Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.029 views

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
wil je nu gewoon niet snappen dat meer mensen een grotere kans geeft of wat? zo moeilijk is die niet hoor
Zelfs met 2G blijven er talloze plekken over waar mensen bijeen kunnen komen zonder überhaupt een coronapas te hoeven tonen. In de cafés en restaurants en bij evenementen zullen dan vooral gevaccineerden en genezen mensen elkaar aansteken (weliswaar in mindere mate) om het daarna mee te slepen naar andere plekken waar ze komen. Corona laten ze helaas niet achter bij de garderobe.

Nee, wat ik niet kan snappen is dat we nog steeds heil zien in een falend systeem van QR codes en denken dat we dit kunnen oplossen door meer van hetzelfde te gaan doen. In dat opzicht lijkt de uitkomst telkens vast te staan, alleen moet het kabinet naarstig zoeken naar argumenten die bij de uitkomst passen. Alleen hoe verder we komen in de QR farce hoe lastiger dat wordt.

Waarom de coronapas geen redding bracht (en of 2G wel gaat werken)
Centraal misverstand is dat de QR-code onderhand een status heeft gekregen waarvoor hij nooit is bedoeld: als wapen tegen de epidemie. ‘We gaan er de overbelasting van de zorg echt niet mee oplossen’, benadrukt onderzoeker Bas Kolen van de TU Delft. ‘We hebben dit systeem doorgerekend met een heel ander doel: kun je bij een hoge aanwezigheid van het virus een evenement organiseren dat voor de bezoekers veilig is? Want geen organisator wil degene zijn die een superverspreiding veroorzaakt.’
Een hulpmiddel voor organisatoren van evenementen dus, geen slagwapen om oplopende besmettingscurves mee te bedwingen. Zo’n 90 procent van de bekende besmettingen vindt sowieso plaats op plekken waar QR-controles helemaal niet aan de orde zijn: thuis, bij familie en vrienden, op school of op het werk. ‘Bij zo’n 5 procent van de besmettingen is het coronatoegangsbewijs van toepassing’, schat Kolen. Niet bepaald een hamer waarmee je de zoveelste coronagolf kunt platslaan, dus eigenlijk.
CR2032 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
Loopt het morgen storm bij de GGD, dikke rijen voor de deur.
Voor gratis geld is alles te koop, ook principes.
In de VS paaiden ze mensen al met loterijen met miljoenen dollars als prijs of kans op een nieuwe auto. Rusland verloot zelf flats en dachas onder mensen die een prikje komen halen. Toch was dit voor beiden niet de oplossing.
ninjazx9r98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:14:
Prima plaatje mits juist gebruikt en dat is waar het voor de tweede keer aan schort. Je probeert mensen zand in de ogen te strooien door net te doen of het plaatje recent is of in ieder geval iets bewijst over het vaccinatie verloop na de laatste maatregelen.
Ik pak de meest recente informatie die we hebben, daar is niets zand strooien aan. En indien je een andere bron hebt die deze grafiek verder kan trekken naar een recentere datum, be my guest.
gekkie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:08:
Daarnaast verwacht ik met genoeg en lang genoeg duimschroeven aandraaien dat ook uit de categorie "nee", nog wel wat te halen valt.
Een heleboel mensen zijn vooral heel principieel zolang het hun zelf (ogenschijnlijk) niets kost om dat te zijn.
Die duimschroeven komen met een maatschappelijk prijskaartje. Eentje welke nu steeds harder oploopt dankzij het stoken van De Jonge zelf, hij zal telkens de verschillen verder moeten uitdiepen. Je eindigt dan een beetje op deze manier.

De meeste mensen die bedankten en toch last hadden van een wat zwakke rug in dat opzicht die zijn nu wel overstag gegaan. Ik durf wel van nihil te spreken, nu blijft de harde kern over. Die overtuig je niet zomaar en vermoedelijk helemaal niet.
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:28:
Maar zo'n 85% van de maatschappij zou het fijn van je vinden.
Alleen doe je hiervoor de aanname dat 100% van de gevaccineerden dit beleid zal steunen. Bij introductie van de coronapas was zo'n 2/3e van de gevaccineerden vóór een coronapas als toegangsbewijs.

Ik betwijfel dat dus de volledige 85% in dit geval als een geheel blij zal zijn. Nederland lijkt niet over te lopen van liefde voor de coronapas.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ook een nieuw record in coronatijd: binnen anderhalve maand van weg met de anderhalve meter na ‘korte gedeeltelijke lockdown’. En dat met een vaccinatiegraad van 85 procent.

Sinds wanneer zijn normale winkels besmettingshaarden?

[ Voor 5% gewijzigd door Soccer98 op 11-11-2021 23:51 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09
Vooral lullig voor diegene die het steeds wel netjes hebben uitgevoerd.

Verwijderd

Gelukkig kunnen de bejaarden, doelgroep cda en corona, nog wel naar het restaurant.. Het werkende volk zoekt het maar uit. Kijken of er veel restaurants hun spreekwoordelijke middelvinger op gaan steken. Ik voorspel dat volgende protesten wel eens heel groot kunnen gaan worden.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/24...horeca-om-19-00-uur-dicht

Blijkt ook dat als OMT zegt 2 weken, dat 3 weken dan wel een goed plan is...

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

gekkie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:44:
[...]

Ik denk niet dat ik ze hier alle bij benadering 0.15 a 0.2 * 17 miljoen individueel neer ga plempen nee :+
Maar je zult dan wellicht ook wel heel principieel tegen generaliseren zijn ?
Wat wil je van me horen? Iedereen generaliseert wel eens, dat hou je niet tegen. Maar dat iemand zich niet laat vaccineren wil niet direct zeggen dat die persoon gelovig, dom, anti-overheid, machtsgeil of angstig zijn. Blijkbaar is het toch lastig om te accepteren dat iemand na het overwegen van de beschikbare data op eigen houtje heeft besloten zich niet te vaccineren, los van opleidingsniveau, geloof, mening over de overheid of whatever. Blijkbaar moet er iets met je aan de hand zijn,

@42erik Volgens mij heb ik prima antwoord gegeven. Maar om het iets uit te breiden: het merendeel van wat opgenomen wordt is 65+ of heeft onderliggend lijden (is overgewicht al eens genoemd hier? :+ ). Daar val ik al niet onder. Ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs, eet gezond, beweeg voldoende, kom veel in de buitenlucht, geen allergieën, nooit ziek. Wil je de ziekenhuiszorg op dit moment behapbaar houden? Kap dan met focussen op de ongevaccineerden zonder enige nuance en begin met het verder beschermen van de kwetsbaren binnen onze samenleving. Zolang het virus rond kan gaan ondanks vaccinatie heeft het meer zin energie te stoppen in boostershots dan een klein gedeelte bewuste weigeraars over de streep te trekken. Echter lijkt ons kabinet vooral voor optie 2 te kiezen en ligt optie 1 vooralsnog alleen op tafel.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CMD-Snake
Ik ben enigszins verrast dat het heetste hangijzer nog is of er een vuurwerkverbod weer moet komen. Kennelijk konden ze het over een 2G beleid dan sneller eens zijn.

Ergens wel een goede bak, ze zijn bereid de maatschappij aan stukken te scheuren met 2G, maar vrezen voor de gevolgen van geen vuurwerk opnieuw moeten invoeren. Hoe dan ook hebben we wat mij betreft een nieuw dieptepunt bereikt als land zijnde.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:50:
[...]

Gelukkig kunnen de bejaarden, doelgroep cda en corona, nog wel naar het restaurant.. Het werkende volk zoekt het maar uit. Kijken of er veel restaurants hun spreekwoordelijke middelvinger op gaan steken. Ik voorspel dat volgende protesten wel eens heel groot kunnen gaan worden.
Het werkende volk dat thuiswerkt kan natuurlijk wel nog even snel naar het restaurant :)

March of the Eagles

• 42erik
  • Niet online
Laat maar, je leest niet eens wat er gezegd wordt, blijft in je eigen echokamer hangen en denkt dat elke uitspraak hier over QR gaat

• gekkie
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:48:
De meeste mensen die bedankten en toch last hadden van een wat zwakke rug in dat opzicht die zijn nu wel overstag gegaan. Ik durf wel van nihil te spreken, nu blijft de harde kern over. Die overtuig je niet zomaar en vermoedelijk helemaal niet.
Achja vanuit jouw gezichtspunt zal het ongetwijfeld een zwakke rug zijn.
Vanuit mijn gezichtspunt was alles wat zich ook met duimschroeven niet laat overtuigen ten principale al een verloren zaak. Zolang die dan grotendeels opgeborgen zitten door maatregelen helpt dat nog steeds om hun last enigszins te verminderen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:53:
[...]

Ik ben enigszins verrast dat het heetste hangijzer nog is of er een vuurwerkverbod weer moet komen. Kennelijk konden ze het over een 2G beleid dan sneller eens zijn.

Ergens wel een goede bak, ze zijn bereid de maatschappij aan stukken te scheuren met 2G, maar vrezen voor de gevolgen van geen vuurwerk opnieuw moeten invoeren. Hoe dan ook hebben we wat mij betreft een nieuw dieptepunt bereikt als land zijnde.
Ik ben stiekem wel benieuwd wat het kabinet nog wil doen als zou blijken dat het 2G-beleid niet tot de gewenste resultaten zou leiden.

March of the Eagles

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:54
Soccer98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:49:
[...]

LEn dat met een vaccinatiegraad van 85 procent.
We zittene nu op 67%

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
XWB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:56:
[...]

Ik ben stiekem wel benieuwd wat het kabinet nog wil doen als zou blijken dat het 2G-beleid niet tot de gewenste resultaten zou leiden.
Op meer plekken invoeren is nu de modus operandi.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
Wordt gemeten over 12+. niet 0+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:17
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:35:
[...]

Ik geloof oprecht niet dat de 85% ook maar iets merkt als ik me ga laten vaccineren, alleen al om het feit dat ik ver buiten de risicogroep val en eigenlijk nooit naar feesten ofzo ga. Ben ook geen heel sociaal dier dus mij zie je weinig in grote groepen rondhangen voor de gezelligheid. Uiteindelijk zal toch iedereen een keer het virus krijgen, dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.

Hoe moeilijk is het om de keuze van iemand te respecteren? Als ik een formulier zou kunnen ondertekenen waarmee ik af zie van IC-opname zou ik het ook direct doen, puur omdat de kans dat ik ooit opgenomen ga worden door Covid 0,heel weinig is. [...]
Maar nu ga je helemaal voorbij aan wat voor mij de belangrijkste reden is om te vaccineren: het vertragen van de verspreiding van het virus. De reden dat we morgen weer een persconferentie krijgen is dat het virus zich te snel verspreidt, zodat er te veel mensen tegelijk ziek zijn en de zorg overbelast raakt. De reden is niet dat er te veel dertigers op de IC liggen.
Met de ~75% bescherming van het vaccin gaan we waarschijnlijk het virus niet uitroeien, maar het vertraagt de verspreiding wel in belangrijke mate. Het effect van jouw individuele vaccinatie daarop is bijna onmeetbaar, maar het effect van collectief zo veel mogelijk mensen vaccineren is dat allerminst.
Ik wil geen seconde langer dan noodzakelijk met maatregelen te maken hebben. Als we nou gewoon collectief allemaal de prik gingen halen dan zouden we zo goed en snel als mogelijk uit de crisis komen. Maar nee, dan komen mensen als jij met dooddoeners als "ik word toch niet ziek!" en rekken daarmee onnodig de collectieve ellende van lockdowns.

Vergeet niet: 1 maand is ongeveer 1/500ste van wat je nog (in goede gezondheid) te leven hebt. Hoe anti-sociaal je ook bent, een lockdown-maand is een stuk minder leuk dan een normale maand. Je moet wel héél irrationeel bang voor het vaccin zijn om die risico-afweging de andere kant op te laten vallen.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:50:
[...]

Zou ook wel begrijpen dat ze hierover flink in opstand komen. Uit protest helemaal geen QR code check meer . :) Alle vaccinaties en 2G ten spijt. Let maar op daarmee gaan we de oorlog tegen Corona niet winnen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Al die verschillende metingen maken de discussies er niet beter op, beter hanteren we simpelweg de cijfers van het RIVM:
Tot en met zondag 7 november zijn in Nederland naar schatting ruim 24,1 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn ruim 13 miljoen eerste vaccinaties en ruim 11 miljoen tweede vaccinaties. Naar schatting heeft nu 87,9% van alle 18-plussers minimaal één vaccinatie ontvangen en is 84,4% volledig gevaccineerd. Van alle 12-plussers heeft naar schatting nu 85,9% minimaal één vaccinatie ontvangen en is 82,4% volledig gevaccineerd.

March of the Eagles

• gekkie
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:52:
[...]
Wat wil je van me horen? Iedereen generaliseert wel eens, dat hou je niet tegen. Maar dat iemand zich niet laat vaccineren wil niet direct zeggen dat die persoon gelovig, dom, anti-overheid, machtsgeil of angstig zijn. Blijkbaar is het toch lastig om te accepteren dat iemand na het overwegen van de beschikbare data op eigen houtje heeft besloten zich niet te vaccineren, los van opleidingsniveau, geloof, mening over de overheid of whatever. Blijkbaar moet er iets met je aan de hand zijn,
OK, nog een missende generalisatie: de absolutisten.
Van de afdeling "als het niet 100% tegen besmettingen werkt, dan hoeft het van mij al niet meer" enzovoorts en aangezien niets in het leven voor 100% werkt, hoeven we nooit wat te doen want hebben we immers voor alles en altijd een tegen argument.

Dat mensen vanuit allerlei overwegingen tot hun eigen besluit komen is nog wel te accepteren.
Op basis van welke informatie dat besluit genomen wordt en welke gevolgen dat heeft voor de rest van de mensen is dat wat minder makkelijk, zeker als ze zelf van mening zijn dat er voor hun geen (andere) consequenties mogen zijn.

• CMD-Snake
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:54:
Laat maar, je leest niet eens wat er gezegd wordt, blijft in je eigen echokamer hangen en denkt dat elke uitspraak hier over QR gaat
Ik ga er telkens op in, ik wijs je enkel op de vele plekken waar gevaccineerd en ongevaccineerd elkaar zullen treffen in een 2G systeem. Er zal hierdoor geen gesloten systeem ontstaan, zolang er nog ergens onderlinge verbindingen zijn, zei het op de werkvloer of op het schoolplein, dat blijft voor verspreiding zorgen.

2G is niets meer als een pesterijtje. Horeca is in het BCO maar een klein stukje van de taartgrafiek. 71% is onbekend, of je moet dat bij de horeca preventief in de schoenen willen schuiven.
De niet-essentiële winkels, de werkvloer en eventueel hoger onderwijs (MBO, HBO en WO) achter een QR code stoppen blijft nog over. Dat zullen de volgende stappen dan worden, De Jonge is de wetgeving al aan het voorbereiden zei hij op de vorige persconferentie. Het Oostenrijkse idee van een lockdown voor gevaccineerden blijft daarna nog over. De bodem is nog lang niet in zicht met kapitein Hugo aan het roer.

Ik ben benieuwd wat de tegenreactie gaat worden als die komt. Genoeg scheve gezichten morgenavond vrees ik.

• gekkie
CMD-Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:06:
2G is niets meer als een pesterijtje. Horeca is in het BCO maar een klein stukje van de taartgrafiek. 71% is onbekend, of je moet dat bij de horeca preventief in de schoenen willen schuiven.
En je verwacht daar zelf geen onderrapportage in van de horeca ten opzichte van de overige categorieën ?

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

gekkie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:03:
[...]

Van de afdeling "als het niet 100% tegen besmettingen werkt, dan hoeft het van mij al niet meer" enzovoorts en aangezien niets in het leven voor 100% werkt, hoeven we nooit wat te doen want hebben we immers voor alles en altijd een tegen argument.

Dat mensen vanuit allerlei overwegingen tot hun eigen besluit komen is nog wel te accepteren.
Op basis van welke informatie dat besluit genomen wordt en welke gevolgen dat heeft voor de rest van de mensen is dat wat minder makkelijk, zeker als ze zelf van mening zijn dat er voor hun geen (andere) consequenties mogen zijn.
Mij zul je niet zien op een locatie waar een QR-code verplicht is hoor*. In dat opzicht accepteer ik dat mijn principe bepaalde consequenties met zich meebrengt. Of ik het eens ben met de noodzaak van de maatregelen die voor mij consequenties hebben is een ander verhaal. Ik ga graag zo nu en dan uit eten of naar de film. Balen dat het nu niet kan, maar het is niet anders.

Overigens is het niet alleen het stukje dat ik me niet hoef te laten vaccineren voor een ander omdat vaccineren overdracht niet voorkomt, maar alles bij elkaar wat maakt dat ik me niet laat vaccineren.

*op één keer na toen mijn schoonouders uit wilden gaan eten om hun zoveel jaar getrouwd te vieren, maar dat was bij een restaurant waar men niet controleerde.

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 12-11-2021 00:17 ]

• gekkie
SomerenV schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:14:
*op één keer na toen mijn schoonouders uit wilden gaan eten, maar dat was bij een restaurant waar men niet controleerde.
Toch al heel principieel aan het smokkelen dus.
Schoonmoeders, betere duimschroeven zijn er niet :+

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
XWB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:02:
[...]

Al die verschillende metingen maken de discussies er niet beter op, beter hanteren we simpelweg de cijfers van het RIVM:

[...]
Triest dat het schattingen zijn, je weet toch precies wie wanneer welke prik krijgt? De GGD sowieso, RIVM heeft niet alle data.

Ps. Waarom gaan quotes stuk als er losse tekst in staat, behoorlijk irritant.

[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 12-11-2021 00:24 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

G kwadraat?

Je moet en gevaccineerd zijn en getest en corona aantoonbaar hebben gehad

(en een BMI onder de 12 en elke dag een marathon lopen en minimaal nationaal kampioen kogelstoter zijn maar dat spreekt voor zich natuurlijk)

Eigenlijk had ik die lockdown wel verwacht. de QR check werkt onvoldoende en zou dat ook onvoldoende blijven doen als het % gevaccineerden nog wat hoger wordt. Het is onder de huidige omstandigheden gewoon niet de juiste oplossing.

De polarisatie van de maatschappij begint inmiddels wel een steeds groter concern te worden (in ieder geval bij mij) en het aandeel van de regering daarin is aanzienlijk.

Laat het uit de klauw lopen en wijs dan een schuldige aan. Deja vu

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Segafreak83 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:22:
[...]

Triest dat het schattingen zijn, je weet toch precies wie wanneer welke prik krijgt? De GGD sowieso, RIVM heeft niet alle data.

Ps. Waarom gaan quotes stuk als er losse tekst in staat, behoorlijk irritant.
Sommige groepen mensen zijn door de huisarts geprikt, andere in het buitenland. De GGD is ook maar één bron, het RIVM moet alle bronnen verzamelen en optellen. Maar niet iedereen staat toe dat privégegevens gedeeld worden, daarom weet niemand hoeveel er exact geprikt is.

March of the Eagles

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:13
Misschien heb ik het gemist hier. Maar er wordt als het over de vaccinatiecijfers gepraat wordt totaal niet gesproken over de herstelde mensen.

Ik mag toch aannemen dat er van die 17%? “Ongevaccineerden” toch ook wel een heel deel het doorgemaakt heeft?

En zouden we dan misschien niet beter over percentage van personen met immuniteit kunnen spreken ipv alleen maar met de prik?

Dat de prikken afnemen is een feit, dus misschien zijn die herstelde nog wel beter/langer beschermd.

Of worden deze herstelde simpelweg meegeteld in het cijfer gevaccineerde?

Ik kan me prima indenken dat iemand die het heeft doorgemaakt niet ook nog een prik zal halen, laat staan 2.
Volgens mij zelfs door onze minister geadviseerd dit dan niet te doen?

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:27
Ik blijf het bijzonder jammer vinden dat met gedane uitspraken, (nog aan te kondigen) maatregelen, etc. volledig lijkt ingezet te worden op nóg meer polarisatie binnen onze samenleving.

Waarom niet de keuze om wel of geen vaccin te nemen écht vrij laten en blijven werken met het huidige 3G-systeem? Het kunnen overleggen van een testbewijs (hoge zekerheidsmarge) zou m.i. afdoende moeten zijn (evt. i.c.m. mondkapje?).
Waarom niet blijven inzetten op een pósitieve vaccinatiecampagne? Educatie. Toenadering zoeken. Belonen.

Maar helaas lijkt het uiteenzetten van beide groepen (gevaccineerd vs. niet-gevaccineerd), mensen die kiezen om het vaccin niet te nemen - om wat voor reden dan ook - als asociaal te bestempelen (ook door onze demissionaire minister van VWS) enzovoort de voorkeur te genieten bij een groot deel van de Nederlanders.

Ik ben absoluut vóór vaccineren, maar pertinent tégen (in)directe vaccinatiedwang of drang.

[ Voor 3% gewijzigd door Lycaon op 12-11-2021 00:40 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BekSide schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:34:
Misschien heb ik het gemist hier. Maar er wordt als het over de vaccinatiecijfers gepraat wordt totaal niet gesproken over de herstelde mensen.

Ik mag toch aannemen dat er van die 17%? “Ongevaccineerden” toch ook wel een heel deel het doorgemaakt heeft?
Ongetwijfeld, maar niet iedereen laat zich testen dus het is lastig om te bepalen hoe groot die groep precies is.

March of the Eagles

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

gekkie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:03:
[...]

Dat van die absolutisten gebruik ik als argument voor supplementen zoals vitamine D en gezond eten/leven: het hoeft geen wondermiddel te zijn maar het kan met een beetje geluk redelijk preventief werken en best wat ziekenhuisopnames en zelfs doden voorkomen. Zoals in het Parool-artikel door meerdere immunologen over vitamine D gezegd wordt: zonde als je dat niet inzet, wachten op (meta)onderzoeken die de voor sommigen gewenste absolute zekerheid bieden duurt te lang. Ondertussen wijzen de meeste studies sowieso richting een positief effect, dus naast een lockdown zou een vitamine D-campagne ook de curve kunnen helpen flatten :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• 42erik
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:14:
[...]
Overigens is het niet alleen het stukje dat ik me niet hoef te laten vaccineren voor een ander omdat vaccineren overdracht niet voorkomt,
dus omdat het máár 80% voorkomt is het niet nodig? Terwijl een punt juist de snelle spreiding zoals @Tom-Z al opmerkt?
maar alles bij elkaar wat maakt dat ik me niet laat vaccineren.
welke alles bij elkaar?
*op één keer na toen mijn schoonouders uit wilden gaan eten om hun zoveel jaar getrouwd te vieren, maar dat was bij een restaurant waar men niet controleerde.
Ongevaccineerd, ongetest in een restaurant zitten... 8)7

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:03
42erik schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:38:
[...]
dus omdat het máár 80% voorkomt is het niet nodig? Terwijl een punt juist de snelle spreiding zoals @Tom-Z al opmerkt?

[...]
welke alles bij elkaar?

[...]

De wereld op zijn kop. Hoe durft hij. :+ Ben blij dat er geen ongevaccineerde en ongeteste mensen zijn in de supermarkt.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Indoubt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:26:
[...]

G kwadraat?

Je moet en gevaccineerd zijn en getest en corona aantoonbaar hebben gehad

(en een BMI onder de 12 en elke dag een marathon lopen en minimaal nationaal kampioen kogelstoter zijn maar dat spreekt voor zich natuurlijk)

Eigenlijk had ik die lockdown wel verwacht. de QR check werkt onvoldoende en zou dat ook onvoldoende blijven doen als het % gevaccineerden nog wat hoger wordt. Het is onder de huidige omstandigheden gewoon niet de juiste oplossing.

De polarisatie van de maatschappij begint inmiddels wel een steeds groter concern te worden (in ieder geval bij mij) en het aandeel van de regering daarin is aanzienlijk.

Laat het uit de klauw lopen en wijs dan een schuldige aan. Deja vu
In een recent debat met Caroline van der Plas heeft Hugo de Jonge erkend dat de polarisatie een groot probleem is voor de maatschappij, maar een oplossing is niet zo eenvoudig. De zorg moet namelijk blijven werken en daarom zijn maatregelen nodig. Maar wanneer ziekenhuisopnames afnemen dan wordt zo snel mogelijk gekeken welke maatregelen nog disproportioneel zijn, om die dan zo snel mogelijk te schrappen.

March of the Eagles

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dat de prikken afnemen is een feit, dus misschien zijn die herstelde nog wel beter/langer beschermd.
Volgens mij is het in meerdere onderzoeken al aangetoond dat 2 vaccinaties beter en/of langer beschermen op lange termijn dan hersteld + 1 vaccinatie en alleen hersteld zonder vaccinatie.
Laatste gepubliceerde onderzoek was die Israëlische onderzoek met de Delta variant ergens in de afgelopen weken.

Smiling as the shit comes down...

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
42erik schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:38:
[...]

[...]
welke alles bij elkaar?

[...]

Eng zeg.. hoe ging jij naar een restaurant pre-Corona? Hoe ga jij naar de supermarkt? Brrrr

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:42:
[...]

Eng zeg.. hoe ging jij naar een restaurant pre-Corona? Hoe ga jij naar de supermarkt? Brrrr
Hoe hoog waren de dijken toen de zeespiegel nog 2 meter lager was, wat waren de regels rondom veiligheidsgordels toen we nog met paard en wagen reden. Of ik mis iets in het teruglezen van de discussie maar wat is het punt?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 09:30
Lycaon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:35:
Ik blijf het bijzonder jammer vinden dat met gedane uitspraken, (nog aan te kondigen) maatregelen, etc. volledig lijkt ingezet te worden op nóg meer polarisatie binnen onze samenleving.

Waarom niet de keuze om wel of geen vaccin te nemen écht vrij laten en blijven werken met het huidige 3G-systeem? Het kunnen overleggen van een testbewijs (hoge zekerheidsmarge) zou m.i. afdoende moeten zijn (evt. i.c.m. mondkapje?).
Waarom niet blijven inzetten op een pósitieve vaccinatiecampagne? Educatie. Toenadering zoeken. Belonen.

Maar helaas lijkt het uiteenzetten van beide groepen (gevaccineerd vs. niet-gevaccineerd), mensen die kiezen om het vaccin niet te nemen - om wat voor reden dan ook - als asociaal te bestempelen (ook door onze demissionaire minister van VWS) enzovoort de voorkeur te genieten bij een groot deel van de Nederlanders.

Ik ben absoluut voor vaccineren, maar pertinent tegen (in)directe vaccinatiedwang of drang.
Ik word langzamerhand een voorstander van vaccinatie dwang of drang. Als iedereen nou niet zo moeilijk deed over een prikje moest niet iedereen er onder lijden en een lockdown in te gaan. Ik ben super bang voor naalden, bijna flauw gevallen bij eerste keer, maar heb het toch 2 keer gedaan.

Het introduceert wat mij betreft geen tweedeling want die is er toch al, mensen irriteren zich aan mensen die niet gevaccineerd zijn. Daar heb je geen extra limiterende maatregelen voor nodig.

Ja, een vaccinatie is niet 100% proof maar er is op dit moment gewoon geen ander wapen. Deal with it.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:45:
[...]

Hoe hoog waren de dijken toen de zeespiegel nog 2 meter lager was, wat waren de regels rondom veiligheidsgordels toen we nog met paard en wagen reden. Of ik mis iets in het teruglezen van de discussie maar wat is het punt?
Dat hij een angstbeeld schetst die totaal ongewenst is m.i. bang zijn voor andere mensen..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• gekkie

Lastig te bepalen en ik weet van afgelopen jaar nog wel dat ik in ieder geval dat aantal steeds ruim zou overschatten als ik dat vergeleek met bijvb rapportages van Sanquin.
En zouden we dan misschien niet beter over percentage van personen met immuniteit kunnen spreken ipv alleen maar met de prik?
Lastig als dat aantal dan vooral een nog grotere onzekerheid krijgt.
Gezien de manier waarop vaccins werken in combinatie met het immuunsysteem en de gelijkenis met een infectie. Ligt het niet zo zeer aan de vaccins dat het afneemt maar aan het immuunsysteem en lijkt daarmee een doorgemaakte infectie niet beter voor de duur. (en is er eerder minder zekerheid als het een zeer milde infectie is geweest).
Kortom weinig kans dat het langer en beter beschermd maar wel met een groter risico voor je zelf en meer overlast voor de samenleving.
Volgens mij niet waar het de overheidscommunicatie betreft.
Ik kan me prima indenken dat iemand die het heeft doorgemaakt niet ook nog een prik zal halen, laat staan 2.
Waarom niet ?
Dat was sowieso nog in de tijd van enige vaccin-schaarste, waarbij er na een infectie één vaccinatie zou volstaan om voldoende zekerheid te hebben. Dus niet doen is niet geadviseerd.

Als dat een heel groot probleem of gevaarlijk zou zijn, zou je je overigens af moeten vragen of al die mensen die recentelijk een infectie hebben gehad, zich niet een aantal maanden in quarantaine zouden moeten opsluiten, want als een 1e of 2e vaccinatie na infectie, dan zou je verwachten dat een 2e of misschien zelfs 3e of nog meer infecties dat ook zou zijn.

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ongetwijfeld dat er aardig wat mensen die nu weigeren een prik te halen, in het verleden op vakantie naar een land te zijn geweest waar je ook een vaccinatie voor nodig had voor het een of ander en daar geen problemen mee heeft gehad. Beetje raar op z'n zachts gezegd.

Smiling as the shit comes down...

• 42erik
  • Niet online
Khayma schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:41:
[...]

De wereld op zijn kop. Hoe durft hij. :+ Ben blij dat er geen ongevaccineerde en ongeteste mensen zijn in de supermarkt.
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:42:
[...]

In een tijd dat de zorg overloopt? In een tijd dat we in een pandemie zitten? Ja, dan vind ik willens en wetens regels overtreden rijkelijk asociaal ja.

Nog afgezien van jullie kinderachtige manier van reageren... :?

• 42erik
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:47:
[...]

Dat hij een angstbeeld schetst die totaal ongewenst is m.i. bang zijn voor andere mensen..
bang? Nee, zelf gevaccineerd dus niet bang. Het asociaal vinden, jazeker, want zo help je de verspreiding. Het hypocriet vinden na alle uitspraken hier... ja, ook wel eigenlijk

[ Voor 4% gewijzigd door 42erik op 12-11-2021 00:55 ]

• gekkie
TerraGuy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:37:
[...]
Dat van die absolutisten gebruik ik als argument voor supplementen zoals vitamine D en gezond eten/leven: het hoeft geen wondermiddel te zijn maar het kan met een beetje geluk redelijk preventief werken en best wat ziekenhuisopnames en zelfs doden voorkomen. Zoals in het Parool-artikel door meerdere immunologen over vitamine D gezegd wordt: zonde als je dat niet inzet, wachten op (meta)onderzoeken die de voor sommigen gewenste absolute zekerheid bieden duurt te lang. Ondertussen wijzen de meeste studies sowieso richting een positief effect, dus naast een lockdown zou een vitamine D-campagne ook de curve kunnen helpen flatten :)
Het gevaar van zo'n campagne kan weer zijn dat mensen het gaan overdrijven.
(ook iets wat door artsen en anderen die al die vitamines en mineralen wel als wondermiddel beschouwen ook laten zien, met zeer hoge doses, wat op z'n minst geld verkwisting is en op z'n slechts de gezondheid ook niet bevorderd door langdurige overdosering)
Als je je ADH of een halfje, je eet immers ook nog niet al te ongezond hopelijk (waar tegenwoordig ook al met enige regelmaat het nodige aan is toegevoegd, margarine bijvb) en kwam ook nog wel eens buiten, dan verwacht ik bij een beetje normale mensen niet zo gauw enorme deficiënties eigenlijk maar met zoiets ook geen overdosering.

Daarnaast hebben we de becel gesponsorde schijf van 5 (of wat het tegenwoordig ook mag zijn) als overheidscampagne gehad.

Helaas daar naast wel weer dombeleid met het verhogen van BTW op groente en fruit.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 12-11-2021 01:00 ]

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

gekkie schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:56:
[...]

Het gevaar van zo'n campagne kan weer zijn dat mensen het gaan overdrijven.
(ook iets wat door artsen en anderen die al die vitamines en mineralen wel als wondermiddel beschouwen ook laten zien, met zeer hoge doses, wat op z'n minst geld verkwisting is en op z'n slechts de gezondheid ook niet bevorderd door langdurige overdosering)
Als je je ADH of een halfje, je eet immers ook nog niet al te ongezond hopelijk (waar tegenwoordig ook al met enige regelmaat het nodige aan is toegevoegd, margarine bijvb) en kwam ook nog wel eens buiten, dan verwacht ik bij een beetje normale mensen niet zo gauw enorme deficiënties eigenlijk maar met zoiets ook geen overdosering.
Overdosering: zeldzaam, of je moet elke dag een handjevol gaan nemen, en zelfs dat kun je nog lang volhouden; je krijgt wat klachten maar dood ga je er niet aan, ziekenhuisbelasting zal niet toenemen. Door vaccinaties gaan er ook wat mensen dood of worden erger ziek dan ze van corona waren geworden, is toch geen reden om niet te vaccineren als het gemiddeld genomen veel mensen helpt?

Zon: In de (na)herfst, winter en (voor)lente krijg je hier weinig tot geen vitamine D uit de zon, en dat is nu juist het hoogtepunt voor corona en griep. In de zuidelijke EU-landen zijn overigens de grootste tekorten op vitamine D-gebied.

Ik ga toch maar mee met het advies van die immunologen om preventief 1000+IU erbij te nemen, zeker in de winter.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 15:23
*knip* dit is gewoon trollen. Je draagt geen oplossing aan, onderbouwt niet maar schoffeert volledig ongefundeerd een hele beroepsgroep en daar is hier geen plek voor

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2021 08:20 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43
Khayma schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:41:
[...]

Tsja, als je post na post jezelf blijft verdedigen dat je de prik niet nodig hebt, de app niet wil, en daarbij meldt dat je altijd thuis bent en niet naar plekken gaat waar veel mensen komen etc. En dán nog even meld dat je wel met je schoonouders uit eten gaat, dan kan je dit soort reacties verwachten toch.

Roomba E5 te koop

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:39
Ja echt, ze zouden gewoon snel een cursus IC - Verpleegkundige moeten invoeren van 3 weken /s (Als personeel het enige probleem is met corona in het ziekenhuis).

Het is ook niet zo dat de zorg leegloopt om dat ze er totaal geen waardering voor krijgen en of de werk druk niet meer aan kunnen.

Tuurlijk er is het afgelopen decennia teveel bezuinigd op de zorg maar dat los je echt niet even in een jaar op..

[ Voor 57% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2021 08:19 ]

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 15:23
Eikeltje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 01:51:
[...]

Ja echt, ze zouden gewoon snel een cursus IC - Verpleegkundige moeten invoeren van 3 weken /s (Als personeel het enige probleem is met corona in het ziekenhuis).

Het is ook niet zo dat de zorg leegloopt om dat ze er totaal geen waardering voor krijgen en of de werk druk niet meer aan kunnen.

Tuurlijk er is het afgelopen decennia teveel bezuinigd op de zorg maar dat los je echt niet even in een jaar op..
*knip* normaal doen graag

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2021 08:41 ]

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Er zijn inmiddels al jaren aan operaties uitgesteld, en dat eind is volgens mij nog niet in zicht. Dat is op geen enkele manier te vergelijken met stoelen of croissants. Uitgestelde zorg kan nogal nare gevolgen hebben, zowel mentaal als fysiek.
B
De mensen die daadwerkelijk in de zorg werken (althans, de meesten) staan er niet omdat het nou zo'n vetpot is. Die staan daar omdat ze mensen willen helpen. Die willen ook gewoon uit deze shit geraken, maar dat kan niet omdat alles totaal op slot zit. De situatie in de zorg was al om te janken, maar Covid heeft alles nog een paar gradaties erger gemaakt en fundamentele problemen blootgelegd. Kijkende naar de mensen om me heen die in de zorg werken, in diverse sectoren, kan ik daar alleen maar immens respect voor hebben.

Het probleem wanneer je de zorg nu aan hun lot overlaat is dat je in no time héél veel boze mensen hebt omdat men dan opeens sterft aan allerlei andere zaken omdat de zorg nog verder kapot gaat en écht alles vastloopt. De afgelopen jaren is er echt enorm veel bezuinigd in de zorg terwijl lang spelende issues niet of nauwelijks aangepakt zijn (onder andere een hoge werkdruk). Daar kan de zorg zelf vrij weinig aan doen want die proberen juist om betere voorwaarden te bewerkstelligen zodat mensen weer interesse krijgen. Zonder die mensen moet je roeien met de riemen die je hebt en dat gaat vrij snel fout als je een verkeerd virus treft. In 2018 zaten we met nota bene de griep al aardig op het randje en nu zijn we er héél rap overheen gegaan.
DaMayan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 02:10:
[...]

Waarom zou ik dat willen oplossen? Dat is me punt niet. Het intresseert me eigenlijk geen reet of de zorg overbelast of niet. Mijn punt is juist dat ik het volstrekt asosciaal vind om om te doen alsof problemen in de zorg belangrijker zijn dan de rest van de maatschappij. Er zijn wel meer sectoren onderbelast, uiteindelijk hebben we dan iets minder x maar gaan we niet willekeurige onschuldige burgers beperken of hun bedrijf sluiten.
Stel he, jou overkomt iets waardoor je acuut specialistische hulp nodig hebt. Sorry man, geen personeel beschikbaar op dit moment... Hopelijk overleef je het tot er een bedje en een specialist beschikbaar komen. Oh, maar je wilt nu geholpen worden? Sorry man... we zitten aan onze max en alles is vastgelopen. Vergeet niet dat de zorg in een normaal jaar meer dan 3 miljoen patiënten helpt, en dat kan van alles zijn. Wat denk je wat er gebeurt als een steeds groter deel daarvan geen zorg meer kan krijgen? Leuk dat de IKEA dan nog open is, maar als er steeds meer mensen niet meer kunnen werken door blessures waaraan ze niet geholpen kunnen worden dan moeten ze alsnog de tent sluiten.

Dat de zorg blijft draaien en personeel voor die zorg wil blijven werken is wel even ietsje belangrijker dan of een random restaurant of festival blijft bestaan. Leuk voor de restauranteigenaar dat jij hem belangrijk vindt, maar hij zal jou geen goede zorg kunnen bieden wanneer het nodig is :+

We zitten op dit moment helaas in een situatie dat er door een virus teveel patiënten binnenkomen terwijl we daar eigenlijk de capaciteit niet voor hebben, ook al heb je het maar over 3 á 400 personen die de bedden bezetten. Weliswaar met een langere gemiddelde ligduur, maar op het grote geheel is 400 man niet schrikbarend veel. Dat weer alles op slot gooien funest kan zijn voor bepaalde zaken is helaas de harde waarheid, maar los van een lockdown heb je weinig opties die voldoende bewezen effectief zijn. 3G of 2G zijn ook opties, maar geen garantie dat de situatie daarmee onder controle blijft.

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2021 08:19 ]

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 13:44
[...]

Waarom zou ik dat willen oplossen? Dat is me punt niet. Het intresseert me eigenlijk geen reet of de zorg overbelast of niet. Mijn punt is juist dat ik het volstrekt asosciaal vind om om te doen alsof problemen in de zorg belangrijker zijn dan de rest van de maatschappij. Er zijn wel meer sectoren onderbelast, uiteindelijk hebben we dan iets minder x maar gaan we niet willekeurige onschuldige burgers beperken of hun bedrijf sluiten.
Denk jij dat goederen en diensten in een bedrijf gewoon daar materialiseren ofzo? helemaal zonder andere bedrijven?...

Hoeveel bedrijven denk je wel niet dat permanent gesloten worden, en mensen die permanent beperkt worden vanwege iets dat makkelijk opgelost had kunnen worden, als die hele keten wegvalt omdat massa's mensen per dag niet meer geholpen kunnen worden. |:(

Pietje zal nooit meer veel kunnen doen en moet met een wandelstok lopen omdat hij een blessure op liep bij voetballen, normaal met goede zorg had hij gewoon weer kunnen rennen en springen, maar Jantje zij dat hij het belangrijker vond dat een bedrijf dat bestaat om winst te maken voor de eigenaar, die hij niet persoonlijk kent, winst bleef maken.

Ik had eerlijk gezegd meer respect voor je mening gehad als je had gezegd, laat alles maar z'n gang gaan en we kijken wel wie er overeind blijft en wie er gelijk had of niet, maar ga niet lopen trollen, want de zorg heeft echt 0,000% ermee te maken dat we die maatregelen hebben. Die gaan helemaal kapot omdat we allemaal de lusten willen en niet de lasten

[ Voor 27% gewijzigd door dakka op 12-11-2021 02:48 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Past niet in het plaatje dat iedereen gevaccineerd moet worden, dus wordt er geen onderzoek naar gedaan. De argumenten waarom het onderzoek niet gedaan wordt snap ik, maar er is een verschil tussen minder betrouwbare cijfers en helemaal niets meten.

Net zo goed als dat ongevaccineerden in het ziekenhuis en IC niet onderzocht worden of ze al een besmetting hebben meegemaakt.

Stel je voor dat je er beleid op moet aanpassen :o

En ja persoonlijk had ik voor vaccinatie gegaan, maar kreeg 3 dagen voor mijn geplande prik corona en ik haal nu geen prik. Ik ben dus een vaccinatie weigeraar volgens de overheid.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Negaiido schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:46:
[...]

Ik word langzamerhand een voorstander van vaccinatie dwang of drang. Als iedereen nou niet zo moeilijk deed over een prikje moest niet iedereen er onder lijden en een lockdown in te gaan. Ik ben super bang voor naalden, bijna flauw gevallen bij eerste keer, maar heb het toch 2 keer gedaan.

Het introduceert wat mij betreft geen tweedeling want die is er toch al, mensen irriteren zich aan mensen die niet gevaccineerd zijn. Daar heb je geen extra limiterende maatregelen voor nodig.

Ja, een vaccinatie is niet 100% proof maar er is op dit moment gewoon geen ander wapen. Deal with it.
Deze tweedeling en wat er nu voorgesteld word is wel wat anders. Dat is het bewust uitsluiten van mensen. Kun je het ook niet meer over dwang hebben, dat is gewoon verplichting.
En het meest wrange, juist de de allerzwaksten die geen prik kunnen krijgen pak je hier mee. Te triest voor woorden.
@dglavimans hieronder:
Ja, hopelijk word er nu eens geinvesteerd in onze gezondheidszorg en dan bedoel ik niet nog meer managers en systemen.
Helaas is de werkelijkheid dat het actief beleid is om te kijken hoe we de helft van onze ziekenhuizen kunnen sluiten. 8)7

*knip*
Achteraf je gelijk komen halen voegt nog steeds niets toe.

[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 10:42 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 18:55
Tot je croissantje of die stoel van levensbelang zijn voor je, dan kraai je wel anders. Zorg is niet te vergelijken met de bakker of de ikea. Er vallen geen doden omdat ze geen croissant kunnen eten. Wel omdat mensen hun kanker of hart operatie niet door zien gaan.

[ Voor 64% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2021 08:20 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
ScrooLoose schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:50:
Ongetwijfeld dat er aardig wat mensen die nu weigeren een prik te halen, in het verleden op vakantie naar een land te zijn geweest waar je ook een vaccinatie voor nodig had voor het een of ander en daar geen problemen mee heeft gehad. Beetje raar op z'n zachts gezegd.
Je neemt aan dat alle ongevaccineerden wappies zijn terwijl je die groep in 3en moet splitsen.

1. Mensen die niet tegen vaccineren zijn, maar nog niet zo snel aan een nieuw vaccin willen. (Precies die mensen die zich voor exotische vakanties laten vaccineren met vaccins die al heel lang in gebruik zijn). zijn er mijn inziens heel erg veel. Voor iedere gevaccineerde die ik ken, ken ik ook wel iemand die er zo in zit. Allemaal niet tegen vaccineren maar allemaal terughoudend over een nieuw vaccin, waarvan een heleboel echt twijfelend zijn. Ja, we kunnen het bekende riedeltje over pandemie, veel geld en techniek opnoemen, maar zo zien veel mensen dat toch niet. Die vergelijken nog steeds met oude vaccinaties. Deze mensen komen met genoeg tijd, en in combinatie met ontwikkeling van het virus zelf, vanzelf over de streep.

2. Jongeren, die van mening zijn dat het virus hun niet raakt, of lui/laks zijn, het boeit ze niet, zijn met hele andere dingen bezig. Dit is mijn inziens wel de groep die over te halen is wanneer ze het groene vinkje nodig hebben om dingen te doen.

3. Echte wappies. Dit is echt een hele kleine groep. Gelukkig trekt het allemaal naar elkaar toe op bepaalde faceboek groepen maar vooral telegram waardoor het denk ik redelijk goed in beeld is. De telegram groepen van Micha Kat, Bataafse Republiek en meer van dat soort worden met regelmaat op bepaalde twitter accounts exposed en je kan dan vaak ook de leden aantallen zien. Op het eerste gezicht schrik je van de duizenden, maar uiteindelijk alles bij elkaar komt het nog niet eens aan 50K. Aardig in lijn met de demonstratie opkomsten.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Ja, want de bakker heeft een budget van 100 miljard euro per jaar en staat als 1 van de belangrijkste bouwstenen aan de voet van de samenleving, zelfs de sociale voorzieningen en scholen zijn van ondergeschikt belang.

Je staat ver van de maatschappij met zulke reacties, heeft niets met unpopulair opinion te maken btw, maar dat je dit kan typen kan ik alleen maar adviseren hulp te zoeken.

Hier in het topic zijn er genoeg die eens zijn dat de zorg uitgekleed is, maar dat jij de zorg als ondergeschikt aanmerkt en gelijk trekt met horeca & detailhandel is zorgelijk.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:14
Motrax schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:16:
[...]
Past niet in het plaatje dat iedereen gevaccineerd moet worden, dus wordt er geen onderzoek naar gedaan. De argumenten waarom het onderzoek niet gedaan wordt snap ik, maar er is een verschil tussen minder betrouwbare cijfers en helemaal niets meten.

Net zo goed als dat ongevaccineerden in het ziekenhuis en IC niet onderzocht worden of ze al een besmetting hebben meegemaakt.

Stel je voor dat je er beleid op moet aanpassen :o

En ja persoonlijk had ik voor vaccinatie gegaan, maar kreeg 3 dagen voor mijn geplande prik corona en ik haal nu geen prik. Ik ben dus een vaccinatie weigeraar volgens de overheid.
Klopt. En dat ben je ook. Want na herstel binnen 6 maanden is alsnog het advies om 1 prik te nemen van pfizer. En die weiger je dus ben je een vaccinatie weigeraar.
https://www.rijksoverheid...e-als-ik-corona-heb-gehad

Dus ja je weigert advies van de overheid. Maar je kan tot 6 maanden na je besmetting gewoon overal naar binnen.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 15:17
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:22:
[...]

Je neemt aan dat alle ongevaccineerden wappies zijn terwijl je die groep in 3en moet splitsen.
ik wil hier nog even een 2a bij toevoegen, en dat is jonge vrouwen die de komende tijd aan kinderen willen beginnen en niet zitten te wachten op een veranderende cyclus. Om mij heen enkele gevallen waarbij dit van toepassing is, en waarbij men a) spijt heeft van de prik, b) de booster niet haalt en c) degene die zwanger zijn geweest en nog geen prik hadden, deze ook niet gaan halen.

En ja, het is niet wetenschappelijk vastgesteld dat het door het vaccin komt, maar het is zeker opvallend. Dus geen wappies, en anders het vaccin wel genomen, maar kunnen er niet van op aan dat hun cyclus dan regulier blijft.

Dit wordt dan opgevangen met meer avonden bij mensen thuis afspreken, met gezond verstand nadenken, afstand houden en testen bij ook maar enige vorm van klachten.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52
Wel omdat mensen hun kanker of hart operatie niet door zien gaan.
En dat is alleen maar omdat ze persé elke Corona-patiënt willen behandelen. Misschien moeten ze eens na gaan denken over het stoppen van die voorrang en helemaal als iemand niet vaccineert zonder medische reden. Dus gewoon elke operatie door laten gaan en zijn ze de bedden schaars dan gaat gevaccineerde of ongevaccineerde door medische reden voor op ongevaccineerde zonder reden.

En over de maatregelen. Ik las trouwens dat bioscopen en theaters wel open mogen blijven. Maar hoe zit het dan met de horecaregel? Wel voorstelling maar geen drinken? En 19.00 betekent gewoon eigenlijk geen avondeten bij horeca. Dan moet je al om 17.00 gaan eten en om 18.45 afronden. Veel restaurants gaan gewoon niet open schat ik in. Overdag kan je het nooit verdienen. Er zal dan echt steun moeten komen. En ik vrees dat die 3 weken niet alles worden. Dat wordt gewoon verlengd en daarna mogen ze dan kleine stapje voor stapje weer open. Die kunnen kerst op de buik schrijven. En waarom meteen de uiterste middelen? Waarom niet gewoon strenge maatregelen tussenin? Ik denk dat de horeca nog wel goede kansen heeft bij de rechter als ze het op proportionaliteit gooien.

En winkels dicht om 19.00? Hebben we eerder gezien. Dan gaan de mensen overdag dus wordt het drukker.

• arbraxas
loki504 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:35:
[...]

Klopt. En dat ben je ook. Want na herstel binnen 6 maanden is alsnog het advies om 1 prik te nemen van pfizer. En die weiger je dus ben je een vaccinatie weigeraar.
https://www.rijksoverheid...e-als-ik-corona-heb-gehad

Dus ja je weigert advies van de overheid. Maar je kan tot 6 maanden na je besmetting gewoon overal naar binnen.
Wacht nog even op de houdbaarheidsdatum van je vaccinatie die er op geplakt gaat worden. Net als Italie en Oostenrijk. Dat verhaal gaat voor heel nederland gelden, gevaccineerd, of ziek geweest. Na (vul tijdsduur in) val je weer terug in het hokje ongevaccineerd.
En dan maar hopen dat die pas niet als socialpoints controler gebruikt gaat worden. Want het is natuurlijk een fantastisch pressiemiddel wat er toch al is.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
arbraxas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:38:
[...]
Wacht nog even op de houdbaarheidsdatum van je vaccinatie die er op geplakt gaat worden. Net als Italie en Oostenrijk. Dat verhaal gaat voor heel nederland gelden, gevaccineerd, of ziek geweest. Na (vul tijdsduur in) val je weer terug in het hokje ongevaccineerd.
Wat ik eerder al eens schetste, hoe lang... Prik 3 komt er nu aan, maar daar ga je al gezonde gevaccineerden mensen verliezen, en dat wordt met elke prik meer.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-11 17:23
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:48:
[...]

Zelfs met 2G blijven er talloze plekken over waar mensen bijeen kunnen komen zonder überhaupt een coronapas te hoeven tonen. In de cafés en restaurants en bij evenementen zullen dan vooral gevaccineerden en genezen mensen elkaar aansteken (weliswaar in mindere mate) om het daarna mee te slepen naar andere plekken waar ze komen. Corona laten ze helaas niet achter bij de garderobe.

Nee, wat ik niet kan snappen is dat we nog steeds heil zien in een falend systeem van QR codes en denken dat we dit kunnen oplossen door meer van hetzelfde te gaan doen. In dat opzicht lijkt de uitkomst telkens vast te staan, alleen moet het kabinet naarstig zoeken naar argumenten die bij de uitkomst passen. Alleen hoe verder we komen in de QR farce hoe lastiger dat wordt.

Waarom de coronapas geen redding bracht (en of 2G wel gaat werken)

[...]

[...]
Het falend systeem van QR codes in Nederland is falend omdat er van handhaving nooit sprake was, op een enkele excuus-WakuWaku na dan. Plus dat Nederland daarvoor reeds een relatief hoge incidentiewaarde had vanwege eerdere fouten van de regering. Dit systeem nu nog uitbreiden terwijl de kritische massa voor exponentiële groei al lang en breed bereikt is, zal inderdaad weinig effect hebben.

In feite geldt daarvoor hetzelfde argument als tegen HerstelNL's plannen destijds om oudjes/zwakkeren maar op/buiten te sluiten: Het gaat simpelweg niet omdat je in een maatschappij leeft waar verschillende demografische groepen linksom of rechtsom sowieso indirect met elkaar in contact komen.

Volgens mij doet dat niet af aan de potentiële meerwaarde van een 3G of 2G beleid en de functie die het QR systeem hierin kan verrichten. Maar aanscherpingen hierin, nog altijd zonder maatregelen, zullen het tij niet keren. Dat is een station wat een maand geleden met volle vaart voorbij gedenderd is. Geen reden echter om het kind met het badwater weg te gooien, iets waar ik gezien de toon van je betoog wel het gevoel van heb dat je daar een groot fan van bent. Maar wees vrij me te corrigeren.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Voor de persconferentie van vanavond, inclusief het lekken, de mogelijke maatregelen etc hebben we (door een paar posts te kopiëren) De persconferentie van 12/11 geopend. Daarin kan er verder gepraat worden, zodat dit topic leesbaarder blijft.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ErgoStijn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:37:
ik wil hier nog even een 2a bij toevoegen, en dat is jonge vrouwen die de komende tijd aan kinderen willen beginnen en niet zitten te wachten op een veranderende cyclus. Om mij heen enkele gevallen waarbij dit van toepassing is, en waarbij men a) spijt heeft van de prik, b) de booster niet haalt en c) degene die zwanger zijn geweest en nog geen prik hadden, deze ook niet gaan halen.
Ik kan me hier wel iets bij voorstellen hoor, maar als zwangere kom je dan wel in een risicogroep terecht. Artsen en gynaecologen raden vaccinatie aan voor die groep, dat medische advies dan maar negeren lijkt me ook niet de oplossing. Bovendien heeft covid net zo goed invloed op je cyclus, wellicht nog wel meer (zoals bij de andere bijwerkingen).

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 12-11-2021 07:55 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:14
[...]

En ja, het is niet wetenschappelijk vastgesteld dat het door het vaccin komt, maar het is zeker opvallend. Dus geen wappies, en anders het vaccin wel genomen, maar kunnen er niet van op aan dat hun cyclus dan regulier blijft.

Dit wordt dan opgevangen met meer avonden bij mensen thuis afspreken, met gezond verstand nadenken, afstand houden en testen bij ook maar enige vorm van klachten.
Tijdelijk veranderen van cyclus is al vaker voor gekomen bij vaccinatie(niet alleen Covid). En ja het zal even vervelend zijn. Maar ik vind nationaal belang toch iets belangrijker als het tijdelijk uitstellen van je kinderwens. Waarbij je daarna ook nog eens tot de risico groep behoort. En mogelijk van dokter naar dokter moet gaan.

Ik vind een kind willen krijgen en dus geen vaccinatie nemen net zo erg als mensen die het niet nemen omdat ze niet in de risico groep vallen dan wel al eens Covid hebben gehad wel meeviel en dus allemaal wel prima vinden.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10
[...]

Nou niet alleen vrouwen die aan kinderen willen beginnen. Mijn vrouw is gevaccineerd met Pfizer en kort erna lag haar hele hormoonsysteem overhoop. We zijn alweer een paar maanden verder en het is nog niet zoals het moet.

En nee dat is niet goed voor je relatie als een van de twee vol zit te pms’en.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:30
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:34:
[...]
Het ging ook niet over mijn persoonlijke situatie, maar meer over het verhaal waarom die laatste 15% zich niet laat enten... en op 1 of andere manier kwamen we op mijn situatie uit :+

Ik blijf het wel frappant vinden dat de pro-vaxers hier de mensen met bijwerkingen als niet bestaand afdoen... terwijl ze zich niet kunnen inleven in de visie/gevoelens van een anti-vaxer.
Maar dat is blijkbaar een menselijk dingetje.
Ik schat dat de meeste zich wel kunnen inleven, maar dat er nogal vaak onzinnige redenen worden gegeven waarom iemand zich niet laat vaccineren. Daardoor sneeuwen degenen die echte problemen hebben onder. En laten we ook heel eerlijk wezen, van die 15% die zich nog niet heeft laten vaccineren zal er bij hooguit een paar procent daadwerkelijk een goede reden zijn waarom ze zich niet kunnen laten vaccineren.

En bovenal snap ik wederom niet waarom dit niet simpelweg door de regering tijdens de persco's wordt benoemd. Zo moeilijk is het toch niet om te zeggen dat we b.v max. 98% kunnen halen omdat de laatste 2 procent zich niet kan laten vaccineren? Daarmee laat je zien dat die groep bestaat, maar laat je ook zien dat de meeste mensen een onzinnige reden hebben om zich niet te vaccineren

[removed]

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

Bloodclot

Jawier!

user109731 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:54:
[...]

Ik kan me hier wel iets bij voorstellen hoor, maar als zwangere kom je dan wel in een risicogroep terecht. Artsen en gynaecologen raden vaccinatie aan voor die groep, dat medische advies dan maar negeren lijkt me ook niet de oplossing. Bovendien heeft covid net zo goed invloed op je cyclus, wellicht nog wel meer (zoals bij de andere bijwerkingen).
Schoonzus&zwager hadden een kinderwens de afgelopen 2-3 jaar, lukte maar niet. Zij heeft ook getwijfeld met vaccinatie, maar uiteindelijk vaccinatie gehaald(voorjaar, want zorgmedewerkster). Nu is ze inmiddels ~20 weken zwanger. Heeft de vaccinatie invloed gehad op het zwanger worden? NOPE. Is zij en haar kindje beter beschermt tegen corona? YUP!

Onze buren verwachten nu ook hun tweede kindje in April (ook 'gewoon' gevaccineerd). Zo zijn er genoeg gevallen in mijn omgeving. Gewoon halve babyboom.

• redwing
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:35:
[...]
Zoals gezegd is de kans vrij groot dat ik het al gehad heb. Weliswaar anderhalf jaar geleden helemaal in het begin, maar goed.
Tja, maar dat weet je niet zeker dus kan geen reden zijn om niet te vaccineren.
Ik ken overigens ook bijna niemand van mijn leeftijdsgroep (30) die (heel) ziek is geweest. Wel een paar mensen die ondanks vaccinatie wél flink ziek zijn geworden, waarvan er eentje nu na een paar weken nog steeds thuis zit en al moe wordt van de vaatwasser leegmaken (vrouw van rond de 50). Overigens ook mensen die zonder vaccinatie flink ziek zijn geweest, maar toen was grootschalig testen nog geen dingetje.
Het zou ook eerder raar zijn als je die wel kende, maar alsnog is het risico van vaccineren veel kleiner dan het virus zelf. Over de mensen die alsnog ziek worden na vaccineren moet je je afvragen hoe die het hadden gehad als ze niet gevaccineerd waren geweest. Want of het afweersysteem werkt niet goed en dan doet de vaccinatie niet zoveel, maar veel waarschijnlijker is die bescherming er wel degelijk en is ze juist door de vaccinatie niet nog veel zieker geworden.

Maar het grootste punt is dat je in je omgeving maar een heel beperkte groep ziet, die niet representeerbaar is voor de echte risico's/voordelen die je hebt. Je moet hier echt naar de gehele getallen kijken. En dat is vaak lastig, want als er b.b. 1 op de 1000 ziek worden en je kent in je groep 2 zieken, voelt dat toch heel anders. Maar alsnog is die 1 op 1000 de kansen waar je voor je zelf naar moet kijken.

[removed]

• Johan Bogle
arbraxas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:38:
[...]

En dan maar hopen dat die pas niet als socialpoints controler gebruikt gaat worden. Want het is natuurlijk een fantastisch pressiemiddel wat er toch al is.
ja joh, trek hem door naar social points… misschien nog een linkje met George Soros? Boostershots zijn, net als bij andere vaccinaties, nodig. Laten we hopen dat een booster na 1 jaar ook voor 10 jaar bescherming zorgt zoals bijvoorbeeld bij hepatitus. Ik zie daar echt geen enkel probleem in en het is nog altijd de enige verlichting die we beschikbaar hebben. Er is (nog) geen alternatief voor vaccineren.

• arbraxas
Johan Bogle schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:27:
[...]
ja joh, trek hem door naar social points… misschien nog een linkje met George Soros? Boostershots zijn, net als bij andere vaccinaties, nodig. Laten we hopen dat een booster na 1 jaar ook voor 10 jaar bescherming zorgt zoals bijvoorbeeld bij hepatitus. Ik zie daar echt geen enkel probleem in en het is nog altijd de enige verlichting die we beschikbaar hebben. Er is (nog) geen alternatief voor vaccineren.
*off-topic*

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 10:43 ]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

De_Bastaard schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:07:
[...]
Nou niet alleen vrouwen die aan kinderen willen beginnen. Mijn vrouw is gevaccineerd met Pfizer en kort erna lag haar hele hormoonsysteem overhoop. We zijn alweer een paar maanden verder en het is nog niet zoals het moet.

En nee dat is niet goed voor je relatie als een van de twee vol zit te pms’en.
Ik heb het om me heen ook al gezien. Twee buurvrouwen waarvan de ene na de 2e prik helemaal niet meer ongesteld werd. De andere 3 maanden lang alleen maar ongesteld.

En mijn dochter van 16 is na de 2e prik ook alleen nog maar ongesteld geweest ;( En dat is in de pubertijd nou net iets wat je niet wil. Dus ik kan me voorstellen dat deze bijwerking mensen best wel tegenhoudt een 3e prik te gaan nemen.

Hoor trouwens op dit moment heel weinig info over het sneller uitdelen van de 3e prik dan pas ergens in december. Heel 'mooi' al die nieuwe maatregelen, maar opschalen die prikstraten, zorg dat de administratie klopt en prikken maar voor de 60+. Misschien horen we er vanavond nog iets over van Hugo.

• Dennis
  • Laatst online: 09:34
Bloodclot schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:12:
Schoonzus&zwager hadden een kinderwens de afgelopen 2-3 jaar, lukte maar niet. Zij heeft ook getwijfeld met vaccinatie, maar uiteindelijk vaccinatie gehaald(voorjaar, want zorgmedewerkster). Nu is ze inmiddels ~20 weken zwanger. Heeft de vaccinatie invloed gehad op het zwanger worden?
Ja, heel mooi N=1 verhaal. Zegt op zich natuurlijk niets.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
[...]
Alternatief voor vaccinatie is corona krijgen. Dus ja, er is een alternatief.

Wel erg triest om abraxis in een complot hoek te drukken. Je ziet namelijk nu al bewegingen dat de booster shots verplicht gaan worden. Zie laatste besluit in Frankrijk: booster shots verplicht voor 60+.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:11

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weten we inmiddels:
- Wat een vaccinatiegraad van 100% zou doen voor de zorg last?
- Van het deel ongevaccineerden op de IC, waarom ze niet gevaccineerd zijn?
- Van het deel ongevaccineerden, wat hun gemene deler is? (risicogroep?)

Ik vraag mij namelijk sterk af of een 100% vaccinatiegraad de druk op de zorg significant zal verlichten.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Newjersey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:35:
Je ziet namelijk nu al bewegingen dat de booster shots verplicht gaan worden. Zie laatste besluit in Frankrijk: booster shots verplicht voor 60+.
Dat vind ik zelf juist wel een mooie regel. 60+ blijft toch wel de risicogroep en vaccinatie is daar vaak wat minder/korter effectief door een slechter immuunsysteem. Prima om te zorgen dat die goed beschermd zijn, dat kan een hoop opnames voorkomen.

• Newjersey
user109731 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:39:
[...]

Dat vind ik zelf juist wel een mooie regel. 60+ blijft toch wel de risicogroep en vaccinatie is daar vaak wat minder/korter effectief door een slechter immuunsysteem. Prima om te zorgen dat die goed beschermd zijn, dat kan een hoop opnames voorkomen.
Eerst is het 60+, en vervolgens daalt de leeftijdsgraad en moet iedereen de boostershots. Wat dan? Denk je er dan nog zo makkelijk over? Het mag hoor, begrijp me niet verkeerd.

• Johan Bogle
Newjersey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:35:
[...]

Alternatief voor vaccinatie is corona krijgen. Dus ja, er is een alternatief.

Wel erg triest om abraxis in een complot hoek te drukken. Je ziet namelijk nu al bewegingen dat de booster shots verplicht gaan worden. Zie laatste besluit in Frankrijk: booster shots verplicht voor 60+.
het alternatief is corona krijgen? Gewoon de boel de boel laten? We stapelen ze wel op of zo? Bepaal jij dan wie leeft en wie sterft? Natuurlijk gaan boostershots ‘gestimuleerd’ worden. Hoe denk je anders dat we hieruit komen? Oh ja, niks doen en dan gaat het vanzelf wel weg. Die doden nemen we dan wel voor lief of zo? Dat is ook een oplossing ja…

• redwing
Newjersey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:42:
[...]

Eerst is het 60+, en vervolgens daalt de leeftijdsgraad en moet iedereen de boostershots. Wat dan? Denk je er dan nog zo makkelijk over? Het mag hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ja, zo werken vaccinaties nu eenmaal. Hetzelfde heb je met corona krijgen, als je het gehad hebt duurt het even waarna je weer hetzelfde risico als eerst loopt. En je lichaam past zich er enigszins op aan, maar voordat dat goed werkt ben je een paar besmettingen verder.

Ik snap nooit zo goed waarom sommigen terug willen naar de middeleeuwen waarbij het rond ging en er tig keer meer doden waren en het ook veel langer duurde. Waarom wil je niet de medische kennis die we hebben gebruiken om de pandemie te onderdrukken en er minder lang last van te hebben met veel minder doden?

[removed]

• Johan Bogle
Dat stoor mij persoonlijk nog het meest aan vaccin weigeraars. Gewoon nee zeggen tegen de enige beschikbare oplossing zonder zelf over oplossingen na te denken. Ik ben tegen, maar niet voor…

• ijdod
  • Laatst online: 22-11 11:08
Newjersey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:42:
[...]

Ja, waarom niet? Jaarlijkse griepprik is geen geen echt bijzonder gegeven.

--

@JeroenNietDoen Al die categorieen hebben voor zichzelf besloten dat het onderbouwde advies tot vaccinatie niet op te volgen. Welk excuus ze er voor zichzelf bij verzinnen maakt niet uit; in dat opzicht is het verschil tussen die groepen veel kleiner dan je er hier van wilt maken. (inclusief de 2a verderop).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Newjersey
Johan Bogle schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:48:
Dat stoor mij persoonlijk nog het meest aan vaccin weigeraars. Gewoon nee zeggen tegen de enige beschikbare oplossing zonder zelf over oplossingen na te denken. Ik ben tegen, maar niet voor…
Ik snap wel degelijk je je er aan stoort. Ik ben zelf gevaccineerd maar heb nu 2x corona gehad. Één voor de vaccinatie en één erna. Ik heb geen verschil gemerkt in het ziekteverloop. Maar je ziet nu ook in landen waar de vaccinatie eerst goed werkte, een terugloop. Israël als voorbeeld. We kunnen dus concluderen dat de vaccins verminderd werken. Waarom dan toch zo pushen om een groep te bereiken die zich toch niet laat vaccineren. Bij deze groep geldt namelijk: hoe meer de overheid pusht, hoe erger de hakken in het zand gaan.
ijdod schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:49:
[...]

Ja, waarom niet? Jaarlijkse griepprik is geen geen echt bijzonder gegeven.

--

@JeroenNietDoen Al die categorieen hebben voor zichzelf besloten dat het onderbouwde advies tot vaccinatie niet op te volgen. Welk excuus ze er voor zichzelf bij verzinnen maakt niet uit; in dat opzicht is het verschil tussen die groepen veel kleiner dan je er hier van wilt maken. (inclusief de 2a verderop).
het gaat om het verplichte karakter.

[ Voor 24% gewijzigd door Newjersey op 12-11-2021 08:51 ]

• redwing
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:37:
Weten we inmiddels:

Ik vraag mij namelijk sterk af of een 100% vaccinatiegraad de druk op de zorg significant zal verlichten.
15% van de mensen zorgt nu nog voor meer dan 50% van de opnames. Je wint er dus zeker een factor 6 mee en als je alles meeneemt nog wel wat meer. Dus ja dat zou significant helpen.

[removed]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
[...]
10 jaar is echt nergens op gebaseerd. De griepprik is ook geen 10 jaar. Wishful thinking.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Weten we inmiddels:
Er is al tig keer voorgerekend wat het zou doen voor die 10% die 50% van de zkh en 70% van de IC opnames verzorgt, aangezien het percentage met gemiddeld 93% tegen zkh opname en 97% tegen IC opname bekend is.
Geen idee of dat gevraagd wordt
Ik zou gokken op Facebook :)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 12-11-2021 08:53 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weten we de verdeling van de groep vaccin weigeraars? Je moet toch idealiter weten wat daar te halen valt? In hoeverre is het een risicogroep om in het ziekenhuis te belanden?

• Newjersey
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:54:
Weten we de verdeling van de groep vaccin weigeraars? Je moet toch idealiter weten wat daar te halen valt? In hoeverre is het een risicogroep om in het ziekenhuis te belanden?
Ik meen gelezen te hebben dat ze met alle "overtuigingskracht" verwachten nog slechts 5-7% te bereiken. De rest zit zo diep in overheidshaat en wantrouwen dat ze zich toch niet willen laten vaccineren.

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Newjersey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:51:
[...]

Waarom dan toch zo pushen om een groep te bereiken die zich toch niet laat vaccineren. Bij deze groep geldt namelijk: hoe meer de overheid pusht, hoe erger de hakken in het zand gaan.

[...]
Ja, wat moeten ze dan? Dat is de doelgroep waar de meeste winst te behalen zou zijn, en die in de ziekenhuizen liggen.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

YakuzA schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:52:
[...]

Er is al tig keer voorgerekend wat het zou doen voor die 10% die 50% van de zkh en 70% van de IC opnames verzorgt, aangezien het percentage met gemiddeld 93% tegen zkh opname en 97% tegen IC opname bekend is.

[...]
Is dat bij de aanname dat alle ongevaccineerden een risicogroep zijn?

• Johan Bogle
BarôZZa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:52:
[...]

10 jaar is echt nergens op gebaseerd. De griepprik is ook geen 10 jaar. Wishful thinking.
dit vaccin lijkt dan ook in niets op de griepprik

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52
Weten we inmiddels:
Dat heeft Kuipers vorige week in de 2e kamer uitgelegd. Dan zou alle operaties doorgaan en was er niets aan de hand:

Bron: https://www.tweedekamer.n...2021D42340&did=2021D42340
De heer Kuipers:
De vaccinaties werken sterk. De heer Van Dissel zal er straks ongetwijfeld ook wat over zeggen. Als je kijkt naar de vaccinatiegraad in de algemene populatie versus de vaccinatiegraad bij de patiënten die in de ziekenhuizen worden opgenomen, dan zie je dat dat precies het omgekeerde is van elkaar. U noemt die 87% vaccinatiegraad. In de ziekenhuizen, zowel in de kliniek als op de ic, is het precies het omgekeerde: 80%-plus is niet gevaccineerd. Je zou dus rustig de stelling kunnen verdedigen dat wanneer iedereen gevaccineerd was op dit moment, er van de huidige 1.300 patiënten in de ziekenhuizen meer dan 1.000 niet hadden gelegen. Dan hadden er zo'n 250 patiënten in de ziekenhuizen gelegen, dan was er niets aan de hand, dan hadden we niet hoeven spreiden en hadden we alle reguliere zorg gewoon door kunnen zetten. Dat is het verschil.
Levi was gisteravond bij Jinek: https://www.videoland.com/player/91334/do-11-11-2021/500254 of https://www.rtlxl.nl/programma/jinek Die gaf even duidelijk het probleem aan. Als we niets doen, hebben we over 6 maanden weer een probleem. Je zit nu in een negatieve spiraal omdat personeel eerder is weggevallen maar de druk nu op personeel nu ligt wat dan ook weer wegvalt. Net tegen 0.04 is hij er al.

• Newjersey
Empathy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:57:
[...]

Ja, wat moeten ze dan? Dat is de doelgroep waar de meeste winst te behalen zou zijn, en die in de ziekenhuizen liggen.
Dat begint te kantelen. dus nee, het aantal ongevaccineerden / gevaccineerden die ziekenhuisopname behoeven begint te verschuiven. Ik kan me voorstellen dat "weigeraars" die een hoog risico vormen echt de vaccinatie nodig hebben. Maar als je gezond bent is dit niet nodig. En om nog maar te zwijgen over de natuurlijke immuniteit die ze wellicht al hebben met een eerder doorgemaakte infectie. Ik lees dat sommige "weigeraars" zich hebben laten testen op immuniteit d.m.v. een serologische test en hier ook bewijs voor hebben. Maar voor alsnog doet de overheid hier niks mee.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:40
Empathy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:57:
[...]

velen zullen voet bij stuk houden. of het om religie gaat, of het niet kan vanwege onderliggende kwalen of geen vertrouwen hebben in mrna/overheid de meeste ongevaccineerde blijven ongevaccineerd...

nothing stops this train

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:57:
[...]

Is dat bij de aanname dat alle ongevaccineerden een risicogroep zijn?
Dat is bij de aanname dat de ongevaccineerden een standaard doorsnede van de bevolking zijn qua leeftijd en risicogroepen.

PSN

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:01
Johan Bogle schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:59:
[...]
dit vaccin lijkt dan ook in niets op de griepprik
Heb je het dan over alle vaccins? Ik dacht dat er qua opbouw wel een verschil was tussen de vaccins van de verschillende leveranciers

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Newjersey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:59:
[...]
Dat begint te kantelen. dus nee, het aantal ongevaccineerden / gevaccineerden die ziekenhuisopname behoeven begint te verschuiven. Ik kan me voorstellen dat "weigeraars" die een hoog risico vormen echt de vaccinatie nodig hebben. Maar als je gezond bent is dit niet nodig.
Ook als je 'gewoon gezond' bent is de risk/benefit zeer positief om het vaccin te nemen, zelfs als je het alleen voor jezelf doet.
(hoe ouder hoe positiever de balans uit slaat)

PSN

• Johan Bogle
[quote]martwoutnl schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:59:
[...]

Dat heeft Kuipers vorige week in de 2e kamer uitgelegd. Dan zou alle operaties doorgaan en was er niets aan de hand:

Bron: https://www.tweedekamer.n...2021D42340&did=2021D42340

[...]

In de huidige situatie inderdaad. Ik denk dat het echter nog altijd krap zal zijn als iedereen gevaccineerd is. Weliswaar 94% beter, maar niet 100%. Er blijven naast 100% vaccinaties andere maatregelen nodig. Wat campagnes over gezond leven en ventileren, Geen btw op groente en fruit, betere werkomstandigheden voor de handjes aan het bed in de zorg etc

[ Voor 24% gewijzigd door Johan Bogle op 12-11-2021 09:06 ]

• Newjersey
YakuzA schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:05:
[...]

Ook als je 'gewoon gezond' bent is de risk/benefit zeer positief om het vaccin te nemen, zelfs als je het alleen voor jezelf doet.
(hoe ouder hoe positiever de balans uit slaat)
*knip*
In dit topic verwachten we dat je op dit soort zaken eerst inleest, onder andere de TS.

[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 10:45 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Newjersey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:08:
[...]
En wat is die "benefit" precies dan? Ik kan me voorstellen dat je verspreiding tegen gaat, want het vaccin zorgt er voor dat je minder besmettelijk bent. Maar ziekteverloop? Heb je de afgelopen tijd met mensen gesproken die nu "ziek" zijn en gewoon "gezond" zijn? Men blijft klagen over verkoudheid, spierpijn, koorts etc. Het vaccin zorgt er dus hoogstens voor dat je niet in het ziekenhuis beland en de besmettelijkheid remt, maar doet niks voor het ziekteverloop met milde klachten.
- Minder kans om ziek te worden
- Minder ziek en minder symptomen omdat je al anti-stoffen hebt
- Minder kans iemand anders te besmetten
- Minder kans op long covid ( https://www.bbc.com/news/health-58410354 )
- 93% minder kans op zkh als je ondanks de extra bescherming toch nog ziek wordt
- 97% minder kans op ic als je ondanks de extra bescherming toch nog ziek wordt

en ik ben vast nog wel iets vergeten.

PSN

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Als ik zoals net lees dat men het heeft over de zogenoemde 2G maatregelen, dan krijg ik het toch aardig benauwd. Hoe kun je als OMT in hemelsnaam gaan adviseren dat mensen met een verse (!) coronatest achter de rug niet meer ergens naar binnen zouden mogen, waardoor met vrij grote zekerheid te zeggen is dat deze persoon geen Corona heeft op dat moment, terwijl iemand die al een half jaar geleden een vaccin heeft genomen zo ongeveer gevrijwaard is van alles. Dat is toch niet te rijmen?

Ik weet waarom. Namelijk om zo veel mogelijk mensen te bewegen richting vaccineren. Maar als het allemaal je eigen keuze moet zijn, hoe erg je eigen keuze is het dan nog?

Een overheid die eerlijke informatie zou verstrekken, zoals dat een vaccin géén vrijbrief is om maar te doen wat je wil, en zoals dat je nog steeds besmet kan raken en anderen kunt besmetten als je een vaccin hebt gehad, en dat iedereen dus gewoon moet oppassen (gevaccineerd of niet), dan zou ik persoonlijk al een hoop begrip meer hebben.

Ondanks dat ik gevaccineerd ben, ik corona gehad heb en een familielid eraan overleden is, blijf ik erbij dat het ieder zijn eigen keuze moet zijn. Het is iedereen al lastig genoeg gemaakt met moeten gaan testen, wat ook prima is, maar dit gaat echt veel te ver. Hoe veel mensen ik de laatste tijd gehoord heb in mijn omgeving die besmet zijn met corona en met de hele familie en alles thuis zitten ondanks dat iedereen gevaccineerd was is niet meer grappig. En ja, dat is ook logisch, want een vaccin helpt steeds minder. Alsof 15% niet gevaccineerden verantwoordelijk is voor het gros van de huidige besmettingen, ik hoef maar naar uitgaansgelegenheden en bijeenkomsten te kijken om te zien dat dit zeer onwaarschijnlijk is. Iedereen is gewoon te onvoorzichtig. Voer 1.5 meter weer in, mondkapjes, en benadruk hygiëne. Dan komen we al een heel stuk. En dat zijn ook niet zo’n indringende maatregelen.

In plaats van al deze energie in wetswijzigingen en dergelijke te stoppen zou men ook plannen kunnen maken voor een gespecialiseerde corona IC opleiding die zich bijvoorbeeld puur en alleen daar op focust. Verkort traject uiteraard, met wellicht locaties die los van huidige ziekenhuizen liggen. Zodanig dat de normale zorg zo veel mogelijk door kan gaan en iedereen die alsnog ondanks vaccin of zonder vaccin ziek wordt opgevangen kan worden. Mocht het dan nog allemaal de pan uit rijzen dan moet men maar een wet wijzigen dat ongevaccineerden achteraan de rij staan om in de IC terecht te kunnen komen. Prima compromis waar het gros van de ongevaccineerde bevolking zich waarschijnlijk prima in kan vinden. Maar bijna nergens meer naar binnen mogen ondanks test? Nee, dat is echt niet te rijmen. Ik krijg ook echt kriebels van reacties op bijvoorbeeld Nu.nl waarin mensen bijna staan te springen om deze zeer vrijheidsbeperkende maatregelen, of je nu gevaccineerd bent of niet, dit is gewoon geen goede ontwikkeling.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Daar zal een groep inzitten. Net als Telegram maar heus niet allemaal.

Gister voor tweede keer deze week in supermarkt en het valt gewoon op dat het de de leeftijdscategorie 18-25 is dat veelal geen mondkapje draagt.
En het oudste echtpaar dat er rondloopt.

[ Voor 31% gewijzigd door horizon1978 op 12-11-2021 09:15 ]

• Newjersey
Kuusj schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:13:
Als ik zoals net lees dat men het heeft over de zogenoemde 2G maatregelen, dan krijg ik het toch aardig benauwd. Hoe kun je als OMT in hemelsnaam gaan adviseren dat mensen met een verse (!) coronatest achter de rug niet meer ergens naar binnen zouden mogen, waardoor met vrij grote zekerheid te zeggen is dat deze persoon geen Corona heeft op dat moment, terwijl iemand die al een half jaar geleden een vaccin heeft genomen zo ongeveer gevrijwaard is van alles. Dat is toch niet te rijmen?

Ik weet waarom. Namelijk om zo veel mogelijk mensen te bewegen richting vaccineren. Maar als het allemaal je eigen keuze moet zijn, hoe erg je eigen keuze is het dan nog?

Een overheid die eerlijke informatie zou verstrekken, zoals dat een vaccin géén vrijbrief is om maar te doen wat je wil, en zoals dat je nog steeds besmet kan raken en anderen kunt besmetten als je een vaccin hebt gehad, en dat iedereen dus gewoon moet oppassen (gevaccineerd of niet), dan zou ik persoonlijk al een hoop begrip meer hebben.

Ondanks dat ik gevaccineerd ben, ik corona gehad heb en een familielid eraan overleden is, blijf ik erbij dat het ieder zijn eigen keuze moet zijn. Het is iedereen al lastig genoeg gemaakt met moeten gaan testen, wat ook prima is, maar dit gaat echt veel te ver. Hoe veel mensen ik de laatste tijd gehoord heb in mijn omgeving die besmet zijn met corona en met de hele familie en alles thuis zitten ondanks dat iedereen gevaccineerd was is niet meer grappig. En ja, dat is ook logisch, want een vaccin helpt steeds minder. Alsof 15% niet gevaccineerden verantwoordelijk is voor het gros van de huidige besmettingen, ik hoef maar naar uitgaansgelegenheden en bijeenkomsten te kijken om te zien dat dit zeer onwaarschijnlijk is. Iedereen is gewoon te onvoorzichtig. Voer 1.5 meter weer in, mondkapjes, en benadruk hygiëne. Dan komen we al een heel stuk. En dat zijn ook niet zo’n indringende maatregelen.

In plaats van al deze energie in wetswijzigingen en dergelijke te stoppen zou men ook plannen kunnen maken voor een gespecialiseerde corona IC opleiding die zich bijvoorbeeld puur en alleen daar op focust. Verkort traject uiteraard, met wellicht locaties die los van huidige ziekenhuizen liggen. Zodanig dat de normale zorg zo veel mogelijk door kan gaan en iedereen die alsnog ondanks vaccin of zonder vaccin ziek wordt opgevangen kan worden. Mocht het dan nog allemaal de pan uit rijzen dan moet men maar een wet wijzigen dat ongevaccineerden achteraan de rij staan om in de IC terecht te kunnen komen. Prima compromis waar het gros van de ongevaccineerde bevolking zich waarschijnlijk prima in kan vinden. Maar bijna nergens meer naar binnen mogen ondanks test? Nee, dat is echt niet te rijmen. Ik krijg ook echt kriebels van reacties op bijvoorbeeld Nu.nl waarin mensen bijna staan te springen om deze zeer vrijheidsbeperkende maatregelen, of je nu gevaccineerd bent of niet, dit is gewoon geen goede ontwikkeling.
Precies hoe ik er over denk. Vooral het stukje:
Maar laten we gewoon roepen: Haal dat prikkie nou dan ben je er vanaf. Heerlijk simpel en zwart-wit.
Pagina: 1 ... 38 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.