Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 129 Laatste
Acties:
  • 397.030 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:41:
3 opgenomen op de IC

Kunnen we alsjeblieft allemaal een beetje kalm blijven!? Goeie genade.
28... +3 is de bezetting.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52
Dutchy007 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:38:
Ik durf toch wel serieus te beweren dat we deze hoge cijfers te danken hebben aan de QR pas. Dit is echt een vrijbrief geweest voor zo'n beetje alles.
Denk meer gedrag. Frankrijk heeft het ook en daar zitten ze nog maar net boven de 10k. Dat is daar hoger geweest. België blijft ook nog binnen de grenzen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/23/coronacijfers/

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:02
Vorkie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:43:
Maar hoe vindt jij een code zwart in de zorg geen schokkende bijwerking?
Eerlijk?

Begin me steeds meer af te vragen of het middel niet erger is dan de kwaal...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:40:
[...]

Zoals alles met Hollanders. "Mag niet? Dan doe ik het zeker wel!"
Ja, net als de Belgen en Duitsers die hier kwamen toen het daar op slot zat. Het is echt niet iets Nederlands of zo.
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:35:
[...]

Is dat echt zo?

Het is vooral de kliniekbezetting die oploopt, nieuwe IC-opnames is nog redelijk onder controle.
Afgezet tegen het grote aantal besmettingen een overduidelijk bewijs dat prikken werkt.
Heel grof gedacht, er gaan nu meer ouderen het ziekenhuis in dan het mortuarium dankzij het vaccin, maar zo bevolken ze dan meer de ziekenhuizen en dus loopt de boel nu ook sneller vol. Klopt deze redenatie? Mensen uit het veld?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Ik zie om me heen nu heel veel gevallen van corona.. Een enkele is er echt goed ziek van, maar geen ziekenhuisopnames oid. We zullen maar gewoon wennen aan de situatie. Ik test mezelf als ik bij mijn ouders op bezoek ga. (begin 70, dus risicogroep).. Volgende week een weekje Barcelona, ik zie het wel hoe Nederland er voor staat tegen die tijd (en mogelijk blijf ik dan gewoon wat langer :))

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:43:
[...]

Eerlijk?

Dus eigenlijk stel je voor om massa's mensen, van kleine tot grote levensbedreigende kwalen, te benadelen om een, net niet dodelijk genoeg, virus?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het succes van 2G is ook twijfelachtig als je dit soort verhalen leest.
Een uitje naar de Peel van de Vereniging van oud-Parlementariërs (VOP) is een brandhaard gebleken voor de verspreiding van het coronavirus. Tijdens de reis in een slecht geventileerde bus zijn van de ongeveer vijftig deelnemers er waarschijnlijk veertien besmet geraakt.
Het is inderdaad nogal sneu, beaamt secretaris Arie de Jong, oud-Kamerlid van de PvdA. „Dit uitje zou eigenlijk al een jaar geleden plaatsvinden, maar is steeds uitgesteld vanwege corona.” En dan is het bij de eerste gelegenheid dat het wel kan, meteen raak.

Zelf was hij een van de aanstichters, zogezegd. „Ik was vermoedelijk al besmet voordat ik die bus in stapte. Er waren er, bleek achteraf, nog twee die kennelijk toen al besmettelijk waren, maar zonder klachten. Da’s het vervelende: iedereen was volledig gevaccineerd, ik heb niemand zien zoenen. Ik heb geen handen geschud. Toch kun je het virus dan verspreiden.”
Achteraf begonnen deelnemers klachten te krijgen. „Typische griepverschijnselen”, zegt De Jong. „Gelukkig is het bij niemand ernstig.

„Wat kan hebben bijgedragen is de busreis naar De Peel”, zo meldt de nieuwsbrief van de vereniging voor oud-parlementariërs, waarin VVD’er Monique de Vries, PvdA’er Jacques Wallage en CDA’er Pieter Jan Biesheuvel actief zijn. „De bus bleek slecht geventileerd. Achteraf gezien kan dit hebben bijgedragen aan de verspreiding van het coronavirus.
https://www.telegraaf.nl/...-blijkt-brandhaard-corona

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:43:
[...]

Eerlijk?

Een middel dat de kwaal niet vermindert is in elk geval erger. (en helaas wordt er ook vaak ingezet op symboolmaatregelen. Om te laten zien dat ze wat doen. Of om mensen zich bewust te maken van het virus)

alles kan off-topic

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:23
Miki schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:35:
[...]
Het is puur statistiek, als je je laat vaccineren dan is de kans zoveel malen kleiner dat je een beroep moet doen op het zorgstelsel dan zonder, laat staan dat je in de beperking van overdracht van het virus een belangrijke bijdrage levert. Is in deze wereld wijde pandemie van ongekende schaal de integriteit van het individu belangrijker dan het maatschappelijk collectief?
Ik zie het eerder als dat je lichamelijke integriteit en zelfs de democratie minder belangrijk vinden dan wat maatregelen. En die maatregelen zijn niet leuk, maar alsnog voor mij het niet waard om onze vrijheid door te laten ondermijnen.
In normale omstandigheden zou ik je mening delen maar ik begin me toch echt flink te irriteren aan de vele onzin en fakenews argumenten waarom men zo graag niet wil laten vaccineren. Dat iemand om medische redenen of geloofsovertuiging (die zijn tenminste consequent..) niet laten vaccineren soit, maar die complotgekkies kan ik zo langzamerhand wel wurgen, zo zat ben ik dat slap gewauwel en dat asociale gedrag.
Oh, ik erger me ook aan die fakenews verspreiders en ik vind het ook onzinnig dat mensen zich daardoor niet laten vaccineren. Maar ik vind ook dat we mensen wel de keuze-vrijheid moeten geven.

[removed]

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:35

j4y

Het OMT zou er voorstander van zijn de nieuwe coronamaatregelen direct maandag in te laten gaan.
https://www.deondernemer....ockdown-coronapas~3392169

De lokale danskroeg: "Dit wil je niet missen, hier moet je zeker bij zijn!!"

Wordt een druk weekend "direct maandag" 8)7 }:O

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:45:

[...]

[...]

[...]

Niemand in het ziekenhuis, juist een succes. Als er ongevaccineerden bij waren geweest zouden die nu aan de ventilator liggen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Señor Sjon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:44:
[...]

Ja, net als de Belgen en Duitsers die hier kwamen toen het daar op slot zat. Het is echt niet iets Nederlands of zo.
:z Ik weet 100% zeker dat de algehele bevolking in beide landen bij lange na niet zoveel zit te zeiken en gewoon doet wat er gevraagd wordt... Dat scheelt nogal een berg op die kleine groep die je altijd houdt...

Mijn boefje is liev!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-11 15:05
Ik vraag me oprecht wel af waarom mensen zich nog steeds laten testen en hoeveel hiervan gevaccineerden mensen zijn.

• Wolly
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:46:
[...]

Niemand in het ziekenhuis, juist een succes. Als er ongevaccineerden bij waren geweest zouden die nu aan de ventilator liggen.
Tot ze iemand tegenkomen met onderliggende kwalen, niet heel zeldzaam in die leeftijdsgroep.

• Zewatanejo
  • Laatst online: 19:57

Zewatanejo

Fine Thanks!

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:45:

[...]

[...]

[...]

Ik snap sowieso niet waarom 2G beter zou werken dan 3G. Als je gevaccineerd bent dan kun je nog steeds een besmetting oplopen en verspreiden. Als je getest (48u) bent weet je zeker dat je niet besmet bent en kun je niets verspreiden. Waarom dan juist testen uitsluiten?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53
-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:43:
[...]

Of Duitsers, die zijn ook helemaal niet in Roermond of andere grensstadjes geweest afgelopen voorjaar :X
Niets anders dan normaal dus, en andersom ook.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:45:
[...]

Ik zie het eerder als dat je lichamelijke integriteit en zelfs de democratie minder belangrijk vinden dan wat maatregelen. En die maatregelen zijn niet leuk, maar alsnog voor mij het niet waard om onze vrijheid door te laten ondermijnen.
Lichamelijke integriteit, laat me niet lachen joh. De meeste mensen die dat roepen zitten wel elk weekend aan de alcohol (=vergif), onbekende drugs of proppen zich de hele dag vol met McDonalds. En dat is dan wel goed |:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:26:
[...]

Gelukkig sturen we niet (meer) op positief getest aantal mensen. Want dat zegt idd niets. Maar de ziekenhuizen overstromen met vooral ongevaccineerden, dus ik gok dat het prima werkt.
Vergeet niet dat de helft van de opgenomen mensen 'gewoon' gevaccineerd is. Dus de ziekenhuizen overstromen niet met ongevaccineerden personen.

Wel is het zo dat de ongevaccineerde personen relatief vaker in het ziekenhuis komen dan mensen die gevaccineerd zijn.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:47:
Ik vraag me oprecht wel af waarom mensen zich nog steeds laten testen en hoeveel hiervan gevaccineerden mensen zijn.
Daarom 2G en boosters!

Mijn boefje is liev!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:47:
Dat hoef je je niet af te vragen; die cijfers zijn al gedeeld.

Spoiler; testbereidheid is een stuk groter onder gevaccineerden dan onder niet gevaccineerden.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
j4y schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:46:
[...]

Wordt een druk weekend }:O
Bizar inderdaad. Als het zo uit de hand dreigt te lopen als nu dan is het gewoon per direct in laten gaan, niks minder. Hebben we dan niets geleerd van de vorige keren??

• wErudite
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:48:
[...]

Spoiler; testbereidheid is een stuk groter onder gevaccineerden dan onder niet gevaccineerden.
Maar waarom zou je jezelf nog laten testen als je het vaccin hebt? Snap dat echt niet.

• redwing
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:41:
3 opgenomen op de IC

Kunnen we alsjeblieft allemaal een beetje kalm blijven!? Goeie genade.
Het mag toch ondertussen duidelijk zijn dat de IC cijfers altijd een tijdje achterlopen op het aantal besmettingen? Oftewel een piek van de besmettingen op dit moment zorgt voor een piek op het IC over een week of 2.

[removed]

• DennusB
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:49:
[...]

Maar waarom zou je jezelf nog laten testen als je het vaccin hebt? Snap dat echt niet.
Uhhh, omdat je het nog steeds aan iemand kan geven die er wel aan dood kan gaan?

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

Om te weten of je andere kunt besmetten, dunkt me. Het leven draait niet alleen om jezelf

• Jorizzz
[...]

Wut? Omdat je een verantwoordelijkheid hebt naar anderen die je in gevaar kunt brengen misschien?
Echt, sommige mensen 8)7

• wErudite
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:49:
[...]

Uhhh, omdat je het nog steeds aan iemand kan geven die er wel aan dood kan gaan?
Dus testen voor iemand die ongevaccineerd is?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zewatanejo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:50:
[...]

Om te weten of je andere kunt besmetten, dunkt me. Het leven draait niet alleen om jezelf
Waarom gaan landen zoals Oostenrijk dan over op 2G?

Mijn boefje is liev!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:47
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:34:
Hoeveel provincies hadden we ook alweer? :?

Brabant levert 2k van de 16k besmettingen.

https://www.omroepbrabant...nabesmettingen-in-brabant

En dan moest de carnaval nog beginnen.
Dus rond 16-11 zou het daar omhoog moeten knallen!

• hoevenpe
Vorkie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:45:
Dus eigenlijk stel je voor om massa's mensen, van kleine tot grote levensbedreigende kwalen, te benadelen om een, net niet dodelijk genoeg, virus?
Soms heb ik het gevoel dat we tegen elke prijs die paar kwetsbare oude huisjes tegen de spreekwoordelijke lavastroom proberen te beschermen, ook als daardoor op ander plekken hele flatgebouwen vol jongeren in vlammen opgaan.

Dit krijg je alleen nog onder controle met een harde, langdurige lockdown afgedwongen met harde repressie. Moeten we dat echt willen of is pappen-en-nathouden inderdaad het hoogst haalbare?

• ArcticWolf
  • Niet online
j4y schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:46:
[...]

Wordt een druk weekend "direct maandag" 8)7 }:O
Haha, hoorde het net al bij m'n buren O-) kan waarschijnlijk alleen morgenavond nog uit!

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Señor Sjon
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:48:
[...]

Denk dat die TvT wel genoeg vinden. ;)

Een ongevaccineerde heeft er profijt bij om zich te laten testen, aangezien je dan een herstelbewijs kan scoren.

• redwing
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:48:
[...]

Lichamelijke integriteit, laat me niet lachen joh. De meeste mensen die dat roepen zitten wel elk weekend aan de alcohol (=vergif), onbekende drugs of proppen zich de hele dag vol met McDonalds. En dat is dan wel goed |:(
Ja, prima dat dat mag toch? Of eet/drink jij nooit iets ongezonds?

[removed]

• wErudite
Jorizzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:50:
[...]

Wut? Omdat je een verantwoordelijkheid hebt naar anderen die je in gevaar kunt brengen misschien?
Echt, sommige mensen 8)7
Die mensen die je dan mogelijk in gevaar kan brengen moeten het vaccin maar halen, toch?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:50:
[...]

Hooguit voor mijn gevaccineerde ouders van 70+

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:37:
[...]

De kerstman is gezien zijn leeftijd en BMI risicogroep gok ik, dus die zal wel een booster al hebben dan :p
Nee hoor, die is immuun en heeft geen booster nodig , volgens Fauci althans:
Santa Claus is coming to town. And he's not bringing COVID-19.

At least, that's the word from Dr. Anthony Fauci, the nation's leading infectious disease expert.

"Santa is exempt from this because Santa, of all the good qualities, has a lot of good innate immunity," Fauci told USA TODAY this week.

It should come as no surprise. As children already know, Santa is superhuman. He flies around the world in one night, delivers millions of toys and eats his weight in cookies.

But with millions of Americans already sick with COVID-19, children have been worried about Santa, especially this Christmas Eve when he visits millions of homes. And there's no denying that Santa, because he is older and overweight, would at first glance appear to be at higher risk of developing severe disease from COVID-19.
https://eu.usatoday.com/s...us-fauci-says/3777871001/

Dat betekent, stam + t .

• DennusB
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:50:
[...]

Er zijn ook mensen die om bijvoorbeeld medische redenen niet kunnen vaccineren he ...

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:51
Die 16K besmettingen zijn een hele mijlpaal, maar wat een nog veel grotere mijlpaal is, is dat de GGD software eens een keer niet gecrashed is.. :+ :P

Ze hebben in die 1,5 jaar dus toch enige vooruitgang geboekt.

• Señor Sjon
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:47:
[...]

:z Ik weet 100% zeker dat de algehele bevolking in beide landen bij lange na niet zoveel zit te zeiken en gewoon doet wat er gevraagd wordt... Dat scheelt nogal een berg op die kleine groep die je altijd houdt...
Ik denk dat dit grenzeloos naïef is om te denken. :) De vax-graad in Duitsland ligt zelfs lager.

• Jorizzz
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:51:
[...]

Die mensen die je dan mogelijk in gevaar kan brengen moeten het vaccin maar halen, toch?
Liefst wel, maar dat is een illusie. Bovendien gaat het ook om mensen die om andere redenen ziekenhuiszorg mislopen omdat er simpelweg geen plek meer is.

• Wolly
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:48:
[...]

Bizar inderdaad. Als het zo uit de hand dreigt te lopen als nu dan is het gewoon per direct in laten gaan, niks minder. Hebben we dan niets geleerd van de vorige keren??
Van Dissel is het niet eens met de kritiek dat dit najaar te laat is ingegrepen, maar hij vindt wel dat in de toekomst sneller overgegaan moet worden tot nieuwe maatregelen zodra het aantal positieve tests stijgt, zegt hij tegen de krant.
Bron

En ja, de bron is uit 2020 en daarmee het antwoord op je vraag :+

• wErudite
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:51:
[...]

Er zijn ook mensen die om bijvoorbeeld medische redenen niet kunnen vaccineren he ...
Correct.

Dus; testen voor de veiligheid van een ander die zich om medische redenen niet kan laten vaccineren vind ik een goede reden.

Verder zie ik het nut niet, aangezien we met z'n allen toch zo kunnen vertrouwen op t vaccin? 8)7

• Señor Sjon
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:50:
[...]

Om mensen dwingen zich te laten vaccineren en geen import uit het buitenland te krijgen.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Señor Sjon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat dit grenzeloos naïef is om te denken. :) De vax-graad in Duitsland ligt zelfs lager.
Zolang die keuze er is :? Andere zaken die wel/niet mogen, houden zij zich veel beter aan.

Mijn boefje is liev!

• DennusB
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:53:
[...]

Correct.

Dus; testen voor de veiligheid van een ander die zich om medische redenen niet kan laten vaccineren vind ik een goede reden.

Verder zie ik het nut niet, aangezien we met z'n allen toch zo kunnen vertrouwen op t vaccin? 8)7
Kan jij aan iemand z'n aura zien of hij wel of niet gevaccineerd is of zo? En bij niet gevaccineerden, wat dan de reden is?
Want als dat zo is heb je echt een bijzondere gave.

• hoevenpe
Señor Sjon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:51:
Een ongevaccineerde heeft er profijt bij om zich te laten testen, aangezien je dan een herstelbewijs kan scoren.
Een gevaccineerde ook, zie de aangescherpte regels in Oostenrijk en Frankrijk.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ryur schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:42:
[...]

Wat te denken van St. Nicholaas?
Zou hij op tijd zijn booster krijgen?

[...]

Ik ben dan geen student meer. Maar ik snap het volkomen.
Ik had door de avondklok ook echt nare ideeën (oke, die hebben bij mij altijd wel op de achtergrond gezeten, maar door de avondklok/lockdown is het wel erger geworden).

Vooral door de avondklok speelde het verhaal wel heel erg. Kon niet naar mijn ouders om even "uit te blazen" als ik het niet zag zitten (redde het niet om voor de avondklok heen & weer te rijden).
En nog steeds merk ik dat ik niet lekker daardoor in mijn vel zit eigenlijk!
Volgens mij kwam dat zelfs in het sinterklaas journaal langs :)

Maar vooral... Sterkte!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:47:
[...]

Tot ze iemand tegenkomen met onderliggende kwalen, niet heel zeldzaam in die leeftijdsgroep.
Dat doet niets af aan het effect van een 2G beleid. Die groep is veel kleiner dan de weigeraars.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• redwing
Jorizzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:48:
[...]
Als je er van uit gaat dat de regering stuurt op max IC belasting is het toch vorige keren ook prima gegaan? Aangezien dat doel duidelijk nog hetzelfde is gebleven, zie ik niet in waarom ze nu anders zouden reageren.

[removed]

• Dennahz
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:34:
[...]

Leuk cijfers... Wie ligt er doodziek op de IC? Klaar met al die cijfers.
Zou ik ook wel eens willen weten. Ik zou willen dat ze gingen inzoomen op die groep en niet alleen maar alles groeperen in "ongevaccineerd tuig".

*knip*. Nu vaccineren ze tieners, die komen sowieso niet op 't IC. What's the point? Leuk voor de statistieken, maar zolang die zwaarlijvige 60+'er zich niet laat prikken gaat er niks veranderen.

Hellend vlak, onrealistisch. Dat laten we dus achterwege.
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:35:
[...]
Sowieso niet...

Persco morgenavond. Dan nog een weekje nadenken. Volgende week woensdag gaat het in, Mark my words :(
Dan voorspel ik volgeboekte restaurants dit weekend :+

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 11-11-2021 15:59 ]

Twitter

• wErudite
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:53:
[...]

Kan jij aan iemand z'n aura zien of hij wel of niet gevaccineerd is of zo? En bij niet gevaccineerden, wat dan de reden is?
Want als dat zo is heb je echt een bijzondere gave.
Nee, kan ik niet zien. Maar het lijkt me logisch dat een vatbaar iemand die zich niet kan vaccineren vanwege medische redenen zich niet in drukke plekken laat zien.

En doet diegene dat wel is het niet mijn probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door wErudite op 11-11-2021 15:55 ]

• Wolly
  • Niet online
FabianGTI schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:51:
Die 16K besmettingen zijn een hele mijlpaal, maar wat een nog veel grotere mijlpaal is, is dat de GGD software eens een keer niet gecrashed is.. :+ :P

Hugo de Jonge kan in een nieuw kabinet dus zo op het taakgebied Informatisering en Automatisering geplaatst worden, je moet het hem nageven dat hij daar wel resultaten heeft geboekt.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Señor Sjon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:53:
[...]

Om mensen dwingen zich te laten vaccineren en geen import uit het buitenland te krijgen.
Prima maar waarom dan niet meer testen? Is toch zo belangrijk?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 11-11-2021 15:55 ]

Mijn boefje is liev!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:34:
Hoeveel provincies hadden we ook alweer? :?

Brabant levert 2k van de 16k besmettingen.

https://www.omroepbrabant...nabesmettingen-in-brabant

En dan moest de carnaval nog beginnen.
Uhm, kwam jij niet uit (de buurt van) Zoetermeer? Ligt dat niet in Zuid-Holland? Wat hebben die voor cijfers vandaag? Hint: 3660 nieuwe gevallen vandaag.

[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 11-11-2021 16:04 ]

• DennusB
  • Niet online
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:54:
[...]

Nee, kan ik niet zien. Maar het lijkt me logisch dat een vatbaar iemand die zich niet kan vaccineren vanwege medische redenen zich niet in drukke plekken laat zien.

En doet diegene dat wel is het niet mijn probleem.
Die mensen moeten ook boodschappen doen, dat snap je zelf toch ook wel ... :X

• Ankona
[...]

Ik zou ook met een 8)7 heb je onder een steen gelegen reactie kunnen komen.
Gelukkig hoeft dat niet want dat hebben er al een aantal gedaan.

Maar eigenlijk vind ik dat er wel iets in de gedachtengang zit. Waarom zou ik mij als gevaccineerde laten testen? Ja, ik kan het virus oplopen en doorgeven. Maar aan wie? Aan andere gevaccineerden, dat is geen probleem. (of tenminste, een aanvaarbaar risico.)
Gevaar is dat ik dan het risico doorgeef aan ongevaccineerden. Maar dan komt de vraag, is dat dan mijn probleem? Of moeten die mensen dan maar zelf extra maatregelen nemen om zich te beschermen? (wegblijven dus)

(het is wat kort door de bocht, er zijn ook gevaccineerden met een verminderd/niet werkend immuunsysteem etc. Maar voor het principe, ik vind het dus best verdedigbaar om de vraag te stellen)

[ Voor 4% gewijzigd door Ankona op 11-11-2021 15:56 ]

alles kan off-topic

• wErudite
DennusB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:55:
[...]

Die mensen moeten ook boodschappen doen, dat snap je zelf toch ook wel ... :X
Klopt! Kan je mooi laten bezorgen & anders op een tijdstip komen dat het minder druk is. Deden ze vorig jaar ook.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:56
mesa57 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:33:
[...]

Nou ja, het ECDC denkt daar ietjes anders over
[Afbeelding]
Dan klopt de grafiek van 't ECDC mogelijk niet? of is dat op basis van de gehele populatie?

Ze hebben een bevolking van 10.3 miljoen, waarvan 1.4 miljoen jonger dan 15 is, dus 8.9 15+

er zijn er 8.9 miljoen die een tweede dosis en ruim 9 miljoen die een 1e dosis hebben gehad. Dus die 98% lijkt me dan wel aannemelijk

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:50:
[...]

Dat snap ik ook niet. Waarom zou je testen overboord gooien? Behalve dan als je mensen wil dwingen om zich te laten vaccineren.

• wErudite
Ankona schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:55:
[...]

Maar eigenlijk vind ik dat er wel iets in de gedachtengang zit. Waarom zou ik mij als gevaccineerde laten testen? Ja, ik kan het virus oplopen en doorgeven. Maar aan wie? Aan andere gevaccineerden, dat is geen probleem. (of tenminste, een aanvaarbaar risico.)
Gevaar is dat ik dan het risico doorgeef aan ongevaccineerden. Maar dan komt de vraag, is dat dan mijn probleem? Of moeten die mensen dan maar zelf extra maatregelen nemen om zich te beschermen? (wegblijven dus)

(het is wat kort door de bocht, er zijn ook gevaccineerden met een verminderd/niet werkend immuunsysteem etc. Maar voor het principe, ik vind het dus best verdedigbaar om de vraag te stellen)
Je legt precies mijn gedachtegang uit.

Het is gewoon niet meer mijn probleem als gevaccineerde.

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

De overheid heeft het idd zo gebracht, of in ieder geval dat heeft de halve bevolking er van gemaakt. Maar dat blijkt nu toch ook niet meer zo te zijn. Daarom maar meteen het 1G systeem; alleen toegang bij vaccinatie en testen.

B)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• redwing
[...]

Gevaar is dat ik dan het risico doorgeef aan ongevaccineerden. Maar dan komt de vraag, is dat dan mijn probleem?

Omdat de besmettingen vanzelf bij de kwetsbaren terecht komen. Als jij dus besmet rond blijft lopen en daarmee veel meer besmettingen veroorzaakt zorg je er alsnog voor dat het IC sneller vol komt te liggen. En dat gaat dan niet alleem om bewust ongevaccineerden, maar ook oudere gevaccineerden en ongevaccineerden die niet anders kunnen/mogen.

[removed]

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:17
wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:57:
[...]

Helaas wel, als jij straks niet meer met een andere aandoening op de IC terecht kan of je operatie/behandeling wordt uitgesteld om er geen capaciteit meer is in de zorg..

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:42:
Begrijp dat een groot deel van de aanwezigen hier weer voor een harde lockdown is, besef echter dat die maatregelen schokkende bijwerkingen hebben:

[...]
Ik denk dat het gros van mensen die voor een harde lockdown is er zelf niet veel last van heeft. De groep (18 tot 35) die relatief het minste last heeft van het virus ervaart veel van mogelijke maatregelen. Met uitgaan vorig weekend was de groep 35+ niet echt bepaald sterk vertegenwoordigd in bezoekers.

Ik kan mij de tijd van de avondklok nog goed herinneren. Collega's op het werk, vele met partners en een gezin, vonden de ernst van de avondklok allemaal wel mee vallen. Voor mij als persoon was dat anders, ik kon moeilijk na mijn werk nog iets sociaals doen.

Kortom een ingreep heeft voor elke groep andere gevolgen zoals jij ook aangeeft met het artikel!.

• wErudite
Ben volgensmij wel 1 van de weinige gevaccineerde die zo tegen de lockdown is etc :9

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
diverse artikelen nu over dit record, en dan die reacties op sommige van die artikelen:

''zie je wel, de vaccins werken niet!!1!!1''

''de vaccins brengen alleen maar meer ellende''

echt waar, sommige mensen zijn te dom om te poepen

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11
hoevenpe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:42:
Begrijp dat een groot deel van de aanwezigen hier weer voor een harde lockdown is, besef echter dat die maatregelen schokkende bijwerkingen hebben:

[...]
Ik denk dat er hier op Tweakers ook genoeg mensen zijn die er helemaal klaar mee zijn, zoals @MikeyMan ook reeds aangaf. Genoeg leden hier die al anderhalf jaar amper hun collega's hebben gezien en voor wie het sociale leven ook op een laag pitje staat. Studenten zijn echter vertegenwoordigd, IT'ers in de regel niet.

De roep voor een lockdown komt vooral uit het principe "zachte heelmeesters maken stinkende wonden", iets wat we nu dus al een maand lang in dit topic bespreken. De versoepelingen waren te vroeg, feit. De maatregelen om de gevolgen hiervan te beperken werden niet goed genoeg gehandhaafd, feit. En de gevolgen van de gevolgen zijn inmiddels al weken te zien en alsnog wordt er niet ingegrepen. Had men eerder ingegrepen, was de duur van de ingreep ook langer geweest en hadden we wellicht wél een kerstborrel kunnen doen. Want dat laatste en allerhande geplande evenementen voor later dit jaar of in januari kan je inmiddels ook wel op je buik schrijven.

Vervelend voor de studenten, maar we zitten allemaal in dezelfde boot.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Zo denk ik er ook over. Iedereen heeft de keuze gehad om zich te laten vaccineren. Ben je bewust ongevaccineerd, dan loop je bewust het risico. Daarvoor ga ik mij niet meer laten testen, niet mijn probleem dus. Als ik mij ziek voel of ziek ben blijf ik sowieso thuis
Cid Highwind schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat er hier op Tweakers ook genoeg mensen zijn die er helemaal klaar mee zijn, zoals @MikeyMan ook reeds aangaf. Genoeg leden hier die al anderhalf jaar amper hun collega's hebben gezien en voor wie het sociale leven ook op een laag pitje staat. Studenten zijn echter vertegenwoordigd, IT'ers in de regel niet.

De roep voor een lockdown komt vooral uit het principe "zachte heelmeesters maken stinkende wonden", iets wat we nu dus al een maand lang in dit topic bespreken. De versoepelingen waren te vroeg, feit. De maatregelen om de gevolgen hiervan te beperken werden niet goed genoeg gehandhaafd, feit. En de gevolgen van de gevolgen zijn inmiddels al weken te zien en alsnog wordt er niet ingegrepen. Had men eerder ingegrepen, was de duur van de ingreep ook langer geweest en hadden we wellicht wél een kerstborrel kunnen doen. Want dat laatste en allerhande geplande evenementen voor later dit jaar of in januari kan je inmiddels ook wel op je buik schrijven.

Vervelend voor de studenten, maar we zitten allemaal in dezelfde boot.
Een hoop tegenstanders (waaronder ik) zijn bang dat het niet bij 2 weekjes blijft... Leer mij onze regering kennen.. 'Ja, de avondklok maatregel ligt bovenop de stapel om af te schaffen!!!11```1!!'

[ Voor 36% gewijzigd door -tom-562 op 11-11-2021 16:00 ]

Vaak bu'j te bang!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

-tom-562 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:59:
[...]

Zo denk ik er ook over. Iedereen heeft de keuze gehad om zich te laten vaccineren. Ben je bewust ongevaccineerd, dan loop je bewust het risico. Daarvoor ga ik mij niet meer laten testen, niet mijn probleem dus. Als ik mij ziek voel of ziek ben blijf ik sowieso thuis
Zo denkt Oostenrijk dus ook...

Mijn boefje is liev!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 14:00

3raser

⚜️ Premium member

Dennahz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:54:
[...]

Zou ik ook wel eens willen weten. Ik zou willen dat ze gingen inzoomen op die groep en niet alleen maar alles groeperen in "ongevaccineerd tuig".

Leeftijd, afkomst, BMI, alles. Dan kunnen ze gericht gaan werken. Nu vaccineren ze tieners, die komen sowieso niet op 't IC. What's the point? Leuk voor de statistieken, maar zolang die zwaarlijvige 60+'er zich niet laat prikken gaat er niks veranderen.
Het zou inderdaad wel eens een verademing zijn als we vanavond op het 20:00 journaal een rondjes IC's konden doen om daar al die ongevaccineerde 60+ers te kunnen zien liggen. Ja, schokkend! Misschien helpt het eens wat mensen over de streep trekken. Gewoon op alle zenders verplicht laten zien welke mensen er bijna stikken voordat ze in coma worden gebracht. En dan als laatste nog even vragen aan die persoon: "Ben je eigenlijk wel gevaccineerd?".

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:34
FabianGTI schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:51:

We gaan zien of ze goed de parameters gedefinieerd hebben. Morgen moeten we toch wel over de 16384 besmettingen heen kunnen gaan. :P

• Wolly
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:53:
[...]

Dat doet niets af aan het effect van een 2G beleid. Die groep is veel kleiner dan de weigeraars.
Ik denk dat je toch zal moeten kijken naar de mensen die risico's lopen bij een besmetting. Dat zijn vooral mensen met een hoog BMI of een hoge leeftijd, al dan niet met onderliggende kwalen.

Die lopen, gevaccineerd of ongevaccineerd, een serieus risico.

De weigeraars zoals jij ze noemt lopen in het algemeen weinig risico vergeleken met die groep, het zijn vooral jonge mensen die wel een stootje kunnen hebben.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:57:
[...]

Als gevaccineerde kun je ook op de iC komen, ook al is de kans kleiner. Lastig als de IC vol ligt (met ongevaccineerden). Dus ja, wel je probleem!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Omdat die mensen wel enig gevoel voor een bijdrage aan de samenleving in hun flikker hebben? En een steentje bij willen dragen?

• wErudite
Zewatanejo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:00:
[...]

Als gevaccineerde kun je ook op de iC komen, ook al is de kans kleiner. Lastig als de IC vol ligt (met ongevaccineerden). Dus ja, wel je probleem!
Je legt precies uit waarom het dus niet mijn probleem is. :9

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
KHN rekent op uitblijven extra beperkingen
,,Wij gaan ervan uit dat er geen beperkende maatregelen komen'', zegt Koninklijke Horeca Nederland-voorzitter Robèr Willemsen. ,,Het zou ook heel dom zijn om horeca eerder te laten sluiten, als je bedenkt dat mensen dan privé meer samenkomen". Volgens hem stralen eerdere sluitingstijden negatief af op de branche, waardoor gasten wegblijven. Dit kost ondernemers omzet. ,,En als je weer 1,5 meter afstand wil en niet wil dat mensen kriskras door elkaar lopen, dan zeg je eigenlijk dat de QR-code niet werkt. Waarom controleren we die dan überhaupt?"

Horecabedrijven zien volgens Willemsen nu al dat zo'n 60 tot 70 procent van de partijen die bedrijven doorgaans houden in de decembermaand niet doorgaat. Veel bedrijven zijn te huiverig om te reserveren wegens mogelijke maatregelen of annuleren de al eerder gemaakte reserveringen voor bijvoorbeeld kerstborrels. KHN vindt dat als er beperkende maatregelen worden ingevoerd, er ook meer steun van de overheid voor getroffen ondernemers moet komen. In oktober eindigden alle generieke steunmaatregelen die het kabinet wegens de pandemie had genomen, alleen de nachthoreca kon nog aanspraak maken op financiële hulp.
Naief? Rober Willemsen laat weer van zich horen :)

• Jorizzz
redwing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:54:
[...]

Als je er van uit gaat dat de regering stuurt op max IC belasting is het toch vorige keren ook prima gegaan? Aangezien dat doel duidelijk nog hetzelfde is gebleven, zie ik niet in waarom ze nu anders zouden reageren.
Sarcasme tag vergeten? IC bezetting loop altijd anderhalve week achter op de besmettingscijfers. Als we nu al records breken, en de stijging lijkt nog niet op zijn einde, dan ga je zelfs met betere besmettingen/IC-opnames verhoudingen nat over anderhalf/twee weken. Hoe langer je het nu op laat lopen, hoe erger het wordt. Dus z.s.m. ingrijpen lijkt mij niet zo'n gekke gedachte...

• Ankona
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:00:
[...]

Zo denkt Oostenrijk dus ook...
Zo denken heel veel mensen alleen zo spreken er maar weinigen het uit.

alles kan off-topic

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ben ik even met wat nuttige dingen bezig gaan ze me melden dat er zoveel positieve besmettingen zijn.

Maar zo hoog zal in het maart 2020 vast ook geweest zijn.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:51:
[...]

Nee hoor, die is immuun en heeft geen booster nodig , volgens Fauci althans:

[...]

https://eu.usatoday.com/s...us-fauci-says/3777871001/
_O- _O- _O-

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
[...]

Naief? Rober Willemsen laat weer van zich horen :)
Kan die straks ook weer vooraan staan met krokodillentranen dat hét echt niet ligt aan zijn KHN club?

Natuurlijk ligt het ook niet alleen daaraan, maar gaat het om maatregelen over de algehele linie, dit is volgens mij ook al tot in den treure uitgelegd.

• wErudite
MikeyMan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
[...]

Omdat die mensen wel enig gevoel voor een bijdrage aan de samenleving in hun flikker hebben? En een steentje bij willen dragen?
En de mensen die positief testen dan?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:05:
[...]

En de mensen die positief testen dan?
Uit die groep verwacht ik zomaar dat de gevaccineerden ook eerder thuis blijven dan de ongevaccineerden.
Maargoed, daar heb ik nog geen cijfers van langs zien komen.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

wErudite schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
[...]

Je legt precies uit waarom het dus niet mijn probleem is. :9
Want jij bent een robot zonder enkele kans om ooit op de IC te komen?

• Dennahz
  • Laatst online: 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

3raser schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:00:
[...]

Het zou inderdaad wel eens een verademing zijn als we vanavond op het 20:00 journaal een rondjes IC's konden doen om daar al die ongevaccineerde 60+ers te kunnen zien liggen. Ja, schokkend! Misschien helpt het eens wat mensen over de streep trekken. Gewoon op alle zenders verplicht laten zien welke mensen er bijna stikken voordat ze in coma worden gebracht. En dan als laatste nog even vragen aan die persoon: "Ben je eigenlijk wel gevaccineerd?".
Je weet wel wat ik bedoel. Ze richten hun pijlen op de complete groep ongevaccineerden, terwijl eigenlijk maar en klein percentage van die groep effectief gevaar loopt. Tieners hebben amper risico op ernstige ziekte en eigenlijk mensen onder de 40 (die verder gezond zijn) ook niet.

Ze moeten gerichter campagne voeren en de échte risicogroepen benaderen. Niet de tieners die er geen baat bij hebben en zich nu gedwongen voelen om de prik te nemen om naar de McDonald's te kunnen gaan. Leuk voor de statistiek hoor, maar het heeft echt zeer weinig nut en maakt 0 verschil in de ziekenhuizen.

Toevallig vanmiddag nog naast 4 tieners gezeten op een terras. 1 had geen QR (mocht wel blijven zitten) en de andere 3 hadden er wel één. Of die al dan niet legaal was weet ik niet, ze deden wat zenuwachtig iig.
Wolly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat je toch zal moeten kijken naar de mensen die risico's lopen bij een besmetting. Dat zijn vooral mensen met een hoog BMI of een hoge leeftijd, al dan niet met onderliggende kwalen.

Die lopen, gevaccineerd of ongevaccineerd, een serieus risico.

De weigeraars zoals jij ze noemt lopen in het algemeen weinig risico vergeleken met die groep, het zijn vooral jonge mensen die wel een stootje kunnen hebben.
Yup - ik ken toevallig iemand die 2 prikken heeft gehad en nu doodziek in het ziekenhuis ligt door een coronabesmetting. Zwaarlijvig en onderliggend lijden. Juist bij zulke mensen zou zo'n prik toch moeten helpen lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 11-11-2021 16:07 ]

Twitter

• redwing
Jorizzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
[...]
Sarcasme tag vergeten? IC bezetting loop altijd anderhalve week achter op de besmettingscijfers. Als we nu al records breken, en de stijging lijkt nog niet op zijn einde, dan ga je zelfs met betere besmettingen/IC-opnames verhoudingen nat over anderhalf/twee weken. Hoe langer je het nu op laat lopen, hoe erger het wordt. Dus z.s.m. ingrijpen lijkt mij niet zo'n gekke gedachte...
Nee hoor, dat was echt serieus. Tot nu toe zijn we iedere keer precies langs de rand van wat kon gegaan. Als je er dus van uit gaat dat de regering als plan heeft om te sturen op max IC, is het iedere keer precies volgens plan gegaan. En als je kijkt naar onderzoeken die gaan over eerder vorig jaar komt daar precies uit dat de regering daarmee bezig was. Aangezien ik geen wijziging in beleid heb gezien ga ik er van uit dat ze dat nu dus nog steeds doen.

Ik schat daarom dus ook dat we wederom maatregelen krijgen waarmee het IC op de piek rond de max capaciteit vol ligt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat ik dit een goed plan vind, maar het is wel hoe tot nu toe elke golf is aangepakt.

[removed]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Sovieto schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:41:
[...]

Generaliseren lukt je in ieder geval prima!
heeft er niks mee te maken ben overal wel een beetje geweest in de wereld en tja we zijn de grootste zeikers ter wereld

waar niks mis mee is hoor ben het zelf ook maar wel een zeikerd met zelfkennis :P

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
[...]

En dan net die eruit halen die met Astrazeneca is gevaccineerd?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

2G en door! Nu nog afbakenen in de zorg.

"Wilt u geen vaccin? Oké wilt u hier even tekenen dat u afziet van..."
"Heeft u geen vaccin? Oké wij vaccineren u eerst even voordat we u verder kunnen helpen..."
"Geen vaccin? Oké u behoort tot een risicogroep..."

Die laatste zullen tot die tijd dus goed zichtbaar gemaakt moeten worden zodat ze zoveel mogelijk beschermd blijven, ik zou niet weten hoe de andere aanpak zoals lockdowns dit moeten borgen :? Positieve tests zijn nu hoger dan ooit? Hoe vertaald het zich tot de echte ellende...?

Mijn boefje is liev!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jorizzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:01:
De vorige drie lockdowns begonnen toen we op 524, 612 en 301 IC-patienten zaten, respectievelijk. Nu op 330. We zijn wat dat betreft voorlopig dus nog geen records aan het breken.

Wel lijkt het idee om deze keer minder overige zorg te hoeven afschalen losgelaten te zijn, en is de capaciteit ook wat minder dan vorig jaar om deze tijd.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:17
[...]

Bij echt hele oude zieke mensen wordt soms in overleg besloten dat diegene sowieso niet naar de IC gaat vooral ivm de grote kans dat je als echt oudere er heel beroerd uit komt. Wat je dus wilt voorkomen in je laatste fase.

Zoiets kun je natuurlijk ook natuurlijk ook afstemmen met alle Nederlanders --> Wil je wel of niet voor covid de IC op? En dan zo'n medaille omhangen net zoals nu vaak gebruikt wordt voor het niet reanimeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Packardhell op 11-11-2021 16:12 ]