Normaal zou ik dat niet willen noemen. Ik heb serieuze twijfels of dat 2G verhaal gaat werken, er is nu al weinig reden meer om in dat hele QR systeem te geloven.Dennahz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:01:
De huidige "lockdown" is sowieso inderdaad een beetje aanmodderen tot de 2G-regel. Ben wel benieuwd of zo meteen met die 2G de sluitingstijden weer volledig weggaan en het écht weer het "normale" leven is voor de gevaccineerden.
Hoeveel ellende is er nodig voordat De Jonge zijn ego project eindelijk kan stoppen? Er belanden mensen in het ziekenhuis mede dankzij die niet werkende coronapas.
Er komen regelmatig vragen over de duur van maatregelen, alleen er komt zelden een antwoord op.Gaan ze dat hier ook doen? Of is het gewoon forever 2G? En gaat die coronapas dan in de zomer weer volledig weg?
Ik hoor veel te weinig doelen van de Rutte en de Jonge. Alleen "we voeren dit en dit nu in, punt.". Jammer dat er daar nooit vragen over komen vanuit de kamer.
De duur van de maatregelen is flexibel op zijn zachts gezegd. De avondklok zou slechts twee weekjes duren. Met die ervaring nog vers in het geheugen betwijfel ik of dit echt drie weken gaat duren. Zeker als Rutte en De Jonge de deksel (eindelijk eens) op hun neus krijgen bij het 2G wetsvoorstel kan het mogelijk erg lang gaan duren. Er lijkt iets kleinzerigs in de heren geslopen te zijn. De Tweede Kamer wil geen coronapas op het terras? Nou dan mag je niet naar de wc zonder coronapas. Ben benieuwd wat een eventuele respons zal worden mochten hun voorstellen de eindstreep niet halen. In ophanden zijnde plannen zie ik voorlopig geen wisselgeld zitten voor de Tweede Kamer zoals er eerder wel was.
De ondernemers zitten helemaal klem. De Jonge voert impopulaire maatregelen in, maar legt de handhaving vervolgens bij de ondernemers neer. Zij moeten mensen aanspreken op mondkapjes of op een coronapas, met alle risico's van dien. Een vakkenvuller of serveerster is geen uitsmijter die eventjes ruzie schopt met een klant. Tegelijkertijd kosten die maatregelen klanten. Mensen die geen mondkapje willen dragen in de winkel wijken lekker uit naar online. Amazon en Bol.com worden weer wat rijker, de lokale ondernemer verliest weer een stukje inkomen. Coronapassen idem, daar blijven klanten ook door thuis.loki504 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:02:
Wat is wel merkwaardig vind is dat die horeca ondernemers echt het idee hebben dat zij 2 jaar lang perfect de regels hebben opgevolgd. En zelfs politie agent gespeeld. Maar een echt goede QR controle uitvoeren konden de meeste niet.
De echte handhavers, boa's en politie, hebben weinig zin meer om coronamaatregelen te handhaven. De politie speelt de hete aardappel door naar de boa's en die zeggen op hun beurt niets te doen omdat ze te veel met agressie te maken krijgen.