Kan de avondklok straks naar 20:00BlackLabel01 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:17:
Supermarkten ook om 20:00 uur dicht volgens het NOS liveblog. Handig voor iedereen die dacht het rustige uurtje tussen 21 en 22 uur te gebruiken, dat zal ze leren.
De 2G staat niet in dit wetsvoorstel nee, dat wordt een losse als je https://nos.nl/artikel/24...en-coronapas-meer-na-test mag geloven.Wolly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:14:
@Verwijderd Ik zie niet direct 2G staan in de Memorie van Toelichting?
De vaccins worden niet zo zeer minder effectief, de afweer van mensen wordt dat.benchMarc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:41:
[...]
Misschien heb ik me onhandig uitgedrukt dan, maar ik doelde op dat we wel normaal hadden kunnen leven zonder restricties als het enkel de alphavariant was geweest. In dat Noorse onderzoek dat ik noemde wordt ook bevestigd dat er geen verschil is ziekenhuisopnames tussen alpha of delta. Ik denk dat het vooral met de afname van de effectiviteit te maken heeft over tijd.
Vandaar ook de boosters met (voorlopig) dezelfde vaccins, met als gevolg weer de resultaten van weleer, het vaccin zelf is dus ongeveer net zo effectief gebleven.
Dus strikt genomen klopt het gewoon dat vaccins nog steeds voor een hoog percentage effectief zijn, we lijken alleen het minder effectief worden van onze eigen afweer tegen dit virus in de loop der tijd graag te projecteren op iets anders, namelijk het vaccin.
En op je andere opmerking denk ik dat er tussen landen het nodige kan meespellen in hoe en of er behandeld wordt, wat ook terug komt in die cijfers en zo zullen er meer factoren zijn.
Maar ik vraag me af waar je wens tot zo'n grote nauwkeurigheid vandaan komt ? Als je iets zou kunnen leren van dit geheel is het de omgang met onzekerheden ook in cijfers en er toch betekenisvolle informatie uit kunnen destilleren en dat weer op zetten in acties. We zijn allemaal een beetje verslaafd aan het turven, zal wel deels in de volksaard zitten, met slaven konden we ook heel goed boekhouden, wat ons nu nog op de hielen zit.
Vaak worden die onzekerheden aangegrepen om dan maar vooral niets te hoeven doen, helaas heeft de leiding van het land daar ook wel een handje van.
Dan maar tijdens de drukke tijdstippen boodschappen doenBlackLabel01 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:17:
Supermarkten ook om 20:00 uur dicht volgens het NOS liveblog. Handig voor iedereen die dacht het rustige uurtje tussen 21 en 22 uur te gebruiken, dat zal ze leren.
Of is dat niet zo slim wellicht?
Wel raar want in de H2.1 in die Memorie van Toelichting staat juist dat 3G zo goed werkt.nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:20:
[...]
De 2G staat niet in dit wetsvoorstel nee, dat wordt een losse als je https://nos.nl/artikel/24...en-coronapas-meer-na-test mag geloven.
BronHet coronatoegangsbewijs kan op drie manieren worden verkregen, namelijk via een vaccinatie-, herstel- of testbewijs. Met de inzet van het coronatoegangsbewijs kan de kans op besmetting niet geheel uitgesloten worden, ook mensen die volledig gevaccineerd, hersteld of getest zijn kunnen het virus overdragen. Uit het OMT-advies blijkt evenwel dat vaccinatie grote bescherming biedt tegen infectie met het virus en dat dit eveneens bijdraagt aan het tegengaan van overdracht van het virus en opname in het ziekenhuis. Hierdoor draagt vaccinatie tevens bij aan de bescherming van ongevaccineerden en kwetsbaren in de samenleving. De kans dat zij besmet raken wordt immers kleiner.
Uit de testen die worden afgenomen van degenen die met een testbewijs toegang wensen te verkrijgen tot een activiteit of voorziening, blijkt dat slecht 0.5% van de geteste personen besmet is. Het vragen van een testbewijs lijkt dan ook een preventieve werking te hebben. Daarnaast wordt voorkomen dat mensen die besmet blijken, toch toegang hebben tot de betreffende activiteit of voorziening. Door het vragen van een coronatoegangsbewijs wordt de betreffende activiteit of voorziening dan ook veiliger. De inzet van het coronatoegangsbewijs draagt aldus bij aan het beperken van het aantal ziekenhuisopnames en het beschermen van kwetsbaren in de samenleving.
Met de inzet van een coronatoegangsbewijs kunnen sectoren veilig open blijven en kan voorkomen worden dat sectoren moeten sluiten of anderszins onderworpen moeten worden aan beperkende maatregelen. De inzet van een coronatoegangsbewijs maakt dat andere, meer beperkende maatregelen niet of pas op een later moment ingezet hoeven te worden. Het OMT heeft geadviseerd coronatoegangsbewijzen toe te passen in situaties waar mensen dicht bij elkaar komen, ofwel binnen elkaars ‘ademcirkel’ verblijven, waardoor de kans op de overdacht van het virus groot is. In zijn 128ste advies heeft het OMT geadviseerd om voorbereidingen te treffen om de inzet van het coronatoegangsbewijs te verbreden naar onder meer de detailhandel en contactberoepen.
Al is dit wel onheilspellend in de laatste alinea:
De inzet van een coronatoegangsbewijs maakt dat andere, meer beperkende maatregelen niet of pas op een later moment ingezet hoeven te worden
Nee, een vuurwerkverbod zat niet in het omt advies. Goede zaak dat ze dat een stukje voor zich uit schuiven, al denk ik dat de kans 99% is dat we dit jaar weer geen vuurwerk mogen afsteken.XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:13:
[...]
En dan nu de klap op de vuurpijl (): het besluit over het vuurwerkverbod is uitgesteld, het is blijkbaar een lastig vraagstuk
Besluit over vuurwerk uitgesteld
Voor het vuurwerk hebben ze nog een maand de tijd, zie idd nog niet de toegevoegde waarde van dat nu al erin fietsen.XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:13:
[...]
En dan nu de klap op de vuurpijl (): het besluit over het vuurwerkverbod is uitgesteld, het is blijkbaar een lastig vraagstuk
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit was al lang bekend. Het probleem met de delta-variant is dan ook de besmettelijkheid die veel groter is. Als we nog alfa hadden, zouden de besmettingen rap afnemen in plaats van toenemen. En met weinig besmettingen komen er ook niet veel mensen in het ziekenhuis.benchMarc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:28:
[...]
Tuurlijk.... Wie gelooft het nog? Het is elke keer wel weer een ander excuus waarom het vaccin niet de effeciviteit haalt zoals beloofd. Zoals ik al eerder postte vandaag. Hier in Noorwegen hebben ze dat onderzocht: https://www.medrxiv.org/c...101/2021.09.02.21263014v1
Conclusie, Delta zorgt niet voor meer risico om in het ziekenhuis te belanden en het is niet meer dan 90% effectief, maar 72% voor degene met 1 dosis en 76% voor degene met 2.
[removed]
Overigens is het wel frappant hoe de komst van 2G al voorspelt werd door Mona Keijzer in haar afscheidsbrief nadat ze ontslagen was. Op dat moment bezwoer het kabinet ons dat er nooit 2G zou komen in Nederland.
Nu soort van lockdown, dan 2G erdoor duwen en als Nederland weer tot bedaren is gekomen weer een vuurwerkverbod voor dit jaar.
Ik ben daarnaast benieuwd hoeveel ongevaccineerden covid-feestjes gaan organiseren om herstelbewijzen te scoren.
Tja, nog even aankijken of weten ze dat bij genoeg mensen na vanavond het bloed al kookt? Schijnbaar maken ze zich zorgen over het resterende draagvlak en als je te veel diep impopulaire maatregelen in een keer neemt krijgt het een hardere knauw.XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:13:
Nu soort van lockdown, dan 2G erdoor duwen en als Nederland weer tot bedaren is gekomen weer een vuurwerkverbod voor dit jaar.
Het kan potentieel lelijk uitpakken. Gevaccineerden die er de kantjes vanaf lopen omdat ze zich onkwetsbaar wanen, immers ligt het 'probleem' niet bij hun, maar bij een andere groep. De ongevaccineerden die inmiddels al op het randje van de samenleving lijken te wonen kunnen daar overheen geduwd worden. Die groep kan zich daardoor ook weinig genegen voelen om zich nog langer aan maatregelen te houden voor een maatschappij waar ze ongewenst zijn verklaard. Per saldo krijg je lagere naleving en meer besmettingen.nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:10:
Met deze regering heb je geen FvD meer nodig om een parallelle samenleving te creëren. Dat wordt gezellig over 3 weken!
Ik ben daarnaast benieuwd hoeveel ongevaccineerden covid-feestjes gaan organiseren om herstelbewijzen te scoren.
Ja, ze spelen het gewiekst hoor. Het hele land 3 weken pesten met onlogische lockdownmaatregelen en 2G presenteren als het licht aan 't eind van de tunnel, om zo veel mogelijk zieltjes daarvoor te winnen.CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:05:
In nette woorden “bedreigen”.nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:26:
[...]
Ja, ze spelen het gewiekst hoor. Het hele land 3 weken pesten met onlogische lockdownmaatregelen en 2G presenteren als het licht aan 't eind van de tunnel, om zo veel mogelijk zieltjes daarvoor te winnen.
@Number10
https://nos.nl/liveblog/2...iele-winkels-om-18-00-uurGeen garantie dat maatregelen maar drie weken duren
Demissionair premier Rutte zegt dat de huidige "harde klap" ertoe moet leiden dat het aantal besmettingen zal gaan dalen. Maar een harde garantie dat het huidige pakket aan maatregelen maar drie weken zal duren, kan hij niet geven.
"Het aantal besmettingen moet toch bij voorkeur met zo'n 20 procent wel dalen", zegt hij. "Dat is de bedoeling. We verwachten dat we hier wel een heel eind mee kunnen bereiken."
Is al bekend of de keus voor 2G of 3G ook consequenties heeft voor de mate van tegemoetkoming?nuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:26:
[...]
Ja, ze spelen het gewiekst hoor. Het hele land 3 weken pesten met onlogische lockdownmaatregelen en 2G presenteren als het licht aan 't eind van de tunnel, om zo veel mogelijk zieltjes daarvoor te winnen.
De tijdelijke goedkeuring van de vaccins is nu na bijna een jaar verlopen. Hebben pfizer en moderna al een verlenging aangevraagd? Anders hebben ze straks weer trammelant daarmee. Ik kan er zelf zo 1-2-3 niks over vinden. Misschien dat @RoD er iets over weet?
Zag al diverse antivaxers roepen. "Nog even volhouden, over een paar weken mogen ze niet meer!"
Zag al diverse antivaxers roepen. "Nog even volhouden, over een paar weken mogen ze niet meer!"
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Weet niet of ze dat zo hard toegezegd hebben. Maar zelfs als dat zo is bestaat er ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht.CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:05:
Overigens is het wel frappant hoe de komst van 2G al voorspelt werd door Mona Keijzer in haar afscheidsbrief nadat ze ontslagen was. Op dat moment bezwoer het kabinet ons dat er nooit 2G zou komen in Nederland.
Iedereen hoopte een paar maanden geleden dat we Corona grotendeels achter ons hadden gelaten, maar dat blijkt nu niet zo te zijn. Dus moet je je koers verleggen en de doelstellingen aanscherpen.
Is mijns inziens niets verkeerd mee en ik zou ook niet weten hoe je er anders vanaf zou kunnen komen.
Daarnaast kun je hoog en laag springen, 2G gaat er gewoon komen. En als dat nog niet afdoende is gaan we naar 1G (enkel nog toegang voor gevaccineerden die ook nog eens recent getest zijn).
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ondernemers zullen ook liever uitstel hebben dan nu al horen het verbod komt er.YakuzA schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:47:
[...]
Voor het vuurwerk hebben ze nog een maand de tijd, zie idd nog niet de toegevoegde waarde van dat nu al erin fietsen.
Maar aan de andere kant zullen veel mensen nog geen vuurwerk bestellen.
En daarnaast:
Sommige winkels voorverkopen het hele jaar door. De inkoop loopt ook het hele jaar.
Ik ben wel benieuwd hoeveel kg vuurwerk er in NL en DE klaar ligt voor de NL markt, wat dus voor 2x O&N en straks mogelijk 3x (of toch een totaal verbod voor die tijd ?) is bestemd.
Ik zie hierin alleen maar verliezers en maar heel weinig minder druk op de zorg en handhaving.
Jack van Gelder bij HLF8 zegt het goed. Pomp Corona ziekenhuizen uit de grond , betaal mensen meer en zorg dat je mensen kan opvangen.
Ja het is reten duur, ja er gaat tijd in zitten. Maar dit blijft.
Ja het is reten duur, ja er gaat tijd in zitten. Maar dit blijft.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zoals ik het nu begrijp kunnen concerten in concertzalen volgens de al geldende regels doorgang vinden en zijn daarvoor geen aanscherpingen.kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:41:
[...]
Ik ben wel benieuwd, heb over een kleine 2 weken een staanplaats voor een concert in de Ziggo dome wat al in 2019 voor het Corona gebeuren uitverkocht was en ook al 2 keer uitgesteld is.
Maximaal 1250 bezoekers.kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:37:
[...]
Zoals ik het nu begrijp kunnen concerten in concertzalen volgens de al geldende regels doorgang vinden en zijn daarvoor geen aanscherpingen.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat precies gaat en of er per se een aanvraag moet komen. Voor zover ik het begrijp kan de toegang telkens met een jaar worden verlengd en moet daarnaast de firma aan bepaalde eisen voldoen. Die eisen zijn echter niet gebonden aan een jaarlijkse cyclus. Bijvoorbeeld, er moet long-term safety onderzocht worden, maar het kan best zijn dat de definitieve resultaten pas na 3 jaar komen.Nox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:33:
De tijdelijke goedkeuring van de vaccins is nu na bijna een jaar verlopen. Hebben pfizer en moderna al een verlenging aangevraagd? Anders hebben ze straks weer trammelant daarmee. Ik kan er zelf zo 1-2-3 niks over vinden. Misschien dat @RoD er iets over weet?
Dit staat op de EMA-website:
Ik ga nog eens even bij mijn EMA-bron vragen hoe dit precies gaat.Conditional marketing authorisations are valid for one year and can be renewed annually.
Once a conditional marketing authorisation has been granted, the marketing authorisation holder must fulfil specific obligations within defined timelines.
These obligations could include completing ongoing or new studies or collecting additional data to confirm the medicine's benefit-risk balance remains positive.
EMA publishes the conditions of the marketing authorisation in the medicine's European public assessment report.
The marketing authorisation can be converted into a standard marketing authorisation (no longer subject to specific obligations) once the marketing authorisation holder fulfils the obligations imposed and the complete data confirm that the medicine's benefits continue to outweigh its risks. Initially, this is valid for 5 years. It can then be renewed for unlimited validity.
As for any medicine, if new data show that the medicine’s benefits no longer outweigh its risks, EMA can take regulatory action, such as suspending or revoking the marketing authorisation.
EMA can also take regulatory action if the company does not comply with the imposed obligations.
Dat geldt enkel voor evenementen.
Evenementen kunnen plaatsvinden tot 18.00 uur met een coronatoegangsbewijs én een vaste zitplaats. En met een maximum van 1250 personen per ruimte.
Deze verplichte sluitingstijd geldt niet voor kunst- en cultuurvoorstellingen in bijvoorbeeld bioscopen, theaters en concertzalen.
De sluitingstijd niet, maar het maximum aantal bezoekers wel als ik het goed begrijp?kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:40:
[...]
Evenementen kunnen plaatsvinden tot 18.00 uur met een coronatoegangsbewijs én een vaste zitplaats. En met een maximum van 1250 personen per ruimte.
Deze verplichte sluitingstijd geldt niet voor kunst- en cultuurvoorstellingen in bijvoorbeeld bioscopen, theaters en concertzalen.
Bij evenementen en vertoningen van kunst en cultuur mogen maximaal 1250 mensen in een ruimte.
De 3g werkt niet zeg de jong nu. Maar de 2g gaat wel werken zegt hij. Hierna komt 1g en dat staat al vast maar word niet gezegd.alexbl69 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:36:
[...]
Weet niet of ze dat zo hard toegezegd hebben. Maar zelfs als dat zo is bestaat er ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht.
Iedereen hoopte een paar maanden geleden dat we Corona grotendeels achter ons hadden gelaten, maar dat blijkt nu niet zo te zijn. Dus moet je je koers verleggen en de doelstellingen aanscherpen.
Is mijns inziens niets verkeerd mee en ik zou ook niet weten hoe je er anders vanaf zou kunnen komen.
Daarnaast kun je hoog en laag springen, 2G gaat er gewoon komen. En als dat nog niet afdoende is gaan we naar 1G (enkel nog toegang voor gevaccineerden die ook nog eens recent getest zijn).
Wanneer is iets een evenement?kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:40:
[...]
Er is sprake van een evenement als er op een locatie sprake is van bijvoorbeeld een voorstelling, festival, optreden of feest. Ook een braderie, een professionele wedstrijd of congres zijn evenementen.
Gelukkig krijgt men dit nooit waterdicht, maar de intentie is ziekelijk te noemen.MrJames schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:42:
[...]
De 3g werkt niet zeg de jong nu. Maar de 2g gaat wel werken zegt hij. Hierna komt 1g en dat staat al vast maar word niet gezegd.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
En de kans 100% dat mensen zich daar nauwelijks iets van aantrekkenstylezzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:43:
[...]
Nee, een vuurwerkverbod zat niet in het omt advies. Goede zaak dat ze dat een stukje voor zich uit schuiven, al denk ik dat de kans 99% is dat we dit jaar weer geen vuurwerk mogen afsteken.
Pfoe, dat zijn wel een boel maatregelen. Meer dan nodig is om de R onder de 1 te krijgen zou je zeggen. Maar ook begrijpelijk dat je dat inmiddels wel met wat meer zekerheid wilt bereiken nu het wel echt wat voller begint te raken in de ziekenhuizen.
Ach ja, met het huidige tempo van groeiende immuniteit door nieuwe vaccinaties, hoge aantallen besmettingen en binnenkort boosters, denk ik dat we snel structurele verbetering zullen zien
Ach ja, met het huidige tempo van groeiende immuniteit door nieuwe vaccinaties, hoge aantallen besmettingen en binnenkort boosters, denk ik dat we snel structurele verbetering zullen zien
Zelfs begrafenissen zijn evenementen, dus het is nogal ruimPlenkske schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:42:
[...]
Wanneer is iets een evenement?
Er is sprake van een evenement als er op een locatie sprake is van bijvoorbeeld een voorstelling, festival, optreden of feest. Ook een braderie, een professionele wedstrijd of congres zijn evenementen.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Jij bent echt veel te (inspirerend) optimistischeamelink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:45:
Pfoe, dat zijn wel een boel maatregelen. Meer dan nodig is om de R onder de 1 te krijgen zou je zeggen. Maar ook begrijpelijk dat je dat inmiddels wel met wat meer zekerheid wilt bereiken nu het wel echt wat voller begint te raken in de ziekenhuizen.
Ook wel fijn om iemand zo optimistisch te zien.eamelink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:45:
Goed bezig.
Nee dat is een bijzondere gebeurtenisvuurtjih schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:46:
[...]
Zelfs begrafenissen zijn evenementen, dus het is nogal ruim
Bijzondere gebeurtenissen
Er geldt geen maximum aantal bezoekers meer voor bruiloften.
Er gelden geen beperkingen meer voor het organiseren van uitvaarten.
Volgens:
https://www.rijksoverheid...erzicht-coronamaatregelen
Oh wacht dat is bij "nu". Geen idee of dat na morgen ook nog geldig is.
[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 12-11-2021 19:51 ]
Praktijkvoorbeeld : IDFA kan hiermee gewoon doorgaan, maar het is de vraag of er zalen zijn met meer dan 1250 plaatsen.kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:40:
[...]
Nog even hier op terugkomend: fabrikanten moet een update aanleveren over de vorderingen van hun post-marketing commitments. Dus een annual report met de laatste status en meest recente data. Als ze dus braaf hebben gedaan wat ze beloofden, dan is het een kwestie van afvinken. @NoxRoD schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:39:
[...]
Ik weet eigenlijk niet hoe dat precies gaat en of er per se een aanvraag moet komen. Voor zover ik het begrijp kan de toegang telkens met een jaar worden verlengd en moet daarnaast de firma aan bepaalde eisen voldoen. Die eisen zijn echter niet gebonden aan een jaarlijkse cyclus. Bijvoorbeeld, er moet long-term safety onderzocht worden, maar het kan best zijn dat de definitieve resultaten pas na 3 jaar komen.
[...]
Ik ga nog eens even bij mijn EMA-bron vragen hoe dit precies gaat.
Tsja, maar als je even naar de feiten kijkt:dakka schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:47:
[...]
Jij bent echt veel te (inspirerend) optimistisch
- Corona muteert nauwelijks. Het Moderna vaccin, dat in de VS werd gesynthetiseerd vóórdat het eerste Corona geval in de VS gevonden werd, werkt nog steeds uitstekend op alle varianten.
- Een zeer groot deel van Nederland is gevaccineerd. De werkzaamheid blijkt lang, en daarbovenop blijken boosters ook nog eens heel goed te helpen.
- De afgelopen maanden waren er nauwelijks effectieve maatregelen, toch zat de R maar een fractie boven de 1
- Elke week worden er nog vele tienduizenden mensen gevaccineerd. Nu ongevaccineerden nog iets meer geïrriteerd worden zal dat wellicht nog wat groeien
- Als -gokje- 1 op de 3 daadwerkelijke besmettingen gevonden wordt, raken er dus ook nog 50k per dag immuun door besmetting, waarvan een bovenproportioneel deel nieuwe immuniteit bij ongevaccineerden is
- Het reservoir vatbaren slinkt dus zienderogen
Dan is er genoeg reden om niet al te pessimistisch te zijn. Ja, besmettingen zijn een dom alternatief voor vaccinatie met onnodige schade, leed en doden, maar het werkt wel
We zaten helaas nog (net) in een ongelukkig gebiedje waar er nog iets teveel vatbaren zijn om een winter ongeschonden door te komen…
Ik keek bij: https://www.rijksoverheid...-om-contacten-te-beperkennuveo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:41:
[...]
De sluitingstijd niet, maar het maximum aantal bezoekers wel als ik het goed begrijp?
[...]
Daar staat het blijkbaar onvolledig.
Hier staat het wel: https://www.rijksoverheid...erzicht-coronamaatregelen
kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:41:
[...]
Ik ben wel benieuwd, heb over een kleine 2 weken een staanplaats voor een concert in de Ziggo dome wat al in 2019 voor het Corona gebeuren uitverkocht was en ook al 2 keer uitgesteld is.
https://www.rijksoverheid...erzicht-coronamaatregelenLocaties die onder voorwaarden open zijn
Voor veel plekken gelden er beperkte openingstijden.
[…]
Een vaste zitplaats is verplicht op plekken waar u een coronatoegangsbewijs moet laten zien. Dit geldt voor horeca, sport, kunst en cultuur en evenementen.
Kunst en cultuur
Kunst- en cultuurvoorstellingen in bijvoorbeeld bioscopen, theaters en concertzalen hebben geen verplichte sluitingstijd.
Bij vertoningen van kunst en cultuur mogen maximaal 1250 mensen in een ruimte.
De insteek van de ema was bekend, mocht jouw ema-bron meer info weten kan ik weer wat antivaxers op de plek zettenRoD schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:39:
[...]
Ik weet eigenlijk niet hoe dat precies gaat en of er per se een aanvraag moet komen. Voor zover ik het begrijp kan de toegang telkens met een jaar worden verlengd en moet daarnaast de firma aan bepaalde eisen voldoen. Die eisen zijn echter niet gebonden aan een jaarlijkse cyclus. Bijvoorbeeld, er moet long-term safety onderzocht worden, maar het kan best zijn dat de definitieve resultaten pas na 3 jaar komen.
[...]
Ik ga nog eens even bij mijn EMA-bron vragen hoe dit precies gaat.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Hmm. In mei 2022 concert met alleen zitplaatsen.kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:37:
[...]
Zoals ik het nu begrijp kunnen concerten in concertzalen volgens de al geldende regels doorgang vinden en zijn daarvoor geen aanscherpingen.
Had ik net een update over gepost, heb je die gezien?Nox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:03:
[...]
De insteek van de ema was bekend, mocht jouw ema-bron meer info weten kan ik weer wat antivaxers op de plek zettendank
Yes, net gelezen. Dus als ze gewoon de info toesturen wordt dat allemaal geregeld? In feite is een verlenging aanvragen niet nodig? Da's een duidelijk verhaal dan.RoD schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:04:
[...]
Had ik net een update over gepost, heb je die gezien?
Even wat heel anders, en mogelijk enigszins offtopic: een positieve noot.alexbl69 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:36:
[...]
Weet niet of ze dat zo hard toegezegd hebben. Maar zelfs als dat zo is bestaat er ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht.
Al jaren lurk ik (en heel soms reageer ik) ook in de politiek getinte topics hier op GOT. Daar kom je veel dezelfde mensen tegen, en dan merk je al gauw welke mensen er een beetje soortgelijke politieke standpunten op nahouden als jezelf, en welke mensen "aan de andere kant staan".
Nu ben ikzelf nogal links, wat betekent dat ik het meestal niet eens ben met de standpunten van de meer rechtse mensen hier. En ik merk dat ik die indeling, naar "ben ik het vaak mee eens" versus "ben ik het meestal niet mee eens" dan koppel aan een username en avatar.
Hoe verfrissend, en relativerend, wakkerschuddend en fijn is het dan om te zien dat ook mensen die ik in de politieke topics meer als rechts inschat dan als links, mag ik dat zo zeggen, @alexbl69? , over Covid dan toch dezelfde standpunten aanhangen als ik!
Vorige week was ik bij een concert, en de artieste merkte iets op dat me raakte. Ze zei dat zij als artieste weliswaar zingt over wat haar bezighoudt, maar dat er toch altijd een afstand is tussen artiest en publiek. Simpelweg omdat je niet dezelfde persoon bent, en je dus nooit helemaal kunt weten wat de ander voelt en bedoelt, en omdat iedereen andere ervaringen heeft. Maar nu, in de afgelopen anderhalf jaar, hebben we allemaal hetzelfde meegemaakt. We hebben allemaal dezelfde ervaringen, dezelfde angsten, dezelfde hoop... dat vond ik zo'n mooie gedachte!
Ook in dit topic willen we nog wel eens uiteenvallen in verschillende kampen, en onbegrip hebben voor elkaars standpunten, en met veel emotie reageren... maar uiteindelijk zitten we allemaal met elkaar in dezelfde situatie, en dat zou ook kunnen zorgen voor verbroedering. Laten we daar ook oog voor houden.
Tot zover mijn stichtelijke boodschap voor vandaag.
Maar toch 75% minder gewonden door vuurwerk in het ziekenhuis.... wie zit er dichterbij?migchiell schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:44:
[...]
En de kans 100% dat mensen zich daar nauwelijks iets van aantrekken
En daar is een deel van het 'transcript' via een journalist dus. Ja, precies wat ik al dacht. R=1. Jammer dat er niet werd doorgevraagd, want ondertussen snapt toch iedereen dat het om serieus R<1 zou moeten gaan als je het aantal opnames snel wil laten dalen. Bij R=1 blijft het aantal opnames uiteraard grotendeels gelijk.
Ik reageer wat traag, want zit nog te luisteren en vraag van NRC over publicatie OMT advies is erg goed. Waarom niet vooraf aan de persconferentie? Ontwijkend antwoord. @D-e-n daar heb je de beeldvorming weer.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Nouja, het wordt wat semantiek zo, denk ikNox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:18:
[...]
Yes, net gelezen. Dus als ze gewoon de info toesturen wordt dat allemaal geregeld? In feite is een verlenging aanvragen niet nodig? Da's een duidelijk verhaal dan.
Maar het is dus geen goedkeuringstraject, oid. Het is een regulatoire vereiste, net als dat je na marktautorisatie regelmatig een PSUR moet opsturen naar de EMA.
Gelukkig een positief woord tussen alle bakken met modder die richting den haag gemikt worden. Hulde.eamelink schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:55:
[...]
Tsja, maar als je even naar de feiten kijkt:
- Corona muteert nauwelijks. Het Moderna vaccin, dat in de VS werd gesynthetiseerd vóórdat het eerste Corona geval in de VS gevonden werd, werkt nog steeds uitstekend op alle varianten.
- Een zeer groot deel van Nederland is gevaccineerd. De werkzaamheid blijkt lang, en daarbovenop blijken boosters ook nog eens heel goed te helpen.
- De afgelopen maanden waren er nauwelijks effectieve maatregelen, toch zat de R maar een fractie boven de 1
- Elke week worden er nog vele tienduizenden mensen gevaccineerd. Nu ongevaccineerden nog iets meer geïrriteerd worden zal dat wellicht nog wat groeien
- Als -gokje- 1 op de 3 daadwerkelijke besmettingen gevonden wordt, raken er dus ook nog 50k per dag immuun door besmetting, waarvan een bovenproportioneel deel nieuwe immuniteit bij ongevaccineerden is
- Het reservoir vatbaren slinkt dus zienderogen
Dan is er genoeg reden om niet al te pessimistisch te zijn. Ja, besmettingen zijn een dom alternatief voor vaccinatie met onnodige schade, leed en doden, maar het werkt wel
We zaten helaas nog (net) in een ongelukkig gebiedje waar er nog iets teveel vatbaren zijn om een winter ongeschonden door te komen…
Het antwoord was, na wat onwetendheid van de een, toch wel duidelijk? Erg ontwijkend was het ook weer niet.Number10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:27:
[...]
Ik reageer wat traag, want zit nog te luisteren en vraag van NRC over publicatie OMT advies is erg goed. Waarom niet vooraf aan de persconferentie? Ontwijkend antwoord. @D-e-n daar heb je de beeldvorming weer.
Ben ik de enige die deze 4 maatregelen opmerkelijk vind?
Waarom zijn die laatste uitgezonderd op al de nieuwe restricties terwijl je juist daar met veel dicht op elkaar zit?-Horeca en essentiële winkels (als supermarkt of drogist) sluiten uiterlijk om 20:00 uur
-In cafés en restaurants zijn de coronapas - en vaste zitplek - verplicht
-Niet-essentiële winkels en dienstverleners (kledingwinkel, kapper, casino) moeten om 18:00 uur sluiten
-Bioscopen, theaters en concertzalen zijn niet gebonden aan de vroege avondsluiting
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Er kwamen geen redelijke argumenten. Het advies verandert niet meer en het is evident dat dit kabinet op beeldvorming beleid maakt. Het advies lezen vooraf leidt tot veel kritischer vragen.eric.1 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:32:
[...]
Het antwoord was, na wat onwetendheid van de een, toch wel duidelijk? Erg ontwijkend was het ook weer niet.
Geklets over BAO is geen antwoord. Ontwijkend dus.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Dat was het antwoord op de vraag of ze (omt) het zelf mógen publiceren buiten het kabinet om. Haal geen zaken door elkaar om het vervolgens als ontwijkend te bestempelen.Number10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:35:
[...]
Er kwamen geen redelijke argumenten. Het advies verandert niet meer en het is evident dat dit kabinet op beeldvorming beleid maakt. Het advies lezen vooraf leidt tot veel kritischer vragen.
Geklets over BAO is geen antwoord. Ontwijkend dus.
Dat is precies hetzelfde. Wat ben je toch druk met het verdedigen van het standpunt om het advies niet te publiceren. Daar is niks logisch aan en daar verandert het gezwets zojuist niets aan.eric.1 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:36:
[...]
Dat was het antwoord op de vraag of ze (omt) het zelf mógen publiceren buiten het kabinet om. Haal geen zaken door elkaar om het vervolgens als ontwijkend te bestempelen.
Met 1250 man in een theater is toch veel logischer en veiliger dan met 40 man in de buitenlucht je kind aanmoedigen bij voetbal?ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:34:
[...]
Waarom zijn die laatste uitgezonderd op al de nieuwe restricties terwijl je juist daar met veel dicht op elkaar zit?
/s
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
1. Nee dat is niet hetzelfde, het is letterlijk het antwoord op een andere (sub)vraag. Kom op.Number10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:38:
[...]
Dat is precies hetzelfde. Wat ben je toch druk met het verdedigen van het standpunt om het advies niet te publiceren. Daar is niks logisch aan en daar verandert het gezwets zojuist niets aan.
2. Ik verdedig hun standpunt niet, geen idee waar je dat uit concludeert. Ik vond het alleen niet heel erg ontwijkend.
3. Het was vrij aannemelijk wat ze zeiden. Dus in dat opzicht best logisch.
Pak even een glaasje water anders.
JazekerGAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:39:
[...]
Met 1250 man in een theater is toch veel logischer en veiliger dan met 40 man in de buitenlucht je kind aanmoedigen bij voetbal?
/s
Je moet zelfs een QR code hebben om paard te mogen rijden op een manege die aangesloten is bij de KNHS/FNRS. De uitzonderingsregel van dat het niet hoefde als je de kantines sloot is niet meer van toepassing.
Stilzitten en naar een voorstelling of film kijken denk ik. Toch wel iets anders als toch veelal sociale aangelegenheden als restaurants en cafes.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:34:
[...]
Waarom zijn die laatste uitgezonderd op al de nieuwe restricties terwijl je juist daar met veel dicht op elkaar zit?
Dat was het niet. Er is niks logisch aan.eric.1 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:43:
[...]
3. Het was vrij aannemelijk wat ze zeiden. Dus in dat opzicht best logisch. (…)
Zal ik doen. Waarom?(…) Pak even een glaasje water anders.
Je zit met een paar honderd man in een gesloten ruimte, zonder mondkapje, van die AC's ga je hoesten en je ademt nog steeds als je zit (hopelijk).stylezzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:43:
[...]
Stilzitten en naar een voorstelling of film kijken denk ik. Toch wel iets anders als toch veelal sociale aangelegenheden als restaurants en cafes.
Deze logica ontgaat mij echt helemaal.
Ah juist. Ja, als je antwoorden door elkaar haalt dan snap ik dat je het niet logisch vindt.Number10 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:44:
[...]
Dat was het niet. Er is niks logisch aan.
Ach, we kunnen de komende tijd nog wel heel wat meer whataboutisms verwachten. Vooralsnog denk ik dat de komende weken topdrukte bij de bioscopen en theaters verwacht worden.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:46:
[...]
Je zit met een paar honderd man in een gesloten ruimte, zonder mondkapje, van die AC's ga je hoesten en je ademt nog steeds als je zit (hopelijk).
Uiteraard, maar je komt minder ver dan iemand die aan tafel of in de kroeg staat te schreeuwen en als je schreeuwt raak je alleen het achterhoofd van de andere bezoeker, niet vol in de bek.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:46:
[...]
Je zit met een paar honderd man in een gesloten ruimte, zonder mondkapje, van die AC's ga je hoesten en je ademt nog steeds als je zit (hopelijk).
Tienduizenden valse QR-codes in omloop na grootschalige fraude GGD Schiphol
Drie GGD medewerkers op Schiphol hebben naar vermoeden tienduizenden QR codes tegen betaling gemaakt voor mensen. Het ministerie van VWS gaat de codes blokkeren in de CoronaCheck scanner, maar ik ben benieuwd in hoeverre een blacklist lekker schaalt. Ik denk namelijk van niet. Er staan nu al enkele honderden QR codes op die blacklist, maar dit gaat een enorme uitbreiding worden.
Drie GGD medewerkers op Schiphol hebben naar vermoeden tienduizenden QR codes tegen betaling gemaakt voor mensen. Het ministerie van VWS gaat de codes blokkeren in de CoronaCheck scanner, maar ik ben benieuwd in hoeverre een blacklist lekker schaalt. Ik denk namelijk van niet. Er staan nu al enkele honderden QR codes op die blacklist, maar dit gaat een enorme uitbreiding worden.
Waarom zou dat niet lekker schalen? Computers zijn snel hoor. Enkele tienduizenden QR-codes is een paar MB.CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:00:
Wat ik me dan afvraag bij zoiets is dat het alleen om QR-codes gaat of ook de vaccinatiestatus? Zouden er bijvoorbeeld nu in het ziekenhuis mensen liggen die onder "gevaccineerd" staan die eigenlijk geen vaccinatie hebben gehad?CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:00:
Tienduizenden valse QR-codes in omloop na grootschalige fraude GGD Schiphol
Drie GGD medewerkers op Schiphol hebben naar vermoeden tienduizenden QR codes tegen betaling gemaakt voor mensen.
(Disclaimer: Ik weet niet hoe dat gaat in ziekenhuissystemen, hoor)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je hebt net een mail gehad dat de boel geannuleerd is.kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:41:
[...]
Jij misschien maar ik in ieder geval (nog) niet.stylezzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:08:
[...]
Je hebt net een mail gehad dat de boel geannuleerd is.
Een paar weken geleden kwam hier een filmpje voorbij van een IC medewerkee die vertelde dat het elektronisch patiëntendossier ongeveer net zo gestructureerd bijgehouden wordt als het viva-forum. Ongeveer alles kwam terecht in het vakje 'overige opmerkingen'.anandus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:06:
[...]
Wat ik me dan afvraag bij zoiets is dat het alleen om QR-codes gaat of ook de vaccinatiestatus? Zouden er bijvoorbeeld nu in het ziekenhuis mensen liggen die onder "gevaccineerd" staan die eigenlijk geen vaccinatie hebben gehad?
(Disclaimer: Ik weet niet hoe dat gaat in ziekenhuissystemen, hoor)
Bij zijn ziekenhuis stond de vaccinatiestus er niet vanzelf en moest dat handmatig bij eerste bezoek aangevuld worden. Kan ergens anders weer compleet anders zijn natuurlijk omdat niet alle zorgverleners het op dezelfde manier invullen/bijhouden.
Ik zie dat ik in de ahoy zou staan....kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:13:
[...]
Jij misschien maar ik in ieder geval (nog) niet.
[ Voor 30% gewijzigd door stylezzz op 12-11-2021 21:34 ]
Het begint al bij het aanleggen, een blacklist bijhouden is arbeidsintensief. De CoronaCheck scanner zal regelmatig de nieuwe blacklist moeten ophalen en deze download groeit alleen maar. Een paar MB klinkt leuk, maar als nu een miljoen apps die ophalen mag je aardig wat bandbreedte klaarzetten alvast.Tom-Z schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:04:
Waarom zou dat niet lekker schalen? Computers zijn snel hoor. Enkele tienduizenden QR-codes is een paar MB.
Afhankelijk van de implementatie zal de app ook een performance verlies mee gaan maken. Bij elke code die gescand is even die langs de blacklist leggen kost tijd en die tijd groeit mee met de grootte van de blacklist.
CoronaCheck scanner te traag? Hugo stuurt een iPhone 13 naar je op.
De mensen werden voor zover ik begreep tegen betaling ingeschreven in het vaccinatieregister. Op papier lijk je gevaccineerd te zijn.anandus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:06:
Wat ik me dan afvraag bij zoiets is dat het alleen om QR-codes gaat of ook de vaccinatiestatus?
Hoe ziekenhuizen dit registreren zou ik niet weten.
FC Eindhoven vervroegt wedstrijd morgen zodat fans nog maar de wedstrijd mogen kijken
https://www.nu.nl/voetbal...n.html#coral_talk_wrapper
https://www.nu.nl/voetbal...n.html#coral_talk_wrapper
Zou me niks verbazen als dat ergens in een vrij tekstveld handmatig ingevuld moet worden inderdaad... in het beste geval wordt het gestructureerd vastgelegd (ja/nee, datum, welk vaccin) maar ook dan zal het zeer hoogstwaarschijnlijk handmatig ingevuld moeten worden door een verpleegkundige, en niet worden gevalideerd bij de GGD, verwacht ik.jadjong schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:16:
[...]
Een paar weken geleden kwam hier een filmpje voorbij van een IC medewerkee die vertelde dat het elektronisch patiëntendossier ongeveer net zo gestructureerd bijgehouden wordt als het viva-forum. Ongeveer alles kwam terecht in het vakje 'overige opmerkingen'.
Bij zijn ziekenhuis stond de vaccinatiestus er niet vanzelf en moest dat handmatig bij eerste bezoek aangevuld worden. Kan ergens anders weer compleet anders zijn natuurlijk omdat niet alle zorgverleners het op dezelfde manier invullen/bijhouden.
Ook ik heb over twee weken een concert in het Ziggodome (en niet van een Brabander). Zal wel niet doorgaan.
Ik snap de frustratie vanuit de evenementenbranche: https://www.nu.nl/muziek/...n-jaar-is-teruggezet.html. Ook mijn ervaring is dat ze de zaken daar goed voor elkaar hebben.
Maar goed, tegelijkertijd lijken de besmettingen toch vooral uit het niets te komen, want ook vanuit deze hoek de mededeling dat de besmettingen niet bij hen ontstaan. En ook niet in de horeca. Of in de sport. Of bij demonstraties. Of op scholen. Allemaal thuis ontstaan kennelijk, en dan moeten we meer thuiswerken? Levensgevaarlijk...
Ik snap de frustratie vanuit de evenementenbranche: https://www.nu.nl/muziek/...n-jaar-is-teruggezet.html. Ook mijn ervaring is dat ze de zaken daar goed voor elkaar hebben.
Maar goed, tegelijkertijd lijken de besmettingen toch vooral uit het niets te komen, want ook vanuit deze hoek de mededeling dat de besmettingen niet bij hen ontstaan. En ook niet in de horeca. Of in de sport. Of bij demonstraties. Of op scholen. Allemaal thuis ontstaan kennelijk, en dan moeten we meer thuiswerken? Levensgevaarlijk...
Je vraagt je ergens af of zo'n man s'avonds nog met een recht gezicht in de spiegel kan kijkenKol Nedra schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:36:
Het is maar heel eventjes, we zijn er bijna!!
Je denkt dat hij dit voor z'n lol allemaal doet? Ik ben blij dat we leiders hebben die bereid zijn deze keuzes te maken wetende dat er mensen zijn die je erom uitkotsen.JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:44:
Je vraagt je ergens af of zo'n man s'avonds nog met een recht gezicht in de spiegel kan kijkenZal ook een leuk gesprek zijn op verjaardagen...
Is geplaceerd, dus je kunt hooguit een paar mensen om je heen besmetten. Bij bijvoorbeeld een concert (met staanplaatsen, dus niet in het Concertgebouw of zo) loopt iedereen door elkaar heen, wat potentieel tot meer besmettingen leidt.ArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:34:
[...]
Overigens vind ik dat ook voor bioscopen e.d. best 2G beleid mag worden gevoerd. We moeten de ongevaccineerden zoveel mogelijk beschermen, het is toch de grootste risicogroep nu.
Jij bent misschien al blij met dat er iemand keuzes durft te maken. Ik hecht meer waarde aan de kwaliteit en consistentie van die keuzes.Cartman! schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:46:
[...]
Je denkt dat hij dit voor z'n lol allemaal doet? Ik ben blij dat we leiders hebben die bereid zijn deze keuzes te maken wetende dat er mensen zijn die je erom uitkotsen.
Precies. Allemaal slecht nieuws moeten brengen.... het meest positieve is in ieder geval dat de 2g geest uit de fles is. Het zullen nog wel een paar roerige weken worden hoe dat dit ingevoerd gaat worden....Cartman! schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:46:
[...]
Je denkt dat hij dit voor z'n lol allemaal doet? Ik ben blij dat we leiders hebben die bereid zijn deze keuzes te maken wetende dat er mensen zijn die je erom uitkotsen.
De gemaakte keuzes komen linea recta uit een team van de grootste experts op dit gebied. Hoeveel beter wil je het hebben dan?JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:02:
[...]
Jij bent misschien al blij met dat er iemand keuzes durft te maken. Ik hecht meer waarde aan de kwaliteit en consistentie van die keuzes.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Het is al meer dan eens voorgekomen dat het kabinet de adviezen van het OMT niet of maar deels overneemt. Het gaat overigens wel verder dan dat. Hugo en Mark hebben inmiddels best wel wat uitspraken gedaan over kwesties om vervolgens enige tijd later een volle 180 graden te doen. De wisselende koerswijzigingen etc etc.link0007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:04:
[...]
De gemaakte keuzes komen linea recta uit een team van de grootste experts op dit gebied. Hoeveel beter wil je het hebben dan?
Het is maar een zwalkend beleid.
Inderdaad, consistentie is niet zo slim. Dan ben je aan het vasthouden aan maatregelen die niet meer voldoende zijn voor de situatie at-hand, of overkill zijn voor de situatie op dat moment. Het zou handiger zijn als de regels wat eenvoudiger zouden zijn, met minder uitzonderingen. Maar ik begrijp ook heel goed dat het een nagenoeg onmogelijke opgave is om alle belangen af te wegen.link0007 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:04:
[...]
De gemaakte keuzes komen linea recta uit een team van de grootste experts op dit gebied. Hoeveel beter wil je het hebben dan?
Er was aan de QR code toch niet te zien of iemand gevaccineerd of getest is in verband met privacy en medische geheimhouding?
Hoe kun je dan met 2G geteste mensen buiten de deur houden?
QR-code v2 ?Imperium schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:30:
Er was aan de QR code toch niet te zien of iemand gevaccineerd of getest is in verband met privacy en medische geheimhouding?
Zou er gelijk voor kunnen zorgen dat die 10000 man weer een andere malifde mafkees die voor de GGD werkt moeten vinden.
Schuifje in de app, gevaccineerden en genezen mensen hebben dadelijk een tweede code, aldus de Jonge.Imperium schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:30:
Nee. In de check app.zacht schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:34:
[...]
Schuifje in de app, gevaccineerden en genezen mensen hebben dadelijk een tweede code, aldus de Jonge.
degene die controleert zet het schuifje op 2G of 3G
Een kritische analyse hoe het kabinet het vertrouwen en bereidheid van de burgers zelf onderuit heeft gehaald:
Experts somber over herstel vertrouwen in coronabeleid: ‘Hoofdrolspelers laten steken vallen’
Experts somber over herstel vertrouwen in coronabeleid: ‘Hoofdrolspelers laten steken vallen’
Als je als kabinet moeilijke maatregelen neemt om coronabesmettingen in te dammen, is er vertrouwen nodig om mensen mee te nemen. Maar, zegt de Leidse hoogleraar publieke instituties Arjen Boin, het kabinet is ‘heel onvoorzichtig’ omgegaan met dat vertrouwen. “Hoe luidt het spreekwoord ook alweer? Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.”
Hoogleraar Boin ziet het somber in, juist doordat de hoofdrolspelers – demissionair premier Mark Rutte, minister Hugo de Jonge en RIVM-baas Jaap van Dissel – volgens hem telkens steken laten vallen. “Het is net De Fabeltjeskrant. Een maatregel die voor drie weken wordt afgekondigd blijft drie maanden, de coronapas die nooit zou worden ingevoerd is er nu, 2G zou nooit een optie zijn, maar nu wel,” somt hij op. “Het kabinet creëert alleen maar tweespalt.”
Ik ben wel benieuwd hoe lang drie weken gaan duren deze keer. Ergens vrees ik dat naast het Torentje een superzwaar object zich bevindt waardoor tijd langzamer gaat.Boin ziet ‘een gedegen virologisch strijdplan’ als enige optie voor het herstel van vertrouwen. “En dat het kabinet ruiterlijk erkent dat het er de afgelopen maanden helemaal niks van heeft gebakken. Maar dat zal niet gebeuren.” Wel vindt Boin dat De Jonge na de formatie in elk geval moet worden vervangen. “Het is onbegrijpelijk dat deze man nog aan het roer zit.”
Het volk verwacht blijkbaar dat politici of het OMT de toekomst kunnen voorspellen?CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:43:
Een kritische analyse hoe het kabinet het vertrouwen en bereidheid van de burgers zelf onderuit heeft gehaald:
[...]
[...]
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe lang drie weken gaan duren deze keer. Ergens vrees ik dat naast het Torentje een superzwaar object zich bevindt waardoor tijd langzamer gaat.
Een maatregel die voor drie weken wordt afgekondigd blijft drie maanden, de coronapas die nooit zou worden ingevoerd is er nu, 2G zou nooit een optie zijn, maar nu wel,” somt hij op.RocketKoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:48:
[...]
Het volk verwacht blijkbaar dat politici of het OMT de toekomst kunnen voorspellen?
Ik denk wat met name het probleem is dat ze eerst aangeven dat coronapas nooit zou worden ingevoerd en het er nu wel is (overigens niet gecontroleerd of ze dat ook gezegd hebben). Ze zouden ook kunnen zeggen dat invoering van een coronapas bij voorkeur niet ingevoerd zou worden. Dat geeft je wat meer ruimte. Maar tegelijkertijd zorgt dat ook weer voor veel onrust.
Ook kaarten voor nightwish?kwiebus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:41:
[...]
Tja, de regering kan nog niet eens bedenken dat het lijntje dat meer als een maand geleden begon te stijgen (met een bijna constant percentage), exponentieel gaat en daarmee rond deze tijd op de 15k uit zou komen. Volledig voorspelbaar dus. Nu zitten we er weliswaar 1k boven, maar dat is een verschil van een paar dagen....RocketKoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:48:
[...]
Het volk verwacht blijkbaar dat politici of het OMT de toekomst kunnen voorspellen?
Het OMT riep trouwens al langer dat er iets moest gebeuren, net als de ziekenhuizen zelf.
Dus ik geloof best dat ze niet de toekomst kunnen voorspellen, maar als je eerst veel te lang wacht voordat je ingrijpt mag je wel verwachten dat ze op zijn minst met een wat beter verhaal komen. Ze hebben ten slotte tijd genoeg gehad om dit voor te bereiden.
Wel nog even voor de duidelijkheid, ik ben zeker voor de maatregelen en vind dat ze eerder te laat en te weinig zijn. Maar de regering is het in hun communicatie wel steeds erger aan het verkloten.
[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 12-11-2021 23:12 ]
[removed]
Voor mij gaat de Avond van de filmmuziek helaas niet door
Had ik toch niet verwacht enkele weken geleden, keek er wel naar uit.
Had ik toch niet verwacht enkele weken geleden, keek er wel naar uit.
Ze zijn amper in staat om te reageren op iets wat vandaag gebeurt...RocketKoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:48:
[...]
@Cartman! je zei iets over leiders en keuzes maken?CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:43:
[...]
[...]
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe lang drie weken gaan duren deze keer. Ergens vrees ik dat naast het Torentje een superzwaar object zich bevindt waardoor tijd langzamer gaat.
Het volk verwacht gewoon betere communicatie.RocketKoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:48:
[...]
Kijk naar Noorwegen:
Iedereen van 18 jaar en ouder krijgt de booster aangeboden omdat dit helpt tegen ziekte en verspreiding.
Stukken helderder dan:
-ja nuttig voor verpleeghuizen
Iets later:
-doe ook maar 60+
Nog wat later:
- ja ook de Janssens
…
Ergens halverwege januari: doe toch ook weer alle 18+
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 12-11-2021 23:21 ]
Duidelijk verhaal, waarvoor dank.RoD schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:28:
[...]
Nouja, het wordt wat semantiek zo, denk ikJaarlijks moet dus de conditional approval worden verlengd, en daarvoor moet de firma een annual report aanleveren met de vorderingen. Is dat er niet, dan wordt het dus niet verlengd. Soort stok achter de deur om te zorgen dat de firma's doen wat ze beloofd hebben.
Maar het is dus geen goedkeuringstraject, oid. Het is een regulatoire vereiste, net als dat je na marktautorisatie regelmatig een PSUR moet opsturen naar de EMA.
Zeer lezenswaardige samenvatting van de aanpak in Zweden hieronder. Geschreven in oktober 2020:
https://pulitzercenter.or...cies-face-fierce-backlash
Waarom dan in dit topic? Lees het hele stuk eens door en vraag je steeds af: hoe zat dat in Nederland?
De overeenkomsten zijn extreem. Je kunt het bij wijze van spreke zo vervangen voor Nederland. En niet alleen dat, de aanpak in het VK en Nederland worden zelfs expliciet genoemd in het artikel als vergelijkbaar.
Hebben Nederland en Zweden elementen op elkaar afgestemd? Bijvoorbeeld over de mondneusmaskers?
https://pulitzercenter.or...cies-face-fierce-backlash
Waarom dan in dit topic? Lees het hele stuk eens door en vraag je steeds af: hoe zat dat in Nederland?
De overeenkomsten zijn extreem. Je kunt het bij wijze van spreke zo vervangen voor Nederland. En niet alleen dat, de aanpak in het VK en Nederland worden zelfs expliciet genoemd in het artikel als vergelijkbaar.
Hebben Nederland en Zweden elementen op elkaar afgestemd? Bijvoorbeeld over de mondneusmaskers?
Het wordt in eerste instantie aan de kwetsbaren aangeboden en zorgmedewerkers (genoemd als '80plussers', 'verpleeghuisbewoners' en 'zorgmedewerkers'). Daarna voor iedereen. Duidelijker wordt het niet hoor...GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:20:
[...]
Het volk verwacht gewoon betere communicatie.
Kijk naar Noorwegen:
Iedereen van 18 jaar en ouder krijgt de booster aangeboden omdat dit helpt tegen ziekte en verspreiding.
Stukken helderder dan:
-ja nuttig voor verpleeghuizen
Iets later:
-doe ook maar 60+
Nog wat later:
- ja ook de Janssens
…
Ergens halverwege januari: doe toch ook weer alle 18+
volgens mij hebben best wat bioscopen hebben nog steeds stoelen tussen verschillende gasten... iig niet zo druk dat je dat niet zelf kan doen. En heel geplaceerd, een drankje halen zit er al niet inArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:46:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door 42erik op 12-11-2021 23:32 ]
only the sith deal in absolutes.wisselwerking schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:59:
[...]
Een maatregel die voor drie weken wordt afgekondigd blijft drie maanden, de coronapas die nooit zou worden ingevoerd is er nu, 2G zou nooit een optie zijn, maar nu wel,” somt hij op.
Ik denk wat met name het probleem is dat ze eerst aangeven dat coronapas nooit zou worden ingevoerd en het er nu wel is (overigens niet gecontroleerd of ze dat ook gezegd hebben). Ze zouden ook kunnen zeggen dat invoering van een coronapas bij voorkeur niet ingevoerd zou worden. Dat geeft je wat meer ruimte. Maar tegelijkertijd zorgt dat ook weer voor veel onrust.
En politici kun je sowieso nooit op hun woord geloven. Kijk naar wat ze doen en niet naar wat ze zeggen.
Het beleid is overigens kinderlijk simpel te voorspellen. Kijk wat Frankrijk en Duitsland doen. En dan is het een kwestie van tijd voordat wij hetzelfde krijgen.
Ik was laatst in Harderwijk naar de bios (James Bond), hele zaal vol, geen stoelen er tussen en gewoon pauze tussendoor...42erik schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:24:
[...]
volgens mij hebben best wat bioscopen hebben nog steeds stoelen tussen verschillende gasten... iig niet zo druk dat je dat niet zelf kan doen. En heel geplaceerd, een drankje halen zit er al niet in
Zo helder wordt het in de reguliere media nergens genoemd, ook op het RIVM is dat nogal verpakt in de laatste zin. De eerste zin had juist moeten zijn: “iedereen kan een booster krijgen”Nox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:22:
[...]
Het wordt in eerste instantie aan de kwetsbaren aangeboden en zorgmedewerkers (genoemd als '80plussers', 'verpleeghuisbewoners' en 'zorgmedewerkers'). Daarna voor iedereen. Duidelijker wordt het niet hoor...
https://www.rivm.nl/covid...gronden/boostervaccinatie
Dan de vraag wanneer:Voor wie is een booster?
Alle mensen van 60 jaar en ouder kunnen een booster krijgen.
Ook alle bewoners van instellingen (verpleeghuizen, gehandicapteninstellingen, begeleid beschermd wonen, revalidatiecentra en GGZ-instellingen) die ouder zijn dan 18 jaar kunnen worden geprikt als zij dat willen. In deze instellingen neemt het aantal infecties toe, wonen overwegend kwetsbare mensen en bestaat er een hogere kans op besmetting en op ernstige ziekte.
Ook zorgmedewerkers krijgen een booster. De boostervaccinatie moet voorkomen dat het personeel in de zorg ziek wordt door corona en dat de druk op de zorg daarmee verder toeneemt.
Uiteindelijk is voor iedereen die het wil een boostervaccinatie beschikbaar.
Aha, januari voor 60+, krijgen twintigers hem dan off-season in maart of zoWanneer krijg ik mijn uitnodiging?
De oudsten en meest kwetsbaren komen als eerst aan de beurt. Vanaf 18 november vallen de eerste uitnodigingen op de mat bij mensen van 80 jaar en ouder. Met deze uitnodiging kan er een afspraak bij de GGD worden gemaakt. Ook mensen die verblijven in verpleeghuizen en andere instellingen komen vanaf 18 november aan de beurt. Zij ontvangen een uitnodiging via de instelling.
Vanaf januari volgen de uitnodigingen voor de 60+ groep.
ok... grote verschillen blijkbaar.... Venom, Utrecht, 40% vol, ruimte all around dus ook, en geen pauzeArcticWolf schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:34:
[...]
Ik was laatst in Harderwijk naar de bios (James Bond), hele zaal vol, geen stoelen er tussen en gewoon pauze tussendoor...
Overigens de enige plek waar ik mijn id nodig had naast de qr.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).
Bovendien:
- Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
- Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
- Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
- Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
- Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.