Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.011 views

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennahz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:01:
De huidige "lockdown" is sowieso inderdaad een beetje aanmodderen tot de 2G-regel. Ben wel benieuwd of zo meteen met die 2G de sluitingstijden weer volledig weggaan en het écht weer het "normale" leven is voor de gevaccineerden.
Normaal zou ik dat niet willen noemen. Ik heb serieuze twijfels of dat 2G verhaal gaat werken, er is nu al weinig reden meer om in dat hele QR systeem te geloven.

Hoeveel ellende is er nodig voordat De Jonge zijn ego project eindelijk kan stoppen? Er belanden mensen in het ziekenhuis mede dankzij die niet werkende coronapas.
Gaan ze dat hier ook doen? Of is het gewoon forever 2G? En gaat die coronapas dan in de zomer weer volledig weg?

Ik hoor veel te weinig doelen van de Rutte en de Jonge. Alleen "we voeren dit en dit nu in, punt.". Jammer dat er daar nooit vragen over komen vanuit de kamer.
Er komen regelmatig vragen over de duur van maatregelen, alleen er komt zelden een antwoord op.

De duur van de maatregelen is flexibel op zijn zachts gezegd. De avondklok zou slechts twee weekjes duren. Met die ervaring nog vers in het geheugen betwijfel ik of dit echt drie weken gaat duren. Zeker als Rutte en De Jonge de deksel (eindelijk eens) op hun neus krijgen bij het 2G wetsvoorstel kan het mogelijk erg lang gaan duren. Er lijkt iets kleinzerigs in de heren geslopen te zijn. De Tweede Kamer wil geen coronapas op het terras? Nou dan mag je niet naar de wc zonder coronapas. Ben benieuwd wat een eventuele respons zal worden mochten hun voorstellen de eindstreep niet halen. In ophanden zijnde plannen zie ik voorlopig geen wisselgeld zitten voor de Tweede Kamer zoals er eerder wel was.
loki504 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:02:
Wat is wel merkwaardig vind is dat die horeca ondernemers echt het idee hebben dat zij 2 jaar lang perfect de regels hebben opgevolgd. En zelfs politie agent gespeeld. Maar een echt goede QR controle uitvoeren konden de meeste niet.
De ondernemers zitten helemaal klem. De Jonge voert impopulaire maatregelen in, maar legt de handhaving vervolgens bij de ondernemers neer. Zij moeten mensen aanspreken op mondkapjes of op een coronapas, met alle risico's van dien. Een vakkenvuller of serveerster is geen uitsmijter die eventjes ruzie schopt met een klant. Tegelijkertijd kosten die maatregelen klanten. Mensen die geen mondkapje willen dragen in de winkel wijken lekker uit naar online. Amazon en Bol.com worden weer wat rijker, de lokale ondernemer verliest weer een stukje inkomen. Coronapassen idem, daar blijven klanten ook door thuis.

De echte handhavers, boa's en politie, hebben weinig zin meer om coronamaatregelen te handhaven. De politie speelt de hete aardappel door naar de boa's en die zeggen op hun beurt niets te doen omdat ze te veel met agressie te maken krijgen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tom-Z schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:16:
[...]

Het staat in oranje letters onderaan de eerste tabel die je post: "Aannames: infectie geeft volledige immuniteit; vaccinatie geeft immuniteit volgens vaccin specifieke immuniteit".
Correct, dus de Beschermd tegen (her)infectie kolom is voor wat betreft de bescherming die de gevaccineerden brengen gebaseerd op de waardes die uit de trials zijn gekomen?
2e vraag, die waardes zijn dus nog niet gebaseerd op de laatste ontwikkelingen vwb afnemende bescherming?

Dan zou Pienter toch meer waarheidsgetrouw zijn aangezien dat gebaseerd is op serologische testen?

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
Ik vraag me trouwens af wat voor 'statement' er gemaakt wordt in Breda, als het vandaag langer geopend blijven van de horeca gewoon wordt gedoogd door de gemeente?

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 08:59
Wolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:20:
[...]

Correct, dus de Beschermd tegen (her)infectie kolom is voor wat betreft de bescherming die de gevaccineerden brengen gebaseerd op de waardes die uit de trials zijn gekomen?
2e vraag, die waardes zijn dus nog niet gebaseerd op de laatste ontwikkelingen vwb afnemende bescherming?

Dan zou Pienter toch meer waarheidsgetrouw zijn aangezien dat gebaseerd is op serologische testen?
Hoezo? Of iemand antistoffen heeft zegt niet of diegene beschermd is. Bovendien zijn de meest recente Pienter-metingen van middenin de vaccinatiecampagne dus die zijn inmiddels weer achterhaald.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38
P-Rock schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:21:
Ik vraag me trouwens af wat voor 'statement' er gemaakt wordt in Breda, als het vandaag langer geopend blijven van de horeca gewoon wordt gedoogd door de gemeente?
Een overduidelijk statement naar de zorgverleners toe dat ze er totaal geen moeite mee hebben dat ze kopje onder dreigen te gaan. En uiteraard iedereen die een noodzakelijke ingreep nodig heeft een dikke doei gewenst, zo rollen ze bij KHN.

• P-Rock
Miki schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:27:
[...]

Een overduidelijk statement naar de zorgverleners toe dat ze er totaal geen moeite mee hebben dat ze kopje onder dreigen te gaan. En uiteraard iedereen die een noodzakelijke ingreep nodig heeft een dikke doei gewenst, zo rollen ze bij KHN.
En de horeca gaat géén kopje onder door alweer nieuwe, beperkende maatregelen?

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:26:
[...]

Hoezo? Of iemand antistoffen heeft zegt niet of diegene beschermd is. Bovendien zijn de meest recente Pienter-metingen van middenin de vaccinatiecampagne dus die zijn inmiddels weer achterhaald.
Nouja, het was meer een vraag die ik had waarvan ik mij afvroeg of je ook die mening deelde.

Pienter wordt vaak gebruikt om aan te tonen dat mensen antistoffen hebben en dan wordt in dezelfde zin of alinea gezegd dat die mensen beschermd zijn. Dat is dus niet waar als ik jou goed begrijp.

Nog even over die oranje tekst, heb ik dit zo goed geinterpreteerd?

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14

Mfpower

In dubio

Dennahz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:06:
[...]

Het liefst heb ik helemaal geen coronapas natuurlijk. Ik vind het een walgelijk iets. Alleen ben ik bang dat het zonder die pas gewoon helemaal einde oefening is voor de horeca dit seizoen.

Ben benieuwd wat er zou gebeuren met de cijfers als we terug zouden gaan naar de regels van voor 25 september. Volgens mij werkt dat veel beter dan die coronapas. Die toch eigenlijk al heeft gefaald met al die fake codes in de omloop.
Geplaceerde horeca zorgt amper voor problemen, zelfs zonder QR code. Dan is het geen einde oefening. Met de huidige “lockdown” raak je idd de horeca hard, maar tegelijk zal het effect op de besmettingen laag zijn. Dan kan de Jonge straks zeggen: zie je wel, het werkt niet, we hebben 2g nodig. We zitten gewoon in een fase dat iedereen, gevaccineerd en ongevaccineerd zijn (gelijke) steentje moet bijdragen. Dat betekent ook dat maatregelen naast dat ze voor iedereen zouden moeten gelden ook consistent moeten zijn. Dus niet bepaalde evenementen toestaan en achter een qr geen 1,5m houden en vervolgens Max 4 mensen thuis. Die laatste regel, voorspel ik je, gaat echt niemand zich aan houden om die reden.

• Tom-Z
Wolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:29:
[...]

Nog even over die oranje tekst, heb ik dit zo goed geinterpreteerd?
In OMT-advies 129 schrijven ze dat ze rekening hebben gehouden met afnemende effectiviteit. Ik weet niet of dat ook voor die tabellen geldt.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dank voor het delen :)

Dat is wel een opsteker; de cijfers zien er weer wat gunstiger uit dan begin oktober was berekend. Toen keken we tegen maximaal 4800 IC-opnames aan; nu - zo’n 500 opnames later - nog ‘maar’ een krappe 3600 :)

En qua tempo gaan we vlotjes richting de 1000 per maand, dus dan kan het niet echt lang meer gaan duren.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11 08:30
[...]

Ga toch weg met dit gejank. De horeca staat ook onder water en is een speelbal aan het worden. Ik zeg niet dat ze het niet druk hebben in de zorg maar na 2 jaar is het belachelijk dat we weer in een semi lockdown moeten.

• Tom-Z
t_captain schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:12:
[...]

Bij alpha observeerde ik ook 85 a 88% reductie op de overdrachtskans (zender en ontvanger samen). Dat ligt redelijk in lijn. Maar met delta verderop in het voorjaar was het lager, en nu is het vermoedelijk weer een stuk lager.
Klopt het dat die 85 à 88% komt uit een model dat je fit op de publiek beschikbare besmettingscijfers en informatie over vaccinatiegraad? Dus dat is iets vrij indirects?

Het RIVM heeft nog een recentere versie van hun onderzoek. Dit keer in de delta-periode en met genoeg informatie over transmissie tussen gevacineerden onderling. Ze zien daar kennelijk 40% extra bescherming bovenop alleen vaccinatie van de contactpersoon.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
P-Rock schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:13:
[...]

Dat 2G gaat toch ook helemaal niet werken, dat kun je gewoon nu al voorspellen.

Ongevaccineerden blijven toch wel bij elkaar komen en manieren vinden om de regels te omzeilen. Gevaccineerde familieleden en vrienden kunnen het ook nog steeds overdragen aan hun. Ik ben echt bang dat we straks vrijheidsbeperkende taferelen zoals in Oostenrijk (of all places) krijgen: Ongevaccineerden die worden verplicht thuis te blijven, tenzij voor essentiële boodschappen of artsbezoek.
En hoe gaan ze dat laatste handhaven? Nog slechter te controleren dan het 2G beleid, en dat is al bijna niet te doen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• P-Rock
Redax schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:36:
[...]

En hoe gaan ze dat laatste handhaven? Nog slechter te controleren dan het 2G beleid, en dat is al bijna niet te doen.
Tegen die tijd hebben ze het Oostenrijkse beleid als voorbeeld.

• Wolly
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:33:
[...]

Dank voor het delen :)

Dat is wel een opsteker; de cijfers zien er weer wat gunstiger uit dan begin oktober was berekend. Toen keken we tegen maximaal 4800 IC-opnames aan; nu - zo’n 500 opnames later - nog ‘maar’ een krappe 3600 :)

En qua tempo gaan we vlotjes richting de 1000 per maand, dus dan kan het niet echt lang meer gaan duren.
Graag gedaan 8)

Ik wil je optimisme niet verpesten, maar de disclaimer zal ik ook even plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3Xh7DQ9/screenshot-209.png

• Miki
AMARONE schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:34:
[...]

Ga toch weg met dit gejank. De horeca staat ook onder water en is een speelbal aan het worden. Ik zeg niet dat ze het niet druk hebben in de zorg maar na 2 jaar is het belachelijk dat we weer in een semi lockdown moeten.
Als jij financiële schade gelijk wilt stellen aan de huidige nijpende situatie in de zorg dan is er iets goed mis met je.

• P-Rock
Miki schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:41:
[...]

Als jij financiële schade gelijk wilt stellen aan de huidige nijpende situatie in de zorg dan is er iets goed mis met je.
Vooralsnog kunnen de ziekenhuizen gewoon nog coronapatienten behandelen. In de horeca dreigen er echter honderden zaken failliet te gaan door dit belachelijke beleid, met alle gevolgen van dien.

• CMD-Snake
P-Rock schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:38:
Tegen die tijd hebben ze het Oostenrijkse beleid als voorbeeld.
Ik heb het idee dat Oostenrijk hoopt mensen naar de vaccinaties te krijgen middels een extreme vorm van 'shock and awe'. In Oostenrijk viel er nogal wat te winnen qua vaccinatiegraad, in Nederland is dat veel minder. Wij hadden zonder enige vorm van drang of dwang meteen al een torenhoge bereidheid en die is nagenoeg helemaal uitgekomen. Handhaving van een lockdown voor ongevaccineerden zal moeilijk zijn en mogelijk geheel ongeloofwaardig. Gaat de politie willekeurige mensen staande houden en vragen om hun coronapas? Zelfs al zou het de prioriteit krijgen van de Oostenrijkse politie, dan hebben ze onvoldoende agenten om echt een serieuze pakkans te realiseren.
Miki schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:41:
Voor de ondernemers is het net zo goed een tragedie. Je onderneming is je broodwinning en je pensioen, dat zie je nu allemaal in duigen vallen. Een heel levenswerk wordt weggevaagd. Ondernemers met personeel zullen zich nog extra bezwaard voelen omdat ze hun medewerkers niet willen benadelen, dus doen ze er alles aan om in elk geval de salarissen te blijven betalen en dat zie niemand hoeven te ontslaan.

Veel ondernemers proberen in de speelruimte die de regels bieden hun zaak weer enigszins financieel te herbouwen, alleen kan plotsklaps het tapijt weer onder ze vandaan getrokken worden in een week tijd. Rutte en De Jonge komen langs, gooien de ellende over de schutting en zijn daarna klaar. De ondernemer mag het weer uitzoeken.

• Miki
P-Rock schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:44:
[...]

Vooralsnog kunnen de ziekenhuizen gewoon nog coronapatienten behandelen. In de horeca dreigen er echter honderden zaken failliet te gaan door dit belachelijke beleid, met alle gevolgen van dien.
Volgens mij is niemand content met deze situatie en kun je inderdaad vraagtekens zetten bij genomen beleidsmaatregelen. Leuk of niet leuk
je kunt dan ook prima op een andere wijze protesteren ipv van zorg nog een trap na geven. We weten immers dat veel publiek dicht bij elkaar een uitstekende setting is voor COVID.

• P-Rock
Miki schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:51:
je kunt dan ook prima op een andere wijze protesteren ipv van zorg nog een trap na geven.
Zoals? En de zorg wordt helemaal geen trap na gegeven, hou toch eens op met dat slappe excuus.
We weten immers dat veel publiek dicht bij elkaar een uitstekende setting is voor COVID.
Het is niet alsof de horeca nu opeens niet meer controleert op QR en testbewijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door P-Rock op 14-11-2021 00:20 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:18

SomerenV

It's something!

42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:21:
[...]

je praat nu bewust de wet overtreden goed
Jup. Tijdelijke wetten die toch niet zo tijdelijk blijken te zijn en die geactiveerd kunnen worden zonder al teveel tegenstand omdat je slechts een nipte meerderheid nodig hebt. Ze kunnen verlengd worden zolang ze willen (mits er binnen de Kamer genoeg draagvlak is) en als burger heb je totaal niks te zeggen ook al is inmiddels wel duidelijk dat het beleid inmiddels een soort losgeslagen projectiel is geworden. En dat alles door een gevallen kabinet dat zodra het hen uitkomt belangrijke beslissingen uitstelt omdat ze demissionair zijn, maar vervolgens wel verregaande maatregelen en wetswijzigingen doorvoert ook al kunnen ze niet zeggen hoe dat er voor gaat zorgen dat het tij gekeerd gaat worden.

Overigens vind ik iets langer openblijven dan toegestaan nog redelijk netjes. Sure, je overtreedt daarmee een regel en riskeert consequenties, maar iedereen weet nu wel vrij duidelijk dat bepaalde sectoren helemaal klaar zijn met het gekontdraai van het kabinet en het ontbreken van een duidelijke en realistische strategie. In dat opzicht werkt burgerlijke ongehoorzaamheid (want meer is het wat mij betreft niet) gewoon prima. Je brengt niemand in gevaar, je verhaal wordt niet zomaar gekaapt door een stel extremisten (bij een demonstratie bijvoorbeeld) én het komt overal in het nieuws. Helemaal prima.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11 08:30
[...]

Volgens mij is niemand content met deze situatie en kun je inderdaad vraagtekens zetten bij genomen beleidsmaatregelen. Leuk of niet leuk
je kunt dan ook prima op een andere wijze protesteren ipv van zorg nog een trap na geven. We weten immers dat veel publiek dicht bij elkaar een uitstekende setting is voor COVID.
Uit alle doemsituaties is elke keer gebleken dat de overdracht weel meeviel. Ze roepen het zelf ook, de meeste gevallen gebeuren achter de voordeur. Wat doen we dan, makkelijk weer de horeca sluiten en iedereen naar binnen brengen.

Iedereen kent druk op het werk, niet alleen de zielige zorgmedewerkers. Kap gewoon met dat zwakke excuus dat ze zo zielig zijn.

Dat Belgische ziekenhuis riep het goed, waarom corona patiënten wel maar normale zorg niet.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

AMARONE schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:34:
[...]

Ja? Gejank dat mensen niet de zorg krijgen die ze nodig hebben? Inmiddels blind zijn of niet meer kunnen lopen omdat die staar- of heupoperatie maar niet doorgaat? Elke dag dialyse nodig hebben want een niertransplantatie kan nu niet? Ernstige hartkwalen of kanker hebben, maar omdat zij niet zonder adem zitten zoals de zoveelste coronapatiënt kunnen ze wel even wachten?

Een deel van de horeca (= de natte horeca) is nou eenmaal dé plek waar corona zich verspreidt, en dus ook de eerste plek waar er ingegrepen moet worden.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

AMARONE schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:16:
[...]

Uit alle doemsituaties is elke keer gebleken dat de overdracht weel meeviel. Ze roepen het zelf ook, de meeste gevallen gebeuren achter de voordeur. Wat doen we dan, makkelijk weer de horeca sluiten en iedereen naar binnen brengen.

Iedereen kent druk op het werk, niet alleen de zielige zorgmedewerkers. Kap gewoon met dat zwakke excuus dat ze zo zielig zijn.

Dat Belgische ziekenhuis riep het goed, waarom corona patiënten wel maar normale zorg niet.
De meeste besmettingen vinden plaats achter de voordeur omdat het bron en contactonderzoek dermate is afgeschaald dat we gewoon totaal geen realistisch beeld meer hebben van waar besmettingen plaatsvinden. Of wil jij met droge ogen gaan beweren dat een verjaardagsfeestje van je opa risicovoller is dan een overvolle kroeg?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:44
P-Rock schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:03:

Het is niet alsof de horeca nu opeens niet meer controleert op QR en testbewijzen.
Laten we nou ook niet doen alsof die controles (en alle voorgaande maatregelen) hiervoor in de horeca nou zo fantastisch werden uitgevoerd... er circuleren nota bene lijsten met zaken die verklaren de controle niet uit te voeren, en veel zaken die niet op zo'n lijst staan voeren de controle ook niet of hooguit halfslachtig uit.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

migchiell schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:32:
[...]

Laten we nou ook niet doen alsof die controles (en alle voorgaande maatregelen) hiervoor in de horeca nou zo fantastisch werden uitgevoerd... er circuleren nota bene lijsten met zaken die verklaren de controle niet uit te voeren, en veel zaken die niet op zo'n lijst staan voeren de controle ook niet of hooguit halfslachtig uit.
Plus dat de horeca ook fraudeert, door het gebruik van nep-applicaties, zie bijvoorbeeld nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scannerapp in omloo...

Virussen? Scan ze hier!

• P-Rock
migchiell schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:32:
[...]

Je scheert nu alle horecazaken over één kam. Feit is dat de meesten gewoon netjes controleren en zich tot nu toe aan alle beperkingen hebben gehouden. Misschien eens verder kijken dan alleen je eigen omgeving?
wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:35:
[...]

Plus dat de horeca ook fraudeert, door het gebruik van nep-applicaties, zie bijvoorbeeld nieuws: Ministerie bevestigt dat er een valse CoronaCheck-scannerapp in omloo...
Ik lees nergens in dat bericht iets over horeca. De QR code wordt op meer plekken gebruikt dan daar.

[ Voor 40% gewijzigd door P-Rock op 14-11-2021 01:54 ]

• P-Rock
Thomas schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:24:
Een deel van de horeca (= de natte horeca) is nou eenmaal dé plek waar corona zich verspreidt, en dus ook de eerste plek waar er ingegrepen moet worden.
Flauwekul.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ay1ohPI.png

Bron: RIVM.nl

Het valt me op dat een hoop users hier vanuit de onderbuik reageren wanneer het op de horeca aankomt. Informeer jezelf eerst eens, voordat je met die makkelijk weerlegbare nonsens aankomt.

[ Voor 33% gewijzigd door P-Rock op 14-11-2021 02:16 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:55

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Thomas schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:27:
[...]

De meeste besmettingen vinden plaats achter de voordeur omdat het bron en contactonderzoek dermate is afgeschaald dat we gewoon totaal geen realistisch beeld meer hebben van waar besmettingen plaatsvinden. Of wil jij met droge ogen gaan beweren dat een verjaardagsfeestje van je opa risicovoller is dan een overvolle kroeg?
Dat is ook wel een beetje een flauwe vergelijking zo. Ik ben er persoonlijk niet echt van overtuigd dat het gemiddelde feestje thuis zoveel beter is dan het gemiddelde horecabezoek.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
P-Rock schreef op zondag 14 november 2021 @ 01:51:
[...]

Je scheert nu alle horecazaken over één kam. Feit is dat de meesten gewoon netjes controleren en zich tot nu toe aan alle beperkingen hebben gehouden. Misschien eens verder kijken dan alleen je eigen omgeving?

[...]

Ik lees nergens in dat bericht iets over horeca. De QR code wordt op meer plekken gebruikt dan daar.
Welicht een open deur, maar zoals in je screenshot staat vermeld:
"mogelijke settings van besmetting"
Laatst in Nieuwsuur kwam zoiets ook al voorbij. De meeste besmettingen zouden worden veroorzaakt in een huiselijke omgeving, maar de mensen die in deze situatie anderen besmetten hebben hun infectie ook niet zomaar vanuit het niets meegekregen.

Maakt dat thuisbesmetting de bron of een doorgeefluik? De registratie lijkt te worden gedaan op basis van een setting die mensen zich het beste kunnen herinneren als mogelijke oorzaak en niet perse de absolute bron (waarbij incubatietijd vast ook nog meespeelt).

Om eerlijk te zijn is wat mij betreft de hele top 7 redelijk verdacht. Kinderen blijven bv. ook maar doorlopen zonder maatregelen. Het is natuurlijk n = 1, maar hoe vaak ik inmiddels al niet heb moeten horen dat iemand weer eens thuis moet blijven omdat er een dozijn kinderen op school was die als positief werden getest...

...om vervolgens te horen dat gerelateerde mensen zichzelf op de dag dat ze gebeld worden laten testen en dan meteen zeggen: "hoera, ik heb het niet!" en de incubatietijd ook op dat moment negeren ;(

Dat zit wel Schnorr.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
P-Rock schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:14:
[...]

De meeste horecagelegenheden hebben zich tot nu toe altijd netjes aan de regels gehouden. 'Rotte appels' heb je overal. Ik heb in ieder geval niet de ervaringen met de horeca die jij kennelijk wel hebt.
Ik ben nog nooit fatsoenlijk gecontroleerd(met ID dus). En heb ook nog nooit iemand die weg moest omdat ze geen QR code hadden. Altijd oké loop maar door.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
CMD-Snake schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:19:

De ondernemers zitten helemaal klem. De Jonge voert impopulaire maatregelen in, maar legt de handhaving vervolgens bij de ondernemers neer. Zij moeten mensen aanspreken op mondkapjes of op een coronapas, met alle risico's van dien. Een vakkenvuller of serveerster is geen uitsmijter die eventjes ruzie schopt met een klant. Tegelijkertijd kosten die maatregelen klanten. Mensen die geen mondkapje willen dragen in de winkel wijken lekker uit naar online. Amazon en Bol.com worden weer wat rijker, de lokale ondernemer verliest weer een stukje inkomen. Coronapassen idem, daar blijven klanten ook door thuis.

De echte handhavers, boa's en politie, hebben weinig zin meer om coronamaatregelen te handhaven. De politie speelt de hete aardappel door naar de boa's en die zeggen op hun beurt niets te doen omdat ze te veel met agressie te maken krijgen.
Dat kan. Maar ga dan niet mooi weer spelen richting de media Dat ze altijd zo perfect hebben gedaan. Want dat hebben ze niet.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
P-Rock schreef op zondag 14 november 2021 @ 02:01:
[...]

Flauwekul.

[Afbeelding]

Het valt me op dat een hoop users hier vanuit de onderbuik reageren wanneer het op de horeca aankomt. Informeer jezelf eerst eens, voordat je met die makkelijk weerlegbare nonsens aankomt.
Het is al eerder voorbij gekomen, dit zijn de besmettingen met een bekende oorzaak, dat is maar een gedeelte van alle besmettingen:
Uit mijn hoofd met de natte vinger opgeteld: ~25000
Totaal aantal positieve gevallen die week: gemiddeld ~11500 per dag. Maal zeven dagen is ~80500.

Dus nog geen derde van de gevallen zijn aanwijsbaar herleidbaar. Niet bewezen horeca, niet bewezen geen horeca. Qua besmettingen in de thuissituatie is het een stuk makkelijker herleidbaar, die cijfers zullen meer compleet zijn dan buitenshuis.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

zacht schreef op zondag 14 november 2021 @ 07:15:
[...]

Het is al eerder voorbij gekomen, dit zijn de besmettingen met een bekende oorzaak, dat is maar een gedeelte van alle besmettingen:
Uit mijn hoofd met de natte vinger opgeteld: ~25000
Totaal aantal positieve gevallen die week: gemiddeld ~11500 per dag. Maal zeven dagen is ~80500.

Dus nog geen derde van de gevallen zijn aanwijsbaar herleidbaar. Niet bewezen horeca, niet bewezen geen horeca. Qua besmettingen in de thuissituatie is het een stuk makkelijker herleidbaar, die cijfers zullen meer compleet zijn dan buitenshuis.
Dit inderdaad. Het RIVM neemt zelf al op de pagina vóór dit grafiekje een enorme slag om de arm (want slechts 28,5 procent van de besmettingen zijn herleid), en geeft ook aan dat het hier om mogelijke bronnen gaat. Bron- en contactonderzoek is nou eenmaal niet erg betrouwbaar en dat geeft het RIVM aan, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om dat te negeren en doodleuk zo'n contextloze tabel als krakkemikkige onderbouwing voor je argument te gebruiken.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.nrc.nl/nieuws...-sluiting-horeca-a4065402

Wat leesvoer voor de ochtend.

Excuus voor de link dump, even aanpassen; ik zit op mijn mobiel daarstraks.

Deze dames waren 16 toen het begon, dat moet niet vergeten worden. Ze kennen niet anders en ze weten hoogstwaarschijnlijk niet beter, de groepsdruk en mee-praat niveau zal hoog zijn, adolescentie is dan ook pas rond je 25ste.

Ik maak mij wel zorgen over de toekomst, deze leeftijdsgroep heeft juist nu die scherpe verdeling.
Kim Sikma (18) wist vooraf wel dat er vanavond rellen zouden zijn. Goed ook, vind ze, voor haar is deze avond een demonstratie. „Ik sta hier voor mijn vrijheid.” Ze is „tegen alles” wat met corona te maken heeft. Ook vriendin Judy Smid (18) is er om die reden. Smid zit, in tegenstelling tot Sikma, nog op school. „Maar als ik een QR-code moet gaan laten zien voor de les stop ik ook, net als Kim.” Dan maar thuisonderwijs, zegt ze. „Via NTI of zo.” Een vriend komt aanlopen. „Media? Nee, daar doe ik niet aan mee. Ja, schrijf maar op dat we er helemaal klaar mee zijn.”
De onruststokers bewegen zich van en naar de ME en politie toe. „Dit is een kat-en-muis-spel”, zegt Adema. Hij baalt, van de hele avond eigenlijk. „Ton Eijer heeft zonder feedback van ons bekend gemaakt dat we toch gingen sluiten, dat had hij in overleg met ons moeten doen. Zodat wij dat zelf óók naar buiten konden brengen”, vindt hij. „Nu lijkt het alsof we uit angst gestopt zijn met onze actie.”
Onderling geen afstemming tussen de horeca.

[ Voor 120% gewijzigd door ZieMaar! op 14-11-2021 09:15 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mooie paywall reclame. Heb je meer dan een linkdump? Misschien gewoon inloggen inderdaad... :|
[...]

De horeca ondernemer heeft dan, net als dat de ziekenhuizen volgens vele de IC capaciteiten makkelijk hadden kunnen uitbreiden, ruim de tijd gehad zijn tent kunnen sluiten een ander vak te gaan beoefenen.

Onzin natuurlijk, maar dit kinderachtige gedram in Breda levert ze natuurlijk helemaal niets op behalve boetes en negatieve publieke opinie muv wat gelijkgestemden.

Noodsteun mag overigens wel iets kritischer naar gekeken worden bij deze zaken.

[ Voor 58% gewijzigd door Ebayzo op 14-11-2021 08:34 ]

Default blanke hetero

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
Ebayzo schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:23:
[...]
Mooie paywall reclame. Heb je meer dan een linkdump?
Zit helemaal niet achter een muur.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ebayzo schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:23:
[...]
Mooie paywall reclame. Heb je meer dan een linkdump?
Artikel is gewoon publiek leesbaar, zit totaal niet achter een paywall.

Virussen? Scan ze hier!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De uitspraak 'ik ben er klaar mee' als een soort mythische bezwering die wordt gebruikt omdaarmee maatregelen en de pandemie weg te wuiven ben ik ook wel een beetje klaar mee. De zaken die de problemen geven hebben daar echt geen enkele boodschap aan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:43
Zeg dat wel. Het gaat een onrustige winter worden.

Voor een groot deel van de jong-volwassenen is het uitgaan het leuke in het leven en de manier om iemand te scoren. Dat concept is al een tijdje heftig verstoord geweest in met name de steden. En dan deze winter en de gezellige decembermaand ziet het er weer slecht uit. Dan daarbovenop dat een aantal ongevaccineerden de dreiging van 2G voelt.

Het is geen wonder dat het uit de hand loopt. Niet dat ik het goedkeur of ooit zelf zou protesteren, maar het is begrijpelijk qua emotie. Qua druk op de zorg kan het niet anders, dat is de realiteit.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09
Als ik dit lees ben ik alweer bang dat een constructief gesprek niet meer mogelijk is...
Kim Sikma (18) wist vooraf wel dat er vanavond rellen zouden zijn. Goed ook, vind ze, voor haar is deze avond een demonstratie. „Ik sta hier voor mijn vrijheid.” Ze is „tegen alles” wat met corona te maken heeft. Ook vriendin Judy Smid (18) is er om die reden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:26:
[...]

Artikel is gewoon publiek leesbaar, zit totaal niet achter een paywall.
Hier niet hoor. En blijft een linkdump.
[...]

Flauwekul.

[Afbeelding]

Deze lijst is de grootste clusterfuck uit de hele weekrapportage. Er klopt werkelijk geen hout van.

1. Je bent afhankelijk van het meewerken van de 'patient'
2. Er wordt amper nog onderzoek gedaan
3. Hier komen alleen de makkelijke overdrachten uit. Dat je bent besmet door je huisgenoot is simpel terug te halen. Of en in welke kroeg die huisgenoot besmet is geraakt: geen idee
4. Er zit, mede hierdoor, een enorm rare verdeling in. Pietje gaat op zaterdagavond naar de vijf kroegen en een bioscoop en raakt besmet. Thuis besmet ie zijn gezin en op maandag tien collega's.
Als ze het al terugvinden is dit 1 voor de horeca, 3 voor thuis en 10 voor werk.

Zie je waar dit mis gaat?

Enige dat deze lijst zegt is hoe makkelijk een bepaalde setting terug te herleiden is. '2,9% van de besmettingen die plaatsvonden in de horeca is teruggevonden' ligt dichter bij de waarheid dan '2,9% van de besmettingen vindt plaats in de horeca'.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:02

Dennis1812

Amateur prutser

Tja. Ik ben ook volledig tegen corona.
Daarom maar maatregelen. Dan hebben we wat minder corona.
Wilders had dat idee ook al.
Willen we meer of minder... corona? Is prima van toepassing. Ze draagt eigenlijk uit dat ze minder corona wil en dus voor maatregelen is?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:36:
[...]

Dat laatste wel, maar het is wel degelijk leesbaar, je kunt het bericht om in te loggen gewoon weg klikken, en dan heb je alsnog het hele artikel.

Daarnaast is het artikel wel tekenend voor de mentaliteit van deze ui. Ze zijn "tegen alles", Ja daar kunnen Rutte en De Jonge vast wel wat mee. Krijg uit het artikel ook een beetje het idee dat er ook wat beroepsrelschoppers tussen zitten die wel vaker los gaan tegen de ME enzo.

Virussen? Scan ze hier!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:34:
Als ik dit lees ben ik alweer bang dat een constructief gesprek niet meer mogelijk is...

[...]
Het is ook bijzonder dat de link tussen een demonstratie en rellen gemaakt wordt. Een demonstratie heeft ook een plek in een functionele democratie. Rellen dan weer niet.

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:36:
[...]

[...]

Deze lijst is de grootste clusterfuck uit de hele weekrapportage. Er klopt werkelijk geen hout van.

1. Je bent afhankelijk van het meewerken van de 'patient'
2. Er wordt amper nog onderzoek gedaan
3. Hier komen alleen de makkelijke overdrachten uit. Dat je bent besmet door je huisgenoot is simpel terug te halen. Of en in welke kroeg die huisgenoot besmet is geraakt: geen idee
4. Er zit, mede hierdoor, een enorm rare verdeling in. Pietje gaat op zaterdagavond naar de vijf kroegen en een bioscoop en raakt besmet. Thuis besmet ie zijn gezin en op maandag tien collega's.
Als ze het al terugvinden is dit 1 voor de horeca, 3 voor thuis en 10 voor werk.

Zie je waar dit mis gaat?

Enige dat deze lijst zegt is hoe makkelijk een bepaalde setting terug te herleiden is. '2,9% van de besmettingen die plaatsvonden in de horeca is teruggevonden' ligt dichter bij de waarheid dan '2,9% van de besmettingen vindt plaats in de horeca'.
Met die cijfers kun je niets inderdaad. Voorbeeldje van een kennis: 1 persoon besmet op middelbare school, 4 thuis. Maar die 4 zijn natuurlijk gewoon indirect van diezelfde middelbare school.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:38:
[...]

Dat laatste wel, maar het is wel degelijk leesbaar, je kunt het bericht om in te loggen gewoon weg klikken, en dan heb je alsnog het hele artikel.

Daarnaast is het artikel wel tekenend voor de mentaliteit van deze ui. Ze zijn "tegen alles", Ja daar kunnen Rutte en De Jonge vast wel wat mee. Krijg uit het artikel ook een beetje het idee dat er ook wat beroepsrelschoppers tussen zitten die wel vaker los gaan tegen de ME enzo.
Er waren genoeg Cambuur 'supporters' aanwezig. Dus dan weet je het wel ;)

• stylezzz
Thuis besmet raken kan eigenlijk helemaal niet. Het virus komt niet via de brievenbus binnen gekropen maar zal altijd elders vandaan komen....

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stylezzz schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:43:
Thuis besmet raken kan eigenlijk helemaal niet. Het virus komt niet via de brievenbus binnen gekropen maar zal altijd elders vandaan komen....
Tuurlijk kan dat wel. Persoon 1 loopt buiten een besmetting op, gaat naar huis, en steekt Personen 2, 3, 4 etc aan waardoor die ook besmet raken.

Dan zijn personen 2,3,4,x niet naar buiten geweest, maar thuis besmet.

Virussen? Scan ze hier!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

stylezzz schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:43:
Er zijn wel wat methodes om de werkelijke besmettingen in de horeca te meten. Met betalingsgegevens zoals afrekenen in de kroeg en op vrijdagavond parkeren/OV in de binnenstad weet je van best wel wat mensen dat ze in de horeca geweest zijn. De besmettingen binnen die groep en binnen de huishoudens van die groep kan je dan vergelijken met een andere groep die dezelfde demografische kenmerken heeft maar niet zulke betalingen heeft.

Dat zou nuttig zijn. Maar tegen de privacy, dus doen we het niet. Dan maar de economie en de volksgezondheid naar de kloten.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

En dan de voorspelbare reacties over de zorg die te veel is afgeschaald, als een excuus om zelf nergens rekening mee te hoeven houden want het probleem is de zorg en politiek. Om moedeloos van te worden, en dan werk ik niet eens in de zorg.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:40:
[...]

Met die cijfers kun je niets inderdaad. Voorbeeldje van een kennis: 1 persoon besmet op middelbare school, 4 thuis. Maar die 4 zijn natuurlijk gewoon indirect van diezelfde middelbare school.
Uiteindelijk gaan alle besmettingen terug op een pan vleermuizensoep ofzo.

Juist het directe cijfer (school, thuis) is interessant omdat het aangeeft waar de mogelijke winst zit in voorkomen van besmettingen. Alleen kun je niet heel veel met “thuis”.

• Tom-Z
CMD-Snake schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:48:
[...]

Wij hadden zonder enige vorm van drang of dwang meteen al een torenhoge bereidheid en die is nagenoeg helemaal uitgekomen.
Dat is niet helemaal waar. Het was van meet af aan duidelijk dat er op z'n minst een dreiging was dat die coronavaccinatie voor het een en ander nodig zou gaan zijn. De Europese QR-code bestaat al minstens sinds maart...

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:49:
[...]

Tuurlijk kan dat wel. Persoon 1 loopt buiten een besmetting op, gaat naar huis, en steekt Personen 2, 3, 4 etc aan waardoor die ook besmet raken.

En de BCO rapportage zal dan zeggen:

25% besmet buiten
75% besmet thuis

Om die 75% te verminderen zal je die 25% dienen te verminderen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tom-Z schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:26:
[...]

Als het goed is komt de nieuwe Pienter ronde er aan.

Afgelopen week een bloedbad naar ze opgestuurd, ben wel benieuwd hoe lang ze er over doen om alles te analyseren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Flauwekul.

[Afbeelding]

Dat Corona zich thuis voelt in de natte horeca is van het nivo 1+1=2 :)

Covid verspreid zich makkelijk als mensen:
Binnen zijn
Dicht op elkaar staan
Met consumptie in elkaars oor moeten schreeuwen.
Slechte ventilatie

Een gemiddeld café haalt daar makkelijk 3 uit 4.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:53
IJzerlijm schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:51:
[...]

Er zijn wel wat methodes om de werkelijke besmettingen in de horeca te meten. Met betalingsgegevens zoals afrekenen in de kroeg en op vrijdagavond parkeren/OV in de binnenstad weet je van best wel wat mensen dat ze in de horeca geweest zijn. De besmettingen binnen die groep en binnen de huishoudens van die groep kan je dan vergelijken met een andere groep die dezelfde demografische kenmerken heeft maar niet zulke betalingen heeft.

Dat zou nuttig zijn. Maar tegen de privacy, dus doen we het niet. Dan maar de economie en de volksgezondheid naar de kloten.
Daarom zie ik, ook al verzetten veel vezels in mijn lijf zich daartegen, 2G als enige optie. Andere maatregelen om uit de pandemie te komen, zijn nog meer stappen te ver.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

user109731 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:52:
[Twitter]
En dan de voorspelbare reacties over de zorg die te veel is afgeschaald, als een excuus om zelf nergens rekening mee te hoeven houden want het probleem is de zorg en politiek. Om moedeloos van te worden, en dan werk ik niet eens in de zorg.
Maakte eerder in een discussie de vergelijking 'we kregen de brand in de schuur niet snel genoeg geblust, dus hebben we het huis ook maar in de fik gezet'.

Er klopt zoveel niet in die logica.
- ik neem geen prik want ik word niet ziek
- ik hou me niet aan de maatregelen want er is niet genoeg zorgcapaciteit

7(8)7

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:34:

[...]
Had mijn post nog iets aangepast maar kijk naar het verloop, deze dames zijn vanaf / rond hun16de niet anders gewend dan in deze wereld te leven en zijn erg beïnvloedbaar.

Ik hou mijn hart vast.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennahz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:44:
Bioscopen en theaters mogen wel open zonder vaste sluitingstijd, maar mogen geen drank/eten meer verschaffen na 20:00. Er is weer lekker over nagedacht door de beide heren :)

Het zal op papier dan wel een deel "horeca" zijn, waardoor ze zich aan die regels moeten houden, maar krom is het wel. Je eigen eten/drinken nuttigen in de zaal is dan vast geen probleem.
Pathe Rotterdam Centrum zat gisteravond na 20:00 helemaal stampens vol, niks 1,5m maar echt alle stoelen waren bezet bij de film waar we waren van boven tot onderen. Hoezo is dat dan wel corona-verantwoord volgens het kabinet?

• Dennahz
  • Laatst online: 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:38:
[...]

Er is geen avondklok, dus waarom zouden mensen niet op straat mogen blijven na het sluiten van de horeca?

Geweld tegen politie keur ik zeker niet goed, maar is het nou echt nodig om met zoveel machtsvertoon in te grijpen? Uiteindelijk waren ze ook echt wel naar huis gegaan.

Nu is het weer helemaal uit de hand gelopen. En voor wat eigenlijk.

Twitter

• stylezzz
wildhagen schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:49:
[...]

Je hebt gelijk, maar je begrijpt me verkeerd. Thuis is je thuis, daar leef en woon je. Kortom, in onze ultra geisoleerde woningen waar we zo weinig mogelijk ventileren omdat de gasprijs de pan uit rijst kun je ook nog eens relatief makkelijk besmet raken. Maar kun je er iets mee? Niet echt.... het is een keuze om naar het cafe te gaan, en daar loop je risico om besmet te raken. Je kunt er iemand niet van beschuldigen dat hij corona oploopt in zijn eigen huis...

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:45

Kheos

FP ProMod
[...]

Zo een avond burgerlijke ongehoorzaamheid gaat de horeca niet redden. Die hebben hoogstens enkele uren extra consumpties.
Maar zo'n avond kan wel een sneeuwbal effect veroorzaken waardoor de zorg wel degelijk plat gaat en er nieuwe zwaardere maatregelen nodig zijn waaronder een sluiten van de horeca.
Hoe kortzichtig kan je zijn.

• stylezzz
Enforcer schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:28:
[...]

Pathe Rotterdam Centrum zat gisteravond na 20:00 helemaal stampens vol, niks 1,5m maar echt alle stoelen waren bezet bij de film waar we waren van boven tot onderen. Hoezo is dat dan wel corona-verantwoord volgens het kabinet?
Waarom worden die vergelijkingen iedere keer gemaakt? Is dit nou een stukje jaloezie van "waarom mag jantje het wel leuk hebben en ik niet"? Of wil je dat de bioscopen ook gesloten worden om zo nog meer besmettingen te voorkomen? Zal zeker helpen hoor... maar of het er dan nog leuker van word?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Pathe is de enige gelegenheid die in mijn ervaring 100% QR en ID controleert. En per vierkante meter heeft een bioscoop nog steeds minder mensen dan een volle kroeg die ook nog eens niet door elkaar heel bewegen en ook (als het goed is) niet de hele avond luidkeels praten, iets dat verspreiding enorm opvoert.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:41
Het is een geplaceerd evenement, snap dat dan... O-)

Kon je er na 20u ook bier en popcorn krijgen?
Voorzie de komende tijd veel pratende mensen tijdens matige films.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Wolly
  • Niet online
[...]

Bedoel je met netjes controleren QR scannen en ID bekijken?

In de laatste peiling die besproken is in het Catshuys lag dat voor Restaurants op 26%, bij cafe's op 29%.

Zie blz 13, sheet 25.
Dat is altijd het beste.

[ Voor 15% gewijzigd door Wolly op 14-11-2021 09:39 ]

• Enforcer
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:34:
Het is een geplaceerd evenement, snap dat dan... O-)

Kon je er na 20u ook bier en popcorn krijgen?
Voorzie de komende tijd veel pratende mensen tijdens matige films.
Geplaceerde evenementen behoren dan tot 18:00 open te zijn, net zoals de andere (geplaceerde) evenementen, dus waarom Pathe daar niet onder valt volgens ons kabinet is mij een raadsel.

Nee er was geen verkoop van eten en drinken na 20:00.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Experts: najaarsgolf volgend jaar waarschijnlijk, alles loslaten kan niet meer

https://nos.nl/artikel/24...es-loslaten-kan-niet-meer

(Sorry, vanaf mobile)

Eindelijk een realistisch artikel. Vrij heftig nieuws dat er hier nog wel 2(+) winters mee moeten dealen. Ook al is het niet echt nieuws.

Ik maak me zorgen wat er over is van de samenleving als dit nog twee jaar aanmodderen is. Als een relatief jong persoon maakt het mij vrij cynisch in ieder vev.

Gelukkig ben ik geen student meer en woon ik al samen met m’n vriendin. Je zou nu maar net beginnen met studeren… ik snap wel dat mensen van die leeftijd ontzettend boos zijn. De mooiste tijd van je leven in de prullenbak…

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb vandaag de laatste verjaardag van het jaar, ik ga even snel op visite en ga dan weer naar huis.

* LuckyLuke gaat dit jaar alleen nog een kerstboom halen en vind het dan wel mooi geweest weer. Ik blijf lekker thuis tot 2022, los van eventueel werken en buitensporten. Ik ga nergens meer heen.

Volgend jaar een nieuwe kans. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:44
[...]

Als dat een feit is, dan heb je er vast een goede onderbouwing voor :)

Verwijderd

Het eerlijke verhaal... tijd voor de overheid om keuzes te maken. Gaan we voor her geluk van de maatschappij of beperken we iedereen in hun vrijheid om een paar levensjaren te redden.

Met deze maatregelen creeeren we zo ontzettend veel schade aan de maatschappij (jongeren en studenten in het bijzonder). We maken nu een compleet verknipte generatie, waar we de rekening nog wel van gaan zien. Jongeren waarvan hun jeugd afgepakt is.. die zich compleet af gaan zetten tegen de maatschappij. Genoeg werk voor zielenknijpers (en inlichtingendiensten.. dit gaat ook terroristjes kweken)

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
migchiell schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:53:
[...]

Als dat een feit is, dan heb je er vast een goede onderbouwing voor :)
Is idd makkelijk roepen, maar het is gewoon zo. Of gaan we wachten op ‘onderzoeken’. Ik ben nog nergens in de horeca gecontroleer mét ID. 1x geen code hoeven laten zien. Horeca lijkt niet te snappen dat qr code zonder ID compleet zinloos is. Maar al die gevallen worden als n=1 afgedaan. Maar een heleboel n=1’s maken toch een aardig beeld. Ik heb niemand hier gezien die in horeca goed wordt gecontroleerd.

Verwijderd

Agent47 schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:49:
Ik heb vandaag de laatste verjaardag van het jaar, ik ga even snel op visite en ga dan weer naar huis.

* LuckyLuke gaat dit jaar alleen nog een kerstboom halen en vind het dan wel mooi geweest weer. Ik blijf lekker thuis tot 2022, los van eventueel werken en buitensporten. Ik ga nergens meer heen.

Volgend jaar een nieuwe kans. :+
Succes.. ik heb besloten om december in spanje door te gaan brengen. Daar gaat het er.net wat relaxer aan toe

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:52:
[Twitter]
dit!!

Zoveel mensen die ik zo hoor redeneren.

''het is allemaal de schuld van Mark, Hugo en de politiek!!11!!''

een soort vrijbrief lijkt het wel

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 11:18

Agent47

I always close my contracts.

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:00:
[...]

Succes.. ik heb besloten om december in spanje door te gaan brengen. Daar gaat het er.net wat relaxer aan toe
Geef je groot gelijk. Ik hoop voor je dat het daar lekker vertoeven is! De mentaliteit daar is in ieder geval een stuk beter. Geniet ervan! :>

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:00:
[...]

de mensen die er wonen zijn relaxer maar dat is in elk ander land ook behalve in ons zeik landje

• stylezzz
*knip* geen HK

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 14-11-2021 12:02 ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:57:
Het eerlijke verhaal... tijd voor de overheid om keuzes te maken. Gaan we voor her geluk van de maatschappij of beperken we iedereen in hun vrijheid om een paar levensjaren te redden.
Man, hoe kortzichtig kan je zijn? Het is geen of-verhaal maar een en-verhaal.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Wolly
  • Niet online
Fuujii schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:48:

(Sorry, vanaf mobile)

Eindelijk een realistisch artikel. Vrij heftig nieuws dat er hier nog wel 2(+) winters mee moeten dealen. Ook al is het niet echt nieuws.
Wat een interessant artikel (y)
Epidemioloog Luc Coffeng deelt dat gevoel. Toen hij deze week 's ochtends in de trein stapte, dacht hij: die mondkapjes zouden wel eens de norm kunnen worden in Nederland. "Het virus blijft gewoon circuleren. Ik reken erop dat het virus ons leert dat we ons gedrag moeten aanpassen of maatregelen moeten nemen."
Ik kies liever voor het optie 1: Gedrag aanpassen.
Over het bereiken van groepsimmuniteit heeft dan ook niemand het meer, omdat inmiddels duidelijk is dat dat onhaalbaar is geworden. "De deltavariant is te besmettelijk. En het vaccin beschermt te weinig tegen besmettingen", concludeert Tostmann. "Als iedereen nu gevaccineerd is, zitten we op een immuniteitsgraad van 50 procent, terwijl we met de deltavariant een veel hoger percentage nodig hebben", rekent ze voor.

Ook als iedereen gevaccineerd is, zal het virus dus nog rondgaan. Al zal dat wel enorm veel verschil maken in het aantal ziekenhuisopnames.
Wederom een percentage, altijd interessant! Bij volledige vaccinatie zitten we op een immuniteitsgraad van 50%. Immuniteitsgraad is: Alle mensen die immuun zijn / totale bevolking (Bron)

Dezelfde epidemioloog , Alma Tostmann, schatte dat percentage op 1 september nog op 80%, een daling van de immuniteitsgraad van 30 procentpunt!
En die immuniteitsgraad van 85 procent is nu niet te bereiken, zegt Tostmann. De huidige vaccins beschermen namelijk naar schatting gemiddeld 80 procent tegen symptomen en besmetting met de deltavariant. "Dus zelfs met een vaccinatiegraad van 100 procent, zou de immuniteitsgraad ongeveer 80 procent zijn", zegt de epidemioloog.
@42erik Eerder hadden we het over dat basisregels die in het systeem moesten komen van de Nederlander, dit artikel schrijft hetzelfde:
En dus lijken bepaalde basisrichtlijnen ook volgend najaar noodzakelijk. Volgens Van Els maakt het nogal wat uit hoe we ons gaan gedragen in de koude maanden. "We moeten nog altijd geen handen schudden. Niet naar het werk gaan bij klachten. Afstand houden waar het kan. En thuiswerken moet doordacht geïnstitutionaliseerd worden", somt ze op.
Het is wel een kwestie van volharding om het in de mensen te krijgen zoals wij ook constateerden:
Maar dat is wel ingewikkeld, denkt Tostmann, omdat je van mensen vraagt om zich gedisciplineerd aan richtlijnen te houden, zonder dat het virus rondgaat. "Het vereist nogal wat om iedereen mee te krijgen om iets te doen tegen iets dat je niet ziet."

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:09:
[...]

Wat een interessant artikel (y)

[...]

Ik kies liever voor het optie 1: Gedrag aanpassen.

[...]

Wederom een percentage, altijd interessant! Bij volledige vaccinatie zitten we op een immuniteitsgraad van 50%. Immuniteitsgraad is: Alle mensen die immuun zijn / totale bevolking (Bron)

Dezelfde epidemioloog , Alma Tostmann, schatte dat percentage op 1 september nog op 80%, een daling van de immuniteitsgraad van 30 procentpunt!

[...]

@42erik Eerder hadden we het over dat basisregels die in het systeem moesten komen van de Nederlander, dit artikel schrijft hetzelfde:

[...]

Het is wel een kwestie van volharding om het in de mensen te krijgen zoals wij ook constateerden:

[...]
Het artikel uit 2019 gaat over de mazelen, een ziekte waar na vaccinatie immuniteit ontstaat. De gevaccineerde kan niet meer besmet worden en kan niet meer de ziekte verspreiden. Covid is dat niet, daarbij is geen immuniteit na vaccinatie en is er dus geen bescherming van ongevaccineerden. Zelfs als er nog maar 1 ongevaccineerde is in Nederland dan kan die toch nog steeds besmet raken, iets dat bij mazelen niet mogelijk zou zijn.

• Wolly
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:14:
[...]

Het artikel uit 2019 gaat over de mazelen, een ziekte waar na vaccinatie immuniteit ontstaat. De gevaccineerde kan niet meer besmet worden en kan niet meer de ziekte verspreiden. Covid is dat niet, daarbij is geen immuniteit na vaccinatie en is er dus geen bescherming van ongevaccineerden. Zelfs als er nog maar 1 ongevaccineerde is in Nederland dan kan die toch nog steeds besmet raken, iets dat bij mazelen niet mogelijk zou zijn.
Welk artikel uit 2019? Het woord mazelen staat in geen van beide artikels :?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:15:
[...]

Welk artikel uit 2019? Het woord mazelen staat in geen van beide artikels :?
Deze:
Bron is https://rijksvaccinatiepr...20VastePrikdag%202019.pdf

Immuniteitsgraad is effectief nul bij covid als absolute bescherming voor ongevaccineerden, alleen in waarschijnlijkheid door kortere besmettelijkheid die je volledig ongedaan kan maken met het aantal contacten dat er is.

Het kan niet vaak en hard genoeg herhaald worden: iedereen komt aan de beurt met covid. Ja, hele geleerde mensen hebben vorig jaar gezegd dat 20% zowel geen besmetting als vaccinatie hoeven te krijgen. Maar dat is niet meer zo sinds Delta.

[ Voor 28% gewijzigd door IJzerlijm op 14-11-2021 10:22 ]

• Wolly
  • Niet online
Die bron heb ik alleen gebruikt om op te zoeken wat er nu precies onder immuniteitsgraad wordt verstaan zodat daar geen onduidelijkheid over is.

• ComputerHoed
  • Laatst online: 17-11 11:58

ComputerHoed

Electronica <3

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:57:

Met deze maatregelen creeeren we zo ontzettend veel schade aan de maatschappij (jongeren en studenten in het bijzonder). We maken nu een compleet verknipte generatie, waar we de rekening nog wel van gaan zien. Jongeren waarvan hun jeugd afgepakt is.. die zich compleet af gaan zetten tegen de maatschappij. Genoeg werk voor zielenknijpers (en inlichtingendiensten.. dit gaat ook terroristjes kweken)
Of wat dacht je van mensen die een aversie ontwikkelen richting de overheid.
Ikzelf sta op het punt te emigreren...naar een land waar geen leugenachtige overheid zit die zich overal mee wil.bemoeien.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Fuujii schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:48:

(Sorry, vanaf mobile)

Ik maak me zorgen wat er over is van de samenleving als dit nog twee jaar aanmodderen is. Als een relatief jong persoon maakt het mij vrij cynisch in ieder vev.

Gelukkig ben ik geen student meer en woon ik al samen met m’n vriendin. Je zou nu maar net beginnen met studeren… ik snap wel dat mensen van die leeftijd ontzettend boos zijn. De mooiste tijd van je leven in de prullenbak…
Verdomme dat is niet best.... :(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

ComputerHoed schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:36:
Ikzelf sta op het punt te emigreren...naar een land waar geen leugenachtige overheid zit die zich overal mee wil.bemoeien.
Volgens mij heeft elke overheid wel iets om over te klagen. Maar ik ben erg nieuwsgierig welk land je gevonden hebt waar ze dit soort problemen niet hebben. Misschien kan Nederland daar wel een voorbeeld aan nemen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• CMD-Snake
Tom-Z schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:53:
Dat is niet helemaal waar. Het was van meet af aan duidelijk dat er op z'n minst een dreiging was dat die coronavaccinatie voor het een en ander nodig zou gaan zijn. De Europese QR-code bestaat al minstens sinds maart...
De Europese QR code was niet gemaakt met de gedachte om mensen naar vaccinatie te koeioneren zoals nu het geval is. De Europese QR code is er vooral gekomen op verzoek van landen als Italië, Frankrijk en Spanje die graag toeristen wilden toelaten om hun economie weer op gang te brengen. Het effect van deze QR code als dreigmiddel was nogal wisselend omdat de EU elk land toestaat zijn eigen beleid te voeren, zie nu bijvoorbeeld Oostenrijk die Janssen weigert.

• Tom-Z
CMD-Snake schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:45:
[...]

De Europese QR code was niet gemaakt met de gedachte om mensen naar vaccinatie te koeioneren zoals nu het geval is. De Europese QR code is er vooral gekomen op verzoek van landen als Italië, Frankrijk en Spanje die graag toeristen wilden toelaten om hun economie weer op gang te brengen. Het effect van deze QR code als dreigmiddel was nogal wisselend omdat de EU elk land toestaat zijn eigen beleid te voeren, zie nu bijvoorbeeld Oostenrijk die Janssen weigert.
Punt blijft dat aan het begin van de zomer, toen de vaccinatiecampagne in volle gang was, je voor heel veel landen al een QR-code nodig had om binnen te komen. Toen was er dus ook al iets van drang.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
[...]

Het is helemaal geen doel om een corona verantwoord beleid te voeren (whatever that may be). Het doel is de druk op de zorg verminderen. Het kabinet neemt daarvoor allerlei maatregelen en heeft gekozen om bioscopen en theaters te ontzien om nog een beetje vertier te bieden. De andere maatregelen zouden de druk op de zorg verminderen.

Het ligt voor de hand een dergelijke versoepeling niet in de horeca te doen wegens het dansen met Jansen fiasco. Het virus explodeerde op korte termijn in de horeca. Ze proberen gewoon iets om wat verlichting te bieden en dan valt iedereen eroverheen want inconsistent. Op die manier roep je een harde lockdown over jezelf af.

• HEY_DUDE
ComputerHoed schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:36:
[...]

Of wat dacht je van mensen die een aversie ontwikkelen richting de overheid.
Ben wel benieuwd welk land dat is. Het lijkt me meer een gevalletje het gras bij de buren is groener.

• Dennis
  • Laatst online: 21-11 11:14
HEY_DUDE schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:01:
Ze proberen gewoon iets om wat verlichting te bieden en dan valt iedereen eroverheen want inconsistent. Op die manier roep je een harde lockdown over jezelf af.
Jij draait het naar mijn idee om. Omdat de maatregelen inconsistent zijn begrijpt de bevolking het niet meer en is men dus ook niet genegen zich aan maatregelen te houden. Zie artikel van begin deze week over communicatiestrategie en hoe de overheid daar compleet faalt.

• CMD-Snake
Tom-Z schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
Punt blijft dat aan het begin van de zomer, toen de vaccinatiecampagne in volle gang was, je voor heel veel landen al een QR-code nodig had om binnen te komen. Toen was er dus ook al iets van drang.
Ik zie een groot verschil tussen maart dit jaar en nu. Een coronapas om naar de playa's te mogen valt qua drang in het niet bij een coronapas nodig hebben om naar het café te gaan, of zoals men beoogd om straks de Hema in te mogen of zelfs naar je werk te mogen.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:45

Kheos

FP ProMod
Dennis schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:04:
[...]
Omdat de maatregelen inconsistent zijn begrijpt de bevolking het niet meer en is men dus ook niet genegen zich aan maatregelen te houden.
Dus als ik vind dat ik in mijn straat 50 km per uur moet kunnen rijden (want twee dorpen verder hebben ze een gelijkaardige bestraat en daar mag je wel 50km per uur dus da's inconsistent dus) dan moet ik mij daar ook nog niet meer aan houden?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53
CMD-Snake schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:06:
[...]

Ik zie een groot verschil tussen maart dit jaar en nu. Een coronapas om naar de playa's te mogen valt qua drang in het niet bij een coronapas nodig hebben om naar het café te gaan, of zoals men beoogd om straks de Hema in te mogen of zelfs naar je werk te mogen.
14-jarigen die statisch gezien geen groot gevaar lopen kunnen straks geen kleding meer kopen in de winkel. Zogenaamd om ze te beschermen.

Het hele land loopt er mee weg. Oh, wat zijn Nederlanders toch rebels.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

En ik maar denken dat die spreekwoordelijke middelvinger uit den Haag komt. Dat zijn toch de mensen die wachten met ingrijpen tot alle bedden vol liggen?
Vervolgens leggen ze de rekening daar voor bij een selecte groep mensen. Ik snap waarom en zou waarschijnlijk dezelfde beslissing nemen, echter had die beslissing ook vier weken geleden plaats kunnen vinden. Dan hoefde de kroeg niet drie weken dicht, maar misschien slechts drie dagen.

Op de eerste plaats doen wij dit met zijn allen en moet ieder maatregelen treffen om verspreiding te voorkomen, maar als de onderlinge afstemming tussen 17 miljoen Nederlanders niet helemaal vlekkeloos loopt wordt het tijd dat iemand daar iets aan doet. En dan het liefst met maatregelen die per direct effect hebben, niet maatregelen die heel misschien in de toekomst effect hebben waardoor je in afwachting daar van al nieuwe maatregelen moet treffen voordat het effect zichtbaar is.

• CMD-Snake
Kheos schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:13:
Dus als ik vind dat ik in mijn straat 50 km per uur moet kunnen rijden (want twee dorpen verder hebben ze een gelijkaardige bestraat en daar mag je wel 50km per uur dus da's inconsistent dus) dan moet ik mij daar ook nog niet meer aan houden?
Je ziet toch hopelijk zelf wel in dat het kabinet veel meer inconsistent is dan dat?

Het is meer dat je soms een spoorboekje nodig hebt om te bedenken wat nu wel mag of niet. Je moet weer 1,5 meter afstand houden en een mondkapje op, behalve op plekken waar je een coronapas moet laten zien. De plekken waar je coronapas-plichtig bent veranderen in rap tempo. Het beleid pingpongt tussen uitersten op en neer in een korte tijd. Van alles mag tot sommige dingen mogen.

Om jouw straat-voorbeeld te pakken: je moet 50 rijden, tenzij je een Volkswagen hebt met een 37 in het kenteken of een grijze Volvo rijdt. Rij je een rode Renault met de letter F in het kenteken dan mag je niet harder dan 30. En volgende week veranderen we de regels weer. Dat is eerder het niveau van de regelgeving de afgelopen paar weken.

Wat dit vooral doet is wrevel opwekken bij mensen. Het is niet voor niets dat de WRR en KNAW oproepen tot helder en voorspelbaar beleid in plaats van gekke bokkensprongen in de laatste minuut maken.

• HEY_DUDE
[...]

Jij draait het naar mijn idee om. Omdat de maatregelen inconsistent zijn begrijpt de bevolking het niet meer en is men dus ook niet genegen zich aan maatregelen te houden. Zie artikel van begin deze week over communicatiestrategie en hoe de overheid daar compleet faalt.
Eens dat de communicatie beter kan. Nog beter een lange termijn visie. Bij x aantal bezette IC bedden dan deze maatregelen bij Y die maatregelen. Rutte heeft een agenda van max 6 weken, alle problemen voorbij die horizon worden een moeras (stikstof, Groningen, toeslagen…).

Heb vooral het idee dat veel mensen een inconsistentie voor excuus nemen om de andere maatregelen ook maar te negeren.

• stylezzz
[...]

Dus consistentie is een hoofdvoorwaarde? Feitelijk kunnen we dan alleen nog maar zwart/wit denken toch? Horeca dicht? Dan alles dicht..... niemand heeft meer vertier, maar we kunnen tenminste zeggen dat we consistent zijn. Daar snap ik nou niks van :)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:41
stylezzz schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:30:
Dus consistentie is een hoofdvoorwaarde? Feitelijk kunnen we dan alleen nog maar zwart/wit denken toch? Horeca dicht? Dan alles dicht..... niemand heeft meer vertier, maar we kunnen tenminste zeggen dat we consistent zijn. Daar snap ik nou niks van :)
Als maatregelen niet consistent zijn is de drempel om je er zelf niet aan te houden veel lager. Waarom mag je niet met 5 vrienden op de bank voetbal kijken maar wel met die 5 vrienden en 1245 anderen naar de bioscoop?

Denk dat alles open (al dan niet met 2G) of dicht veel beter werkt, het is helder en duidelijk.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Pagina: 1 ... 48 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.