Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.030 views

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:06:
[...]

Je weet wel wat ik bedoel. Ze richten hun pijlen op de complete groep ongevaccineerden, terwijl eigenlijk maar en klein percentage van die groep effectief gevaar loopt. Tieners hebben amper risico op ernstige ziekte en eigenlijk mensen onder de 40 (die verder gezond zijn) ook niet.

Ze moeten gerichter campagne voeren en de échte risicogroepen benaderen. Niet de tieners die er geen baat bij hebben en zich nu gedwongen voelen om de prik te nemen om naar de McDonald's te kunnen gaan. Leuk voor de statistiek hoor, maar het heeft echt zeer weinig nut en maakt 0 verschil in de ziekenhuizen.
IC bezetting volgt het aantal besmettingen. Het aantal besmettingen wordt voor een groot deel veroorzaakt door jongeren. Dus ook al zijn het niet direct de jongeren die op het IC komen te liggen is het voor de besmettingen wel degelijk van belang dat jongeren gevaccineerd worden.
[...]
Yup - ik ken toevallig iemand die 2 prikken heeft gehad en nu doodziek in het ziekenhuis ligt door een coronabesmetting. Zwaarlijvig en onderliggend lijden. Juist bij zulke mensen zou zo'n prik toch moeten helpen lijkt me.
Tja, het kan zijn dat het vaccin minder werkt om een van die redenen, het kan ook zijn dat ie er anders nu al niet meer was geweest. Maar vaccins zijn nu eenmaal niet 100% effectief.

[removed]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
[...]

Het leeft zeker, maar niet in de zin dat men bereid is om weer in lockdown te gaan. Mijn beeld is dat de meeste gevaccinneerden er klaar mee zijn, solidariteit vrijwel helemaal weg is. Verwacht veel weerstand als het daadwerkelijk tot het sluiten van hele sectoren komt.
Klopt.

De afgelopen dagen lijkt er iets geknapt te zijn bij veel gevaccineerden. Letterlijk iedereen die ik spreek wil zo snel mogelijk een 2G beleid.

Het besef is doorgedrongen dat we het op deze manier simpelweg niet redden en van lockdown-naar-lockdown blijven sukkelen. Die laatste 10% moet dan maar gedwongen worden om zich te laten inenten, of anders buitengesloten worden van de maatschappij zodat de rest zijn of haar leven weer op kan pakken.

De weg uit deze ellende ligt er gewoon en het is simpelweg een keuze geworden of we hem inslaan of niet. Dus ongevaccineerden *): ga je met ons mee, of blijf je de rest van je leven op je kamer zitten?

*) Met nog steeds als disclaimer dat er zsm iets voor diegenen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden moet worden geregeld. Verbaast me dat ik daar helemaal niets over hoor.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:08:
[...]

Juist. Ze kunnen op de IC precies achterhalen welke leeftijdscategorie en waar ze wonen. Daar kun je best gericht mee aan de slag gaan.
*knip*
Dit voegt echt niks meer toe.

[ Voor 43% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 20:14 ]

Twitter

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:55:
[...]

Ik zou ook met een 8)7 heb je onder een steen gelegen reactie kunnen komen.
Gelukkig hoeft dat niet want dat hebben er al een aantal gedaan.

Maar eigenlijk vind ik dat er wel iets in de gedachtengang zit. Waarom zou ik mij als gevaccineerde laten testen? Ja, ik kan het virus oplopen en doorgeven. Maar aan wie? Aan andere gevaccineerden, dat is geen probleem. (of tenminste, een aanvaarbaar risico.)
Gevaar is dat ik dan het risico doorgeef aan ongevaccineerden. Maar dan komt de vraag, is dat dan mijn probleem? Of moeten die mensen dan maar zelf extra maatregelen nemen om zich te beschermen? (wegblijven dus)

(het is wat kort door de bocht, er zijn ook gevaccineerden met een verminderd/niet werkend immuunsysteem etc. Maar voor het principe, ik vind het dus best verdedigbaar om de vraag te stellen)
Je beschrijft precies mijn gedachtegang. Ik heb nu voor de 2e keer covid gehad, en voor de 2e keer eigenlijk vrijwel nergens last van. En dat ondanks mijn enige vaccinatie. Dus, bij een booster, laat ik die lekker aan mij voorbij gaan. Ben er nu wel klaar mee. De symptomen van begin dit jaar en nu waren exact hetzelfde. 2 daagjes hoofdpijn, 2 nachten koorts en een verstopte neus.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:56
Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:07:
Het aantal corona besmettingen vandaag is dan een record, maar de aantallen in de ziekenhuizen lijken te stagneren ?
Ja, ik weet dat dit altijd even duurt voor het zichtbaar is in de ziekenhuizen. Maar de besmettingscijfers lopen al een tijdje met 40+ % op.

Misschien is het hoop, misschien ben ik te positief mbt de ziekenhuisgetallen maar ik vind het toch wel opvallend.

Data van gister

[Twitter]
[Afbeelding]
laten we hopen dat dit doorzet, dan zouden we inderdaad nog net langs de rand van de afgrond scheren zonder extra maatregelen en houden we de zorg wat sneller weer behapbaar met maatregelen.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:07:
Het aantal corona besmettingen vandaag is dan een record, maar de aantallen in de ziekenhuizen lijken te stagneren ?
Ja, ik weet dat dit altijd even duurt voor het zichtbaar is in de ziekenhuizen. Maar de besmettingscijfers lopen al een tijdje met 40+ % op.

Misschien is het hoop, misschien ben ik te positief mbt de ziekenhuisgetallen maar ik vind het toch wel opvallend.

Data van gister

[Twitter]
[Afbeelding]
Thnx.

Maar dit past ook in de lijn:
Gevaccineerd: kans op corona toch 50%. Maar kans op ziekenhuis klein.

En eerder vandaag statistiek dat in week 1 van november meer dan 50% van de positief geteste personen
volledig gevaccineerd was.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55
Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
[...]

Dat zeg ik toch? Maar zoveel mensen die nog besmet raken... in principe testen mensen zich nu ook voor ieder hoestje, dus is het ook wel logisch dat de cijfers een stuk hoger uitvallen, maar toch. Vorig jaar lagen de echte cijfers vast ook stukken hoger, maar wisten we het gewoon niet.
Hoezo? Het percentage positieve tests is nog nooit zo hoog geweest. Dat betekent dat zelfs relatief weinig mensen zich laten testen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Newjersey schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:11:
[...]

Je beschrijft precies mijn gedachtegang. Ik heb nu voor de 2e keer covid gehad, en voor de 2e keer eigenlijk vrijwel nergens last van. En dat ondanks mijn enige vaccinatie. Dus, bij een booster, laat ik die lekker aan mij voorbij gaan. Ben er nu wel klaar mee. De symptomen van begin dit jaar en nu waren exact hetzelfde. 2 daagjes hoofdpijn, 2 nachten koorts en een verstopte neus.
En naast je eigen klachten, hoe denk je dan over de besmettelijkheid die ook afneemt door boosters toch?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:12:
[...]

Thnx.

Maar dit past ook in de lijn:
Gevaccineerd: kans op corona toch 50%. Maar kans op ziekenhuis klein.

En eerder vandaag statistiek dat in week 1 van november meer dan 50% van de positief geteste personen
Inderdaad, dus als er steeds meer gevaccineerden besmet raken tov ongevaccineerden (zoals weken/maanden terug), dan komen er relatief gezien minder mensen in het ziekenhuis.

Maar dan moet je met deze hoge aantallen nog wel even kijken of het in absolute aantallen ook een beetje klopt ;)

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tweakduke schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:09:
[...]

Het is belangrijk om zicht te houden op de besmettingen en waar ze zich bevinden, zodat de juiste maatregelen worden genomen om de verspreiding tegen te gaan.
Maar dat gebeurt zo weinig en zozeer gebaseerd op vrijwillige informatie dat het alleen maar iets zegt over het gedrag van mensen die zich laten testen en meewerken. En dat is weer meer dan gemiddeld de groep die zich aan regels houdt en heeft laten vaccineren.

Op wat er speelt onder de groep die de ziekenhuizen buiten proportioneel vult heb je nauwelijks zicht, die werken niet mee aan BCO want schijt aan alles.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• horizon1978
alexbl69 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:13:
[...]

Hoezo? Het percentage positieve tests is nog nooit zo hoog geweest. Dat betekent dat zelfs relatief weinig mensen zich laten testen.
?
Dat staat toch los van elkaar.

Deze week gaan mensen zich nog laten testen:
* voor toegang
* bij klachten
* of op 5e dag na in contact geweest te zijn met (al dan niet met klachten) Denk dat deze groep ook stijgende is)

en anders niet.

[ Voor 11% gewijzigd door horizon1978 op 11-11-2021 16:15 ]

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 09:42
alexbl69 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:10:
[...]

Klopt.

De afgelopen dagen lijkt er iets geknapt te zijn bij veel gevaccineerden. Letterlijk iedereen die ik spreek wil zo snel mogelijk een 2G beleid.

Het besef is doorgedrongen dat we het op deze manier simpelweg niet redden en van lockdown-naar-lockdown blijven sukkelen. Die laatste 10% moet dan maar gedwongen worden om zich te laten inenten, of anders buitengesloten worden van de maatschappij zodat de rest zijn of haar leven weer op kan pakken.

De weg uit deze ellende ligt er gewoon en het is simpelweg een keuze geworden of we hem inslaan of niet. Dus ongevaccineerden *): ga je met ons mee, of blijf je de rest van je leven op je kamer zitten?

*) Met nog steeds als disclaimer dat er zsm iets voor diegenen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden moet worden geregeld. Verbaast me dat ik daar helemaal niets over hoor.
Maar wat denk jij nou? Dat gevaccineerden god-mode hebben ofzo? Die zijn juist degenen die lekker overal heen gaan met hun code, inclusief hoest en proest 'want we zijn gevaccineerd toch'?

Ik snap niet dat ik DAAR niets over hoor. Ik hoor alleen maar mensen zeiken op niet gevaccineerde.

• Newjersey
bonzz.netninja schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:13:
[...]

En naast je eigen klachten, hoe denk je dan over de besmettelijkheid die ook afneemt door boosters toch?
Ik meen gelezen te hebben dat via de natuurlijke weg de besmettelijkheid, naar mate je vaker de infectie hebt gehad, ook steeds meer afneemt. Dus ik vertrouw daar op.

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-11 15:05
Maar even een serieuze vraag:

Denken jullie dat er evenveel mensen als vorig jaar zullen luisteren naar de opkomende maatregelen/eventuele lockdown?

Daar ben ik heel benieuwd naar.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
alexbl69 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:10:
[...]

Klopt.

Het probleem is vooral dat veel mensen dat denken en even vergeten dat we met de huidige besmettingen vorig jaar allang geen zorg meer hadden gehad. We blijven dus enorme stappen vooruit zetten en de lockdowns is dus niet iets dat zal blijven doorgaan. Wel zullen er b.v. boosters e.d. nodig zijn, maar de impact wordt continue minder. Zeker omdat er ook goedwerkende medicijnen beschikbaar beginnen te komen.

En dit is het 2e probleem, er blijft geroepen worden dat alleen vaccineren de oplossing is. Dat is het niet, vaccineren is nog steeds geen doel maar een middel. Daarnaast ga je geen snelle en grote sprongen meer maken met vaccineren. Dus dat is geen oplossing voor dit seizoen.

[removed]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:15:

Denken jullie dat er evenveel mensen als vorig jaar zullen luisteren naar de opkomende maatregelen/eventuele lockdown?

Nee, vrij zeker van dat dat niet gaat gebeuren.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:09
Ik ben voor vaccinatie, maar tegen 2G beleid.

Dit zorgt alleen maar voor meer tweespalt in de samenleving en iedereen wordt over dezelfde kam geschoren. Voorheen konden mensen nog met een negatieve test naar binnen, maar met 2G kan dit niet meer. Dat is een stap te ver als je bewijs hebt en dan alsnog wordt geweigerd.

• rik86
  • Laatst online: 17:56
AFCAjax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:14:
[...]

Maar wat denk jij nou? Dat gevaccineerden god-mode hebben ofzo? Die zijn juist degenen die lekker overal heen gaan met hun code, inclusief hoest en proest 'want we zijn gevaccineerd toch'?

Ik snap niet dat ik DAAR niets over hoor. Ik hoor alleen maar mensen zeiken op niet gevaccineerde.
maar zolang die alleen andere gevaccineerden aansteken is er niet zoveel aan de hand. Je zou nog steeds thuis moeten blijven ja, maar dat is omdat er zo'n grote groep is die niet gevaccineerd is.

Je ziet het in portugal waar 98% van de 12+ bevolking gevaccineerd is, daar zijn de getallen laag en geen door de overheid opgelegde maatregelen meer volgens mij

• horizon1978

Minder maar nog steeds het merendeel. Zoals je in de supermarkt bepaalde groep zonder mondkapjes ziet lopen (groep die stoer is en er genoeg van heeft).

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:00:
[...]

De weigeraars zoals jij ze noemt lopen in het algemeen weinig risico vergeleken met die groep, het zijn vooral jonge mensen die wel een stootje kunnen hebben.
Een deel van de weigeraars loopt wellicht weinig risico als ze echt zo gezond zijn als ze zelf menen, dat doet er niets aan af dat ze een flink deel van het risico ZIJN. (asymptomatisch extra besmettelijk zijn)
:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:53

Ik merk aan mijzelf dat ik me steeds minder aan de maatregelen ga houden, in mijn optiek kunnen we gewoon niet elk half jaar in lockdown gaan of hoe ze het tegenwoordig ook noemen.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11 21:07

Als een evenement word gecanceld of de bioscoop dicht is, dan heb je dan geen keus toch? Of denk je dat ze dan gaan inbreken en zelf de film aanzetten?

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 14:00

3raser

⚜️ Premium member

Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:14:
[...]

Inderdaad, dus als er steeds meer gevaccineerden besmet raken tov ongevaccineerden (zoals weken/maanden terug), dan komen er relatief gezien minder mensen in het ziekenhuis.

Maar dan moet je met deze hoge aantallen nog wel even kijken of het in absolute aantallen ook een beetje klopt ;)
Denk je dat de overheid die gok durft te nemen morgenavond? Afwachten om te zien om we de piek hebben bereikt?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
*knip*
Dergelijke proefballonnetjes dragen niks bij.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 19:39 ]

• horizon1978
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:17:
Is het heel gek gedacht dat de jongeren zichzelf massaal besmetten met Corona? Na 10 dagen een groen vinkje voor minimaal een jaar en via natuurlijke weg genezen.

Ik kan de overweging best begrijpen dat dat interessanter is dan voorheen een Janssen prik die na 270 dagen afloopt waarop je weer een nieuwe spuit moet nemen van het voorkeursvaccin van dat moment. Mocht je nog niet gevaccineerd zijn dan duurt het zelfs nog langer voor je een vinkje hebt.
Ik geloof 99% zeker dat dit gedaan wordt onder jongeren.

• Plenkske
3raser schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:17:
[...]

Denk je dat de overheid die gok durft te nemen morgenavond? Afwachten om te zien om we de piek hebben bereikt?
Die gok hebben ze al genomen. Ze zijn wat dat betreft al te laat geweest. Zoals elke keer.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:17:
Is het heel gek gedacht dat de jongeren zichzelf massaal besmetten met Corona? Na 10 dagen een groen vinkje voor minimaal een jaar en via natuurlijke weg genezen.
Minimaal een jaar? Ik dacht dat die code maar 6 maanden geldig was?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23

JB

Cédric roelt!

P-Rock schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:16:
Voorheen konden mensen nog met een negatieve test naar binnen, maar met 2G kan dit niet meer. Dat is een stap te ver als je bewijs hebt en dan alsnog wordt geweigerd.
Dat ben ik met je eens maar je kunt hier toch ook niet in blijven hangen?

Hoe kom je hier nog uit? Het gaat erom dat men niet meer doodziek wordt, de kans daarop is met een vaccin (+ booster?) een stuk kleiner. Mensen krijgen ook een snotneus van anderen, maar worden daar ook niet doodziek van.

Mijn boefje is liev!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Je zag de afgelopen maanden al best wel grote regionale verschillen in hoe er met de situatie (en de regeltjes) omgegaan werd. De mens is duidelijk een kuddedier. Nemen een paar strikten het voortouw dan volgt iedereen braaf. Zetten een paar laksen de standaard dan wordt dat gevolgd.

Hier in de regio is het duidelijk dat de regels niet zo serieus genomen worden. Dat werden ze in het voorjaar al niet, nu al helemaal niet. Ik verwacht dus ook dat die snel verder verwateren.

alles kan off-topic

• joppe113
hoop toch dat ze morgen meer maatregelen afkondigen, voor het personeel in de zorg.
Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:18:
[...]

Die gok hebben ze al genomen. Ze zijn wat dat betreft al te laat geweest. Zoals elke keer.

• horizon1978
Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:14:
[...]

Over twee maanden zal de verhouding positieve testen gevaccineed vs ongevaccineerd iets van 80/20 zijn.

Op een gegeven moment moet toch elke ongevaccineerde het gehad hebben. (Aldus de Jonge).

• Jorizzz
  • Laatst online: 00:30
P-Rock schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:16:
Ik ben voor vaccinatie, maar tegen 2G beleid.

Dit zorgt alleen maar voor meer tweespalt in de samenleving en iedereen wordt over dezelfde kam geschoren. Voorheen konden mensen nog met een negatieve test naar binnen, maar met 2G kan dit niet meer. Dat is een stap te ver als je bewijs hebt en dan alsnog wordt geweigerd.
Het is ook een stukje zelfbescherming. Ja, jij bent negatief, maar statistisch gezien loop je wel meer risico als je wordt besmet door een besmette gevaccineerde.

Een ongevaccineerde zal dan redeneren dat dan iedereen zich maar continu moet laten testen, want dat is veiliger.
Echter, gevaccineerden onder elkaar vormen nou eenmaal minder risico. Ze zijn minder besmettelijk, hebben daarbovenop door de vaccinatie al minder risico besmet te raken en als dat toch gebeurt dan zijn ze een minder groot probleem voor de zorg.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:18:
[...]

Maar dan gaan we nu de piek mogelijk bereikt is alsnog met hagel schieten.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

joppe113 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:17:
[...]

Als een evenement word gecanceld of de bioscoop dicht is, dan heb je dan geen keus toch? Of denk je dat ze dan gaan inbreken en zelf de film aanzetten?
Denk meer aan regels m.b.t. max. aantal bezoekers thuis e.d., of zo min mogelijk over straat, maximaal thuiswerken etc. (persoonlijk zal ik mij daar weinig van aan trekken).
Op dat andere heb je idd weinig invloed. :P

Vaak bu'j te bang!

• Newjersey
3raser schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:18:
[...]

Dit is veranderd naar één jaar, alleen schijnt Hugo moeite te hebben om de systemen te laten aanpassen.

• Wolly
  • Niet online
[...]

Is verlengd maar 12 maanden.

• horizon1978
[...]

Recent aangepast naar 1 jaar.

• AFCAjax
rik86 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:16:
[...]

maar zolang die alleen andere gevaccineerden aansteken is er niet zoveel aan de hand. Je zou nog steeds thuis moeten blijven ja, maar dat is omdat er zo'n grote groep is die niet gevaccineerd is.

Je ziet het in portugal waar 98% van de 12+ bevolking gevaccineerd is, daar zijn de getallen laag en geen door de overheid opgelegde maatregelen meer volgens mij
Dat valt best wel mee, oversterfte is in Portugal vrij hoog op dit moment. Ra-ra hoe kan dat?

• wErudite
joppe113 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:17:
[...]

Huisfeestje is dan nog steeds jezelf niet aan de maatregelen houden tbh :9

Op die manier bedoelde ik het meer.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:04
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:12:
Besef dat veel besmettingen in de leeftijdscategorie 0-12 zitten, die hebben geen prik gehad.
Tel de hogere testbereidheid van gevaccineerden daarbij op dan is bij een vaccinatiegraad van 85% de kans om als ongevaccineerde volwassene besmet te raken nog steeds 10x zo groot...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• AFCAjax
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:19:
[...]

Hoe kom je hier nog uit? Het gaat erom dat men niet meer doodziek wordt, de kans daarop is met een vaccin (+ booster?) een stuk kleiner. Mensen krijgen ook een snotneus van anderen, maar worden daar ook niet doodziek van.
Iemand met een negatief testbewijs, is veiliger dan al die mensen met 1 Janssen prikje hoor. Geloof mij.

Daarbij vind ik dat je als 50+ je verantwoordelijkheid moet nemen en die prik moet halen. Maar als jij 12/16/25 bent, vind ik het niet ok dat je gedwongen wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door AFCAjax op 11-11-2021 16:22 ]

• zacht
  • Niet online
rik86 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:16:
[...]

Zie eerder in dit topic, mondkapjes in de binnenruimtes, twee meter afstand, handjes wassen en een bevolking die een stuk minder dwars en eigenwijs is.

• wErudite
Er worden ook onwijs veel QR codes gekocht, natuurlijk. Werkt ook niet mee uiteraard.

• joppe113
Nee daar heb je gelijk aan, vorig jaar heb ik mijn ouders met kerst niet gezien, dit jaar met vaccinatie vermoed ik dat dat gewoon doorgaat.

Of het goed is weet ik niet, maar ben bewust/onbewust toch minder voorzichtig geworden nu,
-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:19:
[...]

Denk meer aan regels m.b.t. max. aantal bezoekers thuis e.d., of zo min mogelijk over straat, maximaal thuiswerken etc. (persoonlijk zal ik mij daar weinig van aan trekken).
Op dat andere heb je idd weinig invloed. :P

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
AFCAjax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:21:
[...]

Iemand met een negatief testbewijs, is veiliger dan al die mensen met 1 Janssen prikje hoor. Geloof mij.
kom eens met een fatsoenlijke bron van je stelling.

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Veiliger voor wie? Griep wordt ook niet gemeten? Dat staat toch los van de situatie waar we heen moeten met z'n allen? Of wil je blijven testen?

Mijn boefje is liev!

• Plenkske
3raser schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:19:
[...]

Maar dan gaan we nu de piek mogelijk bereikt is alsnog met hagel schieten.
Kan veel redenen hebben. De R omlaag brengen en mensen overhalen tot vaccineren bv.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Op zich goed nieuws. Het virus door maken is tot nu toe dus vrijwel net zo effectief als een vaccin.
Ik vraag me af hoe immuun ik straks ben met een dubbelle dosis Pfizer in augustus en nu een coronabesmetting. O-)

• wErudite
[...]

Daarbij vind ik dat je als 50+ je verantwoordelijkheid moet nemen en die prik moet halen. Maar als jij 12/16/25 bent, vind ik het niet ok dat je gedwongen wordt.
JA!!!

Laten we AFCAjax van Tweakers geloven! Als hij zegt dat een negatief testbewijs veiliger is moet 't wel zo zijn! _/-\o_

• Wolly
  • Niet online
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:18:
[...]

Ik geloof 99% zeker dat dit gedaan wordt onder jongeren.
Het scheelt ook 300 euro voor een valse QR bedenk ik mij net, de businesscase wordt steeds beter.

Zijn de leeftijden van de besmettingen ergens in te zien?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Hoe kan dat nou? Ik snap daar niks van.
Als ik dit lees:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUMXQz4YmQWbh4QqxkPgv54Ft98=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/OqW6BlXJ3nxItnF553s8RpPe.png?f=fotoalbum_medium

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• horizon1978
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:21:
[...]

Besef dat veel besmettingen in de leeftijdscategorie 0-12 zitten, die hebben geen prik gehad.
Tel de hogere testbereidheid van gevaccineerden daarbij op dan is bij een vaccinatiegraad van 85% de kans om als ongevaccineerde volwassene besmet te raken nog steeds 10x zo groot...
2x zo groot.
Als vaccin (cf v Dissel) 50% tegen besmetting beschermd is het toch maar 2x?

Als ik het mis heb moet je misschien die 10x even toelichten.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:10

Chrisjuh_15

Facta non verba

joppe113 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:21:
Nee daar heb je gelijk aan, vorig jaar heb ik mijn ouders met kerst niet gezien, dit jaar met vaccinatie vermoed ik dat dat gewoon doorgaat.

Of het goed is weet ik niet, maar ben bewust/onbewust toch minder voorzichtig geworden nu,

[...]
Oh en of dit gaat gebeuren.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:22:
[...]

Kan veel redenen hebben. De R omlaag brengen en mensen overhalen tot vaccineren bv.
Ik hoop niet dat eerste. Want we moeten af van het idee dat veel besmettingen gelijk staat aan een probleem. Dat doen we met andere virussen ook niet. Zodra de zorg onder controle is moet het klaar zijn met testen.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:00
psy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:23:
[...]

Hoe kan dat nou? Ik snap daar niks van.
Als ik dit lees:

[Afbeelding]
mijn data gaat over eerste ziektedag... niet over dagelijks positieve meldingen

• Dennahz
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:21:
Er worden ook onwijs veel QR codes gekocht, natuurlijk. Werkt ook niet mee uiteraard.
Mwoah, denk dat het bij velen gewoon grootspraak is. Er circuleren ook aardig wat QR codes rond op internet (de meeste werken niet meer inmiddels trouwens). Oftewel gebruiken ze gewoon de QR van een vriend of ouders. Ze checken toch vrijwel nergens je ID.

Twitter

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:18
Het is grappig om te zien hoeveel mensen vandaag in de supermarkt GEEN mondkapje draagt, minimaal de helft.

Ik vroeg een paar mensen heel vriendelijk een mondkapje te dragen, maar kreeg een grote mond met "ik ben gevaccineerd".

En men blijft maar afgeven op de niet gevaccineerden, *knip*. Het gemak van de gevaccineerden komt me nu echt de neus uit icm het afgeven op mensen die nog niet zijn gevaccineerd en het NIET dragen van mondkapjes.

Als er een lockdown komt, hebben we daar actief ons best voor gedaan. *knip*

Moe wordt ik er van.

Generaliserende opmerking, bovendien onderbouw je stelling dan.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 19:47 ]

• joppe113
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:20:
[...]

Huisfeestje is dan nog steeds jezelf niet aan de maatregelen houden tbh :9

Op die manier bedoelde ik het meer.
Snapte ik stiekum ok wel hoor ;)

Denk dat dat inderdaad veel minder goed gaat worden nageleefd.

• Plenkske
joppe113 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:19:
hoop toch dat ze morgen meer maatregelen afkondigen, voor het personeel in de zorg.

[...]
Zeker, het is wederom dramatisch voor al het personeel in de zorg.
En daardoor ook voor iedereen: minder zorg beschikbaar en in de toekomst wellicht nog minder als steeds minder mensen in de zorg willen werken ?
Volgens mij is het alleen maar minder geworden in deze crisis, niet meer (personeel).

[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 11-11-2021 16:24 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
sderooij schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:23:
Het is grappig om te zien hoeveel mensen vandaag in de supermarkt GEEN mondkapje draagt, minimaal de helft.

Ik vroeg een paar mensen heel vriendelijk een mondkapje te dragen, maar het kreeg een grote mond met "ik ben gevaccineerd".

En men blijft maar afgeven op de niet gevaccineerden, terwijl die volgens mij nu juist strenger zijn met testen (zelftests). Het gemak van de gevaccineerden komt me nu echt de neus uit icm het afgeven op mensen die nog niet zijn gevaccineerd en het NIET dragen van mondkapjes.

Als er een lockdown komt, hebben we daar actief ons best voor gedaan. Ook de mensen hier op Tweakers die lekker naar dancefeestjes blijven gaan en uit eten gaan met 'hun maten'.

Moe wordt ik er van.
Ik ben het met je eens. Het is voornamelijk kijken naar wat de andere niet goed doet in plaats van zelf ook eens in de spiegel te kijken. Helaas is de Nederlander erg 'ik' gericht.

• joppe113
Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:24:
[...]

En daardoor ook voor iedereen: minder zorg beschikbaar en in de toekomst wellicht nog minder als steeds minder mensen in de zorg willen werken ?
Volgens mij is het alleen maar minder geworden in deze crisis, niet meer (personeel).
Is ook mijn standaard antwoord de laatste week, als mensen weer zeuren om het dragen van een mondkapje enzo...Doe het dan voor de mensen uit de zorg!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=100014626_25079d77

Zucht.. sommigen gaan het er echt nog even van nemen de komende dagen, met alle gevolgen van dien.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Ik vroeg een paar mensen heel vriendelijk een mondkapje te dragen, maar kreeg een grote mond met "ik ben gevaccineerd".

En men blijft maar afgeven op de niet gevaccineerden, terwijl die volgens mij nu juist strenger zijn met testen (zelftests). Het gemak van de gevaccineerden komt me nu echt de neus uit icm het afgeven op mensen die nog niet zijn gevaccineerd en het NIET dragen van mondkapjes.

Als er een lockdown komt, hebben we daar actief ons best voor gedaan. Ook de mensen hier op Tweakers die lekker naar dancefeestjes blijven gaan en uit eten gaan met 'hun maten'.

Moe wordt ik er van.
Werk jij in een supermarkt?

Vaak bu'j te bang!

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Ik vroeg een paar mensen heel vriendelijk een mondkapje te dragen, maar het kreeg een grote mond met "ik ben gevaccineerd".

Moe wordt ik er van.
Sorry, maar ik heb grote moeite dit soort verhalen te geloven. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in een supermarkt mensen gaat vragen een mondkapje op te doen en dat ze allemaal een grote mond geven en zeggen te zijn gevaccineerd. Maargoed, misschien zit ik helemaal mis.
Ok, dit zou een reden kunnen zijn idd.

[ Voor 8% gewijzigd door Empathy op 11-11-2021 16:27 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:24:
[...]

En de overigen staan op omvallen. Mijn vrouw geeft ook aan dat het ziekteverzuim op haar afdeling en elders in het ziekenhuis nog nooit zo hoog is geweest.

Vooral doorgaan met allerlei pleistertjes Den Haag! 2 jaar de tijd gehad om dit beter te borgen (op lange termijn). Nee een bonus van 1000 euro + applausje is de oplossing niet om deze mensen overeind te houden............. :r

Mijn boefje is liev!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Ik vraag me wel eens af. Als de ziekenhuizen dadelijk helemaal uitpuilen, mensen zelfs niet meer terechtkunnen, laten de niet-gevaccineerden zich dan wel alsnog vaccineren? Of is dat wishfull thinking. Soms lijkt het wel alsof dat het enige is wat nog voor hogere vaccinatie percentages gaat zorgen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• wErudite
Whis! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:26:
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=100014626_25079d77

Zucht.. sommigen gaan het er echt nog even van nemen de komende dagen, met alle gevolgen van dien.
Want het is illegaal wat ze doen? Laat die mensen met rust joh haha

• hoevenpe
  • Laatst online: 19:04
horizon1978 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:23:
[...]

2x zo groot.
Als vaccin (cf v Dissel) 50% tegen besmetting beschermd is het toch maar 2x?

Als ik het mis heb moet je misschien die 10x even toelichten.
15% en 85% is een verhouding van 1:5,6

Bij een gelijke verhouding besmettingen staan er tegenover elke ongevaccineerde 5,6 gevaccineerden, corrigeer dat voor besmette kinderen en een hogere testbereidheid en die verhouding wordt nog veel schever.

Vandaar mijn natte vinger van keer tien, in mijn omgeving zijn het nu vooral kinderen die massaal positief getest worden: op de basisschool, op de sportclub, etc.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• AFCAjax

Moe wordt ik er van.
Nee, het is hier volgens heel Tweakers de schuld van de mensen zonder prik. Dat is de oplossing! Dat gaat ook meteen werken op korte termijn.

Ik heb zelf een prik, maar ik hekel de mensen die er zo makkelijk mee omgaan. Als ik een loopneus heb, of hoest test ik mezelf gewoon. Maar ik denk dat 75% van de mensen met een vaccin dat niet eens doen.

Maar nog steeds, schuld van de gevaccineerde en 2G is dé oplossing. Dat zien we ook in Duitsland btw ;)

• sderooij
Empathy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:27:
[...]

Sorry, maar ik heb grote moeite dit soort verhalen te geloven. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in een supermarkt mensen gaat vragen een mondkapje op te doen en dat ze allemaal een grote mond geven en zeggen te zijn gevaccineerd. Maargoed, misschien zit ik helemaal mis.

[...]

Ok, dit zou een reden kunnen zijn idd.
Ik werk niet in een supermarkt, ik kom wel bijna elke dag in de supermarkt (is om de hoek) om een boodschap te doen. Ik neem mijn maatregelen (mondkapje, en zorgen dat ik niet naar buiten ga als ik mij niet lekker voel/verkouden ben).

En elke dag, lopen er mensen zonder mondkapje, en ik ben die sukkel die lekker gaat lopen zeiken bij mensen of ze dat kapje even dragen. Is niet zo moeilijk toch?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:28:
[...]

Basisregels voor iedereen
1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm uzelf en anderen in de samenleving.

Volgens mij is 1,5 meter niet helemaal aan de orde.

Aan de andere kant zijn de corona maatregelen op dit vlak natuurlijk ook tegenstrijdig. Dat helpt ook niet mee

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:28:
[...]

Dat zeg ik niet. Ik begrijp ze en neem ze zeker niks kwalijk maar dit is wat er mis is met het huidige beleid.
En maar blijven wijzen naar de ongevaccineerden.

• JB

JB

Cédric roelt!

AFCAjax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:29:
[...]

Maar nog steeds, schuld van de gevaccineerde en 2G is dé oplossing. Dat zien we ook in Duitsland btw ;)
Je hebt zeker een punt mbt vaccineren en niet meer (willen) testen. Dat praat ik niet goed, maar wat weet jij van de 2G in Duitsland?

Iedereen roept maar wat en men maakt elkaar bang met positieve tests. Positief testen != doodziek.

Mijn boefje is liev!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:09
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:19:
[...]

En wat is de volgende stap als blijkt dit ook dit niet voldoende werkt?

• sderooij
[...]

Nee, het is hier volgens heel Tweakers de schuld van de mensen zonder prik. Dat is de oplossing! Dat gaat ook meteen werken op korte termijn.

Ik heb zelf een prik, maar ik hekel de mensen die er zo makkelijk mee omgaan. Als ik een loopneus heb, of hoest test ik mezelf gewoon. Maar ik denk dat 75% van de mensen met een vaccin dat niet eens doen.

mensen die dat doen zijn van die mensen die met elke hype mee doen, wat op dat moment 'cool is' om te doen, doen we aan mee. Stumperts zijn het.

Afgeven op de niet gevaccineerden kent zijn grenzen, het is nu het moment om even in de spiegel te kijken en net als jij zegt, ga gvd niet naar publieke ruimtes als je loopt te niezen/niet lekker voelt.

• AFCAjax
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:30:
[...]

Je hebt zeker een punt mbt vaccineren en niet meer (willen) testen. Dat praat ik niet goed, maar wat weet jij van de 2G in Duitsland?

Iedereen roept maar wat en men maakt elkaar bang met positieve tests. Positief testen != doodziek.
In Duitsland schieten de besmettingen ook vreselijk hard omhoog, terwijl heel veel deelstaten daar 2G gebruiken. Dat werkt dus blijkbaar ook niet.

• zacht
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:40:
[...]

Dat doen ze best goed.. 12,5% van de besmettingen terwijl ze 15% van de inwoners vertegenwoodigen.
Als Brabander voel ik me verplicht te melden dat Zuid-Holland vandaag met 3660 nieuwe gevallen dik 22,5% van de besmettingen heeft terwijl ze 22% van de inwoners vertegenwoordigen. Just saying.

• DennusB
  • Niet online
AFCAjax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:31:
[...]

In Duitsland schieten de besmettingen ook vreselijk hard omhoog, terwijl heel veel deelstaten daar 2G gebruiken. Dat werkt dus blijkbaar ook niet.
Maar zien ze dat ook qua ziekenhuisopnames ?

• AFCAjax
sderooij schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:31:
[...]

mensen die dat doen zijn van die mensen die met elke hype mee doen, wat op dat moment 'cool is' om te doen, doen we aan mee. Stumperts zijn het.

Afgeven op de niet gevaccineerden kent zijn grenzen, het is nu het moment om even in de spiegel te kijken en net als jij zegt, ga gvd niet naar publieke ruimtes als je loopt te niezen/niet lekker voelt.
Een ieder heeft daar ook zo zijn redenen voor, en ik denk dat die groep zeker 7-10% is. Ik heb een kennis met de ziekte van Crohn. Hij heeft dat nu onder controle. Wat als dat weer gek gaat doen na die prik?

Zo hebben er nog wel meer mensen een reden om het niet te doen. Maar deze mensen worden nu dus wel in een hoekje gedrukt, terwijl ze prima willen testen om ergens heen te gaan.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
[...]

Zullen we nu eens ophouden met "kijk maar naar land X, daar hebben ze maatregel Y en gaat het ook niet goed. Dus maatregel Y werkt niet".

Je hebt geen toegang tot land X zonder maatregel Y, dus kan je de werking van die maatregel helemaal niet op die manier testen.

Misschien kunnen we deze regel aan de TS toevoegen?

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:31
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:06:
2G en door! Nu nog afbakenen in de zorg.

"Wilt u geen vaccin? Oké wilt u hier even tekenen dat u afziet van..."
"Heeft u geen vaccin? Oké wij vaccineren u eerst even voordat we u verder kunnen helpen..."
"Geen vaccin? Oké u behoort tot een risicogroep..."
2G zorgt ervoor dat je mensen met een negatieve pcr uitsluit. Wat je dus overhoudt is een groep waarin mogelijke besmettingen zitten. De niet besmette mensen heb je er dan deskundig uitgehaald.
Suc6 ! 8)7

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
Ik weet dat dit topic over het virus in Nederland en Belgie gaat. Een land waar ik met een schuin oog naartoe kijk in VK. Die lopen voor mij gevoel voor op Nederland.

Het percentage gevacineerde is met 87.5 & 79.8 % voor de Britten vergelijkbaar met Nederland 87.9% & 84.4%. Heel veel verschil zit daar niet in. Besmettingen liggen daar al ene geruime tijd een stuk hoger dan hier in NL. Afgelopen 7 dagen VK: 365 / 100.000 inwoners NL 70 / 100.000 inwoners.

Kan iemand de dalende trend van besmettingscijfer uit het VK voor mij verklaren? Het begint er bijna op te lijken dat er steeds meer natuurlijke immuniteit begint te ontstaan aan die kant van de plas.

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Je blijft besmettingen houden... Positieve tests != doodziek.

Wat is volgens jou de oplossing dan?

Mijn boefje is liev!

• AFCAjax
Emgeebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:34:
[...]

Zullen we nu eens ophouden met "kijk maar naar land X, daar hebben ze maatregel Y en gaat het ook niet goed. Dus maatregel Y werkt niet".

Je hebt geen toegang tot land X zonder maatregel Y, dus kan je de werking van die maatregel helemaal niet op die manier testen.

Misschien kunnen we deze regel aan de TS toevoegen?
Deze volg ik niet. Volgens mij kun je prima lering trekken van situaties in andere landen? Of is daar de lucht anders ofzo?

• horizon1978
AFCAjax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:35:
[...]

Deze volg ik niet. Volgens mij kun je prima lering trekken van situaties in andere landen? Of is daar de lucht anders ofzo?
Stikstof stopt bij de grens. Dus ja, best anders.

• JB

JB

Cédric roelt!

mesa57 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:35:
[...]

2G zorgt ervoor dat je mensen met een negatieve pcr uitsluit. Wat je dus overhoudt is een groep waarin mogelijke besmettingen zitten. De niet besmette mensen heb je er dan deskundig uitgehaald.
Suc6 ! 8)7

Mijn boefje is liev!

• AFCAjax
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:35:
[...]

Er is geen oplossing op korte termijn. We hebben alleen veel te lang kromme regels gehad. Om te beginnen met die klimaattop. Niemand hoeft daar een QR te laten zien, omdat deze mensen blijkbaar van nature immuun zijn?

Nu snap ik wel dat dit ons niet heeft gebracht waar we nu zijn.

Je kunt niet ontkennen dat Dansen met Janssen een kapitale fout is geweest, en zo zijn er nog wel meer. Niet alleen van de overheid, maar ook de mensen zelf. Lekker codes kopiëren en vervalsen etc. DAT zijn de hufters van de samenleving die het verpesten voor degene die wel gewoon hun testje doen voor dat etentje.

[ Voor 7% gewijzigd door AFCAjax op 11-11-2021 16:38 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:46

boesOne

meuh

zacht schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:33:
[...]

Als Brabander voel ik me verplicht te melden dat Zuid-Holland vandaag met 3660 nieuwe gevallen dik 22,5% van de besmettingen heeft terwijl ze 22% van de inwoners vertegenwoordigen. Just saying.
Dat is dan toch prima in verhouding :P

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:18
Amd RuLuzzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:35:
Ik weet dat dit topic over het virus in Nederland en Belgie gaat. Een land waar ik met een schuin oog naartoe kijk in VK. Die lopen voor mij gevoel voor op Nederland.

Het percentage gevacineerde is met 87.5 & 79.8 % voor de Britten vergelijkbaar met Nederland 87.9% & 84.4%. Heel veel verschil zit daar niet in. Besmettingen liggen daar al ene geruime tijd een stuk hoger dan hier in NL. Afgelopen 7 dagen VK: 365 / 100.000 inwoners NL 70 / 100.000 inwoners.

Kan iemand de dalende trend van besmettingscijfer uit het VK voor mij verklaren? Het begint er bijna op te lijken dat er steeds meer natuurlijke immuniteit begint te ontstaan aan die kant van de plas.
365 per per 100k is over 7 dagen, dus per dag is dat 52 per 100.000 (in Nederland 70 per 100.000). Hier dus een stuk hoger.

De verklaring ligt denk ik in de boostershots. 19% van de bevolking 12+ heeft een boostershot gehad (bron).

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 18:42

Rannasha

Does not compute.

AFCAjax schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:35:
[...]

Lering trekken kan prima, maar te vaak gaat men veel te kort door de bocht met redeneringen als "land A heeft maatregel X, de besmettingen in land A nemen toe, dus maatregel X werkt niet en moeten we hier niet doen."

Je kunt het effect van een enkele maatregel binnen een heel pakket aan factoren die effect hebben op de besmetting niet zo eenvoudig vast stellen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 23:04
16k, dat is ver boven de trendlijn. Ik keek naar een piekniveai van 20k, maar dat we nu al zo hoog zitten, daar schrik ik wel een beetje van. Wekelijke groeifactor is sterk cyclisch, morgen ook hoog. Volgende week vermoedelijk weer iets betere cijfers, plateauvorming, omstreeks 25-11 de hoogste piek.

• AFCAjax
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:33:
[...]

Maar zien ze dat ook qua ziekenhuisopnames ?
Lees maar even een stukje, laatste zin, alinea 1.
https://duitslandinstituu...besmettingen-in-duitsland

Verwijderd

gustaveau schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:50:
[...]

Dus rond 16-11 zou het daar omhoog moeten knallen!
Het is echt een misverstand om te denken dat 11-11 een megafestijn is. Het wordt maar door een select groepje (al redelijk hecthte vrienden) gevierd. Niks anders dan een gewone kroegavond in andere steden. Ik denk dat er in de supporterscafe's tijdens een wedstrijd van PSV meer mensen samenkomen.

• Newjersey
Segafreak83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:38:
[...]

En als ik dan lees op een bepaalde nieuwssite dat mensen bewust covid op willen lopen, omdat een herstel bewijs meer waarde heeft dan een negatieve test, dan snap ik de besmettingen wel ja. En de achterlijkheid van medelanders... :') :X
Opzich best slim. Voor de meeste die dit doen zal de besmetting slechts resulteren in verkoudheid en of een griep. Heb je echter al een zwak immuunsysteem dan is het niet erg slim.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 15:26
t_captain schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:43:
16k, dat is ver boven de trendlijn. Ik keek naar een piekniveai van 20k, maar dat we nu al zo hoog zitten, daar schrik ik wel een beetje van. Wekelijke groeifactor is sterk cyclisch, morgen ook hoog. Volgende week vermoedelijk weer iets betere cijfers, plateauvorming, omstreeks 25-11 de hoogste piek.
En waar zou de hoogste piek dan ongeveer op uit komen? Of is dat niet iets wat je model weergeeft?

• DennusB
  • Niet online
Dank voor het delen van de bron!

Verwijderd

sderooij schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:29:
[...]

Ik werk niet in een supermarkt, ik kom wel bijna elke dag in de supermarkt (is om de hoek) om een boodschap te doen. Ik neem mijn maatregelen (mondkapje, en zorgen dat ik niet naar buiten ga als ik mij niet lekker voel/verkouden ben).

En elke dag, lopen er mensen zonder mondkapje, en ik ben die sukkel die lekker gaat lopen zeiken bij mensen of ze dat kapje even dragen. Is niet zo moeilijk toch?
mensen accepteren vrij lastig correcties van mensen die niet zijn aangewezen om dat te doen. In de supermarkt zijn dat de medewerkers.
Zelf draag ik -omdat het moet- wel een kapje, maar mocht ik m vergeten zijn en op pad zijn voor een vergeten boodschap zou het zomaar kunnen dat ik dat net als de afgelopen maanden ff zonder doe. Zou je zeker niet uitschelden, maar je vriendelijk een fijne avond wensen en mijn weg vervolgen.

• NLDViane
  • Laatst online: 21-11 14:59
P-Rock schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:47:
[...]

Misschien moet de betreffende supermarkt dan maar wat strenger handhaven.
Wij krijgen vanuit management te horen dat we enkel mogen vragen naar een mondkapje bij de entree, en dat het verder het probleem van de BOA's is. Als supermarktmedewerker heb je helaas niet de bevoegdheid om echt te handhaven (je kan de politie bellen, maar die komen niet voor een enkel mondkapje), en de agressie die er vaak bij komt kijken is ook een dingetje.

Daarnaast ken ik in mijn omgeving een handjevol mensen die een ontheffing hebben i.v.m. astma of andere kwaaltjes, best ruk als je in je rondje supermarkt 15x uit moet leggen dat je een ontheffing hebt, waarom, en je je huisarts moet bellen om het te bevestigen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11
[...]

[...]
Als je nou opgelet had, zowel bij topografie als in het nieuws, had je gezien dat Duitsland net iets groter is dan Nederland en had je vast kunnen stellen dat de gebieden waar 2G geldt het nog niet nood aan de man is.

Goed argument dus, behalve voor je eigen insinuatie.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17

ErA

Ik was net bezig met een redelijk lang betoog, maar besefte me dat het soms lastig is om onder woorden te brengen wat je bedoeld, en dat kleine ondersteunende onderdelen van je betoog als snel, onbedoeld, het punt van gesprek kunnen worden.

Neemt niet weg dat ik toch een fractie ervan eens wil delen en jullie kijk daarop hebben:

Deel van mijn beschouwing is de vergelijking / relatie tussen Corona en Influenza. En hoe Corona zich, mijn inziens, gedraagt als Influenza door de tijd heen en hoe een verandering van uitgangspunt noodzakelijk is om "uit de crisis te komen".

Tijdens het tikken van mijn beschouwing wilde ik de valkuil van het huidige uitgangspunt laten zien:

"Alleen samen krijgen we corona onder controle."
En dat doen we met vaccineren en maatregelen.

Maar wat is nu precies onder controle. RIVM kom er maar in:

"Het landelijke risiconiveau is onderdeel van de ‘aanpak corona oplevingen’. Daarmee wil het kabinet voorkomen dat de druk op de zorg te groot wordt zo lang we in de corona-epidemie zitten.

Als het coronavirus goed onder controle is, is de epidemie voorbij. We komen dan in de zogenaamde ‘endemische fase’. In de endemische fase wordt het coronavirus op dezelfde manier bestreden als andere infectieziektes. Er gelden dan geen risiconiveaus en in principe ook geen speciale coronamaatregelen meer. We kunnen het gewone leven dan weer oppakken."

Ok. En wat zijn dan die risiconiveaus?

Dit zijn ze:
Afbeeldingslocatie: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/cms-images/fd42537f8470b0a129ab7ff6f68368d9ad081ef3-622x165.png?w=640&q=65&auto=format

ondanks dat niet helemaal duidelijk is wat "onder controle is" kan Zorgelijk in ieder geval nooit als "onder controle" worden beschouwd. Dus leggen we de lat maar even op waakzaam.

En wat is nou mijn punt, of misschien eerder mijn vraag:

Dit zijn de statistieken van het mildste influenza seizoen in jaren. Een factor 2,5 lager dan het jaar ervoor zelfs:

Afbeeldingslocatie: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2019-09/TG_123539_011592_Griep_cijfers_A4_EN_0.jpg

11.000 opnames / 98 dagen (14 weken) is 112 opnames per dag. gemiddeld.

Wellicht suggestief, maar misschien dat iemand toch een slim antwoord heeft:

Hoe krijgen we Corona ooit onder controle als de lat cijfermatig daar wordt gelegd waar we nooit onder kunnen komen?

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2021 10:28 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de persconferentie van 26 november j.l. en alles dat daarbij hoort: Persconferentie 26 november

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal de IC capiciteit op gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.