Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.030 views

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
ErA schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:40:
Hoe krijgen we Corona ooit onder controle als de lat cijfermatig daar wordt gelegd waar we nooit onder kunnen komen?
Kijk, jij stelt de slimme vragen 👍. Ik weet het antwoord trouwens niet maar dit verbaast me niets. Volgens mij begint hier aan redelijk consensus te ontstaan dat het kabinet veel te weinig doet voor een structurele oplossing van het beddentekort, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat ook een oplossing voor de korte termijn is.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:54
AFCAjax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:31:
[...]

In Duitsland schieten de besmettingen ook vreselijk hard omhoog, terwijl heel veel deelstaten daar 2G gebruiken. Dat werkt dus blijkbaar ook niet.
natuurlijk helpt dat niet direct. Dat snapt iedereen. Het doel is mensen bewegen om te vaccineren zodat het over een paar maanden beter kan worden. Er bestaat geen korte termijn wondermiddel.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
2G snap ik in landen waar de vaccinatiegraad laag ligt. Zoals in Oostenrijk.

Maar wij hebben een vaccinatiegraad van 83%, en dat gaat niet meer veel toenoemen, hoogstens een procent of 10 met veel dwang.

Die laatste 10% gaat geen factors verschil meer maken.

De maatschappij in tweeën delen en non-vaxxers uitsluiten vind om die reden onacceptabel. Persoonlijk kap ik met de QR als deze maatregel in gaat, ik ben fel tegen tweedeling.

Men moet meer gaan inzetten op basisregel voorlichting, thuiswerken en het opschalen van de zorg.

Dat laatste is natuurlijk lastig na 10 jaar VVD die de zorg heeft verschraald.

Pffft, deels emotionele rant dit, ik vind 2G echt onacceptabel, zelfs met goede onderbouwing, liever 3 andere maatregels.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@ErA zucht ga het niet vergelijken met griep misschien? Dan kan je het zelfs door 3 delen en kom je op waakzaam met 3,33 IC opnames.
Een belangrijke afspraak tijdens afgelopen influenzaseizoen was dat influenzapatiënten maximaal vijf dagen op de influenza-afdeling werden opgenomen. Daarna werden ze als gezegd ofwel ontslagen ofwel naar een andere verpleegafdeling overgeplaatst. Deze maatregel bleek zeer effectief in het reduceren van de opnameduur van 5,86 dagen vorig seizoen naar 4,61 dagen in 2017-2018.
https://www.medischcontac...iekenhuisbrede-aanpak.htm

https://www.rivm.nl/sites...steGolf_vs_TweedeGolf.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVMHLaxgIs-Kaaw3Q5m04bWd_xI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c0z8vHPd3oKtxIqdMAFYN0pp.png?f=fotoalbum_large

• Johan Bogle
P-Rock schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:47:
[...]

Misschien moet de betreffende supermarkt dan maar wat strenger handhaven.
het is vooral een probleem in de achterstandwijken onder lager opgeleiden. in andere wijken draagt vrijwel iedereen een mondmasker. Ik spreek over Utrecht en Amsterdam.

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:17
@ErA die routekaart en risiconiveau's zijn sowieso in de loop der tijd talloze keren veranderd. Het zegt niks. Ik zou me erg verbazen als we de indeling die je nu aanhaalt tot het einde der dagen blijven gebruiken.
Deze routekaart is bedoeld voor de epidemische fase. Het is nu nog zo dat 100 opnamen per dag een week later 400 opnamen per dag kunnen zijn. Dan is het logisch dat je de grens voor "nu moeten we gaan opletten" niet op het niveau zet dat de zorg nog nét aankan.

Ik denk dat we pas in de "endemische fase" komen als iedereen of corona gehad heeft, of gevaccineerd is. Mark Rutte heeft in het begin een (in mijn ogen wat onhandige) toespraak gehouden over het langetermijnperspectief, iets over groepsimmuniteit. Maar dat is iets dat wel heel lang zou kunnen gaan duren. Jaren zelfs. Dankzij de vaccins hebben we daar nu een enorme sprong in gemaakt. Maar ik denk dat voordat we kunnen gaan spreken over hoe de endemische fase er uit gaat zien, we eerst nog "even" de overgebleven 10 à 20% van de Nederlanders op een of andere manier immuniteit moeten laten opbouwen.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:13
_eLMo_ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:59:

Maar wij hebben een vaccinatiegraad van 83%, en dat gaat niet meer veel toenoemen, hoogstens een procent of 10 met veel dwang.

De maatschappij in tweeën delen en non-vaxxers uitsluiten vind om die reden onacceptabel. Persoonlijk kap ik met de QR als deze maatregel in gaat, ik ben fel tegen tweedeling.

Men moet meer gaan inzetten op basisregel voorlichting, thuiswerken en het opschalen van de zorg.

Pffft, deels emotionele rant dit, ik vind 2G echt onacceptabel, zelfs met goede onderbouwing, liever 3 andere maatregels.
Ben ik helemaal eens.

Overigens wat ik nog wel mis. Bij die 83% gevaccineerden daar worden de “herstelde” niet bij meegeteld neem ik? Dus kunnen we dan niet stellen dat deze cijfers en of immuniteit veel hoger ligt?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:53:
[...]

Waarom is dat relevant dan? De overheid kijkt blijkbaar niet naar de ligduur.
Hoe zou dat niet relevant zijn? Het levert een drievoudige druk op de zorg op.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Hoeveel procentpunt hoger dan je dat de vaccinatiegraad hier ligt? Hint: je hebt aan de vingers van 1 hand genoeg ;).

Oostenrijk: 63,8%
Nederland: 67,9%

Volledig gevaccineerd, hele bevolking. Het verschil bij 1 prik is wel wat groter…

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:12:
[...]

Hoeveel procentpunt hoger dan je dat de vaccinatiegraad hier ligt? Hint: je hebt aan de vingers van 1 hand genoeg ;).

Volledig gevaccineerd, hele bevolking. Het verschil bij 1 prik is wel wat groter…
Nu tel je de bevolking onder de 12 ook mee. En die kunnen zich niet laten vaccineren. Dus niet echt eerlijk 😉

Twitter

• Johan Bogle

de afgelopen 10 jaar zijn we elk jaar meer uit gaan geven aan zorg. Jij wil graag NOG meer uitgeven aan zorg? Ik zou liever anders uitgeven. Zorg dat procentueel meer van de centjes wordt besteed aan handjes aan het bed en minder aan overhead.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:15:
[...]

Nu tel je de bevolking onder de 12 ook mee. En die kunnen zich niet laten vaccineren. Dus niet echt eerlijk 😉
Maar aan beide kanten hè. En het was gewoon ff een snelle Google actie. Ik weet niet of Nederland meer jongeren heeft dan Oostenrijk.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:12:
[...]

En in Oostenrijk noemen ze dat getal beschamend...

Oostenrijk: lockdown ongevaccineerden aanstaande

De coronacijfers in Oostenrijk blijven stijgen en dus is de kans groot dat er een lockdown voor alleen ongevaccineerden wordt ingesteld. Dat heeft bondskanselier Alexander Schallenberg gezegd.

Het land overweegt al langer dergelijke maatregelen voor ongevaccineerden. Bij een IC-bezetting met coronapatiënten van 30 procent treden de lockdownregels voor ongevaccineerden in werking. De bezetting is nu 20 procent, maar stijgt snel.

De lockdown houdt in dat ongevaccineerden hun huis alleen uit mogen om te gaan werken, essentiële boodschappen te doen of een ommetje te maken. Ze mogen al niet meer naar restaurants, theaters of gebruikmaken van skiliften. Oostenrijk voert een zogeheten 2G-beleid. Het coronatoegangsbewijs is dan alleen nog maar te verkrijgen als je gevaccineerd of recent genezen bent van corona, niet meer na een negatieve test.

Volgens bondskanselier Schallenberg is de vaccinatiegraad in Oostenrijk "beschamend laag". 64 procent van de bevolking is volledig gevaccineerd.

• Tom-Z
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:15:
[...]

Maar ze kunnen wel verspreiden. Volgens mij is het "eerlijker" ze wel mee te tellen, want dat percentage geeft het best aan hoe goed de bevolking is beschermd tegen verspreiding. Maar Nederland pronkt graag met die "85%".
Je zegt toch ook niet "95% van de Nederlanders heeft een zwemdiploma" terwijl je daarbij de mensen die niet kúnnen leren zwemmen (baby's, gehandicapten) niet meerekent?

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:45

Van 17% ongevaccineerd naar 7% ongevaccineerd is best significant.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:18:
[...]

De coronacijfers in Oostenrijk blijven stijgen en dus is de kans groot dat er een lockdown voor alleen ongevaccineerden wordt ingesteld. Dat heeft bondskanselier Alexander Schallenberg gezegd.

Het land overweegt al langer dergelijke maatregelen voor ongevaccineerden. Bij een IC-bezetting met coronapatiënten van 30 procent treden de lockdownregels voor ongevaccineerden in werking. De bezetting is nu 20 procent, maar stijgt snel.

De lockdown houdt in dat ongevaccineerden hun huis alleen uit mogen om te gaan werken, essentiële boodschappen te doen of een ommetje te maken. Ze mogen al niet meer naar restaurants, theaters of gebruikmaken van skiliften. Oostenrijk voert een zogeheten 2G-beleid. Het coronatoegangsbewijs is dan alleen nog maar te verkrijgen als je gevaccineerd of recent genezen bent van corona, niet meer na een negatieve test.

Volgens bondskanselier Schallenberg is de vaccinatiegraad in Oostenrijk "beschamend laag". 64 procent van de bevolking is volledig gevaccineerd.
Ben ik de enige die deze zin "De lockdown houdt in dat ongevaccineerden hun huis alleen uit mogen om te gaan werken, essentiële boodschappen te doen of een ommetje te maken." Heel eng vind?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:09

St@m

@ Your Service

Newjersey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:21:
[...]

Ben ik de enige die deze zin "De lockdown houdt in dat ongevaccineerden hun huis alleen uit mogen om te gaan werken, essentiële boodschappen te doen of een ommetje te maken." Heel eng vind?
Dat denk ik, vorig jaar ging diezelfde stelling er namelijk in als zoete koek.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Dat is toch gewoon onze lockdown van begin dit jaar? Het enige verschil is dat het daar alleen voor een deel van de bevolking geldt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:25:
[...]

Dat is toch gewoon onze lockdown van begin dit jaar? Het enige verschil is dat het daar alleen voor een deel van de bevolking geldt...
Zoals @St@m opmerkt, precies hetzelfde deel zelfs. Alleen was toen iedereen ongevaccineerd

• Dennahz

Dennahz

[...]

Nope. Het is een ware hetze tegen mensen die de prik niet willen. Vrijwillig my ass. De voeten gaan gewoon steeds meer in het zand hoor op deze manier. Dat autoritaire gedrag mag echt eens stoppen. Het staat ze niet.

*knip*
Dit topic is niet jouw frustratie klep.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:05 ]

Twitter

• Newjersey
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:25:
[...]

En dat laatste deel geeft mij een unheimisch gevoel. Maar, het is natuurlijk geen segregatie.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:28:
[...]

Nope. Het is een ware hetze tegen mensen die de prik niet willen. Vrijwillig my ass. De voeten gaan gewoon steeds meer in het zand hoor op deze manier. Dat autoritaire gedrag mag echt eens stoppen. Het staat ze niet.

knip
Dat autoritaire gedrag van ik neem de prik niet mag echt eens stoppen. Het staat ze niet.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:05 . Reden: Quote aangepast ]

• Dennahz

Dennahz

Newjersey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:29:
[...]

En dat laatste deel geeft mij een unheimisch gevoel. Maar, het is natuurlijk geen segregatie.
Welnee, het is allemaal eigen keuze om uitgesloten te worden. Vervang het woord vaccinatie eens door wat anders en het land staat op z'n kop. Dit is gewoon vaccinatiedwang, niet meer, niet minder.

De media en het kabinet spelen het goed. 1 partij de schuld geven van alle ellende zodat niemand nog raar opkijkt als ze niks meer mogen. Chapeau.
Segafreak83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:31:
[...]

Dat autoritaire gedrag van ik neem de prik niet mag echt eens stoppen. Het staat ze niet.
*knip*
Het heeft een reden dat we dit argument niet gebruiken. Het klopt simpelweg niet.

[ Voor 49% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:09 ]

Twitter

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Tja, je moet wel eens iets in een samenleving. Ik moest verplicht 16 maanden militaire dienst uitzitten. Kreeg je ook nog verplicht een aantal prikken tegen pokken, tetanus en nog meer.
Dan vallen die twee prikjes erg mee.

A'dam PVOutput

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:33:
[...]
Welnee, het is allemaal eigen keuze om uitgesloten te worden. Vervang het woord vaccinatie eens door wat anders en het land staat op z'n kop. Dit is gewoon vaccinatiedwang, niet meer, niet minder.
[...]
Maakt het voor jouw beleving dan nog uit, dat het een tijdelijke maatregel is? Het is, neem ik aan, niet zo, dat ze daar ongevaccineerden voor eeuwig willen lockdownen?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
[...]

Nee. Maar het is wel een ding om te overwegen.... eng wil ik het niet noemen.

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Deze discussie heeft geen zin, maar here we go again: de meeste mensen uit de groep van ongevaccineerden lopen amper risico op ziekenhuisopname. Tieners en jongvolwassenen. Dus val die mensen dan ook niet lastig.

Het zegt genoeg dat mensen zich expres laten besmetten om maar aan zo'n QR te kunnen komen. Nou, ze hebben hun doel bereikt hoor d:)b
Ware het niet dat ongevacineerde mensen corona ook sneller en vaker doorgeven.

Dus ook al wordt de tiener/jongvolwassene niet ernstig ziek, als ze gevaccineerd waren, is de kans kleiner dat ze besmet worden en de kans kleiner dat ze die besmetting weer doorgeven. Niet gevaccineerd zorgt dus mogelijk voor meer besmettingen in het algemeen.

Naast het feit dat amper risico nog steeds een risico is. Dat maal zoveel ongevaccineerde tieners/jongvolwassenen is dat nog steeds een aardige hoeveelheid wat vermeden had kunnen worden.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-11 17:23
[...]

Ik vind vooral mensen eng die niet verder komen dan dingen eng vinden zonder verder met ideeën te komen over wat dan wel, en die liever zien dat dan maar iedereen beperkt blijft.

• stylezzz
  • Nu online
Cid Highwind schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:42:
[...]

Ik vind vooral mensen eng die niet verder komen dan dingen eng vinden zonder verder met ideeën te komen over wat dan wel, en die liever zien dat dan maar iedereen beperkt blijft.
Exact... onder de excuses dat het toch niet uitmaakt, we nooit 100% vaccinatiegraad gaan halen en dat gevaccineerden ook besmettelijk zijn en ziek kunnen worden. Allemaal drogredenen om maar niet te willen inzien dat vaccineren bijdraagt....

• Newjersey
Cid Highwind schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:42:
[...]

Dat heet solidariteit en inlevingsvermogen.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 17:21

Mfpower

In dubio

Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:41:
[...]
Ware het niet dat ongevacineerde mensen corona ook sneller en vaker doorgeven.

Dus ook al wordt de tiener/jongvolwassene niet ernstig ziek, als ze gevaccineerd waren, is de kans kleiner dat ze besmet worden en de kans kleiner dat ze die besmetting weer doorgeven. Niet gevaccineerd zorgt dus mogelijk voor meer besmettingen in het algemeen.

Naast het feit dat amper risico nog steeds een risico is. Dat maal zoveel ongevaccineerde tieners/jongvolwassenen is dat nog steeds een aardige hoeveelheid wat vermeden had kunnen worden.
Toch gek dat we kinderen dan buiten alle maatregelen houden. Paar miljoen opeengepakte virus verspreiders zonder enige vorm van maatregel.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 11-11-2021 18:45 ]

• Dennahz

Dennahz

niek_nijmegen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:40:
[...]

Maakt het voor jouw beleving dan nog uit, dat het een tijdelijke maatregel is? Het is, neem ik aan, niet zo, dat ze daar ongevaccineerden voor eeuwig willen lockdownen?
Het probleem met die tijdelijke regels is, dat ze nooit een einddatum geven. Hoewel ze dat in Oostenrijk op zich wel goed aanpakken met die IC-opnames. Zoveel % vol = ongevaccineerden in lockdown en anders niet.

Hier in Nederland is het totaal anders. Ze voeren iets in zonder einddatum en zonder doelen. Dus je weet totaal niet waar je aan toe bent en bent overgeleverd aan *knip*

Op zich begrijp ik 2G wel als je puur kijkt vanuit het perspectief van corona, maar als je erover nadenkt is het echt absurd: mensen uitsluiten van vrijwel alles, omdat ze een bepaalde prik niet hebben gehad en eventueel ziek kunnen worden.

*knip*
Kap eens.

Er is meer in het leven dan corona. Het gaat wel over mensen hé? Dat lijken velen te vergeten.

Zelfs met straatschoffies gaat men beter om tegenwoordig. En dat is pas het tuig van de samenleving ;)

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:08 ]

Twitter

• Fly-guy
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:44:
[...]

Toch gek dat we kinderen dan buiten alle maatregelen houden. Paar miljoen opeengepakte virus verspreiders zonder enige vorm van maatregel.
In principe ben ik het met je eens. Maar vind ook dat kinderen wel een apart geval zijn en niet zomaar 1 op 1 in de algemene groep opgenomen kunnen worden qua maatregelen.

• stylezzz
  • Nu online
Newjersey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:44:
[...]

Ohja, die was ik nog vergeten. :)

• Newjersey
[...]

Kinderen verspreiden inderdaad. Fact. Maar om kinderen te vaccineren ligt wel gevoeliger. Nog gevoeliger als bij volwassenen. Dochterlief hier heeft nu ook 2x corona gehad en heeft nu antistoffen. Ik zie dus daarom geen enkele noodzaak of dwang om mijn dochter te laten vaccineren tegen corona.

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:19

Moofnor

King of my castle

Newjersey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:44:
[...]

Hoewel ik absoluut tegen een dergelijke maatregel ben, kost het weinig inlevingsvermogen om in te zien dat de solidariteit wel bijna zijn max heeft bereikt.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:40
[...]

De media en het kabinet spelen het goed. 1 partij de schuld geven van alle ellende zodat niemand nog raar opkijkt als ze niks meer mogen. Chapeau.
Door welk woord wil je het vervangen? En keep in mind, voor een goede vergelijking zou het vervangende woord iets moeten zijn dat je vrijwillig bent. Ongevaccineerd ben je namelijk vrijwillig, een handjevol mensen met medische reden daargelaten.

Overigens is dit geen dwang maar drang, een nogal essentieel verschil.
[...]

*knip*
Here we go again indeed: tieners en jongvolwassenen kunnen wel anderen besmetten.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:09 . Reden: Quote aangepast ]

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:25
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:34:
Hoeveel provincies hadden we ook alweer? :?

Brabant levert 2k van de 16k besmettingen.

https://www.omroepbrabant...nabesmettingen-in-brabant

En dan moest de carnaval nog beginnen.
Even relateren aan de bevolkingsgrootte?
Alle drie de Brabantse veiligheidsregio's zitten vandaag onder het landelijk gemiddelde van 93,6 positieven per 100.000.
Midden en West-Brabant: 81,3
Brabant-Zuidoost: 77
Brabant Noord: 72
Zie hier: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Dat en nog steeds niet zeggen thuiswerken verplicht... Dat is dus VVD... Bang om hun stemmers kwijt te raken.
2G snap ik echt helemaal niks van, dat is in mijn beleving net andersom, je gaat mensen die testen (negatief dus), weigeren ? en ongetesten toelaten...hmm neh snap ik niet uit het oog van besmettingen...
Dat is gewoon pesten, niks anders..

• niek_nijmegen
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:46:
[...]
Er is meer in het leven dan corona. Het gaat wel over mensen hé? Dat lijken velen te vergeten.
[...]
Weet je, op termijn ben ik dat best met je eens. En ik vind alle maatregelen ook gedoe, en ik wil ook graag naar concerten waar ik al een kaartje voor heb. Maar je kunt toch niet negeren, dat er nu een gezondheidscrisis is? En dat het nu over de gezondheid van heel veel mensen gaat?

Er is dus (wat mij betreft) nu helaas even géén ander leven dan een leven met covid-maatregelen, juist om te zorgen dat er daarna (voor mij of voor anderen) überhaupt nog een leven is.
kijk wie er nu in de ziekenhuizen ligt. Dat zijn niet voornamelijk tieners (die ze ook pushen om die prik te nemen) of jongvolwassenen. Waarom val je ze dan wel lastig met zo'n 2G-systeem?
omdat die wèl infecties overdragen, toch?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• stylezzz
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:57:
[...]
Dat en nog steeds niet zeggen thuiswerken verplicht... Dat is dus VVD... Bang om hun stemmers kwijt te raken.
2G snap ik echt helemaal niks van, dat is in mijn beleving net andersom, je gaat mensen die testen (negatief dus), weigeren ? en ongetesten toelaten...hmm neh snap ik niet uit het oog van besmettingen...
Van dat thuiswerken merk ik nog helemaal niks op de weg. En volgens mij is het nooit verplicht geweest (want toch niet te controleren) en enkel een dringend advies...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:59:
[...]

Van dat thuiswerken merk ik nog helemaal niks op de weg. En volgens mij is het nooit verplicht geweest (want toch niet te controleren) en enkel een dringend advies...
Ja en mijn werkgever volgt automatisch als het een dringend advies wordt. Zal niet de enige zijn ook.

Ben benieuwd naar de talkshow tafels vanavond.
- Robert Willemsen komt vertellen dat de horeca geen maatregelen hoeft te nemen.
- De reisbranche komt vertellen dat het daar allemaal goed geregeld is.
- Jan Paternotte (autocorrect maakte hier pornoster van, maar dat terzijde) komt vertellen dat we echt de scholen moeten ontzien.
- Henk Krol komt vertellen dat de ouderen niet opgesloten moeten worden.
- De evenementen branche komt vertellen dat er daar geen maatregelen mogelijk zijn.
- De KNVB komt vertellen dat de stadions echt gevuld moeten blijven.
- Prins carnaval komt vertellen dat het buiten allemaal geen kwaad kan.
- De politie komt vertellen dat ze echt niks meer kunnen handhaven.
- En een zorgmedewerker komt live op tv een totale meltdown laten zien.

Hebben we dan iedereen gehad?

Als je tot een van die paar duizend Nederlanders behoort waar bovenstaande niet op van toepassing is, ben je de komende maanden echt de lul :+

[ Voor 56% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2021 19:06 ]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
niek_nijmegen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:59:
[...]

Weet je, op termijn ben ik dat best met je eens. En ik vind alle maatregelen ook gedoe, en ik wil ook graag naar concerten waar ik al een kaartje voor heb. Maar je kunt toch niet negeren, dat er nu een gezondheidscrisis is? En dat het nu over de gezondheid van heel veel mensen gaat?

Er is dus (wat mij betreft) nu helaas even géén ander leven dan een leven met covid-maatregelen, juist om te zorgen dat er daarna (voor mij of voor anderen) überhaupt nog een leven is.
Probleem met mensen die overal tegen zijn is dat ze ook nergens voor zijn. Dat wil zeggen, ze hoeven intrinsiek geen oplossing te verzinnen of deel van de oplossing te zijn voor deze gezondheidscrisis, het is voldoende om gewoon tegen te zijn. En daar ga je een samenleving niet op draaien.

Zal je altijd houden helaas. Dan maar een beetje drang.

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Als ik de TU Delft mag geloven zal een 2g het aantal ziekenhuis opnames met 94% doen afnemen.
En uiteindelijk gaat het daarom, niet het aantal besmettingen.
https://nos.nl/l/2405240

Uiteindelijk is het doel om ongevaccineerden, met een hogere kans op IC opname te beschermen, besmette gevaccineerden "boeien niet", aangezien de zorg die prima op kan vangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Fly-guy op 11-11-2021 19:05 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

100 - 83 = 17.

17 - 10 = 7.

Dus 10 procentpunten erbij betekent een afname van het huidige aantal niet-gevaccineerden met bijna 60% (!!). Dat zal wel degelijk een enorme impact hebben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• stylezzz
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:01:
[...]

Ja en mijn werkgever volgt automatisch als het een dringend advies wordt. Zal niet de enige zijn ook.

Ben benieuwd naar de talkshow tafels vanavond.
- Robert Willemsen komt vertellen dat de horeca geen maatregelen hoeft te nemen.
- De reisbranche komt vertellen dat het daar allemaal goed geregeld is.
- Jan Paternotte (autocorrect maakte hier pornoster van, maar dat terzijde) komt vertellen dat we echt de scholen moeten ontzien.
- Henk Krol komt vertellen dat de ouderen niet opgesloten moeten worden.
- De evenementen branche komt vertellen dat er daar geen maatregelen mogelijk zijn.
- De KNVB komt vertellen dat de stadions echt gevuld moeten blijven.
- Prins carnaval komt vertellen dat het buiten allemaal geen kwaad kan.
- De politie komt vertellen dat ze echt niks meer kunnen handhaven.
- En een zorgmedewerker komt live op tv een totale meltdown laten zien.

Hebben we dan iedereen gehad?

Als je tot een van die paar duizend Nederlanders behoort waar bovenstaande niet op van toepassing is, ben je de komende maanden echt de lul :+
En vergeet diederik gommers niet die komt vertellen dat we het samen moeten oplossen. ;)

• niek_nijmegen
Emgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:03:
[...]
Probleem met mensen die overal tegen zijn is dat ze ook nergens voor zijn. Dat wil zeggen, ze hoeven intrinsiek geen oplossing te verzinnen of deel van de oplossing te zijn voor deze gezondheidscrisis, het is voldoende om gewoon tegen te zijn. En daar ga je een samenleving niet op draaien.

Zal je altijd houden helaas. Dan maar een beetje drang.
Ik zou stiekem ook heel graag meer dwang op de vaccinaties zetten, maar ik vind ook principieel dat dat eigenlijk niet kan. Je kunt mensen niet dwingen een medische handeling te ondergaan. Dat is op dit moment wellicht heel onhandig, maar verder is dat wel een heel belangrijk uitgangspunt waar ik niet van zou willen afwijken.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Deze discussie heeft geen zin, maar here we go again: de meeste mensen uit de groep van ongevaccineerden lopen amper risico op ziekenhuisopname. Tieners en jongvolwassenen. Dus val die mensen dan ook niet lastig.
Deze discussie heeft ook geen zin, maar here we go again:

Voor de individuele tieners, jongvolwassenen en anderen die vinden dat ze weinig risico lopen is de impact niet zo groot. Maar door hun grote aantal is hun impact op de zorg wel veel te groot.

Simpel math. Dat is hier nu al tig keer voorbij gekomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• 42erik
  • Niet online
[...]
Her we go again precies ja....

rekenles...

Zonder vaccin
"amper risico" x 15% van de bevolking = overvolle ziekenhuizen

Met vaccin
"Serieus klein risico" x 100% van de bevolking = geen overvolle ziekenhuizen

Waarom geen vaccin eigenlijk?

• Newjersey
Moofnor schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:53:
[...]

Hoewel ik absoluut tegen een dergelijke maatregel ben, kost het weinig inlevingsvermogen om in te zien dat de solidariteit wel bijna zijn max heeft bereikt.
Klopt. Vanuit alle twee de kanten is de max bereikt. De gevaccineerden willen een "vrijheid" terug en de ongevaccineerden zijn klaar met het eeuwige gepush en de zondebok strategie van de overheid. En veel mensen zitten er tussen en worden ook steeds bozer. Man wat een wereld.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:25
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:11:
[...]

Yup! Zoiets kan je prima omzetten in geanonimiseerde data en dat gebruiken in campagnes i.p.v. de hele groep ongevaccineerden (ik walg van dat woord trouwens ;) ) wegzetten als groep van asociale mafkezen.

In de meeste gevallen lopen ze zeer weinig risico om überhaupt in het ziekenhuis te komen. Maar de discussie is inmiddels al zo verzuurd dat een genuanceerde discussie voeren hierover gewoon niet meer mogelijk is. En dat is gewoon erg jammer.
Je houdt maar niet op hè?
Zolang de kleine groep zonder vaccin meer dan circa de helft van de ziekenhuis cq IC opnames "levert" spreken de cijfers jou toch gewoon tegen?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Newjersey
henkzelf schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:25:
[...]

Zolang de kleine groep zonder vaccin meer dan circa de helft van de ziekenhuis cq IC opnames "levert" spreken de cijfers jou toch gewoon tegen?
*knip*
Lees eens de TS en TW voor je dit vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:10 ]

• Dennahz

Dennahz

[...]

*knip*

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:12 ]

Twitter

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 21:36
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:13:
[...]

Her we go again precies ja....

rekenles...

Zonder vaccin
"amper risico" x 15% van de bevolking = overvolle ziekenhuizen

Met vaccin
"Serieus klein risico" x 100% van de bevolking = geen overvolle ziekenhuizen

Waarom geen vaccin eigenlijk?
Ik vind het mooi dat dit constant aangehaald word terwijl er duidelijk een stijgende lijn zit in het aantal gevaccineerde op de ic.

Ik hoop echt dat dit over een maandje nog zo stellig gezegd kan worden maar ik vermoed van niet.

Untappd: Kapitein_Merijn

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18
*knip*
Dit beargumenteren we dus ook niet op de onderbuik.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:11 ]

• Ligone
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

Kapitein Merijn schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:33:
[...]

Ik vind het mooi dat dit constant aangehaald word terwijl er duidelijk een stijgende lijn zit in het aantal gevaccineerde op de ic.

Ik hoop echt dat dit over een maandje nog zo stellig gezegd kan worden maar ik vermoed van niet.
Dan gaan er wss enorm veel hun mond houden en kan de "aanname" dat het allemaal door de ongevaccineerden komt eindelijk stoppen.

*knip* dat van die werking van het Janssen vaccin is allang en duidelijk gedunked.

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 11-11-2021 22:28 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Newjersey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:50:
[...]

Kinderen verspreiden inderdaad. Fact. Maar om kinderen te vaccineren ligt wel gevoeliger. Nog gevoeliger als bij volwassenen. Dochterlief hier heeft nu ook 2x corona gehad en heeft nu antistoffen. Ik zie dus daarom geen enkele noodzaak of dwang om mijn dochter te laten vaccineren tegen corona.
Vaccineren ben ik ook niet voor. Maar het is alle hens aan dek en dan is het raar dat er nul mitigerende maatregelen zijn. Dat is in andere landen wel anders.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Volgens het corona-dashboard zijn er bij 12.5 miljoen mensen een prik in hun arm gezet. Daar komen nog wat andere bij die niet geregistreerd zijn en vervallen in bureaucratie. Rond het af op 13 miljoen. Er wonen hier 17.6 miljoen mensen, oftewel iets van 4 miljoen zonder vaccinatie. 630.000 daar van zijn boven de 50 en kunnen redelijkerwijs een felbegeerd (IC) plekje in het ziekenhuis innemen.
Uiteraard zijn niet alle dikke mannen met een 65+ pas het haasje en komen er ook jongere mensen in het ziekenhuis terecht, dus die strepen we maar tegen elkaar weg.
Hoe dan ook, die kleine groep welke het ziekenhuis bezet is in het echt nog veel kleiner. En omdat die groep lekker eigenwijs is gaan we maar tieners vaccineren.
Hoe veel tieners moet je vaccineren om 1 65-plusser uit het ziekenhuis te houden?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Kan je aan een puber/jongvolwassene/iemand onder de 40 bij voorbaat zien of deze niet op de IC komt? En van de “weinige” jongelingen die wel op de IC komen, hoeveel zouden daar niet liggen als ze wel een vaccin hadden? En wat is eigenlijk een gezond iemand? Want ik heb het idee dat veel rokende en zuipende antivaxxers zich ook tot die groep rekenen.

En het trieste is, je komt er gewoon mee weg ook, want als jij wel zo ziek wordt dat je op de IC moet liggen dan krijg je die zorg gewoon. Dat er iemand anders misschien flink korter leeft doordat jij dat bed bezet houdt, ach, dat is toch maar iemand anders, dus dat is niet erg.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:12 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:04:
Uiteindelijk is het doel om ongevaccineerden, met een hogere kans op IC opname te beschermen, besmette gevaccineerden "boeien niet", aangezien de zorg die prima op kan vangen.
Het is een nogal omgekeerde wereld redenatie.

Probleem: Vrouwen worden nagefloten (na gesist) op straat
Oplossing: Vrouwen mogen niet meer het huis uit om ze te beschermen.

Iemand die middels een test een QR code heeft gehaald die is tenminste bewezen niet ziek. Van die gevaccineerde moet je het maar hopen, die mag ongehinderd doorlopen en als we pech hebben van alles rondstrooien. Uit het artikel welke je linkt:
Iedereen testen
De modelleurs hebben daarom ook gekeken naar een alternatief model: 1G, waarbij iedereen zich moet laten testen om toegang te krijgen tot horeca en andere uitgaangelegenheden. Het aantal besmettingen als gevolg van een evenement zou daardoor veel meer afnemen dan bij 2G, namelijk met 74 procent. Maar het effect op ziekenhuisopnames is volgens hen minder groot dan bij 2G. Zij rekenen bij 1G op een afname van 74 procent van de ziekenhuisopnames.

Overigens hebben ze hierbij niet gekeken naar hoeveel ziekenhuisopnames dit op de lange termijn voorkomt. Doordat het systeem meer besmettingen voorkomt dan 2G, zou het op de lange termijn ook meer effect kunnen hebben op de ziekenhuisopnames.
Jammer dat ze stopten met rekenen toen de vraag van ziekenhuisopnames ter sprake kwam. Al is 1G dus wel het meest effectief in het voorkomen van besmettingen. Indien het dan echt te doen is om het beteugelen van corona is het beste om over te stappen op 1G.
Deze komt uit de presentaties van Van Dissel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5FmUtfkIYWLtMG_YUI2oTwR26w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oMJl7NW5x8Z5r4IAfC1rtWTc.png?f=user_large

Het probleem is inderdaad dat die paar procent die goed ziek wordt nog groot is in aantal mensen, maar het is niet een gelijkmatige vertegenwoordiging van de hele bevolking. Het probleem zit nog altijd bij de ouderen, zeg maar de 55+ categorie. Een ongevaccineerde boomer is een vele malen groter risico als een ongevaccineerde millenial. Sinds dag 1 met corona zijn het vooral de ouderen waar de risico's schuilen.
Newjersey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:28:
Dus is het vaccin niet zo effectief?
Het is effectief, maar niet even effectief voor iedereen. Hoe ouder je wordt, hoe meer je immuunsysteem achteruit gaat. Twee prikjes Pfizer gooien bij een dertiger daarom veel hogere ogen, dan bij een tachtiger. Tel daarbij nog eens op dat een 60+ iemand vermoedelijk wat meer aandoeningen al heeft welke compliceren.
jadjong schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:44:
Hoe veel tieners moet je vaccineren om 1 65-plusser uit het ziekenhuis te houden?
Al vaccineer je alle tieners. Als eentje alsnog corona weet mee te slepen is het al prijs voor die 65+.

Verwijderd

[...]
Ik werk al sinds feb 2020 thuis en de laatste maand een aantal keren naar kantoor geweest en ga dit zeker vaker doen. De grote bedrijven houden zich hier absoluut wel aan. Flauwe domme opmerking “dat is dus VVD”, zeg dan niks. Je bent tegen 2G maar thuiswerken verplichten, hier klopt iets niet.

2G dat juich ik toe!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2021 19:47 ]

• Dennahz

Dennahz

Modbreak:En nu is het even klaar met het tikken van posts uit frustratie.

Topic gaat even dicht voor een opruimbeurt.

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 19:49 ]

Twitter

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:We gaan weer open.

Graag onderbouwen we in dit topic posts met valide argumenten en bronnen. Dus niet de onderbuik! Lossere praat mag in De Covid kroeg zoals persoonlijke ervaringen (ik zag geen mondkapjes vandaag of andere maatregelen die niet nageleefd werden.)

En bovenal: Hou het vriendelijk en netjes naar elkaar, dit is niet jouw persoonlijke uitlaatklep.

Tweakers Discord

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:07

LankHoar

Langharig tuig

migchiell schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:54:
[...]

Door welk woord wil je het vervangen? En keep in mind, voor een goede vergelijking zou het vervangende woord iets moeten zijn dat je vrijwillig bent. Ongevaccineerd ben je namelijk vrijwillig, een handjevol mensen met medische reden daargelaten.

Overigens is dit geen dwang maar drang, een nogal essentieel verschil.
Moslim? Christen? Joods? Hindoe? Hare Krishna? Atheïst?
Omdat je een relatie hebt met iemand van hetzelfde geslacht? Of met 3 mensen tegelijk?
Omdat je 1 van de ziekten hebt die komt door ongezond eten? Te weinig bewegen? Roken?
Omdat je maar 4 dagen per week werkt? Of juist 6 lange dagen?

Ik snap niet waarom het uit zou moeten maken of het een vrijwillige keuze is of niet. Discriminatie blijft discriminatie.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Wie nu nog beweert dat polarisatie niet optreedt moet wel echt van goede huize komen. Ik maak me daar (in elk geval op lange termijn)meer zorgen over dan over de zorgdruk (en over die zorgdruk maak ik me heel veel zorgen).

Op m’n werk, familie, vrienden, hier, overal staat alles op spanning.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat het geen reet verschil gaat maken. Maar goed, en als het dan niet blijkt te werken, dat de cijfers niet af nemen of zelfs blijven stijgen, geeft die man dan ook toe dat hij "fout" zat of wordt het een Oostenrijks "ich habe es nicht gewusst" ;)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben helemaal voor het recht op vrije keuze. Dat recht stopt wat mij betreft als je met jouw recht een te grote impact op de rest van de samenleving hebt.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:10
Zijn er eigenlijk cijfers over welk % van de oudere bevolking (65+) nu gevaccineerd is ?

Ben wel benieuwd hoe hoog dat nu is en wat het aandeel is van ongevaccineerden op het aantal ouderen op de IC

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik had dit bedoeld als reactie op Dennahz:

We kunnen er in ieder geval over eens zijn dat de risicogroepen het belangrijkste zijn: hoge kans op gezondheidswinst, haast te verwaarlozen kans op bijwerkingen. Met het óók vaccineren van laagrisicogroepen (en daarmee verlagen van prevalentie in algehele bevolking) geldt dan: lagere kans op (individuele) gezondheidswinst, haast te verwaarlozen kans op bijwerkingen. De laagrisicogroepen hebben ook veel niet-gezondheidswinst te halen met een vaccinatie, doordat de noodzaak tot ingrijpende maatregelen in hun/iedereens leven kleiner wordt als de prevalentie van het virus afneemt.

Voor mij zelf kan ik, met bovenstaande in m'n hoofd, een deel van de opiniemakers nu ook niet goed volgen. Er wordt veel gesproken over maatregelen tegen niet-gevaccineerden ter bescherming van de niet-gevaccineerden, maar ik denk dat dat een valse voorstelling is voor laag-risico niet-gevaccineerden. En dat is wat die groep ook voelt en zich door in het nauw gedreven voelt: "ik hoef helemaal niet beschermt te worden", "de overheid probeert me te dwingen", etc.

De 70-er die zich niet laat vaccineren neemt voor zichzelf risico's. De gezonde 20-er die zich niet laat vaccineren lijkt vooral kortzichtig, en moet je met andere argumenten dan persoonlijke gezondheidswinst overhalen.

• Fly-guy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:46:
[...]

Iemand die middels een test een QR code heeft gehaald die is tenminste bewezen niet ziek. Van die gevaccineerde moet je het maar hopen, die mag ongehinderd doorlopen en als we pech hebben van alles rondstrooien. Uit het artikel welke je linkt:

[...]
Om het aantal opnames te beperken is de simpelste manier gewoon te zorgen dat de kans op besmetting voor een ongevacineerde zo klein mogelijk is. Daardoor is de kans op ernstige ziekte bij de ongevacineerde (flink) kleiner, maar is de kans op wederom doorgeven van het virus ook significant lager, waar iedereen weer van profiteert.

En dan kunnen we of iedereen weer beperkingen opleggen, of de groep die het probleem vormt de beperkingen opleggen.
En waarom zou je als je een vaccin weigert, wel verlangen dat iemand die wel gevaccineerd is en uiteindelijk daardoor niet de zorg overmatig belast, zich weer beperkt omdat jij geen zin hebt om dezelfde stap te zetten?

En mits de berekeningen van de TU kloppen, zijn en blijven de ongevaccineerden het probleem, anders kom je niet op een reductie van 94% uit. Met andere woorden, met een goed 2G programma mag corona rondrazen wat het wil, maar dat zal voor de zorg weinig problemen opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Fly-guy op 11-11-2021 20:46 ]

• hoevenpe
  • Nu online
-Lars- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:42:
De gezonde 20-er die zich niet laat vaccineren lijkt vooral kortzichtig, en moet je met andere argumenten dan persoonlijke gezondheidswinst overhalen.
Daarvoor is de QR-code: zonder stokje naar het restaurant of op vakantie.

• 42erik
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:33:
[...]

Tja, als 100% gevaccineerd is, zal 100% in de ziekenhuizen gevaccineerd zijn... Hele punt is dat 15% zo ongeveer de helft van de mensen geeft. Je moet hier verhoudingen bekijken.

Hier, nu heeft filmpje :)
https://www.nu.nl/289904/...-ziekenhuis-belanden.html

• CMD-Snake
Met een coronapas op het werk verandert drang in dwang’
Bij de besluitvorming over de coronamaatregelen zijn grondrechten herhaaldelijk zonder duidelijke voorwaarden opgeschort, met instemming van het parlement. Daarmee begeeft het parlement zich op een hellend vlak, want juist in tijden van nood moeten grondrechten onze burgerlijke vrijheden waarborgen. Wie de grondrechten opschort, levert de liberale democratie over aan bestuurlijke willekeur. Grondrechten zijn het morele fundament van onze samenleving, dat ruimte schept voor verschillende meningen en perspectieven, zoals over de vraag of er sprake is van een noodtoestand. Als je daaraan tornt, stort het bouwwerk van die samenleving (op den duur) in.
Een mooi verwoorde kritiek op het QR code systeem. Het is verbazingwekkend eigenlijk ondanks de tegenvallende resultaten hoe het kabinet zich in bochten wil wringen voor dit stokpaardje van De Jonge.

Nog een goede om te lezen: Is het moreel te verantwoorden om niet-gevaccineerden buiten te sluiten? Een beschouwing van de ethische en morele aspecten van een 2G oplossing.
Mfpower schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:37:
Op m’n werk, familie, vrienden, hier, overal staat alles op spanning.
Klopt, ineens is het normaal geworden om niet meer met (on)gevaccineerden om te willen gaan. De Jonge kan eindelijk gaan oogsten na maanden zaaien, het land staat elkaar al flink naar het leven. Helaas is hij er zelf niet mee geholpen, de vaccinatiegraad bewoog nauwelijks en de besmettingen kon hij niet buiten de deur houden met QR codes.

• hoevenpe
  • Nu online
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:48:
Een mooi verwoorde kritiek op het QR code systeem. Het is verbazingwekkend eigenlijk ondanks de tegenvallende resultaten hoe het kabinet zich in bochten wil wringen voor dit stokpaardje van De Jonge.
Het aantal vaccinaties neemt fors toe, hoezo tegenvallende resultaten?
We weten niet hoeveel besmettingen er zonder QR-code zouden zijn geweest...

• Fly-guy
  • Niet online

Klopt, ineens is het normaal geworden om niet meer met (on)gevaccineerden om te willen gaan. De Jonge kan eindelijk gaan oogsten na maanden zaaien, het land staat elkaar al flink naar het leven. Helaas is hij er zelf niet mee geholpen, de vaccinatiegraad bewoog nauwelijks en de besmettingen kon hij niet buiten de deur houden met QR codes.
Dit is niets nieuws, slechts (weer) actueel.

Hetzelfde zag je bij de vraag of kinderen met een mazelen vaccin wel of niet geweigerd mochten worden bij de opvang.
De regering was al bezig met een wet, maar is wat naar de achtergrond geduwd door de huidige vaccinkwestie.

Maar nieuw is het vraagstuk wel of niet vaccineren en de gevolgen daarvan niet.

• 42erik
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:38:
[...]

Ik denk dat het geen reet verschil gaat maken. Maar goed, en als het dan niet blijkt te werken, dat de cijfers niet af nemen of zelfs blijven stijgen, geeft die man dan ook toe dat hij "fout" zat of wordt het een Oostenrijks "ich habe es nicht gewusst" ;)
het zal sowieso meer druk geven om toch maar eens die prik te halen.

Overigens, die laatste zin hoeft van mij niet zo, op die manier

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:44:
[...]

Daarvoor is de QR-code: zonder stokje naar het restaurant of op vakantie.
Ik bedoelde niet zozeer zweep-argumenten maar meer wortel-argumenten: jongeren uitleggen dat ze het doen voor hun wel kwetsbare klasgenoot, of hun (groot)ouders met afweeronderdrukkende medicatie, of simpelweg om de kans op een normaal carnaval zo groot mogelijk te maken met z'n allen. Maar misschien ben ik te dromerig dat je met een positievere benadering meer mensen over de streep trekt ;)

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:46:
[...]

Iemand die middels een test een QR code heeft gehaald die is tenminste bewezen niet ziek. Van die gevaccineerde moet je het maar hopen, die mag ongehinderd doorlopen en als we pech hebben van alles rondstrooien.
Het gaat dan ook niet alleen om het rondstrooien, maar over potentiële zorgdruk. En dan zeggen de getallen keihard dat de ongevaccineerde een grotere kans heeft het op te pikken, vervolgens een grotere kans heeft om er goed ziek van te worden en dan ook nog eens een verhoogde kans om 15 dagen een ICbed te willen, waarbij de gevaccineerde allemaal kleinere kansen heeft en ook nog, als al die kansen verkeerd uitvallen, korter op de IC ligt.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:24
*commentaar op de moderatie mag per DM niet hier.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:57 ]

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 21:36
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:45:
[...]

Tja, als 100% gevaccineerd is, zal 100% in de ziekenhuizen gevaccineerd zijn... Hele punt is dat 15% zo ongeveer de helft van de mensen geeft. Je moet hier verhoudingen bekijken.

Dat begrijp ik. Het filmpje van Nu.nl bevestigd ook het punt wat ik probeer te maken.
De komende tijd zullen er steeds meer gevaccineerde in het het ziekenhuis belanden. Dat dit procentueel een kleiner deel is van de bevolking wil niet zeggen dat ze minder bedden in beslag nemen.

Ik vraag me gewoon af of de zorg wel bestand is tegen de toestroom van de gevaccineerden. Waarbij het ineens niet meer belangrijk is of ze wel of niet gevaccineerd zijn.

Untappd: Kapitein_Merijn

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

Hier staat een duidelijk rekenvoorbeeld waarom 2G zou kunnen helpen. In het rekenvoorbeeld dat er staat scheelt het 94% ziekenhuisopnames.

• Fly-guy
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:00:
[...]

Ik vraag me gewoon af of de zorg wel bestand is tegen de toestroom van de gevaccineerden. Waarbij het ineens niet meer belangrijk is of ze wel of niet gevaccineerd zijn.
Als het aantal opnames en besmettingen door ongevaccineerden flink afneemt wel.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-Lars- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:53:
[...]

Ik bedoelde niet zozeer zweep-argumenten maar meer wortel-argumenten: jongeren uitleggen dat ze het doen voor hun wel kwetsbare klasgenoot, of hun (groot)ouders met afweeronderdrukkende medicatie, of simpelweg om de kans op een normaal carnaval zo groot mogelijk te maken met z'n allen. Maar misschien ben ik te dromerig dat je met een positievere benadering meer mensen over de streep trekt ;)
Tsjah, dunne lijn.

Maar is een concert, festival of kroeg niet al een wortel?

Beauty is in the eye of the beholder.
[...]

Dat begrijp ik. Het filmpje van Nu.nl bevestigd ook het punt wat ik probeer te maken.
De komende tijd zullen er steeds meer gevaccineerde in het het ziekenhuis belanden. Dat dit procentueel een kleiner deel is van de bevolking wil niet zeggen dat ze minder bedden in beslag nemen.

Op een gegeven moment is iedereen in het ziekenhuis gevaccineerd. Alleen liggen er dan een stuk minder dan als niemand gevaccineerd zou zijn. Factor 10.

Of het genoeg is om de zorg overeind te halen vraag ik me inmiddels ook af. Het gaat te snel, te veel. En waarschijnlijk is dat uiteindelijk een kwestie van een paar maanden te vroeg versoepelen.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2021 21:04 ]

• CMD-Snake
Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:43:
En mits de berekeningen van de TU kloppen, zijn en blijven de ongevaccineerden het probleem, anders kom je niet op een reductie van 94% uit. Met andere woorden, met een goed 2G programma mag corona rondrazen wat het wil, maar dat zal voor de zorg weinig problemen opleveren.
Het is jammer dat de TU Delft stopte met rekenen net toen het leuk begon te worden.

In dat opzicht lijkt het er soms op dat er allerhande excuses en voorwendselen gezocht moeten worden om de QR codes te rechtvaardigen in de huidige opzet, terwijl het een duidelijk falend systeem is. Hiermee wordt onnodige schade aangericht.

1G is eerlijker en brengt in elk geval een veel grotere reductie in besmettingen volgens de TU Delft. Helaas hield toen het rekenwerk op, maar minder besmetting betekent ook minder ziekenhuisopnames.
ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:01:
Hier staat een duidelijk rekenvoorbeeld waarom 2G zou kunnen helpen. In het rekenvoorbeeld dat er staat scheelt het 94% ziekenhuisopnames.
Zie bovenstaande, ze hielden op met rekenen net toen het leuk werd. 1G zorgt voor minder besmettingen als 2G. Minder besmettingen zal zorgen voor minder druk op de zorg. Het is jammer dat ze daar niet verder op ingingen bij 1G.
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:50:
Het aantal vaccinaties neemt fors toe, hoezo tegenvallende resultaten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc4iJxYRtSl6-5oxkDu-OmVNCbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X2lyycsTP8hrvaJET7tYAWYL.png?f=fotoalbum_large

Valt wel mee. Vrije inloop is het grilligste, na bepaalde momenten is er een opleving om vrijwel de dag erna weer in te zakken. De pieken worden telkens kleiner, het 'shock and awe'-effect van de coronapas wordt telkens minder.

Afspraken zijn stabieler, maar vrijwel altijd onder de 10K per dag. Het RIVM rekent alleen niet hoeveel afspraken eindigen als no show.

De vaccinatiegraad beweegt niet echt noemenswaardig meer. De lijntjes in de grafieken van het RIVM zijn behoorlijk afgevlakt.
We weten niet hoeveel besmettingen er zonder QR-code zouden zijn geweest...
Dat is het gangbare om te zeggen bij twijfelachtige maatregelen. De avondklok werd zo vergoelijkt omdat we niet wisten hoe het zonder gegaan zou zijn. Het is nogal problematisch als wetenschappers als het OMT zich moeten beroepen op argumenten welke niet te falsificeren zijn. Dan kunnen we net zo goed goddelijke tussenkomst gebruiken als argument.

De QR codes hebben veel trekjes gekregen van een prestige project. Zoals @t_captain al zei 'escalation of commitment'. De keuze proberen te blijven valideren/goedpraten door er nog harder op in te zetten.
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:55:
Het gaat dan ook niet alleen om het rondstrooien, maar over potentiële zorgdruk.
Dat is enkel verplaatsen van waar de besmetting plaats gaat vinden. Als die besmette gevaccineerde bij een ongevaccineerde op bezoek gaat kan het net zo goed misgaan als in een café. Of je moet echt een totale maatschappij-brede scheiding kunnen gaan maken dat ongevaccineerden geheel geïsoleerd zijn. Voor hun bescherming, uiteraard.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:45:
[...]

Dat is zeker waar, maar in de afgelopen weken is de vaccinatiegraad niet echt toegenomen, terwijl het aandeel gevaccineerde mensen in de ziekenhuizen wel flink is toegenomen.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:43:
[...]
wel verlangen dat iemand die wel gevaccineerd is en uiteindelijk daardoor niet de zorg overmatig belast,
Dit is een vaker terugkerend misverstand volgens mij.

Noch gevaccineerden, noch ongevaccineerden belasten de zorg op zich. Het is de overheid die een besmettelijke ziekte uit de hand laat lopen waardoor de zorg overbelast raakt, waarbij ongevaccineerden vaker worden opgenomen dan gevaccineerden.

Maar ook als de vaccinatiegraad zou stijgen, dan hangt het ervan af hoe groot de groep is van mensen die om wat een of andere reden nog opgenomen kan worden (omdat ze niet reageren op een vaccin, niet gevaccineerd kunnen worden of vanwege andere oorzaken) en in welk tempo die mensen opgenomen moeten worden of de zorg overbelast raakt.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar komt toch steeds die 15% vandaan? 25% is de huidige status.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:05:
Goeie vraag:

jadjong in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Met een coronapas op het werk verandert drang in dwang’

[...]

Nog een goede om te lezen: Is het moreel te verantwoorden om niet-gevaccineerden buiten te sluiten? Een beschouwing van de ethische en morele aspecten van een 2G oplossing.
Grappig, die quote uit dat stuk is bijna letterlijk hoe ik het vaak verwoord hier.
[...]

Ik ben van strijdbaar naar lijdzaam gegaan. Het is gewoon verdrietig om te zien wat er gebeurt. Precies waar ik het meeste voor vreesde is aan het uitkomen. Precies die grondrechten in het stuk lijken niet belangrijk meer. Iedereen ziet het zwart-wit, terwijl de realiteit complex is. Mensen raken overtuigd van hun gelijk of superioriteit en kunnen de complexiteiten of juist de subtiliteiten niet meer zien. De regering voedt dit, maar waarom? Ik snap het niet. Als het narratief (en ook de strategie) anders was dan was dit allemaal niet nodig geweest.

De pot verwijt de ketel... hoe is het anders om als gevaccineerde te zeggen dat niet-gevaccineerden niet-sociaal zijn, maar vervolgens zelf van mening te zijn dat je je niet meer aan de basisregels hoeft te houden. Een blame-game spelen is altijd een goede manier om niet meer naar jezelf te hoeven kijken.

En als we het dan toch over schuld hebben: niemand is onschuldig. Aan het begin van de pandemie heb ik hier ooit eens een stuk gepost over het feit dat we eigenlijk dit hele verhaal aan onszelf te danken hebben. De globalisatie, de intensieve veeteelt, de zoonoses die overspringen. We kopen de producten die hieraan bijdragen. We stappen in vliegtuigen en vliegen de hele wereld over en verspreiden zo het virus in no-time de hele wereld over. Neem een prik en je bent echt niet meteen ontheven van alle verantwoordelijkheid. Ik ben niet beter, zo is het niet, maar laten we alles wel even in context beschouwen. Het zwart maken van een groep - die nota bene gewoon een recht uitoefent - is gevaarlijk. Voor de spanningen in het land (er zijn nog geen lynchpartijen gaande.. maar ik vind het al erg ver gaan), voor de eenheid die nodig is om dit probleem op te lossen, maar ook de verdeeldheid die het zaait welke machthebbers kunnen aangrijpen om kritiekloos vergaande maatregelen aan iedereen op te leggen. Op een dag wil je beroep doen op de rechten die je nu zo klakkeloos anderen ontzegt.

Als je het anders wilt, kijk dan vooral eerst zelf in de spiegel zou ik zeggen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En eigenlijk zou je het nog meer moeten specificeren:
5% van de 70+ers, 8% van de 60ers, 10% van de 50ers etc.

• JeroenNietDoen

Zouden ze werkelijk denken dat ongevaccineerden vervolgens thuis op de bank blijven zitten :?

Ach ja, we kunnen het pas weten nadat we meten. Ben zeer benieuwd naar de reacties als het amper effect lijkt te hebben.

• 42erik
  • Niet online
[...]

ah, zo bedoel je. Dan begreep ik je anders

• Fly-guy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:02:
[...]

Het is jammer dat de TU Delft stopte met rekenen net toen het leuk begon te worden.

In dat opzicht lijkt het er soms op dat er allerhande excuses en voorwendselen gezocht moeten worden om de QR codes te rechtvaardigen in de huidige opzet, terwijl het een duidelijk falend systeem is. Hiermee wordt onnodige schade aangericht.

1G is eerlijker en brengt in elk geval een veel grotere reductie in besmettingen volgens de TU Delft. Helaas hield toen het rekenwerk op, maar minder besmetting betekent ook minder ziekenhuisopnames.

[...]
Wat is eerlijker? En met welk doel?
Als ik al mijn steentje heb bijgedragen en ook nog eens een uur kwijt ben voor een test elke dag, is niet perse eerlijker als met met 2G de zorg al voldoende wordt ontzien.
Dan vraag je aan de groep gevaccineerden weer een stap te maken ten bate van de ongevaccineerden terwijl dat voor de cijfers niet perse nodig is.

• ArcticWolf
  • Niet online
Vaccinatiecijfers 1 tot en met 7 november 2021
Tot en met zondag 7 november zijn in Nederland naar schatting ruim 24,1 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn ruim 13 miljoen eerste vaccinaties en ruim 11 miljoen tweede vaccinaties. Naar schatting heeft nu 87,9% van alle 18-plussers minimaal één vaccinatie ontvangen en is 84,4% volledig gevaccineerd. Van alle 12-plussers heeft naar schatting nu 85,9% minimaal één vaccinatie ontvangen en is 82,4% volledig gevaccineerd.
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

15% dus...

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2021 21:09 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:07:
[...]

Zouden ze werkelijk denken dat ongevaccineerden vervolgens thuis op de bank blijven zitten :?

Ach ja, we kunnen het pas weten nadat we meten. Ben zeer benieuwd naar de reacties als het amper effect lijkt te hebben.
100+ tegelijk ergens bij elkaar krijgen wordt echter ineens wel een hele uitdaging.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CMD-Snake schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:02:
[...]

[...]

Zie bovenstaande, ze hielden op met rekenen net toen het leuk werd. 1G zorgt voor minder besmettingen als 2G. Minder besmettingen zal zorgen voor minder druk op de zorg. Het is jammer dat ze daar niet verder op ingingen bij 1G.

[...]

[
Ik lees het volgende:
..
Zij rekenen bij 1G op een afname van 74 procent van de ziekenhuisopnames
..
Waarbij ook wel aangetekend wordt dat je verder door zou moeten rekenen om te compenseren voor het (nog) lagere aantal besmettingen, waar dan wel weer meer risico op ziekenhuisopname zit.

2G lijkt veel beter dan 3G, 1G lijkt marginaal beter dan 2G (als het dat al is), tenminste gekeken naar zorgdruk, met wat er nu bekend is.

• Tom-Z

Je moet heel precies lezen. Die 94% (of 74%) zegt eigenlijk helemaal niks.
Er wordt namelijk alleen gekeken hoeveel van de mensen die op het evenement aanwezig zijn, daar een besmetting oplopen en vervolgens in het ziekenhuis komen. Het is iets heel lokaals, op de korte termijn, en kijkt totaal niet naar wat die mensen vervolgens buiten het evenement doen.

De enige relevante vraag is: lukt het om met een 2G-coronapas de R laag (liefst <1) te houden?
Het is natuurlijk heel leuk als je met zo'n pas een evenement kan houden zodat er weinig bezoekers in het ziekenhuis komen (want ze zijn allemaal gevaccineerd), maar als er vervolgens wel veel verspreiding is en de R is alsnog >>1, gaan de ongevaccineerden (en andere kwetsbaren) alsnog wel in andere settings (waar geen CTB nodig is) besmet raken en heb je alsnog volle ziekenhuizen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom-Z op 11-11-2021 21:12 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:08:
[...]
Wat is eerlijker? En met welk doel?
Als ik al mijn steentje heb bijgedragen en ook nog eens een uur kwijt ben voor een test elke dag, is niet perse eerlijker als met met 2G de zorg al voldoende wordt ontzien.
Dan vraag je aan de groep gevaccineerden weer een stap te maken ten bate van de ongevaccineerden terwijl dat voor de cijfers niet perse nodig is.
Hij heeft gewoon gelijk, 1G is eerlijker.
1; omdat de vaccinatie niet uitsluit dat je niet in het ziekenhuis komt (de kans wordt verminderd).
2; omdat een niet gevaccineerde niet perse in het ziekenhuis komt...

Dat "ik heb mijn steentje bijgedragen" argument is natuurlijk kul bij een virus zoals dit (en afnemende effectiviteit van het vaccin).

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• JeroenNietDoen
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:09:
[...]

100+ tegelijk ergens bij elkaar krijgen wordt echter ineens wel een hele uitdaging.
Dan heb jij zeer zeker niet opgelet ten tijde van de lockdown. Ik volg een hele zwik DJs op Instagram en die zaten op Vrijdag en Zaterdag gewoon op meerdere illegale feestjes hoor. Van man of 30 tot 300. Zeker buiten de randstad in schuren en loodsen kon je het hele weekend feesten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JeroenNietDoen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:11:
[...]

Dan heb jij zeer zeker niet opgelet ten tijde van de lockdown. Ik volg een hele zwik DJs op Instagram en die zaten op Vrijdag en Zaterdag gewoon op meerdere illegale feestjes hoor. Van man of 30 tot 300. Zeker buiten de randstad in schuren en loodsen kon je het hele weekend feesten.
En jij denkt dat die feesten er de afgelopen tijd niet zijn geweest?
Pagina: 1 ... 36 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.