incubatietijd is, etc, etc... dat is algemene basiskennis...
Nee, zo naïef ben ik gelukkig niet.
Maar je schetste een beeld van een bioscoopzaal waarin mensen 'lekker kuchen/niesen/proesten'. Dus een zaal waarin mensen ziek en virulent gaan zitten virusverspreiden. Dat is iets anders dan het kleine kuchje en de enkele hoest die je nu beschrijft.
Er zitten toch ook alleen 2G-mensen in de zaal, of begrijp ik de maatregelen verkeerd? Dus kans op ziekenhuisopname is gering, mocht er iemand geïnfecteerd raken.

Niet dat ik nu graag in zo'n volle zaal zou gaan zitten, trouwens.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• hoevenpe
Die jongeren hebben er zelf echter geen (directe) last van, die maken relatief weinig gebruik van zorg en worden het minste geraakt als het daar vastloopt.

Alleen al uit solidariteit zou je de pijn breder in de samenleving moeten leggen, bedacht me net dat op een vodje in mijn broekzak en een blikje in de dugout ipv het clubhuis na ik persoonlijk weinig merk van de 'lockdown'.

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 14-11-2021 12:38 ]

• HEY_DUDE
Number10 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:29:
[...]

Wat heeft het met griep te maken? Dit is een ziekte met veel ernstiger gevolgen. Niet iedereen kan zich laten vaccineren en niet iedereen reageert (voldoende).

Overigens is 'deden we met griep ook niet' sowieso geen zinnig argument. Waarom moet hetgeen er gedaan werd leidend zijn?
Vrij veel we kunnen namelijk net als met griep ons niet beschermen tegen contact met het virus. We kunnen alleen iets doen aan de snelheid waarmee we in contact komen met het virus en daarmee de druk op de zorg verminderen. Na X jaar heeft iedereen corona gehad of is gevaccineerd. We zijn nu eenmaal een biologisch wezen en vatbaar voor virussen zoals corona en griep. Er zijn helaas geen strategieën om mensen permanent te beschermen tegen blootstelling. Dat corona ernstiger is of meer klachten geeft daar heeft de natuur geen boodschap aan.

• Enforcer
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:35:
Er zitten toch ook alleen 2G-mensen in de zaal, of begrijp ik de maatregelen verkeerd? Dus kans op ziekenhuisopname is gering, mocht er iemand geïnfecteerd raken.
3G-mensen, maar dan nog. Ik heb van dichtbij een volledig gevaccineerde 50jarige meegemaakt en is nu na enkele weken nog steeds herstellende van corona.

• jadjong
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:36:
[...]

Die jongeren hebben er zelf echter geen (directe) last van, die maken relatief weinig gebruik van zorg en worden het minste geraakt als het daar vastloopt.

Alleen al uit solidariteit zou je de pijn breder in de samenleving moeten leggen, bedacht me net dat op een vodje in mijn broekzak en een blikje in de dugout ipv het clubhuis na ik persoonlijk weinig merk van de 'lockdown'.
Tja, die jongeren zijn in augustus geprikt en kunnen nog op wintersport. Die boomer valt misschien net buiten de boot. >:)

• hoevenpe
jadjong schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:42:
Die boomer valt misschien net buiten de boot. >:)
Herstelbewijs telt ook... :)
wintersportende boomer pakt theateragenda erbij

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:31:
Ik heb een QR code maar zou me ernstig bezwaard voelen over het invoeren van 2G. Ik zou om principiele redenen niet deelnemen. Je mag mij dus ook tellen bij de groep die last heeft van 2G.
Ik sta daar ook zo in. Ik had en heb weinig vertrouwen in het effect van 3G, maar dat vond ik voor iedereen laagdrempelig genoeg om acceptabel te zijn.
Bij 2G haak ik af, daar ga ik niet aan meewerken, dat trekt mijn geweten niet. Praktisch gezien ga ik, indien 2G ingevoerd wordt, nergens naar binnen waar je enkel met 2G kunt komen.

• niek_nijmegen
Enforcer schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:41:
[...]

3G-mensen, maar dan nog. Ik heb van dichtbij een volledig gevaccineerde 50jarige meegemaakt en is nu na enkele weken nog steeds herstellende van corona.
Ah ja, die 2G en 3G heb ik helemaal verkeerd in mijn hoofd.
Een volle bioscoop-/concert-/theaterzaal leek me redelijk met 2G, of 3G mèt vaste zitplaatsen èn 1,5m afstand. Maar zo zijn de plannen niet.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik krijg steeds sterker de indruk dat er een serieus probleem is met het draagvlak en het vertrouwen, ik heb de afgelopen dagen veel mensen gesproken en waar mensen vorig jaar nog netjes volgde kunnen veel zich niet meer vinden in het beleid, collega's die ik helemaal balastic hoorde gaan omdat hun wintersport in gevaar is omdat hij hun vaccinatiestatus niet meer geldig is. Ik vraag mij oprecht af waar dit heen gaat.

Volgens mij moeten we gewoon terug naar een test-beleid, geen negatieve test geen toegang tot niet-essentiële voorzieningen binnen.

De infra-structuur ligt er dus misschien moeten we dit maar gaan doen. Geen willekeur, geen complicaties door de afneemde werking van vaccinaties etc.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

HansAnders07 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:33:
Nu ontving ze zojuist alle info van de GGD en daar staat in dat huisgenoten die gevaccineerd zijn (ik dus) niet in quarantaine hoeven.
Echt ongelooflijk 8)7 |:(

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

zacht schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:46:
[...]

Ik sta daar ook zo in. Ik had en heb weinig vertrouwen in het effect van 3G, maar dat vond ik voor iedereen laagdrempelig genoeg om acceptabel te zijn.
Bij 2G haak ik af, daar ga ik niet aan meewerken, dat trekt mijn geweten niet. Praktisch gezien ga ik, indien 2G ingevoerd wordt, nergens naar binnen waar je enkel met 2G kunt komen.
Dan is ook het gewenste effect bereikt van het beperken van contacten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:13
Ik hoorde gisteren dat jongeren (jansen vaccin of niks) elkaar al opzoeken als er eentje corona heeft.
Soort corona party om elkaar aan te steken.
Vervolgens naar de GGD teststraat en hop, binnen dat herstelbewijs en de wintersport kan doorgaan.
Dit is de omgekeerde wereld van 2G 8)7

• niek_nijmegen
HansAnders07 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:33:
Weet niet of dit hier hoort, zo niet dan mag het weg.

Mijn vriendin heeft vrijdag een positieve zelftest gedaan, daarna naar de GGD, ook positief. Nu ontving ze zojuist alle info van de GGD en daar staat in dat huisgenoten die gevaccineerd zijn (ik dus) niet in quarantaine hoeven. Maar dit is toch aangescherpt in de afgelopen persconferentie? Dacht dat iedereen weer in quarantaine moest bij een besmetting in je huishouden, gevaccineerd of niet.

Iemand enig idee hoelang ik thuis moet blijven en op wat voor moment testen? Na 5 dagen sowieso denk ik? Maar daarna? Ik kan nergens echt iets vinden.
"Als een huisgenoot besmet is dan gaat die in isolatie. Alle andere (gevaccineerde en ongevaccineerde) huisgenoten moeten in quarantaine. (Deze maatregel gaat formeel in per maandag 15 november, alle informatie wordt die dag hierop aangepast.)"

Bron

Dus morgen moet je wel in quarantaine, lijkt het...

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

mesa57 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:57:
Ik hoorde gisteren dat jongeren (jansen vaccin of niks) elkaar al opzoeken als er eentje corona heeft.
Vervolgens naar de GGD teststraat en hop, binnen dat herstelbewijs en de wintersport kan doorgaan.
Die suggesties heb ik in mijn omgeving ook al gehoord |:(

• zacht
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:56:
[...]

Dan is ook het gewenste effect bereikt van het beperken van contacten.
Ik denk dat je meer beperking van contacten bereikt door geen volle natte 2G-horeca toe te staan dan door dat deze gevaccineerde boomer zijn twee pilsjes in de maand niet gaat drinken.

• zacht
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:58:
[...]

"Als een huisgenoot besmet is dan gaat die in isolatie. Alle andere (gevaccineerde en ongevaccineerde) huisgenoten moeten in quarantaine. (Deze maatregel gaat formeel in per maandag 15 november, alle informatie wordt die dag hierop aangepast.)"

Bron

Vandaag nog even de bloemetjes buiten zetten en morgen lekker binnen blijven. Daar heeft de overheid goed over nagedacht.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14

Mfpower

In dubio

t_captain schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:31:
Ik heb dat überhaupt al bij de coronapas. Behalve misschien voor evenementen en niet geplaceerde horeca vind ik dat al veel te ver gaan. Ik kom niet op een plek waar ik dat ding moet laten zien. We moeten veel meer beseffen dat dit een crisis is die we met z’n allen moeten dragen. Maar helaas is het narratief steeds weer “doe even x en dan zijn we erdoor”.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 14-11-2021 13:07 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

zacht schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat je meer beperking van contacten bereikt door geen volle natte 2G-horeca toe te staan dan door dat deze gevaccineerde boomer zijn twee pilsjes in de maand niet gaat drinken.
Er is volgens mij gewoon dusdanig veel gezeik vanuit de natte horeca gekomen dat ze de boel niet zomaar meer durven te sluiten. Die schreeuwen dan moord en brand. Maar inderdaad, die natte horeca sluiten is denk ik de grootste tik die je uit kan delen tegen het virus. Er zullen dan wel weer thuis feestjes worden gegeven, maar dat doe je niet met een paar honderd man.

• zacht
  • Niet online
Redax schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:29:
[...]

Let op gedeeltelijk effect, er vanuit gaande dat die 15 procent netjes luistert en bedrijven en winkels meewerken. ;)
Sowieso hoor ik om me heen dat de illegale feestjes voor ongevaccineerden al in voorbereiding zijn voor het geval 2G er komt.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

zacht schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:08:
[...]

Sowieso hoor ik om me heen dat de illegale feestjes voor ongevaccineerden al in voorbereiding zijn voor het geval 2G er komt.
Het erge is dat ik dit ook nog best een beetje kan begrijpen. Ik vind die 2G maatregel ook moeilijk om achter te staan. Aan de ene kant ben ik echt pis en pislink op de lui die willens en wetens geen vaccin nemen, aan de andere kant is dat nou eenmaal hun goed recht.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Die feestjes zijn er al begreep ik van mijn neefjes, volledig verzorgt inclusief kaartverkoop.

• hoevenpe
Als de overheid niet voor februari met boosters over de brug komt is het voor 50- de enige manier om de wintersport te redden.

• Number10
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:40:
[...]
Vrij veel we kunnen namelijk net als met griep ons niet beschermen tegen contact met het virus. We kunnen alleen iets doen aan de snelheid waarmee we in contact komen met het virus en daarmee de druk op de zorg verminderen. (…)
Natuurlijk kun je je wel beschermen, sterker nog: er was vrijwel geen griep vorig jaar.

We hebben een groot deel van de tijd in Nederland de Rt rond de 1 gehad (en helaas zelden <1) met een hoog aantal besmettingen bij een R0 die opliep van circa 3 naar circa 6 en dus is er wel degelijk een manier om mensen te beschermen.
(…) Na X jaar heeft iedereen corona gehad of is gevaccineerd. We zijn nu eenmaal een biologisch wezen en vatbaar voor virussen zoals corona en griep. Er zijn helaas geen strategieën om mensen permanent te beschermen tegen blootstelling. (…)
Permanent? Waar schrijf ik dat? En er zijn overigens voor andere ziekten wel degelijk vaccins die veel langer werken en gezien het lage aantal besmettingen dus tot eliminatie hebben geleid. Je gaat ook vrolijk voorbij aan de mensen die niet (nog) niet gevaccineerd kunnen worden of onvoldoende beschermd zijn na vaccinatie. Heb je daar ook een oplossing voor of hebben die maar gewoon pech?

Het punt is dat er met het verstrijken van de tijd vaccins zijn gerealiseerd en er nu behandelingen lijken aan te komen. Helaas wil het kabinet daar nooit op wachten en verklaart de strijd keer op keer vroegtijdig ten einde.

Maar evenals voor diverse andere besmettelijke ziekten met een A, B of C status betekent de beschikbaarheid van vaccins of behandelingen niet dat je het maar wat rond moet laten gaan. Hoe denk je bijvoorbeeld dat varianten ontstaan? Bij veel besmettingen uiteraard. Noch betekenen vaccins of behandelingen dat je de boel maar ongehinderd zou kunnen laten verspreiden in de fictieve situatie dat er 17 miljoen bedden zouden zijn.

• niek_nijmegen
zacht schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:06:
[...]
Vandaag nog even de bloemetjes buiten zetten en morgen lekker binnen blijven. Daar heeft de overheid goed over nagedacht.
Maar kennelijk komen we dus van een situatie waarin huisgenoten überhaupt niet meer in quarantaine hoefden... Opmerkelijk, maar dan is dit op termijn winst, qua bestrijding.

• hoevenpe
Thomas schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:08:
Maar inderdaad, die natte horeca sluiten is denk ik de grootste tik die je uit kan delen tegen het virus.
Dat is sluiten van al het onderwijs en de jeugdsport: een grote groep die vrijwel geen symptomen heeft, dagelijks intensief contact heeft en net zo besmettelijk is.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:09:
[...]

Wat een interessant artikel (y)

[...]

Ik kies liever voor het optie 1: Gedrag aanpassen.

[...]

Wederom een percentage, altijd interessant! Bij volledige vaccinatie zitten we op een immuniteitsgraad van 50%. Immuniteitsgraad is: Alle mensen die immuun zijn / totale bevolking (Bron)

Dezelfde epidemioloog , Alma Tostmann, schatte dat percentage op 1 september nog op 80%, een daling van de immuniteitsgraad van 30 procentpunt!

[...]

@42erik Eerder hadden we het over dat basisregels die in het systeem moesten komen van de Nederlander, dit artikel schrijft hetzelfde:

[...]

Het is wel een kwestie van volharding om het in de mensen te krijgen zoals wij ook constateerden:

[...]
Dat kan nog extreem ingewikkeld worden. Zeker omdat er meteen al een 2e optie genoemd wordt

Hoogleraar immunologie Marjolein van Egmond is net iets optimistischer dan de meeste van haar collega's. Ze houdt nog rekening met een gunstig scenario, waarbij iedereen komende zomer een boosterprik kan krijgen. Daardoor maken mensen nieuwe antistoffen aan, zodat een nieuwe golf besmettingen voorkomen kan worden.

Maar of dat realistisch is durft ze niet zeggen. "Hoelang blijven die antistoffen aanwezig? Uiteindelijk gaat het weer naar beneden."

Dat geeft een keuze. Ik persoonlijk zou dan kiezen voor een goed getimede booster, en hele lichte maatregelen, zoals thuis blijven bij klachten en geen handen schudden.

Een ander zou kiezen voor thuisblijven, geen handen, thuiswerken en 1.5m. Zonder booster.

En dan heb je nog mensen die niks willen, want die hebben we nu ook.

Dus waar er voor gekozen wordt, er is sowieso een deel van de maatschappij het niet mee eens. En dat wat met naleving...

Poe, ingewikkeld hoor. Ik ga de politiek maar niet in...

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:11:
[...]

Als de overheid niet voor februari met boosters over de brug komt is het voor 50- de enige manier om de wintersport te redden.
Het is wel een moment om stil te staan bij de luxe die wij als mensen hebben bereikt. Je laten besmetten om je luxe vakantie te redden.

Zou men dat met de Polio epidemie ook hebben gedaan ?

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

CornermanNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:16:
[...]

Het is wel een moment om stil te staan bij de luxe die wij als mensen hebben bereikt. Je laten besmetten om je luxe vakantie te redden.

Dit geeft meteen aan dat mensen corona niet bang zijn voor corona en het zeker niet onder een A ziekte beschouwen, met een ebola of polio zouden de maatregelen helemaal geen probleem zijn vermoed ik.

• hoevenpe
revolution-nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:22:
Dit geeft meteen aan dat mensen corona niet bang zijn voor corona en het zeker niet onder een A ziekte beschouwen, met een ebola of polio zouden de maatregelen helemaal geen probleem zijn vermoed ik.
Voor een gezonde gevaccineerde 50 minner is het risico statistisch gezien minimaal. Dat maakt dat je bereid bent meer risico te lopen, zeker als de 'consequentie' een extra jaar toegang tot de kroeg, het restaurant en de skilift is.

Bewust corona opzoeken gaat me persoonlijk te ver, maar merk wel dat ik het niet erg zou vinden het onverhoopt op te lopen. We blijven gewoon naar kantoor gaan: iedereeen is gevaccineerd en voel je je niet lekker dan werk je die dag maar thuis.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

St@m

@ Your Service

CornermanNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:16:
[...]

Mijn pa ondervindt nog altijd de problemen die hij heeft gekregen na zijn poliobesmetting, maar als die al fysiek zou kunnen skiën (wat dus niet kan door de polio), dan stond ie waarschijnlijk vooraan om zich te laten besmetten als dat nodig was :D

Hij heeft polio overleefd, laat zich echt niet meer bang maken. (zijn woorden)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

revolution-nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:22:
[...]

Idd. Het feit dat mensen zich liever laten besmetten dan de prik te nemen zegt al genoeg hoe bang mensen zijn voor dit virus.

Veel jongeren hebben de prik alleen maar genomen om hun vrijheid terug te krijgen. Een besmetting oplopen geeft je nu een QR voor een jaar.

Twitter

• 42erik
  • Niet online
[...]

Waarom? Volgens genoeg wijze mensen gaat iedereen het toch wel krijgen. Als er 17M plekken zijn, kan iedereen het zonder probleem tegelijk krijgen. Ik bedoel dan wel met vaccin, zodat de gevolgen niet zo dramatisch zijn... Alhoewel... Overbevolkte aarde.... Ok, laten we niet die kant opgaan

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41
[...]

Dan hoop ik dat wanneer zo iemand opgenomen moet worden dat dit enkel en alleen zal gebeuren wanneer daar geen enkele andere afspraak voor uitgesteld of afgezegd zal worden. Indien je stoer genoeg bent om bewust besmet te raken dan ga je ook maar lekker de gevolgen thuis voelen. Helaas werkt dat zo niet in onze zorgstaat…

Ik zei laatst ook al op het werk dat ik COVID besmettingsfeestjes verwacht. Ergens hoop ik dat dit (kortstondig) zódanig uit de hand zal lopen dat mensen wellicht gaan inzien dat we samen uit deze ellende moeten zien te komen en dat eigenwijs zelf blijven aankloten wellicht geen strak plan is..

En vanuit de overheid bekeken zal er maar 1 antwoord mogelijk zijn; overal 1G toepassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 14-11-2021 13:33 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• 42erik
  • Niet online
Redax schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:29:
[...]

Ik mag hopen dat die 15% gewoon meewerken. Ze weigeren al een vaccin, zonder goede reden, als ze dan ook nog eens de loopholes zoeken... 8)7 8)7 8)7 :N

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:29:
[...]
Waarom? Volgens genoeg wijze mensen gaat iedereen het toch wel krijgen. Als er 17M plekken zijn, kan iedereen het zonder probleem tegelijk krijgen. Ik bedoel dan wel met vaccin, zodat de gevolgen net zo dramatisch zijn...
Zie al mijn antwoorden hierboven die volgden op precies dezelfde vraag die je ook had kunnen lezen, maar waar je blijkbaar voorbij bent gescrolled. Dit komt over als vragen naar de bekende weg.

Het betreft een ziekte met een relatief hoge IFR en besmettingen leiden volgens het OMT bij 2-10% van de gevallen tot langdurige klachten. Gelukkig beschermen de vaccins goed tegen sterfte, ziekte en deels ook tegen besmettingen, maar niet iedereen reageert (voldoende) op een vaccin en niet iedereen kan gevaccineerd worden (op dit moment).

• user109731
  • Niet online

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

42erik schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:33:
[...]

Ik mag hopen dat die 15% gewoon meewerken. Ze weigeren al een vaccin, zonder goede reden, als ze dan ook nog eens de loopholes zoeken... 8)7 8)7 8)7 :N
Inmiddels vind ik gevaccineerden met een oude prik en lage bescherming een groter gevaar dan de ongevaccineerden die toch al nergens heen kunnen. In dat kader is het ook onzinnig om in de huidige situatie gevaccineerden en ongevaccineerden tegenover elkaar te zetten.

• zacht
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:14:
[...]

Maar kennelijk komen we dus van een situatie waarin huisgenoten überhaupt niet meer in quarantaine hoefden... Opmerkelijk, maar dan is dit op termijn winst, qua bestrijding.
Klopt, ik mocht/moest in het geval van een positief geteste huisgenoot zelfs gewoon gaan werken (landelijk protocol kinderopvang). Gelukkig hebben ze ondertussen bedacht dat dat niet handig is.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
revolution-nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:39:
[...]

Inmiddels vind ik gevaccineerden met een oude prik en lage bescherming een groter gevaar dan de ongevaccineerden die toch al nergens heen kunnen. In dat kader is het ook onzinnig om in de huidige situatie gevaccineerden en ongevaccineerden tegenover elkaar te zetten.
Jij vindt ....... serieus? Hou eens op met die onderbuik gevoelens man. Alleen al hierom zo snel mogelijk 2G.

• 42erik
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:31:
[...]

Dan hoop ik dat wanneer zo iemand opgenomen moet worden dat dit enkel en alleen zal gebeuren wanneer daar geen enkele andere afspraak voor uitgesteld of afgezegd zal worden. Indien je stoer genoeg bent om bewust besmet te raken dan ga je ook maar lekker de gevolgen thuis voelen. Helaas werkt dat zo niet in onze zorgstaat…

Ik zei laatst ook al op het werk dat ik COVID besmettingsfeestjes verwacht. Ergens hoop ik dat dit (kortstondig) zódanig uit de hand zal lopen dat mensen wellicht gaan inzien dat we samen uit deze ellende moeten zien te komen en dat eigenwijs zelf blijven aankloten wellicht geen strak plan is..

En vanuit de overheid bekeken zal er maar 1 antwoord mogelijk zijn; overal 1G toepassen.
Ander voorstel, tikkeltje bizar en rijkelijk extreem... Die 15% doet efficiënt, raken allemaal tegelijk besmet, en na 3 weken is het reservoir op. Of je bent gevaccineerd, of besmet, of je bent er niet meer.

Dan is in die 3 weken de zorg volledig uitgesteld, maar daarna kan ie redelijk normaal verder.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:27:
[...]

Voor een gezonde gevaccineerde 50 minner is het risico statistisch gezien minimaal. Dat maakt dat je bereid bent meer risico te lopen, zeker als de 'consequentie' een extra jaar toegang tot de kroeg, het restaurant en de skilift is.

Bewust corona opzoeken gaat me persoonlijk te ver, maar merk wel dat ik het niet erg zou vinden het onverhoopt op te lopen. We blijven gewoon naar kantoor gaan: iedereeen is gevaccineerd en voel je je niet lekker dan werk je die dag maar thuis.
Ik denk dat je dit kan vergelijken met een ski-vakantie.
Er is een risico dat je met botbreuken de vakantie eerder moet beëindigen, maar vaak gaat het gewoon goed. (Zie ook de dagelijkse bezigheden zoals naar kantoor, supermarkt en café gaan. Er is een risico dat je besmet wordt, maar dat is relatief klein. En als je het krijgt is de kans op ziekenhuisopname erg klein.)
Daarnaast zijn er altijd mensen zelf voor meer risico kiezen en buiten de piste gaan skiën. (Deze mensen kan je vergelijken met feestgangers die niet allemaal met een test of vaccinatie elkaar ontmoeten.)
Ook zijn er oudere mensen die vroeger op de latten hebben gestaan en niet meer op ski-vakantie gaan omdat ze zich te oud voelen om te skiën. (Deze mensen nemen bewust dus geen risico's en nemen gewoon de adviezen over. )

Speel ook Balls Connect en Repeat

• zacht
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:31:
[...]

Ben ik voor. Maar dan de G van getest.

Verwijderd

tlpeter schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:42:
[...]

Jij vindt ....... serieus? Hou eens op met die onderbuik gevoelens man. Alleen al hierom zo snel mogelijk 2G.
En dat laatste vind ik weer serieus belachelijk en onderbuik. Leuk hè al die meningen .

• hoevenpe
zacht schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:43:
Testen om naar de Hema of IKEA te mogen, eerst anderhalf uur heen en weer naar de teststraat om een kop koffie in de sportkantine te kunnen halen?

Gaat niet gebeuren.

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:36:
[...]

Zie al mijn antwoorden hierboven die volgden op precies dezelfde vraag die je ook had kunnen lezen, maar waar je blijkbaar voorbij bent gescrolled. Dit komt over als vragen naar de bekende weg.

Het betreft een ziekte met een relatief hoge IFR en besmettingen leiden volgens het OMT bij 2-10% van de gevallen tot langdurige klachten. Gelukkig beschermen de vaccins goed tegen sterfte, ziekte en deels ook tegen besmettingen, maar niet iedereen reageert (voldoende) op een vaccin en niet iedereen kan gevaccineerd worden (op dit moment).
Ik zie jou post en reageer daarop. De rest had ik inderdaad nog niet gezien nee. Ik lees, niet heel gek, van boven naar beneden.

Je argumenten doen het alleen niet, als zelfs met indammen iedereen het toch krijgt, komen al die effecten alsnog langs. Enige verschil is snelheid

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

tlpeter schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:42:
[...]

Er is maar een goede methode en dat is 1G, iedereen gewoon testen, gevaccineerd of niet. Het risico op kamikaze gevaccineerden die zich veilig wanen en nergens meer naar kijken filter je er op deze manier ook uit.

Voor nu moeten moeten we natuurlijk z.s.m. gaan boosteren en QR codes intrekken bij een vaccinatiestatus ouder dan 9 maanden.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Bossie schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:20:
Ik denk dat de overheid heel graag helder en voorspelbaar beleid zouden willen maken echter zijn de parameters mbt virus, advies, wetgeving, maatschappij te complex/veranderlijk om dit te doen.

Het andere probleem is dat er ook bij helder/duidelijk beleid er altijd groepen zullen zijn die grenzen blijven opzoeken (wat resulteer in meer onvrede want beleid moet verscherpt worden icm handhaving), groepen die bij elke beperking maximaal onvrede uiten ipv te denken in mogelijkheden.
Een duidelijk beleid kan, kijk naar Denemarken. De Denen worden binnenkort opnieuw geconfronteerd met een coronapas, maar het komt helemaal niet uit de lucht vallen en na aankondiging gaat het ook niet gelijk de dag erna in. Zweden is qua aanpak het andere uiteinde met hun laissez-faire houding, maar wederom goed voorspelbaar. Gevolg is dat burgers doorgaans minder onvrede kennen en bereid zijn om mee te werken. De Denen en Zweden hebben ondanks uiteenlopende aanpak wel vertrouwen voor het merendeel in hun overheden. In geen van deze landen hoor je tegenslagen afgeschoven worden op maatschappelijke groepen, zoals gebeurt in Nederland.

Wij zitten in vergelijking meer in een soort achtbaan. Nog geen anderhalve maand geleden ging de vlag uit om afgelopen vrijdag schielijk weer te verdwijnen. De Jonge zijn vingertje draait overuren met hoe hij schuldigen aan het aanwijzen is en hij ons moet slaan omdat hij van ons houdt. Vrijdag was het dan ineens een verzoenende coronaminister, maar na maanden en maanden van zwarte pieten toespelen klonk dat weinig gemeend. Met elke beweging van de jojo raakt het geduld steeds verder op.
revolution-nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:55:
Ik krijg steeds sterker de indruk dat er een serieus probleem is met het draagvlak en het vertrouwen, ik heb de afgelopen dagen veel mensen gesproken en waar mensen vorig jaar nog netjes volgde kunnen veel zich niet meer vinden in het beleid, collega's die ik helemaal balastic hoorde gaan omdat hun wintersport in gevaar is omdat hij hun vaccinatiestatus niet meer geldig is. Ik vraag mij oprecht af waar dit heen gaat.
De dieptepunt van het vertrouwen hoeft geen vermoeden te zijn:
Aan de flanken radicaliseert een deel van de kiezers
Vertrouwen in overheid sterk afgenomen tijdens coronacrisis

In recent onderzoek van de Erasmus Universiteit antwoord minder als 30% van de respondenten (enigszins) positief op de vraag of zij de overheid nog vertrouwen. We mogen rustig spreken van een dieptepunt. Het kabinet krijgt deze signalen ook vanuit het SCP met enige regelmaat:

Kim Putters: ‘Politici denken dat het gedaalde vertrouwen vooral te maken heeft met de trage formatie. Er zijn veel meer redenen’

Mensen met Janssen die nu ineens paria dreigen te worden mogen zich met recht genaaid voelen. Veel landen gaven geen keuze welk vaccin je zou krijgen, Nederland ook niet. Pas toen Janssen uit het aanbod werd gehaald en later als keuze terugkwam kon je echt kiezen. Al was toen de keus voor Janssen te verdedigen, je was sneller klaar en het vaccin was door de EMA goedgekeurd. Nu kom je ineens een paar maanden later erachter dat je ineens niet veel beter bent dan het ongevaccineerde schorem als het aan Oostenrijk ligt. Dat ondermijnd het vertrouwen wederom als zulke rare bokkensprongen gemaakt worden.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:45:
[...]

Testen om naar de Hema of IKEA te mogen, eerst anderhalf uur heen en weer naar de teststraat om een kop koffie in de sportkantine te kunnen halen?

Gaat niet gebeuren.
Organiseer in ieder winkelcentrum een testlocatie en klaar ben je. Het alternatief is een lockdown of een geldige QR van max 6-9 maanden in combinatie met 2G.

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:45:
[...]
Je argumenten doen het alleen niet, als zelfs met indammen iedereen het toch krijgt, komen al die effecten alsnog langs. Enige verschil is snelheid
Nee, want zoals je zelf al aangeeft zijn er in 2020 vaccins ontwikkelt en lijken er nu behandelingen te komen. Waar het argument 'iedereen krijgt het toch wel' alleen al aan voorbij gaat zijn innovaties zoals deze twee.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
revolution-nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:48:
[...]

Organiseer in ieder winkelcentrum een testlocatie en klaar ben je. Het alternatief is een lockdown of een geldige QR van max 6-9 maanden in combinatie met 2G.
Waarom dan?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
revolution-nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:47:
[...]

Er is maar een goede methode en dat is 1G, iedereen gewoon testen, gevaccineerd of niet. Het risico op kamikaze gevaccineerden die zich veilig wanen en nergens meer naar kijken filter je er op deze manier ook uit.

Voor nu moeten moeten we natuurlijk z.s.m. gaan boosteren en QR codes intrekken bij een vaccinatiestatus ouder dan 9 maanden.
Je doet het weer. Klagen dat gevaccineerden de oorzaak zijn. Ja, ook gevaccineerden moeten opletten. Bij klachten blijf je gewoon thuis. Ongevaccineerden moeten niet zo klagen en ook gewoon hun steentje bijdragen. Ik ben echt klaar met dat verwende gedrag.

• hoevenpe
revolution-nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:47:
Er is maar een goede methode en dat is 1G, iedereen gewoon testen, gevaccineerd of niet.
Dat is het einde van de natte horeca, restaurants, sportkantine en niet essentiële winkels.

Voor een groot evenement naar de teststraat kan ik inkomen, voor een spontaan etentje of onderbroeken bij de Hema gaat vrijwel niemand zich laten testen. Dan maar thuis eten en/of online bestellen.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

42erik schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:33:
[...]

Probleem is dat ze zelf vinden dat ze wél een ontzettend goede reden hebben. Ze zijn net zo stug als wij overtuigde gevaccineerden. Mij krijg je echt niet zover om in de wappie theorieën te geloven, tot ik het daadwerkelijk met eigen ogen zie. Omgekeerd hetzelfde; je hoort het soms in de media, spijt van niet-gevaccineerden pas wanneer er niks anders meer op zit dan intuberen. Pas dan komt het binnen en is het al veel te laat.

• user109731
  • Niet online
zacht schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:43:
Maar in hoeverre is 1g een oplossing voor de problemen die we nu zien? Horeca zal nog bozer zijn en minder controleren, want hogere drempel voor bezoek. Illegale feesten zullen er nog meer zijn want die worden dan opeens ook heel interessant voor de 85% (+ genezen) groep.

Ik denk dat 1g vooral zou werken met betere en snellere tests op locatie, maar snelle tests zijn flink minder betrouwbaar zover ik weet.

Ik vind "Samen uit samen thuis" een nobel principe maar ik zie geen optie waarbij je niet hele sectoren buitensluit.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

mesa57 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:57:
Ach, die jongeren leveren praktisch geen druk op de zorg op, en als ze weten wanneer ze besmet zijn denk ik dat de kans veel kleiner is dat ze opa en oma besmetten dan als ze een keer onbewust besmet raken.

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar zo vreselijk is het nou ook weer niet. En laten we niet vergeten dat dit waarschijnlijk gewoon incidenten zijn die de click-pers halen.

• hoevenpe
Number10 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:50:
Nee, want zoals je zelf al aangeeft zijn er in 2020 vaccins ontwikkelt en lijken er nu behandelingen te komen. Waar het argument 'iedereen krijgt het toch wel' alleen al aan voorbij gaat zijn innovaties zoals deze twee.
Iedereen gaat het ooit krijgen: je kunt er als gevaccineerde beter zo jong en gezond mogelijk mee in aanraking komen dan kan je lichaam zich er tegen wapenen.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
St@m schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:28:
[...]

Mijn pa ondervindt nog altijd de problemen die hij heeft gekregen na zijn poliobesmetting, maar als die al fysiek zou kunnen skiën (wat dus niet kan door de polio), dan stond ie waarschijnlijk vooraan om zich te laten besmetten als dat nodig was :D

Hij heeft polio overleefd, laat zich echt niet meer bang maken. (zijn woorden)
Je niet bang laten maken en je bewust besmetten om iets te doen wat puur een luxe is , is voor mij kenmerkend voor de belevingswereld van mensen. Dat het voor 50- een klein risico is , en voor jonge mensen ook is een technisch gegeven.

Onbewust leunen we op de infrastructuur die er is mocht je tot de kleine groep behoren die bijvoorbeeld wel in de problemen komt. Long covid daar is misschien ook minder kans op , en men gaat er gewoon van uit dat je wel geholpen wordt en dat het allemaal oplosbaar is.

Het gaat mij over de denkwijze , het ingesleten gedachtegoed dat luxe een recht is, en daar betalen anderen hoe dan ook de tol voor. Meestal de minder bedeelden in de samenleving. Die nooit op wintersport kunnen.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Omdat de groep gevaccineerden die te weinig bescherming heeft door de afnemende bescherming iedere dag groter wordt. Deze groep waant zich tegelijk veilig en kijkt nergens naar om.

Vorige week in de winkel ging een gevaccineerden helemaal door het lint tegen een winkelmedewerker toen hij werd aangesproken op zijn ontbrekende mondkapje, was niet nodig want hij is toch gevaccineerd 8)7.

Dus we gaan of naar
- 1G waarbij iedereen test voor toegang bij niet-essentiele voorzieningen en evenementen
- 2G waarbij we de QR intrekken bij een vaccinatie ouder dan 6 maanden.
- Lockdown
- Alles openen en kiezen voor codezwart waarbij we een vervelende boodschap moeten mededelen naar ouderen en kwetsbaren die op de IC (dreigen) te belanden.

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 14-11-2021 13:57 ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

42erik schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:42:
[...]

Ander voorstel, tikkeltje bizar en rijkelijk extreem... Die 15% doet efficiënt, raken allemaal tegelijk besmet, en na 3 weken is het reservoir op. Of je bent gevaccineerd, of besmet, of je bent er niet meer.

Dan is in die 3 weken de zorg volledig uitgesteld, maar daarna kan ie redelijk normaal verder.
Laat die 15% het vaccin nemen en je hebt hetzelfde effect met veel minder risico en veel meer garantie. Mij maakt het niet uit hoe mensen hun weerstand verbeteren (vaccin of ziekte), maar dit plan is onverantwoord. Overigens heb je met één besmetting niet dezelfde weerstand als 2x het vaccin.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:51:
[...]

Dat is het einde van de natte horeca, restaurants, sportkantine en niet essentiële winkels.
Is dit een deadlock?

Als iedereen zich moet laten testen, is het einde van de horeca?
Als alleen ongevaccineerden zich moeten laten testen en gevaccineerden niet (zoals nu het geval is) vindt men dat de gevaccineerden corona verspreiden.
Als niemand zich moet laten testen gaat de coronaverspreiding erg hard en zullen het aantal contactmomenten (vooral in horeca) gesloten moeten worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• hoevenpe
Onbekend schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:57:
Is dit een deadlock?

Als iedereen zich moet laten testen, is het einde van de horeca?
Ik zou wel cijfers willen zien hoeveel ongevaccineerden naar TvT zijn gegaan om daarna eenvoudig uit eten te kunnen, mijn (niet onderbouwde) gevoel is dat dat vooral voor grotere evenementen, het voetbalstadion en feesten gedaan wordt.

Van 85% potentiële klandizie kan je als horecaondernemer goed leven, als door 1G dat dramatisch zakt gooi je de tent niet meer open.

• Dennis
  • Laatst online: 21-11 11:14
Kheos schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:13:
Dus als ik vind dat ik in mijn straat 50 km per uur moet kunnen rijden (want twee dorpen verder hebben ze een gelijkaardige bestraat en daar mag je wel 50km per uur dus da's inconsistent dus) dan moet ik mij daar ook nog niet meer aan houden?
Niet van die whataboutism. Een betere vergelijking is als ze een bord 30 op de snelweg neerzetten en zeggen dat je daar voortaan 30 moet rijden. Dat zou ook niemand begrijpen als je het niet goed uitlegt en dan zullen ook minder mensen zich eraan houden.

• Dennis
  • Laatst online: 21-11 11:14
stylezzz schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:30:
Dus consistentie is een hoofdvoorwaarde? Feitelijk kunnen we dan alleen nog maar zwart/wit denken toch? Horeca dicht? Dan alles dicht..... niemand heeft meer vertier, maar we kunnen tenminste zeggen dat we consistent zijn. Daar snap ik nou niks van :)
Nee hoor, consistentie betekent dat je je houdt aan uitspraken die je eerder doet en dat de maatregelen die je invoert goed onderbouwd zijn en uitgelegd kunnen worden. Leg mij het nut van supermarkten dicht om 20 uur eens uit?

En niet aankomen met minder mobiliteit: mensen moeten toch eten halen of niet soms? Wordt nu alleen maar drukker op andere momenten.

De gorillas en andere nieuwe snelle bezorgdiensten klappen in hun handjes: dit zal ze geen windeieren leggen.

• hoevenpe
Dennis schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:02:
Een betere vergelijking is als ze een bord 30 100 op de snelweg neerzetten en zeggen dat je daar voortaan 30 100 moet rijden. Dat zou ook niemand begrijpen als je het niet goed uitlegt en dan zullen ook minder mensen zich eraan houden.
FTFY :)

Op de linkerbaan merk ik inmiddels weinig verschil meer met twee jaar geleden. Als er al iets veranderd is dan dat vroeger in de toenmalige 100 zones nog afgeremd werd.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:56
niek_nijmegen schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:58:
[...]

Bron

Nou dan wacht ik morgen nog maar even af wat ze communiceren dan.
Pagina: 1 ... 49 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.