Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.029 views

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:05:
[...]

Dit is een vaker terugkerend misverstand volgens mij.

Noch gevaccineerden, noch ongevaccineerden belasten de zorg op zich. Het is de overheid die een besmettelijke ziekte uit de hand laat lopen waardoor de zorg overbelast raakt, waarbij ongevaccineerden vaker worden opgenomen dan gevaccineerden.

Maar ook als de vaccinatiegraad zou stijgen, dan hangt het ervan af hoe groot de groep is van mensen die om wat een of andere reden nog opgenomen kan worden (omdat ze niet reageren op een vaccin, niet gevaccineerd kunnen worden of vanwege andere oorzaken) en in welk tempo die mensen opgenomen moeten worden of de zorg overbelast raakt.
Als je nu in een keer alle ongevacineerden kunt verwijderen, dan is de zorg meteen weer in orde.
Niet alleen het aantal mensen dat op de IC terecht komt, maar ook de enorme reductie in besmettingen die ervoor zorgt dat het aantal gevaccineerden op de IC ook flink af zal nemen.

Blijkbaar is dat de conclusie van de TU, die bij een 2G, wat op het bovenstaande neerkomt, een reductie zien van 94%.
En dan is er plek zat voor diegenen die niet reageren op een vaccin, of om een andere (corona) reden op de *C terecht komen.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:02:
[...]
Dat is enkel verplaatsen van waar de besmetting plaats gaat vinden. Als die besmette gevaccineerde bij een ongevaccineerde op bezoek gaat kan het net zo goed misgaan als in een café. Of je moet echt een totale maatschappij-brede scheiding kunnen gaan maken dat ongevaccineerden geheel geïsoleerd zijn. Voor hun bescherming, uiteraard.
Je bedoelt het cafe waar tientallen mensen zijn, ipv thuis waar dat er veel minder zijn? Dus veel kleinere kans om een besmette tegen te komen

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 07:32
Snap de afkeer tegen 2G en dan maar liever 1G want dan maar allemaal de zak zijn.

Maar
- als je 1G gaat toepassen, dat lukt qua capaciteit alleen op de grote evenementen?
- ik ga toch niet 3x per weekend naar de test straat, als ik op vrijdag naar de bios wil, zaterdag naar de kroeg en zondagavond naar een voetbal wedstrijd.

En ik wil niet 3x een staafje per weekend in de neus, en er lijkt me echt totaal geen capaciteit qua testen voor te zijn…

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:13:
[...]

En jij denkt dat die feesten er de afgelopen tijd niet zijn geweest?
Heb ik nergens gezegd dat ik dat denk. Ik reageer op jouw bewering dat het moeilijker zal zijn. Het stelt echt niks voor.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:13:
[...]
Als je nu in een keer alle ongevacineerden kunt verwijderen, dan is de zorg meteen weer in orde.
Niet alleen het aantal mensen dat op de IC terecht komt, maar ook de enorme reductie in besmettingen die ervoor zorgt dat het aantal gevaccineerden op de IC ook flink af zal nemen.

Blijkbaar is dat de conclusie van de TU, die bij een 2G, wat op het bovenstaande neerkomt, een reductie zien van 94%.
En dan is er plek zat voor diegenen die niet reageren op een vaccin, of om een andere (corona) reden op de *C terecht komen.
Of je komt in een groter probleem terecht }:O

https://nos.nl/liveblog/2...den-oostenrijk-aanstaande
11 UUR GELEDEN
'Duizenden Britse zorgmedewerkers verliezen baan door vaccinatieplicht'
Duizenden medewerkers in de Britse ouderen- en verpleegzorg mogen sinds vandaag niet meer op hun werk komen. De overheid had hen tot vandaag de tijd gegeven om zich volledig te laten vaccineren, maar volgens Sky News zouden meer dan 50.000 mensen die daar werken, dit nog niet gedaan hebben.

Meer dan de helft van hen heeft één dosis gekregen en enkele duizenden hebben vrijstelling aangevraagd omdat ze om medische redenen niet konden worden ingeënt. De exacte, officiële cijfers worden later vanmiddag bekendgemaakt. De niet-gevaccineerde werknemers dreigen nu hun baan te verliezen. Ze kunnen ook worden overgeplaatst naar plekken waar ze geen contact hebben met bewoners.

De krant The Guardian zegt dat het tekort aan verplegend personeel al gevoeld wordt. Een bijkomend probleem is dat medewerkers in de openbare gezondheidszorg NHS pas per april 2022 moeten laten vaccineren. Hierdoor zouden veel medewerkers in de ouderen- en verpleegzorg die aarzelen of ze geprikt willen worden, zijn overgestapt naar de gezondheidsdienst.

Volgens een landelijk zorgforum heeft gemiddeld 3,5 procent van de medewerkers hun baan al opgezegd of is ontslagen vanwege de vaccinatieplicht. Verwacht wordt dat dit nog gaat oplopen. Het ministerie van Volksgezondheid heeft benadrukt dat door de verplichting het aantal vaccinaties enorm is gestegen. Vanaf dat de vaccinatieplicht is ingevoerd is de vaccinatiegraad onder het personeel gestegen van 80 naar ongeveer 94 procent.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:09:
2G lijkt veel beter dan 3G, 1G lijkt marginaal beter dan 2G (als het dat al is), tenminste gekeken naar zorgdruk, met wat er nu bekend is.
De alinea na die 74%:
Overigens hebben ze hierbij niet gekeken naar hoeveel ziekenhuisopnames dit op de lange termijn voorkomt. Doordat het systeem meer besmettingen voorkomt dan 2G, zou het op de lange termijn ook meer effect kunnen hebben op de ziekenhuisopnames.
Dat is nu het jammere, hier ligt een interessant discussiepunt en op dat moment stop men met rekenen. Kennelijk ligt 1G dan politiek het gevoeligste omdat het indirect bepaalde lang uitgedragen boodschappen aantast.
Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:08:
Wat is eerlijker? En met welk doel?
Wat is ons doel? Soms raak ik dat een beetje kwijt namelijk. Ik dacht altijd dat we zoveel mogelijk wilden doen om besmettingen te voorkomen en daarmee ziekenhuisopnames te verminderen. Alleen als ik De Jonge zo beluister is het doel verschoven naar ongevaccineerden pesten.

Indien het doel toch het eerste is, dan heeft 1G de beste papieren in handen. Zelfs een gevaccineerd persoon is niet gegarandeerd vrij van corona en heeft nog altijd kans om het te verspreiden. Gezien dat een gevaccineerde vaak zonder symptomen ziek is loopt die bovenmatig kans om ongemerkt mensen te besmetten. Een ongevaccineerd iemand krijgt klachten en kan daarom besluiten om thuis te blijven.
Als ik al mijn steentje heb bijgedragen en ook nog eens een uur kwijt ben voor een test elke dag, is niet perse eerlijker als met met 2G de zorg al voldoende wordt ontzien.
Dan vraag je aan de groep gevaccineerden weer een stap te maken ten bate van de ongevaccineerden terwijl dat voor de cijfers niet perse nodig is.
Dan is het dus toch een ordinair pesterijtje aan het worden. De Jonge zijn manco in deze is dat hij een zeer complex probleem probeert plat te slaan in zeer simpele voorstellingen. Daarmee verliest hij belangrijke nuances en dat zorgt weer voor irreële verwachtingen op bepaalde momenten, welke versterkt worden door de diverse 'hiep hiep hoera' persconferenties. Dit lost De Jonge dan weer op door een zondebok te nomineren voor alles wat ons dwarszit.
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:15:
Je bedoelt het cafe waar tientallen mensen zijn, ipv thuis waar dat er veel minder zijn? Dus veel kleinere kans om een besmette tegen te komen
Dat weet je niet. Weinig mensen zullen de QR code als toegangsvereiste inzetten voor hun huis. Vergeet trouwens niet de Sinterklaas en kerstfeestjes die in aantocht zijn. Genoeg mensen vieren dit soort dingen thuis. Daar zal weinig om QR codes gevraagd worden vermoed ik zomaar.

• 42erik
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:09:
[...]

Ik lees het volgende:

[...]

Waarbij ook wel aangetekend wordt dat je verder door zou moeten rekenen om te compenseren voor het (nog) lagere aantal besmettingen, waar dan wel weer meer risico op ziekenhuisopname zit.

2G lijkt veel beter dan 3G, 1G lijkt marginaal beter dan 2G (als het dat al is), tenminste gekeken naar zorgdruk, met wat er nu bekend is.
dank voor de link

Deze snap ik niet: 1G lijkt marginaal beter dan 2G. Dat is toch 74% vs 94% afname? Dan "wint" 2G toch gewoon? Of neem jij die compensatie mee?

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:22:
[...]
Dat weet je niet. Weinig mensen zullen de QR code als toegangsvereiste inzetten voor hun huis. Vergeet trouwens niet de Sinterklaas en kerstfeestjes die in aantocht zijn. Genoeg mensen vieren dit soort dingen thuis. Daar zal weinig om QR codes gevraagd worden vermoed ik zomaar.
waar nog steeds geen tientallen mensen zijn, dus nog steeds een kleinere kans een besmette te vinden

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]
Maar bij R>1 heb je groei. Dus elk basisgetal zal bij een R van 1,2 circa elke twee weken verdubbelen en als er genoeg mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden, dan kan dat een probleem blijven. Dus als er 94% minder opnames zijn, dan is dat verschil een verdubbeling later weer vervlogen toch?

Misschien lees ik er overheen, maar weet jij wat de primaire bron is van die stelling? In het nieuwsartikel staat weinig achtergrond. Als ik zoek vind ik vooral veel over mobiele telefonie :)

En wat gebeurt er met alle contacten buiten hetgeen via QR verloopt? Dus werk, school, bezoek etc? Het 2G model komt gevoelsmatig over als een zoveelste variant op groepen scheiden, maar nu met techniek. Het zal ongetwijfeld bijdragen, maar kijken we niet naar de zoveelste 'silver bullet'?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Verwijderd

1G, 2G, 3G.. Misschien wordt het tijd om een realistische kosten-bate analyse te maken. Hoeveel kosten en levensjaren gaan er nu verloren door alle lockdowns. Ik ben groot voorstander gewoon de boel de boel te laten.. Gaat in de Uk ook prima.
Voor nl, met beperkte ziekenhuiscapaciteit betekent dit dat we dan maar "code zwart" moeten accepteren. Als we gewoon de normale zorg prioriteit geven, dan zal er gewoon een max zitten aan ic klanten met corona... Zal misschien om een paar honderd (zeg max duizend) vermijdbare doden gaan.. Gaan we daarvoor weer 17 miljoen (halve) levensjaren opofferen?. De mentale problemen bij oa studenten en jongeren wegen niet op tegen de levensjaren die we kunnen redden. (waarvan een grtoot gedeelte zichzelf had kunnen beschermen door te vaccineren.)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zolang opa of oma op woensdagmiddag hun kleinkinderen van school halen kan je maar beter rekenen met 25%. Hoewel het met de kruisbestuivingen op de basisschool best wel eens flink minder dan 25% kan uitpakken.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 13:50
Zou wat zijn, is die QR voor werk wetgeving erdoor, krijgen we straks een lockdown omdat er zoveel personeel is vertrokken en daardoor de zorg het niet meer aan kan :+

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-11-2021 21:31 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:32

SomerenV

It's something!

[...]

Zelfs áls alle ongevaccineerden bewust niet gevaccineerd zijn én ze niet ook mét vaccinatie opgenomen zouden zijn, dan nog is er geen garantie dat je uit de shit bent. Dan was de situatie nu wat minder nijpend geweest, maar was er waarschijnlijk juist meer versoepeld met toch weer extra opnames tot gevolg.

Maar goed, lekker vast blijven klampen aan heel dat QR-gebeuren. Werkt in Duitsland ook zo super toch? O-)

Er is op dit moment maar één maatregel die bewezen werkt en dat is een lockdown, hoe kut dat ook is. Boostershots voor kwetsbaren zijn leuk, maar die effecten ga je de komende maand nog niet zien. De rest zal gewoonweg onvoldoende effect hebben om de enorme vloedgolf nu nog te kunnen stoppen. Hooguit dat je het onvermijdelijke kort uitstelt, maar that's it.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• ArcticWolf
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:31:
[...]

Zou wat zijn, is die QR voor werk wetgeving erdoor, krijgen we straks een lockdown omdat er zoveel personeel is vertrokken en daardoor de zorg het niet meer aan kan :+
Ik moest er even cynisch om lachen net, maar eigenlijk is het te triest voor woorden...
Volgens een landelijk zorgforum heeft gemiddeld 3,5 procent van de medewerkers hun baan al opgezegd of is ontslagen vanwege de vaccinatieplicht. Verwacht wordt dat dit nog gaat oplopen.
Dat zijn echt veel mensen...

Ik heb overigens ook al tegen m'n manager gezegd dat ik niet meer naar kantoor ga als de QR code daar verplicht wordt :P tis dat ik alles thuis kan doen maar ja, op het werk is er ook echt wel een strijd tussen gevaccineerde en ongevaccineerde (en ik werk voor een overheidsinstantie). Ben er eerlijk gezegd ook helemaal klaar mee.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:17
Number10 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:26:
[...]

Maar bij R>1 heb je groei. Dus elk basisgetal zal bij een R van 1,2 circa elke twee weken verdubbelen en als er genoeg mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden, dan kan dat een probleem blijven. Dus als er 94% minder opnames zijn, dan is dat verschil een verdubbeling later weer vervlogen toch?

Misschien lees ik er overheen, maar weet jij wat de primaire bron is van die stelling? In het nieuwsartikel staat weinig achtergrond. Als ik zoek vind ik vooral veel over mobiele telefonie
De NOS heeft een infographic bij het artikel.
Bij een 3G evenement met 100.000 personen raken volgens het rekenvoorbeeld 32 gevaccineerden en 43 ongevaccineerden besmet. Bij een 2G evenement zouden het 49 gevaccineerden zijn en (natuurlijk) 0 ongevaccineerden.
Daar gooi je een sausje overheen met hoe groot de kans op ziekenhuisopname is voor een (on)gevaccineerde en daar komt dan die 94% uit.
Die 94% zegt niks. De ziekenhuizen liggen niet vol met jongeren die op een dancefeest besmet zijn geraakt. Ze liggen vol met de grootouders van die jongeren. De belangrijkste conclusie (van het rekenvoorbeeld) is dat 2G t.o.v. 3G het aantal besmettingen met 35% vermindert. Het is de vraag of dat genoeg is om een R van 1,2 terug te brengen naar <1 want besmettingen vinden ook in andere settings (zonder CTB) plaats.

Zolang het kabinet op zorg blijft sturen maakt het niks uit of we voor 2G, 3G, 1G of 5G gaan, het aantal ziekenhuisopnames blijft toch gelijk O-)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:54
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:02:
[...]

[Afbeelding]

Valt wel mee. Vrije inloop is het grilligste, na bepaalde momenten is er een opleving om vrijwel de dag erna weer in te zakken. De pieken worden telkens kleiner, het 'shock and awe'-effect van de coronapas wordt telkens minder.

Afspraken zijn stabieler, maar vrijwel altijd onder de 10K per dag. Het RIVM rekent alleen niet hoeveel afspraken eindigen als no show.
Doe je het er om, weer hetzelfde plaatje als eerder deze week met als einddatum 23 oktober?

• Number10
  • Niet online
Tom-Z schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:37:
[...]
Zolang het kabinet op zorg blijft sturen maakt het niks uit of we voor 2G, 3G, 1G of 5G gaan, het aantal ziekenhuisopnames blijft toch gelijk O-)
Ja, dat lijkt mij ook. Hetzelfde zag je dus met vaccineren en de dalende leeftijd. Eerst waren ouderen het probleem, maar toen die de vaccins als eerste kregen daalde de leeftijd uiteraard.

De strategie van sturen op volle ziekenhuizen leidt tot... (tromgeroffel)... volle ziekenhuizen. Surprise!

Blijft het vreemd dat het rapport nergens te vinden lijkt te zijn. Het zal wel aan mijn zoekskills liggen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• 42erik
  • Niet online

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tom-Z schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:37:
[...]

De NOS heeft een infographic bij het artikel.
Bij een 3G evenement met 100.000 personen raken volgens het rekenvoorbeeld 32 gevaccineerden en 43 ongevaccineerden besmet. Bij een 2G evenement zouden het 49 gevaccineerden zijn en (natuurlijk) 0 ongevaccineerden.
Daar gooi je een sausje overheen met hoe groot de kans op ziekenhuisopname is voor een (on)gevaccineerde en daar komt dan die 94% uit.
Die 94% zegt niks. De ziekenhuizen liggen niet vol met jongeren die op een dancefeest besmet zijn geraakt. Ze liggen vol met de grootouders van die jongeren. De belangrijkste conclusie (van het rekenvoorbeeld) is dat 2G t.o.v. 3G het aantal besmettingen met 35% vermindert. Het is de vraag of dat genoeg is om een R van 1,2 terug te brengen naar <1 want besmettingen vinden ook in andere settings (zonder CTB) plaats.

Die 5G krijg je gratis als je een prikkie haalt :+

Als ik zie hoe ook hier op tweakers het niet vaccineren wordt verdedigd en gepredikt wordt hoe niet gevaccineerden uit de wind gehouden moeten worden, dan zie ik die 1G er wel komen helaas. Dan heb je je laten vaccineren in de veronderstelling dat er meer ruimte voor je zou komen, moet je alsnog voor elk wissewasje een (dure? Want wordt het elke keer betaald door de overheid?) test laten uitvoeren, grotendeels dankzij al die mensen die het beter weten dan de wetenschap en “toch niet ziek” worden.

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ben gevaccineerd.

Ik ben helemaal klaar met die strijd en de QR code.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:54
Bij 100% vaccinatie zaten we niet in de situatie waar we nu in zitten. De cijfers over effectiviteit zijn glashelder. Dat zijn feiten en geen meningen. Ik snap heel goed dat mensen die meewerken aan de enige oplossing die we momenteel tot onze beschikking hebben (vaccinatie) geen begrip meer hebben voor degene die daar niet aan meewerken. En dat vaccinaties niet 100% perfect zijn is duidelijk, maar er is geen beter alternatief. Die hele QR code en al die stomme regels zijn er enkel en alleen vanwege de mensen die niet willen vaccineren.

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
trekker22 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:17:
Snap de afkeer tegen 2G en dan maar liever 1G want dan maar allemaal de zak zijn.

Maar
- als je 1G gaat toepassen, dat lukt qua capaciteit alleen op de grote evenementen?
- ik ga toch niet 3x per weekend naar de test straat, als ik op vrijdag naar de bios wil, zaterdag naar de kroeg en zondagavond naar een voetbal wedstrijd.

En ik wil niet 3x een staafje per weekend in de neus, en er lijkt me echt totaal geen capaciteit qua testen voor te zijn…
Als je 1G hebt enkel voor de grote evenementen (zoals de Fieldlabs) kan je voor zaken als de bios of de voetbalwedstrijd toch prima af met 0G? Dat ging immers in de maanden vóór de invoering van de coronapas gewoon prima.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10
ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:01:
https://nos.nl/l/2405240

Hier staat een duidelijk rekenvoorbeeld waarom 2G zou kunnen helpen. In het rekenvoorbeeld dat er staat scheelt het 94% ziekenhuisopnames.
Op wat voor bevolkingsgroep is dit rekenvoorbeeld dan gebaseerd ?

Festivalgangers zijn toch over het algemeen niet de mensen die nu op de IC liggen, gevaccineerd of niet.

Het probleem zit toch erin dat de ICs nu vol liggen met ouderen/zwakken en dat het aandeel gevaccineerden van deze groep alleen maar stijgt.

• ArcticWolf
  • Niet online
Johan Bogle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:45:
Bij 100% vaccinatie zaten we niet in de situatie waar we nu in zitten. De cijfers over effectiviteit zijn glashelder. Dat zijn feiten en geen meningen. Ik snap heel goed dat mensen die meewerken aan de enige oplossing die we momenteel tot onze beschikking hebben (vaccinatie) geen begrip meer hebben voor degene die daar niet aan meewerken. En dat vaccinaties niet 100% perfect zijn is duidelijk, maar er is geen beter alternatief. Die hele QR code en al die stomme regels zijn er enkel en alleen vanwege de mensen die niet willen vaccineren.
Er zijn zat landen waar de vaccinatie graad hoger ligt dan in Nederland en daar zijn ze nu ook weer terug bij af... De cijfers zijn niet helder en 100% vaccineren kan niet eens :F

• Johan Bogle
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:47:
[...]

Er zijn zat landen waar de vaccinatie graad hoger ligt dan in Nederland en daar zijn ze nu ook weer terug bij af... De cijfers zijn niet helder en 100% vaccineren kan niet eens :F
Er zijn vrijwel geen landen waar de vaccinatie graad richting de 100% gaat. Mag ik uit je reactie concluderen dat je niet ‘gelooft’ dat 90%+ bewcherming helpt? Vaccineren 90% beschermt > niet vaccineren 0% beschermt. Ik hoor graag van jou wat beter is dan vaccineren?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 23:26
Johan Bogle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:51:
[...]
Er zijn vrijwel geen landen waar de vaccinatie graad richting de 100% gaat. Mag ik uit je reactie concluderen dat je niet ‘gelooft’ dat 90%+ bewcherming helpt? Vaccineren 90% beschermt > niet vaccineren 0% beschermt. Ik hoor graag van jou wat beter is dan vaccineren?
Portugal?

• Johan Bogle
die komen redelijk in de buurt en doen het momenteel erg goed. Ook daar zal het nog iets hoger moeten. Andere ziektes die we onder de duim hebben gekregen vaccineren we ook 100% voor. Wellicht dat 100% vaccineren nog altijd zorg druk geeft, maar in ieder geval bewezen heeeeeel veel minder dan niet vaccineren.

Dat het vaccin niet de ultieme oplossing is dat is duidelijk. Dat het ons beste middel wat we hebben is ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Johan Bogle op 11-11-2021 22:00 ]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:33

NMH

Moderator General Chat

Hier staat een duidelijk rekenvoorbeeld waarom 2G zou kunnen helpen. In het rekenvoorbeeld dat er staat scheelt het 94% ziekenhuisopnames.
Belangrijke kanttekening daarbij wel is dat het 94% van de opnames als gevolg van directe "QR besmettingen" betreft. Het is lastig in te schatten voor het algehele besmettingscijfer omdat er op dit moment zo weinig zicht is op waar de besmettingen plaatsvinden. Daarnaast zou het voor de indirecte besmettingen ook nog een kleine bijdrage kunnen leveren omdat gevaccineerde besmette personen minder besmettelijk zijn en het dus minder makkelijk verder kunnen verspreiden.

Ben trouwens benieuwd waar het kabinet mee gaat komen; ze hebben er een handje van om de OMT adviezen wat op te rekken wat me nu echt niet verstandig lijkt.

• ArcticWolf
  • Niet online
Johan Bogle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:51:
[...]
Klopt, ik denk dat het een interessante theorie was maar het lijkt niet te werken want het virus waant zich nog steeds rond.
Er wordt niet gekeken waarom mensen zich niet laten vaccineren, de duimschroeven worden alleen maar harder aan gedraaid... met als resultaat dat er nog steeds niks bereikt wordt. Nu de effectiviteit van de vaccins begint te dalen (en dat Oostenrijk zelfs een 270 dagen limiet erop heeft gezet), maakt de argwaan alleen maar groter en toch blijft de overheid met de stok slaan dat vaccineren de oplossing is.

Nou ik zie die oplossing nog niet 8)7 Als A en B niet werken ga je voor C, maar ze blijven proberen om A en B te forceren... ga vooral zo door, dan zijn we nog wel even verder.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38

Grappig dat het nog steeds om maar 0,8 opname gaat bij een evenement met 100k mensen. Dan klinkt 94% indrukwekkend, maar in absolute zin kom je met hun berekening op 2m/25k x 0,8 = 64 opnames in totaal voor de hele groep ongevaccineerden. Dat strookt niet met de huidige opnametrend.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:59:
[...]

Klopt, ik denk dat het een interessante theorie was maar het lijkt niet te werken want het virus waant zich nog steeds rond.
Er wordt niet gekeken waarom mensen zich niet laten vaccineren, de duimschroeven worden alleen maar harder aan gedraaid... met als resultaat dat er nog steeds niks bereikt wordt. Nu de effectiviteit van de vaccins begint te dalen (en dat Oostenrijk zelfs een 270 dagen limiet erop heeft gezet), maakt de argwaan alleen maar groter en toch blijft de overheid met de stok slaan dat vaccineren de oplossing is.

Nou ik zie die oplossing nog niet 8)7 Als A en B niet werken ga je voor C, maar ze blijven proberen om A en B te forceren... ga vooral zo door, dan zijn we nog wel even verder.
Wat is jouw C dan?

Er is overigens geen enkele rationele reden om niet te vaccineren. En een onderbuik kan je feiten op loslaten zoveel je wil. Daar kom je niet doorheen. Als feiten werkten zouden er geen mensen zijn die geloven dat de aarde plat is. Terwijl die er ook genoeg zijn

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Johan Bogle
[...]

dus jij denk dat je beter 0% bescherming kan hebben dan 94% omdat het geen 100 is of begrijp ik je verkeerd? Wat zie jij als oplossing die nu beschikbaar is?

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:02:
[...]

Wat is jouw C dan?

Er is overigens geen enkele rationele reden om niet te vaccineren. En een onderbuik kan je feiten op loslaten zoveel je wil. Daar kom je niet doorheen. Als feiten werkten zouden er geen mensen zijn die geloven dat de aarde plat is. Terwijl die er ook genoeg zijn
Je zegt het zelf... Er zullen altijd mensen zijn die zich niet laten vaccineren, net zoals er mensen zijn die geloven dat de aarde plat is.

Ik ben overigens gevaccineerd en dat heeft voor mij slecht uitgepakt, dus bij een eventuele boosterprik sla ik over... nog ongeacht van de 2% waar ik onder val (medische redenen waarom vaccineren niet of nauwelijks mogelijk is) zal 100% vaccineren onmogelijk zijn.
Johan Bogle schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:05:
[...]
dus jij denk dat je beter 0% bescherming kan hebben dan 94% omdat het geen 100 is of begrijp ik je verkeerd? Wat zie jij als oplossing die nu beschikbaar is?
Nee ik probeer uit te leggen waarom 100% niet mogelijk is en dat er blijkbaar een andere oplossing voor dit probleem nodig is dan (geforceerd) proberen te vaccineren, want dat werkt blijkbaar niet?

Ik heb geen plan C, maar er zijn vast genoeg knappe koppen die dat wel kunnen bedenken...

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2021 22:09 ]

• Number10
  • Niet online
dr.lowtune schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:44:
[...]
Dan heb je je laten vaccineren in de veronderstelling dat er meer ruimte voor je zou komen
Ter overweging.

Ik blijf het maar herhalen, want om de zoveel tijd komt de discussie weer terug. De wereld opdelen in gevaccineerden en ongevaccineerden ontbeert nuance. Zo kun je zo'n indeling ook uitbreiden met de vraag of R<1 moet worden bereikt (maar ontbeert dan nog steeds nuancering uiteraard):

- mensen voor vaccinatie en voor extra bescherming door de overheid om R<1
- mensen voor vaccinatie maar tegen extra bescherming door de overheid om R<1
- mensen tegen vaccinatie maar voor extra bescherming door de overheid om R<1
- mensen tegen vaccinatie en tegen extra bescherming door de overheid om R<

Persoonlijk zit ik in de eerste groep van deze indeling, omdat ik denk dat een besmettelijke ziekte met deze gevolgen moet worden ingedamd, waaronder met vaccins. Besmettingen laten voorbestaan in grote aantallen na vaccinatie geeft meer risico op nieuwe varianten die de vaccins omzeilen, een hogere R0 krijgen of anderszins nadeling veranderen, maar ook meer ziekte, meer langdurige ziekte en helaas ook meer sterfte.

De wereld is complexer dan groep A vs. B volgens mij.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Beter wanneer er een lockdown en 2G komt. Het record aan besmettingen van vandaag toont aan dat het huidige beleid totaal niet werkt. Er is een heel andere aanpak nodig om het aantal besmettingen hard aan te pakken. En veel meer samenwerking met de andere buurlanden.

Wanneer het aantal besmettingen straks op deze manier jaar na jaar zo door blijft gaan is het niet de vraag of maar wanneer er een killer mutant ontstaat waar de vaccins geen grip meer op hebben. COVID-22, COVID-25 of wordt het COVID-31.

Oostenrijk als gidsland? Of zijn wij nog niet zover en wanneer dan wel?
Austrians heading for lockdown for unvaccinated
https://www.msn.com/en-us...r-unvaccinated/ar-AAQASKw

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10
CR2032 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:14:
Beter wanneer er een lockdown en 2G komt. Het record aan besmettingen van vandaag toont aan dat het huidige beleid totaal niet werkt. Er is een heel andere aanpak nodig om het aantal besmettingen hard aan te pakken. En veel meer samenwerking met de andere buurlanden.

Wanneer het aantal besmettingen straks op deze manier jaar na jaar zo door blijft gaan is het niet de vraag of maar wanneer er een killer mutant ontstaat waar de vaccins geen grip meer op hebben. COVID-22, COVID-25 of wordt het COVID-31.

Oostenrijk als gidsland? Of zijn wij nog niet zover en wanneer dan wel?
Austrians heading for lockdown for unvaccinated
https://www.msn.com/en-us...r-unvaccinated/ar-AAQASKw
Ik ben zeeeeer benieuwd of dan opeens de problemen daar opgelost zijn.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:05:
[...]

Je zegt het zelf... Er zullen altijd mensen zijn die zich niet laten vaccineren, net zoals er mensen zijn die geloven dat de aarde plat is.

Ik ben overigens gevaccineerd en dat heeft voor mij slecht uitgepakt, dus bij een eventuele boosterprik sla ik over... nog ongeacht van de 2% waar ik onder val (medische redenen waarom vaccineren niet of nauwelijks mogelijk is) zal 100% vaccineren onmogelijk zijn.

[...]

Nee ik probeer uit te leggen waarom 100% niet mogelijk is en dat er blijkbaar een andere oplossing voor dit probleem nodig is dan (geforceerd) proberen te vaccineren, want dat werkt blijkbaar niet?

Ik heb geen plan C, maar er zijn vast genoeg knappe koppen die dat wel kunnen bedenken...
2% is nog een enorm percentage. Ik heb mijn sterke twijfels of dat een realistische is.
Enorm veel mensen kunnen onder begeleiding van een allergoloog prima geprikt worden. En een enorme groep ook via normale wegen bij GGD de groep die voor zichzelf hebben bedacht dat ze het niet mogen maar hier geen aanleiding toe is.

Ik zeg dat je ze met argumenten niet zal overhalen. Je andere optie is nog eventjes vasthouden, prik en klaar.
Scheelt een hoop gepraat dat niet werkt en je vaccinatie graad is snel omhoog. Het liefst tot Portugal achtig cijfers.(100% van 65+, 98% van iedereen die hen mag halen. )

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De_Bastaard schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:17:
[...]

Ik ben zeeeeer benieuwd of dan opeens de problemen daar opgelost zijn.
Ik ben vooral benieuwd hoe ze ze binnen gaan houden. Hoewel die Oostenrijkers niet zo moeilijk zijn vaak.

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:21:
[...]

2% is nog een enorm percentage. Ik heb mijn sterke twijfels of dat een realistische is.
Enorm veel mensen kunnen onder begeleiding van een allergoloog prima geprikt worden. En een enorme groep ook via normale wegen bij GGD de groep die voor zichzelf hebben bedacht dat ze het niet mogen maar hier geen aanleiding toe is.

Ik zeg dat je ze met argumenten niet zal overhalen. Je andere optie is nog eventjes vasthouden, prik en klaar.
Scheelt een hoop gepraat dat niet werkt en je vaccinatie graad is snel omhoog. Het liefst tot Portugal achtig cijfers.(100% van 65+, 98% van iedereen die hen mag halen. )
Ja die ken ik... de allergoloog... *oh dit valt niet onder allergische reacties*.
Tja in mijn omgeving zijn er meer mensen zieker geworden van het vaccin dan van covid, bij de ander is het weer andersom. Ik ken helaas genoeg mensen die langer dan 2 weken ziek zijn geweest van het vaccin met ernstige klachten zonder dat er een "oplossing" was. Maar dat is logisch als je zelf problemen hebt met het vaccin... soort ontmoet soort. (en ex-corona patienten vinden elkaar etc...)

Ik ga in ieder geval niet weer voor m'n lol 3 maanden ziek zijn en 10x horen van de arts dat ze niks kunnen vinden }:O blijf wel in m'n eigen bubbel de aankomende jaren.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2021 22:28 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:26:
[...]

Ja die ken ik... de allergoloog... *oh dit valt niet onder allergische reacties*.
Tja in mijn omgeving zijn er meer mensen zieker geworden van het vaccin dan van covid, bij de ander is het weer andersom. Ik ken helaas genoeg mensen die langer dan 2 weken ziek zijn geweest van het vaccin met ernstige klachten zonder dat er een "oplossing" was. Maar dat is logisch als je zelf problemen hebt met het vaccin... soort ontmoet soort. (en ex-corona patienten vinden elkaar etc...)

Ik ga in ieder geval niet weer voor m'n lol 3 maanden ziek zijn en 10x horen van de arts dat ze niks kunnen vinden }:O blijf wel in m'n eigen bubbel de aankomende jaren.
Dat klinkt inderdaad niet als een allergische reactie. Die verloopt vrij acuut namelijk.

Kan wel iets anders getriggerd zijn in je lichaam. Maar daar weet de allergoloog weinig van. De algemene internist is dan degene die je zoekt.
Maargoed. 3 maanden ziek is gelukkig nog altijd fors korter dan bij long covid of ernstige covid. Denk dat mijn vrouw heel graag met je ruilt.
(En ik ook maar dan krijg je andere ziektes en dat is geen eerlijke ruil)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09
Er wordt niet gekeken waarom mensen zich niet laten vaccineren, de duimschroeven worden alleen maar harder aan gedraaid...
Wat is daar niet bekend aan dan ?

Zo voor de vuist weg:
  • Gelovigen, die ingeprent krijgen dat het werk van de duivel is of op een andere wijze niet in overeenstemming zou zijn met hun geloof, vaak aangepraat door den voorgangers en alle sociale controle daar omheen in hun gemeenschap.
  • Mensen die DE overheid wantrouwen en mensen die denken dat ze DE overheid kunnen pesten door nergens aan mee te werken
  • Mensen die denken dat ze hoogopgeleid zijn, maar bovenal eigenwijs zijn.
  • Mensen die wat lager opgeleid zijn en achter wat hoger opgeleiden aanlopen die dat beetje macht wat ze voelen en op een andere wijze nooit zouden verkrijgen wel prettig vinden.
  • Mensen die er niet over na willen denken want dan gaat het vanzelf over.
  • Mensen met prikangst en uitstelleritis.
  • Mensen die in een wat bijzondere situatie zitten qua gezondheid en daardoor (vaak onterecht) twijfelen.
Op misschien de laatste categorie na, een beetje de fine fleur zeg maar :+

En dan houden we nog over de mensen met een werkelijke medische indicatie die daar om niet geprikt kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 11-11-2021 22:34 ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Wat ik nog niet lees (misschien mis ik het), is dat ondernemers een probleem in de schoenen wordt geschoven. Ik volg bijv meerdere cursussen bij kleine ondernemingen, en die worden aardig geraakt door die QR-verplichting. Terwijl er - voor zover ik weet - geen compensatie tegenover staat voor gemiste inkomsten.

Voorbeeldje: bij 1 plek bleek niemand in het gebouw een mondkapje te dragen, en gaan ze ook niet controleren op QR-code. Ze hebben daar al gauw 40-50% ongevaccineerden verwachten ze, dus dan kunnen ze de tent wel sluiten zonder overheidssteun.

Tweede plek: tango-docent heeft er flink de balen van, 20% blijkt niet gevaccineerd maar dat betekent ook dat de partners veelal zullen stoppen, dus tussen de 30 en 40% verlies van leerlingen, geen vet op de botten door eerdere lockdowns, geen compensatie vanuit de overheid... dus uiteindelijk maar op een undergroundlocatie les gaan geven om controle te ontlopen.

Derde plek: docent stuurt mail rond: ik ben gevaccineerd, maar ik ga geen politieagent spelen. Doe alsjeblieft een zelftest thuis voordat je komt.

Van vrienden nog gehoord dat er bij een kleine cursusschool je óf een QR-code moet tonen óf ter plekken een zelftest.

Deze week twee keer uit eten geweest. Eerste tent vroeg alleen wat we wilde eten, konden gewoon doorlopen. Tweede vroeg een QR-code, maar niet iedereen kon die laten zien. Zag je die ondernemer denken: "ja, ik kan ze wegsturen maar dan heb ik geen geld, ik ben al maanden dichtgeweest en heb gewoon geld nodig, dus laat ik het er maar op wagen" - en uiteindelijk mochten we er eten.

Conclusie na (bijna) 1 week QR-verplichting: sommige (kleine) ondernemers hebben er flink de balen van en zoeken allerlei uitwegen om toch gewoon door te kunnen gaan en/of ze negeren de regels. En terecht vind ik, als ze geen compensatie krijgen worden ze door deze regels van onze overheid de afgrond ingeduwd.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:26:
[...]

Vandaar ook dat ik altijd kijk naar de totale cijfers en niet alleen naar de omgeving. En dan zie je dat vaccineren gewoon gemiddeld minder bijwerkingen heeft dan corona. Je kunt je daarnaast ook afvragen hoe iemand die al 2 weken ziek is van het vaccin zou reageren op de daadwerkelijke ziekte.

[removed]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ken niemand persoonlijk die langer dan 48u ziek is geweest.
Heb 10duizenden mensen geprikt zien worden (gewerkt op prik locatie als medische dienst)
- 2 anafylactische reacties goed behandeld
- 1 iemand CVA (voor het prikken al dus geen relatie
- 1 reanimatie maar de pacemaker bleek uiteindelijk kapot. In het nieuws vergaten ze dat even te vermelden.
- honderden flauwvallers van angst/hyperventilatie en andere klachten eerder gerelateerd aan de warmte e.d.

Echt direct op de vaccinatie te herleiden was op 2 handen te tellen.

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:34:
Ik ken niemand persoonlijk die langer dan 48u ziek is geweest.
Heb 10duizenden mensen geprikt zien worden (gewerkt op prik locatie als medische dienst)
- 2 anafylactische reacties goed behandeld
- 1 iemand CVA (voor het prikken al dus geen relatie
- 1 reanimatie maar de pacemaker bleek uiteindelijk kapot. In het nieuws vergaten ze dat even te vermelden.
- honderden flauwvallers van angst/hyperventilatie en andere klachten eerder gerelateerd aan de warmte e.d.

Echt direct op de vaccinatie te herleiden was op 2 handen te tellen.
En ik ken letterlijk maar 1 iemand die (echt) last heeft gehad van corona.

N=1 ;)

Mijn klachten begonnen binnen 12 a 24 uur na vaccinatie (zowel 1e als 2e), de lijst is te lang om op te noemen.

• Cartman!
  • Niet online
Daar doen we niet aan in dit topic. Heb je ook wat bronnen met statistiek dat er zoveel problemen zijn met mensen die langdurig ziek zijn van het vaccin?

• ArcticWolf
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:34:
[...]

Vandaar ook dat ik altijd kijk naar de totale cijfers en niet alleen naar de omgeving. En dan zie je dat vaccineren gewoon gemiddeld minder bijwerkingen heeft dan corona. Je kunt je daarnaast ook afvragen hoe iemand die al 2 weken ziek is van het vaccin zou reageren op de daadwerkelijke ziekte.
Dat laatste valt dus helemaal niks over te zeggen. Je weet niet wat je immuun systeem met het virus of vaccin doet. Enige is dat je een response krijgt, of die nou goed is of slecht...

• 42erik
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:38:
[...]

Doe je het er om, weer hetzelfde plaatje als eerder deze week met als einddatum 23 oktober?
wow... dat is wel echt heel erg met feiten spelen om je gelijk te krijgen zo....

Niet heel netjes vind ik

• ArcticWolf
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:38:
[...]

Daar doen we niet aan in dit topic. Heb je ook wat bronnen met statistiek dat er zoveel problemen zijn met mensen die langdurig ziek zijn van het vaccin?
Vraag dat aan Lareb... ik heb in ieder geval nooit meer wat van mijn meldingen gehoord.

• Cartman!
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:40:
[...]

Vraag dat aan Lareb... ik heb in ieder geval nooit meer wat van mijn meldingen gehoord.
Je zegt:
Ik ken helaas genoeg mensen die langer dan 2 weken ziek zijn geweest van het vaccin met ernstige klachten zonder dat er een "oplossing" was.
dan moet dat met feiten te onderbouwen zijn toch?

• 42erik
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/24...len-overleg-morgen-verder

Het demissionaire kabinet is er na uren vergaderen over nieuwe coronamaatregelen op het Catshuis nog niet uit. Deels zijn er besluiten gevallen, deels niet, zeggen ingewijden. Maar over welke besluiten het gaat is niet duidelijk. Het overleg gaat morgen verder.

Niet alleen hier vinden we het hele gedoe complex

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:40:
[...]

Jij komt ermee.

Mijn N was nog een goede 14.000. Die van jou slechts 1.

Mijn N over hoeveel zieke corona is niet van toepassing. Hele eerste golf op de IC gestaan. Dus die N is iets hoger dan gemiddeld.

• redwing
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:38:
[...]

Dat laatste valt dus helemaal niks over te zeggen. Je weet niet wat je immuun systeem met het virus of vaccin doet. Enige is dat je een response krijgt, of die nou goed is of slecht...
Punt is dat als je op het virus-gedeelte reageert, je dat ook bij het virus zelf zou doen. Maar dan waarschijnlijk met een hogere dosis ineens. Als je op de stof eromheen reageert is dat wat anders, maar normaal gesproken is dat een allergische reactie en dan is het fel maar niet te lang. Een langdurige reaktie op het vaccin zou dus zeer waarschijnlijk ook optreden bij het virus, maar dan heftiger.

[removed]

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
TerraGuy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:33:
Wat ik nog niet lees (misschien mis ik het), is dat ondernemers een probleem in de schoenen wordt geschoven. Ik volg bijv meerdere cursussen bij kleine ondernemingen, en die worden aardig geraakt door die QR-verplichting. Terwijl er - voor zover ik weet - geen compensatie tegenover staat voor gemiste inkomsten.

Voorbeeldje: bij 1 plek bleek niemand in het gebouw een mondkapje te dragen, en gaan ze ook niet controleren op QR-code. Ze hebben daar al gauw 40-50% ongevaccineerden verwachten ze, dus dan kunnen ze de tent wel sluiten zonder overheidssteun.

Tweede plek: tango-docent heeft er flink de balen van, 20% blijkt niet gevaccineerd maar dat betekent ook dat de partners veelal zullen stoppen, dus tussen de 30 en 40% verlies van leerlingen, geen vet op de botten door eerdere lockdowns, geen compensatie vanuit de overheid... dus uiteindelijk maar op een undergroundlocatie les gaan geven om controle te ontlopen.

Derde plek: docent stuurt mail rond: ik ben gevaccineerd, maar ik ga geen politieagent spelen. Doe alsjeblieft een zelftest thuis voordat je komt.

Van vrienden nog gehoord dat er bij een kleine cursusschool je óf een QR-code moet tonen óf ter plekken een zelftest.

Deze week twee keer uit eten geweest. Eerste tent vroeg alleen wat we wilde eten, konden gewoon doorlopen. Tweede vroeg een QR-code, maar niet iedereen kon die laten zien. Zag je die ondernemer denken: "ja, ik kan ze wegsturen maar dan heb ik geen geld, ik ben al maanden dichtgeweest en heb gewoon geld nodig, dus laat ik het er maar op wagen" - en uiteindelijk mochten we er eten.

Conclusie na (bijna) 1 week QR-verplichting: sommige (kleine) ondernemers hebben er flink de balen van en zoeken allerlei uitwegen om toch gewoon door te kunnen gaan en/of ze negeren de regels. En terecht vind ik, als ze geen compensatie krijgen worden ze door deze regels van onze overheid de afgrond ingeduwd.
Een QR code controleren is niet moeilijk en duurt niet lang. Waarom zouden deze ondernemers compensatie moeten krijgen? Het probleem zit namelijk aan de kant van de ongevaccineerden. Stop die lekker in lockdown, dan zijn ze snel om en dan hebben die ondernemers ook geen problemen meer.

• CR2032
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:21:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe ze ze binnen gaan houden. Hoewel die Oostenrijkers niet zo moeilijk zijn vaak.
Inderdaad. Het is blijft ongelofelijk ingewikkeld. Maar het moet vooral op een andere manier, de huidige aanpak werkt niet. Er zou veel meer geëxperimenteerd moeten worden met nieuwe maatregelen in plaats van een herhaling van zetten.

Iedereen een beetje tevreden proberen te stellen heeft als resultaat dat niemand tevreden is.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Tk55 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:46:
[...]

Een QR code controleren is niet moeilijk en duurt niet lang. Waarom zouden deze ondernemers compensatie moeten krijgen? Het probleem zit namelijk aan de kant van de ongevaccineerden. Stop die lekker in lockdown, dan zijn ze snel om en dan hebben die ondernemers ook geen problemen meer.
Vanwege de verminderde hoeveelheid klanten. Omdat je ze dus wegstuurt als ze rood zijn.

• ArcticWolf
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:40:
[...]

Je zegt:

[...]

dan moet dat met feiten te onderbouwen zijn toch?
Ik ben deze discussie ook echt zat. Deze stats worden nergens geregistreerd of heb het kunnen vinden, Lareb brengt helemaal geen bericht daarover naar buiten...

Het is altijd "kan niet", "bestaat niet", "dan had je waarschijnlijk al wat" hier in het topic.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je mijn klachten niet ondervind in de toekomst :>

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2021 22:48 ]

• Cartman!
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
Ik ben deze discussie ook echt zat. Deze stats worden nergens geregistreerd of heb het kunnen vinden, Lareb brengt helemaal geen bericht daarover naar buiten...

Het is altijd "kan niet", "bestaat niet", "dan had je waarschijnlijk al wat" hier in het topic.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je mijn klachten niet ondervind in de toekomst :>
Ik hoop dat niemand die klachten krijgt maar als mensen met bosjes zouden neervallen na t vaccineren, dan was dat wel lang en breed in de media geweest denk je niet?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
TerraGuy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:33:

En allemaal staan ze straks te roepen dat het niet eerlijk is dat hun sector weer wordt gesloten. Want ze kunnen er helemaal niks aan doen. En bij hun wordt echt niemand besmet.

Het echte slachtoffer is het bedrijf dat wel netjes controleert, en straks toch wordt gesloten.

Ik zou veel liever zien dat er een enorm blik "secret shoppers" wordt opengetrokken om te controleren op de naleving. En bij de 1e overtreding wordt een bedrijf direct 2 weken gesloten. Of een boete die zo hoog is dat de eigenaar een paar weken voor niks werkt. Zo werkt dat ook bij de verkoop van alcohol. En reken er maar op dat ieder bedrijf hun kassamedewerkers of portiers en barpersoneel serieus aanspoort om goed te controleren.

TheS4ndm4n#1919

• ArcticWolf
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:49:
[...]

Ik hoop dat niemand die klachten krijgt maar als mensen met bosjes zouden neervallen na t vaccineren, dan was dat wel lang en breed in de media geweest denk je niet?
Langdurige bijwerkingen! en nee daar wordt niet over gecommuniceerd.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:26:
waar nog steeds geen tientallen mensen zijn, dus nog steeds een kleinere kans een besmette te vinden
Er zijn meer als genoeg kansen. Een gevaccineerde die onbedoeld iets meesleept, wellicht schoolgaande kinderen gevaccineerd of ongevaccineerd. 71% van de besmettingen kan nu geen bron van bepaald worden, voldoende gelegenheid.
ninjazx9r98 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:38:
Het plaatje laat uitstekend het trendverloop zien en de belangrijkste persconferenties staan erop gemarkeerd waarin de coronapas aangekondigd, geïntroduceerd en aangescherpt werd. Het coronasdashboard toont daarbij geen inloop vaccinaties, dit grafiekje wel. Vergeet niet, dit is de informatie die ook getoond wordt aan het kabinet en de Tweede Kamer, dus een prima plaatje al met al. Hooguit maken we komend weekend kans op een recenter plaatje als de nieuwe Catshuis stukken online gezet worden.

De vaccinatiegraad gaat niet veel meer stijgen. De Jonge droomt van 90%, het OMT van 95% en beiden zullen nog lang moeten gaan wachten daarop. Specifiek jagen op ongevaccineerden kan averechts werken en het verzet nog meer verharden.

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ8e1SCLfOCXrhibJ6BJuV7jVqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wMv1LwTk7XfE0yUmJOwso4Hu.png?f=fotoalbum_large
(bron)

Het aandeel twijfelaar is nihil geworden volgens het RIVM. Dat laat dan de harde kern over die om redenen niet wil prikken. Ik betwijfel dat hard optreden tegen deze groep nog veel zieltjes zal winnen.
Met 15% van de bevolking 100% van het effect halen? Succes gewenst alvast.

Het probleem van die ondernemers dat een QR controle doen ze inkomsten gaat kosten. Klanten die wegblijven bij ze. Ze volgen dan de wet, maar worden er feitelijk voor gestraft omdat hun inkomsten minder worden. Daar ligt het dilemma.

• RocketKoen
Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:47:
[...]

Vanwege de verminderde hoeveelheid klanten. Omdat je ze dus wegstuurt als ze rood zijn.
Krijgt de Gal en Gal ook compensatie voor alle tieners die ze moeten wegsturen? Of Holland Casino?

TheS4ndm4n#1919

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

[...]

Je kan ook de verplichting bij de bezoeker leggen. Boetebedrag flink opschroeven e.a. nare gevolgen eraan koppelen, maar dat is dan weer niet fair. Ik snap best dat de ondernemers niet de juiste personen zijn om dit te vragen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

RocketKoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:52:
[...]

Krijgt de Gal en Gal ook compensatie voor alle tieners die ze moeten wegsturen? Of Holland Casino?
Ik zeg niet dat ik voor ben.
Ik verduidelijkte de post alleen wat.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RocketKoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:50:
Ik zou veel liever zien dat er een enorm blik "secret shoppers" wordt opengetrokken om te controleren op de naleving. En bij de 1e overtreding wordt een bedrijf direct 2 weken gesloten. Of een boete die zo hoog is dat de eigenaar een paar weken voor niks werkt. Zo werkt dat ook bij de verkoop van alcohol. En reken er maar op dat ieder bedrijf hun kassamedewerkers of portiers en barpersoneel serieus aanspoort om goed te controleren.
Even een reality check, maar werkelijk overal zijn ze dringen op zoek naar personeel. O-ver-al. Je kunt niet even een blik secret shoppers open trekken of een heel leger aan BOA's. Dat gaat gewoon nooit gebeuren omdat je er de mensen niet voor hebt.

Daar komt nog bij dat het draagvlak er gewoon niet meer is omdat veel mensen inmiddels wel klaar zijn met het 'nog even doorbijten' wetende dat het beleid van ons kabinet gewoon keihard faalt op dit moment.

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 11-11-2021 22:55 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:50:
[...]

Omdat het niet zo vaak voorkomt dan?
Of wie houdt jou tegen om met hart van NL te praten? Bij Jinek aan te schuiven en bij hlf8 en al die andere shows waar elke dag wel iets te zeuren is?

En liever 3 weken bijwerkingen dan long covid toch? Dus misschien toch maar doorzetten?

• RocketKoen
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:50:
[...]

Over langdurige bijwerkingen wordt wel degelijk gecommuniceerd.
Maar dan moeten ze wel beginnen binnen een paar weken na de vaccinatie.

Het is absoluut onmogelijk om een medisch probleem maanden later nog te relateren aan een vaccin. Dat vaccin is namelijk al lang en breed uit je lichaam.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

CR2032 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:14:
Paniekzaaierij. De vaccins zijn gebaseerd op de allereerste variant.. En nog steeds uiterst effectief. Het grijpt gewoon in op het stukje eiwit wat heel erg belangrijk is vood het virus om ons te besmetten (aangrijppunt). Daar kan het virus simpelweg niet zoveel muteren (anders verliest het haar kracht). Het is anders dan bv influenzavaccin, daar creëren we via vaccins antistoffen aan tegen de makkelijk muteerbare "staart", en (nog) niet tegen de relatief stabiele "kop".

Als er eentje (deels) onduikt, dan passen we het vaccin wel aan.. Een nieuw killer virus moet komen van een nieuw virus (dat ook zo op kan poppen, statistisch gezidn kan dat ook gewoon volgende week zijn)

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:54:
[...]

Omdat het niet zo vaak voorkomt dan?
Of wie houdt jou tegen om met hart van NL te praten? Bij Jinek aan te schuiven en bij hlf8 en al die andere shows waar elke dag wel iets te zeuren is?

En liever 3 weken bijwerkingen dan long covid toch? Dus misschien toch maar doorzetten?
3 maanden*

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ook goed
Als jij dus hetzelfde reageert op echte corona ben je een jaar of langer de lul.

• RocketKoen
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:53:
[...]

Even een reality check, maar werkelijk overal zijn ze dringen op zoek naar personeel. O-ver-al. Je kunt niet even een blik secret shoppers open trekken of een heel leger aan BOA's. Dat gaat gewoon nooit gebeuren omdat je er de mensen niet voor hebt.

Daar komt nog bij dat het draagvlak er gewoon niet meer is omdat veel mensen inmiddels wel klaar zijn met het 'nog even doorbijten' wetende dat het beleid van ons kabinet gewoon keihard faalt op dit moment.
Het personeelstekort is een mythe.

Er is een tekort aan mensen die voor een slechte baas/bedrijf willen werken.
Er is een tekort aan mensen die slecht betaald werk willen doen.
Er is een tekort aan mensen die ondankbaar werk willen doen (voor weinig geld).
Er is een tekort aan mensen die de juiste opleiding/ervaring heeft voor de vacature.

Reken maar dat als de overheid €25/uur biedt voor een baan waarvoor je gekwalificeerd bent als je in staat bent om naar het café te gaan. Dan hebben ze net zoveel personeel als ze willen.

TheS4ndm4n#1919

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:00:
[...]

Grappig dat het nog steeds om maar 0,8 opname gaat bij een evenement met 100k mensen. Dan klinkt 94% indrukwekkend, maar in absolute zin kom je met hun berekening op 2m/25k x 0,8 = 64 opnames in totaal voor de hele groep ongevaccineerden. Dat strookt niet met de huidige opnametrend.
Dat begrijp ik ook niet helemaal, het is ook een berekening met een evenement met 100.000 mensen.

Nu kom ik niet in voetbalstadions, maar hoeveel evenementen met 100k mensen hebben wij eigenlijk per week?

En als je de voorbeeldberekening zou doen met evenementen van 100, 100 of 50 mensen, is de uitkomst dan hetzelfde (gecorigeerd voor bezoekersaantal uiteraard)?

PS. In augustus waren het het 1,8 miljoen mensen die nog geen immuniteit hebben opgebouwd. Dat zal nu nog wel gedaald zijn. (Bron)

[ Voor 16% gewijzigd door Wolly op 11-11-2021 23:07 ]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RocketKoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:58:
[...]

Het personeelstekort is een mythe.

Er is een tekort aan mensen die voor een slechte baas/bedrijf willen werken.
Er is een tekort aan mensen die slecht betaald werk willen doen.
Er is een tekort aan mensen die ondankbaar werk willen doen (voor weinig geld).
Er is een tekort aan mensen die de juiste opleiding/ervaring heeft voor de vacature.

Reken maar dat als de overheid €25/uur biedt voor een baan waarvoor je gekwalificeerd bent als je in staat bent om naar het café te gaan. Dan hebben ze net zoveel personeel als ze willen.
Een mythe? :+ Die is nieuw voor me. Ik heb het ook niet alleen over de horeca he. Ik kom bij best veel bedrijven over de vloer, maar ik zie echt héél vaak flyers waarmee ze vragen naar mensen. Heeft weinig met een mythe te maken.

Als de overheid 25 euro biedt voor zoiets dan vertrekt men gewoon bij hun andere baantjes en zitten ze daar weer met de handen in het haar.

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 11-11-2021 23:01 ]

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:51:
[...]
Er zijn meer als genoeg kansen. Een gevaccineerde die onbedoeld iets meesleept, wellicht schoolgaande kinderen gevaccineerd of ongevaccineerd. 71% van de besmettingen kan nu geen bron van bepaald worden, voldoende gelegenheid.
oh...mijn....

wil je nu gewoon niet snappen dat meer mensen een grotere kans geeft of wat? zo moeilijk is die niet hoor

• CR2032
  • Niet online
[...]

Het aandeel twijfelaar is nihil geworden volgens het RIVM. Dat laat dan de harde kern over die om redenen niet wil prikken. Ik betwijfel dat hard optreden tegen deze groep nog veel zieltjes zal winnen.

[...]
Hard optreden mogelijk niet.
Maar wat denk je ervan als iedereen die zich nu nog laat vaccineren zonder afspraak zo 100 euro krijgt uitbetaald.

Loopt het morgen storm bij de GGD, dikke rijen voor de deur.
Voor gratis geld is alles te koop, ook principes.

• RocketKoen
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:00:
[...]

Een mythe? :+ Die is nieuw voor me. Ik heb het ook niet alleen over de horeca he. Ik kom bij best veel bedrijven over de vloer, maar ik zie echt héél vaak flyers waarmee ze vragen naar mensen. Heeft weinig met een mythe te maken.
Moet je voor de lol eens solliciteren bij die bedrijfjes.
In Amerika speelt hetzelfde verhaal. Een paar weken geleden een journalist die op honderden vacatures had gereageerd van bedrijven die dat soort posters hebben hangen (vooral horeca).
Hij kreeg maar bij een paar procent uberhaubt een reactie. En dan bleek vaak ook nog eens dat ze een veel lager salaris boden dan wat op de poster stond.

Het is een smoesje van bedrijven om het huidige personeel meer werk te geven zonder ze extra te betalen. "Het is maar tijdelijk. We zoeken extra personeel, maar niemand wil werken".

TheS4ndm4n#1919

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:21:
[...]

Niet. Uit het nieuwsbericht hierover:
De lockdown houdt in dat ongevaccineerden hun huis alleen uit mogen om te gaan werken, essentiële boodschappen te doen of een ommetje te maken. Ze mogen al niet meer naar restaurants, theaters of gebruikmaken van skiliften. Oostenrijk voert een zogeheten 2G-beleid. Het coronatoegangsbewijs is dan alleen nog maar te verkrijgen als je gevaccineerd of recent genezen bent van corona, niet meer na een negatieve test.
Oftewel, de Oostenrijker kan gewoon de deur uit maar is behalve voor essentiële zaken nergens meer welkom. Dat houdt mensen dan vanzelf binnen. Althans, dat is de theorie. In de praktijk zullen mensen elkaar hier en daar nog opzoeken: denk aan een thuisfeestje oid.

March of the Eagles

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RocketKoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:04:
[...]

Moet je voor de lol eens solliciteren bij die bedrijfjes.
In Amerika speelt hetzelfde verhaal. Een paar weken geleden een journalist die op honderden vacatures had gereageerd van bedrijven die dat soort posters hebben hangen (vooral horeca).
Hij kreeg maar bij een paar procent uberhaubt een reactie. En dan bleek vaak ook nog eens dat ze een veel lager salaris boden dan wat op de poster stond.

Het is een smoesje van bedrijven om het huidige personeel meer werk te geven zonder ze extra te betalen. "Het is maar tijdelijk. We zoeken extra personeel, maar niemand wil werken".
Nouja, de Britten hebben in elk geval een tekort aan vrachtwagenchauffeurs O-)

March of the Eagles

• gekkie
In het beste geval nog 6,4% te winnen, ik ben een andere definitie van nihil gewend.
Daarnaast verwacht ik met genoeg en lang genoeg duimschroeven aandraaien dat ook uit de categorie "nee", nog wel wat te halen valt.
Een heleboel mensen zijn vooral heel principieel zolang het hun zelf (ogenschijnlijk) niets kost om dat te zijn.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Mogen kinderen onder de twaalf bij 2G wel nog naar een 2G locatie?

Huidige beeldvorming:
Als niet gevaccineerd persoon moet je bang zijn voor een gevaccineerd persoon. Dus wordt je vrijheid afgenomen om je te beschermen.

Lolz

[ Voor 56% gewijzigd door horizon1978 op 11-11-2021 23:12 ]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

gekkie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:08:
[...]

In het beste geval nog 6,4% te winnen, ik ben een andere definitie van nihil gewend.
Daarnaast verwacht ik met genoeg en lang genoeg duimschroeven aandraaien dat ook uit de categorie "nee", nog wel wat te halen valt.
Een heleboel mensen zijn vooral heel principieel zolang het hun zelf (ogenschijnlijk) niets kost om dat te zijn.
Ik kan dit anders nog wel even volhouden hoor O-) Blijf vooral de duimschroeven aandraaien. Kijk ik vanaf de zijlijn wel toe hoe het alsnog compleet de mist in gaat :>

• CR2032
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:55:
[...]

Paniekzaaierij. De vaccins zijn gebaseerd op de allereerste variant.. En nog steeds uiterst effectief. Het grijpt gewoon in op het stukje eiwit wat heel erg belangrijk is vood het virus om ons te besmetten (aangrijppunt). Daar kan het virus simpelweg niet zoveel muteren (anders verliest het haar kracht). Het is anders dan bv influenzavaccin, daar creëren we via vaccins antistoffen aan tegen de makkelijk muteerbare "staart", en (nog) niet tegen de relatief stabiele "kop".

Als er eentje (deels) onduikt, dan passen we het vaccin wel aan.. Een nieuw killer virus moet komen van een nieuw virus (dat ook zo op kan poppen, statistisch gezidn kan dat ook gewoon volgende week zijn)
Integendeel, helaas. Hoe langer het duurt hoe hoger het risico dat de 'spikes' muteren dat er andere receptoren ontstaan. Daarom is het zo belangrijk dat deze brand snel wordt geblust.

New variants can cause issues for scientists creating vaccines as it's not yet clear whether or not vaccines that have already been developed will work due to a mutation in spike protein.

There are fears the new mutations will be able to dodge the immune system, even after vaccination or previous infection

https://www.the-sun.com/n...surge-cases-virus-thrive/

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:54
[...]

Het plaatje laat uitstekend het trendverloop zien en de belangrijkste persconferenties staan erop gemarkeerd waarin de coronapas aangekondigd, geïntroduceerd en aangescherpt werd. Het coronasdashboard toont daarbij geen inloop vaccinaties, dit grafiekje wel. Vergeet niet, dit is de informatie die ook getoond wordt aan het kabinet en de Tweede Kamer, dus een prima plaatje al met al. Hooguit maken we komend weekend kans op een recenter plaatje als de nieuwe Catshuis stukken online gezet worden.

De vaccinatiegraad gaat niet veel meer stijgen. De Jonge droomt van 90%, het OMT van 95% en beiden zullen nog lang moeten gaan wachten daarop. Specifiek jagen op ongevaccineerden kan averechts werken en het verzet nog meer verharden.
Prima plaatje mits juist gebruikt en dat is waar het voor de tweede keer aan schort. Je probeert mensen zand in de ogen te strooien door net te doen of het plaatje recent is of in ieder geval iets bewijst over het vaccinatie verloop na de laatste maatregelen.
@hoevenpe zegt dat vaccinatie fors toenemen en jouw reactie is het plaatje t/m 23 oktober als bewijs dat het niet zo is. Had er dan meteen bij gezet wat je nu schrijft in plaats van iets anders te suggereren, zou bijna vragen of je politieke ambities hebt.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

RocketKoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:52:
[...]

Eh? Die bedrijven hebben hun business succesvol opgebouwd met die beperkingen, hun prijzen en strategieën daarop aangepast, wetswijzigingen werden lang en breed van tevoren aankondigt zodat ze konden anticiperen etc. Als zij opeens 30-40% klanten zouden verliezen door een bliksemsnel ingevoerde maatregel vanuit de overheid zonder enige compensatie hebben ze ook gewoon een probleem. Zeker als ze al flink ingeteerd hebben op hun spaarpot in de afgelopen 1,5 jaar.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• 42erik
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:08:
[...]

Ok, laten we getallen eens fatsoenlijk doorrekenen dan

Als we van elk interval het midden pakken hebben we
8.9% aan nee, 1.05 aan ja en 2.95 aan twijfel. Dat maakt totaal 12.9% (wat matched met de 87.1% die er al zijn).

Procentueel geeft dat
Nee: 69% van de restgroep
Ja: 8.1% van de restgroep
Twijfel: 22.9% van de restgroep

Nee, dat zou ik ook niet nihil noemen

• 42erik
  • Niet online
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:11:
[...]

Ik kan dit anders nog wel even volhouden hoor O-) Blijf vooral de duimschroeven aandraaien. Kijk ik vanaf de zijlijn wel toe hoe het alsnog compleet de mist in gaat :>
waarom eigenlijk?

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Omdat ik nog altijd zelf besluit wat ik doe met m'n lichaam en ik nog steeds statistisch gezien vrijwel geen kans loop ernstig ziek te worden én vaccineren het overdragen van het virus niet stopt. Daarbij zou het voor mij weinig uitmaken als ik me wél laat vaccineren omdat ik weiger mee te werken aan de coronapas. Vaccineren is gewoon persoonlijke keuze die goed afgewogen is. De coronapas is een principekwestie voor me. Dat ik dan steeds meer buitengesloten ga worden is dan maar zo en zal voor mij nooit een reden zijn me te laten vaccineren.

Daar komt nog bij dat ik vrijwel zeker al een keer Covid heb gehad. Meermaals (vooral in het begin) in nauw contact geweest met mensen die flink ziek waren en vervolgens zelf ook licht ziekjes geweest. Meerdere klanten die het hadden en meerdere mensen om me heen in de zorg die nogal eens wat 'mee naar huis nemen'. Als ik me zou kunnen laten testen op antistoffen zou ik daar nu nog een afspraak voor maken, en dan niet eens voor een QR code, maar om van het gezeik af te zijn dat ik onderdeel van het probleem zou zijn.

@gekkie Dat van de categorieën moet je wat duidelijker over zijn want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

[ Voor 31% gewijzigd door SomerenV op 11-11-2021 23:24 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Interessant rekenvoorbeeld, maar de praktijk is altijd wat complexer. Ik ben benieuwd tot hoever de theorie overeen zou komen met de praktijk. Mensen zoeken elkaar toch op, dat zagen we ook tijdens de lockdown van vorig jaar.

March of the Eagles

• gekkie
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:11:
[...]
Ah een categorie 2, 3, 4 of 5je ?

• 42erik
  • Niet online
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:19:
[...]

Omdat ik nog altijd zelf besluit wat ik doe met m'n lichaam en ik nog steeds statistisch gezien vrijwel geen kans loop ernstig ziek te worden én vaccineren het overdragen van het virus niet stopt. Daarbij zou het voor mij weinig uitmaken als ik me wél laat vaccineren omdat ik weiger mee te werken aan de coronapas. Vaccineren is gewoon persoonlijke keuze die goed afgewogen is. De coronapas is een principekwestie voor me. Dat ik dan steeds meer buitengesloten ga worden is dan maar zo en zal voor mij nooit een reden zijn me te laten vaccineren.

Daar komt nog bij dat ik vrijwel zeker al een keer Covid heb gehad. Meermaals (vooral in het begin) in nauw contact geweest met mensen die flink ziek waren en vervolgens zelf ook licht ziekjes geweest. Meerdere klanten die het hadden en meerdere mensen om me heen in de zorg die nogal eens wat 'mee naar huis nemen'. Als ik me zou kunnen laten testen op antistoffen zou ik daar nu nog een afspraak voor maken, en dan niet eens voor een QR code, maar om van het gezeik af te zijn dat ik onderdeel van het probleem zou zijn.

@gekkie Dat van de categorieën moet je wat duidelijker over zijn want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.
ok, dat is een lijst van dingen waarom het voor jou geen voordeel zou bieden. Maar zo'n 85% van de maatschappij zou het fijn van je vinden. Ik lees geen nadelen van een vaccin in je stuk, dus waarom niet? Baat het niet dan schaadt het niet enzo

• redwing
  • Nu online
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:48:
[...]

Bijwerkingen worden geregistreerd en de cijfers daarvan komen ook wel eens voorbij. Dat het gemiddeld veel beter is om te vaccineren wil niet zeggen dat er her en der iemand tussen zit die juist klachten van het vaccin krijgt. Helaas natuurlijk, maar zo werkt het nu eenmaal. Dus ik weet zeker dat het kan, maar dat wil niet zeggen dat vaccineren dus slecht is. Als ik jou was zou ik een volgende keer ook niet laten vaccineren of iig met zware controle, maar hiermee val je naar mijn idee onder de 'niet kunnen vaccineren' groep.
Maar dit wil niet zeggen dat vaccineren dus een groot risico heeft. Het zegt wel dat er altijd een risico is, maar dat risico is wel een stuk kleiner dan van het virus zelf.

[removed]

• RocketKoen
XWB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:06:
[...]

Nouja, de Britten hebben in elk geval een tekort aan vrachtwagenchauffeurs O-)
True. Maar daar heb je een groot rijbewijs voor nodig.
Hun tekort komt omdat de rijexamens heel lang niet door konden gaan.

TheS4ndm4n#1919

• gekkie
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:19:
[...]

M'n eerdere lijstje met voor de vuist weg redenen waarom niet.

• redwing
  • Nu online
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:28:
[...]

ok, dat is een lijst van dingen waarom het voor jou geen voordeel zou bieden. Maar zo'n 85% van de maatschappij zou het fijn van je vinden. Ik lees geen nadelen van een vaccin in je stuk, dus waarom niet? Baat het niet dan schaadt het niet enzo
Punt is nog steeds dat voor elke leeftijdsgroep vaccineren er voor zorgt dat je minder last van een besmetting hebt. Je zult er al niet snel aan dood gaan, maar een verschil tussen een paar weken heel ziek op bed tegenover een paar dagen snotteren lijkt het me al waard. En dat is wel een risico dat statistisch heel reëel is.

Daarnaast voorkomt het een heel gedeelte van de besmettelijkheid. Het is uiteindelijk een geschat verschil van minstens 50% minder besmettelijkheid. Die 50% vertalen naar nutteloos is nogal kort door de bocht.

Ik zou dus eerder willen aangeven dat er wel degelijk veel winst is voor degene zelf en dat het voor de rest van de maatschappij ook nog eens heel fijn is. Het 1e moet echter voorop staan naar mijn idee.

[removed]

• ArcticWolf
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:28:
[...]

Bijwerkingen worden geregistreerd en de cijfers daarvan komen ook wel eens voorbij. Dat het gemiddeld veel beter is om te vaccineren wil niet zeggen dat er her en der iemand tussen zit die juist klachten van het vaccin krijgt. Helaas natuurlijk, maar zo werkt het nu eenmaal. Dus ik weet zeker dat het kan, maar dat wil niet zeggen dat vaccineren dus slecht is. Als ik jou was zou ik een volgende keer ook niet laten vaccineren of iig met zware controle, maar hiermee val je naar mijn idee onder de 'niet kunnen vaccineren' groep.
Maar dit wil niet zeggen dat vaccineren dus een groot risico heeft. Het zegt wel dat er altijd een risico is, maar dat risico is wel een stuk kleiner dan van het virus zelf.
Het ging ook niet over mijn persoonlijke situatie, maar meer over het verhaal waarom die laatste 15% zich niet laat enten... en op 1 of andere manier kwamen we op mijn situatie uit :+

Ik blijf het wel frappant vinden dat de pro-vaxers hier de mensen met bijwerkingen als niet bestaand afdoen... terwijl ze zich niet kunnen inleven in de visie/gevoelens van een anti-vaxer.
Maar dat is blijkbaar een menselijk dingetje.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:28:
[...]

Ik geloof oprecht niet dat de 85% ook maar iets merkt als ik me ga laten vaccineren, alleen al om het feit dat ik ver buiten de risicogroep val en eigenlijk nooit naar feesten ofzo ga. Ben ook geen heel sociaal dier dus mij zie je weinig in grote groepen rondhangen voor de gezelligheid. Uiteindelijk zal toch iedereen een keer het virus krijgen, dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.

Hoe moeilijk is het om de keuze van iemand te respecteren? Als ik een formulier zou kunnen ondertekenen waarmee ik af zie van IC-opname zou ik het ook direct doen, puur omdat de kans dat ik ooit opgenomen ga worden door Covid 0,heel weinig is. Dat de kans op bijwerkingen door vaccinatie ook klein is wil niet zeggen dat ik me dan maar moet laten vaccineren. Een paracetamol is ook veilig (tenzij je helemaal los gaat) maar dat wil niet zeggen dat ik bij een beetje koppijn meteen zo'n pilletje pak, om maar wat te noemen. Dat iets veilig is, wil niet automatisch zeggen dat je geen nee meer mag zeggen.

Vergeet ook niet dat enorm veel mensen zich hebben laten vaccineren uit angst buitengesloten te worden, niet vanuit de overtuiging dat ze qua gezondheid er wat aan hebben, of dat ze anderen er mee helpen. Zou me niet verbazen als dat bij toekomstige vaccinaties nog wel een dingetje kan gaan worden.
gekkie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:32:
[...]

M'n eerdere lijstje met voor de vuist weg redenen waarom niet.
Je bedoelt je lijstje met generalisaties? ;)
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:33:
[...]

Punt is nog steeds dat voor elke leeftijdsgroep vaccineren er voor zorgt dat je minder last van een besmetting hebt. Je zult er al niet snel aan dood gaan, maar een verschil tussen een paar weken heel ziek op bed tegenover een paar dagen snotteren lijkt het me al waard. En dat is wel een risico dat statistisch heel reëel is.

Daarnaast voorkomt het een heel gedeelte van de besmettelijkheid. Het is uiteindelijk een geschat verschil van minstens 50% minder besmettelijkheid. Die 50% vertalen naar nutteloos is nogal kort door de bocht.

Ik zou dus eerder willen aangeven dat er wel degelijk veel winst is voor degene zelf en dat het voor de rest van de maatschappij ook nog eens heel fijn is. Het 1e moet echter voorop staan naar mijn idee.
Zoals gezegd is de kans vrij groot dat ik het al gehad heb. Weliswaar anderhalf jaar geleden helemaal in het begin, maar goed. Ik ken overigens ook bijna niemand van mijn leeftijdsgroep (30) die (heel) ziek is geweest. Wel een paar mensen die ondanks vaccinatie wél flink ziek zijn geworden, waarvan er eentje nu na een paar weken nog steeds thuis zit en al moe wordt van de vaatwasser leegmaken (vrouw van rond de 50). Overigens ook mensen die zonder vaccinatie flink ziek zijn geweest, maar toen was grootschalig testen nog geen dingetje.

[ Voor 33% gewijzigd door SomerenV op 11-11-2021 23:44 ]

• gekkie
ArcticWolf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:34:
[...]
Het ging ook niet over mijn persoonlijke situatie, maar meer over het verhaal waarom die laatste 15% zich niet laat enten... en op 1 of andere manier kwamen we op mijn situatie uit :+

Ik blijf het wel frappant vinden dat de pro-vaxers hier de mensen met bijwerkingen als niet bestaand afdoen... terwijl ze zich niet kunnen inleven in de visie/gevoelens van een anti-vaxer.
Maar dat is blijkbaar een menselijk dingetje.
Als ik het me wel herinner was jij diegene met de huisarts met aardig wat antibiotica voor de klachten ?

Ik ben er toen wel degelijk serieus op in gegaan dat je prima klachten kunt hebben die zich openbaren na vaccinatie, maar dat deze niet zozeer direct veroorzaakt hoeven zijn door vaccinatie als die antibiotica helpt.
Tevens kun je je dan zoals andere ook al weer aangegeven hebben je afvragen hoe jouw lichaam op een werkelijke covid-infectie zou reageren, daar zit immers geen automatische rem op / einde aan zoals bij een vaccinatie.

• gekkie
SomerenV schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:35:
Je bedoelt je lijstje met generalisaties? ;)
Ik denk niet dat ik ze hier alle bij benadering 0.15 a 0.2 * 17 miljoen individueel neer ga plempen nee :+
Maar je zult dan wellicht ook wel heel principieel tegen generaliseren zijn ?

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:29
https://www.rtlnieuws.nl/...omt-lockdown-coronavaccin

Nou daar gaan we hoor. Doodsteek voor de horeca.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:33:
[...]

Ook zeker hele valide punten, en zeker goede redenen om te vaccineren.

Ik vraag me oprecht af "why the hell not", aangezien het geen nadeel voor jezelf heeft en wel voor de maatschappij, aangezien 1,5miljoen x "kleine kans" momenteel nog genoeg is om een zorgissue te creëren.

Maar daar geeft @SomerenV helaas geen antwoord op
Pagina: 1 ... 37 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.