IC bezetting volgt het aantal besmettingen. Het aantal besmettingen wordt voor een groot deel veroorzaakt door jongeren. Dus ook al zijn het niet direct de jongeren die op het IC komen te liggen is het voor de besmettingen wel degelijk van belang dat jongeren gevaccineerd worden.Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:06:
[...]
Je weet wel wat ik bedoel. Ze richten hun pijlen op de complete groep ongevaccineerden, terwijl eigenlijk maar en klein percentage van die groep effectief gevaar loopt. Tieners hebben amper risico op ernstige ziekte en eigenlijk mensen onder de 40 (die verder gezond zijn) ook niet.
Ze moeten gerichter campagne voeren en de échte risicogroepen benaderen. Niet de tieners die er geen baat bij hebben en zich nu gedwongen voelen om de prik te nemen om naar de McDonald's te kunnen gaan. Leuk voor de statistiek hoor, maar het heeft echt zeer weinig nut en maakt 0 verschil in de ziekenhuizen.
Tja, het kan zijn dat het vaccin minder werkt om een van die redenen, het kan ook zijn dat ie er anders nu al niet meer was geweest. Maar vaccins zijn nu eenmaal niet 100% effectief.[...]
Yup - ik ken toevallig iemand die 2 prikken heeft gehad en nu doodziek in het ziekenhuis ligt door een coronabesmetting. Zwaarlijvig en onderliggend lijden. Juist bij zulke mensen zou zo'n prik toch moeten helpen lijkt me.
[removed]
/f/image/OqW6BlXJ3nxItnF553s8RpPe.png?f=fotoalbum_medium)