42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:28:
[...]
ok, dat is een lijst van dingen waarom het voor jou geen voordeel zou bieden.
Maar zo'n 85% van de maatschappij zou het fijn van je vinden. Ik lees geen nadelen van een vaccin in je stuk, dus waarom niet? Baat het niet dan schaadt het niet enzo
Ik geloof oprecht niet dat de 85% ook maar iets merkt als ik me ga laten vaccineren, alleen al om het feit dat ik ver buiten de risicogroep val en eigenlijk nooit naar feesten ofzo ga. Ben ook geen heel sociaal dier dus mij zie je weinig in grote groepen rondhangen voor de gezelligheid. Uiteindelijk zal toch iedereen een keer het virus krijgen, dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.
Hoe moeilijk is het om de keuze van iemand te respecteren? Als ik een formulier zou kunnen ondertekenen waarmee ik af zie van IC-opname zou ik het ook direct doen, puur omdat de kans dat ik ooit opgenomen ga worden door Covid 0,heel weinig is. Dat de kans op bijwerkingen door vaccinatie ook klein is wil niet zeggen dat ik me dan maar
moet laten vaccineren. Een paracetamol is ook veilig (tenzij je helemaal los gaat) maar dat wil niet zeggen dat ik bij een beetje koppijn meteen zo'n pilletje pak, om maar wat te noemen. Dat iets veilig is, wil niet automatisch zeggen dat je geen nee meer mag zeggen.
Vergeet ook niet dat enorm veel mensen zich hebben laten vaccineren uit angst buitengesloten te worden, niet vanuit de overtuiging dat ze qua gezondheid er wat aan hebben, of dat ze anderen er mee helpen. Zou me niet verbazen als dat bij toekomstige vaccinaties nog wel een dingetje kan gaan worden.
Je bedoelt je lijstje met generalisaties?

redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:33:
[...]
Punt is nog steeds dat voor elke leeftijdsgroep vaccineren er voor zorgt dat je minder last van een besmetting hebt. Je zult er al niet snel aan dood gaan, maar een verschil tussen een paar weken heel ziek op bed tegenover een paar dagen snotteren lijkt het me al waard. En dat is wel een risico dat statistisch heel reëel is.
Daarnaast voorkomt het een heel gedeelte van de besmettelijkheid. Het is uiteindelijk een geschat verschil van minstens 50% minder besmettelijkheid. Die 50% vertalen naar nutteloos is nogal kort door de bocht.
Ik zou dus eerder willen aangeven dat er wel degelijk veel winst is voor degene zelf en dat het voor de rest van de maatschappij ook nog eens heel fijn is. Het 1e moet echter voorop staan naar mijn idee.
Zoals gezegd is de kans vrij groot dat ik het al gehad heb. Weliswaar anderhalf jaar geleden helemaal in het begin, maar goed. Ik ken overigens ook bijna niemand van mijn leeftijdsgroep (30) die (heel) ziek is geweest. Wel een paar mensen die ondanks vaccinatie wél flink ziek zijn geworden, waarvan er eentje nu na een paar weken nog steeds thuis zit en al moe wordt van de vaatwasser leegmaken (vrouw van rond de 50). Overigens ook mensen die zonder vaccinatie flink ziek zijn geweest, maar toen was grootschalig testen nog geen dingetje.
[
Voor 33% gewijzigd door
SomerenV op 11-11-2021 23:44
]