Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Id controle in een bios?42erik schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:36:
[...]
ok... grote verschillen blijkbaar.... Venom, Utrecht, 40% vol, ruimte all around dus ook, en geen pauze
Overigens de enige plek waar ik mijn id nodig had naast de qr.
Moest idd wel QR code laten zien, maar er zitten naar mijn weten geen maximum bezoeker restricties meer bij bioscopen en theaters... daarom vind ik de regel zo krom.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Bij een goede QR controle hoort een id-check. Die zie je niet vaak, alleen bij grote evenementen waar men echt geen sluiting/controle wil verprutsen denk ikArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:38:
[...]
Id controle in een bios?die heb ik nog nooit meegemaakt.
Moest idd wel QR code laten zien, maar er zitten naar mijn weten geen maximum bezoeker restricties meer bij bioscopen en theaters... daarom vind ik de regel zo krom.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Wauw, wist niet dat het al zover gezonken was... m'n id gaat ze geen zak aan. Vind sowieso al dat de QR teveel informatie vrijgeeft.Nox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:40:
[...]
Bij een goede QR controle hoort een id-check. Die zie je niet vaak, alleen bij grote evenementen waar men echt geen sluiting/controle wil verprutsen denk ik
Fouten nummer 41 t/m 45:
* Booster shots voor kwetsbaren komen na de golf in plaats van voor de golf;
* Lockdown komt dik een week nadat het internet had becijferd dat er helaas geen andere opties resteerden;
* Lockdown is een grap. Deze maatregelen verlagen de R-waarde met hooguit 0.1, het verzadigingseffect blijft dus de grootste factor in het omkeren van deze golf;
* omdat iemand kennelijk zijn ego heeft verbonden met de QR code, ook nadat al duidelijk was dat dit niet meer de uitweg was, krijgen we een 2G beleid. Het ego is dus meer waard dan alle principes.
Hoe wil je anders controleren dat de QR bij de persoon hoort die voor je staat? Daar zul je toch wel iets van gegevens moeten hebben. En dan is een letter van je voornaam en achternaam en dag/datum van je verjaardag toch wel het minimale (we hebben het over de nationale)ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:42:
[...]
Wauw, wist niet dat het al zover gezonken was... m'n id gaat ze geen zak aan. Vind sowieso al dat de QR teveel informatie vrijgeeft.
[removed]
het lijkt alsof die 1250 ook voor alle cultuur geldt, dus ook die bios en theater en concertzaal. Nu weet ik even niet hoe groot de grote zaal is eigenlijk.... moment.... ah, haalt de 500 niet eensArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:38:
[...]
Id controle in een bios?die heb ik nog nooit meegemaakt.
stadsschouwburg... moment weer.... 630.... hmm, 1250 is best veel
ok, now i'm curious
013 tilburg 3000
melkweg amsterdam 1250
tivoli ronda utrecht 2000
tivoli pandora utrecht 650
ziggo dome 17000
Tuurlijk, maar dit zijn scenario’s die al even doorberekend hadden kunnen worden wanneer wie aan de beurt zou zijn. Dat is ook vooruit kijken. Zelfs als de Gezondheidsraad nog aan het onderzoeken is wat nodig is, kun je voor dat advies al enkele prikscenario’s gaan opstellen, en na het advies dan de punten op de I en direct online zetten wat het schema is. Duidelijkheid voor iedereen lijkt me het handigst.Nox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:38:
[...]
Wil je gefaseerd beginnen bij de meest kwetsbare groepen of iedereen maar gewoon wat laten doen? De eerste is het juiste.
Wat vind je teveel aan de eerste letter van je voornaam, eerste letter achternaam, geboortedag en maand?ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:42:
[...]
Wauw, wist niet dat het al zover gezonken was... m'n id gaat ze geen zak aan. Vind sowieso al dat de QR teveel informatie vrijgeeft.
En dan hoeven ze niet eens allemaal mee..
Dus bv J _ 05-mei
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
ze kijken alleen even naar je naam en geboortedatum he, niet je hele bsn ofzo (staat ook op de andere kant zelfs)ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:42:
[...]
eh, ja, dat dus.... soms ben ik langzaamGAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:48:
[...]
Wat vind je teveel aan de eerste letter van je voornaam, eerste letter achternaam, geboortedag en maand?
En dan hoeven ze niet eens allemaal mee..
Dus bv J _ 05-mei
Imax zaal van Pathe Arena kan ruim 900 mensen kwijt.42erik schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:48:
[...]
het lijkt alsof die 1250 ook voor alle cultuur geldt, dus ook die bios en theater en concertzaal. Nu weet ik even niet hoe groot de grote zaal is eigenlijk.... moment.... ah, haalt de 500 niet eens
stadsschouwburg... moment weer.... 630.... hmm, 1250 is best veel
ok, now i'm curious
013 tilburg 3000
melkweg amsterdam 1250
tivoli ronda utrecht 2000
tivoli pandora utrecht 650
ziggo dome 17000
Ik ben blij dat steeds meer mensen het in gaan zien. Vooral jouw derde punt: deze maatregelen zijn toch een grap? Winkels die om 18 uur dicht moeten? Een supermarkt om 20 uur? Het helpt echt helemaal niets. Sterker nog: wordt op andere momenten alleen maar drukker.t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:45:
Alles bij elkaar opgeteld, is nu toch het moment gekomen dat we de regering niet meer serieus kunnen nemen.
Fouten nummer 41 t/m 45:
* Lockdown komt dik een week nadat het internet had becijferd dat er helaas geen andere opties resteerden;
* Lockdown is een grap. Deze maatregelen verlagen de R-waarde met hooguit 0.1, het verzadigingseffect blijft dus de grootste factor in het omkeren van deze golf;
* omdat iemand kennelijk zijn ego heeft verbonden met de QR code, ook nadat al duidelijk was dat dit niet meer de uitweg was, krijgen we een 2G beleid. Het ego is dus meer waard dan alle principes.
Wat een grap dit.
Het feit alleen al dat ik m'n id moet laten zien om een andere controle te verifiëren is al te veel... het gaat ze geen flikker aan hoe ik heet en wat m'n geboortedatum is.42erik schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:50:
[...]
ze kijken alleen even naar je naam en geboortedatum he, niet je hele bsn ofzo (staat ook op de andere kant zelfs)
Lijkt wel of iedereen dit maar gewoon overneemt en normaal lijkt te vinden
Nu pas? * XWB mompelt iets over toeslagenaffaire, of ene premier met weinig actieve herinneringen.t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:45:
Alles bij elkaar opgeteld, is nu toch het moment gekomen dat we de regering niet meer serieus kunnen nemen.
Verder eens hoor, de maatregelen komen zoals gebruikelijk nadat besmettingen al uit de klauwen gelopen zijn.
Ik ben nooit met id gecontroleerd overigens. Ze zagen m’n code en vroegen dan bv m’n voornaam, achternaam of geboortedatum. Geen check daaropArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:54:
[...]
Het feit alleen al dat ik m'n id moet laten zien om een andere controle te verifiëren is al te veel... het gaat ze geen flikker aan hoe ik heet en wat m'n geboortedatum is.
En heel veel ander beleid is m.i. ook gewoon niet uit te leggen. Wat niet thuis mag mag wel in een restaurant of bioscoop. En waarom zijn die supermarkten nu weer om 8 uur dicht? Je mag wel tot half 1 's nachts bier zuipen in een bioscoopzaal met 500 man maar in een café niet. Dan die rare keuzes met die boosters.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:20:
[...]
Het volk verwacht gewoon betere communicatie.
Kijk naar Noorwegen:
Iedereen van 18 jaar en ouder krijgt de booster aangeboden omdat dit helpt tegen ziekte en verspreiding.
Stukken helderder dan:
-ja nuttig voor verpleeghuizen
Iets later:
-doe ook maar 60+
Nog wat later:
- ja ook de Janssens
…
Ergens halverwege januari: doe toch ook weer alle 18+
Het is gewoon echt een puinzooi. Ik ben helemaal niet tegen maatregelen, maar Rutte, de Jonge en het ambtenarenteam om hen heen mogen zich echt even gaan zitten schamen voor deze ondoordachte regels.
Ik ook niet, gelukkig... moest vandaag voor het eerst weer m'n code laten zien na een week of 6, wist niet eens meer waar ik die app had neergezetGAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:57:
[...]
Ik ben nooit met id gecontroleerd overigens. Ze zagen m’n code en vroegen dan bv m’n voornaam, achternaam of geboortedatum. Geen check daarop
En het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt; vorig jaar was het ook al compleet uit de klauwen gelopen voordat er (veel te milde) maatregelen werden genomen. Resultaat: 6 maanden lockdown! Natuurlijk te wijten aan het virus zelf, maar het optreden van de regering heeft ook niet geholpen.XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:57:
[...]
Nu pas? * XWB mompelt iets over toeslagenaffaire, of ene premier met weinig actieve herinneringen.
Verder eens hoor, de maatregelen komen zoals gebruikelijk nadat besmettingen al uit de klauwen gelopen zijn.
Ik redeneer maar even naar mijzelf met betrekking tot de Mediamarkt. Ik werk over het algemeen tot 17 uur.Dennis schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:52:
[...]
Ik ben blij dat steeds meer mensen het in gaan zien. Vooral jouw derde punt: deze maatregelen zijn toch een grap? Winkels die om 18 uur dicht moeten? Een supermarkt om 20 uur? Het helpt echt helemaal niets. Sterker nog: wordt op andere momenten alleen maar drukker.
Wat een grap dit.
Wil ik naar de Mediamarkt? Dan gaan veel werkenden van 17 uur tot 18 uur shoppen. Dus piek qua drukte.
Kun je het niet redden? Dan moet je in het weekend maar. Omdat meer mensen vanwege reistijd het niet redden in dat uurtje krijg je dus ook een piek in het weekend. Ik snap het niet.
In het voorjaar was het natuurlijk ook nog dat het kabinet haar hart verpand had aan de avondklok..Thomas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:59:
[...]
En het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt; vorig jaar was het ook al compleet uit de klauwen gelopen voordat er (veel te milde) maatregelen werden genomen. Resultaat: 6 maanden lockdown! Natuurlijk te wijten aan het virus zelf, maar het optreden van de regering heeft ook niet geholpen.
oh ja, dat is waar, die bestond ook nog.... damn die was echt enorm, dat schermArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:51:
[...]
Imax zaal van Pathe Arena kan ruim 900 mensen kwijt.
De fouten rond dansen met Janssen waren nog maar een rimpeltje vergeleken met de versoepelingen van 25 september en de laksheid die daarna doorklonk. Vrijheid, blijheid waarbij alles kon. Lang leve de lol en die grafieken? Ach, daar hebben we toch een persconferentie voor op 1 november?t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:45:
Fouten nummer 41 t/m 45:
Het is gewoon niet uit te leggen, we zaten redelijk comfortabel in de cijfers en nu is alles weer anders. Onnodig, want wanneer tijdig de trots was ingeslikt had een hoop voorkomen kunnen worden.
Dus: Wat is het motief? Waren dit wel fouten of stoer beleid, een beetje alsof je bij het tankstation aan je vrienden laat zien dat je precies voor 50,00 euro kan tanken?
Ik neig ernaar om te geloven dat men sterk stuurt op zoveel mogelijk besmettingen met een 'behapbare' zorg. Waarbij de term behapbaar overigens niet de betekenis heeft die Piet Patat eraan zal geven die al maanden wacht op een aderbehandeling. Maar wellicht is er een ander motief, ik laat mij graag overtuigen mocht iemand een goede reden verzinnen?
De mediamarkt kan ik nog relatief makkelijk omzeilen. Dan maar Bol of Amazon nog groter/rijker maken.Roodey schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:00:
[...]
Ik redeneer maar even naar mijzelf met betrekking tot de Mediamarkt. Ik werk over het algemeen tot 17 uur.
Wil ik naar de Mediamarkt? Dan gaan veel werkenden van 17 uur tot 18 uur shoppen. Dus piek qua drukte.
Kun je het niet redden? Dan moet je in het weekend maar. Omdat meer mensen vanwege reistijd het niet redden in dat uurtje krijg je dus ook een piek in het weekend. Ik snap het niet.
Qua supermarkt nu om 20u vind ik het rotter. Normaal tussen 21:30 en 22u heerlijk rustig. Ik ga maar weer laten thuisbezorgen, en de blauwe winkelformule kiezen die de vorige winter eigenlijk recordomzetten gedraaid heeft door de verplichte sluiting van kleine zaken..
Onkunde bij het ambtenaren apparaat dat hier voor verantwoordelijk is lijkt me zeker niet uitgesloten. Echt een hele trieste bedoeling dit.Wolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:04:
[...]
De fouten rond dansen met Janssen waren nog maar een rimpeltje vergeleken met de versoepelingen van 25 september en de laksheid die daarna doorklonk. Vrijheid, blijheid waarbij alles kon. Lang leve de lol en die grafieken? Ach, daar hebben we toch een persconferentie voor op 1 november?
Het is gewoon niet uit te leggen, we zaten redelijk comfortabel in de cijfers en nu is alles weer anders. Onnodig, want wanneer tijdig de trots was ingeslikt had een hoop voorkomen kunnen worden.
Dus: Wat is het motief? Waren dit wel fouten of stoer beleid, een beetje alsof je bij het tankstation aan je vrienden laat zien dat je precies voor 50,00 euro kan tanken?
Ik neig ernaar om te geloven dat men sterk stuurt op zoveel mogelijk besmettingen met een 'behapbare' zorg. Waarbij de term behapbaar overigens niet de betekenis heeft die Piet Patat eraan zal geven die al maanden wacht op een aderbehandeling. Maar wellicht is er een ander motief, ik laat mij graag overtuigen mocht iemand een goede reden verzinnen?
Moet je is opletten hoe normaal iedereen het nog vindt zodra de gehele identieit en medische geschiedenis is gekoppeld aan de QR code.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:54:
[...]
Het feit alleen al dat ik m'n id moet laten zien om een andere controle te verifiëren is al te veel... het gaat ze geen flikker aan hoe ik heet en wat m'n geboortedatum is.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
letterlijk al die info staat al mijn profiel daar... waar ik ook mee reserveer.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:54:
[...]
In dat licht, verwacht men werkelijk dat de bezoekers op de Wallen straks hun QR en ID tonen bij de dames?ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:54:
[...]
Ja nog krommer dus...42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:08:
[...]
letterlijk al die info staat al mijn profiel daar... waar ik ook mee reserveer.
-QR code voor je vaccinatie
-Nog even je id laten zien...
-QR code voor de film laten zien
sorry hoor, ik vind dit te ver gaan
Normaal als ik naar de bios ging (al 5+jaar geleden hoor) bestelde ik gewoon 2 tickets bij de kassa of online. Zonder naam invullen. Online kreeg je dan een QR-code42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:08:
[...]
Als ik naar een restaurant ging, stapte ik gewoon binnen voor een tafel voor 2.
Dus ik snap het probleem zeker wel. Waarom moet een restaurant weten dat jij Piet Klaassen bent? Of de bios..
Maar dat is een persoonlijke keuze, bioscoopkaartjes kan je ook kopen zonder privégegevens te hoeven opgeven. Voor de QR-code heb je die keuze niet42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:08:
[...]
Nu zou je denken als je de foto ziet..uhmmm..dat zal nu wel niet meer mogen zoveel mensen in een binnenlokatie op een kluitje?
Wrong. Het mag gewoon met de nieuwe regels van 's-ochtends vroeg tot 's-nachts laat.
Wil je echter je huwelijk of verjaardag vieren dan heb je pech. Sluitingstijd om 20.00hr en alleen zitplekken.
https://www.rijksoverheid...erzicht-coronamaatregelenKunst en cultuur
Kunst- en cultuurvoorstellingen in bijvoorbeeld bioscopen, theaters en concertzalen hebben geen verplichte sluitingstijd.
Bij vertoningen van kunst en cultuur mogen maximaal 1250 mensen in een ruimte.
Ik heb serieus moeite om zoiets te begrijpen of om mensen te begrijpen die dit legitimeren
Is dat Martien Meiland rechtsonder?
Toeschouwer zijn bij een kelderklasse voetbalteam in de buitenlucht waar hooguit 20 man en een paardenkop kijkt, is schadelijker dan een concertzaal met 1250 bezoekers. Dat is toch logisch?! /sWolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:22:
Nog zoiets, gisteren was er in Noordwijkerhout een carnavalsfeestje.
[Afbeelding]
Nu zou je denken als je de foto ziet..uhmmm..dat zal nu wel niet meer mogen zoveel mensen in een binnenlokatie op een kluitje?
Wrong. Het mag gewoon met de nieuwe regels van 's-ochtends vroeg tot 's-nachts laat.
Wil je echter je huwelijk of verjaardag vieren dan heb je pech. Sluitingstijd om 20.00hr en alleen zitplekken.
[...]
https://www.rijksoverheid...erzicht-coronamaatregelen
Ik heb serieus moeite om zoiets te begrijpen of om mensen te begrijpen die dit legitimeren
En in Gent (België) is er momenteel weer Lichtfestival:Wolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:22:
[Afbeelding]
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/t1f7wsszbdRGteTgtLSRggjc.png?f=user_large)
Dat gaat niet zonder de nodige kritiek.
Het is gewoon zo ondermijnend voor het draagvlak wat mij betreft. Welke leverage heeft die Kunst en Cultuursector dat dit wel is toegestaan en inderdaad die 20 ouders aan de rand van het zwembad niet hun kind mogen zien zwemmen?GAIAjohan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:26:
[...]
Toeschouwer zijn bij een kelderklasse voetbalteam in de buitenlucht waar hooguit 20 man en een paardenkop kijkt, is schadelijker dan een concertzaal met 1250 bezoekers. Dat is toch logisch?! /s
XWB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:27:
[...]
En in Gent (België) is er momenteel weer Lichtfestival:
[Afbeelding]
Dat gaat niet zonder de nodige kritiek.
Die Belgen weten het weer te overtreffenDe eerste avond trok het festival al 140.000 bezoekers, en de tweede beloofde al vroeg op de avond nog drukker te worden.
zullen we ons wel aan de feiten houden....? ik zie namelijk niet de vereiste zitplaatsen hoorWolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:22:
[Afbeelding]
[...]
Ah, je hebt gelijk dat staat hoger op die pagina.42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:33:
[...]
zullen we ons wel aan de feiten houden....? ik zie namelijk niet de vereiste zitplaatsen hoor
Even wetstechnisch, is het dan verboden om op te staan? Of mag je dan alleen opstaan als er minder dan 10 anderen staan? Of mag je ook allemaal opstaan en maakt het geen zak meer uit als je binnen bent?Een vaste zitplaats is verplicht op plekken waar u een coronatoegangsbewijs moet laten zien. Dit geldt voor horeca, sport, kunst en cultuur en evenementen.
En wat maakt het precies uit als je allemaal zit te zingen in zo'n kleine zaal eigenlijk (ipv te staan)?
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 13-11-2021 00:39 ]
daar heb je een goed punt, de keuzevrijheid is bij de qr minder. Is ie geen keuze... tja, de keuze om niet naar een qr-plek gaan bestaat, maar ik snap je punt.XWB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:22:
[...]
Maar dat is een persoonlijke keuze, bioscoopkaartjes kan je ook kopen zonder privégegevens te hoeven opgeven. Voor de QR-code heb je die keuze niet
Tegelijk, een andere variant zou ik niet weten. Er moet wel een manier zijn om de qr aan iemand te koppelen. QR onder in beeld, pasfoto vanuit basisregistratie erboven zou ook werken, maar zal ook wel weer massaal over gevallen gaan worden... (en creëert enorm dataverkeer denk ik... ddos op de qr-server door juist gebruik
Was het maar een grap, hierdoor zitten we tot april in een beperkte lockdown.Dennis schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:52:
Wat een grap dit.
Men durft niet door te pakken, 2G ligt te gevoelig bij coalitiepartner ChristenUnie...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het transcript van de persconferentie staat online. En wat staat daar onder andere? (Ik heb bold aangezet):Wolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:04:
[...]
Maar in het vervolg van het antwoord wordt het pas echt interessant:(…) Dat dat nu niet gaat, heeft alles te maken met gewoon de grote hoeveelheid, niet alleen van wat er al ligt, maar ook van wat er mogelijkerwijs nog aankomt bij dit soort besmettingsaantallen. En bij het grote aantal ongevaccineerden. Dat is de reden dat als je dat optelt, dat het OMT komt tot een berekening van zo’n 18000 ziekenhuisopnames die we nog te gaan hebben, zo’n 3500 IC-opnames, uit de groep ongevaccineerden. En de groep mensen bij wie de vaccins gewoon niet goed genoeg werken. Nou die groep, dat is gewoon te groot als dat in een te korte tijd komt. En dat drukt eigenlijk alle reguliere zorg eruit, met alle gezondheidsschade van dien. (…)
Daar staat het: 'de strategie'.(…) En dat is de reden dat we nu moeten ingrijpen, het besmettingsniveau verlagen, zodat we eigenlijk de snelheid waarin mensen ziek worden vertragen, dat is eigenlijk de strategie. En natuurlijk als je de winter hebt gehad, dan moet je zorgen dat je een goede inschatting maakt van wat we de komende winter zullen krijgen. Wat zal er de komende winter echt anders zijn als er geen variant van het virus optreedt natuurlijk, die zich helemaal niks van de vaccins aantrekt, nou dat er nogal verdeeld in de samenleving is gevaccineerd, en dat alle mensen die gevaccineerd, toch ergens tegen dat virus aanlopen en op die manier immuniteit opbouwen. Dus we zullen de volgende winter beter beschermd zijn dan nu. (…)
Hoe duidelijk wil je het hebben? Er wordt bewust beleid gevoerd om besmettingen te laten ontstaan zoveel als de zorg 'aan kan' en zelfs daar gaan ze dus overheen als ik de geluiden van de zorg in de media zo hoor. Niks anders dan het plan uit Q1 2020. En dus ook niks anders dan hetgeen het artikel beschreef over de aanpak van Zweden in 2020 dat ik zojuist deelde en m.i. grote gelijkenis heeft met de aanpak in Nederland.
Punt is alleen: deze strategie brengt ook veel (over)sterfte met zich mee. Ja, dat kunnen mensen gelukkig in belangrijke mate voorkomen door zich te laten vaccineren, maar sommige mensen kunnen niet gevaccineerd worden of reageren onvoldoende op een vaccin. Die aantallen worden in het antwoord dan weer niet expliciet genoemd.
Ik tag even @Tom-Z die ik zojuist antwoordde over de strategie.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
In eindhoven de afgelopen week ook, alleen morgen wat de laatste dag zou zijn is er nu vanaf geknipt.XWB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:27:
En in Gent (België) is er momenteel weer Lichtfestival:
Er liggen in België inmiddels zo'n 500 coronapatienten op de IC en men gaat richting 600, dat zou Nederland heel slecht trekken.Wolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:30:
[...]
[...]
Die Belgen weten het weer te overtreffen
met 16000 per dag.... 1.5 miljoen was het he...?hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:38:
[...]
Was het maar een grap, hierdoor zitten we tot april in een beperkte lockdown.
Men durft niet door te pakken, 2G ligt te gevoelig bij coalitiepartner ChristenUnie...
1.5 miljoen / 16000 = 90 dagen.
Dan zijn de ongevaccineerden op, niet door een vaccin, maar door besmetting. Voor 180 dagen weliswaar, dus verplaatsing probleem, maar ok.
Het feit dat we dan geen zorg meer over hebben is hier alleen wel een detail, maar een kniesoor wie daar op let... Ok, tot zover het cynisme van vandaag
Toch vreemd dat dat zo verschilt. Ik heb > 90% van de gevallen mijn ID moeten laten zien.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:57:
[...]
Ik ben nooit met id gecontroleerd overigens. Ze zagen m’n code en vroegen dan bv m’n voornaam, achternaam of geboortedatum. Geen check daarop
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Maar wat is dit voor strategie? Mensen zullen in de toekomst ook ziek worden en Corona zal waarschijnlijk nooit meer weggaan, we zullen ermee moeten leven. Zolang de visieloze poppetjes van de overheid blijven zitten en er geen structurele aanpassingen komen in de zorg, salarissen en de opleiding van zorg personeel zitten we na een flinke mutatie weer in een lockdown.Number10 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:39:
[...]
Het transcript van de persconferentie staat online. En wat staat daar onder andere? (Ik heb bold aangezet):
[...]
Maar in het vervolg van het antwoord wordt het pas echt interessant:
[...]
Daar staat het: 'de strategie'.
Hoe duidelijk wil je het hebben? Er wordt bewust beleid gevoerd om besmettingen te laten ontstaan zoveel als de zorg 'aan kan' en zelfs daar gaan ze dus overheen als ik de geluiden van de zorg in de media zo hoor. Niks anders dan het plan uit Q1 2020. En dus ook niks anders dan hetgeen het artikel beschreef over de aanpak van Zweden in 2020 dat ik zojuist deelde en m.i. grote gelijkenis heeft met de aanpak in Nederland.
Punt is alleen: deze strategie brengt ook veel (over)sterfte met zich mee. Ja, dat kunnen mensen gelukkig in belangrijke mate voorkomen door zich te laten vaccineren, maar sommige mensen kunnen niet gevaccineerd worden of reageren onvoldoende op een vaccin. Die aantallen worden in het antwoord dan weer niet expliciet genoemd, maar die groep wel.
Ik tag even @Tom-Z die ik zojuist antwoordde over de strategie.
in China stampen ze binnen een week een ziekenhuis uit de grond, hier sluiten ze er 3 en ontslaan ze al het personeel.
Ik geloof geen reet van deze strategie.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Dit imo idd ook het hele probleem. We zitten met 17Miljoen+ mensen in Nederland en kunnen er niet eens acuut paar honderd bedden bij. Waar zijn de noodplannen? Waar zijn de brain storm sessies afgelopen jaar om hoe we zoiets in de toekomst beter kunnen bestrijden? Ik hoor juist dat we de helft van de ziekenhuizen willen gaan sluitenBroWohsEdis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:56:
[...]
Maar wat is dit voor strategie? Mensen zullen in de toekomst ook ziek worden en Corona zal waarschijnlijk nooit meer weggaan, we zullen ermee moeten leven. Zolang de visieloze poppetjes van de overheid blijven zitten en er geen structurele aanpassingen komen in de zorg, salarissen en de opleiding van zorg personeel zitten we na een flinke mutatie weer in een lockdown.
in China stampen ze binnen een week een ziekenhuis uit de grond, hier sluiten ze er 3 en ontslaan ze al het personeel.
Waarom niet een soort oproepbare-reserve "nurse-like" team? Net als het leger..jaarlijkse certificering. Een maandelijks toelage voor de mensen die zo een certificaat hebben en die opgetromeld kunnen worden bij zulke pandemieen. Die niet 100% IC bekwaam zijn maar wat "basis" dingen kunnen zodat je iig uit de voeten kan in van die veld-hospital achtige constructies zoals china uit de grond heeft gestampt in no time met 1000beden etc?
Weet zeker dat er mensen zijn die daar hele goede ideeen bij kunnen verzinnen.Feit is, dat de zorg de opgeschaald moet worden. Corona is maar een mini-enge virusje imo een keer gaan we te maken hebben met een echte enge virus...stel je voor een Ebola achtig-iets wat zich net zo makkelijk verspreid als corona.
Liever hebben we daarvoor de plannen al klaar staan anders zijn we echt de sjaak.
Ondertussen hebben we een complete faal team aan het roer staan als het om de overheid gaat, wie kan hun nu nog serieus nemen?
Supermarkten sluiten om 20:00..de uurtjes daarna waren altijd juist de rustige uren. Met 20-30man langs de zijlijn staan in de BUITENLUCHT om je kids te zien voetballen mag ook niet MAAR met 1200+ man in een bios/theater zitten of in de kroeg is dan uiterdaad geen enkel probleem, en mag gewoon na 18:00. Maar o wee als je meer als 4man op bezoek hebt.
The first casualty in war is always the truth...
Als je bier wilt kopen in de supermarkt mogen ze je ook om je identiteitsbewijs vragen. Laat je dan je bier staan?ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:54:
[...]
Ik wist dat die vergelijking zou komenEli3l schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:23:
[...]
Als je bier wilt kopen in de supermarkt mogen ze je ook om je identiteitsbewijs vragen. Laat je dan je bier staan?
Je klaagt over iets dat altijd al mag. Bij de kroeg kunnen ze je altijd al om je identiteitsbewijs vragen en je de toegang weigeren als ze je leeftijd niet kunnen verifiëren. Bij de QR code om legitimatie vragen is niet anders.ArcticWolf schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:26:
[...]
Ik wist dat die vergelijking zou komen
Je zeurt om het zeuren.
Id vragen om ingang te krijgen tot iets of je ID vragen om een Medische status van je te bevestigen door iemand die geen arts is etc vind ik toch wel wat anders. Daarom staan alleen je intiialen erop toch? Kan goed begrijpen dat mensen hun naam en achternaam niet zomaar willen prijs geven aan een "beveiliger" mbt je vax status.Eli3l schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:33:
[...]
Je klaagt over iets dat altijd al mag. Bij de kroeg kunnen ze je altijd al om je identiteitsbewijs vragen en je de toegang weigeren als ze je leeftijd niet kunnen verifiëren. Bij de QR code om legitimatie vragen is niet anders.
Je zeurt om het zeuren.
De QR zegt niks over je vaccinatie status. Hou het bij de feiten.Jumpiefox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:36:
[...]
Id vragen om ingang te krijgen tot iets of je ID vragen om een Medische status van je te bevestigen door iemand die geen arts is etc vind ik toch wel wat anders. Daarom staan alleen je intiialen erop toch? Kan goed begrijpen dat mensen hun naam en achternaam niet zomaar willen prijs geven aan een "beveiliger" mbt je vax status.
welja, laten we middenin een pandemie een punt maken van een voor- en achternaam... en dan zelfs alleen nog de initialen daarvan...Jumpiefox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:36:
[...]
Id vragen om ingang te krijgen tot iets of je ID vragen om een Medische status van je te bevestigen door iemand die geen arts is etc vind ik toch wel wat anders. Daarom staan alleen je intiialen erop toch? Kan goed begrijpen dat mensen hun naam en achternaam niet zomaar willen prijs geven aan een "beveiliger" mbt je vax status.
Strategie of realisme? Wordt er niet gewoon geaccepteerd dat diegenen die nu nog niet gevaccineerd zijn, daar nooit aan zullen beginnen. Als ze wilden, dan waren ze onderhand wel gegaan. Dan kom je vanzelf bij "ziek worden zullen ze wel, want behoorlijk makkelijk over te dragen, laten we dan zorgen dat ze niet allemaal tegelijk zorg nodig hebben want dat kunnen we niet aan". Lijkt me niet alleen logisch maar ook zeer hard nodig. En dan heb je dus een strategie nodig om die behoorlijk onvermijdelijke besmettingen over een zo lang mogelijke tijd uit te smeren, zodat de zorg niet omvalt.Number10 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:39:
Daar staat het: 'de strategie'.
Niks geks aan, als je 't mij vraagt.
Persoonlijke code, er wordt/werd bewezen gefraudeerd door codes van anderen te gebruiken, dan is aantonen dat je bent wie je met die code claimt dat je bent heel logisch. Dan kom je vanzelf bij ID laten zien uit. Precies wat een jong uitziend iemand in de supermarkt, aan de bar, in de sigarenzaak, bij de slijter ook al jaren moet, maar dan vanwege leeftijd.Jumpiefox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:36:
[...]
En "medische status" is absolute onzin, je bewijst op dit moment dat je aan 1 van (nu nog) 3 Gs hebt voldaan, niks meer dan dat. Overdrijven draagt niks bij aan de discussie.
Verwijderd
Helemaal eens. De vraag is alleen of er een verschil te maken is. Tot heden lijkt het vooral ‘zeuren op internet, meewerken in de echte wereld’.t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:45:
Fouten nummer 41 t/m 45:
Op een groepje avondklok rellers na zeurt iedereen thuis op de bank maar laat zich netjes prikken, doet een mondkapje op etc. Er is gewoon flink draagvlak. Die komt niet doordat iedereen het eens is met de keuzes van de overheid denk ik maar eerder door sociale druk.
Als 3 mensen de Jumbo in lopen met een mondkapje zet de 4e hem ook maar op. De angst om er niet bij te horen is de brandstof in de ratrace en nu ook in het Corona beleid.
Ik wil niet aanzetten tot opstand of iets dergelijks. Maar vind het interessante dynamiek tussen overheid en de bevolking (die ook weer gewoon op dezelfde partijen stemden).
Precies. Ik hoorde De Jonge nog wel een paar keer zeggen, dat hij hoopt dat men zich alsnog laat vaccineren, maar op die hoop kun je geen beleid maken. Ik vind het heel reëel dat je voor een goede inschatting van de toekomstige situatie ook even uitrekent, hoeveel ziekte en bedbezetting de huidige hoeveelheid ongevaccineerden (of anderszins kwetsbaren) eigenlijk nog zou opleveren. En dat je dan ziet, dat je die hoeveelheid onmogelijk ineens zou kunnen opvangen, en dat je dus nog dempende maatregelen nodig hebt.Bundin schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 04:42:
[...]
Strategie of realisme? Wordt er niet gewoon geaccepteerd dat diegenen die nu nog niet gevaccineerd zijn, daar nooit aan zullen beginnen. Als ze wilden, dan waren ze onderhand wel gegaan. Dan kom je vanzelf bij "ziek worden zullen ze wel, want behoorlijk makkelijk over te dragen, laten we dan zorgen dat ze niet allemaal tegelijk zorg nodig hebben want dat kunnen we niet aan". Lijkt me niet alleen logisch maar ook zeer hard nodig. En dan heb je dus een strategie nodig om die behoorlijk onvermijdelijke besmettingen over een zo lang mogelijke tijd uit te smeren, zodat de zorg niet omvalt.
Ik zie dáár ook geen raar signaal in.
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
tja in China wordt ook een flatgebouw dichtgelast als er besmettingen zijn misschien ook maar die strategie overnemen?BroWohsEdis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:56:
[...]
in China stampen ze binnen een week een ziekenhuis uit de grond,
Weet iemand eigenlijk hoe het met de patiënten van die ziekenhuizen is afgelopen? Zijn die genezen door een geweldige Chinese gezondheidszorg, of waren die ziekenhuizen misschien vooral veredelde sterfhuizen?BroWohsEdis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:56:
[...]
in China stampen ze binnen een week een ziekenhuis uit de grond,
[...]
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Die gaat ze wel een zak aan. Wat heb jij er op tegen? En als je qr code zegt:ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:42:
[...]
Voornaam begint met A, achternaam met W en geboortemaand augustus. Wat is er dan teveel aan info gegeven?
Volgens BNR heeft Hugo dat gezegd, dan ook een uitzondering voor mijn verjaardag en na elke training. /s
Bestaan voorgaande nummers ook echt?t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:45:
Fouten nummer 41 t/m 45:
Tuurlijk, maar men ging er eerst vanuit dat ze in december zouden beginnen. Dan krijgt Hugo weer het deksel op de neus van de ggd die zegt dat ze morgen al kunnen beginnen met boosten. Wat dat betreft loopt 'ie wel echt enorm langzaam.GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:48:
[...]
Tuurlijk, maar dit zijn scenario’s die al even doorberekend hadden kunnen worden wanneer wie aan de beurt zou zijn. Dat is ook vooruit kijken. Zelfs als de Gezondheidsraad nog aan het onderzoeken is wat nodig is, kun je voor dat advies al enkele prikscenario’s gaan opstellen, en na het advies dan de punten op de I en direct online zetten wat het schema is. Duidelijkheid voor iedereen lijkt me het handigst.
Laten we nou niet doen alsof dit een Nederlands feestje is, verzonnen door De Jonge ofzo. Heel Europa is ermee aan de gang. En het OMT niet tegen ook. Denemarken voert het na een periode zonder ook gewoon weer in.t_captain schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:45:
Als ze het niet hadden gedaan hier, had je ook de poppen aan het dansen gehad.
Eerste verlenging confirmed...hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:33:
Ik weet niet of het al langsgekomen is: met Sinterklaas en Kerst geldt het 4 personen thuis advies niet...
Volgens BNR heeft Hugo dat gezegd, dan ook een uitzondering voor mijn verjaardag en na elke training. /s
Dat sowieso, heb je daaraan getwijfeld dan?MikeyMan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:57:
Eerste verlenging confirmed...
Oh, ik kan mij best voorstellen dat dit inderdaad "de" strategie is.BroWohsEdis schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:56:
[...]
Maar wat is dit voor strategie? Mensen zullen in de toekomst ook ziek worden en Corona zal waarschijnlijk nooit meer weggaan, we zullen ermee moeten leven. Zolang de visieloze poppetjes van de overheid blijven zitten en er geen structurele aanpassingen komen in de zorg, salarissen en de opleiding van zorg personeel zitten we na een flinke mutatie weer in een lockdown.
Je moet kijken naar het soort mensen dat het hardst wordt getroffen door deze strategie:
- zwakkeren
- armen (nou ja, eigenlijk iedereen die geen dure privé-zorg kan betalen)
- mensen met gezondheidsproblemen
- niet-Westerse allochtonen
Als die dood gaan, kost het de schatkist minder op de lange termijn. En de te verwachten toename aan gehandicapte overlevers kan weer worden gebruikt om de sociale zekerheid nog verder uit te kleden en meer te privatiseren, want "te duur" voor de overheid die beter klein en onmachtig kan zijn, wat er goed in zal gaan bij de traditionele VVD-stemmer, die dat soort dingen toch alleen nutteloze verspilling vindt.
Vanuit het marktdenken waar Rutte een fervent quasi-religieus aanhanger van is, is een strategie waar de overheid niks doet en alles zijn gang laat gaan, want op den duur zal "de markt" alles oplossen, volledig begrijpelijk.
Ook al is het ethisch volstrekt verwerpelijk, maar ja, economie kan niet denken en kent het onderwerp ethiek dus niet. Amoraal.
Vergeet niet dat onder die 16000 besmettingen ook een hoop gevaccineerden zitten. Die komen uiteindelijk vrijwel niet in het ziekenhuis, maar het heeft wel invloed op je berekening.42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:46:
[...]
met 16000 per dag.... 1.5 miljoen was het he...?
1.5 miljoen / 16000 = 90 dagen.
Dan zijn de ongevaccineerden op, niet door een vaccin, maar door besmetting. Voor 180 dagen weliswaar, dus verplaatsing probleem, maar ok.
Het feit dat we dan geen zorg meer over hebben is hier alleen wel een detail, maar een kniesoor wie daar op let... Ok, tot zover het cynisme van vandaag
Dan de daling.
‘Zie je wel, 2G werkt!’
Liggen slapen afgelopen 3 kwart jaar?NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:35:
[...]
Bestaan voorgaande nummers ook echt?
Ach, vorig jaar moest je nog veel meer informatie op een papiertje krabbelen bij bezoek van de horeca. Ons collectief geheugen is een beetje kapot soms...42erik schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 03:45:
[...]
welja, laten we middenin een pandemie een punt maken van een voor- en achternaam... en dan zelfs alleen nog de initialen daarvan...
Verwijderd
Dit zou weleens gewoon de hele winter door kunnen gaan.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:01:
[...]
Dat sowieso, heb je daaraan getwijfeld dan?
Met maatregelen zoals beperkte openingstijden voor supermarkten, heb ik geen enkel vertrouwen in het clubje momenteel. En dan hoef ik de adviezen dus ook niet. Ik volg geen adviezen van mensen die duidelijk verkeerde keuzes maken en vooral bezig zijn met hun dubbele agenda.
Ik ben gisteren weer afgehaakt, net als met de avondklok. Kansloze voorstelling was het.
Er staat strategie. Het is dus de strategie.
Maar niet iedereen kan zich laten vaccineren en niet iedereen reageert (voldoende) op een vaccin. En naar schatting krijgt 2-10% van de mensen die besmet raakt onduidelijke maar (naar ik begrijp) langdurige en soms ernstige klachten resulterend in arbeidsongeschiktheid, hoewel ik vermoed/hoop/verwacht dat de vaccins dat kunnen voorkomen.(…) Wordt er niet gewoon geaccepteerd dat diegenen die nu nog niet gevaccineerd zijn, daar nooit aan zullen beginnen. Als ze wilden, dan waren ze onderhand wel gegaan. (…)
'Ziek worden ze toch wel' is precies hetgeen wat er niet klopt aan de redenatie als de overheid zich pas inspant om besmettingen te voorkomen door te wachten met ingrijpen als de zorg dreigt vast te lopen. Die aanpak resulteert uiteraard in een veel hoger risico om ziek te worden. Daar bovenop zijn maatregelen zoals mondneusmaskers actief geridiculiseerd door een bewindspersoon op nationale televisie.(…) Dan kom je vanzelf bij "ziek worden zullen ze wel, want behoorlijk makkelijk over te dragen, laten we dan zorgen dat ze niet allemaal tegelijk zorg nodig hebben want dat kunnen we niet aan". Lijkt me niet alleen logisch maar ook zeer hard nodig. (…)
En dat heet dus: mitigatie. Terwijl er voldoende bewijs bestaat dat het laag houden van besmettingen (en niet slechts zolang de zorg het aan kan) door in te dammen veel beter is voor de economie, de maatschappij in het algemeen en nota bene nieuwe behandelingen beschikbaar komen voor diegenen die om wat voor reden dan ook niet beschermd zijn door een vaccinatie.(…)
En dan heb je dus een strategie nodig om die behoorlijk onvermijdelijke besmettingen over een zo lang mogelijke tijd uit te smeren, zodat de zorg niet omvalt. (…)
Een overheid die een ernstige besmettelijke ziekte met de A-status waar gelukkig ondertussen wel effectieve vaccins voor bestaan laat rondgaan is heel gek. Het is ook onrechtmatig in de context van diverse verdragen die de Nederlandse overheid verplicht om een A-ziekte te bestrijden en niet te laten verspreiden tot de zorg vastloopt. Wachten tot het laatste gebeurt is geen bestrijding.(…)
Maar bovenal: deze aanpak is internationaal zeer omstreden en wordt door de WHO al sinds aanvang verworpen. Maar het Nederlandse kabinet doet het gewoon. Wel ontkennen in debatten, maar ondertussen vrolijk doorgaan.
Zie boven. Het gaat niet alleen maar om mensen die zich niet willen laten vaccineren. Hoe moeten diegenen zonder keuze zich verweren tegen een maatschappij die zegt 'jammer dan, je wordt maar ziek' maar wel graag gedoseerd?niek_nijmegen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:55:
[...]
Ik zie dáár ook geen raar signaal in.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ok. Dus jij gaat dadelijk nog wel na 20 uur boodschappen doen?Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:55:
[...]
Dit zou weleens gewoon de hele winter door kunnen gaan.
Met maatregelen zoals beperkte openingstijden voor supermarkten, heb ik geen enkel vertrouwen in het clubje momenteel. En dan hoef ik de adviezen dus ook niet. Ik volg geen adviezen van mensen die duidelijk verkeerde keuzes maken en vooral bezig zijn met hun dubbele agenda.
Ik ben gisteren weer afgehaakt, net als met de avondklok. Kansloze voorstelling was het.
Je weet dat vrijwel elk Europees land in grote lijnen hetzelfde beleid hanteert? Vergelijkbare problemen spelen in Duitsland, Oostenrijk, Denemarken om over het VK en Zweden nog maar te zwijgen.Number10 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:56:
Maar bovenal: deze aanpak is internationaal zeer omstreden en wordt door de WHO al sinds aanvang verworpen. Maar het Nederlandse kabinet doet het gewoon. Wel ontkennen in debatten, maar ondertussen vrolijk doorgaan.
Alleen Portugal heeft het virus enigszins onder controle, daar is 98% gevaccineerd.
Natuurlijk gaat dit de hele winter door, denk je nu echt dat je over 3 weken hier vanaf bent? Leer mij Den Haag kennen..Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:55:
[...]
Dit zou weleens gewoon de hele winter door kunnen gaan.
Sterker nog, ze gooien er straks gewoon een schepje bovenop. Omdat deze weer te slap zijn.
Je weet dat dit niet zo is en de Nieuwsuur uitzendingen dat klip en klaar uitleggen, maar ook de OMT voorzitter zelf in het laatste NOS interview aangaf dat Denemarken een andere aanpak heeft. Iets dat ook duidelijk blijkt uit het KPMG rapport.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:03:
[...]
Je weet dat vrijwel elk Europees land in grote lijnen hetzelfde beleid hanteert?
Verwijderd
Nee, ik ga de dringende adviezen negeren. Als ik een drukkere supermarkt in gedwongen wordt, dan kan een feestje thuis natuurlijk geen probleem zijn bijvoorbeeld.stylezzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:03:
[...]
Ok. Dus jij gaat dadelijk nog wel na 20 uur boodschappen doen?
Die winkeltijden komen ook helemaal niet van het OMT. Het OMT adviseerde juist om geen maatregelen te nemen m.b.t. winkels. Dit "burgertje pesten" komt gewoon uit het demissionaire kabinet. Hebben ze helemaal zelf bedacht.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2021 09:09 ]
Ahh stoer. Dus door die 1.5 paardekop die nu niet na 20 uur zijn boodschappen kan doen ga jij maar een feestje geven voor veel mensen? Logisch.... vergeet niet op tijd je boodschappen te doen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:06:
[...]
Nee, ik ga de dringende adviezen negeren. Als ik een drukkere supermarkt in gedwongen wordt, dan kan een feestje thuis natuurlijk geen probleem zijn bijvoorbeeld.
Mwaaa in tegenstelling tot 1.5 week terug denk ik dat we nu wel degelijk effect gaan zien. Geen grote evenementen meer, thuiswerken weer de norm en weinig thuisbezoek. Als ze nou de komende weken doorpakken met 2g zie ik het wel weer bijtrekken...Segafreak83 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:05:
[...]
Natuurlijk gaat dit de hele winter door, denk je nu echt dat je over 3 weken hier vanaf bent? Leer mij Den Haag kennen..
Sterker nog, ze gooien er straks gewoon een schepje bovenop. Omdat deze weer te slap zijn.
Dit is helaas de tendens. Kijk alleen naar de reacties de laatste pagina's op de maatregelen. Klagen dat er maatregelen zijn en tegelijk klagen dat er geen maatregelen zijn alles in 1 zin. Oplossingen zie ik trouwens niet voorbij komen. Een hoop mensen zitten in de "tegen" modus. Het maakt niet zoveel uit wat er uit de koker had gekomen want ze zouden toch wel tegen zijn en schande spreken. Het is niet snel genoeg, het is niet uitgebreid genoeg. En daarna net zo hard klagen dat ze niet mogen staan te schreeuwen langs de zijlijn bij hun kind. Compleet er aan voorbij gaan dat het om het kind gaat dat wél gewoon kan sporten bijv.Eli3l schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 02:33:
Je zeurt om het zeuren.
Zit je op 500 besmettingen per dag wordt er geklaagd dat niets mag. Wordt het versoepeld wordt er (achteraf) geklaagd dat het tevéél is versoepeld. Maar niemand die hier een plan voorstelt hoe het dan wel moet wat we kunnen pinnen en over 3 maanden even evalueren. Het is vooral allemaal slecht maar eigen verantwoordelijkheid nemen ho maar. Denken in problemen en andere (de overheid) de schuld geven. Stel je voor dat men zelf logisch na gaat denken en zijn best gaat doen. Nee laten we vooral maar zeggen wat andere (de overheid) fout doet want tja daar luisteren we altijd zo goed naar.....
Maar vooral niet snappen wat een complex gebeuren dit is. Waar je de economie niet wilt platleggen, de zorg omhoog wilt houden, onderwijs en sport zoveel mogelijk wilt laten doorgaan en stimuleren, je mensen niet al hun vermaak wilt afpakken en dan alles op een zo veilig mogelijke manier en dan ook nog rekening houden met alle gevoelens, onderbuiken en lange tenen van de bevolking. Ga er maar aan staan
[ Voor 13% gewijzigd door thewizard2006 op 13-11-2021 09:18 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Verwijderd
Dat zal inderdaad wel iets zijn om in gedachte te houden. Ik moest met het verkoopverbod op alcohol na 20:00 uur (tijdens de vorige horeca-sluiting) ook een paar keer op drukkere momenten terug naar de supermarkt voor een paar blikjes bier. Maar voor een feestje haal ik de spullen altijd al minimaal een dag eerder in huis. Dus voor dat feestje verwacht ik hier niet tegenaan te lopen.stylezzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:10:
[...]
Ahh stoer. Dus door die 1.5 paardekop die nu niet na 20 uur zijn boodschappen kan doen ga jij maar een feestje geven voor veel mensen? Logisch.... vergeet niet op tijd je boodschappen te doen.
Toevallig de komende anderhalve maand een aantal verjaardagen in de familie. Die zijn vorig jaar natuurlijk allemaal niet doorgegaan en ik begreep toch al wel dat men niet van plan is om dit jaar wéér over te slaan. Mijn dochtertje is volgende maand ook jarig. Nou hebben we besloten haar verjaardag iets later te vieren vanwege "de drukke decembermaand zonder vrije dagen voor Kerst en de jaarwisseling", maar.... die gaat dit jaar dus wél door.
Niks met stoer doen te maken. Als 1200man dagelijks samen mogen komen in 1 zaal in de verschillende bioscopen met meerdere zalen dan ga ik echt niet mijn bezoek afzeggen want maybe 1 a 2x per maand gebeurt dat het meer dan 4 mensen zijn. Supermarkt waar na 20uur weinig koppen te vinden zijn schaffen we af.. Maar kroegen en theaters en bioscopen die juist na 8e op zijn drukst zijn laten we toe.stylezzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:10:
[...]
Ahh stoer. Dus door die 1.5 paardekop die nu niet na 20 uur zijn boodschappen kan doen ga jij maar een feestje geven voor veel mensen? Logisch.... vergeet niet op tijd je boodschappen te doen.
30man langs de zijlijn in de open lucht mag niet. Hutje mutje naast mekaar in een kroeg/theater/bios mag dan weer wel.
En jij vindt het gek dat men zoiets heeft van piep toch op met je maatregelen?
Heb mijn twijfels, het is allemaal te vaag en teveel gepolder. Als je met 1250 man in een theater kunt zitten dan is met alleen gevaccineerden op kantoor werken of voetbal kijken op de bank thuis ook geen probleem.stylezzz schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:13:
Geen grote evenementen meer, thuiswerken weer de norm en weinig thuisbezoek. Als ze nou de komende weken doorpakken met 2g zie ik het wel weer bijtrekken...
Kwam gisteravond aan de bar niemand tegen die zich eraan ging houden, de stemming was anders dan na eerdere persconferenties. Opstandig en de QR-code werd voor het eerst ook niet gecontroleerd.
Hey geloof mij ik ben de maatregelen ook helemaal beu. Sterker nog na de vorige persco was ik ook woest en heb ik mezelf afgereageerd in de sportschool omdat we weer met die ranzige mondkapjes op moeten. (Lees mijn posts maar terugVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:19:
[...]
Dat zal inderdaad wel iets zijn om in gedachte te houden. Ik moest met het verkoopverbod op alcohol na 20:00 uur (tijdens de vorige horeca-sluiting) ook een paar keer op drukkere momenten terug naar de supermarkt voor een paar blikjes bier. Maar voor een feestje haal ik de spullen altijd al minimaal een dag eerder in huis. Dus voor dat feestje verwacht ik hier niet tegenaan te lopen.
Toevallig de komende anderhalve maand een aantal verjaardagen in de familie. Die zijn vorig jaar natuurlijk allemaal niet doorgegaan en ik begreep toch al wel dat men niet van plan is om dit jaar wéér over te slaan. Mijn dochtertje is volgende maand ook jarig. Nou hebben we besloten haar verjaardag iets later te vieren vanwege "de drukke decembermaand zonder vrije dagen voor Kerst en de jaarwisseling", maar.... die gaat dit jaar dus wél door.
Zelf heb ik over een paar weken nog een verjaardag van een tante. Ik zie wel hoe ze erin staat... wil ze geen bezoek is het ok, wel bezoek is ook goed
Verwijderd
Dat was al min of meer zo vóór de persconferentie. De vorige mondkapjesplicht werd bijvoorbeeld aardig nageleefd in bijvoorbeeld supermarkten. De huidige wordt echt fors minder goed nageleefd. Ik tel ze niet, maar ik gok op een 25% weigeraars. En we verwachten dan serieus dat die 16-jarige vakkenvuller of kassamedewerker die "overtreders" wel eens even de oren zal wassen. Droom verder jongens.....hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]
Heb mijn twijfels, het is allemaal te vaag en teveel gepolder. Als je met 1250 man in een theater kunt zitten dan is met alleen gevaccineerden op kantoor werken of voetbal kijken op de bank thuis ook geen probleem.
Kwam gisteravond aan de bar niemand tegen die zich eraan ging houden, de stemming was anders dan na eerdere persconferenties. Opstandig en de QR-code werd voor het eerst ook niet gecontroleerd.
Deze persconferentie was maar 1 ding: olie op het vuur bij heel veel mensen. En daar hebben ze in Den Haag voor gekozen. Ze hadden dit ook anders kunnen aanpakken. We hebben zelf deze mensen op die positie gezet, dus nu zullen we als maatschappij de consequenties moeten dragen. Die mensen zijn tijdens de afgelopen jaren té zwaar beschadigd en zijn het vertrouwen van teveel mensen volledig kwijt. Maar ze doen net of hun neus bloedt en daarna kijken ze de andere kant op.
Al die whataboutisms ga ik niet op in. Na de hele zomer gezeur over festivals vs sportevenementen ben ik dat wel beu...Jumpiefox schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:20:
[...]
En jij vindt het gek dat men zoiets heeft van piep toch op met je maatregelen?
De bottom line is dat ik die maatregelen ook beu ben. Maar als er geen grote evenementen meer zijn kun je daar sowieso niet meer naar toe. Als dat voor jou een reden is om uit protest maar zoveel mogelijk feestjes bij jou thuis te organiseren... prima. Doe op tijd boodschappen en houd rekening met de buren
Bedankt voor het bevestigen van mijn theorieVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:55:
[...]
Zonder waarde oordeel overigens.Mensen die het zwalkende beleid zien kunnen dat niet rijmen met de officiele uitgangspunten en zullen er niet naar handelen.
Het is logisch dat iedereen wat emotioneel reageert, het is ook allemaal niet niks.... ik ben er ook niet zeker van hoor. De 2g geest is nu uit de fles... laten we hopen dat die op een goede manier word ingezet dadelijk.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]
Heb mijn twijfels, het is allemaal te vaag en teveel gepolder. Als je met 1250 man in een theater kunt zitten dan is met alleen gevaccineerden op kantoor werken of voetbal kijken op de bank thuis ook geen probleem.
En vandaag opnieuwnuveo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:55:
Wie vroeg er ook al weer naar voorbeelden van medici die er klaar mee zijn dat corona patiënten nog steeds onvoorwaardelijk voorrang krijgen in de ziekenhuizen?
Vandaag op https://eenvandaag.avrotr...en-niet-meer-in-te-halen/ weer een mooi artikel:
Daarmee komt de intensivist bij de kern. Wil hij geen coronapatiënten meer behandelen? „Dat hoort u mij niet zeggen. Een arts behandelt alleen een overleden patiënt niet meer. Maar hoe ver gaan we en wat is acceptabel? Als een oudere coronapatiënt met minieme overlevingskansen vier weken op de intensive care heeft gelegen en daarna overlijdt, dan knaagt het toch. Dan had ik toch liever 20 hartoperaties gezien bij bijvoorbeeld patiënten tussen de 45 en 60 met veel meer kans op gezondheidswinst; dat lijkt me eerlijker.”
Dat gebeurt al amper. Mijn moeder kreeg bij binnenkomst al te horen dat ze niet op de ic zou mogen. ( ze had al onderliggende kwalen) nu wilde ze zelf ook niet op de ic, dus dat was een makkelijk moment....nuveo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:36:
[...]
En vandaag opnieuwhttps://www.telegraaf.nl/...j-over-corona-in-ons-land
[...]
Vergeet niet het gevaar van alleen in je eigen bubbel te zien. Hier bij de AH en aldi vrijwel 100% kapjes op en de enige die ik zonder zag liep naar de balie om er een te pakken.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:29:
[...]
Dat was al min of meer zo vóór de persconferentie. De vorige mondkapjesplicht werd bijvoorbeeld aardig nageleefd in bijvoorbeeld supermarkten. De huidige wordt echt fors minder goed nageleefd. Ik tel ze niet, maar ik gok op een 25% weigeraars. En we verwachten dan serieus dat die 16-jarige vakkenvuller of kassamedewerker die "overtreders" wel eens even de oren zal wassen. Droom verder jongens.....
Ook een n=1 ervaring (of eigenlijk n=3 wegens het aantal keer naar de supermarkt), maar dat jij een andere ervaring hebt betekent niet dat overal de bereidheid laag is.
Er staat een vrij duidelijk artikel op nos.nl vanochtendNumber10 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:56:
'Ziek worden ze toch wel' is precies hetgeen wat er niet klopt aan de redenatie als de overheid zich pas inspant om besmettingen te voorkomen door te wachten met ingrijpen als de zorg dreigt vast te lopen. Die aanpak resulteert uiteraard in een veel hoger risico om ziek te worden. Daar bovenop zijn maatregelen zoals mondneusmaskers actief geridiculiseerd door een bewindspersoon op nationale televisie.
De besmettingscijfers zijn voor de risiconiveaus "geen indicator meer om op te sturen", aldus het kabinet. "Waar we echt naar kijken, dat is naar de ziekenhuisopnames".
Anderhalve maand zonder anderhalve meter: hoe het toch weer mis gingIn feite gebeurt dat sinds het begin van de coronacrisis, wijst een reconstructie van Nieuwsuur uit. Nu is het ook officieel beleid. De Wereldgezondheidsorganisatie en een rapport van KPMG kraken die strategie. Sturen op ziekenhuisopnames in plaats van op besmettingscijfers heeft te laat ingrijpen en dus onnodig veel doden tot gevolg, stellen ze.
Als dat realisme (cc @BroWohsEdis) is dan was de hele ophef over de groepsimmuniteit toespraak in het torentje onnodig, had dat verhaal gewoon volgehouden dat we mensen onnodig gingen opofferen om zo snel mogelijk weer ons oude leventje te kunnen oppakken. Dat dat niet alleen mensen waren met een Corona besmetting maar ook mensen die op wachtlijsten staan en mensen met psychische problemen (zie post van @Amphiebietje voor meer volledige lijst).
Dat is pas realisme, duidelijk en onverholen onder ogen brengen wat de consequenties zijn van de keuzes die je als kabinet maakt.
Ik merk bij mezelf en in mijn omgeving dat het tweede deel van je theorie steeds meer op gaat:
Corona is net als kanker een klote ziekte waar mensen aan doodgaan, als elk jaar een paar maanden lockdown de enige manier is om een paar honderd doden te voorkomen dan is dat een te grote prijs voor de maatschappij als geheel.De grote K hebben we toch ook geaccepteerd? We handelen ernaar om het einde zolang mogelijk uit te stellen, maar uiteindelijk klopt die man met de zeis toch aan de deur.
Niet alleen bij CU, dat is een smal frame dat soms wordt geventileerd om de tegenstanders af te schilderen als een marginaal fenomeen.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:38:
[...]
Was het maar een grap, hierdoor zitten we tot april in een beperkte lockdown.
Op rechts zit er ook grote weerstand tegen vaccinatie en nog meer tegen het controleren daarop door de overheid.
En de lage vaccinatiegraad in armere wijken van grote steden legt bloot dat er nog een groep is die zacht gezegd niet dol is op 2G beleid. Daar wonen relatief veel migranten, grote groepen met Turkse en Marokkaanse achtergrond. Als ik mensen spreek vanuit die groepen, dan merk ik dat ook daar het geloof wat meer hoop geeft, wat minder angst voor corona en bijgevolg wat minder urgentie om jezelf uit het risico te laten prikken. Ook zit er soms wat meer wantrouwen naar de overheid.
Als je kijkt naar de koerswijzigingen in anderhalf jaar tijd en het gemak waarmee Den Haag terugkomt op eerdere principes, zou ik zeggen een gezond wantrouwen.
Tenslotte lijkt de steun voor 2G beleid ook een leeftijdsgebonden component te bevatten. Jongeren en jongvolwassenen zien het minder zitten dan mensen van middelbare leeftijd en ouder.
Edit: een quote van Rutte, waarvan mijn haren overeind gaan staan:
Nou klinkt dat op het eerste gehoor nog best vrijblijvend; “het gesprek aangaan”. Typisch Rutte, om nare uitspraken in vriendelijke woorden te verpakken. Maar in de machtsverhouding tussen werkgever en werknemer is dat natuurlijk helemaal niet zo vrijblijvend.Het is volgens Rutte niet de bedoeling dat werknemers die geen QR-code kunnen of willen tonen automatisch op non-actief worden gesteld. Daarover moeten werkgevers ‘op z’n Nederlands’ met hun mensen het gesprek aangaan, vindt hij.
Ook hoor ik niets over flankerend beleid, bijvoorbeeld het recht op thuiswerken.
Je hebt het uiteindelijk over verregaande maatschappelijke uitsluiting van iedereen die zich niet laat vaccineren, en iedereen die zich wel laat vaccineren maar zijn medische toestand en identiteit niet te pas en onpas wil laten zien.
[ Voor 31% gewijzigd door t_captain op 13-11-2021 10:02 ]
Maar je kan ze niet op straat laten liggen. Het gaat niet om die doden, het gaat om de druk in de ziekenhuizen. Corona patiënten hebben gewoon zeer lange en intensieve zorg nodig. Misschien dat er ooit een punt komt dat men zegt "doen we niet meer", maar dat denk ik niet. Dan moet je euthenasie uit gaan voeren om te voorkomen dat ze stikken.hoevenpe schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:41:
[...]
Ik merk bij mezelf en in mijn omgeving dat het tweede deel van je theorie steeds meer op gaat:
[...]
Corona is net als kanker een klote ziekte waar mensen aan doodgaan, als elk jaar een paar maanden lockdown de enige manier is om een paar honderd doden te voorkomen dan is dat een te grote prijs voor de maatschappij als geheel.
Die doden accepteren we allemaal denk ik wel, maar dat het hele zorgapparaat vastloopt accepteren we natuurlijk niet. Of het zorgapparaat moet meer capaciteit krijgen, of we moeten besmettingen tegenhouden. En nu gebeurt het tweede, want capaciteit is er niet zomaar extra bij.
Hallelujah! Ein - de - lijk. Ook de NOS noemt nu dus expliciet dat het sturen op zorg wordt afgekeurd door de WHO en als een verkeerde aanpak staat omschreven in het KPMG rapport.Wolly schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:41:
[...]
Er staat een vrij duidelijk artikel op nos.nl vanochtend (…)
Het kon ook haast niet anders meer na Nieuwsuur reportage uiteraard.
Exact. We hoeven echt niet elke individuele besmetting of sterfgeval te voorkomen, maar lekker R>1 laten voortbestaan tot de zorg vastloopt heeft echt geen snars met de bestrijding van een besmettelijke ziekte te maken. En de overheid heeft uiteraard wel die taak.(…) Dat is pas realisme, duidelijk en onverholen onder ogen brengen wat de consequenties zijn van de keuzes die je als kabinet maakt.
Goed dat je ook de uitgestelde zorg noemt, want die was ik nog vergeten. En inderdaad alle andere ellende die voortvloeit uit hele hoge besmettingscijfers zoals nu de toenemende polarisatie.
De grootste 'grap' is nog wel dat exact deze strategie (niet door mij, maar door de overheid) als zeer effectief werd beschouwd in Q1/Q2 2020, want ik vermoed dat ze oprecht dachten 'klaar' te zijn destijds. Maar dat viel dus zwaar tegen. Om er dan maar door te gaan in de veronderstelling dat het nu wel een goede methode is slaat nergens op. Hoe lang blijven we wel niet bezig met dit soort vastgelopen zorg situaties?
En dan komen weer die 3000 (wat dus eigenlijk 4.800 was) IC opnames in beeld. Daarvan denkt het kabinet blijkens de persconferentie gisteren dus echt dat ze 'klaar' zijn als die opnames zijn geweest. En als het dan doorgaat? De minister noemt nota bene zelf dat een eventuele vervelende nieuwe variant roet in het eten kan gooien. En dan? Gaan we dan zo verder?
Ik geloof niet dat iemand voorstelt om coronapatiënten maar op straat te laten stikken. Maar er zit nog een hoop tussen de straat en een schaars IC bed. Je zou prima kunnen besluiten dat (bepaalde) coronapatiënten niet meer op de IC worden opgenomen, maar dat er bijvoorbeeld speciale noodhospitaals worden ingericht waar ze zo goed mogelijk geholpen worden (met een bed, medicatie, beademing) maar niet zo goed als op de IC (waar een verpleegkundige je elk uur komt omdraaien).Thomas schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:03:
Maar je kan ze niet op straat laten liggen. Het gaat niet om die doden, het gaat om de druk in de ziekenhuizen. Corona patiënten hebben gewoon zeer lange en intensieve zorg nodig. Misschien dat er ooit een punt komt dat men zegt "doen we niet meer", maar dat denk ik niet. Dan moet je euthenasie uit gaan voeren om te voorkomen dat ze stikken.
Die doden accepteren we allemaal denk ik wel, maar dat het hele zorgapparaat vastloopt accepteren we natuurlijk niet. Of het zorgapparaat moet meer capaciteit krijgen, of we moeten besmettingen tegenhouden. En nu gebeurt het tweede, want capaciteit is er niet zomaar extra bij.
PVV, JA21 en FvD zullen in elk geval tegen zijn. Eventueel dat links er ook bezwaren zijn. De vakbonden zijn mordicus tegen een coronapas op de werkvloer, mogelijk dat de PvdA en SP zich ook bezwaard voelen om die redenen. Het zijn in elk geval partijen die zich sterk identificeren met de vakbonden.t_captain schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:49:
Niet alleen bij CU, dat is een smal frame dat soms wordt geventileerd om de tegenstanders af te schilderen als een marginaal fenomeen.
Op rechts zit er ook grote weerstand tegen vaccinatie en nog meer tegen het controleren daarop door de overheid.
Ik mag hopen dat ze met 2G en de coronapas op de werkvloer nu eens eindelijk de deksel op hun neus krijgen. Alhoewel het kabinet een nare gewoonte heeft om telkens weer iemand te vinden die bereid is om zijn ziel te verkopen om het beleid te realiseren.
De Jonge sprak ook van een verplichte coronapas op het werk, de werkgever krijgt geen keuze dan al zou die niet willen. Genoeg werkgevers zitten niet te wachten denk ik op de spanningen die dit meebrengt, dus die laten liever die controles aan zich voorbij gaan. Het is al moeilijk genoeg om aan personeel te komen in sommige sectoren.
Na 20 maanden ga je dan toch je afvragen wanneer ze nu eindelijk eens een grens overschrijden dat het beleid universeel uitgekotst wordt. Het voelt vooralsnog aan alsof je in een achtbaan zit en Hugo mag nog altijd kiezen welke kant die op vliegt.
Het zou me niets verbazen als er ook VVD-, CDA- en D'66-kamerleden tegen zijn.CMD-Snake schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:16:
[...]
PVV, JA21 en FvD zullen in elk geval tegen zijn. Eventueel dat links er ook bezwaren zijn. De vakbonden zijn mordicus tegen een coronapas op de werkvloer, mogelijk dat de PvdA en SP zich ook bezwaard voelen om die redenen. Het zijn in elk geval partijen die zich sterk identificeren met de vakbonden.
Dat komt Bottom Line op hetzelfde neer als ze op straat laten stikken. Niet intuberen = rechtstreeks door naar de onderste regel van de dagcijfers.nuveo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:14:
[...]
Ik geloof niet dat iemand voorstelt om coronapatiënten maar op straat te laten stikken. Maar er zit nog een hoop tussen de straat en een schaars IC bed. Je zou prima kunnen besluiten dat (bepaalde) coronapatiënten niet meer op de IC worden opgenomen, maar dat er bijvoorbeeld speciale noodhospitaals worden ingericht waar ze zo goed mogelijk geholpen worden (met een bed, medicatie, beademing) maar niet zo goed als op de IC (waar een verpleegkundige je elk uur komt omdraaien).
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.